abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207154974
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.

Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Dit is wel het toppunt van scorebordjournalistiek
pi_207155071
twitter
pi_207155453
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Pietje was waarschijnlijk meer fan van Shearer
Ja tuurlijk, heeft toch ook veel meer laten zien? :') Wat is dit nou weer? Gascoigne heeft een paar leuke ballen voor Tottenham en Newcastle getrapt maar is zelfs niet in de buurt gekomen van wereldtop.
pi_207156128
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
[..]
[..]
Raad eens van wie Nederland 2x verloor op het WK? Van Argentinië. Daarnaast van Brazilië, een ander Zuid-Amerikaans land. Die van Argentinië zijn uitstekend met 5 van de 6 series op een WK gewonnen. Nederland wint alleen van Costa Rica ( :') ). Dan komt er toch een element bij kijken wat wij kennelijk missen. Met je "wat een onzin".

Onze EK statistieken met penalty's zijn ook niet denderend goed. 1992 5-4 verloren van de Denen, 1996 5-4 van Frankrijk, 2000 3-1 van Italië met 2 gemiste penalty's in de wedstrijd, 2004 eindelijk een keer gewonnen met 5-4 van Zweden.
Ja natuurlijk missen wij een element, dat zeg ik toch? Namelijk dat we totaal niet voorbereid zijn op penaltys.

Goed, misschien heeft de keeper van Argentinie zich wel ingelezen, maar daar lijkt het me niet het type voor.
De penaltys van Argentinie waren zeker niet onhoudbaar, een goed voorbereidde keeper had er wel 1 of 2 kunnen stoppen.
  dinsdag 20 december 2022 @ 10:00:48 #55
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207156422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 09:28 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Ja natuurlijk missen wij een element, dat zeg ik toch? Namelijk dat we totaal niet voorbereid zijn op penaltys.

Goed, misschien heeft de keeper van Argentinie zich wel ingelezen, maar daar lijkt het me niet het type voor.
De penaltys van Argentinie waren zeker niet onhoudbaar, een goed voorbereidde keeper had er wel 1 of 2 kunnen stoppen.
Jij focust je op deze reeks, met deze keeper. Ik trek het breder en probeer de historisch slechte prestaties van Nederland en de goede prestaties van Argentinië te verklaren. Dat gaat namelijk verder dan alleen deze reeks. Naast het onzin te noemen doe je ook geen moeite om verder te kijken dan deze reeks. Elke keer alleen "onvoorbereid" is geen verklaring. Dan zou je moeten aantonen dat andere landen significant meer penalty's nemen dan Nederland en betere keeperstraining hadden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Richestorags op 20-12-2022 10:06:07 ]
pi_207156716
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 02:16 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Gvd :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 december 2022 @ 10:41:03 #57
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_207156779
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het zelf altijd vrij vreemd dat totaaldebielen als de namen die jij noemt (en die door hun levensstijl hun carrière met jaren hebben verkort) op het schild worden gehesen als legendes omdat ze zo excentriek waren.

Heb ook helemaal niets met Gascoigne en Cantona.
Ik heb Cantona en Gascoigne meegemaakt op het veld, dat waren grootheden.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 20 december 2022 @ 10:44:30 #58
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_207156804
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Allemaal wel waar maar dan nog werd Maradonna meestal niet eens topscorer, maar 1 keer met 15 goals. Terwijl Messi alle records brak bij Barcelona en er uit mijn hoofd zelfs meer dan 80 goals maakte in 1 jaar. Het was razendknap wat Maradonna heeft gedaan maar om nou te zeggen dat hij zoals Messi meer dan 15 jaar de allerbeste van zijn generatie was? Nee. Ter herinnering: Van Basten won in die Maradonna-jaren ook gewoon 3 gouden ballen. Volgens mij wordt het oprecht heel lastig om op clubniveau vol te houden dat Maradonna groter zou zijn dan Messi. Messi heeft ook gewoon 4 Champions Leagues in de kast staan terwijl Maradonna in de EC I nooit iets noemenswaardigs heeft neergezet.

Edit: Messi scoorde 91 keer in 2012, een wereldrecord.
Wat lul jij dom zeg, met je cijfertjesgegeil, Maradona heeft de goddelijke status in Napels. Verdiep je eerst maar eens hoe dat komt.
Maradona was de absolute regisseur van Napoli en op het WK 1986 en daarom is hij de grootste. Al maakt Messi er 200 in een seizoen, nimmer zal hij voor mij dezelfde status krijgen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_207156806
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 10:41 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik heb Cantona en Gascoigne meegemaakt op het veld, dat waren grootheden.
stond je in de mandekking?
  dinsdag 20 december 2022 @ 10:58:01 #60
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_207156906
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 december 2022 10:44 schreef aTypisch het volgende:

[..]
stond je in de mandekking?
Lol, dat zou een vernedering zijn geweest.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_207157098
twitter
  dinsdag 20 december 2022 @ 11:15:51 #62
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207157126
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 01:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dit is wel het toppunt van scorebordjournalistiek
Iniesta, waardeloze voetballer. Stond op 10 maar scoorde nooit.
pi_207157195
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Iniesta, waardeloze voetballer. Stond op 10 maar scoorde nooit.
Ja, dit dus _O-
pi_207157298
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 10:44 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Wat lul jij dom zeg, met je cijfertjesgegeil, Maradona heeft de goddelijke status in Napels. Verdiep je eerst maar eens hoe dat komt.
Maradona was de absolute regisseur van Napoli en op het WK 1986 en daarom is hij de grootste. Al maakt Messi er 200 in een seizoen, nimmer zal hij voor mij dezelfde status krijgen.
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
  dinsdag 20 december 2022 @ 13:50:38 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207158871
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
Exact. Ik had wel eens willen zien hoe legendarisch Messi was als hij bij een mindere god speelde, laten we zeggen een Arsenal. Had hij dan ook 5 CL's weten binnen te slepen en zijn team naar grote hoogten kunnen liften? Waarschijnlijk zou hij dan bekend staan als een zeer groot voetballer, echter zonder een grote prijzenkast. Beetje zoals Bergkamp bijvoorbeeld (niet dat ik hun niveau aan elkaar gelijk stel, Messi was echt wel beter dan Bergkamp). Barcelona zat vol met gestoord goede spelers door hun (geleende / gejatte) rijkdom.

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 20-12-2022 14:04:37 ]
pi_207158887
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 13:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. Ik had wel eens willen zien hoe legendarisch Messi was als hij bij een mindere god speelde, laten we zeggen een Arsenal. Had hij dan ook 5 CL's weten binnen te slepen en zijn team naar grote hoogten kunnen liften? Waarschijnlijk zou hij dan bekend staan als een zeer groot voetballer, echter zonder een grote prijzenkast. Beetje zoals Bergkamp bijvoorbeeld. Barcelona zat vol met gestoord goede spelers door hun rijkdom.
Het is wel redelijk uniek dat een speler constant zo goed is. Laat staan dat je twee spelers hebt die in ieder geval qua stats een beetje hetzelfde presteren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 20 december 2022 @ 13:55:10 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207158949
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 13:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is wel redelijk uniek dat een speler constant zo goed is. Laat staan dat je twee spelers hebt die in ieder geval qua stats een beetje hetzelfde presteren.
Zeker, ik denk dat hij bij (uit mijn eerdere voorbeeld) Arsenal ook uitzonderlijk goed zou zijn geweest. Bekend zou hebben gestaan als één van de beste voetballers ooit. Uitzonderlijk goed. Echter, ik denk niet dat Messi het type is dat de rest van Arsenal boven zichzelf zou hebben laten uitstijgen en meerdere CL's had laten pakken.

Dat vond ik nog meer een gemis aan Ronaldo. Ronaldo is een hele goede scoringsmachine, maar vaak eerder een stoorfactor in het team dan een verbinder. Maakte ook weinig kansen voor anderen. Messi was daar dit WK echt wel goed in en het leek ook alsof de rest van de spelers zich dit keer aan hem optrokken. Hiervoor heeft hij het op veel momenten ook laten afweten bij Argentinië.

[ Bericht 17% gewijzigd door Richestorags op 20-12-2022 14:02:46 ]
pi_207159098
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Iniesta, waardeloze voetballer. Stond op 10 maar scoorde nooit.
Pietje heeft Gascoigne en Cantona nooit zien voetballen buiten YouTube-filmpjes om...
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 14:10:52 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_207159174
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
Pelé en Cruijff maakten Santos en Ajax groot. Die wonnen EC-1's, Coppa America en wereldbekers. Maradona een UEFA-cupje.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207159239
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 13:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. Ik had wel eens willen zien hoe legendarisch Messi was als hij bij een mindere god speelde, laten we zeggen een Arsenal. Had hij dan ook 5 CL's weten binnen te slepen en zijn team naar grote hoogten kunnen liften? Waarschijnlijk zou hij dan bekend staan als een zeer groot voetballer, echter zonder een grote prijzenkast. Beetje zoals Bergkamp bijvoorbeeld (niet dat ik hun niveau aan elkaar gelijk stel, Messi was echt wel beter dan Bergkamp). Barcelona zat vol met gestoord goede spelers door hun (geleende / gejatte) rijkdom.
Ik vind Bergkamp een erg slecht voorbeeld. Als je in de encyclopedie zoekt naar 'momenten voetballer' dan staat zijn foto er. Erg overschatte speler omdat er wat leuke compilaties zijn, maar totaal niet zo constant als de echte grote.

Misschien had hij meer uit zijn carrière kunnen halen zonder die vliegangst, maar ik betwijfel het of hij dan wel bij een echt grote club was gekomen.
pi_207159242
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 13:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zeker, ik denk dat hij bij (uit mijn eerdere voorbeeld) Arsenal ook uitzonderlijk goed zou zijn geweest. Bekend zou hebben gestaan als één van de beste voetballers ooit. Uitzonderlijk goed. Echter, ik denk niet dat Messi het type is dat de rest van Arsenal boven zichzelf zou hebben laten uitstijgen en meerdere CL's had laten pakken.
Dat is in het hedendaagse voetbal sowieso ondenkbaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 14:35:44 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_207159425
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vind Bergkamp een erg slecht voorbeeld. Als je in de encyclopedie zoekt naar 'momenten voetballer' dan staat zijn foto er. Erg overschatte speler omdat er wat leuke compilaties zijn, maar totaal niet zo constant als de echte grote.

Misschien had hij meer uit zijn carrière kunnen halen zonder die vliegangst, maar ik betwijfel het of hij dan wel bij een echt grote club was gekomen.
Cruijff wilde Bergkamp bij Barcelona mocht Romario niet te halen blijken. En Inter is geen echt grote club :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207159487
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Hij lijkt compleet voorbij te gaan aan de verschillen tussen de clubs. Een subtopper in het arme zuiden van Italië versus een top 3 rijkste club van de wereld. En dat waren ze al voordat Messi daar doorbrak.
Bij die club speelde Maradona zelf ook natuurlijk.. Al was de status toen vast anders
pi_207159505
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Pietje heeft Gascoigne en Cantona nooit zien voetballen buiten YouTube-filmpjes om...
Plekje 3

https://www.sportskeeda.c(...)-last-five-decades/3
pi_207159523
quote:
Met daaronder reacties:

The Football Historian 4 y
Would have agreed with this article except for two glaring flaws - Paul Gascoigne and George Best. Gazza was a seriously talented fellow but never got the recognition he deserved. And Best overrated!!! I doubt your footballing sense and the judging ability. That Best performed unbelievably while being drunk is testament to his capabilities. Rather, Best is underrated. Indeed, his football suffered very much due to his propensity for women, booze and glamour. But to deny his talent as one of the contenders for the top 10 greatest footballer of all time is utter ignorance and stupidity of judgment.

Daniel Ara Kelegian 5 y
LOL! Gascoigne, Rossi and Best overrated?? You are stoned.

Hoe dan ook, ik zou niet perse afgaan op een website. Ik kan ook met volgende aan komen zetten


Maakt Gascoigne niet meteen beste voetballer ooit...
pi_207159553
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Met daaronder reacties:

The Football Historian 4 y
Would have agreed with this article except for two glaring flaws - Paul Gascoigne and George Best. Gazza was a seriously talented fellow but never got the recognition he deserved. And Best overrated!!! I doubt your footballing sense and the judging ability. That Best performed unbelievably while being drunk is testament to his capabilities. Rather, Best is underrated. Indeed, his football suffered very much due to his propensity for women, booze and glamour. But to deny his talent as one of the contenders for the top 10 greatest footballer of all time is utter ignorance and stupidity of judgment.

Daniel Ara Kelegian 5 y
LOL! Gascoigne, Rossi and Best overrated?? You are stoned.

Hoe dan ook, ik zou niet perse afgaan op een website. Ik kan ook met volgende aan komen zetten


Maakt Gascoigne niet meteen beste voetballer ooit...
Er zijn altijd wel fanboys die er anders overdenken natuurlijk. Maar denk dat Shearer meer heeft laten zien dan Gascoigne, stuk langere carrière gehad ook.
pi_207159682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:35 schreef tong80 het volgende:

[..]
Cruijff wilde Bergkamp bij Barcelona mocht Romario niet te halen blijken. En Inter is geen echt grote club :?

:T
Zijn verblijf bij Inter was niet bepaald een succes. En of Inter in die jaren een grote club was, daar kun je ook nog wel even over discussiëren, in '93 een uitschieter, verder ze werden 13e en 6e in Italië met Bergkamp. :')

En wat Cruijff zou hebben gewild... Nou ja, lekker boeiend. Romario was niet één maar wel drie klassen beter dan Bergkamp.
pi_207159708
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Er zijn altijd wel fanboys die er anders overdenken natuurlijk. Maar denk dat Shearer meer heeft laten zien dan Gascoigne, stuk langere carrière gehad ook.
Dat soort cultfiguren met inzet, passie en een beetje dubieus gedoe worden met de jaren vaak groter gemaakt dan ze waren. Al vind ik Cantona wat dat betreft wel een uitzondering, dat was gewoon een zeer begaafd voetballer.

Sommige van die keienbijters juist weer afgeschilderd als lompe horken, terwijl ze technisch toch heel behoorlijk konden voetballen. Hard, maar ook vaak wel correct.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 15:11:41 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_207159734
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zijn verblijf bij Inter was niet bepaald een succes. En of Inter in die jaren een grote club was, daar kun je ook nog wel even over discussiëren, in '93 een uitschieter, verder ze werden 13e en 6e in Italië met Bergkamp. :')

En wat Cruijff zou hebben gewild... Nou ja, lekker boeiend. Romario was niet één maar wel drie klassen beter dan Bergkamp.
Alsof Maradona slaagde bij Barcelona. Manchester United is bij jouw definitie ook geen absolute topclub. Die werden 25 jaar geen kampioen terwijl ze zelfs degradeerden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207159827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:11 schreef tong80 het volgende:

[..]
Alsof Maradona slaagde bij Barcelona. Manchester United is bij jouw definitie ook geen absolute topclub. Die werden 25 jaar geen kampioen terwijl ze zelfs degradeerden.

:T
Het gaat natuurlijk over de fase waarin hij daar speelde.

En ik houd absoluut geen Maradona pleidooi hier.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 15:24:25 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_207159839
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk over de fase waarin hij daar speelde.

En ik houd absoluut geen Maradona pleidooi hier.
Dus je bent per periode een topclub of niet :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207159894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat soort cultfiguren met inzet, passie en een beetje dubieus gedoe worden met de jaren vaak groter gemaakt dan ze waren. Al vind ik Cantona wat dat betreft wel een uitzondering, dat was gewoon een zeer begaafd voetballer.

Sommige van die keienbijters juist weer afgeschilderd als lompe horken, terwijl ze technisch toch heel behoorlijk konden voetballen. Hard, maar ook vaak wel correct.
Ook bij de geweldige prestaties van Cantona zijn genoeg kritische kanttekeningen te plaatsen, zie onderstaand artikel. Leuk artikeltje overigens, dus neem er de tijd voor.

https://bleacherreport.co(...)pl-star-eric-cantona

quote:
Let us look at club football first. Cantona struck 161 goals in 432 appearances in his club career. A respectable sum, but hardly one that sends shivers down the spines of your Pele's, Cruyff’s, Maradona's and Muller's.

Most noticeable is that he only managed 432 games. Even Maradona, with all of his personal problems, managed 590 club matches. Surely longevity is as much a factor in judging a player as anything else?

Cantona made his debut for Auxerre in 1983, at age 17, he retired from football in 1997, at just 30, in a huge shock. His early retirement is another factor in the myth of Cantona, we miss most what we feel we have been deprived of.

In reality though, was Cantona really such a big miss? Manchester United managed to win the treble without him just two seasons after his retirement. That doesn’t exactly suggest that they had difficulty replacing him does it?

Natuurlijk zullen anderen weer zeggen dat ik teveel naar statistieken kijk maar toch is er eigenlijk bar weinig wat erop wijst dat Cantona echt zo'n genie was. Niets laten zien voor de Franse ploeg, niets in de Champions League, klaar op zijn 30ste, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Begaafd was hij op zich wel, maar als je hem afrekent op pure prestaties viel het erg tegen. En dat gold natuurlijk nog in het kwadraat voor Gascoigne.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2022 15:32:19 ]
pi_207159960
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:24 schreef tong80 het volgende:

[..]
Dus je bent per periode een topclub of niet :?

:T
Je bent per periode een club die al dan niet top is ja. Of zou je Ajax nog een Europese topclub noemen nu omdat ze dat in de jaren '70 en '90 een periode waren?

Of noemde je ze toen geen topclub omdat dat slechts periodes waren waarin ze top waren?
pi_207159975
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ook bij de geweldige prestaties van Cantona zijn genoeg kritische kanttekeningen te plaatsen, zie onderstaand artikel. Leuk artikeltje overigens, dus neem er de tijd voor.

https://bleacherreport.co(...)pl-star-eric-cantona
[..]
Natuurlijk zullen anderen weer zeggen dat ik teveel naar statistieken kijk maar toch is er eigenlijk bar weinig wat erop wijst dat Cantona echt zo'n genie was. Niets laten zien voor de Franse ploeg, niets in de Champions League, klaar op zijn 30ste, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Begaafd was hij op zich wel, maar als je hem afrekent op pure prestaties viel het erg tegen. En dat gold natuurlijk nog in het kwadraat voor Gascoigne.
Ik vergelijk Cantona dan ook niet met Pele, Cruijff en Maradona. Natuurlijk valt hij in die vergelijking door de mand.
pi_207160056
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vergelijk Cantona dan ook niet met Pele, Cruijff en Maradona. Natuurlijk valt hij in die vergelijking door de mand.
Correct maar er zijn natuurlijk veel mensen die hem wel een soort supersterrenstatus toeschrijven terwijl in feite onze eigen Robben en Van Persie historisch gezien al veel grotere spelers zijn.
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:53:29 #86
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_207160085
Ik krijg ontzettende jeuk van dit topic.

De grootsheid van Cantona in twijfel trekken, dan spoor je gewoon niet. Normale mensen kijken naar voetballers om te zien of ze goed zijn, niet naar cijfertjes.

  dinsdag 20 december 2022 @ 15:55:15 #87
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207160098
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je bent per periode een club die al dan niet top is ja. Of zou je Ajax nog een Europese topclub noemen nu omdat ze dat in de jaren '70 en '90 een periode waren?

Of noemde je ze toen geen topclub omdat dat slechts periodes waren waarin ze top waren?
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?

In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
pi_207160201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?

In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
Ja en dat wordt dus ook meegenomen in de weging lijkt mij. Of een speler bij een kleine club toch het verschil blijft maken.

En bij aanvallende spelers wegen aanvallende statistieken gewoon heel zwaar, en het zou ook onzinnig zijn om die niet mee te nemen.

Soms heb je ook nog weleens een speler als Di Maria die eigenlijk helemaal niet zo effectief is maar wel in een aantal finales (Champions League of WK-finale) cruciale goals heeft gemaakt, dat telt wat mij betreft ook zwaar mee. Soms heb je spelers die bij relatief kleine clubs (bijvoorbeeld een Totti) toch jarenlang tot hele goede prestaties komen en daarom hoog staan aangeschreven.

En soms heb je een speler waarvan mensen jarenlang zeggen dat het een supertalent is en als je dan kijkt naar wat iemand eigenlijk heeft neergezet blijkt het toch ineens flink tegen te vallen en heeft iemand alles bij elkaar optelt gewoon een vrij middelmatige carrière hebben gehad. Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.

Als je naar een Nederlands voorbeeld kijkt vond ik Richard Witschge wel een mooi voorbeeld. Speelde vaak als aanvallende middenvelder maar maakte echt nooit het verschil, pure mooiweervoetballer die toch nog een aardige status genoot.
pi_207160269
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.

Verder helemaal met je eens wat Cantona en Gascoine betreft. Goede voetballers, maar zeker geen topspelers. Je hoeft geen cijferfetisjist zijn om dat te vinden.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 16:24:33 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_207160380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.

FA-cup finale en Engeland-Schotland

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207160560
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:13 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]

Verder helemaal met je eens wat Cantona en Gascoine betreft. Goede voetballers, maar zeker geen topspelers. Je hoeft geen cijferfetisjist zijn om dat te vinden.
Tja een aardige goal tegen subtopper Schotland. Mooie goal hoor maar dat hebben er natuurlijk tientallen zo niet honderden spelers hem nagedaan.
pi_207160581
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?

In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
Dat is toch ook mijn punt.
  Moderator dinsdag 20 december 2022 @ 16:55:27 #93
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_207160810
Ik heb huisMessifanaat @FireFox1 wel een beetje gemist eigenlijk hier

Ben je nog wel van van hem??
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_207161070
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was _O_
pi_207161733
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef Marcoss het volgende:
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was _O_
Ach het WK is geweest en VBL is nu nog een vrij dooie boel.
pi_207161857
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik heb huisMessifanaat @:firefox1 wel een beetje gemist eigenlijk hier

Ben je nog wel van van hem??
Nieuw vriendinnetje, druk leven.

#MessiTheGOAT
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_207162003
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef Marcoss het volgende:
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was _O_
Doet me denken aan boksen, daar is 20% van het supporteren het volgen van wedstrijden en 80% van de tijd discussiëren over wie beter was tussen verschillende tijdperken en gewichtsklassen _O-
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:55:37 #98
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207162033
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is toch ook mijn punt.
Ik spreek je niet tegen, het was een aanvulling.
pi_207162091
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Doet me denken aan boksen, daar is 20% van het supporteren het volgen van wedstrijden en 80% van de tijd discussiëren over wie beter was tussen verschillende tijdperken en gewichtsklassen _O-
Denk dat het in een topic over de WK-finale ook niet gek is om het onderwerp 'Messi is de beste aller tijden' aan te snijden.
pi_207162150
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Denk dat het in een topic over de WK-finale ook niet gek is om het onderwerp 'Messi is de beste aller tijden' aan te snijden.
Geenszins, en omdat het zo moeilijk te vergelijken is blijft het altijd discussie opleveren. Vandaar mijn parallel met boksen, daar speelt dat ook. En net als met voetbal is er wel enige consensus maar ook weer niet helemaal.

Er zijn denk ik niet heel veel sporten waar er unaniem een hele duidelijke beste/goat is. En dat is prima, blijft er wat over om te ouwehoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')