abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207146596
De volgens sommigen beste voetballer ooit, tegen de misschien wel beste voetballer van tegenwoordig. Twee grootmachten uit de voetbalgeschiedenis. Argentinië een voetbalgeschiedenis op een WK dat terug gaat naar voor de Tweede Wereld Oorlog. Tegen Frankrijk dat pas geschiedenis schreef als land op een WK in 1998. Terwijl het met Kopa, Fontaine en Platini al de besten van de wereld had. In 1998 voor het eerst wereldkampioen met Zidane. Zoals Argentinië het voor het eerst werd met Maradona in 1986. Nu twee andere wereldsterren. Messi en Mbappé.

Buiten alle Nederlandse sentimenten een gedroomde finale. Messi was altijd een 10. Momenteel scoort-ie een 8. De lat ligt dus hoog voor deze wondervoetballer. Mbappé scoort er als 23jarige op los. Is al een 8 waard, misschien wordt-ie na de finale een 9. Zijn carriere is te kort om al een 10 te zijn. Een juweel is ie al. Wordt het een briljantje?

Het vooruitzicht is mooi. De voorpret terecht. WK-finale 2022. Argentinië-Frankrijk.






:T
pi_207146801
quote:
Ja exact. Nou is het natuurlijk wel zo dat als iedereen ineens strafschoppen door het midden gaat trappen keepers zich daar ook echt wel weer op gaan aanpassen. Dus ik zeg nog steeds: Strak de hoek in en het liefst de bovenhoek.
  maandag 19 december 2022 @ 15:31:18 #3
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207147068
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2022 14:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Misschien moet je niet na dit toernooi doen alsof er geen aandacht wordt/is besteed aan penalty's.

Komt nogal debiel over, namelijk. Maar gelukkig ken jij geen enkele gêne.
Nederlandse "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"-fans kunnen het niet uitstaan dat lang wachten en vertragen/versnellen in de aanloop juist wel een valide tactiek is.

Kijk naar Mbappé, die doet eigenlijk hetzelfde als Neymar/Lewandowski/Messi, maar dan andersom. Langzame aanloop en dan ineens enorm versnellen waardoor de keeper vaak te laat is met naar een hoek gaan. De timing van de keeper verstoren is een van de beste methodes, het ziet er alleen wat stommer uit als het fout gaat.

Als iedereen alleen maar strak in de hoek gaat proberen te schieten gaan keepers vol een hoek kiezen en wordt de druk hoger om zo dicht mogelijk langs de paal te schieten, waardoor er een hoop op de paal of naast zullen gaan. Dan wordt door het midden juist weer de beste tactiek. Het is gewoon speltheorie.
pi_207147121
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja exact. Nou is het natuurlijk wel zo dat als iedereen ineens strafschoppen door het midden gaat trappen keepers zich daar ook echt wel weer op gaan aanpassen. Dus ik zeg nog steeds: Strak de hoek in en het liefst de bovenhoek.
Maar waarschijnlijk lukt het spelers op de training al niet om 5 penalty's achter elkaar strak in de bovenhoek te schieten, laat staan met wat meer druk erop..
  maandag 19 december 2022 @ 15:40:50 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207147202
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja exact. Nou is het natuurlijk wel zo dat als iedereen ineens strafschoppen door het midden gaat trappen keepers zich daar ook echt wel weer op gaan aanpassen. Dus ik zeg nog steeds: Strak de hoek in en het liefst de bovenhoek.
De Belg heeft een onderzoek gedaan en is erachter gekomen dat spelers die na hun penalty juichend teruglopen vaker hebben gescoord dan spelers die dat niet doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207147284
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Nederlandse "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"-fans kunnen het niet uitstaan dat lang wachten en vertragen/versnellen in de aanloop juist wel een valide tactiek is.

Kijk naar Mbappé, die doet eigenlijk hetzelfde als Neymar/Lewandowski/Messi, maar dan andersom. Langzame aanloop en dan ineens enorm versnellen waardoor de keeper vaak te laat is met naar een hoek gaan. De timing van de keeper verstoren is een van de beste methodes, het ziet er alleen wat stommer uit als het fout gaat.

Als iedereen alleen maar strak in de hoek gaat proberen te schieten gaan keepers vol een hoek kiezen en wordt de druk hoger om zo dicht mogelijk langs de paal te schieten, waardoor er een hoop op de paal of naast zullen gaan. Dan wordt door het midden juist weer de beste tactiek. Het is gewoon speltheorie.
niet zulke moeilijke woorden gebruiken

beter naar xG kijken en na een youtubefilmpje zeggen dat je hem gewoon strak in de hoek moet schieten, het liefst zo hoog mogelijk
pi_207147307
quote:
6s.gif Op maandag 19 december 2022 15:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Belg heeft een onderzoek gedaan en is erachter gekomen dat spelers die na hun penalty juichend teruglopen vaker hebben gescoord dan spelers die dat niet doen.
Belgen doen altijd grondig onderzoek!
pi_207147404
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Nederlandse "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"-fans kunnen het niet uitstaan dat lang wachten en vertragen/versnellen in de aanloop juist wel een valide tactiek is.

Kijk naar Mbappé, die doet eigenlijk hetzelfde als Neymar/Lewandowski/Messi, maar dan andersom. Langzame aanloop en dan ineens enorm versnellen waardoor de keeper vaak te laat is met naar een hoek gaan. De timing van de keeper verstoren is een van de beste methodes, het ziet er alleen wat stommer uit als het fout gaat.

Als iedereen alleen maar strak in de hoek gaat proberen te schieten gaan keepers vol een hoek kiezen en wordt de druk hoger om zo dicht mogelijk langs de paal te schieten, waardoor er een hoop op de paal of naast zullen gaan. Dan wordt door het midden juist weer de beste tactiek. Het is gewoon speltheorie.
Vind ik ook een beetje gelul. Busquets, Ronald de Boer en vele andere goede spelers namen ze in beslissende penaltyseries ook op deze manier en faalden hopeloos. Lewandowski mist er recent ook aardig wat op deze manier.

Er zijn spelers waarbij het een tijdje goed gaat (Hazard, Balotelli) maar op een gegeven moment krijgen keepers het trucje door. Ik denk: Schiet hem gewoon hoog in.
  maandag 19 december 2022 @ 16:00:02 #9
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207147454
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vind ik ook een beetje gelul. Busquets, Ronald de Boer en vele andere goede spelers namen ze in beslissende penaltyseries ook op deze manier en faalden hopeloos. Lewandowski mist er recent ook aardig wat op deze manier.

Er zijn spelers waarbij het een tijdje goed gaat (Hazard, Balotelli) maar op een gegeven moment krijgen keepers het trucje door. Ik denk: Schiet hem gewoon hoog in.
Voorspelbaarheid is nooit goed, dus jouw suggestie gaat zeker niet werken. In principe is de keeper altijd in het nadeel omdat die moet reageren, maar hoe meer dezelfde tactiek wordt gebruikt (zowel door verschillende spelers als in de loop van de tijd door dezelfde spelers) hoe meer het reddingspercentage omhoog zal gaan.
pi_207147556
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:00 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Voorspelbaarheid is nooit goed, dus jouw suggestie gaat zeker niet werken. In principe is de keeper altijd in het nadeel omdat die moet reageren, maar hoe meer dezelfde tactiek wordt gebruikt (zowel door verschillende spelers als in de loop van de tijd door dezelfde spelers) hoe meer het reddingspercentage omhoog zal gaan.
Schiet een penalty strak in de hoek en de keeper kan hem vanwege de snelheid al niet houden. Die gasten "werken" hooguit een paar uur per dag, is het voor dat salaris zoveel gevraagd om elke dag een uurtje penalties te trainen?
Het belangrijkste is al de aanloop, daar hoef je niet eens écht op te trainen maar ik als leek kan al zien dat als een speler bijna recht achter de bal gaat staan de penalty 5/10 mis gaat. Als je dan ook nog op de 16 gaat staan is een hard geplaatst schot al voldoende.
pi_207147557
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:00 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Voorspelbaarheid is nooit goed, dus jouw suggestie gaat zeker niet werken. In principe is de keeper altijd in het nadeel omdat die moet reageren, maar hoe meer dezelfde tactiek wordt gebruikt (zowel door verschillende spelers als in de loop van de tijd door dezelfde spelers) hoe meer het reddingspercentage omhoog zal gaan.
Maar er is toch maar 1 optie als speler die het toeval echt uitsluit? Als je hem echt zuiver inschiet kan de keeper hem nooit hebben.
  maandag 19 december 2022 @ 16:18:09 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207147624
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Maar er is toch maar 1 optie als speler die het toeval echt uitsluit? Als je hem echt zuiver inschiet kan de keeper hem nooit hebben.
Dan gaan keepers gewoon eerder duiken. Lange keepers kunnen gewoon op tijd helemaal in de hoek komen zolang spelers zonder twijfel bij hun 1e plan blijven. Dan moeten spelers echt hard en hoog gaan schieten en zullen er meer over/naast gaan. Als je dan "zeker" wil weten dat je scoort wordt door het midden weer de beste optie. Conclusie: variatie is altijd beter.
pi_207147684
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dan gaan keepers gewoon eerder duiken. Lange keepers kunnen gewoon op tijd helemaal in de hoek komen zolang spelers zonder twijfel bij hun 1e plan blijven. Dan moeten spelers echt hard en hoog gaan schieten en zullen er meer over/naast gaan. Als je dan "zeker" wil weten dat je scoort wordt door het midden weer de beste optie. Conclusie: variatie is altijd beter.
Ook lange keepers kunnen de kruising niet halen. :) Bewijs.

  maandag 19 december 2022 @ 16:27:36 #14
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207147729
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ook lange keepers kunnen de kruising niet halen. :) Bewijs.

Ja dat zeg ik, dan moeten spelers penalty's gaan nemen met een groot risico dat ie over/naast gaat. Je neemt nu een voorbeeld van de Nederlandse speler met de beste trap van de 21e eeuw
pi_207147764
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik, dan moeten spelers penalty's gaan nemen met een groot risico dat ie over/naast gaat. Je neemt nu een voorbeeld van de Nederlandse speler met de beste trap van de 21e eeuw
Ik vind het moeilijk te geloven dat profs die al 20 jaar voetballen niet een bal redelijk specifiek kunnen plaatsen. Ja ik weet het, de druk van het stadion enzo spelen ook mee, maar toch zie je zelden een speler een bal hoog inschieten.

Maar ik moet zeggen, ik sta wel vaker versteld van de gebrekkige techniek van nieuwe lichtingen voetballers. Ben er zeker van dat de techniek van veel spelers 15 jaar geleden beter was dan nu.
pi_207147818
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Zo'n 4 centimeter groter.

Het is een onzinnige discussie natuurlijk. Maar niemand die ooit de beste Maradona zag spelen kan met rede zeggen dat Messi groter is. Hoe die speelde in een tijd dat er nog échte beenhouwers op het veld stonden ...
Maar Maradona haalde absoluut niet het maximum uit zijn carrière natuurlijk. Messi heeft ontegensprekelijk een veel grotere sportieve carrière gehad dan Maradona.
In vergelijking Goikoetxea valt zelfs Pepe hartstikke mee :D vwb dat laatste weet ik het niet, zeker als het om tijdsperiode gaat en totaal aantal prijzen, dan wel. Maar wat Maradona met Napoli gedaan heeft, daar komt Messi niet bij in de buurt imo.
  maandag 19 december 2022 @ 16:45:46 #17
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207147881
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat profs die al 20 jaar voetballen niet een bal redelijk specifiek kunnen plaatsen. Ja ik weet het, de druk van het stadion enzo spelen ook mee, maar toch zie je zelden een speler een bal hoog inschieten.

Maar ik moet zeggen, ik sta wel vaker versteld van de gebrekkige techniek van nieuwe lichtingen voetballers. Ben er zeker van dat de techniek van veel spelers 15 jaar geleden beter was dan nu.
Ik zou het graag een keer zien hoor, dat een land een keer durft te zeggen "we zetten vol in op deze tactiek" en dan de kans krijgt om het te laten zien op zo'n toernooi.

Als ik het me goed herinner heeft Chili in die periode rond 2015 dat ze zo goed waren wel eens penaltyseries gehad waarbij alle spelers ze geweldig inschoten, misschien zat deze theorie daar toen wel achter. Maar zoiets bereikt natuurlijk nooit de Nederlandse media.
pi_207147891
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat profs die al 20 jaar voetballen niet een bal redelijk specifiek kunnen plaatsen. Ja ik weet het, de druk van het stadion enzo spelen ook mee, maar toch zie je zelden een speler een bal hoog inschieten.

Maar ik moet zeggen, ik sta wel vaker versteld van de gebrekkige techniek van nieuwe lichtingen voetballers. Ben er zeker van dat de techniek van veel spelers 15 jaar geleden beter was dan nu.
VrOEgER wAS ALlES BeTEr!1!1!!1
pi_207147958
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
In vergelijking Goikoetxea valt zelfs Pepe hartstikke mee :D vwb dat laatste weet ik het niet, zeker als het om tijdsperiode gaat en totaal aantal prijzen, dan wel. Maar wat Maradona met Napoli gedaan heeft, daar komt Messi niet bij in de buurt imo.
Overdrijf je wat betreft dat laatste nou ook niet een klein beetje? Maradonna kwam binnen in de zomer van 1984 en Napoli had voor zijn komst er 2 slechte seizoenen op zitten maar was daarvoor ook altijd een club net onder de top. En in zijn eerste seizoen werden ze gewoon nog 8ste.



Pas nadat Ciro Ferrara, Salvatore Bagni, Fernando de Napoli, Giordano en Careca werden toegevoegd aan het elftal (allemaal na de komst van Maradonna) begon het elftal echt te presteren en wonnen ze inderdaad 2 keer de landstitel. Het was natuurlijk een geweldige prestatie met Maradonna in de hoofdrol en als absolute sterspeler maar op internationaal vlak kwamen ze niet veel verder dan 1 Uefa Cup. Maradonna behaalde goede statistieken maar er zaten ook seizoenen bij dat hij maar tot 9 of 6 goals kwam in de competitie.

Ontzettend knap, ontegenzeggelijk, en vrij uniek maar om nou te zeggen dat het de 672 goals in 16 seizoenen Barcelona van Messi overtreft... Nou nee eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2022 16:52:13 ]
pi_207148302
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een onzin vergelijkingen dit. Pak lekker de statistieken die in je voordeel van je argument zijn en negeer de rest.
Messi-Mbappe

Jeugd WK: 1-0
Olympische spelen: 1-0
Champions League: 2-0
World Cup: 0-1

Kan ook zo zijn dat Kylian ergens rond z'n 27ste geblesseerd raakt en geen bal fatsoenlijk meer kan raken zonder pijn. Zoals met Marco van Basten.

We genieten gewoon verder van de tovenaars. We zien wel dat de toekomst brengt.
Wat hebben teamprestaties te maken met individuele spelers. Dat plaatje van mij ging juist om de individuele statistieken, lijken me een stuk relevanter dan wat een team waar ze bij speelden heeft gedaan.
pi_207148314
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Overdrijf je wat betreft dat laatste nou ook niet een klein beetje? Maradonna kwam binnen in de zomer van 1984 en Napoli had voor zijn komst er 2 slechte seizoenen op zitten maar was daarvoor ook altijd een club net onder de top. En in zijn eerste seizoen werden ze gewoon nog 8ste.

[ afbeelding ]

Pas nadat Ciro Ferrara, Salvatore Bagni, Fernando de Napoli, Giordano en Careca werden toegevoegd aan het elftal (allemaal na de komst van Maradonna) begon het elftal echt te presteren en wonnen ze inderdaad 2 keer de landstitel. Het was natuurlijk een geweldige prestatie met Maradonna in de hoofdrol en als absolute sterspeler maar op internationaal vlak kwamen ze niet veel verder dan 1 Uefa Cup. Maradonna behaalde goede statistieken maar er zaten ook seizoenen bij dat hij maar tot 9 of 6 goals kwam in de competitie.

Ontzettend knap, ontegenzeggelijk, en vrij uniek maar om nou te zeggen dat het de 672 goals in 16 seizoenen Barcelona van Messi overtreft... Nou nee eigenlijk.
Wellicht. maar het is ook net welke waarde je er aan hecht. Wat ik al zei, qua tijdsduur en dientengevolge prijzen staat er geen maat op Messi. Maar Barca was al het rijkste team van de wereld en een goed lopende machine toen hij daar binnen kwam, dat het nog groter werd met Messi kan niemand ontkennen. Dat vind ik toch wat anders dan een Italiaanse subtopper uit het arme zuiden en die bij de hand nemen. Dat een speler dat niet alleen kan lijkt me evident maar dat geldt ook voor Messi.

Consistent voor zo lang op zo'n hoog niveau spelen zullen we niet snel meer gaan zien denk ik. Maar aan zeer hoge pieken hecht ik ook waarde. Wat mij betreft is Messi wel de beste aller tijden maar niet de goat.
  maandag 19 december 2022 @ 17:41:55 #22
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207148553
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Overdrijf je wat betreft dat laatste nou ook niet een klein beetje? Maradonna kwam binnen in de zomer van 1984 en Napoli had voor zijn komst er 2 slechte seizoenen op zitten maar was daarvoor ook altijd een club net onder de top. En in zijn eerste seizoen werden ze gewoon nog 8ste.

[ afbeelding ]

Pas nadat Ciro Ferrara, Salvatore Bagni, Fernando de Napoli, Giordano en Careca werden toegevoegd aan het elftal (allemaal na de komst van Maradonna) begon het elftal echt te presteren en wonnen ze inderdaad 2 keer de landstitel. Het was natuurlijk een geweldige prestatie met Maradonna in de hoofdrol en als absolute sterspeler maar op internationaal vlak kwamen ze niet veel verder dan 1 Uefa Cup. Maradonna behaalde goede statistieken maar er zaten ook seizoenen bij dat hij maar tot 9 of 6 goals kwam in de competitie.

Ontzettend knap, ontegenzeggelijk, en vrij uniek maar om nou te zeggen dat het de 672 goals in 16 seizoenen Barcelona van Messi overtreft... Nou nee eigenlijk.
In die tijd scoorde men wel gewoon véél minder dan nu omdat er gewoon beenhard verdedigd werd. Zeker in Italië. Tussen 1978 en 1988 kwam de topschutter in de Serie A maar één keer aan 20 goals.
Bij de helft van de goals die men nu maakt had men je in de jaren '80 onderweg gewoon al ergens halfweg je actie onder de modderige grasmat geschopt. En zwaaide de scheids dat je - ondanks je beenbreuk - maar gewoon moest opstaan ...
Niet dat we daarnaar terug moeten van mij hoor, absoluut niet. Maar het was toch op momenten een totaal andere sport toen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 19 december 2022 @ 17:54:13 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207148739
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:13 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Wat een onzin. De penalties van Argentinie waren ook redelijk kut geschoten, blijkbaar is deze keeper een natuurtalent, veel zullen ze er bij Argentinië ook niet aan gedaan hebben.
Hopelijk gaat het Nederlands elftal zich volgend toernooi zich er eens in verdiepen hoe een penalty genomen/gestopt moet worden. En dan niet bij een of andere volleybalcoach of Hans van Breukelen type.

Maar goed, dit roep ik al 25 jaar, denk niet dat ik het nog ga meemaken. Het credo zal nu wel worden, ja we hebben er in Qatar op geoefend,zie je wel, je kan er niet op oefenen.
quote:
Argentina has played a penalty shootout in the World Cup six times, winning it five times. Its latest shootout came in the quartefinal of the Qatar World Cup where it beat the Netherlands. It is one the more successful sides in shootouts with a success rate of 80%.
quote:
FIFA World Cup matches involving the Netherlands have reached penalty shootouts only on four occasions with the Dutch team ending up on the losing side three times.
Raad eens van wie Nederland 2x verloor op het WK? Van Argentinië. Daarnaast van Brazilië, een ander Zuid-Amerikaans land. Die van Argentinië zijn uitstekend met 5 van de 6 series op een WK gewonnen. Nederland wint alleen van Costa Rica ( :') ). Dan komt er toch een element bij kijken wat wij kennelijk missen. Met je "wat een onzin".

Onze EK statistieken met penalty's zijn ook niet denderend goed. 1992 5-4 verloren van de Denen, 1996 5-4 van Frankrijk, 2000 3-1 van Italië met 2 gemiste penalty's in de wedstrijd, 2004 eindelijk een keer gewonnen met 5-4 van Zweden.
pi_207148755
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
In die tijd scoorde men wel gewoon véél minder dan nu omdat er gewoon beenhard verdedigd werd. Zeker in Italië. Tussen 1978 en 1988 kwam de topschutter in de Serie A maar één keer aan 20 goals.
Bij de helft van de goals die men nu maakt had men je in de jaren '80 onderweg gewoon al ergens halfweg je actie onder de modderige grasmat geschopt. En zwaaide de scheids dat je - ondanks je beenbreuk - maar gewoon moest opstaan ...
Niet dat we daarnaar terug moeten van mij hoor, absoluut niet. Maar het was toch op momenten een totaal andere sport toen ...
Mee eens, zelfs het bejubelde "Laranja mechanica" in 1974 tegen Brazilië zou anno 2022 een ordinaire schoppartij worden genoemd

  maandag 19 december 2022 @ 18:47:19 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207149469
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
[..]
[..]
Raad eens van wie Nederland 2x verloor op het WK? Van Argentinië. Daarnaast van Brazilië, een ander Zuid-Amerikaans land. Die van Argentinië zijn uitstekend met 5 van de 6 series op een WK gewonnen. Nederland wint alleen van Costa Rica ( :') ). Dan komt er toch een element bij kijken wat wij kennelijk missen. Met je "wat een onzin".

Onze EK statistieken met penalty's zijn ook niet denderend goed. 1992 5-4 verloren van de Denen, 1996 5-4 van Frankrijk, 2000 3-1 van Italië met 2 gemiste penalty's in de wedstrijd, 2004 eindelijk een keer gewonnen met 5-4 van Zweden.
2004 was echt bizar. Toen was het trauma extreem groot met 4 opeenvolgende verloren strafschoppenseries in de 5 toernooien die we daarvoor gespeeld hadden. _O-

En wie scoorden toen de penals? Reiziger en Heitinga onder andere en een hele jonge Robben van 20 jaar.

Dat was voor mijn gevoel wel een beetje een ‘we gaan het compleet anders doen’.
pi_207149558
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
In die tijd scoorde men wel gewoon véél minder dan nu omdat er gewoon beenhard verdedigd werd. Zeker in Italië. Tussen 1978 en 1988 kwam de topschutter in de Serie A maar één keer aan 20 goals.
Bij de helft van de goals die men nu maakt had men je in de jaren '80 onderweg gewoon al ergens halfweg je actie onder de modderige grasmat geschopt. En zwaaide de scheids dat je - ondanks je beenbreuk - maar gewoon moest opstaan ...
Niet dat we daarnaar terug moeten van mij hoor, absoluut niet. Maar het was toch op momenten een totaal andere sport toen ...
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.


Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
pi_207149614
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.


Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
Ach joh, zelfs Mertens heeft meer gedaan bij Napels dan Maradona.
  maandag 19 december 2022 @ 18:56:37 #28
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207149617
Maradona kon geen gouden bal winnen in die tijd, die was alleen voor Europeanen
pi_207149760
Eigenlijk kun je zelfs Wout Weghorst hoger inschatten dan Maradona
pi_207149776
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 18:56 schreef hhh38 het volgende:
Maradona kon geen gouden bal winnen in die tijd, die was alleen voor Europeanen
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
pi_207150080
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Ik ben het met je eens in je eindconclusie, maar juist iemand die pretendeert statistiek te snappen zou moeten begrijpen dat statistiek in deze context geen reet zegt.

Het spelletje is onvergelijkbaar (tactisch en conditioneel met name), er worden veel meer wedstrijden gespeeld, de spelregels zijn op een aantal punten gewijzigd en het algehele niveau van spelers en ploegen is verder genivelleerd. Sommige dingen spreken in het voordeel van Messi, andere in het voordeel van Maradona.

Maradona. Met 1 'N'.
pi_207150515
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:39 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Iedereen weet dat je de meeste kans hebt om een penalty te stoppen door zo lang mogelijk te wachten. Behalve bij het Nederlands elftal helaas.
Een strafschop tijdens reguliere speeltijd wordt meestal genomen door een expert, die heel goed weet wat hij doet en de bal hard in een hoek kan schieten. Bovendien is de druk meestal niet zo hoog als tijdens een penaltyreeks. In dat geval doet de keeper er denk ik beter aan om een hoek te kiezen voor de bal daadwerkelijk geraakt wordt.

In een penaltyreeks zou ik inderdaad blijven staan tot de bal geraakt wordt - misschien tenzij je weet dat je een koele kikker met heel veel penalty-ervaring tegenover je hebt.

De keeper van Argentinië kiest weliswaar vaak een hoek, maar hij gaat daarbij af op de lichaamstaal van de nemer. Als die niet verbloemd wordt, kun je daar ook veel uit halen.
pi_207150544
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Maradona is een religie.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 19 december 2022 @ 20:10:08 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207150864
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 18:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]
2004 was echt bizar. Toen was het trauma extreem groot met 4 opeenvolgende verloren strafschoppenseries in de 5 toernooien die we daarvoor gespeeld hadden. _O-

En wie scoorden toen de penals? Reiziger en Heitinga onder andere en een hele jonge Robben van 20 jaar.

Dat was voor mijn gevoel wel een beetje een ‘we gaan het compleet anders doen’.
Ja en we wonnen hem ook nog in de verlenging van de strafschoppenserie, als de druk echt extreem hoog is. Het heeft niet mogen baten. Het is veelzeggend dat we alleen van Zweden en Costa Rica hebben gewonnen met penalty's en van betere voetballanden dan Zweden en Costa Rica alleen maar hebben verloren.
  maandag 19 december 2022 @ 20:11:52 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207150900
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens in je eindconclusie, maar juist iemand die pretendeert statistiek te snappen zou moeten begrijpen dat statistiek in deze context geen reet zegt.

Het spelletje is onvergelijkbaar (tactisch en conditioneel met name), er worden veel meer wedstrijden gespeeld, de spelregels zijn op een aantal punten gewijzigd en het algehele niveau van spelers en ploegen is verder genivelleerd. Sommige dingen spreken in het voordeel van Messi, andere in het voordeel van Maradona.

Maradona. Met 1 'N'.
Vergeet ook niet dat in de ondersteuning en het salaris ook heeeeeeel veel is verbeterd. Meer support en meer motivatie om langer te blijven aan de top.
pi_207151065
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat in de ondersteuning en het salaris ook heeeeeeel veel is verbeterd. Meer support en meer motivatie om langer te blijven aan de top.
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook niet zo was)
  maandag 19 december 2022 @ 20:18:49 #37
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207151089
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook zo was)
Fair enough.
  maandag 19 december 2022 @ 20:22:18 #38
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207151189
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Messi haalde absoluut méér uit zijn carrière dan Maradona. Daar valt niet over te discussiëren.

Maar ik durf betwijfelen of de allerbeste Messi ooit zo goed was als de allerbeste Maradona. Wat Maradona tussen '82 en '90 in een periode van onwaarschijnlijke beenhouwers deed was echt bijzonder. Men probeerde in die tijd hem niet de bal af te nemen, maar gewoon doormidden te schoppen. Iets wat eigenlijk alleen Goikoetxea die hem een beenbreuk schopte in Spanje is gelukt.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 19 december 2022 @ 20:23:37 #39
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207151219
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook niet zo was)
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 19 december 2022 @ 21:02:53 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207151940
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...
Compleet de pan uit flippen over 'het gebrek aan respect' van Van Gaal omdat die had gezegd dat Nederland door uitvoerige training op strapschoppen hopelijk misschien in het voordeel zou zijn en dan zelf dit over Mbappe roepen: https://www.ad.nl/wk-voet(...)ian-mbappe~a9325187/ .
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207152109
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.

Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
  maandag 19 december 2022 @ 21:37:21 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207152599
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.

Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat ze, naast dat ze kleurrijk waren, ook nog heel aardig konden voetballen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207153245
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 21:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat ze, naast dat ze kleurrijk waren, ook nog heel aardig konden voetballen.
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.
  maandag 19 december 2022 @ 22:20:38 #44
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_207153416
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.
Nee, dit kan niet.
  maandag 19 december 2022 @ 22:25:21 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207153499
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 19 december 2022 @ 22:27:38 #46
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207153537
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearer
  maandag 19 december 2022 @ 22:28:46 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207153561
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearer
Heeft wel mooie stats.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2022 @ 22:33:07 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_207153638
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.

Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
Het is Maradona

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2022 @ 22:35:38 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_207153685
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.

Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Cantona gekozen tot speler van de eeuw bij Man U.

Nog een briljante column over geschreven.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2022 @ 22:36:43 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_207153704
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).
Zeker beter dan de overgewaardeerde Beckham.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207154974
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.

Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Dit is wel het toppunt van scorebordjournalistiek
pi_207155071
twitter
pi_207155453
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearer
Ja tuurlijk, heeft toch ook veel meer laten zien? :') Wat is dit nou weer? Gascoigne heeft een paar leuke ballen voor Tottenham en Newcastle getrapt maar is zelfs niet in de buurt gekomen van wereldtop.
pi_207156128
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
[..]
[..]
Raad eens van wie Nederland 2x verloor op het WK? Van Argentinië. Daarnaast van Brazilië, een ander Zuid-Amerikaans land. Die van Argentinië zijn uitstekend met 5 van de 6 series op een WK gewonnen. Nederland wint alleen van Costa Rica ( :') ). Dan komt er toch een element bij kijken wat wij kennelijk missen. Met je "wat een onzin".

Onze EK statistieken met penalty's zijn ook niet denderend goed. 1992 5-4 verloren van de Denen, 1996 5-4 van Frankrijk, 2000 3-1 van Italië met 2 gemiste penalty's in de wedstrijd, 2004 eindelijk een keer gewonnen met 5-4 van Zweden.
Ja natuurlijk missen wij een element, dat zeg ik toch? Namelijk dat we totaal niet voorbereid zijn op penaltys.

Goed, misschien heeft de keeper van Argentinie zich wel ingelezen, maar daar lijkt het me niet het type voor.
De penaltys van Argentinie waren zeker niet onhoudbaar, een goed voorbereidde keeper had er wel 1 of 2 kunnen stoppen.
  dinsdag 20 december 2022 @ 10:00:48 #55
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207156422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 09:28 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Ja natuurlijk missen wij een element, dat zeg ik toch? Namelijk dat we totaal niet voorbereid zijn op penaltys.

Goed, misschien heeft de keeper van Argentinie zich wel ingelezen, maar daar lijkt het me niet het type voor.
De penaltys van Argentinie waren zeker niet onhoudbaar, een goed voorbereidde keeper had er wel 1 of 2 kunnen stoppen.
Jij focust je op deze reeks, met deze keeper. Ik trek het breder en probeer de historisch slechte prestaties van Nederland en de goede prestaties van Argentinië te verklaren. Dat gaat namelijk verder dan alleen deze reeks. Naast het onzin te noemen doe je ook geen moeite om verder te kijken dan deze reeks. Elke keer alleen "onvoorbereid" is geen verklaring. Dan zou je moeten aantonen dat andere landen significant meer penalty's nemen dan Nederland en betere keeperstraining hadden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Richestorags op 20-12-2022 10:06:07 ]
pi_207156716
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 02:16 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Gvd :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 december 2022 @ 10:41:03 #57
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_207156779
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.

Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Ik heb Cantona en Gascoigne meegemaakt op het veld, dat waren grootheden.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 20 december 2022 @ 10:44:30 #58
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_207156804
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.

Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
Wat lul jij dom zeg, met je cijfertjesgegeil, Maradona heeft de goddelijke status in Napels. Verdiep je eerst maar eens hoe dat komt.
Maradona was de absolute regisseur van Napoli en op het WK 1986 en daarom is hij de grootste. Al maakt Messi er 200 in een seizoen, nimmer zal hij voor mij dezelfde status krijgen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_207156806
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 10:41 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik heb Cantona en Gascoigne meegemaakt op het veld, dat waren grootheden.
stond je in de mandekking?
  dinsdag 20 december 2022 @ 10:58:01 #60
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_207156906
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 december 2022 10:44 schreef aTypisch het volgende:

[..]
stond je in de mandekking?
Lol, dat zou een vernedering zijn geweest.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_207157098
twitter
  dinsdag 20 december 2022 @ 11:15:51 #62
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207157126
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 01:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dit is wel het toppunt van scorebordjournalistiek
Iniesta, waardeloze voetballer. Stond op 10 maar scoorde nooit.
pi_207157195
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Iniesta, waardeloze voetballer. Stond op 10 maar scoorde nooit.
Ja, dit dus _O-
pi_207157298
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 10:44 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Wat lul jij dom zeg, met je cijfertjesgegeil, Maradona heeft de goddelijke status in Napels. Verdiep je eerst maar eens hoe dat komt.
Maradona was de absolute regisseur van Napoli en op het WK 1986 en daarom is hij de grootste. Al maakt Messi er 200 in een seizoen, nimmer zal hij voor mij dezelfde status krijgen.
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
  dinsdag 20 december 2022 @ 13:50:38 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207158871
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
Exact. Ik had wel eens willen zien hoe legendarisch Messi was als hij bij een mindere god speelde, laten we zeggen een Arsenal. Had hij dan ook 5 CL's weten binnen te slepen en zijn team naar grote hoogten kunnen liften? Waarschijnlijk zou hij dan bekend staan als een zeer groot voetballer, echter zonder een grote prijzenkast. Beetje zoals Bergkamp bijvoorbeeld (niet dat ik hun niveau aan elkaar gelijk stel, Messi was echt wel beter dan Bergkamp). Barcelona zat vol met gestoord goede spelers door hun (geleende / gejatte) rijkdom.

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 20-12-2022 14:04:37 ]
pi_207158887
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 13:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. Ik had wel eens willen zien hoe legendarisch Messi was als hij bij een mindere god speelde, laten we zeggen een Arsenal. Had hij dan ook 5 CL's weten binnen te slepen en zijn team naar grote hoogten kunnen liften? Waarschijnlijk zou hij dan bekend staan als een zeer groot voetballer, echter zonder een grote prijzenkast. Beetje zoals Bergkamp bijvoorbeeld. Barcelona zat vol met gestoord goede spelers door hun rijkdom.
Het is wel redelijk uniek dat een speler constant zo goed is. Laat staan dat je twee spelers hebt die in ieder geval qua stats een beetje hetzelfde presteren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 20 december 2022 @ 13:55:10 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207158949
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 13:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is wel redelijk uniek dat een speler constant zo goed is. Laat staan dat je twee spelers hebt die in ieder geval qua stats een beetje hetzelfde presteren.
Zeker, ik denk dat hij bij (uit mijn eerdere voorbeeld) Arsenal ook uitzonderlijk goed zou zijn geweest. Bekend zou hebben gestaan als één van de beste voetballers ooit. Uitzonderlijk goed. Echter, ik denk niet dat Messi het type is dat de rest van Arsenal boven zichzelf zou hebben laten uitstijgen en meerdere CL's had laten pakken.

Dat vond ik nog meer een gemis aan Ronaldo. Ronaldo is een hele goede scoringsmachine, maar vaak eerder een stoorfactor in het team dan een verbinder. Maakte ook weinig kansen voor anderen. Messi was daar dit WK echt wel goed in en het leek ook alsof de rest van de spelers zich dit keer aan hem optrokken. Hiervoor heeft hij het op veel momenten ook laten afweten bij Argentinië.

[ Bericht 17% gewijzigd door Richestorags op 20-12-2022 14:02:46 ]
pi_207159098
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Iniesta, waardeloze voetballer. Stond op 10 maar scoorde nooit.
Pietje heeft Gascoigne en Cantona nooit zien voetballen buiten YouTube-filmpjes om...
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 14:10:52 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_207159174
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
Pelé en Cruijff maakten Santos en Ajax groot. Die wonnen EC-1's, Coppa America en wereldbekers. Maradona een UEFA-cupje.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207159239
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 13:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. Ik had wel eens willen zien hoe legendarisch Messi was als hij bij een mindere god speelde, laten we zeggen een Arsenal. Had hij dan ook 5 CL's weten binnen te slepen en zijn team naar grote hoogten kunnen liften? Waarschijnlijk zou hij dan bekend staan als een zeer groot voetballer, echter zonder een grote prijzenkast. Beetje zoals Bergkamp bijvoorbeeld (niet dat ik hun niveau aan elkaar gelijk stel, Messi was echt wel beter dan Bergkamp). Barcelona zat vol met gestoord goede spelers door hun (geleende / gejatte) rijkdom.
Ik vind Bergkamp een erg slecht voorbeeld. Als je in de encyclopedie zoekt naar 'momenten voetballer' dan staat zijn foto er. Erg overschatte speler omdat er wat leuke compilaties zijn, maar totaal niet zo constant als de echte grote.

Misschien had hij meer uit zijn carrière kunnen halen zonder die vliegangst, maar ik betwijfel het of hij dan wel bij een echt grote club was gekomen.
pi_207159242
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 13:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zeker, ik denk dat hij bij (uit mijn eerdere voorbeeld) Arsenal ook uitzonderlijk goed zou zijn geweest. Bekend zou hebben gestaan als één van de beste voetballers ooit. Uitzonderlijk goed. Echter, ik denk niet dat Messi het type is dat de rest van Arsenal boven zichzelf zou hebben laten uitstijgen en meerdere CL's had laten pakken.
Dat is in het hedendaagse voetbal sowieso ondenkbaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 14:35:44 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_207159425
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vind Bergkamp een erg slecht voorbeeld. Als je in de encyclopedie zoekt naar 'momenten voetballer' dan staat zijn foto er. Erg overschatte speler omdat er wat leuke compilaties zijn, maar totaal niet zo constant als de echte grote.

Misschien had hij meer uit zijn carrière kunnen halen zonder die vliegangst, maar ik betwijfel het of hij dan wel bij een echt grote club was gekomen.
Cruijff wilde Bergkamp bij Barcelona mocht Romario niet te halen blijken. En Inter is geen echt grote club :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207159487
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
Bij die club speelde Maradona zelf ook natuurlijk.. Al was de status toen vast anders
pi_207159505
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Pietje heeft Gascoigne en Cantona nooit zien voetballen buiten YouTube-filmpjes om...
Plekje 3

https://www.sportskeeda.c(...)-last-five-decades/3
pi_207159523
quote:
Met daaronder reacties:

The Football Historian 4 y
Would have agreed with this article except for two glaring flaws - Paul Gascoigne and George Best. Gazza was a seriously talented fellow but never got the recognition he deserved. And Best overrated!!! I doubt your footballing sense and the judging ability. That Best performed unbelievably while being drunk is testament to his capabilities. Rather, Best is underrated. Indeed, his football suffered very much due to his propensity for women, booze and glamour. But to deny his talent as one of the contenders for the top 10 greatest footballer of all time is utter ignorance and stupidity of judgment.

Daniel Ara Kelegian 5 y
LOL! Gascoigne, Rossi and Best overrated?? You are stoned.

Hoe dan ook, ik zou niet perse afgaan op een website. Ik kan ook met volgende aan komen zetten


Maakt Gascoigne niet meteen beste voetballer ooit...
pi_207159553
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Met daaronder reacties:

The Football Historian 4 y
Would have agreed with this article except for two glaring flaws - Paul Gascoigne and George Best. Gazza was a seriously talented fellow but never got the recognition he deserved. And Best overrated!!! I doubt your footballing sense and the judging ability. That Best performed unbelievably while being drunk is testament to his capabilities. Rather, Best is underrated. Indeed, his football suffered very much due to his propensity for women, booze and glamour. But to deny his talent as one of the contenders for the top 10 greatest footballer of all time is utter ignorance and stupidity of judgment.

Daniel Ara Kelegian 5 y
LOL! Gascoigne, Rossi and Best overrated?? You are stoned.

Hoe dan ook, ik zou niet perse afgaan op een website. Ik kan ook met volgende aan komen zetten


Maakt Gascoigne niet meteen beste voetballer ooit...
Er zijn altijd wel fanboys die er anders overdenken natuurlijk. Maar denk dat Shearer meer heeft laten zien dan Gascoigne, stuk langere carrière gehad ook.
pi_207159682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:35 schreef tong80 het volgende:

[..]
Cruijff wilde Bergkamp bij Barcelona mocht Romario niet te halen blijken. En Inter is geen echt grote club :?

:T
Zijn verblijf bij Inter was niet bepaald een succes. En of Inter in die jaren een grote club was, daar kun je ook nog wel even over discussiëren, in '93 een uitschieter, verder ze werden 13e en 6e in Italië met Bergkamp. :')

En wat Cruijff zou hebben gewild... Nou ja, lekker boeiend. Romario was niet één maar wel drie klassen beter dan Bergkamp.
pi_207159708
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Er zijn altijd wel fanboys die er anders overdenken natuurlijk. Maar denk dat Shearer meer heeft laten zien dan Gascoigne, stuk langere carrière gehad ook.
Dat soort cultfiguren met inzet, passie en een beetje dubieus gedoe worden met de jaren vaak groter gemaakt dan ze waren. Al vind ik Cantona wat dat betreft wel een uitzondering, dat was gewoon een zeer begaafd voetballer.

Sommige van die keienbijters juist weer afgeschilderd als lompe horken, terwijl ze technisch toch heel behoorlijk konden voetballen. Hard, maar ook vaak wel correct.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 15:11:41 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_207159734
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zijn verblijf bij Inter was niet bepaald een succes. En of Inter in die jaren een grote club was, daar kun je ook nog wel even over discussiëren, in '93 een uitschieter, verder ze werden 13e en 6e in Italië met Bergkamp. :')

En wat Cruijff zou hebben gewild... Nou ja, lekker boeiend. Romario was niet één maar wel drie klassen beter dan Bergkamp.
Alsof Maradona slaagde bij Barcelona. Manchester United is bij jouw definitie ook geen absolute topclub. Die werden 25 jaar geen kampioen terwijl ze zelfs degradeerden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207159827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:11 schreef tong80 het volgende:

[..]
Alsof Maradona slaagde bij Barcelona. Manchester United is bij jouw definitie ook geen absolute topclub. Die werden 25 jaar geen kampioen terwijl ze zelfs degradeerden.

:T
Het gaat natuurlijk over de fase waarin hij daar speelde.

En ik houd absoluut geen Maradona pleidooi hier.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 15:24:25 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_207159839
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk over de fase waarin hij daar speelde.

En ik houd absoluut geen Maradona pleidooi hier.
Dus je bent per periode een topclub of niet :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207159894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat soort cultfiguren met inzet, passie en een beetje dubieus gedoe worden met de jaren vaak groter gemaakt dan ze waren. Al vind ik Cantona wat dat betreft wel een uitzondering, dat was gewoon een zeer begaafd voetballer.

Sommige van die keienbijters juist weer afgeschilderd als lompe horken, terwijl ze technisch toch heel behoorlijk konden voetballen. Hard, maar ook vaak wel correct.
Ook bij de geweldige prestaties van Cantona zijn genoeg kritische kanttekeningen te plaatsen, zie onderstaand artikel. Leuk artikeltje overigens, dus neem er de tijd voor.

https://bleacherreport.co(...)pl-star-eric-cantona

quote:
Let us look at club football first. Cantona struck 161 goals in 432 appearances in his club career. A respectable sum, but hardly one that sends shivers down the spines of your Pele's, Cruyff’s, Maradona's and Muller's.

Most noticeable is that he only managed 432 games. Even Maradona, with all of his personal problems, managed 590 club matches. Surely longevity is as much a factor in judging a player as anything else?

Cantona made his debut for Auxerre in 1983, at age 17, he retired from football in 1997, at just 30, in a huge shock. His early retirement is another factor in the myth of Cantona, we miss most what we feel we have been deprived of.

In reality though, was Cantona really such a big miss? Manchester United managed to win the treble without him just two seasons after his retirement. That doesn’t exactly suggest that they had difficulty replacing him does it?

Natuurlijk zullen anderen weer zeggen dat ik teveel naar statistieken kijk maar toch is er eigenlijk bar weinig wat erop wijst dat Cantona echt zo'n genie was. Niets laten zien voor de Franse ploeg, niets in de Champions League, klaar op zijn 30ste, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Begaafd was hij op zich wel, maar als je hem afrekent op pure prestaties viel het erg tegen. En dat gold natuurlijk nog in het kwadraat voor Gascoigne.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2022 15:32:19 ]
pi_207159960
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:24 schreef tong80 het volgende:

[..]
Dus je bent per periode een topclub of niet :?

:T
Je bent per periode een club die al dan niet top is ja. Of zou je Ajax nog een Europese topclub noemen nu omdat ze dat in de jaren '70 en '90 een periode waren?

Of noemde je ze toen geen topclub omdat dat slechts periodes waren waarin ze top waren?
pi_207159975
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ook bij de geweldige prestaties van Cantona zijn genoeg kritische kanttekeningen te plaatsen, zie onderstaand artikel. Leuk artikeltje overigens, dus neem er de tijd voor.

https://bleacherreport.co(...)pl-star-eric-cantona
[..]
Natuurlijk zullen anderen weer zeggen dat ik teveel naar statistieken kijk maar toch is er eigenlijk bar weinig wat erop wijst dat Cantona echt zo'n genie was. Niets laten zien voor de Franse ploeg, niets in de Champions League, klaar op zijn 30ste, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Begaafd was hij op zich wel, maar als je hem afrekent op pure prestaties viel het erg tegen. En dat gold natuurlijk nog in het kwadraat voor Gascoigne.
Ik vergelijk Cantona dan ook niet met Pele, Cruijff en Maradona. Natuurlijk valt hij in die vergelijking door de mand.
pi_207160056
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vergelijk Cantona dan ook niet met Pele, Cruijff en Maradona. Natuurlijk valt hij in die vergelijking door de mand.
Correct maar er zijn natuurlijk veel mensen die hem wel een soort supersterrenstatus toeschrijven terwijl in feite onze eigen Robben en Van Persie historisch gezien al veel grotere spelers zijn.
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:53:29 #86
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_207160085
Ik krijg ontzettende jeuk van dit topic.

De grootsheid van Cantona in twijfel trekken, dan spoor je gewoon niet. Normale mensen kijken naar voetballers om te zien of ze goed zijn, niet naar cijfertjes.

  dinsdag 20 december 2022 @ 15:55:15 #87
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207160098
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je bent per periode een club die al dan niet top is ja. Of zou je Ajax nog een Europese topclub noemen nu omdat ze dat in de jaren '70 en '90 een periode waren?

Of noemde je ze toen geen topclub omdat dat slechts periodes waren waarin ze top waren?
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?

In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
pi_207160201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?

In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
Ja en dat wordt dus ook meegenomen in de weging lijkt mij. Of een speler bij een kleine club toch het verschil blijft maken.

En bij aanvallende spelers wegen aanvallende statistieken gewoon heel zwaar, en het zou ook onzinnig zijn om die niet mee te nemen.

Soms heb je ook nog weleens een speler als Di Maria die eigenlijk helemaal niet zo effectief is maar wel in een aantal finales (Champions League of WK-finale) cruciale goals heeft gemaakt, dat telt wat mij betreft ook zwaar mee. Soms heb je spelers die bij relatief kleine clubs (bijvoorbeeld een Totti) toch jarenlang tot hele goede prestaties komen en daarom hoog staan aangeschreven.

En soms heb je een speler waarvan mensen jarenlang zeggen dat het een supertalent is en als je dan kijkt naar wat iemand eigenlijk heeft neergezet blijkt het toch ineens flink tegen te vallen en heeft iemand alles bij elkaar optelt gewoon een vrij middelmatige carrière hebben gehad. Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.

Als je naar een Nederlands voorbeeld kijkt vond ik Richard Witschge wel een mooi voorbeeld. Speelde vaak als aanvallende middenvelder maar maakte echt nooit het verschil, pure mooiweervoetballer die toch nog een aardige status genoot.
pi_207160269
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.

Verder helemaal met je eens wat Cantona en Gascoine betreft. Goede voetballers, maar zeker geen topspelers. Je hoeft geen cijferfetisjist zijn om dat te vinden.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 16:24:33 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_207160380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.

FA-cup finale en Engeland-Schotland

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207160560
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:13 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]

Verder helemaal met je eens wat Cantona en Gascoine betreft. Goede voetballers, maar zeker geen topspelers. Je hoeft geen cijferfetisjist zijn om dat te vinden.
Tja een aardige goal tegen subtopper Schotland. Mooie goal hoor maar dat hebben er natuurlijk tientallen zo niet honderden spelers hem nagedaan.
pi_207160581
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?

In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
Dat is toch ook mijn punt.
  Moderator dinsdag 20 december 2022 @ 16:55:27 #93
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_207160810
Ik heb huisMessifanaat @FireFox1 wel een beetje gemist eigenlijk hier

Ben je nog wel van van hem??
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_207161070
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was _O_
pi_207161733
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef Marcoss het volgende:
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was _O_
Ach het WK is geweest en VBL is nu nog een vrij dooie boel.
pi_207161857
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik heb huisMessifanaat @:firefox1 wel een beetje gemist eigenlijk hier

Ben je nog wel van van hem??
Nieuw vriendinnetje, druk leven.

#MessiTheGOAT
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_207162003
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef Marcoss het volgende:
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was _O_
Doet me denken aan boksen, daar is 20% van het supporteren het volgen van wedstrijden en 80% van de tijd discussiëren over wie beter was tussen verschillende tijdperken en gewichtsklassen _O-
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:55:37 #98
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207162033
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is toch ook mijn punt.
Ik spreek je niet tegen, het was een aanvulling.
pi_207162091
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Doet me denken aan boksen, daar is 20% van het supporteren het volgen van wedstrijden en 80% van de tijd discussiëren over wie beter was tussen verschillende tijdperken en gewichtsklassen _O-
Denk dat het in een topic over de WK-finale ook niet gek is om het onderwerp 'Messi is de beste aller tijden' aan te snijden.
pi_207162150
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Denk dat het in een topic over de WK-finale ook niet gek is om het onderwerp 'Messi is de beste aller tijden' aan te snijden.
Geenszins, en omdat het zo moeilijk te vergelijken is blijft het altijd discussie opleveren. Vandaar mijn parallel met boksen, daar speelt dat ook. En net als met voetbal is er wel enige consensus maar ook weer niet helemaal.

Er zijn denk ik niet heel veel sporten waar er unaniem een hele duidelijke beste/goat is. En dat is prima, blijft er wat over om te ouwehoeren.
pi_207162199
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:04 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Geenszins, en omdat het zo moeilijk te vergelijken is blijft het altijd discussie opleveren. Vandaar mijn parallel met boksen, daar speelt dat ook. En net als met voetbal is er wel enige consensus maar ook weer niet helemaal.

Er zijn denk ik niet heel veel sporten waar er unaniem een hele duidelijke beste/goat is. En dat is prima, blijft er wat over om te ouwehoeren.
Altijd wel leuke discussies ja. Overigens vind ik zelf dus dat die discussie in het voetbal wel bijna beslist is maar zolang niet een meerderheid van 80 procent van de mensen dat met me eens is, is dat eigenlijk niet zo. ;)
pi_207162236
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Altijd wel leuke discussies ja. Overigens vind ik zelf dus dat die discussie in het voetbal wel bijna beslist is maar zolang niet een meerderheid van 80 procent van de mensen dat met me eens is, is dat eigenlijk niet zo. ;)
Dat vinden ze bij boksen ook, alleen de ander wil maar niet luisteren :P

Wat het bij voetballers nog wat moeilijker maakt is dat het een teamsport is (zonder deze keeper was Messi geen wereldkampioen geworden)
pi_207162246
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat vinden ze bij boksen ook, alleen de ander wil maar niet luisteren :P

Wat het bij voetballers nog wat moeilijker maakt is dat het een teamsport is (zonder deze keeper was Messi geen wereldkampioen geworden)
Als hij in Andorra geboren was of zo, dan had hij niet eens 'n WK gespeeld.
pi_207162273
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als hij in Andorra geboren was of zo, dan had hij niet eens 'n WK gespeeld.
Precies

Omdat het bij boksen individueel is heb je eigenlijk maar 2 variabelen, tijdsperiode en gewichtsklasse. Zelfs een klein landje kan een olympisch kampioen voortbrengen.

Bij voetbal heb je dan weliswaar geen gewichtsklasse, maar wel clubkeuze, veldpositie en geboorteland. Zo vind ik dat je een (eerste) EK van Portugal met Ronaldo ook niet moet onderschatten.
pi_207162320
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Altijd wel leuke discussies ja. Overigens vind ik zelf dus dat die discussie in het voetbal wel bijna beslist is maar zolang niet een meerderheid van 80 procent van de mensen dat met me eens is, is dat eigenlijk niet zo. ;)
Dat geldt bij Messi ook al als je het hebt over de beste speler van z’n generatie, laat staan de beste ooit
pi_207195480
twitter
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:12:42 #108
80382 manny
30 is best veel
pi_207199916
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als hij in Andorra geboren was of zo, dan had hij niet eens 'n WK gespeeld.
Vandaar ook dat ie al de beste was ook zonder die prijzen met Argentinië. Dat dit de laatste eigenwijzen nog over de streep heeft getrokken is prima, maar was niet nodig.

Was wel leuk geweest als de beste aller tijden uit bijv Luxemburg was gekomen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_207199925
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 01:55 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Die wereldbeker heeft meer weg van een pener. Slecht getekend en gekleurd zeg.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 23 december 2022 @ 14:35:43 #110
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_207200291
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die wereldbeker heeft meer weg van een pener. Slecht getekend en gekleurd zeg.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_207204056
Kut Argentijnen worden helemaal uitgekotst door alles en iedereen.
pi_207205337
Frankrijk is 'vulgair' Argentinië beu en roept op tot actie: 'Slechtste winnaars ooit'

https://nos.nl/artikel/24(...)chtste-winnaars-ooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')