abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208082608
Paste oude niet in de tt?
  maandag 20 februari 2023 @ 23:47:38 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208082621
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208082625
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Eindelijk een officiele oorlogsverklaring? Gelijk 1 miljoen man oproepen?
Wellicht kondigt hij gewoon z'n pensioen aan, in oktober wordt hij tenslotte al 71. Allemaal giswerk, we zien het morgen wel.
pi_208082638
Morgen nuclear apocalypse :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 20 februari 2023 @ 23:50:32 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208082641
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:48 schreef J.B. het volgende:

[..]
Wellicht kondigt hij gewoon z'n pensioen aan, in oktober wordt hij tenslotte al 71. Allemaal giswerk, we zien het morgen wel.
Misschien krijgt hij morgen een nieuwe luier
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208082673
Die speech geeft hij toch jaarlijks aan dat 'parlement'? Ligt niet voor de hand dat hij juist op een gewoon moment iets bijzonders gaat aankondigen.

Wordt gewoon weer het standaard riedeltje dat we van hem gewend zijn. Grote beslissingen zie je van mijlenver aankomen en die geruchten zijn er niet.
  maandag 20 februari 2023 @ 23:56:46 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208082684
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:54 schreef Confetti het volgende:
Die speech geeft hij toch jaarlijks aan dat 'parlement'? Ligt niet voor de hand dat hij juist op een gewoon moment iets bijzonders gaat aankondigen.

Wordt gewoon weer het standaard riedeltje dat we van hem gewend zijn. Grote beslissingen zie je van mijlenver aankomen en die geruchten zijn er niet.
Welke troefkaarten heeft ie nog?

Hij kan nog een keer aankondigen een nucluaire proef te gaan doen ofzo. Dan zit de schrik er wel in.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_208082685
quote:

Nouja heel Moscow hangt vol posters dat men morgen goed luisteren moet..
pi_208082686
Wat Poetin ook zegt, het zijn leugens om het binnenlandse narratief te controleren.
pi_208082704
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nouja heel Moscow hangt vol posters dat men morgen goed luisteren moet..
Ja. En "De grenzen van Rusland eindigen nergens".
Dat soort posters over zijn toespraak.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208082712
Ik denk dat hij wel een beetje de pik heeft omdat Biden vandaag in Kiev was. De grootste 2 geruchten die ik heb gehoord zijn dus het uitroepen van een formele dictatuur (Eén volk, één partij, één Putler) en het verbreden van de oorlog door bijvoorbeeld Transnistrië onafhankelijk te verklaren.
pi_208082740
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:08:10 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208082758
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:41 schreef luxerobots het volgende: [..] Omdat al heel snel bleek, na de ramp met de Koersk, dat Poetin heel weinig op had met de westerse manier van denken. Overigens zie je hier op fok dat het vooral een bepaald type user is dat aanhaalt dat Poetin heel westers dacht en veel voor Rusland betekent heeft. Dat zijn meestal de idioten. [..]

Dat kan je dus niet. Want ik vroeg specifiek om de bronnen over meer economische samenwerking en meer gerealiseerde handel.
Wat staat hier volgens jou?

quote:
Forming a counter-terrorism partnership with the U.S. and cooperating with it in the fields of counter-terrorism, nuclear disarmament, economics and trade, while maintaining opposition on issues such as NATO’s eastward expansion and anti-missile defense. By allowing U.S. troops to be stationed in Central Asia and providing counter-terrorism intelligence, Russia played a major role in helping the U.S. win the war against terrorism in Afghanistan.
In deze bron https://tradingeconomics.com/european-union/imports/russia zie je dat de export van de EU naar Rusland sinds 1999 explosief is gestegen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:12:10 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208082782
Binnenkort een hot war in het MiddenOosten?

https://www.reddit.com/r/(...)its_now_or_never_to/
Israel: 84% enrichment means it’s now or never to stop Iran

====================
Israel just committed to a pause on settlements in the West Bank. Guessing some very interesting negotiations with the Biden Administration are happening.

Source: https://mobile.twitter.com/BBCWorld/status/1627751967152869384
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:13:28 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208082789
quote:
Die aangekondigde speeches van Poetin zijn een beetje als de coronapersco's van Rutte en De Jonge: met een boel bombarie aangekondigd en dan zat je vol spanning met chips en cola zero voor de buis maar dan viel het uiteindelijk qua spektakel toch altijd behoorlijk tegen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208082795
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:01 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat hij wel een beetje de pik heeft omdat Biden vandaag in Kiev was. De grootste 2 geruchten die ik heb gehoord zijn dus het uitroepen van een formele dictatuur (Eén volk, één partij, één Putler) en het verbreden van de oorlog door bijvoorbeeld Transnistrië onafhankelijk te verklaren.
Beide zaken lijken me nou niet meteen bijdragen aan stabiliteit in eigen land.

Geen aankondiging van een offensief, of stoere taal gevolgd door nog maar weer eens een hoop raketten?
pi_208082797
Is er ook een soort putlerjugend in Rusland ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:15:39 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208082806
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:14 schreef TLC het volgende:
uiteraard

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208082810
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:08 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat staat hier volgens jou?
[..]
In deze bron https://tradingeconomics.com/european-union/imports/russia zie je dat de export van de EU naar Rusland sinds 1999 explosief is gestegen.
De bron die jij aandraagt laat vooral zien dat de import van Russische olie, gas etc. gestegen is.

En dat was heus niet omdat Poetin zo 'westers-minded' was. Dat was gewoon om geld te verdienen, en wat achteraf bleek, om ons afhankelijk te maken van Rusland (kijk maar naar hoe Poetin de EU probeerde te chanteren).
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:16:35 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208082814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Beide zaken lijken me nou niet meteen bijdragen aan stabiliteit in eigen land.

Geen aankondiging van een offensief, of stoere taal gevolgd door nog maar weer eens een hoop raketten?
Dit gaat 100% voorbij komen in de speech:

twitter
pi_208082833
twitter
pi_208082839
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:20 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Afgesloten wegen… zou Biden langsgaan?
pi_208082864
Hmmm, de oorlog verklaren met algehele mobilisatie is ook mogelijk denk ik. Die kernbom waarschuwing luistert niemand naar, tenzij hij echt iets dropt maar dan zijn alle rapen gaar. We gaan het beleven morgen. w/
pi_208082893
Ik heb echt geen idee wat er te verwachten valt. Hopelijk is het een saaie toespraak zoals zoveel eerdere toespraken van Poetin.
pi_208082900
quote:
[ twitter ]
Iemand een idee wat voor verschil het maakt bij het officieel verklaren van oorlog?
pi_208082925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Iemand een idee wat voor verschil het maakt bij het officieel verklaren van oorlog?
Volgens mij dat hij legaal dienstplichtige mag inzetten bij een oorlog. Maar dat deed hij toch al.
pi_208082935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Mogelijkheden wat betreft mobiliseren. Ook het beschieten van wapenleveranties werd tegengehouden door het ontbreken van een oorlogsverklaring werd hier pas gesteld, maar het fijne weet ik daar niet van.

Oorlogstaal gevolgd door opgevoerde offensieve bewegingen zouden mij niet verbazen. Veel meer verwacht ik niet.
pi_208082937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:34 schreef Recce het volgende:
Ik heb echt geen idee wat er te verwachten valt. Hopelijk is het een saaie toespraak zoals zoveel eerdere toespraken van Poetin.
Een hoop Nazi bullshit en wellicht officiele oorlogsverklaring. Dan kan hij wat makkelijker kannonenvlees naar het front sturen.
pi_208082939
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Overigens zie je hier op fok dat het vooral een bepaald type user is dat aanhaalt dat Poetin heel westers dacht en veel voor Rusland betekent heeft. Dat zijn meestal de idioten.
[..]

Hou toch op met het verdachtmaken van je gesprekspartner of van mij.
Ik ken je als een intelligente user. Dit is gewoon jammer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:53:06 #31
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208082944
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:24 schreef luxerobots het volgende: [..] [..] Ah, je begon met roepen dat Navalny gecontroleerde oppositie is. En nu stel je vooral vragen.
Lijkt me duidelijk dat Navalny een scapegoat is die bij de gratie van Poetin nog leeft en lekker tweetjes mag versturen.

Als hij enigszins een dreiging zou zijn was die al dood.

Absoluut geen alternatief.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208082959
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Lijkt me duidelijk dat Navalny een scapegoat is die bij de gratie van Poetin nog leeft en lekker tweetjes mag versturen.

Als hij enigszins een dreiging zou zijn was die al dood.

Absoluut geen alternatief.
Als er berichten op twitter verschijnen, typt Navalny die niet zelf. Die worden via een advocaat of familielid doorgegeven.

Navalny zelf wordt het leven maximaal zuur gemaakt, in een betonnen isoleercel.

pi_208082969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als er berichten op twitter verschijnen, typt Navalny die niet zelf. Die worden via een advocaat of familielid doorgegeven.

Zal geen isoleercel zijn als er familie of advocaten bij mogen.
Ik vind het wel apart wat er nog allemaal van hem naar buiten mag komen.

Ik moet ineens aan snowpiercer (de film) denken, waar de leiders onderdrukten en onderdrukkers samen een systeem in stand houden.
pi_208082976
Navalny is ook echt totaal obsoleet en niet interessant meer. Wat was dat een ongelofelijk domme actie om terug maar Moskou te vliegen zeg. Die man is gewoon niets meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208082978
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:05 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zal geen isoleercel zijn als er familie of advocaten bij mogen.
Ik vind het wel apart wat er nog allemaal van hem naar buiten mag komen.
Het schijnt dat Navalny iedere keer voor kleine overtredingen (als hij praat of als zijn kleding niet netjes genoeg zit), de isoleercel ingestuurd wordt. Hij zit daar dus steeds voor periodes.
pi_208082981
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:07 schreef Discombobulate het volgende:
Navalny is ook echt totaal obsoleet en niet interessant meer. Wat was dat een ongelofelijk domme actie om terug maar Moskou te vliegen zeg. Die man is gewoon niets meer.
Aan de andere kant hebben wij, en vele anderen, het nog steeds over Navalny.

Het is de vraag of Navalny de komende tijd overleeft, maar hij heeft wel van zichzelf een martelaar gemaakt.
pi_208082983
In 2030 pas?
Weer meer van hetzelfde. Rusland wil ze allemaal inlijven. Goedschiks dan wel kwaadschiks.
Und bist du nicht willig, so brauch ich Gewalt.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 februari 2023 @ 01:22:18 #38
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208083000
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel vreemd dan, dat blauwe vinkje op Twitter.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208083028
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:13 schreef capricia het volgende:
In 2030 pas?
Weer meer van hetzelfde. Rusland wil ze allemaal inlijven. Goedschiks dan wel kwaadschiks.
Und bist du nicht willig, so brauch ich Gewalt.

[ twitter ]
Ik vrees dat dit elk moment zomaar kan gebeuren. Via een snelle coup die voorbij is voordat het leger kan reageren. Als het leger al bereid is zich tegen Rusland te verzetten. Wie gaat de Russen dan nog verdrijven?
pi_208083053
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die aangekondigde speeches van Poetin zijn een beetje als de coronapersco's van Rutte en De Jonge: met een boel bombarie aangekondigd en dan zat je vol spanning met chips en cola zero voor de buis maar dan viel het uiteindelijk qua spektakel toch altijd behoorlijk tegen.
Op de schoenen van Hugo na.

En de eerste natuurlijk waarin aangekondigd werd dat alles binnen een uur dicht moest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208083055
En hier het is.. de boze propagandisten. _O- Die koppen...

Nu Solovyev nog 'Oy'.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208083075
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 02:08 schreef capricia het volgende:
En hier het is.. de boze propagandisten. _O- Die koppen...

Nu Solovyev nog 'Oy'.
YES! _O_

Wel opvallend vwb Nord Stream dat je dat opeens deze week overal terug ziet komen. en dan als voldongen feit dat Amerika het gedaan heeft. Trump jr ook al die ZiCh ALlEeN MaAr AfVrAaGt of de treinramp Ohio wraak zou zijn.

Bekend verkooptruukje. Vragen aan een potentiële klant welke kleur hij wilt, alsof er al gekozen is voor die auto en nu alleen de details nog uitgewerkt moeten worden.
pi_208083244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:14 schreef TLC het volgende:
Dat heet Nasji dacht ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208083347
Een inkijkje in het hoofd van Poetin: 'Er klinkt gemor in het Kremlin'
https://nos.nl/l/2464680
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208083388
quote:

Al die speeches die met veel poeha werden aangekondigd waren uiteindelijk een storm in een glas water. Wat gebazel over nazi’s en het satanische westen, NOEKS en niemand maakt ons wat.

Het is een beetje zoals Wilders. Het heeft z’n waarde totaal verloren. Hij moet steeds verder gaan om nog iets van een shockeffect te genereren.
pi_208083415
Zal mij benieuwen of hij nog wat van het bezoekje van Biden gaat zeggen.
pi_208083420
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 02:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Op de schoenen van Hugo na.

En de eerste natuurlijk waarin aangekondigd werd dat alles binnen een uur dicht moest.
Dit ja. Met zijn serieuze kop :r :r
pi_208083537
twitter

De Speech is ook echt in een zaaltje. Wie zouden er aanwezig zijn? Dat zegt misschien ook al wat over de inhoud.
pi_208083598
Ondertussen is een geheim Kremlin-strategie-document opgedoken waarin russische plannen beschreven staan hoe Rusland ernaar streeft ook Wit-Rusland voor 2030 in te lijven...

https://www.tagesspiegel.(...)is-2030-9383699.html
Of in engels:
https://vsquare.org/secre(...)-over-belarus-putin/

Dat zal ook verhouding van rusland met wit-rusland en de russische bestrevingen militair daar sterker aanwezig te zijn verder onder druk zetten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208083643
quote:
[ twitter ]
Conclusie: minstens 1 van zijn betrouwbare bronnen is toch niet zo betrouwbaar.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 08:16:35 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208083740
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:34 schreef quirina het volgende:
Welterusten morgen worden we wakker in een heel andere wereld denk ik.
De wereld is nog hetzelfde
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 februari 2023 @ 08:19:52 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208083768
twitter

Dat zou wel een escalatie zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208083815
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

En tevens uitlokking.
Zo dwingen we Putin om sabotage te plegen.
Radio Espantoso
pi_208083849
De Russen zijn gewaarschuwd dat Biden zou rond gaan lopen in Oekraïne.

Ik vraag me af bij wie ze dat nog meer doen?

Bij Macron? Rutte? Wopke?

En bij wie zou de NAVO het niet pikken als ze hem raken?
Wopke Frans Ferdinand potentie?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 08:43:08 #55
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208083991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:52 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Ik vrees dat dit elk moment zomaar kan gebeuren. Via een snelle coup die voorbij is voordat het leger kan reageren. Als het leger al bereid is zich tegen Rusland te verzetten. Wie gaat de Russen dan nog verdrijven?
Dat gaat al een tijdje vrij gestaag via allerlei verdragen. Daarbij; Lukashenko weigert zijn troepen in te zetten in het huidige conflict, en kan die positie behouden door steeds iets anders weg te geven aan Moskou. Eerst was dat ruimte voor Russische troepen en materieel, logistieke support, toen werd dat het opleiden van Russische soldaten, inmiddels produceert de Belarusische wapenindustrie voor Rusland en valt onder Russisch regime. Langzaam maar zeker incorporeert Rusland het Belarussische systeem in haar eigen.

Daar hoeft geen schot voor te vallen. Liever niet zelfs, want we hebben al gezien dat de Belarussische bevolking bereid is in opstand te komen. Dat is natuurlijk ook de reden waarom Lukashenko zijn troepen niet in gaat zetten tegen UA. Los van dat ze nog slechter getraind zijn dan de Russische, ga je een potentiële revolutie niet bewapenen als dictator zijnde.

En dat is ook één van de redenen dat Rusland in UA niet kan verliezen. Een vrij UA is een middelvinger naar Rusland en zou ze in Belarus zomaar op ideeën kunnen brengen. Even los van al die Belarussen die nu meevechten aan UA zijde en dadelijk terugkeren. Dit conflict is al vanaf 2014 groter dan alleen UA.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208084098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:24 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
En tevens uitlokking.
welja, Putler word er door het boze westen wel toe 'gedwongen' om sabotage-aanvallen op hun infrastructuur in westerse kustgebieden te plegen :z
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208084132
quote:

[..]
En tevens uitlokking.
Not sure if serious.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208084137
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:43 schreef AgLarrr het volgende:
En dat is ook één van de redenen dat Rusland in UA niet kan verliezen.
Uiteindelijk kan Witrusland wel een rol spelen bij het terugtrekken van het russische leger uit de oekraine...
als rusland belarus zou annexeren zou dat een genoegdoening zijn aan de ultranationalisten die streven naar het herstel van de oude sovjet-unie-gebieden.

het zou rusland ook direkte toegang tot de Suwałki corridor naar Kalinigrad geven en een extra druk op polen en Litouwen...
de kans is best groot dat het westen hierop terughoudend zou reageren als gelijktijdig rusland militair ook gebieden in de oekraine opgeeft,
terwijl rusland hierdoor wel een heel stuk gevaarlijker voor NATO-gebied wordt en véél dreigender.

Voor poetin is een terugtrekking uit de Oekaine politiek zeer risicovol en kan gezien worden als een erkenning van 'verlies''...
zou hij daarentegen juist dan wit-rusland annexeren kan hij het mogelijk nog als 'winst'in rusland zelf verkopen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 09:07:14 #59
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208084170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Uiteindelijk kan Witrusland wel een rol spelen bij het terugtrekken van het russische leger uit de oekraine...
als rusland belarus zou annexeren zou dat een genoegdoening zijn aan de ultranationalisten die streven naar het herstel van de oude sovjet-unie-gebieden.

het zou rusland ook direkte toegang tot de Suwałki corridor naar Kalinigrad geven en een extra druk op polen en Litouwen...
de kans is best groot dat het westen hierop terughoudend zou reageren als gelijktijdig rusland militair ook gebieden in de oekraine opgeeft,
terwijl rusland hierdoor wel een heel stuk gevaarlijker voor NATO-gebied wordt en véél dreigender
Het zou indruisen tegen de westerse politiek dat je soevereine landen respecteert. Dus het ene land weggeven in ruil voor de soevereiniteit van het ander zal politiek gezien geen route kunnen zijn. Daarnaast denk ik oprecht dat de pleuris uitbreekt. Ik denk dat er niet heel veel Witrussen zijn die daar zin in hebben bijvoorbeeld, maar UA zal daar ook geen zin in hebben en Polen + de Baltische staten al helemaal niet.

Je creëert de onmiddellijk de randvoorwaarden voor het volgende conflict. Hetzij een Wit-Russische opstand heimelijk gesteund door UA / Polen (oid) of vergrootte Russische druk op de baltische staten / Polen met het oog op Kalinigrad.

quote:
Voor poetin is een terugtrekking uit de Oekaine politiek zeer risicovol en kan gezien worden als een erkenning van 'verlies''...
zou hij daarentegen juist dan wit-rusland annexeren kan hij het mogelijk nog als 'winst'in rusland zelf verkopen.
Ja, vanuit Russisch perspectief zal het mogelijk acceptabel zijn. Maar dan hebben wij uiteindelijk nog niks opgelost.

pi_208084211
https://nos.nl/l/2464681

Als ik Iris zo volg is het voor Putin vooral noodzakelijk eens wat meer duidelijkheid te geven.

Zou hij zijn hand nog kunnen overspelen?
pi_208084213
twitter

Steve is ook live maar die heeft alleen audio straks:

dinsdag 21 februari 2023 @ 09:24:52 #62
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208084342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2464681

Als ik Iris zo volg is het voor Putin vooral noodzakelijk eens wat meer duidelijkheid te geven.

Zou hij zijn hand nog kunnen overspelen?
Interessante scenario's wel, met name die over het absorberen van Belarus en delen van Georgië. Hoewel ik niet denk dat Lukashenko zijn ziel (al) verkocht heeft..

pi_208084358
De toespraak is voor het parlement. Dan leun ik naar dit scenario.

twitter
pi_208084414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Interessante scenario's wel, met name die over het absorberen van Belarus en delen van Georgië. Hoewel ik niet denk dat Lukashenko zijn ziel (al) verkocht heeft..
Belarus lijkt me op zijn zachts gezegd te verdeeld voor zo’n scenario. En ik denk niet dat de Russen nog manschappen hebben om nog reen conflict te starten.
pi_208084428
Ik zit er bijna klaar voor.
pi_208084440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:26 schreef Jojoke het volgende:
De toespraak is voor het parlement. Dan leun ik naar dit scenario.

[ twitter ]
Dat zou vrij gestoord zijn, maar ik verbaas me nergens meer over. Misschien is dat dan wel gewoon het doel geweest, de gezamenlijke vijand gebruiken om het land in een dictatuur te storten.
pi_208084454
Kunnen we niet alvast een bingo kaart maken?

"Amerikaans imperialisme"
"Duivelse westen"
"Alle doelen worden behaald"
"Economie Rusland doet het geweldig"
pi_208084469
Rusland is al een dictatuur. Dat bevestigen maakt geen verschil.
pi_208084478
twitter

Dit leunt ook naar dat scenario.
pi_208084548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

terwijl rusland hierdoor wel een heel stuk gevaarlijker voor NATO-gebied wordt en véél dreigender.

En dan heeft Rusland een directe grens met Polen, hebben ze nu in feite ook al met Kaliningrad maar Polen gaat daar denk ik aardig zenuwachtig van worden als dat gebeurt.
pi_208084551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:07 schreef AgLarrr het volgende:
Het zou indruisen tegen de westerse politiek dat je soevereine landen respecteert.
Wat bedoel je daar verder mee...?

het respecteren van soevereine landen is iets dat westerse landen zelf (soms) doen (en soms wat minder hoog aanhouden), maar ze kunnen niet altijd andere landen ertoe dwingen en als een land als rusland dat niet doet, wat het ook in het recente verleden genoeg gedaan heeft (sinds 2004 Tsjetjenie, Georgie, Montenegro, Moldavie, Estonia, Bulgaria, Turkije tsjechie en Hongarije interventies en inmengingen geweest) is het ook de vraag wat het westen dan doet..

In bepaalde gevallen blijft het dan bij een luide 'foei', soms worden sancties afgekondigt, wat in geval van rusland al vaak genoeg gebeurt is maar ook niet zo indrukwekkend zal zijn...

Als bv rusland tegelijkertijd zowel veel militaire aanwezigheid uit Oekraine terugtrekt maar in wit-rusland een annexatie doorzet met bv steun van interne politieke krachten zal het westen weinig verder ertegen kunnen doen, en zoiets bv mediaal vermoedelijk voor velen vooral aandacht op de ontspanning in de oekraine opleveren, terwijl de toegenomen dreiging van rusland via belarus veel indirekter een gewelds-dreiging oplevert (terwijl die eigenlijk veel direkter is en en stuk dichter gericht is op escalatie tussen nato en rusland)
  dinsdag 21 februari 2023 @ 09:54:13 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208084640
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat bedoel je daar verder mee...?

De kern van het conflict tussen Rusland en het westen is de mate waarin Rusland een "rule based world order" accepteert. Dus een orde in de wereld die -in principe- uitgaat van internationale regels (wetten zijn het niet) waar landen zich aan houden. Eén van de belangrijkste regels is dat landen soeverein zijn, en dat die soevereiniteit gerespecteerd dient te worden. Conflicten los je op via arbitrage.

Rusland accepteert die orde niet, en heeft dat glashelder gemaakt bij monde van Putin in München destijds in 2007. Wat Moskou (maar ook Beijing) daar tegen over stellen is een wereldorde op basis van invloedssferen. Die sferen worden in balans gebracht (i.e. uitonderhandeld) tussen de grootste machten, binnen die invloedssferen kunnen die grootmachten doen waar ze zin in hebben. Daarom vindt Moskou dat wij ons als westen niet te bemoeien hebben met wat Rusland doet in UA, maar ook Georgië en ongetwijfeld ook de Baltische staten: zij zien dat als hun invloedssfeer.

Daar komt ook het zeer van de Russen mbt oost-europa vandaan. Landen uit hun invloedsfeer werden soeverein en konden onder die vlag onderdeel worden van de EU en de NAVO. Rusland zag en ziet die landen niet als soeverein, maar onderdeel van de invloedsfeer, en daarom worden die lidmaatschappen als persoonlijke aanval ervaren. Daarom wil Moskou in dit conflict met UA ook alleen met Washington onderhandelen - grootmachten onder elkaar die samen de taart verdelen. (En o.a. daarom was Biden in Kyiv ook zo'n dikke diplomatieke middelvinger - Washington legt de bal bij UA, bezoekt UA, steviger wordt een erkenning van soevereiniteit niet).

Als wij als westen, de grondleggers van de rule based order, nu Belarus als wisselgeld gaan gebruiken voor vrede in de UA, erkennen wij dat invloedssfeerverhaal en geven wij er aan toe. Wij kunnen ter bescherming van de soevereiniteit van de één, niet de soevereiniteit van de ander opgeven. Wij beschermen in het kader van de rule based order alle soevereiniteit, of niet. Vandaar dat dit conflict in de UA ook een casus is voor China. Hier wordt duidelijk in hoeverre het westen haar eigen idealen wenst te verdedigen of niet.

Wij als westen hebben wat dat betreft grote fouten gemaakt mbt Rusland in Tjetjenië, Georgië en eerder al in Oekraïne. Je zou kunnen stellen dat we nu eindelijk wakker geworden zijn. Moeten we wel onze poot stijf houden..

[ Bericht 2% gewijzigd door AgLarrr op 21-02-2023 10:16:54 ]

pi_208084695
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De kern van het conflict tussen Rusland en het westen is de mate waarin Rusland een "rule based world order" accepteert. Dus een orde in de wereld die -in principe- uitgaat van internationale regels (wetten zijn het niet) waar landen zich aan houden. Eén van de belangrijkste regels is dat landen soeverein zijn, en dat die soevereiniteit gerespecteerd dient te worden. Conflicten los je op via arbitrage.

Rusland accepteert die orde niet, en heeft dat glashelder gemaakt bij monde van Putin in München destijds in 2007. Wat Moskou (maar ook Beijing) daar tegen over stellen is een wereldorde op basis van invloedssferen. Die sferen worden in balans gebracht (i.e. uitonderhandeld) tussen de grootste machten, binnen die invloedssferen kunnen die grootmachten doen waar ze zin in hebben. Daarom vindt Moskou dat wij ons als westen niet te bemoeien hebben met wat Rusland doet in UA, maar ook Georgië en ongetwijfeld ook de Baltische staten: zij zien dat als hun invloedssfeer.
Daar komt ook het zeer van de Russen mbt oost-europa vandaan. Landen uit hun invloedsfeer werden soeverein en konden onder die vlag onderdeel worden van de EU en de NAVO. Rusland zag en ziet die landen niet als soeverein, maar onderdeel van de invloedsfeer, en daarom worden die lidmaatschappen als persoonlijke aanval ervaren.

Als wij als westen, de grondleggers van de rule based order, nu Belarus als wisselgeld gaan gebruiken voor vrede in de UA, erkennen wij dat invloedssfeerverhaal en geven wij er aan toe. Wij kunnen ter bescherming van de soevereiniteit van de één, niet de soevereiniteit van de ander opgeven. Wij beschermen in het kader van de rule based order alle soevereiniteit, of niet. Vandaar dat dit conflict in de UA ook een casus is voor China. Hier wordt duidelijk in hoeverre het westen haar eigen idealen wenst te verdedigen of niet.

Wij als westen hebben wat dat betreft grote fouten gemaakt mbt Rusland in Tjetjenië, Georgië en eerder al in Oekraïne. Je zou kunnen stellen dat we nu eindelijk wakker geworden zijn. Moeten we wel onze poot stijf houden..
Wat een mooie uitleg. Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:01:18 #74
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208084712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

quote:

[..]
En tevens uitlokking.
Misschien toch eens de Amerikanen heel lief aankijken of we niet versneld de beschikking kunnen krijgen over de P-8 Poseidon.
De Noren en Britten hebben deze capaciteit nog en de Duitsers krijgen de eerste toestellen in 2024 geleverd, maar bij ons is dit volledig weggesaneerd want "nooit meer oorlog".
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:04:00 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208084744
Kijk al die gasten zitten dan met westerse iPhone's :')
pi_208084745
Speech zou maar liefst een uur gaan duren.
pi_208084753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:04 schreef Ronzz het volgende:
Speech zou maar liefst een uur gaan duren.
Is niet eens heel lang voor Putin :+
pi_208084768
Hier gaan we
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:06:19 #79
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_208084776
quote:
Als wij als westen, de grondleggers van de rule based order, nu Belarus als wisselgeld gaan gebruiken voor vrede in de UA, erkennen wij dat invloedssfeerverhaal en geven wij er aan toe.
Vind ik op zich geen verkeerd standpunt, maar je kan natuurlijk op je buik schrijven dat het westen ook maar 1 vinger op gaat heffen om de dictator in belarus te redden.

Er is geen bereidheid voor boots on the ground in oekraine, kan je gevoeglijk vergeten dat we dat gaan doen voor belarus, en leuk speelgoed zoals stingers en javelins kan lukashenko natuurlijk ook op z'n buik schrijven.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:06:27 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208084778
Daar is de prednisonkop
pi_208084780

voor de liefhebbers
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:06:49 #82
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208084784
Ik versta der geen kut van.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208084791
Hij staat dus zal geen lange speech worden voor die ouwe lul.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:08:56 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208084802
Het is de schuld van het westen. Goh :')
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:09:14 #85
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208084804
Lavrov en Shoigu op de 2e rij?
pi_208084809
quote:
84s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:08 schreef Starhopper het volgende:
Het is de schuld van het westen. Goh :')
Die zag ik niet aankomen :o nog even en hij gaat met nukes dreigen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:09:37 #87
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208084812
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vind ik op zich geen verkeerd standpunt, maar je kan natuurlijk op je buik schrijven dat het westen ook maar 1 vinger op gaat heffen om de dictator in belarus te redden.

Er is geen bereidheid voor boots on the ground in oekraine, kan je gevoeglijk vergeten dat we dat gaan doen voor belarus, en leuk speelgoed zoals stingers en javelins kan lukashenko natuurlijk ook op z'n buik schrijven.
Wij gaan Belarus niet redden. Als Lukashenko zijn toko weggeeft aan Putin dan hebben wij daar mee te dealen. De keuze van een soeverein land - zogezegd. Maar ik vraag me af of wij dat vervolgens gaan erkennen. En we gaan dat zeker niet erkennen in ruil voor consessies in UA. Laat staan dat we er aan mee gaan werken.

dinsdag 21 februari 2023 @ 10:09:47 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208084816
Biolabs _O- Binnen een paar minuten de bingokaart al vol :D
pi_208084823
quote:
84s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:09 schreef Starhopper het volgende:
Wasmachines genoeg voor de bingo *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:11:25 #90
6484 ExTec
pi_208084831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:09 schreef AgLarrr het volgende:
Maar ik vraag me af of wij dat vervolgens gaan erkennen. En we gaan dat zeker niet erkennen in ruil voor consessies in UA. Laat staan dat we er aan mee gaan werken.
Eens, we hebben in de baltische staten een best actieve regering in ballingschap. Die zorgt er wel voor dat het westen het nooit gaat erkennen.
pi_208084836
we stonden open voor dialoog met het westen.

_O- wat een clown
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:12:37 #92
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208084848
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eens, we hebben in de baltische staten een best actieve regering in ballingschap. Die zorgt er wel voor dat het westen het nooit gaat erkennen.
Het wordt pas echt interessant als er in Belarus na zo'n annexatie een revolutie / burgeroorlog uitbreekt. Ik kan me inmiddels niet (meer) voorstellen dat wij die niet zouden ondersteunen. De UA en Polen als individuele landen zeker..

pi_208084852
Ook wel mooi. Het gaat alleen maar over het westen. Wat het westen allemaal verkeerd doet _O-
pi_208084856
Waar kijken jullie?
pi_208084862
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Waar kijken jullie?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:14:17 #96
6484 ExTec
pi_208084865
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het wordt pas echt interessant als er in Belarus na zo'n annexatie een revolutie / burgeroorlog uitbreekt. Ik kan me inmiddels niet (meer) voorstellen dat wij die niet zouden ondersteunen. De UA en Polen als individuele landen zeker..
Ow, maar dan wordt het smullen, mark my words :9

Dan gaat leuk speelgoed wel ineens komen, al dan niet via oekrainse handen.
pi_208084868
They started the war. Zei die dat echt of slechte vertaling
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:14:59 #98
6484 ExTec
pi_208084871
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Waar kijken jullie?
Ik delegeer het kijken, naar jullie ;)

Die haatdwerg verdient de views niet.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:16:30 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208084883
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef over_hedge het volgende:
Ook wel mooi. Het gaat alleen maar over het westen. Wat het westen allemaal verkeerd doet _O-
Niet onverwacht. Hij zal natuurlijk nooit zeggen dat je buurlanden met geweld onderwerpen niet zo'n frisse praktijk is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_208084884
Geheel onverwacht lekker veel slachtoffergejank weer.
pi_208084885
Hij beschuldigd het Westen echt alleen maar van zaken die hij zelf gepleegd heeft.
Best opmerkelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:17:05 #102
6484 ExTec
pi_208084890
Snel!

dinsdag 21 februari 2023 @ 10:17:25 #103
38496 Perrin
pi_208084894
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hij beschuldigd het Westen echt alleen maar van zaken die hij zelf gepleegd heeft.
Best opmerkelijk.
Gejammer van een boos mannetje.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 10:17:34 #104
364681 over_hedge
pi_208084896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niet onverwacht. Hij zal natuurlijk nooit zeggen dat je buurlanden met geweld onderwerpen niet zo'n frisse praktijk is.
Ja maar het is state of the nation. Maar het gaat tot nu toe alleen maar over andere nations :P
pi_208084908
Nazi's *O*

Duurde nog lang
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 10:19:04 #106
236264 crew  capricia
pi_208084915
quote:
Best opmerkelijk.
Ja.
'They started the war, and we use force to stop it'. 'History repeating'.
Aldus Vlad. Dat vat het wel samen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208084922
quote:
Best opmerkelijk.
U hoort Poetin voor het eerst? ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 10:19:48 #108
364681 over_hedge
pi_208084924
De duitsers hebben logos van het duitse leger op hun tanks! Hoe durven ze :+
pi_208084929
Wat een onzin dit.
pi_208084932
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U hoort Poetin voor het eerst? ;)
Nou, had eigenlijk verwacht dat 'ie het Westen ook nog zou beschuldigen van iets waar hij niet zelf schuldig aan is. Maar tot dusver nog niet gehoord.
pi_208084937
Ik zie in het publiek maar opvallend weinig mensen zitten die hun ledematen zijn kwijtgeraakt in Oekraïne.
pi_208084939
Oekraïne anti Rusland? Ik denk dat Rusland meer anti Oekraïne is.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:21:28 #113
38496 Perrin
pi_208084943
publiek oogt niet zo enthousiast
pi_208084950
Ook de duivel is weer genoemd.

Zouden die mensen daar dit echt allemaal geloven? Van de nazi's weten we achteraf dat ze zich wel degelijk bewust waren van hun eigen misdaden.
pi_208084954
Wat zou het heerlijk zijn als er nu net toevallig een b52 boven die nazi's vliegt en 1 groot bommen tapijt loslaat daar.
Zonder wrijving geen glans
pi_208084969
Zijn dit kratten met sinasappelen?
twitter
pi_208084971
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:21 schreef Confetti het volgende:
Ook de duivel is weer genoemd.

Zouden die mensen daar dit echt allemaal geloven? Van de nazi's weten we achteraf dat ze zich wel degelijk bewust waren van hun eigen misdaden.
De grote vraag is of die flapdrol deze onzin zelf allemaal gelooft. Indien dat het geval is zijn iedere vorm van onderhandelingen sowieso hopeloos :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2023 10:23:58 ]
pi_208084973
Westerse elite zijn pedofielen :')
pi_208084975
Pedofilie is normaal in het Westen, sure Putin..
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 10:24:52 #120
364681 over_hedge
pi_208084978
het is allemaal de schuld van de homos! Want die trouwen niet met een vrouw :+
pi_208084982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:21 schreef Perrin het volgende:
Stelletje ja-knikkers
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 10:25:45 #122
364681 over_hedge
pi_208084986
Maar hij is al een half uur aan het roepen wat het westen allemaal fout doet. En dat zij de oorlog begonnen zijn etc.

Is het dan niet eens tijd dat hij het officeel een oorlog maakt ipv speciale militaire operatie
pi_208084987
Jaaaa gender!
pi_208084988
We moeten onze kinderen beschermen door alle vaders als kanonnenvoer te laten dienen. Aldus putin
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 10:26:13 #125
364681 over_hedge
pi_208084994
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:25 schreef Vlassie1980 het volgende:

[..]
Stelletje ja-knikkers
Als je hier nee knikt dan val je morgen uit je hotelraam
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 10:26:18 #126
236264 crew  capricia
pi_208084995
'The existence of our country is at stake'

Dat heeft ie niet gelogen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208085004
Zelfde onzin dus :')

Wat is het doel om zo'n persconferentie voor de zoveelste keer met zoveel bombarie aan te kondigen. Het volk wanhopig warm te blijven houden voor deze "speciale operatie"?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:27:27 #128
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208085011
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef over_hedge het volgende:
pi_208085013
Niet normaal hoeveel die smeerlap aantoonbaar aan het liegen is. Bizar dat mensen daar in trappen.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 10:27:37 #130
236264 crew  capricia
pi_208085014
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:25 schreef over_hedge het volgende:
Maar hij is al een half uur aan het roepen wat het westen allemaal fout doet. En dat zij de oorlog begonnen zijn etc.

Is het dan niet eens tijd dat hij het officeel een oorlog maakt ipv speciale militaire operatie
Ja. Ze zijn erg preoccupied met het westen. Zie je ook in al die shows en praatprogramma's.
Alsof ze alleen kunnen bestaan door zich af te zetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 10:28:15 #131
8781 crew  Frutsel
pi_208085019
quote:
Poetin: Westen speelt vuil spelletje

De Russische President Vladimir Poetin spreekt zijn parlement, de Doema en de Federatieraad, toe. Dat gebeurde voor het laatst in april 2021. De verwachting is dat zijn 'troonrede' volledig in het teken staan van dat wat hij nog steeds de 'speciale operatie in Oekraïne noemt.'

Poetin begon met een uiteenzetting waarom Rusland is begonnen met wat hij de 'speciale militaire operatie' noemt, en beschuldigde het westen en de NAVO ervan openlijk te praten over de levering van kernwapens aan Oekraïne voorafgaand aan de Russische invasie. Hij beschuldigde het westen ervan 'een vuil spelletje te spelen' met mensen en met Oekraïne. Hij noemde Joegoslavië, Irak en Syrië en 'eeuwen van kolonialisme en dictatuur'.

Hij zei dat het westen zijn eigen volk misleidde met 'totale gewetenloze leugens' over wat er in Donbas gebeurd.

Open voor dialoog
Poetin zei open te staan voor een dialoog met het westen en open te staan voor een gelijkwaardig veiligheidssysteem, maar 'als antwoord kregen we oneerlijke antwoorden' en specifieke acties om de Navo uit te breiden en nieuwe raketafweersystemen in Europa in te zetten. Hij zegt dat 'de hele planeet bezaaid is' met Amerikaanse bases.

We twijfelden er niet aan', aldus Poetin, dat in februari 2022 'alles was voorbereid' op een strafactie van Kiev naar Donbas toe. 'Dit alles was volledig in strijd met de door de VN-veiligheidsraad aanvaarde documenten'.

'Ik herhaal: zij zijn de oorlog begonnen en wij hebben geweld gebruikt om die te stoppen', aldus Poetin.Hij zei dat het doel van het westen onbeperkte macht was, en dat Sevastapol duidelijk het volgende doelwit was na Donbas.

Poetin beschuldigt het westen van 'een eindeloze stroom van beschuldigingen tegen Rusland' tijdens de recente veiligheidsconferentie in München, en zegt dat 'het westen de geest uit de fles heeft gelaten' als gevolg van oorlogen, en beschuldigt het westen van het plegen van meerdere staatsgrepen.

'Hij zal vermoedelijk weer zeggen dat het Westen ten oorlog is getrokken tegen Rusland. De toenemende steun en leveringen van wapens aan Oekraïne is wat dat betreft koren op zijn molen.' Daarmee is de strijd in Oekraïne een existentiële kwestie voor Rusland geworden, denkt Crump.

Donbas, Belarus
In dat licht zal Poetin mogelijk ook ingaan op de geannexeerde gebieden in de Donbas-regio, Belarus en een aantal andere deelrepublieken. Daarmee kondigt hij als het ware verdere vergroting van het Russische grondgebied aan, zegt Crump. Het vermoeden dat er besluiten worden genomen over die gebieden wordt versterkt door extra bijeenkomst morgen van de Doema en de Federatieraad.

‘Er komt een schepje bovenop.’

Tegelijkertijd ligt een aankondiging van een nieuwe fase in de oorlog ook in de lijn der verwachting. 'Er komt een schepje bovenop', zegt Crump. 'Opvallend is dat geruchten hierover erg vaag zijn.' De verwachting is wel dat Poetin binnenkort de overwinning op Bachmoet zal gaan claimen.

Wat Crump vooral verbaast is dat er in het Westen nog nauwelijks wordt gesproken over een exitstrategie. Van een stip op de horizon is nog geen sprake. 'Aan de Amerikaanse kant neemt de behoefte aan zo'n exitstrategie wel steeds meer toe', zegt Crump. 'Verschillende analyses wijzen op een oorlog met de NAVO of zelfs de inzet van een nucleair wapen door Poetin als dit nog lang doorgaat.'

Biden in Polen
Na zijn bezoek aan president Zelenski in Kiev zal de Amerikaanse president Biden vandaag ook een toespraak geven in Polen. Een belangrijk moment, zegt Crump. 'Hij is op NAVO-grondgebied in een land dat zich bedreigd voelt door Rusland. Hij zal laten zien dat Amerika het NAVO-grondgebied tot de laatste millimeter zal verdedigen.'

De woorden van Biden zijn ook belangrijk ook voor zijn eigen positie in de Verenigde Staten. Biden zal benadrukken dat Amerika in staat is geweest het westen te verenigen in de steun voor Oekraïne. De verwachting is dat hij binnenkort zal aankondigen voor een tweede termijn te willen gaan. 'Met zijn bezoek aan Oekraïne en Polen zet hij de VS nog meer op de kaart.'
pi_208085020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:26 schreef Simmertje het volgende:
Zelfde onzin dus :')

Wat is het doel om zo'n persconferentie voor de zoveelste keer met zoveel bombarie aan te kondigen. Het volk wanhopig warm te blijven houden voor deze "speciale operatie"?
Goede vraag. "This meeting could have been an e-mail" vibes
pi_208085029
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:27 schreef Refragmental het volgende:
Niet normaal hoeveel die smeerlap aantoonbaar aan het liegen is. Bizar dat mensen daar in trappen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:28:59 #134
6484 ExTec
pi_208085030
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:28 schreef Anoniem83832 het volgende:

[..]
Goede vraag. "This meeting could have been an e-mail" vibes
Ja, en dan deed je mark as read.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:29:39 #135
38496 Perrin
pi_208085037
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
Zijn dit kratten met sinasappelen?
[ twitter ]
Cargo 200
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:30:39 #136
38496 Perrin
pi_208085043
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ze zijn erg preoccupied met het westen. Zie je ook in al die shows en praatprogramma's.
Alsof ze alleen kunnen bestaan door zich af te zetten.
Calimero-complex.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:31:01 #137
6484 ExTec
pi_208085046
twitter
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:32:49 #138
38496 Perrin
pi_208085062
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:31 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Precies dit ja.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 10:33:52 #139
8781 crew  Frutsel
pi_208085083
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:27 schreef Refragmental het volgende:
Hij weet dat hij het volk moet mobiliseren, hij weet dat dat nog zijn enige kans is. Het volk aantonen dat het niet aan Rusland, en dus Poetin, ligt maar louter alleen aan Oekraine en het complete Westen. Het Rusland, het Russische volk en de Russische geschiedenis is in gevaar en elke Rus zal het weten en moet begrijpen dat hun eigen leven dus in gevaar is als ze niets doen

Alleen met propaganda aka Goebbels krijg je het volk achter je.

Opmaat voor volledige mobilisatie en uitbreiding van de oorlog.
pi_208085086
5 seconde stilte voor de doden.
pi_208085121
quote:
84s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:09 schreef Starhopper het volgende:
twitter
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 10:36:49 #142
364681 over_hedge
pi_208085126
Hoeveel % van deze fund zal in de zakken van de rijken belanden denken jullie?
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 10:37:14 #143
236264 crew  capricia
pi_208085132
Gezellig publiek (en ja, dat is een iPhone :+ ). Die koppen kunnen niet nog chagrijniger.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:38:06 #144
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208085149
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:37 schreef capricia het volgende:
Gezellig publiek (en ja, dat is een iPhone :+ ). Die koppen kunnen niet nog chagrijniger.

[ twitter ]
Die denken van 'not this shit again'
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:39:11 #145
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208085169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:24 schreef Vlassie1980 het volgende:
Pedofilie is normaal in het Westen, sure Putin..
Pedofilie in één zin genoemd met homoseksualiteit. Die kan ook van de bingo kaart hoor!
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:21 schreef Perrin het volgende:
Er zijn zelfs aardig wat lege plaatsen.
Een partijbons wacht een enkeltje gulag vrees ik.
pi_208085175
quote:

[ twitter ]
Medvedev zit ook zijn kater nog even uit te slapen:
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:40:09 #147
38496 Perrin
pi_208085183
quote:

[ twitter ]
Weinig bruisend of optimistisch.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 10:40:34 #148
236264 crew  capricia
pi_208085189
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Medvedev zit ook zijn kater nog even uit te slapen:
[ afbeelding ]
Het is wel een whites only bijeenkomst.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208085193
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:26 schreef capricia het volgende:
'The existence of our country is at stake'

Dat heeft ie niet gelogen.
Hij kan morgen al zijn troepen terugtrekken uit Oekraine en dan heeft Rusland nergens voor te duchten.....alleen zijn eigen aanblijven als president van zijn volk zal dan wel op het spel staan. Je kan beter zeggen `Mij personal existence as president of Russia is at stake`.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:41:06 #150
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208085196
Oorlogseconomie?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:41:11 #151
38496 Perrin
pi_208085197
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen pedofilie, homoseksualiteit of diversiteit daar hoor. Allemaal nette witte hetero's.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:41:48 #152
6484 ExTec
pi_208085205
quote:

[..]
Ja, lekker Boreaal hé.

Geloof maar dat thierry zich af zit te beren bij deze speech.
pi_208085235
Mijn lijstje is af. Onze economie doet het geweldig en de sancties hebben geen enkele zin.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 10:45:08 #154
364681 over_hedge
pi_208085240
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:44 schreef Simmertje het volgende:
Mijn lijstje is af. Onze economie doet het geweldig en de sancties hebben geen enkele zin.
En we gaan wat extra geld printen. Maar dat is echt niet omdat de sancties werken

Maar om bingo moet die toch nog ff met nukes dreigen hoor
pi_208085245
Even voor zij die niet actief meekijken:

Nog niets nieuws zeker?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:45:52 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208085249
quote:
84s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit gaat 100% voorbij komen in de speech:

[ twitter ]
Jahoor! Daar wastie :D
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 10:46:09 #157
364681 over_hedge
pi_208085254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Even voor zij die niet actief meekijken:

Nog niets nieuws zeker?
Nope. Het is tot nu toe alleen maar: Westen slecht. Rusland goed. En dan een half uur lang waarom het westen zo kut is. En paar economische maatregelen.
pi_208085259
quote:

[..]
En male only ook wel, ik zie in de gauwigheid twee excuustruusen die ze er bij de haren hebben bijgesleept _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2023 10:47:20 ]
pi_208085283
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:46 schreef over_hedge het volgende:
Nope. Het is tot nu toe alleen maar: Westen slecht. Rusland goed. En dan een half uur lang waarom het westen zo kut is. En paar economische maatregelen.
Hij moet iets doen om proberen de moed erin te houden bij zijn volk. Westen is kut, immoreel, neuken hun kinderen, sowieso allemaal gaytjes etc werkt altijd goed :o :')
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208085284
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hm waarom zijn wij eigenlijk kut?

Nazi’s?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:49:17 #161
6484 ExTec
pi_208085297
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:48 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Nazi’s?
Het heeft geen zin om zo'n vraag rationeel te benaderen.
pi_208085302
Natuurlijk is er minder werkloosheid als je (een deel van) je meest waardeloze mensen door de gehaktmolen gooit.
pi_208085303
quote:

[..]

Nazi’s?
omdat we allemaal same-sex-marriage pedofielen zijn natuurlijk
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:49:51 #164
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208085305
Samenvatting van de afgelopen 10 minuten: Het gaat economisch beter dan ooit voor Rusland. Ze maken nu gebruik van betrouwbare partners.
pi_208085313
Wanneer mag de oppositie kritische vragen gaan stellen?
pi_208085316
quote:

[..]

Nazi’s?
Die vraag kun je beter in BNW stellen, daar zit het vol met naar het westen gerichte zelfhaat.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:51:34 #167
38496 Perrin
pi_208085324
quote:

[..]

Nazi’s?
Omdat we geloven dat je buren met geweld onderwerpen niet zo'n goede manier is van de wereld inrichten.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:51:41 #168
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208085326
quote:

[..]

Nazi’s?
Vandaag nazi's, morgen pedofilie, overmorgen WEF-kartel
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:51:55 #169
6484 ExTec
pi_208085329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:49 schreef alpeko het volgende:
Natuurlijk is er minder werkloosheid als je (een deel van) je meest waardeloze mensen door de gehaktmolen gooit.
Ik heb collega's, in een grote stad in rus. En die zitten duimen te draaien, ik kan vrij gemakkelijk hun output meten. Verborgen werkeloosheid noemen we dat.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 10:52:37 #170
364681 over_hedge
pi_208085334

hardop gelachen
pi_208085361
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:51 schreef ExTec het volgende:
Ik heb collega's, in een grote stad in rus. En die zitten duimen te draaien, ik kan vrij gemakkelijk hun output meten. Verborgen werkeloosheid noemen we dat.
Denk dat het pas echt aankomende jaren gevoeld gaat worden. Ze gaan nu 40/50% van BNP aan het leger uitgeven in de oorlogseconomie die ze uitrollen, en toch zegt Poetin dat "de burgers er niets van gaan merken in hun persoonlijke leven" _O-
pi_208085370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:53 schreef alpeko het volgende:
Increase international connections _O-
Altijd mooi om met Syrie, Noord-Korea en Eritrea bevriend te zijn _O_
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:56:51 #174
38496 Perrin
pi_208085381
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Glorieuze staatsbezoeken naar Eswatini.
pi_208085383
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het heeft geen zin om zo'n vraag rationeel te benaderen.
Haha, al 5 antwoorden , wat zegt dat over fok!?

:D
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:57:26 #176
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208085388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
En die BRIC landen gaan ook allemaal zo geweldig de laatste tijd. |:)
pi_208085396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:55 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Denk dat het pas echt aankomende jaren gevoeld gaat worden. Ze gaan nu 40/50% van BNP aan het leger uitgeven in de oorlogseconomie die ze uitrollen, en toch zegt Poetin dat "de burgers er niets van gaan merken in hun persoonlijke leven" _O-
De meeste mensen in Rusland hebben weinig tot niks, en kunnen prima uit de voeten met wat er binnen de eigen landgrenzen gefabriceerd wordt.
pi_208085404
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:46 schreef J.B. het volgende:

[..]
En male only ook wel, ik zie in de gauwigheid twee excuustruusen die ze er bij de haren hebben bijgesleept _O-
De secretaressen zijn achter het bureau weggesleept?
A mind with a heart of it's own
pi_208085411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:50 schreef alpeko het volgende:
Wanneer mag de oppositie kritische vragen gaan stellen?
Morgen en overmorgen algemene beschouwingen? ^O^
pi_208085421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:58 schreef Joppiez het volgende:
De meeste mensen in Rusland hebben weinig tot niks, en kunnen prima uit de voeten met wat er binnen de eigen landgrenzen gefabriceerd wordt.
Klopt. Behalve de gegoede middenklasse in St Petersburg en Moskou. Eigenlijk telt alleen die groep, de rest telt sowieso niet mee. Niet erg boeiend wat ze vinden, makkelijk te beinvloeden, en leven sowieso "in de stront".
pi_208085443
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:00 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Klopt. Behalve de gegoede middenklasse in St Petersburg en Moskou. Eigenlijk telt alleen die groep, de rest telt sowieso niet mee. Niet erg boeiend wat ze vinden, makkelijk te beinvloeden, en leven sowieso "in de stront".
Vind het wel fascinerend dat de groep Russen die het westen zeggen te haten toch allemaal wel erg graag westerse spulletjes willen hebben.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:04:01 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208085448
Poetin kan zo weer het cabaret in.
pi_208085455
Ik vind Russisch Jiskefet toch minder grappig dan de onze. :{
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:06:16 #184
38496 Perrin
pi_208085470
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vind het wel fascinerend dat de groep Russen die het westen zeggen te haten toch allemaal wel erg graag westerse spulletjes willen hebben.
Huizen in het Westen. Westerse jachten. Iphones. Westerse opleidingen voor hun kinderen.

Allemaal onderdeel van dat enorme Russische minderwaardigheidscomplex dat Poetin drijft, naast zijn Stalineske imperialistische koortsdromen.
pi_208085472
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
Is altijd zo. Maar op zich kan je onderscheid maken in de technologie die eruit voorkomt, en geopolitiek natuurlijk.
Ze bedoelen overigens altijd "we haten het Westen omdat ze ons de maat nemen en wij liever zelf als supermacht hun de maat hadden willen nemen". Het gaat nooit om principiële standpunten. Zeker niet bij voormalige supermachten/grote beschavingen die van hun troon gestoten zijn en daarom zo zuur en vol jaloezie dat soort zaken zeggen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:08:13 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208085493
Haha! Lekker kankeren op de oligarchen die villa's en jachten gekocht hebben in het westen :D Luistert Solovyev mee?
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 11:09:08 #187
236264 crew  capricia
pi_208085500
quote:
84s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:08 schreef Starhopper het volgende:
Haha! Lekker kankeren op de oligarchen die villa's en jachten gekocht hebben in het westen :D Luistert Solovyev mee?
Echt hè. Hij zegt het echt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208085510
quote:
Wanneer gaat de elite die daar zit klapt en luistert de echte woord bij de daad voegen en hun eigen zonen naar het front sturen in deze "noodzakelijke patriottische vrijheidsstrijd"? _O- _O- _O-
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:12:20 #189
38496 Perrin
pi_208085543
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:10 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Wanneer gaat de elite die daar zit klapt en luistert de echte woord bij de daad voegen en hun eigen zonen naar het front sturen in deze "noodzakelijke patriottische vrijheidsstrijd"? _O- _O- _O-
Dat gaat niet gebeuren. Alleen onderworpen lui uit de buitengebieden worden door de gehaktmolen gehaald.
pi_208085573
Dat is het verschil. Zelenski weigert te vluchten op de dag dat de Russen binnenvielen en eerste soldaten in Kiev landden ondanks dat het zijn dood makkelijk had kunnen worden als zaken anders hadden verlopen. Poetin heeft tot op heden nog geen stap in oorlogsgebied of zelfs geannexeerd gebied gezet.

Zelenski staat in de frontlinie in Bakhmut, Poetin verblijft in een bunker ver weg in Rusland. Oekrainers melden zich zelf aan om te vechten, Russen moeten naar de barakken worden geslagen. Oekrainers zijn inmiddels flink teruggekeerd naar oa Kiev, Russische jongere dienstplichtigen wisten niet hoe snel ze bij honderdduizenden moesten vluchten toen enkel nog de "halve" mobilisatie was afgekondigd. Poetin moet liegen en bedriegen om zijn "militaire operatie" te rechtvaardigen, Zelinski hoeft niets te rechtvaardigen en alleen maar sturing te geven.
pi_208085592
Het Westen is dus de oorlog begonnen. Right.
pi_208085594
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:12 schreef Perrin het volgende:
Dat gaat niet gebeuren. Alleen onderworpen lui uit de buitengebieden worden door de gehaktmolen gehaald.
Ja inderdaad. Dat is al gaande en hij moet nog veel dieper gaan. Dus nog velen moeten volgen. En let op; als het allemaal mislukt is en Poetin verdreven of afgezet gaan Russen huilen "dat ook wij slachtoffer van Poetin waren". Nee, jullie hebben Poetin het beest gecreëerd dat het zo ver kon komen. Jullie hebben alles in stand gehouden en daarmee verergerd. Collectief. Maar dan krijg je dat typische zelfmedelijden en de slachtofferrol. Same old, same old. Welk naampje je er ook op plakt.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:19:23 #193
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208085596
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Echt hè. Hij zegt het echt.
Ja. Valt mij alleen tegen dat hij het niet over oa zijn eigen jacht heeft :')
pi_208085614
https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-oekraine-offensief

Poetin gaat tekeer tegen Westen in speech: 'Zij begonnen de oorlog'

Terwijl Rusland er alles aan deed een vreedzame oplossing te vinden voor 'het probleem' in de Oost-Oekraïense Donbas-regio, stuurde het Westen aan op een oorlog. Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin gezegd in een toespraak in het Kremlin. In zijn speech moest het Westen het continu ontgelden.

Zij begonnen de oorlog", zei Poetin in zijn toespraak. Volgens Poetin heeft Rusland 'alles gedaan om het Donbas-probleem vreedzaam op te lossen'. "Maar het Westen had een ander scenario voorbereid."

'Westen stuurde aan op oorlog'
Poetin beweerde dat het Westen en Oekraïne al voor de inval, deze week een jaar geleden, afspraken hadden gemaakt over de bewapening van Oekraïne, met als doel de Donbas-regio te veroveren. Daarmee zou het Westen hebben aangestuurd op de oorlog. "Het Westen heeft op cynische wijze zijn bevolking voor de gek gehouden. Wij verdedigen onze belangen en vinden dat er geen wig gedreven mag worden tussen beschaafde landen en de rest."

Volgens de president kan van opgeven geen sprake zijn. Hij noemde het 'onmogelijk om Rusland op het slagveld te verslaan'. "Hoe meer langeafstandswapens het Westen naar Oekraïne stuurt, hoe meer we ervoor moeten zorgen dat het front verder van onze grens ligt."

Poetin gaf af op Amerika, dat zich volgens hem terugtrok uit verdragen. "Het Westen wil de grenzeloze macht in de wereld opeisen", zei de Russische leider. Daarom zou het land al jaren bezig zijn geweest Oekraïne op te zetten tegen Rusland.

Genderneutrale God
De oorlog zou vooral bedoeld zijn om de bevolking van westerse landen af te leiden van 'corruptie en andere problemen'. Daarnaast wil het Westen de Russische bevolking 'laten lijden', zei Poetin.

Hij begon ook over de Britse Anglicaanse kerk, die het beeld van 'een genderneutrale God' zou willen uitdragen, en beschuldigde het Westen ervan Russisch goud te hebben gestolen.

Hij zei dat 'de meerderheid van de Russen' achter de oorlog staat 'om de Donbas te verdedigen', en dankte het volk voor de vastberadenheid. "Onze strijders vechten voor onze toekomst, en voor herstel van historische gerechtigheid."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208085633
quote:
Deze hele speech is voor 95% aan zijn eigen volk gericht en bepaalde sentimenten adresseren. Een ervan is het sentiment dat "de rijken van Westerse privileges genieten terwijl wij het volk moeten vechten voor - dit zogenaamde - patriottische doel". Die leider van Wagner heeft dat letterlijk gezegd paar maanden geleden; "we gaan pas een echte oorlog in voor het land zodra de elite ook opofferingen gaat doen". Dus hij moet dit enigszins mondeling even aanstippen natuurlijk.....de Russen moeten wel de illusie hebben dat "de grote Leider in het landsbelang denkt en niet alleen in belang van de elite".
pi_208085681
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Toch nog wat geleerd vandaag. :')
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:29:16 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208085698
Misschien toch depleted uranium Abrams naar Ukraine

https://www.reddit.com/r/(...)arlier_the_transfer/
Ukraine can receive Abrams earlier: the transfer of tanks from the Pentagon's depots is being considered
pi_208085713
quote:
Niet alleen de oligarchen maar Poetins hele kliek zit vuistdiep in het westen met vastgoed en wat al dan niet.
pi_208085716
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Misschien toch depleted uranium Abrams naar Ukraine

https://www.reddit.com/r/(...)arlier_the_transfer/
Ukraine can receive Abrams earlier: the transfer of tanks from the Pentagon's depots is being considered
Wat voor Abrams?
pi_208085724
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Verdomme, ik zou toch gezworen hebben dat de Ruzzen met 170.000 militairen de Oekraïnse grens over waren gestoken.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:35:40 #201
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208085749
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Verdomme, ik zou toch gezworen hebben dat de Ruzzen met 170.000 militairen de Oekraïnse grens over waren gestoken.
jA mAaR dE nAvO, aMeRiKa Is ScHuLdiG,wEf,NewWoRlDoRdEr,GrEaTrESeT,WoRdTwAkKeR
pi_208085750
Er is ook amper iemand te vinden in het publiek die je niet zou willen neutraliseren.

Je ziet aan de ogen dat het moordenaars zijn.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:35:52 #203
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208085751
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:23 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Deze hele speech is voor 95% aan zijn eigen volk gericht en bepaalde sentimenten adresseren. Een ervan is het sentiment dat "de rijken van Westerse privileges genieten terwijl wij het volk moeten vechten voor - dit zogenaamde - patriottische doel". Die leider van Wagner heeft dat letterlijk gezegd paar maanden geleden; "we gaan pas een echte oorlog in voor het land zodra de elite ook opofferingen gaat doen". Dus hij moet dit enigszins mondeling even aanstippen natuurlijk.....de Russen moeten wel de illusie hebben dat "de grote Leider in het landsbelang denkt en niet alleen in belang van de elite".
Ja, dit. Putin zijn binnenlandse narratief is min of meer gericht op het normaliseren van de puinzooi in Rusland door te laten zien dat het bij de buren ook kut, zo niet nog kutter is. Vandaar ook de Russische strategie om in andere landen "te zieken". Zie onderstaande interview met Timothy Snyder. Die legt die Kremlin strategie heel mooi uit:

pi_208085754
Wat een saaie speech :O
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_208085762
quote:

[..]
...
Mag wel in de OP _O_
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:38:00 #206
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208085770
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:35 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, dit. Putin zijn binnenlandse narratief is min of meer gericht op het normaliseren van de puinzooi in Rusland door te laten zien dat het bij de buren ook kut, zo niet nog kutter is. Vandaar ook de Russische strategie om in andere landen "te zieken". Zie onderstaande interview met Timothy Snyder. Die legt die Kremlin strategie heel mooi uit:

Dat zie je ook wel terug aan interviews met Russen op Youtube. Hoe vaak niet terugkomt dat 'wanneer je demonstreert in het westen wordt je gelijk opgepakt'-narratief is niet normaal. Het is er via de media ingeslagen dat we in het westen echt niet beter zijn.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:38:39 #207
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208085774
😲😲😲

https://www.reddit.com/r/(...)e_plan_for_military/
Leak from russian intelligence - plan for military, cultural and political infiltration of Ukraine, Moldova, Belarus, Latvia, Estonia and Lithuania

Several media outlets, including Expressen and Süddeutsche Zeitung, write that they have read a leaked document from the Kremlin with Russian plans to integrate Belarus, among other nations, with Russia.

According to the plan, the country's state apparatus, military and business elite are to be infiltrated and thus brought into the hands of the Russians. The goal is to control the Belarusian military, the economy as well as the country's media and borders in 2030. The Belarusian identity is to be suppressed, including through re-education camps for children.

Similar plans have been made for Estonia, Latvia, Lithuania, Ukraine and Moldova.
pi_208085836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:38 schreef slashdotter3 het volgende:
😲😲😲

https://www.reddit.com/r/(...)e_plan_for_military/
Leak from russian intelligence - plan for military, cultural and political infiltration of Ukraine, Moldova, Belarus, Latvia, Estonia and Lithuania

Several media outlets, including Expressen and Süddeutsche Zeitung, write that they have read a leaked document from the Kremlin with Russian plans to integrate Belarus, among other nations, with Russia.

According to the plan, the country's state apparatus, military and business elite are to be infiltrated and thus brought into the hands of the Russians. The goal is to control the Belarusian military, the economy as well as the country's media and borders in 2030. The Belarusian identity is to be suppressed, including through re-education camps for children.

Similar plans have been made for Estonia, Latvia, Lithuania, Ukraine and Moldova.
Beter beginnen ze met Polen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:47:38 #209
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208085878
quote:
Niet echt heel bijzonder. Dit is gewoon de perfecte scenario wat Putin voor ogen heeft.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:53:48 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208085953
Die oranje jasjes, waren dat olympische sporters? Ik dacht medailles te zien?
pi_208085987
quote:
84s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:53 schreef Starhopper het volgende:
Die oranje jasjes, waren dat olympische sporters? Ik dacht medailles te zien?
Door Qatar gesponsorde Oranje supporters, die nou van Putin geld kregen *O*
A murky, forgotten land.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 11:57:29 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208086000
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Door Qatar gesponsorde Oranje supporters, die nou van Putin geld kregen *O*
_O-
pi_208086030
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:47 schreef xzaz het volgende:

[..]
Niet echt heel bijzonder. Dit is gewoon de perfecte scenario wat Putin voor ogen heeft.
volop usertjes op Fok! die stram van mening zijn dat als we Putin dat gewoon lekker laten doen, het lekker vrede blijft en hij daarna tevreden is en niks meer doet

of ze willen graag geloven dat de mensen in die landen hem ertoe gedwongen hebben omdat deze heel gemeen onafhankelijk van rusland wilden leven.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 12:01:16 #214
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208086040
We stelen gewoon de helft van Ukraine, Belarus en Kazachstan en dan zijn de problemen opgelost

https://www.aljazeera.com(...)r-russia-ukraine-war
this conflict has a long history after the demise of the Soviet Union and the breakup between Ukraine and Russia. This was a serious trauma for the Russian elite.

They believed that this was wrong and Ukraine was seen as an integral part of Russia. So, in the end, we will all get back together, back again happily into one great big old Russian family. That’s what many officials told me in the 1990s — that there were no problems that, for instance, there are negative birth rates in Russia and the number of Russians is declining.

They said, ‘No problem, Pavel, we will take over a half of Ukraine or Belarus, a half of Kazakhstan, will get after 40 million good Slavic people into the fold and everything is going to be just OK’.

The idea that Ukraine has left Russia for good and will become a totally independent entity was not really contemplated. Maybe as a temporary thing, but not for keeps.

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 21-02-2023 12:27:46 ]
pi_208086073
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat dacht ik eerst ook, zijn we er toch mooi ingetrapt, wij zijn de boosdoeners !! o|O o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208086124
Poetin schort laatste nucleaire verdrag tussen VS en Rusland op

Rusland schort het nucleaire ontwapeningsverdrag New START (Measures for the Further Reduction and Limitation of Strategic Offensive Arms) met de VS op. Hierin was een beperking van de hoeveelheid intercontinentale raketten opgenomen. Het New Start-verdrag is het enige kernwapenakkoord dat was overgebleven tussen beide landen. "We trekken ons niet terug, maar schorten onze deelname op."

"Als de VS nucleaire testen doet, dan doen wij dat ook", zei Poetin, die er ook op wees dat sommige kernwapens in de VS hun uiterste houdbaarheidsdatum bereiken.

Het gaat om afspraken die president Obama in 2010 maakte met zijn Russische collega Medvedev over de atoomarsenalen van hun landen. Zo mogen beide landen niet meer dan 1550 operationele kernkoppen bezitten.

Poetin en de Amerikaanse president Biden kwamen in 2021 twee dagen voordat het verdrag zou aflopen een verlenging overeen. Het nieuwe verdrag geldt tot 2026.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 21 februari 2023 @ 12:08:48 #217
38496 Perrin
pi_208086127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]
volop usertjes op Fok! die stram van mening zijn dat als we Putin dat gewoon lekker laten doen, het lekker vrede blijft en hij daarna tevreden is en niks meer doet

of ze willen graag geloven dat de mensen in die landen hem ertoe gedwongen hebben omdat deze heel gemeen onafhankelijk van rusland wilden leven.
Als het aan hen lag, kreeg ie de Baltische staten, Polen, Oost-Duitsland, Tsjechië, Slowakije en de balkan erbij kado! Als het maar 'vrede' blijft. Dat mag best de vrijheid van honderden miljoenen mede-Europeanen kosten.
pi_208086316
Heb helaas het wappiepraatje de speech van Poetin gemist maar zo te lezen was het de standaard onzin.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 12:34:05 #219
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208086408
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 11:19 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Dat is al gaande en hij moet nog veel dieper gaan. Dus nog velen moeten volgen. En let op; als het allemaal mislukt is en Poetin verdreven of afgezet gaan Russen huilen "dat ook wij slachtoffer van Poetin waren". Nee, jullie hebben Poetin het beest gecreëerd dat het zo ver kon komen. Jullie hebben alles in stand gehouden en daarmee verergerd. Collectief. Maar dan krijg je dat typische zelfmedelijden en de slachtofferrol. Same old, same old. Welk naampje je er ook op plakt.
Ik vrees dat je die mentaliteit niet ongedaan/onschadelijk krijgt zonder Rusland in stukken te laten breken. Verdeel maar in 7 nieuwe landen ofzo.
Incelfrikandel
pi_208086515
Ondanks het gehuil richting het westen lijkt de toon van Putler wel een stuk milder dan voorheen. Waar het eerst nog rode lijnen, NOEKS en allerlei andere dreigementen galmde is het nu allemaal wat lafjes. Lijkt er toch een beetje op dat hij met de staart tussen de benen inziet dat het westen precies niets doet met die dreigementen.
pi_208086536
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik vrees dat je die mentaliteit niet ongedaan/onschadelijk krijgt zonder Rusland in stukken te laten breken. Verdeel maar in 7 nieuwe landen ofzo.
Denk ik ook niet. Dus of ze moeten helemaal militair gezien naar 0 worden gebracht; vrijwel volledig onschadelijk. Oftewel nog lang doorgaan en Oekraine flink blijven steunen. Of de teringzooi valt zelf in elkaar en de Federatie ook erna....maar dan heb je wel echt een chaotische situatie. Macron zei deze week dat hij wilde dat Rusland "niet wordt vernietigd maar wel verliest". Dus er wordt zeker over nagedacht. Enige punt is dat Poetin (en in kielzog de Russen) geen enkele ruimte overlaat voor enig minst-nachtmerrie-scenario lijkt het. Of hij wint uiteindelijk, of hij verliest en zwaar ook.
pi_208086540
twitter
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 12:51:57 #224
236264 crew  capricia
pi_208086606
Duitsers kunnen het weten..
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208086621
Dus hij heef een uur lang zitten zeiken over het Westen en dat was het? Beter dan dat hij iets ellendigs aankondigt, maar de Russen zijn dus eigenlijk niets wijzer geworden over het doel en de duur van de oorlog. Kan mij voorstellen dat ze daar toch een beetje ontevreden zijn over de speech dan.
pi_208086641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:53 schreef Jojoke het volgende:
Dus hij heef een uur lang zitten zeiken over het Westen en dat was het? Beter dan dat hij iets ellendigs aankondigt, maar de Russen zijn dus eigenlijk niets wijzer geworden over het doel en de duur van de oorlog. Kan mij voorstellen dat ze daar toch een beetje ontevreden zijn over de speech dan.
bijna 2 uur.
pi_208086660
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:54 schreef Aloulu het volgende:

[..]
bijna 2 uur.
Heeft het toch een voordeel om een koning te hebben die een troonrede van 5 minuten lang genoeg vindt. :D
  dinsdag 21 februari 2023 @ 12:59:00 #228
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208086685
quote:

[..]
bijna 2 uur.
2 uur!?
Greenshirtguy.gif :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208086696
Maar goed, de enige "successen" die de afgelopen tijd zijn geboekt komt op naam van de Wagner groep. Dezelfde groep die nu steeds meer aan het bitchen is op het beleid. Kan toch ook niet lang meer duren dat dit implodeert?
pi_208086701
twitter

Ah kijk aan. Kajsa, Mark; zet de rest van dat patriot systeem ook maar op transport. En maak die F16’s ook maar gereed.

Ranzige oorlogsmisdadiger.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 13:00:51 #231
236264 crew  capricia
pi_208086708
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:53 schreef Jojoke het volgende:
Ja. :D
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208086718
Mimimi :D
A murky, forgotten land.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:02:48 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208086744
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:51 schreef capricia het volgende:
Duitsers kunnen het weten..
[ twitter ]
Die gast met die groene muts lijkt rechtstreeks van een carnavalswagen geplukt te zijn :D
A murky, forgotten land.
pi_208086767
Laatste tijd toch opvallend veel kritiek op Putin vanuit Rusland zelf,nu Girkin die er met gestrekt been ingaat.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 13:09:40 #236
236264 crew  capricia
pi_208086800
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die gast met die groene muts lijkt rechtstreeks van een carnavalswagen geplukt te zijn :D
_O-
Opvolger van Rasputin.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:12:41 #237
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208086830
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat doet de dalai lama daar naast hem? Vriend van de shitshow?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:13:00 #238
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208086834
quote:

[..]
bijna 2 uur.
En mensen hebben tegenwoordig al moeite om de aandacht te houden bij een soundbite van 30 seconden.
pi_208086856
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En mensen hebben tegenwoordig al moeite om de aandacht te houden bij een soundbite van 30 seconden.
Het vooruitzicht van een open raam dwingt je wel om bij de les te blijven 2 uur lang :Y
A murky, forgotten land.
pi_208086915
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:59 schreef Simmertje het volgende:
Maar goed, de enige "successen" die de afgelopen tijd zijn geboekt komt op naam van de Wagner groep. Dezelfde groep die nu steeds meer aan het bitchen is op het beleid. Kan toch ook niet lang meer duren dat dit implodeert?
Het begint ook al langzaam te rommelen in Rusland. Ik hoorde in de Podcast van Jelle Brandt Corstius dat er al onvrede was omdat de kosten van de nutsvoorzieningen aan het stijgen waren. Wat dus al zo vaak blijkt zodra de Rus zelf geraakt wordt begint die pas te zeuren niet als zijn buurman de klink over wordt gejaagd.
pi_208086973
From Ukraine with love
twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:26:29 #242
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208086990
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:19 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het begint ook al langzaam te rommelen in Rusland. Ik hoorde in de Podcast van Jelle Brandt Corstius dat er al onvrede was omdat de kosten van de nutsvoorzieningen aan het stijgen waren. Wat dus al zo vaak blijkt zodra de Rus zelf geraakt wordt begint die pas te zeuren niet als zijn buurman de klink over wordt gejaagd.
Al dat gelul is de revue toch al gepasseerd?

De oorlog zou stoppen door revolutie, economische collapse in Rusland, de sancties, de stand van Mars ten opzichte van Uranus.
pi_208087019
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:27 schreef ipa84 het volgende:
Heb helaas het wappiepraatje de speech van Poetin gemist maar zo te lezen was het de standaard onzin.
Enige noemenswaardige is dat ze zich terugtrekken uit dat nucleaire verdrag. Wat dan als soort nucleaire dreiging gezien moet worden, dus eigenlijk ook weer niks nieuws is.
-Rabia Al-Basri
pi_208087074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

De oorlog zou stoppen door revolutie, economische collapse in Rusland, de sancties, de stand van Mars ten opzichte van Uranus.
Dingen hebben hun tijd nodig voordat er iets gebeurt. Of dacht je dat elke revolutie van de ene op de andere dag gebeurt? Vaak is het een op 1 stapeling van gebeurtenissen. Kijk bijvoorbeeld naar de laatste Russische revolutie waar de Tsaren werden afgezet dat was een proces van jaren.
pi_208087075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:28 schreef Slayage het volgende:

[..]
Enige noemenswaardige is dat ze zich terugtrekken uit dat nucleaire verdrag. Wat dan als soort nucleaire dreiging gezien moet worden, dus eigenlijk ook weer niks nieuws is.
Lonen omhoog (18%!) zal in het land zelf natuurlijk best goed bevallen bij de gewone rus.
pi_208087144
twitter

pi_208087164
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

De consensus was de oorlog waarschijnlijk jaren zal duren, ongeacht hoe deze ten einde komt.
Цой жив
pi_208087203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:38 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Iedereen bedankt voor de hulp! Opa is weer thuis.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208087214
Toch wel bijzonder dat Heineken blijft investeren in Rusland en zelfs nieuwe producten lanceert en in het gat springt van het vertrek van Pepsi en Coca Cola 'Heineken investeert nog steeds in Rusland' - https://nos.nl/l/2464718
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 februari 2023 @ 13:48:55 #250
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208087263
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:28 schreef Slayage het volgende:

[..]
Zouden ze nog in staat zijn nieuwe te bouwen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:51:10 #251
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208087284
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:39 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
De consensus was de oorlog waarschijnlijk jaren zal duren, ongeacht hoe deze ten einde komt.
Bestaat er überhaupt consensus over de oorlog?

Het zijn vooral speculatieve dagkoersen.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 13:51:51 #252
236264 crew  capricia
pi_208087289
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zouden ze nog in staat zijn nieuwe te bouwen?
Poetin plant kennelijk voor de langere termijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208087304
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208087337
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:06 schreef Mansjester het volgende:
Laatste tijd toch opvallend veel kritiek op Putin vanuit Rusland zelf,nu Girkin die er met gestrekt been ingaat.
De master-strateeg wordt steeds ongeloofwaardiger natuurlijk en hij heeft geen enkele speelruimte meer om nog wat uit de hoed te toveren en echt een wending aan de oorlog te geven. Al zijn nucleaire kaarten veel te vroeg verspeeld dat het volledig ongeloofwaardig is om er uberhaupt nog direct naar te verwijzen zonder jezelf belachelijk te maken. Hij kan ook niet de hoogste pieten binnen het leger verantwoordelijk houden voor fouten want het zijn niet voor niets zijn inner circle; de enige die hij nog enigszins kan vertrouwen.

Het wordt dus met het verstrijken van de oorlog en uitblijven van echte noemenswaardige overwinningen een trieste oude opa die het gewoon totaal niet meer in de hand heeft. Laat staan als Oekraine in het voorjaar ergens een offensief opzet en weer wat gaat veroveren...

Zijn hele legacy naar de tering geholpen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:59:08 #255
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208087364
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:56 schreef Aloulu het volgende:

[..]
De master-strateeg wordt steeds ongeloofwaardiger natuurlijk en hij heeft geen enkele speelruimte meer om nog wat uit de hoed te toveren en echt een wending aan de oorlog te geven. Al zijn nucleaire kaarten veel te vroeg verspeeld dat het volledig ongeloofwaardig is om er uberhaupt nog direct naar te verwijzen zonder jezelf belachelijk te maken. Hij kan ook niet de hoogste pieten binnen het leger verantwoordelijk houden voor fouten want het zijn niet voor niets zijn inner circle; de enige die hij nog enigszins kan vertrouwen.

Het wordt dus met het verstrijken van de oorlog en uitblijven van echte noemenswaardige overwinningen een trieste oude opa die het gewoon totaal niet meer in de hand heeft. Laat staan als Oekraine in het voorjaar ergens een offensief opzet en weer wat gaat veroveren...

Zijn hele legacy naar de tering geholpen.
Zn enige nog resterende optie is een anschluss van Belarus.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:00:52 #256
38496 Perrin
pi_208087393
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:59 schreef kibo het volgende:

[..]
China die mee gaat doen?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:02:35 #257
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208087408
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
China die mee gaat doen?
Ik denk dat die teveel hebben te verliezen ( economische banden met het westen) om voluit los te gaan.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:04:23 #258
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208087432
Je zou denken dat er ook in hogere kringen in Rusland meer weerstand komt tegen Putin? Er is vast meer mensen op hogere posities dan zijn eigen inner circle. Van de bevolking snap ik wel meer als ze niks zouden doen. Risico lopen jaren in de bak te gaan....
pi_208087434
quote:
’Heineken breekt belofte en investeert toch in Rusland’

Ondanks de belofte niet langer in Rusland te investeren vanwege de oorlog in Oekraïne lanceerde Heineken vorig jaar liefst 61 nieuwe producten op de Russische markt. De Russische dochter kijkt terug op „een turbulent jaar, met veel nieuwe groeikansen”, schrijft Follow The Money.

Terwijl Russische bombardementen Oekraïense steden in puin legden en grondtroepen grote delen van het buurland bezetten, begon Heineken in Rusland aan een grootschalig verkoopoffensief.

In 2022 lanceerde de Russische tak van de bierbrouwer volgens eigen berichtgeving „in recordtempo” liefst 61 nieuwe producten, goed voor 720.000 hectoliter extra verkoop van bier en frisdrank. „Dit was mogelijk door fantastisch teamwork en het geloof dat alles mogelijk is.”

„2022 was een turbulent jaar voor alle marktspelers, maar bood tegelijkertijd volop kansen en opende nieuwe mogelijkheden voor de ontwikkeling en groei van onze business”, staat te lezen in een terugblik op de website van Heineken Rusland. „Trots kondigen we aan dat we in meerdere segmenten recordhoogten hebben bereikt.”

Heineken breekt zo met een eerdere toezegging geen nieuwe investeringen te doen in Rusland. Hoeveel de recente investeringen in Rusland hebben gekost, weigert het brouwbedrijf bekend te maken.
https://www.telegraaf.nl/(...)eert-toch-in-rusland

Westerlingen en geld. :') Daar gaan jullie principes.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_208087448
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208087457
quote:

[..]
Ik zie dat ook niet zo makkelijk gebeuren tbh. De macht van Loekasjenko is teveel op drijfzand gebouwd en ik heb niet het idee dat bevolking en leger nu erg pro Russisch is. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208087498
quote:
Ja dat is al onderweg las ik.

Maar hij was te bang om nog een mobilisatie af te kondigen vandaag, terwijl het duidelijk is dat die er aan moet komen. Wel grappig overigens. Daarvoor voelde die toch aan dat het niet verstandig is dat zo openlijk aan te kondigen nu.
pi_208087535
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:38 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
twitter
pi_208087605
Ome Joe gaat nu regelen dat de Polen een muurtje gaan metselen om Rusland _O_

twitter
pi_208087637
Was deze kerel niet het alternatief voor de Republikeinen?

quote:
Florida Gov. Ron DeSantis criticized American aid to Ukraine as an "open-ended blank check" and questioned whether the United States should be engaged in the Russian conflict at all.

"I don't think it's in our interest to be getting into a proxy war with China, getting involved over things like the borderlands or over Crimea," DeSantis told Fox & Friends on Monday, referring to the Ukraine territories that Russia has seized through military force.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:27:31 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208087679
Er stond net weer een HIMARS tomaten te kopen op de markt zeker :{

quote:
Russian shelling has killed at least six people in Ukraine’s southern city of Kherson on Tuesday, the Ukrainian military's Operational Command South said in a Facebook post.

“A local market and a public transport stop were shelled. Civilians of Kherson were injured and killed right in the middle of the street, in their own homes and workplaces,” according to the post. “As of now, there are about 6 dead and 12 wounded."
pi_208087695
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:04 schreef HSG het volgende:

[..]

Jullie? Ben jij geen westerling dan?

Ik zou het liefst met mijn voeten stemmen, maar minder dan geen heineken drinken gaat niet.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:31:27 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208087707
quote:

[..]

Hoe moet ik in godsnaam Heineken boycotten? :(
pi_208087719
Het ligt nogal voor de hand dat Putin de langere termijnkaart rest. Jammer genoeg voor hem is dat precies wat het westen zelf nodig heeft, de tijd om de defensie te moderniseren en zich te herbewapenen. Daarnaast zitten we midden in paradigma shift van biologische naar technologische evolutie waarbij de mens zelf slechts tot een tijdelijk overgangs vehicle is verworden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208087722
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Da's niet zo moeilijk hoor. Meer dan genoeg alternatieven.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:35:06 #272
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208087737
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da's niet zo moeilijk hoor. Meer dan genoeg alternatieven.
PS. Ik drink die meuk al jaren niet meer. Tenzij enige pleisterplaats in woestijn
pi_208087749

quote:
"I don't actually remember how we got from Putin’s idea to 'take Kyiv in 3 days' to President Biden walking across Kyiv together with my President Zelensky on the 362nd day of the war," he tweeted.

"So, it was an honor and a privilege for me and the whole #IronTeam of [Ukrainian Railways] to deal with this visit. I must say, it was complicated. But we did it. That's how #RailForceOne appeared," said Kamyshin.

Kamyshin added that in 24 hours, Biden spent 20 hours on the train and only four hours in Kyiv.

"That's why it was important for us to care about him in a proper way. And we did," he said.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:36:22 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_208087753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:23 schreef 3rr0r het volgende:
Was deze kerel niet het alternatief voor de Republikeinen?
[..]

Damn, hij noemt Oekraine serieus alleen bij de vertaling?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:38:13 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208087767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:33 schreef Digi2 het volgende:
Daarnaast zitten we midden in paradigma shift van biologische naar technologische evolutie waarbij de mens zelf slechts tot een tijdelijk overgangs vehicle is verworden.
Ik niet begrijp :{
  dinsdag 21 februari 2023 @ 14:38:36 #276
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208087772
quote:
Why Ukraine will win the war
By Mark Hertling
Lt. General
Gifted article. :)

https://www.washingtonpos(...)Nf4TNqVnvF4I59qwsceE
pi_208087781
quote:

[..]

En dan nog stug volhouden dat ze de activiteiten minderen.

Dit soort bedrijven horen op de terreurlijst.
pi_208087784
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:38 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik niet begrijp :{
99% niet en dat is ook precies de bedoeling.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208087794
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:33 schreef Digi2 het volgende:
Het ligt nogal voor de hand dat Putin de langere termijnkaart rest. Jammer genoeg voor hem is dat precies wat het westen zelf nodig heeft, de tijd om de defensie te moderniseren en zich te herbewapenen. Daarnaast zitten we midden in paradigma shift van biologische naar technologische evolutie waarbij de mens zelf slechts tot een tijdelijk overgangs vehicle is verworden.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2023 @ 14:45:30 #280
364681 over_hedge
pi_208087842
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:20 schreef 3rr0r het volgende:
Ome Joe gaat nu regelen dat de Polen een muurtje gaan metselen om Rusland _O_

[ twitter ]
Gaan de Mexicanen betalen zeker
pi_208087857
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:36 schreef speknek het volgende:

[..]
Damn, hij noemt Oekraine serieus alleen bij de vertaling?
Wat bedoel je? Hij noemt het oosten van Oekraine 'borderlands'.
pi_208087882
twitter
pi_208087934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:49 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Putin heeft nogal wat beloftes gedaan mbt Oekraine die op z'n zachtst gezegd niet helemaal zijn nageleefd.

Ik denk ook niet dat het Kremlin hierin erg gevaarlijk is, maar niet gebasseerd op wat er uit Putin z'n mond komt.
pi_208087947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:49 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wat wil Rob de Wijk nu eigenlijk? Dat we Poetin zijn zin geven, want kernwapens en gevaarlijke escalatie?
pi_208087975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat wil Rob de Wijk nu eigenlijk? Dat we Poetin zijn zin geven, want kernwapens en gevaarlijke escalatie?
Snap zijn tweet ook niet echt, hij lijkt de hele context van die speech niet te snappen.
pi_208087996
quote:

[..]
Geen idee wat Rob wil. Het enige wat ik hem wil geven is een lesboek Russisch. Die man heeft er al zo vaak naast gezeten dit conflict dat het bijna lachwekkend wordt vooral omdat hij geen Russisch begrijpt. Het mooist was wel dat hij een paar maanden terug zei dat Rusland toch corrupter is dan hij dacht wat letterlijk elke Rusland deskundige al zegt van af het begin. Misschien is luisteren naar mensen die de regio begrijpen en taal wel spreken.
pi_208088011
quote:

[..]
Hij wil vooral zelf van 'waarde' blijven |:)
pi_208088056
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Er is meer bier dan heineken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208088076
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan moet je wel op de hoogte zijn van welke tig andere biermerken (en frisdrank etc) ook onder hen vallen :lijstje:
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:05:01 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_208088086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:47 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Hij noemt het oosten van Oekraine 'borderlands'.
Oekraine betekent "borderlands". Door het the borderlands te noemen (zoals vroeger de Oekraine) kun je dus net doen alsof het geen echte staat is maar een stuk niemandsland aan Rusland vast.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208088090
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ook meer dan Amstel, Brand, Affligem en nog wat merken die allemaal van Heineken zijn. Het beste is sowieso gewoon special bier drinken van de wat kleinere brouwerijtjes zijn vaak veel beter.
pi_208088101
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:05 schreef speknek het volgende:

[..]
Oekraine betekent "borderlands". Door het the borderlands te noemen (zoals vroeger de Oekraine) kun je dus net doen alsof het geen echte staat is maar een stuk niemandsland aan Rusland vast.
Denk dat hij gewoon de Donbas bedoelt.
pi_208088109
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Geen idee wat Rob wil. Het enige wat ik hem wil geven is een lesboek Russisch. Die man heeft er al zo vaak naast gezeten dit conflict dat het bijna lachwekkend wordt vooral omdat hij geen Russisch begrijpt. Het mooist was wel dat hij een paar maanden terug zei dat Rusland toch corrupter is dan hij dacht wat letterlijk elke Rusland deskundige al zegt van af het begin. Misschien is luisteren naar mensen die de regio begrijpen en taal wel spreken.
Ik snap het afgeven op alle zelfverklaarde experts niet zo.

Alsof het een soort goeroes zijn. Het is niet dat je als expert even de toekomst voorspelt. Veel actie- reactie en rare sprongen die weer gevolgen kunnen hebben. Het verloop van de eerste- en tweede wereldoorlog en de koude oorlog lieten zich achteraf wel mooi analyseren maar vooraf niet voorspellen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:07:38 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_208088117
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:06 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Denk dat hij gewoon de Donbas bedoelt.
Je geeft mensen die een hondenfluitje blazen het voordeel van de twijfel, dat zou ik niet doen. The Borderlands is de letterlijke vertaling van Oekraine, niet van de Donbas.
pi_208088119
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:04 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dan moet je wel op de hoogte zijn van welke tig andere biermerken (en frisdrank etc) ook onder hen vallen :lijstje:
https://www.theheinekencompany.com/age-gate/567
En anders is good 'ol wiki wel een mooie hubsite.
https://en.wikipedia.org/wiki/Heineken_brands
1947-2016
pi_208088132
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:58 schreef DrMarten het volgende:

[..]
De secretaressen zijn achter het bureau weggesleept?
En een keer niet op zijn red sparrows mishandeld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208088137
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ook meer dan Amstel, Brand, Affligem en nog wat merken die allemaal van Heineken zijn. Het beste is sowieso gewoon special bier drinken van de wat kleinere brouwerijtjes zijn vaak veel beter.
Ik vind Affligem dan wel jammer :D

Verder eens. HJ als pils en voor de rest lekker een echt biertje idd.
1947-2016
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:10:46 #298
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208088156
quote:

[..]
Ik zie hem nog eerder aan een lantaarnpaal bungelen of uit een raam vallen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208088206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik vind Affligem dan wel jammer :D

Verder eens. HJ als pils en voor de rest lekker een echt biertje idd.
Hier mee eens !

Waarom houdt Heineken perse vast aan Rusland eigenlijk? Zo’n groot marktaandeel of hoe moet ik die zien?

Ik snap dat men niet graag geld weggooit, maar aangezien Heineken vrij global is moeten ze de Russen toch kunnen laten vallen niet?
pi_208088224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:07 schreef speknek het volgende:

[..]
Je geeft mensen die een hondenfluitje blazen het voordeel van de twijfel, dat zou ik niet doen. The Borderlands is de letterlijke vertaling van Oekraine, niet van de Donbas.
Wie weet als dat in die kringen zo wordt gebruikt. Beide bedoelingen zijn niet best. Uit de manier van zeggen lijkt het mij meer op bedoeling Donbas. Hij zal wel niet (openlijk) zo extreem zijn dat hij heel Oekraine bij Rusland vindt horen. Dat denkt zelfs z'n achterban grotendeels niet lijkt me.
pi_208088265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hier mee eens !

Waarom houdt Heineken perse vast aan Rusland eigenlijk? Zo’n groot marktaandeel of hoe moet ik die zien?

Ik snap dat men niet graag geld weggooit, maar aangezien Heineken vrij global is moeten ze de Russen toch kunnen laten vallen niet?
Gewoon geld, is niks ingewikkelds aan. Qua ethiek zien ze het als levensmiddelen verschaffen aan Russische burgers die ook maar slachtoffer zijn van meneer Putin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')