abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208082608
Paste oude niet in de tt?
  maandag 20 februari 2023 @ 23:47:38 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208082621
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208082625
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Eindelijk een officiele oorlogsverklaring? Gelijk 1 miljoen man oproepen?
Wellicht kondigt hij gewoon z'n pensioen aan, in oktober wordt hij tenslotte al 71. Allemaal giswerk, we zien het morgen wel.
pi_208082638
Morgen nuclear apocalypse :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 20 februari 2023 @ 23:50:32 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208082641
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:48 schreef J.B. het volgende:

[..]
Wellicht kondigt hij gewoon z'n pensioen aan, in oktober wordt hij tenslotte al 71. Allemaal giswerk, we zien het morgen wel.
Misschien krijgt hij morgen een nieuwe luier
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208082673
Die speech geeft hij toch jaarlijks aan dat 'parlement'? Ligt niet voor de hand dat hij juist op een gewoon moment iets bijzonders gaat aankondigen.

Wordt gewoon weer het standaard riedeltje dat we van hem gewend zijn. Grote beslissingen zie je van mijlenver aankomen en die geruchten zijn er niet.
  maandag 20 februari 2023 @ 23:56:46 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208082684
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:54 schreef Confetti het volgende:
Die speech geeft hij toch jaarlijks aan dat 'parlement'? Ligt niet voor de hand dat hij juist op een gewoon moment iets bijzonders gaat aankondigen.

Wordt gewoon weer het standaard riedeltje dat we van hem gewend zijn. Grote beslissingen zie je van mijlenver aankomen en die geruchten zijn er niet.
Welke troefkaarten heeft ie nog?

Hij kan nog een keer aankondigen een nucluaire proef te gaan doen ofzo. Dan zit de schrik er wel in.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_208082685
quote:

Nouja heel Moscow hangt vol posters dat men morgen goed luisteren moet..
pi_208082686
Wat Poetin ook zegt, het zijn leugens om het binnenlandse narratief te controleren.
pi_208082704
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nouja heel Moscow hangt vol posters dat men morgen goed luisteren moet..
Ja. En "De grenzen van Rusland eindigen nergens".
Dat soort posters over zijn toespraak.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208082712
Ik denk dat hij wel een beetje de pik heeft omdat Biden vandaag in Kiev was. De grootste 2 geruchten die ik heb gehoord zijn dus het uitroepen van een formele dictatuur (Eén volk, één partij, één Putler) en het verbreden van de oorlog door bijvoorbeeld Transnistrië onafhankelijk te verklaren.
pi_208082740
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:08:10 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208082758
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:41 schreef luxerobots het volgende: [..] Omdat al heel snel bleek, na de ramp met de Koersk, dat Poetin heel weinig op had met de westerse manier van denken. Overigens zie je hier op fok dat het vooral een bepaald type user is dat aanhaalt dat Poetin heel westers dacht en veel voor Rusland betekent heeft. Dat zijn meestal de idioten. [..]

Dat kan je dus niet. Want ik vroeg specifiek om de bronnen over meer economische samenwerking en meer gerealiseerde handel.
Wat staat hier volgens jou?

quote:
Forming a counter-terrorism partnership with the U.S. and cooperating with it in the fields of counter-terrorism, nuclear disarmament, economics and trade, while maintaining opposition on issues such as NATO’s eastward expansion and anti-missile defense. By allowing U.S. troops to be stationed in Central Asia and providing counter-terrorism intelligence, Russia played a major role in helping the U.S. win the war against terrorism in Afghanistan.
In deze bron https://tradingeconomics.com/european-union/imports/russia zie je dat de export van de EU naar Rusland sinds 1999 explosief is gestegen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:12:10 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208082782
Binnenkort een hot war in het MiddenOosten?

https://www.reddit.com/r/(...)its_now_or_never_to/
Israel: 84% enrichment means it’s now or never to stop Iran

====================
Israel just committed to a pause on settlements in the West Bank. Guessing some very interesting negotiations with the Biden Administration are happening.

Source: https://mobile.twitter.com/BBCWorld/status/1627751967152869384
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:13:28 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208082789
quote:
Die aangekondigde speeches van Poetin zijn een beetje als de coronapersco's van Rutte en De Jonge: met een boel bombarie aangekondigd en dan zat je vol spanning met chips en cola zero voor de buis maar dan viel het uiteindelijk qua spektakel toch altijd behoorlijk tegen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208082795
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:01 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat hij wel een beetje de pik heeft omdat Biden vandaag in Kiev was. De grootste 2 geruchten die ik heb gehoord zijn dus het uitroepen van een formele dictatuur (Eén volk, één partij, één Putler) en het verbreden van de oorlog door bijvoorbeeld Transnistrië onafhankelijk te verklaren.
Beide zaken lijken me nou niet meteen bijdragen aan stabiliteit in eigen land.

Geen aankondiging van een offensief, of stoere taal gevolgd door nog maar weer eens een hoop raketten?
pi_208082797
Is er ook een soort putlerjugend in Rusland ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:15:39 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208082806
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:14 schreef TLC het volgende:
uiteraard

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208082810
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:08 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat staat hier volgens jou?
[..]
In deze bron https://tradingeconomics.com/european-union/imports/russia zie je dat de export van de EU naar Rusland sinds 1999 explosief is gestegen.
De bron die jij aandraagt laat vooral zien dat de import van Russische olie, gas etc. gestegen is.

En dat was heus niet omdat Poetin zo 'westers-minded' was. Dat was gewoon om geld te verdienen, en wat achteraf bleek, om ons afhankelijk te maken van Rusland (kijk maar naar hoe Poetin de EU probeerde te chanteren).
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:16:35 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208082814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Beide zaken lijken me nou niet meteen bijdragen aan stabiliteit in eigen land.

Geen aankondiging van een offensief, of stoere taal gevolgd door nog maar weer eens een hoop raketten?
Dit gaat 100% voorbij komen in de speech:

twitter
pi_208082833
twitter
pi_208082839
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:20 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Afgesloten wegen… zou Biden langsgaan?
pi_208082864
Hmmm, de oorlog verklaren met algehele mobilisatie is ook mogelijk denk ik. Die kernbom waarschuwing luistert niemand naar, tenzij hij echt iets dropt maar dan zijn alle rapen gaar. We gaan het beleven morgen. w/
pi_208082893
Ik heb echt geen idee wat er te verwachten valt. Hopelijk is het een saaie toespraak zoals zoveel eerdere toespraken van Poetin.
pi_208082900
quote:
[ twitter ]
Iemand een idee wat voor verschil het maakt bij het officieel verklaren van oorlog?
pi_208082925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Iemand een idee wat voor verschil het maakt bij het officieel verklaren van oorlog?
Volgens mij dat hij legaal dienstplichtige mag inzetten bij een oorlog. Maar dat deed hij toch al.
pi_208082935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Mogelijkheden wat betreft mobiliseren. Ook het beschieten van wapenleveranties werd tegengehouden door het ontbreken van een oorlogsverklaring werd hier pas gesteld, maar het fijne weet ik daar niet van.

Oorlogstaal gevolgd door opgevoerde offensieve bewegingen zouden mij niet verbazen. Veel meer verwacht ik niet.
pi_208082937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:34 schreef Recce het volgende:
Ik heb echt geen idee wat er te verwachten valt. Hopelijk is het een saaie toespraak zoals zoveel eerdere toespraken van Poetin.
Een hoop Nazi bullshit en wellicht officiele oorlogsverklaring. Dan kan hij wat makkelijker kannonenvlees naar het front sturen.
pi_208082939
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Overigens zie je hier op fok dat het vooral een bepaald type user is dat aanhaalt dat Poetin heel westers dacht en veel voor Rusland betekent heeft. Dat zijn meestal de idioten.
[..]

Hou toch op met het verdachtmaken van je gesprekspartner of van mij.
Ik ken je als een intelligente user. Dit is gewoon jammer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 februari 2023 @ 00:53:06 #31
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208082944
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:24 schreef luxerobots het volgende: [..] [..] Ah, je begon met roepen dat Navalny gecontroleerde oppositie is. En nu stel je vooral vragen.
Lijkt me duidelijk dat Navalny een scapegoat is die bij de gratie van Poetin nog leeft en lekker tweetjes mag versturen.

Als hij enigszins een dreiging zou zijn was die al dood.

Absoluut geen alternatief.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208082959
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Lijkt me duidelijk dat Navalny een scapegoat is die bij de gratie van Poetin nog leeft en lekker tweetjes mag versturen.

Als hij enigszins een dreiging zou zijn was die al dood.

Absoluut geen alternatief.
Als er berichten op twitter verschijnen, typt Navalny die niet zelf. Die worden via een advocaat of familielid doorgegeven.

Navalny zelf wordt het leven maximaal zuur gemaakt, in een betonnen isoleercel.

pi_208082969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als er berichten op twitter verschijnen, typt Navalny die niet zelf. Die worden via een advocaat of familielid doorgegeven.

Zal geen isoleercel zijn als er familie of advocaten bij mogen.
Ik vind het wel apart wat er nog allemaal van hem naar buiten mag komen.

Ik moet ineens aan snowpiercer (de film) denken, waar de leiders onderdrukten en onderdrukkers samen een systeem in stand houden.
pi_208082976
Navalny is ook echt totaal obsoleet en niet interessant meer. Wat was dat een ongelofelijk domme actie om terug maar Moskou te vliegen zeg. Die man is gewoon niets meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208082978
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:05 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zal geen isoleercel zijn als er familie of advocaten bij mogen.
Ik vind het wel apart wat er nog allemaal van hem naar buiten mag komen.
Het schijnt dat Navalny iedere keer voor kleine overtredingen (als hij praat of als zijn kleding niet netjes genoeg zit), de isoleercel ingestuurd wordt. Hij zit daar dus steeds voor periodes.
pi_208082981
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:07 schreef Discombobulate het volgende:
Navalny is ook echt totaal obsoleet en niet interessant meer. Wat was dat een ongelofelijk domme actie om terug maar Moskou te vliegen zeg. Die man is gewoon niets meer.
Aan de andere kant hebben wij, en vele anderen, het nog steeds over Navalny.

Het is de vraag of Navalny de komende tijd overleeft, maar hij heeft wel van zichzelf een martelaar gemaakt.
pi_208082983
In 2030 pas?
Weer meer van hetzelfde. Rusland wil ze allemaal inlijven. Goedschiks dan wel kwaadschiks.
Und bist du nicht willig, so brauch ich Gewalt.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 februari 2023 @ 01:22:18 #38
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208083000
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel vreemd dan, dat blauwe vinkje op Twitter.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208083028
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:13 schreef capricia het volgende:
In 2030 pas?
Weer meer van hetzelfde. Rusland wil ze allemaal inlijven. Goedschiks dan wel kwaadschiks.
Und bist du nicht willig, so brauch ich Gewalt.

[ twitter ]
Ik vrees dat dit elk moment zomaar kan gebeuren. Via een snelle coup die voorbij is voordat het leger kan reageren. Als het leger al bereid is zich tegen Rusland te verzetten. Wie gaat de Russen dan nog verdrijven?
pi_208083053
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die aangekondigde speeches van Poetin zijn een beetje als de coronapersco's van Rutte en De Jonge: met een boel bombarie aangekondigd en dan zat je vol spanning met chips en cola zero voor de buis maar dan viel het uiteindelijk qua spektakel toch altijd behoorlijk tegen.
Op de schoenen van Hugo na.

En de eerste natuurlijk waarin aangekondigd werd dat alles binnen een uur dicht moest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208083055
En hier het is.. de boze propagandisten. _O- Die koppen...

Nu Solovyev nog 'Oy'.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208083075
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 02:08 schreef capricia het volgende:
En hier het is.. de boze propagandisten. _O- Die koppen...

Nu Solovyev nog 'Oy'.
YES! _O_

Wel opvallend vwb Nord Stream dat je dat opeens deze week overal terug ziet komen. en dan als voldongen feit dat Amerika het gedaan heeft. Trump jr ook al die ZiCh ALlEeN MaAr AfVrAaGt of de treinramp Ohio wraak zou zijn.

Bekend verkooptruukje. Vragen aan een potentiële klant welke kleur hij wilt, alsof er al gekozen is voor die auto en nu alleen de details nog uitgewerkt moeten worden.
pi_208083244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 00:14 schreef TLC het volgende:
Dat heet Nasji dacht ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208083347
Een inkijkje in het hoofd van Poetin: 'Er klinkt gemor in het Kremlin'
https://nos.nl/l/2464680
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208083388
quote:

Al die speeches die met veel poeha werden aangekondigd waren uiteindelijk een storm in een glas water. Wat gebazel over nazi’s en het satanische westen, NOEKS en niemand maakt ons wat.

Het is een beetje zoals Wilders. Het heeft z’n waarde totaal verloren. Hij moet steeds verder gaan om nog iets van een shockeffect te genereren.
pi_208083415
Zal mij benieuwen of hij nog wat van het bezoekje van Biden gaat zeggen.
pi_208083420
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 02:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Op de schoenen van Hugo na.

En de eerste natuurlijk waarin aangekondigd werd dat alles binnen een uur dicht moest.
Dit ja. Met zijn serieuze kop :r :r
pi_208083537
twitter

De Speech is ook echt in een zaaltje. Wie zouden er aanwezig zijn? Dat zegt misschien ook al wat over de inhoud.
pi_208083598
Ondertussen is een geheim Kremlin-strategie-document opgedoken waarin russische plannen beschreven staan hoe Rusland ernaar streeft ook Wit-Rusland voor 2030 in te lijven...

https://www.tagesspiegel.(...)is-2030-9383699.html
Of in engels:
https://vsquare.org/secre(...)-over-belarus-putin/

Dat zal ook verhouding van rusland met wit-rusland en de russische bestrevingen militair daar sterker aanwezig te zijn verder onder druk zetten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208083643
quote:
[ twitter ]
Conclusie: minstens 1 van zijn betrouwbare bronnen is toch niet zo betrouwbaar.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 08:16:35 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208083740
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:34 schreef quirina het volgende:
Welterusten morgen worden we wakker in een heel andere wereld denk ik.
De wereld is nog hetzelfde
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 februari 2023 @ 08:19:52 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208083768
twitter

Dat zou wel een escalatie zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208083815
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

En tevens uitlokking.
Zo dwingen we Putin om sabotage te plegen.
Radio Espantoso
pi_208083849
De Russen zijn gewaarschuwd dat Biden zou rond gaan lopen in Oekraïne.

Ik vraag me af bij wie ze dat nog meer doen?

Bij Macron? Rutte? Wopke?

En bij wie zou de NAVO het niet pikken als ze hem raken?
Wopke Frans Ferdinand potentie?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 08:43:08 #55
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208083991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 01:52 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Ik vrees dat dit elk moment zomaar kan gebeuren. Via een snelle coup die voorbij is voordat het leger kan reageren. Als het leger al bereid is zich tegen Rusland te verzetten. Wie gaat de Russen dan nog verdrijven?
Dat gaat al een tijdje vrij gestaag via allerlei verdragen. Daarbij; Lukashenko weigert zijn troepen in te zetten in het huidige conflict, en kan die positie behouden door steeds iets anders weg te geven aan Moskou. Eerst was dat ruimte voor Russische troepen en materieel, logistieke support, toen werd dat het opleiden van Russische soldaten, inmiddels produceert de Belarusische wapenindustrie voor Rusland en valt onder Russisch regime. Langzaam maar zeker incorporeert Rusland het Belarussische systeem in haar eigen.

Daar hoeft geen schot voor te vallen. Liever niet zelfs, want we hebben al gezien dat de Belarussische bevolking bereid is in opstand te komen. Dat is natuurlijk ook de reden waarom Lukashenko zijn troepen niet in gaat zetten tegen UA. Los van dat ze nog slechter getraind zijn dan de Russische, ga je een potentiële revolutie niet bewapenen als dictator zijnde.

En dat is ook één van de redenen dat Rusland in UA niet kan verliezen. Een vrij UA is een middelvinger naar Rusland en zou ze in Belarus zomaar op ideeën kunnen brengen. Even los van al die Belarussen die nu meevechten aan UA zijde en dadelijk terugkeren. Dit conflict is al vanaf 2014 groter dan alleen UA.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208084098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:24 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
En tevens uitlokking.
welja, Putler word er door het boze westen wel toe 'gedwongen' om sabotage-aanvallen op hun infrastructuur in westerse kustgebieden te plegen :z
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208084132
quote:

[..]
En tevens uitlokking.
Not sure if serious.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208084137
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:43 schreef AgLarrr het volgende:
En dat is ook één van de redenen dat Rusland in UA niet kan verliezen.
Uiteindelijk kan Witrusland wel een rol spelen bij het terugtrekken van het russische leger uit de oekraine...
als rusland belarus zou annexeren zou dat een genoegdoening zijn aan de ultranationalisten die streven naar het herstel van de oude sovjet-unie-gebieden.

het zou rusland ook direkte toegang tot de Suwałki corridor naar Kalinigrad geven en een extra druk op polen en Litouwen...
de kans is best groot dat het westen hierop terughoudend zou reageren als gelijktijdig rusland militair ook gebieden in de oekraine opgeeft,
terwijl rusland hierdoor wel een heel stuk gevaarlijker voor NATO-gebied wordt en véél dreigender.

Voor poetin is een terugtrekking uit de Oekaine politiek zeer risicovol en kan gezien worden als een erkenning van 'verlies''...
zou hij daarentegen juist dan wit-rusland annexeren kan hij het mogelijk nog als 'winst'in rusland zelf verkopen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 09:07:14 #59
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208084170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Uiteindelijk kan Witrusland wel een rol spelen bij het terugtrekken van het russische leger uit de oekraine...
als rusland belarus zou annexeren zou dat een genoegdoening zijn aan de ultranationalisten die streven naar het herstel van de oude sovjet-unie-gebieden.

het zou rusland ook direkte toegang tot de Suwałki corridor naar Kalinigrad geven en een extra druk op polen en Litouwen...
de kans is best groot dat het westen hierop terughoudend zou reageren als gelijktijdig rusland militair ook gebieden in de oekraine opgeeft,
terwijl rusland hierdoor wel een heel stuk gevaarlijker voor NATO-gebied wordt en véél dreigender
Het zou indruisen tegen de westerse politiek dat je soevereine landen respecteert. Dus het ene land weggeven in ruil voor de soevereiniteit van het ander zal politiek gezien geen route kunnen zijn. Daarnaast denk ik oprecht dat de pleuris uitbreekt. Ik denk dat er niet heel veel Witrussen zijn die daar zin in hebben bijvoorbeeld, maar UA zal daar ook geen zin in hebben en Polen + de Baltische staten al helemaal niet.

Je creëert de onmiddellijk de randvoorwaarden voor het volgende conflict. Hetzij een Wit-Russische opstand heimelijk gesteund door UA / Polen (oid) of vergrootte Russische druk op de baltische staten / Polen met het oog op Kalinigrad.

quote:
Voor poetin is een terugtrekking uit de Oekaine politiek zeer risicovol en kan gezien worden als een erkenning van 'verlies''...
zou hij daarentegen juist dan wit-rusland annexeren kan hij het mogelijk nog als 'winst'in rusland zelf verkopen.
Ja, vanuit Russisch perspectief zal het mogelijk acceptabel zijn. Maar dan hebben wij uiteindelijk nog niks opgelost.

pi_208084211
https://nos.nl/l/2464681

Als ik Iris zo volg is het voor Putin vooral noodzakelijk eens wat meer duidelijkheid te geven.

Zou hij zijn hand nog kunnen overspelen?
pi_208084213
twitter

Steve is ook live maar die heeft alleen audio straks:

dinsdag 21 februari 2023 @ 09:24:52 #62
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208084342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2464681

Als ik Iris zo volg is het voor Putin vooral noodzakelijk eens wat meer duidelijkheid te geven.

Zou hij zijn hand nog kunnen overspelen?
Interessante scenario's wel, met name die over het absorberen van Belarus en delen van Georgië. Hoewel ik niet denk dat Lukashenko zijn ziel (al) verkocht heeft..

pi_208084358
De toespraak is voor het parlement. Dan leun ik naar dit scenario.

twitter
pi_208084414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Interessante scenario's wel, met name die over het absorberen van Belarus en delen van Georgië. Hoewel ik niet denk dat Lukashenko zijn ziel (al) verkocht heeft..
Belarus lijkt me op zijn zachts gezegd te verdeeld voor zo’n scenario. En ik denk niet dat de Russen nog manschappen hebben om nog reen conflict te starten.
pi_208084428
Ik zit er bijna klaar voor.
pi_208084440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:26 schreef Jojoke het volgende:
De toespraak is voor het parlement. Dan leun ik naar dit scenario.

[ twitter ]
Dat zou vrij gestoord zijn, maar ik verbaas me nergens meer over. Misschien is dat dan wel gewoon het doel geweest, de gezamenlijke vijand gebruiken om het land in een dictatuur te storten.
pi_208084454
Kunnen we niet alvast een bingo kaart maken?

"Amerikaans imperialisme"
"Duivelse westen"
"Alle doelen worden behaald"
"Economie Rusland doet het geweldig"
pi_208084469
Rusland is al een dictatuur. Dat bevestigen maakt geen verschil.
pi_208084478
twitter

Dit leunt ook naar dat scenario.
pi_208084548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

terwijl rusland hierdoor wel een heel stuk gevaarlijker voor NATO-gebied wordt en véél dreigender.

En dan heeft Rusland een directe grens met Polen, hebben ze nu in feite ook al met Kaliningrad maar Polen gaat daar denk ik aardig zenuwachtig van worden als dat gebeurt.
pi_208084551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:07 schreef AgLarrr het volgende:
Het zou indruisen tegen de westerse politiek dat je soevereine landen respecteert.
Wat bedoel je daar verder mee...?

het respecteren van soevereine landen is iets dat westerse landen zelf (soms) doen (en soms wat minder hoog aanhouden), maar ze kunnen niet altijd andere landen ertoe dwingen en als een land als rusland dat niet doet, wat het ook in het recente verleden genoeg gedaan heeft (sinds 2004 Tsjetjenie, Georgie, Montenegro, Moldavie, Estonia, Bulgaria, Turkije tsjechie en Hongarije interventies en inmengingen geweest) is het ook de vraag wat het westen dan doet..

In bepaalde gevallen blijft het dan bij een luide 'foei', soms worden sancties afgekondigt, wat in geval van rusland al vaak genoeg gebeurt is maar ook niet zo indrukwekkend zal zijn...

Als bv rusland tegelijkertijd zowel veel militaire aanwezigheid uit Oekraine terugtrekt maar in wit-rusland een annexatie doorzet met bv steun van interne politieke krachten zal het westen weinig verder ertegen kunnen doen, en zoiets bv mediaal vermoedelijk voor velen vooral aandacht op de ontspanning in de oekraine opleveren, terwijl de toegenomen dreiging van rusland via belarus veel indirekter een gewelds-dreiging oplevert (terwijl die eigenlijk veel direkter is en en stuk dichter gericht is op escalatie tussen nato en rusland)
  dinsdag 21 februari 2023 @ 09:54:13 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208084640
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat bedoel je daar verder mee...?

De kern van het conflict tussen Rusland en het westen is de mate waarin Rusland een "rule based world order" accepteert. Dus een orde in de wereld die -in principe- uitgaat van internationale regels (wetten zijn het niet) waar landen zich aan houden. Eén van de belangrijkste regels is dat landen soeverein zijn, en dat die soevereiniteit gerespecteerd dient te worden. Conflicten los je op via arbitrage.

Rusland accepteert die orde niet, en heeft dat glashelder gemaakt bij monde van Putin in München destijds in 2007. Wat Moskou (maar ook Beijing) daar tegen over stellen is een wereldorde op basis van invloedssferen. Die sferen worden in balans gebracht (i.e. uitonderhandeld) tussen de grootste machten, binnen die invloedssferen kunnen die grootmachten doen waar ze zin in hebben. Daarom vindt Moskou dat wij ons als westen niet te bemoeien hebben met wat Rusland doet in UA, maar ook Georgië en ongetwijfeld ook de Baltische staten: zij zien dat als hun invloedssfeer.

Daar komt ook het zeer van de Russen mbt oost-europa vandaan. Landen uit hun invloedsfeer werden soeverein en konden onder die vlag onderdeel worden van de EU en de NAVO. Rusland zag en ziet die landen niet als soeverein, maar onderdeel van de invloedsfeer, en daarom worden die lidmaatschappen als persoonlijke aanval ervaren. Daarom wil Moskou in dit conflict met UA ook alleen met Washington onderhandelen - grootmachten onder elkaar die samen de taart verdelen. (En o.a. daarom was Biden in Kyiv ook zo'n dikke diplomatieke middelvinger - Washington legt de bal bij UA, bezoekt UA, steviger wordt een erkenning van soevereiniteit niet).

Als wij als westen, de grondleggers van de rule based order, nu Belarus als wisselgeld gaan gebruiken voor vrede in de UA, erkennen wij dat invloedssfeerverhaal en geven wij er aan toe. Wij kunnen ter bescherming van de soevereiniteit van de één, niet de soevereiniteit van de ander opgeven. Wij beschermen in het kader van de rule based order alle soevereiniteit, of niet. Vandaar dat dit conflict in de UA ook een casus is voor China. Hier wordt duidelijk in hoeverre het westen haar eigen idealen wenst te verdedigen of niet.

Wij als westen hebben wat dat betreft grote fouten gemaakt mbt Rusland in Tjetjenië, Georgië en eerder al in Oekraïne. Je zou kunnen stellen dat we nu eindelijk wakker geworden zijn. Moeten we wel onze poot stijf houden..

[ Bericht 2% gewijzigd door AgLarrr op 21-02-2023 10:16:54 ]

pi_208084695
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De kern van het conflict tussen Rusland en het westen is de mate waarin Rusland een "rule based world order" accepteert. Dus een orde in de wereld die -in principe- uitgaat van internationale regels (wetten zijn het niet) waar landen zich aan houden. Eén van de belangrijkste regels is dat landen soeverein zijn, en dat die soevereiniteit gerespecteerd dient te worden. Conflicten los je op via arbitrage.

Rusland accepteert die orde niet, en heeft dat glashelder gemaakt bij monde van Putin in München destijds in 2007. Wat Moskou (maar ook Beijing) daar tegen over stellen is een wereldorde op basis van invloedssferen. Die sferen worden in balans gebracht (i.e. uitonderhandeld) tussen de grootste machten, binnen die invloedssferen kunnen die grootmachten doen waar ze zin in hebben. Daarom vindt Moskou dat wij ons als westen niet te bemoeien hebben met wat Rusland doet in UA, maar ook Georgië en ongetwijfeld ook de Baltische staten: zij zien dat als hun invloedssfeer.
Daar komt ook het zeer van de Russen mbt oost-europa vandaan. Landen uit hun invloedsfeer werden soeverein en konden onder die vlag onderdeel worden van de EU en de NAVO. Rusland zag en ziet die landen niet als soeverein, maar onderdeel van de invloedsfeer, en daarom worden die lidmaatschappen als persoonlijke aanval ervaren.

Als wij als westen, de grondleggers van de rule based order, nu Belarus als wisselgeld gaan gebruiken voor vrede in de UA, erkennen wij dat invloedssfeerverhaal en geven wij er aan toe. Wij kunnen ter bescherming van de soevereiniteit van de één, niet de soevereiniteit van de ander opgeven. Wij beschermen in het kader van de rule based order alle soevereiniteit, of niet. Vandaar dat dit conflict in de UA ook een casus is voor China. Hier wordt duidelijk in hoeverre het westen haar eigen idealen wenst te verdedigen of niet.

Wij als westen hebben wat dat betreft grote fouten gemaakt mbt Rusland in Tjetjenië, Georgië en eerder al in Oekraïne. Je zou kunnen stellen dat we nu eindelijk wakker geworden zijn. Moeten we wel onze poot stijf houden..
Wat een mooie uitleg. Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:01:18 #74
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208084712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

quote:

[..]
En tevens uitlokking.
Misschien toch eens de Amerikanen heel lief aankijken of we niet versneld de beschikking kunnen krijgen over de P-8 Poseidon.
De Noren en Britten hebben deze capaciteit nog en de Duitsers krijgen de eerste toestellen in 2024 geleverd, maar bij ons is dit volledig weggesaneerd want "nooit meer oorlog".
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:04:00 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208084744
Kijk al die gasten zitten dan met westerse iPhone's :')
pi_208084745
Speech zou maar liefst een uur gaan duren.
pi_208084753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:04 schreef Ronzz het volgende:
Speech zou maar liefst een uur gaan duren.
Is niet eens heel lang voor Putin :+
pi_208084768
Hier gaan we
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:06:19 #79
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_208084776
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:54 schreef AgLarrr het volgende:
Als wij als westen, de grondleggers van de rule based order, nu Belarus als wisselgeld gaan gebruiken voor vrede in de UA, erkennen wij dat invloedssfeerverhaal en geven wij er aan toe.
Vind ik op zich geen verkeerd standpunt, maar je kan natuurlijk op je buik schrijven dat het westen ook maar 1 vinger op gaat heffen om de dictator in belarus te redden.

Er is geen bereidheid voor boots on the ground in oekraine, kan je gevoeglijk vergeten dat we dat gaan doen voor belarus, en leuk speelgoed zoals stingers en javelins kan lukashenko natuurlijk ook op z'n buik schrijven.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:06:27 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208084778
Daar is de prednisonkop
pi_208084780

voor de liefhebbers
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:06:49 #82
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208084784
Ik versta der geen kut van.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208084791
Hij staat dus zal geen lange speech worden voor die ouwe lul.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:08:56 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208084802
Het is de schuld van het westen. Goh :')
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:09:14 #85
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208084804
Lavrov en Shoigu op de 2e rij?
pi_208084809
quote:
84s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:08 schreef Starhopper het volgende:
Het is de schuld van het westen. Goh :')
Die zag ik niet aankomen :o nog even en hij gaat met nukes dreigen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:09:37 #87
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208084812
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vind ik op zich geen verkeerd standpunt, maar je kan natuurlijk op je buik schrijven dat het westen ook maar 1 vinger op gaat heffen om de dictator in belarus te redden.

Er is geen bereidheid voor boots on the ground in oekraine, kan je gevoeglijk vergeten dat we dat gaan doen voor belarus, en leuk speelgoed zoals stingers en javelins kan lukashenko natuurlijk ook op z'n buik schrijven.
Wij gaan Belarus niet redden. Als Lukashenko zijn toko weggeeft aan Putin dan hebben wij daar mee te dealen. De keuze van een soeverein land - zogezegd. Maar ik vraag me af of wij dat vervolgens gaan erkennen. En we gaan dat zeker niet erkennen in ruil voor consessies in UA. Laat staan dat we er aan mee gaan werken.

dinsdag 21 februari 2023 @ 10:09:47 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208084816
Biolabs _O- Binnen een paar minuten de bingokaart al vol :D
pi_208084823
quote:
84s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:09 schreef Starhopper het volgende:
Biolabs _O- Binnen een paar minuten de bingokaart al vol :D
Wasmachines genoeg voor de bingo *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:11:25 #90
6484 ExTec
pi_208084831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:09 schreef AgLarrr het volgende:
Maar ik vraag me af of wij dat vervolgens gaan erkennen. En we gaan dat zeker niet erkennen in ruil voor consessies in UA. Laat staan dat we er aan mee gaan werken.
Eens, we hebben in de baltische staten een best actieve regering in ballingschap. Die zorgt er wel voor dat het westen het nooit gaat erkennen.
pi_208084836
we stonden open voor dialoog met het westen.

_O- wat een clown
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:12:37 #92
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208084848
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eens, we hebben in de baltische staten een best actieve regering in ballingschap. Die zorgt er wel voor dat het westen het nooit gaat erkennen.
Het wordt pas echt interessant als er in Belarus na zo'n annexatie een revolutie / burgeroorlog uitbreekt. Ik kan me inmiddels niet (meer) voorstellen dat wij die niet zouden ondersteunen. De UA en Polen als individuele landen zeker..

pi_208084852
Ook wel mooi. Het gaat alleen maar over het westen. Wat het westen allemaal verkeerd doet _O-
pi_208084856
Waar kijken jullie?
pi_208084862
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Waar kijken jullie?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:14:17 #96
6484 ExTec
pi_208084865
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het wordt pas echt interessant als er in Belarus na zo'n annexatie een revolutie / burgeroorlog uitbreekt. Ik kan me inmiddels niet (meer) voorstellen dat wij die niet zouden ondersteunen. De UA en Polen als individuele landen zeker..
Ow, maar dan wordt het smullen, mark my words :9

Dan gaat leuk speelgoed wel ineens komen, al dan niet via oekrainse handen.
pi_208084868
They started the war. Zei die dat echt of slechte vertaling
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:14:59 #98
6484 ExTec
pi_208084871
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Waar kijken jullie?
Ik delegeer het kijken, naar jullie ;)

Die haatdwerg verdient de views niet.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:16:30 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208084883
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef over_hedge het volgende:
Ook wel mooi. Het gaat alleen maar over het westen. Wat het westen allemaal verkeerd doet _O-
Niet onverwacht. Hij zal natuurlijk nooit zeggen dat je buurlanden met geweld onderwerpen niet zo'n frisse praktijk is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_208084884
Geheel onverwacht lekker veel slachtoffergejank weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')