Waar smaakt een chai (tea) latte naar? Zie het overal op borden en ben al even benieuwdquote:Op dinsdag 13 december 2022 16:22 schreef moemoe het volgende:
[ afbeelding ]
Late lunch: scones en een chai latte.
Best lekker, maar geen paellaquote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef golfer het volgende:
Hadden nog iets van gisteren geplaatst: golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #31
Vanavond een kant-en-klare Iglo diepvries paellamaaltijd aangevuld door mij met grote gebakken gamba's.
Normaal gesproken smaakt het kruidig, sterk en is het te vergelijken met thee met melk en allerlei kruiden (zoals kaneel) erdoorheenquote:Op dinsdag 13 december 2022 20:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Waar smaakt een chai (tea) latte naar? Zie het overal op borden en ben al even benieuwd
Thanks! Had al zo'n idee van kruidige thee met melk. Vraag me af of er überhaupt koffie in zit.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:19 schreef moemoe het volgende:
[..]
Normaal gesproken smaakt het kruidig, sterk en is het te vergelijken met thee met melk en allerlei kruiden (zoals kaneel) erdoorheen.
Ik drink chai latte het liefst in de koudere maanden, net zoiets als warme chocomelk in de winter drinken.
Leuk lunch én diner van je werk!quote:Op donderdag 15 december 2022 10:14 schreef junkiesietze het volgende:
Gister direct na werk een vriendin geholpen met verhuizen, ze had airfryer snacks gemaakt maar er pas een uur later uitgehaald, alles keihard lol.
Pas om 9uur 's avonds thuis en toen maar broodjes kaaskanks gemaakt, had zooon honger!
vanmiddag lunch van de baas, geen idee wat we krijgen.
vanavond kerstborrel op werk, geen idee wat er kwa eten komt
Chique opmaak van patatquote:Op donderdag 15 december 2022 21:06 schreef moemoe het volgende:
[ afbeelding ]
Loaded fries tijdens een borrel.
Dat ziet er heerlijk uit, moge het je welbekomenquote:Op vrijdag 16 december 2022 20:22 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Soort van Babi Pangang. Fucking lekker en kilo buikspek. Ik heb nog meer. Heerlijk recept.
Ziet er goed uit. Gaat op mijn lijstje.quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:22 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Soort van Babi Pangang. Fucking lekker en kilo buikspek. Ik heb nog meer. Heerlijk recept.
Het was echt boven verwachting lekker. En niet zo moeilijk (wel tijd)quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:36 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Gaat op mijn lijstje.
quote:Op zondag 18 december 2022 07:08 schreef praadje het volgende:
Ochtend; 2 volkoren bh met ham/kaas en komijnenkaas
Middag; Yoghurt met fruit
Avond; Plaatpizza
Tussendoor; Rijstwafels, snackgroenten, fruitkoek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 december 2022 17:26 schreef praadje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er lekker uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
“Je hoeft niet hard te schreeuwen om een stilte te laten vallen.”
Ja ik nu.quote:Op zondag 18 december 2022 18:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren wezen wokken met wederzijdse familieleden die elkaar voor nog niet hebben gezien. Was verrassend leuk!
Zo kippensoep (herkennen jullie dat, dat je alles zoveel proeft dat je geen zin in eten hebt?
Daarbij verse stokbrood en smeersels
Dat is nice. Cheese nuggets ken ik niett?quote:Op zondag 18 december 2022 18:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja ik nu.
Maar er is toch patat onderweg
Patat speciaal, pikanto pindasaus en portie chili cheese nuggets.
Zonde want klinkt wel heel lekker met rumrozijn. Cake al geproefd? Hoop dat die wel gelukt is.quote:Op zondag 18 december 2022 19:31 schreef foodlover het volgende:
Vanmiddag wilde ik van die hartjes wafels bakken, receptje gezocht met rum en rozijnen. Helaas bevat het recept (denk ik) teveel suiker waardoor die wafels zo bros bakken dat ze niet goed uit het wafelijzer komen.Heb overige beslag in een cakeblik gegooid en zo gebakken als cake.
Zo wat aardappeltjes kip schnitzel uit de vriezer, met boontjes sla en een zelfgemaakt champignon sausje.
Heb je nodig in je leven hoorquote:Op zondag 18 december 2022 18:32 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat is nice. Cheese nuggets ken ik niett?
quote:Op maandag 19 december 2022 09:11 schreef praadje het volgende:
Ochtend; Volkoren bh met ham/kaas
Middag/avond; Borrelplank
Tussendoor; Yoghurt met fruit, rijstwafels, fruitkoek
quote:Op maandag 19 december 2022 16:42 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een salade van gegrilde courgette, aubergine en komkommer met een Oosterse dressing. Daarbij gebakken steak tartaar.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:47 schreef golfer het volgende:
Straks: een bakje romige kreeftensoep.![]()
Vanavond: een orginele pasta carbonara volgens de methode van Antonio Carluccio.(met het verschil dat ik geen gedroogde, maar verse spaghetti gebruik en pancetta i.p.v. guanciale). En erbij een met een vinaigrette aangemaakte kropsla-melange.:9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 december 2022 13:23 schreef FranticDJ het volgende:
Vanavond wellness koe met diverse sidesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Cheersquote:Op woensdag 21 december 2022 17:23 schreef Blues het volgende:
Nu ff lekker na het werk een womibo[ afbeelding ]
Ja was lekkerquote:Op woensdag 21 december 2022 18:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Gambero rosso gegoegeld, lekker! Moge het je welbekomen
quote:Op donderdag 22 december 2022 15:55 schreef golfer het volgende:
Nu: Brabant worstenbroodje van onze dorpsjuwelierslager.
Vanavond: gebraden tamme (scharrel) eendenborst en daarbij rode kool met appeltjes.
Ik doe sousvide met rund op 54 graden.quote:Op woensdag 21 december 2022 19:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja was lekker.
Sous vide tot 55 graden met saffraan, knoflook, peterselie en citroen.
Even testen voor Kerst
Geen borrelplankje vandaag? Of nog geen weekend?quote:Op donderdag 22 december 2022 19:18 schreef Karzai het volgende:
Mijn snack pakket voor de kerstdagen
[ afbeelding ]
Moest even bijkomen van de werkdag, net avondeten achter de kiezen, maak morgen wel een plankjequote:Op donderdag 22 december 2022 20:22 schreef foodlover het volgende:
[..]
Geen borrelplankje vandaag? Of nog geen weekend?
kaasfondue staat voor mij ook in de planning 1e kerstdagquote:Op donderdag 22 december 2022 20:31 schreef Blues het volgende:
Morgen nog werken, dan beginnen we aan 2 dagen Indiaas, 1edag restaurantdatvooronskookt en 2e
dag kreeftje voor @:golfer en kaasfondue for me
Raadseltjesquote:Op donderdag 22 december 2022 20:55 schreef Sarabi het volgende:
Kaasplankje
Zo nog een mooie stout uitkiezen om deze dag te vieren.
Allemaal gangbaar eten en drinkenquote:Op donderdag 22 december 2022 19:18 schreef Karzai het volgende:
Mijn snack pakket voor de kerstdagen
[ afbeelding ]
heerlijke hapjes,quote:Op donderdag 22 december 2022 21:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Allemaal gangbaar eten en drinken![]()
Ik had vanmiddag een kerstborrel in een restaurant met mooi belegde hapjes en bittergarnituur. De rendangkroketjes waren erg lekker.
Salie tijm sausage? Wat is er mis met worst cq. sage&thyme?quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:13 schreef Karzai het volgende:
Wij eten 2e kerstdag een Amsterdams varkentje welke circulair vetgemest is
www.deherkomst.nl
Kreeg al een paar worstjes mee die eet ik vanavond
[ afbeelding ]
Lekkerquote:Op zaterdag 24 december 2022 19:25 schreef marc0871 het volgende:
Draadjesvlees met rode kool en aardappels.
[ afbeelding ]
Wat is het allemaal? Ik zag wel tonijnquote:Op zaterdag 24 december 2022 22:51 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nog wel 2 gangen vergeten fotograferen.
En vergeten erbij te zetten wat het allemaal was.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:51 schreef FranticDJ het volgende:
Nog wel 2 gangen vergeten fotograferen.
Vanochtend had ik van de laatste stukjes suikerbrood weer wentelteefjes gemaakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ahhh, Christus...is dat Jezus zijn achternaam?![]()
![]()
Jammie! Zijn het verse?quote:Op zondag 25 december 2022 15:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Had trek
De rest vanavond met zalm ipv beenham.
[ link | afbeelding ]
quote:
Bordje van gquote:Op zondag 25 december 2022 17:02 schreef golfer het volgende:
Straks voor mij een carpacciorollade met pesto uit de oven en een salade met ei, komkommer en tomaat.
Die salade is ook voor B. die een restje Indiaas eten van eergisteren oppeuzelt.
Was dat het Wellington pakket? Ziet er goed uit.quote:Op zondag 25 december 2022 18:19 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een beetje van mijzelf en een beetje van AH.
Was erg lekker.
Ik doe niet meer moeilijk met de kerstdagen.
Oooh lekker vleesquote:
Ja klopt.quote:Op zondag 25 december 2022 21:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Was dat het Wellington pakket? Ziet er goed uit.
[..]
Oooh lekker vlees
Ze lijken er iig opquote:Op maandag 26 december 2022 12:46 schreef marc0871 het volgende:
Gisteren salpicon gemaakt, van het overgebleven draadjesvlees.
Kijken of ik er kroketten van kan draaien.
Daar zullen er vast wel een paar van geproefd worden.
Als ze gelukt zijn, kan ik weer iets van mijn kookbucketlist afvinken.
Echt kerstmaaltjequote:Op maandag 26 december 2022 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond dus kapsalon bestellen denk
Oh lekker. Recept?quote:Op maandag 26 december 2022 16:05 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Deze aardappelsalade gemaakt voor bij het gourmetten straks.
Ohh wat heb je er iets leuks van gemaaktquote:Op maandag 26 december 2022 16:05 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Deze aardappelsalade gemaakt voor bij het gourmetten straks.
Even door Google Translate gehaald.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op maandag 26 december 2022 16:31 schreef arvensis het volgende:
[..]
Even door Google Translate gehaald.OpgeslagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Was zaligquote:Op maandag 26 december 2022 13:36 schreef golfer het volgende:
en voor B. kaasfondue met komkommer, gebakken kastanjechampignons en home made maisbroodkapjes.
quote:Op zaterdag 24 december 2022 10:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Thee en wentelteefjes van suikerbrood
![]()
[ link | afbeelding ]
Satekroket?quote:Op maandag 26 december 2022 17:51 schreef marc0871 het volgende:
Ik had dus kroketten.
Hier met wat patat en wat fritessaus.
[ afbeelding ]
En hier zie je ook de binnenkant.
[ afbeelding ]
Met een kwakje mosterd.
Is wel voor herhaling vatbaar, zullen we maar zeggen![]()
![]()
![]()
Normaal vind ik 2 wel genoeg.
Ik heb er nu al 6 op en ik zit te denken om er nog een paar te laten zwemmen![]()
quote:Op maandag 26 december 2022 13:36 schreef golfer het volgende:
Straks: een kom bouillabaisse.
Vanavond: restantje carpacciorollade van gisteren met een hele gekookte kreeft (surf& turf), patat en coleslaw voor mij.
Peper en zoutstelletje is hetquote:Op maandag 26 december 2022 18:11 schreef foodlover het volgende:
[..]Mij vielen de strooibusjes (?) op de achtergrond op wat voor hondjes zijn dat?
Jeroenquote:Op maandag 26 december 2022 19:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Peper en zoutstelletje is het
[ link | afbeelding ]
Zeker knap die soesjes!quote:Op maandag 26 december 2022 17:19 schreef sigme het volgende:
Gezamelijk kerstdiner met de familie viel in het water door zieken.
Dan maar met z'n tweetjes..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Salade van gegrilde romano, paprika, feta & kerstomaatjes met basilcim
Zeer zachtjes gegaarde gepekelde varkensschouder
Aardappelsoesje (voor zelfgemaakt uitzonderlijk mooi gelukt al zeg ik het zelf)
Toe: broodboterpudding met een walnootlikeurtje
[ afbeelding ]
En? Zat er wat lekkers bij, ik ben ook benieuwdquote:Op maandag 26 december 2022 15:36 schreef quirina het volgende:
Gewoon goermet’n
Alleen zijn wij vegan dus ben benieuwd .
Jeroen weer thuis, zo lief en fijnquote:Op maandag 26 december 2022 19:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Helaas niet, dat duurt nog wel een week of 2quote:Op maandag 26 december 2022 21:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeroen weer thuis, zo lief en fijn
Leukerdquote:Op maandag 26 december 2022 19:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Oh jee, te vroeg gejuicht, excuusquote:Op maandag 26 december 2022 21:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Helaas niet, dat duurt nog wel een week of 2
Ontopic, thee en chocolade
[..]quote:
Nogmaals sterkte. Vervelend als het herstel niet naar behoren gaat maar ik hoop dat je het kunt accepterenquote:Op maandag 26 december 2022 23:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
[..]
Geeft niet hoor
Het gaat heeeeeel langzaamaan steeds een beetje beter. Maar het valt me wel heel zwaar, zowel het herstel als het niet 24/7 om me heen hebben van Jeroen
quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:13 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken krieltjes met een krokant kruidenkorstje (cela vita), een botersla met tomaat en dressing en een lichtgekruide varkensoester met kruidentopping uit de oven met daarbij een roomsaus.
Lekker! Wat hebben jullie besteld?quote:Op woensdag 28 december 2022 17:02 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond en vrijdag Chinees besteld.
Voor mij een combinatiegerecht van babi pangang spek met tjap tjoy kip en voor B. chiu yin kai met peper gepaneerd.quote:Op woensdag 28 december 2022 17:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker! Wat hebben jullie besteld?
Geeft niet hoorquote:Op maandag 26 december 2022 23:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
[..]
Oh jee, te vroeg gejuicht, excuus
En verder staat er op het programma:quote:Op zaterdag 31 december 2022 12:02 schreef Blues het volgende:
Ik kocht gisteren van werk op weg naar huis 2 oliebollen met krenten, 2 appelbollen ipv beignets, 1 bananenbol voor mij en 1 oreobol voor @:golfer
Lekker zeg allemaal!quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:57 schreef golfer het volgende:
Alvast wat foto's ervan:
Erwtensoep
[ link | afbeelding ]
Buikspek
[ link | afbeelding ]
Visschotel
[ link | afbeelding ]
Oliebollen appelbollen, bananenbol en oreobol
[ link | afbeelding ]
Ik zit nu aan mijn oreobol. Die is voornamelijk heel erg zoet.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker zeg allemaal!
Ben benieuwd of de gevulde bollen lekker zijn.
Populair bij kinderen, denk daarom zo zoet.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zit nu aan mijn oreobol. Die is voornamelijk heel erg zoet.
De helft weggegooid. Brrr...echt mierzoet.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Populair bij kinderen, denk daarom zo zoet.
quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:29 schreef golfer het volgende:
[..]
De helft weggegooid. Brrr...echt mierzoet.
Dank je, gaat vast lukken. Jij ook Karzai en iedereen hierquote:Op zondag 1 januari 2023 08:44 schreef Karzai het volgende:
Ik wens iedereen veel liefde en gezondheid in het nieuwe jaar en natuurlijk lekker eten en drinken!
Ziet er vers uit voor een supermarktsalade!quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:04 schreef marc0871 het volgende:
Ik heb een bakje rundvleessalade van de Jumbo opgeleukt
[ afbeelding ]
Scherpquote:Op zondag 1 januari 2023 17:46 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ziet er vers uit voor een supermarktsalade!
Geloof ik direct. Ik heb nog een paar bakjes liggen in de koelkast, geeft me inspiratie.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:17 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Scherp![]()
Die op de foto was dat stiekem ook![]()
Ik had op dat moment even geen plaatje van een supermarktsalade en ik heb niet de moeite genomen om hem nu wel te maken![]()
Zag er wel ongeveer zo uit
quote:Op zondag 1 januari 2023 13:00 schreef Blues het volgende:
Ieder nog een appelbol (geen beignet) over.. voor vanavond als toet. Warmen we wel ff op.
Ik hoor een echo hierboven me![]()
Meer voor jezelf en 2 januari is niet heel anders dan 1quote:Op zondag 1 januari 2023 15:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Vlees en groente van gourmet van gisteren. Ben toch maar alleen, man moet werken..
Dat lijkt me een moeilijk moment met de feestdagen. Maar wel mooie herinneringen aan hem als goede oliebollenkokquote:Op zondag 1 januari 2023 17:21 schreef Kanaroe het volgende:
Zo aardappelgratins (kant-en-klaar), doperwten met wortelen en zoete aardappel, gepaneerde varkensfiletlapjes met mosterd-yoghurtmarinade. Eens kijken hoe dat vleesje uitpakt.
Geen oliebol gezien, noch gegeten helaas. Mijn vader was de oliebollenbakker van de familie en hij is er niet meer.
Nieuwjaarskind! Proficiat!quote:Op zondag 1 januari 2023 08:44 schreef Karzai het volgende:
Ik wens iedereen veel liefde en gezondheid in het nieuwe jaar en natuurlijk lekker eten en drinken!
Oh ook wel weer eens lekker @golferquote:Op zondag 1 januari 2023 18:22 schreef marc0871 het volgende:
Voor mij staat er een pannetje ragù te pruttelen.
Ik denk met macaroni.
Nog een oud plaatje, maar veel verandert er niet aan![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 januari 2023 13:17 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken, gemarineerde grote witte tijgergarnalen met een rest opgebakken nasi en Chinese wokgroentes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |