Lekker erwtensoep!quote:Op maandag 2 januari 2023 19:44 schreef marc0871 het volgende:
Ik had dus erwtensoep.
Veel
[ afbeelding ]
Gedroogde peterselie.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker erwtensoep!
Wat voor kruiden heb je erover gestrooid? En zijn de kruiden voor de foto, of voor de smaak?
quote:Op maandag 2 januari 2023 19:44 schreef marc0871 het volgende:
Ik had dus erwtensoep.
Veel
[ afbeelding ]
Tip: peterselie invriezen. En als je wat nodig hebt gewoon wat afbreken en gebruiken.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Gedroogde peterselie.
Stiekem was het voor de foto
Deed niet zo heel veel voor de smaak![]()
Lekker!quote:
Ook lekkerquote:Op maandag 2 januari 2023 20:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker!
Ik was op een verjaardag en had 3 kommen Chinese tomatensoepmet stokbrood en oude kaassalade.
Toe een puntje kersenvlaai met room.
quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Gedroogde peterselie.
Stiekem was het voor de foto
Goede tip (tevens reminder)quote:Op maandag 2 januari 2023 20:11 schreef maily het volgende:
[..]
Tip: peterselie invriezen. En als je wat nodig hebt gewoon wat afbreken en gebruiken.
quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:55 schreef golfer het volgende:
Nu: grote gegrilde gamba's in de schil met knoflook en chilipeper.
Vanavond: ravioli al brasato, funghi e vino rosse (stoofvlees, portobello en rode wijn, met daarbij kort geroerbakte Italiaanse groentenmix met paddo's en uitgebakken pancetta in een bolognesesaus.
Ik wil ook een paar kilootjes kwijt, even geen borrelplankjes meerquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:12 schreef Seeburg54 het volgende:
Kipschotel met knoflook/pesto saus en gegrilde paprika.
Met witlofsalade en volkoren penne.
En ja, ik probeer me de komende tijd wel wat in te houden wat eten en drinken betreft. Maar sinds ik 50+ ben wil afvallen niet meer echt. Balen.
Die worsten zijn gelukkig wel even houdbaar. Goed merkquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:27 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik wil ook een paar kilootjes kwijt, even geen borrelplankjes meer
Echt lastig ja.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:12 schreef Seeburg54 het volgende:
Kipschotel met knoflook/pesto saus en gegrilde paprika.
Met witlofsalade en volkoren penne.
En ja, ik probeer me de komende tijd wel wat in te houden wat eten en drinken betreft. Maar sinds ik 50+ ben wil afvallen niet meer echt. Balen.
Worstje kan ik wel eten, maar dan zonder kaas erbij en stokbroodquote:Op donderdag 5 januari 2023 16:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die worsten zijn gelukkig wel even houdbaar. Goed merk![]()
Ik eet vanavond gebakken rijst (met prei, ei, ui, pittige ketjap). Daarbij edamame boontjes en wokstukjes in chilimarinade.
Toe griespudding met kaneel.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:44 schreef golfer het volgende:
gekookte kruimige aardappels, gehaktballen volgen de Librijemethode en een botersla met tomaat.
R.I.P.quote:
Lekkerquote:
Dat ziet er echt smakelijk uit!quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Vandaag was het tijd voor pannenkoeken
[ link | afbeelding ]
Die maak ik nooit zo mooiquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
Netjes gebakken!quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hopelijk geen feta uit een pakje van de supermarkt maar een romig exemplaar van de Turkse supermarkt. Trouwens die grote feta blikken met plastic afsluitdop in de supermarkt doen bijna niet onder.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:46 schreef sigme het volgende:
We hadden alweer stevige lunch: risotto met shi-take, sucuk, meiraapjes en ui.
Mascarpone met chocola en lemoncurd toe.
Daarom als afsluiter opnieuw een salade:
[ afbeelding ]
IJsbergsla, gegrilde-paprika-uit-pot, even gebakken tomaatjes, wat feta, gekookt ei en gerookte zalm. Met wat kappertjes en een mosterd-mayosausje
Aal-en kruisbessen. Doet me denken aan de binnentuin waar ze groeide en waar ik speelde als kind. Waar koop je die tegenwoordig? Op de markt?quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:14 schreef sigme het volgende:
Als lunch hadden we een restant hartige taart van gister, daarna het middageten maar wat bescheiden gehouden.
[ afbeelding ]
Salade van gegrilde mini-bindsla, gegrilde-paprika-uit-pot, mozzarella en pijnboompitten en sardientjes en makreel uit blik
[ afbeelding ]
Toe mascarpone met aal- en kruisbessen en gehakte pistachenootjes
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
Die pan is rond! Wat kan er misgaanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die pan is rond! Wat kan er misgaan![]()
De aanloop ernaartoe om ze te bakken heeft wel de nodige tijd gekostIk laat het aan mijn moeder over. Strekte met alles mopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
[..]
De aanloop ernaartoe om ze te bakken heeft wel de nodige tijd gekostHeel veel sterkte hoop dat je snel hersteld en jeroen weer bij je kan zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jouw P/Z Jeroenstelletjequote:Op donderdag 5 januari 2023 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
De aanloop ernaartoe om ze te bakken heeft wel de nodige tijd gekostVandaag gelijk behoorlijk actief dus. Hopelijk niet te veel gedaan en ben je snel weer sterk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ik koop ze nietquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:54 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Aal-en kruisbessen. Doet me denken aan de binnentuin waar ze groeide en waar ik speelde als kind. Waar koop je die tegenwoordig? Op de markt?
Zoiets dacht ik alquote:Op donderdag 5 januari 2023 20:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik koop ze niet
Deze zomer hadden we weer een flinke oogst, en die eten we nu uit de diepvries. Er ligt geloof ik nog meer dan 20 kilo
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:53 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Hopelijk geen feta uit een pakje van de supermarkt maar een romig exemplaar van de Turkse supermarkt. Trouwens die grote feta blikken met plastic afsluitdop in de supermarkt doen bijna niet onder.
Je bedoelt die vierkante plakken in plastic? Ik vind die smaakloos. Heb je weleens verse feta gehaald bij de Turk? Is zo'n verschil! Heerlijk gewoon.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De schapen/geitenfeta uit de supermarkt zijn gewoon een dikke prima toch
Dat ga ik morgen maken, met geitenkaas, vijg, walnoot, roomkaas en rucolaquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag Flammkuchen gemaakt, erg lekker, ondanks het gebrek aan Federweisser.
Wasda?quote:
Oh. Als je wil mag ik dan een foto zien. Ik maak vaak een plaatpizza maar de bodem wordt altijd zo dik. Zowel bij kant en klaar deeg als bij zelfgemaakt deeg. Ook best lekker maar ik heb hem liever wat knapperiger. (In de oven btw).quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:35 schreef Karzai het volgende:
vrijdag visdag
zure haring voor lunch
en ik heb een rol pizzadeeg gekocht, daar maak ik van de ene helft een pizza siciliana van en de andere helft tonijn
met kaas, rode ui, kappertjes en olijven erbij
Mijne was Crème fraîche en gerookt spek.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:54 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Dat ga ik morgen maken, met geitenkaas, vijg, walnoot, roomkaas en rucola
Ik heb geen foto gemaakt, maar dat kant en klare deeg is dikker. Ben bang dat je een pizzaoven moet hebben om het knapperiger te krijgen. Die kunnen een stuk heter wordenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:55 schreef praadje het volgende:
[..]
Oh. Als je wil mag ik dan een foto zien. Ik maak vaak een plaatpizza maar de bodem wordt altijd zo dik. Zowel bij kant en klaar deeg als bij zelfgemaakt deeg. Ook best lekker maar ik heb hem liever wat knapperiger. (In de oven btw).
Nooit geweten dat er soepkippen bestonden. Even gegoogled en nu weet ik het. Bij de boerderij te bestellen. Ga ik ook proberen en deze week weer groentesoep maken.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zo een Kippensoep opzetten, die dan de hele dag laten trekken. 2,5 Kilo soepkip, prei, peen, selder en bleekselderij, laurier, peperkorrels, piment, foelie, saffraan, knoflook, ui, paar ansjovis filetjes, paradijskorrels, Tak rozemarijn, Tak Thijm. Edit
Heb net nog 250 cc droge witte wijn toegevoegd-
Laat ze 6-8 uur trekken minstens. Hoe langer hoe beter. Het proteine wordt dan gedeeltelijk afgebroken en er ontstaan smaakelementen als glutamaten, die je boullion een mooie volle umamismaak geven zonder dat je Knor of Maggi nodig hebt. Bindweefsel en kraakbeen breken af, lossen op en vormen oa gelatine. Er gebeuren heel veel processen met de groente en het vlees die voor een steeds diepere vollere smaak zorgen. Toen ik in de Horeca werkte hadden we de Bouillons dagen op staan, alle afsnijdsels van groenten en vlees ging er in, fles wijn niet leeggedronken? Hup in de Bouillon.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:55 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nooit geweten dat er soepkippen bestonden. Even gegoogled en nu weet ik het. Bij de boerderij te bestellen. Ga ik ook proberen en deze week weer groentesoep maken.
daar had ik ook wel zin inquote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:39 schreef FranticDJ het volgende:
koeientong in madeirasaus en aardappelkroketten
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Na een leuke wandeling lekker gegeten bij KFC. Vooral de kipstukken en ijsjes waren erg groot (en lekker!)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nog nooit bij KFC geweestquote:
Nice, jammer dat hij wat taai was.quote:
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nice, jammer dat hij wat taai was.
Vroeger slachten wij een koe en het eerst wat op ging was de tong en de lever![]()
Haal jij de tong gewoon bij de slager?
Heerlijk allemaal, maar ik kan dit beter niet gaan doen dan zit ik zo weer boven de honderd kiloquote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Na een leuke wandeling lekker gegeten bij KFC. Vooral de kipstukken en ijsjes waren erg groot (en lekker!)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 8 januari 2023 17:31 schreef golfer het volgende:
Gebakken kippendijfilets met shiitakes in gefermenteerde knoflooksaus met daarbij hard gebakken prei en sjalotten en een restant nasi goreng.
Wat een bijzondere foto zoquote:Op zondag 8 januari 2023 17:26 schreef praadje het volgende:
Hertenbiefstuk met frambozencompot, aardappelgratin en gemengde Italiaanse groenten.
[ afbeelding ][/img]
Morgen weeg ik 100kg, of in ieder geval bijna.quote:Op zondag 8 januari 2023 09:22 schreef Karzai het volgende:
[..]
Heerlijk allemaal, maar ik kan dit beter niet gaan doen dan zit ik zo weer boven de honderd kilo![]()
![]()
vandaag maak ik burrito's met kip, bonen, mais, ui en tomaat met guacemole erbij
Dank, was het ook echt!quote:Op zondag 8 januari 2023 22:03 schreef praadje het volgende:
Wow @:FutureFairytale . Dat ziet er echt verrukkelijk uit allemaal
Ziet er lekker uit. Maar ook iets om te plaatsen in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #31quote:Op zondag 8 januari 2023 22:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dank, was het ook echt!
Hele nette en vriendelijke bediening, mooi restaurant, goede uitleg over het concept en zeer flexibel.
Weet alleen niet of dit soort ayce zaken ons leuk vinden gezien we het bedrag er makkelijk uit eten.
Heeel veel gegeten, vooral garnalen peper/zout.
Van de vergeten foto's hadden we ook nog gefrituurde dikke garnalen die zo lekker waren!
En zelfs de toetjes waren allemaal goed, vooral de kokospudding
Je hebt gelijk. Zal ze in het vervolg daar neerzetten. Geen kfcquote:Op zondag 8 januari 2023 22:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit. Maar ook iets om te plaatsen in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #31
quote:Op zondag 8 januari 2023 22:47 schreef borisz het volgende:
Wanneer gaan we aan de wandel @:FutureFairytale ?
Ziet er goed uit.
/KFC is ook goed.
Zijn die net zo achteruit gegaan als Hertog ijs na de overname? Mora, van Dobben en Kwekkeboom zijn allemaal van Geloven sinds een jaar of 15quote:
Noem je vissticks ook 'croquettes de poisson'?quote:
Nee.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:19 schreef 2dope het volgende:
Noem je vissticks ook 'croquettes de poisson'?
Ah, wat pretentieus van ze.quote:
Dat ziet er verdomd lekker uit zeg.quote:Op maandag 9 januari 2023 17:27 schreef praadje het volgende:
Witlof gesmoord in honing met ham/kaas en mosterdpuree, afgewerkt met een snufje cayennepeper.
[ afbeelding ]
Het is ook goddelijk. Voor het geval dat je interesse hebt, hier het recept voor 3 stronkjes witlof.quote:
Dank je wel mij moeder maakt wel eens witlof ham rolletjes maar die drijven altijd en over gekookt.quote:Op maandag 9 januari 2023 18:07 schreef praadje het volgende:
[..]
Het is ook goddelijk. Voor het geval dat je interesse hebt, hier het recept voor 3 stronkjes witlof.
Kook de aardappelen en maak er stamppot van dmv een ei en wat boter. Doe er twee/drie eetlepels milde mosterd door. De witlof beetgaar koken en uit laten lekken. Wat boter in een koekenpan en de stronken door midden snijden. Deze in de pan doen en er honing bijdoen en even laten smoren.( de blaadjes vallen wel wat uit elkaar maar dat is geen probleem). De ham om de witlof doen en op de aardappelpuree leggen en afdekken met een pittige kaas. Klein beetje cayennepeper erover en 20/30 minuutjes in de oven op 190 graden. Eet smakelijk. Ik gebruik trouwens de Tex Mex geraspte kaas van de Jumbo, dat zijn verschillende soorten kaas door elkaar.
Ik denk dat dat hier niet het geval is omdat de onderlaag aardappelpuree is.quote:Op maandag 9 januari 2023 18:10 schreef Soury het volgende:
[..]
Dank je wel mij moeder maakt wel eens witlof ham rolletjes maar die drijven altijd en over gekookt.
quote:Op maandag 9 januari 2023 16:00 schreef golfer het volgende:
Vanavond: aardappelgratin, bistrosteak en een Oosterse salade.
Oeh! Dit ziet er erg goed uit, hier wil ik ook heen!quote:Op zondag 8 januari 2023 21:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Morgen weeg ik 100kg, of in ieder geval bijna.
Want na een lekkere wandeling van 15km ayce gegeten bij een mooi nieuw dimsum restaurant in het Kurhaus. Aantal gerechten herhaald, en dit allemaal met z'n 2'en gegeten + nog 3 gerechten waar we foto van waren vergeten.
Vanaf morgen weer gezond maar erg genoten van het weekend
Je gaat toch niet kapucijners bakkenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 17:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Maak vanavond gebakken kapucijners met uien, 2 gebakken eitjes, augurken, piccalilly en zilveruitjes
quote:Op dinsdag 10 januari 2023 16:48 schreef golfer het volgende:
Straks: gebakken krokante BBQ-aardappeltjes, krokante speklappen volgens deze methode en een salade met ei, komkommer en tomaat.
Houdbaarheidsgoedje geeft mss die nasmaak?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 17:50 schreef 111210 het volgende:
Voor het eerst hak bonenschotel geprobeerd. Normaal maak ik dit soort dingen zelf maar zag het in de afprijsbak liggen voor een euro.
Dus waarom ook niet. Weet meteen waarom het daarin lag want het is niet te vreten.
Vooral veel tomatenpuree opgedikt met maiszetmeel en een hele bittere nasmaak, geen idee waar het vandaan komt want er zit niks geks in, groente, bonen en kruiden.
[ afbeelding ]
Plaatje op de verpakking is uiteindelijk dit geworden:
[ afbeelding ]
Welke? De 1e of 2e?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 16:48 schreef golfer het volgende:
Straks: gebakken krokante BBQ-aardappeltjes, krokante speklappen volgens deze methode en een salade met ei, komkommer en tomaat.
2equote:
Kan makkelijk in de pan als de uien al wat zijn gebakken. Je hoeft ze alleen op te warmen, hoe maakt niet veel uit.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 17:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Je gaat toch niet kapucijners bakken
Niet naakt in de spiegel kijken dan.quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:37 schreef drakin het volgende:
Ik kan geen mossel meer zien, daarom eitje met geroerbakken bloemkoolblad
Dank voor de waarschuwing, maar die eet ik niet zelfquote:Op donderdag 12 januari 2023 15:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet naakt in de spiegel kijken dan.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:13 schreef FranticDJ het volgende:
koeientong
en nog ff in de vriezer kijken wat ik nog heb liggen aan rosti of aardappelovenkroketten
Ook even open gesnedenquote:Op donderdag 12 januari 2023 14:10 schreef golfer het volgende:
Vanavond: kleine Mexicaanse wraps met gehakt.
Het overgebleven gehaktmengsel met crème fraîche en mozzarella eten we om 3 uur vanmiddag als tussendoortje.
Er liggen rauwe uien opquote:Op donderdag 12 januari 2023 17:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Ook even open gesneden
[ afbeelding ]![]()
![]()
Zo'n lekker pittig crunchje icm de zachte vulling en wrap.quote:
Op welke temperatuur en hoe lang heb je de gamba’s in de airfryer gedaan? Ze zien er geweldig uit!quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:26 schreef golfer het volgende:
Nu: gekruide grote gamba's uit de airfryer met een zelfgemaakte cocktailsaus.
[ link | afbeelding ]![]()
Vanavond: kant&klaartje van de Appie: linguini carbonara.
Dat is helemaal correct en volgens het originele recept.quote:
Beetje olie en kruiden op diepvriesgamba's en dan 6 minuten in een op 180 graden voorverwarmde airfryer.quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:26 schreef Scriptascripta het volgende:
Op welke temperatuur en hoe lang heb je de gamba’s in de airfryer gedaan? Ze zien er geweldig uit!
Dat ga ik proberen! Hartelijk dank!quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Beetje olie en kruiden op diepvriesgamba's en dan 6 minuten in een op 180 graden voorverwarmde airfryer.
Ik las 'geklulde'quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:26 schreef golfer het volgende:
Nu: gekruide grote gamba's uit de airfryer met een zelfgemaakte cocktailsaus.
[ link | afbeelding ]![]()
Vanavond: kant&klaartje van de Appie: linguini carbonara.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:54 schreef praadje het volgende:
Ochtend; yoghurt
Middag; lunchen voor mijn verjaardag
Avond; vers slaatje van de slager.
Van harte gefeliciteerd en eet smakelijkquote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:54 schreef praadje het volgende:
Ochtend; yoghurt
Plaats je die dan ook hier?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:39 schreef 2dope het volgende:
Ik zit vanavond bij Cave Oporto, ergens in een kelder in de Brugstraat, in hartje centrum Groningen. Ga waarschijnlijk voor de Sardinhas Assada of Gamba's Piri Piri. Beetje saaie maar veilige keuzes![]()
Heel misschien volgen er nog foto's
Had iets warmer mogen zijn, maar de smaken zijn primaquote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:55 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond bij een Japans restaurant eten (geen sushi) besteld.
Van harte nogquote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:54 schreef praadje het volgende:
Ochtend; yoghurt
Dat ziet er goed uit.quote:
Wanneer doe je die ei er op?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren een "verse" pizza van de Coop. Zelf daarop nog ei, paprika en ui.
Nu een boterham kaas en jam.
Vanavond bruine bonen, uitgebakken spekjes, speklapje en de rest
Goed geraden, dankjewelquote:Op zaterdag 14 januari 2023 16:36 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Klinkt alsof je een beterschapswens kunt gebruiken....
Beterschap gewenst
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:23 schreef praadje het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit.
Ochtend; Volkoren bh met ham en kaas
Middag; Yoghurt met fruit
Avond; Hertenbiefstuk met aardappelgratin en gemengde groenten
Tussendoor; Maiswafels met jam en kruidenkaas, schaaltje Cheeto's.
Gewoon rauw erop en dan de pizza in de oven doen, werkt perfectquote:
Waar is dat? Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 14 januari 2023 19:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Was smullen.
[ link | afbeelding ]
Arm schaap , ziet er wel lekker uitquote:Op zaterdag 14 januari 2023 19:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Was smullen.
[ link | afbeelding ]
Ziet er lekker uit, dat jullie zoveel op kunnen, heerlijk!quote:Op zaterdag 14 januari 2023 19:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Was smullen.
[ link | afbeelding ]
Tante Jans in Leiden.quote:
Nou dat was ik wel die dag! Hadden al gereserveerd maar die ochtend begaf mn wasmachine het ineens. Dus 700 euro uit moeten geven aan een nieuwequote:
Hoop dat ie naar verwachting is!quote:Op zondag 15 januari 2023 17:43 schreef Kanaroe het volgende:
Hier wordt het een zelfgemaakte grote loempia en 1/2 haantje van de lokale snackbar met Aziatische eigenaren.
Ben benieuwd want die loempia's staan kennelijk erg goed bekend hier in mijn dorp.
Witlof in ham en een halve warme stoofpeer.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:40 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit, dat jullie zoveel op kunnen, heerlijk!
Maar wat ligt er nog meer op het bord, linksboven de sparerib?
Dankje!quote:Op zondag 15 januari 2023 17:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoop dat ie naar verwachting is!
[..]
Witlof in ham en een halve warme stoofpeer.
Wij moesten ons inhouden om dit keer niet onbeperkt te bestellen. Red je 1 rib niet?
Nou, die loempia was echt lekker! Niet te vet en goed gevuld met veeeeel taugé, kip en gemarineerde stukjes varkensvlees + goeie pittige smaak. Voor herhaling vatbaarquote:Op zondag 15 januari 2023 17:43 schreef Kanaroe het volgende:
Hier wordt het een zelfgemaakte grote loempia en 1/2 haantje van de lokale snackbar met Aziatische eigenaren.
Ben benieuwd want die loempia's staan kennelijk erg goed bekend hier in mijn dorp.
Ik vraag me altijd af waarom er altijd wijn in zit. Ik drink zelf niet en geen haar op mijn hoofd die erover denkt om het in huis te halen. Daarnaast lust ik wijn ook niet. Is er een niet-alcoholisch alternatief?quote:Op zondag 15 januari 2023 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Italiaans stoofvlees gemaakt naar dit recept: https://www.wijnspijs.nl/magazine/italiaans-stoofpotje-rund/
Gegeten met tagliatelle. Was
Geen idee, al lijkt de smaak me dan wel anders. Maar wellicht gewoon de wijn vervangen door dezelfde hoeveelheid bouillon (1 liter bouillon ipv 500 ml) of water (misschien is 1 liter bouillon wat zout in combi met de ansjovis)?quote:Op zondag 15 januari 2023 18:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom er altijd wijn in zit. Ik drink zelf niet en geen haar op mijn hoofd die erover denkt om het in huis te halen. Daarnaast lust ik wijn ook niet. Is er een niet-alcoholisch alternatief?
De alcohol is wel weg hoor het gaat om de smaak.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom er altijd wijn in zit. Ik drink zelf niet en geen haar op mijn hoofd die erover denkt om het in huis te halen. Daarnaast lust ik wijn ook niet. Is er een niet-alcoholisch alternatief?
Ik hou ook niet van wijn (of wodka) maar in eten vind ik het heerlijk. Het geeft een vollere smaak aan de saus en ik proef geen wijn.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Top!quote:Op zondag 15 januari 2023 18:41 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nou, die loempia was echt lekker! Niet te vet en goed gevuld met veeeeel taugé, kip en gemarineerde stukjes varkensvlees + goeie pittige smaak. Voor herhaling vatbaar
Ik heb zelfs een fles sherry aanwezig puur voor koken. Ik kan die bocht niet hardenquote:Op zondag 15 januari 2023 19:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van wijn (of wodka) maar in eten vind ik het heerlijk. Het geeft een vollere smaak aan de saus en ik proef geen wijn.
[..]
Top!![]()
Met hoge verwachtingen kan t weleens mis gaan.
Oh die heb ik laatst ook gemaakt. Inderdaad heerlijk.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Italiaans stoofvlees gemaakt naar dit recept: https://www.wijnspijs.nl/magazine/italiaans-stoofpotje-rund/
Gegeten met tagliatelle. Was
Ik had er dus ipv alcohol, bouillon in gedaan.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dank je. Ik zal het doen. Ik weet wel dat alcohol verdampt. Maar je zit daarna met een bijna volle fles wijn die je door de gootsteen kunt spoelen. Zonde van het geld. En dan nog naar de glasbak.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee, al lijkt de smaak me dan wel anders. Maar wellicht gewoon de wijn vervangen door dezelfde hoeveelheid bouillon (1 liter bouillon ipv 500 ml) of water (misschien is 1 liter bouillon wat zout in combi met de ansjovis)?
Ik zou even informeren bij de redactie: info@wijnspijs.nl
Ik had ook een vraag over het recept en kreeg vrij vlot antwoord.
Er is ook alcoholvrije wijn.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik drink zelf geen rode wijn maar als ik het voor een gerecht nodig heb koop ik gewoon een fles van ¤3.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dank je. Ik zal het doen. Ik weet wel dat alcohol verdampt. Maar je zit daarna met een bijna volle fles wijn die je door de gootsteen kunt spoelen. Zonde van het geld. En dan nog naar de glasbak.
Je kan ook van die mini flesjes wijn kopen. 25 cl Maar ik donder een hele fles door mijn stoofvlees.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik drink zelf geen rode wijn maar als ik het voor een gerecht nodig heb koop ik gewoon een fles van ¤3.
Bij gerecht waar je op reageerde gooi ik dan idd 250ml weg.
Hou niet van voedselverspilling maar dat restje wijn wat al amper een drol kost kan me nu echt maar weinig boeien hoor
Het, mede door de rode wijn, heerlijke stoofgerecht daarentegen.....![]()
quote:Op maandag 16 januari 2023 14:01 schreef golfer het volgende:
Straks: voor mij een portie sushi en voor B. een noodlesoepje.
Vanavond: zelfgemaakte rauwe andijvie stamppot met uit gebakken spekjes en een stuk slagersrookworst.
Oei, sterkte. Alleen vandaag of moet je langer blijven?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:05 schreef praadje het volgende:
Ontbijt; Koffie
Lunch; Niets
Avondeten; Verrassing van het (zieken)huis
Thanks. Als alles goed gaat 1 nachtje maar.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oei, sterkte. Alleen vandaag of moet je langer blijven?
Sterkte, hoop dat je morgen weer thuis bent!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:52 schreef praadje het volgende:
[..]
Thanks. Als alles goed gaat 1 nachtje maar.
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:21 schreef golfer het volgende:
Vanavond: 2 k&k ovenmaaltijden van de Appie.
Voor B. pappardella met een ragout van Italiaans stoofvlees in tomatensaus, bestrooid met Grana Padano en voor mij romige lasagne bolognese met zachte mozzarella op een bedje van spinazie.
Hier ook zuurkoolstampot. Met een vegan chorizo.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:10 schreef borisz het volgende:
Zuurkool. Met spekjes. De Worst ben ik vergeten
Twee weken geleden al een keer zuurkool gehaald samen met een rode koolquote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:32 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Hier ook zuurkoolstampot. Met een vegan chorizo.
Onderweg op de fiets rook ik ook een aantal keer zuurkool. Zou het de bonusaanbieding zijn geweest?
Ik mis avondeten.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:17 schreef rosita1 het volgende:
Vandaag:
2 mandarijnen, de fraaie, met blad! ('t begon zo goed...)
weldra:
1 afbakbroodje met kaas
1 saucijzenbroodje
Een stuk of 8 kikkertjes (je weet wel, die snoepjes)
Een handje cashewnoten
2 zakjes chips (klein)
Aah dit was hetquote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:18 schreef rosita1 het volgende:
Oh, ja een een fles prosecco. En nu ga ik naar bed.
Nutsquote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:39 schreef Prego het volgende:
Ontbijt was een flink restje tartiflette van gisterengeen lunch want ik zat nog vol.
Nu een Nuts en vanavond ramen
Oehhh dat toetjequote:Op woensdag 18 januari 2023 00:17 schreef drakin het volgende:
Alweer soep
Maar ook chocolade toetje met koffie likeur en kiwi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |