abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2023 @ 15:24:14 #101
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207419194
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_207419676
Linkedin staat de afgelopen maanden ineens vol met jankverhalen van politie agenten…. is dat ook iets nieuws, dat je op Linkedin je jankverhaal MOET delen om likes te krijgen?
U MAD?
pi_207426828
quote:
Ik zit op verbijsterd op de bank. In mijn armen ligt mijn 3-weken oude baby.

Ik kan niet geloven wat er zojuist gebeurde.

Het afgelopen half jaar op de Zuidas trekt zich voorbij aan m'n gedachten.

Doodmoe ben ik. Ik wilde me zo nodig bewijzen in de nieuwe baan die ik gestart ben. Ondertussen was ik zwanger van mijn tweede zoontje.

En nu ben ik terug van een afspraak met mijn manager. Ze wilde graag snel na de geboorte op kraamvisite komen.

Ik voel me fysiek verre van fit. M'n hoofd zit vol met watten. Toch spreek ik met haar af.

Het eerste half uur is gezellig, mom-talk.

Dan slaat de sfeer plotseling om. Ze wil met me praten over werk.

"You fucked up".

Ik weet niet wat ik hoor. Ben totaal uit het veld geslagen. Blijkbaar heb ik tijdens mijn overdracht steken laten vallen.

Ik heb geen idee waar ze op doelt en vraag om verheldering. Ze verteld dat ze een burn-out heeft. Dat haar praktijk een puinhoop is en dat dat mijn verantwoordelijkheid is.

Ik voel me verslagen. Hoor amper nog wat ze zegt en vlak daarna reken ik af en loop achter de kinderwagen naar huis.

Thuis zit ik verbijsterd op de bank en langzaam begint paniek zich meester van mij te maken.

Ik realiseer me dat ik een tijdelijk contract heb. Was het gesprek dat ik zojuist voerde mijn ontslag?

Er volgen verschillende gesprekken, telefonisch en op kantoor. Deze hele shitshow legt een schaduw over een prachtige kraamtijd.

Ik krijg te horen dat mijn contract verlengd wordt met 4 maanden. Als ik mezelf in die periode kan bewijzen krijg ik alsnog een vast contract, wordt mij toegezegd.

4 maanden lang laat ik zien wat ik in huis heb. Ik krijg een goede beoordeling. Een vast contract lijkt mij een logisch resultaat.

No way. ❌

Ik krijg te horen dat ik "voor de zekerheid" tóch nog een verlening van 2 maanden krijg.

I kid you not.

Zelden heb ik me zo slecht gevoeld. Als een marionet aan een touwtje waar je alles mee kan doen wat je wil.

En toch ben ik intens dankbaar voor dit moment. 🙏🏻

Dit was namelijk het moment dat ik besloot dat never nooit meer iemand anders over mijn lot zou beslissen.

Ik besloot zelf aan het roer te gaan staan en koos voor ondernemerschap. De beste keuze die ik ooit maakte.

Wat was voor jou een ommekeer in je leven? Ik ben benieuwd, laat het me weten👇

#zwangerschapsdverlof #zuidas #ondernemerschap #kraamtijd
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android

Blablablabla met je "hippe" Engels er doorheen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_207426835
quote:
2022 ☑️

Check, check, nog eens check. Dat ik een voorstander van remote werken ben, is geen verrassing meer. Afgelopen jaar klapte ik mijn laptop open en showde ik onze Bastard jas aan:

- Portugal (Lissabon, Nazaré)
- Spanje (Malaga, Mijas)
- Roemenië (Boekarest) sla ik liever over dit jaar..
- Indonesië (Ulluwatu, Ubud, Medewi)
- Nederland (Amsterdam, Den Bosch, Bloemendaal, Utrecht, Vinkeveen, Abcoude...)

Met een goede internetverbinding kom je al een heel eind. Soms ver weg, vaak ook in de buurt en dan toch regelmatig van de Bastards te horen krijgen: 'Thanks Nina, voor deze toffe, nieuwe klus'

Dat geeft mij voldoening.

Hoe en waar ga jij in 2023 voldoening uit je werk halen?

#newyear #work #life #balance #sales #IT #creativity #remote

"kijk mij fantastisch zijn" opschep verhaal. :O Zo vermoeiend.
pi_207426840
quote:
Happy New Hair!😊 De beste wensen voor al mijn LinkedIn connecties! Wat heeft dit platform mij veel gebracht vorig jaar:
👉 Een groei van 100% qua connecties!
👉 Bijna 120.000 (!) mensen bereikt met mijn posts
👉 De zomermaanden waren by far het beste qua bereik met augustus als absolute topper qua views: 37.837
👉 Mijn beste post ooit (!) was in juli over het "vrouwenparkeerbord" met ruim 100 reacties en 20.000 mensen bereikt!

Hoe ik bovenstaande dit jaar ga overtreffen? Dat zal je de komende tijd gaan ervaren... 😃 Ik heb er in elk geval erg veel zin in. LET'S GO 💪

Ja.....en? Fijn voor je hoor.
pi_207426858
Waar ik ook zo moei van woord is het woord "topper" dat vaak door "hippe" recruiters wordt gebruikt.
  donderdag 5 januari 2023 @ 08:26:15 #107
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_207426893
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:14 schreef HSG het volgende:

[..]

En natuurlijk.

Alles in een.

Verschillende alinea schrijven.
pi_207426933
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:17 schreef HSG het volgende:

[..]

Ja.....en? Fijn voor je hoor.
100% groei qua LinkedIn connecties is vrij makkelijk.. dat zijn die debielen die random mensen linken :') optyfen
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 5 januari 2023 @ 08:41:46 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207426990
quote:

[..]

#zwangerschapsdverlof

_O- :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207427079
quote:

[..]

Wat is dit. Wat heeft ze nu fout gedaan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207427357
quote:

[..]

Tering irritant inderdaad, die domme Engelse zinnetjes. En ook nog even lekker hip benadrukken dat ze op de Zuidas heeft gewerkt, lekker hip hoor.

En natuurlijk de diepzinnige zwart/wit foto als afsluting. Man man, alle clichés weer verzameld.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207427686
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:19 schreef de_boswachter het volgende:
Linkedin staat de afgelopen maanden ineens vol met jankverhalen van politie agenten…. is dat ook iets nieuws, dat je op Linkedin je jankverhaal MOET delen om likes te krijgen?
Gen z agenten? Omg you guys I really don’t need this vibe right now, I’m walking away.
pi_207428251
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:15 schreef HSG het volgende:

[..]

"kijk mij fantastisch zijn" opschep verhaal. :O Zo vermoeiend.
Ook altijd zo cliché vermoeiend van die hippe "business check mij bellen of achter mijn laptop zitten" vakantiefoto's eronder :'). En vergeet de groepsfoto's met daarop "iedereen lekker hip met het team én locals" aan het eten niet.
pi_207428269
quote:
Advocaten en de minst boeiende posts ooit

Advocaten zijn geen uitvinders, maar advocatenkantoren hebben wel patent op de minst boeiende LinkedIn-posts. Ik heb er een paar op een rijtje gezet:

- ‘Vorige week gaf ik een seminar over een extreem-niche onderwerp voor 25 advocaten die als enige mensen in Nederland dit ook een interessant onderwerp vinden. Ik ga niet aan je vertellen waarom ik dit interessant vind, maar hier is een foto van de zaal waar het allemaal gebeurde.’
- ‘Een overzicht van de Didam-uitspraken van vorige maand.’
- ‘In dit achtergrondartikel, dat achter een paywall staat en 99% van onze volgers niet kan lezen, gaat onze collega in op een onderwerp waar je dus niet meer overkan lezen, want het artikel staat achter een paywall waar alleen andere advocaten binnen ons vakgebied toegang toe hebben.’
- ‘We zijn extreem vereerd en ‘humbled’ dat we voor Amerikaans bedrijf X dat niemand kent de fusie met bedrijf Z, dat ook niemand kent, hebben kunnen begeleiden. Hier is een linkje naar een Amerikaans vaktijdschrift, dat ook niemand kent en waar je nog meer niet boeiende informatie kan vinden. En hieronder staan ook nog 15 namen, van mensen die klaarblijkelijk ook iets met deze transactie te maken hadden omdat ze 'many thanks' krijgen.’
- ‘Op datum xx/xx/xxxx gaat Directive (EU) 20xx/172xx in, dit is zojuist gepubliceerd in de Staatscourant van datum xx/xx/xxxx. Voor wie het relevant is en waarom gaan we hier niet eens zeggen, maar ga toch vooral ons blog over deze belangrijke wijziging lezen op onze website.’
- ‘We hebben een vacature die heel uitdagend is. Waarom zeggen we niet, maar hier is de link, dus snel solliciteren.’

Waarom ze juist deze berichten plaatsen? Wie de doelgroepen zijn? Welk beeld de kantoren willen dat de doelgroepen van ze hebben? Welke boodschappen daarbij passen? Over het (online)communicatieplan is eigenlijk nooit goed nagedacht. En dan krijg je dus bovenstaand, óók bij de grotere kantoren.

Wat ben ik nog vergeten?

#advocatuur #branding #imago #communicatie #communicatieadviseur
Prachtig _O-

https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:52:27 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207428755
Vandaag gelezen onder een privé jankpost:

"Ik warm op van liefde"

Mag ik een teiltje? :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207429671
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:52 schreef Molo het volgende:
Vandaag gelezen onder een privé jankpost:

"Ik warm op van liefde"

Mag ik een teiltje? :')
Ach schatje, moet ik je teiltje even vullen met mijn liefde zodat je je eraan kunt warmen? O+ O+ :* :*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207429803
quote:
Dit zijn tenminste vakinhoudelijke posts. Als je er niks van begrijpt, ben je de doelgroep niet. Prima toch, op een platform voor werkgerelateerd netwerken? Ik trek dat iig beter dan de zoveelste zweverige coach met een persoonlijk lulverhaal dat op FB gemoeten had.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207429814
quote:
Klopt iedereen wilt aandacht. "Wij zijn ook zielig"
  donderdag 5 januari 2023 @ 19:55:40 #119
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_207434508
quote:
Daar is toch helemaal niets mis mee? Dat soort posts zijn juist waar LinkedIn ooit voor was bedoeld. Serieus, vakinhoudelijk en zonder onnodige opsmuk. Enkel voor een bepaalde doelgroep, en dat is prima.
pi_207435109
quote:
Heb geen LinkedIn zelf, heb je een linkje? Ben wel nieuwsgierig naar het drama van de gewapende arm van de staat die het VMBO heeft voortgebracht :9
pi_207442472
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:55 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Daar is toch helemaal niets mis mee? Dat soort posts zijn juist waar LinkedIn ooit voor was bedoeld. Serieus, vakinhoudelijk en zonder onnodige opsmuk. Enkel voor een bepaalde doelgroep, en dat is prima.
Nee er was ook niks mis mee. Goed bericht
pi_207442741
quote:
Ik was 30 en woonde net ruim een jaar in München toen ik in één keer last kreeg van een slapende hand…

We waren voor mijn partner een tijd naar Duitsland verhuisd. Ik was die dag alleen thuis.

In eerste instantie maakte ik me nog niet zo druk, een vriendin van mij had ooit eens een slapende voet gekregen door een wervel die klem zat.

Ik had toen zelf nog niet door dat er meer mis was.
Ik was warrig, kon niet goed nadenken en had hoofdpijn.
Ook kon ik niet goed recht lopen, leek wel of ik iets gedronken had. Mijn omgeving maakte zich zorgen en ik besloot toch maar te luisteren.

Eenmaal bij de huisarts dacht hij ook dat het mis was.
Hij vermoedde een herseninfarct, maar mijn leeftijd liet hem twijfelen.
Een ritje naar het ziekenhuis werd gemaakt, ik liet een CT-scan maken. Daar was niets op te zien.

Ze wilden ook wel een MRI-scan maken maar dat zou pas na het weekend kunnen.
Gezien ze niets op de CT-scan zagen werden we weer naar huis gestuurd.

Thuis ging het met het uur minder goed. Ik kon geen letter lezen op papier, ik kon niet meer recht lopen en werd meer en meer verward… Het was mis, dat voelde ik aan alles.

Terug in het ziekenhuis werd ik meteen opgenomen en later die week werd er toch een MRI-scan gemaakt. Gelukkig. Want wat bleek? Ik had een propje gehad in mijn hersenstam.

Het eerste wat ik dacht was: zie je wel, ik ben niet gek!
Ook jonge mensen kan dit overkomen...

De hersenstam is een hele gevaarlijke plek heb ik me toen laten vertellen - sterker nog: de meeste mensen die op deze plek getroffen worden, kunnen het niet meer navertellen…

Gelukkig was ik er nog.
Was ik niet getroffen in mijn spraak of andere vitale delen.
Ik had vooral problemen met mijn evenwicht, concentratie en korte termijn geheugen.
Een lang proces van revalideren in een ‘vreemd’ land begon.

Die dag veranderde voor altijd het perspectief op het leven voor mij.
Ik kon niet meer terug naar een baan die me geen energie meer gaf… Want waarom zou ik mijn waardevolle tijd besteden aan een baan die me geen energie geeft?

Ik wilde doen wat ik leuk vond in de tijd die me gegeven is.
In mijn vrije tijd in München was ik begonnen met het maken van kraamcadeautjes op bestelling en daar wilde ik graag meer van doen. Een eigen webshop starten met allemaal toffe producten, dat zag ik voor me.

Maar dit kon ik niet verder laten groeien dan een hobby door mijn werk.
Waar ik dat voorheen best oké vond, was dat na het hebben van een beroerte niet meer zo.

Ik zette na mijn herstel vrijwel meteen mijn webshop LiefsVanCindy op.
En nu, 5 jaar later, heb ik een prachtig bedrijf staan inclusief personeelsleden en een eigen pand.

Weet je waarom ik dit deel?
Ik ben mijn dromen na gaan jagen na mijn beroerte. Ineens durfde ik de stap te zetten, ervoor te gaan, want wat kon ik eigenlijk echt verliezen?

Wat als jij dat ook gaat doen?
Wat als je je dromen achterna gaat? Wat is dan echt het ergste dat kan gebeuren?

Het is leven is te kort om niet te doen wat je gelukkig maakt🤍

Nou meid en dat ga je op LinkedIn zetten. Was het deurtje naar Facebook gesloten of zo?
pi_207443292
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Nou meid en dat ga je op LinkedIn zetten. Was het deurtje naar Facebook gesloten of zo?
Zo jammer dat ze nog kan typen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:34:38 #124
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207443865
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat een beroerde schrijfstijl.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:37:22 #125
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207443894
quote:

[..]

Die is volgend jaar failliet. Geboren om te verliezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')