--quote:Op donderdag 23 december 2021 10:40 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Met nog een foto van hem met een uitdrukking van: "Wat doe ik nou?Ben ik echt zo gek?
![]()
"
https://www.linkedin.com/(...)037880849719296-GQv3
LinkedIn-parodie op Instagram:quote:Op donderdag 28 juli 2022 22:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het was Hester’s wens om haar begrafenis op te fleuren met een rouwboeket gele bloemen. Google maar eens en je ziet dat deze gemiddeld tussen de 65 en 80,- kost. Wat een onzin. Ik plukte gratis een handjevol paardenbloemen in de berm langs de A1.
quote:you will not believe the ending of this story 🥹 as Elon Jobs once said, in life, you either роор in your sink or sink in your роор 💩🚰 what do you choose? it’s truly inspiring and after I read this story for the first time I morphed into Steve Masc4Masc 🍏 born in 1964 Jeffreystar Bezoz ⭐️💄! I mean it’s true. People always say: employee rights employee rights! But what about employee wrongs? 🤨 It’s the same! So let’s celebrate both?
🙏 A wise person once said - I don’t care if your mom is in the hospital or what, as long as you do your job and a little extra! 🙈 Although he did his job he didn’t have his camera on 🙅🏼♂️ so we turned his employment into an unpaid internship to teach him a lesson! 😊 he should have thought about how his actions affected the morale in his team…and so he never set foot in a hospital again, because he could not afford it because we only paid him enough to eat instant noodles✌️This is a story about how we changed a life of his mother. So where is she today? You can find her in one of the most expensive cities in the world - she has the privilege of living, working and relaxing in Central Park and looking at Billionare’s Row every day! 😍 that’s why the young people today deserve unpaid internships because it creates so much opportunity for all of you out there hehe. although his mom may роор in a sink (in Central Park), she doesn’t sink in a роор (yet). Thoughts?
Nou ja minimaal dan.quote:
Organisatiewetenschappen...wat dat wel mag zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben je godverdomme 30, je halve leven gestudeerd, doe je suffige onderzoekjes voor een hongerloon wat onze stagiaire zou afslaan![]()
https://www.ad.nl/werk/lu(...)abel-leven~a3b294cf/
Maar ik wilde daarmee aangeven dat hij elders makkelijk het dubbele kan krijgen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ô mon citoyens vous serez unis.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar ik wilde daarmee aangeven dat hij elders makkelijk het dubbele kan krijgen.Twee keer de helftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Jaja we weten nou wel dat jij voor minder dan 10k netto je nest niet uit komtquote:Op vrijdag 23 december 2022 23:05 schreef Lospedrosa het volgende: Ben je godverdomme 30, je halve leven gestudeerd, doe je suffige onderzoekjes voor een hongerloon wat onze stagiaire zou afslaan
https://www.ad.nl/werk/lu(...)abel-leven~a3b294cf/
Paar collega's van me hebben die studie ook gedaan, directielid hier ook. Prima basis voor een managementfunctie hoor. Op termijn uiteraard.quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou ja minimaal dan.
[..]
Organisatiewetenschappen...wat dat wel mag zijn.
Inderdaad, wat een overdreven gelul. Die gast kan heus wel wat meer krijgen, maar als hij dit werk toch leuk vindt is het prima? Je moet ook niet vergeten dat veel WO'ers vaak ook hoogopgeleide partners hebben hè. Als er dan op je 29e 7k bruto binnenkomt in zo'n huishouden kan je al een meer dan prima leven leiden. En die groeien nog wel even door.quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:37 schreef 111210 het volgende:
[..]
Jaja we weten nou wel dat jij voor minder dan 10k netto je nest niet uit komt
Zwaar overdreven. Ik heb deze gasten ook in mijn team, als ie een jaar of 33 is zou ie hier (rijk bedrijf, onderdeel van de Brainportregio) op 3500 bruto uitkomen en ik hoor van meerdere bureaus en sollicitanten (en zie het zelf in onze benchmark) dat wij boven het gemiddelde betalen. Dus makkelijk 2000 meer is echt overdreven. Ik zie sowieso veel gelul op FOK! en het AD, mensen doen graag alsof ze veel meer verdienen dan in werkelijkheid het geval is. Ik zat een tijdje terug bij de hypotheekadviseur en die zei ook dat ie op feestjes vaak mensen hoort vertellen dat ze meer dan 100k per jaar verdienen, maar in de praktijk ziet ie ze nauwelijks.quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik had op Tweakers gelezen van een werknemer die 30+ is, heeft mbo niv 4, zit in de randstad, meer dan 5 jaar ervaring, flink pakket aan ervaring, mooie certificaten heeft gehaald en maar 2400 bruto verdien en zijn baas wil niks extra's geven want dat kon zogenaamd niet of er was daar geen ruimte voor. Pagina's vol met reacties dat hij daar zo snel mogelijk weg moest omdat hij elders makkelijk 2000 extra kan verdienen.
Compleet mee eensquote:Op zaterdag 24 december 2022 09:14 schreef ISVV het volgende:
[..]
Zwaar overdreven. Ik heb deze gasten ook in mijn team, als ie een jaar of 33 is zou ie hier (rijk bedrijf, onderdeel van de Brainportregio) op 3500 bruto uitkomen en ik hoor van meerdere bureaus en sollicitanten (en zie het zelf in onze benchmark) dat wij boven het gemiddelde betalen. Dus makkelijk 2000 meer is echt overdreven. Ik zie sowieso veel gelul op FOK! en het AD, mensen doen graag alsof ze veel meer verdienen dan in werkelijkheid het geval is. Ik zat een tijdje terug bij de hypotheekadviseur en die zei ook dat ie op feestjes vaak mensen hoort vertellen dat ze meer dan 100k per jaar verdienen, maar in de praktijk ziet ie ze nauwelijks.
Maar goed, dit hoort misschien in een ander topic.
Nou ja misschien is 2000 overdreven maar 1500 moet voor hem makkelijk kunnen. Jij hebt het over mensen die doen alsof ze meer verdienen maar ik heb het over iemand die voor zijn doen en kunnen behoorlijk onderbetaald wordt en waarbij zijn baas gewoon te dom om te zien dat, als hij vertrekt, het hem op lange termijn meer gaat kosten dan als hij hem 1500 Euro bij zou geven.quote:Op zaterdag 24 december 2022 09:14 schreef ISVV het volgende:
[..]
Zwaar overdreven. Ik heb deze gasten ook in mijn team, als ie een jaar of 33 is zou ie hier (rijk bedrijf, onderdeel van de Brainportregio) op 3500 bruto uitkomen en ik hoor van meerdere bureaus en sollicitanten (en zie het zelf in onze benchmark) dat wij boven het gemiddelde betalen. Dus makkelijk 2000 meer is echt overdreven. Ik zie sowieso veel gelul op FOK! en het AD, mensen doen graag alsof ze veel meer verdienen dan in werkelijkheid het geval is. Ik zat een tijdje terug bij de hypotheekadviseur en die zei ook dat ie op feestjes vaak mensen hoort vertellen dat ze meer dan 100k per jaar verdienen, maar in de praktijk ziet ie ze nauwelijks.
Maar goed, dit hoort misschien in een ander topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nepverhalen schrijven voor LinkedIn was nog nooit zo makkelijk!
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:"Meester ik haat je".
Een dag in het speciaal onderwijs.
Caroline staat ineens op. Kijkt me aan en roept deze tekst door de klas waar ik natuurlijk van schrik.
In een dergelijke situatie begin ik eigenlijk altijd direct te lachen, ik weet niet waarom en lachend vraag ik dus aan haar:
"Okay, Caroline, vertel eens hoe je aan die gevoelens komt, waar komt dat vandaan?"
"Nou, dat zal ik u vertellen en ik ben niet de enige in de klas die er zo over denkt, want u begrijpt er gewoon helemaal niets van"
"Okay", zeg ik alweer wat minder lachend, waar begrijp ik dan helemaal niets van?"
"Nou, wie wij zijn en wie ik ben. Wij zijn hier allemaal zo'n beetje van alle scholen in de regio Rotterdam afgetrapt en u doet nu al weken alsof wij normaal zijn en dat zijn wij niet want anders zaten wij hier niet".
Ik voelde hoe mijn hart werd aangeraakt en ik liet een stilte vallen en zei toen geraakt en met een wat onzekere stem.
"Ja maar voor mij zijn jullie ook allemaal volstrekt normaal. Jullie vertonen exact hetzelfde gedrag en emoties als ieder ander kind alleen soms idd wat uitvergroot, maar dat komt ook wel weer goed.
Er verschijnen nu een paar tranen op haar gezicht.
"Nou als u maar weet dat ik u haat. U bent de eerste in mijn hele leven die mij als volstrekt normaal behandelt en dat ben ik niet dus wilt u daar nu echt mee stoppen?"
Ik kijk haar aan en zeg:
"Nee, sorry Caroline, dat kan ik echt niet. Voor mij zijn jullie echt allemaal normaal"
Caroline wordt nu echt kwaad en begint te vloeken.
Ik onderbreek haar en zeg:
"Je weet dat je alles tegen me kan zeggen maar in de klas wordt niet gevloekt, daar haal je jezelf en mij en iedereen hier in de klas mee omlaag en dat accepteer ik niet"
Caroline wordt nog roder en roept nu:
"En u leest ook geen dossiers he, lees nu eens onze dossiers dan weet u wie wij echt zijn"
"Nee", zeg ik, "daar heb je wel 100% gelijk in. Ik lees idd geen dossiers. Ik geloof niet in de waarde ervan en ik wil vrij met jullie omgaan"
"Nou, leest u dan maar eens mijn dossier, doet u dat nou eens een keertje en dan zult u zien dat ik zwaar depressief ben"
Nu begin ik toch weer spontaan te lachen:
"Kom op Caroline, je komt elke dag vrolijk en lachend mijn klas binnen en je bent zelfs de motor van de groep. Jij bent voor 100% zeker NIET depressief"
Nu gilt ze echt door de klas:
"LEES NOU EENS MIJN DOSSIER"
"Nee sorry dame, dat ga ik niet doen maar vertel me maar wat er dan gebeurd is dat je dit stempel hebt gekregen?"
Caroline vertelt hoe zij ooit in de eerste klas haar eerste vriendje heeft gekregen en hoe hij hun relatie totaal onverwachts heeft uitgemaakt en dat zij toen 3 dagen huilend in de klas heeft gezeten.
"En sinds die tijd staat dus in mijn dossier dat ik zwaar depressief ben en ben ik dat dus ook"
"Weet je Caroline, dit bewijst alleen maar dat je oprecht van een ander kunt houden. Ik zorg ervoor dat die tekst er uit gaat".
Is dit geen bizar voorbeeld van de perverse werking van een dossier op een kind?
Vermoeiende lulkoek ja. Wat een onzin.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:50 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
Meer een bizar voorbeeld van een ontieglijk lang lulverhaal
quote:Beste LinkedIn-connecties,
Vandaag is een geweldige dag, want ik heb een belangrijke mijlpaal bereikt: ik heb net mijn 450e connectie geaccepteerd op dit platform! Ik ben zo blij dat ik deel kan uitmaken van deze geweldige professionele community.
Maar terwijl ik deze mijlpaal vier, kan ik niet helpen om me af te vragen: waarom bestaat patat of friet eigenlijk? Is het gewoon een toevalligheid dat deze kleine aardappelplakjes zo'n grote rol spelen in onze culinaire tradities, of is er een dieper existentieel doel achter hun bestaan?
En omdat we het toch over existentiële vragen hebben, moet ik ook toegeven dat ik het nog steeds niet begrijp waarom sommige mensen op LinkedIn zulke cringy zelfpromotie-posts plaatsen. Waarom zou je je professionele imago op het spel zetten door te proberen op te vallen met zulke ongemakkelijke content?
Maar goed, genoeg filosofie voor vandaag. Ik hoop dat jullie allemaal een geweldige dag hebben, en bedankt voor het lezen van mijn patat-geïnspireerde LinkedIn-post.
Wat mankeert die knakkers?quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:50 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ik zat het hele stuk echt zó te hopen dat er aan het einde door de hele klas werd geapplaudisseerdquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:50 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 december 2022 19:48 schreef Tlaloc het volgende:
Ik dacht dat Chat GPT het niet zou kunnen, maar FFS wat een briljant ding is het toch
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |