Jezus, zeg. Log alsjeblieft uit.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:25 schreef Avelie het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Ga je dan naar een spermabank? Of heb je een nieuwe partner die graag een kind wil?
Ik begrijp die wens niet zo. Je bent nu toch moeder van twee kinderen, dat gaat niet meer weg? Daarvoor hoef je toch niet nog een derde in de mix te gooien?
Ik zou dankbaar zijn voor wat je hebt. Die derde kan ook een tweeling zijn, of een kind met een ernstige aandoening.
Het klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en dan maar een derde neemt om de leegte op te vullen. Heb je geen werk dat je doet als de kinderen op school zijn? Omdat je zegt dat je tijd voor jezelf hebt als de kinderen op school zijn?
Dat is hier wel gelukt op een of andere manier, maar ik denk met meer geluk dan wijsheid. En heel consequent volhouden dat eenmaal in je bed ook in je bed blijven betekentquote:Op maandag 6 maart 2023 09:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien kun je met een kleine aanpassing toch een stuk rust voor jezelf inbouwen: de bedtijd. Dat ze niet slaapt tot 21:00/21:30 wil niet zeggen dat ze tot die tijd in jouw aura rond hoeft te lopen. 20:00 naar haar kamer brengen, de dag afsluiten en haar (en jezelf) laten afschakelen een optie?
Waarom was er drama? Ik herken het wel van de peuter en kleuterleeftijd, dat ze moe zijn aan het einde van de dag, maar hier is de overgang al eerder geweest. Vanaf een jaar of 5 - 5,5 komen dat soort drama's aan het einde van de dag al niet meer voor.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik merk de laatste tijd dat het blok tussen 6 en 8 relaxter wordt met wat oudere kinderen (bijna 13 en bijna 9 (x2)). Ze hebben net iets meer energie over waardoor er minder snel drama ontstaat en ze kunnen steeds meer zelf regelen. Ze douchen zichzelf en daarna drinken we elke avond thee met een koekje voor ze naar bed gaan om 20:00 uur. Dat is al een veel beter ritueel dan pak 'm beet 2-3 jaar geleden toen er zo'n beetje nog standaard elke dag drama was voor en na het avondeten.
Ah vreselijk, mijn kids zijn nog erg jong (<3jr), maar hier zou ik echt niet tegen kunnen.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Phaidra het volgende:
Drama omdat kind 1 kind 2 aankijkt. Of drama omdat kind 1 te lang treuzelt om de mayonaise door te geven aan kind 2. Waarop kind 2 natuurlijk ook niet zomaar de ketchup aan kind 1 wil geven, want dat deed hij ook niet. En jij hebt echt veel meer mayo. En dan meent kind 2 commentaar te hebben omdat kind 1 van tafel af gaat zonder iets te zeggen (hij moest plassen). Ja want 3 weken geleden moest ik ook aan tafel blijven zitten toen... etc etc etc. De wereld zit vol drama, ook na je 5e. Mogelijkheden te over .
Het is ook goed om je te beseffen dat elk kind anders is, en dat het feit dat gezin A met het ene worstelt, het niet zo is dat gezin B daar dus ook mee worstelt. En vooral ook andersomquote:Op maandag 6 maart 2023 13:41 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ah vreselijk, mijn kids zijn nog erg jong (<3jr), maar hier zou ik echt niet tegen kunnen.
Mijn idee is om dan echt even een time-out te hebben met de kids om dit kinderachtige gedrag te bespreken en te voorkomen voortaan. Misschien onvermijdelijk, maar ik wil echt bewust dit gedrag bespreken en niet elke avond hetzelfde kansloze riedeltje herhalen.
Waarschijnlijk moet je hard lachen als je dit leest.Ben benieuwd hoe dit gaat als de kids ouder zijn en of mijn aanpak effect zal hebben.
We blijven het proberen inderdaad!quote:Op maandag 6 maart 2023 13:41 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ah vreselijk, mijn kids zijn nog erg jong (<3jr), maar hier zou ik echt niet tegen kunnen.
Mijn idee is om dan echt even een time-out te hebben met de kids om dit kinderachtige gedrag te bespreken en te voorkomen voortaan. Misschien onvermijdelijk, maar ik wil echt bewust dit gedrag bespreken en niet elke avond hetzelfde kansloze riedeltje herhalen.
Waarschijnlijk moet je hard lachen als je dit leest.Ben benieuwd hoe dit gaat als de kids ouder zijn en of mijn aanpak effect zal hebben.
Herkenbaar dit - Ook al zijn mijn kids nog erg jong, we zien overduidelijk dat ze beide een totaal ander karakter hebben en inderdaad hun eigen 'uitdagingen' hebben die we aanpakken.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:49 schreef SQ het volgende:
En kinderen die geen drama schoppen en zich altijd keurig gedragen zijn ook niet altijd een verdienste van de ouders. Het is dus ook niet zo dat elk monster altijd gecreeerd is
Haha, dan is het volgens mij ook erg moeilijk om als ouder zijnde niet soms mee te gaan met het 'plagen' samen met de jongste.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:50 schreef Phaidra het volgende:
Hij zit zoooo gemakkelijk op de kast dat ik ook wel snap dat de jongste het blijft proberen .
Drama omdat de ander drama maakt. Ook zo fijnquote:Op maandag 6 maart 2023 13:48 schreef miss_sly het volgende:
En vergeet niet: drama omdat de ander ademt!
Dat klinkt echt als een utopiequote:Op maandag 6 maart 2023 09:42 schreef SQ het volgende:
Ik was laatst 's avonds bij een andere fokster op de thee en zij heeft 2 pubers en die zaten gewoon beneden en haar man ook en de hont ook en het was gewoon RUSTIG en STIL en VREDIG.
Ze bestaan wel ;-)\quote:Op maandag 6 maart 2023 14:53 schreef SQ het volgende:
Ik denk eerder dat er helemaal niemand bestaat met alleen maar roze wolken en alleen maar positiviteit
De pest van onze huidige tijd is denk ik de online social fantasiewereld met de perfecte plaatjes van perfecte gezinnen. Maar da's allemaal photoshop hoor
Hehe, dit topic bevestigt voor mij wel weer dat ik echt (nog) geen behoefte heb aan een tweede kindquote:Op maandag 6 maart 2023 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgend jaar in het nieuws: '2023 was een dieptepunt wat betreft geboortes. Nog nooit waren er zo weinig geboortes dan in ieder ander jaar'.
![]()
2024 dan wel. Bijna alle 2023 baby's zijn al verwektquote:Op maandag 6 maart 2023 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgend jaar in het nieuws: '2023 was een dieptepunt wat betreft geboortes. Nog nooit waren er zo weinig geboortes dan in ieder ander jaar'.
![]()
Wij zijn momenteel druk aan het twijfelen aan een tweede en dit topic helpt niet mee neequote:Op maandag 6 maart 2023 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
![]()
Ik hoop niet dat we een kinderwens voor iemand 'verpesten' met dit topic. Maar het is wel wat het is, het gaat niet alleen over rozen.
Dit dusquote:Op maandag 6 maart 2023 15:15 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hehe, dit topic bevestigt voor mij wel weer dat ik echt (nog) geen behoefte heb aan een tweede kind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |