abonnement Unibet Coolblue
pi_207830529
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:56 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ow oeps… die had ik gemist.
"blond" ;-)
  vrijdag 3 februari 2023 @ 12:49:35 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207831588
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:43 schreef DIR het volgende:

[..]
Volgens mij is er überhaupt niet getekend. Waar kan ik dat zien?
Als je de T&T volgt op de site van DHL.

Ze kunnen bij DHL GPS data zien of de bezorger bij je geweest is. Nog geen garantie dat iets afgeleverd is, maar wel een indicatie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207832073
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee dat kan ook vij een fysieke koop. Ts was niet duidelijk en waarom weet ik niet.
Oók, ja. Maar doorgaans noemen mensen dat dan 'kopen' (en indien het niet op voorraad is, bestelt de winkel het) en niet 'bestellen'. Los daarvan, als het zo onduidelijk voor je is, waarom neem je dan gewoon blindelings aan dat het een fysieke koop is?
quote:
koop is koop. Die kan je niet meer annuleren
Bovendien is het helemaal niet gezegd dat een aanschaf in de winkel niet geannuleerd mag worden, het is alleen geen wettelijk recht. Zeg maar zoals de laatste alinea uit je citaat. Dat spreekt jouw 'koop is koop' (terecht) nogal tegen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207834579
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:49 schreef sanger het volgende:

[..]
Als je de T&T volgt op de site van DHL.

Ze kunnen bij DHL GPS data zien of de bezorger bij je geweest is. Nog geen garantie dat iets afgeleverd is, maar wel een indicatie.
Maar zien ze ook of het busje alleen door de straat rijdt of dat het ook daadwerkelijk stopt? Zien ze dat verschil? En hoe weet je dit?

Als ik de T&T op de site bekijk zie ik nergens een handtekening, ook niet onder het kopje details en na invullen van postcode.
pi_207837943
Wat een bende daar. Hier nog iemand met bcc problemen

WGR / Webshop levert niet compleet bestelling ter waarde van 1500 euro
pi_207840269
.

[ Bericht 99% gewijzigd door DIR op 03-02-2023 23:01:23 ]
pi_207842195
Jij belde, daar geven ze telefonisch aan dat ze hem annuleren. Jij bestelde daarna gelijk ergens anders. Kreeg je daar dan niet gelijk een bevestiging per e-mail van?
pi_207842253
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:13 schreef streamjohan het volgende:
De belangrijkste tip is eigelijk om nooit wat te bestellen bij BCC. Doe gewoon bij bolcom, en dan niet bij externe partners.

Nooit maar dan ook nooit problemen en alles kan en mag retour zonder vragen.
als je externe verkopers mijd, moet je gewoon bol ook mijden als je beetje zelffatsoen hebt
pi_207842976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 08:06 schreef CR7 het volgende:
Jij belde, daar geven ze telefonisch aan dat ze hem annuleren. Jij bestelde daarna gelijk ergens anders. Kreeg je daar dan niet gelijk een bevestiging per e-mail van?
Even nogmaals voor alle meelezers die half lezen: Alles is 100% online, dus Wet Koop Afstand

En nee, ik heb niets gehad, maar ook niet opgelet omdat ik daarna naar mijn werk gegaan ben en niet meer gekeken heb (tijdgebrek). Ik had immers bevestiging gehad per telefoon.

Overigens heb ik nooit wat gehad, ook geen verzendbevestiging en geen tracking, niet per mail, niet in mijn account. De eerste keer dat ik achter een tracking kwam was toen ik die als bit.ly link kreeg via whatsapp :') :') :')
  zaterdag 4 februari 2023 @ 19:50:01 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207851008
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:59 schreef DIR het volgende:

[..]
Maar zien ze ook of het busje alleen door de straat rijdt of dat het ook daadwerkelijk stopt? Zien ze dat verschil? En hoe weet je dit?

Als ik de T&T op de site bekijk zie ik nergens een handtekening, ook niet onder het kopje details en na invullen van postcode.
Ik heb het dus onlangs zelf aan de hand gehad. De webshop heeft een dispuut aangemaakt bij DHL. Op de site van DHL kon ik zien wanneer ze zeiden het te hebben bezorgd inclusief een "handtekening". DHL heeft hierop gereageerd dat ze in de GPS data hebben terug kunnen zien dat het busje wel degelijk in de straat is geweest op die specifieke dag en rond dat tijdstip.

Vermoedelijk heeft de bezorger het gewoon voor de deur gelegd en is het door iemand anders meegenomen. Maar ik kon dus aantonen met eigen GPS data dat ik niet thuis was, mijn vrouw niet thuis was en de kinderen bij hun moeder waren. En dat het dus nooit afgeleverd kon zijn. De webshop heeft na wat heen en weer gemail de bestelling geannuleerd en ik heb het ergens anders gekocht.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207851751
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:59 schreef DIR het volgende:

[..]
Maar zien ze ook of het busje alleen door de straat rijdt of dat het ook daadwerkelijk stopt? Zien ze dat verschil? En hoe weet je dit?

Als ik de T&T op de site bekijk zie ik nergens een handtekening, ook niet onder het kopje details en na invullen van postcode.
ze zien ook of hij gestopt is, is immers gps, volgens mij in de handheld
pi_207852095
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:24 schreef mschol het volgende:

[..]
ze zien ook of hij gestopt is, is immers gps, volgens mij in de handheld
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
pi_207852326
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:47 schreef DIR het volgende:

[..]
Even nogmaals voor alle meelezers die half lezen: Alles is 100% online, dus Wet Koop Afstand

En nee, ik heb niets gehad, maar ook niet opgelet omdat ik daarna naar mijn werk gegaan ben en niet meer gekeken heb (tijdgebrek). Ik had immers bevestiging gehad per telefoon.

Overigens heb ik nooit wat gehad, ook geen verzendbevestiging en geen tracking, niet per mail, niet in mijn account. De eerste keer dat ik achter een tracking kwam was toen ik die als bit.ly link kreeg via whatsapp :') :') :')
Maar wel tijd om ergens anders nog een keer te bestellen. :')
pi_207852656
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef Newone82 het volgende:

[..]
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
maar het is een prima reden om dossier tegen een chauffeur op te bouwen als DHL zijnde
pi_207852945
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:57 schreef mschol het volgende:

[..]
maar het is een prima reden om dossier tegen een chauffeur op te bouwen als DHL zijnde
Klopt.
pi_207859977
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef Newone82 het volgende:

[..]
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
Heb je daar jurisprudentie van?

Wat zou je doen als BCC concludeert dat ik het pakket gehad zou hebben?
pi_207870337
Het pakket is terecht hoor. Ik moest wat afval wegbrengen en dacht: wat is dat nou? Wat blijkt: DHL heeft het pakket zonder bericht achtergelaten in de VUILCONTAINER! Dit is te triest voor woorden en puur toeval dat ik het nog zie voordat ie morgen geleegd wordt.
pi_207871022
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:24 schreef DIR het volgende:
Het pakket is terecht hoor. Ik moest wat afval wegbrengen en dacht: wat is dat nou? Wat blijkt: DHL heeft het pakket zonder bericht achtergelaten in de VUILCONTAINER! Dit is te triest voor woorden en puur toeval dat ik het nog zie voordat ie morgen geleegd wordt.
nou mooi dat het is opgelost ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207871036
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:24 schreef DIR het volgende:
Het pakket is terecht hoor. Ik moest wat afval wegbrengen en dacht: wat is dat nou? Wat blijkt: DHL heeft het pakket zonder bericht achtergelaten in de VUILCONTAINER! Dit is te triest voor woorden en puur toeval dat ik het nog zie voordat ie morgen geleegd wordt.
klacht in laten dienen door webshop en zelf klacht over bezorging doen
pi_207872489
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 20:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nou mooi dat het is opgelost ^O^
Ja en nee. Het pakket moet nu nog terug en die kosten ga ik niet betalen. Er was op moment van verzenden namelijk geen overeenkomst tussen BCC en mij meer.
  zondag 5 februari 2023 @ 22:05:44 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207872621
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 21:58 schreef DIR het volgende:

[..]
Ja en nee. Het pakket moet nu nog terug en die kosten ga ik niet betalen. Er was op moment van verzenden namelijk geen overeenkomst tussen BCC en mij meer.
Retour sturen is gratis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207875314
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef Newone82 het volgende:

[..]
In de juridische zin want hier zijn al vaker geschillen over geweest, is dit niet rechtsgeldig als argument. Zoals hierboven wordt verteld, bezorger kan pakket ook voor de deur hebben gezet zonder overhandiging.
Artikel 7:9 lid 2 BW:
quote:
Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.
Artikel 7:10 lid 1 BW:
quote:
De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.
Het zonder toestemming voor de deur zetten (of in een afvalcontainer leggen) lijkt me hier niet aan voldoen. Zolang er niet is geleverd, is het risico dus voor de verkoper.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207875336
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 21:58 schreef DIR het volgende:

[..]
Ja en nee. Het pakket moet nu nog terug en die kosten ga ik niet betalen. Er was op moment van verzenden namelijk geen overeenkomst tussen BCC en mij meer.
Simpel: https://www.bcc.nl/klante(...)turen-hoe-doe-ik-dat
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')