Lekker erwtensoep!quote:Op maandag 2 januari 2023 19:44 schreef marc0871 het volgende:
Ik had dus erwtensoep.
Veel
[ afbeelding ]
Gedroogde peterselie.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker erwtensoep!
Wat voor kruiden heb je erover gestrooid? En zijn de kruiden voor de foto, of voor de smaak?
quote:Op maandag 2 januari 2023 19:44 schreef marc0871 het volgende:
Ik had dus erwtensoep.
Veel
[ afbeelding ]
Tip: peterselie invriezen. En als je wat nodig hebt gewoon wat afbreken en gebruiken.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Gedroogde peterselie.
Stiekem was het voor de foto
Deed niet zo heel veel voor de smaak![]()
Lekker!quote:
Ook lekkerquote:Op maandag 2 januari 2023 20:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker!
Ik was op een verjaardag en had 3 kommen Chinese tomatensoepmet stokbrood en oude kaassalade.
Toe een puntje kersenvlaai met room.
quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Gedroogde peterselie.
Stiekem was het voor de foto
Goede tip (tevens reminder)quote:Op maandag 2 januari 2023 20:11 schreef maily het volgende:
[..]
Tip: peterselie invriezen. En als je wat nodig hebt gewoon wat afbreken en gebruiken.
quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:55 schreef golfer het volgende:
Nu: grote gegrilde gamba's in de schil met knoflook en chilipeper.
Vanavond: ravioli al brasato, funghi e vino rosse (stoofvlees, portobello en rode wijn, met daarbij kort geroerbakte Italiaanse groentenmix met paddo's en uitgebakken pancetta in een bolognesesaus.
Ik wil ook een paar kilootjes kwijt, even geen borrelplankjes meerquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:12 schreef Seeburg54 het volgende:
Kipschotel met knoflook/pesto saus en gegrilde paprika.
Met witlofsalade en volkoren penne.
En ja, ik probeer me de komende tijd wel wat in te houden wat eten en drinken betreft. Maar sinds ik 50+ ben wil afvallen niet meer echt. Balen.
Die worsten zijn gelukkig wel even houdbaar. Goed merkquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:27 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik wil ook een paar kilootjes kwijt, even geen borrelplankjes meer
Echt lastig ja.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:12 schreef Seeburg54 het volgende:
Kipschotel met knoflook/pesto saus en gegrilde paprika.
Met witlofsalade en volkoren penne.
En ja, ik probeer me de komende tijd wel wat in te houden wat eten en drinken betreft. Maar sinds ik 50+ ben wil afvallen niet meer echt. Balen.
Worstje kan ik wel eten, maar dan zonder kaas erbij en stokbroodquote:Op donderdag 5 januari 2023 16:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die worsten zijn gelukkig wel even houdbaar. Goed merk![]()
Ik eet vanavond gebakken rijst (met prei, ei, ui, pittige ketjap). Daarbij edamame boontjes en wokstukjes in chilimarinade.
Toe griespudding met kaneel.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:44 schreef golfer het volgende:
gekookte kruimige aardappels, gehaktballen volgen de Librijemethode en een botersla met tomaat.
R.I.P.quote:
Lekkerquote:
Dat ziet er echt smakelijk uit!quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Vandaag was het tijd voor pannenkoeken
[ link | afbeelding ]
Die maak ik nooit zo mooiquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
Netjes gebakken!quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hopelijk geen feta uit een pakje van de supermarkt maar een romig exemplaar van de Turkse supermarkt. Trouwens die grote feta blikken met plastic afsluitdop in de supermarkt doen bijna niet onder.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:46 schreef sigme het volgende:
We hadden alweer stevige lunch: risotto met shi-take, sucuk, meiraapjes en ui.
Mascarpone met chocola en lemoncurd toe.
Daarom als afsluiter opnieuw een salade:
[ afbeelding ]
IJsbergsla, gegrilde-paprika-uit-pot, even gebakken tomaatjes, wat feta, gekookt ei en gerookte zalm. Met wat kappertjes en een mosterd-mayosausje
Aal-en kruisbessen. Doet me denken aan de binnentuin waar ze groeide en waar ik speelde als kind. Waar koop je die tegenwoordig? Op de markt?quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:14 schreef sigme het volgende:
Als lunch hadden we een restant hartige taart van gister, daarna het middageten maar wat bescheiden gehouden.
[ afbeelding ]
Salade van gegrilde mini-bindsla, gegrilde-paprika-uit-pot, mozzarella en pijnboompitten en sardientjes en makreel uit blik
[ afbeelding ]
Toe mascarpone met aal- en kruisbessen en gehakte pistachenootjes
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
Die pan is rond! Wat kan er misgaanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die pan is rond! Wat kan er misgaan![]()
De aanloop ernaartoe om ze te bakken heeft wel de nodige tijd gekostIk laat het aan mijn moeder over. Strekte met alles mopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
[..]
De aanloop ernaartoe om ze te bakken heeft wel de nodige tijd gekostHeel veel sterkte hoop dat je snel hersteld en jeroen weer bij je kan zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jouw P/Z Jeroenstelletjequote:Op donderdag 5 januari 2023 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
De aanloop ernaartoe om ze te bakken heeft wel de nodige tijd gekostVandaag gelijk behoorlijk actief dus. Hopelijk niet te veel gedaan en ben je snel weer sterk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ik koop ze nietquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:54 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Aal-en kruisbessen. Doet me denken aan de binnentuin waar ze groeide en waar ik speelde als kind. Waar koop je die tegenwoordig? Op de markt?
Zoiets dacht ik alquote:Op donderdag 5 januari 2023 20:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik koop ze niet
Deze zomer hadden we weer een flinke oogst, en die eten we nu uit de diepvries. Er ligt geloof ik nog meer dan 20 kilo
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:53 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Hopelijk geen feta uit een pakje van de supermarkt maar een romig exemplaar van de Turkse supermarkt. Trouwens die grote feta blikken met plastic afsluitdop in de supermarkt doen bijna niet onder.
Je bedoelt die vierkante plakken in plastic? Ik vind die smaakloos. Heb je weleens verse feta gehaald bij de Turk? Is zo'n verschil! Heerlijk gewoon.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De schapen/geitenfeta uit de supermarkt zijn gewoon een dikke prima toch
Dat ga ik morgen maken, met geitenkaas, vijg, walnoot, roomkaas en rucolaquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag Flammkuchen gemaakt, erg lekker, ondanks het gebrek aan Federweisser.
Wasda?quote:
Oh. Als je wil mag ik dan een foto zien. Ik maak vaak een plaatpizza maar de bodem wordt altijd zo dik. Zowel bij kant en klaar deeg als bij zelfgemaakt deeg. Ook best lekker maar ik heb hem liever wat knapperiger. (In de oven btw).quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:35 schreef Karzai het volgende:
vrijdag visdag
zure haring voor lunch
en ik heb een rol pizzadeeg gekocht, daar maak ik van de ene helft een pizza siciliana van en de andere helft tonijn
met kaas, rode ui, kappertjes en olijven erbij
Mijne was Crčme fraîche en gerookt spek.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:54 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Dat ga ik morgen maken, met geitenkaas, vijg, walnoot, roomkaas en rucola
Ik heb geen foto gemaakt, maar dat kant en klare deeg is dikker. Ben bang dat je een pizzaoven moet hebben om het knapperiger te krijgen. Die kunnen een stuk heter wordenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:55 schreef praadje het volgende:
[..]
Oh. Als je wil mag ik dan een foto zien. Ik maak vaak een plaatpizza maar de bodem wordt altijd zo dik. Zowel bij kant en klaar deeg als bij zelfgemaakt deeg. Ook best lekker maar ik heb hem liever wat knapperiger. (In de oven btw).
Nooit geweten dat er soepkippen bestonden. Even gegoogled en nu weet ik het. Bij de boerderij te bestellen. Ga ik ook proberen en deze week weer groentesoep maken.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zo een Kippensoep opzetten, die dan de hele dag laten trekken. 2,5 Kilo soepkip, prei, peen, selder en bleekselderij, laurier, peperkorrels, piment, foelie, saffraan, knoflook, ui, paar ansjovis filetjes, paradijskorrels, Tak rozemarijn, Tak Thijm. Edit
Heb net nog 250 cc droge witte wijn toegevoegd-
Laat ze 6-8 uur trekken minstens. Hoe langer hoe beter. Het proteine wordt dan gedeeltelijk afgebroken en er ontstaan smaakelementen als glutamaten, die je boullion een mooie volle umamismaak geven zonder dat je Knor of Maggi nodig hebt. Bindweefsel en kraakbeen breken af, lossen op en vormen oa gelatine. Er gebeuren heel veel processen met de groente en het vlees die voor een steeds diepere vollere smaak zorgen. Toen ik in de Horeca werkte hadden we de Bouillons dagen op staan, alle afsnijdsels van groenten en vlees ging er in, fles wijn niet leeggedronken? Hup in de Bouillon.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:55 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nooit geweten dat er soepkippen bestonden. Even gegoogled en nu weet ik het. Bij de boerderij te bestellen. Ga ik ook proberen en deze week weer groentesoep maken.
daar had ik ook wel zin inquote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:39 schreef FranticDJ het volgende:
koeientong in madeirasaus en aardappelkroketten
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Na een leuke wandeling lekker gegeten bij KFC. Vooral de kipstukken en ijsjes waren erg groot (en lekker!)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nog nooit bij KFC geweestquote:
Nice, jammer dat hij wat taai was.quote:
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nice, jammer dat hij wat taai was.
Vroeger slachten wij een koe en het eerst wat op ging was de tong en de lever![]()
Haal jij de tong gewoon bij de slager?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |