abonnement Unibet Coolblue
pi_207836311
Ik heb vorige week bij een webshop een iPhone 14 pro besteld met een wireless charger erbij.

So far so good zou je zeggen :) Bestelling was keurig de volgende dag binnen. Helemaal top.

Helaas en nu komt het was de bestelling niet compleet, alleen de charger zat er in. Schrok me helemaal dood natuurlijk. :
Gebeld met de webshop en ze zouden een onderzoek instellen, en uit dat onderzoek zou zijn gebleken dat het gewicht in de track and tracce overeen komt met de inhoud van de 2 artikelen.
Hiermee is volgens de winkel de kous af :')

Klacht mail gestuurd, ook geen reactie.

Gebeld vandaag nog eens en ook daar helpen ze me niet verder.

heb helaas betaald met iDeal.

Wat kan ik nu nog buiten nog meer klachten sturen?

Kortom, wat kan ik hier mee verder

[ Bericht 0% gewijzigd door Oldboy43 op 03-02-2023 19:08:00 ]
pi_207836337
Welke shop is het?
pi_207836369
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:01 schreef Oldboy43 het volgende:, en uit dat onderzoek zou zijn gebleken dat het gewicht niet overeen komt met de inhoud van de 2 artikelen.
Hiermee is volgens de winkel de kous af :')
Als het gewicht niet overeenkomt zou je toch juist sterk moeten staan?
pi_207836375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:03 schreef Newone82 het volgende:
Welke shop is het?
Ze hebben nu veel reclames op tv ;)
pi_207836385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Omdat het gewicht niet overeenkomt zou je toch juist sterk moeten staan?
Ik bedoel dat het gewicht wel overeenkomt met 2 artikelen. Het is vrijdagavond na 40 uur werken, pas het aan :')
pi_207836540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:07 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Ik bedoel dat het gewicht wel overeenkomt met 2 artikelen. Het is vrijdagavond na 40 uur werken, pas het aan :')
Zegt nog niet veel,Bezorger kan het ontvreemd hebben voor levering.
pi_207836561
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:21 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Zegt nog niet veel,Bezorger kan het ontvreemd hebben voor levering.
Ben nu redelijk ten einde raad, ben al mijn tijd al kwijt na het heen en weer gebel na mijn werk en ze helpen me gewoon niet.
Erge is nog dat ik een creditcard heb, maar dacht komt wel goed :')
pi_207836775
helaas, beschouw het al leergeld... je hebt zeker geen rbv?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207836843
Dit is een nachtmerrie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n dure bestelling nooit zou laten bezorgen, al helemaal niet als je al weet dat het stelen van mobieltjes door bezorgers schering en inslag is. Begrijp me niet verkeerd, maar dit heb je niet zo handig gedaan. Was nou gewoon naar een telefoonwinkel gegaan en had het daar in ontvangst genomen.
Ik vrees dat je je geld gewoon kwijt bent.

Sorry, ik vind het gewoon dom.
pi_207836888
Kan ook gejat zijn na weging moment bij de bezorger. Zag de verpakking er niet opnieuw dichtgemaakt uit?

Wat ik altijd doe, en waar jij te laat mee bent, is een dure online koop filmen als je het uitpakt. Heb je nooit gezeik achteraf. Ook de verpakking goed filmen en ronddraaien voor camera.
pi_207836924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:47 schreef streamjohan het volgende:
Kan ook gejat zijn na weging moment bij de bezorger. Zag de verpakking er niet opnieuw dichtgemaakt uit?

Wat ik altijd doe, en waar jij te laat mee bent, is een dure online koop filmen als je het uitpakt. Heb je nooit gezeik achteraf. Ook de verpakking goed filmen en ronddraaien voor camera.
Doen ze niks mee, jij kan het ook opnieuw hebben ingepakt, bovendien zou ook juist verdacht zijn als je alles precies filmt.
pi_207836938
Kun je niks met het i-mei nummer? Die zou wel op de doos staan toch?
pi_207836967
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:01 schreef Oldboy43 het volgende:

Kortom, wat kan ik hier mee verder
De voorwaarden van de winkel doorlezen en zoeken naar wat zij zeggen over diefstal.
Je gaat akkoord met de voorwaarden als je iets online bestelt. Staat diefstal er in en zegt dit zoiets als 'wij zijn niet aansprakelijk' dan ben je daar mee akkoord gegaan.
En dus is het een wijze les voor volgende keer om zulke kneiterdure en sentimenteel waardevolle aankopen voortaan op te halen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_207837025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
helaas, beschouw het al leergeld... je hebt zeker geen rbv?
nee ;(
pi_207837037
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:50 schreef PS. het volgende:
Kun je niks met het i-mei nummer? Die zou wel op de doos staan toch?
Nee?
pi_207837051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:47 schreef streamjohan het volgende:
Kan ook gejat zijn na weging moment bij de bezorger. Zag de verpakking er niet opnieuw dichtgemaakt uit?

Wat ik altijd doe, en waar jij te laat mee bent, is een dure online koop filmen als je het uitpakt. Heb je nooit gezeik achteraf. Ook de verpakking goed filmen en ronddraaien voor camera.
naief misschien maar dacht eey grote webshop, komt wel goed. nog nooit problemen gehad
pi_207837111
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:06 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Ze hebben nu veel reclames op tv ;)
Ik kijk geen TV, maar ik gok Coolblue of de MM?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207837191
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:55 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Nee?
Ow -O-
pi_207837218
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:45 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit is een nachtmerrie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n dure bestelling nooit zou laten bezorgen, al helemaal niet als je al weet dat het stelen van mobieltjes door bezorgers schering en inslag is. Begrijp me niet verkeerd, maar dit heb je niet zo handig gedaan. Was nou gewoon naar een telefoonwinkel gegaan en had het daar in ontvangst genomen.
Ik vrees dat je je geld gewoon kwijt bent.

Sorry, ik vind het gewoon dom.
als je betaalt met een credit card is er niks aan het handje hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207837246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je betaalt met een credit card is er niks aan het handje hoor
Hoe wordt dat dan geregeld. Ik kan me voorstellen dat een medewerker denkt van "Ja, die vent heeft die telefoon er zelf uitgehaald en doorverkocht".
Het is allemaal niet waterdicht.
pi_207837252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:45 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit is een nachtmerrie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n dure bestelling nooit zou laten bezorgen, al helemaal niet als je al weet dat het stelen van mobieltjes door bezorgers schering en inslag is. Begrijp me niet verkeerd, maar dit heb je niet zo handig gedaan. Was nou gewoon naar een telefoonwinkel gegaan en had het daar in ontvangst genomen.
Ik vrees dat je je geld gewoon kwijt bent.

Sorry, ik vind het gewoon dom.
Telefoonwinkels hebben vaak die toestellen niet eens meer op voorraad, omdat het nogal roofgoed is, dus uiteindelijk zullen ze het ook bezorgen.
pi_207837271
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:04 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoe wordt dat dan geregeld. Ik kan me voorstellen dat een medewerker denkt van "Ja, die vent heeft die telefoon er zelf uitgehaald en doorverkocht".
Het is allemaal niet waterdicht.
niks is waterdicht omdat je leeft.

Als je iets niet krijgt bezorgd dan meld je dit bij de verkoper. Behandelt deze de klacht niet goed dan meld je je bij de CC maatschappij, dan vul je een formulier in en krijg je je geld terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207837316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:58 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Ik kijk geen TV, maar ik gok Coolblue of de MM?
dat zijn beiden nou niet echt klantvriendelijke winkels als het om klachtenafhandeling gaat. Coolblue is daarvan veruit de slechste.

bol.com daarintegen stuurt je een nieuwe telefoon op als bol.com de verkoper was. Dat doen ze zonder vragen. Ik had dit een keer met een laptop. Ik kreeg gewoon een nieuwe en 2dagen later ontving ik er 2. Ik was zo eerlijk om dit te melden en stuurde de 2de terug en toen kreeg ik mijn geld terug. Ik was maar weer zo netjes om dit te melden en toen kreeg ik een cadeau bon van 25 euro.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207837321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:04 schreef PS. het volgende:

[..]
Telefoonwinkels hebben vaak die toestellen niet eens meer op voorraad, omdat het nogal roofgoed is, dus uiteindelijk zullen ze het ook bezorgen.
De zaak had de telefoon niet in de winkel op voorraad, dus moest hem wel online kopen, werd verwezen door verkoper na de site
pi_207837365
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
De voorwaarden van de winkel doorlezen en zoeken naar wat zij zeggen over diefstal.
Je gaat akkoord met de voorwaarden als je iets online bestelt. Staat diefstal er in en zegt dit zoiets als 'wij zijn niet aansprakelijk' dan ben je daar mee akkoord gegaan.
En dus is het een wijze les voor volgende keer om zulke kneiterdure en sentimenteel waardevolle aankopen voortaan op te halen.
:')

Nee, gelukkig werkt Nederlands recht zo niet.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207837472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat zijn beiden nou niet echt klantvriendelijke winkels als het om klachtenafhandeling gaat. Coolblue is daarvan veruit de slechste.

bol.com daarintegen stuurt je een nieuwe telefoon op als bol.com de verkoper was. Dat doen ze zonder vragen. Ik had dit een keer met een laptop. Ik kreeg gewoon een nieuwe en 2dagen later ontving ik er 2. Ik was zo eerlijk om dit te melden en stuurde de 2de terug en toen kreeg ik mijn geld terug. Ik was maar weer zo netjes om dit te melden en toen kreeg ik een cadeau bon van 25 euro.
Bolcom is de beste en meest klantvriendelijke shop. Ze geloven alles wat ook niet altijd goed is, maar je voelt je wel echt koning als klant. Ook al is het soms beetje duurder daar.
Blijf wel weg van de externe oplichters/verkopers/dropshippers
pi_207837535
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:09 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
:')

Nee, gelukkig werkt Nederlands recht zo niet.
Moet altijd lachen om de mensen die het altijd beter weten. Als je naar een winkel gaat krijg je 1,2,3 tegenwoordig omdat ze zoveel gestolen worden ze inderdaad niet 1,2,3 mee.
Dus ts is vrij weinig te verwijten.
pi_207837539
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:16 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Bolcom is de beste en meest klantvriendelijke shop. Ze geloven alles wat ook niet altijd goed is, maar je voelt je wel echt koning als klant. Ook al is het soms beetje duurder daar.
Blijf wel weg van de externe oplichters/verkopers/dropshippers
externe verkopers zijn inderdaad een drama bij bol.com
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207837546
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:16 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Bolcom is de beste en meest klantvriendelijke shop. Ze geloven alles wat ook niet altijd goed is, maar je voelt je wel echt koning als klant. Ook al is het soms beetje duurder daar.
Blijf wel weg van de externe oplichters/verkopers/dropshippers
Check topics over bol eens in het verleden ;) nee, zo klantvriendelijk zijn ze niet…
pi_207837576
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:19 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Moet altijd lachen om de mensen die het altijd beter weten. Als je naar een winkel gaat krijg je 1,2,3 tegenwoordig omdat ze zoveel gestolen worden ze inderdaad niet 1,2,3 mee.
Dus ts is vrij weinig te verwijten.
als ze uberhaupt al een voorraad hebben. Die kans is nihil.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207837601
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:09 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
:')

Nee, gelukkig werkt Nederlands recht zo niet.
Leuk die oneliner.
Heb je ook wat meer informatie hierover? Ik ben ook op zoek gegaan maar de resultaten stellen telkens 'pakket niet ontvangen', terwijl dat wel is gebeurd - alleen de inhoud mist. Daarnaast zegt de winkel dat het gewicht van het pakket overeenkomst met het gewicht van de bestelde producten, dus daar kunnen geen rechten aan worden ontleend (ten faveure van de koper).

Bij verkeerde levering of dat het pakket niet in ontvangst is genomen, dan is het wel aan de winkelier om het aankoopbedrag terug te storten.
O en die kansloze smilies kun je weglaten, het is hier geen ONZ of KLB.
Google is your friend, abuse your friends
pi_207837629
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:22 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Leuk die oneliner.
Heb je ook wat meer informatie hierover? Ik ben ook op zoek gegaan maar de resultaten stellen telkens 'pakket niet ontvangen', terwijl dat wel is gebeurd - alleen de inhoud mist. Daarnaast zegt de winkel dat het gewicht van het pakket overeenkomst met het gewicht van de bestelde producten, dus daar kunnen geen rechten aan worden ontleend (ten faveure van de koper).

Bij verkeerde levering of dat het pakket niet in ontvangst is genomen, dan is het wel aan de winkelier om het aankoopbedrag terug te storten.
Je snapt toch wel dat het zo niet werkt?
Webshop zal moeten aantonen dat het ontvangen is, en een gewicht is daarin helaas voor de webwinkel echt niet het walhalla waarom ze in hun recht staan. Consumenten moet beschermt zijn tegen deze praktijken.
pi_207837641
Fuck it. Wat heb ik te verliezen webshop te zeggen. Het is bcc.
pi_207837689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:24 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat het zo niet werkt?
Webshop zal moeten aantonen dat het ontvangen is,
Ik neem aan dat het pakket aan de deur is aangeboden en een handtekening is gezet bij ontvangst zodat de verkopende partij weet heeft van de aflevering.
quote:
en een gewicht is daarin helaas voor de webwinkel echt niet het walhalla waarom ze in hun recht staan.
Zie boven.
quote:
Consumenten moet beschermt zijn tegen deze praktijken.
Dat is iets wat jij WILT, niet wat GAANDE is.
Google is your friend, abuse your friends
pi_207837770
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:25 schreef Oldboy43 het volgende:
Fuck it. Wat heb ik te verliezen webshop te zeggen. Het is bcc.
[Oh die hebben prima klantenservice joh,

WGR / is overeenkomst ontbonden?
pi_207837823
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:28 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het pakket aan de deur is aangeboden en een handtekening is gezet bij ontvangst zodat de verkopende partij weet heeft van de aflevering.
[..]
Zie boven.
[..]
Dat is iets wat jij WILT, niet wat GAANDE is.
Wat een hoop nonsens. Alsof je ook maar de tijd hebt pakketje te checken.
pi_207837982
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Wat een hoop nonsens. Alsof je ook maar de tijd hebt pakketje te checken.
? ik snap deze reactie niet.
Je doet het pakketje open na ontvangst.
Google is your friend, abuse your friends
pi_207838006
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
? ik snap deze reactie niet.
Je doet het pakketje open na ontvangst.
Wat snap je niet aan het feit dat de bezorger niet wacht op je? Of Woon je in een boerengehucht waar dd bezorger 5 minuten heeft per bestelling?
pi_207838010
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:25 schreef Oldboy43 het volgende:
Fuck it. Wat heb ik te verliezen webshop te zeggen. Het is bcc.
BCC heb ik ook slechte ervaring mee. Heb nog liever een BBC in me reed dan nog een keer zaken doen met BCC.
pi_207838026
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
? ik snap deze reactie niet.
Je doet het pakketje open na ontvangst.
Heb ik helemaal de tijd niet voor gehad.
pi_207838034
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
De voorwaarden van de winkel doorlezen en zoeken naar wat zij zeggen over diefstal.
Je gaat akkoord met de voorwaarden als je iets online bestelt. Staat diefstal er in en zegt dit zoiets als 'wij zijn niet aansprakelijk' dan ben je daar mee akkoord gegaan.
En dus is het een wijze les voor volgende keer om zulke kneiterdure en sentimenteel waardevolle aankopen voortaan op te halen.
Dat is onzin natuurlijk.

Het is aan de webshop om het product te leveren en ze zijn ook verantwoordelijkheid voor het transport naar de klant.
pi_207838039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:47 schreef streamjohan het volgende:

[..]
BCC heb ik ook slechte ervaring mee. Heb nog liever een BBC in me reed dan nog een keer zaken doen met BCC.
Moet ook zeggen door die reclames van ze dacht ik, gun ze ook eens wat omzet……
pi_207838053
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is onzin natuurlijk.

Het is aan de webshop om het product te leveren en ze zijn ook verantwoordelijkheid voor het transport naar de klant.
Volgens metal wacht de bezorger op je om pakketje uit te pakken. Humor die gozer ;)
pi_207838090
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:50 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Volgens metal wacht de bezorger op je om pakketje uit te pakken. Humor die gozer ;)
Ik heb soms nog net de tijd om de bezorger uit te zwaaien en dat is het :P

DHL belt soms aan, dumpt het pakketje, kijkt of ik open doe en smeert hem.
pi_207838102
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb soms nog net de tijd om de bezorger uit te zwaaien en dat is het :P

DHL belt soms aan, dumpt het pakketje, kijkt of ik open doe en smeert hem.
Klopt of ze gooien je hem toe.
pi_207838135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:52 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Klopt of ze gooien je hem toe.
Dat nog niet, gelukkig.
pi_207838258
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:50 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Volgens metal wacht de bezorger op je om pakketje uit te pakken. Humor die gozer ;)
Dat heb ik nergens gezegd.
Google is your friend, abuse your friends
pi_207838833
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:22 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Leuk die oneliner.
Heb je ook wat meer informatie hierover? Ik ben ook op zoek gegaan maar de resultaten stellen telkens 'pakket niet ontvangen', terwijl dat wel is gebeurd - alleen de inhoud mist. Daarnaast zegt de winkel dat het gewicht van het pakket overeenkomst met het gewicht van de bestelde producten, dus daar kunnen geen rechten aan worden ontleend (ten faveure van de koper).

Bij verkeerde levering of dat het pakket niet in ontvangst is genomen, dan is het wel aan de winkelier om het aankoopbedrag terug te storten.
O en die kansloze smilies kun je weglaten, het is hier geen ONZ of KLB.
Als je poep praat doe het dan wel goed, want dit is een beetje jammer van je. Niet alles wat ze je op Reddit wijsmaken is niet de waarheid hé. Wat jij hiervoor hebt beschreven is hoe het in Amerika werkt, maar niet hier in Nederland.

Als je niet krijgt wat je gekocht hebt, en je hebt de verkopende partij aangeschreven en de kans gegeven om het probleem op te lossen, dan kan je de aankoopovereenkomst ontbinden en moet de webshop jouw aankoop terugdraaien.

Maar recht hebben is iets anders dan recht krijgen, en daarom heb je een rechtsbijstandsverzekering of kan je terecht bij het Juridisch Loket om verdere stappen te nemen.

Wat er dan verder in de voorwaarden staat maakt verder niet zo veel uit,. Zou mooi zijn, al die dropshippers die van die generieke voorwaarden op hun site zetten dat ze niet aansprakelijk zijn als jouw product niet aankomt, zo werkt dat natuurlijk niet _O-
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207838898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:45 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit is een nachtmerrie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n dure bestelling nooit zou laten bezorgen, al helemaal niet als je al weet dat het stelen van mobieltjes door bezorgers schering en inslag is. Begrijp me niet verkeerd, maar dit heb je niet zo handig gedaan. Was nou gewoon naar een telefoonwinkel gegaan en had het daar in ontvangst genomen.
Ik vrees dat je je geld gewoon kwijt bent.

Sorry, ik vind het gewoon dom.
De meeste telefoonwinkels hebben geen eens meer dure telefoons in de winkel liggen. Je kunt er eentje kopen welke dan de volgende dag bij je wordt thuisbezorgd (als je geluk hebt).
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_207839066
De webshop heeft een leveringsplicht. Aan die plicht is nu niet voldaan. Ookwel wanprestatie genoemd, in juridische termen. Je hebt recht op teruggave van het aankoopbedrag minus de waarde van de charger. Het consumentenrecht is goed geregeld, al helemaal bij koop op afstand.

Helaas heb ik dit meegemaakt als de andere partij. Het kwam voor dat een koper bij het bedrijf waar ik werkzaam was zeer boos contact opnam, omdat het doosje van de smartphone leeg was. Terwijl wij dit toch echt gevuld opgestuurd hadden. Omdat dit korte tijd achter elkaar is gebeurd bij volstrekt andere adressen en andere klanten, zijn we gestopt met verkopen van dure smartphones. Als verkoper heb je geen poot om op te staan. Het kost vervolgens enorm veel tijd en inspanning om een beroep te doen op de verzekering.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_207839071
Zou je mij je ordernummer kunnen dmen
pi_207839116
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:42 schreef koos_vriendloos het volgende:
Zou je mij je ordernummer kunnen dmen
Een wildvreemde op een forum mijn ordernummer sturen. Waarom?
pi_207839123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:42 schreef koos_vriendloos het volgende:
Zou je mij je ordernummer kunnen dmen
Rare opmerking.
pi_207839143
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:29 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Als je poep praat doe het dan wel goed, want dit is een beetje jammer van je. Niet alles wat ze je op Reddit wijsmaken is niet de waarheid hé. Wat jij hiervoor hebt beschreven is hoe het in Amerika werkt, maar niet hier in Nederland.

Als je niet krijgt wat je gekocht hebt, en je hebt de verkopende partij aangeschreven en de kans gegeven om het probleem op te lossen, dan kan je de aankoopovereenkomst ontbinden en moet de webshop jouw aankoop terugdraaien.

Maar recht hebben is iets anders dan recht krijgen, en daarom heb je een rechtsbijstandsverzekering of kan je terecht bij het Juridisch Loket om verdere stappen te nemen.

Wat er dan verder in de voorwaarden staat maakt verder niet zo veel uit,. Zou mooi zijn, al die dropshippers die van die generieke voorwaarden op hun site zetten dat ze niet aansprakelijk zijn als jouw product niet aankomt, zo werkt dat natuurlijk niet _O-
Metal praat in al zijn reacties tot nu toe poep.
pi_207839229
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:45 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Een wildvreemde op een forum mijn ordernummer sturen. Waarom?
Niet heel vreemd als behalve een geautoriseerd persoon niemand anders iets met zo'n ordernummer kan ;)
pi_207840263
Hoeveel variaties van ditzelfde topic hebben we inmiddels gehad?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2023 23:00:49 ]
pi_207840286
Shitshow van de BCC. Je hebt natuurlijk geen unboxing video neem ik aan? Tegenwoordig doe ik dat standaard met alle dure pakketjes, gewoon filmen terwijl je het openmaakt.

En inderdaad, het IMEI-nummer moet op de doos staan of bij BCC bekend zijn.

Sowieso raad ik aan om aangifte bij de politie te doen van verduistering. Niet omdat ik denk dat de politie iets doet, maar omdat je met een aangifte sterker staat en mogelijk wel dingen gedaan krijgt bij telecomproviders ofzo.

Probeer eens online aangifte te doen :-)
pi_207840457
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 23:01 schreef DIR het volgende:
Shitshow van de BCC. Je hebt natuurlijk geen unboxing video neem ik aan? Tegenwoordig doe ik dat standaard met alle dure pakketjes, gewoon filmen terwijl je het openmaakt.

En inderdaad, het IMEI-nummer moet op de doos staan of bij BCC bekend zijn.

Sowieso raad ik aan om aangifte bij de politie te doen van verduistering. Niet omdat ik denk dat de politie iets doet, maar omdat je met een aangifte sterker staat en mogelijk wel dingen gedaan krijgt bij telecomproviders ofzo.

Probeer eens online aangifte te doen :-)
Nee, geen unboxing. Aangifte nog niet aan gedacht.
  Spellchecker vrijdag 3 februari 2023 @ 23:16:46 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207840491
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 23:00 schreef Sodemieters het volgende:
Hoeveel variaties van ditzelfde topic hebben we inmiddels gehad?
Was mij ook al opgevallen ....... ^O^
pi_207840569
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 23:00 schreef Sodemieters het volgende:
Hoeveel variaties van ditzelfde topic hebben we inmiddels gehad?
Het is ook elke keer dezelfde TS met een ander account, waar een ander account van hem dan op reageert. Jammer wel :N
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207841981
Laatst hadden wij er hier nog zo een, ik heb nog gewaarschuwd.
Ga gewoon dat soort dure artikelen ophalen in een winkel.
pi_207842640
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat zijn beiden nou niet echt klantvriendelijke winkels als het om klachtenafhandeling gaat. Coolblue is daarvan veruit de slechste.

bol.com daarintegen stuurt je een nieuwe telefoon op als bol.com de verkoper was. Dat doen ze zonder vragen. Ik had dit een keer met een laptop. Ik kreeg gewoon een nieuwe en 2dagen later ontving ik er 2. Ik was zo eerlijk om dit te melden en stuurde de 2de terug en toen kreeg ik mijn geld terug. Ik was maar weer zo netjes om dit te melden en toen kreeg ik een cadeau bon van 25 euro.
Dat zijn jou ervaringen, ik heb alleen maar hoede ervaringen met coolblue en mediamarkt. Met bol overigens ook
  zaterdag 4 februari 2023 @ 09:18:48 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207842661
Ja, ook alleen maar goede ervaringen met BCC.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207842688
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:18 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ook alleen maar goede ervaringen met BCC.
Maar heb je ooit ook zoiets meegemaakt, dat een pakketje niet(goed) aan kwam?

Als je wat besteld en het komt altijd goed aan, dan is je ervaring inderdaad goed. Maar de klantenservice is daar nogal belabberd kennelijk.
pi_207842713
Hmm
Oldboy43
geregistreerd op: vrijdag 3 februari 2023 @ 18:47

@Oldboy43
waarom maak je speciaal hiervoor een account aan?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 4 februari 2023 @ 09:32:16 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207842792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:22 schreef PS. het volgende:

[..]
Maar heb je ooit ook zoiets meegemaakt, dat een pakketje niet(goed) aan kwam?

Als je wat besteld en het komt altijd goed aan, dan is je ervaring inderdaad goed. Maar de klantenservice is daar nogal belabberd kennelijk.
‘Kennelijk’. Precies.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207842832
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hmm
Oldboy43
geregistreerd op: vrijdag 3 februari 2023 @ 18:47

@:Oldboy43
waarom maak je speciaal hiervoor een account aan?
Hoe is dat boeiend? Nagenoeg iedereen komt op een forum terecht omdat die een vraag heeft. Niet omdat ze opzoek zijn naar een leuke slowchat.
pi_207842918
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:18 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ook alleen maar goede ervaringen met BCC.
Yes, ik ook. Kwam vaker in de winkel en werd ik altijd prima geholpen. Alleen nu gaat het met levering mis.
pi_207842926
Met politie gebeld. Die zeggen dat ik hier geen aangifte van kan doen?
pi_207842947
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:42 schreef Oldboy43 het volgende:
Met politie gebeld. Die zeggen dat ik hier geen aangifte van kan doen?
technisch zou dat kunnen kloppen. De partij die een overeenkomst met de vervoerder heeft is de verkoper. Die kan in ieder geval aangifte doen. Misschien dat jij dat recht ook hebt, ik vermoed dat het ingewikkeld ligt en ik ben geen jurist. Even ergens anders checken nog?
  zaterdag 4 februari 2023 @ 09:53:47 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207843060
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:41 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Yes, ik ook. Kwam vaker in de winkel en werd ik altijd prima geholpen. Alleen nu gaat het met levering mis.
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!

Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207843095
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:45 schreef DIR het volgende:

[..]
technisch zou dat kunnen kloppen. De partij die een overeenkomst met de vervoerder heeft is de verkoper. Die kan in ieder geval aangifte doen. Misschien dat jij dat recht ook hebt, ik vermoed dat het ingewikkeld ligt en ik ben geen jurist. Even ergens anders checken nog?
Ga ik doen.
pi_207843106
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!

Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
In alle winkels in mijn stad waren die krengen niet op voorraad. Mediamarkt, telefoonwinkels verwijzen online. Dus nee, dan had ik hem bij apple rechtstreeks moeten bestellen. Online!
  zaterdag 4 februari 2023 @ 10:04:04 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_207843183
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!

Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
Meeste winkels kun je tegenwoordig geen iPhone direct meenemen. Bezorgen is de standaard
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_207843329
Je kan toch ophalen in BCC winkels?
Waarom zou je zulke zaken per post laten versturen?
Ik vrees dat het een wel-niet spel gaat worden.
pi_207843343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:15 schreef Irri-tante het volgende:
Je kan toch ophalen in BCC winkels?
Waarom zou je zulke zaken per post laten versturen?
Ik vrees dat het een wel-niet spel gaat worden.
Fear of missing out. FoMO.
De BCC had het toestel niet in voorraad en je moet zo'n toestel nu eenmaal snel hebben voordat Apple een nieuwe uitbrengt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_207843555
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:17 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Fear of missing out. FoMO.
De BCC had het toestel niet in voorraad en je moet zo'n toestel nu eenmaal snel hebben voordat Apple een nieuwe uitbrengt.
Toestel is 5 maanden oud, dan had ik hem in september 2022 wel gehaald. Geen fomo dus.en mijn iPhone 6S heeft de langste tijd gehad.
pi_207843617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:22 schreef PS. het volgende:

[..]
Maar heb je ooit ook zoiets meegemaakt, dat een pakketje niet(goed) aan kwam?

Als je wat besteld en het komt altijd goed aan, dan is je ervaring inderdaad goed. Maar de klantenservice is daar nogal belabberd kennelijk.
de BCC staat bekend om zijn slechte oplossingen bij klachten, net zoals coolblue en zalando. Maar als je nooit klachten hebt dan snap ik dat je tevreden kan zijn met een bedrijf. Wacht maar tot er iets gebeurd....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207843649
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:42 schreef Oldboy43 het volgende:
Met politie gebeld. Die zeggen dat ik hier geen aangifte van kan doen?
klopt, tenzij dit oplichtng is, maar je kan moeilijk een agent hiervan overtuigen in deze case. Dit is dan ook een civiele zaak en je zult naar een civiele rechter moeten gaan met alle bijkomende kosten, tenzij je juridisch bent onderlegd. Ik heb meerdere rechtzaken meegemaakt en dacht wel 1% juridische kennis te hebben, maar wat was ik god dankbaar dat ik een advocaat had. Ik zou compleet worden ingemaaklt zonder enige schijn van kans.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207843666
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de BCC staat bekend om zijn slechte oplossingen bij klachten, net zoals coolblue en zalando. Maar als je nooit klachten hebt dan snap ik dat je tevreden kan zijn met een bedrijf. Wacht maar tot er iets gebeurd....
Dat bedoel ik inderdaad met mijn post te zeggen
pi_207843670
ik zou een klacht indienen bij thuiswinkel.nl
BCC is daar aangesloten.

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

evt kan je stap 3 doen, dat is de geschillencomissie. Ooit 1x gedaan en dat ging best goed en vlak voor de zitting gaf de andere partij mij in alle punten gelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207843679
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt, tenzij dit oplichtng is, maar je kan moeilijk een agent hiervan overtuigen in deze case. Dit is dan ook een civiele zaak en je zult naar een civiele rechter moeten gaan met alle bijkomende kosten, tenzij je juridisch bent onderlegd. Ik heb meerdere rechtzaken meegemaakt en dacht wel 1% juridische kennis te hebben, maar wat was ik god dankbaar dat ik een advocaat had. Ik zou compleet worden ingemaaklt zonder enige schijn van kans.
Ja zoiets zeiden ze ook.
pi_207843686
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou een klacht indienen bij thuiswinkel.nl
BCC is daar aangesloten.
Wat is dat?
pi_207843713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
klopt, tenzij dit oplichtng is, maar je kan moeilijk een agent hiervan overtuigen in deze case.
Sterker nog; de vraag is wie hier nou eigenlijk de oplichter is. Misschien is het TS zelf wel.
pi_207843728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Sterker nog; de vraag is wie hier nou eigenlijk de oplichter is. Misschien is het TS zelf wel.
dan zal BCC de agent hiervan moeten overtuigen als zij aangifte gaan doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207843750
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:40 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Wat is dat?
zie mijn aanvulling. Omdat BCC daar is aangesloten kan je hun inschakelen en eventueel naar de geschillencommissie gaan. Dat is een best goed en goedkoop alternatief voor een eigen aangespannen rechtzaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207844329
Je hebt de koper, verkoper en transporteur. Dat is 1 partij teveel.
Succes ermee en leer ervan.
pi_207844653
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
Je hebt de koper, verkoper en transporteur. Dat is 1 partij teveel.
Succes ermee en leer ervan.
Leg uit
pi_207844664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zie mijn aanvulling. Omdat BCC daar is aangesloten kan je hun inschakelen en eventueel naar de geschillencommissie gaan. Dat is een best goed en goedkoop alternatief voor een eigen aangespannen rechtzaak.
Dank, je helpt me. Fijn.
pi_207845164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:41 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Dank, je helpt me. Fijn.
het kost je wel 52,50 euro, maar die krijg je terug als je wint.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207846049
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het kost je wel 52,50 euro, maar die krijg je terug als je wint.
Huh, klacht indienen zie ik is toch gratis?
pi_207846056
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:15 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Huh, klacht indienen zie ik is toch gratis?
ja maar de geschillencommissie niet. Dat kost je 52,50 euro die de verliezer moet betalen, maar jij als indiener moet dit voorschieten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207848903
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja maar de geschillencommissie niet. Dat kost je 52,50 euro die de verliezer moet betalen, maar jij als indiener moet dit voorschieten.
Klacht ingediend thuiswinkel waarborg. Bedankt nogmaals voor de tip.
pi_207849346
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!

Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
Dit.
Bcc heeft ook bestellen en ophalen in de winkel.

Kocht laatst een laptop online, (niet bij bcc) volgende dag heb ik die afgehaald in de winkel.
Ik kan er, werkelijk waar, met mijn pet niet bij om dure en kwetsbare producten via welke pakketjesbezorgboer dan ook te laten bezorgen😖
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 4 februari 2023 @ 18:07:55 #95
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207849360
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!

Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
Het is toch raar dat dat niet meer kan?

Verder hindsight is always 20/20
pi_207849435
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:06 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dit.
Bcc heeft ook bestellen en ophalen in de winkel.

Kocht laatst een laptop online, (niet bij bcc) volgende dag heb ik die afgehaald in de winkel.
Ik kan er, werkelijk waar, met mijn pet niet bij om dure en kwetsbare producten via welke pakketjesbezorgboer dan ook te laten bezorgen😖
Er is één uitzondering waar vrijwel geen webshop mee werkt en die goud is: Fedex
Knettersduur, maar uiterst betrouwbaar. Ik heb peperdure spullen uit de VS laten komen en voor de zekerheid Fedex gekozen omdat ik PostNL niet vertrouw met unieke en onvervangbare zaken. Verzendkosten: $550...slik
Was het wel van platteland VS naar platteland NL in drie dagen bezorgd!
  zaterdag 4 februari 2023 @ 18:44:05 #97
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207849830
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:14 schreef DIR het volgende:

[..]
Er is één uitzondering waar vrijwel geen webshop mee werkt en die goud is: Fedex
Knettersduur, maar uiterst betrouwbaar. Ik heb peperdure spullen uit de VS laten komen en voor de zekerheid Fedex gekozen omdat ik PostNL niet vertrouw met unieke en onvervangbare zaken. Verzendkosten: $550...slik
Was het wel van platteland VS naar platteland NL in drie dagen bezorgd!
Maakt niet uit ...

Elke onderbetaalde pakketslaaf weet wat er in die kleine vierkante pakketjes van 300 tot 600 gram zit.

En als er elke maand twee van de 10.000 pakketjes van je route leeg jat, is dst inkomen x 2 of 3 en geen hond van de verkopers, of, kopers bij jou uit komt.

Het probleem zit em in dat het wegen van doosjes een achterlijke manier is om tegen deze fraude iets te doen zolang je het niet bij de deur bij afgeven nog een keer weegt.
Dum de dum
pi_207850735
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:14 schreef DIR het volgende:

[..]
Er is één uitzondering waar vrijwel geen webshop mee werkt en die goud is: Fedex
Knettersduur, maar uiterst betrouwbaar. Ik heb peperdure spullen uit de VS laten komen en voor de zekerheid Fedex gekozen omdat ik PostNL niet vertrouw met unieke en onvervangbare zaken. Verzendkosten: $550...slik
Was het wel van platteland VS naar platteland NL in drie dagen bezorgd!
Zoooo dan😳 maar dat doe je natuurlijk niet voor een telefoon van 13 in een dozijn. Maar fijn dat er iig nog een betrouwbare bezorgdienst is.

Oh, mijn aangetekende brief is kwijt. Ook best wel knap, eigenlijk :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_207860208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:32 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zoooo dan😳 maar dat doe je natuurlijk niet voor een telefoon van 13 in een dozijn. Maar fijn dat er iig nog een betrouwbare bezorgdienst is.

Oh, mijn aangetekende brief is kwijt. Ook best wel knap, eigenlijk :')
Als er voor twintigduizend euro aan onvervangbare zaken inzit dan ga je het niet met PostNL sturen :')
In zulke gevallen doe je niet moeilijk over die $550 en ben je blij dat er premium bezorgdiensten bestaan die wel serieus met pakjes omgaan. Ze houden ook alles in eigen beheer. Er is geen overdracht van en naar andere bezorgdiensten en ze werken alleen met eigen mensen die een fatsoenlijke training gehad hebben. Niet met een of ander 18 jarig petje die tijdens de vakantie een PostNL-busje meekrijgt als ZZP'er voor ¤7,83 per uur. Dan vraag je erom.

Maar goed, in het leven is het vaak zo dat je 2 van onderstaande 3 mag kiezen:
1) goed
2) goedkoop
3) snel

Fedex is goed, snel en knettersduur (tenzij je een contract met ze hebt voor grote volumes, dan gaan de prijzen echt gigantisch omlaag).
pi_207860348
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:33 schreef DIR het volgende:
Ze houden ook alles in eigen beheer. Er is geen overdracht van en naar andere bezorgdiensten en ze werken alleen met eigen mensen die een fatsoenlijke training gehad hebben. Niet met een of ander 18 jarig petje die tijdens de vakantie een PostNL-busje meekrijgt als ZZP'er voor ¤7,83 per uur. Dan vraag je erom.

Maar goed, in het leven is het vaak zo dat je 2 van onderstaande 3 mag kiezen:
1) goed
2) goedkoop
3) snel

Fedex is goed, snel en knettersduur (tenzij je een contract met ze hebt voor grote volumes, dan gaan de prijzen echt gigantisch omlaag).
Toch is 83% echt ontevreden over FedEx
https://nl.trustpilot.com/review/www.fedex.com
pi_207860397
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Toch is 83% echt ontevreden over FedEx
https://nl.trustpilot.com/review/www.fedex.com
Over PostNL is 91% ontevreden en over DHL 95% :') Ik denk dat die cijfers nogal gekleurd zijn door een selecte groep die alleen reviews plaatst omdat ze gedoe hebben gehad. Vrijwel niemand gaat PostNL 3 / 4 / 5 sterren geven omdat de bestelling gewoon netjes aankomt zoals verwacht.
pi_207860476
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:51 schreef DIR het volgende:

[..]
Over PostNL is 91% ontevreden en over DHL 95% :') Ik denk dat die cijfers nogal gekleurd zijn door een selecte groep die alleen reviews plaatst omdat ze gedoe hebben gehad. Vrijwel niemand gaat PostNL 3 / 4 / 5 sterren geven omdat de bestelling gewoon netjes aankomt zoals verwacht.
83% van 30.750 reviews zijn ruim 25.000 consumenten met een slechte ervaring. Lijkt me geen selecte groep. Een goede verzend/ontvangstverzekering lijkt me zinvoller bij waardevolle pakketten.
pi_207860601
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
83% van 30.750 reviews zijn ruim 25.000 consumenten met een slechte ervaring. Lijkt me geen selecte groep. Een goede verzend/ontvangstverzekering lijkt me zinvoller bij waardevolle pakketten.
25.000 van de miljoenen pakjes.... Bij Fedex is er voor zover ik weet geen maximale verzekerde waarde en is de inhoud standaard verzekerd voor het gedeclareerde bedrag. Bij PostNL is het maximum ¤5500 meen ik. Je kan nog een stapje luxer en een speciale koeriersdienst met beëdigde chauffeurs inschakelen, of toen het UMCG ooit écht snel wat nodig had, een Taxi bellen die naar Hamburg heen en weer gereden is en daar waarschijnlijk duizenden euro's voor gevraagd hebben. :')
pi_207860677
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:33 schreef DIR het volgende:
ben je blij dat er premium bezorgdiensten bestaan die wel serieus met pakjes omgaan. Ze houden ook alles in eigen beheer. Er is geen overdracht van en naar andere bezorgdiensten en ze werken alleen met eigen mensen
Bij stap 1 gaat dit al mis
quote:
Met FedEx Cross Border kan je elk pakket eenvoudig en goedkoop laten bezorgen in het buitenland. Om dit te doen, lever je jouw zendingen in bij een DHL Servicepoint of een PostNL Pakketpunt. Ook kan je gebruikmaken van je structurele PostNL haalservice (tegen vergoeding) of de haalservice van DHL. Zo hoef je zelf de deur niet uit om jouw pakketten te verzenden.

Wanneer de pakketten zijn afgeleverd bij een inleverpunt of opgehaald met een haalservice, worden de pakketten naar het FedEx sorteerdepot gebracht.
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:05 schreef DIR het volgende: Bij Fedex is er voor zover ik weet geen maximale verzekerde waarde en is de inhoud standaard verzekerd voor het gedeclareerde bedrag. Bij PostNL is het maximum ¤5500 meen ik.
50 euro...
quote:
De standaard inbegrepen verzekering: om te voorkomen dat er iets gebeurt met jouw pakket waardoor deze zijn desbetreffende bestemming niet bereikt, zijn alle pakketten die met FedEx worden verzonden, standaard verzekerd tot 50,00 euro.
pi_207860728
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bij stap 1 gaat dit al mis
[..]
[..]
50 euro...
[..]

quote:
FedEx® Declared Value Advantage is a contract-only service for select customers who regularly ship high-value specialty items—jewelry, gemstones, pearls, and precious metals. Eligible shippers can declare a value of up to $100,000 per domestic shipment and up to $25,000 on shipments sent to select international destinations. You must have a FedEx account to participate in this program, and each Declared Value Advantage agreement will have specific terms for each customer.
nee, 100k :)

quote:
Met FedEx Cross Border kan je elk pakket eenvoudig en goedkoop laten bezorgen in het buitenland. Om dit te doen, lever je jouw zendingen in bij een DHL Servicepoint of een PostNL Pakketpunt. Ook kan je gebruikmaken van je structurele PostNL haalservice (tegen vergoeding) of de haalservice van DHL. Zo hoef je zelf de deur niet uit om jouw pakketten te verzenden.

Wanneer de pakketten zijn afgeleverd bij een inleverpunt of opgehaald met een haalservice, worden de pakketten naar het FedEx sorteerdepot gebracht.
Dat is dan een budgetoptie. Je kan ook prima je pakket door Fedex zelf thuis af laten halen en dan blijft alles binnen Fedex. Vaak genoeg gedaan.
pi_207861758
BCC zijn grafbakken, kocht er ooit een Wasmachine, oude moet uiteraard gratis worden meegenomen (betaal je immers voor), zegt die vent: Hij is niet ontkoppelt, dus ik trek die slang er uit in 2 seconden, zegt die vent: Ja maar niet bij binnenkomst. Stond ie nog lekker smalend te kijken ook, had de neiging om hem van 4 hoog op zijn kar te gooien.

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat mensen na 25 jaar internetverkopen nog steeds dit soort dure bestellingen gewoon via pakketjes laten bezorgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207862710
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Toch is 83% echt ontevreden over FedEx
https://nl.trustpilot.com/review/www.fedex.com
je kan pas iets zeggen over een bedrijf in een topic waarin een klacht staat als je ervaring hebt met de klachtenafhandeling van het bedrijf. Als je ergens gebruik van maakt en het gaat nooit fout dan is het bedrijf in de belevenis goed en betrouwbaar. Tot het een keer fout gaat... maar als je dat nog nooit hebt meegemaakt kan je daar niks over zeggen.

Tot het een keer misgaat en dan kom je erachter dat bedrijven als coolblue, zalando, postnl, bcc, mediamarkt, etc. de klachtenafhandeling niet goed op orde hebben en alleen denken aan dat tientje wat ze kunnen besparen en dat een boze klant ze geen hol interesseert omdat ze toch groot genoeg zijn.

bij bol.com is het tweeledig. Koop je iets daar bij een externe verkoper dan kan je de stront in zakken, ze trappen je nog na en het interesseert ze helemaal niks wat je als klant daarvan vindt. Gek genoeg krijg ik bij elke aankoop de mogelijkheid om de verkoper te beoordelen, echter bij elke slechte ervaring met een externe verkoper kreeg ik die e-mail niet. Zonder e-mail heb je geen enkele mogelijkheid om deze te beoordelen, dus wat ik dan maar doe is bij het product zelf mijn klacht zette, en dan binnen een uur is deze niet meer leverbaar. :')
Koop je daarintegen het product bij bol.com zelf, dan is de klant koning. Je kan dildo's met poep terugsturen, tosti apparaten met brood erin, koffers met het vlieglabel terugsturen en je krijgt gewoon je geld terug.

[ Bericht 10% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-02-2023 12:20:44 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207863179
Update. Ook in gebreke stellingsbrief de deur uit aangetekend.
  zondag 5 februari 2023 @ 13:31:28 #109
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207864284
Leuk de discussie over verzekerde waarde, maar zolang de bezorgdienst zegt "doosje is afgeleverd" en verzender zegt "het item zat erin" en de ontvanger beweert "jamaar de doos was leeg", keert er geen enkele verzekering van geen enkele transporteur uit.

Enige manier om dit goed op te lossen is de dozen te wegen bij ontvangst en elke menselijke handeling, en zgn anti-tamper tape te gebruiken. En dan wegen op een weegschaal waar de bezorger of pakketsorteerder niet kan zien wat het gewicht is. Zodat er niet een zakje zand oid gebruikt kan worden om de weegschaal te foppen.

Of als consument gewoon een weegschaal bij de deur ... en wat beter naar de ontvangen doos kijken ipv aanpakken en krabbelen.

TS moet naar de rechter, of, de geschillencommissie. De verzendende partij kan niet aantonen dat er geleverd is, doosjes kan iedereen wel versturen. En dan weet de verzender ook wel hoe laat het is, want die kan geen uitspraak van een van beiden hebben waarin gesteld wordt dat de handtekening voor ontvangst niet genoeg is ;)
Dum de dum
pi_207864443
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:31 schreef Fe2O3 het volgende:
Leuk de discussie over verzekerde waarde, maar zolang de bezorgdienst zegt "doosje is afgeleverd" en verzender zegt "het item zat erin" en de ontvanger beweert "jamaar de doos was leeg", keert er geen enkele verzekering van geen enkele transporteur uit.

Enige manier om dit goed op te lossen is de dozen te wegen bij ontvangst en elke menselijke handeling, en zgn anti-tamper tape te gebruiken. En dan wegen op een weegschaal waar de bezorger of pakketsorteerder niet kan zien wat het gewicht is. Zodat er niet een zakje zand oid gebruikt kan worden om de weegschaal te foppen.

Of als consument gewoon een weegschaal bij de deur ... en wat beter naar de ontvangen doos kijken ipv aanpakken en krabbelen.

TS moet naar de rechter, of, de geschillencommissie. De verzendende partij kan niet aantonen dat er geleverd is, doosjes kan iedereen wel versturen. En dan weet de verzender ook wel hoe laat het is, want die kan geen uitspraak van een van beiden hebben waarin gesteld wordt dat de handtekening voor ontvangst niet genoeg is ;)
De generieke transporteurs sluiten ook altijd de inhoud uit. het gaat ze om het bezorgen wat is aangeboden zonder de inhoud mee te nemen.
Als je iets zeker wilt dan zal je een koerier moeten inschakelen die het komt ophalen en direct daarna bezorgt.

Verder beschouw ik dit soort dingen altijd als leergeld. De winst van alle aankopen die goed gaan overstijgt het verlies als het mis gaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 13:47:30 #111
236264 crew  capricia
pi_207864590
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:32 schreef Oldboy43 het volgende:
Update. Ook in gebreke stellingsbrief de deur uit aangetekend.
Heb je het imei nummer inmiddels kunnen achterhalen?
Want ik vind het vreemd dat je zegt dat het niet op de doos staat. Bij Apple staat dat namelijk wel op de doos.

quote:
Do you still have your device’s original packaging? Find the serial number and IMEI/MEID on the barcode:

https://support.apple.com(...)tify%20your%20device.
Definitely not CIA
  zondag 5 februari 2023 @ 13:56:39 #112
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207864755
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

Verder beschouw ik dit soort dingen altijd als leergeld. De winst van alle aankopen die goed gaan overstijgt het verlies als het mis gaat.
Mja leergeeld voor bcc dan. Niet voor de consument die iets niet krijgt.

Consument is daar ook best beschermd, en als bcc schermt met dat de doos gewogen is voor hij weg is gegaan heeft bcc nog steeds geen bewijs dat het bezorgd is. bcc zoekt dat maar uit met de vervoerder.

Verder ben ik het wel mee eens met dat je dit soort meuk toch niet aan de deur laat bezorgen ... de verleiding moet ontzettend zijn voor die pakket zzp-ers die een euro per doosje bezorgd krijgen.
Dum de dum
pi_207865448
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat zijn beiden nou niet echt klantvriendelijke winkels als het om klachtenafhandeling gaat. Coolblue is daarvan veruit de slechste.

bol.com daarintegen stuurt je een nieuwe telefoon op als bol.com de verkoper was. Dat doen ze zonder vragen. Ik had dit een keer met een laptop. Ik kreeg gewoon een nieuwe en 2dagen later ontving ik er 2. Ik was zo eerlijk om dit te melden en stuurde de 2de terug en toen kreeg ik mijn geld terug. Ik was maar weer zo netjes om dit te melden en toen kreeg ik een cadeau bon van 25 euro.
veel mensen zullen deze eerlijkheid moeilijk vinden,maar je eigen gevoel dat is onvervangbaar,daarbuiten heb je nog een goede reputatie en die laatste 2 zijn onvervangbaar(zeker in deze tijd)
  zondag 5 februari 2023 @ 14:38:13 #114
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207865485
Bol stuurt ook niet gewoon een nieuwe iPhone op hoor. Genoeg topics in wgr waarin ze eerst wel moeilijk doen.
pi_207865639
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:24 schreef raptorix het volgende:
BCC zijn grafbakken, kocht er ooit een Wasmachine, oude moet uiteraard gratis worden meegenomen (betaal je immers voor), zegt die vent: Hij is niet ontkoppelt, dus ik trek die slang er uit in 2 seconden, zegt die vent: Ja maar niet bij binnenkomst. Stond ie nog lekker smalend te kijken ook, had de neiging om hem van 4 hoog op zijn kar te gooien.

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat mensen na 25 jaar internetverkopen nog steeds dit soort dure bestellingen gewoon via pakketjes laten bezorgen.
geweldig verhaal ,maar de klantvriendelijkheid is weer ver te zoeken
pi_207865674
Geschillen comissie gaat BCC gelijk geven.
Je bent dus als consument niet beschermt hiervoor. Walgelijk eigenlijk.

Zie uitspraak geschillen comissie

https://www.degeschillenc(...)-inhoud-is-geleverd/
pi_207865677
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:38 schreef Gunner het volgende:
Bol stuurt ook niet gewoon een nieuwe iPhone op hoor. Genoeg topics in wgr waarin ze eerst wel moeilijk doen.
Klopt.
pi_207865718
Eerdere case geschillen comissie

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.

Tussen partijen staat vast dat een van de ondernemer afkomstig pakket bij de consument geleverd is.
De consument stelt echter dat het geleverde pakket grotendeels leeg was. De ondernemer acht dat niet waarschijnlijk, omdat gedurende het leveringsproces gewichtscontroles hebben plaatsgehad, die geen afwijking te zien gaven.

Uitgangspunt voor de commissie is dat het door de ondernemer verzonden pakket aan de consument geleverd is. Daarbij wordt verondersteld dat de inhoud klopt, tenzij de consument aannemelijk maakt dat dit niet het geval is.

Met de tussenbeslissing is de consument uitdrukkelijk uitgenodigd om haar stelling nader te onderbouwen. De consument heeft daar echter geen gebruik van gemaakt.

Volgens de track & trace-informatie van de ondernemer is het pakket op 11 januari 2020 om 10.05 uur door de vervoerder aan de consument afgeleverd. Uit door de consument zelf overlegde stukken blijkt dat zij pas om 17.54 uur op diezelfde dag contact heeft gezocht met de ondernemer. In dit gesprek geeft de consument aan dat zij het pakket “net” ontvangen heeft.

De consument heeft getekend voor ontvangst van een pakket van het opgegeven gewicht. Het had de consument, gelet op het gewicht van het verzonden pakket (ca. 6,5 kg) en het veel geringere gewicht van een volgens de consument vrijwel lege doos, meteen bij ontvangst van het pakket duidelijk moeten zijn dat de zending niet in orde was. Juist om die reden roept het ruime tijdsverschil tussen het moment van ontvangst van het pakket en het moment van contact met de ondernemer vragen op, die de consument bij afwezigheid ter zitting niet heeft kunnen beantwoorden. De consument heeft geen omstandigheden gesteld of informatie gegeven over de ruime tijd die is verstreken tussen het ogenblik van aflevering en het tijdstip van melding aan de ondernemer.

In dit specifieke geval is daarmee naar het oordeel van de commissie door de consument onvoldoende aannemelijk gemaakt dat de doos op het moment van aflevering niet de inhoud had die de consument mocht verwachten.

Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht ongegrond is.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
Het door de consument verlangde wordt afgewezen.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Thuiswinkel, bestaande uit mr. F.H.C.M. van Schaijk, voorzitter, mr. S.L.R. van Nuijs en mr. P. Rijpstra, leden, op 3 september 2020.
pi_207865792
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:49 schreef Newone82 het volgende:
Eerdere case geschillen comissie

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.

Tussen partijen staat vast dat een van de ondernemer afkomstig pakket bij de consument geleverd is.
De consument stelt echter dat het geleverde pakket grotendeels leeg was. De ondernemer acht dat niet waarschijnlijk, omdat gedurende het leveringsproces gewichtscontroles hebben plaatsgehad, die geen afwijking te zien gaven.

Uitgangspunt voor de commissie is dat het door de ondernemer verzonden pakket aan de consument geleverd is. Daarbij wordt verondersteld dat de inhoud klopt, tenzij de consument aannemelijk maakt dat dit niet het geval is.

Met de tussenbeslissing is de consument uitdrukkelijk uitgenodigd om haar stelling nader te onderbouwen. De consument heeft daar echter geen gebruik van gemaakt.

Volgens de track & trace-informatie van de ondernemer is het pakket op 11 januari 2020 om 10.05 uur door de vervoerder aan de consument afgeleverd. Uit door de consument zelf overlegde stukken blijkt dat zij pas om 17.54 uur op diezelfde dag contact heeft gezocht met de ondernemer. In dit gesprek geeft de consument aan dat zij het pakket “net” ontvangen heeft.

De consument heeft getekend voor ontvangst van een pakket van het opgegeven gewicht. Het had de consument, gelet op het gewicht van het verzonden pakket (ca. 6,5 kg) en het veel geringere gewicht van een volgens de consument vrijwel lege doos, meteen bij ontvangst van het pakket duidelijk moeten zijn dat de zending niet in orde was. Juist om die reden roept het ruime tijdsverschil tussen het moment van ontvangst van het pakket en het moment van contact met de ondernemer vragen op, die de consument bij afwezigheid ter zitting niet heeft kunnen beantwoorden. De consument heeft geen omstandigheden gesteld of informatie gegeven over de ruime tijd die is verstreken tussen het ogenblik van aflevering en het tijdstip van melding aan de ondernemer.

In dit specifieke geval is daarmee naar het oordeel van de commissie door de consument onvoldoende aannemelijk gemaakt dat de doos op het moment van aflevering niet de inhoud had die de consument mocht verwachten.

Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht ongegrond is.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
Het door de consument verlangde wordt afgewezen.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Thuiswinkel, bestaande uit mr. F.H.C.M. van Schaijk, voorzitter, mr. S.L.R. van Nuijs en mr. P. Rijpstra, leden, op 3 september 2020.
Wel totaal anders, niet meteen contact opgenomen, en een pakket van 6 kilo wat nu nog geen 1 woog. Bovendien loog de klant dus ook over het tijdstip van ontvangst.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2023 14:54:17 ]
pi_207866085
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:53 schreef PS. het volgende:

[..]
Wel totaal anders, niet meteen contact opgenomen, en een pakket van 6 kilo wat nu nog geen 1 woog. Bovendien loog de klant dus ook over het tijdstip van ontvangst.
Mwah. Gaat er om dat de webwinkel dus ook in deze case in zijn gelijk gesteld gaat worden omdat ze toch kunnen aantonen dat qua gewicht de telefoon er in zit?
pi_207866610
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:49 schreef Newone82 het volgende:
Eerdere case geschillen comissie

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.

Tussen partijen staat vast dat een van de ondernemer afkomstig pakket bij de consument geleverd is.
De consument stelt echter dat het geleverde pakket grotendeels leeg was. De ondernemer acht dat niet waarschijnlijk, omdat gedurende het leveringsproces gewichtscontroles hebben plaatsgehad, die geen afwijking te zien gaven.

Uitgangspunt voor de commissie is dat het door de ondernemer verzonden pakket aan de consument geleverd is. Daarbij wordt verondersteld dat de inhoud klopt, tenzij de consument aannemelijk maakt dat dit niet het geval is.

Met de tussenbeslissing is de consument uitdrukkelijk uitgenodigd om haar stelling nader te onderbouwen. De consument heeft daar echter geen gebruik van gemaakt.

Volgens de track & trace-informatie van de ondernemer is het pakket op 11 januari 2020 om 10.05 uur door de vervoerder aan de consument afgeleverd. Uit door de consument zelf overlegde stukken blijkt dat zij pas om 17.54 uur op diezelfde dag contact heeft gezocht met de ondernemer. In dit gesprek geeft de consument aan dat zij het pakket “net” ontvangen heeft.

De consument heeft getekend voor ontvangst van een pakket van het opgegeven gewicht. Het had de consument, gelet op het gewicht van het verzonden pakket (ca. 6,5 kg) en het veel geringere gewicht van een volgens de consument vrijwel lege doos, meteen bij ontvangst van het pakket duidelijk moeten zijn dat de zending niet in orde was. Juist om die reden roept het ruime tijdsverschil tussen het moment van ontvangst van het pakket en het moment van contact met de ondernemer vragen op, die de consument bij afwezigheid ter zitting niet heeft kunnen beantwoorden. De consument heeft geen omstandigheden gesteld of informatie gegeven over de ruime tijd die is verstreken tussen het ogenblik van aflevering en het tijdstip van melding aan de ondernemer.

In dit specifieke geval is daarmee naar het oordeel van de commissie door de consument onvoldoende aannemelijk gemaakt dat de doos op het moment van aflevering niet de inhoud had die de consument mocht verwachten.

Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht ongegrond is.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
Het door de consument verlangde wordt afgewezen.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Thuiswinkel, bestaande uit mr. F.H.C.M. van Schaijk, voorzitter, mr. S.L.R. van Nuijs en mr. P. Rijpstra, leden, op 3 september 2020.
het is inderdaad in de werkelijkheid nooit zo stellig wat hier op FOK als absolute waarheid wordt geschreven. Zowel in positieve als in negatieve uitkomst. Ik heb dit al veel vaker hier gemerkt dat gebruikers heel stellig met allerlei dingen zwaaien, links sturen, etc. maar dat in de werkelijkheid het net altijd anders is in de rechtzaak en wat de rechter besluit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207866627
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:38 schreef Gunner het volgende:
Bol stuurt ook niet gewoon een nieuwe iPhone op hoor. Genoeg topics in wgr waarin ze eerst wel moeilijk doen.
een laptop in ieder geval wel bij mij toen ik deze ook bij bol.com zelf heb besteld en niet bij een externe verkoper. In jouw reactie blijkt niet wat het geval was in jouw case waar je het over hebt.
Als dat ding bij een externe verkoper is besteld op bol.com dan zal bol.com nooit en te nimmer een nieuwe opsturen en kan je in de stront zakken voor hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207866668
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het is inderdaad in de werkelijkheid nooit zo stellig wat hier op FOK als absolute waarheid wordt geschreven. Zowel in positieve als in negatieve uitkomst. Ik heb dit al veel vaker hier gemerkt dat gebruikers heel stellig met allerlei dingen zwaaien, links sturen, etc. maar dat in de werkelijkheid het net altijd anders is in de rechtzaak en wat de rechter besluit.
Maar je geeft me toch gelijk dat die case van de geschillen comissie ts redelijk kansloos zijn geld ooit terug te krijgen?
pi_207866682
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:37 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Maar je geeft me toch gelijk dat die case van de geschillen comissie ts redelijk kansloos zijn geld ooit terug te krijgen?
ik durf dat niet te zeggen. Ik heb onvoldoende juridische kennis maar je kan het altijd proberen voor zo'n klein bedrag van 52,50 EUR.
Het is wel gek dat de klant om 10:05 het pakket kreeg en het pas uren en uren later uitpakte en ook pas toen ging klagen. Er spelen altijd andere factoren een rol. Tevens lees ik dat de consument niet eens de moeite nam om aanwezig te zijn bij de zitting.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:42:07 #125
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207866732
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
een laptop in ieder geval wel bij mij toen ik deze ook bij bol.com zelf heb besteld en niet bij een externe verkoper. In jouw reactie blijkt niet wat het geval was in jouw case waar je het over hebt.
Als dat ding bij een externe verkoper is besteld op bol.com dan zal bol.com nooit en te nimmer een nieuwe opsturen en kan je in de stront zakken voor hun.
Jouw N=1 ervaring is ook niet toonaangevend anders. zoals ik zei; er zijn hier meerdere WGR-topics geweest waarin Bol ook (in eerste instantie) erg moeilijk deed. Volgens mij ook van @Newone82
pi_207866743
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:42 schreef Gunner het volgende:

[..]
Jouw N=1 ervaring is ook niet toonaangevend anders. zoals ik zei; er zijn hier meerdere WGR-topics geweest waarin Bol ook (in eerste instantie) erg moeilijk deed. Volgens mij ook van @:Newone82
nog steeds mis ik cruciale informatie om zomaar deze conclusie te trekken, en die informatie geef ik wel elke keer weer opnieuw. Ik ga het dan ook niet herhalen.
Omdat ik elke keer wel die informatie erbij type maar bij elke reactie door andere niet krijg, heb ik grote twijfels bij zulke verhalen omdat die informatie blijkbaar doelbewust verzwegen wordt, en dat heeft een reden.

[ Bericht 12% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-02-2023 15:47:57 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207866744
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:08 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Mwah. Gaat er om dat de webwinkel dus ook in deze case in zijn gelijk gesteld gaat worden omdat ze toch kunnen aantonen dat qua gewicht de telefoon er in zit?
Dat hij er op moment van wegen in zat, zegt toch niet per definitie dat ie er op het moment van leveren in zat?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207866796
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:42 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat hij er op moment van wegen in zat, zegt toch niet per definitie dat ie er op het moment van leveren in zat?
geen idee, maar de uitspraak van de geschillencommisie komt ook omdat de consument niet eens de moeite nam om bij de zitting aanwezig te zijn en daarom heeft de rechter geen antwoord gekregen op vragen. Dit zal zeker een hele hele belangrijke rol gespeeld hebben in zijn beslissing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 16:04:24 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207867237
In 1 week klachten mailtjes ingebrekestellingen politie bellen etc etc etc. Verder is het weer een bashtopic richting de betreffende winkel.

Het zaakje stinkt. Vind het allemaal erg overtrokken worden en ergens denk ik dat we met een oude bekende te maken hebben als TS.

https://www.bcc.nl/klante(...)-een-klacht-indienen . Succes.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 16:08:14 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207867328
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je het imei nummer inmiddels kunnen achterhalen?
Want ik vind het vreemd dat je zegt dat het niet op de doos staat. Bij Apple staat dat namelijk wel op de doos.
[..]
https://support.apple.com(...)tify%20your%20device.
Ohja. En dit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')