Een wildvreemde op een forum mijn ordernummer sturen. Waarom?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:42 schreef koos_vriendloos het volgende:
Zou je mij je ordernummer kunnen dmen
Rare opmerking.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:42 schreef koos_vriendloos het volgende:
Zou je mij je ordernummer kunnen dmen
Metal praat in al zijn reacties tot nu toe poep.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:29 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Als je poep praat doe het dan wel goed, want dit is een beetje jammer van je. Niet alles wat ze je op Reddit wijsmaken is niet de waarheid hé. Wat jij hiervoor hebt beschreven is hoe het in Amerika werkt, maar niet hier in Nederland.
Als je niet krijgt wat je gekocht hebt, en je hebt de verkopende partij aangeschreven en de kans gegeven om het probleem op te lossen, dan kan je de aankoopovereenkomst ontbinden en moet de webshop jouw aankoop terugdraaien.
Maar recht hebben is iets anders dan recht krijgen, en daarom heb je een rechtsbijstandsverzekering of kan je terecht bij het Juridisch Loket om verdere stappen te nemen.
Wat er dan verder in de voorwaarden staat maakt verder niet zo veel uit,. Zou mooi zijn, al die dropshippers die van die generieke voorwaarden op hun site zetten dat ze niet aansprakelijk zijn als jouw product niet aankomt, zo werkt dat natuurlijk niet
Niet heel vreemd als behalve een geautoriseerd persoon niemand anders iets met zo'n ordernummer kanquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:45 schreef Oldboy43 het volgende:
[..]
Een wildvreemde op een forum mijn ordernummer sturen. Waarom?
Nee, geen unboxing. Aangifte nog niet aan gedacht.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:01 schreef DIR het volgende:
Shitshow van de BCC. Je hebt natuurlijk geen unboxing video neem ik aan? Tegenwoordig doe ik dat standaard met alle dure pakketjes, gewoon filmen terwijl je het openmaakt.
En inderdaad, het IMEI-nummer moet op de doos staan of bij BCC bekend zijn.
Sowieso raad ik aan om aangifte bij de politie te doen van verduistering. Niet omdat ik denk dat de politie iets doet, maar omdat je met een aangifte sterker staat en mogelijk wel dingen gedaan krijgt bij telecomproviders ofzo.
Probeer eens online aangifte te doen :-)
Was mij ook al opgevallen .......quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:00 schreef Sodemieters het volgende:
Hoeveel variaties van ditzelfde topic hebben we inmiddels gehad?
Het is ook elke keer dezelfde TS met een ander account, waar een ander account van hem dan op reageert. Jammer welquote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:00 schreef Sodemieters het volgende:
Hoeveel variaties van ditzelfde topic hebben we inmiddels gehad?
Dat zijn jou ervaringen, ik heb alleen maar hoede ervaringen met coolblue en mediamarkt. Met bol overigens ookquote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat zijn beiden nou niet echt klantvriendelijke winkels als het om klachtenafhandeling gaat. Coolblue is daarvan veruit de slechste.
bol.com daarintegen stuurt je een nieuwe telefoon op als bol.com de verkoper was. Dat doen ze zonder vragen. Ik had dit een keer met een laptop. Ik kreeg gewoon een nieuwe en 2dagen later ontving ik er 2. Ik was zo eerlijk om dit te melden en stuurde de 2de terug en toen kreeg ik mijn geld terug. Ik was maar weer zo netjes om dit te melden en toen kreeg ik een cadeau bon van 25 euro.
Maar heb je ooit ook zoiets meegemaakt, dat een pakketje niet(goed) aan kwam?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:18 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ook alleen maar goede ervaringen met BCC.
‘Kennelijk’. Precies.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:22 schreef PS. het volgende:
[..]
Maar heb je ooit ook zoiets meegemaakt, dat een pakketje niet(goed) aan kwam?
Als je wat besteld en het komt altijd goed aan, dan is je ervaring inderdaad goed. Maar de klantenservice is daar nogal belabberd kennelijk.
Hoe is dat boeiend? Nagenoeg iedereen komt op een forum terecht omdat die een vraag heeft. Niet omdat ze opzoek zijn naar een leuke slowchat.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hmm
Oldboy43
geregistreerd op: vrijdag 3 februari 2023 @ 18:47
@:Oldboy43
waarom maak je speciaal hiervoor een account aan?
Yes, ik ook. Kwam vaker in de winkel en werd ik altijd prima geholpen. Alleen nu gaat het met levering mis.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:18 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ook alleen maar goede ervaringen met BCC.
technisch zou dat kunnen kloppen. De partij die een overeenkomst met de vervoerder heeft is de verkoper. Die kan in ieder geval aangifte doen. Misschien dat jij dat recht ook hebt, ik vermoed dat het ingewikkeld ligt en ik ben geen jurist. Even ergens anders checken nog?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:42 schreef Oldboy43 het volgende:
Met politie gebeld. Die zeggen dat ik hier geen aangifte van kan doen?
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:41 schreef Oldboy43 het volgende:
[..]
Yes, ik ook. Kwam vaker in de winkel en werd ik altijd prima geholpen. Alleen nu gaat het met levering mis.
Ga ik doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:45 schreef DIR het volgende:
[..]
technisch zou dat kunnen kloppen. De partij die een overeenkomst met de vervoerder heeft is de verkoper. Die kan in ieder geval aangifte doen. Misschien dat jij dat recht ook hebt, ik vermoed dat het ingewikkeld ligt en ik ben geen jurist. Even ergens anders checken nog?
In alle winkels in mijn stad waren die krengen niet op voorraad. Mediamarkt, telefoonwinkels verwijzen online. Dus nee, dan had ik hem bij apple rechtstreeks moeten bestellen. Online!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!
Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
Meeste winkels kun je tegenwoordig geen iPhone direct meenemen. Bezorgen is de standaardquote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!
Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
Fear of missing out. FoMO.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:15 schreef Irri-tante het volgende:
Je kan toch ophalen in BCC winkels?
Waarom zou je zulke zaken per post laten versturen?
Ik vrees dat het een wel-niet spel gaat worden.
Toestel is 5 maanden oud, dan had ik hem in september 2022 wel gehaald. Geen fomo dus.en mijn iPhone 6S heeft de langste tijd gehad.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Fear of missing out. FoMO.
De BCC had het toestel niet in voorraad en je moet zo'n toestel nu eenmaal snel hebben voordat Apple een nieuwe uitbrengt.
de BCC staat bekend om zijn slechte oplossingen bij klachten, net zoals coolblue en zalando. Maar als je nooit klachten hebt dan snap ik dat je tevreden kan zijn met een bedrijf. Wacht maar tot er iets gebeurd....quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:22 schreef PS. het volgende:
[..]
Maar heb je ooit ook zoiets meegemaakt, dat een pakketje niet(goed) aan kwam?
Als je wat besteld en het komt altijd goed aan, dan is je ervaring inderdaad goed. Maar de klantenservice is daar nogal belabberd kennelijk.
klopt, tenzij dit oplichtng is, maar je kan moeilijk een agent hiervan overtuigen in deze case. Dit is dan ook een civiele zaak en je zult naar een civiele rechter moeten gaan met alle bijkomende kosten, tenzij je juridisch bent onderlegd. Ik heb meerdere rechtzaken meegemaakt en dacht wel 1% juridische kennis te hebben, maar wat was ik god dankbaar dat ik een advocaat had. Ik zou compleet worden ingemaaklt zonder enige schijn van kans.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:42 schreef Oldboy43 het volgende:
Met politie gebeld. Die zeggen dat ik hier geen aangifte van kan doen?
Dat bedoel ik inderdaad met mijn post te zeggenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de BCC staat bekend om zijn slechte oplossingen bij klachten, net zoals coolblue en zalando. Maar als je nooit klachten hebt dan snap ik dat je tevreden kan zijn met een bedrijf. Wacht maar tot er iets gebeurd....
Ja zoiets zeiden ze ook.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, tenzij dit oplichtng is, maar je kan moeilijk een agent hiervan overtuigen in deze case. Dit is dan ook een civiele zaak en je zult naar een civiele rechter moeten gaan met alle bijkomende kosten, tenzij je juridisch bent onderlegd. Ik heb meerdere rechtzaken meegemaakt en dacht wel 1% juridische kennis te hebben, maar wat was ik god dankbaar dat ik een advocaat had. Ik zou compleet worden ingemaaklt zonder enige schijn van kans.
Wat is dat?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou een klacht indienen bij thuiswinkel.nl
BCC is daar aangesloten.
Sterker nog; de vraag is wie hier nou eigenlijk de oplichter is. Misschien is het TS zelf wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
klopt, tenzij dit oplichtng is, maar je kan moeilijk een agent hiervan overtuigen in deze case.
dan zal BCC de agent hiervan moeten overtuigen als zij aangifte gaan doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Sterker nog; de vraag is wie hier nou eigenlijk de oplichter is. Misschien is het TS zelf wel.
zie mijn aanvulling. Omdat BCC daar is aangesloten kan je hun inschakelen en eventueel naar de geschillencommissie gaan. Dat is een best goed en goedkoop alternatief voor een eigen aangespannen rechtzaak.quote:
Leg uitquote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
Je hebt de koper, verkoper en transporteur. Dat is 1 partij teveel.
Succes ermee en leer ervan.
Dank, je helpt me. Fijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zie mijn aanvulling. Omdat BCC daar is aangesloten kan je hun inschakelen en eventueel naar de geschillencommissie gaan. Dat is een best goed en goedkoop alternatief voor een eigen aangespannen rechtzaak.
het kost je wel 52,50 euro, maar die krijg je terug als je wint.quote:
Huh, klacht indienen zie ik is toch gratis?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het kost je wel 52,50 euro, maar die krijg je terug als je wint.
ja maar de geschillencommissie niet. Dat kost je 52,50 euro die de verliezer moet betalen, maar jij als indiener moet dit voorschieten.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:15 schreef Oldboy43 het volgende:
[..]
Huh, klacht indienen zie ik is toch gratis?
Klacht ingediend thuiswinkel waarborg. Bedankt nogmaals voor de tip.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja maar de geschillencommissie niet. Dat kost je 52,50 euro die de verliezer moet betalen, maar jij als indiener moet dit voorschieten.
Dit.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!
Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
Het is toch raar dat dat niet meer kan?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je laat toch geen fucking dure iPhone thuisbezorgen!
Dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
Er is één uitzondering waar vrijwel geen webshop mee werkt en die goud is: Fedexquote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dit.
Bcc heeft ook bestellen en ophalen in de winkel.
Kocht laatst een laptop online, (niet bij bcc) volgende dag heb ik die afgehaald in de winkel.
Ik kan er, werkelijk waar, met mijn pet niet bij om dure en kwetsbare producten via welke pakketjesbezorgboer dan ook te laten bezorgen😖
Maakt niet uit ...quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:14 schreef DIR het volgende:
[..]
Er is één uitzondering waar vrijwel geen webshop mee werkt en die goud is: Fedex
Knettersduur, maar uiterst betrouwbaar. Ik heb peperdure spullen uit de VS laten komen en voor de zekerheid Fedex gekozen omdat ik PostNL niet vertrouw met unieke en onvervangbare zaken. Verzendkosten: $550...slik
Was het wel van platteland VS naar platteland NL in drie dagen bezorgd!
Zoooo dan😳 maar dat doe je natuurlijk niet voor een telefoon van 13 in een dozijn. Maar fijn dat er iig nog een betrouwbare bezorgdienst is.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:14 schreef DIR het volgende:
[..]
Er is één uitzondering waar vrijwel geen webshop mee werkt en die goud is: Fedex
Knettersduur, maar uiterst betrouwbaar. Ik heb peperdure spullen uit de VS laten komen en voor de zekerheid Fedex gekozen omdat ik PostNL niet vertrouw met unieke en onvervangbare zaken. Verzendkosten: $550...slik
Was het wel van platteland VS naar platteland NL in drie dagen bezorgd!
Als er voor twintigduizend euro aan onvervangbare zaken inzit dan ga je het niet met PostNL sturenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 19:32 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zoooo dan😳 maar dat doe je natuurlijk niet voor een telefoon van 13 in een dozijn. Maar fijn dat er iig nog een betrouwbare bezorgdienst is.
Oh, mijn aangetekende brief is kwijt. Ook best wel knap, eigenlijk
Toch is 83% echt ontevreden over FedExquote:Op zondag 5 februari 2023 09:33 schreef DIR het volgende:
Ze houden ook alles in eigen beheer. Er is geen overdracht van en naar andere bezorgdiensten en ze werken alleen met eigen mensen die een fatsoenlijke training gehad hebben. Niet met een of ander 18 jarig petje die tijdens de vakantie een PostNL-busje meekrijgt als ZZP'er voor ¤7,83 per uur. Dan vraag je erom.
Maar goed, in het leven is het vaak zo dat je 2 van onderstaande 3 mag kiezen:
1) goed
2) goedkoop
3) snel
Fedex is goed, snel en knettersduur (tenzij je een contract met ze hebt voor grote volumes, dan gaan de prijzen echt gigantisch omlaag).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |