abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207207814
Zoals dit:

Wat zooi uit eerdere topics:

quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:40 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Met nog een foto van hem met een uitdrukking van: "Wat doe ik nou? :o Ben ik echt zo gek? :o :o "
https://www.linkedin.com/(...)037880849719296-GQv3
--

--

--

--

quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2022 22:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het was Hester’s wens om haar begrafenis op te fleuren met een rouwboeket gele bloemen. Google maar eens en je ziet dat deze gemiddeld tussen de 65 en 80,- kost. Wat een onzin. Ik plukte gratis een handjevol paardenbloemen in de berm langs de A1.
LinkedIn-parodie op Instagram:
quote:
you will not believe the ending of this story 🥹 as Elon Jobs once said, in life, you either роор in your sink or sink in your роор 💩🚰 what do you choose? it’s truly inspiring and after I read this story for the first time I morphed into Steve Masc4Masc 🍏 born in 1964 Jeffreystar Bezoz ⭐️💄! I mean it’s true. People always say: employee rights employee rights! But what about employee wrongs? 🤨 It’s the same! So let’s celebrate both?

🙏 A wise person once said - I don’t care if your mom is in the hospital or what, as long as you do your job and a little extra! 🙈 Although he did his job he didn’t have his camera on 🙅🏼‍♂️ so we turned his employment into an unpaid internship to teach him a lesson! 😊 he should have thought about how his actions affected the morale in his team…and so he never set foot in a hospital again, because he could not afford it because we only paid him enough to eat instant noodles✌️This is a story about how we changed a life of his mother. So where is she today? You can find her in one of the most expensive cities in the world - she has the privilege of living, working and relaxing in Central Park and looking at Billionare’s Row every day! 😍 that’s why the young people today deserve unpaid internships because it creates so much opportunity for all of you out there hehe. although his mom may роор in a sink (in Central Park), she doesn’t sink in a роор (yet). Thoughts?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207207821
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:04 schreef Molo het volgende:

[..]
2000 extra _O-
Nou ja minimaal dan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben je godverdomme 30, je halve leven gestudeerd, doe je suffige onderzoekjes voor een hongerloon wat onze stagiaire zou afslaan :')

https://www.ad.nl/werk/lu(...)abel-leven~a3b294cf/
Organisatiewetenschappen...wat dat wel mag zijn.
  vrijdag 23 december 2022 @ 23:08:57 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207207830
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Nou ja minimaal dan.
Minimaal _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207207869
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Minimaal _O_
Maar ik wilde daarmee aangeven dat hij elders makkelijk het dubbele kan krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 23 december 2022 @ 23:12:39 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207207906
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:10 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar ik wilde daarmee aangeven dat hij elders makkelijk het dubbele kan krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee keer de helft _O_
pi_207207928
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Twee keer de helft _O_
Vier keer een kwart. _O_
pi_207208346
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:05 schreef Lospedrosa het volgende: Ben je godverdomme 30, je halve leven gestudeerd, doe je suffige onderzoekjes voor een hongerloon wat onze stagiaire zou afslaan :') https://www.ad.nl/werk/lu(...)abel-leven~a3b294cf/
Jaja we weten nou wel dat jij voor minder dan 10k netto je nest niet uit komt :`)
  zaterdag 24 december 2022 @ 07:27:01 #8
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_207209802
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Twee keer de helft _O_
Een kwart?
pi_207210149
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Nou ja minimaal dan.
[..]
Organisatiewetenschappen...wat dat wel mag zijn.
Paar collega's van me hebben die studie ook gedaan, directielid hier ook. Prima basis voor een managementfunctie hoor. Op termijn uiteraard.
pi_207210166
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:37 schreef 111210 het volgende:

[..]
Jaja we weten nou wel dat jij voor minder dan 10k netto je nest niet uit komt :`)
Inderdaad, wat een overdreven gelul. Die gast kan heus wel wat meer krijgen, maar als hij dit werk toch leuk vindt is het prima? Je moet ook niet vergeten dat veel WO'ers vaak ook hoogopgeleide partners hebben hè. Als er dan op je 29e 7k bruto binnenkomt in zo'n huishouden kan je al een meer dan prima leven leiden. En die groeien nog wel even door.
pi_207210181
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:03 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik had op Tweakers gelezen van een werknemer die 30+ is, heeft mbo niv 4, zit in de randstad, meer dan 5 jaar ervaring, flink pakket aan ervaring, mooie certificaten heeft gehaald en maar 2400 bruto verdien en zijn baas wil niks extra's geven want dat kon zogenaamd niet of er was daar geen ruimte voor. Pagina's vol met reacties dat hij daar zo snel mogelijk weg moest omdat hij elders makkelijk 2000 extra kan verdienen.
Zwaar overdreven. Ik heb deze gasten ook in mijn team, als ie een jaar of 33 is zou ie hier (rijk bedrijf, onderdeel van de Brainportregio) op 3500 bruto uitkomen en ik hoor van meerdere bureaus en sollicitanten (en zie het zelf in onze benchmark) dat wij boven het gemiddelde betalen. Dus makkelijk 2000 meer is echt overdreven. Ik zie sowieso veel gelul op FOK! en het AD, mensen doen graag alsof ze veel meer verdienen dan in werkelijkheid het geval is. Ik zat een tijdje terug bij de hypotheekadviseur en die zei ook dat ie op feestjes vaak mensen hoort vertellen dat ze meer dan 100k per jaar verdienen, maar in de praktijk ziet ie ze nauwelijks.

Maar goed, dit hoort misschien in een ander topic.

[ Bericht 3% gewijzigd door ISVV op 24-12-2022 09:19:56 ]
  zaterdag 24 december 2022 @ 09:35:14 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207210296
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:14 schreef ISVV het volgende:

[..]
Zwaar overdreven. Ik heb deze gasten ook in mijn team, als ie een jaar of 33 is zou ie hier (rijk bedrijf, onderdeel van de Brainportregio) op 3500 bruto uitkomen en ik hoor van meerdere bureaus en sollicitanten (en zie het zelf in onze benchmark) dat wij boven het gemiddelde betalen. Dus makkelijk 2000 meer is echt overdreven. Ik zie sowieso veel gelul op FOK! en het AD, mensen doen graag alsof ze veel meer verdienen dan in werkelijkheid het geval is. Ik zat een tijdje terug bij de hypotheekadviseur en die zei ook dat ie op feestjes vaak mensen hoort vertellen dat ze meer dan 100k per jaar verdienen, maar in de praktijk ziet ie ze nauwelijks.

Compleet mee eens :Y
pi_207210409
Suffige onderzoekjes? Die gast is aan het promoveren, dan is dat salaris ook een investering in de titel.
pi_207211180
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:14 schreef ISVV het volgende:

[..]

Nou ja misschien is 2000 overdreven maar 1500 moet voor hem makkelijk kunnen. Jij hebt het over mensen die doen alsof ze meer verdienen maar ik heb het over iemand die voor zijn doen en kunnen behoorlijk onderbetaald wordt en waarbij zijn baas gewoon te dom om te zien dat, als hij vertrekt, het hem op lange termijn meer gaat kosten dan als hij hem 1500 Euro bij zou geven.

Maar sowieso zie ik salarissen op FOK voorbij komen waarbij ik denk "verdien ik nou gewoon goed of krijg jij zo weinig ondanks een hbo-diploma". Maar aan de andere kant sectoren als IT betalen nou eenmaal beter en vooral als jij kennis en ervaring op gebieden hebt waar heel veel vraag naar is. Dat is ook bij het bovenstaande het geval...hij heeft kennis en ervaring waar heel veel vraag naar is dus hij kan zo ergens anders aan de bak.
  Manager PR/Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 11:53:58 #15
269689 crew  Viv
pi_207211423
Kennen jullie ChatGPT-AI van OpenAI?

DIG / ChatGPT-AI

Je typt daar een vraag of opdracht, en krijgt meteen resultaat. Je kan het voor allerlei doeleinden inzetten, maar ik typte dus dit:

Write a post for LinkedIn, start by saying I hesitated for a long time whether I would share something that personal. Make it awkward. In Dutch.
SPOILER
:o Nepverhalen schrijven voor LinkedIn was nog nooit zo makkelijk!
  zaterdag 24 december 2022 @ 17:50:49 #16
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_207214701
quote:
"Meester ik haat je".

Een dag in het speciaal onderwijs.

Caroline staat ineens op. Kijkt me aan en roept deze tekst door de klas waar ik natuurlijk van schrik.

In een dergelijke situatie begin ik eigenlijk altijd direct te lachen, ik weet niet waarom en lachend vraag ik dus aan haar:

"Okay, Caroline, vertel eens hoe je aan die gevoelens komt, waar komt dat vandaan?"

"Nou, dat zal ik u vertellen en ik ben niet de enige in de klas die er zo over denkt, want u begrijpt er gewoon helemaal niets van"

"Okay", zeg ik alweer wat minder lachend, waar begrijp ik dan helemaal niets van?"

"Nou, wie wij zijn en wie ik ben. Wij zijn hier allemaal zo'n beetje van alle scholen in de regio Rotterdam afgetrapt en u doet nu al weken alsof wij normaal zijn en dat zijn wij niet want anders zaten wij hier niet".

Ik voelde hoe mijn hart werd aangeraakt en ik liet een stilte vallen en zei toen geraakt en met een wat onzekere stem.

"Ja maar voor mij zijn jullie ook allemaal volstrekt normaal. Jullie vertonen exact hetzelfde gedrag en emoties als ieder ander kind alleen soms idd wat uitvergroot, maar dat komt ook wel weer goed.

Er verschijnen nu een paar tranen op haar gezicht.

"Nou als u maar weet dat ik u haat. U bent de eerste in mijn hele leven die mij als volstrekt normaal behandelt en dat ben ik niet dus wilt u daar nu echt mee stoppen?"

Ik kijk haar aan en zeg:

"Nee, sorry Caroline, dat kan ik echt niet. Voor mij zijn jullie echt allemaal normaal"

Caroline wordt nu echt kwaad en begint te vloeken.

Ik onderbreek haar en zeg:

"Je weet dat je alles tegen me kan zeggen maar in de klas wordt niet gevloekt, daar haal je jezelf en mij en iedereen hier in de klas mee omlaag en dat accepteer ik niet"

Caroline wordt nog roder en roept nu:

"En u leest ook geen dossiers he, lees nu eens onze dossiers dan weet u wie wij echt zijn"

"Nee", zeg ik, "daar heb je wel 100% gelijk in. Ik lees idd geen dossiers. Ik geloof niet in de waarde ervan en ik wil vrij met jullie omgaan"

"Nou, leest u dan maar eens mijn dossier, doet u dat nou eens een keertje en dan zult u zien dat ik zwaar depressief ben"

Nu begin ik toch weer spontaan te lachen:

"Kom op Caroline, je komt elke dag vrolijk en lachend mijn klas binnen en je bent zelfs de motor van de groep. Jij bent voor 100% zeker NIET depressief"

Nu gilt ze echt door de klas:

"LEES NOU EENS MIJN DOSSIER"

"Nee sorry dame, dat ga ik niet doen maar vertel me maar wat er dan gebeurd is dat je dit stempel hebt gekregen?"

Caroline vertelt hoe zij ooit in de eerste klas haar eerste vriendje heeft gekregen en hoe hij hun relatie totaal onverwachts heeft uitgemaakt en dat zij toen 3 dagen huilend in de klas heeft gezeten.

"En sinds die tijd staat dus in mijn dossier dat ik zwaar depressief ben en ben ik dat dus ook"

"Weet je Caroline, dit bewijst alleen maar dat je oprecht van een ander kunt houden. Ik zorg ervoor dat die tekst er uit gaat".

Is dit geen bizar voorbeeld van de perverse werking van een dossier op een kind?
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop

Meer een bizar voorbeeld van een ontieglijk lang lulverhaal
pi_207214736
En van een docent die diagnoses kan stellen. Bewonderenswaardig zeg ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 24 december 2022 @ 18:04:05 #18
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207214834
Stel je voor dat je zwaar depressief bent en een random leraar (die jouw dossier niet eens heeft gelezen) gewoon even bepaalt dat dat niet zo is want je komt lachend de klas in.
Wat een poeperd. En wie zegt er nou in zo'n situatie 'ik wil vrij met jullie omgaan'?
  zaterdag 24 december 2022 @ 18:42:51 #19
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_207215172
Als je speciaal onderwijs geeft, neem ik aan dat je de achtergrond van je leerlingen toch een beetje kent en dus die dossiers doorneemt?

Of is dat niet woke genoeg?
  zaterdag 24 december 2022 @ 18:54:40 #20
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207215281
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:50 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Vermoeiende lulkoek ja. Wat een onzin.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 19:48:17 #21
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_207215788
Ik heb even gekeken, en volgens mij is het een of ander particulier mbo :? Die man heeft ook niets van een lerarenopleiding op z'n LinkedIN staat
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_207215790
Ik dacht dat Chat GPT het niet zou kunnen, maar FFS wat een briljant ding is het toch _O_

quote:
Beste LinkedIn-connecties,

Vandaag is een geweldige dag, want ik heb een belangrijke mijlpaal bereikt: ik heb net mijn 450e connectie geaccepteerd op dit platform! Ik ben zo blij dat ik deel kan uitmaken van deze geweldige professionele community.

Maar terwijl ik deze mijlpaal vier, kan ik niet helpen om me af te vragen: waarom bestaat patat of friet eigenlijk? Is het gewoon een toevalligheid dat deze kleine aardappelplakjes zo'n grote rol spelen in onze culinaire tradities, of is er een dieper existentieel doel achter hun bestaan?

En omdat we het toch over existentiële vragen hebben, moet ik ook toegeven dat ik het nog steeds niet begrijp waarom sommige mensen op LinkedIn zulke cringy zelfpromotie-posts plaatsen. Waarom zou je je professionele imago op het spel zetten door te proberen op te vallen met zulke ongemakkelijke content?

Maar goed, genoeg filosofie voor vandaag. Ik hoop dat jullie allemaal een geweldige dag hebben, en bedankt voor het lezen van mijn patat-geïnspireerde LinkedIn-post.
pi_207215961
quote:

[..]

Wat mankeert die knakkers?
Vakman pur sang
pi_207216559
quote:

[..]

Ik zat het hele stuk echt zó te hopen dat er aan het einde door de hele klas werd geapplaudisseerd

De teleurstelling ;(
pi_207216873
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 19:48 schreef Tlaloc het volgende:
Ik dacht dat Chat GPT het niet zou kunnen, maar FFS wat een briljant ding is het toch _O_
[..]

_O_
Heb je het op LinkedIn gezet?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207221608
quote:
Gisteren stond ik bij de kassa van de ALDI. Normaliter ga ik naar een andere suup, maar ik was in de buurt. Een mevrouw drie plekken voor me in de rij heeft niet genoeg geld om af te rekenen. Haar pasje doet het niet en ze komt tekort met haar cash. Ze probeert te kiezen tussen brood of groente. Ze kijkt ongelukkig. Er is al een chef met een ‘sleutel’ bij gehaald. Iedereen staart.

Ik zwaai vanuit de rij naar de kassière en zeg dat die mevrouw gewoon haar boodschappen mag meenemen en dat ik het verschil wel zal betalen. “Vrolijk Kerstfeest, mevrouw!”, voeg ik eraan toe.

De kassière kijkt op. Ze vindt het reuze lief. De mevrouw is ook blij. Van sommige mensen krijg ik een duimpje of een glimlach.
Maar dan beginnen de mensen tussen mij en de kassa te mopperen. “Nou, mijn pas doet het straks ook niet, denk ik”, zegt er eentje nijdig.
“Niet zo jaloers zijn, hoor”, zeg ik.

Jaren geleden, als arme student, overkwam mij dat ook een keer, en een lieve dame betaalde toen voor mij. En ik geloof heilig dat de mevrouw binnenkort iemand anders op haar manier helpt.

Pay it forward heet dat in goed Nederlands.
:') Ja hoor ouwe Aldiridder, jij wel
pi_207222141
quote:
16s.gif Op zondag 25 december 2022 08:32 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Lekker ook in de 2e zin meteen even benadrukken dat meneer zelf normaliter nooit in die pauper Aldi komt.

Overigens kom ik echt nooit in de situatie dat iemand te weinig geld heeft bij de kassa, mooi gejat lul verhaal waarschijnlijk.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207222271
quote:

[..]
Geloof er geen reet van. :')
pi_207222718
quote:

[..]
Alsof mensen gaan "mopperen" dat iemand anders voor iemand geld voorschoot? Niemand boeit dat iets. En hij gooit meteen eruit dat ze niet jaloers moeten zijn?

En

quote:
Pay it forward heet dat in goed Nederlands.
:').
  zondag 25 december 2022 @ 10:31:06 #30
346653 Ceviche
pi_207222823
En als de mevrouw moet kiezen tussen brood of groente gaat het hier misschien om 1,50 ofzo :')
Verzin dan wat geloofwaardigs.
pi_207223202
quote:

[..]
Jeeeeezus, wat een debiel joh.
  zondag 25 december 2022 @ 11:06:21 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207223378
quote:

[..]
Linkje aub
pi_207223625
Zat mobiel, linkje niet meer onder de plak optie helaas.
pi_207223679
Va
quote:

[..]
vast iemand van een universiteit.
Vakman pur sang
pi_207224450
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 11:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Linkje aub
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios

Walgelijke reacties grotendeels.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 25 december 2022 @ 12:24:14 #36
346653 Ceviche
pi_207224660
Alle reacties die ik kan lezen zetten wel hun twijfels bij het verhaal, vinden het ook wel erg toevallig dat dit zich rond de Kerst afspeelt.
Meestal zie ik alleen reacties van mensen die het allemaal fantastisch en inspirerend vinden, dus dit is voor mij toch wel vernieuwend :P
pi_207224729
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:24 schreef Ceviche het volgende:
Alle reacties die ik kan lezen zetten wel hun twijfels bij het verhaal, vinden het ook wel erg toevallig dat dit zich rond de Kerst afspeelt.
Meestal zie ik alleen reacties van mensen die het allemaal fantastisch en inspirerend vinden, dus dit is voor mij toch wel vernieuwend :P
Nou dan zou je alle reacties eens moeten lezen. Wel een paar kritische reacties die vrij hoog staan inderdaad omdat ze veel geliked worden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207224735
In een van de reacties lees ik dat die persoon zich ook ergert aan de hufterigheid. Hij was lekker bij het Concertgebouw en alles werd in perspectief gezet doordat iemand hem vertelde dat er alleen in Amsterdam al 50.000 mensen dak- en thuisloos zijn.
Deze makelaar zet niet eens vraagtekens bij dit aantal ?!!?!? :')

Een van de leukste reacties vind ik
" het mooie aan dit verhaal vind ik dat het, in een parallel universum, echte gebeurd is.
Fijne kerst iedereen!"
pi_207224962
Gevonden: https://www.linkedin.com/(...)09462843162906625%29
Edit:
Ah, zie dat ie al gevonden was.
pi_207225168
Meer van Ric:

quote:
Ik regisseer belevingen. Met een brein dat bruist van nieuwe ideeën en frisse concepten om mensen bij elkaar te brengen. Met Experience Concepts help ik bedrijven de beleving van hun gasten, klanten, bezoekers te optimaliseren.

Als ideeënkanon, verhalenverteller en belevingsregisseur ontwikkel en realiseer ik belevingsconcepten. Ik gebruik humor, helderheid en de kracht van verhalen.

Van speeltuinen en stadsparken tot musea en bezoekerscentra.

STORYTELLING… het vertellen van begrijpelijke verhalen voor film, print of ruimtelijke presentaties.

PLACEMAKING… het [her]ontwikkelen van plekken naar een bestemming waar mensen graag komen.

EXPERIENCE DESIGN… het vertalen van de kernwaarden van een merk naar tastbare plekken en inspirerende verhalen.
Als dit cliche feelgood kerstverhaaltje het beste is wat "verhalenverteller" Ric kan leveren, geloof ik niet dat ik erg geinteresseerd zou zijn in zijn diensten...
pi_207236485
quote:
16s.gif Op zondag 25 december 2022 12:43 schreef Gibson88 het volgende:
Gevonden: https://www.linkedin.com/(...)09462843162906625%29
Edit:
Ah, zie dat ie al gevonden was.
Gelukkig staan er intussen aardig wat kritische reacties op zijn bullshit verhaal bovenaan, wat dat betreft wel goed dat LinkedIn dat sorteert op hoeveelheid likes.

Het slechte nieuws is dat deze kneus intussen 10.000+ likes binnengehaald heeft :')
٩๏̯͡๏)۶
pi_207237128
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 11:08 schreef Ronald het volgende:

[..]
Gelukkig staan er intussen aardig wat kritische reacties op zijn bullshit verhaal bovenaan, wat dat betreft wel goed dat LinkedIn dat sorteert op hoeveelheid likes.

Het slechte nieuws is dat deze kneus intussen 10.000+ likes binnengehaald heeft :')
Dan zijn dus 10K + ultra incels. Waarschijnlijk een groot deel mensen die 'huismoeder' 'powervrouw' 'lifecoach' als titel hebben ingevuld :')
  maandag 26 december 2022 @ 12:10:58 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_207237415
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 11:08 schreef Ronald het volgende:

[..]

Machtig mooie reactie van Peter Burrie ^O^
pi_207242118
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 12:10 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Machtig mooie reactie van Peter Burrie ^O^
Treurige van LinkedIn, is dat zo’n Peter dan ook nog even neergesabeld wordt in de reacties op zijn post, al die warme moraalridders zijn dan ineens niet meer zo liefdevol.

Maar gezien de likes, zijn veel mensen het met Peter eens zo te zien.
٩๏̯͡๏)۶
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 december 2022 @ 17:46:43 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207242311
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Meer van Ric:
[..]
Als dit cliche feelgood kerstverhaaltje het beste is wat "verhalenverteller" Ric kan leveren, geloof ik niet dat ik erg geinteresseerd zou zijn in zijn diensten...
Een experience designer.

;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207248106
quote:
Goed uitbesteden is onmogelijk!

De stelling van de dag /overweging voor onder de kersboom: als je goed en verantwoord wilt kunnen uitbesteden, moet je zo goed zijn in het onderwerp dat je bijna de keuze moet kunnen maken om het zelf te doen.

Met andere woorden; enkel de businesscase of randvoorwaarden (niet het personeel kunnen vinden bijvoorbeeld), moet(en) leiden tot het besluit om iets uit te besteden, maar in ieder geval NOOIT een gebrek aan inzicht in het onderwerp dat je uitbesteedt.

Anders gezegd; als je niet in staat bent een team specialisten aan te sturen om het resultaat te bereiken, omdat je niet snapt wat de bedoeling is of wat de grondbeginselen zijn, ben je ook niet in staat het uit te besteden.

Dat is de Catch22 van outsourcing, de duivelse paradox.

Probeer je het outsourcen zonder de benodigde kennis dan loop je de volgende risico’s:
1) Je krijgt niet wat je hoopte te krijgen omdat je niet goed hebt uitgelegd wat je wilde.
2) Je betaalt te veel voor wat je wilde omdat je niet kon beoordelen wat de waarde was van wat de leverancier levert.
3) Je denkt dat het uit te besteden activiteit te makkelijk is en snapt daarom niet waarom het zo duur is (het Dunning–Kruger effect).

Maar betekent dat dan dat, als je IT-omgeving er nu niet goed voor staat (een te lage volwassenheid van beheer kent), je het niet kan uitbesteden?

De Tip van de dag:
Het betekent in ieder geval dat je eerst genoeg kennis moet krijgen van het onderwerp om een goede uitbestedingspartij te kunnen zijn. Dit kun je gedeeltelijk inhuren maar zorg dan wel dat bij vertrek van de ingehuurde persoon er genoeg kennis achterblijft om vanuit de beheer rol te kunnen sturen op de outsourcing partij op zowel tactisch als strategisch niveau.

Herkenbaar?

#Dailyeaprinciple
Interessant? Ik publiceer regelmatig dit soort inzichten, volg mij of de hashtag en klik op het bel icoon 🔔 om er meer van mee te krijgen!
#sourcing #ict #uitbesteden #paradox
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android

Oke bedankt man.
pi_207256280
quote:
"Dit soort inzichten" :')

Ik noem dat gezond verstand.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  dinsdag 27 december 2022 @ 18:59:38 #48
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207262940
quote:

[..]
Holderdebolder, wat een kolder!
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_207262979
quote:

[..]
Waar is onze ridder als je m nodig hebt:
NWS / Vrouw bedreigt man met mes omdat hij haar boodschappen niet wil betale
  dinsdag 27 december 2022 @ 19:07:01 #50
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_207263090
quote:
Dit is toch gewoon logisch wat die mongool hier neerzet? Heeft toch helemaal niets met inzichten te maken?

Meng er een paar interessante woordjes tussen en je bent opeens een grote guru op LinkedIn :')
Althans dat denkt hij zelf.

Wat een ei _O-
pi_207300432
quote:
Ik maak elk jaar een soort jaaroverzichtje voor mezelf.

Dat helpt me om dingen af te ronden, nieuwe inzichten op te doen en plannen te maken voor de komende 12 maanden, maar dan op basis van m'n ervaringen tijdens het afgelopen rondje om de zon.

Ik begin met een jaarreview:

◼️ Ik loop door m'n agenda van het afgelopen jaar en noteer de highlights. Hoogtepunten. Dieptepunten.

◼️ Dan zoek ik naar de thema's van het afgelopen jaar. Zie ik een rode draad? Vielen me dingen op? Welke projecten of gebeurtenissen waren belangrijk? Wat zijn de grootste prestaties van m’n team? Welke momenten waren het meest bijzonder, memorabel?

◼️ Wie waren de duwers en de tillers dit jaar? Waar kreeg ik energie van en wat kostte me juist veel energie?

◼️ Wat ging goed? Wat was slim om te doen? Wat heb ik geleerd? Wat had ik moeten leren? Wat had ik eigenlijk sowieso al beter moeten weten/doen? Welke lessen deel ik steeds met anderen, maar moet ik zelf (meer) gaan doen? Welke lessen zijn interessant om met andere mensen te delen?

◼️ Waar had ik (meer) hulp bij moeten vragen? Waar heb ik de meeste tijd mee verspeeld?

◼️ Welke teleurstellingen heb ik / had ik over deze periode? Welk verdriet moet ik nog verwerken? Andere emoties? Draag ik nog extra bagage (mentaal, fysiek, onvervulde beloftes enzo) met me mee, die ik zou kunnen loslaten? Hoe dan?

◼️ Waar ben ik het meest dankbaar voor?

Dan kijk ik vooruit naar het volgende jaar:

◼️ Waar wil ik meer van? Minder van?

◼️ Heb ik nog nieuwe regels, lessen, vragen voor mezelf voor het nieuwe jaar?

◼️ Hoe kan ik de dingen in m’n werk en leven tien keer groter en beter maken?

◼️ Wat kan ik doen om het volgende jaar minder stressvol te maken? Waar heb ik in het verleden mee geworsteld, dat me het komende jaar weer zou kunnen hinderen? Wat kan ik daartegen doen?

◼️ Wat heb ik tot nu toe nog vermeden om te doen? Welke kansen liggen nog op tafel, die ik zou kunnen doen?

◼️ Is er nog iemand met wie ik zou moeten/willen praten of afspreken? Is er iemand die een Big Thank You verdiend?

◼️ Hoe kan ik het komende jaar ander mensen het beste helpen?

◼️ Wat zijn m’n top 3 doelen voor de komende 3 jaar?

◼️ Wat wil ik nu vast inplannen voor volgende jaar?

◼️ Waar kijk ik naar uit?

◼️ Waar ben ik bang voor, wat zijn m’n angsten?

◼️ Als ik nog maar een week of een maand te leven had, met wie zou ik dan m’n tijd willen doorbrengen?

Ik red dit natuurlijk nooit in één sessie. Maar dat is het leuke van de wintervakantie: dat hoeft gelukkig ook niet.

Zinnige vragen? Deel ze gerust. Hoe leuk zou het zijn als je zometeen over straat loopt en in allemaal woonkamers mensen met pen en papier ziet mijmeren over hoe hun jaar was? 😊

Pleur op met je overzicht.
pi_207300441
quote:
Ik vergeet nooit de dag dat de orthopedagoog aan onze dochter vroeg: Kun jij de kruisloop?

Mijn dochter had behoorlijke paniekaanvallen. Ze zat in groep 3 en lezen lukte niet. Ze moest groep 3 nog een keer over doen en nog steeds lukte het niet. Er kwam een onderzoek met diagnoses en andere oordelen, maar lezen lukte nog steeds niet en bij haar was het paniek. Zo veel paniek dat ik soms 6x per dag naar school moest om haar weer te kalmeren.
Tot deze orthopedagoog die ene vraag stelde: Kun jij de kruisloop?

Want na die vraag en daaropvolgende oefeningen kon onze dochter binnen 3 maanden groep 7 niveau lezen. En die vraag veranderde uiteindelijk mijn carrièrepad.

Ik liet me omscholen van coach voor volwassenen naar psychomotorisch kindercoach.
Als psychmotorisch kindercoach heb ik ondertussen geleerd om anders te kijken naar de ontwikkeling van kinderen. Want alle diagnoses en andere stickers die ze wilde opplakken ten spijt, haar probleem was op dat moment dat ze de middellijn fysiek niet kon kruizen. Dus haar ogen konden dat ook niet. En daarom lukte dat lezen nog niet.

Ondertussen zien wij dagelijks in onze kinderpraktijk Veldhoven vele kinderen die ergens in hun ontwikkeling puzzelstukjes hebben gemist. En die we met gerichte interventies verder kunnen helpen. Van last hebben van kriebelende kaartjes in kleren of niet stil kunnen zitten op een stoel tot aan woedeaanvallen of schooluitval. Door anders te kijken naar het probleem en door oefeningen een kind weer verder te helpen.

Ik ben benieuwd naar jullie life changing ervaringen. Leuk als je die wilt delen!

#kindercoach #trainjebrein #reflexintegratie #Veldhoven #Psychomotorischecoaching #dyslexie #dyscalculie #adhd #autisme

Blablabla zie mij de "wondercoach" zijn.
pi_207300483
quote:
7s.gif Op donderdag 29 december 2022 09:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Coaches :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 29 december 2022 @ 09:45:57 #54
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207300720
quote:
7s.gif Op donderdag 29 december 2022 09:23 schreef HSG het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op donderdag 29 december 2022 09:24 schreef HSG het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 09:28 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Coaches :')
Het slijk der aarde. :')
  donderdag 29 december 2022 @ 10:16:06 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207301069
quote:
7s.gif Op donderdag 29 december 2022 09:23 schreef HSG het volgende:

[..]

Die gast heet Taco... Die is al genoeg gestraft in dit leven
  donderdag 29 december 2022 @ 11:05:38 #56
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_207301854
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Die gast heet Taco... Die is al genoeg gestraft in dit leven
Offtopic: ik ken iemand die zo heet. Die is zo genoemd omdat zn oudere broer toen die net ging praten alleen maar Taco zei. No joke _O-

Ontopic: dat gezeik met die goede voornemens ook altijd.
With love :*
pi_207338217
quote:
Op een ander platform vertelde iemand over haar bejaarde vader, die iedere dag 10-15 km wandelt, weer of geen weer. In de aanloop naar kerst was hij tegemoet gelopen door een onbekende dame. Zij had hem een kerstkaart overhandigd waarin ze schreef hem al jaren elke ochtend op weg naar haar werk te zien lopen. In de coronatijd had ze hem soms gemist en nu was ze blij dat hij er weer dagelijks liep. Ze wenste hem een fijne kerst.

Een heel mooi gebaar, waar de man stralend over had verteld.

Onder deze post werd massaal gereageerd. Hoe lief het was en hartverwarmend. Er was één reactie die eruit sprong en veelvuldig voorbijkwam: “Dat zouden meer mensen moeten doen, dan zou de wereld er heel anders uitzien.”

En hoewel dit klopt, klinkt er iets anders in deze woorden door:

*Dat zouden meer mensen moeten doen* (want wat zijn er een hoop hufters op de wereld).
*Dat zouden meer mensen moeten doen* (want aardige mensen tref je nog maar zelden).

Wat een uitspraak als deze laat zien, is hoe snel je een dergelijke warme actie buiten jezelf plaatst. Het zijn ándere mensen die een vriendelijk gebaar moeten maken.

Maar - je zou het bijna vergeten - “meer mensen”, dat zijn jij en ik. Wij met zijn allen. En omdat je niks te zeggen hebt over een ander, begint het altijd bij jezelf. Wil je meer vriendelijkheid, wees dan die vriendelijke persoon.

Begin er dus zelf mee! Bedenk bij het lezen van zo’n wonderschoon gebaar: Voor wie zou ik zoiets aardigs kunnen doen? Wie zou ik kunnen verblijden met een kaart, een bordje eten, een cadeautje, een glimlach?

Betaal voor iemand in de rij die te weinig geld heeft voor zijn boodschappen.
Maak oogcontact met iemand die dakloos is, zeg hem gedag. Koop een broodje voor hem.
Drink een kop koffie met een oudere buur die alleen woont.
Laat een doos brownies per post bezorgen bij iemand die ziekjes thuiszit.

Kortom, geef wat je graag wilt zien in de wereld, in jouw wereld. Wacht niet tot een ander iets doet. Nee, word zelf die persoon.

Je maakt er de ander én jezelf blij mee. Enne, bewaar het niet voor de feestdagen. Het kan altijd.

🫶 Tip: De Week van de lieve briefjes komt eraan. Enorm leuk initiatief, google maar eens.

Een nietszeggend verhaal.
pi_207338239
quote:
We waren net klaar met ons heerlijke eten in een restaurant in Noordwijk aan zee. Mijn schoonzoon ging de auto halen met de twee oudste kleinkinderen. We hadden afgerekend en wilde de jassen pakken toen ik iemand hoorde stikken.
Het geluid herhaalde zich, waarop ik keek en er heen ging. Ik meldde dat ik mijn EHBO-diploma heb en vroeg of ik mocht helpen. Een toegesnelde man die tussen de schouderbladen klopte/sloeg, stapte opzij.
Ik vroeg de vrouw die leek te stikken of ik haar mocht helpen, of ze kon ademen, of ze me kon antwoorden. Ik hoorde wel lucht maar zag ook haar paniek. Ik vertelde haar wat ik ging doen en bereidde me voor de Heimlich manoeuvre. Toen ik mijn rechterknie achter haar been zette zakte ze in elkaar. Daar hoopte ik op en wat je op dat moment wilt, gebeurde. Haar hoest werd productief en wat in haar luchtpijp zat kwam eruit.
Met mijn gezicht in haar nek zat ik eerste rang qua geluid. Dat was zo fijn. Ik rekte haar een beetje zodat ze kon ademen en daar was ze weer.
Ze was blij, iedereen was blij.
Tijdens het hele (korte) gebeuren was t oorverdovend stil in t restaurant. Blijkbaar stond er wel inmiddels door Raisa Groenhorst-Verheijen gealarmeerd personeel naast me. Zij zorgden daarna voor wat verder nodig was.
De andere gasten gedroegen zich zoals je hoopt. Ze bleven rustig en op afstand.
Met de mevrouw die dit overkwam is gelukkig alles goed.

#dankbaardatikmochthelpen
#trotsopmijnhandelen
#EHBO
#adequaat
#kalm
#kracht
#pedagogischmedewerker

Dat je iemand hebt geholpen krijg je mijn complimenten. Echter dat je iets doet wat honderden anderen alle daags doen en deze situatie gebruikt om jezelf een paar veren in je reet te steken op LinkedIn vind ik nogal laag.
  vrijdag 30 december 2022 @ 18:54:01 #59
346653 Ceviche
pi_207338592
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2022 18:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat je iemand hebt geholpen krijg je mijn complimenten. Echter dat je iets doet wat honderden anderen alle daags doen en deze situatie gebruikt om jezelf een paar veren in je reet te steken op LinkedIn vind ik nogal laag.
I'm the main character :') en iedereen was blij. Ze gingen nog net niet klappen :+
  vrijdag 30 december 2022 @ 18:55:06 #60
346653 Ceviche
pi_207338616
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2022 18:37 schreef HSG het volgende:

[..]

Een nietszeggend verhaal.
Vooral dat deze persoon andere mensen oproept dit te doen, past niet in zijn verhaal dat een betere wereld begint bij jezelf.
pi_207338732
GPT heeft LinkedIn eigenlijk uitgespeeld. Wie durft deze te posten?

quote:
Ja, ik kan een post voor LinkedIn schrijven met de componenten twee keer de helft, famfare, ja ik had hem toch gekocht, 450, patat of friet. Hier is een voorbeeld:

"Ik had het gevoel dat ik twee keer de helft van mijn gebruikelijke energie nodig had om vandaag door te komen, maar ik ben blij om te zeggen dat ik het heb gehaald! En ik heb zelfs nog tijd over om een kleine famfare te organiseren voor mijn nieuwste aankoop: een top-of-the-line laptop voor 450 euro!

Toen ik hem zag op de website, wist ik dat ik hem moest hebben. Maar ik was wat twijfelachtig over de prijs. Maar ja, ik had hem toch gekocht en ik ben blij dat ik dat heb gedaan! Ik kan niet wachten om aan het werk te gaan met mijn nieuwe apparaat.

En om het af te maken, heb ik mezelf getrakteerd op wat patat of friet als lunch. Een kleine beloning voor een productieve dag! Ik kan niet wachten om te zien wat het nieuwe jaar brengt. Ik ben klaar om te knallen en nog meer successen te behalen!"
pi_207346585
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 december 2022 19:00 schreef Tlaloc het volgende:
GPT heeft LinkedIn eigenlijk uitgespeeld. Wie durft deze te posten?
[..]

|:(
pi_207347285
quote:
Deze Soul Card maakte ik afgelopen maand - hij gaat over het thema 'Al je gezichten'.

Al je gezichten laten zien. Al je talenten omarmen en expressie geven aan alles in jezelf. Hoeveel of hoe weinig dat ook is. En dat blijkt voor de meeste vrouwelijke ondernemers en leiders nog niet zo makkelijk;.

Want is jou ook wel eens verteld dat je 'te' was?

Te druk? Te luidruchtig? Te stil?

Te gevoelig? Te pushy? Te dromerig?

Te chaotisch? Te drama? Te zakelijk?

..

Te, te te. Het enige dat je wel mocht zijn was TE-vreden.

Maar wat als nou juist dat TE precies is wat jou JOU maakt?

En nog beter, wat nou als juist dat TE hetgene is wat juist JIJ en alleen JIJ de wereld te geven hebt?

Jarenlang heb ik geworsteld met mijn te's. Het is me allemaal verteld.

Ik had teveel passies, teveel petten op, teveel interesses.

Teveel producten, teveel ideeen en teveel wat ik leuk vond.

Te weinig focus, te weinig niching, te weinig keuzes en 'dus' te weinig structuur.

En zelfs op het moment dat ik er voor eens en voor altijd voor koos ALLES van mezelf te omarmen en juist daarop te gaan coachen, kwamen er nog steeds nieuwe 'te's' tevoorschijn.

'Zakelijke' mensen vonden mij 'te woo woo' omdat ik visualisaties en stenen gebruik in business coaching.

'Spirituele' mensen vonden met te salesy, omdat ik geld durfde te vragen voor mijn 'zielewerk'.

Creatieve mensen trokken mijn kunst in twijfel, omdat ik er geld mee verdiende (want past dat wel bij een echte kunstenaar..?).

Business mensen deden lacherig als ik ze adviseerde een creatievere bril op te zetten.

En echt. Ooit is mij zelfs verteld dat ik 'te leuk' was.

TE LEUK, omdat je met leuk werk geen geld zou kunnen verdienen ;-))!

TE LEUK is nooit serieus genoeg.

En nu lachen we erom. Maar eigenlijk is het natuurlijk heel triest. Dat we op zoveel vlakken nog steeds zo worden beknot. Door onszelf en door anderen. Dat we ons maar kleiner maken en minder maken, omdat TE niet hoort.

Creativiteit, spiritualiteit, business en fun zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het zijn de diepste waarden in mijn werk en in mijn leven. Maar veel te lang heb ik gedacht een heel deel van mezelf te moeten weglaten. Verzwijgen. Negeren.

Omdat het er heel lang op leek dat ik dit nooit allemaal kon zijn.

Dat ik altijd ergens TE was, welke kant van welke medaille ik ook koos.

Maar toen ik daar de afgelopen jaren eens dieper in dook, kwam ik al snel tot misschien wel het allerbelangrijkste inzicht.

Want wat anderen zagen als 'te veel' was juist precies mijn unieke talent.

Mijn cadeau aan de wereld.

'Te creatief' ging in werkelijkheid over mijn kracht om vrij en out-of-the-box te durven creeren, wat ik maar wil.

'Te woo woo' ging over mijn kracht om heel snel en zuiver in te kunnen tappen op mijn intuitie.

'Te salesy' ging over mijn skills om overal business in te zien en met alles geld te kunnen creeren.

En 'te leuk' ging over mijn kracht om alle complexiteit en worsteling los te laten en vanuit simpelheid en halfvolle glazen te werken.

Alles wat voor mij belangrijk is in dit leven komt samen in deze vier pijlers. En gooi je ze samen in de blender dan krijg je mijn meest authentieke Power Juice.

Ik weet als geen ander hoe ik vanuit mijn (eigen) intuïtie en eigen creativiteit business en levendigheid kan creeren, en altijd op de meest simpele en leuke manier.

En ondertussen leer ik anderen hetzelfde te doen.

Hoe creatief, woo woo, zakelijk en vooral ... TE leuk!

Dus de volgende keer dat iemand (of jijzelf) je weer vertelt dat je TE veel of TE weinig bent, besef dan goed wat ze zeggen en wat ze je daarmee geven.

En bedenk maar eens goed hoe je dit kunt draaien naar jouw meest unieke Power Juice.

Want ook jij hoeft tussen niets van jezelf te kiezen en ook jij bent nooit TE.

Te veel, te weinig of te wat dan ook.

Ook jij bent juist op je allerbest in ALLES van jezelf.

Let's blend that juice!

xo Loeke

Dit verhaaltje is vooral TE lang.
pi_207348020
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dit verhaaltje is vooral TE lang.
Wat een warrig schrijfstijl.
  zondag 1 januari 2023 @ 21:40:58 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207383056
Jezelf bloemen geven en ermee op de foto gaan om jezelf op je schoudertje te kloppen _O_ _O- _O-

Schaamteloos

zondag 1 januari 2023 @ 21:54:59 #66
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_207383440
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:40 schreef Molo het volgende:
Jezelf bloemen geven en ermee op de foto gaan om jezelf op je schoudertje te kloppen _O_ _O- _O-

Schaamteloos

[ afbeelding ]
Als anderen het niet doen, moet je het zelf doen. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_207386969
quote:
𝐇𝐨𝐢 𝐚𝐥𝐥𝐞𝐦𝐚𝐚𝐥! 🙋♂️

Ik ben weer terug van mijn avontuur in Thailand (nou ja, van mijn vakantie dan. We werken hier nog wel een paar weken remote), waarbij ik een maand lang heb genoten van het backpacken met Sofie van Rooijen, Wout Dijkstra, Laura Oosting en Charlotte. Het was een unieke ervaring om een tijdje los te koppelen van de online wereld en helemaal te ontspannen in een prachtige omgeving.

Ik heb genoten van alle activiteiten die we hebben ondernomen, van het bezoeken van tempels en markten tot het snorkelen en een fietstocht door Bangkok. Maar wat vond ik het leukste? Het delen van deze ervaring met mijn vrienden en het tot rust komen zonder afleiding van de dagelijkse bezigheden.

Ik ben blij dat ik de stekker eruit heb getrokken en deze kans heb gegrepen om te genieten van het moment. Ik raad iedereen aan om eens over te denken om zich voor een periode los te koppelen van de online wereld en te genieten van het leven zonder afleiding. Ik ben ervan overtuigd dat het je een beter gevoel zal geven en dat je er veel van zult leren.

Ik ben benieuwd, hebben jullie ooit overwegingen gemaakt om je los te koppelen van de online wereld? Laat het me weten in de reacties! 😊

#Thailand #loskoppelen #offline

Blablablabla Facebook is een deur verderop.
pi_207387013
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:40 schreef Molo het volgende:

Schaamteloos

[ afbeelding ]
Godsamme zeg.

"de leukste afdelingen en ingewikkelde projecten" :')
  maandag 2 januari 2023 @ 09:43:46 #69
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207387112
Ik ben de tel kwijt, maar ik denk aan jullie allemaal.

Klinkt een beetje raar.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 januari 2023 @ 09:58:09 #70
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207387213
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2023 09:23 schreef HSG het volgende:

[..]

Tegenwoordig gaat iedere mongool backpacken of naar die oplichters op Thaise marktjes kijken. Verzin eens wat origineels! :')
pi_207387266
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 09:58 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Tegenwoordig gaat iedere mongool backpacken of naar die oplichters op Thaise marktjes kijken. Verzin eens wat origineels! :')
Ja idd. Of zijn het van die figuren die gaan backpacken om "zichzelf te vinden". Rot toch op zeg. :')
  maandag 2 januari 2023 @ 10:06:01 #72
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207387284
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:03 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja idd. Of zijn het van die figuren die gaan backpacken om "zichzelf te vinden". Rot toch op zeg. :')
Je hoopt stiekem dat zulke figuren altijd verdwalen in de bossen. :P
pi_207387370
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:06 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Je hoopt stiekem dat zulke figuren altijd verdwalen in de bossen. :P
Dat worden vaak van die figuren die na hun studie overhal naartoe vliegen en vakantie vieren om vervolgens klimaatwappie te worden.
  maandag 2 januari 2023 @ 13:47:04 #74
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207389710
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat worden vaak van die figuren die na hun studie overhal naartoe vliegen en vakantie vieren om vervolgens klimaatwappie te worden.
Vreselijk volk.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 07:30:34 #75
80382 manny
30 is best veel
pi_207400762
Ik zocht gisteren een oud collega, en dan werkt LinkedIn echt prima en voegt het echt iets toe. Netjes meteen zijn nieuwe functie, berichtje gestuurd en binnen een paar uur reactie. Meteen ook even gekeken wat wat andere collega's uit die tijd nu doen: werkt top.

Helaas daarna ook een door de "feed" gescrolled, Wat een Facebook achtig bende is dat geworden zeg. De ene nog sneuere ZZP'er struikelt over de andere met moeilijke teksten en de mensen die bij de grote corporates werken komen met verantwoorde tekstjes over de Green Deal en andere meuk.

Ja spuit 11, en Ik wist het wel, vandaar ook dit topic, maar toch sneu om te zien.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_207404695
quote:
𝗔𝗱𝗲𝗺𝗲𝗻 𝗱𝗼𝗲𝗻 𝘄𝗲 𝘁𝗼𝗰𝗵 𝗮𝗹𝗹𝗲𝗺𝗮𝗮𝗹! 𝗪𝗮𝘁 𝗶𝘀 𝗮𝗱𝗲𝗺𝘄𝗲𝗿𝗸 𝗻𝗼𝘂 𝗲𝗶𝗴𝗲𝗻𝗹𝗶𝗷𝗸?

Verbonden Ademen is een eenvoudige, effectieve en krachtige methode.
Het wordt gebruikt om onderdrukte en niet doorleefde gevoelens te verwerken en beperkende overtuigingen te transformeren.

Alles wat we niet hebben doorgeademd wordt opgeslagen in ons lichaam.
Als er vaker spanningen zijn (geweest), dan zal je ademhaling vervlakken en een adempatroon inslijten. Hierdoor kunnen allerlei (vage) klachten ontstaan. Als we het lichaam niet ontdoen van deze spanningen, dan kunnen deze klachten chronisch worden.

Tijdens een verbonden ademsessie gaan we via de ademhaling terug ons lichaam in om te ontdekken wat er gezien wil worden en wordt het zelfhelend vermogen van jouw lichaam aangesproken.

Ademwerk vraagt om overgave! Jouw lichaam en ego houdt niet van verandering, dus het is een kwestie van oefenen en opnieuw leren vertrouwen.

Er kan tijdens een ademsessie van alles naar boven komen op fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel vlak. Zoals tintelingen, trillen, verkrampingen, koud of warm worden, gapen, schreeuwen, lachen of huilen. Soms komen er herinneringen of emoties naar boven, worden visioenen gezien of kleuren en lichten.

Het hoort er allemaal bij en betekent dat jouw lichaam aan het helen is.

Je bent welkom om ademwerk te komen ervaren in een 1:1 ademsessie of traject, of binnen een ademcirkel.
_O- :')

pi_207404947
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 07:30 schreef manny het volgende:
Ja spuit 11, en Ik wist het wel, vandaar ook dit topic, maar toch sneu om te zien.
Dat, maar ook vreemd. Want het is niet de realiteit. Ik kom dat soort mongolen ook niet tegen op de werkvloer.

De mensen die dit soort verzonnen verhaaltjes op internet pleuren zijn ook van het soort dat social media verslaafd is en dus verslaafd aan de aandacht. Dit soort kut verhaaltjes brengen veeeeel likes op dus ejaculeren ze die keer op keer op LinkedIn om de aandracht.
pi_207404955
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2023 09:23 schreef HSG het volgende:

[..]

Recruitment business partner ook. :') Je bedoelt gewoon een tempo team intercedente baan.
pi_207405098
Hebben we al inspirerende 2023 voornemens.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:24:35 #80
80382 manny
30 is best veel
pi_207405102
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:06 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dat, maar ook vreemd. Want het is niet de realiteit. Ik kom dat soort mongolen ook niet tegen op de werkvloer.

De mensen die dit soort verzonnen verhaaltjes op internet pleuren zijn ook van het soort dat social media verslaafd is en dus verslaafd aan de aandacht. Dit soort kut verhaaltjes brengen veeeeel likes op dus ejaculeren ze die keer op keer op LinkedIn om de aandracht.
ik ben ze vaak zat tegengekomen en helaas wemelt het er van, zeker in de hoek HR, marketing, communicatie en alles wat met coaching en training te maken heeft.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:27:44 #81
80382 manny
30 is best veel
pi_207405130
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:24 schreef Selenophilia het volgende:
Voornemens vind ik een hele beperkende gedachte.

Ik zeg altijd maar zo: hetzelfde kokende water dat een ei hard maakt, maakt een aardappel zacht.
pi_207405196
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:27 schreef manny het volgende:

[..]

Ik zeg altijd maar zo: hetzelfde kokende water dat een ei hard maakt, maakt een aardappel zacht.
Diep
pi_207405249
quote:
Dat is toch gewoon meditatie. Er zullen wel mensen zijn die erin trappen net als met omdenken en reiki.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:42:48 #84
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207405858
quote:
Zo vaak mogelijk op een stoel zitten. #livingthelife #chairsforhope
pi_207405921
quote:
Ik zie vooral verhalen voorbij komen van mensen die zogenaamd een geweldig, super en fantastisch 2022 hebben gehad en daarbij wat veren in hun reet hebben gestoken. Daarna hebben ze het over dat ze in 2023, net als Paulus de boskabouter (sarcasme), weer vele avonturen gaan beleven.

quote:

[..]

:D
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:51:04 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207405935
quote:

[..]

_O_
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207415494
quote:
Ik moet ook altijd even bekomen van dit soort kut posts :')
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:42:31 #89
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207415718
pi_207416150
quote:
Zoveel losse zinnen en dan nog zo weinig zeggen.
pi_207416168
quote:
Een leven waar we natuurlijk allemaal naar smachten ipv elke morgen opstaan om naar je werk te gaan, bijtijds thuis te komen, eten te koken en weer naar bed te gaan.
9:00-17:00 of in gewone ploegen werken is niet hip genoeg!
pi_207416196
quote:
Haha, wat een doos en wat een matig Nederlands zeg. Los daarvan vind ik de zaken die ze benoemd ook niet bijzonder.
pi_207416298
quote:
''Zeer herkenbaar en toch maakte m’n hart een sprongetje toen ik gisteren je koppie weer zag bij mijn nieuwjaarsgroet met mijn koppie. Tot ziens''

hahahahah jezus christus :')
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_207417277
quote:
Wat een freeloadend kutwijf zeg. Wel op ales ingaan maar geen woord over ik heb iets voor een ander gedaan.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207418107
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:27 schreef vipergts het volgende:

[..]
Wat een freeloadend kutwijf zeg. Wel op ales ingaan maar geen woord over ik heb iets voor een ander gedaan.
Komt meer over als 1 van die Dubai insta hoeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207418186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Komt meer over als 1 van die Dubai insta hoeren.
Ik lees idd nergens wat ze zelf heeft gegeven. En types die zulke dingen posten zouden zoiets dikgedrukt en onderstreept als eerste melden.
pi_207418240
quote:
quote:
Waarom ik het heb over million dollar? En niet over euro’s of gewoon over master networker ofzo?
.
Omdat ik wil voor jou dat jij er;
.
- Een miljoen whatever the coin is, uit haalt. Binnen een jaar, 2 of 10 jaar. (hoe snel ligt aan jou)
- Een miljoen keer meer liefde door gaat voelen.
- Een miljoen klanten mee kan bereiken.
- Een miljoen mensen kan helpen.
- Een miljoen keer dankbaar gaat zijn voor alles wat er is.
- Een miljoen keer fijner en blijer in het leven staat.
.
Zal ik nog even doorgaan?
.
Gewoon.
Alles x een miljoen.
.
Daarom million dollar networker.
quote:
Je hoeft je niet te identificeren met het woord netwerker om een million dollar networker te worden.
.
Je hoeft niet iedere week te willen ontbijten met andere ondernemers.
.
Of elke vrijdag avond ergens een borrel te moeten doen om iets uit je netwerk te halen.
.
Wat je minimaal moet snappen en wellicht zelfs moet voelen.. is dat een netwerk hebben of het juiste netwerk creëren je helpt naar je doelen helpt.
.
Al-tijd.
.
Ik ga verder met je dan alleen de strategie. Ik wil dat je op alle niveaus gaat begrijpen wat het inhoud. Zoals ik het zie, voor jou.
.
Het kan wat mij betreft niet vaak genoeg van de daken geschreeuwd worden. Het is de meest integere en duurzame manier van ondernemen.
.
Doe je mee?
.
.
.
Million dollar networker is een programma waarin jij toegang krijgt tot al mijn teachings die ik vast ga leggen komend jaar. Het is zo simpel als: Hoe eerder je durft in te stappen, hoe voordeliger het voor je is.
Eh ja. Dit soort gelul met van die patserige foto's erbij, het doet me sterk aan de gladde verkooppraatjes voor zo'n MLM-constructie denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 04-01-2023 13:54:59 ]
pi_207418758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 13:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
[..]
Eh ja. Dit soort gelul met van die patserige foto's erbij, het doet me sterk aan de gladde verkooppraatjes voor zo'n MLM-constructie denken.
En wat voor volk trapt hier nou in? Zou je hier echt een (goede) boterham mee kunnen verdienen?
  woensdag 4 januari 2023 @ 15:24:14 #101
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207419194
pi_207419676
Linkedin staat de afgelopen maanden ineens vol met jankverhalen van politie agenten…. is dat ook iets nieuws, dat je op Linkedin je jankverhaal MOET delen om likes te krijgen?
U MAD?
pi_207426828
quote:
Ik zit op verbijsterd op de bank. In mijn armen ligt mijn 3-weken oude baby.

Ik kan niet geloven wat er zojuist gebeurde.

Het afgelopen half jaar op de Zuidas trekt zich voorbij aan m'n gedachten.

Doodmoe ben ik. Ik wilde me zo nodig bewijzen in de nieuwe baan die ik gestart ben. Ondertussen was ik zwanger van mijn tweede zoontje.

En nu ben ik terug van een afspraak met mijn manager. Ze wilde graag snel na de geboorte op kraamvisite komen.

Ik voel me fysiek verre van fit. M'n hoofd zit vol met watten. Toch spreek ik met haar af.

Het eerste half uur is gezellig, mom-talk.

Dan slaat de sfeer plotseling om. Ze wil met me praten over werk.

"You fucked up".

Ik weet niet wat ik hoor. Ben totaal uit het veld geslagen. Blijkbaar heb ik tijdens mijn overdracht steken laten vallen.

Ik heb geen idee waar ze op doelt en vraag om verheldering. Ze verteld dat ze een burn-out heeft. Dat haar praktijk een puinhoop is en dat dat mijn verantwoordelijkheid is.

Ik voel me verslagen. Hoor amper nog wat ze zegt en vlak daarna reken ik af en loop achter de kinderwagen naar huis.

Thuis zit ik verbijsterd op de bank en langzaam begint paniek zich meester van mij te maken.

Ik realiseer me dat ik een tijdelijk contract heb. Was het gesprek dat ik zojuist voerde mijn ontslag?

Er volgen verschillende gesprekken, telefonisch en op kantoor. Deze hele shitshow legt een schaduw over een prachtige kraamtijd.

Ik krijg te horen dat mijn contract verlengd wordt met 4 maanden. Als ik mezelf in die periode kan bewijzen krijg ik alsnog een vast contract, wordt mij toegezegd.

4 maanden lang laat ik zien wat ik in huis heb. Ik krijg een goede beoordeling. Een vast contract lijkt mij een logisch resultaat.

No way. ❌

Ik krijg te horen dat ik "voor de zekerheid" tóch nog een verlening van 2 maanden krijg.

I kid you not.

Zelden heb ik me zo slecht gevoeld. Als een marionet aan een touwtje waar je alles mee kan doen wat je wil.

En toch ben ik intens dankbaar voor dit moment. 🙏🏻

Dit was namelijk het moment dat ik besloot dat never nooit meer iemand anders over mijn lot zou beslissen.

Ik besloot zelf aan het roer te gaan staan en koos voor ondernemerschap. De beste keuze die ik ooit maakte.

Wat was voor jou een ommekeer in je leven? Ik ben benieuwd, laat het me weten👇

#zwangerschapsdverlof #zuidas #ondernemerschap #kraamtijd

Blablablabla met je "hippe" Engels er doorheen.
pi_207426835
quote:
2022 ☑️

Check, check, nog eens check. Dat ik een voorstander van remote werken ben, is geen verrassing meer. Afgelopen jaar klapte ik mijn laptop open en showde ik onze Bastard jas aan:

- Portugal (Lissabon, Nazaré)
- Spanje (Malaga, Mijas)
- Roemenië (Boekarest) sla ik liever over dit jaar..
- Indonesië (Ulluwatu, Ubud, Medewi)
- Nederland (Amsterdam, Den Bosch, Bloemendaal, Utrecht, Vinkeveen, Abcoude...)

Met een goede internetverbinding kom je al een heel eind. Soms ver weg, vaak ook in de buurt en dan toch regelmatig van de Bastards te horen krijgen: 'Thanks Nina, voor deze toffe, nieuwe klus'

Dat geeft mij voldoening.

Hoe en waar ga jij in 2023 voldoening uit je werk halen?

#newyear #work #life #balance #sales #IT #creativity #remote

"kijk mij fantastisch zijn" opschep verhaal. :O Zo vermoeiend.
pi_207426840
quote:
Happy New Hair!😊 De beste wensen voor al mijn LinkedIn connecties! Wat heeft dit platform mij veel gebracht vorig jaar:
👉 Een groei van 100% qua connecties!
👉 Bijna 120.000 (!) mensen bereikt met mijn posts
👉 De zomermaanden waren by far het beste qua bereik met augustus als absolute topper qua views: 37.837
👉 Mijn beste post ooit (!) was in juli over het "vrouwenparkeerbord" met ruim 100 reacties en 20.000 mensen bereikt!

Hoe ik bovenstaande dit jaar ga overtreffen? Dat zal je de komende tijd gaan ervaren... 😃 Ik heb er in elk geval erg veel zin in. LET'S GO 💪

Ja.....en? Fijn voor je hoor.
pi_207426858
Waar ik ook zo moei van woord is het woord "topper" dat vaak door "hippe" recruiters wordt gebruikt.
  donderdag 5 januari 2023 @ 08:26:15 #107
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_207426893
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:14 schreef HSG het volgende:

[..]

En natuurlijk.

Alles in een.

Verschillende alinea schrijven.
pi_207426933
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:17 schreef HSG het volgende:

[..]

100% groei qua LinkedIn connecties is vrij makkelijk.. dat zijn die debielen die random mensen linken :') optyfen
  donderdag 5 januari 2023 @ 08:41:46 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207426990
quote:

[..]

#zwangerschapsdverlof

_O- :')
pi_207427079
quote:

[..]

Wat is dit. Wat heeft ze nu fout gedaan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207427357
quote:

[..]

Tering irritant inderdaad, die domme Engelse zinnetjes. En ook nog even lekker hip benadrukken dat ze op de Zuidas heeft gewerkt, lekker hip hoor.

En natuurlijk de diepzinnige zwart/wit foto als afsluting. Man man, alle clichés weer verzameld.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207427686
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:19 schreef de_boswachter het volgende:
Linkedin staat de afgelopen maanden ineens vol met jankverhalen van politie agenten…. is dat ook iets nieuws, dat je op Linkedin je jankverhaal MOET delen om likes te krijgen?
Gen z agenten? Omg you guys I really don’t need this vibe right now, I’m walking away.
pi_207428251
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:15 schreef HSG het volgende:

[..]

"kijk mij fantastisch zijn" opschep verhaal. :O Zo vermoeiend.
Ook altijd zo cliché vermoeiend van die hippe "business check mij bellen of achter mijn laptop zitten" vakantiefoto's eronder :'). En vergeet de groepsfoto's met daarop "iedereen lekker hip met het team én locals" aan het eten niet.
pi_207428269
quote:
Advocaten en de minst boeiende posts ooit

Advocaten zijn geen uitvinders, maar advocatenkantoren hebben wel patent op de minst boeiende LinkedIn-posts. Ik heb er een paar op een rijtje gezet:

- ‘Vorige week gaf ik een seminar over een extreem-niche onderwerp voor 25 advocaten die als enige mensen in Nederland dit ook een interessant onderwerp vinden. Ik ga niet aan je vertellen waarom ik dit interessant vind, maar hier is een foto van de zaal waar het allemaal gebeurde.’
- ‘Een overzicht van de Didam-uitspraken van vorige maand.’
- ‘In dit achtergrondartikel, dat achter een paywall staat en 99% van onze volgers niet kan lezen, gaat onze collega in op een onderwerp waar je dus niet meer overkan lezen, want het artikel staat achter een paywall waar alleen andere advocaten binnen ons vakgebied toegang toe hebben.’
- ‘We zijn extreem vereerd en ‘humbled’ dat we voor Amerikaans bedrijf X dat niemand kent de fusie met bedrijf Z, dat ook niemand kent, hebben kunnen begeleiden. Hier is een linkje naar een Amerikaans vaktijdschrift, dat ook niemand kent en waar je nog meer niet boeiende informatie kan vinden. En hieronder staan ook nog 15 namen, van mensen die klaarblijkelijk ook iets met deze transactie te maken hadden omdat ze 'many thanks' krijgen.’
- ‘Op datum xx/xx/xxxx gaat Directive (EU) 20xx/172xx in, dit is zojuist gepubliceerd in de Staatscourant van datum xx/xx/xxxx. Voor wie het relevant is en waarom gaan we hier niet eens zeggen, maar ga toch vooral ons blog over deze belangrijke wijziging lezen op onze website.’
- ‘We hebben een vacature die heel uitdagend is. Waarom zeggen we niet, maar hier is de link, dus snel solliciteren.’

Waarom ze juist deze berichten plaatsen? Wie de doelgroepen zijn? Welk beeld de kantoren willen dat de doelgroepen van ze hebben? Welke boodschappen daarbij passen? Over het (online)communicatieplan is eigenlijk nooit goed nagedacht. En dan krijg je dus bovenstaand, óók bij de grotere kantoren.

Wat ben ik nog vergeten?

#advocatuur #branding #imago #communicatie #communicatieadviseur
Prachtig _O-

donderdag 5 januari 2023 @ 11:52:27 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207428755
Vandaag gelezen onder een privé jankpost:

"Ik warm op van liefde"

Mag ik een teiltje? :')
pi_207429671
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:52 schreef Molo het volgende:
Vandaag gelezen onder een privé jankpost:

"Ik warm op van liefde"

Mag ik een teiltje? :')
Ach schatje, moet ik je teiltje even vullen met mijn liefde zodat je je eraan kunt warmen? O+ O+ :* :*
pi_207429803
quote:
Dit zijn tenminste vakinhoudelijke posts. Als je er niks van begrijpt, ben je de doelgroep niet. Prima toch, op een platform voor werkgerelateerd netwerken? Ik trek dat iig beter dan de zoveelste zweverige coach met een persoonlijk lulverhaal dat op FB gemoeten had.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207429814
quote:
Klopt iedereen wilt aandacht. "Wij zijn ook zielig"
  donderdag 5 januari 2023 @ 19:55:40 #119
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_207434508
quote:
Daar is toch helemaal niets mis mee? Dat soort posts zijn juist waar LinkedIn ooit voor was bedoeld. Serieus, vakinhoudelijk en zonder onnodige opsmuk. Enkel voor een bepaalde doelgroep, en dat is prima.
pi_207435109
quote:
Heb geen LinkedIn zelf, heb je een linkje? Ben wel nieuwsgierig naar het drama van de gewapende arm van de staat die het VMBO heeft voortgebracht :9
pi_207442472
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:55 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Daar is toch helemaal niets mis mee? Dat soort posts zijn juist waar LinkedIn ooit voor was bedoeld. Serieus, vakinhoudelijk en zonder onnodige opsmuk. Enkel voor een bepaalde doelgroep, en dat is prima.
Nee er was ook niks mis mee. Goed bericht
pi_207442741
quote:
Ik was 30 en woonde net ruim een jaar in München toen ik in één keer last kreeg van een slapende hand…

We waren voor mijn partner een tijd naar Duitsland verhuisd. Ik was die dag alleen thuis.

In eerste instantie maakte ik me nog niet zo druk, een vriendin van mij had ooit eens een slapende voet gekregen door een wervel die klem zat.

Ik had toen zelf nog niet door dat er meer mis was.
Ik was warrig, kon niet goed nadenken en had hoofdpijn.
Ook kon ik niet goed recht lopen, leek wel of ik iets gedronken had. Mijn omgeving maakte zich zorgen en ik besloot toch maar te luisteren.

Eenmaal bij de huisarts dacht hij ook dat het mis was.
Hij vermoedde een herseninfarct, maar mijn leeftijd liet hem twijfelen.
Een ritje naar het ziekenhuis werd gemaakt, ik liet een CT-scan maken. Daar was niets op te zien.

Ze wilden ook wel een MRI-scan maken maar dat zou pas na het weekend kunnen.
Gezien ze niets op de CT-scan zagen werden we weer naar huis gestuurd.

Thuis ging het met het uur minder goed. Ik kon geen letter lezen op papier, ik kon niet meer recht lopen en werd meer en meer verward… Het was mis, dat voelde ik aan alles.

Terug in het ziekenhuis werd ik meteen opgenomen en later die week werd er toch een MRI-scan gemaakt. Gelukkig. Want wat bleek? Ik had een propje gehad in mijn hersenstam.

Het eerste wat ik dacht was: zie je wel, ik ben niet gek!
Ook jonge mensen kan dit overkomen...

De hersenstam is een hele gevaarlijke plek heb ik me toen laten vertellen - sterker nog: de meeste mensen die op deze plek getroffen worden, kunnen het niet meer navertellen…

Gelukkig was ik er nog.
Was ik niet getroffen in mijn spraak of andere vitale delen.
Ik had vooral problemen met mijn evenwicht, concentratie en korte termijn geheugen.
Een lang proces van revalideren in een ‘vreemd’ land begon.

Die dag veranderde voor altijd het perspectief op het leven voor mij.
Ik kon niet meer terug naar een baan die me geen energie meer gaf… Want waarom zou ik mijn waardevolle tijd besteden aan een baan die me geen energie geeft?

Ik wilde doen wat ik leuk vond in de tijd die me gegeven is.
In mijn vrije tijd in München was ik begonnen met het maken van kraamcadeautjes op bestelling en daar wilde ik graag meer van doen. Een eigen webshop starten met allemaal toffe producten, dat zag ik voor me.

Maar dit kon ik niet verder laten groeien dan een hobby door mijn werk.
Waar ik dat voorheen best oké vond, was dat na het hebben van een beroerte niet meer zo.

Ik zette na mijn herstel vrijwel meteen mijn webshop LiefsVanCindy op.
En nu, 5 jaar later, heb ik een prachtig bedrijf staan inclusief personeelsleden en een eigen pand.

Weet je waarom ik dit deel?
Ik ben mijn dromen na gaan jagen na mijn beroerte. Ineens durfde ik de stap te zetten, ervoor te gaan, want wat kon ik eigenlijk echt verliezen?

Wat als jij dat ook gaat doen?
Wat als je je dromen achterna gaat? Wat is dan echt het ergste dat kan gebeuren?

Het is leven is te kort om niet te doen wat je gelukkig maakt🤍

Nou meid en dat ga je op LinkedIn zetten. Was het deurtje naar Facebook gesloten of zo?
pi_207443292
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Nou meid en dat ga je op LinkedIn zetten. Was het deurtje naar Facebook gesloten of zo?
Zo jammer dat ze nog kan typen.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:34:38 #124
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207443865
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat een beroerde schrijfstijl.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:37:22 #125
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207443894
quote:

[..]

Die is volgend jaar failliet. Geboren om te verliezen.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:46:10 #126
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_207443978
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 09:58 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ho ho, met een duikbril op door Bangkok is best origineel!
quote:
tot het snorkelen en een fietstocht door Bangkok
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:48:57 #127
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207444010
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:46 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Ho ho, met een duikbril op door Bangkok is best origineel!
[..]

Ehh...
pi_207444016
quote:

[..]

Tering wat een jankpost :')
pi_207444068
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:24 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Golddigger!
Wat een onmeetbare trut :')

quote:
Sabine van der Hulst:
Ik schud aan jouw waarheid & help jou een (inter)nationaal toegewijd netwerk te bouwen voor een continue stroom aan kwalitatieve leads
SPOILER
Scamlevel 100
pi_207444493
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:24 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Golddigger!
Godsamme. Treurigheid ten top.
pi_207446841
Linda Baerveldt

Kijk ons eens goed doen :') .!!!!!!!

quote:
Het is 01.10 uur vannacht als we plots gerommel horen bij onze voordeur.

Onze pubers en wijzelf liggen al lang en breed op bed; ‘Wat zou dat zijn?’, zeg ik tegen Paul, mijn man. Voorzichtig kijkt Paul naar buiten. Hij doet verslag: ‘ow er staat een auto voor de deur met de lichten nog aan en er halen twee mensen samen wat spulletjes uit ons (gratis) shop en drop kastje’, zegt Paul.
Zo een kastje met gratis levensmiddelen, verzorgingsproducten, tampons, kleine give aways, boeken etc. In onze voortuin.

‘Ow echt?’, zeg ik enigszins opgelucht. Ik had ondertussen al beelden gecreëerd van een ongenode gast die plots bij ons binnen staat. Interessant wat zo’n brein instant doet met je...
Dan laten ze per ongeluk wat vallen, een potje atjar. Niks aan de hand, kan gebeuren! Maar ze lijken zich kapot te schrikken en vertrekken snel..

En dan vraag ik mij af; Wat zorgt ervoor dat deze lieve mensen ‘s nachts na 01.00 uur spulletjes uit het kastje pakken? Paul zegt: ‘Ik denk schaamte/schuld Lin!’

Ik voel verdriet opkomen wat ik snel omzet in compassie. Dit zou toch niet zo mogen zijn! Anno f*ckin’ ‘23! Dit zijn mensen, zoals jij en ik. Eenieder van ons kan dit (in deze tijd) overkomen. En dan zit daar mogelijk ook nog schaamte/schuld op, wat ervoor zorgt dat je ‘s nachts op pad gaat - en dus ook kostbare nachtrust misloopt - om te kunnen ‘overleven’ in 2023.

Hoe zou het zijn als we dit (meer) normaliseren? Niet waardoor dit gebeurt, maar wel het feit dat dit gebeurt! En er dus velen van ons zijn, die hier nu mee kampen.
Ook tijdens mijn spreekuren op het Consultatiebureau hoor ik geregeld dat de financiële situatie in gezinnen tot stress - en daardoor soms onhoudbare situaties - leidt. Daarover kunnen praten, wanneer de schaamte wegvalt, is vaak een werkelijke opluchting en biedt geregeld ook nieuw perspectief. Richtingen waar mensen zelf nog niet direct aan gedacht hebben omdat zij in een overleefmodus staan of niet weten welke opties er nog meer zijn.

Wat wordt er mogelijk als we (nog) meer om ons heen kijken en het de normaalste zaak van de wereld maken om je werkelijke financiële situatie met elkaar te bespreken? Gewoon aan tafel met familie en goede vrienden, in een goed gesprek met de buurvrouw, etc.
Dat we het niet zien in onze omgeving, betekent dus niet dat het er niet is. We weten niet wat we niet weten! Het kan net die ruimte bieden om het erover te durven hebben en de schaamte/schuld hopelijk los te laten. En vaak kan al een klein gebaar, een woord, een luisterend oor dan een wereld van verschil maken voor die ander...

‘Schaamte haat het als we uitreiken en ons verhaal vertellen. Het haat het als er woorden aan gegeven worden - schaamte kan niet overleven als het gedeeld wordt. Schaamte houdt van geheimhouding. Wanneer wij ons verhaal begraven, metastaseert de schaamte.’ - Brené Brown.

Laten we blijven delen en verbinden 💜

Liefs Linda.
U MAD?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:03:55 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207447049
Een potje atjar in een kastje om mensen te geven die niets hebben en ze daarmee te steunen.
Sure.
Dat was gelukkig niet gewoon je kerstpakket dumpen voor het over datum is en jezelf daarvoor op de borst kloppen ofzo om mee te beginnen

Sterf toch lekker door een snee van die atjarpotscherf man :')

"Wanneer wij ons LinkedIn verhaal etaleren, metastaseren de engnekken.’ - Braddie Bleu.

:')
  zaterdag 7 januari 2023 @ 09:49:49 #133
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207453497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:46 schreef de_boswachter het volgende:
Linda Baerveldt

[..]

Ze had die kastjes ook kunnen volplempen met drugs en drank.
pi_207456095
quote:
Linda Baerveldt

[..]

Echt gewoon belangeloos iets voor een ander is er niet meer bij er moet wat besproken worden op social media zodat iedereen ah en oow kan roepen.
pi_207456237
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:51 schreef vipergts het volgende:

[..]
Echt gewoon belangeloos iets voor een ander is er niet meer bij er moet wat besproken worden op social media zodat iedereen ah en oow kan roepen.
Oh super van jullie!!!!!! Wat goed!!!!!! Respect!!!!!!

En de poster ligt zich daarna zelf dagenlang met een 30 cm plastic lul te verwennen.
U MAD?
pi_207456615
Ook even benadrukken dat dat kastje in hun voortuin staat. Als aparte zin. ja ja mensen wij hebben een voortuin maar gunnen een ander ook iets hoor! Ze zet ook even gauw haar verdriet om in compassie! Wow. Wat een fantastische mensen _O_

Belangeloos iets aardigs voor een ander doen draait niet om de gever maar om de ontvanger. Dankbaarheid, ontroering of blijdschap is wat je er soms voor terug krijgt, soms krijg je om wat voor reden dan ook niet actief een terugkoppeling. Maar als je het doet voor de ander en niet voor jezelf, is dat helemaal oké. Dat zou ik zo graag willen uitleggen aan dat soort mensen maar ik weet zeker dat een reactie direct weer de aandacht naar hunzelf terug zou trekken ;(
pi_207490118
quote:
6 januari 2015

Openbare verkoop

Ik loop met mijn boodschappen de trap op.
Er is een papier op de deur van de buurman geplakt.

‘Eindhoven

Aankondiging
Openbare executoriale verkoop Art. 464 Rv
Op DINSDAG 13 JANUARI 2015 te 12.00 UUR zullen ten laste van (...)
In het openbaar worden verkocht
Meubilair en andere zaken
En wat er verder te koop zal worden aangeboden…’

Ik haal het papier van de deur af
Wat is dit? Heeft de buurman het net overleefd
en ligt hij nog in het ziekenhuis.
Gaan ze volgende week dinsdag
al zijn spullen verkopen?

Ik besluit de volgende ochtend te bellen
‘Goedemorgen met M.’
`Goedemorgen, ik bel over de executieverkoop
bij de heer B op 13 januari.’
‘Ja?’
‘U moet weten dat de heer B op de IC heeft gelegen.
U begrijpt dat hij niet in de gelegenheid was
uw berichten te lezen.
Laat staan een rekening te betalen.
En u gaat nu komende dinsdag
zijn spullen verkopen?' ratel ik emotioneel.

‘Dat is vervelend om te horen,
maar meneer heeft nog een rekening
bij ons openstaan, aan gemeentebelastingen.’

‘Als ik het goed heb begrepen,
ontvangt de heer B
een uitkering en worden daar
door een contactpersoon van de Gemeente Eindhoven
al zijn vaste lasten van betaald.

Hoe kan het zo zijn,
dat meneer een schuld heeft bij diezelfde GEMEENTE Eindhoven?
Werken jullie langs elkaar heen of zo?’

‘Wij volgen een vaste procedure,’ zegt M.
Ik antwoord: 'Meneer is al maanden zo van de wereld
dat zijn post hoog opgestapeld thuis ligt. En mag hij er niet van uitgaan dat zijn contactpersoon bij de Gemeente zijn zaken op orde heeft? Zodat hij NIET nu zijn spullen gaat kwijtraken aan de Gemeente Eindhoven?'
‘Tja,’ zegt M.

‘Om hoeveel schuld
gaat het eigenlijk?’ vraag ik.
‘Het oorspronkelijke bedrag is 250 euro.
Met incassokosten 350 euro.’

‘Dat meent u niet! U gaat voor 250 euro
alle spullen van een doodzieke arme man verkopen. En u overlegt niet even met uw eigen collega’s van Sociale zaken?’

`We volgen de vaste procedure.'
‘Dit is absurd. Meneer gaat er vanuit dat de Gemeente Eindhoven die zijn vaste lasten beheert, ook dit regelt.
Daar hoort toch ook de gemeentebelasting bij?’

Ik bereik mijn kookpunt.
Rustig blijven, Ingrid. Die mevrouw doet ook gewoon haar werk. Maar een beetje menselijkheid zou een hoop leed besparen.

‘Wanneer moet die 350 euro
worden overgemaakt?’ vraag ik
‘Als u het bedrag voor het eind van de week over wil maken.’
‘Komt goed.’ zeg ik.

’s Avonds vertel ik de buurman van de brief op zijn deur. En ik leg hem uit dat hij 350 euro moet overmaken zodat zijn spullen niet verkocht worden.

Hij kijkt hulpeloos naar het papier.
`Ik heb hier geen betaalpas’, zegt hij.
`Waar kan ik pinnen in het ziekenhuis?’

‘Weet je wat, ik schiet het je wel voor’, zeg ik.
‘Dan betaal je me terug als je uit het ziekenhuis bent.’

‘Ja, zegt hij, ‘dan gaan we naar de gemeente
en dan leggen we het uit.’
‘Ik heb het al uitgelegd.
Nu moet je gewoon betalen’.
‘Okay’, zegt hij.

Verwacht je nou een lintje? En...

2015. :')
pi_207490167
quote:
Maria

Maria was ooit mijn huishoudelijke hulp.
Ik kom haar tegen bij de supermarkt.
Ik zeg hallo en ga verder
met mijn boodschappen.
Eigenlijk wil ik haar iets vragen,
maar ik durf niet goed.

Buiten bij de fiets
kom ik haar een tweede keer tegen.
Ze laat een fles kapot vallen.
Ik help haar de scherven op te rapen.
Nu durf ik het wel te vragen.

‘Maria, zou jij voor mij
voor één keer bij mijn buurman
schoon willen maken?’

‘Ik maak niet meer schoon.’
zegt ze glunderend.
'Ik ben aan het studeren.’

‘Oh, fantastisch,’ zeg ik.
‘Wat doe je?’
Ze vertelt over haar studie.
Ik ben blij voor haar.

`Waarom wil je eigenlijk
dat ik schoonmaak
bij je buurman?’ vraagt ze.

‘Hij ligt in het ziekenhuis.
Ik zou het zo fijn voor hem vinden
als zijn huis een beetje schoon is,
als hij thuis komt deze week.
Hij komt uit Iran. Hij heeft hier geen familie.'

‘Hij is moslim?’
‘Ja’
‘En hij heeft geen vrouw en kinderen?’
'Nee'
‘Dan wil ik wel voor een keer schoonmaken.
Zal ik morgen langskomen?’
‘Oh, wat aardig, dank je!’ zeg ik.
‘Ik app je zo mijn nieuwe adres.’

‘En mijn man kan wel bij hem
op bezoek gaan in het ziekenhuis.
Moslims horen bij zieken
op bezoek te gaan.’
biedt ze dan aan.

‘Dat zou heel fijn zijn.
Dat zou hij enorm waarderen.’ zeg ik.
‘Weet je wat, ik zal het hem vanavond vragen
en dan zal ik je de gegevens appen,
als hij wil dat je man op bezoek komt.'

Ze lacht haar Maria-glimlach.
`Tot morgen!’ zegt ze
en ze stapt op haar fiets.

De buurman vindt het mooi
dat de man van Maria bij hem
op bezoek wil komen.

Dus ik app haar de bezoektijden
en het kamernummer van de buurman.
En de volgende ochtend
staat ze om tien uur bij mij voor de deur.

Ik pak wat schoonmaakspullen
uit mijn keukenkastje,
want ik weet niet wat hij in huis heeft.
‘Waar zal ik eens beginnen?’ vraagt Maria
als ze het appartement bekijkt.

`Wel mooi die woonkamer’ zegt ze.
‘Hij heeft het leuk ingericht zo
voor een man alleen.’

‘Ja, he. Ik stel voor dat je de keuken
en de badkamer eens flink onder handen neemt.
Dat moet genoeg zijn.

Eigenlijk komt hier iedere week de thuiszorg,
maar die mogen niet binnen
als hij in het ziekenhuis ligt.'
Maria begint met de afwas.
En ik breng de lege flessen weg.

Ze wil niets hebben voor haar hulp.
‘Moslims moeten elkaar helpen in nood’,
zegt ze. 'Wat lief, dank je.'

’s Avonds belt ze.
‘Mijn man is op bezoek geweest
bij je buurman,
maar ze lieten hem niet binnen,
omdat hij je buurman niet kende.’

Ik zucht. Ik had mee moeten gaan,
dan had hij wel naar binnen gekund.
'Sorry, Maria, dank je wel
voor de moeite
die jullie hebben gedaan.’
https://www.linkedin.com/(...)318474661789696-IGIq

Lief dagboek...
  maandag 9 januari 2023 @ 22:15:39 #139
346653 Ceviche
pi_207490333
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Executieverkoop vanwege 600 euro? :?
  maandag 9 januari 2023 @ 22:16:22 #140
346653 Ceviche
pi_207490358
quote:
Hij/zij kan daar zelf niet gaan schoonmaken?
  maandag 9 januari 2023 @ 22:24:39 #141
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_207490579
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:16 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Je gaat toch niet bij de buurman schoonmaken. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_207490840
quote:
16s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:49 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Tering wat een jankpost :')
Dat vermelden van de zuidas ook. Kkr op met je popi gelul en semi-stoere pica :')
pi_207490918
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:16 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Moslims helpen elkaar :')
En de rest mag creperen of wat? Onderliggende discriminatie die geprezen wordt in dit kutverhaaltje van die luie kut.
pi_207491028
De eerste die tegen me zegt “laten we verbinden”
Bijt ik dr strot af.
Vakman pur sang
pi_207491189
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
De eerste die tegen me zegt “laten we verbinden”
Bijt ik dr strot af.
Laten we verbinden. :)

quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
En de rest mag creperen of wat? Onderliggende discriminatie die geprezen wordt in dit kutverhaaltje van die luie kut.
Je weet wat ze zeggen he....alleen blanken zijn racisten.
pi_207491409
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Maarliefst 10 likes binnengehaald _O_
  maandag 9 januari 2023 @ 23:03:50 #147
346653 Ceviche
pi_207491520
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Je gaat toch niet bij de buurman schoonmaken. :D
Je bent niet serieus vermoed ik? Waarom niet, blijkbaar zijn ze close genoeg dat hij een en ander over hem weet en dat bij in het ziekenhuis ligt, dan vind ik het vreemder dat je je oude schoonmaakster vraagt daar schoon te maken buiten die buurman om.
  maandag 9 januari 2023 @ 23:05:28 #148
346653 Ceviche
pi_207491555
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik lees het als; 'ik ga daar echt niet schoonmaken, dat mag een andere moslima doen' wat zo'n beetje op hetzelfde neerkomt.
pi_207492976
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:58 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Maarliefst 10 likes binnengehaald _O_
En 0 reacties. _O_
pi_207493699
quote:
Ga zelf poetsen luie draak :')
pi_207493897
quote:
‘Om hoeveel schuld
gaat het eigenlijk?’ vraag ik.
‘Het oorspronkelijke bedrag is 250 euro.
Met incassokosten 350 euro.’
Dus de exacte reden van de executieverkoop en de hoogte van de schulden worden gewoon gedeeld met willekeurig eenieder die daarover belt? Dat lijkt me toch wel een schending van een van de privacyregels die ons land rijk is. Als dit daadwerkelijk gebeurd zou zijn, uiteraard.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 09:39:20 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207494045
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:05 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik lees het als; 'ik ga daar echt niet schoonmaken, dat mag een andere moslima doen' wat zo'n beetje op hetzelfde neerkomt.
Ik lees het als 'ik wilde een schoonmaker inhuren om mijn buurman te helpen zodat ik daar een goed gevoel van zou krijgen want helpende ridder complex'

Vind het eigenlijk diep treurig wat ik vaker zie en hoor, dat moslims wel moslims willen helpen qua vrijwilligerswerk maar daarbuiten niet.

In dit geval is de schoonmaakster dubbel uitgebuit eigenlijk. Eerst doordat ze gevraagd werd en gepusht werd en toen vanuit geloofsovertuiging huis van die man die ze niet kende ging soppen.
En erna nog een keer omdat ze gehoereerd werd op LinkedIn door die tuthola.

Wat heeft het met LinkedIn te maken, vraag ik me dezer dagen bijzonder vaak af.
pi_207494921
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 08:58 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ga zelf poetsen luie draak :')
Dat niet alleen maar ook...

quote:
Hij komt uit Iran. Hij heeft hier geen familie.'

‘Hij is moslim?’
‘Ja’
quote:
Ze wil niets hebben voor haar hulp.
‘Moslims moeten elkaar helpen in nood’,
Wat als hij nou geen moslim was?
pi_207495027
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik lees het als 'ik wilde een schoonmaker inhuren om mijn buurman te helpen zodat ik daar een goed gevoel van zou krijgen want helpende ridder complex'

Vind het eigenlijk diep treurig wat ik vaker zie en hoor, dat moslims wel moslims willen helpen qua vrijwilligerswerk maar daarbuiten niet.

In dit geval is de schoonmaakster dubbel uitgebuit eigenlijk. Eerst doordat ze gevraagd werd en gepusht werd en toen vanuit geloofsovertuiging huis van die man die ze niet kende ging soppen.
En erna nog een keer omdat ze gehoereerd werd op LinkedIn door die tuthola.

Wat heeft het met LinkedIn te maken, vraag ik me dezer dagen bijzonder vaak af.
Ik las het ook als ik maak alleen schoon omdat het een moslim is, een christen of iemand anders zoekt het zelf maar uit :`)
  dinsdag 10 januari 2023 @ 12:07:28 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207495769
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:10 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
[..]
"Sterf"
pi_207495921
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:10 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
[..]
Moslim of niet je gaat een ander toch niet vragen om bij je buurman schoon te maken terwijl je zelf op je luie reet zit.
pi_207496674
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 12:19 schreef vipergts het volgende:

[..]
Moslim of niet je gaat een ander toch niet vragen om bij je buurman schoon te maken terwijl je zelf op je luie reet zit.
Dat al helemaal. Het kan ook zijn dat Maria daarmee een extra zakcentje kon verdienen maar ze wilde het geld niet omdat die beste man ook een moslim is. Als het een christen was had ze wel om geld gevraagd. Maar goed er is niemand die op dat verhaal heeft gereageerd dus wij zullen vast niet de enige zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door HSG op 10-01-2023 13:32:30 ]
pi_207506431
quote:
Linda Baerveldt

[..]

Zojuist mijn maag uitgekotst. Tering wat een figuur.
  donderdag 12 januari 2023 @ 09:48:46 #159
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_207522259
quote:
In 1944, the CIA wrote a handbook on how to sabotage (enemy) organizations from the inside. A few interesting tips:

(1) Insist on doing everything through “channels.” Never permit short-cuts to be taken in order to expedite decisions.

(2) Make “speeches.” Talk as frequently as possible and at great length.

(3) When possible, refer all matters to committees, for “further study and consideration.” Attempt to make the committees as large as possible—never less than five.

(4) Bring up irrelevant issues as frequently as possible.

(5) Haggle over precise wordings of communications, minutes, resolutions.

(6) Refer back to matters decided upon at the last meeting and attempt to re-open the question of the advisability of that decision.

(7) Demand written orders.

(8) “Misunderstand” orders. Ask endless questions or engage in long correspondence about such orders. Quibble over them when you can.

(9) Do everything possible to delay the delivery of orders. Even though parts of an order may be ready beforehand, don’t deliver it until it is completely ready.

(10) In making work assignments, always sign out the unimportant jobs first.

(11) Insist on perfect work in relatively unimportant products; send back for refinishing those which have the least flaw. Approve other defective parts whose flaws are not visible to the naked eye.

(12) When training new workers, give incomplete or misleading instructions.

(13) To lower morale and with it, production, be pleasant to inefficient workers; give them undeserved promotions. Discriminate against efficient workers; complain unjustly about their work.

(14) Hold conferences when there is more critical work to be done.

(15) Multiply paper work in plausible ways.

(16) Start duplicate files.

(17) Multiply the procedures and clearances involved in issuing instructions, pay checks, and so on. See that three people have to approve everything where one would do.

(18) Apply all regulations to the last letter.

(19) Do your work poorly and blame it on bad tools, machinery, or equipment. Complain that these things are preventing you from doing your job right.

(20) Never pass on your skill and experience to a new or less skillful worker.

(21) Snarl up administration in every possible way. Fill out forms illegibly so that they will have to be done over; make mistakes or omit requested information in forms.

(22) Give lengthy and incomprehensible explanations when questioned.

(23) Act stupid.

(24) Be as irritable and quarrelsome as possible without getting
yourself into trouble.

(25) Misunderstand all sorts of regulations concerning such matters as rationing, transportation, traffic regulations.

New Year’s resolution: Do the exact opposite.

Jaaaaahooooor :')
pi_207523472
quote:
Godsamme zeg. :')
pi_207528684
quote:
Zag 'm gisteren al voorbij komen maar vond 'm zelfs te slecht voor dit topic :')
pi_207536780
quote:
‘Nope ik wil geen kinderen (maar ik omarm de rol van Messy Hot Aunt he-le-maal)’

Dat stond laatst op de cover van een magazine.

Hoewel ik het toejuich dat we vrouwen zonder kinderwens normaler gaan vinden (waar elk artikel waarin ze aan het woord komen aan bijdraagt), vind ik dit soort headlines bloedirritant.

Gek genoeg lijk je per se een alternatief plan te moeten hebben als je geen moeder besluit te worden.

Let er maar eens op.

Vrouwen zonder kinderen worden bijna altijd neergezet als something other than a mother.

(alsof alle moeders hetzelfde zijn, maar goed, is weer een ander verhaal)

Als ‘messy hot aunt’ bijvoorbeeld. Met verhalen over gênante dates, de Milan Fashion Week waar ze per ongeluk terechtkwamen en andere avonturen. Ze doen ‘spannende dingen’ zoals uitslapen en hebben hun leven ‘lekker niet op de rit’.

Of ze worden afgebeeld op de top van een berg. Want ze reizen veel, met een grote rugzak en schoenen waar ze stevig in staan.

Ook een optie: de workaholic. All suited up met een coffee-to-go in één hand, altijd op weg naar iets. Waarschijnlijk de volgende stap in haar flitsende carrière.

Tot slot: de party animal. De vrouw die haar hele leven wil blijven feesten. Van kroeg, naar club, naar afterparty.

Want als je geen kinderen hebt, dan moet je wel iets anders hebben.

Een jaloersmakend leven. Een goed verhaal. Een reden.

Ik heb mezelf jarenlang veel druk opgelegd om ‘het te weten’.

Wat voor persoon je moet zijn om geen kinderen te krijgen.

Omdat ik het gevoel had dat ik een antwoord op die vraag moest hebben, om die keuze te kunnen maken.

Wat had ik zo tussen mijn 30e en 40e graag iemand gehad die tegen me had gezegd dat dat helemaal niet hoeft. Je hoeft geen Hot Messy Aunt te zijn. Carrièretijger. Wereldreiziger. Of party animal.

Eigenlijk hoef je maar één ding te zijn.

Jezelf.

It’s enough.

Mijn DM staat open als je hier vragen over hebt.

En als je wil weten wat ik allemaal doe met mijn leven zonder kinderen, meld je dan aan voor de V-files.

(Mijn e-mails die ik 2 x per maand verstuur. Waarin ik zelden op een fashion week, berg of afterparty beland, maar waar je als ondernemer wel echt wat aan hebt)

📸: Blinck Fotografie & Visagie

#geenkinderen #nieuwsbrief #twijfelmoeder #moederschap #ondernemen #vrouwelijkeondernemer

Blablablablabla met je "hippe" Engelse jargons. Zeikwijf. Wat een onsamenhangend verhaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door HSG op 13-01-2023 09:06:47 ]
pi_207536792
quote:
Mijn LinkedIn posts hebben 3x tot 7x zo veel bereik gekregen sinds ik dit toepas…

Het voelt voor mij als een cheatcode op dit moment. En hier heb je geen automation tools of iets dergelijks voor nodig. Het gaat allemaal organisch.

Door deze strategie toe te passen, blijven jouw posts continue verschijnen in de feed van nieuwe mensen. Ik genereer soms weken later nog steeds leads uit deze posts - en mijn klanten plukken hier op dit moment ook flink de vruchten van.

Maar genoeg over mij en mijn klanten. Jouw resultaten zijn namelijk veel belangrijker.

En daarom kun jij een gratis video ontvangen waarin ik jou stap voor stap uitleg hoe jij hier ook van kan profiteren!

Je ontdekt:

👉🏻 Welke fouten ik het meest zie terugkomen bij het schrijven van deze posts (en hoe deze je bereik killen);

👉🏻 Hoe jij er met een simpel conversiesysteem voor zorgt dat deze posts jouw agenda consistent vullen met sales calls (aan alleen bereik heb je namelijk niks);

👉🏻 Welke foto’s en video’s je het beste bij deze posts kan plaatsen om zo veel mogelijk bereik en conversies te genereren;

En nog veel meer praktische tips.

Als jij jouw zichtbaarheid, autoriteit en de hoeveelheid leads die je uit LinkedIn haalt wil verhogen, dan geloof ik dat dit op dit moment een van de meest krachtige strategieën is die je kan toepassen.

Als jij de video met de uitleg over deze strategie wil ontvangen…

Reageer dan ‘Yes’ in de comments en je ontvangt hem gratis in je inbox!

"Ik help coaches aan een wachtrij van klanten"

Klinkt alsof je werkloos bent. Help je straks ook IT'ers aan computers?
pi_207536825
quote:
Komt er vanmorgen een ploeg mannen Doppio Joure binnen zetten.
Ik kijk opzij want ze gaan vlak naast ons zitten.
Kijk dan nog eens goed.
Kak. Het is Kjeld Nuis.
En Patrick Roest.
En nog allemaal andere schaatsmannen.

‘Zullen we vragen of we met ze op de foto mogen?’ grijnst Auke Hempenius. ‘Wij zijn Friese schaatsfans’.

‘Neeeeeeee, die mannen zijn gewoon met z’n allen lekker aan ’t fietsen. Niet doen hoor, die zitten niet op ons te wachten.’ ☺️

‘Eeeh Saakje, wat is dit? Jij bent toch van het uitpakken?’

In één klap ben ik weer dat meisje van 12. Dat met vuurrode wangen naast held Peter Blangé op de foto staat (dè spelverdeler van het NLs volleybalteam een 'paar' jaar geleden). Maar ook die vrouw van begin 40 die een boei van jewelste kreeg toen andere held Ronald Zoodsma (jaja, dè middenspeler van datzelfde team) op dezelfde boot van Terschelling terug zat (Ditzelfde geldt ook voor ontmoetingen met andere bekende mensen, trouwens).

In het Fries is daar een mooi woord voor: skrúten.
Aka verlegen.

Ik heb voor hetere vuren gestaan dan een onverwachte ontmoeting met een sportheld en/of ander bekend mensch, maar dan toch…

‘Heren, mogen we met jullie op de foto?’ glunderde Auke.
‘Ja natuurlijk’.

En daar kroop ik zo bleu als maar kan zijn tussen de mannen op de bank. Er kwam weinig tekst uit me, terwijl ik normaal gesproken niet om woorden verlegen zit.

Fascinerend. Wat is dat toch, hè.

Ik hou het maar gewoon bij starstruck.

Dat ik zondag zat te juichen op de bank toen Patrick weer Europees Kampioen werd en natte ogen had bij Kjelds gouden plakken, ach, dat weten zij niet. Hoeft ook niet.

Ik wilde vandaag eigenlijk een post schrijven over dat er nog 2 plekken zijn – de laatste! - voor de Winterse Drieluik Niet Inbinden maar Uitpakken.
Maar goed, zo uitgepakt was ik vandaag dus niet.

Aan de andere kant, herken jij dat ‘skrútene’?
En wil je daar deze winter een flinke slag (😂) mee maken zodat je in de lente in volle glorie tevoorschijn kunt komen?

Want dat is het hè, ik zit er dus wèl.
En daar gaat de Drieluik ook over: op komen dagen.
Desnoods met knikkende knieën en blosjes.
Maar gáán. Doen!
I've got you. Zoals Auke mij hier.

Interesse of wil je meer lezen? Kijk dan hier:
https://lnkd.in/e8KgNsAR

Gegroet,
Een ervaringsdeskundige

Ps 1. Meer mensen die hier 'last' van hebben?
Ps 2. Kjeld heeft m’n instastorie bekeken. Dat dan weer wel 😉

#skrutten

Lief dagboek...vandaag post ik iets op Facebook wat bijna niemand iets zegt.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 18:14:46 #165
346653 Ceviche
pi_207542989
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 08:59 schreef HSG het volgende:

[..]

Blablablablabla met je "hippe" Engelse jargons. Zeikwijf. Wat een onsamenhangend verhaal.
Ik ben het eigenlijk wel met haar eens, als een man bewust kindvrij is wordt er nooit zo'n artikel geschreven of titel aan gegeven.
Of dat dan op LinkedIn moet is dan weer een tweede :P
  vrijdag 13 januari 2023 @ 18:16:57 #166
346653 Ceviche
pi_207543020
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 09:06 schreef HSG het volgende:

[..]

En waarom die collega met de achternaam noemen? Lekker belangrijk :')
  vrijdag 13 januari 2023 @ 19:40:42 #167
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207544161
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 09:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Begrijp er helemaal niets van. Wat een belabberde manier van schrijven.
pi_207568955
quote:
Na een lange tijd nog eens mijn PlayStation 5 aangezet en al gauw kwam ik tot de ontdekking dat mijn controller last had van stick drift (schijnbaar groot probleem bij de ps5 controllers.. shame on you Playstation). Je raakt je sticks niet aan maar de sensoren pikken toch beweging op, super irritant als je net probeert een headshot te landen in een shooter 🥲. Kortom de nachtmerrie van elke gamer..

De controller had geen garantie meer, dus dat betekende een nieuwe controller kopen van +/- 60 euro of proberen het zelf te repareren. Ik koos voor het laatste. Ik vind het idioot en een enorme verspilling om zomaar apparaten weg te gooien en te vervangen die voor de rest nog in orde zijn. En ja.. stiekem ben ik gewoon een nerd die het te leuk vind om te klooien met een soldeerbout en wat electronica 🤓

Na het schoonmaken en vervangen van een van de potentiometers, werkte de controller weer naar behoren. Stiekem trots (ondanks de kleine ingrepen) dat ik zelf iets had gerepareerd en geld had bespaard 🫣

Hoe gaan jullie om met kapotte apparaten? Proberen jullie ze zelf te fixen of kopen jullie gelijk een nieuwe? Ik heb namelijk het idee dat producten steeds slechter van kwaliteit zijn en we gedwongen worden om om de haverklap nieuwe apparaten te komen (iets met consumentisme/consumptisme) en dat terwijl er enorme tekorten zijn op bepaalde grondstoffen.

#diy #ps5 #playstation #nerd

Nou je hebt je controller gerepareerd. Woohooo geef hem een lintje.
pi_207568987
quote:
"Het is gemakkelijk om bij een team van twintig mannelijke ingenieurs twee vrouwen te plaatsen, maar je moet ook de interne barrières wegwerken. De feedback van mensen met een divers profiel is vaak dat ze druk ondervinden om te assimileren met de dominante cultuur. Dan heb je alleen diversiteit op papier. Inclusiviteit is belangrijker dan diversiteit. Als je die mensen geen stem of impact geeft, kun je nog wel verschillende genders en kleurtjes erop kleven, maar uiteindelijk verandert er niks." Goed gezegd, Peter Michiels Chief Corporate Affairs Officer Elia in Belgisch HR magazine & met dank aan Katrien Goossens Diversity & Inclusion Lead ING Benelux voor het posten van deze tekst. Een waarheid als een koe, ook in Nederland. #hr #allyship #diversity #inclusion #change

Aldus deze "Diversity, Equity & Inclusion Manager NL" :') :')
  zondag 15 januari 2023 @ 13:13:24 #170
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207569619
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Haha, whut?
pi_207569765
quote:

[..]

Kijk ff naar de profiel foto. Dat is een gekkie.

Dit soort josti functies worden door de normale medewerkers echt niet serieus genomen. Men speelt mee, omdat men niet anders kan bij de corporates. Ook daar worden vrouwen en allochtonen met fluwelen handschoenen behandeld. Je bereikt er geen flikker mee.

De verhalen die ik hoor over Gen Z is dat ze zich ook bij de corporates als snowflakes gedragen die niks kunnen hebben. Daar bouw je geen stevige economie mee op. :{
  zondag 15 januari 2023 @ 13:35:17 #172
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207569984
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:23 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Dit soort josti functies worden door de normale medewerkers echt niet serieus genomen. Men speelt mee, omdat men niet anders kan bij de corporates. Ook daar worden vrouwen en allochtonen met fluwelen handschoenen behandeld. Je bereikt er geen flikker mee.

De verhalen die ik hoor over Gen Z is dat ze zich ook bij de corporates als snowflakes gedragen die niks kunnen hebben. Daar bouw je geen stevige economie mee op. :{

Zou wel raken hoor :9 @de_boswachter

SPOILER
Ik ben inmiddels overleden
pi_207569994
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:35 schreef Enchanter het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Zou wel raken hoor :9 @:de_boswachter

SPOILER
Nee
U MAD?
pi_207570115
quote:

[..]
[ afbeelding ]

SPOILER
Die zal zich vast met allochtonen kunnen vereenzelvigen. :')

Laten we eerlijk zijn dat soort fop functies zijn een uitkomst van de woke stroming in de samenleving. De corporates hebben er maar een poppetje op gezet om een vinkje te kunnen zetten. :) Net zoals ze "iets" met sustainability moeten doen. :)

Als ik een vrouw in het team krijg, heb ik geen handleiding nodig hoe daarmee om te gaan. Als zij het lastig vindt om in een 100% mannelijk team te zitten zou ze wel kapster geworden zijn. :')
Vice versa same. Ik heb ook wel eens in een 100% vrouwelijk team gezeten. Alleen maar gezellig en zeker geen gevoeligheidsonzin die ze hier predikt.
  zondag 15 januari 2023 @ 14:22:42 #175
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_207570829
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:21 schreef HSG het volgende:

[..]

Godver :')

Ik heb zelf de lamp in mijn badkamer vervangen. Zal ik dit ook op LinkedIn zetten? :')
  zondag 15 januari 2023 @ 15:56:37 #176
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207572457
quote:

[..]
[ afbeelding ]

SPOILER
Dat is die vent die weleens aan de bar bij VI zit. :D
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 januari 2023 @ 16:12:18 #177
284411 crew  heywoodu
pi_207572728
quote:

[..]

Vreemd wel, iemand die dus diversiteit, inclusiviteit en....vermogen beheert. Of nou ja, zegt te beheren. Het vermoeden bestaat dat ze helemaal niet equity bedoelt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zondag 15 januari 2023 @ 16:29:47 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207572988
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Vreemd wel, iemand die dus diversiteit, inclusiviteit en....vermogen beheert. Of nou ja, zegt te beheren. Het vermoeden bestaat dat ze helemaal niet equity bedoelt.
Engels is dan ook vrij moeilijk.

Ik ben iig blij dat ik als engineer niet het probleem heb wat die ingenieurs hebben :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_207573476
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:35 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Nee
Dit is gewoon Sjon Burger met een pruik, oorbellen en een andere bril.
pi_207574509
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Equity is wel een gangbare term in die kringen
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 januari 2023 @ 17:56:51 #181
284411 crew  heywoodu
pi_207574542
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 17:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Equity is wel een gangbare term in die kringen
Als in, vermogen? Zou equality niet een véél meer gangbare term zijn naast diversity en inclusion?
pi_207574723
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 17:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als in, vermogen? Zou equality niet een véél meer gangbare term zijn naast diversity en inclusion?
Daar zit geloof ik ook weer een verschil in. Weet er het fijne niet van af, maar ik heb "equity" wel vaker gezien in die context. Het is iig geen foute vertaling van (eigen) vermogen.

edit: https://www.aihr.com/blog/equity-vs-equality-in-the-workplace/

[ Bericht 12% gewijzigd door tjoptjop op 15-01-2023 18:16:23 ]
pi_207578605
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:23 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Weet je wat het ergste is? Dat dat soort mensen niet door hebben dat ze net zo hard medeverantwoordelijk zijn met mensen in hokjes te plaatsen.
pi_207581582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:16 schreef Ceviche het volgende:

[..]
En waarom die collega met de achternaam noemen? Lekker belangrijk :')
Zal wrs een tag zijn..
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 11:10:10 #185
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_207582440
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 17:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Juist wel equity, iedereen krijgt wat hij nodig heeft, in plaats van allemaal hetzelfde

Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 11:13:58 #186
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_207582503
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:21 schreef HSG het volgende:

[..]

Aanvullende klacht: mensen die de mogelijkheid om je naam in te spreken met dat luidsprekertje voor iets anders gebruiken :r Hier krijg je zo'n modemgeluid uit de jaren '90, WAAROM ZOU JE DAT DOEN? Bijna net zo erg als dat je wilt weten hoe iemand heet en ze ineens "Hallo mooi mens" tegen je zeggen :')
pi_207583614
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:13 schreef Meke het volgende:

[..]
Aanvullende klacht: mensen die de mogelijkheid om je naam in te spreken met dat luidsprekertje voor iets anders gebruiken :r Hier krijg je zo'n modemgeluid uit de jaren '90, WAAROM ZOU JE DAT DOEN? Bijna net zo erg als dat je wilt weten hoe iemand heet en ze ineens "Hallo mooi mens" tegen je zeggen :')
Hun wat? Modem? :P
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 januari 2023 @ 12:35:07 #188
284411 crew  heywoodu
pi_207583707
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:10 schreef Meke het volgende:

[..]
Juist wel equity, iedereen krijgt wat hij nodig heeft, in plaats van allemaal hetzelfde

[ afbeelding ]
Toch nog iets geleerd dankzij die mevrouw, dank u :D
pi_207584627
Geen LinkedIN maar toch wel passend in dit topic:

pi_207584664
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:10 schreef Meke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Juist klinkt en ziet er leuk met dit plaatje. Wat je doet is concreet het volgende: Je gaat lui die niet het juiste skill niveau hebben pamperen, om ze toch enigzins in te passen. Zo zadel je de rest van de workforce ermee op.

Dat is niet versterken, maar verzwakken door een sociaal maatschappelijk vinkje te wilen zetten.
  maandag 16 januari 2023 @ 13:54:44 #191
153515 JvdK
This Side Up
pi_207584879
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:36 schreef Black-Death het volgende:

ohh dit is echt zo ontzettend kudt.
Gewoon proberen..
  maandag 16 januari 2023 @ 14:01:30 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207585001
quote:

Ik krijg alleen al van de taalfouten in die titel hersenherpes man
  maandag 16 januari 2023 @ 16:05:22 #193
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207586675
quote:

Make that the cat wise
pi_207586733
quote:

Hij is zowaar nog vervelender dan die irritante Aziaat die je paar jaar terug voor letterlijk elk youtubefilmpje zag als ad.

En da's knap.
pi_207586869
quote:

Zijn "denkende mind" is al "shut off" zo te horen, en dat zonder alcohol.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_207587063
quote:

[..]

Godverdomme... Heb dat vorige week op LinkedIn bekeken, toen verder geklikt op haar profiel. Nu krijg ik een connectieverzoek van haar. :')

En of ze me ergens mee kan helpen? :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_207587089
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:40 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Godverdomme... Heb dat vorige week op LinkedIn bekeken, toen verder geklikt op haar profiel. Nu krijg ik een connectieverzoek van haar. :')

och die LinkedIn-sletten.. (m/v) die iedereen at random willekeurig connecten toevoegen als connectie
  maandag 16 januari 2023 @ 16:44:14 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207587109
quote:

[..]

Doen! :9~
pi_207587129
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Doen! :9~
Haha als ik iets in die trant tegen haar zeg dan word ik waarschijnlijk aan de publieke LinkedIn schandpaal genageld.

Ik zou haar natuurlijk ook commentaarloos een link naar dit topic en specifiek naar die post met haar geneuzel kunnen sturen. Maar ja, held op sokken want niet anoniem meer dan. :'(
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 16 januari 2023 @ 16:52:02 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207587227
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:45 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Haha als ik iets in die trant tegen haar zeg dan word ik waarschijnlijk aan de publieke LinkedIn schandpaal genageld.

Ik zou haar natuurlijk ook commentaarloos een link naar dit topic en specifiek naar die post met haar geneuzel kunnen sturen. Maar ja, held op sokken want niet anoniem meer dan. :'(
Die heeft echt zo'n extreme GGZ-blik, brrrrr
  maandag 16 januari 2023 @ 18:53:44 #201
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207588753
quote:

[..]

Nou, dat word neuken!
pi_207590397
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:38 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Juist klinkt en ziet er leuk met dit plaatje. Wat je doet is concreet het volgende: Je gaat lui die niet het juiste skill niveau hebben pamperen, om ze toch enigzins in te passen. Zo zadel je de rest van de workforce ermee op.

Dat is niet versterken, maar verzwakken door een sociaal maatschappelijk vinkje te wilen zetten.
typisch uit het Marxistische woke wereldje. Jeder nach seinen Fähigkeiten, jedem nach seinen Bedürfnissen (From each according to his ability, to each according to his needs)

Op de oppervlakte klinkt het misschien leuk, maar in de praktijk is het gewoon bagger.
pi_207590760
quote:

[..]

Ik had laatst ook een connectieverzoek van een salesman van een of ander detacheringsbureau.

"Hey HSG,

Ik zie dat je bij dat bedrijf op die afdeling werkt. Welke posities staan bij jullie momenteel open?

Met vriendelijke groet,

blabla"

Ik dacht echt van "wie ben jij in godsnaam"? :') Als dat zijn manier van mensen benaderen is ga alsjeblief weg.
pi_207608079
quote:
En dan lig je ineens in een ziekenhuisbed op de spoedeisende hulp.

Zondag kreeg ik stekende pijn, maandag leek het wat minder maar ging ik me ‘s middags beroerd voelen. Vanochtend naar de huisarts gegaan en mogelijk gaat er toch iets mis bij mijn herstel.

Als het tegenzit mag ik weer naar het Erasmus MC om daar weer geopereerd te worden. Als het meezit ben ik deze week thuis en werk ik gewoon nauwelijks.

We gaan het zien.

#nierdonor

Dat moet gelijk op LinkedIn dat je in het ziekenhuis ligt.
pi_207608329
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:10 schreef HSG het volgende:

[..]

Aandachtshoer (m/v)...
pi_207608563
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:45 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Nou, ze is er nu van op de hoogte iig, van dit topic
pi_207608613
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:10 schreef HSG het volgende:

[..]

Bedelen om een nier, ga jij maar ik ben gehecht aan de mijne.
pi_207608627
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:50 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Nou, ze is er nu van op de hoogte iig, van dit topic
Zorg je dat haar reactie hier ook komt.
pi_207608642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:54 schreef vipergts het volgende:

[..]
Zorg je dat haar reactie hier ook komt.
Komt goed. Heb alleen linkdin aangemaakt voor dit
pi_207608955
quote:

[..]

Ik denk dat er een hoop verzonnen cijfertjes in zitten. Zie onderstaande reactie. Als je succesvol bent ga je niet je views af om zieltjes te winnen. Daar zou je dan geen tijd voor moeten hebben.

quote:
Godverdomme... Heb dat vorige week op LinkedIn bekeken, toen verder geklikt op haar profiel. Nu krijg ik een connectieverzoek van haar.

En of ze me ergens mee kan helpen?
pi_207609077
quote:

Past prima. Alleen deze gast heeft een bus tegen zijn hoofd gehad. Wat een zwakzinnig gelul. Praat Nederlands lamlul.
pi_207622117
quote:
Ik maakte een grote fout!

Het was rond 17.00 op Koninginnenacht (oma spreekt) en ik was bijna klaar met mijn dagdienst in de wijk. Ik werkte nog maar kort als wijkverpleegkundige.
Mevrouw heeft zoals elke avond insuline nodig.
Terwijl we wat kletsen pak ik de insulinepen en de lijst waarop de eenheden (EH) staan. 40 EH lees ik, dus die draai ik op. Mw tilt haar blouse op en terwijl ze vrolijk doorkletst spuit ik 40 EH in haar buik. Ik ruim alles op, pak mijn pen om het af te tekenen en zie tot mijn schrik dat ze ‘s avonds maar 20 EH krijgt. Ik heb de ochtenddosering gespoten!

Ik probeer rustig te blijven, maar mijn hoofd draait overuren. Zelfverwijt, schaamte en twijfel wisselen elkaar in hoog tempo af. Ik vertel mevrouw van mijn fout en bel de huisarts voor overleg. De huisarts reageert rustiger dan verwacht. “Geef mevrouw maar wat zoets te eten en controleer haar bloedsuiker vanavond een keer extra.”

Ik vraag waar mevrouw zin in heeft. “Taart! Dat is al zolang geleden.”
Ik pak taart uit de koelkast die ze kocht voor bezoek. “Oh meid, wat heerlijk!” reageert mevrouw bij het zien van het taartje. Ik vind het lastig om nu weg te gaan. Ik bel mijn collega van de avonddienst, vraag of ze extra bij mevrouw langs wil gaan en ga richting huis.

‘S avonds loop ik met een groep vrienden in het drukke centrum van Utrecht. Het incident van een paar uur daarvoor laat me niet los. Wat als mevrouw nu met een hypo op de grond ligt? Ik besluit haar te bellen te midden van het feestgedruis. Mevrouw moet lachen als ze me hoort. “Ach meid, maak je niet druk, ik heb ontzettend genoten van de taart! Van mij mag je vaker teveel spuiten! Ga lekker genieten van Koninginnenacht, dan ga ik genieten van het laatste stukje taart dat ik heb bewaard.”

Mevrouw liet mij even een flink staaltje omdenken zien. Ze zag de positieve kant van mijn fout en dacht in mogelijkheden. Ze liet mij stralend falen en ik werd niet gelijk afgerekend op mijn fout.

Ik besprak dit incident met mijn collega’s. Hoe had ik dit kunnen voorkomen en konden we zorgen dat collega’s niet dezelfde fout zouden maken? Ik heb in de jaren erna nooit meer een verkeerde dosis gespoten. Ik zorgde dat ik niet afgeleid werd bij het opdraaien van de insuline en checkte altijd dubbel of ik de juiste EH had opgedraaid.

Doordat ik niet gelijk werd afgerekend op mijn fout, voelde ik me veilig genoeg om het te delen en ervan te leren. Te vaak worden fouten in de zorg verdoezeld, uit angst voor de gevolgen. En dan leren we er niks van en is de kans groot dat dezelfde fouten gemaakt blijven worden, met alle gevolgen van dien. Dit was een ernstige fout die heel anders af had kunnen lopen.

Gek genoeg vind ik deze post best spannend, bang om hier 20 jaar later alsnog op afgerekend te worden.

Kun jij mild zijn naar je collega als die een fout maakt? Durf je zelf altijd toe te geven dat je een fout hebt gemaakt, ook als dat misschien gevolgen heeft? En kun je jouw fout zien als leerpunt voor jou en je team?

Ik heb een fout gemaakt en dat gaan wij natuurlijk meteen op LinkedIn posten.
pi_207622126
quote:
Ken je dat gevoel...

...van helemaal in het moment zijn?
...van het besef van tijd helemaal kwijt zijn?
...van alles onder controle hebben?
...van jezelf helemaal verliezen in een taak of activiteit?

Juist ja, dat noemen ze #flow!

Met kerst kreeg ik dit praktische boekje van mijn moeder Elise Burger, nog bedankt, mam ;-). Gisteravond las ik het uit en vanmorgen ging ik volledig #geïnspireerd aan het werk. Want, zo'n gevoel van flow blijft heerlijk. Mijn take-aways? Flow kan je voor jezelf creëren door na te denken over richting, keuze, uitdaging en feedback. Het is belangrijk dat de taak waarmee je aan de slag gaat een belangrijk doel heeft, je vrije keuzes kan maken in het behalen van dat doel, het voldoende uitdagend is en je aan het eind wordt beloond met een fijne schouderklop (van jezelf óf een collega). Tot slot: een gevoel van flow kan worden #beïnvloed door de mate waarin je stress of druk ervaart. Goed om eens bij stil te staan dus...

Ikzelf ervaar een gevoel van flow wanneer ik inspiratie voel om te schrijven (#vacatureteksten, LinkedIn #posts...), in rust vanuit huis werk met een muziekje aan óf tijdens een mega drukke dag vol met toffe afspraken.

Wanneer ervaar jij een gevoel van flow? Leuk als je het achterlaat in de comments!

#werkeninflow #inspiratie #boekentip

Flow een eind op.
  Miss 200.000.000! donderdag 19 januari 2023 @ 08:24:11 #214
367000 roos94
pi_207622138
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:21 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik heb een fout gemaakt en dat gaan wij natuurlijk meteen op LinkedIn posten.
Ze schrijft toch 20 jaar later? Ik vind het een goeie post
pi_207622153
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:24 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ze schrijft toch 20 jaar later? Ik vind het een goeie post
Dagboeken liggen voor een paar Euro in de winkel.
  Miss 200.000.000! donderdag 19 januari 2023 @ 08:29:47 #216
367000 roos94
pi_207622183
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Dagboeken liggen voor een paar Euro in de winkel.
Jij werkt zeker niet in de zorg
pi_207622198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:29 schreef roos94 het volgende:

[..]
Al deed ik het wel dan ging ik niet van de daken schreeuwen dat ik een fout heb gemaakt.

Gewoon interessantdoenerij.
pi_207622555
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:29 schreef roos94 het volgende:

[..]
Het is aandachtsdoenerij. Je wilt aandacht.

Zo'n huilie verhaal post je niet omdat je 'een groter goed' dient.
pi_207669166
Zal morgen ff kijke of k reactie heb. Sta automatisch ingelogd op werk, en weet m'n ww niet
  zondag 22 januari 2023 @ 13:47:36 #220
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207669735
quote:
Ik ervaar altijd een flow als ik zit te kakken.
pi_207692283
Typisch voorbeeld van een nepverhaal:

=====
*Deur gaat open*
klant: Komt de monteur nog?
Ik: Ik hoop het niet!
klant: Wat! waarom?
Ik: Omdat IK jou monteur ben vandaag
Klant: ----
Ik:----
klant: Ben je dan stageloper?
Ik: Nee al lang niet meer......................
Klant: Oke.. dan laat ik jou de storing zien.

~ Skye van Megen (monteur van CV installaties)
======

Mooi dat je als vrouw trots bent dat je een beroep uitoefent in een omgeving waar over het algemeen alleen maar mannen werken, maar dit tenenkrommende verhaaltje slaat de plank volledig mis….

Het is al totaal niet geloofwaardig dat je schijnbaar aanbelt ergens, iemand de deur open doet, je ziet staan en vervolgens zegt: komt de monteur nog :')

Ohja en het is ‘jouw’ monteur.

Kort samengevat: weer een verzonnen jankverhaal voor de likes. En tig mensen trappen er weer in.
U MAD?
pi_207705927
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 07:19 schreef de_boswachter het volgende:
Typisch voorbeeld van een nepverhaal:

=====
*Deur gaat open*
klant: Komt de monteur nog?
Ik: Ik hoop het niet!
klant: Wat! waarom?
Ik: Omdat IK jou monteur ben vandaag
Klant: ----
Ik:----
klant: Ben je dan stageloper?
Ik: Nee al lang niet meer......................
Klant: Oke.. dan laat ik jou de storing zien.

~ Skye van Megen (monteur van CV installaties)
======

Mooi dat je als vrouw trots bent dat je een beroep uitoefent in een omgeving waar over het algemeen alleen maar mannen werken, maar dit tenenkrommende verhaaltje slaat de plank volledig mis….

Het is al totaal niet geloofwaardig dat je schijnbaar aanbelt ergens, iemand de deur open doet, je ziet staan en vervolgens zegt: komt de monteur nog :')

Ohja en het is ‘jouw’ monteur.

Kort samengevat: weer een verzonnen jankverhaal voor de likes. En tig mensen trappen er weer in.
Godsamme wat een niveau zeg. :')
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 14:37:59 #223
269689 crew  Viv
pi_207734792
Op basis van deze post uit 2019:

Zijn verschillende posts viral gegaan op social media:

En nu heeft iemand met "transformateur" (?) als ondertitel deze tenenkrommende "inspiratie" geschreven op LinkedIn:

quote:
Een zesjarig jongetje kwam thuis met een briefje van zijn lerares. Die wilde zijn ouders de volgende dag zien voor een spoedgesprek. Ze vroegen hun zoon of hij wist waarom zijn lerares ze wilde zien. Hij antwoorde: “De juf vond mijn tekening niet mooi.”

De volgende dag gingen de ouders naar school voor het gesprek. De lerares legde de bewuste tekening op tafel. “Ik vroeg hem zijn familie te tekenen en hij tekende dit!” Zei ze met een zorgelijke blik in haar ogen. “Kunt u dit misschien verklaren?”

“Geen probleem hoor” zei de moeder met een lach in haar stem. “Dit was onze familievakantie. We zijn gaan snorkelen op de Bahama’s” 😅

https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7024639412948856833

:r
  vrijdag 27 januari 2023 @ 14:52:24 #224
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207734968
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:37 schreef Viv het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nu heeft iemand met "transformateur" (?) als ondertitel deze tenenkrommende "inspiratie" geschreven op LinkedIn:
[..]

Geloof er niks van. Dat kind woont in Iran en weet donders goed wat er met z'n familie gaat gebeuren. ;)
pi_207735592
quote:
Ben Braal
Arts consultant Eigenaar bij Braal Medisch Advies :

19 u

Dit zegt alles over ( oud zeer) ( vroeg)kinderlijk non verbaal Trauma, angst bij deze lerares.

Deze werknemer krijgt van mij als ouder, opvoeder, arts

Het advies ( op een briefje) om daar aan te gaan werken.
Ben is blijkbaar in staat om een advies op te stellen op basis van een jarenlang rondzwervend fotootje waarvan het achterliggende verhaal allang niet meer uit eerste hand is.
pi_207755505
Dat ChatGPT komt nog best in de buurt :D

Manager PR/Moderator zondag 29 januari 2023 @ 17:33:00 #227
269689 crew  Viv
pi_207767744
What the fuck did I just read? :{

quote:
Een nieuwe fase

Het dringt zich aan me op: een nieuwe en uitdagende fase in mijn leiderschap. Mijn organisatie De School voor Transitie - waar ik met Marnix en Klaartje leiding aan geef - groeit hard. Dat uit zich primair in de grote impact die we maken in onze opleidingen, trainingen en coachings. Dat is iets om dankbaar voor te zijn, te koesteren en niet als vanzelfsprekend te ervaren en aan te nemen. Ik ben reuze nieuwsgierig wat de komende jaren ons brengen zullen!

Met die groei komen ook andere, stevige vragen. Hoe help ik andere mensen nog veel meer in de de lift te komen, hoe bevorder ik hun groei en wat is de aard en de kwaliteit van de aanwezigheid die daarin van mij gevraagd wordt?

Het is een grote paradox. Meer dan ooit doet ‘de buitenwereld’ een appèl op me. Dat resulteert in een volle agenda met louter prachtige en vervullende, betekenisvolle vragen en opdrachten. Tegelijkertijd roept de Herberg. Wordt mijn aanwezigheid juist meer thuis en ‘op de zaak’ gevraagd.

Het brengt me - meer dan ik had voorzien en toch zo welkom - geregeld in de woestijn. Ik ben aan het herijken rond vragen van mijn eigen professionele en persoonlijke groei. Wat is voor mij belangrijk in mijn reis van een grotere dienstbaarheid aan mijn roeping, die steeds bij mezelf begint maar telkens bij de ander uitkomt? Wat zijn op dit moment rolmodellen voor me, aan welke secure bases verbind ik me dieper en voor welke nieuwe schep ik ruimte?

Volgend jaar word ik - zo God het wil - vijftig. Ik vind dat machtig mooi, een uiterst aanlokkelijk perspectief. Ik bewandel en beklim de tweede berg, ik leef mijn roeping ten volle, en volg met vreugde mijn hart.

De woestijn roept dus. Ze vertelt me om nog meer plezier te maken in alle rollen van mijn leven. Om contexten te creëren én op te zoeken waar gespeeld mag worden, waar avonturen beleefd worden en steeds meer risico’s worden opgezocht en genomen. De belangrijkste daarvan: zeggen wat je te zeggen hebt, vragen wat je te vragen hebt, doen wat je te doen hebt en je in toenemende mate laten vasthouden en liefhebben. Opdat je kunt vasthouden en liefhebben.

Ik ben een vriend en vader die roeping helpt te vinden en leven op weg naar heling.
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7021215663767650304
pi_207768054
quote:
Wat een hoop gelul en gezever zonder betekenis om te melden dat ie 50 wordt :') kunnen dit soort lui niet beter een dagboek kopen? :|W
pi_207768857
quote:
En die comments zijn vervolgens haast uitsluitend van anderen die in hetzelfde Jim Jones-achtige zalvende taaltje brabbelen en functies beoefenen als "inspirator", "systemisch relatie coach", "secure base coach" en "lerend leiderschap".
  zondag 29 januari 2023 @ 19:10:28 #230
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207769014
quote:
Kan er geen touw aan vastknopen. Werkt hij nu in een herberg in de woestijn?
  Manager PR/Moderator zondag 29 januari 2023 @ 19:12:38 #231
269689 crew  Viv
pi_207769042
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:10 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Kan er geen touw aan vastknopen. Werkt hij nu in een herberg in de woestijn?
Ik ook niet. :'( Misschien is hij een roepende in de woestijn? :? De Herberg is zijn thuisfront. Denk ik.
  zondag 29 januari 2023 @ 19:13:49 #232
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207769052
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:12 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik ook niet. :'( Misschien is hij een roepende in de woestijn? :? De Herberg is zijn thuisfront. Denk ik.
Ah, hij woont dus in een kroeg of een hotel? Vage vent.
pi_207769144
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:13 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Hij is ook ons aller Vader, blijkbaar.

quote:
I know we all have a unique calling. I believe leadership is about living that calling in all the roles we have in our lives.

I am a friend and a father who helps people and organizations find and live their calling. I work with leaders in learning to connect the past, the present, and the future in order to achieve sustainable results. This is what I call transition.

| Own Your Past |

In my life and work I discovered – first as a growing man, as a teacher of international law and as a lawyer in family cases – the incredible power and necessity of dialogue in small and big changes. In what way did the beautiful and painful experiences of life shape you? Are you living your life without resentment, regret for missed opportunities, pain for what was lost?

| Embrace the Present |

The complex and rapidly changing world we live and work in requires us to focus on what is really important. It also invites us to discover what our secure bases are and how we connect to them. Not as some kind of trick, but authentically. In doing so, do you take sufficient (emotional) risks to get the best out of yourself and others? Do you allow yourself enough curiosity and are your choices aimed at learning and developing?

| Create Your Future |

If you do not know where you come from, you cannot determine your course either. Not everything in your life can be manipulated and controlled. Except for one thing: the choice you make in how you want to respond to what is happening within yourself and around you.

I can give you examples from my own life of how this has worked and I would like to share examples of inspiring thinkers and leaders with whom I was privileged to work and learn. Where is your focus, what is your vision, by what or whom do you allow yourself to be called upon to make your own unique contribution to the world?

I would like to meet you to discover, together, how we can take your personal and your organisation’s potential to the next level: the most beautiful, most challenging, and most adventurous journey you will ever embark on in your life.
  Manager PR/Moderator zondag 29 januari 2023 @ 19:22:54 #234
269689 crew  Viv
pi_207769153
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:13 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Nee, ik denk een metaforische herberg en woestijn. Maar een vage vent is het absoluut. :')
  zondag 29 januari 2023 @ 19:24:19 #235
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207769165
quote:
9s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hij is ook ons aller Vader, blijkbaar.
[..]

Vind het maar een lul.

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:22 schreef Viv het volgende:

[..]
Nee, ik denk een metaforische herberg en woestijn. Maar een vage vent is het absoluut. :')
Ik mag hem nu al niet. :P
pi_207769337
quote:
Dit soort mensen. Om te kotsen. Die lullen maar wat en mensen zijn het er dan maar mee eens 'want ze hebben geen benul wat er gezegd wordt' maar willen niet afgaan, omdat ze bang zijn dat ze dan dom overkomen. Ook veel "guru's" en "waarheidspredikers" die zo spreken. Praat zo vaag mogelijk, om wijs te lijken. En wie kan zeggen dat je er naast zit, niemand snapt er een reet van!

School van Transitie ook echt... :r
pi_207773273
quote:

Ik zat eens op die website van die school te kijken na na meerdere pagina's klikken weet ik nog steeds niet wat ze nou doen. Ja, trainingen, maar wát :D
pi_207774045
quote:
Op zondag 18 december begon de wintervakantie feestelijk; voor iedere Weekendschool Eindhoven leerling een warme Weekendschool sweater. Vooral nu we de verwarming allemaal wat lager zetten, een leuk maar ook praktisch cadeau. Een prachtig beeld, ruim 100 leerlingen in onze college trui! Een groot dankjewel voor het sponsoren van de sweaters Esro Food Group

#weekendschooleindhoven #educatie #motivatie #kinderen #eindhoven #dankbaar

Woke-alarm is afgegaan.

Wintervakantie. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door HSG op 30-01-2023 11:01:30 ]
pi_207775034
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:37 schreef Viv het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Godver, en dan 12.000 likes binnen harken met zo'n stom gejat plaatje.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207775087
Het is en blijft een heel vreemd fenomeen die "verhaaltjes" op LinkedIn, want het is ook een internationaal een trend om op die manier "verhaaltjes" te verzinnen.

En in precies dezelfde stijl. Hoe komt het toch dat dit soort onzin ook massaal geliked wordt. Ik denk dat het toch de wokeisme is van deze tijd. Je moet dit soort verhaaltjes liken want zo laat je aan je netwerk zien dat je deugt" (volgens de mongooltjes die dit soort verhalen liken dan)
pi_207775171
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:46 schreef Duiveltja het volgende:
Het is en blijft een heel vreemd fenomeen die "verhaaltjes" op LinkedIn, want het is ook een internationaal een trend om op die manier "verhaaltjes" te verzinnen.

En in precies dezelfde stijl. Hoe komt het toch dat dit soort onzin ook massaal geliked wordt. Ik denk dat het toch de wokeisme is van deze tijd. Je moet dit soort verhaaltjes liken want zo laat je aan je netwerk zien dat je deugt" (volgens de mongooltjes die dit soort verhalen liken dan)
Het is een hele merkwaardige schrijfstijl inderdaad. Ik moet soms een alinea echt 3 keer lezen voor ik snap wie 'ze' of 'hij' is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207775183
quote:

Het liefst zet ik overal een reactie bij wat ik van dit soort kkr mongolen vind. Maar dan ben ik volgens hun de gestoorde :')
pi_207775223
Heb net dit door ChatGPT laten schrijven, ik zou het zo kunnen posten:

quote:
"Passion knows no bounds, especially when it comes to the young ones. Ik had de eer om een jong talent te ontmoeten die, hoewel niet sterk in rekenen, uitzonderlijk begaafd is in knutselen. Dit kind heeft een unieke visie en creatieve aanpak die echt indruk maakt.

Wat mij het meest opviel, was de manier waarop dit kind zijn knutselprojecten aanpakte. Met grote concentratie en precisie werkte het aan elk project, altijd geïnspireerd door de schoonheid en complexiteit van de natuur.

Dit kind laat ons zien dat er meer dan één manier is om de wereld te begrijpen en te waarderen. Het bewijst ook dat talent niet beperkt is tot één specifiek vakgebied, maar dat het in vele vormen en verschijningsvormen aanwezig kan zijn.

Laten we onze kinderen aanmoedigen om hun unieke talenten te ontwikkelen en te ondersteunen, ongeacht hun academische prestaties. Want als we hen de ruimte geven om te groeien en te bloeien in hun passies, zullen we ongetwijfeld de wereld verrijken met hun bijzondere bijdragen.

Wie weet wat het volgende project van dit knutseltalent zal zijn! Ik kijk ernaar uit om te zien hoe dit kind zijn creativiteit en passie verder zal ontwikkelen en delen met de wereld. #Talentontwikkeling #Creativiteit #Jeugdontwikkeling".
٩๏̯͡๏)۶
pi_207776565
quote:

Mensen willen leuk gevonden worden. Kritisch zijn kan niet.
pi_207776763
Het zijn een beetje van die verhaaltjes van verslagen die ik vroeger weleens op school begon te schrijven maar waar ik eigenlijk de stof nog niet goed van kende/begreep en dus ook geen inspiratie voor had.
Dan schreef je een stukje om op gang te komen maar hoe meer je erover nadacht en terug las, hoe minder er van klopte.

- delete -

Deze mensen blijven werkelijk achter hun eigen onzin staan.

pi_207792939
quote:
Dylan Berkemeier
• 2e
Software & Tech | Bewegen voor iedereen

25 januari om 11:49. Zenuwachtig keek ik op de klok.

Nog 11 minuten. Dan begint het...

Het webinar 'Kandidaten werven met Chat GPT'.

De onderwerpen:

+ Vacatures schrijven met Chat GPT
+ Meer kandidaten vinden met Chat GPT
+ Kant-en-klare commando's voor Chat GPT
+ 4 stappen proces personal branding met Chat GPT

Nog één keer keek ik naar de aanmeldingen.

884 Recruiters, Hiring Managers en Founders😲

Woww, dat had ik niet verwacht.

Wil je het webinar terugzien? Laat het weten in de comments.

En ik stuur je de link👊
Hij reageert niet. Maar de comments sectie zit wel vol met mongooltjes die reageren dat ze het willen zien. Want zo'n magic pill is toch wel heel interessant. :')

1700 comments die vragen om een link. Ipv dat hij de link gewoon post. :')

quote:
Joris van der Heijden

Mendix, Quality and Tooling Consultant

Nice, nóg meer onpersoonlijke recruitment... Krijg ik nu naast berichten waar 'Beste Erik' boven staat, of berichten die totaal niet aansluiten bij mijn profiel, nu ook nog door AI gegenereerde berichten? De eerste de beste recruiter die ik hierop betrap gaat bij mij op de blacklist.
Deze sukkel die interessant komt doen. Alsof jij AI door gaat hebben. :') Daarom is het AI.
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 februari 2023 @ 03:14:40 #247
269689 crew  Viv
pi_207841784
Advocaat kreeg een burn-out.

En je raadt nooit wat ze toen deed:

Ze werd coach!

En ze schrijft dus ontzettend irritant:

quote:
Ik heb eigenlijk nooit advocaat willen worden. ⁠

Ik weet wel dat ik mijn ouders trots wilde maken. En dat ik net als mijn vrienden een goede baan wilde.

Mét aanzien en een goed salaris. En het liefst op de Zuidas.⁠

Dat klinkt oppervlakkig, misschien was dat het ook wel. Op dat moment wist ik niet beter. ⁠

Ik wist wel dat toen ik eenmaal advocaat was, het nooit goed heeft gevoeld. ⁠

Ik zie op die foto iemand die een rol heeft aangenomen die totaal niet bij haar past.

Pas na een burn-out en een andere baan als consultant leerde ik mezelf kennen.⁠

Hoe? Door weer bijna gek te worden van de stress omdat ik zo ongelukkig was in mijn nieuwe baan. ⁠

Ik kon niet anders dan veranderen.

Het moest anders.⁠

Verandering komt pas als de noodzaak zo hoog is dat je niet anders kan. ⁠

Doordat ik vast zat en zo klaar was met banen waar ik iedere dag tegenop zag, ging ik zelf veranderen. ⁠

Langzaam kwam ik erachter wat mijn waardes waren, wie ik diep van binnen was, waar mijn talenten lagen. ⁠

Dat deed ik niet alleen. ⁠
Ik had een geweldige coach. ⁠

En door wat zij met mij deed, wist ik: dít is wat ik ook wil doen. ⁠

Ik wil anderen coachen. Anderen hun echte waarde laten inzien. Hun kracht terug laten vinden.

En dat is waar ik mijn werk van heb gemaakt.

Met mijn werk wil ik een blijvende impact hebben op het leven van anderen door middel van bewezen en effectieve tools.

Ik begeleid je om jouw ware potentie en geluk te ontdekken door naar binnen te kijken.

Ben je nieuwsgierig?
Laten we kennismaken!

#loopbaancoaching #persoonlijkeontwikkeling
https://www.linkedin.com/(...)7026859347439677440/

Maar dat is nog niet alles!

Coach en krijg kleur in je leven.

Zonneschijn op je wangen.

En wind in je haren.

Kijk en vergelijk:

zaterdag 4 februari 2023 @ 09:47:51 #248
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207842980
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 03:14 schreef Viv het volgende:

Ze werd coach!

[..]

En wind in je haren.

Kijk en vergelijk:

[ afbeelding ]
Stiekem hoop je ergens dat de bom gaat vallen. :P
pi_207845910
Personeelstekort, hoge werkdruk, burn-out, vraag naar coach is groot, nog meer personeel wordt coach, nog meer personeelstekort, nog hogere werk druk, nog meer burn-outs, nog meer vraag naar coach, nog veel meer personeel wordt coach, nog veel meer personeelstekort, nog veel meer werkdruk….

Kanker van de samenleving.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2023 13:06:38 ]
pi_207846421
quote:
7. Geef absurde verklaringen

Soms vraagt de coachee naar een verklaring. De provocatieve coach weet dat verklaringen geen enkele garantie bieden dat de coachee gaat veranderen. Erger nog: het zoeken naar verklaringen betekent meestal uitstel van executie. Daarom geeft de provocatieve coach enkel en alleen maar absurde verklaringen!

8. Bied de vreemdste oplossingen

Soms vragen coachees ook naar oplossingen. Net als de oplossingsgerichte coach weet de provocatieve coach dat oplossingen waar de coachee zelf mee komt véél meer waard zijn. Daarom geldt hier ook: oplossingen kan je krijgen, maar alleen de vreemdste en de gekste!

Het gebeurt wel eens dat de coachee dankzij deze interventie van de coach een sublieme, creatieve of briljante oplossing naar voor schuift.
De fuck is provocatief coachen, dat je halverwege het gesprek de client uitscheldt voor paupermongool en dan over hem heen plast ofzo? Klinkt als een soort trollen tegen betaling, dit.
pi_207847126
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 03:14 schreef Viv het volgende:

Ze werd coach!

[..]

En wind in je haren.

Kijk en vergelijk:

[ afbeelding ]
  zaterdag 4 februari 2023 @ 16:10:11 #252
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207847996
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:05 schreef Selenophilia het volgende:
Personeelstekort, hoge werkdruk, burn-out, vraag naar coach is groot, nog meer personeel wordt coach, nog meer personeelstekort, nog hogere werk druk, nog meer burn-outs, nog meer vraag naar coach, nog veel meer personeel wordt coach, nog veel meer personeelstekort, nog veel meer werkdruk….

Kanker van de samenleving.
Wil jij geen coach worden?
pi_207848663
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 16:10 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Wil jij geen coach worden?
  zaterdag 4 februari 2023 @ 18:50:12 #254
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207849912
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:14 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Je zit overduidelijk op de cursus. :P
pi_207850627
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:50 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Je zit overduidelijk op de cursus. :P
Zit je opgezadeld met allemaal mensen die hun trauma’s niet verwerkt hebben en op zoek zijn naar zichzelf :r Flikker op
  zaterdag 4 februari 2023 @ 19:28:56 #256
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207850665
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:26 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Zit je opgezadeld met allemaal mensen die hun trauma’s niet verwerkt hebben en op zoek zijn naar zichzelf :r Flikker op
:D :D
pi_207850681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:26 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ik wilde eigenlijk een grap maken dat je de coaches zelf moet gaan coachen. Maar voor die groep geldt waarschijnlijk hetzelfde :')
  zaterdag 4 februari 2023 @ 19:33:48 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207850754
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik wilde eigenlijk een grap maken dat je de coaches zelf moet gaan coachen. Maar voor die groep geldt waarschijnlijk hetzelfde :')
Business coaching for coaches

Of coaching for business coaches for coaches 8-) B-) B-) B-)
  zaterdag 4 februari 2023 @ 19:34:14 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207850760
quote:

[..]
[ link | afbeelding ]
Die ogen lijken op die Mexicaanse kikker meme :')
pi_207850909
Dat gezeik met coaches, hebben mensen tegenwoordig geen hobbies of interesses waar ze hun ontspanning uit kunnen halen ofzo? Waarom heb je als volwassenen persoon überhaupt iemand nodig die je moet vertellen hoe je het beste iets kunt aanpakken?
Ik ben een keer naar een praatje gegaan voor mensen die nachtdiensten draaien. Stond er zo een coach je te vertellen dat je gezond moet eten en je rust moet pakken enz. No shit :')?
Goud geld om dit volk zo te moeten begeleiden. Eigenlijk lijk je wel gek als je dit niet gaat doen. Ik ben om.
pi_207850932
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Die ogen lijken op die Mexicaanse kikker meme :')
Lol ja
  zondag 5 februari 2023 @ 09:00:45 #262
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_207859934
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dit soort mensen. Om te kotsen. Die lullen maar wat en mensen zijn het er dan maar mee eens 'want ze hebben geen benul wat er gezegd wordt' maar willen niet afgaan, omdat ze bang zijn dat ze dan dom overkomen. Ook veel "guru's" en "waarheidspredikers" die zo spreken. Praat zo vaag mogelijk, om wijs te lijken. En wie kan zeggen dat je er naast zit, niemand snapt er een reet van!

School van Transitie ook echt... :r
Echt walgelijk. Ook al die stumpers die daar onder reageren. Van die gefaalde losers die anderen willen meenemen in hun wanen.
pi_207860991
quote:
Yesterday was the toughest day in my professional life. We never expect such moments to arrive, but suddenly they do and we have no choice but to face them. I was impacted by the Miro layoffs.

I spent the whole day questioning myself, "Why me? I've been receiving such positive feedback." I couldn't find any fault in my performance, it was just my role that became redundant.

It hurts to write this, but I know I'll get through it. I'll take some time off to reflect on my career and work on personal projects, and come back even more determined and motivated.

If you're aware of any opportunities in technical sourcing or recruitment operations (project management) in Amsterdam, please let me know! I'd love to share my passion with you.

And for my precious team, I will miss you ❤️

#layoff #opentowork

Aaaaaaaaandacht.
pi_207861020
quote:
Beste Zorg ICT-er en proces manager: Welke foto is de correcte opstelling?

Vandaag ben ik weer aan het opereren en dit viel mij op. De bovenste foto ziet er netjes en logisch uit. De onderste lijkt rommelig en niet mooi.

Toch zijn beide foto's correct. De bovenste is hoe het klaargezet wordt door de operatieassistent. De onderste hoe het eruit ziet voor ik begin met opereren. Nadat ik de bovenste opstelling aangepast heb. Dit volgt namelijk precies de logistieke stappen van mijn operatietechniek, aangepast voor rechterhand en wisseling van kant.

Maar waarom wordt het niet meteen zo klaargezet? Dat probeert men vaak in de IT. Praten met enkele zorgverleners en dan aan de hand van hun input de perfecte opstelling maken. En staan verbaasd als daar niet alom positief op wordt gereageerd.

Opereren is namenlijk, net als zorg, persoonlijk. De onderste opstelling is afhankelijk of je links of rechtshandig bent en een voorkeur voor eerst de moeilijke of makkelijke kant beginnen. Met de maat waarmee je het meest ervaring heeft. En vaak afhankelijk van je gekozen techniek. De onderste is dus perfect voor mij en de bovenste onhandig.

Wat is dus de les?
Probeer als IT of procesmanager niet tot de perfecte functionele uniforme oplossing te komen. Een theoretische oplossing is snel bedacht, maar de praktijk is altijd anders.

Wat dan wel? Probeer tot de perfecte voorbereiding te komen. Dat betekent met de mogelijkheden tot aanpassing aan de situatie door de gebruikers zelf. Die ook recht doet aan de wensen van gelijkvormigheid en efficiëntie. Input van zorgverleners is van groot belang. Maar behoud altijd de flexibiliteit.
Daarmee creëer je zowel tevreden ontwikkelaars en managers als tevreden zorgverleners.

Ach jeetje toch.... een KNO-arts die een IT'er gaat vertellen hoe die zijn werk moet doen. :')
pi_207861040
quote:
“Kirsten, het bier is op!” Het was afgelopen zaterdagavond en het huis zat zo tjokvol mensen, dat ik blij was dat er af en toe ook iemand naar buiten ging. Mijn hart sloeg een paar keer over. Ik had vanaf vrijdag alle supermarkten van Assen bijna om de 2 uren bezocht omdat ik zeker wilde weten voldoende in huis te hebben.
Ik had zelfs een vriend met horeca ervaring meegevraagd en een berekening laten maken zodat ik genoeg had. Er was alleen één dingetje; Ik had geen idee hoeveel mensen er zouden komen. Ik was het overzicht volledig kwijt geraakt op wie ik in mijn enthousiasme had uitgenodigd.

Er was genoeg om te vieren; niet alleen mijn verjaardag maar ook de housewarming van het nieuwe gastenverblijf. Vorig jaar bij het huis aangebouwd; een klein appartement voor iemand die tijdelijk een dak boven het hoofd kan gebruiken. Wel een feestje waard!

Deze biercrisis had ik liever willen voorkomen, maar wat werd hij flexibel opgelost; De hele buurt (die veelal ook op het feest waren) zamelde bier in en een deel van de mensen stapten over op andere drankjes. Die waren er gelukkig genoeg.

Inmiddels is het gastenverblijf goed ‘opgewarmd’ en klaar om onderdak te bieden. Goed om te weten, voor het geval dat.. #gasten #Assen

Wat een nietszeggende post. Man man man.
  zondag 5 februari 2023 @ 10:37:34 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207861056
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:35 schreef HSG het volgende:

[..]

Ach jeetje toch.... een KNO-arts die een IT'er gaat vertellen hoe die zijn werk moet doen. :')
Die man werkt al jaaaaaren als meer dan alleen KNO-arts ;)

Zijn toon is wel tergend ja, eens
pi_207864244
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:00 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Echt walgelijk. Ook al die stumpers die daar onder reageren. Van die gefaalde losers die anderen willen meenemen in hun wanen.
80% van de werktijd van die coaches lijkt ook te bestaan uit kringtrekken met andere coaches
  zondag 5 februari 2023 @ 16:46:05 #268
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207868222
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:37 schreef Molo het volgende:

[..]

De hele dag knikkers uit oren en neuzen halen, leuk hoor. :P
  zondag 5 februari 2023 @ 23:17:03 #269
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207873461
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:36 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat een nietszeggende post. Man man man.
Kon zeker zijn/haar dagboek niet vinden :')
  maandag 6 februari 2023 @ 08:46:11 #270
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_207874783
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:37 schreef Molo het volgende:

[..]

En die toon is niet alleen in dit LI-bericht tergend...
  maandag 6 februari 2023 @ 09:19:15 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207875126
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 08:46 schreef Yozzz het volgende:

[..]
En die toon is niet alleen in dit LI-bericht tergend...
Godcomplex van veel medisch specialisten helaas ;(
pi_207894045
En ik heb de eerste "lets make this about me" berichten over de situatie in Turkije alweer gespot.

Mensen geilen er toch op bij dit soort tragedisch om de focus op zichzelf te leggen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 07:54:42 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207931457
Ik heb van de week weer eens op linkedin gekeken. En nu wordt er weer dagelijks gespamd in mijn mail box :(
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:43:14 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207932443
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:54 schreef daNpy het volgende:
Ik heb van de week weer eens op linkedin gekeken. En nu wordt er weer dagelijks gespamd in mijn mail box :(
Kun je allemaal uitzetten qua meldingen
Plus natuurlijk je mailadres, als het erop staat, van LinkedIn verwijderen
  Manager PR/Moderator zondag 12 februari 2023 @ 14:30:30 #275
269689 crew  Viv
pi_207965356
Jezelf een goeroe noemen zonder dat men je van een groot ego gaat betichten. Een lastige paradox hoor! Halfslachtige poging:

quote:
De goeroe en het ego
Te vaak gehoord, de afgelopen weken: ‘Ik vind het heel bijzonder wat je allemaal doet’ Ook al is het een compliment, en ongetwijfeld goedbedoeld, er schuilt een groot gevaar in: dat je (in dit geval ik) stiekem gaat geloven dat je bijzonder bent. Daar word je namelijk geen leuker mens van, voor jezelf niet, en voor je omgeving niet.
Je ziet het vaak bij jonge talenten, die gaan geloven dat goed kunnen voetballen of muziek maken ze ook tot een speciaal mens maakt.
Mijn persoonlijke irritatie zit vooral bij de wat oudere mensen die ‘minder ego’ preken, maar er zelf vol mee zitten. Precies zoals die loodgieter met thuis een lekkende kraan. Steeds maar benadrukken hoe gewoon je bent, maar ondertussen fantaseren dat je daardoor toch wel heel bijzonder bent.
Natuurlijk bedreigt het mij ook, maar ram alsjeblieft met een gummiknuppel op mijn kop als ik kapsones ga vertonen. De internationale bestseller-auteur die 15.000 euro per dag wil hebben om naar Nederland te komen, terwijl hij nederigheid predikt, ik wind me er over op. Ik ga geen namen noemen, maar een van de grootste goeroes vraagt 100.000. Dat is toch geen ‘practice what you preach?’ Gerenommeerde verslaving experts die zich bezondigen aan seksueel grensoverschrijdend gedrag, ik walg ervan. En het gaat me nu even niet om hun daderschap, maar om die blinde vlek: hoe harder je predikt dat het ego niet belangrijk is, hoe groter de kans dat je er stiekem heel veel waarde aan toekent… Ik begrijp ook nog niet waarom het bijna altijd mannen zijn, die verslaafd zijn aan de giftige cocktail van geld, roem en seks. Vaak herken je ze moeilijk, hun gebrekkige geweten camoufleren ze vaak goed. Mijn grootste doel voor de komende jaren? Daar ver vandaan proberen te blijven…
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7030141436092145664
pi_207972271
quote:

[..]
[ link | afbeelding ]
Lekker hoor zo'n ingezoomde foto, Afijn ze lijkt wel op Max Verstappen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_207979643
Geen nep verhaal maar wel veel tekst, how can i make this about me.
Vakman pur sang
  Manager PR/Moderator maandag 13 februari 2023 @ 13:04:49 #278
269689 crew  Viv
pi_207979949
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 12:43 schreef Lospedrosa het volgende:
En het verhaal barst van seksisme en leeftijdsdiscriminatie, terwijl ze daar juist tegen ageert. Wel erg gemakkelijk om zo de mensen onderuit te halen die kritische vragen durven te stellen. :')
pi_207980063
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:04 schreef Viv het volgende:

[..]
En het verhaal barst van seksisme en leeftijdsdiscriminatie, terwijl ze daar juist tegen ageert. Wel erg gemakkelijk om zo de mensen onderuit te halen die kritische vragen durven te stellen. :')
Vervelende oude mannen
Vakman pur sang
  maandag 13 februari 2023 @ 13:53:47 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207980649
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 12:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Haar medestrijders :') :') :')
pi_207981069
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vervelende oude mannen
Het valt nog mee dat het niet over 'witte' oude mannen gaat, dat is dit soort kringen nog een zwaardere kwalificatie.

Maar goed, als je een oude man bent, telt je eigenlijk niet echt meer mee en mag je openlijk gediscrimineerd worden blijkbaar.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207982054
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:04 schreef Viv het volgende:

[..]
Idd, wat een 'cringe'. Hypocrisie ten top. Lekker wraak nemen, boehoehoe. :')
pi_207983456
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 14:25 schreef Ronald het volgende:

[..]
Het valt nog mee dat het niet over 'witte' oude mannen gaat, dat is dit soort kringen nog een zwaardere kwalificatie.

Maar goed, als je een oude man bent, telt je eigenlijk niet echt meer mee en mag je openlijk gediscrimineerd worden blijkbaar.
Dat wat al die inclusieroepers verbindt, alles koek en ei als je hetzelfde gedachtegoed hebt maar zodra dat ook maar iets afwijkt ben je vogelvrij
pi_207986668
Wat fijn dat je je schoonmaak doekje even complimenteert op het www.

Godverdomme wat heb je het dan ver geschopt hè? En zo vroeg op al en zelfs dan de kracht opbrengen om een schoonmaakster even lekker in je zonnetje te zetten. Nou dan deug je behoorlijk hoor!
Vakman pur sang
pi_207987205
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:

Godverdomme wat heb je het dan ver geschopt hè? En zo vroeg op al en zelfs dan de kracht opbrengen om een schoonmaakster even lekker in je zonnetje te zetten. Nou dan deug je behoorlijk hoor!
echt wat beziel je, maar echt. Ik word hier gewoon agressief van.
Geef dat mens een compliment, voor mijn part een reep chocolade. Maar als je dat op LInkind zet, ben je echt gewoon het laagste van het laagste. Addergebroed. Flikker gewoon een heel eind op joh. Met je kutbedrijf, en je kutfunctie. Doe gewoon je werk en houd je bek.
2645 likes, allemaal lui die gewoon geen identiteit hebben denk ik dan. ooo wat fantastisch, wat mooi!! Allemaal nep.

Goed zoals je leest wind ik me er aardig over op :'). maar zulke mensen kunnen niet genoeg aangepakt worden. Ik gun ze echt een aandoening, maar dan wel iets wat ze niets kunnen misbruiken voor zulke kots posts.
pi_207987679
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2023 21:19 schreef koemleit het volgende:

[..]
echt wat beziel je, maar echt. Ik word hier gewoon agressief van.
Geef dat mens een compliment, voor mijn part een reep chocolade. Maar als je dat op LInkind zet, ben je echt gewoon het laagste van het laagste. Addergebroed. Flikker gewoon een heel eind op joh. Met je kutbedrijf, en je kutfunctie. Doe gewoon je werk en houd je bek.
2645 likes, allemaal lui die gewoon geen identiteit hebben denk ik dan. ooo wat fantastisch, wat mooi!! Allemaal nep.

Goed zoals je leest wind ik me er aardig over op :'). maar zulke mensen kunnen niet genoeg aangepakt worden. Ik gun ze echt een aandoening, maar dan wel iets wat ze niets kunnen misbruiken voor zulke kots posts.
Dat is dan ook wel wat overdreven.
Die vrouw heeft ws geen benul wat ze doet omdat niemand commentaar levert ooit.
Vakman pur sang
  Manager PR/Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 11:49:55 #287
269689 crew  Viv
pi_207992046
Je eigen toko promoten op LinkedIn in tijden van rampspoed? Maak van de nood een deugd!
quote:
Ik doneer 0,25 euro per like (namens volger) aan Giro 555 als steun voor Turkije en Syrië.
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7031195734427283457

Lijkenpikker :r
pi_207992463
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:49 schreef Viv het volgende:
Je eigen toko promoten op LinkedIn in tijden van rampspoed? Maak van de nood een deugd!
[..]

Dat levert zomaar een marge van 400% marketing kosten op ^O^
Vakman pur sang
pi_207994668
quote:

Die heeft straks een hernia van zichzelf schouderklopjes geven :')
pi_207994690
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:24 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Die heeft straks een hernia van zichzelf schouderklopjes geven :')
Nu ik mijn post teruglees vind m aardig grappig wel eigenlijk. Maar ik heb er helemaal geen likes op. ;(
Vakman pur sang
pi_207994710
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nu ik mijn post teruglees vind m aardig grappig wel eigenlijk. Maar ik heb er helemaal geen likes op. ;(
Aww :o

:P
pi_207995079
quote:

Walgelijk inderdaad, en Wendy maar likes binnen harken over de rug van de schoonmaak moslima met de hoofddoek.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207999489
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:49 schreef Viv het volgende:
[..]

quote:
Donatiebedrag maximum 2.500 euro bereikt
Ja zeg, we mogen hem niet eens met kloontjes failliet liken.
  Manager PR/Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 21:33:34 #294
269689 crew  Viv
pi_207999562
quote:
8s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Ja zeg, we mogen hem niet eens met kloontjes failliet liken.
Ah, toen ik het vanochtend hier postte had hij 4k likes, nu 20k. Wel laf dat er ineens een maximum aan zit. :')
  woensdag 15 februari 2023 @ 06:45:45 #295
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208001790
Ik vind dit altijd een geweldig topic want ik word gewoon fysiek naar van sommige berichten. En vaak ook een beetje agressief. Heerlijk leesvoer dus.
pi_208002237
quote:
Mavo-meisje

Het nieuwe meubilair staat. Er moet nog van alles, planten, iets aan de muur etc, maar het nieuwe meubilair staat. De afgelopen twee jaar hebben we gebouwd aan een mooi kantoor. Iedere keer als ik binnen kom en Avest Advocaten zie staan, glimlach ik van oor tot oor. Ook na 15 jaar familierecht denk ik nog steeds ‘niet slecht voor dat mavo-meisje’.

Dit nieuwe meubilair heeft hetzelfde effect. Als ik binnenloop en aan mijn nieuwe bureau ga zitten of de cursusruimte in loop denk ik ‘best ok voor dat meisje uit dat kleine dorpje in Twente’ en voel ik me trots. Niet zozeer om wat er staat, want het is maar meubilair, maar vooral om wat ik durfde. Want uiteindelijk ging het daar allemaal om. Hard werken en een beetje lef. Met je ogen dicht in het diepe springen en hopen dat het goed komt. Vertrouwen op jezelf. Ook als anderen dat niet doen. En struikelen, dat ook. Maar dan wel weer gewoon opstaan.

Het allerfijnste gevoel als ik ons kantoor binnenkom echter, krijg ik van mijn collega’s. ‘s Ochtends binnenkomen en hun ‘hey’ en hun lach tegemoet zien, trots zijn op wat ze doen, wat ze schrijven, de ideeën waarmee ze komen, samen groeien is het mooiste dat er is. Dat we samenwerken is echt een heel groot geluk.

Dit mavo-meisje uit Twente is dankbaar. Voor de stickers op de ramen, het nieuwe meubilair, maar vooral ook voor de leukste mensen waarmee ik iedere dag mag werken.

De leraar die mij veertig jaar geleden steevast en minzaam ‘mavo-meisje’ noemde zou stomverbaasd zijn. Zijn woorden, die bedoeld waren om te beledigen, heb ik altijd opgevat als een aanmoediging om zijn niveau te ontstijgen.
Dat is me met vlag en wimpel gelukt.
Wie had dat ooit gedacht.

Dat je na 30 jaar er nog over moet hebben dat een leerkrach tje voor "mavo-meisje" heeft uitgemaakt. Dan ben je gewoon een getraumatiseerde jankbek. :') Alsof mensen op de mavo zo vreselijk zijn. Maar dan ook dit...

quote:
Geert-Jan Vingerhoets
2 d

Zegt veel over leraren. Niet echte mensen van de wereld . Ze gaan op 4 jarige leeftijd de school binnen en blijven daar de 60 jaren daarna En die moeten adviseren over de beroepsmatige toekomst van alle leerlingen?
Flikker toch een heel eind op man... :')
  Manager PR/Moderator woensdag 15 februari 2023 @ 09:13:49 #297
269689 crew  Viv
pi_208002501
Holy fuck :{

quote:
‘Jij bent toch inhuur?’ Deze vraag werd me laatst tijdens een kennismaking gesteld.
Ja, zei ik en er schoot vanaf dat moment een negatieve energie door mijn lijf. Maar waarom eigenlijk? Het doet me normaal niets en het is niet de eerste keer dat deze vraag wordt gesteld. De vraag bleef hangen en ik werd er verdrietig van. (Ik gebruik de term 'verdrietig' altijd richting mijn kinderen als ik een emotie wil afgeven dat geen negatieve lading geeft).

Het raakte me en waarom dat ga ik jullie vertellen; In de afgelopen 15 jaar heb ik voor diverse bedrijven in de bouw- en infra gewerkt met heel mijn hart en ziel.
Sinds 5 jaar als zelfstandige waar ik als vrouw en moeder van 3 kinderen trots op ben. Ik kan mijn eigen 'broek' ophalen, ben baas over mijn agenda en ben er voor onze kids terwijl ik een intensieve en verantwoordelijke functie bekleed. Ik geef altijd meer dan 200%, want ik doe iets goed of ik doe het niet. Als mens gedij ik goed op deze constructie, ik kan me volledig op de opdracht focussen en kruip in de huid van de opdrachtgever zodat ik ook weleens de opmerking ontvang 'oh ik wist niet dat je inhuur was'. De positieve tegenhanger van de vraag waar ik mee ben gestart.

In coronatijd heb ik op onmogelijke tijden en locaties gewerkt, omdat ik die passie niet kon loslaten en niet wilde inboeten aan kwaliteit. Daarnaast thuisonderwijs gegeven ( geen recht op opvang als zelfstandige) en een mega thuisverbouwing gecoördineerd, want aannemer al gecontracteerd.

Ik draag risico vanwege arbeidsongeschiktheid, pensioen en aansprakelijkheid. Ik voel me vrij om opdrachten te zoeken die bij mij passen, met dank aan netwerk en hoogconjunctuur. Zo niet, dankzij de opvoeding van mijn ouders (schoenmaker en schoonmaakster en intelligent om mij en mijn zus te stimuleren voor een opleiding en carrière die zij niet hebben gehad bedankt papa en mam) is het 'niet lullen maar poetsen' met de paplepel ingegoten en haal ik mijn neus niet op voor mindere klussen.

Vorig jaar een vertrouwde werkomgeving met fijne collega's verlaten en in het diepe gesprongen voor een mega gave opdracht die privé veel van mij heeft gevergd. Ik heb sociale contacten en familie minder gezien, netwerkbijeenkomsten geskipt, minder gesport om in deze rijdende TGV te stappen en alles bij te kunnen houden. Waarom eigenlijk? Niet om na 8 maanden de vraag gesteld te krijgen 'jij bent toch inhuur?'

Nee, Omdat ik ontzettend veel van mijn werk houd, als mens er goed op ga, een natuurlijke drang heb om mezelf steeds te vernieuwen en ik heel erg goed ben in wat ik doe. Daarom huur je mij in !

Mijn wens is dat je als organisatie verder kijkt dan de inkoopconstructie van jouw medewerker en het gevoel wat je daarbij achterlaat.

Laten we een beetje meer respect en interesse hebben naar de 'inhuurkracht', want het is een kracht om inhuur te zijn 😊 fijne dag lieve mensen

N.b. gesterkt door het projectteam waar ik nu onderdeel van ben deel ik dit bericht met jullie!
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7031511280414814208
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:36:53 #298
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_208002763
quote:
Onmogelijke locaties nog wel... Zat ze in een vulkaan, op de wolken of misschien wel op de maan? Ik wil antwoorden! :P
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:41:53 #299
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208002834
quote:
Ik zit hier zo hard te cringen dat het lekker begint te worden.
pi_208002846
quote:
Wauw, dat zit wel heel diep _O-
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:41 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ik zit hier zo hard te cringen dat het lekker begint te worden.
pi_208003026
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:37 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat je na 30 jaar er nog over moet hebben dat een leerkrach tje voor "mavo-meisje" heeft uitgemaakt. Dan ben je gewoon een getraumatiseerde jankbek. :') Alsof mensen op de mavo zo vreselijk zijn. Maar dan ook dit...
[..]
Flikker toch een heel eind op man... :')
Geert Jan Vingerhoets, consultant, met z’n vieze vullingtand kijkt op een hautaine manier neer op leraren, maar is verder heel normaal gebleven. Consultant ook. Elke aap kun je leren om consultant te worden, daar hoef je niets specifieks voor te leren.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')