Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.quote:Op maandag 19 december 2022 17:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In die tijd scoorde men wel gewoon véél minder dan nu omdat er gewoon beenhard verdedigd werd. Zeker in Italië. Tussen 1978 en 1988 kwam de topschutter in de Serie A maar één keer aan 20 goals.
Bij de helft van de goals die men nu maakt had men je in de jaren '80 onderweg gewoon al ergens halfweg je actie onder de modderige grasmat geschopt. En zwaaide de scheids dat je - ondanks je beenbreuk - maar gewoon moest opstaan ...
Niet dat we daarnaar terug moeten van mij hoor, absoluut niet. Maar het was toch op momenten een totaal andere sport toen ...
Ach joh, zelfs Mertens heeft meer gedaan bij Napels dan Maradona.quote:Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.
Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.quote:Op maandag 19 december 2022 18:56 schreef hhh38 het volgende:
Maradona kon geen gouden bal winnen in die tijd, die was alleen voor Europeanen
Ik ben het met je eens in je eindconclusie, maar juist iemand die pretendeert statistiek te snappen zou moeten begrijpen dat statistiek in deze context geen reet zegt.quote:Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Een strafschop tijdens reguliere speeltijd wordt meestal genomen door een expert, die heel goed weet wat hij doet en de bal hard in een hoek kan schieten. Bovendien is de druk meestal niet zo hoog als tijdens een penaltyreeks. In dat geval doet de keeper er denk ik beter aan om een hoek te kiezen voor de bal daadwerkelijk geraakt wordt.quote:Op maandag 19 december 2022 13:39 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je de meeste kans hebt om een penalty te stoppen door zo lang mogelijk te wachten. Behalve bij het Nederlands elftal helaas.
Maradona is een religie.quote:Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Fair enough. Maar verder is toch moeilijk vol te houden dat Maradonna de grootste zou zijn? Zelfs als je alle individuele prijzen wegstreept dan zijn alle statistieken in het voordeel van Messi. Die het ook nog eens veel langer volhield, Maradonna was in feite alleen tussen 85 en 90 de allerbeste.
Ja en we wonnen hem ook nog in de verlenging van de strafschoppenserie, als de druk echt extreem hoog is. Het heeft niet mogen baten. Het is veelzeggend dat we alleen van Zweden en Costa Rica hebben gewonnen met penalty's en van betere voetballanden dan Zweden en Costa Rica alleen maar hebben verloren.quote:Op maandag 19 december 2022 18:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
2004 was echt bizar. Toen was het trauma extreem groot met 4 opeenvolgende verloren strafschoppenseries in de 5 toernooien die we daarvoor gespeeld hadden.
En wie scoorden toen de penals? Reiziger en Heitinga onder andere en een hele jonge Robben van 20 jaar.
Dat was voor mijn gevoel wel een beetje een ‘we gaan het compleet anders doen’.
Vergeet ook niet dat in de ondersteuning en het salaris ook heeeeeeel veel is verbeterd. Meer support en meer motivatie om langer te blijven aan de top.quote:Op maandag 19 december 2022 19:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens in je eindconclusie, maar juist iemand die pretendeert statistiek te snappen zou moeten begrijpen dat statistiek in deze context geen reet zegt.
Het spelletje is onvergelijkbaar (tactisch en conditioneel met name), er worden veel meer wedstrijden gespeeld, de spelregels zijn op een aantal punten gewijzigd en het algehele niveau van spelers en ploegen is verder genivelleerd. Sommige dingen spreken in het voordeel van Messi, andere in het voordeel van Maradona.
Maradona. Met 1 'N'.
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook niet zo was)quote:Op maandag 19 december 2022 20:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat in de ondersteuning en het salaris ook heeeeeeel veel is verbeterd. Meer support en meer motivatie om langer te blijven aan de top.
Fair enough.quote:Op maandag 19 december 2022 20:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook zo was)
Messi haalde absoluut méér uit zijn carrière dan Maradona. Daar valt niet over te discussiëren.quote:Op maandag 19 december 2022 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...quote:Op maandag 19 december 2022 20:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Weet alleen niet of dat bij Maradona veel verschil had gemaakt (zoals dat bij bijvoorbeeld Ronaldinho ook niet zo was)
Compleet de pan uit flippen over 'het gebrek aan respect' van Van Gaal omdat die had gezegd dat Nederland door uitvoerige training op strapschoppen hopelijk misschien in het voordeel zou zijn en dan zelf dit over Mbappe roepen: https://www.ad.nl/wk-voet(...)ian-mbappe~a9325187/ .quote:Op maandag 19 december 2022 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.quote:Op maandag 19 december 2022 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Net zoals bij pakweg George Best, Paul Gascoigne of Eric Cantona. Dat maakt ook deel uit van de legende van sommige spelers natuurlijk. Net zoals er bij die Argentijnse keeper nu ook duidelijk een vijs loszit ...
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat ze, naast dat ze kleurrijk waren, ook nog heel aardig konden voetballen.quote:Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.
Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.quote:Op maandag 19 december 2022 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat ze, naast dat ze kleurrijk waren, ook nog heel aardig konden voetballen.
Nee, dit kan niet.quote:Op maandag 19 december 2022 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).quote:Op maandag 19 december 2022 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Cantona, vooruit. Maar Gascoigne? Mwa.
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearerquote:Op maandag 19 december 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).
Heeft wel mooie stats.quote:Op maandag 19 december 2022 22:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearer
Het is Maradonaquote:Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.
Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
Cantona gekozen tot speler van de eeuw bij Man U.quote:Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.
Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Zeker beter dan de overgewaardeerde Beckham.quote:Op maandag 19 december 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beste Engelse speler na het stoppen van Keegan en voor de opkomst van Beckham/Scholes (misschien zelfs beter dan Beckham en Scholes).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |