abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207259697
Ik heb ook kaviaar en ganzenlever gehad deze kerst, bij de Librije. Was best binnen te houden allemaal. :P
Als ik ben bekomen van dit weekend ga ik foto's uitzoeken en met behulp van m'n disgenoten iets zinnigs proberen te zeggen over deze ervaring vol superlatieven.

Leuk M-M, de Swarte Ruijter! Zelf ook al 3x geweest met overnachten erbij, fijne plek altijd, en dat wat afstandelijke van de eigenaresse komt me wel bekend voor. misschien typerend voor de Oost-nederlanse gereserveerdheid?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 16:51:14 #77
81329 crew  MadMaster
Schots en scheef...
pi_207260295
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:25 schreef Gripper het volgende:
Leuk M-M, de Swarte Ruijter! Zelf ook al 3x geweest met overnachten erbij, fijne plek altijd, en dat wat afstandelijke van de eigenaresse komt me wel bekend voor. misschien typerend voor de Oost-nederlanse gereserveerdheid?
Heb zelf ook nagedacht over de gereserveerdheid in Oost Nederland als mogelijke reden.
We hebben inmiddels al meerdere keren bij De Swarte Ruijter gegeten, heb ook wijnproeverijen bij hen gehad en dan is eigenaresse Esther vaak veel spontaner, net als het personeel (dat nu wel geheel vernieuwd was ten opzichte van voorgaande bezoeken).

Bij kerstdiners heb ik doorgaans de ervaring dat men een soort 'huiskamer sfeer' wil creëren. De gasten zitten er immers de hele avond aan tafel en eten vaak gelijktijdig dezelfde gerechten. Die sfeer miste ik dus wel iets...
pi_207344120
Waar?
Charlie Chiu's, Winkelcentrum Overvecht

Sinds mensenheugenis, of op zijn minst sinds er treinen bestaan, was Charlie Chiu een begrip. Gelegen in de patatstraat op Utrecht CS heeft Charlie Chiu meerdere generaties treinreizigers van een betaalbare vette hap voorzien. Als student en later frequente gebruiker van Utrecht CS heb ik hier menige maaltijd gebruikt. Helaas is aan al dit een einde gekomen, samen met het voortschrijden der tijden en de meest recente vernieuwing van de in de jaren '70 vernieuwde stationsbuurt in Utrecht. Wat ergens rond 2018 restte was een hoop verbogen staal.

Groot was dus de verrassing dat bij een bezoek aan de vernieuwde (en enorme) Lidl in Overvecht Charlie Chiu nog bleek te bestaan.Dit vraagt uiteraard om een bezoek.

Charlie Chiu's zoals generaties treinreizigers hem kennen

Het einde van de Patatstraat ergens rond 2018

Wanneer?
Afgelopen donderdag

Wat at je?
Babi Pangang menu en een broodje Pang-menu. Daarbij een spa rood en een fernandez geel

Impressie?
De architectuur is ongeveer even troosteloos als voorheen, de heroïnejunks hebben plaatsgemaakt voor scootertuigjongeren, er is hippe kleurige LED-verlichting aangebracht. Waar de entourage voorheen uit gehaaste forensen en dronken studenten bestond, zijn het nu Marokaanse gezinnen op een uitje en alleenstaande arbeiders die tot de cliëntele behoren. Bestellen gaat tegenwoordig per bestelzuil of QR-code en betaald wordt er in euro's maar broodje pang blijkt nog steeds op het menu te staan.

Op de vraag van wat men ons kon adviseren, had de bestelzuil helaas geen antwoord, dus we zijn gegaan voor het babi pangang menu en een broodje pang-menu met daarbij een portie loempiaatjes als amuse. Aan de wijnkaart, bestaande uit witte wijn en rode wijn hebben we ons maar niet gewaagd. Vervolgens konden we zelf onze plek kiezen. We namen plaats aan een soort Chefs Table vanwaaruit wij dankzij de doorzichtige afscheiding, de keukenbrigade konden gadeslaan terwijl onze gerechten werden bereid.

Het gereed zijn van de gerechten werd aangekondigd door een gemiste oproep op mijn GSM (van een telefoonnummer 030-1234567, de 030-variant van het 06-nummer dat ik op de meeste website invul). Het eten was wisselvallig: Het Babi Pangang menu was prima, de kwaliteit en smaak vielen best mee bij wat er gezien de setting en prijsstelling te verwachten was. Wel was de hoeveelheid Atjar een beetje klein waardoor e.e.a. wat uit balans was.

Het broodje pang was een geheel ander verhaal: Wat op de foto's op de bestelzuil leek op een mooi, luchtig broodje, gevuld met grote stukken babi pangang en frisse salade, bleek een kleffe, geplette hap te zijn met 3 stukjes pangang en wat verlepte ijsbergsla. Ook werden de meebestelde eetstokjes (je heet niet voor niks Charlie Chiu) ongevraagd ingewisseld voor mes en vork. Al met al een beetje wisselvallig. Maar wellicht zijn het gewoon onze smaakpupillen die zich de afgelopen 20 jaar verder ontwikkeld hebben.

Kosten?
24 euro voor 2 personen, inclusief drank.

Cijfer?
6 1/2, waarvan één punt voor de trip down memory lane. Om dit te compenseren gaan we volgende week naar Tribeca.

[ Bericht 2% gewijzigd door stavromulabeta op 30-12-2022 22:04:11 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 30 december 2022 @ 22:17:00 #79
296595 foodlover
live and learn
pi_207345083
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 21:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Charlie Chiu's, Winkelcentrum Overvecht

Sinds mensenheugenis, of op zijn minst sinds er treinen bestaan, was Charlie Chiu een begrip. Gelegen in de patatstraat op Utrecht CS heeft Charlie Chiu meerdere generaties treinreizigers van een betaalbare vette hap voorzien. Als student en later frequente gebruiker van Utrecht CS heb ik hier menige maaltijd gebruikt. Helaas is aan al dit een einde gekomen, samen met het voortschrijden der tijden en de meest recente vernieuwing van de in de jaren '70 vernieuwde stationsbuurt in Utrecht. Wat ergens rond 2018 restte was een hoop verbogen staal.

Groot was dus de verrassing dat bij een bezoek aan de vernieuwde (en enorme) Lidl in Overvecht Charlie Chiu nog bleek te bestaan.Dit vraagt uiteraard om een bezoek.

[ afbeelding ]
Charlie Chiu's zoals generaties treinreizigers hem kennen

[ afbeelding ]
Het einde van de Patatstraat ergens rond 2018

Wanneer?
Afgelopen donderdag

Wat at je?
Babi Pangang menu en een broodje Pang-menu. Daarbij een spa rood en een fernandez geel

Impressie?
De architectuur is ongeveer even troosteloos als voorheen, de heroïnejunks hebben plaatsgemaakt voor scootertuigjongeren, er is hippe kleurige LED-verlichting aangebracht. Waar de entourage voorheen uit gehaaste forensen en dronken studenten bestond, zijn het nu Marokaanse gezinnen op een uitje en alleenstaande arbeiders die tot de cliëntele behoren. Bestellen gaat tegenwoordig per bestelzuil of QR-code en betaald wordt er in euro's maar broodje pang blijkt nog steeds op het menu te staan.

Op de vraag van wat men ons kon adviseren, had de bestelzuil helaas geen antwoord, dus we zijn gegaan voor het babi pangang menu en een broodje pang-menu met daarbij een portie loempiaatjes als amuse. Aan de wijnkaart, bestaande uit witte wijn en rode wijn hebben we ons maar niet gewaagd. Vervolgens konden we zelf onze plek kiezen. We namen plaats aan een soort Chefs Table vanwaaruit wij dankzij de doorzichtige afscheiding, de keukenbrigade konden gadeslaan terwijl onze gerechten werden bereid.
[ afbeelding ]

Het gereed zijn van de gerechten werd aangekondigd door een gemiste oproep op mijn GSM (van een telefoonnummer 030-1234567, de 030-variant van het 06-nummer dat ik op de meeste website invul). Het eten was wisselvallig: Het Babi Pangang menu was prima, de kwaliteit en smaak vielen best mee bij wat er gezien de setting en prijsstelling te verwachten was. Wel was de hoeveelheid Atjar een beetje klein waardoor e.e.a. wat uit balans was.
[ afbeelding ]

Het broodje pang was een geheel ander verhaal: Wat op de foto's op de bestelzuil leek op een mooi, luchtig broodje, gevuld met grote stukken babi pangang en frisse salade, bleek een kleffe, geplette hap te zijn met 3 stukjes pangang en wat verlepte ijsbergsla. Ook werden de meebestelde eetstokjes (je heet niet voor niks Charlie Chiu) ongevraagd ingewisseld voor mes en vork. Al met al een beetje wisselvallig. Maar wellicht zijn het gewoon onze smaakpupillen die zich de afgelopen 20 jaar verder ontwikkeld hebben.
[ afbeelding ]

Kosten?
24 euro voor 2 personen, inclusief drank.

Cijfer?
6 1/2, waarvan één punt voor de trip down memory lane. Om dit te compenseren gaan we volgende week naar Tribeca.
Prachtige review! Voor mij een trip down memory lane waar we in vakanties in mijn jeugd vaak daguitstapjes maakten vanuit Limburg naar Utrecht Hoogh Catharijne en degelijke zo rond 1990. Charly Chiu was een van de vaste stops voor een sate kroket, broodje foe of pang.

Paar jaar geleden tussen paar werkafspraken door wel eens Overvecht bezocht en Charly Chiu bezocht viel niet tegen maar heken me in verhaal: was het vanwege het eten of toch de nostalgie?
pi_207345103
Dat is nog eens een trip down memory lane! Of… down de patatstraat. Winkelcentrum Overvecht is dus het nieuwe HC.
pi_207345754
Wauw, in de ontelbare keren dat ik erlangs gelopen ben heb ik nooit zelfs maar de neiging gevoeld om iets te eten bij Charlie Chiu. Ik wist amper dat dat kon :D
Dapper hoor
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 30 december 2022 @ 22:48:00 #82
8136 Blues
The only way is up!
pi_207346463
Wat een leuke review _O-
Die patatstraot zooo vaak geweest, ik heb HC zien bouwen en menig keer van school (puntenburg) gespijbeld om ff wat uit de muur daar te halen. Ook een braodsjie paang >:O

Grappig dat CC nu in Overvecht zit! :D

Eetze bij Tribeca ^O^
pi_207350211
Tribeca O+
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')