Zonder sterren:quote:Op donderdag 22 december 2022 23:56 schreef fespo het volgende:
ik wil een keer mijn vader (kok geweest) uitnodigen in een sterrenrestaurant (1 ster).
bij voorkeur in de buurt van Haarlem (+30 km)
het liefst niet te formeel.
iemand tips?
Ik dacht zelf aan
- Ratatouille
- Bokkedoorns
- ML
Bokkedoorns is wel formeel.quote:Op donderdag 22 december 2022 23:56 schreef fespo het volgende:
ik wil een keer mijn vader (kok geweest) uitnodigen in een sterrenrestaurant (1 ster).
bij voorkeur in de buurt van Haarlem (+30 km)
het liefst niet te formeel.
iemand tips?
Ik dacht zelf aan
- Ratatouille
- Bokkedoorns
- ML
Interessant. Die staat ook nog op ons lijstje om een keer langs te gaan. Hoe is de sfeer? Oud geld, dikke autos (die indruk krijg ik als ik er langs fiets) of valt dat wel mee?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Van de week bij Slangevegt in Breukelen gegeten hadden het hele menu met Oesters en pata negra, en een extra kaasdessert want geen zin in zoet.
https://slangevegt.nl/wp-(...)erged_compressed.pdf
Etentje met het werk. Er goed verzorgd en lekker, Man dronk Bubbels en ik Water want was de Bob
Ja, ik woon in Duitsland, ik was er vanuit mijn werk, hadden daar een etentje om jaarresultaat te vieren.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:53 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Interessant. Die staat ook nog op ons lijstje om een keer langs te gaan. Hoe is de sfeer? Oud geld, dikke autos (die indruk krijg ik als ik er langs fiets) of valt dat wel mee?
Woonde jij trouwens niet in Duitsland of ben ik nu helemaal in de war? Puur uit interesse...
Het is niet extreem duur. 50 euro voor 3 gangen is nu ook weer niet sterrenrestaurant-prijzen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 21:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, ik woon in Duitsland, ik was er vanuit mijn werk, hadden daar een etentje om jaarresultaat te vieren.
Geen idee hoe daar normaal de sfeer is, wij hadden een zaaltje met eigen bar en bediening. Het is zeker geen vreetschuur, gewoon een erg goed restaurant. Liever oud geld dan nieuw geld trouwens.
Ik ken het nog van de mensen die het opgezet hebben en toen was het gewoon een afmaak/opwarm keuken, dus in principe vliegtuigvoedsel maar dan leuk aangekleed, het is inmiddels 2 keer over gegaan in andere handen dus weet niet of dat nog zo is.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:38 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is niet extreem duur. 50 euro voor 3 gangen is nu ook weer niet sterrenrestaurant-prijzen.
Het heeft inmiddels wel 13 punten in de Gault&Millau en een Michelin-bordje gekregen. Geen sterrenniveau maar wel, aldus Michelin "bereidingen met kwaliteitsproducten en een vakkundige chef gewoonweg lekker kan eten". Prefab-voer zal het niet zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ken het nog van de mensen die het opgezet hebben en toen was het gewoon een afmaak/opwarm keuken, dus in principe vliegtuigvoedsel maar dan leuk aangekleed, het is inmiddels 2 keer over gegaan in andere handen dus weet niet of dat nog zo is.
Nee, dat is het niet. Het is heel goed eten.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ken het nog van de mensen die het opgezet hebben en toen was het gewoon een afmaak/opwarm keuken, dus in principe vliegtuigvoedsel maar dan leuk aangekleed, het is inmiddels 2 keer over gegaan in andere handen dus weet niet of dat nog zo is.
Mn vriendin en ik waren een tijdje geleden bij Happy Italy in Enschede, en het was zo slecht dat we weg zijn gegaan zonder te betalen.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik was laatst bij Happy Italy (ok, niet heel erg hoogstaand) en daar sprak bijna iedereen van de bediening toen ik er was Engels en 0 Nederlands.
Happy Italy moet je zien als een pizza/pasta MacDonalds. Zelfde prijsniveau ook.quote:Op maandag 26 december 2022 21:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Mn vriendin en ik waren een tijdje geleden bij Happy Italy in Enschede, en het was zo slecht dat we weg zijn gegaan zonder te betalen.
Het eten was zo bedroevend dat je bijna een depressie er aan over hield. De bediening -voor zover er sprake was van bediening- sprak geen nederlands en stront chagrijnig. Voor zover er dus sprake was van bediening, want nadat het hoofd ''gerecht'' bij ons op tafel werd gedumpt, letterlijk -terwijl we nog aan ons voorafje zaten- was het afgelopen met de bediening. Niemand die aan ons kwam vragen of het belabberde en lauwe eten naar wens was en na een aantal mislukte pogingen om drinken te bestellen waren we er klaar mee. Geprobeerd de bediening te seinen voor de rekening, maar we werden gewoon genegeerd. Dus dan maar richting de ingang/uitgang waar de kassa zich bevond, maar daar was niemand te bekennen. Na even wachten kwam daar eindelijk iemand aan lopen, dus ik seinen naar die knul, waarna die knul ons een fijne avond wenste en gewoon door liep.![]()
Nou, okee dan, doei.![]()
En nee, het was helemaal niet druk ofzo.
McDonald's is haute cuisine vergeleken met die tokoquote:Op maandag 26 december 2022 21:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Happy Italy moet je zien als een pizza/pasta MacDonalds. Zelfde prijsniveau ook.
Dat in ogenschouw vind ik het hartstikke prima, even een pastaatje of pizzatje wegtikken na een bioscoopfilm ofzo met man en kind.
Makkelijk en geen patatbende.
Zou er nooit met vrienden of mijn partner alleen gaan eten geloof ik
Ook bestquote:Op maandag 26 december 2022 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
McDonald's is haute cuisine vergeleken met die toko
Kreeg vanmiddag foto toegestuurd van zusje, met de kinderen op de achterbank in pyjama een McFlurry gehaaldquote:Op maandag 26 december 2022 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kwam gisteren en vandaag langs de Mac, en die zaten bomvol.
Met kerst naar de Mac
Schoonmaakster van werk deed dat altijd met de kinderen, die vonden dat fantastischquote:Op maandag 26 december 2022 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
Met kerst naar de Mac
Heb ik ook wel eens op de terugweg gezeten toen het kerstdiner nogal euhm.. tegenvielquote:Op maandag 26 december 2022 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
Met kerst naar de Mac
Ik vind de Mac behoorlijk prijzig geworden. Prijs/kwaliteit is daar gewoon niet meer.quote:Op maandag 26 december 2022 21:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Happy Italy moet je zien als een pizza/pasta MacDonalds. Zelfde prijsniveau ook.
Dat in ogenschouw vind ik het hartstikke prima, even een pastaatje of pizzatje wegtikken na een bioscoopfilm ofzo met man en kind.
Makkelijk en geen patatbende.
Zou er nooit met vrienden of mijn partner alleen gaan eten geloof ik
Het ligt erg aan welke pizza je neemt. Heb je een pizza die een beetje belegd is met allerhande spul, dan is het redelijk. Heb je een pizza Margerita, salami, kinderpizza oid, dan druipt de kaas er van af. Bagger en baggervet. Heb daar ooit wat van gezegd. Kreeg ik te horen dat ik maar moest zeggen dat ik minder kaas wildequote:Op dinsdag 27 december 2022 08:58 schreef Tinkepink het volgende:
Vind de happy Italy niet zo beroerd eigenlijk. Het is geen hoogstaand concept , maar ook niet zoveel slechter dan het eten in veel andere eetgelegenheden.
hier is ie ook heel belabberd, er was een tijdje geleden toch ook een schandaaltje mbt hoe ze met personeel omgingen (bij boos meen ik?). Het personeel hier is ook heel ongeïnteresseerd en wij hebben ook wel eens ruim een uur zitten wachten op drankjes (met een inmiddels huilend kindquote:Op maandag 26 december 2022 21:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Mn vriendin en ik waren een tijdje geleden bij Happy Italy in Enschede, en het was zo slecht dat we weg zijn gegaan zonder te betalen.
Het eten was zo bedroevend dat je bijna een depressie er aan over hield. De bediening -voor zover er sprake was van bediening- sprak geen nederlands en stront chagrijnig. Voor zover er dus sprake was van bediening, want nadat het hoofd ''gerecht'' bij ons op tafel werd gedumpt, letterlijk -terwijl we nog aan ons voorafje zaten- was het afgelopen met de bediening. Niemand die aan ons kwam vragen of het belabberde en lauwe eten naar wens was en na een aantal mislukte pogingen om drinken te bestellen waren we er klaar mee. Geprobeerd de bediening te seinen voor de rekening, maar we werden gewoon genegeerd. Dus dan maar richting de ingang/uitgang waar de kassa zich bevond, maar daar was niemand te bekennen. Na even wachten kwam daar eindelijk iemand aan lopen, dus ik seinen naar die knul, waarna die knul ons een fijne avond wenste en gewoon door liep.![]()
Nou, okee dan, doei.![]()
En nee, het was helemaal niet druk ofzo.
Yep, alles echt, geen imitatie.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:31 schreef golfer het volgende:
Het ziet het er allemaal heel erg lekker uit. Echte kaviaar.En ik neem aan ganzenlever?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |