abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206621051
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 10 november 2022 @ 07:19:42 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206621052
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206621137
twitter
pi_206621169
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 07:38 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Waarmee ze weer eens toegeven dat het puur landje veroveren is en soevereiniteit van Oekrane nooit als zodanig werd gezien, in ieder geval aan de top daar.

De bevolking zelf is inmiddels ook steeds meer gendoctrineerd.
pi_206621236
Wat een hypocrisie. Na de oorlog hebben ze ons (en andere Europese landen) samen met de VS onder druk gezet om onze kolonin op te geven. Waar met de kennis van nu best wat voor te zeggen is, maar bon.

En dan nu dit flikken :')
pi_206621533
twitter
pi_206621668
quote:
Zit kern van waarheid in natuurlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206621754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 09:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zit kern van waarheid in natuurlijk.
Yep.
Kan geen toeval zijn.
  donderdag 10 november 2022 @ 09:50:31 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206621922
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 10 november 2022 @ 09:58:19 #11
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206621984
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 09:26 schreef polderturk het volgende:

[..]
Yep.
Kan geen toeval zijn.
Ik denk meer dat ze de illusie hadden dat de schreeuwende GOP won, en er momentum kwam om de hulp af te bouwen.

En dat gaat dus niet gebeuren, dus trek om die reden maar terug.
  donderdag 10 november 2022 @ 10:32:56 #12
6484 ExTec
pi_206622300
twitter
pi_206622323
Wat vinden jullie van de voorspelling vam deze gepensioneerde 3-sterren generaal? Ik denk dat hij het beter weet dan Rob de Wijk.

twitter
pi_206622334
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 09:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik denk meer dat ze de illusie hadden dat de schreeuwende GOP won, en er momentum kwam om de hulp af te bouwen.

Binnen de Rupublikeinse partij is er ook veel steun voor bewapening van Oekrane.
pi_206622338
Wat een slecht toneelstuk. :')
twitter

En wat zien ze er slecht uit. Die shoigu helemaal. Lijkt wel 10 jaar ouder in een half jaar geworden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 november 2022 @ 10:38:13 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206622357
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 10:36 schreef capricia het volgende:
Wat een slecht toneelstuk. :') [ twitter ]
En wat zien ze er slecht uit. Die shoigu helemaal. Lijkt wel 10 jaar ouder in een half jaar geworden.
Een mafiabaas van een goedlopende toko zijn is een stuk leuker dan wanneer je business aan het aftakelen is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_206622392
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 09:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op omdat de republikeinse partij de hulp ook voort wil zetten.

Gespeculeer van de pers.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_206622413
Klinkt aannemelijk. Het is de laatste tijd relatief rustig

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 november 2022 @ 10:46:22 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206622435
Weer eentje dood. De auto is ineens populair :P

twitter
pi_206622442
twitter
pi_206622456
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2022 10:44 schreef Slayage het volgende:
Klinkt aannemelijk. Het is de laatste tijd relatief rustig

[ twitter ]
Waarschijnlijk gaat Rusland weer een aanval uitvoeren met honderden raketten tegen civiele infrastructuur om het verlies in Kherson te maskeren.
pi_206622506
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 10:35 schreef polderturk het volgende:

[..]
Binnen de Rupublikeinse partij is er ook veel steun voor bewapening van Oekrane.
Niet iedere republikein is een 76-jarige oranje kleuter of aanhanger daarvan. ;)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206622595
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206622634
twitter
pi_206622756
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 10:34 schreef polderturk het volgende:
Wat vinden jullie van de voorspelling vam deze gepensioneerde 3-sterren generaal? Ik denk dat hij het beter weet dan Rob de Wijk.

[ twitter ]
Ja, die volg ik al een tijd, zit meestal wel in de buurt met de voorspellingen.

En Kamil in februari:
twitter
pi_206622783
Hitler zou Kherson met de grond gelijk willen maken.

twitter
pi_206622859
twitter
pi_206622975
quote:
De Kherson manouvre mooie naam voor een verliespartij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206623112
zijn er al beelden van terugtrekkende orcs of snappen ze er gewoon weer eens geen kloot van en blijven ze lekker zitten?
pi_206623137
Of beelden van woedende Russen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206623166
Gezien zijn bio zou de man min of meer moeten weten waarover hij praat. Ex Submarine Officer in the Royal Danish Navy. Currently Reservoir Engineer consultant
twitter
twitter
twitter
twitter

Aan de andere kant ben ik ook wel bang dat Kherson vol booby-traps ligt en het plan is de stad straks vanaf de linkeroever finaal in puin te schieten.
Maar het wel een feit dat Oekrane de Russen vrij ordelijk laat vertrekken.
pi_206623167
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:27 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Zoka is behoorlijk aangesproken op deze tweet uiteraard :P
-Rabia Al-Basri
pi_206623171
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:50 schreef capricia het volgende:
Of beelden van woedende Russen?
Russen zijn niet echt blij. Het zou daar weleens kunnen rommelen.

twitter

twitter
pi_206623192
Een pro-Rus:

twitter
pi_206623224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
Een pro-Rus:

[ twitter ]
Nou dan is Putin wel klaar. Maar het verlies van Kherson wordt nu al gespind.

Putin zal het Kremlin nooit levend verlaten, daar ben ik van overtuigd.
pi_206623231
quote:
Een landbrug naar Odessa als strategisch doel? Wat snuiven die Britse intellers joh? Dat is hemelsbreed een afstand van ongeveer 140 kilometer met een shitload aan rivieren ertussen die nog net ff wat breder zijn dan de Dnjepr... Als je het dan toch over per definitie onhaalbare kaarten hebt, ik denk dat zelfs de Russen niet zo dom zijn om zoiets te bedenken...
pi_206623329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een landbrug naar Odessa als strategisch doel? Wat snuiven die Britse intellers joh? Dat is hemelsbreed een afstand van ongeveer 140 kilometer met een shitload aan rivieren ertussen die nog net ff wat breder zijn dan de Dnjepr... Als je het dan toch over per definitie onhaalbare kaarten hebt, ik denk dat zelfs de Russen niet zo dom zijn om zoiets te bedenken...
Joh er wordt hier zulke willekeurige meuk van twitter en reddit gepost.

85% is van de koude grond.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_206623337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:52 schreef polderturk het volgende:

[..]
Russen zijn niet echt blij. Het zou daar weleens kunnen rommelen.

[ twitter ]

[ twitter ]
"They need more to occupy Kherson"

Ze denken echt dat Kherson Russisch is?
Цой жив
pi_206623367
Dat ze Cherson helemaal kapot booby trappen is logisch natuurlijk. Misschien wacht het Oekranse leger ook wel daarvoor af.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206623375
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
Een pro-Rus:

[ twitter ]
Ik meende dat de Russen allemaal chagrijnig waren van die dienstplicht en dat ze er helemaal geen zin in hebben en en masse deserteren maar nu accepteert het volk een dergelijk verlies niet? Nou, dan moeten ze zich maar melden bij het wervingsbureau...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 november 2022 @ 12:09:42 #42
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206623391
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is altijd het doel geweest. Oekrane afsluiten van de Zwarte Zee
Dat zag je in de eerste dagen van de invasie ook, toen rechtstreeks koers werd gezet naar Mykolaiv. Dat hield gelukkig stand. Dat was dan ook de enige brug van formaat geweest. Als je goed kijkt zie je dat de rivieren tussen de overkant bij Mykolaiv en Odessa bij de oversteken niet zo breed zijn.

Nu Kherson verlaten is, is dat plan, wat al mislukt was, nu volledig onhaalbaar geworden (met Kherson in handen was er nog een klein kansje op een offensief richting Mykolaiv, en wie weet wat er dan was gebeurd)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206623416
Sommigen zijn echt dom.

twitter
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 november 2022 @ 12:13:16 #44
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206623430
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:11 schreef polderturk het volgende:
Sommigen zijn echt dom.

[ twitter ]
welke steps forward heeft ze het over?
En bijzondere 1/3e
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206623436
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik meende dat de Russen allemaal chagrijnig waren van die dienstplicht en dat ze er helemaal geen zin in hebben en en masse deserteren maar nu accepteert het volk een dergelijk verlies niet? Nou, dan moeten ze zich maar melden bij het wervingsbureau...
Maar dat was niet de bedoeling h, de glorieuze wederopstand van het Russische Rijk is toch vooral iets dat ze lekker vanaf de bank op de tv moeten kunnen volgen.
pi_206623438
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Dat is altijd het doel geweest. Oekrane afsluiten van de Zwarte Zee
Dat zag je in de eerste dagen van de invasie ook, toen rechtstreeks koers werd gezet naar Mykolaiv. Dat hield gelukkig stand. Dat was dan ook de enige brug van formaat geweest. Als je goed kijkt zie je dat de rivieren tussen de overkant bij Mykolaiv en Odessa bij de oversteken niet zo breed zijn.
Ja, dat plan was leuk bij de start van het conflict, net zoals de beoogde inname van Kiev maar dat werd hem dus niet dus moet je je doelen gaan bijstellen.

quote:
Nu Kherson verlaten is, is dat plan, wat al mislukt was, nu volledig onhaalbaar geworden (met Kherson in handen was er nog een klein kansje op een offensief richting Mykolaiv, en wie weet wat er dan was gebeurd)
Als ze Mykolaiv, Cherson en Odessa in handen hadden gehad was het haalbaar geweest, met alleen Cherson is de kans nul komma nul.
pi_206623473
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, dat plan was leuk bij de start van het conflict, net zoals de beoogde inname van Kiev maar dat werd hem dus niet dus moet je je doelen gaan bijstellen.
[..]
Als ze Mykolaiv, Cherson en Odessa in handen hadden gehad was het haalbaar geweest, met alleen Cherson is de kans nul komma nul.
De Russische plannen waren niet echt gebaseerd op een rele inschatting van de situatie en hun beschikbare middelen. Als de Russen zich daadwerkelijk terug trekken uit Kherson stad dan is het besef ingedaald in het Kremlin dat een verovering van Odessa dus gewoon niet haalbaar is.
pi_206623520
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 07:19 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Wat zou ik die blaaskop graag eens voor een tribunaal zien staan zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_206623524
twitter
2000 burgers niet te identificeren en een veelvoud van familie en vrienden die zich nog jaren zullen afvragen of en hoe, en aan de andere kant hopen dat hun vermiste op een goede dag uit Rusland iets laat horen, want ontvoerd was.
pi_206623525
twitter
pi_206623549
twitter
  donderdag 10 november 2022 @ 12:25:29 #52
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206623551
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zie hem liever kapotgeschoten op straat liggen
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206623673
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik zie hem liever kapotgeschoten op straat liggen
Net als Nicolae Ceaușescu
pi_206623682
quote:
Dat het zou gaan rommelen was te verwachten en dat is ook waar het Kremlin op stuurt.

Maar nu met Rusland gaan onderhandelen is voor Oekrane terecht geen optie, zeker als dat betekent dat het front wordt bevroren zoals het nu is.
pi_206623731
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat het zou gaan rommelen was te verwachten en dat is ook waar het Kremlin op stuurt.

Maar nu met Rusland gaan onderhandelen is voor Oekrane terecht geen optie, zeker als dat betekent dat het front wordt bevroren zoals het nu is.
Hoe is dit precies een teken van dat het aan het rommelen is? Dit soort discussies zijn niet nieuw of zo, in vrije democratien vinden ze aan de lopende band plaats.
pi_206623850
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:14 schreef AchJa het volgende:
De eerste twee vallen compleet in het niets als je het vergelijkt met de defensieve positie van Odessa. Deze stad is praktisch niet in te nemen, die kunnen de Russen hoogstens compleet in puin schieten (en zelfs dan heb je nog last van verzet door de paar duizend km aan gangenstelsel onder/van/naar de stad.

Durf zelf te stellen dat Odessa het sterkst verdedigde stad van Oekraine is. Heb daar zelf ook gewoond :)
pi_206623870
Iemand al ergens een kaartje gezien hoever de Oekraense strijdkrachten vanaf Kherson met hun HIMARS kunnen komen? >:)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206623897
quote:
twitter
pi_206623906
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:49 schreef capricia het volgende:
Iemand al ergens een kaartje gezien hoever de Oekraense strijdkrachten vanaf Kherson met hun HIMARS kunnen komen? >:)
Ver genoeg, maar die dingen zet je idealiter juist in van achter het front.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206623913
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ver genoeg, maar die dingen zet je idealiter juist in van achter het front.
Een kaartje van het nieuwe bereik ergens?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206623919
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Met Google Earth Pro kun je het zelf :P
pi_206624052
quote:

[..]
Het bereik van HIMARS is 85km, dat betekent dat ze de brug van M-18 snelweg tussen De Krim en Melitopol nt niet kunnen raken.

Verder hoeven we geen opstand te verwachten in rusland. Dat zie je ook aan de russissische soldaten: zeiken kunnen ze. Over te weinig eten, of slechte uitrusting, maar je ziet slechts zelden russische soldaten met een weloverwogen mening waarom deze oorlog verkeerd is. Kritisch denken is systematisch uit de russische genen gefokt.

De vraag is nog even welke impotente reactie de russen dit keer gaan geven, om te laten zien dat ze geen leger vol achterlijke barbaren zijn. Misschien alle ziekenhuizen in Oekraine platbombarderen?
pi_206624082
quote:

[..]
Op de deepstate map uit de op kun je elk beschikbaar stuk artillerie op de kaart plaatsten waardoor je de bereik radius kunt zien.
  donderdag 10 november 2022 @ 13:12:01 #65
6484 ExTec
pi_206624102
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:49 schreef capricia het volgende:
De middelste.

twitter
pi_206624118
quote:
Solovyov valt binnenkort uit een raam.
pi_206624262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:13 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik dacht dat tegenwoordig zelfmoord dmv auto ongeluk hip was?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 10 november 2022 @ 13:39:29 #68
38496 Perrin
pi_206624385
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik dacht dat tegenwoordig zelfmoord dmv auto ongeluk hip was?
Russen doen dat door uit het raam van een rijdende auto te vallen.
pi_206624390
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:13 schreef polderturk het volgende:

[..]
hij heeft geen kritiek op de politiek van Rusland, hij gaat te keer over de zwakte van Russen, russische leger etc. nooit is hij kritisch over het besluit van poetin en de politieke elite.
  donderdag 10 november 2022 @ 13:41:27 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206624398
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Gezien zijn bio zou de man min of meer moeten weten waarover hij praat. Ex Submarine Officer in the Royal Danish Navy. Currently Reservoir Engineer consultant[ twitter ][ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Aan de andere kant ben ik ook wel bang dat Kherson vol booby-traps ligt en het plan is de stad straks vanaf de linkeroever finaal in puin te schieten.
Maar het wel een feit dat Oekrane de Russen vrij ordelijk laat vertrekken.
Mmm dus dat hele verhaal van Russen die zich als civilians vermommen om een guerilla gevecht in de stad te houden gaat niet meer op?
pi_206624422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zou lekker zijn als er een aantal russen gepakt gaan worden en naar ICC komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206624424
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:48 schreef Joppiez het volgende:

De eerste twee vallen compleet in het niets als je het vergelijkt met de defensieve positie van Odessa. Deze stad is praktisch niet in te nemen, die kunnen de Russen hoogstens compleet in puin schieten (en zelfs dan heb je nog last van verzet door de paar duizend km aan gangenstelsel onder/van/naar de stad.

Durf zelf te stellen dat Odessa het sterkst verdedigde stad van Oekraine is. Heb daar zelf ook gewoond :)
Kun je nagaan. Ik ben natuurlijk niet op de hoogte van de lokale verdedigingsmiddelen maar het is altijd al een onhaalbare kaart geweest dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 10-11-2022 13:51:45 ]
pi_206624498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Russen doen dat door uit het raam van een rijdende auto te vallen.
Zelfmoord tot kunst verheffen, wat een poetische schoonheid.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206624707
Pieuw:
twitter
pi_206624854
quote:
dat is aardig wat als het klopt, de Russen waren laatst al heel blij met 70 meter per dag.
pi_206625063
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2022 14:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]
dat is aardig wat als het klopt, de Russen waren laatst al heel blij met 70 meter per dag.
Mijn vriendin met 20cm.

Verschil moet er zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206625378
Weinig filmpjes van opgeblazen Russen de laatste tijd. -O-
pi_206625380
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2022 14:38 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Mijn vriendin met 20cm.

Verschil moet er zijn.
Een kinderhand is snel gevuld.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 10 november 2022 @ 15:05:58 #81
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206625389
quote:

[..]
Mijn vriendin met 20cm.

Verschil moet er zijn.
Dat is je homo-vriend? Of is je vriendin in transitie?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206625397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:05 schreef Aurelius het volgende:
Weinig filmpjes van opgeblazen Russen de laatste tijd. -O-
Dat ligt er aan waar je kijkt denk ik. Want ik zie er de laatste tijd meer en meer. :7
pi_206625432
quote:

[..]
Mijn vriendin met 20cm.

Verschil moet er zijn.
Ik had nooit achter je gezocht dat je op lgbtqweryloiughaf+'s valt eigenlijk.
  donderdag 10 november 2022 @ 15:11:30 #84
pi_206625449
quote:
15s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik had nooit achter je gezocht dat je op lgbtqweryloiughaf's valt eigenlijk.
Moet daar geen plusje achter?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_206625453
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Moet daar geen plusje achter?
Will do.
  donderdag 10 november 2022 @ 15:14:45 #86
pi_206625484
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Will do.
Jeej! *O*
pi_206625500
Ok fair enough, dagelijks is het niet maar we doen ons best.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_206625580
Nog meer blije en bevrijde mensen die waarschijnlijk dolblij zijn dat ze niet meer in het Russische paradijs hoeven te wonen.

twitter
pi_206625627
Interessant filmpje over nukes en onderhandelingen: https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
[..]
  donderdag 10 november 2022 @ 15:31:47 #90
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206625689
NOEKS *O*
A murky, forgotten land.
pi_206625694
We zijn weer bij NOEKS aanbeland
pi_206625704
Lijkt wel een film die actie zo gefilmd. Oekrainers onder vuur.

https://www.reddit.com/r/(...)ne_gets_blown_up_by/

en een Amerikaanse vrijwilliger in een van die voertuigen had een gopro, dus beeld van dezelfde actie op de grond

https://www.reddit.com/r/(...)or_ucrewserved4days/

[ Bericht 25% gewijzigd door 3rr0r op 10-11-2022 15:38:52 ]
pi_206625793
Yevhenivka, Bobrovyi Kut, Kalynivske en Stanislav bevrijd samen met nog wat andere kleine settlements. (volgens TPYXA)
  donderdag 10 november 2022 @ 15:42:37 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 10 november 2022 @ 15:42:53 #95
pi_206625826
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:33 schreef 3rr0r het volgende:
Lijkt wel een film die actie zo gefilmd. Oekrainers onder vuur.

https://www.reddit.com/r/(...)ne_gets_blown_up_by/

en een Amerikaanse vrijwilliger in een van die voertuigen had een gopro, dus beeld van dezelfde actie op de grond

https://www.reddit.com/r/(...)or_ucrewserved4days/
En hij stapt uit en gaat schieten :D

Kan iemand dat voertuig identificeren? Ik wil er ook zo een! :9
pi_206625830
Misschien moet Rusland internationaal voortaan maar aangeduid worden als Nazi-Rusland. Hebben ze in ieder geval toch nog iets bereikt.
pi_206625840
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Da's gewoon een Hummer. In de VS worden ze uitgefaseerd, dus wie weet kun je er nog goedkoop eentje op de kop tikken. :P
pi_206625868
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mazzel met waar tov het voertuig de mijn ontplofte of zijn die dingen zo sterk.. Las dat 1 man links achterglaten moest worden en er slecht aan toe was dus 1 dode.
  donderdag 10 november 2022 @ 15:47:25 #99
pi_206625876
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da's gewoon een Hummer. In de VS worden ze uitgefaseerd, dus wie weet kun je er nog goedkoop eentje op de kop tikken. :P
Idd, ik zag het toen die 2e terug kwam rijden.
pi_206625909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:06 schreef oheng het volgende:

[..]

Kritisch denken is systematisch uit de russische genen gefokt.
Wanneer zou dat zo ongeveer gebeurd moeten zijn dan? Tijdens het jarenlange communisme? Als dat zo is, dan is het ook systematisch uit de Oekraense genen gefokt. Want die waren net zo communistisch in die tijd, toch?
  donderdag 10 november 2022 @ 15:52:14 #101
pi_206625919
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:43 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Misschien moet Rusland internationaal voortaan maar aangeduid worden als Nazi-Rusland. Hebben ze in ieder geval toch nog iets bereikt.
The former Republic of Russia, the former Sovjet Union, the former Russian Empire. the next developing country.

FRR-FCCCP-FTRE-Shithole.

pi_206625957
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Goed idee, als je iets te compenseren hebt.. ;)
[..]
  donderdag 10 november 2022 @ 15:57:46 #103
pi_206625992
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:55 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Goed idee, als je iets te compenseren hebt.. ;)
Ik proef belangstelling.
pi_206626007
Ik probeer ZOKA te quoten maar dat lukt niet omdat hij zijn account heeft gelocked. Misschien lukt het zo. Hij haalt uit naar Putin en de generaals.

Als je op het bericht klikt en je volgt ZOKA, dan kan je zijn bericht lezen..

twitter
  donderdag 10 november 2022 @ 16:02:33 #105
pi_206626047
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:59 schreef polderturk het volgende:
Ik probeer ZOKA te quoten maar dat lukt niet omdat hij zijn account heeft gelocked. Misschien lukt het zo. Hij haalt uit naar Putin en de generaals.

Als je op het bericht klikt en je volgt ZOKA, dan kan je zijn bericht lezen.

[ twitter ]
- Wie of wat is ZOKA?
- Hoe heeft ie welk account gelocked?
- Waarom?
- Waarom wil je hem quoten?
- Gaat Ukraine de oorlog dan sneller winnen?
- Kunnen we Rusland niet gewoon een ban geven?
pi_206626058
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:59 schreef polderturk het volgende:

Als je op het bericht klikt en je volgt ZOKA, dan kan je zijn bericht lezen..

[ twitter ]

Upload als een screenshot op zo'n host site en dan post het hier?
pi_206626151
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
- Wie of wat is ZOKA?
- Hoe heeft ie welk account gelocked?
- Waarom?
- Waarom wil je hem quoten?
- Gaat Ukraine de oorlog dan sneller winnen?
- Kunnen we Rusland niet gewoon een ban geven?
Hij is een pro Rusland Servir met een aardige following. Wel interessant om tweets van "de andere partij" in deze oorlog te lezen.
-Rabia Al-Basri
pi_206626187
twitter
pi_206626266
quote:
Maar hoe zou dat dan werken in de Russische propaganda?

"Goed nieuws iedereen, we hebben Bakhmut veroverd!"
"Cool, wat hebben we eraan?"
"Zuidelijke arm van een tangbeweging"
"Uitstekend, wat is de noordelijke arm dan?"
"Izyu..."
"...."
"...."
pi_206626272
Het is niet bij te houden hoeveel dorpen en steden er vandaag zijn bevrijd in Kherson gebied. WE hoeven ons geen zorgen meer te maken dat de aangekondigde terugtrekking een *feint* was.

Lijkt wel alsof er ee ndeal is gesloten want er is volgens mij geen enkele strijd geleverd om al deze dorpen en steden (vandaag dan)
pi_206626386
Ze laten alweer wat speelgoed achter

twitter

Eens kijken of dat uitzonderingen zijn of dat de terugtrekking weer zo lekker georganiseerd loopt als bij Kharkiv.
pi_206626407
Als we de tweets van WarMonitor e.a. mogen geloven, is Oekrane zowel ten westen als ten oosten van Cherson al bijna op gelijke hoogte met de stad en aan de noorderlijke oevers van de rivier.

Stanislav is in het westen al bevrijd en in het oosten zijn ze Mylove al voorbij - naderen Beryslav.
pi_206626409
quote:
[ twitter ]
Het kan verkeren…
Ze hebben van Mykolaiv dat stukje schiereiland ten zuiden van Ochakiv nog. Als de Russen zich ergens aan vast willen houden :)

Maar wordt nog interessant bij de oversteekpunten aan deze snelheid. Als er daadwerkelijk nog 40k Russen en materieel aanwezig was, krijg je dat via wat pontonbruggetjes toch niet snel weg.
pi_206626437
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:36 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Ze hebben van Mykolaiv dat stukje schiereiland ten zuiden van Ochakiv nog. Als de Russen zich ergens aan vast willen houden :)

Maar wordt nog interessant bij de oversteekpunten aan deze snelheid. Als er daadwerkelijk nog 40k Russen en materieel aanwezig was, krijg je dat via wat pontonbruggetjes toch niet snel weg.
Iig niet samen met al het materiaal wat ze daar nog hebben.
Цой жив
pi_206626493
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

"Izyu..."
"...."
"...."
Ik denk dat ze het feest zonder verdere vragen begint na veroverd .
Overigens is op twitter ook al een paar keer gevraagd naar die ongelooflijke fascinatie van Rusland met Bakhmut.
De antwoorden variren van: daar zit een Wagnerbataljon, dat Rusland de loef wil afsteken tot het belang als verkeershub.
twitter

Ik -zonder militair inzicht- vroeg me eigenlijk af of die Wagnergroep de centraal gelegen stad eigenlijk voor de winterinval wilde hebben omdat het bij sneeuwbuien en 15 graden vorst beter toeven is in huizen dan in tenten. In een stenen huis kan je nog een vuurtje maken, in een tent bepaald niet.
pi_206626504
quote:
That aged well... :D
pi_206626519
twitter
pi_206626520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:33 schreef Tocadisco het volgende:
Ze laten alweer wat speelgoed achter

[ twitter ]

Eens kijken of dat uitzonderingen zijn of dat de terugtrekking weer zo lekker georganiseerd loopt als bij Kharkiv.
En Oekraine heeft er weer een tank bij, even de garage in voor onderhoud en herbewapening en boom :D
pi_206626523
Hij is wel een jonge kolonel.

Succes helden!!!

twitter
pi_206626529
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En Oekraine heeft er weer een tank bij, even de garage in voor onderhoud en herbewapening en boom :D
In dat opzicht lijkt oorlog meer op Japans schaak dan op gewoon schaak.
pi_206626575
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

"Izyu..."
"...."
"...."
twitter

Champagne, zonder vragen.
pi_206626580
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:48 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Met Kyselivka zijn ze al bijna bij het vliegveld van Cherson :o
pi_206626582
twitter
pi_206626588
Dit is Russische versie van de Iraakse minister van informatie.

twitter
pi_206626592
twitter
pi_206626593
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:55 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Met Kyselivka zijn ze al bijna bij het vliegveld van Cherson :o
[ link | afbeelding ]
quote:
'Oekraense militairen dicht bij vliegveld Cherson'
https://nos.nl/liveblog/2(...)aalf-dorpen-heroverd

Na eerdere berichten dat de Oekraense troepen de plaats Kyselivka hadden veroverd, meldt een verslaggever van The Guardian dat Oekraense militairen de plaats Tsjornobajivka naderen, bij de buitenwijken van Cherson en vlak bij de internationale luchthaven van de stad.

Volgens de Oekraense legercommandant Valeri Zaloezjny zijn de Oekraense troepen bij Cherson de afgelopen 24 uur zeker 7 kilometer opgerukt en hebben ze twaalf dorpen heroverd.

Ooggetuigen zeggen dat de Oekraense troepen de stad Cherson van drie kanten naderen, vanuit het noorden, oosten en westen. Tegelijkertijd zouden er nog steeds Russische troepen aanwezig zijn in de stad.
pi_206626602
quote:
IND: vorige maand hoogste aantal Russische asielaanvragen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-65310973

In oktober hebben 89 Russen een asielaanvraag gedaan in Nederland, meldt de Nederlandse Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) vandaag. Dat is het hoogste aantal aanvragen dit jaar.

Rusland staat hierdoor in oktober op de tiende plaats in de lijst met herkomstlanden van asielzoekers. Tot nu toe hebben dit jaar 455 asielzoekers uit de Russische Federatie een eerste asielaanvraag gedaan.

De IND zegt dat nog afgewacht moet worden of de aangekondigde mobilisatie in Rusland op de langere termijn gaat leiden tot asielaanvragen in Nederland. De door Moskou genoemde 'gedeeltelijke mobilisatie' van 300.000 reservisten leidde tot lange files bij Russische grenzen.
pi_206626618
twitter
pi_206626622
Kadyrov heeft weer een mental breakdown.

twitter
pi_206626637
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 17:00 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Ik had een Servir op tv zien zeggen dat Rusland voor hem op de eerste plaats komt, en daarna pas Servi.
pi_206626645
Putin moet hard in zijn ballen gestampt worden. Daarna moet hij op hoge hakken en panties meedoen aan de gaypride in Amsterdam.
pi_206626650
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 17:02 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik had een Servir op tv zien zeggen dat Rusland voor hem op de eerste plaats komt, en daarna pas Servi.
Ja, dat zie je vaker. En dan vandaag dit:
twitter
pi_206626718
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 17:01 schreef polderturk het volgende:
Kadyrov heeft weer een mental breakdown.

[ twitter ]
Dit is een beetje hoe ik het mijzelf voorstel als ik denk aan iemand horen praten met een beroerte.
pi_206626739
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Gezien zijn bio zou de man min of meer moeten weten waarover hij praat. Ex Submarine Officer in the Royal Danish Navy.
Kortom, het heeft nul komma nul met de midterms te maken.
pi_206626755
quote:
Tja, je kan niet verwachten dat Russische soldaten zelf een lekke band vervangen, natuurlijk, apparaat kapot, laat maar aan de kant staan :D

Het mooiste is nog dat als die Russen even nagedacht hadden en naar de Oekrainse lijnen waren gereden ze er nog een zak geld voor gehad hadden _O-
  donderdag 10 november 2022 @ 17:20:32 #139
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206626762
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 17:04 schreef polderturk het volgende:
Putin moet hard in zijn ballen gestampt worden. Daarna moet hij op hoge hakken en panties meedoen aan de gaypride in Amsterdam.
Die hoge hakken schijnt hij al te dragen :D
A murky, forgotten land.
pi_206626792
quote:
twitter
  donderdag 10 november 2022 @ 17:26:53 #141
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_206626813
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:57 schreef polderturk het volgende:
Dit is Russische versie van de Iraakse minister van informatie.

[ twitter ]
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_206626875
Als de Russen nog iets met die dam willen doen zullen ze moeten opschieten, de Oekraners zitten nu al 10km ten noorden ervan in Tomaryne
pi_206626914
quote:
Of na zijn dood lelijk opgezet en verkleed als drag queen ergens tentoonstellen. Ultiem vernederen die kremlin muppet.
  donderdag 10 november 2022 @ 18:00:31 #145
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206627063
Het is nu aan Oekrane om zoveel mogelijk materieel min of meer intact over te nemen van de Russen, of op z'n minst ervoor te zorgen dat ze het niet mee terug de rivier over nemen.
Verder zoveel mogelijk Russische soldaten gevangen te nemen of op andere manier uit te schakelen, zodat die niet verder kunnen vechten aan de andere kant van de rivier.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  donderdag 10 november 2022 @ 18:02:44 #146
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206627081
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:48 schreef polderturk het volgende:
Hij is wel een jonge kolonel.

Succes helden!!!

[ twitter ]
Dat is normaal in een oorlog. Aan beide kanten zijn de verliezen onder officieren erg hoog waardoor promotie vanuit de rangen gemeengoed is geworden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206627136
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:57 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Lijkt veel meer dan 7 km toch? Als ik alle dorpen zie die vandaag weer in de handen van Oekrane zijn
pi_206627188
twitter
twitter
twitter
pi_206627220
twitter

twitter
  donderdag 10 november 2022 @ 18:14:59 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206627264
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:00 schreef SillyWalks het volgende:
Het is nu aan Oekrane om zoveel mogelijk materieel min of meer intact over te nemen van de Russen, of op z'n minst ervoor te zorgen dat ze het niet mee terug de rivier over nemen.
Verder zoveel mogelijk Russische soldaten gevangen te nemen of op andere manier uit te schakelen, zodat die niet verder kunnen vechten aan de andere kant van de rivier.
Als de Russen enigszins vrij weg mogen banjeren zal er, als het goed is, weinig te nemen zijn.
  donderdag 10 november 2022 @ 18:21:32 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206627315
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als de Russen enigszins vrij weg mogen banjeren zal er, als het goed is, weinig te nemen zijn.
De bevoorrading is al sinds september een probleem dus dan hebben al die legervoertuigen geen/weinig brandstof en moeten ze die achterlaten.
pi_206627374
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:21 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
De bevoorrading is al sinds september een probleem dus dan hebben al die legervoertuigen geen/weinig brandstof en moeten ze die achterlaten.
Dan moeten ze die slopen. Natuurlijk is er kans dat ze weer verzaken wat dit betreft.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2022 @ 18:31:21 #154
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206627406
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 17:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, je kan niet verwachten dat Russische soldaten zelf een lekke band vervangen, natuurlijk, apparaat kapot, laat maar aan de kant staan :D

Het mooiste is nog dat als die Russen even nagedacht hadden en naar de Oekrainse lijnen waren gereden ze er nog een zak geld voor gehad hadden _O-
Ik denk dat die Russen zo naef waren te denken dat de run-flat-banden niet verkocht waren door een officier.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206627432
Zit nu ineens te denken dat als de EU en amerika oekraine hadden geholpen dan zou deze hele zooi binnen 1 week voorbij zijn.

Maarja dat kan niet.
graag op anoniem
  donderdag 10 november 2022 @ 18:34:45 #156
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206627443
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dan moeten ze die slopen. Natuurlijk is er kans dat ze weer verzaken wat dit betreft.
Maar kunnen ze het goed slopen dat het een onherstelbaar wrak is of prikken ze de banden lek, gooien een handgranaat in de cabine en houden het voor gezien? Een simpele conscript gaat niet veel moeite doen voor dit.

Ukraine gebruikt dezelfde leger apparatuur als Rusland dus de kans is groot dat het voertuig weer bruikbaar is voor het aankomende lente offensief.

Dit voertuig heeft lekke banden maar binnen geen brand of explosie schade zo te zien:
twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 10-11-2022 18:43:56 ]
  donderdag 10 november 2022 @ 18:40:42 #157
6484 ExTec
pi_206627512
Maar ik denk niet dat hij gewonnen heeft.

twitter
  donderdag 10 november 2022 @ 18:40:54 #158
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206627514
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat die Russen zo naef waren te denken dat de run-flat-banden niet verkocht waren door een officier.
Ze zijn iig goed flat nu :s)
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2022 @ 18:49:51 #159
3928 Ulx
pi_206627617
Blijkbaar zijn er wel ATACMS geleverd. Het zal dezelfde variant zijn die Griekenland heeft.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 10 november 2022 @ 18:51:41 #160
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206627643
Kill en ATAC(MS)
A murky, forgotten land.
  donderdag 10 november 2022 @ 18:58:28 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206627721
Ook aan Oekraense kant dus 100k doden en gewonden...

https://www.washingtonpos(...)led-injured-ukraine/
quote:
More than 100,000 Russian troops — and likely about as many Ukrainian troops — are estimated to be dead or wounded since Russia’s invasion of Ukraine in February, the Pentagon’s top general said, detailing immense suffering on both sides in a war with no end in sight.
pi_206627741
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is normaal in een oorlog. Aan beide kanten zijn de verliezen onder officieren erg hoog waardoor promotie vanuit de rangen gemeengoed is geworden.
Dat klinkt logisch. Laten we dan maar hopen dat ze niet nog jonger worden.
pi_206627767
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:58 schreef Qarrad het volgende:
Ook aan Oekraense kant dus 100k doden en gewonden...

https://www.washingtonpos(...)led-injured-ukraine/
[..]

Dat geloof ik niet.
Rusland heeft 3,5 keer zoveel visueel geconfirmeerde verliezen van militair materieel.
Ik ga er dus vanuit dat Rusland ook veel meer verliezen van personeel heeft.
  donderdag 10 november 2022 @ 19:03:51 #165
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206627785
Topvideo.

twitter
pi_206627814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:03 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet.
Rusland heeft 3,5 keer zoveel visueel geconfirmeerde verliezen van militair materieel.
Dat zegt echt geen reet. Oekraners verspreiden geen foto´s van hun verliezen en Russen hebben ze vooral met artillerie afgeknald, dan hebben zij dus ook geen foto´s.
  donderdag 10 november 2022 @ 19:08:44 #168
6484 ExTec
pi_206627829
twitter

Beter doen ze die F16s gewoon naar oekraine :'(
pi_206627846
Goed dat Amerika en Rusland in het geheim hebben onderhandeld om tot elkaar te komen. Het is tijd om een einde te maken aan deze onnodige oorlog. Waar niemand iets aan heeft
  donderdag 10 november 2022 @ 19:15:46 #170
pi_206627890
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar kunnen ze het goed slopen dat het een onherstelbaar wrak is of prikken ze de banden lek, gooien een handgranaat in de cabine en houden het voor gezien? Een simpele conscript gaat niet veel moeite doen voor dit.

Ukraine gebruikt dezelfde leger apparatuur als Rusland dus de kans is groot dat het voertuig weer bruikbaar is voor het aankomende lente offensief.

Dit voertuig heeft lekke banden maar binnen geen brand of explosie schade zo te zien:
[ twitter ]
Veel Sovjet pantserwagens blazen hun banden continue vol met lucht. Als je de motor uit zet lopen de banden leeg.
pi_206627899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:11 schreef theunderdog het volgende:
Goed dat Amerika en Rusland in het geheim hebben onderhandeld om tot elkaar te komen. Het is tijd om een einde te maken aan deze onnodige oorlog. Waar niemand iets aan heeft
Inderdaad. Gelukkig lijken de Russen de weg naar huis inmiddels te hebben gevonden.
pi_206627929
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:16 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Inderdaad. Gelukkig lijken de Russen de weg naar huis inmiddels te hebben gevonden.
De meeste Russen zijn gewoon in Rusland gebleven, hoor.
pi_206627957
quote:
Bedoel je onnodige oorlog? Of onnodige invasie?

De Oekraners verdedigen hun eigen land, dat is niet bepaald overbodig.
pi_206627971
quote:
Wanneer begint Rusland met de aftocht?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206627979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bedoel je onnodige oorlog? Of onnodige invasie?

De Oekraners verdedigen hun eigen land, dat is niet bepaald overbodig.
Vanuit Oekraens perspectief geheel begrijpelijk, uiteraard. Maar dit is geen Oekrane vs Rusland meer. Een deel van de wereld heeft zich ermee bemoeid. Buitengewoon onwenselijk.
pi_206627981
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]

Die kunnen er niets mee.
  donderdag 10 november 2022 @ 19:22:26 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206627990
quote:
[ twitter ]

Ja!!!!!!!!!

En de VS moeten A-10's leveren :( BRRRRRRRRRRRRRT
pi_206627997
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wanneer begint Rusland met de aftocht?
Eergister was Putin bij mij. Hij zit nog erg te twijfelen tussen meerdere scenario´s. Bijzondere man wel.
  donderdag 10 november 2022 @ 19:25:33 #179
6484 ExTec
pi_206628032
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die kunnen er niets mee.
Moeten we eens tempo maken met opleiden.

Sovjet vliegtuigen zijn een keer op, in oost-europa.
  donderdag 10 november 2022 @ 19:27:45 #180
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 10 november 2022 @ 19:30:29 #181
56749 BlaZ
pi_206628096
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:03 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet.
Het komt redelijk overeen als je de slachtoffercijfers die door Zelensky zijn gegeven (per dag) optelt. Dan zouden er in September, Oktober en begin November ongeveer 20.000 slachtoffers bijgekomen zijn per zijde.

Daarnaast zijn er dan nog krijgsgevangen, per Juni hadden de Oekraners ~1000 Russische krijgsgevangenen en de Russen 5800 Oekraners.
  donderdag 10 november 2022 @ 19:30:50 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206628102
quote:
[ twitter ]

Als NL hun F16s naar OostEuropa doorschuift wat komt ervoor in de plaats? Meer F35s? Of nieuwe F16s?
  donderdag 10 november 2022 @ 19:32:19 #183
pi_206628129
pi_206628131
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:49 schreef Ulx het volgende:
Blijkbaar zijn er wel ATACMS geleverd. Het zal dezelfde variant zijn die Griekenland heeft.

[ twitter ]
In de comments wordt de info betwist . Mogelijk na de oorlog zullen we weten wat er echt is gebeurd
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 november 2022 @ 19:32:37 #185
56749 BlaZ
pi_206628133
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:30 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Als NL hun F16s naar OostEuropa doorschuift wat komt ervoor in de plaats? Meer F35s? Of nieuwe F16s?
Kan beide, vanaf 2023 is de F16 meen ik weer in productie.
  donderdag 10 november 2022 @ 19:32:47 #186
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206628134
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vanuit Oekraens perspectief geheel begrijpelijk, uiteraard. Maar dit is geen Oekrane vs Rusland meer. Een deel van de wereld heeft zich ermee bemoeid. Buitengewoon onwenselijk.
Ja, het deel van de wereld dat Rusland heet heeft zich met Oekrane bemoeid, wat buitengewoon onwenselijk is.
  donderdag 10 november 2022 @ 19:33:59 #187
6484 ExTec
pi_206628158
quote:

[..]
Volgens mij heeft NL er al een aantal die niks staan te doen.
pi_206628163
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, het deel van de wereld dat Rusland heet heeft zich met Oekrane bemoeid, wat buitengewoon onwenselijk is.
Het is ´onze´ oorlog niet.
pi_206628196
quote:
Duurt nog wel 10 jaar om al die zooi op te ruimen.
pi_206628289
quote:

[..]
Over welk deel van de wereld heb je het dan? Het westen dat Oekrane helpt? Of Iran en Belarus die Rusland helpen?

Zonder westerse hulp zou Oekrane waarschijnlijk niet zo goed stand gehouden hebben, en daar zou de gemiddelde Oekraner ook niet verder mee geholpen zijn. Of je moet massa-executies, martelingen en het verlies van vrijheden als positief zien.
  donderdag 10 november 2022 @ 19:40:21 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206628304
quote:
LOSS
Milana Abdurashitova is a six-year-old Mariupol girl that in 2015, during the shellfire of the Vostochny microdistrict, lost her mother, who covered her daughter by herself. The child miraculously survived but lost a leg.

This girl has become a symbol of all-conquering mercy. Her story is one of hundreds of thousands of similar stories of a childhood broken due to the war in Eastern Ukraine.

It is symbolic that the artwork is located on Peace and Freedom Avenue. It is a constant reminder of how fragile human life is, how instantly it can get lost in the millstones of an armed conflict.

Mural author: Ukrainian artist Alexander Korban.
Mural "Milana" was opened in 2018 on the International Day of Peace.

https://mfs.digital/en/elementi-ploshh%D1%96/vtrata
En nu gesloopt door de Russen :(

twitter
pi_206628372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Man zonder moreel kompas heeft immorele mening. Verrassend.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 10 november 2022 @ 19:43:23 #193
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206628380
quote:

[..]
Het is 'hun' land niet.
pi_206628382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Over welk deel van de wereld heb je het dan? Het westen dat Oekrane helpt? Of Iran en Belarus die Rusland helpen?

Zonder westerse hulp zou Oekrane waarschijnlijk niet zo goed stand gehouden hebben, en daar zou de gemiddelde Oekraner ook niet verder mee geholpen zijn. Of je moet massa-executies, martelingen en het verlies van vrijheden als positief zien.
1: Beide.

2: Niet positief, uiteraard. Maar dat is oorlog helaas nooit. Ben jij van mening dat westerse landen zich met elke oorlog/invasie moeten bemoeien??
pi_206628395
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:43 schreef OllieA het volgende:

[..]
Man zonder moreel kompas heeft immorele mening. Verrassend.
Kennen wij elkaar?
pi_206628405
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is 'hun' land niet.
Dat hangt er vanaf. Als Rusland 'wint' wel.
pi_206628445
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

2: Niet positief, uiteraard. Maar dat is oorlog helaas nooit. Ben jij van mening dat westerse landen zich met elke oorlog/invasie moeten bemoeien??
Dat is een valse tegenstelling. Het is niet zo dat het westen zich met elke oorlog, of geen enkele oorlog, moet bemoeien, zo werkt dat natuurlijk niet.

Ik denk dat het goed is dat het westen Oekrane steunt, juist in deze oorlog is het wel duidelijk wie aan de goede en wie aan de slechte kant staat.
pi_206628453
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf. Als Rusland 'wint' wel.
En daarom dus de hulp zodat Oekrane zich kan verdedigen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_206628468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De meeste Russen zijn gewoon in Rusland gebleven, hoor.
Ik weet niet zo goed wat je met deze opmerking wil.
pi_206628494
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat is een valse tegenstelling. Het is niet zo dat het westen zich met elke oorlog, of geen enkele oorlog, moet bemoeien, zo werkt dat natuurlijk niet.

Ik denk dat het goed is dat het westen Oekrane steunt, juist in deze oorlog is het wel duidelijk wie aan de goede en wie aan de slechte kant staat.
Nee. Maar je was zo aan het dwepen met mensenlevens. Vandaar mijn vraag.

Maar duidelijk.
pi_206628503
quote:

[..]
Kennen wij elkaar?
Ik ken je posts op Fok. Jij bent de user die z'n zoon niet naar de politie zou brengen nadat hij toegeeft dat hij een oude man voor de tram heeft gegooid.
Dat zou jij natuurlijk niet doen, want familie gaat boven alles.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206628526
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:49 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik ken je posts op Fok. Jij bent de user die z'n zoon niet naar de politie zou brengen nadat hij toegeeft dat hij een oude man voor de tram heeft gegooid.
Dat zou jij natuurlijk niet doen, want familie gaat boven alles.
Gebaseerd wel.
pi_206628553
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gebaseerd wel.
Moet ik het even voor je opzoeken en quoten? Dat wilde ik je eigenlijk besparen, maar het is een kleine moeite hoor.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206628569
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:52 schreef OllieA het volgende:

[..]
Moet ik het even voor je opzoeken en quoten? Dat wilde ik je eigenlijk besparen, maar het is een kleine moeite hoor.
'gebaseerd' is een meme. Dat is je iets 'goed' vindt.

Je bent niet meer bij de tijd he?
pi_206628573
Jongens, kan dat in DM verder zodat het hier niet ontspoort?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_206628605
quote:
84s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En nu gesloopt door de Russen :(

[ twitter ]
echt mensne die dit overgeverfd hebben mogen ze wat mij betreft 10 jaar aan de schandpaal leggen, en met de kermis mee laten reizen als attractie.
pi_206628635
twitter
pi_206628658
quote:

[..]

waarom is het niet goed dat het westen oekraine helpt?
pi_206628703
twitter
pi_206628704
quote:

[..]

Als iemand van 2 deuren verder bij onze buren een nogal grote brand sticht ga ik mijn buren toch echt wel helpen met blussen. En dan wil ook nog best wel een paar emmers voor ze kopen om zo het blussen te vergemakkelijken.
Maar als dit nou in een hele andere wijk of zelfs stad plaatsvind, dan is het een ander verhaal.
  donderdag 10 november 2022 @ 20:02:25 #211
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206628738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Kan beide, vanaf 2023 is de F16 meen ik weer in productie.
Is de F18 nog interessant of heeft dat weer ander onderdelen en onderhoud nodig?
pi_206628761
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Is de F18 nog interessant of heeft dat weer ander onderdelen en onderhoud nodig?
Daar zitten 2 motoren in en KLu heeft altijd enkel straaljagers gehad met n motor. Dus de F-18 gaat 'm niet worden.
  donderdag 10 november 2022 @ 20:07:01 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206628814
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:57 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Zijn dat nou Oekranse eenheden of Russische?

Ik ken de GUR niet.
A murky, forgotten land.
  donderdag 10 november 2022 @ 20:07:14 #214
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206628842
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:49 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
twitter

We hebben hier even dringend @AchJa nodig om hier chocola van te maken. Volgens de een legt zo’n ding (sorry voor de lekentaal) in mijlen (1 mile~1,8 km) meer af dan volgens de ander in km. Maar die persoon heeft geen militaire achtergrond, de ander volgens zijn bio wel.
pi_206628898
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Moeten we eens tempo maken met opleiden.

Sovjet vliegtuigen zijn een keer op, in oost-europa.
Zijn ze al mee bezig volgens mij.
En tot die tijd kunnen ze de Soviet meuk wel gebruiken.
pi_206628922
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zijn dat nou Oekranse eenheden of Russische?

Ik ken de GUR niet.
GUR is the military intelligence service of the Ukrainian government

https://en.wikipedia.org/wiki/Main_Directorate_of_Intelligence_(Ukraine)
pi_206629025
quote:

[..]
We zijn dan ook niet aan het vechten in Oekrane.
Snap niet dat sommigen steeds denken van wel.
pi_206629040
Zou er nog iets groots te wachten staan voor de winter in valt?
Vakman pur sang
pi_206629044
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:16 schreef MaxMark het volgende:

[..]
_O-
pi_206629084
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:00 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Het is ook een heel debiele situatie.
Eerst roept Rusland dat ze hun grondgebied tot het uiterste gaan verdedigen en vervolgens trekken ze zich steeds verder terug...
pi_206629086
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat ze nu de aanval meer richting het Noorden gaan inzetten. Mogelijk bij Mariopol. Zou mooi zijn als die stad voor de winter bevrijd wordt. Zou een enorme afgang zijn voor Rusland.
pi_206629096
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Zaterdag intocht Sinterklaas
pi_206629115
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
_O_
pi_206629278
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zwarte piet rellen! *O*
Vakman pur sang
pi_206629302
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De bevrijding van Kherson is niet “iets groots”?
Kan groter.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2022 @ 20:27:46 #228
3928 Ulx
pi_206629304
quote:

[..]
F35's.
  donderdag 10 november 2022 @ 20:29:27 #229
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206629338
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kan groter.
Bevrijding van Kherson stelt niets voor idd. Ik snap al die blije mensen overal ook niet.

:')
  donderdag 10 november 2022 @ 20:29:33 #230
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206629341
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:11 schreef Aether het volgende:

[..]
GUR is the military intelligence service of the Ukrainian government

https://en.wikipedia.org/wiki/Main_Directorate_of_Intelligence_(Ukraine)
Thanks ^O^
A murky, forgotten land.
pi_206629366
quote:
81s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bevrijding van Kherson stelt niets voor idd. Ik snap al die blije mensen overal ook niet.

:')
Gaat nog wel iets groters gebeuren. ;)
Vakman pur sang
pi_206629374
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
F35's.
Kwam er trouwens laatst achter dat er meer landen zijn die de F35 hebben dan het aantal stealth vliegtuigen dat Rusland heeft. :D Van Russische stealth vliegtuigen hoeft men dus ook neit echt wakker te liggen.
pi_206629382
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als iemand van 2 deuren verder bij onze buren een nogal grote brand sticht ga ik mijn buren toch echt wel helpen met blussen. En dan wil ook nog best wel een paar emmers voor ze kopen om zo het blussen te vergemakkelijken.
Maar als dit nou in een hele andere wijk of zelfs stad plaatsvind, dan is het een ander verhaal.
Oekraine is letterlijk de andere wijk.
pi_206629396
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oekrane is wel buren met EU en de Navo.
pi_206629403
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:51 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wanneer zou dat zo ongeveer gebeurd moeten zijn dan? Tijdens het jarenlange communisme? Als dat zo is, dan is het ook systematisch uit de Oekraense genen gefokt. Want die waren net zo communistisch in die tijd, toch?
De Russen waren ten tijde van de tsaren al een apatisch zombievolk, ideale lemmingen voor de misdadige regimes die iedere keer opnieuw uit dat volk ontspruiten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206629410
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oekrane is wel buren met EU en de Navo.
LOL
pi_206629431
Ze leven echt in een parallel universum.

twitter
pi_206629613
Het vliegveld van Chornobaivka schijnt ook al bevrijd te zijn. Hier een video van een zootje russen op de vlucht.

Het thuisfront begint zich nu ook te roeren (niet vanwege het onrecht jegens Oekrainers natuurlijk, maar puur eigenbelang.)
1. Vrouwen zeggen dat hun mannen/broers worden vermoord door russische troepen.
2. Vrouwen zeggen dat hun mannen/broers k worden gexecuteerd door russische troepen.
3. Vrouwen proberen hun mannen terug te halen uit de slachtpartij.

Geweldig, een leger uit 1940 dat een annexatie probeert uit te voeren in 2022.
pi_206629634
Dit is gebruikelijk voor Rusland na ieder groot verlies.

twitter
  donderdag 10 november 2022 @ 20:46:26 #240
38496 Perrin
pi_206629645
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:44 schreef oheng het volgende:
Het vliegveld van Chornobaivka schijnt ook al bevrijd te zijn. Hier een video van een zootje russen op de vlucht.

Het thuisfront begint zich nu ook te roeren (niet vanwege het onrecht jegens Oekrainers natuurlijk, maar puur eigenbelang.)
2. Vrouwen zeggen dat hun mannen/broers k worden gexecuteerd door russische troepen.
3. Vrouwen proberen hun mannen terug te halen uit de slachtpartij.

Dat daar nog iets van over is, dat was dat vliegveld dat maanden geleden keer op keer werd bestookt en waar de Russen maar vliegtuigen en helikopters bleven parkeren.
pi_206629771
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Misschien moet je nog even opzoeken wat letterlijk betekent :D
pi_206629798
quote:

[..]
Die Iraanse drones zijn inderdaad te schandalig voor woorden, maar het viel te verwachten. Het ene misdadige regime steunt het andere misdadige volk.
pi_206629825
quote:

[..]
De RF heeft vanaf het begin soldaten van andere republieken ingezet. Sterker nog, het aantal soldaten uit Rusland zelf (Russen dus), is vrij laag.
Of bedoel je dat niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206629827
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die Iraanse drones zijn inderdaad te schandalig voor woorden, maar het viel te verwachten. Het ene misdadige regime steunt het andere misdadige volk.
Daarom is theunderdog ook zo boos op ze. Het is hun oorlog niet.. oh wacht.
pi_206629915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:44 schreef oheng het volgende:

3.
Vrouwen proberen hun mannen terug te halen uit de slachtpartij.

twitter
quote:
The letter explains that, on November 1, their relatives were moved to the frontline near Svatove, a city in the Luhansk region. “The guys found themselves caught in a fire trap — being killed both by the enemy and by our own Russian army,” wrote the distressed family members. They demanded the urgent return of their husbands and sons before “they’re all ground up in this bloody meat-grinder.”
Bron: https://meduza.io/en/news(...)-svatove-combat-zone
pi_206629947
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
LOL
Is dat niet zo dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_206629949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:51 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Misschien moet je nog even opzoeken wat letterlijk betekent :D
Het is in elk geval geen naaste buur.
pi_206629984
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik zou meer voor de positie van Israel kiezen. Woordelijke steun aan Oekraine. Maar verstandig blijven.
pi_206629992
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:45 schreef polderturk het volgende:
Dit is gebruikelijk voor Rusland na ieder groot verlies.

[ twitter ]
´Stockpiling´. Ze maken er een paar per maand toch? :')
pi_206629993
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wie is uw Naaste?
Een mooi bijbel verhaal geeft misschien duiding:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206630005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Is dat niet zo dan?
Jawel. Maar 'de EU' is geen harmonieuze eenheid.
pi_206630012
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kwam er trouwens laatst achter dat er meer landen zijn die de F35 hebben dan het aantal stealth vliegtuigen dat Rusland heeft. :D Van Russische stealth vliegtuigen hoeft men dus ook neit echt wakker te liggen.
Verder dan een handjevol pre-productiemodellen gaan ze met hun Su-57 de komende jaren niet komen en van de Su-75 is enkel en alleen een mock-up gebouwd. :')
  donderdag 10 november 2022 @ 21:05:17 #254
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206630025
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
F35's.
Is er niet een giga wachtrij voor F35s zodat als NL vandaag besteld ze alsnog pas in 2028 ofzo geleverd worden?
En volgens mij komt de opvolger in 2030 uit dus als je zo lang moet wachten dan kan je net zo goed 2 jaar extra voor de opvolger doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 10-11-2022 21:11:18 ]
pi_206630034
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De meeste soldaten die de RF inzet zijn geen buur van Oekrane.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Federal_subjects_of_Russia
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206630070
quote:
Is dat deze? Nog meer vrouwen die klagen dat hun echtgenoten afgeslacht worden.

Naja, hoe meer dode russen, hoe eerder deze oorlog is afgelopen.

Edit: Ng een filmpje van een zootje russische vrouwen die hun 200's terugwil halen.

[ Bericht 10% gewijzigd door oheng op 10-11-2022 21:37:51 ]
  donderdag 10 november 2022 @ 21:14:23 #257
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206630290
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zou meer voor de positie van Israel kiezen. Woordelijke steun aan Oekraine. Maar verstandig blijven.
Eh… en dan in Iran wel even de drone-fabrieken platbombarderen en de vervoermethodieken van de drones en raketten uitschakelen. Dat dus?
pi_206630319
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:20 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Eh… en dan in Iran wel even de drone-fabrieken platbombarderen en de vervoermethodieken van de drones en raketten uitschakelen. Dat dus?
Helaas. Maar je moet keuze's maken. Deze oorlog kost ons teveel.
pi_206630324
quote:
Zeker, en als alle Russen nu snel opkankeren uit Oekrane en Rusland voor honderden miljarden herstelbetalingen gaat doen dan kan het ook zeker snel afgelopen zijn!

Kan Oekrane ook mooi bij de Navo.
pi_206630438
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, deze oorlog niet de goede kant op helpen kost ons te veel. Maar je hebt mijn post dus totaal niet begrepen met je "helaas", Israel helpt Oekrane dus ook.
twitter
twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2022 @ 21:31:05 #262
3928 Ulx
pi_206630455
quote:

[..]
Klopt. Het heeft jullie hele olie- en gasverkoop naar Europa doen instorten. De industrie in je moederland gaat wegens gebrek aan reserveonderdelen en sancties naar de klote. Je landgenoten vluchten en masse of worden door Oekrane verrot geschoten. Het is inderdaad een dure grap voor jullie.
pi_206630632
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En wat heeft dat er mee te maken?
Met het feit dat Oekraine een buur is van de EU en de Navo?
pi_206630661
Die Rob de Wijk is weer Kremlin propaganda aan het versprijden.

Hij doet vaak alsof hij anti-Poetin is, en dan komt hij met dit soort onzin. Hij moet de schijn hooghouden natuurlijk. Anders wordt hij niet meer uitgenodigd.
twitter
pi_206630687
quote:

[..]
Tsja, wanneer je zaken doet met een misdadig volk moet je niet vreemd opkijken wanneer je er op een dag achter komt dat ze dat alleen maar gedaan hebben om je uiteindelijk te kunnen chanteren. Niet meer doen dus.
pi_206630708
quote:

[..]
Hoeveel heb je betaald dan?
pi_206630731
twitter
pi_206630821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt. Het heeft jullie hele olie- en gasverkoop naar Europa doen instorten. De industrie in je moederland gaat wegens gebrek aan reserveonderdelen en sancties naar de klote. Je landgenoten vluchten en masse of worden door Oekrane verrot geschoten. Het is inderdaad een dure grap voor jullie.
Excuseert u mij, maar ik heb hierboven al aangetoond dat de russen ook door andere russen verrot worden geschoten. Oh en verkracht.

Graag factueel blijven s.v.p.
pi_206630825
quote:

[..]
Ok, mag je vinden. Doen we verder niets mee maar je mag het vinden.
pi_206630859
Wat kijken de mensen verdrietig en moe.
https://edition.cnn.com/v(...)y-olena-zelenska.cnn
pi_206630874
quote:

[..]
Hoeveel dan?
pi_206630883
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:44 schreef polderturk het volgende:
Die Rob de Wijk is weer Kremlin propaganda aan het versprijden.

Hij doet vaak alsof hij anti-Poetin is, en dan komt hij met dit soort onzin. Hij moet de schijn hooghouden natuurlijk. Anders wordt hij niet meer uitgenodigd.
[ twitter ]
Is het Azov bataljon niet aardig uitgedund ondertussen?
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2022 @ 22:00:12 #273
3928 Ulx
pi_206630918
twitter

Berichten over Oekraense Special Forces die al vechten in de buitenwijken van Kherson zijn er, maar nog niet bevestigd. Russen vluchten met gestolen motorbootjes over de rivier.
pi_206631070
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Tsja, wanneer je zaken doet met een misdadig volk moet je niet vreemd opkijken wanneer je er op een dag achter komt dat ze dat alleen maar gedaan hebben om je uiteindelijk te kunnen chanteren. Niet meer doen dus.
Realpolitiek bestaat nu eenmaal uit zaken doen met landen waar genoeg op aan te merken valt.
pi_206631115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Realpolitiek bestaat nu eenmaal uit zaken doen met landen waar genoeg op aan te merken valt.
Ja klopt.
En laten we dat nou net pakweg 22 jaar hebben geprobeerd met Poetin.
pi_206631357
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:57 schreef AnneX het volgende:
Wat kijken de mensen verdrietig en moe.
https://edition.cnn.com/v(...)y-olena-zelenska.cnn
Jammer dat het niet ondertiteld is, die manier van er overheen praten met een andere stem vind ik best irritant. Bovendien geloof ik niet dat het overal klopt. Ik heb nu al zo vaak spasiby of spasiba gehoord dat ik weet dat dat bedankt betekent. Volgens de vertaler beginnen ze hun antwoord allebei met bedankt, maar ik hoor geen spasiba, bij geen van beiden.
Ze zien er inderdaad moe uit, vele slapeloze nachten. Als ze niet op die ongemakkelijke stoelen zaten, zouden ze in slaap dommelen.
Ik denk dat Zelenskyy uitstekend Engels spreekt, maar voor de Oekraners en de eventuele Oekraense uitzending in eigen land heeft besloten dat niet te doen. Heel verstandig. (Onze eigen politici zouden zich in het buitenland ook bij Nederlands moeten houden, scheelt heel veel gekromde tenen).
pi_206631440
Enorme slag om de arm, maar als die laatste berichten kloppen dat er duizenden russen nu achter zijn gebleven en ingesloten rond Kherson, wat een bizar goed nieuws zou dat zijn.
pi_206631458
Ennnnnnnn ....

Nog iemand de pijp uit.

twitter
  donderdag 10 november 2022 @ 22:36:14 #279
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206631461
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:34 schreef skysherrif het volgende:
Enorme slag om de arm, maar als die laatste berichten kloppen dat er duizenden russen nu achter zijn gebleven en ingesloten rond Kherson, wat een bizar goed nieuws zou dat zijn.
Dat is pas goed nieuws als ze niet meer terugschieten ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 10 november 2022 @ 22:37:54 #280
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206631479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:36 schreef polderturk het volgende:
Ennnnnnnn ....

Nog iemand de pijp uit.

[ twitter ]
Nu is het nieuws van een Rus die dronken achter het stuur zichzelf kapotrijd niet heel erg ongeloofwaardig. Het lijkt me geen 'zelfmoord'
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 10 november 2022 @ 22:38:27 #281
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206631485
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:36 schreef polderturk het volgende:
Ennnnnnnn ....

Nog iemand de pijp uit.

[ twitter ]
dat ziet er raar uit

https://aliavera.org/form(...)que_id=636d305293129

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206631490
quote:

[..]
Reaal politiek houdt in dit geval in een agressor niet belonen met landwinst, want dat leidt enkel tot meer agressie. Een chanteur niet belonen met het in de steek laten van de gechanteerde, want dan worden we allemaal gechanteerd. Reaal politiek is doorgaan met Oekrane bijstaan en niet in de leugens van de Russische trollenfabrieken trappen?.(Waarbij ik me oprecht afvraag of jij niet het product van zo’n fabriek bent).
twitter

Slava Ukrani
pi_206631496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:36 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat is pas goed nieuws als ze niet meer terugschieten ;)
Als het voltallige leger er nog was inderdaad, maar duizenden troepen die zijn achtergebleven terwijl de rest van de artillerie etc die hu nnormaal dekking zou moeten geven en hun officieren zijn gevlucht. Die wil je wel gevangennemen ondanks dat het iets meer levens zou kosten dan normaal.
pi_206631504
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:34 schreef skysherrif het volgende:
En ze kwamen al plaats te kort voor krijgsgevangenen…
pi_206631511
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:37 schreef zalkc het volgende:

[..]
Nu is het nieuws van een Rus die dronken achter het stuur zichzelf kapotrijd niet heel erg ongeloofwaardig. Het lijkt me geen 'zelfmoord'
Ja, maar 3 op rij?
pi_206631512
pi_206631557
twitter
  donderdag 10 november 2022 @ 22:47:30 #288
38496 Perrin
pi_206631560
Dit klinkt niet helemaal als een georganiseerde terugtrekking.
pi_206631562
quote:
Hebben de Amerikanen dat daadwerkelijk beloofd of is dit weer zo'n situatie als met die vermeende belofte om de NAVO niet naar het oosten uit te breiden (nooit beloofd maar om de een of andere reden hebben de Russen een terloopse opmerking die ooit ergens geuit is als een belofte opgevat).
  donderdag 10 november 2022 @ 22:48:28 #290
38496 Perrin
pi_206631569
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hebben de Amerikanen dat daadwerkelijk beloofd of is dit weer zo'n situatie als met die vermeende belofte om de NAVO niet naar het oosten uit te breiden (nooit beloofd maar om de een of andere reden hebben de Russen een terloopse opmerking die ooit ergens geuit is als een belofte opgevat).
Zal wel weer zo'n krankzinnig dolkstootlegende-verhaaltje zijn.
pi_206631573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:47 schreef Perrin het volgende:
Dit klinkt niet helemaal als een georganiseerde terugtrekking.
ja je tegenstander heeft er ook iets over te zeggen hoe georganiseerd je het kan doen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206631577
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mwoah, relatief gezien in de wereld is de EU zo ongeveer de meest harmonieuze eenheid tussen sovereine staten die ooit bestaan heeft de afgelopen tienduizend jaar. Het is maar wat je ' niet harmonieus' noemt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206631578
WTF??? De mortiergranaat zit in het lichaam.

twitter
pi_206631580
quote:

[..]
Ik heb geen idee. Ik geloof wel echt dat er ee naanvankelijke deal was voor ongeveer 12 dorpen (de dorpen die we aan het begin van de middag zagen) om die in te nemen en de Russen daar kondne terugtrekken. WE hebben ook niet gezien dat daar voor gevochten is.

De russen hadden blijkbaar niet verwacht dat Oekraine daarna in volle opmars van alle kanten gelijk zou doorpushen naar Kherson stad.
pi_206631583
quote:
Heel mooi dit
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_206631587
Het is tijd voor Rusland om zich over te geven om verder verlies van mensenlevens te voorkomen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2022 @ 22:52:52 #297
3928 Ulx
pi_206631602
quote:

[..]
Klopt, er is zeker wat op Oekrane aan te merken.
pi_206631616
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 22:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt, er is zeker wat op Oekrane aan te merken.
Maar niet zo veel als de Russen ons hebben willen doen geloven.
  donderdag 10 november 2022 @ 22:55:02 #300
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206631621
quote:

[..]
Mocht het waar zijn, is in ieder geval duidelijk dat je dient te onderhandelen met de juiste partij in een conflict :') .
  donderdag 10 november 2022 @ 22:55:08 #301
38496 Perrin
pi_206631623
Die loopgraven in Noord-Krim worden niks te vroeg aangelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')