Ho ho, met een duikbril op door Bangkok is best origineel!quote:Op maandag 2 januari 2023 09:58 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Tegenwoordig gaat iedere mongool backpacken of naar die oplichters op Thaise marktjes kijken. Verzin eens wat origineels!
quote:tot het snorkelen en een fietstocht door Bangkok
Ehh...quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:46 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ho ho, met een duikbril op door Bangkok is best origineel!
[..]
Tering wat een jankpostquote:Op donderdag 5 januari 2023 08:14 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Blablablabla met je "hippe" Engels er doorheen.
Wat een onmeetbare trutquote:
quote:Sabine van der Hulst:
Ik schud aan jouw waarheid & help jou een (inter)nationaal toegewijd netwerk te bouwen voor een continue stroom aan kwalitatieve leads
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Scamlevel 100Ook in moeilijke tijden.
quote:Het is 01.10 uur vannacht als we plots gerommel horen bij onze voordeur.
Onze pubers en wijzelf liggen al lang en breed op bed; ‘Wat zou dat zijn?’, zeg ik tegen Paul, mijn man. Voorzichtig kijkt Paul naar buiten. Hij doet verslag: ‘ow er staat een auto voor de deur met de lichten nog aan en er halen twee mensen samen wat spulletjes uit ons (gratis) shop en drop kastje’, zegt Paul.
Zo een kastje met gratis levensmiddelen, verzorgingsproducten, tampons, kleine give aways, boeken etc. In onze voortuin.
‘Ow echt?’, zeg ik enigszins opgelucht. Ik had ondertussen al beelden gecreëerd van een ongenode gast die plots bij ons binnen staat. Interessant wat zo’n brein instant doet met je...
Dan laten ze per ongeluk wat vallen, een potje atjar. Niks aan de hand, kan gebeuren! Maar ze lijken zich kapot te schrikken en vertrekken snel..
En dan vraag ik mij af; Wat zorgt ervoor dat deze lieve mensen ‘s nachts na 01.00 uur spulletjes uit het kastje pakken? Paul zegt: ‘Ik denk schaamte/schuld Lin!’
Ik voel verdriet opkomen wat ik snel omzet in compassie. Dit zou toch niet zo mogen zijn! Anno f*ckin’ ‘23! Dit zijn mensen, zoals jij en ik. Eenieder van ons kan dit (in deze tijd) overkomen. En dan zit daar mogelijk ook nog schaamte/schuld op, wat ervoor zorgt dat je ‘s nachts op pad gaat - en dus ook kostbare nachtrust misloopt - om te kunnen ‘overleven’ in 2023.
Hoe zou het zijn als we dit (meer) normaliseren? Niet waardoor dit gebeurt, maar wel het feit dat dit gebeurt! En er dus velen van ons zijn, die hier nu mee kampen.
Ook tijdens mijn spreekuren op het Consultatiebureau hoor ik geregeld dat de financiële situatie in gezinnen tot stress - en daardoor soms onhoudbare situaties - leidt. Daarover kunnen praten, wanneer de schaamte wegvalt, is vaak een werkelijke opluchting en biedt geregeld ook nieuw perspectief. Richtingen waar mensen zelf nog niet direct aan gedacht hebben omdat zij in een overleefmodus staan of niet weten welke opties er nog meer zijn.
Wat wordt er mogelijk als we (nog) meer om ons heen kijken en het de normaalste zaak van de wereld maken om je werkelijke financiële situatie met elkaar te bespreken? Gewoon aan tafel met familie en goede vrienden, in een goed gesprek met de buurvrouw, etc.
Dat we het niet zien in onze omgeving, betekent dus niet dat het er niet is. We weten niet wat we niet weten! Het kan net die ruimte bieden om het erover te durven hebben en de schaamte/schuld hopelijk los te laten. En vaak kan al een klein gebaar, een woord, een luisterend oor dan een wereld van verschil maken voor die ander...
‘Schaamte haat het als we uitreiken en ons verhaal vertellen. Het haat het als er woorden aan gegeven worden - schaamte kan niet overleven als het gedeeld wordt. Schaamte houdt van geheimhouding. Wanneer wij ons verhaal begraven, metastaseert de schaamte.’ - Brené Brown.
Laten we blijven delen en verbinden 💜
Liefs Linda.
Ze had die kastjes ook kunnen volplempen met drugs en drank.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:46 schreef de_boswachter het volgende:
Linda Baerveldt
Kijk ons eens goed doen.!!!!!!!
[..]
Echt gewoon belangeloos iets voor een ander is er niet meer bij er moet wat besproken worden op social media zodat iedereen ah en oow kan roepen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:46 schreef de_boswachter het volgende:
Linda Baerveldt
Kijk ons eens goed doen.!!!!!!!
[..]
Oh super van jullie!!!!!! Wat goed!!!!!! Respect!!!!!!quote:Op zaterdag 7 januari 2023 13:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Echt gewoon belangeloos iets voor een ander is er niet meer bij er moet wat besproken worden op social media zodat iedereen ah en oow kan roepen.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:6 januari 2015
Openbare verkoop
Ik loop met mijn boodschappen de trap op.
Er is een papier op de deur van de buurman geplakt.
‘Eindhoven
Aankondiging
Openbare executoriale verkoop Art. 464 Rv
Op DINSDAG 13 JANUARI 2015 te 12.00 UUR zullen ten laste van (...)
In het openbaar worden verkocht
Meubilair en andere zaken
En wat er verder te koop zal worden aangeboden…’
Ik haal het papier van de deur af
Wat is dit? Heeft de buurman het net overleefd
en ligt hij nog in het ziekenhuis.
Gaan ze volgende week dinsdag
al zijn spullen verkopen?
Ik besluit de volgende ochtend te bellen
‘Goedemorgen met M.’
`Goedemorgen, ik bel over de executieverkoop
bij de heer B op 13 januari.’
‘Ja?’
‘U moet weten dat de heer B op de IC heeft gelegen.
U begrijpt dat hij niet in de gelegenheid was
uw berichten te lezen.
Laat staan een rekening te betalen.
En u gaat nu komende dinsdag
zijn spullen verkopen?' ratel ik emotioneel.
‘Dat is vervelend om te horen,
maar meneer heeft nog een rekening
bij ons openstaan, aan gemeentebelastingen.’
‘Als ik het goed heb begrepen,
ontvangt de heer B
een uitkering en worden daar
door een contactpersoon van de Gemeente Eindhoven
al zijn vaste lasten van betaald.
Hoe kan het zo zijn,
dat meneer een schuld heeft bij diezelfde GEMEENTE Eindhoven?
Werken jullie langs elkaar heen of zo?’
‘Wij volgen een vaste procedure,’ zegt M.
Ik antwoord: 'Meneer is al maanden zo van de wereld
dat zijn post hoog opgestapeld thuis ligt. En mag hij er niet van uitgaan dat zijn contactpersoon bij de Gemeente zijn zaken op orde heeft? Zodat hij NIET nu zijn spullen gaat kwijtraken aan de Gemeente Eindhoven?'
‘Tja,’ zegt M.
‘Om hoeveel schuld
gaat het eigenlijk?’ vraag ik.
‘Het oorspronkelijke bedrag is 250 euro.
Met incassokosten 350 euro.’
‘Dat meent u niet! U gaat voor 250 euro
alle spullen van een doodzieke arme man verkopen. En u overlegt niet even met uw eigen collega’s van Sociale zaken?’
`We volgen de vaste procedure.'
‘Dit is absurd. Meneer gaat er vanuit dat de Gemeente Eindhoven die zijn vaste lasten beheert, ook dit regelt.
Daar hoort toch ook de gemeentebelasting bij?’
Ik bereik mijn kookpunt.
Rustig blijven, Ingrid. Die mevrouw doet ook gewoon haar werk. Maar een beetje menselijkheid zou een hoop leed besparen.
‘Wanneer moet die 350 euro
worden overgemaakt?’ vraag ik
‘Als u het bedrag voor het eind van de week over wil maken.’
‘Komt goed.’ zeg ik.
’s Avonds vertel ik de buurman van de brief op zijn deur. En ik leg hem uit dat hij 350 euro moet overmaken zodat zijn spullen niet verkocht worden.
Hij kijkt hulpeloos naar het papier.
`Ik heb hier geen betaalpas’, zegt hij.
`Waar kan ik pinnen in het ziekenhuis?’
‘Weet je wat, ik schiet het je wel voor’, zeg ik.
‘Dan betaal je me terug als je uit het ziekenhuis bent.’
‘Ja, zegt hij, ‘dan gaan we naar de gemeente
en dan leggen we het uit.’
‘Ik heb het al uitgelegd.
Nu moet je gewoon betalen’.
‘Okay’, zegt hij.
https://www.linkedin.com/(...)318474661789696-IGIqquote:Maria
Maria was ooit mijn huishoudelijke hulp.
Ik kom haar tegen bij de supermarkt.
Ik zeg hallo en ga verder
met mijn boodschappen.
Eigenlijk wil ik haar iets vragen,
maar ik durf niet goed.
Buiten bij de fiets
kom ik haar een tweede keer tegen.
Ze laat een fles kapot vallen.
Ik help haar de scherven op te rapen.
Nu durf ik het wel te vragen.
‘Maria, zou jij voor mij
voor één keer bij mijn buurman
schoon willen maken?’
‘Ik maak niet meer schoon.’
zegt ze glunderend.
'Ik ben aan het studeren.’
‘Oh, fantastisch,’ zeg ik.
‘Wat doe je?’
Ze vertelt over haar studie.
Ik ben blij voor haar.
`Waarom wil je eigenlijk
dat ik schoonmaak
bij je buurman?’ vraagt ze.
‘Hij ligt in het ziekenhuis.
Ik zou het zo fijn voor hem vinden
als zijn huis een beetje schoon is,
als hij thuis komt deze week.
Hij komt uit Iran. Hij heeft hier geen familie.'
‘Hij is moslim?’
‘Ja’
‘En hij heeft geen vrouw en kinderen?’
'Nee'
‘Dan wil ik wel voor een keer schoonmaken.
Zal ik morgen langskomen?’
‘Oh, wat aardig, dank je!’ zeg ik.
‘Ik app je zo mijn nieuwe adres.’
‘En mijn man kan wel bij hem
op bezoek gaan in het ziekenhuis.
Moslims horen bij zieken
op bezoek te gaan.’
biedt ze dan aan.
‘Dat zou heel fijn zijn.
Dat zou hij enorm waarderen.’ zeg ik.
‘Weet je wat, ik zal het hem vanavond vragen
en dan zal ik je de gegevens appen,
als hij wil dat je man op bezoek komt.'
Ze lacht haar Maria-glimlach.
`Tot morgen!’ zegt ze
en ze stapt op haar fiets.
De buurman vindt het mooi
dat de man van Maria bij hem
op bezoek wil komen.
Dus ik app haar de bezoektijden
en het kamernummer van de buurman.
En de volgende ochtend
staat ze om tien uur bij mij voor de deur.
Ik pak wat schoonmaakspullen
uit mijn keukenkastje,
want ik weet niet wat hij in huis heeft.
‘Waar zal ik eens beginnen?’ vraagt Maria
als ze het appartement bekijkt.
`Wel mooi die woonkamer’ zegt ze.
‘Hij heeft het leuk ingericht zo
voor een man alleen.’
‘Ja, he. Ik stel voor dat je de keuken
en de badkamer eens flink onder handen neemt.
Dat moet genoeg zijn.
Eigenlijk komt hier iedere week de thuiszorg,
maar die mogen niet binnen
als hij in het ziekenhuis ligt.'
Maria begint met de afwas.
En ik breng de lege flessen weg.
Ze wil niets hebben voor haar hulp.
‘Moslims moeten elkaar helpen in nood’,
zegt ze. 'Wat lief, dank je.'
’s Avonds belt ze.
‘Mijn man is op bezoek geweest
bij je buurman,
maar ze lieten hem niet binnen,
omdat hij je buurman niet kende.’
Ik zucht. Ik had mee moeten gaan,
dan had hij wel naar binnen gekund.
'Sorry, Maria, dank je wel
voor de moeite
die jullie hebben gedaan.’
Executieverkoop vanwege 600 euro?quote:Op maandag 9 januari 2023 22:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Verwacht je nou een lintje? En...
2015.
Hij/zij kan daar zelf niet gaan schoonmaken?quote:Op maandag 9 januari 2023 22:08 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)318474661789696-IGIq
Lief dagboek...
Je gaat toch niet bij de buurman schoonmaken.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:16 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hij/zij kan daar zelf niet gaan schoonmaken?
Moslims helpen elkaarquote:Op maandag 9 januari 2023 22:16 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hij/zij kan daar zelf niet gaan schoonmaken?
Laten we verbinden.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
De eerste die tegen me zegt “laten we verbinden”
Bijt ik dr strot af.
Je weet wat ze zeggen he....alleen blanken zijn racisten.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Moslims helpen elkaar
En de rest mag creperen of wat? Onderliggende discriminatie die geprezen wordt in dit kutverhaaltje van die luie kut.
Maarliefst 10 likes binnengehaaldquote:Op maandag 9 januari 2023 22:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Verwacht je nou een lintje? En...
2015.
Je bent niet serieus vermoed ik? Waarom niet, blijkbaar zijn ze close genoeg dat hij een en ander over hem weet en dat bij in het ziekenhuis ligt, dan vind ik het vreemder dat je je oude schoonmaakster vraagt daar schoon te maken buiten die buurman om.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je gaat toch niet bij de buurman schoonmaken.
Ik lees het als; 'ik ga daar echt niet schoonmaken, dat mag een andere moslima doen' wat zo'n beetje op hetzelfde neerkomt.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Moslims helpen elkaar
En de rest mag creperen of wat? Onderliggende discriminatie die geprezen wordt in dit kutverhaaltje van die luie kut.
En 0 reacties.quote:Op maandag 9 januari 2023 22:58 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Maarliefst 10 likes binnengehaald
Ga zelf poetsen luie draakquote:Op maandag 9 januari 2023 22:08 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)318474661789696-IGIq
Lief dagboek...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |