https://www.juridischloke(...)koop-ongedaan-maken/quote:Ik heb spijt van mijn koop in de winkel
Heeft u iets in een winkel gekocht? Dan kunt u de koop niet ongedaan maken.
Soms mag u van de verkoper ruilen. Of hij neemt het product terug en u krijgt een tegoedbon of geld terug. Dit is een service van de verkoper. Hij is niet verplicht uw product te ruilen of geld terug te geven.
Controleer de kassabon
Op de kassabon of op een bord in de winkel staat of u uw koop kunt ruilen of terugbrengen. Als u dit doet, moet u zich houden aan de regels van de winkel. Die kan bijvoorbeeld bepalen dat u een product alleen mag ruilen als de verpakking nog dicht is.
Staat op de kassabon of in de winkel dat u het product mag ruilen volgens de regels van de winkel? Dan moet de verkoper zich hieraan houden.
Helemaal mee eens. De keren dat ik iets bij BCC wilde kopen werd het ook een grote bende.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:13 schreef streamjohan het volgende:
De belangrijkste tip is eigelijk om nooit wat te bestellen bij BCC. Doe gewoon bij bolcom, en dan niet bij externe partners.
Nooit maar dan ook nooit problemen en alles kan en mag retour zonder vragen.
is online. Op basis van WKA is de koop toch direct ontbonden als dit telefonisch door de verkoper bevestigt wordt?quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
koop is koop. Die kan je niet meer annuleren.
[..]
https://www.juridischloke(...)koop-ongedaan-maken/
BCC beweert natuurlijk dat de overeenkomst niet ontbonden was omdat het een bende is daar.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Morgen bellen, mijn glazenbol geeft geen beeld
Dan doe je dat alsnog schriftelijk? De termijn gaat pas lopen vanaf moment van levering. Als jij niets hebt ontvangen, is er niet geleverd.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:58 schreef DIR het volgende:
[..]
BCC beweert natuurlijk dat de overeenkomst niet ontbonden was omdat het een bende is daar.
'Besteld' en 'verzonden' deed geen belletje rinkelen?quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
koop is koop. Die kan je niet meer annuleren.
[..]
https://www.juridischloke(...)koop-ongedaan-maken/
Ja, het probleem daarbij is natuurlijk dat je dat, tenzij je je gesprekken opneemt, lastig kan bewijzen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:57 schreef DIR het volgende:
[..]
is online. Op basis van WKA is de koop toch direct ontbonden als dit telefonisch door de verkoper bevestigt wordt?
De medewerker zei telefonisch dat het nog niet verzonden was en ook voorlopig niet geleverd zou gaan worden. Bovendien heb ik in mijn account nog geen tracking, alleen een trackingnummer gekregen via whatsapp (als bit.ly linkquote:Op donderdag 2 februari 2023 22:47 schreef baskick het volgende:
[..]
'Besteld' en 'verzonden' deed geen belletje rinkelen?
Probleem is dat BCC zegt dat het bezorgd is en trackinginfo heeft.quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:46 schreef baskick het volgende:
[..]
Dan doe je dat alsnog schriftelijk? De termijn gaat pas lopen vanaf moment van levering. Als jij niets hebt ontvangen, is er niet geleverd.
Je geeft het antwoord zelf alquote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:44 schreef DIR het volgende:
[..]
Probleem is dat BCC zegt dat het bezorgd is en trackinginfo heeft.
En juridisch ben je eigenaar op moment van levering, niet op moment van betaling. Er is nog niet geleverd, dus ben ik nog geen eigenaar.
Mijn punt is echter: ik zeg: ik wil annuleren, BCC zegt: ok. Dan is er volgens mij geen overeenkomst meer. BCC zegt: onzin, je moet gewoon terugsturen want we hebben het bezorgd, zie tracking.
Ik heb met PayPal betaald, maar die volgen ook strakke regels en zodra BCC tracking laat zien kan ik daar fluiten naar mijn kopersbescherming. BCC zal geen millimeter bewegen.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:44 schreef DIR het volgende:
[..]
Probleem is dat BCC zegt dat het bezorgd is en trackinginfo heeft.
En juridisch ben je eigenaar op moment van levering, niet op moment van betaling. Er is nog niet geleverd, dus ben ik nog geen eigenaar.
Mijn punt is echter: ik zeg: ik wil annuleren, BCC zegt: ok. Dan is er volgens mij geen overeenkomst meer. BCC zegt: onzin, je moet gewoon terugsturen want we hebben het bezorgd, zie tracking.
Ik heb met PayPal betaald, maar die volgen ook strakke regels en zodra BCC tracking laat zien kan ik daar fluiten naar mijn kopersbescherming. BCC zal geen millimeter bewegen.
Nee dat kan ook vij een fysieke koop. Ts was niet duidelijk en waarom weet ik niet.quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:47 schreef baskick het volgende:
[..]
'Besteld' en 'verzonden' deed geen belletje rinkelen?
Volgens mij is er überhaupt niet getekend. Waar kan ik dat zien?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:59 schreef sanger het volgende:
Heeft de tracking een handtekening?
Ik heb dit laatst ook gehad met DHL en de bezorger had een handtekening gezet bestaande uit de eerste 3 letters van mijn naam.
Na lang gedoe is dit uiteindelijk door de verzender geannuleerd.
Wat is 'dat'?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat kan ook vij een fysieke koop. Ts was niet duidelijk en waarom weet ik niet.
Er wordt nu al een aantal keer gevraagd of je in een winkel hebt gekocht, of online. Is namelijk cruciaal voor jouw rechten. Geef gewoon eens antwoord.quote:
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:51 schreef Essebes het volgende:
[..]
Er wordt nu al een aantal keer gevraagd of je in een winkel hebt gekocht, of online. Is namelijk cruciaal voor jouw rechten. Geef gewoon eens antwoord.
quote:
Ow oeps… die had ik gemist.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |