abonnement Unibet Coolblue
pi_206656266
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?


De links naar voorgaande restaurantreviews vind je hier, die van jou voegen we er graag aan toe!

Die mogen trouwens wel weer wat bijgewerkt worden door een moderator.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206827251
Waar: Den Beer in antwerpen
Kosten: geen idee mijn vader betaalde
Wat:

Als je kreeft wil eten in antwerpen is den beer een klassieker. Echt een oud tentje met man en vrouw in keuken/bediening. Niks speciaals verwachten van inrichting of iets verder, drank kaart ook zeer beperkt als je vraagt of ze een duvel hebben krijg je een snauwend antwoord nee hebben alleen een bak jupiler staan. Dus alleen huis bier en wijn. Staat alleen ook kreeft op de kaart, je komt hier dus voor de kreeft. Ligt ook niet in beste buurt ik antwerpen, maar een klassieker voor al tientallen jaren.

Hadden kreeft in room en gewoon gebakken kreeft.




Edit, cijfer vergeten een 8. Komt hier puur voor de kreeft maar die is goed, en veel.

In die pan kreeft met room zaten er meerdere in trouwens maar blijft een hele pan room

[ Bericht 5% gewijzigd door anndb op 26-11-2022 12:38:23 ]
pi_206833733
Kreeft in room lijkt mij niet zo lekker. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206834776
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:21 schreef anndb het volgende:
Waar: Den Beer in antwerpen
Kosten: geen idee mijn vader betaalde
Wat:

Als je kreeft wil eten in antwerpen is den beer een klassieker. Echt een oud tentje met man en vrouw in keuken/bediening. Niks speciaals verwachten van inrichting of iets verder, drank kaart ook zeer beperkt als je vraagt of ze een duvel hebben krijg je een snauwend antwoord nee hebben alleen een bak jupiler staan. Dus alleen huis bier en wijn. Staat alleen ook kreeft op de kaart, je komt hier dus voor de kreeft. Ligt ook niet in beste buurt ik antwerpen, maar een klassieker voor al tientallen jaren.

Hadden kreeft in room en gewoon gebakken kreeft.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Edit, cijfer vergeten een 8. Komt hier puur voor de kreeft maar die is goed, en veel.

In die pan kreeft met room zaten er meerdere in trouwens maar blijft een hele pan room
Behoorlijke pan room idd!
Had de naam beer niet verwacht als ze alleen kreeft verkopen.

Hoop dat je ook een foto hebt van het steppegras van vanavond O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_206839139
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 21:57 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Behoorlijke pan room idd!
Had de naam beer niet verwacht als ze alleen kreeft verkopen.

Hoop dat je ook een foto hebt van het steppegras van vanavond O+
Bij deze op verzoek:

Waar: Frituur Miranda te Ravels belgie
Wat:

Stoofvllees
Steak stroganoff

Alles met stelpegras geserveerd. Ze doen dat hier apart in bakjes in plaats van klassiek er bovenop te gooien maar zo kan je wel zelf doseren en je kan kosteloos onbeperkt bijbestellen. Mayonaise maken ze zelf, net zoals de rest natuurlijk. Dit is veruit de beste frituur uit de regio. Cijfer zeker een dikke 8+ dus. Heerlijk in ossewit gebakken.



  zondag 27 november 2022 @ 13:14:06 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206839482
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:56 schreef anndb het volgende:

[..]
Bij deze op verzoek:

Waar: Frituur Miranda te Ravels belgie
Wat:

Stoofvllees
Steak stroganoff

Alles met stelpegras geserveerd. Ze doen dat hier apart in bakjes in plaats van klassiek er bovenop te gooien maar zo kan je wel zelf doseren en je kan kosteloos onbeperkt bijbestellen. Mayonaise maken ze zelf, net zoals de rest natuurlijk. Dit is veruit de beste frituur uit de regio. Cijfer zeker een dikke 8+ dus. Heerlijk in ossewit gebakken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grappig wel, als je bij de foto's had gezegd dat het 1972 was ipv 2022 had ik het ook geloofd, maar de smaak telt.
pi_206886050
Steppegras gaat op mijn lijstje van "dat wil ik eten!".
pi_206888047
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:56 schreef anndb het volgende:

[..]
Bij deze op verzoek:

Waar: Frituur Miranda te Ravels belgie
Wat:

Stoofvllees
Steak stroganoff

Alles met stelpegras geserveerd. Ze doen dat hier apart in bakjes in plaats van klassiek er bovenop te gooien maar zo kan je wel zelf doseren en je kan kosteloos onbeperkt bijbestellen. Mayonaise maken ze zelf, net zoals de rest natuurlijk. Dit is veruit de beste frituur uit de regio. Cijfer zeker een dikke 8+ dus. Heerlijk in ossewit gebakken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boh :9~ Zou willen dat we zo'n frituur hier in de buurt hadden
pi_206888071
Steppegras, heel lang geleden wel eens gegeten. Reden we speciaal voor naar België (vanuit Eindhoven, dus valt wel mee). Ik had er geen idee van dat dat nog een ding was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206911302
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:28 schreef miss_sly het volgende:
Steppegras, heel lang geleden wel eens gegeten. Reden we speciaal voor naar België (vanuit Eindhoven, dus valt wel mee). Ik had er geen idee van dat dat nog een ding was.
1 van die tenten op Stationsplein aan de kant van Danssalon/Plein 4 had het ook, geen idee of dat nog steeds zo is.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 17:28:46 #11
5428 crew  miss_sly
pi_206911465
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:16 schreef FrankRicard het volgende:

[..]
1 van die tenten op Stationsplein aan de kant van Danssalon/Plein 4 had het ook, geen idee of dat nog steeds zo is.
Danssalon, ook een leven geleden :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206925230
Waar? Herberg D'n Brouwer in Zeeland

Wanneer? 2 december

Wat at je?
Het thema was wild en daarbij namen we het bierarrangement

De avond begon met 2 amuses waarvan ik niet precies meer weet wat het was. De 1e was een taco met ??? En de 2e was in ieder geval met reepate.





Tot onze verbazing werd ons eigen bier erbij geschonken :D Brutfellas - Milky Road Brewery

De amuses waren een goed begin en pasten goed bij het droge karakter van het bier

Gang 1 was een tataki van eend


Dit werd gecombineerd met de winterbock van Brand.

Wat mij betreft was deze gang het hoogtepunt van de avond.

Gang 2 was een tartaar van kangaroe


Hierbij kregen we de Keetje Tripel van Herberg Dn Brouwer bij te drinken.

Alles was smakelijk, zeker in combi met de rookmayo.

Gang 3 was een tarte tartin met sjalot en hertenhaas


Hierbij kregen we Fuck de kerstboom staat in de brand van T Uiltje.

Mijn tafelgenoten hadden helaas wat taaie stukken vlees.

Gang 4 was hazenrug met krab


Een bijzondere combi met ook biet en chocolade saus. Maar wel lekker.

Hier bij kregen we Cuvee Du Chateau te drinken. Erg goede combi met ook de chocolade.

Gang 5 was stoofperen bavarois
Helaas zonder foto.

Hierbij kregen we de Keetje Rouge te drinken, die heel erg aan Kasteel Rouge doet denken. Altijd goed bij een toetje dus.

Impressie?Helaas voelde ik me niet helemaal lekker dus heb niet alles 100% meegekregen. Maar het eten was (meestal) erg lekker en de combi met bieren was erg goed. Beter dan de vorige keren. Service is ook altijd goed.

Kosten? 60 euro pp

Cijfer? 8
pi_206936064
Leuk ook met jullie eigen bier!
pi_206936322
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:56 schreef anndb het volgende:

[..]
Bij deze op verzoek:

Waar: Frituur Miranda te Ravels belgie
Wat:

Stoofvllees
Steak stroganoff

Alles met stelpegras geserveerd. Ze doen dat hier apart in bakjes in plaats van klassiek er bovenop te gooien maar zo kan je wel zelf doseren en je kan kosteloos onbeperkt bijbestellen. Mayonaise maken ze zelf, net zoals de rest natuurlijk. Dit is veruit de beste frituur uit de regio. Cijfer zeker een dikke 8+ dus. Heerlijk in ossewit gebakken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er heerlijk uit.

Wij zijn een aantal keer bij de Bierhoeve in Arendonk België geweest. Daar doen ze de steppengras op je bord en dan kun je er bijna niet overheen kijken zo hoog, lijkt net een hooiberg :D
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat jij er van begrijpt
pi_206939563
Dat moet wel heel tof zijn om zo zonder dat je het wist je eigen bier geserveerd krijgen _O_
pi_206939950
quote:
14s.gif Op zondag 4 december 2022 14:57 schreef tjoptjop het volgende:
Dat moet wel heel tof zijn om zo zonder dat je het wist je eigen bier geserveerd krijgen _O_
Ja echt O+
We zijn echt heel klein en verdienen er totaal niets aan. Maar dit soort momenten maakt het helemaal waard.
  woensdag 14 december 2022 @ 12:33:23 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207077097
Wanneer: 13-12-2022
Waar: Restaurant Wings van Fletcher hotel, Rotterdam/The Hague airport
Wat:
We hadden een overnachting in dit Fletcher hotel geboekt en daarbij meteen een 3 gangen a la carte diner geboekt.
Vooraf voor ons allebei:

Licht gebrande gamba's met chutney van mango en rode peper zou dit moeten zijn, maar het waren koude garnalen (niet gebrand) met rucola die met een enorm zure azijn was aangemaakt. Daarbij stukjes augurk en komkommer en inderdaad een mango chutney. Onbegrijpelijke combinatie.

Hoofdgerechten:
Voor Blues:

De boerenschnitzel, krokant gebakken schnitzel met champignonsaus.
Schnitzel volgens haar wel goed, alleen jammer van de kant-en-klare champignonsaus die over de hele schnitzel heen zat.

Voor mij:

Op de huid gebakken zeebaarsfilet met bearnaisesaus en specerijenolie.
Zeebaars wel goed gebakken, alleen ook hier jammer dat de bearnaisesaus duidelijk niet zelf gemaakt was en ook weer overal overheen was gedrapeerd, waardoor de krokante huid van het visje slap geworden was,
Erbij aardappelpuree uit een pakje met daarin verborgen wat groenten.
Puree maar laten staan.

Dessert:
Voor ons allebei:

Crème brûlée met steranijs en stroopwafel ijs.
De crème brûlée had meer weg van vanillevla. De mierzoete suikerlaag er overheen was niet voldoende gebrand, dus slap en wat de klodders slagroom met karamelsaus erbij deden was ons een raadsel.

De meisjes en jongen van de bediening deden wel hun best, maar hadden geen idee wat en hoe ze dingen moesten uitleggen en uitserveren.
We hoorden ze bij de buren aan de tafel naast ons het Wildmenu uitleggen met de woorden "u krijgt eerst een soort soep met wild vlees erin". _O-

Met elk een glas wijn en een klein flesje water waren we bij elkaar 93,60 kwijt.

Prijs/kwaliteit: niet meer dan een magere 5.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207077128
Fletcher. :X
  woensdag 14 december 2022 @ 12:37:42 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207077140
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef Halcon het volgende:
Fletcher. :X
Dit vrij nieuwe hotel had wel een heel erg ruime, moderne en schone kamer voor ons.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207077144
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:33 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 13-12-2022
Waar: Restaurant Wings van Fletcher hotel, Rotterdam/The Hague airport
Wat:
We hadden een overnachting in dit Fletcher hotel geboekt en daarbij meteen een 3 gangen a la carte diner geboekt.
Vooraf voor ons allebei:
[ link | afbeelding ]
Licht gebrande gamba's met chutney van mango en rode peper zou dit moeten zijn, maar het waren koude garnalen (niet gebrand) met rucola die met een enorm zure azijn was aangemaakt. Daarbij stukjes augurk en komkommer en inderdaad een mango chutney. Onbegrijpelijke combinatie.

Hoofdgerechten:
Voor Blues:
[ link | afbeelding ]
De boerenschnitzel, krokant gebakken schnitzel met champignonsaus.
Schnitzel volgens haar wel goed, alleen jammer van de kant-en-klare champignonsaus die over de hele schnitzel heen zat.

Voor mij:
[ link | afbeelding ]
Op de huid gebakken zeebaarsfilet met bearnaisesaus en specerijenolie.
Zeebaars wel goed gebakken, alleen ook hier jammer dat de bearnaisesaus duidelijk niet zelf gemaakt was en ook weer overal overheen was gedrapeerd, waardoor de krokante huid van het visje slap geworden was,
Erbij aardappelpuree uit een pakje met daarin verborgen wat groenten.
Puree maar laten staan.

Dessert:
Voor ons allebei:
[ link | afbeelding ]
Crème brûlée met steranijs en stroopwafel ijs.
De crème brûlée had meer weg van vanillevla. De mierzoete suikerlaag er overheen was niet voldoende gebrand, dus slap en wat de klodders slagroom met karamelsaus erbij deden was ons een raadsel.

De meisjes en jongen van de bediening deden wel hun best, maar hadden geen idee wat en hoe ze dingen moesten uitleggen en uitserveren.
We hoorden ze bij de buren aan de tafel naast ons het Wildmenu uitleggen met de woorden "u krijgt eerst een soort soep met wild vlees erin". _O-

Met elk een glas wijn en een klein flesje water waren we bij elkaar 93,60 kwijt.

Prijs/kwaliteit: niet meer dan een magere 5.
Auwtch. Het voorafje ziet er ook wel vrij zielig uit.
pi_207077156
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef Halcon het volgende:
Fletcher. :X
Tja... het was na een ander uitje :+
Prima hotel/kamer/ontbijt.
Maar dat diner _O-
pi_207077174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:37 schreef golfer het volgende:

[..]
Dit vrij nieuwe hotel had wel een heel erg ruime, moderne en schone kamer voor ons.
Ken die Fletcher niet. Wel wat andere Fletcher hotels en dat ziet er 'n beetje uit als ouwe meuk. Gelukkig maar dat de kamer beter was dan het diner. :)

Hoe de smaak is weet je niet aan de hand van de foto's, maar de hoeveelheid saus alleen al. :X
pi_207077183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Tja... het was na een ander uitje :+
Prima hotel/kamer/ontbijt.
Maar dat diner _O-
Ik vind het knap dat je er nog de lol van in ziet.

Ik was ooit met gezin wezen eten bij de Pizzahut en het was niet erg best. Rekening was iets lager dan die van jullie, maar ik had er oprecht buikpijn van. Ik vond het zó zonde van het geld.
pi_207077222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik vind het knap dat je er nog de lol van in ziet.

Ik was ooit met gezin wezen eten bij de Pizzahut en het was niet erg best. Rekening was iets lager dan die van jullie, maar ik had er oprecht buikpijn van. Ik vond het zó zonde van het geld.
Nou ja als je daar zit denk je mwoah, maar het was wel 'eetbaar'.
Ik kreeg de slappe lach bij het woord wild vlees, toen er uitgelegd werd wat het wildmenu was aan onze buurtafel.
En ik had een kleine opmerking bij de jongen die ons uitserveerde, die gooide het op tafel en liep met een halve zin van eet smakelijk zeer ongeinteresseerd weg, ik zag m dat bij alle tafels doen en toen een meisje ons de wijn bracht zei ik dat...
Vervolgens kwam de manager die vertelde dat ze het ging oppakken (leermoment voor deze jongen zei ik er nog bij, ja toch? zou ik ook doen met stagiares) en bood een glas wijn aan ^O^
pi_207077239
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Nou ja als je daar zit denk je mwoah, maar het was wel 'eetbaar'.
Ik kreeg de slappe lach bij het woord wild vlees, toen er uitgelegd werd wat het wildmenu was aan onze buurtafel.
En ik had een kleine opmerking bij de jongen die ons uitserveerde, die gooide het op tafel en liep met een halve zin van eet smakelijk zeer ongeinteresseerd weg, ik zag m dat bij alle tafels doen en toen een meisje ons de wijn bracht zei ik dat...
Vervolgens kwam de manager die vertelde dat ze het ging oppakken (leermoment voor deze jongen zei ik er nog bij, ja toch? zou ik ook doen met stagiares) en bood een glas wijn aan ^O^
Dat is dan weer netjes :Y
  woensdag 14 december 2022 @ 13:00:08 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207077331
Bedienen in de Hoereca was ooit een vak, nu zijn het vrijwel overal scholieren die geen idee hebben. Kom je eens in een eetcafe of normaal restaurant iemand tegen die weet wat die doet. Paar jaar geleden in Zeeland in een tentje een jonge vrouw die perfect bediende, alles over de vis wist, over de wijn, etc en het was een eetcafe, echt een verademing.
pi_207077365
Nou ja, hele volksstammen die dit wel als hoogstaand beschouwen. Ik verblijf regelmatig werkgerelateerd in conferentiecentra met soortgelijk eten. Een groot deel van het team zit dan daadwerkelijk te smullen, terwijl de minderheid van snobs (waaronder ik) zich afvragen welk prutje uit het Unilever Food Solutions-assortiment dit nou weer is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_207077465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bedienen in de Hoereca was ooit een vak, nu zijn het vrijwel overal scholieren die geen idee hebben. Kom je eens in een eetcafe of normaal restaurant iemand tegen die weet wat die doet. Paar jaar geleden in Zeeland in een tentje een jonge vrouw die perfect bediende, alles over de vis wist, over de wijn, etc en het was een eetcafe, echt een verademing.
Ik was laatst bij Happy Italy (ok, niet heel erg hoogstaand) en daar sprak bijna iedereen van de bediening toen ik er was Engels en 0 Nederlands.
  woensdag 14 december 2022 @ 13:18:30 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207077547
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:03 schreef stavromulabeta het volgende:
Nou ja, hele volksstammen die dit wel als hoogstaand beschouwen. Ik verblijf regelmatig werkgerelateerd in conferentiecentra met soortgelijk eten. Een groot deel van het team zit dan daadwerkelijk te smullen, terwijl de minderheid van snobs (waaronder ik) zich afvragen welk prutje uit het Unilever Food Solutions-assortiment dit nou weer is.
Tja, dat is een belangrijke oorzaak, veel mensen zijn veel te snel tevreden, stellen geen eisen. Zag een tijdje terug een docu dat opleidingen (hier in Duitsland) steeds minder plekken kunnen vinden waar leerlingkoks nog het vak leren ipv prefab aanroeren.
  woensdag 14 december 2022 @ 13:19:01 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207077551
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik was laatst bij Happy Italy (ok, niet heel erg hoogstaand) en daar sprak bijna iedereen van de bediening toen ik er was Engels en 0 Nederlands.
Is dat een keten?
pi_207077592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tja, dat is een belangrijke oorzaak, veel mensen zijn veel te snel tevreden, stellen geen eisen. Zag een tijdje terug een docu dat opleidingen (hier in Duitsland) steeds minder plekken kunnen vinden waar leerlingkoks nog het vak leren ipv prefab aanroeren.
Het mag vaak vooral niet teveel kosten natuurlijk.

N = beperkt, maar als je ook ziet dat de jeugd allemaal nog lust. Vooral veel goedkope, vette troep.
pi_207077595
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat een keten?
Ja
pi_207077597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat een keten?
Ja. Kun je pasta en pizza eten.
pi_207083974
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Tja... het was na een ander uitje :+
Prima hotel/kamer/ontbijt.
Maar dat diner _O-
Hebben jullie geluk. Heb heel slechte dingen gehoord en zelf ook ervaringen met Fletcher. Ga nooit naar die bij Roosendaal. Dat is zo oud en versleten. Gaten in de muur, smerig oude badkamer en de barsnacks bestaan uit een zakje pinda's of busje pringles.

In Leiden eten lijkt me wel leuk omdat het 12e etage is met prachtig uitzicht. Maar ik durf er niet te eten ;(
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_207095832
Wanneer: 15-12-2022
Waar: The Louisiana Lobstershack in Haarlem
Wat:

Ter compensatie van het matige eten eerder deze week bij Fletchers nu bij een vertrouwd adresje gegeten.
Ik had al een tijdje trek in kreeft en daar is dit een prima adres voor.

Voor Blues:

Chicken & Waffles, krokante kip met hartige wafels geserveerd met Canadese maplesiroop, een blauwe krabdipsaus en bacon. Geserveerd met koolsla. Als extra voor haar een portie Cajun gekruide frietjes erbij.
Erg lekker!

Voor mij:

Hiervoor kwamen wij. Het lobster fest: Canadese kreeft van 500 gram, vers uit de kreeftentank. Gehalveerd, schoongemaakt en gegrild op de BBQ, geserveerd met Cajun gekruide frites en huisgemaakte koolsla.
Jammie!!

We dronken er dit bij:


Bediening, voertaal en kaart zijn allemaal in het Engels.
Totale prijs: 69, 00 euro.

Prijs/kwaliteit: 8,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 15 december 2022 @ 21:06:36 #36
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207096059
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:54 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 15-12-2022
Waar: The Louisiana Lobstershack in Haarlem
Wat:

Ter compensatie van het matige eten eerder deze week bij Fletchers nu bij een vertrouwd adresje gegeten.
Ik had al een tijdje trek in kreeft en daar is dit een prima adres voor.

Voor Blues:
[ link | afbeelding ]
Chicken & Waffles, krokante kip met hartige wafels geserveerd met Canadese maplesiroop, een blauwe krabdipsaus en bacon. Geserveerd met koolsla. Als extra voor haar een portie Cajun gekruide frietjes erbij.
Erg lekker!

Voor mij:
[ link | afbeelding ]
Hiervoor kwamen wij. Het lobster fest: Canadese kreeft van 500 gram, vers uit de kreeftentank. Gehalveerd, schoongemaakt en gegrild op de BBQ, geserveerd met Cajun gekruide frites en huisgemaakte koolsla.
Jammie!!

We dronken er dit bij:
[ link | afbeelding ]

Bediening, voertaal en kaart zijn allemaal in het Engels.
Totale prijs: 69, 00 euro.

Prijs/kwaliteit: 8,5
Grandioze tent, bestel er meestal de schaal met gemengde schaaldieren, de Seafood Boil… :9~
pi_207102719
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:54 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 15-12-2022
Waar: The Louisiana Lobstershack in Haarlem
Wat:

Ter compensatie van het matige eten eerder deze week bij Fletchers nu bij een vertrouwd adresje gegeten.
Ik had al een tijdje trek in kreeft en daar is dit een prima adres voor.

Voor Blues:
[ link | afbeelding ]
Chicken & Waffles, krokante kip met hartige wafels geserveerd met Canadese maplesiroop, een blauwe krabdipsaus en bacon. Geserveerd met koolsla. Als extra voor haar een portie Cajun gekruide frietjes erbij.
Erg lekker!

Voor mij:
[ link | afbeelding ]
Hiervoor kwamen wij. Het lobster fest: Canadese kreeft van 500 gram, vers uit de kreeftentank. Gehalveerd, schoongemaakt en gegrild op de BBQ, geserveerd met Cajun gekruide frites en huisgemaakte koolsla.
Jammie!!

We dronken er dit bij:
[ link | afbeelding ]

Bediening, voertaal en kaart zijn allemaal in het Engels.
Totale prijs: 69, 00 euro.

Prijs/kwaliteit: 8,5
Ziet er goed uit zeg! Kaart bekeken en lekkere dingen allemaal. Echt Amerikaans.

Wat ik alleen niet begrijp is als je 1 pound kreeft hebt het 35 euro kost en 2 pound kost 100 euro.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_207103057
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:54 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 15-12-2022
Waar: The Louisiana Lobstershack in Haarlem
Wat:

Ter compensatie van het matige eten eerder deze week bij Fletchers nu bij een vertrouwd adresje gegeten.
Ik had al een tijdje trek in kreeft en daar is dit een prima adres voor.

Voor Blues:
[ link | afbeelding ]
Chicken & Waffles, krokante kip met hartige wafels geserveerd met Canadese maplesiroop, een blauwe krabdipsaus en bacon. Geserveerd met koolsla. Als extra voor haar een portie Cajun gekruide frietjes erbij.
Erg lekker!

Voor mij:
[ link | afbeelding ]
Hiervoor kwamen wij. Het lobster fest: Canadese kreeft van 500 gram, vers uit de kreeftentank. Gehalveerd, schoongemaakt en gegrild op de BBQ, geserveerd met Cajun gekruide frites en huisgemaakte koolsla.
Jammie!!

We dronken er dit bij:
[ link | afbeelding ]

Bediening, voertaal en kaart zijn allemaal in het Engels.
Totale prijs: 69, 00 euro.

Prijs/kwaliteit: 8,5
Ziet er heerlijk uit!

Kun je dan de kreeft ook gewoon zo eten? Hoef je niet te breken en pellen enzo? Dat vind ik moeilijk en zo jammer, want volgens mij mis ik dan de helft :@
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:16:07 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207103325
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat ik alleen niet begrijp is als je 1 pound kreeft hebt het 35 euro kost en 2 pound kost 100 euro.
Kreeften groeien niet hard dus 2 pound is een kreeft van 900 gram, die kosten een stuk meer dan die van onder de 500gram. Ik ga er uiteraard vanuit dat het 1 kreeft is van dat gewicht, anders niet logisch.
pi_207105771
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ziet er heerlijk uit!

Kun je dan de kreeft ook gewoon zo eten? Hoef je niet te breken en pellen enzo? Dat vind ik moeilijk en zo jammer, want volgens mij mis ik dan de helft :@
Heb ik ook hoor.
Maar golfer draagt een schort dus dan zal hij zeker hebben moeten pellen ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Kreeften groeien niet hard dus 2 pound is een kreeft van 900 gram, die kosten een stuk meer dan die van onder de 500gram. Ik ga er uiteraard vanuit dat het 1 kreeft is van dat gewicht, anders niet logisch.
Aah ok, thanks voor de opheldering :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 16 december 2022 @ 18:12:01 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207105899
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:53 schreef miss_sly het volgende:


Kun je dan de kreeft ook gewoon zo eten? Hoef je niet te breken en pellen enzo? Dat vind ik moeilijk en zo jammer, want volgens mij mis ik dan de helft :@
Kreeftje was al wel schoon en deels losgemaakt, maar ik moest wel de scharen en poten zelf kraken en leegpeuteren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207106651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Kreeften groeien niet hard dus 2 pound is een kreeft van 900 gram, die kosten een stuk meer dan die van onder de 500gram. Ik ga er uiteraard vanuit dat het 1 kreeft is van dat gewicht, anders niet logisch.
Volgens kaart 1 kreeft dus idd wat je zegt
pi_207120283
Bij Chang Purk gegeten. Da's een Thais restaurant in Weert.

Gekozen voor Tom Ka Khai en Phad Poh Teack. Inclusief drinken nog geen 40 euro af te hoeven rekenen. Voor wie graag Thais eet, een aanrader. Smaakte zeer goed. Staan ook Thaise mensen in de keuken.
pi_207122731
Waar: Frites Atelier Gent
Wanneer: Vanmiddag
Wat at je: Een van de specials: 'Kimchi, Truffle & Cheese'
Kosten: 9,50 euro
Cijfer: 9.5

Ik wilde al heel lang een keer naar een van de locaties. Als ik veel enthousiaste verhalen hoor en daardoor hoge verwachtingen krijg, bereid ik mezelf tegelijkertijd voor op een kleine teleurstelling. Maar dit was het beste patatje van mijn leven. O+

De patat zelf was top. Maar voor een patatje met een losse saus zou ik niet terugkomen. Deze combinatie was gewoon echt onwijs lekker. Goede kimchi, een heerlijke kaassaus en een subtiele truffelmayonaise. De krokante uitjes maakte het af. En heel erg fijn dat er ook echt meer dan voldoende topping was. Niets zo vervelend als eindigen met een lading kale patat.

Het enige nadeel vond ik het wachten. Toen wij binnenkwamen was er geen rij en toch best eventjes moeten wachten. Toen we er later langsliepen stond er wel een flinke rij, dus ik vrees dat je dan nog wat langer zit te wachten.

pi_207128171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:03 schreef stavromulabeta het volgende:
Nou ja, hele volksstammen die dit wel als hoogstaand beschouwen. Ik verblijf regelmatig werkgerelateerd in conferentiecentra met soortgelijk eten. Een groot deel van het team zit dan daadwerkelijk te smullen, terwijl de minderheid van snobs (waaronder ik) zich afvragen welk prutje uit het Unilever Food Solutions-assortiment dit nou weer is.
Ik eet tegenwoordig ook best wel vaak buiten de deur en ook al zijn het vaak de 3 gangen 30 euro toko's, je leert op een gegeven moment toch wel wat goed is en minder goed.
Ga je bij een griek eten, krijg je gortdroge kip... mijn tafelgenoot: hmmmm, lekker! Ik dacht echt wtf?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207128419
Laat ik ook eens wat plaatsen. Tijdje terug een hele leuke ervaring bij een onooglijk portugees restaurant in Schiedam: Sabores do Norte

Mijn vriendin vroeg welke wijnen er waren. De enthousiaste serveerster (denk de dochter) gaf aan dat ze rode wijn hadden en witte wijn. 1 soort. Kregen vervolgens 2 stampvolle glazen welke helemaal niet verkeerd smaakten. Was een beetje bang voor gortdroge witte wijn. Aan een menukaart deden ze niet, de serveerster dacht goed na en somde alles op wat ze op tafel konden zetten. We sloegen een voorgerechtje even over, maar kregen een bakje olijven en wat stokbrood met van die pakjes :D

Toen mijn vriendin dorade hoorde langskomen ging ze daar voor. Ik ging voor de bakkeljauw met aardappel uit de oven. Nergens prijzen, maar we gingen er gewoon voor!

De dorade bleek een hele te zijn, met gekookte aardappels en andere groentes, heerlijk visje!
De ovenschotel was lekker, maar een beetje eentonig.

Eigenlijk wilden we wel een toetje proberen en ik moet bekennen dat ik niet meer wist wat dinnetje bestelde, maar ik nam een soort eggnog met caramelsaus. Een reusachtige hoeveelheid dat smolt op de tong. Best lekker :Y

We waren benieuwd wat we kwijt waren. Een pinapparaat hadden ze niet, nee, ze stuurden een tikkie. Dus nu heb ik de eigenaresse in mijn contactlijst :o

Uiteindelijk waren we 55E kwijt voor 2x een groot glas wijn, een hoofdgerecht en een nagerecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Knipoogje op 18-12-2022 13:14:34 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207149528
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 13:09 schreef Knipoogje het volgende:
Laat ik ook eens wat plaatsen. Tijdje terug een hele leuke ervaring bij een onooglijk portugees restaurant in Schiedam: Sabores do Norte

Mijn vriendin vroeg welke wijnen er waren. De enthousiaste serveerster (denk de dochter) gaf aan dat ze rode wijn hadden en witte wijn. 1 soort. Kregen vervolgens 2 stampvolle glazen welke helemaal niet verkeerd smaakten. Was een beetje bang voor gortdroge witte wijn. Aan een menukaart deden ze niet, de serveerster dacht goed na en somde alles op wat ze op tafel konden zetten. We sloegen een voorgerechtje even over, maar kregen een bakje olijven en wat stokbrood met van die pakjes :D

Toen mijn vriendin dorade hoorde langskomen ging ze daar voor. Ik ging voor de bakkeljauw met aardappel uit de oven. Nergens prijzen, maar we gingen er gewoon voor!

De dorade bleek een hele te zijn, met gekookte aardappels en andere groentes, heerlijk visje!
De ovenschotel was lekker, maar een beetje eentonig.

Eigenlijk wilden we wel een toetje proberen en ik moet bekennen dat ik niet meer wist wat dinnetje bestelde, maar ik nam een soort eggnog met caramelsaus. Een reusachtige hoeveelheid dat smolt op de tong. Best lekker :Y

We waren benieuwd wat we kwijt waren. Een pinapparaat hadden ze niet, nee, ze stuurden een tikkie. Dus nu heb ik de eigenaresse in mijn contactlijst :o

Uiteindelijk waren we 55E kwijt voor 2x een groot glas wijn, een hoofdgerecht en een nagerecht.
Dat lijkt mij eng, geen prijzen te weten. Zeker als er een hele vis op tafel komt.
Maar dit klinkt echt als een verrassing, positief. En een meevaller!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 19 december 2022 @ 20:32:58 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207151451
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 13:09 schreef Knipoogje het volgende:
Laat ik ook eens wat plaatsen. Tijdje terug een hele leuke ervaring bij een onooglijk portugees restaurant in Schiedam: Sabores do Norte

Mijn vriendin vroeg welke wijnen er waren. De enthousiaste serveerster (denk de dochter) gaf aan dat ze rode wijn hadden en witte wijn. 1 soort. Kregen vervolgens 2 stampvolle glazen welke helemaal niet verkeerd smaakten. Was een beetje bang voor gortdroge witte wijn. Aan een menukaart deden ze niet, de serveerster dacht goed na en somde alles op wat ze op tafel konden zetten. We sloegen een voorgerechtje even over, maar kregen een bakje olijven en wat stokbrood met van die pakjes :D

Toen mijn vriendin dorade hoorde langskomen ging ze daar voor. Ik ging voor de bakkeljauw met aardappel uit de oven. Nergens prijzen, maar we gingen er gewoon voor!

De dorade bleek een hele te zijn, met gekookte aardappels en andere groentes, heerlijk visje!
De ovenschotel was lekker, maar een beetje eentonig.

Eigenlijk wilden we wel een toetje proberen en ik moet bekennen dat ik niet meer wist wat dinnetje bestelde, maar ik nam een soort eggnog met caramelsaus. Een reusachtige hoeveelheid dat smolt op de tong. Best lekker :Y

We waren benieuwd wat we kwijt waren. Een pinapparaat hadden ze niet, nee, ze stuurden een tikkie. Dus nu heb ik de eigenaresse in mijn contactlijst :o

Uiteindelijk waren we 55E kwijt voor 2x een groot glas wijn, een hoofdgerecht en een nagerecht.
Ze hebben wel een menu online met prijzen erbij: https://www.saboresdonorteschiedam.nl/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207152347
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:51 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Dat lijkt mij eng, geen prijzen te weten. Zeker als er een hele vis op tafel komt.
Maar dit klinkt echt als een verrassing, positief. En een meevaller!
Haha, maar het klonk niet alsof er ineens een 30 euro gerecht tussen de semi-afhaal snacks zaten.
Kaart online wat net gepost werd is schaars, de dame somde veel meer op en de recensies van online afhalen zijn een stuk slechter dan de google maps recensies :D

We vonden het eigenlijk gewoon een grappige ervaring om eens mee te maken.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207194959
ik wil een keer mijn vader (kok geweest) uitnodigen in een sterrenrestaurant (1 ster).
bij voorkeur in de buurt van Haarlem (+30 km)
het liefst niet te formeel.

iemand tips?

Ik dacht zelf aan
- Ratatouille
- Bokkedoorns
- ML
pi_207195728
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:56 schreef fespo het volgende:
ik wil een keer mijn vader (kok geweest) uitnodigen in een sterrenrestaurant (1 ster).
bij voorkeur in de buurt van Haarlem (+30 km)
het liefst niet te formeel.

iemand tips?

Ik dacht zelf aan
- Ratatouille
- Bokkedoorns
- ML
Zonder sterren:
Mano
Moustique

Vrienden van Jacob*
Meer ideeën:
spammm :Y)
  vrijdag 23 december 2022 @ 11:24:00 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207197608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:56 schreef fespo het volgende:
ik wil een keer mijn vader (kok geweest) uitnodigen in een sterrenrestaurant (1 ster).
bij voorkeur in de buurt van Haarlem (+30 km)
het liefst niet te formeel.

iemand tips?

Ik dacht zelf aan
- Ratatouille
- Bokkedoorns
- ML
Bokkedoorns is wel formeel.
Ratatouille en ML niet.
Verder zou je nog kunnen denken aan Olivijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 december 2022 @ 17:25:33 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207202827
Van de week bij Slangevegt in Breukelen gegeten hadden het hele menu met Oesters en pata negra, en een extra kaasdessert want geen zin in zoet.
https://slangevegt.nl/wp-(...)erged_compressed.pdf
Etentje met het werk. Er goed verzorgd en lekker, Man dronk Bubbels en ik Water want was de Bob
pi_207203157
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Van de week bij Slangevegt in Breukelen gegeten hadden het hele menu met Oesters en pata negra, en een extra kaasdessert want geen zin in zoet.
https://slangevegt.nl/wp-(...)erged_compressed.pdf
Etentje met het werk. Er goed verzorgd en lekker, Man dronk Bubbels en ik Water want was de Bob
Interessant. Die staat ook nog op ons lijstje om een keer langs te gaan. Hoe is de sfeer? Oud geld, dikke autos (die indruk krijg ik als ik er langs fiets) of valt dat wel mee?

Woonde jij trouwens niet in Duitsland of ben ik nu helemaal in de war? Puur uit interesse...
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 23 december 2022 @ 21:38:56 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207206192
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:53 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Interessant. Die staat ook nog op ons lijstje om een keer langs te gaan. Hoe is de sfeer? Oud geld, dikke autos (die indruk krijg ik als ik er langs fiets) of valt dat wel mee?

Woonde jij trouwens niet in Duitsland of ben ik nu helemaal in de war? Puur uit interesse...
Ja, ik woon in Duitsland, ik was er vanuit mijn werk, hadden daar een etentje om jaarresultaat te vieren.
Geen idee hoe daar normaal de sfeer is, wij hadden een zaaltje met eigen bar en bediening. Het is zeker geen vreetschuur, gewoon een erg goed restaurant. Liever oud geld dan nieuw geld trouwens.
pi_207211773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 21:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, ik woon in Duitsland, ik was er vanuit mijn werk, hadden daar een etentje om jaarresultaat te vieren.
Geen idee hoe daar normaal de sfeer is, wij hadden een zaaltje met eigen bar en bediening. Het is zeker geen vreetschuur, gewoon een erg goed restaurant. Liever oud geld dan nieuw geld trouwens.
Het is niet extreem duur. 50 euro voor 3 gangen is nu ook weer niet sterrenrestaurant-prijzen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 24 december 2022 @ 12:59:07 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207211936
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het is niet extreem duur. 50 euro voor 3 gangen is nu ook weer niet sterrenrestaurant-prijzen.
Ik ken het nog van de mensen die het opgezet hebben en toen was het gewoon een afmaak/opwarm keuken, dus in principe vliegtuigvoedsel maar dan leuk aangekleed, het is inmiddels 2 keer over gegaan in andere handen dus weet niet of dat nog zo is.
pi_207212085
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik ken het nog van de mensen die het opgezet hebben en toen was het gewoon een afmaak/opwarm keuken, dus in principe vliegtuigvoedsel maar dan leuk aangekleed, het is inmiddels 2 keer over gegaan in andere handen dus weet niet of dat nog zo is.
Het heeft inmiddels wel 13 punten in de Gault&Millau en een Michelin-bordje gekregen. Geen sterrenniveau maar wel, aldus Michelin "bereidingen met kwaliteitsproducten en een vakkundige chef gewoonweg lekker kan eten". Prefab-voer zal het niet zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:04:03 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207213720
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik ken het nog van de mensen die het opgezet hebben en toen was het gewoon een afmaak/opwarm keuken, dus in principe vliegtuigvoedsel maar dan leuk aangekleed, het is inmiddels 2 keer over gegaan in andere handen dus weet niet of dat nog zo is.
Nee, dat is het niet. Het is heel goed eten.
pi_207245338
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik was laatst bij Happy Italy (ok, niet heel erg hoogstaand) en daar sprak bijna iedereen van de bediening toen ik er was Engels en 0 Nederlands.
Mn vriendin en ik waren een tijdje geleden bij Happy Italy in Enschede, en het was zo slecht dat we weg zijn gegaan zonder te betalen.

Het eten was zo bedroevend dat je bijna een depressie er aan over hield. De bediening -voor zover er sprake was van bediening- sprak geen nederlands en stront chagrijnig. Voor zover er dus sprake was van bediening, want nadat het hoofd ''gerecht'' bij ons op tafel werd gedumpt, letterlijk -terwijl we nog aan ons voorafje zaten- was het afgelopen met de bediening. Niemand die aan ons kwam vragen of het belabberde en lauwe eten naar wens was en na een aantal mislukte pogingen om drinken te bestellen waren we er klaar mee. Geprobeerd de bediening te seinen voor de rekening, maar we werden gewoon genegeerd. Dus dan maar richting de ingang/uitgang waar de kassa zich bevond, maar daar was niemand te bekennen. Na even wachten kwam daar eindelijk iemand aan lopen, dus ik seinen naar die knul, waarna die knul ons een fijne avond wenste en gewoon door liep. :')

Nou, okee dan, doei. _O-

En nee, het was helemaal niet druk ofzo.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 26 december 2022 @ 21:39:05 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207245406
quote:
4s.gif Op maandag 26 december 2022 21:34 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Mn vriendin en ik waren een tijdje geleden bij Happy Italy in Enschede, en het was zo slecht dat we weg zijn gegaan zonder te betalen.

Het eten was zo bedroevend dat je bijna een depressie er aan over hield. De bediening -voor zover er sprake was van bediening- sprak geen nederlands en stront chagrijnig. Voor zover er dus sprake was van bediening, want nadat het hoofd ''gerecht'' bij ons op tafel werd gedumpt, letterlijk -terwijl we nog aan ons voorafje zaten- was het afgelopen met de bediening. Niemand die aan ons kwam vragen of het belabberde en lauwe eten naar wens was en na een aantal mislukte pogingen om drinken te bestellen waren we er klaar mee. Geprobeerd de bediening te seinen voor de rekening, maar we werden gewoon genegeerd. Dus dan maar richting de ingang/uitgang waar de kassa zich bevond, maar daar was niemand te bekennen. Na even wachten kwam daar eindelijk iemand aan lopen, dus ik seinen naar die knul, waarna die knul ons een fijne avond wenste en gewoon door liep. :')

Nou, okee dan, doei. _O-

En nee, het was helemaal niet druk ofzo.
Happy Italy moet je zien als een pizza/pasta MacDonalds. Zelfde prijsniveau ook.
Dat in ogenschouw vind ik het hartstikke prima, even een pastaatje of pizzatje wegtikken na een bioscoopfilm ofzo met man en kind.
Makkelijk en geen patatbende.
Zou er nooit met vrienden of mijn partner alleen gaan eten geloof ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207245523
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Happy Italy moet je zien als een pizza/pasta MacDonalds. Zelfde prijsniveau ook.
Dat in ogenschouw vind ik het hartstikke prima, even een pastaatje of pizzatje wegtikken na een bioscoopfilm ofzo met man en kind.
Makkelijk en geen patatbende.
Zou er nooit met vrienden of mijn partner alleen gaan eten geloof ik
McDonald's is haute cuisine vergeleken met die toko :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 26 december 2022 @ 21:48:54 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207245567
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
McDonald's is haute cuisine vergeleken met die toko :D
Ook best

Het is gewoon fastfood, je moet het niet als restaurant uitje zien denk ik.

Leuke bediening of shitheads kan natuurlijk wel flink verschil maken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207245590
Ik kwam gisteren en vandaag langs de Mac, en die zaten bomvol.

Met kerst naar de Mac :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207245736
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kwam gisteren en vandaag langs de Mac, en die zaten bomvol.

Met kerst naar de Mac :')
Kreeg vanmiddag foto toegestuurd van zusje, met de kinderen op de achterbank in pyjama een McFlurry gehaald :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  maandag 26 december 2022 @ 22:11:05 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207245912
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kwam gisteren en vandaag langs de Mac, en die zaten bomvol.

Met kerst naar de Mac :')
Schoonmaakster van werk deed dat altijd met de kinderen, die vonden dat fantastisch
Tsja, andere waarden andere normen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207246472
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kwam gisteren en vandaag langs de Mac, en die zaten bomvol.

Met kerst naar de Mac :')
Heb ik ook wel eens op de terugweg gezeten toen het kerstdiner nogal euhm.. tegenviel :D
pi_207249730
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Happy Italy moet je zien als een pizza/pasta MacDonalds. Zelfde prijsniveau ook.
Dat in ogenschouw vind ik het hartstikke prima, even een pastaatje of pizzatje wegtikken na een bioscoopfilm ofzo met man en kind.
Makkelijk en geen patatbende.
Zou er nooit met vrienden of mijn partner alleen gaan eten geloof ik
Ik vind de Mac behoorlijk prijzig geworden. Prijs/kwaliteit is daar gewoon niet meer.

Happy Italy zit vaak op strategische plekken waardoor je bij een middagje/avondje weg toch weer bij hun uitkomt. Hier zit bijvoorbeeld ook een Happy Italy op een prachtige plek aan de voet van de Erasmusbrug. Ik vind het serieus zonde dat op die plek zo'n tent zit :{
  dinsdag 27 december 2022 @ 08:58:29 #69
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_207250381
Vind de happy Italy niet zo beroerd eigenlijk. Het is geen hoogstaand concept , maar ook niet zoveel slechter dan het eten in veel andere eetgelegenheden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_207250554
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 08:58 schreef Tinkepink het volgende:
Vind de happy Italy niet zo beroerd eigenlijk. Het is geen hoogstaand concept , maar ook niet zoveel slechter dan het eten in veel andere eetgelegenheden.
Het ligt erg aan welke pizza je neemt. Heb je een pizza die een beetje belegd is met allerhande spul, dan is het redelijk. Heb je een pizza Margerita, salami, kinderpizza oid, dan druipt de kaas er van af. Bagger en baggervet. Heb daar ooit wat van gezegd. Kreeg ik te horen dat ik maar moest zeggen dat ik minder kaas wilde :')

Pasta's daar vind ik erg flauwtjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 27-12-2022 09:20:19 ]
pi_207250715
quote:
4s.gif Op maandag 26 december 2022 21:34 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Mn vriendin en ik waren een tijdje geleden bij Happy Italy in Enschede, en het was zo slecht dat we weg zijn gegaan zonder te betalen.

Het eten was zo bedroevend dat je bijna een depressie er aan over hield. De bediening -voor zover er sprake was van bediening- sprak geen nederlands en stront chagrijnig. Voor zover er dus sprake was van bediening, want nadat het hoofd ''gerecht'' bij ons op tafel werd gedumpt, letterlijk -terwijl we nog aan ons voorafje zaten- was het afgelopen met de bediening. Niemand die aan ons kwam vragen of het belabberde en lauwe eten naar wens was en na een aantal mislukte pogingen om drinken te bestellen waren we er klaar mee. Geprobeerd de bediening te seinen voor de rekening, maar we werden gewoon genegeerd. Dus dan maar richting de ingang/uitgang waar de kassa zich bevond, maar daar was niemand te bekennen. Na even wachten kwam daar eindelijk iemand aan lopen, dus ik seinen naar die knul, waarna die knul ons een fijne avond wenste en gewoon door liep. :')

Nou, okee dan, doei. _O-

En nee, het was helemaal niet druk ofzo.
hier is ie ook heel belabberd, er was een tijdje geleden toch ook een schandaaltje mbt hoe ze met personeel omgingen (bij boos meen ik?). Het personeel hier is ook heel ongeïnteresseerd en wij hebben ook wel eens ruim een uur zitten wachten op drankjes (met een inmiddels huilend kind :') )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:26:35 #72
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207254867
Elk jaar schuiven we (bevriend koppel, mijn echtgenote en ik) tijdens de kerst ergens in Nederland aan voor het diner. Na vele jaren 'ons huisrestaurant' De Vijfde Smaak in Koog aan de Zaan (helaas opgehouden te bestaan) en daarna o.a. Jamie v/d Heijden in Ouderkerk a/d Amstel, Suzie's & van Aken in Oegstgeest was het nu de beurt aan De Swarte Ruijter in Holten.

Na 2 mislukte pogingen in 2020 en 2021, wegens de toen geldende Corona maatregelen waardoor de reserveringen geannuleerd werden, kon de 3e reservering op rij daar nu waargemaakt worden.

Waar? De Swarte Ruijter, Holten - 1 Michelin ster



Wanneer? 25 en 26 december 2022

Wat at je?

Noot vooraf: Nee, ik ben geen geweldige fotograaf en vind fotograferen in een restaurant ook wat ongemakkelijk... :@



+ 6 amuses vooraf...

Diverse amuses:

Soesjes met Reijpenaar kaas + aardappel chips met bieslook


Envelopje met Oosterse kruiden + mouse van kreeft en brood


Foam met oester en paling in gelei kogel


Aardappel mousse met pompoen




1e gang, krab - mango - wortel:



2e gang, hamachi - kruidensla - mosterd:



3e gang, kaviaar Perle Imperial - coquille - knolselderij



4e gang, lever - fazant - zuurkool:



5e gang, langoustine - prei - eekhoorntjesbrood:



6e gang, tarbot - wintertruffel - pecorino:



7e gang, hert - laurier - peterseliewortel:



8e gang, kerstdessert (3 variaties van bloedsinaasappel met chocolade):



9e gang, koffie met friandises

Geen foto...

Ontbijt, de volgende dag (waarna nog diverse gerechten toegevoegd werden):



Impressie?

Qua keuken is de het bij De Swarte Ruijter altijd prima in orde. De brigade van eigenaar en chef-kok Erik de Mönnink is dik in orde.
Ook het ontbijt de volgende dag is overdadig (o.a. 3 soorten kerstbrood)
De (kerst)sfeer was echter een stuk minder. De ontvangst was wat lauwtjes. Eigenaresse Esther de Mönnink, tevens de sommelier van het restaurant, was wel aanwezig in het restaurant, maar besteedde nauwelijks aandacht aan de gasten.
De bediening (6 personen in totaal op 35 couverts) was op zich in orde, maar wat gehaast en vragen konden vaak niet beantwoordt worden.
Bij eerdere bezoeken aan De Swart Ruijter was de sfeer/betrokkenheid minder afwezig. Misschien was het de kerststress die parten speelde, maar daarom viel het verschil met andere keren juist wel op...

Kosten? ¤ 300,00 p.p., inclusief overnachting, excl. dranken
Bijpassend wijn arrangement (halfjes, hele glazen zijn me te veel bij een dergelijk diner) was ¤ 38,00.

Cijfer? Diner en ontbijt een 10, sfeer een 7
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:31:36 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207254958
Het ziet het er allemaal heel erg lekker uit. Echte kaviaar. :9~ En ik neem aan ganzenlever?
Jammer van de afwezige chef en sommelier.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:32:40 #74
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207254973
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:31 schreef golfer het volgende:
Het ziet het er allemaal heel erg lekker uit. Echte kaviaar. :9~ En ik neem aan ganzenlever?
Yep, alles echt, geen imitatie.
Mag ook wel voor die prijs... :X
pi_207259506
Wow prachtige gerechten _O_
pi_207259697
Ik heb ook kaviaar en ganzenlever gehad deze kerst, bij de Librije. Was best binnen te houden allemaal. :P
Als ik ben bekomen van dit weekend ga ik foto's uitzoeken en met behulp van m'n disgenoten iets zinnigs proberen te zeggen over deze ervaring vol superlatieven.

Leuk M-M, de Swarte Ruijter! Zelf ook al 3x geweest met overnachten erbij, fijne plek altijd, en dat wat afstandelijke van de eigenaresse komt me wel bekend voor. misschien typerend voor de Oost-nederlanse gereserveerdheid?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:51:14 #77
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207260295
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:25 schreef Gripper het volgende:
Leuk M-M, de Swarte Ruijter! Zelf ook al 3x geweest met overnachten erbij, fijne plek altijd, en dat wat afstandelijke van de eigenaresse komt me wel bekend voor. misschien typerend voor de Oost-nederlanse gereserveerdheid?
Heb zelf ook nagedacht over de gereserveerdheid in Oost Nederland als mogelijke reden.
We hebben inmiddels al meerdere keren bij De Swarte Ruijter gegeten, heb ook wijnproeverijen bij hen gehad en dan is eigenaresse Esther vaak veel spontaner, net als het personeel (dat nu wel geheel vernieuwd was ten opzichte van voorgaande bezoeken).

Bij kerstdiners heb ik doorgaans de ervaring dat men een soort 'huiskamer sfeer' wil creëren. De gasten zitten er immers de hele avond aan tafel en eten vaak gelijktijdig dezelfde gerechten. Die sfeer miste ik dus wel iets...
pi_207344120
Waar?
Charlie Chiu's, Winkelcentrum Overvecht

Sinds mensenheugenis, of op zijn minst sinds er treinen bestaan, was Charlie Chiu een begrip. Gelegen in de patatstraat op Utrecht CS heeft Charlie Chiu meerdere generaties treinreizigers van een betaalbare vette hap voorzien. Als student en later frequente gebruiker van Utrecht CS heb ik hier menige maaltijd gebruikt. Helaas is aan al dit een einde gekomen, samen met het voortschrijden der tijden en de meest recente vernieuwing van de in de jaren '70 vernieuwde stationsbuurt in Utrecht. Wat ergens rond 2018 restte was een hoop verbogen staal.

Groot was dus de verrassing dat bij een bezoek aan de vernieuwde (en enorme) Lidl in Overvecht Charlie Chiu nog bleek te bestaan.Dit vraagt uiteraard om een bezoek.


Charlie Chiu's zoals generaties treinreizigers hem kennen



Het einde van de Patatstraat ergens rond 2018

Wanneer?
Afgelopen donderdag

Wat at je?
Babi Pangang menu en een broodje Pang-menu. Daarbij een spa rood en een fernandez geel

Impressie?
De architectuur is ongeveer even troosteloos als voorheen, de heroïnejunks hebben plaatsgemaakt voor scootertuigjongeren, er is hippe kleurige LED-verlichting aangebracht. Waar de entourage voorheen uit gehaaste forensen en dronken studenten bestond, zijn het nu Marokaanse gezinnen op een uitje en alleenstaande arbeiders die tot de cliëntele behoren. Bestellen gaat tegenwoordig per bestelzuil of QR-code en betaald wordt er in euro's maar broodje pang blijkt nog steeds op het menu te staan.

Op de vraag van wat men ons kon adviseren, had de bestelzuil helaas geen antwoord, dus we zijn gegaan voor het babi pangang menu en een broodje pang-menu met daarbij een portie loempiaatjes als amuse. Aan de wijnkaart, bestaande uit witte wijn en rode wijn hebben we ons maar niet gewaagd. Vervolgens konden we zelf onze plek kiezen. We namen plaats aan een soort Chefs Table vanwaaruit wij dankzij de doorzichtige afscheiding, de keukenbrigade konden gadeslaan terwijl onze gerechten werden bereid.


Het gereed zijn van de gerechten werd aangekondigd door een gemiste oproep op mijn GSM (van een telefoonnummer 030-1234567, de 030-variant van het 06-nummer dat ik op de meeste website invul). Het eten was wisselvallig: Het Babi Pangang menu was prima, de kwaliteit en smaak vielen best mee bij wat er gezien de setting en prijsstelling te verwachten was. Wel was de hoeveelheid Atjar een beetje klein waardoor e.e.a. wat uit balans was.


Het broodje pang was een geheel ander verhaal: Wat op de foto's op de bestelzuil leek op een mooi, luchtig broodje, gevuld met grote stukken babi pangang en frisse salade, bleek een kleffe, geplette hap te zijn met 3 stukjes pangang en wat verlepte ijsbergsla. Ook werden de meebestelde eetstokjes (je heet niet voor niks Charlie Chiu) ongevraagd ingewisseld voor mes en vork. Al met al een beetje wisselvallig. Maar wellicht zijn het gewoon onze smaakpupillen die zich de afgelopen 20 jaar verder ontwikkeld hebben.


Kosten?
24 euro voor 2 personen, inclusief drank.

Cijfer?
6 1/2, waarvan één punt voor de trip down memory lane. Om dit te compenseren gaan we volgende week naar Tribeca.

[ Bericht 2% gewijzigd door stavromulabeta op 30-12-2022 22:04:11 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 30 december 2022 @ 22:17:00 #79
296595 foodlover
live and learn
pi_207345083
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 21:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Charlie Chiu's, Winkelcentrum Overvecht

Sinds mensenheugenis, of op zijn minst sinds er treinen bestaan, was Charlie Chiu een begrip. Gelegen in de patatstraat op Utrecht CS heeft Charlie Chiu meerdere generaties treinreizigers van een betaalbare vette hap voorzien. Als student en later frequente gebruiker van Utrecht CS heb ik hier menige maaltijd gebruikt. Helaas is aan al dit een einde gekomen, samen met het voortschrijden der tijden en de meest recente vernieuwing van de in de jaren '70 vernieuwde stationsbuurt in Utrecht. Wat ergens rond 2018 restte was een hoop verbogen staal.

Groot was dus de verrassing dat bij een bezoek aan de vernieuwde (en enorme) Lidl in Overvecht Charlie Chiu nog bleek te bestaan.Dit vraagt uiteraard om een bezoek.

[ afbeelding ]
Charlie Chiu's zoals generaties treinreizigers hem kennen


[ afbeelding ]
Het einde van de Patatstraat ergens rond 2018

Wanneer?
Afgelopen donderdag

Wat at je?
Babi Pangang menu en een broodje Pang-menu. Daarbij een spa rood en een fernandez geel

Impressie?
De architectuur is ongeveer even troosteloos als voorheen, de heroïnejunks hebben plaatsgemaakt voor scootertuigjongeren, er is hippe kleurige LED-verlichting aangebracht. Waar de entourage voorheen uit gehaaste forensen en dronken studenten bestond, zijn het nu Marokaanse gezinnen op een uitje en alleenstaande arbeiders die tot de cliëntele behoren. Bestellen gaat tegenwoordig per bestelzuil of QR-code en betaald wordt er in euro's maar broodje pang blijkt nog steeds op het menu te staan.

Op de vraag van wat men ons kon adviseren, had de bestelzuil helaas geen antwoord, dus we zijn gegaan voor het babi pangang menu en een broodje pang-menu met daarbij een portie loempiaatjes als amuse. Aan de wijnkaart, bestaande uit witte wijn en rode wijn hebben we ons maar niet gewaagd. Vervolgens konden we zelf onze plek kiezen. We namen plaats aan een soort Chefs Table vanwaaruit wij dankzij de doorzichtige afscheiding, de keukenbrigade konden gadeslaan terwijl onze gerechten werden bereid.
[ afbeelding ]

Het gereed zijn van de gerechten werd aangekondigd door een gemiste oproep op mijn GSM (van een telefoonnummer 030-1234567, de 030-variant van het 06-nummer dat ik op de meeste website invul). Het eten was wisselvallig: Het Babi Pangang menu was prima, de kwaliteit en smaak vielen best mee bij wat er gezien de setting en prijsstelling te verwachten was. Wel was de hoeveelheid Atjar een beetje klein waardoor e.e.a. wat uit balans was.
[ afbeelding ]

Het broodje pang was een geheel ander verhaal: Wat op de foto's op de bestelzuil leek op een mooi, luchtig broodje, gevuld met grote stukken babi pangang en frisse salade, bleek een kleffe, geplette hap te zijn met 3 stukjes pangang en wat verlepte ijsbergsla. Ook werden de meebestelde eetstokjes (je heet niet voor niks Charlie Chiu) ongevraagd ingewisseld voor mes en vork. Al met al een beetje wisselvallig. Maar wellicht zijn het gewoon onze smaakpupillen die zich de afgelopen 20 jaar verder ontwikkeld hebben.
[ afbeelding ]

Kosten?
24 euro voor 2 personen, inclusief drank.

Cijfer?
6 1/2, waarvan één punt voor de trip down memory lane. Om dit te compenseren gaan we volgende week naar Tribeca.
Prachtige review! Voor mij een trip down memory lane waar we in vakanties in mijn jeugd vaak daguitstapjes maakten vanuit Limburg naar Utrecht Hoogh Catharijne en degelijke zo rond 1990. Charly Chiu was een van de vaste stops voor een sate kroket, broodje foe of pang.

Paar jaar geleden tussen paar werkafspraken door wel eens Overvecht bezocht en Charly Chiu bezocht viel niet tegen maar heken me in verhaal: was het vanwege het eten of toch de nostalgie?
pi_207345103
Dat is nog eens een trip down memory lane! Of… down de patatstraat. Winkelcentrum Overvecht is dus het nieuwe HC.
pi_207345754
Wauw, in de ontelbare keren dat ik erlangs gelopen ben heb ik nooit zelfs maar de neiging gevoeld om iets te eten bij Charlie Chiu. Ik wist amper dat dat kon :D
Dapper hoor
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207346463
Wat een leuke review _O-
Die patatstraot zooo vaak geweest, ik heb HC zien bouwen en menig keer van school (puntenburg) gespijbeld om ff wat uit de muur daar te halen. Ook een braodsjie paang >:O

Grappig dat CC nu in Overvecht zit! :D

Eetze bij Tribeca ^O^
pi_207350211
Tribeca O+
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_207858367
https://restaurantdane.nl

Zaterdagavond, half 6, gereserveerd.

Op het terras al aangesproken, aangegeven dat we hadden gereserveerd, we konden doorlopen.

Door de schuifdeur ( zit links, niet tegen de flessen wijn aanlopen) kwamen wij binnen in een personeel gemoedelijk gezelschap. Iemand zat op de trap te eten, daarnaast een hond, wat medewerkers rechts, ginnegappend.
Ik hou van dieren, en het was ook een ontzettend mooie hond ( soort van handzame ridge-back) maar dat moet je echt niet in je restaurant willen hebben. Ook de quasi-gezellige houding van degene op de trap (‘Oh, ik moet aan de kant) vond ik wat lastig..

We werden naar boven gedirigeerd, ' daar werden onze jassen opgehangen' en naar onze plek gebracht.
Enfin, naar boven. Goed opgezette ruimte, miste het linnen op de tafels die ik op google had gezien ( eindelijk weer eens linnen in een restaurant) maar soit. Jassen zijn nooit op de kapstok gehangen. Over onze stoelen, niet eens meer naar gevraagd. Dan merk je echt dat serveren een vak is, en dat die mensen nu niet meer te krijgen zijn. ( Heb ooit mijn koks-en serveerster diploma gehaald toen je je fiets nog tegen de mist aan kon zetten >:) )

We konden ons plekje zelf uitzoeken, want wie gaat er nu om half 6 op zaterdagaaf uiteten, bediening was vlot, beide een lekker wit wijntje besteld, en kort daarna de kaart.
Ik was al vanaf het moment dat dit restaurant gespot was benieuwd naar de steak tartare en als hoofdgerecht de entrecote besteld. Mijn bestie nam de zalm vooraf en de aubergine als hoofd.

Voorgerecht kwam vrij vlot, bestie heeft genoten van de zalm. Steak tartare… hmm… hij was niet vies, maar een zacht gekookt ei on top, en veel bijsmaken waardoor ik het vlees niet goed kon combineren qua smaak, het was oke, maar niet echt de prijs waard.
https://i.postimg.cc/d1XW(...)E-53-BE97-CEBEA0.jpg
https://i.postimg.cc/907x(...)B-BCCA202-EF58-D.jpg

Hoofdgerecht, ik de entrecote, bestie de aubergine, werd geserveerd in een normale tijd, niet 10 minuten na je voorgerecht, was echt even fijn dat ze daar de tijd voor namen.
De entrecote werd een beetje een slachtpartij vanwege peesjes… Had ongeveer 30% van de entrecote stukgesneden om het malse eruit te eten…
https://i.postimg.cc/HWqZ(...)F-EB845-B03811-D.jpg
https://postimg.cc/WtV7vS2z

Er werd ondertussen vaak gevraagd of het smaakte, en aangegeven dat de entrecote wat lastig was, ober zag ook de slachtpartij op mijn bord. Even later werd er door hem aangeven dat het een natuurproduct was en dat dit soort dingen konden gebeuren..

Daarna een kaasplankje, ja, ik ben team-hartig, dat was heerlijk, maarja, hoe kan je dat verpesten.
https://i.postimg.cc/wTDW(...)83-4340-CD761327.jpg ( Door als ober niet echt bekend te zijn als er 5 kaasjes worden besteld, na 3 kaasjes moest hij heel hard nadenken wat er nog meer op lag. Letterlijke bewoording)

Rekening, 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten, broodje, kaasplankje, 2 wijn en een fles water, incl fooi honderdvijfentwintig euro.

Nieuw restaurant in Haarlem op een oude plek, potentie is er, als je vis of vega bent zit je vast op de goede plek.
Ik laat het even voor een tijdje, laat ze eerst maar rijpen.

6,5 /10

Kittycats blij met de peesjes in de entrecote:
https://i.postimg.cc/4d5c(...)7-E6-C19-EA3-CB8.jpg

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielojram75 op 05-02-2023 01:08:43 ]
pi_207860964
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 00:47 schreef Nielojram75 het volgende:
https://restaurantdane.nl

Zaterdagavond, half 6, gereserveerd.

Op het terras al aangesproken, aangegeven dat we hadden gereserveerd, we konden doorlopen.

Door de schuifdeur ( zit links, niet tegen de flessen wijn aanlopen) kwamen wij binnen in een personeel gemoedelijk gezelschap. Iemand zat op de trap te eten, daarnaast een hond, wat medewerkers rechts, ginnegappend.
Ik hou van dieren, en het was ook een ontzettend mooie hond ( soort van handzame ridge-back) maar dat moet je echt niet in je restaurant willen hebben. Ook de quasi-gezellige houding van degene op de trap (‘Oh, ik moet aan de kant) vond ik wat lastig..

We werden naar boven gedirigeerd, ' daar werden onze jassen opgehangen' en naar onze plek gebracht.
Enfin, naar boven. Goed opgezette ruimte, miste het linnen op de tafels die ik op google had gezien ( eindelijk weer eens linnen in een restaurant) maar soit. Jassen zijn nooit op de kapstok gehangen. Over onze stoelen, niet eens meer naar gevraagd. Dan merk je echt dat serveren een vak is, en dat die mensen nu niet meer te krijgen zijn. ( Heb ooit mijn koks-en serveerster diploma gehaald toen je je fiets nog tegen de mist aan kon zetten >:) )

We konden ons plekje zelf uitzoeken, want wie gaat er nu om half 6 op zaterdagaaf uiteten, bediening was vlot, beide een lekker wit wijntje besteld, en kort daarna de kaart.
Ik was al vanaf het moment dat dit restaurant gespot was benieuwd naar de steak tartare en als hoofdgerecht de entrecote besteld. Mijn bestie nam de zalm vooraf en de aubergine als hoofd.

Voorgerecht kwam vrij vlot, bestie heeft genoten van de zalm. Steak tartare… hmm… hij was niet vies, maar een zacht gekookt ei on top, en veel bijsmaken waardoor ik het vlees niet goed kon combineren qua smaak, het was oke, maar niet echt de prijs waard.
https://i.postimg.cc/d1XW(...)E-53-BE97-CEBEA0.jpg
https://i.postimg.cc/907x(...)B-BCCA202-EF58-D.jpg

Hoofdgerecht, ik de entrecote, bestie de aubergine, werd geserveerd in een normale tijd, niet 10 minuten na je voorgerecht, was echt even fijn dat ze daar de tijd voor namen.
De entrecote werd een beetje een slachtpartij vanwege peesjes… Had ongeveer 30% van de entrecote stukgesneden om het malse eruit te eten…
https://i.postimg.cc/HWqZ(...)F-EB845-B03811-D.jpg
https://postimg.cc/WtV7vS2z

Er werd ondertussen vaak gevraagd of het smaakte, en aangegeven dat de entrecote wat lastig was, ober zag ook de slachtpartij op mijn bord. Even later werd er door hem aangeven dat het een natuurproduct was en dat dit soort dingen konden gebeuren..

Daarna een kaasplankje, ja, ik ben team-hartig, dat was heerlijk, maarja, hoe kan je dat verpesten.
https://i.postimg.cc/wTDW(...)83-4340-CD761327.jpg ( Door als ober niet echt bekend te zijn als er 5 kaasjes worden besteld, na 3 kaasjes moest hij heel hard nadenken wat er nog meer op lag. Letterlijke bewoording)

Rekening, 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten, broodje, kaasplankje, 2 wijn en een fles water, incl fooi honderdvijfentwintig euro.

Nieuw restaurant in Haarlem op een oude plek, potentie is er, als je vis of vega bent zit je vast op de goede plek.
Ik laat het even voor een tijdje, laat ze eerst maar rijpen.

6,5 /10

Kittycats blij met de peesjes in de entrecote:
https://i.postimg.cc/4d5c(...)7-E6-C19-EA3-CB8.jpg
Die prijs-kwaliteitverhouding ligt wat scheef geloof ik :o
Spoilers!
  zondag 5 februari 2023 @ 12:28:20 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207863107
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 00:47 schreef Nielojram75 het volgende:
https://restaurantdane.nl

-verhaal-

6,5 /10

Dat is niet best en die slaan we dus voorlopig maar even over.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 februari 2023 @ 13:34:33 #87
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207864341
Wanneer: 4-2-2023
Waar: Bodega Restaurant in Haarlem.
Wat:

Na een geruime tijd gingen we weer een keer uit eten.
Bodega Restaurant (by Rick May van restaurant Fris) is sinds 2020 gevestigd aan de Gedempte Oude Gracht in Haarlem in een groot pand waar voorheen MarrakeZ en nog daarvoor het Stadslokaal gevestigd waren.
Ruim en modern ingericht met goed zittende stoelen. Mooie lichtkoepel aan het plafond.



Bodega serveert modern en vernieuwend Spaans eten in de vorm van ‘shared dining’ gerechten. Je kunt ervoor kiezen losse gerechten naar keuze te bestellen of je laat de ideeën van de chef de vrije loop en kiest voor het menú del chef bestaande uit 6 gerechten die in 4 gangen worden geserveerd.

Nadat we naar ons plekje gebracht waren kwam een dame van de bediening ons uitleggen wat het concept behelsde en vroeg ze meteen of we wilden starten met een glaasje Cava (Julia & Navines Organic Brut). Nou, dat lustten wij wel.
Ook gelijk een fles bruiswater (Modariz) op tafel laten zetten.
Al snel volgde een amuse:

Een 'bloody mary'(zonder alcohol)-gazpacho met daarbij wat fuetworst in hartjesvorm.

Wij besloten te gaan voor losse gerechten (verdeeld tussen koude- en warme gerechten), die naar bleek ook als 'shared dining' aan ons werden geserveerd.

Koude gerechten.

(om te delen dus)


Atun Albacore, koud gerookte tonijn met ajo blanco (een koude soep van amandelen en knoflook uit Andalusië) en duindoornbes. Lekker frisse tonijn met een lichte rooksmaak.


Gamba al Ajillo Bodega style! met citroen aioli, rode peper, tomaat en kataifi (gesponnen deeg, ook wel draadjesdeeg genoemd). Alles van de gamba werd gebruikt. Van de smaakvolle koppen werd een bouillon voor de saus getrokken. Heel erg smakelijk, maar voor 2 personen wel vrij weinig om te delen. De bitterbal dus maar doorgesneden.

Warme gerechten.


Pollo al Jerez met Moritz (bier uit Barcelona), manchego, eidooier en Albufera saus (de basis is een blanke gevogeltefond. De fond wordt ingekookt en er wordt room aan toegevoegd. Een mengsel van boter en gepureerde paprika maakt de saus vervolgens ‘Albufera’).
Supermalse en zacht gegaarde stukken kip(filet?) met smakelijk chips van manchego en een lekkere saus.


Molleja de ternera, kalfszwezerik met hazelnoot, aioli en kalfsjus met merg.
Het lekkerste gerecht van de avond. Heerlijk van binnen rosé en krokant aan de buitenkant gebakken zwezerik en een zalige saus.

Bij onze warme gerechten hadden wij ook patatas bravas met aioli, bravas saus en krokante ui besteld:


Bij onze koude en warme gerechten dronk Blues 2 glazen rode wijn ( Evodia, Calatayud Garnacha tinta) en ik 2 glazen witte wijn (Baixa Sirena, Rias Baixas Albarino). Verbeterpuntje voor de bediening: als iemand losse glazen wijn besteld dan die aan tafel inschenken zodat we de fles kunnen zien waaruit het komt). Nadat we bij ons eerste glas (dat dus al ingeschonken aan tafel werd gezet) daarover een opmerking hadden gemaakt werd dat bij het bijschenken van ons tweede glas meteen opgepikt.

Totaal waren we inclusief cava, wijn en water 138 euro kwijt.

Conclusie: mooie en smakelijke, moderne Spaanse gerechten die wel allemaal 'aan de prijs' zijn.
Vlotte bediening.

Prijs/kwaliteit: 8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 05-02-2023 13:56:46 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 februari 2023 @ 15:49:45 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207866884
'Bent u bekend met ons concept?'

Ik kan dat niet meer horen en weiger nog naar zulke horecatenten te gaan

En dan één bitterbal om te delen serveren :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207868027
Iemand nog tips omgeving brabant of antwerpen mag sterren, hoeft niet.
pi_207868509
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:49 schreef Molo het volgende:
'Bent u bekend met ons concept?'

Ik kan dat niet meer horen en weiger nog naar zulke horecatenten te gaan

En dan één bitterbal om te delen serveren :')
Het ziet er lekker uit, maar de opmaak komt bij mij niet over als "sharing" met die enkele bitterbal als duidelijk voorbeeld.
pi_207868796
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:34 schreef golfer het volgende:
Conclusie: mooie en smakelijke, moderne Spaanse gerechten die wel allemaal 'aan de prijs' zijn.
Flink aan de prijs inderdaad, vraag me ook af wat er precies Spaans aan is behalve de Spaanse vertaling van knoflook bijvoorbeeld.
  zondag 5 februari 2023 @ 19:09:04 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207870149
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 17:26 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Flink aan de prijs inderdaad, vraag me ook af wat er precies Spaans aan is behalve de Spaanse vertaling van knoflook bijvoorbeeld.
Uh wat?
Alle behoorlijk specifiek Spaanse gerechten hebben typisch Spaanse ingrediënten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207871065
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:49 schreef Molo het volgende:
'Bent u bekend met ons concept?'

Ik kan dat niet meer horen en weiger nog naar zulke horecatenten te gaan

Is ook zo idd.
Dus je staat op als ze dit vragen? :D :+

Vond ze ook nogal overijverig actieve verkoop doen en wat ik vervelend vind is als bediening iets vraagt op de automatische piloot en ze luisteren niet naar wat je eigenlijk als antwoord geeft.
Wat dan helpt is een ontregelend antwoord. Of een pauze in je antwoord, alsof er een kritiekpunt komt, dat deed golfer gisteren en je zag die jongen ff verschieten en uit zijn rol vallen :P
  zondag 5 februari 2023 @ 20:42:05 #94
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207871297
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 16:36 schreef anndb het volgende:
Iemand nog tips omgeving brabant of antwerpen mag sterren, hoeft niet.
Alma in Oisterwijk inmiddels een ster maar chef-kok (en eigenaar) volgen we al wat langer en altijd goed
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 5 februari 2023 @ 21:03:17 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207871555
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 20:27 schreef Blues het volgende:

[..]
Is ook zo idd.
Dus je staat op als ze dit vragen? :D :+

Vond ze ook nogal overijverig actieve verkoop doen en wat ik vervelend vind is als bediening iets vraagt op de automatische piloot en ze luisteren niet naar wat je eigenlijk als antwoord geeft.
Wat dan helpt is een ontregelend antwoord. Of een pauze in je antwoord, alsof er een kritiekpunt komt, dat deed golfer gisteren en je zag die jongen ff verschieten en uit zijn rol vallen :P
Doorgaans staat het wel op de website of, als ik die niet gezien heb, bij de kaart bij de deur ofzo.
Niet mijn soort zaken, net als bestellen op een tablet of service met een robotje die dienblad komt brengen ofzo.
Prima voor Thuisbezorgd, maar niet als ik uit eten ga.

En ja, dat is zéker ook echt flink irritant. Net of je dat niet aanvoelt ofzo, als het zo ongeïnteresseerd en geautomatiseerd gaat allemaal bij die figuren :')
Zulke horeca mag van mij gauw uitsterven

Ach ja, next *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207872727
Was dat gamba gerecht echt koud? Lijkt me niks, de saus/bouillon en de bitterbal koud.
Tevens te prijzig voor mij maar altijd wel leuk om te lezen :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_207872992
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Uh wat?
Alle behoorlijk specifiek Spaanse gerechten hebben typisch Spaanse ingrediënten?
Ik heb in Spanje nog nooit bravas met gefrituurde ui gehad en bij twee andere gerechten komen belangrijke ingrediënten/onderdelen uit Griekenland en Frankrijk.
  zondag 5 februari 2023 @ 22:32:49 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207873036
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 22:29 schreef Jeroboam het volgende:

Ik heb in Spanje nog nooit bravas met gefrituurde ui gehad en bij twee andere gerechten komen belangrijke ingrediënten/onderdelen uit Griekenland en Frankrijk.
Heb jij wel ooit eens bij El Bulli gegeten? Ook toch niet typisch Spaans?
En er bestaat zoveel meer in de Spaanse keuken dan tapas.
Moderne Spaanse gerechten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207873167
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:49 schreef Molo het volgende:
'Bent u bekend met ons concept?'

Ik zeg dan altijd: ja hoor, jullie serveren eten en ik betaal ervoor, toch?

En dan een uitgestreken gezicht trekken.


Ik vond het Spaanse maal er wel lekker uitzien trouwens hoor. En qua prijs-kwaliteit betere verhouding dan de posting daarvoor over restaurant Dane. Alleen misschien niet heel geschikt voor shared dining inderdaad.
Ik hou best van shared dining verder maar het lijkt wel alsof iedereen dat nu ‘moet’ doen, terwijl dat helemaal niet altijd past.
pi_207873590
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 22:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Was dat gamba gerecht echt koud? Lijkt me niks, de saus/bouillon en de bitterbal koud.
Tevens te prijzig voor mij maar altijd wel leuk om te lezen :)
Lauwwarm. Smaken waren super!

Idd vonden wij het ook prijzig allemaal, maar uiteindelijk kwam dat ook door de dure wijntjes :%
  zondag 5 februari 2023 @ 23:33:25 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207873606
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 22:40 schreef yinu het volgende:


Ik zeg dan altijd: ja hoor, jullie serveren eten en ik betaal ervoor, toch?

En dan een uitgestreken gezicht
Die ga ik onthouden en de volgende keer als ze over een concept beginnen gebruiken. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')