Ja exact. Nou is het natuurlijk wel zo dat als iedereen ineens strafschoppen door het midden gaat trappen keepers zich daar ook echt wel weer op gaan aanpassen. Dus ik zeg nog steeds: Strak de hoek in en het liefst de bovenhoek.quote:
Nederlandse "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"-fans kunnen het niet uitstaan dat lang wachten en vertragen/versnellen in de aanloop juist wel een valide tactiek is.quote:Op maandag 19 december 2022 14:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Misschien moet je niet na dit toernooi doen alsof er geen aandacht wordt/is besteed aan penalty's.
Komt nogal debiel over, namelijk. Maar gelukkig ken jij geen enkele gêne.
Maar waarschijnlijk lukt het spelers op de training al niet om 5 penalty's achter elkaar strak in de bovenhoek te schieten, laat staan met wat meer druk erop..quote:Op maandag 19 december 2022 15:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja exact. Nou is het natuurlijk wel zo dat als iedereen ineens strafschoppen door het midden gaat trappen keepers zich daar ook echt wel weer op gaan aanpassen. Dus ik zeg nog steeds: Strak de hoek in en het liefst de bovenhoek.
De Belg heeft een onderzoek gedaan en is erachter gekomen dat spelers die na hun penalty juichend teruglopen vaker hebben gescoord dan spelers die dat niet doen.quote:Op maandag 19 december 2022 15:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja exact. Nou is het natuurlijk wel zo dat als iedereen ineens strafschoppen door het midden gaat trappen keepers zich daar ook echt wel weer op gaan aanpassen. Dus ik zeg nog steeds: Strak de hoek in en het liefst de bovenhoek.
niet zulke moeilijke woorden gebruikenquote:Op maandag 19 december 2022 15:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nederlandse "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"-fans kunnen het niet uitstaan dat lang wachten en vertragen/versnellen in de aanloop juist wel een valide tactiek is.
Kijk naar Mbappé, die doet eigenlijk hetzelfde als Neymar/Lewandowski/Messi, maar dan andersom. Langzame aanloop en dan ineens enorm versnellen waardoor de keeper vaak te laat is met naar een hoek gaan. De timing van de keeper verstoren is een van de beste methodes, het ziet er alleen wat stommer uit als het fout gaat.
Als iedereen alleen maar strak in de hoek gaat proberen te schieten gaan keepers vol een hoek kiezen en wordt de druk hoger om zo dicht mogelijk langs de paal te schieten, waardoor er een hoop op de paal of naast zullen gaan. Dan wordt door het midden juist weer de beste tactiek. Het is gewoon speltheorie.
Belgen doen altijd grondig onderzoek!quote:Op maandag 19 december 2022 15:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Belg heeft een onderzoek gedaan en is erachter gekomen dat spelers die na hun penalty juichend teruglopen vaker hebben gescoord dan spelers die dat niet doen.
Vind ik ook een beetje gelul. Busquets, Ronald de Boer en vele andere goede spelers namen ze in beslissende penaltyseries ook op deze manier en faalden hopeloos. Lewandowski mist er recent ook aardig wat op deze manier.quote:Op maandag 19 december 2022 15:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nederlandse "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"-fans kunnen het niet uitstaan dat lang wachten en vertragen/versnellen in de aanloop juist wel een valide tactiek is.
Kijk naar Mbappé, die doet eigenlijk hetzelfde als Neymar/Lewandowski/Messi, maar dan andersom. Langzame aanloop en dan ineens enorm versnellen waardoor de keeper vaak te laat is met naar een hoek gaan. De timing van de keeper verstoren is een van de beste methodes, het ziet er alleen wat stommer uit als het fout gaat.
Als iedereen alleen maar strak in de hoek gaat proberen te schieten gaan keepers vol een hoek kiezen en wordt de druk hoger om zo dicht mogelijk langs de paal te schieten, waardoor er een hoop op de paal of naast zullen gaan. Dan wordt door het midden juist weer de beste tactiek. Het is gewoon speltheorie.
Voorspelbaarheid is nooit goed, dus jouw suggestie gaat zeker niet werken. In principe is de keeper altijd in het nadeel omdat die moet reageren, maar hoe meer dezelfde tactiek wordt gebruikt (zowel door verschillende spelers als in de loop van de tijd door dezelfde spelers) hoe meer het reddingspercentage omhoog zal gaan.quote:Op maandag 19 december 2022 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind ik ook een beetje gelul. Busquets, Ronald de Boer en vele andere goede spelers namen ze in beslissende penaltyseries ook op deze manier en faalden hopeloos. Lewandowski mist er recent ook aardig wat op deze manier.
Er zijn spelers waarbij het een tijdje goed gaat (Hazard, Balotelli) maar op een gegeven moment krijgen keepers het trucje door. Ik denk: Schiet hem gewoon hoog in.
Schiet een penalty strak in de hoek en de keeper kan hem vanwege de snelheid al niet houden. Die gasten "werken" hooguit een paar uur per dag, is het voor dat salaris zoveel gevraagd om elke dag een uurtje penalties te trainen?quote:Op maandag 19 december 2022 16:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voorspelbaarheid is nooit goed, dus jouw suggestie gaat zeker niet werken. In principe is de keeper altijd in het nadeel omdat die moet reageren, maar hoe meer dezelfde tactiek wordt gebruikt (zowel door verschillende spelers als in de loop van de tijd door dezelfde spelers) hoe meer het reddingspercentage omhoog zal gaan.
Maar er is toch maar 1 optie als speler die het toeval echt uitsluit? Als je hem echt zuiver inschiet kan de keeper hem nooit hebben.quote:Op maandag 19 december 2022 16:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voorspelbaarheid is nooit goed, dus jouw suggestie gaat zeker niet werken. In principe is de keeper altijd in het nadeel omdat die moet reageren, maar hoe meer dezelfde tactiek wordt gebruikt (zowel door verschillende spelers als in de loop van de tijd door dezelfde spelers) hoe meer het reddingspercentage omhoog zal gaan.
Dan gaan keepers gewoon eerder duiken. Lange keepers kunnen gewoon op tijd helemaal in de hoek komen zolang spelers zonder twijfel bij hun 1e plan blijven. Dan moeten spelers echt hard en hoog gaan schieten en zullen er meer over/naast gaan. Als je dan "zeker" wil weten dat je scoort wordt door het midden weer de beste optie. Conclusie: variatie is altijd beter.quote:Op maandag 19 december 2022 16:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar er is toch maar 1 optie als speler die het toeval echt uitsluit? Als je hem echt zuiver inschiet kan de keeper hem nooit hebben.
Ook lange keepers kunnen de kruising niet halen.quote:Op maandag 19 december 2022 16:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan gaan keepers gewoon eerder duiken. Lange keepers kunnen gewoon op tijd helemaal in de hoek komen zolang spelers zonder twijfel bij hun 1e plan blijven. Dan moeten spelers echt hard en hoog gaan schieten en zullen er meer over/naast gaan. Als je dan "zeker" wil weten dat je scoort wordt door het midden weer de beste optie. Conclusie: variatie is altijd beter.
Ja dat zeg ik, dan moeten spelers penalty's gaan nemen met een groot risico dat ie over/naast gaat. Je neemt nu een voorbeeld van de Nederlandse speler met de beste trap van de 21e eeuwquote:Op maandag 19 december 2022 16:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ook lange keepers kunnen de kruising niet halen.Bewijs.
Ik vind het moeilijk te geloven dat profs die al 20 jaar voetballen niet een bal redelijk specifiek kunnen plaatsen. Ja ik weet het, de druk van het stadion enzo spelen ook mee, maar toch zie je zelden een speler een bal hoog inschieten.quote:Op maandag 19 december 2022 16:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, dan moeten spelers penalty's gaan nemen met een groot risico dat ie over/naast gaat. Je neemt nu een voorbeeld van de Nederlandse speler met de beste trap van de 21e eeuw
In vergelijking Goikoetxea valt zelfs Pepe hartstikke meequote:Op maandag 19 december 2022 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zo'n 4 centimeter groter.
Het is een onzinnige discussie natuurlijk. Maar niemand die ooit de beste Maradona zag spelen kan met rede zeggen dat Messi groter is. Hoe die speelde in een tijd dat er nog échte beenhouwers op het veld stonden ...
Maar Maradona haalde absoluut niet het maximum uit zijn carrière natuurlijk. Messi heeft ontegensprekelijk een veel grotere sportieve carrière gehad dan Maradona.
Ik zou het graag een keer zien hoor, dat een land een keer durft te zeggen "we zetten vol in op deze tactiek" en dan de kans krijgt om het te laten zien op zo'n toernooi.quote:Op maandag 19 december 2022 16:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat profs die al 20 jaar voetballen niet een bal redelijk specifiek kunnen plaatsen. Ja ik weet het, de druk van het stadion enzo spelen ook mee, maar toch zie je zelden een speler een bal hoog inschieten.
Maar ik moet zeggen, ik sta wel vaker versteld van de gebrekkige techniek van nieuwe lichtingen voetballers. Ben er zeker van dat de techniek van veel spelers 15 jaar geleden beter was dan nu.
VrOEgER wAS ALlES BeTEr!1!1!!1quote:Op maandag 19 december 2022 16:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat profs die al 20 jaar voetballen niet een bal redelijk specifiek kunnen plaatsen. Ja ik weet het, de druk van het stadion enzo spelen ook mee, maar toch zie je zelden een speler een bal hoog inschieten.
Maar ik moet zeggen, ik sta wel vaker versteld van de gebrekkige techniek van nieuwe lichtingen voetballers. Ben er zeker van dat de techniek van veel spelers 15 jaar geleden beter was dan nu.
Overdrijf je wat betreft dat laatste nou ook niet een klein beetje? Maradonna kwam binnen in de zomer van 1984 en Napoli had voor zijn komst er 2 slechte seizoenen op zitten maar was daarvoor ook altijd een club net onder de top. En in zijn eerste seizoen werden ze gewoon nog 8ste.quote:Op maandag 19 december 2022 16:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In vergelijking Goikoetxea valt zelfs Pepe hartstikke meevwb dat laatste weet ik het niet, zeker als het om tijdsperiode gaat en totaal aantal prijzen, dan wel. Maar wat Maradona met Napoli gedaan heeft, daar komt Messi niet bij in de buurt imo.
Wat hebben teamprestaties te maken met individuele spelers. Dat plaatje van mij ging juist om de individuele statistieken, lijken me een stuk relevanter dan wat een team waar ze bij speelden heeft gedaan.quote:Op maandag 19 december 2022 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin vergelijkingen dit. Pak lekker de statistieken die in je voordeel van je argument zijn en negeer de rest.
Messi-Mbappe
Jeugd WK: 1-0
Olympische spelen: 1-0
Champions League: 2-0
World Cup: 0-1
Kan ook zo zijn dat Kylian ergens rond z'n 27ste geblesseerd raakt en geen bal fatsoenlijk meer kan raken zonder pijn. Zoals met Marco van Basten.
We genieten gewoon verder van de tovenaars. We zien wel dat de toekomst brengt.
Wellicht. maar het is ook net welke waarde je er aan hecht. Wat ik al zei, qua tijdsduur en dientengevolge prijzen staat er geen maat op Messi. Maar Barca was al het rijkste team van de wereld en een goed lopende machine toen hij daar binnen kwam, dat het nog groter werd met Messi kan niemand ontkennen. Dat vind ik toch wat anders dan een Italiaanse subtopper uit het arme zuiden en die bij de hand nemen. Dat een speler dat niet alleen kan lijkt me evident maar dat geldt ook voor Messi.quote:Op maandag 19 december 2022 16:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Overdrijf je wat betreft dat laatste nou ook niet een klein beetje? Maradonna kwam binnen in de zomer van 1984 en Napoli had voor zijn komst er 2 slechte seizoenen op zitten maar was daarvoor ook altijd een club net onder de top. En in zijn eerste seizoen werden ze gewoon nog 8ste.
[ afbeelding ]
Pas nadat Ciro Ferrara, Salvatore Bagni, Fernando de Napoli, Giordano en Careca werden toegevoegd aan het elftal (allemaal na de komst van Maradonna) begon het elftal echt te presteren en wonnen ze inderdaad 2 keer de landstitel. Het was natuurlijk een geweldige prestatie met Maradonna in de hoofdrol en als absolute sterspeler maar op internationaal vlak kwamen ze niet veel verder dan 1 Uefa Cup. Maradonna behaalde goede statistieken maar er zaten ook seizoenen bij dat hij maar tot 9 of 6 goals kwam in de competitie.
Ontzettend knap, ontegenzeggelijk, en vrij uniek maar om nou te zeggen dat het de 672 goals in 16 seizoenen Barcelona van Messi overtreft... Nou nee eigenlijk.
In die tijd scoorde men wel gewoon véél minder dan nu omdat er gewoon beenhard verdedigd werd. Zeker in Italië. Tussen 1978 en 1988 kwam de topschutter in de Serie A maar één keer aan 20 goals.quote:Op maandag 19 december 2022 16:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Overdrijf je wat betreft dat laatste nou ook niet een klein beetje? Maradonna kwam binnen in de zomer van 1984 en Napoli had voor zijn komst er 2 slechte seizoenen op zitten maar was daarvoor ook altijd een club net onder de top. En in zijn eerste seizoen werden ze gewoon nog 8ste.
[ afbeelding ]
Pas nadat Ciro Ferrara, Salvatore Bagni, Fernando de Napoli, Giordano en Careca werden toegevoegd aan het elftal (allemaal na de komst van Maradonna) begon het elftal echt te presteren en wonnen ze inderdaad 2 keer de landstitel. Het was natuurlijk een geweldige prestatie met Maradonna in de hoofdrol en als absolute sterspeler maar op internationaal vlak kwamen ze niet veel verder dan 1 Uefa Cup. Maradonna behaalde goede statistieken maar er zaten ook seizoenen bij dat hij maar tot 9 of 6 goals kwam in de competitie.
Ontzettend knap, ontegenzeggelijk, en vrij uniek maar om nou te zeggen dat het de 672 goals in 16 seizoenen Barcelona van Messi overtreft... Nou nee eigenlijk.
quote:Op maandag 19 december 2022 09:13 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Wat een onzin. De penalties van Argentinie waren ook redelijk kut geschoten, blijkbaar is deze keeper een natuurtalent, veel zullen ze er bij Argentinië ook niet aan gedaan hebben.
Hopelijk gaat het Nederlands elftal zich volgend toernooi zich er eens in verdiepen hoe een penalty genomen/gestopt moet worden. En dan niet bij een of andere volleybalcoach of Hans van Breukelen type.
Maar goed, dit roep ik al 25 jaar, denk niet dat ik het nog ga meemaken. Het credo zal nu wel worden, ja we hebben er in Qatar op geoefend,zie je wel, je kan er niet op oefenen.
quote:Argentina has played a penalty shootout in the World Cup six times, winning it five times. Its latest shootout came in the quartefinal of the Qatar World Cup where it beat the Netherlands. It is one the more successful sides in shootouts with a success rate of 80%.
Raad eens van wie Nederland 2x verloor op het WK? Van Argentinië. Daarnaast van Brazilië, een ander Zuid-Amerikaans land. Die van Argentinië zijn uitstekend met 5 van de 6 series op een WK gewonnen. Nederland wint alleen van Costa Rica (quote:FIFA World Cup matches involving the Netherlands have reached penalty shootouts only on four occasions with the Dutch team ending up on the losing side three times.
Mee eens, zelfs het bejubelde "Laranja mechanica" in 1974 tegen Brazilië zou anno 2022 een ordinaire schoppartij worden genoemdquote:Op maandag 19 december 2022 17:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In die tijd scoorde men wel gewoon véél minder dan nu omdat er gewoon beenhard verdedigd werd. Zeker in Italië. Tussen 1978 en 1988 kwam de topschutter in de Serie A maar één keer aan 20 goals.
Bij de helft van de goals die men nu maakt had men je in de jaren '80 onderweg gewoon al ergens halfweg je actie onder de modderige grasmat geschopt. En zwaaide de scheids dat je - ondanks je beenbreuk - maar gewoon moest opstaan ...
Niet dat we daarnaar terug moeten van mij hoor, absoluut niet. Maar het was toch op momenten een totaal andere sport toen ...
2004 was echt bizar. Toen was het trauma extreem groot met 4 opeenvolgende verloren strafschoppenseries in de 5 toernooien die we daarvoor gespeeld hadden.quote:Op maandag 19 december 2022 17:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
[..]
Raad eens van wie Nederland 2x verloor op het WK? Van Argentinië. Daarnaast van Brazilië, een ander Zuid-Amerikaans land. Die van Argentinië zijn uitstekend met 5 van de 6 series op een WK gewonnen. Nederland wint alleen van Costa Rica (). Dan komt er toch een element bij kijken wat wij kennelijk missen. Met je "wat een onzin".
Onze EK statistieken met penalty's zijn ook niet denderend goed. 1992 5-4 verloren van de Denen, 1996 5-4 van Frankrijk, 2000 3-1 van Italië met 2 gemiste penalty's in de wedstrijd, 2004 eindelijk een keer gewonnen met 5-4 van Zweden.
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.quote:Op maandag 19 december 2022 17:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In die tijd scoorde men wel gewoon véél minder dan nu omdat er gewoon beenhard verdedigd werd. Zeker in Italië. Tussen 1978 en 1988 kwam de topschutter in de Serie A maar één keer aan 20 goals.
Bij de helft van de goals die men nu maakt had men je in de jaren '80 onderweg gewoon al ergens halfweg je actie onder de modderige grasmat geschopt. En zwaaide de scheids dat je - ondanks je beenbreuk - maar gewoon moest opstaan ...
Niet dat we daarnaar terug moeten van mij hoor, absoluut niet. Maar het was toch op momenten een totaal andere sport toen ...
Ach joh, zelfs Mertens heeft meer gedaan bij Napels dan Maradona.quote:Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.
Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.quote:Op maandag 19 december 2022 18:56 schreef hhh38 het volgende:
Maradona kon geen gouden bal winnen in die tijd, die was alleen voor Europeanen
Ik ben het met je eens in je eindconclusie, maar juist iemand die pretendeert statistiek te snappen zou moeten begrijpen dat statistiek in deze context geen reet zegt.quote:Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Een strafschop tijdens reguliere speeltijd wordt meestal genomen door een expert, die heel goed weet wat hij doet en de bal hard in een hoek kan schieten. Bovendien is de druk meestal niet zo hoog als tijdens een penaltyreeks. In dat geval doet de keeper er denk ik beter aan om een hoek te kiezen voor de bal daadwerkelijk geraakt wordt.quote:Op maandag 19 december 2022 13:39 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je de meeste kans hebt om een penalty te stoppen door zo lang mogelijk te wachten. Behalve bij het Nederlands elftal helaas.
Maradona is een religie.quote:Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Ja en we wonnen hem ook nog in de verlenging van de strafschoppenserie, als de druk echt extreem hoog is. Het heeft niet mogen baten. Het is veelzeggend dat we alleen van Zweden en Costa Rica hebben gewonnen met penalty's en van betere voetballanden dan Zweden en Costa Rica alleen maar hebben verloren.quote:Op maandag 19 december 2022 18:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
2004 was echt bizar. Toen was het trauma extreem groot met 4 opeenvolgende verloren strafschoppenseries in de 5 toernooien die we daarvoor gespeeld hadden.
En wie scoorden toen de penals? Reiziger en Heitinga onder andere en een hele jonge Robben van 20 jaar.
Dat was voor mijn gevoel wel een beetje een ‘we gaan het compleet anders doen’.
Vergeet ook niet dat in de ondersteuning en het salaris ook heeeeeeel veel is verbeterd. Meer support en meer motivatie om langer te blijven aan de top.quote:Op maandag 19 december 2022 19:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens in je eindconclusie, maar juist iemand die pretendeert statistiek te snappen zou moeten begrijpen dat statistiek in deze context geen reet zegt.
Het spelletje is onvergelijkbaar (tactisch en conditioneel met name), er worden veel meer wedstrijden gespeeld, de spelregels zijn op een aantal punten gewijzigd en het algehele niveau van spelers en ploegen is verder genivelleerd. Sommige dingen spreken in het voordeel van Messi, andere in het voordeel van Maradona.
Maradona. Met 1 'N'.
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook niet zo was)quote:Op maandag 19 december 2022 20:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat in de ondersteuning en het salaris ook heeeeeeel veel is verbeterd. Meer support en meer motivatie om langer te blijven aan de top.
Fair enough.quote:Op maandag 19 december 2022 20:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook zo was)
Messi haalde absoluut méér uit zijn carrière dan Maradona. Daar valt niet over te discussiëren.quote:Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...quote:Op maandag 19 december 2022 20:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook niet zo was)
Compleet de pan uit flippen over 'het gebrek aan respect' van Van Gaal omdat die had gezegd dat Nederland door uitvoerige training op strapschoppen hopelijk misschien in het voordeel zou zijn en dan zelf dit over Mbappe roepen: https://www.ad.nl/wk-voet(...)ian-mbappe~a9325187/ .quote:Op maandag 19 december 2022 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.quote:Op maandag 19 december 2022 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat ze, naast dat ze kleurrijk waren, ook nog heel aardig konden voetballen.quote:Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.
Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.quote:Op maandag 19 december 2022 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat ze, naast dat ze kleurrijk waren, ook nog heel aardig konden voetballen.
Nee, dit kan niet.quote:Op maandag 19 december 2022 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).quote:Op maandag 19 december 2022 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearerquote:Op maandag 19 december 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).
Heeft wel mooie stats.quote:Op maandag 19 december 2022 22:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearer
Het is Maradonaquote:Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.
Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
Cantona gekozen tot speler van de eeuw bij Man U.quote:Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.
Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Zeker beter dan de overgewaardeerde Beckham.quote:Op maandag 19 december 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).
Dit is wel het toppunt van scorebordjournalistiekquote:Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.
Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Ja tuurlijk, heeft toch ook veel meer laten zien?quote:Op maandag 19 december 2022 22:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearer
Ja natuurlijk missen wij een element, dat zeg ik toch? Namelijk dat we totaal niet voorbereid zijn op penaltys.quote:Op maandag 19 december 2022 17:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
[..]
Raad eens van wie Nederland 2x verloor op het WK? Van Argentinië. Daarnaast van Brazilië, een ander Zuid-Amerikaans land. Die van Argentinië zijn uitstekend met 5 van de 6 series op een WK gewonnen. Nederland wint alleen van Costa Rica (). Dan komt er toch een element bij kijken wat wij kennelijk missen. Met je "wat een onzin".
Onze EK statistieken met penalty's zijn ook niet denderend goed. 1992 5-4 verloren van de Denen, 1996 5-4 van Frankrijk, 2000 3-1 van Italië met 2 gemiste penalty's in de wedstrijd, 2004 eindelijk een keer gewonnen met 5-4 van Zweden.
Jij focust je op deze reeks, met deze keeper. Ik trek het breder en probeer de historisch slechte prestaties van Nederland en de goede prestaties van Argentinië te verklaren. Dat gaat namelijk verder dan alleen deze reeks. Naast het onzin te noemen doe je ook geen moeite om verder te kijken dan deze reeks. Elke keer alleen "onvoorbereid" is geen verklaring. Dan zou je moeten aantonen dat andere landen significant meer penalty's nemen dan Nederland en betere keeperstraining hadden.quote:Op dinsdag 20 december 2022 09:28 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk missen wij een element, dat zeg ik toch? Namelijk dat we totaal niet voorbereid zijn op penaltys.
Goed, misschien heeft de keeper van Argentinie zich wel ingelezen, maar daar lijkt het me niet het type voor.
De penaltys van Argentinie waren zeker niet onhoudbaar, een goed voorbereidde keeper had er wel 1 of 2 kunnen stoppen.
Gvdquote:
Ik heb Cantona en Gascoigne meegemaakt op het veld, dat waren grootheden.quote:Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.
Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Wat lul jij dom zeg, met je cijfertjesgegeil, Maradona heeft de goddelijke status in Napels. Verdiep je eerst maar eens hoe dat komt.quote:Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.
Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
stond je in de mandekking?quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik heb Cantona en Gascoigne meegemaakt op het veld, dat waren grootheden.
Lol, dat zou een vernedering zijn geweest.quote:
Iniesta, waardeloze voetballer. Stond op 10 maar scoorde nooit.quote:Op dinsdag 20 december 2022 01:20 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dit is wel het toppunt van scorebordjournalistiek
Ja, dit dusquote:Op dinsdag 20 december 2022 11:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Iniesta, waardeloze voetballer. Stond op 10 maar scoorde nooit.
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat lul jij dom zeg, met je cijfertjesgegeil, Maradona heeft de goddelijke status in Napels. Verdiep je eerst maar eens hoe dat komt.
Maradona was de absolute regisseur van Napoli en op het WK 1986 en daarom is hij de grootste. Al maakt Messi er 200 in een seizoen, nimmer zal hij voor mij dezelfde status krijgen.
Exact. Ik had wel eens willen zien hoe legendarisch Messi was als hij bij een mindere god speelde, laten we zeggen een Arsenal. Had hij dan ook 5 CL's weten binnen te slepen en zijn team naar grote hoogten kunnen liften? Waarschijnlijk zou hij dan bekend staan als een zeer groot voetballer, echter zonder een grote prijzenkast. Beetje zoals Bergkamp bijvoorbeeld (niet dat ik hun niveau aan elkaar gelijk stel, Messi was echt wel beter dan Bergkamp). Barcelona zat vol met gestoord goede spelers door hun (geleende / gejatte) rijkdom.quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
Het is wel redelijk uniek dat een speler constant zo goed is. Laat staan dat je twee spelers hebt die in ieder geval qua stats een beetje hetzelfde presteren.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Ik had wel eens willen zien hoe legendarisch Messi was als hij bij een mindere god speelde, laten we zeggen een Arsenal. Had hij dan ook 5 CL's weten binnen te slepen en zijn team naar grote hoogten kunnen liften? Waarschijnlijk zou hij dan bekend staan als een zeer groot voetballer, echter zonder een grote prijzenkast. Beetje zoals Bergkamp bijvoorbeeld. Barcelona zat vol met gestoord goede spelers door hun rijkdom.
Zeker, ik denk dat hij bij (uit mijn eerdere voorbeeld) Arsenal ook uitzonderlijk goed zou zijn geweest. Bekend zou hebben gestaan als één van de beste voetballers ooit. Uitzonderlijk goed. Echter, ik denk niet dat Messi het type is dat de rest van Arsenal boven zichzelf zou hebben laten uitstijgen en meerdere CL's had laten pakken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is wel redelijk uniek dat een speler constant zo goed is. Laat staan dat je twee spelers hebt die in ieder geval qua stats een beetje hetzelfde presteren.
Pietje heeft Gascoigne en Cantona nooit zien voetballen buiten YouTube-filmpjes om...quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Iniesta, waardeloze voetballer. Stond op 10 maar scoorde nooit.
Pelé en Cruijff maakten Santos en Ajax groot. Die wonnen EC-1's, Coppa America en wereldbekers. Maradona een UEFA-cupje.quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
Ik vind Bergkamp een erg slecht voorbeeld. Als je in de encyclopedie zoekt naar 'momenten voetballer' dan staat zijn foto er. Erg overschatte speler omdat er wat leuke compilaties zijn, maar totaal niet zo constant als de echte grote.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Ik had wel eens willen zien hoe legendarisch Messi was als hij bij een mindere god speelde, laten we zeggen een Arsenal. Had hij dan ook 5 CL's weten binnen te slepen en zijn team naar grote hoogten kunnen liften? Waarschijnlijk zou hij dan bekend staan als een zeer groot voetballer, echter zonder een grote prijzenkast. Beetje zoals Bergkamp bijvoorbeeld (niet dat ik hun niveau aan elkaar gelijk stel, Messi was echt wel beter dan Bergkamp). Barcelona zat vol met gestoord goede spelers door hun (geleende / gejatte) rijkdom.
Dat is in het hedendaagse voetbal sowieso ondenkbaar.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeker, ik denk dat hij bij (uit mijn eerdere voorbeeld) Arsenal ook uitzonderlijk goed zou zijn geweest. Bekend zou hebben gestaan als één van de beste voetballers ooit. Uitzonderlijk goed. Echter, ik denk niet dat Messi het type is dat de rest van Arsenal boven zichzelf zou hebben laten uitstijgen en meerdere CL's had laten pakken.
Cruijff wilde Bergkamp bij Barcelona mocht Romario niet te halen blijken. En Inter is geen echt grote clubquote:Op dinsdag 20 december 2022 14:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind Bergkamp een erg slecht voorbeeld. Als je in de encyclopedie zoekt naar 'momenten voetballer' dan staat zijn foto er. Erg overschatte speler omdat er wat leuke compilaties zijn, maar totaal niet zo constant als de echte grote.
Misschien had hij meer uit zijn carrière kunnen halen zonder die vliegangst, maar ik betwijfel het of hij dan wel bij een echt grote club was gekomen.
Bij die club speelde Maradona zelf ook natuurlijk.. Al was de status toen vast andersquote:Op dinsdag 20 december 2022 11:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
Plekje 3quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Pietje heeft Gascoigne en Cantona nooit zien voetballen buiten YouTube-filmpjes om...
Met daaronder reacties:quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Plekje 3
https://www.sportskeeda.c(...)-last-five-decades/3
Er zijn altijd wel fanboys die er anders overdenken natuurlijk. Maar denk dat Shearer meer heeft laten zien dan Gascoigne, stuk langere carrière gehad ook.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Met daaronder reacties:
The Football Historian 4 y
Would have agreed with this article except for two glaring flaws - Paul Gascoigne and George Best. Gazza was a seriously talented fellow but never got the recognition he deserved. And Best overrated!!! I doubt your footballing sense and the judging ability. That Best performed unbelievably while being drunk is testament to his capabilities. Rather, Best is underrated. Indeed, his football suffered very much due to his propensity for women, booze and glamour. But to deny his talent as one of the contenders for the top 10 greatest footballer of all time is utter ignorance and stupidity of judgment.
Daniel Ara Kelegian 5 y
LOL! Gascoigne, Rossi and Best overrated?? You are stoned.
Hoe dan ook, ik zou niet perse afgaan op een website. Ik kan ook met volgende aan komen zetten
Maakt Gascoigne niet meteen beste voetballer ooit...
Zijn verblijf bij Inter was niet bepaald een succes. En of Inter in die jaren een grote club was, daar kun je ook nog wel even over discussiëren, in '93 een uitschieter, verder ze werden 13e en 6e in Italië met Bergkamp.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cruijff wilde Bergkamp bij Barcelona mocht Romario niet te halen blijken. En Inter is geen echt grote club
Dat soort cultfiguren met inzet, passie en een beetje dubieus gedoe worden met de jaren vaak groter gemaakt dan ze waren. Al vind ik Cantona wat dat betreft wel een uitzondering, dat was gewoon een zeer begaafd voetballer.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel fanboys die er anders overdenken natuurlijk. Maar denk dat Shearer meer heeft laten zien dan Gascoigne, stuk langere carrière gehad ook.
Alsof Maradona slaagde bij Barcelona. Manchester United is bij jouw definitie ook geen absolute topclub. Die werden 25 jaar geen kampioen terwijl ze zelfs degradeerden.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zijn verblijf bij Inter was niet bepaald een succes. En of Inter in die jaren een grote club was, daar kun je ook nog wel even over discussiëren, in '93 een uitschieter, verder ze werden 13e en 6e in Italië met Bergkamp.
En wat Cruijff zou hebben gewild... Nou ja, lekker boeiend. Romario was niet één maar wel drie klassen beter dan Bergkamp.
Het gaat natuurlijk over de fase waarin hij daar speelde.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alsof Maradona slaagde bij Barcelona. Manchester United is bij jouw definitie ook geen absolute topclub. Die werden 25 jaar geen kampioen terwijl ze zelfs degradeerden.
Dus je bent per periode een topclub of nietquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk over de fase waarin hij daar speelde.
En ik houd absoluut geen Maradona pleidooi hier.
Ook bij de geweldige prestaties van Cantona zijn genoeg kritische kanttekeningen te plaatsen, zie onderstaand artikel. Leuk artikeltje overigens, dus neem er de tijd voor.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat soort cultfiguren met inzet, passie en een beetje dubieus gedoe worden met de jaren vaak groter gemaakt dan ze waren. Al vind ik Cantona wat dat betreft wel een uitzondering, dat was gewoon een zeer begaafd voetballer.
Sommige van die keienbijters juist weer afgeschilderd als lompe horken, terwijl ze technisch toch heel behoorlijk konden voetballen. Hard, maar ook vaak wel correct.
Natuurlijk zullen anderen weer zeggen dat ik teveel naar statistieken kijk maar toch is er eigenlijk bar weinig wat erop wijst dat Cantona echt zo'n genie was. Niets laten zien voor de Franse ploeg, niets in de Champions League, klaar op zijn 30ste, en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Let us look at club football first. Cantona struck 161 goals in 432 appearances in his club career. A respectable sum, but hardly one that sends shivers down the spines of your Pele's, Cruyff’s, Maradona's and Muller's.
Most noticeable is that he only managed 432 games. Even Maradona, with all of his personal problems, managed 590 club matches. Surely longevity is as much a factor in judging a player as anything else?
Cantona made his debut for Auxerre in 1983, at age 17, he retired from football in 1997, at just 30, in a huge shock. His early retirement is another factor in the myth of Cantona, we miss most what we feel we have been deprived of.
In reality though, was Cantona really such a big miss? Manchester United managed to win the treble without him just two seasons after his retirement. That doesn’t exactly suggest that they had difficulty replacing him does it?
Je bent per periode een club die al dan niet top is ja. Of zou je Ajax nog een Europese topclub noemen nu omdat ze dat in de jaren '70 en '90 een periode waren?quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus je bent per periode een topclub of niet
Ik vergelijk Cantona dan ook niet met Pele, Cruijff en Maradona. Natuurlijk valt hij in die vergelijking door de mand.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ook bij de geweldige prestaties van Cantona zijn genoeg kritische kanttekeningen te plaatsen, zie onderstaand artikel. Leuk artikeltje overigens, dus neem er de tijd voor.
https://bleacherreport.co(...)pl-star-eric-cantona
[..]
Natuurlijk zullen anderen weer zeggen dat ik teveel naar statistieken kijk maar toch is er eigenlijk bar weinig wat erop wijst dat Cantona echt zo'n genie was. Niets laten zien voor de Franse ploeg, niets in de Champions League, klaar op zijn 30ste, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Begaafd was hij op zich wel, maar als je hem afrekent op pure prestaties viel het erg tegen. En dat gold natuurlijk nog in het kwadraat voor Gascoigne.
Correct maar er zijn natuurlijk veel mensen die hem wel een soort supersterrenstatus toeschrijven terwijl in feite onze eigen Robben en Van Persie historisch gezien al veel grotere spelers zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vergelijk Cantona dan ook niet met Pele, Cruijff en Maradona. Natuurlijk valt hij in die vergelijking door de mand.
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je bent per periode een club die al dan niet top is ja. Of zou je Ajax nog een Europese topclub noemen nu omdat ze dat in de jaren '70 en '90 een periode waren?
Of noemde je ze toen geen topclub omdat dat slechts periodes waren waarin ze top waren?
Ja en dat wordt dus ook meegenomen in de weging lijkt mij. Of een speler bij een kleine club toch het verschil blijft maken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?
In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.
FA-cup finale en Engeland-Schotlandquote:Op dinsdag 20 december 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.
Tja een aardige goal tegen subtopper Schotland. Mooie goal hoor maar dat hebben er natuurlijk tientallen zo niet honderden spelers hem nagedaan.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:13 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Verder helemaal met je eens wat Cantona en Gascoine betreft. Goede voetballers, maar zeker geen topspelers. Je hoeft geen cijferfetisjist zijn om dat te vinden.
Dat is toch ook mijn punt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?
In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
Ach het WK is geweest en VBL is nu nog een vrij dooie boel.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef Marcoss het volgende:
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was
Nieuw vriendinnetje, druk leven.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik heb huisMessifanaat @:firefox1 wel een beetje gemist eigenlijk hier
Ben je nog wel van van hem??
Doet me denken aan boksen, daar is 20% van het supporteren het volgen van wedstrijden en 80% van de tijd discussiëren over wie beter was tussen verschillende tijdperken en gewichtsklassenquote:Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef Marcoss het volgende:
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was
Ik spreek je niet tegen, het was een aanvulling.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is toch ook mijn punt.
Denk dat het in een topic over de WK-finale ook niet gek is om het onderwerp 'Messi is de beste aller tijden' aan te snijden.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Doet me denken aan boksen, daar is 20% van het supporteren het volgen van wedstrijden en 80% van de tijd discussiëren over wie beter was tussen verschillende tijdperken en gewichtsklassen
Geenszins, en omdat het zo moeilijk te vergelijken is blijft het altijd discussie opleveren. Vandaar mijn parallel met boksen, daar speelt dat ook. En net als met voetbal is er wel enige consensus maar ook weer niet helemaal.quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk dat het in een topic over de WK-finale ook niet gek is om het onderwerp 'Messi is de beste aller tijden' aan te snijden.
Altijd wel leuke discussies ja. Overigens vind ik zelf dus dat die discussie in het voetbal wel bijna beslist is maar zolang niet een meerderheid van 80 procent van de mensen dat met me eens is, is dat eigenlijk niet zo.quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Geenszins, en omdat het zo moeilijk te vergelijken is blijft het altijd discussie opleveren. Vandaar mijn parallel met boksen, daar speelt dat ook. En net als met voetbal is er wel enige consensus maar ook weer niet helemaal.
Er zijn denk ik niet heel veel sporten waar er unaniem een hele duidelijke beste/goat is. En dat is prima, blijft er wat over om te ouwehoeren.
Dat vinden ze bij boksen ook, alleen de ander wil maar niet luisterenquote:Op dinsdag 20 december 2022 19:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Altijd wel leuke discussies ja. Overigens vind ik zelf dus dat die discussie in het voetbal wel bijna beslist is maar zolang niet een meerderheid van 80 procent van de mensen dat met me eens is, is dat eigenlijk niet zo.
Als hij in Andorra geboren was of zo, dan had hij niet eens 'n WK gespeeld.quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat vinden ze bij boksen ook, alleen de ander wil maar niet luisteren![]()
Wat het bij voetballers nog wat moeilijker maakt is dat het een teamsport is (zonder deze keeper was Messi geen wereldkampioen geworden)
Preciesquote:Op dinsdag 20 december 2022 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als hij in Andorra geboren was of zo, dan had hij niet eens 'n WK gespeeld.
Dat geldt bij Messi ook al als je het hebt over de beste speler van z’n generatie, laat staan de beste ooitquote:Op dinsdag 20 december 2022 19:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Altijd wel leuke discussies ja. Overigens vind ik zelf dus dat die discussie in het voetbal wel bijna beslist is maar zolang niet een meerderheid van 80 procent van de mensen dat met me eens is, is dat eigenlijk niet zo.
Vandaar ook dat ie al de beste was ook zonder die prijzen met Argentinië. Dat dit de laatste eigenwijzen nog over de streep heeft getrokken is prima, maar was niet nodig.quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als hij in Andorra geboren was of zo, dan had hij niet eens 'n WK gespeeld.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die wereldbeker heeft meer weg van een pener. Slecht getekend en gekleurd zeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |