https://www.juridischloke(...)koop-ongedaan-maken/quote:Ik heb spijt van mijn koop in de winkel
Heeft u iets in een winkel gekocht? Dan kunt u de koop niet ongedaan maken.
Soms mag u van de verkoper ruilen. Of hij neemt het product terug en u krijgt een tegoedbon of geld terug. Dit is een service van de verkoper. Hij is niet verplicht uw product te ruilen of geld terug te geven.
Controleer de kassabon
Op de kassabon of op een bord in de winkel staat of u uw koop kunt ruilen of terugbrengen. Als u dit doet, moet u zich houden aan de regels van de winkel. Die kan bijvoorbeeld bepalen dat u een product alleen mag ruilen als de verpakking nog dicht is.
Staat op de kassabon of in de winkel dat u het product mag ruilen volgens de regels van de winkel? Dan moet de verkoper zich hieraan houden.
Helemaal mee eens. De keren dat ik iets bij BCC wilde kopen werd het ook een grote bende.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:13 schreef streamjohan het volgende:
De belangrijkste tip is eigelijk om nooit wat te bestellen bij BCC. Doe gewoon bij bolcom, en dan niet bij externe partners.
Nooit maar dan ook nooit problemen en alles kan en mag retour zonder vragen.
is online. Op basis van WKA is de koop toch direct ontbonden als dit telefonisch door de verkoper bevestigt wordt?quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
koop is koop. Die kan je niet meer annuleren.
[..]
https://www.juridischloke(...)koop-ongedaan-maken/
BCC beweert natuurlijk dat de overeenkomst niet ontbonden was omdat het een bende is daar.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Morgen bellen, mijn glazenbol geeft geen beeld
Dan doe je dat alsnog schriftelijk? De termijn gaat pas lopen vanaf moment van levering. Als jij niets hebt ontvangen, is er niet geleverd.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:58 schreef DIR het volgende:
[..]
BCC beweert natuurlijk dat de overeenkomst niet ontbonden was omdat het een bende is daar.
'Besteld' en 'verzonden' deed geen belletje rinkelen?quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
koop is koop. Die kan je niet meer annuleren.
[..]
https://www.juridischloke(...)koop-ongedaan-maken/
Ja, het probleem daarbij is natuurlijk dat je dat, tenzij je je gesprekken opneemt, lastig kan bewijzen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:57 schreef DIR het volgende:
[..]
is online. Op basis van WKA is de koop toch direct ontbonden als dit telefonisch door de verkoper bevestigt wordt?
De medewerker zei telefonisch dat het nog niet verzonden was en ook voorlopig niet geleverd zou gaan worden. Bovendien heb ik in mijn account nog geen tracking, alleen een trackingnummer gekregen via whatsapp (als bit.ly linkquote:Op donderdag 2 februari 2023 22:47 schreef baskick het volgende:
[..]
'Besteld' en 'verzonden' deed geen belletje rinkelen?
Probleem is dat BCC zegt dat het bezorgd is en trackinginfo heeft.quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:46 schreef baskick het volgende:
[..]
Dan doe je dat alsnog schriftelijk? De termijn gaat pas lopen vanaf moment van levering. Als jij niets hebt ontvangen, is er niet geleverd.
Je geeft het antwoord zelf alquote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:44 schreef DIR het volgende:
[..]
Probleem is dat BCC zegt dat het bezorgd is en trackinginfo heeft.
En juridisch ben je eigenaar op moment van levering, niet op moment van betaling. Er is nog niet geleverd, dus ben ik nog geen eigenaar.
Mijn punt is echter: ik zeg: ik wil annuleren, BCC zegt: ok. Dan is er volgens mij geen overeenkomst meer. BCC zegt: onzin, je moet gewoon terugsturen want we hebben het bezorgd, zie tracking.
Ik heb met PayPal betaald, maar die volgen ook strakke regels en zodra BCC tracking laat zien kan ik daar fluiten naar mijn kopersbescherming. BCC zal geen millimeter bewegen.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:44 schreef DIR het volgende:
[..]
Probleem is dat BCC zegt dat het bezorgd is en trackinginfo heeft.
En juridisch ben je eigenaar op moment van levering, niet op moment van betaling. Er is nog niet geleverd, dus ben ik nog geen eigenaar.
Mijn punt is echter: ik zeg: ik wil annuleren, BCC zegt: ok. Dan is er volgens mij geen overeenkomst meer. BCC zegt: onzin, je moet gewoon terugsturen want we hebben het bezorgd, zie tracking.
Ik heb met PayPal betaald, maar die volgen ook strakke regels en zodra BCC tracking laat zien kan ik daar fluiten naar mijn kopersbescherming. BCC zal geen millimeter bewegen.
Nee dat kan ook vij een fysieke koop. Ts was niet duidelijk en waarom weet ik niet.quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:47 schreef baskick het volgende:
[..]
'Besteld' en 'verzonden' deed geen belletje rinkelen?
Volgens mij is er überhaupt niet getekend. Waar kan ik dat zien?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:59 schreef sanger het volgende:
Heeft de tracking een handtekening?
Ik heb dit laatst ook gehad met DHL en de bezorger had een handtekening gezet bestaande uit de eerste 3 letters van mijn naam.
Na lang gedoe is dit uiteindelijk door de verzender geannuleerd.
Wat is 'dat'?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat kan ook vij een fysieke koop. Ts was niet duidelijk en waarom weet ik niet.
Er wordt nu al een aantal keer gevraagd of je in een winkel hebt gekocht, of online. Is namelijk cruciaal voor jouw rechten. Geef gewoon eens antwoord.quote:
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:51 schreef Essebes het volgende:
[..]
Er wordt nu al een aantal keer gevraagd of je in een winkel hebt gekocht, of online. Is namelijk cruciaal voor jouw rechten. Geef gewoon eens antwoord.
quote:
Ow oeps… die had ik gemist.quote:
Als je de T&T volgt op de site van DHL.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:43 schreef DIR het volgende:
[..]
Volgens mij is er überhaupt niet getekend. Waar kan ik dat zien?
Oók, ja. Maar doorgaans noemen mensen dat dan 'kopen' (en indien het niet op voorraad is, bestelt de winkel het) en niet 'bestellen'. Los daarvan, als het zo onduidelijk voor je is, waarom neem je dan gewoon blindelings aan dat het een fysieke koop is?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat kan ook vij een fysieke koop. Ts was niet duidelijk en waarom weet ik niet.
Bovendien is het helemaal niet gezegd dat een aanschaf in de winkel niet geannuleerd mag worden, het is alleen geen wettelijk recht. Zeg maar zoals de laatste alinea uit je citaat. Dat spreekt jouw 'koop is koop' (terecht) nogal tegen.quote:koop is koop. Die kan je niet meer annuleren
Maar zien ze ook of het busje alleen door de straat rijdt of dat het ook daadwerkelijk stopt? Zien ze dat verschil? En hoe weet je dit?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je de T&T volgt op de site van DHL.
Ze kunnen bij DHL GPS data zien of de bezorger bij je geweest is. Nog geen garantie dat iets afgeleverd is, maar wel een indicatie.
als je externe verkopers mijd, moet je gewoon bol ook mijden als je beetje zelffatsoen hebtquote:Op donderdag 2 februari 2023 20:13 schreef streamjohan het volgende:
De belangrijkste tip is eigelijk om nooit wat te bestellen bij BCC. Doe gewoon bij bolcom, en dan niet bij externe partners.
Nooit maar dan ook nooit problemen en alles kan en mag retour zonder vragen.
Even nogmaals voor alle meelezers die half lezen: Alles is 100% online, dus Wet Koop Afstandquote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:06 schreef CR7 het volgende:
Jij belde, daar geven ze telefonisch aan dat ze hem annuleren. Jij bestelde daarna gelijk ergens anders. Kreeg je daar dan niet gelijk een bevestiging per e-mail van?
Ik heb het dus onlangs zelf aan de hand gehad. De webshop heeft een dispuut aangemaakt bij DHL. Op de site van DHL kon ik zien wanneer ze zeiden het te hebben bezorgd inclusief een "handtekening". DHL heeft hierop gereageerd dat ze in de GPS data hebben terug kunnen zien dat het busje wel degelijk in de straat is geweest op die specifieke dag en rond dat tijdstip.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:59 schreef DIR het volgende:
[..]
Maar zien ze ook of het busje alleen door de straat rijdt of dat het ook daadwerkelijk stopt? Zien ze dat verschil? En hoe weet je dit?
Als ik de T&T op de site bekijk zie ik nergens een handtekening, ook niet onder het kopje details en na invullen van postcode.
ze zien ook of hij gestopt is, is immers gps, volgens mij in de handheldquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:59 schreef DIR het volgende:
[..]
Maar zien ze ook of het busje alleen door de straat rijdt of dat het ook daadwerkelijk stopt? Zien ze dat verschil? En hoe weet je dit?
Als ik de T&T op de site bekijk zie ik nergens een handtekening, ook niet onder het kopje details en na invullen van postcode.
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:24 schreef mschol het volgende:
[..]
ze zien ook of hij gestopt is, is immers gps, volgens mij in de handheld
Maar wel tijd om ergens anders nog een keer te bestellen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:47 schreef DIR het volgende:
[..]
Even nogmaals voor alle meelezers die half lezen: Alles is 100% online, dus Wet Koop Afstand
En nee, ik heb niets gehad, maar ook niet opgelet omdat ik daarna naar mijn werk gegaan ben en niet meer gekeken heb (tijdgebrek). Ik had immers bevestiging gehad per telefoon.
Overigens heb ik nooit wat gehad, ook geen verzendbevestiging en geen tracking, niet per mail, niet in mijn account. De eerste keer dat ik achter een tracking kwam was toen ik die als bit.ly link kreeg via whatsapp![]()
![]()
maar het is een prima reden om dossier tegen een chauffeur op te bouwen als DHL zijndequote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
Klopt.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:57 schreef mschol het volgende:
[..]
maar het is een prima reden om dossier tegen een chauffeur op te bouwen als DHL zijnde
Heb je daar jurisprudentie van?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
nou mooi dat het is opgelostquote:Op zondag 5 februari 2023 19:24 schreef DIR het volgende:
Het pakket is terecht hoor. Ik moest wat afval wegbrengen en dacht: wat is dat nou? Wat blijkt: DHL heeft het pakket zonder bericht achtergelaten in de VUILCONTAINER! Dit is te triest voor woorden en puur toeval dat ik het nog zie voordat ie morgen geleegd wordt.
klacht in laten dienen door webshop en zelf klacht over bezorging doenquote:Op zondag 5 februari 2023 19:24 schreef DIR het volgende:
Het pakket is terecht hoor. Ik moest wat afval wegbrengen en dacht: wat is dat nou? Wat blijkt: DHL heeft het pakket zonder bericht achtergelaten in de VUILCONTAINER! Dit is te triest voor woorden en puur toeval dat ik het nog zie voordat ie morgen geleegd wordt.
Ja en nee. Het pakket moet nu nog terug en die kosten ga ik niet betalen. Er was op moment van verzenden namelijk geen overeenkomst tussen BCC en mij meer.quote:
Retour sturen is gratis.quote:Op zondag 5 februari 2023 21:58 schreef DIR het volgende:
[..]
Ja en nee. Het pakket moet nu nog terug en die kosten ga ik niet betalen. Er was op moment van verzenden namelijk geen overeenkomst tussen BCC en mij meer.
Artikel 7:9 lid 2 BW:quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
Artikel 7:10 lid 1 BW:quote:Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.
Het zonder toestemming voor de deur zetten (of in een afvalcontainer leggen) lijkt me hier niet aan voldoen. Zolang er niet is geleverd, is het risico dus voor de verkoper.quote:De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.
Simpel: https://www.bcc.nl/klante(...)turen-hoe-doe-ik-datquote:Op zondag 5 februari 2023 21:58 schreef DIR het volgende:
[..]
Ja en nee. Het pakket moet nu nog terug en die kosten ga ik niet betalen. Er was op moment van verzenden namelijk geen overeenkomst tussen BCC en mij meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |