abonnement Unibet Coolblue
pi_207836311
Ik heb vorige week bij een webshop een iPhone 14 pro besteld met een wireless charger erbij.

So far so good zou je zeggen :) Bestelling was keurig de volgende dag binnen. Helemaal top.

Helaas en nu komt het was de bestelling niet compleet, alleen de charger zat er in. Schrok me helemaal dood natuurlijk. :
Gebeld met de webshop en ze zouden een onderzoek instellen, en uit dat onderzoek zou zijn gebleken dat het gewicht in de track and tracce overeen komt met de inhoud van de 2 artikelen.
Hiermee is volgens de winkel de kous af :')

Klacht mail gestuurd, ook geen reactie.

Gebeld vandaag nog eens en ook daar helpen ze me niet verder.

heb helaas betaald met iDeal.

Wat kan ik nu nog buiten nog meer klachten sturen?

Kortom, wat kan ik hier mee verder

[ Bericht 0% gewijzigd door Oldboy43 op 03-02-2023 19:08:00 ]
pi_207836337
Welke shop is het?
pi_207836369
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:01 schreef Oldboy43 het volgende:, en uit dat onderzoek zou zijn gebleken dat het gewicht niet overeen komt met de inhoud van de 2 artikelen.
Hiermee is volgens de winkel de kous af :')
Als het gewicht niet overeenkomt zou je toch juist sterk moeten staan?
pi_207836375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:03 schreef Newone82 het volgende:
Welke shop is het?
Ze hebben nu veel reclames op tv ;)
pi_207836385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Omdat het gewicht niet overeenkomt zou je toch juist sterk moeten staan?
Ik bedoel dat het gewicht wel overeenkomt met 2 artikelen. Het is vrijdagavond na 40 uur werken, pas het aan :')
pi_207836540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:07 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Ik bedoel dat het gewicht wel overeenkomt met 2 artikelen. Het is vrijdagavond na 40 uur werken, pas het aan :')
Zegt nog niet veel,Bezorger kan het ontvreemd hebben voor levering.
pi_207836561
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:21 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Zegt nog niet veel,Bezorger kan het ontvreemd hebben voor levering.
Ben nu redelijk ten einde raad, ben al mijn tijd al kwijt na het heen en weer gebel na mijn werk en ze helpen me gewoon niet.
Erge is nog dat ik een creditcard heb, maar dacht komt wel goed :')
pi_207836775
helaas, beschouw het al leergeld... je hebt zeker geen rbv?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207836843
Dit is een nachtmerrie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n dure bestelling nooit zou laten bezorgen, al helemaal niet als je al weet dat het stelen van mobieltjes door bezorgers schering en inslag is. Begrijp me niet verkeerd, maar dit heb je niet zo handig gedaan. Was nou gewoon naar een telefoonwinkel gegaan en had het daar in ontvangst genomen.
Ik vrees dat je je geld gewoon kwijt bent.

Sorry, ik vind het gewoon dom.
pi_207836888
Kan ook gejat zijn na weging moment bij de bezorger. Zag de verpakking er niet opnieuw dichtgemaakt uit?

Wat ik altijd doe, en waar jij te laat mee bent, is een dure online koop filmen als je het uitpakt. Heb je nooit gezeik achteraf. Ook de verpakking goed filmen en ronddraaien voor camera.
pi_207836924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:47 schreef streamjohan het volgende:
Kan ook gejat zijn na weging moment bij de bezorger. Zag de verpakking er niet opnieuw dichtgemaakt uit?

Wat ik altijd doe, en waar jij te laat mee bent, is een dure online koop filmen als je het uitpakt. Heb je nooit gezeik achteraf. Ook de verpakking goed filmen en ronddraaien voor camera.
Doen ze niks mee, jij kan het ook opnieuw hebben ingepakt, bovendien zou ook juist verdacht zijn als je alles precies filmt.
pi_207836938
Kun je niks met het i-mei nummer? Die zou wel op de doos staan toch?
pi_207836967
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:01 schreef Oldboy43 het volgende:

Kortom, wat kan ik hier mee verder
De voorwaarden van de winkel doorlezen en zoeken naar wat zij zeggen over diefstal.
Je gaat akkoord met de voorwaarden als je iets online bestelt. Staat diefstal er in en zegt dit zoiets als 'wij zijn niet aansprakelijk' dan ben je daar mee akkoord gegaan.
En dus is het een wijze les voor volgende keer om zulke kneiterdure en sentimenteel waardevolle aankopen voortaan op te halen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_207837025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
helaas, beschouw het al leergeld... je hebt zeker geen rbv?
nee ;(
pi_207837037
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:50 schreef PS. het volgende:
Kun je niks met het i-mei nummer? Die zou wel op de doos staan toch?
Nee?
pi_207837051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:47 schreef streamjohan het volgende:
Kan ook gejat zijn na weging moment bij de bezorger. Zag de verpakking er niet opnieuw dichtgemaakt uit?

Wat ik altijd doe, en waar jij te laat mee bent, is een dure online koop filmen als je het uitpakt. Heb je nooit gezeik achteraf. Ook de verpakking goed filmen en ronddraaien voor camera.
naief misschien maar dacht eey grote webshop, komt wel goed. nog nooit problemen gehad
pi_207837111
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:06 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Ze hebben nu veel reclames op tv ;)
Ik kijk geen TV, maar ik gok Coolblue of de MM?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207837191
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:55 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Nee?
Ow -O-
pi_207837218
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:45 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit is een nachtmerrie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n dure bestelling nooit zou laten bezorgen, al helemaal niet als je al weet dat het stelen van mobieltjes door bezorgers schering en inslag is. Begrijp me niet verkeerd, maar dit heb je niet zo handig gedaan. Was nou gewoon naar een telefoonwinkel gegaan en had het daar in ontvangst genomen.
Ik vrees dat je je geld gewoon kwijt bent.

Sorry, ik vind het gewoon dom.
als je betaalt met een credit card is er niks aan het handje hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207837246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je betaalt met een credit card is er niks aan het handje hoor
Hoe wordt dat dan geregeld. Ik kan me voorstellen dat een medewerker denkt van "Ja, die vent heeft die telefoon er zelf uitgehaald en doorverkocht".
Het is allemaal niet waterdicht.
pi_207837252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:45 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit is een nachtmerrie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n dure bestelling nooit zou laten bezorgen, al helemaal niet als je al weet dat het stelen van mobieltjes door bezorgers schering en inslag is. Begrijp me niet verkeerd, maar dit heb je niet zo handig gedaan. Was nou gewoon naar een telefoonwinkel gegaan en had het daar in ontvangst genomen.
Ik vrees dat je je geld gewoon kwijt bent.

Sorry, ik vind het gewoon dom.
Telefoonwinkels hebben vaak die toestellen niet eens meer op voorraad, omdat het nogal roofgoed is, dus uiteindelijk zullen ze het ook bezorgen.
pi_207837271
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:04 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoe wordt dat dan geregeld. Ik kan me voorstellen dat een medewerker denkt van "Ja, die vent heeft die telefoon er zelf uitgehaald en doorverkocht".
Het is allemaal niet waterdicht.
niks is waterdicht omdat je leeft.

Als je iets niet krijgt bezorgd dan meld je dit bij de verkoper. Behandelt deze de klacht niet goed dan meld je je bij de CC maatschappij, dan vul je een formulier in en krijg je je geld terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207837316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:58 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Ik kijk geen TV, maar ik gok Coolblue of de MM?
dat zijn beiden nou niet echt klantvriendelijke winkels als het om klachtenafhandeling gaat. Coolblue is daarvan veruit de slechste.

bol.com daarintegen stuurt je een nieuwe telefoon op als bol.com de verkoper was. Dat doen ze zonder vragen. Ik had dit een keer met een laptop. Ik kreeg gewoon een nieuwe en 2dagen later ontving ik er 2. Ik was zo eerlijk om dit te melden en stuurde de 2de terug en toen kreeg ik mijn geld terug. Ik was maar weer zo netjes om dit te melden en toen kreeg ik een cadeau bon van 25 euro.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207837321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:04 schreef PS. het volgende:

[..]
Telefoonwinkels hebben vaak die toestellen niet eens meer op voorraad, omdat het nogal roofgoed is, dus uiteindelijk zullen ze het ook bezorgen.
De zaak had de telefoon niet in de winkel op voorraad, dus moest hem wel online kopen, werd verwezen door verkoper na de site
pi_207837365
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
De voorwaarden van de winkel doorlezen en zoeken naar wat zij zeggen over diefstal.
Je gaat akkoord met de voorwaarden als je iets online bestelt. Staat diefstal er in en zegt dit zoiets als 'wij zijn niet aansprakelijk' dan ben je daar mee akkoord gegaan.
En dus is het een wijze les voor volgende keer om zulke kneiterdure en sentimenteel waardevolle aankopen voortaan op te halen.
:')

Nee, gelukkig werkt Nederlands recht zo niet.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')