abonnement Unibet Coolblue
pi_207843343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:15 schreef Irri-tante het volgende:
Je kan toch ophalen in BCC winkels?
Waarom zou je zulke zaken per post laten versturen?
Ik vrees dat het een wel-niet spel gaat worden.
Fear of missing out. FoMO.
De BCC had het toestel niet in voorraad en je moet zo'n toestel nu eenmaal snel hebben voordat Apple een nieuwe uitbrengt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_207843555
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:17 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Fear of missing out. FoMO.
De BCC had het toestel niet in voorraad en je moet zo'n toestel nu eenmaal snel hebben voordat Apple een nieuwe uitbrengt.
Toestel is 5 maanden oud, dan had ik hem in september 2022 wel gehaald. Geen fomo dus.en mijn iPhone 6S heeft de langste tijd gehad.
pi_207843617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:22 schreef PS. het volgende:

[..]
Maar heb je ooit ook zoiets meegemaakt, dat een pakketje niet(goed) aan kwam?

Als je wat besteld en het komt altijd goed aan, dan is je ervaring inderdaad goed. Maar de klantenservice is daar nogal belabberd kennelijk.
de BCC staat bekend om zijn slechte oplossingen bij klachten, net zoals coolblue en zalando. Maar als je nooit klachten hebt dan snap ik dat je tevreden kan zijn met een bedrijf. Wacht maar tot er iets gebeurd....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207843649
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:42 schreef Oldboy43 het volgende:
Met politie gebeld. Die zeggen dat ik hier geen aangifte van kan doen?
klopt, tenzij dit oplichtng is, maar je kan moeilijk een agent hiervan overtuigen in deze case. Dit is dan ook een civiele zaak en je zult naar een civiele rechter moeten gaan met alle bijkomende kosten, tenzij je juridisch bent onderlegd. Ik heb meerdere rechtzaken meegemaakt en dacht wel 1% juridische kennis te hebben, maar wat was ik god dankbaar dat ik een advocaat had. Ik zou compleet worden ingemaaklt zonder enige schijn van kans.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207843666
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de BCC staat bekend om zijn slechte oplossingen bij klachten, net zoals coolblue en zalando. Maar als je nooit klachten hebt dan snap ik dat je tevreden kan zijn met een bedrijf. Wacht maar tot er iets gebeurd....
Dat bedoel ik inderdaad met mijn post te zeggen
pi_207843670
ik zou een klacht indienen bij thuiswinkel.nl
BCC is daar aangesloten.

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

evt kan je stap 3 doen, dat is de geschillencomissie. Ooit 1x gedaan en dat ging best goed en vlak voor de zitting gaf de andere partij mij in alle punten gelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207843679
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt, tenzij dit oplichtng is, maar je kan moeilijk een agent hiervan overtuigen in deze case. Dit is dan ook een civiele zaak en je zult naar een civiele rechter moeten gaan met alle bijkomende kosten, tenzij je juridisch bent onderlegd. Ik heb meerdere rechtzaken meegemaakt en dacht wel 1% juridische kennis te hebben, maar wat was ik god dankbaar dat ik een advocaat had. Ik zou compleet worden ingemaaklt zonder enige schijn van kans.
Ja zoiets zeiden ze ook.
pi_207843686
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou een klacht indienen bij thuiswinkel.nl
BCC is daar aangesloten.
Wat is dat?
pi_207843713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
klopt, tenzij dit oplichtng is, maar je kan moeilijk een agent hiervan overtuigen in deze case.
Sterker nog; de vraag is wie hier nou eigenlijk de oplichter is. Misschien is het TS zelf wel.
pi_207843728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Sterker nog; de vraag is wie hier nou eigenlijk de oplichter is. Misschien is het TS zelf wel.
dan zal BCC de agent hiervan moeten overtuigen als zij aangifte gaan doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207843750
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:40 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Wat is dat?
zie mijn aanvulling. Omdat BCC daar is aangesloten kan je hun inschakelen en eventueel naar de geschillencommissie gaan. Dat is een best goed en goedkoop alternatief voor een eigen aangespannen rechtzaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207844329
Je hebt de koper, verkoper en transporteur. Dat is 1 partij teveel.
Succes ermee en leer ervan.
pi_207844653
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
Je hebt de koper, verkoper en transporteur. Dat is 1 partij teveel.
Succes ermee en leer ervan.
Leg uit
pi_207844664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zie mijn aanvulling. Omdat BCC daar is aangesloten kan je hun inschakelen en eventueel naar de geschillencommissie gaan. Dat is een best goed en goedkoop alternatief voor een eigen aangespannen rechtzaak.
Dank, je helpt me. Fijn.
pi_207845164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:41 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Dank, je helpt me. Fijn.
het kost je wel 52,50 euro, maar die krijg je terug als je wint.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207846049
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het kost je wel 52,50 euro, maar die krijg je terug als je wint.
Huh, klacht indienen zie ik is toch gratis?
pi_207846056
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:15 schreef Oldboy43 het volgende:

[..]
Huh, klacht indienen zie ik is toch gratis?
ja maar de geschillencommissie niet. Dat kost je 52,50 euro die de verliezer moet betalen, maar jij als indiener moet dit voorschieten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207848903
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja maar de geschillencommissie niet. Dat kost je 52,50 euro die de verliezer moet betalen, maar jij als indiener moet dit voorschieten.
Klacht ingediend thuiswinkel waarborg. Bedankt nogmaals voor de tip.
pi_207849346
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!

Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
Dit.
Bcc heeft ook bestellen en ophalen in de winkel.

Kocht laatst een laptop online, (niet bij bcc) volgende dag heb ik die afgehaald in de winkel.
Ik kan er, werkelijk waar, met mijn pet niet bij om dure en kwetsbare producten via welke pakketjesbezorgboer dan ook te laten bezorgen😖
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 4 februari 2023 @ 18:07:55 #95
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207849360
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!

Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
Het is toch raar dat dat niet meer kan?

Verder hindsight is always 20/20
pi_207849435
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:06 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dit.
Bcc heeft ook bestellen en ophalen in de winkel.

Kocht laatst een laptop online, (niet bij bcc) volgende dag heb ik die afgehaald in de winkel.
Ik kan er, werkelijk waar, met mijn pet niet bij om dure en kwetsbare producten via welke pakketjesbezorgboer dan ook te laten bezorgen😖
Er is één uitzondering waar vrijwel geen webshop mee werkt en die goud is: Fedex
Knettersduur, maar uiterst betrouwbaar. Ik heb peperdure spullen uit de VS laten komen en voor de zekerheid Fedex gekozen omdat ik PostNL niet vertrouw met unieke en onvervangbare zaken. Verzendkosten: $550...slik
Was het wel van platteland VS naar platteland NL in drie dagen bezorgd!
  zaterdag 4 februari 2023 @ 18:44:05 #97
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207849830
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:14 schreef DIR het volgende:

[..]
Er is één uitzondering waar vrijwel geen webshop mee werkt en die goud is: Fedex
Knettersduur, maar uiterst betrouwbaar. Ik heb peperdure spullen uit de VS laten komen en voor de zekerheid Fedex gekozen omdat ik PostNL niet vertrouw met unieke en onvervangbare zaken. Verzendkosten: $550...slik
Was het wel van platteland VS naar platteland NL in drie dagen bezorgd!
Maakt niet uit ...

Elke onderbetaalde pakketslaaf weet wat er in die kleine vierkante pakketjes van 300 tot 600 gram zit.

En als er elke maand twee van de 10.000 pakketjes van je route leeg jat, is dst inkomen x 2 of 3 en geen hond van de verkopers, of, kopers bij jou uit komt.

Het probleem zit em in dat het wegen van doosjes een achterlijke manier is om tegen deze fraude iets te doen zolang je het niet bij de deur bij afgeven nog een keer weegt.
Dum de dum
pi_207850735
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:14 schreef DIR het volgende:

[..]
Er is één uitzondering waar vrijwel geen webshop mee werkt en die goud is: Fedex
Knettersduur, maar uiterst betrouwbaar. Ik heb peperdure spullen uit de VS laten komen en voor de zekerheid Fedex gekozen omdat ik PostNL niet vertrouw met unieke en onvervangbare zaken. Verzendkosten: $550...slik
Was het wel van platteland VS naar platteland NL in drie dagen bezorgd!
Zoooo dan😳 maar dat doe je natuurlijk niet voor een telefoon van 13 in een dozijn. Maar fijn dat er iig nog een betrouwbare bezorgdienst is.

Oh, mijn aangetekende brief is kwijt. Ook best wel knap, eigenlijk :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_207860208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:32 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zoooo dan😳 maar dat doe je natuurlijk niet voor een telefoon van 13 in een dozijn. Maar fijn dat er iig nog een betrouwbare bezorgdienst is.

Oh, mijn aangetekende brief is kwijt. Ook best wel knap, eigenlijk :')
Als er voor twintigduizend euro aan onvervangbare zaken inzit dan ga je het niet met PostNL sturen :')
In zulke gevallen doe je niet moeilijk over die $550 en ben je blij dat er premium bezorgdiensten bestaan die wel serieus met pakjes omgaan. Ze houden ook alles in eigen beheer. Er is geen overdracht van en naar andere bezorgdiensten en ze werken alleen met eigen mensen die een fatsoenlijke training gehad hebben. Niet met een of ander 18 jarig petje die tijdens de vakantie een PostNL-busje meekrijgt als ZZP'er voor ¤7,83 per uur. Dan vraag je erom.

Maar goed, in het leven is het vaak zo dat je 2 van onderstaande 3 mag kiezen:
1) goed
2) goedkoop
3) snel

Fedex is goed, snel en knettersduur (tenzij je een contract met ze hebt voor grote volumes, dan gaan de prijzen echt gigantisch omlaag).
pi_207860348
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:33 schreef DIR het volgende:
Ze houden ook alles in eigen beheer. Er is geen overdracht van en naar andere bezorgdiensten en ze werken alleen met eigen mensen die een fatsoenlijke training gehad hebben. Niet met een of ander 18 jarig petje die tijdens de vakantie een PostNL-busje meekrijgt als ZZP'er voor ¤7,83 per uur. Dan vraag je erom.

Maar goed, in het leven is het vaak zo dat je 2 van onderstaande 3 mag kiezen:
1) goed
2) goedkoop
3) snel

Fedex is goed, snel en knettersduur (tenzij je een contract met ze hebt voor grote volumes, dan gaan de prijzen echt gigantisch omlaag).
Toch is 83% echt ontevreden over FedEx
https://nl.trustpilot.com/review/www.fedex.com
pi_207860397
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Toch is 83% echt ontevreden over FedEx
https://nl.trustpilot.com/review/www.fedex.com
Over PostNL is 91% ontevreden en over DHL 95% :') Ik denk dat die cijfers nogal gekleurd zijn door een selecte groep die alleen reviews plaatst omdat ze gedoe hebben gehad. Vrijwel niemand gaat PostNL 3 / 4 / 5 sterren geven omdat de bestelling gewoon netjes aankomt zoals verwacht.
pi_207860476
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:51 schreef DIR het volgende:

[..]
Over PostNL is 91% ontevreden en over DHL 95% :') Ik denk dat die cijfers nogal gekleurd zijn door een selecte groep die alleen reviews plaatst omdat ze gedoe hebben gehad. Vrijwel niemand gaat PostNL 3 / 4 / 5 sterren geven omdat de bestelling gewoon netjes aankomt zoals verwacht.
83% van 30.750 reviews zijn ruim 25.000 consumenten met een slechte ervaring. Lijkt me geen selecte groep. Een goede verzend/ontvangstverzekering lijkt me zinvoller bij waardevolle pakketten.
pi_207860601
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
83% van 30.750 reviews zijn ruim 25.000 consumenten met een slechte ervaring. Lijkt me geen selecte groep. Een goede verzend/ontvangstverzekering lijkt me zinvoller bij waardevolle pakketten.
25.000 van de miljoenen pakjes.... Bij Fedex is er voor zover ik weet geen maximale verzekerde waarde en is de inhoud standaard verzekerd voor het gedeclareerde bedrag. Bij PostNL is het maximum ¤5500 meen ik. Je kan nog een stapje luxer en een speciale koeriersdienst met beëdigde chauffeurs inschakelen, of toen het UMCG ooit écht snel wat nodig had, een Taxi bellen die naar Hamburg heen en weer gereden is en daar waarschijnlijk duizenden euro's voor gevraagd hebben. :')
pi_207860677
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:33 schreef DIR het volgende:
ben je blij dat er premium bezorgdiensten bestaan die wel serieus met pakjes omgaan. Ze houden ook alles in eigen beheer. Er is geen overdracht van en naar andere bezorgdiensten en ze werken alleen met eigen mensen
Bij stap 1 gaat dit al mis
quote:
Met FedEx Cross Border kan je elk pakket eenvoudig en goedkoop laten bezorgen in het buitenland. Om dit te doen, lever je jouw zendingen in bij een DHL Servicepoint of een PostNL Pakketpunt. Ook kan je gebruikmaken van je structurele PostNL haalservice (tegen vergoeding) of de haalservice van DHL. Zo hoef je zelf de deur niet uit om jouw pakketten te verzenden.

Wanneer de pakketten zijn afgeleverd bij een inleverpunt of opgehaald met een haalservice, worden de pakketten naar het FedEx sorteerdepot gebracht.
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:05 schreef DIR het volgende: Bij Fedex is er voor zover ik weet geen maximale verzekerde waarde en is de inhoud standaard verzekerd voor het gedeclareerde bedrag. Bij PostNL is het maximum ¤5500 meen ik.
50 euro...
quote:
De standaard inbegrepen verzekering: om te voorkomen dat er iets gebeurt met jouw pakket waardoor deze zijn desbetreffende bestemming niet bereikt, zijn alle pakketten die met FedEx worden verzonden, standaard verzekerd tot 50,00 euro.
pi_207860728
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bij stap 1 gaat dit al mis
[..]
[..]
50 euro...
[..]

quote:
FedEx® Declared Value Advantage is a contract-only service for select customers who regularly ship high-value specialty items—jewelry, gemstones, pearls, and precious metals. Eligible shippers can declare a value of up to $100,000 per domestic shipment and up to $25,000 on shipments sent to select international destinations. You must have a FedEx account to participate in this program, and each Declared Value Advantage agreement will have specific terms for each customer.
nee, 100k :)

quote:
Met FedEx Cross Border kan je elk pakket eenvoudig en goedkoop laten bezorgen in het buitenland. Om dit te doen, lever je jouw zendingen in bij een DHL Servicepoint of een PostNL Pakketpunt. Ook kan je gebruikmaken van je structurele PostNL haalservice (tegen vergoeding) of de haalservice van DHL. Zo hoef je zelf de deur niet uit om jouw pakketten te verzenden.

Wanneer de pakketten zijn afgeleverd bij een inleverpunt of opgehaald met een haalservice, worden de pakketten naar het FedEx sorteerdepot gebracht.
Dat is dan een budgetoptie. Je kan ook prima je pakket door Fedex zelf thuis af laten halen en dan blijft alles binnen Fedex. Vaak genoeg gedaan.
pi_207861758
BCC zijn grafbakken, kocht er ooit een Wasmachine, oude moet uiteraard gratis worden meegenomen (betaal je immers voor), zegt die vent: Hij is niet ontkoppelt, dus ik trek die slang er uit in 2 seconden, zegt die vent: Ja maar niet bij binnenkomst. Stond ie nog lekker smalend te kijken ook, had de neiging om hem van 4 hoog op zijn kar te gooien.

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat mensen na 25 jaar internetverkopen nog steeds dit soort dure bestellingen gewoon via pakketjes laten bezorgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207862710
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Toch is 83% echt ontevreden over FedEx
https://nl.trustpilot.com/review/www.fedex.com
je kan pas iets zeggen over een bedrijf in een topic waarin een klacht staat als je ervaring hebt met de klachtenafhandeling van het bedrijf. Als je ergens gebruik van maakt en het gaat nooit fout dan is het bedrijf in de belevenis goed en betrouwbaar. Tot het een keer fout gaat... maar als je dat nog nooit hebt meegemaakt kan je daar niks over zeggen.

Tot het een keer misgaat en dan kom je erachter dat bedrijven als coolblue, zalando, postnl, bcc, mediamarkt, etc. de klachtenafhandeling niet goed op orde hebben en alleen denken aan dat tientje wat ze kunnen besparen en dat een boze klant ze geen hol interesseert omdat ze toch groot genoeg zijn.

bij bol.com is het tweeledig. Koop je iets daar bij een externe verkoper dan kan je de stront in zakken, ze trappen je nog na en het interesseert ze helemaal niks wat je als klant daarvan vindt. Gek genoeg krijg ik bij elke aankoop de mogelijkheid om de verkoper te beoordelen, echter bij elke slechte ervaring met een externe verkoper kreeg ik die e-mail niet. Zonder e-mail heb je geen enkele mogelijkheid om deze te beoordelen, dus wat ik dan maar doe is bij het product zelf mijn klacht zette, en dan binnen een uur is deze niet meer leverbaar. :')
Koop je daarintegen het product bij bol.com zelf, dan is de klant koning. Je kan dildo's met poep terugsturen, tosti apparaten met brood erin, koffers met het vlieglabel terugsturen en je krijgt gewoon je geld terug.

[ Bericht 10% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-02-2023 12:20:44 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207863179
Update. Ook in gebreke stellingsbrief de deur uit aangetekend.
  zondag 5 februari 2023 @ 13:31:28 #109
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207864284
Leuk de discussie over verzekerde waarde, maar zolang de bezorgdienst zegt "doosje is afgeleverd" en verzender zegt "het item zat erin" en de ontvanger beweert "jamaar de doos was leeg", keert er geen enkele verzekering van geen enkele transporteur uit.

Enige manier om dit goed op te lossen is de dozen te wegen bij ontvangst en elke menselijke handeling, en zgn anti-tamper tape te gebruiken. En dan wegen op een weegschaal waar de bezorger of pakketsorteerder niet kan zien wat het gewicht is. Zodat er niet een zakje zand oid gebruikt kan worden om de weegschaal te foppen.

Of als consument gewoon een weegschaal bij de deur ... en wat beter naar de ontvangen doos kijken ipv aanpakken en krabbelen.

TS moet naar de rechter, of, de geschillencommissie. De verzendende partij kan niet aantonen dat er geleverd is, doosjes kan iedereen wel versturen. En dan weet de verzender ook wel hoe laat het is, want die kan geen uitspraak van een van beiden hebben waarin gesteld wordt dat de handtekening voor ontvangst niet genoeg is ;)
Dum de dum
pi_207864443
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:31 schreef Fe2O3 het volgende:
Leuk de discussie over verzekerde waarde, maar zolang de bezorgdienst zegt "doosje is afgeleverd" en verzender zegt "het item zat erin" en de ontvanger beweert "jamaar de doos was leeg", keert er geen enkele verzekering van geen enkele transporteur uit.

Enige manier om dit goed op te lossen is de dozen te wegen bij ontvangst en elke menselijke handeling, en zgn anti-tamper tape te gebruiken. En dan wegen op een weegschaal waar de bezorger of pakketsorteerder niet kan zien wat het gewicht is. Zodat er niet een zakje zand oid gebruikt kan worden om de weegschaal te foppen.

Of als consument gewoon een weegschaal bij de deur ... en wat beter naar de ontvangen doos kijken ipv aanpakken en krabbelen.

TS moet naar de rechter, of, de geschillencommissie. De verzendende partij kan niet aantonen dat er geleverd is, doosjes kan iedereen wel versturen. En dan weet de verzender ook wel hoe laat het is, want die kan geen uitspraak van een van beiden hebben waarin gesteld wordt dat de handtekening voor ontvangst niet genoeg is ;)
De generieke transporteurs sluiten ook altijd de inhoud uit. het gaat ze om het bezorgen wat is aangeboden zonder de inhoud mee te nemen.
Als je iets zeker wilt dan zal je een koerier moeten inschakelen die het komt ophalen en direct daarna bezorgt.

Verder beschouw ik dit soort dingen altijd als leergeld. De winst van alle aankopen die goed gaan overstijgt het verlies als het mis gaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 13:47:30 #111
236264 crew  capricia
pi_207864590
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:32 schreef Oldboy43 het volgende:
Update. Ook in gebreke stellingsbrief de deur uit aangetekend.
Heb je het imei nummer inmiddels kunnen achterhalen?
Want ik vind het vreemd dat je zegt dat het niet op de doos staat. Bij Apple staat dat namelijk wel op de doos.

quote:
Do you still have your device’s original packaging? Find the serial number and IMEI/MEID on the barcode:

https://support.apple.com(...)tify%20your%20device.
Definitely not CIA
  zondag 5 februari 2023 @ 13:56:39 #112
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207864755
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

Verder beschouw ik dit soort dingen altijd als leergeld. De winst van alle aankopen die goed gaan overstijgt het verlies als het mis gaat.
Mja leergeeld voor bcc dan. Niet voor de consument die iets niet krijgt.

Consument is daar ook best beschermd, en als bcc schermt met dat de doos gewogen is voor hij weg is gegaan heeft bcc nog steeds geen bewijs dat het bezorgd is. bcc zoekt dat maar uit met de vervoerder.

Verder ben ik het wel mee eens met dat je dit soort meuk toch niet aan de deur laat bezorgen ... de verleiding moet ontzettend zijn voor die pakket zzp-ers die een euro per doosje bezorgd krijgen.
Dum de dum
pi_207865448
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat zijn beiden nou niet echt klantvriendelijke winkels als het om klachtenafhandeling gaat. Coolblue is daarvan veruit de slechste.

bol.com daarintegen stuurt je een nieuwe telefoon op als bol.com de verkoper was. Dat doen ze zonder vragen. Ik had dit een keer met een laptop. Ik kreeg gewoon een nieuwe en 2dagen later ontving ik er 2. Ik was zo eerlijk om dit te melden en stuurde de 2de terug en toen kreeg ik mijn geld terug. Ik was maar weer zo netjes om dit te melden en toen kreeg ik een cadeau bon van 25 euro.
veel mensen zullen deze eerlijkheid moeilijk vinden,maar je eigen gevoel dat is onvervangbaar,daarbuiten heb je nog een goede reputatie en die laatste 2 zijn onvervangbaar(zeker in deze tijd)
  zondag 5 februari 2023 @ 14:38:13 #114
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207865485
Bol stuurt ook niet gewoon een nieuwe iPhone op hoor. Genoeg topics in wgr waarin ze eerst wel moeilijk doen.
pi_207865639
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:24 schreef raptorix het volgende:
BCC zijn grafbakken, kocht er ooit een Wasmachine, oude moet uiteraard gratis worden meegenomen (betaal je immers voor), zegt die vent: Hij is niet ontkoppelt, dus ik trek die slang er uit in 2 seconden, zegt die vent: Ja maar niet bij binnenkomst. Stond ie nog lekker smalend te kijken ook, had de neiging om hem van 4 hoog op zijn kar te gooien.

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat mensen na 25 jaar internetverkopen nog steeds dit soort dure bestellingen gewoon via pakketjes laten bezorgen.
geweldig verhaal ,maar de klantvriendelijkheid is weer ver te zoeken
pi_207865674
Geschillen comissie gaat BCC gelijk geven.
Je bent dus als consument niet beschermt hiervoor. Walgelijk eigenlijk.

Zie uitspraak geschillen comissie

https://www.degeschillenc(...)-inhoud-is-geleverd/
pi_207865677
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:38 schreef Gunner het volgende:
Bol stuurt ook niet gewoon een nieuwe iPhone op hoor. Genoeg topics in wgr waarin ze eerst wel moeilijk doen.
Klopt.
pi_207865718
Eerdere case geschillen comissie

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.

Tussen partijen staat vast dat een van de ondernemer afkomstig pakket bij de consument geleverd is.
De consument stelt echter dat het geleverde pakket grotendeels leeg was. De ondernemer acht dat niet waarschijnlijk, omdat gedurende het leveringsproces gewichtscontroles hebben plaatsgehad, die geen afwijking te zien gaven.

Uitgangspunt voor de commissie is dat het door de ondernemer verzonden pakket aan de consument geleverd is. Daarbij wordt verondersteld dat de inhoud klopt, tenzij de consument aannemelijk maakt dat dit niet het geval is.

Met de tussenbeslissing is de consument uitdrukkelijk uitgenodigd om haar stelling nader te onderbouwen. De consument heeft daar echter geen gebruik van gemaakt.

Volgens de track & trace-informatie van de ondernemer is het pakket op 11 januari 2020 om 10.05 uur door de vervoerder aan de consument afgeleverd. Uit door de consument zelf overlegde stukken blijkt dat zij pas om 17.54 uur op diezelfde dag contact heeft gezocht met de ondernemer. In dit gesprek geeft de consument aan dat zij het pakket “net” ontvangen heeft.

De consument heeft getekend voor ontvangst van een pakket van het opgegeven gewicht. Het had de consument, gelet op het gewicht van het verzonden pakket (ca. 6,5 kg) en het veel geringere gewicht van een volgens de consument vrijwel lege doos, meteen bij ontvangst van het pakket duidelijk moeten zijn dat de zending niet in orde was. Juist om die reden roept het ruime tijdsverschil tussen het moment van ontvangst van het pakket en het moment van contact met de ondernemer vragen op, die de consument bij afwezigheid ter zitting niet heeft kunnen beantwoorden. De consument heeft geen omstandigheden gesteld of informatie gegeven over de ruime tijd die is verstreken tussen het ogenblik van aflevering en het tijdstip van melding aan de ondernemer.

In dit specifieke geval is daarmee naar het oordeel van de commissie door de consument onvoldoende aannemelijk gemaakt dat de doos op het moment van aflevering niet de inhoud had die de consument mocht verwachten.

Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht ongegrond is.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
Het door de consument verlangde wordt afgewezen.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Thuiswinkel, bestaande uit mr. F.H.C.M. van Schaijk, voorzitter, mr. S.L.R. van Nuijs en mr. P. Rijpstra, leden, op 3 september 2020.
pi_207865792
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:49 schreef Newone82 het volgende:
Eerdere case geschillen comissie

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.

Tussen partijen staat vast dat een van de ondernemer afkomstig pakket bij de consument geleverd is.
De consument stelt echter dat het geleverde pakket grotendeels leeg was. De ondernemer acht dat niet waarschijnlijk, omdat gedurende het leveringsproces gewichtscontroles hebben plaatsgehad, die geen afwijking te zien gaven.

Uitgangspunt voor de commissie is dat het door de ondernemer verzonden pakket aan de consument geleverd is. Daarbij wordt verondersteld dat de inhoud klopt, tenzij de consument aannemelijk maakt dat dit niet het geval is.

Met de tussenbeslissing is de consument uitdrukkelijk uitgenodigd om haar stelling nader te onderbouwen. De consument heeft daar echter geen gebruik van gemaakt.

Volgens de track & trace-informatie van de ondernemer is het pakket op 11 januari 2020 om 10.05 uur door de vervoerder aan de consument afgeleverd. Uit door de consument zelf overlegde stukken blijkt dat zij pas om 17.54 uur op diezelfde dag contact heeft gezocht met de ondernemer. In dit gesprek geeft de consument aan dat zij het pakket “net” ontvangen heeft.

De consument heeft getekend voor ontvangst van een pakket van het opgegeven gewicht. Het had de consument, gelet op het gewicht van het verzonden pakket (ca. 6,5 kg) en het veel geringere gewicht van een volgens de consument vrijwel lege doos, meteen bij ontvangst van het pakket duidelijk moeten zijn dat de zending niet in orde was. Juist om die reden roept het ruime tijdsverschil tussen het moment van ontvangst van het pakket en het moment van contact met de ondernemer vragen op, die de consument bij afwezigheid ter zitting niet heeft kunnen beantwoorden. De consument heeft geen omstandigheden gesteld of informatie gegeven over de ruime tijd die is verstreken tussen het ogenblik van aflevering en het tijdstip van melding aan de ondernemer.

In dit specifieke geval is daarmee naar het oordeel van de commissie door de consument onvoldoende aannemelijk gemaakt dat de doos op het moment van aflevering niet de inhoud had die de consument mocht verwachten.

Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht ongegrond is.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
Het door de consument verlangde wordt afgewezen.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Thuiswinkel, bestaande uit mr. F.H.C.M. van Schaijk, voorzitter, mr. S.L.R. van Nuijs en mr. P. Rijpstra, leden, op 3 september 2020.
Wel totaal anders, niet meteen contact opgenomen, en een pakket van 6 kilo wat nu nog geen 1 woog. Bovendien loog de klant dus ook over het tijdstip van ontvangst.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2023 14:54:17 ]
pi_207866085
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:53 schreef PS. het volgende:

[..]
Wel totaal anders, niet meteen contact opgenomen, en een pakket van 6 kilo wat nu nog geen 1 woog. Bovendien loog de klant dus ook over het tijdstip van ontvangst.
Mwah. Gaat er om dat de webwinkel dus ook in deze case in zijn gelijk gesteld gaat worden omdat ze toch kunnen aantonen dat qua gewicht de telefoon er in zit?
pi_207866610
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:49 schreef Newone82 het volgende:
Eerdere case geschillen comissie

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.

Tussen partijen staat vast dat een van de ondernemer afkomstig pakket bij de consument geleverd is.
De consument stelt echter dat het geleverde pakket grotendeels leeg was. De ondernemer acht dat niet waarschijnlijk, omdat gedurende het leveringsproces gewichtscontroles hebben plaatsgehad, die geen afwijking te zien gaven.

Uitgangspunt voor de commissie is dat het door de ondernemer verzonden pakket aan de consument geleverd is. Daarbij wordt verondersteld dat de inhoud klopt, tenzij de consument aannemelijk maakt dat dit niet het geval is.

Met de tussenbeslissing is de consument uitdrukkelijk uitgenodigd om haar stelling nader te onderbouwen. De consument heeft daar echter geen gebruik van gemaakt.

Volgens de track & trace-informatie van de ondernemer is het pakket op 11 januari 2020 om 10.05 uur door de vervoerder aan de consument afgeleverd. Uit door de consument zelf overlegde stukken blijkt dat zij pas om 17.54 uur op diezelfde dag contact heeft gezocht met de ondernemer. In dit gesprek geeft de consument aan dat zij het pakket “net” ontvangen heeft.

De consument heeft getekend voor ontvangst van een pakket van het opgegeven gewicht. Het had de consument, gelet op het gewicht van het verzonden pakket (ca. 6,5 kg) en het veel geringere gewicht van een volgens de consument vrijwel lege doos, meteen bij ontvangst van het pakket duidelijk moeten zijn dat de zending niet in orde was. Juist om die reden roept het ruime tijdsverschil tussen het moment van ontvangst van het pakket en het moment van contact met de ondernemer vragen op, die de consument bij afwezigheid ter zitting niet heeft kunnen beantwoorden. De consument heeft geen omstandigheden gesteld of informatie gegeven over de ruime tijd die is verstreken tussen het ogenblik van aflevering en het tijdstip van melding aan de ondernemer.

In dit specifieke geval is daarmee naar het oordeel van de commissie door de consument onvoldoende aannemelijk gemaakt dat de doos op het moment van aflevering niet de inhoud had die de consument mocht verwachten.

Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht ongegrond is.

Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
Het door de consument verlangde wordt afgewezen.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Thuiswinkel, bestaande uit mr. F.H.C.M. van Schaijk, voorzitter, mr. S.L.R. van Nuijs en mr. P. Rijpstra, leden, op 3 september 2020.
het is inderdaad in de werkelijkheid nooit zo stellig wat hier op FOK als absolute waarheid wordt geschreven. Zowel in positieve als in negatieve uitkomst. Ik heb dit al veel vaker hier gemerkt dat gebruikers heel stellig met allerlei dingen zwaaien, links sturen, etc. maar dat in de werkelijkheid het net altijd anders is in de rechtzaak en wat de rechter besluit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207866627
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:38 schreef Gunner het volgende:
Bol stuurt ook niet gewoon een nieuwe iPhone op hoor. Genoeg topics in wgr waarin ze eerst wel moeilijk doen.
een laptop in ieder geval wel bij mij toen ik deze ook bij bol.com zelf heb besteld en niet bij een externe verkoper. In jouw reactie blijkt niet wat het geval was in jouw case waar je het over hebt.
Als dat ding bij een externe verkoper is besteld op bol.com dan zal bol.com nooit en te nimmer een nieuwe opsturen en kan je in de stront zakken voor hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207866668
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het is inderdaad in de werkelijkheid nooit zo stellig wat hier op FOK als absolute waarheid wordt geschreven. Zowel in positieve als in negatieve uitkomst. Ik heb dit al veel vaker hier gemerkt dat gebruikers heel stellig met allerlei dingen zwaaien, links sturen, etc. maar dat in de werkelijkheid het net altijd anders is in de rechtzaak en wat de rechter besluit.
Maar je geeft me toch gelijk dat die case van de geschillen comissie ts redelijk kansloos zijn geld ooit terug te krijgen?
pi_207866682
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:37 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Maar je geeft me toch gelijk dat die case van de geschillen comissie ts redelijk kansloos zijn geld ooit terug te krijgen?
ik durf dat niet te zeggen. Ik heb onvoldoende juridische kennis maar je kan het altijd proberen voor zo'n klein bedrag van 52,50 EUR.
Het is wel gek dat de klant om 10:05 het pakket kreeg en het pas uren en uren later uitpakte en ook pas toen ging klagen. Er spelen altijd andere factoren een rol. Tevens lees ik dat de consument niet eens de moeite nam om aanwezig te zijn bij de zitting.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 5 februari 2023 @ 15:42:07 #125
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207866732
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
een laptop in ieder geval wel bij mij toen ik deze ook bij bol.com zelf heb besteld en niet bij een externe verkoper. In jouw reactie blijkt niet wat het geval was in jouw case waar je het over hebt.
Als dat ding bij een externe verkoper is besteld op bol.com dan zal bol.com nooit en te nimmer een nieuwe opsturen en kan je in de stront zakken voor hun.
Jouw N=1 ervaring is ook niet toonaangevend anders. zoals ik zei; er zijn hier meerdere WGR-topics geweest waarin Bol ook (in eerste instantie) erg moeilijk deed. Volgens mij ook van @Newone82
pi_207866743
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:42 schreef Gunner het volgende:

[..]
Jouw N=1 ervaring is ook niet toonaangevend anders. zoals ik zei; er zijn hier meerdere WGR-topics geweest waarin Bol ook (in eerste instantie) erg moeilijk deed. Volgens mij ook van @:Newone82
nog steeds mis ik cruciale informatie om zomaar deze conclusie te trekken, en die informatie geef ik wel elke keer weer opnieuw. Ik ga het dan ook niet herhalen.
Omdat ik elke keer wel die informatie erbij type maar bij elke reactie door andere niet krijg, heb ik grote twijfels bij zulke verhalen omdat die informatie blijkbaar doelbewust verzwegen wordt, en dat heeft een reden.

[ Bericht 12% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-02-2023 15:47:57 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207866744
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:08 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Mwah. Gaat er om dat de webwinkel dus ook in deze case in zijn gelijk gesteld gaat worden omdat ze toch kunnen aantonen dat qua gewicht de telefoon er in zit?
Dat hij er op moment van wegen in zat, zegt toch niet per definitie dat ie er op het moment van leveren in zat?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207866796
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:42 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat hij er op moment van wegen in zat, zegt toch niet per definitie dat ie er op het moment van leveren in zat?
geen idee, maar de uitspraak van de geschillencommisie komt ook omdat de consument niet eens de moeite nam om bij de zitting aanwezig te zijn en daarom heeft de rechter geen antwoord gekregen op vragen. Dit zal zeker een hele hele belangrijke rol gespeeld hebben in zijn beslissing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 16:04:24 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207867237
In 1 week klachten mailtjes ingebrekestellingen politie bellen etc etc etc. Verder is het weer een bashtopic richting de betreffende winkel.

Het zaakje stinkt. Vind het allemaal erg overtrokken worden en ergens denk ik dat we met een oude bekende te maken hebben als TS.

https://www.bcc.nl/klante(...)-een-klacht-indienen . Succes.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 16:08:14 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207867328
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je het imei nummer inmiddels kunnen achterhalen?
Want ik vind het vreemd dat je zegt dat het niet op de doos staat. Bij Apple staat dat namelijk wel op de doos.
[..]
https://support.apple.com(...)tify%20your%20device.
Ohja. En dit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')