bijna 2 uur.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:53 schreef Jojoke het volgende:
Dus hij heef een uur lang zitten zeiken over het Westen en dat was het? Beter dan dat hij iets ellendigs aankondigt, maar de Russen zijn dus eigenlijk niets wijzer geworden over het doel en de duur van de oorlog. Kan mij voorstellen dat ze daar toch een beetje ontevreden zijn over de speech dan.
Heeft het toch een voordeel om een koning te hebben die een troonrede van 5 minuten lang genoeg vindt.quote:
2 uur!?quote:
Ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:53 schreef Jojoke het volgende:
Dus hij heef een uur lang zitten zeiken over het Westen en dat was het? Beter dan dat hij iets ellendigs aankondigt, maar de Russen zijn dus eigenlijk niets wijzer geworden over het doel en de duur van de oorlog. Kan mij voorstellen dat ze daar toch een beetje ontevreden zijn over de speech dan.
Die gast met die groene muts lijkt rechtstreeks van een carnavalswagen geplukt te zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:51 schreef capricia het volgende:
Duitsers kunnen het weten..
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die gast met die groene muts lijkt rechtstreeks van een carnavalswagen geplukt te zijn
Wat doet de dalai lama daar naast hem? Vriend van de shitshow?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die gast met die groene muts lijkt rechtstreeks van een carnavalswagen geplukt te zijn
En mensen hebben tegenwoordig al moeite om de aandacht te houden bij een soundbite van 30 seconden.quote:
Het vooruitzicht van een open raam dwingt je wel om bij de les te blijven 2 uur langquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En mensen hebben tegenwoordig al moeite om de aandacht te houden bij een soundbite van 30 seconden.
Het begint ook al langzaam te rommelen in Rusland. Ik hoorde in de Podcast van Jelle Brandt Corstius dat er al onvrede was omdat de kosten van de nutsvoorzieningen aan het stijgen waren. Wat dus al zo vaak blijkt zodra de Rus zelf geraakt wordt begint die pas te zeuren niet als zijn buurman de klink over wordt gejaagd.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:59 schreef Simmertje het volgende:
Maar goed, de enige "successen" die de afgelopen tijd zijn geboekt komt op naam van de Wagner groep. Dezelfde groep die nu steeds meer aan het bitchen is op het beleid. Kan toch ook niet lang meer duren dat dit implodeert?
Al dat gelul is de revue toch al gepasseerd?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het begint ook al langzaam te rommelen in Rusland. Ik hoorde in de Podcast van Jelle Brandt Corstius dat er al onvrede was omdat de kosten van de nutsvoorzieningen aan het stijgen waren. Wat dus al zo vaak blijkt zodra de Rus zelf geraakt wordt begint die pas te zeuren niet als zijn buurman de klink over wordt gejaagd.
Enige noemenswaardige is dat ze zich terugtrekken uit dat nucleaire verdrag. Wat dan als soort nucleaire dreiging gezien moet worden, dus eigenlijk ook weer niks nieuws is.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:27 schreef ipa84 het volgende:
Heb helaas het wappiepraatje de speech van Poetin gemist maar zo te lezen was het de standaard onzin.
Dingen hebben hun tijd nodig voordat er iets gebeurt. Of dacht je dat elke revolutie van de ene op de andere dag gebeurt? Vaak is het een op 1 stapeling van gebeurtenissen. Kijk bijvoorbeeld naar de laatste Russische revolutie waar de Tsaren werden afgezet dat was een proces van jaren.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Al dat gelul is de revue toch al gepasseerd?
De oorlog zou stoppen door revolutie, economische collapse in Rusland, de sancties, de stand van Mars ten opzichte van Uranus.
Lonen omhoog (18%!) zal in het land zelf natuurlijk best goed bevallen bij de gewone rus.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Enige noemenswaardige is dat ze zich terugtrekken uit dat nucleaire verdrag. Wat dan als soort nucleaire dreiging gezien moet worden, dus eigenlijk ook weer niks nieuws is.
De consensus was de oorlog waarschijnlijk jaren zal duren, ongeacht hoe deze ten einde komt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Al dat gelul is de revue toch al gepasseerd?
De oorlog zou stoppen door revolutie, economische collapse in Rusland, de sancties, de stand van Mars ten opzichte van Uranus.
Zouden ze nog in staat zijn nieuwe te bouwen?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Enige noemenswaardige is dat ze zich terugtrekken uit dat nucleaire verdrag. Wat dan als soort nucleaire dreiging gezien moet worden, dus eigenlijk ook weer niks nieuws is.
Bestaat er überhaupt consensus over de oorlog?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:39 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De consensus was de oorlog waarschijnlijk jaren zal duren, ongeacht hoe deze ten einde komt.
Poetin plant kennelijk voor de langere termijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zouden ze nog in staat zijn nieuwe te bouwen?
De master-strateeg wordt steeds ongeloofwaardiger natuurlijk en hij heeft geen enkele speelruimte meer om nog wat uit de hoed te toveren en echt een wending aan de oorlog te geven. Al zijn nucleaire kaarten veel te vroeg verspeeld dat het volledig ongeloofwaardig is om er uberhaupt nog direct naar te verwijzen zonder jezelf belachelijk te maken. Hij kan ook niet de hoogste pieten binnen het leger verantwoordelijk houden voor fouten want het zijn niet voor niets zijn inner circle; de enige die hij nog enigszins kan vertrouwen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:06 schreef Mansjester het volgende:
Laatste tijd toch opvallend veel kritiek op Putin vanuit Rusland zelf,nu Girkin die er met gestrekt been ingaat.
Zn enige nog resterende optie is een anschluss van Belarus.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:56 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De master-strateeg wordt steeds ongeloofwaardiger natuurlijk en hij heeft geen enkele speelruimte meer om nog wat uit de hoed te toveren en echt een wending aan de oorlog te geven. Al zijn nucleaire kaarten veel te vroeg verspeeld dat het volledig ongeloofwaardig is om er uberhaupt nog direct naar te verwijzen zonder jezelf belachelijk te maken. Hij kan ook niet de hoogste pieten binnen het leger verantwoordelijk houden voor fouten want het zijn niet voor niets zijn inner circle; de enige die hij nog enigszins kan vertrouwen.
Het wordt dus met het verstrijken van de oorlog en uitblijven van echte noemenswaardige overwinningen een trieste oude opa die het gewoon totaal niet meer in de hand heeft. Laat staan als Oekraine in het voorjaar ergens een offensief opzet en weer wat gaat veroveren...
Zijn hele legacy naar de tering geholpen.
China die mee gaat doen?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:59 schreef kibo het volgende:
[..]
Zn enige nog resterende optie is een anschluss van Belarus.
Ik denk dat die teveel hebben te verliezen ( economische banden met het westen) om voluit los te gaan.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)eert-toch-in-ruslandquote:’Heineken breekt belofte en investeert toch in Rusland’
Ondanks de belofte niet langer in Rusland te investeren vanwege de oorlog in Oekraïne lanceerde Heineken vorig jaar liefst 61 nieuwe producten op de Russische markt. De Russische dochter kijkt terug op „een turbulent jaar, met veel nieuwe groeikansen”, schrijft Follow The Money.
Terwijl Russische bombardementen Oekraïense steden in puin legden en grondtroepen grote delen van het buurland bezetten, begon Heineken in Rusland aan een grootschalig verkoopoffensief.
In 2022 lanceerde de Russische tak van de bierbrouwer volgens eigen berichtgeving „in recordtempo” liefst 61 nieuwe producten, goed voor 720.000 hectoliter extra verkoop van bier en frisdrank. „Dit was mogelijk door fantastisch teamwork en het geloof dat alles mogelijk is.”
„2022 was een turbulent jaar voor alle marktspelers, maar bood tegelijkertijd volop kansen en opende nieuwe mogelijkheden voor de ontwikkeling en groei van onze business”, staat te lezen in een terugblik op de website van Heineken Rusland. „Trots kondigen we aan dat we in meerdere segmenten recordhoogten hebben bereikt.”
Heineken breekt zo met een eerdere toezegging geen nieuwe investeringen te doen in Rusland. Hoeveel de recente investeringen in Rusland hebben gekost, weigert het brouwbedrijf bekend te maken.
Ik zie dat ook niet zo makkelijk gebeuren tbh. De macht van Loekasjenko is teveel op drijfzand gebouwd en ik heb niet het idee dat bevolking en leger nu erg pro Russisch is. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:59 schreef kibo het volgende:
[..]
Ja dat is al onderweg las ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:59 schreef kibo het volgende:
quote:
quote:Florida Gov. Ron DeSantis criticized American aid to Ukraine as an "open-ended blank check" and questioned whether the United States should be engaged in the Russian conflict at all.
"I don't think it's in our interest to be getting into a proxy war with China, getting involved over things like the borderlands or over Crimea," DeSantis told Fox & Friends on Monday, referring to the Ukraine territories that Russia has seized through military force.
quote:Russian shelling has killed at least six people in Ukraine’s southern city of Kherson on Tuesday, the Ukrainian military's Operational Command South said in a Facebook post.
“A local market and a public transport stop were shelled. Civilians of Kherson were injured and killed right in the middle of the street, in their own homes and workplaces,” according to the post. “As of now, there are about 6 dead and 12 wounded."
Jullie? Ben jij geen westerling dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:04 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eert-toch-in-rusland
Westerlingen en geld.Daar gaan jullie principes.
Hoe moet ik in godsnaam Heineken boycotten?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk hoor. Meer dan genoeg alternatieven.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoe moet ik in godsnaam Heineken boycotten?
PS. Ik drink die meuk al jaren niet meer. Tenzij enige pleisterplaats in woestijnquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk hoor. Meer dan genoeg alternatieven.
quote:"I don't actually remember how we got from Putin’s idea to 'take Kyiv in 3 days' to President Biden walking across Kyiv together with my President Zelensky on the 362nd day of the war," he tweeted.
"So, it was an honor and a privilege for me and the whole #IronTeam of [Ukrainian Railways] to deal with this visit. I must say, it was complicated. But we did it. That's how #RailForceOne appeared," said Kamyshin.
Kamyshin added that in 24 hours, Biden spent 20 hours on the train and only four hours in Kyiv.
"That's why it was important for us to care about him in a proper way. And we did," he said.
Damn, hij noemt Oekraine serieus alleen bij de vertaling?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:23 schreef 3rr0r het volgende:
Was deze kerel niet het alternatief voor de Republikeinen?
[..]
Ik niet begrijpquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:33 schreef Digi2 het volgende:
Daarnaast zitten we midden in paradigma shift van biologische naar technologische evolutie waarbij de mens zelf slechts tot een tijdelijk overgangs vehicle is verworden.
Lt. Generalquote:Why Ukraine will win the war
By Mark Hertling
En dan nog stug volhouden dat ze de activiteiten minderen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:04 schreef HSG het volgende:
[..]
99% niet en dat is ook precies de bedoeling.quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:33 schreef Digi2 het volgende:
Het ligt nogal voor de hand dat Putin de langere termijnkaart rest. Jammer genoeg voor hem is dat precies wat het westen zelf nodig heeft, de tijd om de defensie te moderniseren en zich te herbewapenen. Daarnaast zitten we midden in paradigma shift van biologische naar technologische evolutie waarbij de mens zelf slechts tot een tijdelijk overgangs vehicle is verworden.
Gaan de Mexicanen betalen zekerquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:20 schreef 3rr0r het volgende:
Ome Joe gaat nu regelen dat de Polen een muurtje gaan metselen om Rusland
[ twitter ]
Wat bedoel je? Hij noemt het oosten van Oekraine 'borderlands'.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Damn, hij noemt Oekraine serieus alleen bij de vertaling?
Putin heeft nogal wat beloftes gedaan mbt Oekraine die op z'n zachtst gezegd niet helemaal zijn nageleefd.quote:
Wat wil Rob de Wijk nu eigenlijk? Dat we Poetin zijn zin geven, want kernwapens en gevaarlijke escalatie?quote:
Snap zijn tweet ook niet echt, hij lijkt de hele context van die speech niet te snappen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat wil Rob de Wijk nu eigenlijk? Dat we Poetin zijn zin geven, want kernwapens en gevaarlijke escalatie?
Geen idee wat Rob wil. Het enige wat ik hem wil geven is een lesboek Russisch. Die man heeft er al zo vaak naast gezeten dit conflict dat het bijna lachwekkend wordt vooral omdat hij geen Russisch begrijpt. Het mooist was wel dat hij een paar maanden terug zei dat Rusland toch corrupter is dan hij dacht wat letterlijk elke Rusland deskundige al zegt van af het begin. Misschien is luisteren naar mensen die de regio begrijpen en taal wel spreken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat wil Rob de Wijk nu eigenlijk? Dat we Poetin zijn zin geven, want kernwapens en gevaarlijke escalatie?
Hij wil vooral zelf van 'waarde' blijvenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is meer bier dan heineken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoe moet ik in godsnaam Heineken boycotten?
Dan moet je wel op de hoogte zijn van welke tig andere biermerken (en frisdrank etc) ook onder hen vallenquote:
Oekraine betekent "borderlands". Door het the borderlands te noemen (zoals vroeger de Oekraine) kun je dus net doen alsof het geen echte staat is maar een stuk niemandsland aan Rusland vast.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Hij noemt het oosten van Oekraine 'borderlands'.
Ook meer dan Amstel, Brand, Affligem en nog wat merken die allemaal van Heineken zijn. Het beste is sowieso gewoon special bier drinken van de wat kleinere brouwerijtjes zijn vaak veel beter.quote:
Denk dat hij gewoon de Donbas bedoelt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Oekraine betekent "borderlands". Door het the borderlands te noemen (zoals vroeger de Oekraine) kun je dus net doen alsof het geen echte staat is maar een stuk niemandsland aan Rusland vast.
Ik snap het afgeven op alle zelfverklaarde experts niet zo.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee wat Rob wil. Het enige wat ik hem wil geven is een lesboek Russisch. Die man heeft er al zo vaak naast gezeten dit conflict dat het bijna lachwekkend wordt vooral omdat hij geen Russisch begrijpt. Het mooist was wel dat hij een paar maanden terug zei dat Rusland toch corrupter is dan hij dacht wat letterlijk elke Rusland deskundige al zegt van af het begin. Misschien is luisteren naar mensen die de regio begrijpen en taal wel spreken.
Je geeft mensen die een hondenfluitje blazen het voordeel van de twijfel, dat zou ik niet doen. The Borderlands is de letterlijke vertaling van Oekraine, niet van de Donbas.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Denk dat hij gewoon de Donbas bedoelt.
https://www.theheinekencompany.com/age-gate/567quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan moet je wel op de hoogte zijn van welke tig andere biermerken (en frisdrank etc) ook onder hen vallen
En een keer niet op zijn red sparrows mishandeld.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:58 schreef DrMarten het volgende:
[..]
De secretaressen zijn achter het bureau weggesleept?
Ik vind Affligem dan wel jammerquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ook meer dan Amstel, Brand, Affligem en nog wat merken die allemaal van Heineken zijn. Het beste is sowieso gewoon special bier drinken van de wat kleinere brouwerijtjes zijn vaak veel beter.
Ik zie hem nog eerder aan een lantaarnpaal bungelen of uit een raam vallen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:59 schreef kibo het volgende:
[..]
Hier mee eens !quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind Affligem dan wel jammer
Verder eens. HJ als pils en voor de rest lekker een echt biertje idd.
Wie weet als dat in die kringen zo wordt gebruikt. Beide bedoelingen zijn niet best. Uit de manier van zeggen lijkt het mij meer op bedoeling Donbas. Hij zal wel niet (openlijk) zo extreem zijn dat hij heel Oekraine bij Rusland vindt horen. Dat denkt zelfs z'n achterban grotendeels niet lijkt me.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Je geeft mensen die een hondenfluitje blazen het voordeel van de twijfel, dat zou ik niet doen. The Borderlands is de letterlijke vertaling van Oekraine, niet van de Donbas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |