abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207159553
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Met daaronder reacties:

The Football Historian 4 y
Would have agreed with this article except for two glaring flaws - Paul Gascoigne and George Best. Gazza was a seriously talented fellow but never got the recognition he deserved. And Best overrated!!! I doubt your footballing sense and the judging ability. That Best performed unbelievably while being drunk is testament to his capabilities. Rather, Best is underrated. Indeed, his football suffered very much due to his propensity for women, booze and glamour. But to deny his talent as one of the contenders for the top 10 greatest footballer of all time is utter ignorance and stupidity of judgment.

Daniel Ara Kelegian 5 y
LOL! Gascoigne, Rossi and Best overrated?? You are stoned.

Hoe dan ook, ik zou niet perse afgaan op een website. Ik kan ook met volgende aan komen zetten


Maakt Gascoigne niet meteen beste voetballer ooit...
Er zijn altijd wel fanboys die er anders overdenken natuurlijk. Maar denk dat Shearer meer heeft laten zien dan Gascoigne, stuk langere carrière gehad ook.
pi_207159682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:35 schreef tong80 het volgende:

[..]
Cruijff wilde Bergkamp bij Barcelona mocht Romario niet te halen blijken. En Inter is geen echt grote club :?

:T
Zijn verblijf bij Inter was niet bepaald een succes. En of Inter in die jaren een grote club was, daar kun je ook nog wel even over discussiëren, in '93 een uitschieter, verder ze werden 13e en 6e in Italië met Bergkamp. :')

En wat Cruijff zou hebben gewild... Nou ja, lekker boeiend. Romario was niet één maar wel drie klassen beter dan Bergkamp.
pi_207159708
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Er zijn altijd wel fanboys die er anders overdenken natuurlijk. Maar denk dat Shearer meer heeft laten zien dan Gascoigne, stuk langere carrière gehad ook.
Dat soort cultfiguren met inzet, passie en een beetje dubieus gedoe worden met de jaren vaak groter gemaakt dan ze waren. Al vind ik Cantona wat dat betreft wel een uitzondering, dat was gewoon een zeer begaafd voetballer.

Sommige van die keienbijters juist weer afgeschilderd als lompe horken, terwijl ze technisch toch heel behoorlijk konden voetballen. Hard, maar ook vaak wel correct.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 15:11:41 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_207159734
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zijn verblijf bij Inter was niet bepaald een succes. En of Inter in die jaren een grote club was, daar kun je ook nog wel even over discussiëren, in '93 een uitschieter, verder ze werden 13e en 6e in Italië met Bergkamp. :')

En wat Cruijff zou hebben gewild... Nou ja, lekker boeiend. Romario was niet één maar wel drie klassen beter dan Bergkamp.
Alsof Maradona slaagde bij Barcelona. Manchester United is bij jouw definitie ook geen absolute topclub. Die werden 25 jaar geen kampioen terwijl ze zelfs degradeerden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207159827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:11 schreef tong80 het volgende:

[..]
Alsof Maradona slaagde bij Barcelona. Manchester United is bij jouw definitie ook geen absolute topclub. Die werden 25 jaar geen kampioen terwijl ze zelfs degradeerden.

:T
Het gaat natuurlijk over de fase waarin hij daar speelde.

En ik houd absoluut geen Maradona pleidooi hier.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 15:24:25 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_207159839
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk over de fase waarin hij daar speelde.

En ik houd absoluut geen Maradona pleidooi hier.
Dus je bent per periode een topclub of niet :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207159894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat soort cultfiguren met inzet, passie en een beetje dubieus gedoe worden met de jaren vaak groter gemaakt dan ze waren. Al vind ik Cantona wat dat betreft wel een uitzondering, dat was gewoon een zeer begaafd voetballer.

Sommige van die keienbijters juist weer afgeschilderd als lompe horken, terwijl ze technisch toch heel behoorlijk konden voetballen. Hard, maar ook vaak wel correct.
Ook bij de geweldige prestaties van Cantona zijn genoeg kritische kanttekeningen te plaatsen, zie onderstaand artikel. Leuk artikeltje overigens, dus neem er de tijd voor.

https://bleacherreport.co(...)pl-star-eric-cantona

quote:
Let us look at club football first. Cantona struck 161 goals in 432 appearances in his club career. A respectable sum, but hardly one that sends shivers down the spines of your Pele's, Cruyff’s, Maradona's and Muller's.

Most noticeable is that he only managed 432 games. Even Maradona, with all of his personal problems, managed 590 club matches. Surely longevity is as much a factor in judging a player as anything else?

Cantona made his debut for Auxerre in 1983, at age 17, he retired from football in 1997, at just 30, in a huge shock. His early retirement is another factor in the myth of Cantona, we miss most what we feel we have been deprived of.

In reality though, was Cantona really such a big miss? Manchester United managed to win the treble without him just two seasons after his retirement. That doesn’t exactly suggest that they had difficulty replacing him does it?

Natuurlijk zullen anderen weer zeggen dat ik teveel naar statistieken kijk maar toch is er eigenlijk bar weinig wat erop wijst dat Cantona echt zo'n genie was. Niets laten zien voor de Franse ploeg, niets in de Champions League, klaar op zijn 30ste, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Begaafd was hij op zich wel, maar als je hem afrekent op pure prestaties viel het erg tegen. En dat gold natuurlijk nog in het kwadraat voor Gascoigne.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2022 15:32:19 ]
pi_207159960
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:24 schreef tong80 het volgende:

[..]
Dus je bent per periode een topclub of niet :?

:T
Je bent per periode een club die al dan niet top is ja. Of zou je Ajax nog een Europese topclub noemen nu omdat ze dat in de jaren '70 en '90 een periode waren?

Of noemde je ze toen geen topclub omdat dat slechts periodes waren waarin ze top waren?
pi_207159975
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ook bij de geweldige prestaties van Cantona zijn genoeg kritische kanttekeningen te plaatsen, zie onderstaand artikel. Leuk artikeltje overigens, dus neem er de tijd voor.

https://bleacherreport.co(...)pl-star-eric-cantona
[..]
Natuurlijk zullen anderen weer zeggen dat ik teveel naar statistieken kijk maar toch is er eigenlijk bar weinig wat erop wijst dat Cantona echt zo'n genie was. Niets laten zien voor de Franse ploeg, niets in de Champions League, klaar op zijn 30ste, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Begaafd was hij op zich wel, maar als je hem afrekent op pure prestaties viel het erg tegen. En dat gold natuurlijk nog in het kwadraat voor Gascoigne.
Ik vergelijk Cantona dan ook niet met Pele, Cruijff en Maradona. Natuurlijk valt hij in die vergelijking door de mand.
pi_207160056
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vergelijk Cantona dan ook niet met Pele, Cruijff en Maradona. Natuurlijk valt hij in die vergelijking door de mand.
Correct maar er zijn natuurlijk veel mensen die hem wel een soort supersterrenstatus toeschrijven terwijl in feite onze eigen Robben en Van Persie historisch gezien al veel grotere spelers zijn.
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:53:29 #86
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_207160085
Ik krijg ontzettende jeuk van dit topic.

De grootsheid van Cantona in twijfel trekken, dan spoor je gewoon niet. Normale mensen kijken naar voetballers om te zien of ze goed zijn, niet naar cijfertjes.

  dinsdag 20 december 2022 @ 15:55:15 #87
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207160098
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je bent per periode een club die al dan niet top is ja. Of zou je Ajax nog een Europese topclub noemen nu omdat ze dat in de jaren '70 en '90 een periode waren?

Of noemde je ze toen geen topclub omdat dat slechts periodes waren waarin ze top waren?
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?

In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
pi_207160201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?

In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
Ja en dat wordt dus ook meegenomen in de weging lijkt mij. Of een speler bij een kleine club toch het verschil blijft maken.

En bij aanvallende spelers wegen aanvallende statistieken gewoon heel zwaar, en het zou ook onzinnig zijn om die niet mee te nemen.

Soms heb je ook nog weleens een speler als Di Maria die eigenlijk helemaal niet zo effectief is maar wel in een aantal finales (Champions League of WK-finale) cruciale goals heeft gemaakt, dat telt wat mij betreft ook zwaar mee. Soms heb je spelers die bij relatief kleine clubs (bijvoorbeeld een Totti) toch jarenlang tot hele goede prestaties komen en daarom hoog staan aangeschreven.

En soms heb je een speler waarvan mensen jarenlang zeggen dat het een supertalent is en als je dan kijkt naar wat iemand eigenlijk heeft neergezet blijkt het toch ineens flink tegen te vallen en heeft iemand alles bij elkaar optelt gewoon een vrij middelmatige carrière hebben gehad. Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.

Als je naar een Nederlands voorbeeld kijkt vond ik Richard Witschge wel een mooi voorbeeld. Speelde vaak als aanvallende middenvelder maar maakte echt nooit het verschil, pure mooiweervoetballer die toch nog een aardige status genoot.
pi_207160269
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.

Verder helemaal met je eens wat Cantona en Gascoine betreft. Goede voetballers, maar zeker geen topspelers. Je hoeft geen cijferfetisjist zijn om dat te vinden.
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 16:24:33 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_207160380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Ik vond Cantona en Gascoigne daar prima voorbeelden van. Hun belangrijkste goals of assists? Niemand die het weet.

FA-cup finale en Engeland-Schotland

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207160560
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:13 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]

Verder helemaal met je eens wat Cantona en Gascoine betreft. Goede voetballers, maar zeker geen topspelers. Je hoeft geen cijferfetisjist zijn om dat te vinden.
Tja een aardige goal tegen subtopper Schotland. Mooie goal hoor maar dat hebben er natuurlijk tientallen zo niet honderden spelers hem nagedaan.
pi_207160581
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Was Manchester City voor 2009 een topclub? Of zijn ze nu nog steeds geen topclub?

In Nederland zijn we niet gewend dat verhoudingen verschuiven, hier zijn de 3 grootste clubs al 60 jaar dezelfde. Waarvan 20 jaar in dezelfde volgorde.
Dat is toch ook mijn punt.
  Moderator dinsdag 20 december 2022 @ 16:55:27 #93
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_207160810
Ik heb huisMessifanaat @FireFox1 wel een beetje gemist eigenlijk hier

Ben je nog wel van van hem??
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_207161070
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was _O_
pi_207161733
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef Marcoss het volgende:
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was _O_
Ach het WK is geweest en VBL is nu nog een vrij dooie boel.
pi_207161857
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik heb huisMessifanaat @:firefox1 wel een beetje gemist eigenlijk hier

Ben je nog wel van van hem??
Nieuw vriendinnetje, druk leven.

#MessiTheGOAT
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_207162003
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef Marcoss het volgende:
Wel mooi hoe een topic over de WK-finale opeens uitkomt op de vraag of Gascoigne beter was dan Shearer en of Richard Witschge meer dan een mooiweervoetballer was _O_
Doet me denken aan boksen, daar is 20% van het supporteren het volgen van wedstrijden en 80% van de tijd discussiëren over wie beter was tussen verschillende tijdperken en gewichtsklassen _O-
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:55:37 #98
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207162033
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is toch ook mijn punt.
Ik spreek je niet tegen, het was een aanvulling.
pi_207162091
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Doet me denken aan boksen, daar is 20% van het supporteren het volgen van wedstrijden en 80% van de tijd discussiëren over wie beter was tussen verschillende tijdperken en gewichtsklassen _O-
Denk dat het in een topic over de WK-finale ook niet gek is om het onderwerp 'Messi is de beste aller tijden' aan te snijden.
pi_207162150
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Denk dat het in een topic over de WK-finale ook niet gek is om het onderwerp 'Messi is de beste aller tijden' aan te snijden.
Geenszins, en omdat het zo moeilijk te vergelijken is blijft het altijd discussie opleveren. Vandaar mijn parallel met boksen, daar speelt dat ook. En net als met voetbal is er wel enige consensus maar ook weer niet helemaal.

Er zijn denk ik niet heel veel sporten waar er unaniem een hele duidelijke beste/goat is. En dat is prima, blijft er wat over om te ouwehoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')