abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:16:01 #26
501078 streamjohan
magnum is magnum
pi_207837472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat zijn beiden nou niet echt klantvriendelijke winkels als het om klachtenafhandeling gaat. Coolblue is daarvan veruit de slechste.

bol.com daarintegen stuurt je een nieuwe telefoon op als bol.com de verkoper was. Dat doen ze zonder vragen. Ik had dit een keer met een laptop. Ik kreeg gewoon een nieuwe en 2dagen later ontving ik er 2. Ik was zo eerlijk om dit te melden en stuurde de 2de terug en toen kreeg ik mijn geld terug. Ik was maar weer zo netjes om dit te melden en toen kreeg ik een cadeau bon van 25 euro.
Bolcom is de beste en meest klantvriendelijke shop. Ze geloven alles wat ook niet altijd goed is, maar je voelt je wel echt koning als klant. Ook al is het soms beetje duurder daar.
Blijf wel weg van de externe oplichters/verkopers/dropshippers
pi_207837535
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:09 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
:')

Nee, gelukkig werkt Nederlands recht zo niet.
Moet altijd lachen om de mensen die het altijd beter weten. Als je naar een winkel gaat krijg je 1,2,3 tegenwoordig omdat ze zoveel gestolen worden ze inderdaad niet 1,2,3 mee.
Dus ts is vrij weinig te verwijten.
pi_207837539
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:16 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Bolcom is de beste en meest klantvriendelijke shop. Ze geloven alles wat ook niet altijd goed is, maar je voelt je wel echt koning als klant. Ook al is het soms beetje duurder daar.
Blijf wel weg van de externe oplichters/verkopers/dropshippers
externe verkopers zijn inderdaad een drama bij bol.com
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207837546
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:16 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Bolcom is de beste en meest klantvriendelijke shop. Ze geloven alles wat ook niet altijd goed is, maar je voelt je wel echt koning als klant. Ook al is het soms beetje duurder daar.
Blijf wel weg van de externe oplichters/verkopers/dropshippers
Check topics over bol eens in het verleden ;) nee, zo klantvriendelijk zijn ze niet…
pi_207837576
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:19 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Moet altijd lachen om de mensen die het altijd beter weten. Als je naar een winkel gaat krijg je 1,2,3 tegenwoordig omdat ze zoveel gestolen worden ze inderdaad niet 1,2,3 mee.
Dus ts is vrij weinig te verwijten.
als ze uberhaupt al een voorraad hebben. Die kans is nihil.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207837601
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:09 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
:')

Nee, gelukkig werkt Nederlands recht zo niet.
Leuk die oneliner.
Heb je ook wat meer informatie hierover? Ik ben ook op zoek gegaan maar de resultaten stellen telkens 'pakket niet ontvangen', terwijl dat wel is gebeurd - alleen de inhoud mist. Daarnaast zegt de winkel dat het gewicht van het pakket overeenkomst met het gewicht van de bestelde producten, dus daar kunnen geen rechten aan worden ontleend (ten faveure van de koper).

Bij verkeerde levering of dat het pakket niet in ontvangst is genomen, dan is het wel aan de winkelier om het aankoopbedrag terug te storten.
O en die kansloze smilies kun je weglaten, het is hier geen ONZ of KLB.
Google is your friend, abuse your friends
pi_207837629
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:22 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Leuk die oneliner.
Heb je ook wat meer informatie hierover? Ik ben ook op zoek gegaan maar de resultaten stellen telkens 'pakket niet ontvangen', terwijl dat wel is gebeurd - alleen de inhoud mist. Daarnaast zegt de winkel dat het gewicht van het pakket overeenkomst met het gewicht van de bestelde producten, dus daar kunnen geen rechten aan worden ontleend (ten faveure van de koper).

Bij verkeerde levering of dat het pakket niet in ontvangst is genomen, dan is het wel aan de winkelier om het aankoopbedrag terug te storten.
Je snapt toch wel dat het zo niet werkt?
Webshop zal moeten aantonen dat het ontvangen is, en een gewicht is daarin helaas voor de webwinkel echt niet het walhalla waarom ze in hun recht staan. Consumenten moet beschermt zijn tegen deze praktijken.
pi_207837641
Fuck it. Wat heb ik te verliezen webshop te zeggen. Het is bcc.
pi_207837689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:24 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat het zo niet werkt?
Webshop zal moeten aantonen dat het ontvangen is,
Ik neem aan dat het pakket aan de deur is aangeboden en een handtekening is gezet bij ontvangst zodat de verkopende partij weet heeft van de aflevering.
quote:
en een gewicht is daarin helaas voor de webwinkel echt niet het walhalla waarom ze in hun recht staan.
Zie boven.
quote:
Consumenten moet beschermt zijn tegen deze praktijken.
Dat is iets wat jij WILT, niet wat GAANDE is.
Google is your friend, abuse your friends
pi_207837770
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:25 schreef Oldboy43 het volgende:
Fuck it. Wat heb ik te verliezen webshop te zeggen. Het is bcc.
[Oh die hebben prima klantenservice joh,

WGR / is overeenkomst ontbonden?
pi_207837823
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:28 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het pakket aan de deur is aangeboden en een handtekening is gezet bij ontvangst zodat de verkopende partij weet heeft van de aflevering.
[..]
Zie boven.
[..]
Dat is iets wat jij WILT, niet wat GAANDE is.
Wat een hoop nonsens. Alsof je ook maar de tijd hebt pakketje te checken.
pi_207837982
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Wat een hoop nonsens. Alsof je ook maar de tijd hebt pakketje te checken.
? ik snap deze reactie niet.
Je doet het pakketje open na ontvangst.
Google is your friend, abuse your friends
pi_207838006
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
? ik snap deze reactie niet.
Je doet het pakketje open na ontvangst.
Wat snap je niet aan het feit dat de bezorger niet wacht op je? Of Woon je in een boerengehucht waar dd bezorger 5 minuten heeft per bestelling?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:47:40 #39
501078 streamjohan
magnum is magnum
pi_207838010
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:25 schreef Oldboy43 het volgende:
Fuck it. Wat heb ik te verliezen webshop te zeggen. Het is bcc.
BCC heb ik ook slechte ervaring mee. Heb nog liever een BBC in me reed dan nog een keer zaken doen met BCC.
pi_207838026
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
? ik snap deze reactie niet.
Je doet het pakketje open na ontvangst.
Heb ik helemaal de tijd niet voor gehad.
pi_207838034
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
De voorwaarden van de winkel doorlezen en zoeken naar wat zij zeggen over diefstal.
Je gaat akkoord met de voorwaarden als je iets online bestelt. Staat diefstal er in en zegt dit zoiets als 'wij zijn niet aansprakelijk' dan ben je daar mee akkoord gegaan.
En dus is het een wijze les voor volgende keer om zulke kneiterdure en sentimenteel waardevolle aankopen voortaan op te halen.
Dat is onzin natuurlijk.

Het is aan de webshop om het product te leveren en ze zijn ook verantwoordelijkheid voor het transport naar de klant.
pi_207838039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:47 schreef streamjohan het volgende:

[..]
BCC heb ik ook slechte ervaring mee. Heb nog liever een BBC in me reed dan nog een keer zaken doen met BCC.
Moet ook zeggen door die reclames van ze dacht ik, gun ze ook eens wat omzet……
pi_207838053
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is onzin natuurlijk.

Het is aan de webshop om het product te leveren en ze zijn ook verantwoordelijkheid voor het transport naar de klant.
Volgens metal wacht de bezorger op je om pakketje uit te pakken. Humor die gozer ;)
pi_207838090
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:50 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Volgens metal wacht de bezorger op je om pakketje uit te pakken. Humor die gozer ;)
Ik heb soms nog net de tijd om de bezorger uit te zwaaien en dat is het :P

DHL belt soms aan, dumpt het pakketje, kijkt of ik open doe en smeert hem.
pi_207838102
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb soms nog net de tijd om de bezorger uit te zwaaien en dat is het :P

DHL belt soms aan, dumpt het pakketje, kijkt of ik open doe en smeert hem.
Klopt of ze gooien je hem toe.
pi_207838135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:52 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Klopt of ze gooien je hem toe.
Dat nog niet, gelukkig.
pi_207838258
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:50 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Volgens metal wacht de bezorger op je om pakketje uit te pakken. Humor die gozer ;)
Dat heb ik nergens gezegd.
Google is your friend, abuse your friends
pi_207838833
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:22 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Leuk die oneliner.
Heb je ook wat meer informatie hierover? Ik ben ook op zoek gegaan maar de resultaten stellen telkens 'pakket niet ontvangen', terwijl dat wel is gebeurd - alleen de inhoud mist. Daarnaast zegt de winkel dat het gewicht van het pakket overeenkomst met het gewicht van de bestelde producten, dus daar kunnen geen rechten aan worden ontleend (ten faveure van de koper).

Bij verkeerde levering of dat het pakket niet in ontvangst is genomen, dan is het wel aan de winkelier om het aankoopbedrag terug te storten.
O en die kansloze smilies kun je weglaten, het is hier geen ONZ of KLB.
Als je poep praat doe het dan wel goed, want dit is een beetje jammer van je. Niet alles wat ze je op Reddit wijsmaken is niet de waarheid h. Wat jij hiervoor hebt beschreven is hoe het in Amerika werkt, maar niet hier in Nederland.

Als je niet krijgt wat je gekocht hebt, en je hebt de verkopende partij aangeschreven en de kans gegeven om het probleem op te lossen, dan kan je de aankoopovereenkomst ontbinden en moet de webshop jouw aankoop terugdraaien.

Maar recht hebben is iets anders dan recht krijgen, en daarom heb je een rechtsbijstandsverzekering of kan je terecht bij het Juridisch Loket om verdere stappen te nemen.

Wat er dan verder in de voorwaarden staat maakt verder niet zo veel uit,. Zou mooi zijn, al die dropshippers die van die generieke voorwaarden op hun site zetten dat ze niet aansprakelijk zijn als jouw product niet aankomt, zo werkt dat natuurlijk niet _O-
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207838898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:45 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit is een nachtmerrie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n dure bestelling nooit zou laten bezorgen, al helemaal niet als je al weet dat het stelen van mobieltjes door bezorgers schering en inslag is. Begrijp me niet verkeerd, maar dit heb je niet zo handig gedaan. Was nou gewoon naar een telefoonwinkel gegaan en had het daar in ontvangst genomen.
Ik vrees dat je je geld gewoon kwijt bent.

Sorry, ik vind het gewoon dom.
De meeste telefoonwinkels hebben geen eens meer dure telefoons in de winkel liggen. Je kunt er eentje kopen welke dan de volgende dag bij je wordt thuisbezorgd (als je geluk hebt).
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_207839066
De webshop heeft een leveringsplicht. Aan die plicht is nu niet voldaan. Ookwel wanprestatie genoemd, in juridische termen. Je hebt recht op teruggave van het aankoopbedrag minus de waarde van de charger. Het consumentenrecht is goed geregeld, al helemaal bij koop op afstand.

Helaas heb ik dit meegemaakt als de andere partij. Het kwam voor dat een koper bij het bedrijf waar ik werkzaam was zeer boos contact opnam, omdat het doosje van de smartphone leeg was. Terwijl wij dit toch echt gevuld opgestuurd hadden. Omdat dit korte tijd achter elkaar is gebeurd bij volstrekt andere adressen en andere klanten, zijn we gestopt met verkopen van dure smartphones. Als verkoper heb je geen poot om op te staan. Het kost vervolgens enorm veel tijd en inspanning om een beroep te doen op de verzekering.
Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')