abonnement Unibet Coolblue
pi_207860397
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Toch is 83% echt ontevreden over FedEx
https://nl.trustpilot.com/review/www.fedex.com
Over PostNL is 91% ontevreden en over DHL 95% :') Ik denk dat die cijfers nogal gekleurd zijn door een selecte groep die alleen reviews plaatst omdat ze gedoe hebben gehad. Vrijwel niemand gaat PostNL 3 / 4 / 5 sterren geven omdat de bestelling gewoon netjes aankomt zoals verwacht.
pi_207860476
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:51 schreef DIR het volgende:

[..]
Over PostNL is 91% ontevreden en over DHL 95% :') Ik denk dat die cijfers nogal gekleurd zijn door een selecte groep die alleen reviews plaatst omdat ze gedoe hebben gehad. Vrijwel niemand gaat PostNL 3 / 4 / 5 sterren geven omdat de bestelling gewoon netjes aankomt zoals verwacht.
83% van 30.750 reviews zijn ruim 25.000 consumenten met een slechte ervaring. Lijkt me geen selecte groep. Een goede verzend/ontvangstverzekering lijkt me zinvoller bij waardevolle pakketten.
pi_207860601
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
83% van 30.750 reviews zijn ruim 25.000 consumenten met een slechte ervaring. Lijkt me geen selecte groep. Een goede verzend/ontvangstverzekering lijkt me zinvoller bij waardevolle pakketten.
25.000 van de miljoenen pakjes.... Bij Fedex is er voor zover ik weet geen maximale verzekerde waarde en is de inhoud standaard verzekerd voor het gedeclareerde bedrag. Bij PostNL is het maximum ¤5500 meen ik. Je kan nog een stapje luxer en een speciale koeriersdienst met beëdigde chauffeurs inschakelen, of toen het UMCG ooit écht snel wat nodig had, een Taxi bellen die naar Hamburg heen en weer gereden is en daar waarschijnlijk duizenden euro's voor gevraagd hebben. :')
pi_207860677
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:33 schreef DIR het volgende:
ben je blij dat er premium bezorgdiensten bestaan die wel serieus met pakjes omgaan. Ze houden ook alles in eigen beheer. Er is geen overdracht van en naar andere bezorgdiensten en ze werken alleen met eigen mensen
Bij stap 1 gaat dit al mis
quote:
Met FedEx Cross Border kan je elk pakket eenvoudig en goedkoop laten bezorgen in het buitenland. Om dit te doen, lever je jouw zendingen in bij een DHL Servicepoint of een PostNL Pakketpunt. Ook kan je gebruikmaken van je structurele PostNL haalservice (tegen vergoeding) of de haalservice van DHL. Zo hoef je zelf de deur niet uit om jouw pakketten te verzenden.

Wanneer de pakketten zijn afgeleverd bij een inleverpunt of opgehaald met een haalservice, worden de pakketten naar het FedEx sorteerdepot gebracht.
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:05 schreef DIR het volgende: Bij Fedex is er voor zover ik weet geen maximale verzekerde waarde en is de inhoud standaard verzekerd voor het gedeclareerde bedrag. Bij PostNL is het maximum ¤5500 meen ik.
50 euro...
quote:
De standaard inbegrepen verzekering: om te voorkomen dat er iets gebeurt met jouw pakket waardoor deze zijn desbetreffende bestemming niet bereikt, zijn alle pakketten die met FedEx worden verzonden, standaard verzekerd tot 50,00 euro.
pi_207860728
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bij stap 1 gaat dit al mis
[..]
[..]
50 euro...
[..]

quote:
FedEx® Declared Value Advantage is a contract-only service for select customers who regularly ship high-value specialty items—jewelry, gemstones, pearls, and precious metals. Eligible shippers can declare a value of up to $100,000 per domestic shipment and up to $25,000 on shipments sent to select international destinations. You must have a FedEx account to participate in this program, and each Declared Value Advantage agreement will have specific terms for each customer.
nee, 100k :)

quote:
Met FedEx Cross Border kan je elk pakket eenvoudig en goedkoop laten bezorgen in het buitenland. Om dit te doen, lever je jouw zendingen in bij een DHL Servicepoint of een PostNL Pakketpunt. Ook kan je gebruikmaken van je structurele PostNL haalservice (tegen vergoeding) of de haalservice van DHL. Zo hoef je zelf de deur niet uit om jouw pakketten te verzenden.

Wanneer de pakketten zijn afgeleverd bij een inleverpunt of opgehaald met een haalservice, worden de pakketten naar het FedEx sorteerdepot gebracht.
Dat is dan een budgetoptie. Je kan ook prima je pakket door Fedex zelf thuis af laten halen en dan blijft alles binnen Fedex. Vaak genoeg gedaan.
pi_207861758
BCC zijn grafbakken, kocht er ooit een Wasmachine, oude moet uiteraard gratis worden meegenomen (betaal je immers voor), zegt die vent: Hij is niet ontkoppelt, dus ik trek die slang er uit in 2 seconden, zegt die vent: Ja maar niet bij binnenkomst. Stond ie nog lekker smalend te kijken ook, had de neiging om hem van 4 hoog op zijn kar te gooien.

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat mensen na 25 jaar internetverkopen nog steeds dit soort dure bestellingen gewoon via pakketjes laten bezorgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207862710
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Toch is 83% echt ontevreden over FedEx
https://nl.trustpilot.com/review/www.fedex.com
je kan pas iets zeggen over een bedrijf in een topic waarin een klacht staat als je ervaring hebt met de klachtenafhandeling van het bedrijf. Als je ergens gebruik van maakt en het gaat nooit fout dan is het bedrijf in de belevenis goed en betrouwbaar. Tot het een keer fout gaat... maar als je dat nog nooit hebt meegemaakt kan je daar niks over zeggen.

Tot het een keer misgaat en dan kom je erachter dat bedrijven als coolblue, zalando, postnl, bcc, mediamarkt, etc. de klachtenafhandeling niet goed op orde hebben en alleen denken aan dat tientje wat ze kunnen besparen en dat een boze klant ze geen hol interesseert omdat ze toch groot genoeg zijn.

bij bol.com is het tweeledig. Koop je iets daar bij een externe verkoper dan kan je de stront in zakken, ze trappen je nog na en het interesseert ze helemaal niks wat je als klant daarvan vindt. Gek genoeg krijg ik bij elke aankoop de mogelijkheid om de verkoper te beoordelen, echter bij elke slechte ervaring met een externe verkoper kreeg ik die e-mail niet. Zonder e-mail heb je geen enkele mogelijkheid om deze te beoordelen, dus wat ik dan maar doe is bij het product zelf mijn klacht zette, en dan binnen een uur is deze niet meer leverbaar. :')
Koop je daarintegen het product bij bol.com zelf, dan is de klant koning. Je kan dildo's met poep terugsturen, tosti apparaten met brood erin, koffers met het vlieglabel terugsturen en je krijgt gewoon je geld terug.

[ Bericht 10% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-02-2023 12:20:44 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207863179
Update. Ook in gebreke stellingsbrief de deur uit aangetekend.
  zondag 5 februari 2023 @ 13:31:28 #109
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207864284
Leuk de discussie over verzekerde waarde, maar zolang de bezorgdienst zegt "doosje is afgeleverd" en verzender zegt "het item zat erin" en de ontvanger beweert "jamaar de doos was leeg", keert er geen enkele verzekering van geen enkele transporteur uit.

Enige manier om dit goed op te lossen is de dozen te wegen bij ontvangst en elke menselijke handeling, en zgn anti-tamper tape te gebruiken. En dan wegen op een weegschaal waar de bezorger of pakketsorteerder niet kan zien wat het gewicht is. Zodat er niet een zakje zand oid gebruikt kan worden om de weegschaal te foppen.

Of als consument gewoon een weegschaal bij de deur ... en wat beter naar de ontvangen doos kijken ipv aanpakken en krabbelen.

TS moet naar de rechter, of, de geschillencommissie. De verzendende partij kan niet aantonen dat er geleverd is, doosjes kan iedereen wel versturen. En dan weet de verzender ook wel hoe laat het is, want die kan geen uitspraak van een van beiden hebben waarin gesteld wordt dat de handtekening voor ontvangst niet genoeg is ;)
Dum de dum
pi_207864443
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:31 schreef Fe2O3 het volgende:
Leuk de discussie over verzekerde waarde, maar zolang de bezorgdienst zegt "doosje is afgeleverd" en verzender zegt "het item zat erin" en de ontvanger beweert "jamaar de doos was leeg", keert er geen enkele verzekering van geen enkele transporteur uit.

Enige manier om dit goed op te lossen is de dozen te wegen bij ontvangst en elke menselijke handeling, en zgn anti-tamper tape te gebruiken. En dan wegen op een weegschaal waar de bezorger of pakketsorteerder niet kan zien wat het gewicht is. Zodat er niet een zakje zand oid gebruikt kan worden om de weegschaal te foppen.

Of als consument gewoon een weegschaal bij de deur ... en wat beter naar de ontvangen doos kijken ipv aanpakken en krabbelen.

TS moet naar de rechter, of, de geschillencommissie. De verzendende partij kan niet aantonen dat er geleverd is, doosjes kan iedereen wel versturen. En dan weet de verzender ook wel hoe laat het is, want die kan geen uitspraak van een van beiden hebben waarin gesteld wordt dat de handtekening voor ontvangst niet genoeg is ;)
De generieke transporteurs sluiten ook altijd de inhoud uit. het gaat ze om het bezorgen wat is aangeboden zonder de inhoud mee te nemen.
Als je iets zeker wilt dan zal je een koerier moeten inschakelen die het komt ophalen en direct daarna bezorgt.

Verder beschouw ik dit soort dingen altijd als leergeld. De winst van alle aankopen die goed gaan overstijgt het verlies als het mis gaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 13:47:30 #111
236264 crew  capricia
pi_207864590
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:32 schreef Oldboy43 het volgende:
Update. Ook in gebreke stellingsbrief de deur uit aangetekend.
Heb je het imei nummer inmiddels kunnen achterhalen?
Want ik vind het vreemd dat je zegt dat het niet op de doos staat. Bij Apple staat dat namelijk wel op de doos.

quote:
Do you still have your device’s original packaging? Find the serial number and IMEI/MEID on the barcode:

https://support.apple.com(...)tify%20your%20device.
Definitely not CIA
  zondag 5 februari 2023 @ 13:56:39 #112
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207864755
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

Verder beschouw ik dit soort dingen altijd als leergeld. De winst van alle aankopen die goed gaan overstijgt het verlies als het mis gaat.
Mja leergeeld voor bcc dan. Niet voor de consument die iets niet krijgt.

Consument is daar ook best beschermd, en als bcc schermt met dat de doos gewogen is voor hij weg is gegaan heeft bcc nog steeds geen bewijs dat het bezorgd is. bcc zoekt dat maar uit met de vervoerder.

Verder ben ik het wel mee eens met dat je dit soort meuk toch niet aan de deur laat bezorgen ... de verleiding moet ontzettend zijn voor die pakket zzp-ers die een euro per doosje bezorgd krijgen.
Dum de dum
pi_207865448
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat zijn beiden nou niet echt klantvriendelijke winkels als het om klachtenafhandeling gaat. Coolblue is daarvan veruit de slechste.

bol.com daarintegen stuurt je een nieuwe telefoon op als bol.com de verkoper was. Dat doen ze zonder vragen. Ik had dit een keer met een laptop. Ik kreeg gewoon een nieuwe en 2dagen later ontving ik er 2. Ik was zo eerlijk om dit te melden en stuurde de 2de terug en toen kreeg ik mijn geld terug. Ik was maar weer zo netjes om dit te melden en toen kreeg ik een cadeau bon van 25 euro.
veel mensen zullen deze eerlijkheid moeilijk vinden,maar je eigen gevoel dat is onvervangbaar,daarbuiten heb je nog een goede reputatie en die laatste 2 zijn onvervangbaar(zeker in deze tijd)
  zondag 5 februari 2023 @ 14:38:13 #114
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207865485
Bol stuurt ook niet gewoon een nieuwe iPhone op hoor. Genoeg topics in wgr waarin ze eerst wel moeilijk doen.
pi_207865639
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:24 schreef raptorix het volgende:
BCC zijn grafbakken, kocht er ooit een Wasmachine, oude moet uiteraard gratis worden meegenomen (betaal je immers voor), zegt die vent: Hij is niet ontkoppelt, dus ik trek die slang er uit in 2 seconden, zegt die vent: Ja maar niet bij binnenkomst. Stond ie nog lekker smalend te kijken ook, had de neiging om hem van 4 hoog op zijn kar te gooien.

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat mensen na 25 jaar internetverkopen nog steeds dit soort dure bestellingen gewoon via pakketjes laten bezorgen.
geweldig verhaal ,maar de klantvriendelijkheid is weer ver te zoeken
pi_207865674
Geschillen comissie gaat BCC gelijk geven.
Je bent dus als consument niet beschermt hiervoor. Walgelijk eigenlijk.

Zie uitspraak geschillen comissie

https://www.degeschillenc(...)-inhoud-is-geleverd/
pi_207865677
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:38 schreef Gunner het volgende:
Bol stuurt ook niet gewoon een nieuwe iPhone op hoor. Genoeg topics in wgr waarin ze eerst wel moeilijk doen.
Klopt.
pi_207865718
Eerdere case geschillen comissie

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.

Tussen partijen staat vast dat een van de ondernemer afkomstig pakket bij de consument geleverd is.
De consument stelt echter dat het geleverde pakket grotendeels leeg was. De ondernemer acht dat niet waarschijnlijk, omdat gedurende het leveringsproces gewichtscontroles hebben plaatsgehad, die geen afwijking te zien gaven.

Uitgangspunt voor de commissie is dat het door de ondernemer verzonden pakket aan de consument geleverd is. Daarbij wordt verondersteld dat de inhoud klopt, tenzij de consument aannemelijk maakt dat dit niet het geval is.

Met de tussenbeslissing is de consument uitdrukkelijk uitgenodigd om haar stelling nader te onderbouwen. De consument heeft daar echter geen gebruik van gemaakt.

Volgens de track & trace-informatie van de ondernemer is het pakket op 11 januari 2020 om 10.05 uur door de vervoerder aan de consument afgeleverd. Uit door de consument zelf overlegde stukken blijkt dat zij pas om 17.54 uur op diezelfde dag contact heeft gezocht met de ondernemer. In dit gesprek geeft de consument aan dat zij het pakket “net” ontvangen heeft.

De consument heeft getekend voor ontvangst van een pakket van het opgegeven gewicht. Het had de consument, gelet op het gewicht van het verzonden pakket (ca. 6,5 kg) en het veel geringere gewicht van een volgens de consument vrijwel lege doos, meteen bij ontvangst van het pakket duidelijk moeten zijn dat de zending niet in orde was. Juist om die reden roept het ruime tijdsverschil tussen het moment van ontvangst van het pakket en het moment van contact met de ondernemer vragen op, die de consument bij afwezigheid ter zitting niet heeft kunnen beantwoorden. De consument heeft geen omstandigheden gesteld of informatie gegeven over de ruime tijd die is verstreken tussen het ogenblik van aflevering en het tijdstip van melding aan de ondernemer.

In dit specifieke geval is daarmee naar het oordeel van de commissie door de consument onvoldoende aannemelijk gemaakt dat de doos op het moment van aflevering niet de inhoud had die de consument mocht verwachten.

Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht ongegrond is.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
Het door de consument verlangde wordt afgewezen.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Thuiswinkel, bestaande uit mr. F.H.C.M. van Schaijk, voorzitter, mr. S.L.R. van Nuijs en mr. P. Rijpstra, leden, op 3 september 2020.
pi_207865792
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:49 schreef Newone82 het volgende:
Eerdere case geschillen comissie

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.

Tussen partijen staat vast dat een van de ondernemer afkomstig pakket bij de consument geleverd is.
De consument stelt echter dat het geleverde pakket grotendeels leeg was. De ondernemer acht dat niet waarschijnlijk, omdat gedurende het leveringsproces gewichtscontroles hebben plaatsgehad, die geen afwijking te zien gaven.

Uitgangspunt voor de commissie is dat het door de ondernemer verzonden pakket aan de consument geleverd is. Daarbij wordt verondersteld dat de inhoud klopt, tenzij de consument aannemelijk maakt dat dit niet het geval is.

Met de tussenbeslissing is de consument uitdrukkelijk uitgenodigd om haar stelling nader te onderbouwen. De consument heeft daar echter geen gebruik van gemaakt.

Volgens de track & trace-informatie van de ondernemer is het pakket op 11 januari 2020 om 10.05 uur door de vervoerder aan de consument afgeleverd. Uit door de consument zelf overlegde stukken blijkt dat zij pas om 17.54 uur op diezelfde dag contact heeft gezocht met de ondernemer. In dit gesprek geeft de consument aan dat zij het pakket “net” ontvangen heeft.

De consument heeft getekend voor ontvangst van een pakket van het opgegeven gewicht. Het had de consument, gelet op het gewicht van het verzonden pakket (ca. 6,5 kg) en het veel geringere gewicht van een volgens de consument vrijwel lege doos, meteen bij ontvangst van het pakket duidelijk moeten zijn dat de zending niet in orde was. Juist om die reden roept het ruime tijdsverschil tussen het moment van ontvangst van het pakket en het moment van contact met de ondernemer vragen op, die de consument bij afwezigheid ter zitting niet heeft kunnen beantwoorden. De consument heeft geen omstandigheden gesteld of informatie gegeven over de ruime tijd die is verstreken tussen het ogenblik van aflevering en het tijdstip van melding aan de ondernemer.

In dit specifieke geval is daarmee naar het oordeel van de commissie door de consument onvoldoende aannemelijk gemaakt dat de doos op het moment van aflevering niet de inhoud had die de consument mocht verwachten.

Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht ongegrond is.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
Het door de consument verlangde wordt afgewezen.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Thuiswinkel, bestaande uit mr. F.H.C.M. van Schaijk, voorzitter, mr. S.L.R. van Nuijs en mr. P. Rijpstra, leden, op 3 september 2020.
Wel totaal anders, niet meteen contact opgenomen, en een pakket van 6 kilo wat nu nog geen 1 woog. Bovendien loog de klant dus ook over het tijdstip van ontvangst.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2023 14:54:17 ]
pi_207866085
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:53 schreef PS. het volgende:

[..]
Wel totaal anders, niet meteen contact opgenomen, en een pakket van 6 kilo wat nu nog geen 1 woog. Bovendien loog de klant dus ook over het tijdstip van ontvangst.
Mwah. Gaat er om dat de webwinkel dus ook in deze case in zijn gelijk gesteld gaat worden omdat ze toch kunnen aantonen dat qua gewicht de telefoon er in zit?
pi_207866610
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:49 schreef Newone82 het volgende:
Eerdere case geschillen comissie

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.

Tussen partijen staat vast dat een van de ondernemer afkomstig pakket bij de consument geleverd is.
De consument stelt echter dat het geleverde pakket grotendeels leeg was. De ondernemer acht dat niet waarschijnlijk, omdat gedurende het leveringsproces gewichtscontroles hebben plaatsgehad, die geen afwijking te zien gaven.

Uitgangspunt voor de commissie is dat het door de ondernemer verzonden pakket aan de consument geleverd is. Daarbij wordt verondersteld dat de inhoud klopt, tenzij de consument aannemelijk maakt dat dit niet het geval is.

Met de tussenbeslissing is de consument uitdrukkelijk uitgenodigd om haar stelling nader te onderbouwen. De consument heeft daar echter geen gebruik van gemaakt.

Volgens de track & trace-informatie van de ondernemer is het pakket op 11 januari 2020 om 10.05 uur door de vervoerder aan de consument afgeleverd. Uit door de consument zelf overlegde stukken blijkt dat zij pas om 17.54 uur op diezelfde dag contact heeft gezocht met de ondernemer. In dit gesprek geeft de consument aan dat zij het pakket “net” ontvangen heeft.

De consument heeft getekend voor ontvangst van een pakket van het opgegeven gewicht. Het had de consument, gelet op het gewicht van het verzonden pakket (ca. 6,5 kg) en het veel geringere gewicht van een volgens de consument vrijwel lege doos, meteen bij ontvangst van het pakket duidelijk moeten zijn dat de zending niet in orde was. Juist om die reden roept het ruime tijdsverschil tussen het moment van ontvangst van het pakket en het moment van contact met de ondernemer vragen op, die de consument bij afwezigheid ter zitting niet heeft kunnen beantwoorden. De consument heeft geen omstandigheden gesteld of informatie gegeven over de ruime tijd die is verstreken tussen het ogenblik van aflevering en het tijdstip van melding aan de ondernemer.

In dit specifieke geval is daarmee naar het oordeel van de commissie door de consument onvoldoende aannemelijk gemaakt dat de doos op het moment van aflevering niet de inhoud had die de consument mocht verwachten.

Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht ongegrond is.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
Het door de consument verlangde wordt afgewezen.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Thuiswinkel, bestaande uit mr. F.H.C.M. van Schaijk, voorzitter, mr. S.L.R. van Nuijs en mr. P. Rijpstra, leden, op 3 september 2020.
het is inderdaad in de werkelijkheid nooit zo stellig wat hier op FOK als absolute waarheid wordt geschreven. Zowel in positieve als in negatieve uitkomst. Ik heb dit al veel vaker hier gemerkt dat gebruikers heel stellig met allerlei dingen zwaaien, links sturen, etc. maar dat in de werkelijkheid het net altijd anders is in de rechtzaak en wat de rechter besluit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207866627
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:38 schreef Gunner het volgende:
Bol stuurt ook niet gewoon een nieuwe iPhone op hoor. Genoeg topics in wgr waarin ze eerst wel moeilijk doen.
een laptop in ieder geval wel bij mij toen ik deze ook bij bol.com zelf heb besteld en niet bij een externe verkoper. In jouw reactie blijkt niet wat het geval was in jouw case waar je het over hebt.
Als dat ding bij een externe verkoper is besteld op bol.com dan zal bol.com nooit en te nimmer een nieuwe opsturen en kan je in de stront zakken voor hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207866668
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het is inderdaad in de werkelijkheid nooit zo stellig wat hier op FOK als absolute waarheid wordt geschreven. Zowel in positieve als in negatieve uitkomst. Ik heb dit al veel vaker hier gemerkt dat gebruikers heel stellig met allerlei dingen zwaaien, links sturen, etc. maar dat in de werkelijkheid het net altijd anders is in de rechtzaak en wat de rechter besluit.
Maar je geeft me toch gelijk dat die case van de geschillen comissie ts redelijk kansloos zijn geld ooit terug te krijgen?
pi_207866682
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:37 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Maar je geeft me toch gelijk dat die case van de geschillen comissie ts redelijk kansloos zijn geld ooit terug te krijgen?
ik durf dat niet te zeggen. Ik heb onvoldoende juridische kennis maar je kan het altijd proberen voor zo'n klein bedrag van 52,50 EUR.
Het is wel gek dat de klant om 10:05 het pakket kreeg en het pas uren en uren later uitpakte en ook pas toen ging klagen. Er spelen altijd andere factoren een rol. Tevens lees ik dat de consument niet eens de moeite nam om aanwezig te zijn bij de zitting.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:42:07 #125
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207866732
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
een laptop in ieder geval wel bij mij toen ik deze ook bij bol.com zelf heb besteld en niet bij een externe verkoper. In jouw reactie blijkt niet wat het geval was in jouw case waar je het over hebt.
Als dat ding bij een externe verkoper is besteld op bol.com dan zal bol.com nooit en te nimmer een nieuwe opsturen en kan je in de stront zakken voor hun.
Jouw N=1 ervaring is ook niet toonaangevend anders. zoals ik zei; er zijn hier meerdere WGR-topics geweest waarin Bol ook (in eerste instantie) erg moeilijk deed. Volgens mij ook van @Newone82
pi_207866743
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:42 schreef Gunner het volgende:

[..]
Jouw N=1 ervaring is ook niet toonaangevend anders. zoals ik zei; er zijn hier meerdere WGR-topics geweest waarin Bol ook (in eerste instantie) erg moeilijk deed. Volgens mij ook van @:Newone82
nog steeds mis ik cruciale informatie om zomaar deze conclusie te trekken, en die informatie geef ik wel elke keer weer opnieuw. Ik ga het dan ook niet herhalen.
Omdat ik elke keer wel die informatie erbij type maar bij elke reactie door andere niet krijg, heb ik grote twijfels bij zulke verhalen omdat die informatie blijkbaar doelbewust verzwegen wordt, en dat heeft een reden.

[ Bericht 12% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-02-2023 15:47:57 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207866744
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:08 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Mwah. Gaat er om dat de webwinkel dus ook in deze case in zijn gelijk gesteld gaat worden omdat ze toch kunnen aantonen dat qua gewicht de telefoon er in zit?
Dat hij er op moment van wegen in zat, zegt toch niet per definitie dat ie er op het moment van leveren in zat?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207866796
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:42 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat hij er op moment van wegen in zat, zegt toch niet per definitie dat ie er op het moment van leveren in zat?
geen idee, maar de uitspraak van de geschillencommisie komt ook omdat de consument niet eens de moeite nam om bij de zitting aanwezig te zijn en daarom heeft de rechter geen antwoord gekregen op vragen. Dit zal zeker een hele hele belangrijke rol gespeeld hebben in zijn beslissing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 16:04:24 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207867237
In 1 week klachten mailtjes ingebrekestellingen politie bellen etc etc etc. Verder is het weer een bashtopic richting de betreffende winkel.

Het zaakje stinkt. Vind het allemaal erg overtrokken worden en ergens denk ik dat we met een oude bekende te maken hebben als TS.

https://www.bcc.nl/klante(...)-een-klacht-indienen . Succes.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 16:08:14 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207867328
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je het imei nummer inmiddels kunnen achterhalen?
Want ik vind het vreemd dat je zegt dat het niet op de doos staat. Bij Apple staat dat namelijk wel op de doos.
[..]
https://support.apple.com(...)tify%20your%20device.
Ohja. En dit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')