abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207824218
Samenvatting: zaterdag bij BCC besteld met levering op maandag. Maandagochtend met BCC gebeld. Reactie BCC: "komt niet op korte termijn". Heb daarom geannuleerd en telefonisch bevestigd gekregen en ergens anders besteld.

Nu beweert BCC verzonden te hebben. Tracking zegt bezorgd, maar ik heb niets ontvangen (DHL).
Mijn gedachte:
1) Er is geen koopovereenkomst meer op moment van verzenden en dus moet BCC aankoopbedrag terugbetalen. Toch?
2) Wat te doen met punt 1 en een tracking die zegt dat ik wat moet hebben terwijl ik niks ontvangen heb?
pi_207824247
Morgen bellen, mijn glazenbol geeft geen beeld
pi_207824259
koop is koop. Die kan je niet meer annuleren.

quote:
Ik heb spijt van mijn koop in de winkel
Heeft u iets in een winkel gekocht? Dan kunt u de koop niet ongedaan maken.

Soms mag u van de verkoper ruilen. Of hij neemt het product terug en u krijgt een tegoedbon of geld terug. Dit is een service van de verkoper. Hij is niet verplicht uw product te ruilen of geld terug te geven.

Controleer de kassabon
Op de kassabon of op een bord in de winkel staat of u uw koop kunt ruilen of terugbrengen. Als u dit doet, moet u zich houden aan de regels van de winkel. Die kan bijvoorbeeld bepalen dat u een product alleen mag ruilen als de verpakking nog dicht is.

Staat op de kassabon of in de winkel dat u het product mag ruilen volgens de regels van de winkel? Dan moet de verkoper zich hieraan houden.
https://www.juridischloke(...)koop-ongedaan-maken/
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 februari 2023 @ 19:59:34 #4
408813 crew  trein2000
pi_207824276
Online besteld of in de winkel?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207824549
De belangrijkste tip is eigelijk om nooit wat te bestellen bij BCC. Doe gewoon bij bolcom, en dan niet bij externe partners.

Nooit maar dan ook nooit problemen en alles kan en mag retour zonder vragen.
pi_207825093
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:13 schreef streamjohan het volgende:
De belangrijkste tip is eigelijk om nooit wat te bestellen bij BCC. Doe gewoon bij bolcom, en dan niet bij externe partners.

Nooit maar dan ook nooit problemen en alles kan en mag retour zonder vragen.
Helemaal mee eens. De keren dat ik iets bij BCC wilde kopen werd het ook een grote bende.

Een keer in de winkel een wasmachine gekocht. Ten eerste hebben ze bij het afleveren de hal beschadigd en weigerden dat toe te geven. Ten tweede kwamen ze later weer terug om de wasmachine (die al op z'n plek stond en zelfs z'n eerste wasje al gedraaid had) weer op te halen: ze hadden de verkeerde (één type duurder dan wat ik had gekocht) bezorgd, deze was bedoeld voor een andere klant.

Ook een keer een koffieapparaat in hun webshop gekocht, want het was op voorraad en zou snel geleverd kunnen worden - wat bij andere winkels niet zo was. Nou, het bleek dus helemaal niet op voorraad. Levering werd een paar keer uitgesteld, tot bleek dat ze het waarschijnlijk helemaal niet zouden kunnen leveren. De order was vervolgens snel genoeg ontbonden, maar geld terugstorten was er niet bij. Dat heeft nog weken geduurd.
pi_207825140
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 19:59 schreef trein2000 het volgende:
Online besteld of in de winkel?
100% online
pi_207825154
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
koop is koop. Die kan je niet meer annuleren.
[..]
https://www.juridischloke(...)koop-ongedaan-maken/
is online. Op basis van WKA is de koop toch direct ontbonden als dit telefonisch door de verkoper bevestigt wordt?
pi_207825172
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Morgen bellen, mijn glazenbol geeft geen beeld
BCC beweert natuurlijk dat de overeenkomst niet ontbonden was omdat het een bende is daar.
pi_207826855
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:58 schreef DIR het volgende:

[..]
BCC beweert natuurlijk dat de overeenkomst niet ontbonden was omdat het een bende is daar.
Dan doe je dat alsnog schriftelijk? De termijn gaat pas lopen vanaf moment van levering. Als jij niets hebt ontvangen, is er niet geleverd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207826863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
koop is koop. Die kan je niet meer annuleren.
[..]
https://www.juridischloke(...)koop-ongedaan-maken/
'Besteld' en 'verzonden' deed geen belletje rinkelen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207828507
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:57 schreef DIR het volgende:

[..]
is online. Op basis van WKA is de koop toch direct ontbonden als dit telefonisch door de verkoper bevestigt wordt?
Ja, het probleem daarbij is natuurlijk dat je dat, tenzij je je gesprekken opneemt, lastig kan bewijzen.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_207828581
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:47 schreef baskick het volgende:

[..]
'Besteld' en 'verzonden' deed geen belletje rinkelen?
De medewerker zei telefonisch dat het nog niet verzonden was en ook voorlopig niet geleverd zou gaan worden. Bovendien heb ik in mijn account nog geen tracking, alleen een trackingnummer gekregen via whatsapp (als bit.ly link ;( ). Die tracking zegt: bezorgd op mijn huisadres, maar ik heb écht niets gehad.
pi_207828593
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:46 schreef baskick het volgende:

[..]
Dan doe je dat alsnog schriftelijk? De termijn gaat pas lopen vanaf moment van levering. Als jij niets hebt ontvangen, is er niet geleverd.
Probleem is dat BCC zegt dat het bezorgd is en trackinginfo heeft.
En juridisch ben je eigenaar op moment van levering, niet op moment van betaling. Er is nog niet geleverd, dus ben ik nog geen eigenaar.

Mijn punt is echter: ik zeg: ik wil annuleren, BCC zegt: ok. Dan is er volgens mij geen overeenkomst meer. BCC zegt: onzin, je moet gewoon terugsturen want we hebben het bezorgd, zie tracking.

Ik heb met PayPal betaald, maar die volgen ook strakke regels en zodra BCC tracking laat zien kan ik daar fluiten naar mijn kopersbescherming. BCC zal geen millimeter bewegen.
pi_207828686
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:44 schreef DIR het volgende:

[..]
Probleem is dat BCC zegt dat het bezorgd is en trackinginfo heeft.
En juridisch ben je eigenaar op moment van levering, niet op moment van betaling. Er is nog niet geleverd, dus ben ik nog geen eigenaar.

Mijn punt is echter: ik zeg: ik wil annuleren, BCC zegt: ok. Dan is er volgens mij geen overeenkomst meer. BCC zegt: onzin, je moet gewoon terugsturen want we hebben het bezorgd, zie tracking.

Ik heb met PayPal betaald, maar die volgen ook strakke regels en zodra BCC tracking laat zien kan ik daar fluiten naar mijn kopersbescherming. BCC zal geen millimeter bewegen.
Je geeft het antwoord zelf al
Alius aliud dicit
pi_207829058
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:44 schreef DIR het volgende:

[..]
Probleem is dat BCC zegt dat het bezorgd is en trackinginfo heeft.
En juridisch ben je eigenaar op moment van levering, niet op moment van betaling. Er is nog niet geleverd, dus ben ik nog geen eigenaar.

Mijn punt is echter: ik zeg: ik wil annuleren, BCC zegt: ok. Dan is er volgens mij geen overeenkomst meer. BCC zegt: onzin, je moet gewoon terugsturen want we hebben het bezorgd, zie tracking.

Ik heb met PayPal betaald, maar die volgen ook strakke regels en zodra BCC tracking laat zien kan ik daar fluiten naar mijn kopersbescherming. BCC zal geen millimeter bewegen.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:59:28 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207829116
Heeft de tracking een handtekening?

Ik heb dit laatst ook gehad met DHL en de bezorger had een handtekening gezet bestaande uit de eerste 3 letters van mijn naam.

Na lang gedoe is dit uiteindelijk door de verzender geannuleerd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207829210
.

[ Bericht 99% gewijzigd door nielsgeode op 03-02-2023 09:09:50 ]
blub blub
pi_207829500
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:47 schreef baskick het volgende:

[..]
'Besteld' en 'verzonden' deed geen belletje rinkelen?
Nee dat kan ook vij een fysieke koop. Ts was niet duidelijk en waarom weet ik niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207829664
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:59 schreef sanger het volgende:
Heeft de tracking een handtekening?

Ik heb dit laatst ook gehad met DHL en de bezorger had een handtekening gezet bestaande uit de eerste 3 letters van mijn naam.

Na lang gedoe is dit uiteindelijk door de verzender geannuleerd.
Volgens mij is er überhaupt niet getekend. Waar kan ik dat zien?
pi_207829668
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee dat kan ook vij een fysieke koop. Ts was niet duidelijk en waarom weet ik niet.
Wat is 'dat'?
pi_207830237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:44 schreef DIR het volgende:

[..]
Wat is 'dat'?
Er wordt nu al een aantal keer gevraagd of je in een winkel hebt gekocht, of online. Is namelijk cruciaal voor jouw rechten. Geef gewoon eens antwoord.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_207830268
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:51 schreef Essebes het volgende:

[..]
Er wordt nu al een aantal keer gevraagd of je in een winkel hebt gekocht, of online. Is namelijk cruciaal voor jouw rechten. Geef gewoon eens antwoord.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:56 schreef DIR het volgende:

[..]
100% online
:?
pi_207830289
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
[..]
:?
Ow oeps… die had ik gemist.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_207830529
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:56 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ow oeps… die had ik gemist.
"blond" ;-)
  vrijdag 3 februari 2023 @ 12:49:35 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207831588
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:43 schreef DIR het volgende:

[..]
Volgens mij is er überhaupt niet getekend. Waar kan ik dat zien?
Als je de T&T volgt op de site van DHL.

Ze kunnen bij DHL GPS data zien of de bezorger bij je geweest is. Nog geen garantie dat iets afgeleverd is, maar wel een indicatie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207832073
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee dat kan ook vij een fysieke koop. Ts was niet duidelijk en waarom weet ik niet.
Oók, ja. Maar doorgaans noemen mensen dat dan 'kopen' (en indien het niet op voorraad is, bestelt de winkel het) en niet 'bestellen'. Los daarvan, als het zo onduidelijk voor je is, waarom neem je dan gewoon blindelings aan dat het een fysieke koop is?
quote:
koop is koop. Die kan je niet meer annuleren
Bovendien is het helemaal niet gezegd dat een aanschaf in de winkel niet geannuleerd mag worden, het is alleen geen wettelijk recht. Zeg maar zoals de laatste alinea uit je citaat. Dat spreekt jouw 'koop is koop' (terecht) nogal tegen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207834579
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:49 schreef sanger het volgende:

[..]
Als je de T&T volgt op de site van DHL.

Ze kunnen bij DHL GPS data zien of de bezorger bij je geweest is. Nog geen garantie dat iets afgeleverd is, maar wel een indicatie.
Maar zien ze ook of het busje alleen door de straat rijdt of dat het ook daadwerkelijk stopt? Zien ze dat verschil? En hoe weet je dit?

Als ik de T&T op de site bekijk zie ik nergens een handtekening, ook niet onder het kopje details en na invullen van postcode.
pi_207837943
Wat een bende daar. Hier nog iemand met bcc problemen

WGR / Webshop levert niet compleet bestelling ter waarde van 1500 euro
pi_207840269
.

[ Bericht 99% gewijzigd door DIR op 03-02-2023 23:01:23 ]
pi_207842195
Jij belde, daar geven ze telefonisch aan dat ze hem annuleren. Jij bestelde daarna gelijk ergens anders. Kreeg je daar dan niet gelijk een bevestiging per e-mail van?
pi_207842253
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:13 schreef streamjohan het volgende:
De belangrijkste tip is eigelijk om nooit wat te bestellen bij BCC. Doe gewoon bij bolcom, en dan niet bij externe partners.

Nooit maar dan ook nooit problemen en alles kan en mag retour zonder vragen.
als je externe verkopers mijd, moet je gewoon bol ook mijden als je beetje zelffatsoen hebt
pi_207842976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 08:06 schreef CR7 het volgende:
Jij belde, daar geven ze telefonisch aan dat ze hem annuleren. Jij bestelde daarna gelijk ergens anders. Kreeg je daar dan niet gelijk een bevestiging per e-mail van?
Even nogmaals voor alle meelezers die half lezen: Alles is 100% online, dus Wet Koop Afstand

En nee, ik heb niets gehad, maar ook niet opgelet omdat ik daarna naar mijn werk gegaan ben en niet meer gekeken heb (tijdgebrek). Ik had immers bevestiging gehad per telefoon.

Overigens heb ik nooit wat gehad, ook geen verzendbevestiging en geen tracking, niet per mail, niet in mijn account. De eerste keer dat ik achter een tracking kwam was toen ik die als bit.ly link kreeg via whatsapp :') :') :')
  zaterdag 4 februari 2023 @ 19:50:01 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207851008
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:59 schreef DIR het volgende:

[..]
Maar zien ze ook of het busje alleen door de straat rijdt of dat het ook daadwerkelijk stopt? Zien ze dat verschil? En hoe weet je dit?

Als ik de T&T op de site bekijk zie ik nergens een handtekening, ook niet onder het kopje details en na invullen van postcode.
Ik heb het dus onlangs zelf aan de hand gehad. De webshop heeft een dispuut aangemaakt bij DHL. Op de site van DHL kon ik zien wanneer ze zeiden het te hebben bezorgd inclusief een "handtekening". DHL heeft hierop gereageerd dat ze in de GPS data hebben terug kunnen zien dat het busje wel degelijk in de straat is geweest op die specifieke dag en rond dat tijdstip.

Vermoedelijk heeft de bezorger het gewoon voor de deur gelegd en is het door iemand anders meegenomen. Maar ik kon dus aantonen met eigen GPS data dat ik niet thuis was, mijn vrouw niet thuis was en de kinderen bij hun moeder waren. En dat het dus nooit afgeleverd kon zijn. De webshop heeft na wat heen en weer gemail de bestelling geannuleerd en ik heb het ergens anders gekocht.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207851751
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:59 schreef DIR het volgende:

[..]
Maar zien ze ook of het busje alleen door de straat rijdt of dat het ook daadwerkelijk stopt? Zien ze dat verschil? En hoe weet je dit?

Als ik de T&T op de site bekijk zie ik nergens een handtekening, ook niet onder het kopje details en na invullen van postcode.
ze zien ook of hij gestopt is, is immers gps, volgens mij in de handheld
pi_207852095
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:24 schreef mschol het volgende:

[..]
ze zien ook of hij gestopt is, is immers gps, volgens mij in de handheld
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
pi_207852326
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:47 schreef DIR het volgende:

[..]
Even nogmaals voor alle meelezers die half lezen: Alles is 100% online, dus Wet Koop Afstand

En nee, ik heb niets gehad, maar ook niet opgelet omdat ik daarna naar mijn werk gegaan ben en niet meer gekeken heb (tijdgebrek). Ik had immers bevestiging gehad per telefoon.

Overigens heb ik nooit wat gehad, ook geen verzendbevestiging en geen tracking, niet per mail, niet in mijn account. De eerste keer dat ik achter een tracking kwam was toen ik die als bit.ly link kreeg via whatsapp :') :') :')
Maar wel tijd om ergens anders nog een keer te bestellen. :')
pi_207852656
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef Newone82 het volgende:

[..]
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
maar het is een prima reden om dossier tegen een chauffeur op te bouwen als DHL zijnde
pi_207852945
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:57 schreef mschol het volgende:

[..]
maar het is een prima reden om dossier tegen een chauffeur op te bouwen als DHL zijnde
Klopt.
pi_207859977
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef Newone82 het volgende:

[..]
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
Heb je daar jurisprudentie van?

Wat zou je doen als BCC concludeert dat ik het pakket gehad zou hebben?
pi_207870337
Het pakket is terecht hoor. Ik moest wat afval wegbrengen en dacht: wat is dat nou? Wat blijkt: DHL heeft het pakket zonder bericht achtergelaten in de VUILCONTAINER! Dit is te triest voor woorden en puur toeval dat ik het nog zie voordat ie morgen geleegd wordt.
pi_207871022
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:24 schreef DIR het volgende:
Het pakket is terecht hoor. Ik moest wat afval wegbrengen en dacht: wat is dat nou? Wat blijkt: DHL heeft het pakket zonder bericht achtergelaten in de VUILCONTAINER! Dit is te triest voor woorden en puur toeval dat ik het nog zie voordat ie morgen geleegd wordt.
nou mooi dat het is opgelost ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207871036
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:24 schreef DIR het volgende:
Het pakket is terecht hoor. Ik moest wat afval wegbrengen en dacht: wat is dat nou? Wat blijkt: DHL heeft het pakket zonder bericht achtergelaten in de VUILCONTAINER! Dit is te triest voor woorden en puur toeval dat ik het nog zie voordat ie morgen geleegd wordt.
klacht in laten dienen door webshop en zelf klacht over bezorging doen
pi_207872489
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 20:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nou mooi dat het is opgelost ^O^
Ja en nee. Het pakket moet nu nog terug en die kosten ga ik niet betalen. Er was op moment van verzenden namelijk geen overeenkomst tussen BCC en mij meer.
  zondag 5 februari 2023 @ 22:05:44 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207872621
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 21:58 schreef DIR het volgende:

[..]
Ja en nee. Het pakket moet nu nog terug en die kosten ga ik niet betalen. Er was op moment van verzenden namelijk geen overeenkomst tussen BCC en mij meer.
Retour sturen is gratis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207875314
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef Newone82 het volgende:

[..]
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
Artikel 7:9 lid 2 BW:
quote:
Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.
Artikel 7:10 lid 1 BW:
quote:
De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.
Het zonder toestemming voor de deur zetten (of in een afvalcontainer leggen) lijkt me hier niet aan voldoen. Zolang er niet is geleverd, is het risico dus voor de verkoper.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207875336
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 21:58 schreef DIR het volgende:

[..]
Ja en nee. Het pakket moet nu nog terug en die kosten ga ik niet betalen. Er was op moment van verzenden namelijk geen overeenkomst tussen BCC en mij meer.
Simpel: https://www.bcc.nl/klante(...)turen-hoe-doe-ik-dat
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')