abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207146596
De volgens sommigen beste voetballer ooit, tegen de misschien wel beste voetballer van tegenwoordig. Twee grootmachten uit de voetbalgeschiedenis. Argentinië een voetbalgeschiedenis op een WK dat terug gaat naar voor de Tweede Wereld Oorlog. Tegen Frankrijk dat pas geschiedenis schreef als land op een WK in 1998. Terwijl het met Kopa, Fontaine en Platini al de besten van de wereld had. In 1998 voor het eerst wereldkampioen met Zidane. Zoals Argentinië het voor het eerst werd met Maradona in 1986. Nu twee andere wereldsterren. Messi en Mbappé.

Buiten alle Nederlandse sentimenten een gedroomde finale. Messi was altijd een 10. Momenteel scoort-ie een 8. De lat ligt dus hoog voor deze wondervoetballer. Mbappé scoort er als 23jarige op los. Is al een 8 waard, misschien wordt-ie na de finale een 9. Zijn carriere is te kort om al een 10 te zijn. Een juweel is ie al. Wordt het een briljantje?

Het vooruitzicht is mooi. De voorpret terecht. WK-finale 2022. Argentinië-Frankrijk.






:T
pi_207146801
quote:
Ja exact. Nou is het natuurlijk wel zo dat als iedereen ineens strafschoppen door het midden gaat trappen keepers zich daar ook echt wel weer op gaan aanpassen. Dus ik zeg nog steeds: Strak de hoek in en het liefst de bovenhoek.
  maandag 19 december 2022 @ 15:31:18 #3
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207147068
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2022 14:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Misschien moet je niet na dit toernooi doen alsof er geen aandacht wordt/is besteed aan penalty's.

Komt nogal debiel over, namelijk. Maar gelukkig ken jij geen enkele gêne.
Nederlandse "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"-fans kunnen het niet uitstaan dat lang wachten en vertragen/versnellen in de aanloop juist wel een valide tactiek is.

Kijk naar Mbappé, die doet eigenlijk hetzelfde als Neymar/Lewandowski/Messi, maar dan andersom. Langzame aanloop en dan ineens enorm versnellen waardoor de keeper vaak te laat is met naar een hoek gaan. De timing van de keeper verstoren is een van de beste methodes, het ziet er alleen wat stommer uit als het fout gaat.

Als iedereen alleen maar strak in de hoek gaat proberen te schieten gaan keepers vol een hoek kiezen en wordt de druk hoger om zo dicht mogelijk langs de paal te schieten, waardoor er een hoop op de paal of naast zullen gaan. Dan wordt door het midden juist weer de beste tactiek. Het is gewoon speltheorie.
pi_207147121
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja exact. Nou is het natuurlijk wel zo dat als iedereen ineens strafschoppen door het midden gaat trappen keepers zich daar ook echt wel weer op gaan aanpassen. Dus ik zeg nog steeds: Strak de hoek in en het liefst de bovenhoek.
Maar waarschijnlijk lukt het spelers op de training al niet om 5 penalty's achter elkaar strak in de bovenhoek te schieten, laat staan met wat meer druk erop..
  maandag 19 december 2022 @ 15:40:50 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207147202
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja exact. Nou is het natuurlijk wel zo dat als iedereen ineens strafschoppen door het midden gaat trappen keepers zich daar ook echt wel weer op gaan aanpassen. Dus ik zeg nog steeds: Strak de hoek in en het liefst de bovenhoek.
De Belg heeft een onderzoek gedaan en is erachter gekomen dat spelers die na hun penalty juichend teruglopen vaker hebben gescoord dan spelers die dat niet doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207147284
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Nederlandse "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"-fans kunnen het niet uitstaan dat lang wachten en vertragen/versnellen in de aanloop juist wel een valide tactiek is.

Kijk naar Mbappé, die doet eigenlijk hetzelfde als Neymar/Lewandowski/Messi, maar dan andersom. Langzame aanloop en dan ineens enorm versnellen waardoor de keeper vaak te laat is met naar een hoek gaan. De timing van de keeper verstoren is een van de beste methodes, het ziet er alleen wat stommer uit als het fout gaat.

Als iedereen alleen maar strak in de hoek gaat proberen te schieten gaan keepers vol een hoek kiezen en wordt de druk hoger om zo dicht mogelijk langs de paal te schieten, waardoor er een hoop op de paal of naast zullen gaan. Dan wordt door het midden juist weer de beste tactiek. Het is gewoon speltheorie.
niet zulke moeilijke woorden gebruiken

beter naar xG kijken en na een youtubefilmpje zeggen dat je hem gewoon strak in de hoek moet schieten, het liefst zo hoog mogelijk
pi_207147307
quote:
6s.gif Op maandag 19 december 2022 15:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Belg heeft een onderzoek gedaan en is erachter gekomen dat spelers die na hun penalty juichend teruglopen vaker hebben gescoord dan spelers die dat niet doen.
Belgen doen altijd grondig onderzoek!
pi_207147404
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Nederlandse "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"-fans kunnen het niet uitstaan dat lang wachten en vertragen/versnellen in de aanloop juist wel een valide tactiek is.

Kijk naar Mbappé, die doet eigenlijk hetzelfde als Neymar/Lewandowski/Messi, maar dan andersom. Langzame aanloop en dan ineens enorm versnellen waardoor de keeper vaak te laat is met naar een hoek gaan. De timing van de keeper verstoren is een van de beste methodes, het ziet er alleen wat stommer uit als het fout gaat.

Als iedereen alleen maar strak in de hoek gaat proberen te schieten gaan keepers vol een hoek kiezen en wordt de druk hoger om zo dicht mogelijk langs de paal te schieten, waardoor er een hoop op de paal of naast zullen gaan. Dan wordt door het midden juist weer de beste tactiek. Het is gewoon speltheorie.
Vind ik ook een beetje gelul. Busquets, Ronald de Boer en vele andere goede spelers namen ze in beslissende penaltyseries ook op deze manier en faalden hopeloos. Lewandowski mist er recent ook aardig wat op deze manier.

Er zijn spelers waarbij het een tijdje goed gaat (Hazard, Balotelli) maar op een gegeven moment krijgen keepers het trucje door. Ik denk: Schiet hem gewoon hoog in.
  maandag 19 december 2022 @ 16:00:02 #9
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207147454
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vind ik ook een beetje gelul. Busquets, Ronald de Boer en vele andere goede spelers namen ze in beslissende penaltyseries ook op deze manier en faalden hopeloos. Lewandowski mist er recent ook aardig wat op deze manier.

Er zijn spelers waarbij het een tijdje goed gaat (Hazard, Balotelli) maar op een gegeven moment krijgen keepers het trucje door. Ik denk: Schiet hem gewoon hoog in.
Voorspelbaarheid is nooit goed, dus jouw suggestie gaat zeker niet werken. In principe is de keeper altijd in het nadeel omdat die moet reageren, maar hoe meer dezelfde tactiek wordt gebruikt (zowel door verschillende spelers als in de loop van de tijd door dezelfde spelers) hoe meer het reddingspercentage omhoog zal gaan.
pi_207147556
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:00 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Voorspelbaarheid is nooit goed, dus jouw suggestie gaat zeker niet werken. In principe is de keeper altijd in het nadeel omdat die moet reageren, maar hoe meer dezelfde tactiek wordt gebruikt (zowel door verschillende spelers als in de loop van de tijd door dezelfde spelers) hoe meer het reddingspercentage omhoog zal gaan.
Schiet een penalty strak in de hoek en de keeper kan hem vanwege de snelheid al niet houden. Die gasten "werken" hooguit een paar uur per dag, is het voor dat salaris zoveel gevraagd om elke dag een uurtje penalties te trainen?
Het belangrijkste is al de aanloop, daar hoef je niet eens écht op te trainen maar ik als leek kan al zien dat als een speler bijna recht achter de bal gaat staan de penalty 5/10 mis gaat. Als je dan ook nog op de 16 gaat staan is een hard geplaatst schot al voldoende.
pi_207147557
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:00 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Voorspelbaarheid is nooit goed, dus jouw suggestie gaat zeker niet werken. In principe is de keeper altijd in het nadeel omdat die moet reageren, maar hoe meer dezelfde tactiek wordt gebruikt (zowel door verschillende spelers als in de loop van de tijd door dezelfde spelers) hoe meer het reddingspercentage omhoog zal gaan.
Maar er is toch maar 1 optie als speler die het toeval echt uitsluit? Als je hem echt zuiver inschiet kan de keeper hem nooit hebben.
  maandag 19 december 2022 @ 16:18:09 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207147624
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Maar er is toch maar 1 optie als speler die het toeval echt uitsluit? Als je hem echt zuiver inschiet kan de keeper hem nooit hebben.
Dan gaan keepers gewoon eerder duiken. Lange keepers kunnen gewoon op tijd helemaal in de hoek komen zolang spelers zonder twijfel bij hun 1e plan blijven. Dan moeten spelers echt hard en hoog gaan schieten en zullen er meer over/naast gaan. Als je dan "zeker" wil weten dat je scoort wordt door het midden weer de beste optie. Conclusie: variatie is altijd beter.
pi_207147684
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dan gaan keepers gewoon eerder duiken. Lange keepers kunnen gewoon op tijd helemaal in de hoek komen zolang spelers zonder twijfel bij hun 1e plan blijven. Dan moeten spelers echt hard en hoog gaan schieten en zullen er meer over/naast gaan. Als je dan "zeker" wil weten dat je scoort wordt door het midden weer de beste optie. Conclusie: variatie is altijd beter.
Ook lange keepers kunnen de kruising niet halen. :) Bewijs.

  maandag 19 december 2022 @ 16:27:36 #14
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207147729
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ook lange keepers kunnen de kruising niet halen. :) Bewijs.

Ja dat zeg ik, dan moeten spelers penalty's gaan nemen met een groot risico dat ie over/naast gaat. Je neemt nu een voorbeeld van de Nederlandse speler met de beste trap van de 21e eeuw
pi_207147764
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik, dan moeten spelers penalty's gaan nemen met een groot risico dat ie over/naast gaat. Je neemt nu een voorbeeld van de Nederlandse speler met de beste trap van de 21e eeuw
Ik vind het moeilijk te geloven dat profs die al 20 jaar voetballen niet een bal redelijk specifiek kunnen plaatsen. Ja ik weet het, de druk van het stadion enzo spelen ook mee, maar toch zie je zelden een speler een bal hoog inschieten.

Maar ik moet zeggen, ik sta wel vaker versteld van de gebrekkige techniek van nieuwe lichtingen voetballers. Ben er zeker van dat de techniek van veel spelers 15 jaar geleden beter was dan nu.
pi_207147818
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Zo'n 4 centimeter groter.

Het is een onzinnige discussie natuurlijk. Maar niemand die ooit de beste Maradona zag spelen kan met rede zeggen dat Messi groter is. Hoe die speelde in een tijd dat er nog échte beenhouwers op het veld stonden ...
Maar Maradona haalde absoluut niet het maximum uit zijn carrière natuurlijk. Messi heeft ontegensprekelijk een veel grotere sportieve carrière gehad dan Maradona.
In vergelijking Goikoetxea valt zelfs Pepe hartstikke mee :D vwb dat laatste weet ik het niet, zeker als het om tijdsperiode gaat en totaal aantal prijzen, dan wel. Maar wat Maradona met Napoli gedaan heeft, daar komt Messi niet bij in de buurt imo.
  maandag 19 december 2022 @ 16:45:46 #17
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207147881
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat profs die al 20 jaar voetballen niet een bal redelijk specifiek kunnen plaatsen. Ja ik weet het, de druk van het stadion enzo spelen ook mee, maar toch zie je zelden een speler een bal hoog inschieten.

Maar ik moet zeggen, ik sta wel vaker versteld van de gebrekkige techniek van nieuwe lichtingen voetballers. Ben er zeker van dat de techniek van veel spelers 15 jaar geleden beter was dan nu.
Ik zou het graag een keer zien hoor, dat een land een keer durft te zeggen "we zetten vol in op deze tactiek" en dan de kans krijgt om het te laten zien op zo'n toernooi.

Als ik het me goed herinner heeft Chili in die periode rond 2015 dat ze zo goed waren wel eens penaltyseries gehad waarbij alle spelers ze geweldig inschoten, misschien zat deze theorie daar toen wel achter. Maar zoiets bereikt natuurlijk nooit de Nederlandse media.
pi_207147891
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat profs die al 20 jaar voetballen niet een bal redelijk specifiek kunnen plaatsen. Ja ik weet het, de druk van het stadion enzo spelen ook mee, maar toch zie je zelden een speler een bal hoog inschieten.

Maar ik moet zeggen, ik sta wel vaker versteld van de gebrekkige techniek van nieuwe lichtingen voetballers. Ben er zeker van dat de techniek van veel spelers 15 jaar geleden beter was dan nu.
VrOEgER wAS ALlES BeTEr!1!1!!1
pi_207147958
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
In vergelijking Goikoetxea valt zelfs Pepe hartstikke mee :D vwb dat laatste weet ik het niet, zeker als het om tijdsperiode gaat en totaal aantal prijzen, dan wel. Maar wat Maradona met Napoli gedaan heeft, daar komt Messi niet bij in de buurt imo.
Overdrijf je wat betreft dat laatste nou ook niet een klein beetje? Maradonna kwam binnen in de zomer van 1984 en Napoli had voor zijn komst er 2 slechte seizoenen op zitten maar was daarvoor ook altijd een club net onder de top. En in zijn eerste seizoen werden ze gewoon nog 8ste.



Pas nadat Ciro Ferrara, Salvatore Bagni, Fernando de Napoli, Giordano en Careca werden toegevoegd aan het elftal (allemaal na de komst van Maradonna) begon het elftal echt te presteren en wonnen ze inderdaad 2 keer de landstitel. Het was natuurlijk een geweldige prestatie met Maradonna in de hoofdrol en als absolute sterspeler maar op internationaal vlak kwamen ze niet veel verder dan 1 Uefa Cup. Maradonna behaalde goede statistieken maar er zaten ook seizoenen bij dat hij maar tot 9 of 6 goals kwam in de competitie.

Ontzettend knap, ontegenzeggelijk, en vrij uniek maar om nou te zeggen dat het de 672 goals in 16 seizoenen Barcelona van Messi overtreft... Nou nee eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2022 16:52:13 ]
pi_207148302
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een onzin vergelijkingen dit. Pak lekker de statistieken die in je voordeel van je argument zijn en negeer de rest.
Messi-Mbappe

Jeugd WK: 1-0
Olympische spelen: 1-0
Champions League: 2-0
World Cup: 0-1

Kan ook zo zijn dat Kylian ergens rond z'n 27ste geblesseerd raakt en geen bal fatsoenlijk meer kan raken zonder pijn. Zoals met Marco van Basten.

We genieten gewoon verder van de tovenaars. We zien wel dat de toekomst brengt.
Wat hebben teamprestaties te maken met individuele spelers. Dat plaatje van mij ging juist om de individuele statistieken, lijken me een stuk relevanter dan wat een team waar ze bij speelden heeft gedaan.
pi_207148314
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Overdrijf je wat betreft dat laatste nou ook niet een klein beetje? Maradonna kwam binnen in de zomer van 1984 en Napoli had voor zijn komst er 2 slechte seizoenen op zitten maar was daarvoor ook altijd een club net onder de top. En in zijn eerste seizoen werden ze gewoon nog 8ste.

[ afbeelding ]

Pas nadat Ciro Ferrara, Salvatore Bagni, Fernando de Napoli, Giordano en Careca werden toegevoegd aan het elftal (allemaal na de komst van Maradonna) begon het elftal echt te presteren en wonnen ze inderdaad 2 keer de landstitel. Het was natuurlijk een geweldige prestatie met Maradonna in de hoofdrol en als absolute sterspeler maar op internationaal vlak kwamen ze niet veel verder dan 1 Uefa Cup. Maradonna behaalde goede statistieken maar er zaten ook seizoenen bij dat hij maar tot 9 of 6 goals kwam in de competitie.

Ontzettend knap, ontegenzeggelijk, en vrij uniek maar om nou te zeggen dat het de 672 goals in 16 seizoenen Barcelona van Messi overtreft... Nou nee eigenlijk.
Wellicht. maar het is ook net welke waarde je er aan hecht. Wat ik al zei, qua tijdsduur en dientengevolge prijzen staat er geen maat op Messi. Maar Barca was al het rijkste team van de wereld en een goed lopende machine toen hij daar binnen kwam, dat het nog groter werd met Messi kan niemand ontkennen. Dat vind ik toch wat anders dan een Italiaanse subtopper uit het arme zuiden en die bij de hand nemen. Dat een speler dat niet alleen kan lijkt me evident maar dat geldt ook voor Messi.

Consistent voor zo lang op zo'n hoog niveau spelen zullen we niet snel meer gaan zien denk ik. Maar aan zeer hoge pieken hecht ik ook waarde. Wat mij betreft is Messi wel de beste aller tijden maar niet de goat.
  maandag 19 december 2022 @ 17:41:55 #22
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207148553
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Overdrijf je wat betreft dat laatste nou ook niet een klein beetje? Maradonna kwam binnen in de zomer van 1984 en Napoli had voor zijn komst er 2 slechte seizoenen op zitten maar was daarvoor ook altijd een club net onder de top. En in zijn eerste seizoen werden ze gewoon nog 8ste.

[ afbeelding ]

Pas nadat Ciro Ferrara, Salvatore Bagni, Fernando de Napoli, Giordano en Careca werden toegevoegd aan het elftal (allemaal na de komst van Maradonna) begon het elftal echt te presteren en wonnen ze inderdaad 2 keer de landstitel. Het was natuurlijk een geweldige prestatie met Maradonna in de hoofdrol en als absolute sterspeler maar op internationaal vlak kwamen ze niet veel verder dan 1 Uefa Cup. Maradonna behaalde goede statistieken maar er zaten ook seizoenen bij dat hij maar tot 9 of 6 goals kwam in de competitie.

Ontzettend knap, ontegenzeggelijk, en vrij uniek maar om nou te zeggen dat het de 672 goals in 16 seizoenen Barcelona van Messi overtreft... Nou nee eigenlijk.
In die tijd scoorde men wel gewoon véél minder dan nu omdat er gewoon beenhard verdedigd werd. Zeker in Italië. Tussen 1978 en 1988 kwam de topschutter in de Serie A maar één keer aan 20 goals.
Bij de helft van de goals die men nu maakt had men je in de jaren '80 onderweg gewoon al ergens halfweg je actie onder de modderige grasmat geschopt. En zwaaide de scheids dat je - ondanks je beenbreuk - maar gewoon moest opstaan ...
Niet dat we daarnaar terug moeten van mij hoor, absoluut niet. Maar het was toch op momenten een totaal andere sport toen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 19 december 2022 @ 17:54:13 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207148739
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:13 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Wat een onzin. De penalties van Argentinie waren ook redelijk kut geschoten, blijkbaar is deze keeper een natuurtalent, veel zullen ze er bij Argentinië ook niet aan gedaan hebben.
Hopelijk gaat het Nederlands elftal zich volgend toernooi zich er eens in verdiepen hoe een penalty genomen/gestopt moet worden. En dan niet bij een of andere volleybalcoach of Hans van Breukelen type.

Maar goed, dit roep ik al 25 jaar, denk niet dat ik het nog ga meemaken. Het credo zal nu wel worden, ja we hebben er in Qatar op geoefend,zie je wel, je kan er niet op oefenen.
quote:
Argentina has played a penalty shootout in the World Cup six times, winning it five times. Its latest shootout came in the quartefinal of the Qatar World Cup where it beat the Netherlands. It is one the more successful sides in shootouts with a success rate of 80%.
quote:
FIFA World Cup matches involving the Netherlands have reached penalty shootouts only on four occasions with the Dutch team ending up on the losing side three times.
Raad eens van wie Nederland 2x verloor op het WK? Van Argentinië. Daarnaast van Brazilië, een ander Zuid-Amerikaans land. Die van Argentinië zijn uitstekend met 5 van de 6 series op een WK gewonnen. Nederland wint alleen van Costa Rica ( :') ). Dan komt er toch een element bij kijken wat wij kennelijk missen. Met je "wat een onzin".

Onze EK statistieken met penalty's zijn ook niet denderend goed. 1992 5-4 verloren van de Denen, 1996 5-4 van Frankrijk, 2000 3-1 van Italië met 2 gemiste penalty's in de wedstrijd, 2004 eindelijk een keer gewonnen met 5-4 van Zweden.
pi_207148755
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
In die tijd scoorde men wel gewoon véél minder dan nu omdat er gewoon beenhard verdedigd werd. Zeker in Italië. Tussen 1978 en 1988 kwam de topschutter in de Serie A maar één keer aan 20 goals.
Bij de helft van de goals die men nu maakt had men je in de jaren '80 onderweg gewoon al ergens halfweg je actie onder de modderige grasmat geschopt. En zwaaide de scheids dat je - ondanks je beenbreuk - maar gewoon moest opstaan ...
Niet dat we daarnaar terug moeten van mij hoor, absoluut niet. Maar het was toch op momenten een totaal andere sport toen ...
Mee eens, zelfs het bejubelde "Laranja mechanica" in 1974 tegen Brazilië zou anno 2022 een ordinaire schoppartij worden genoemd

  maandag 19 december 2022 @ 18:47:19 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207149469
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
[..]
[..]
Raad eens van wie Nederland 2x verloor op het WK? Van Argentinië. Daarnaast van Brazilië, een ander Zuid-Amerikaans land. Die van Argentinië zijn uitstekend met 5 van de 6 series op een WK gewonnen. Nederland wint alleen van Costa Rica ( :') ). Dan komt er toch een element bij kijken wat wij kennelijk missen. Met je "wat een onzin".

Onze EK statistieken met penalty's zijn ook niet denderend goed. 1992 5-4 verloren van de Denen, 1996 5-4 van Frankrijk, 2000 3-1 van Italië met 2 gemiste penalty's in de wedstrijd, 2004 eindelijk een keer gewonnen met 5-4 van Zweden.
2004 was echt bizar. Toen was het trauma extreem groot met 4 opeenvolgende verloren strafschoppenseries in de 5 toernooien die we daarvoor gespeeld hadden. _O-

En wie scoorden toen de penals? Reiziger en Heitinga onder andere en een hele jonge Robben van 20 jaar.

Dat was voor mijn gevoel wel een beetje een ‘we gaan het compleet anders doen’.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')