De alcohol is wel weg hoor het gaat om de smaak.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom er altijd wijn in zit. Ik drink zelf niet en geen haar op mijn hoofd die erover denkt om het in huis te halen. Daarnaast lust ik wijn ook niet. Is er een niet-alcoholisch alternatief?
Ik hou ook niet van wijn (of wodka) maar in eten vind ik het heerlijk. Het geeft een vollere smaak aan de saus en ik proef geen wijn.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom er altijd wijn in zit. Ik drink zelf niet en geen haar op mijn hoofd die erover denkt om het in huis te halen. Daarnaast lust ik wijn ook niet. Is er een niet-alcoholisch alternatief?
Top!quote:Op zondag 15 januari 2023 18:41 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nou, die loempia was echt lekker! Niet te vet en goed gevuld met veeeeel taugé, kip en gemarineerde stukjes varkensvlees + goeie pittige smaak. Voor herhaling vatbaar
Ik heb zelfs een fles sherry aanwezig puur voor koken. Ik kan die bocht niet hardenquote:Op zondag 15 januari 2023 19:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van wijn (of wodka) maar in eten vind ik het heerlijk. Het geeft een vollere smaak aan de saus en ik proef geen wijn.
[..]
Top!![]()
Met hoge verwachtingen kan t weleens mis gaan.
Oh die heb ik laatst ook gemaakt. Inderdaad heerlijk.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Italiaans stoofvlees gemaakt naar dit recept: https://www.wijnspijs.nl/magazine/italiaans-stoofpotje-rund/
Gegeten met tagliatelle. Was
Ik had er dus ipv alcohol, bouillon in gedaan.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dank je. Ik zal het doen. Ik weet wel dat alcohol verdampt. Maar je zit daarna met een bijna volle fles wijn die je door de gootsteen kunt spoelen. Zonde van het geld. En dan nog naar de glasbak.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee, al lijkt de smaak me dan wel anders. Maar wellicht gewoon de wijn vervangen door dezelfde hoeveelheid bouillon (1 liter bouillon ipv 500 ml) of water (misschien is 1 liter bouillon wat zout in combi met de ansjovis)?
Ik zou even informeren bij de redactie: info@wijnspijs.nl
Ik had ook een vraag over het recept en kreeg vrij vlot antwoord.
Er is ook alcoholvrije wijn.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik drink zelf geen rode wijn maar als ik het voor een gerecht nodig heb koop ik gewoon een fles van ¤3.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dank je. Ik zal het doen. Ik weet wel dat alcohol verdampt. Maar je zit daarna met een bijna volle fles wijn die je door de gootsteen kunt spoelen. Zonde van het geld. En dan nog naar de glasbak.
Je kan ook van die mini flesjes wijn kopen. 25 cl Maar ik donder een hele fles door mijn stoofvlees.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik drink zelf geen rode wijn maar als ik het voor een gerecht nodig heb koop ik gewoon een fles van ¤3.
Bij gerecht waar je op reageerde gooi ik dan idd 250ml weg.
Hou niet van voedselverspilling maar dat restje wijn wat al amper een drol kost kan me nu echt maar weinig boeien hoor
Het, mede door de rode wijn, heerlijke stoofgerecht daarentegen.....![]()
quote:Op maandag 16 januari 2023 14:01 schreef golfer het volgende:
Straks: voor mij een portie sushi en voor B. een noodlesoepje.
Vanavond: zelfgemaakte rauwe andijvie stamppot met uit gebakken spekjes en een stuk slagersrookworst.
Oei, sterkte. Alleen vandaag of moet je langer blijven?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:05 schreef praadje het volgende:
Ontbijt; Koffie
Lunch; Niets
Avondeten; Verrassing van het (zieken)huis
Thanks. Als alles goed gaat 1 nachtje maar.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oei, sterkte. Alleen vandaag of moet je langer blijven?
Sterkte, hoop dat je morgen weer thuis bent!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:52 schreef praadje het volgende:
[..]
Thanks. Als alles goed gaat 1 nachtje maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |