abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207149558
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
In die tijd scoorde men wel gewoon véél minder dan nu omdat er gewoon beenhard verdedigd werd. Zeker in Italië. Tussen 1978 en 1988 kwam de topschutter in de Serie A maar één keer aan 20 goals.
Bij de helft van de goals die men nu maakt had men je in de jaren '80 onderweg gewoon al ergens halfweg je actie onder de modderige grasmat geschopt. En zwaaide de scheids dat je - ondanks je beenbreuk - maar gewoon moest opstaan ...
Niet dat we daarnaar terug moeten van mij hoor, absoluut niet. Maar het was toch op momenten een totaal andere sport toen ...
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.


Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
pi_207149614
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.


Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
Ach joh, zelfs Mertens heeft meer gedaan bij Napels dan Maradona.
  maandag 19 december 2022 @ 18:56:37 #28
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207149617
Maradona kon geen gouden bal winnen in die tijd, die was alleen voor Europeanen
pi_207149760
Eigenlijk kun je zelfs Wout Weghorst hoger inschatten dan Maradona
pi_207149776
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 18:56 schreef hhh38 het volgende:
Maradona kon geen gouden bal winnen in die tijd, die was alleen voor Europeanen
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
pi_207150080
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Ik ben het met je eens in je eindconclusie, maar juist iemand die pretendeert statistiek te snappen zou moeten begrijpen dat statistiek in deze context geen reet zegt.

Het spelletje is onvergelijkbaar (tactisch en conditioneel met name), er worden veel meer wedstrijden gespeeld, de spelregels zijn op een aantal punten gewijzigd en het algehele niveau van spelers en ploegen is verder genivelleerd. Sommige dingen spreken in het voordeel van Messi, andere in het voordeel van Maradona.

Maradona. Met 1 'N'.
pi_207150515
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:39 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Iedereen weet dat je de meeste kans hebt om een penalty te stoppen door zo lang mogelijk te wachten. Behalve bij het Nederlands elftal helaas.
Een strafschop tijdens reguliere speeltijd wordt meestal genomen door een expert, die heel goed weet wat hij doet en de bal hard in een hoek kan schieten. Bovendien is de druk meestal niet zo hoog als tijdens een penaltyreeks. In dat geval doet de keeper er denk ik beter aan om een hoek te kiezen voor de bal daadwerkelijk geraakt wordt.

In een penaltyreeks zou ik inderdaad blijven staan tot de bal geraakt wordt - misschien tenzij je weet dat je een koele kikker met heel veel penalty-ervaring tegenover je hebt.

De keeper van Argentinië kiest weliswaar vaak een hoek, maar hij gaat daarbij af op de lichaamstaal van de nemer. Als die niet verbloemd wordt, kun je daar ook veel uit halen.
pi_207150544
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Maradona is een religie.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 19 december 2022 @ 20:10:08 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207150864
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 18:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]
2004 was echt bizar. Toen was het trauma extreem groot met 4 opeenvolgende verloren strafschoppenseries in de 5 toernooien die we daarvoor gespeeld hadden. _O-

En wie scoorden toen de penals? Reiziger en Heitinga onder andere en een hele jonge Robben van 20 jaar.

Dat was voor mijn gevoel wel een beetje een ‘we gaan het compleet anders doen’.
Ja en we wonnen hem ook nog in de verlenging van de strafschoppenserie, als de druk echt extreem hoog is. Het heeft niet mogen baten. Het is veelzeggend dat we alleen van Zweden en Costa Rica hebben gewonnen met penalty's en van betere voetballanden dan Zweden en Costa Rica alleen maar hebben verloren.
  maandag 19 december 2022 @ 20:11:52 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207150900
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens in je eindconclusie, maar juist iemand die pretendeert statistiek te snappen zou moeten begrijpen dat statistiek in deze context geen reet zegt.

Het spelletje is onvergelijkbaar (tactisch en conditioneel met name), er worden veel meer wedstrijden gespeeld, de spelregels zijn op een aantal punten gewijzigd en het algehele niveau van spelers en ploegen is verder genivelleerd. Sommige dingen spreken in het voordeel van Messi, andere in het voordeel van Maradona.

Maradona. Met 1 'N'.
Vergeet ook niet dat in de ondersteuning en het salaris ook heeeeeeel veel is verbeterd. Meer support en meer motivatie om langer te blijven aan de top.
pi_207151065
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat in de ondersteuning en het salaris ook heeeeeeel veel is verbeterd. Meer support en meer motivatie om langer te blijven aan de top.
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook niet zo was)
  maandag 19 december 2022 @ 20:18:49 #37
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207151089
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook zo was)
Fair enough.
  maandag 19 december 2022 @ 20:22:18 #38
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207151189
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Messi haalde absoluut méér uit zijn carrière dan Maradona. Daar valt niet over te discussiëren.

Maar ik durf betwijfelen of de allerbeste Messi ooit zo goed was als de allerbeste Maradona. Wat Maradona tussen '82 en '90 in een periode van onwaarschijnlijke beenhouwers deed was echt bijzonder. Men probeerde in die tijd hem niet de bal af te nemen, maar gewoon doormidden te schoppen. Iets wat eigenlijk alleen Goikoetxea die hem een beenbreuk schopte in Spanje is gelukt.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 19 december 2022 @ 20:23:37 #39
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207151219
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook niet zo was)
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 19 december 2022 @ 21:02:53 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207151940
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...
Compleet de pan uit flippen over 'het gebrek aan respect' van Van Gaal omdat die had gezegd dat Nederland door uitvoerige training op strapschoppen hopelijk misschien in het voordeel zou zijn en dan zelf dit over Mbappe roepen: https://www.ad.nl/wk-voet(...)ian-mbappe~a9325187/ .
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207152109
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.

Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
  maandag 19 december 2022 @ 21:37:21 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207152599
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.

Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat ze, naast dat ze kleurrijk waren, ook nog heel aardig konden voetballen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207153245
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 21:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat ze, naast dat ze kleurrijk waren, ook nog heel aardig konden voetballen.
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.
  maandag 19 december 2022 @ 22:20:38 #44
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_207153416
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.
Nee, dit kan niet.
  maandag 19 december 2022 @ 22:25:21 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207153499
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 19 december 2022 @ 22:27:38 #46
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207153537
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearer
  maandag 19 december 2022 @ 22:28:46 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207153561
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearer
Heeft wel mooie stats.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2022 @ 22:33:07 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_207153638
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.

Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
Het is Maradona

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2022 @ 22:35:38 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_207153685
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.

Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Cantona gekozen tot speler van de eeuw bij Man U.

Nog een briljante column over geschreven.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 19 december 2022 @ 22:36:43 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_207153704
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).
Zeker beter dan de overgewaardeerde Beckham.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')