SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Waarmee ze weer eens toegeven dat het puur landje veroveren is en soevereiniteit van Oekrane nooit als zodanig werd gezien, in ieder geval aan de top daar.quote:
Yep.quote:Op donderdag 10 november 2022 09:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zit kern van waarheid in natuurlijk.
Ik denk meer dat ze de illusie hadden dat de schreeuwende GOP won, en er momentum kwam om de hulp af te bouwen.quote:
Binnen de Rupublikeinse partij is er ook veel steun voor bewapening van Oekrane.quote:Op donderdag 10 november 2022 09:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk meer dat ze de illusie hadden dat de schreeuwende GOP won, en er momentum kwam om de hulp af te bouwen.
En dat gaat dus niet gebeuren, dus trek om die reden maar terug.
Een mafiabaas van een goedlopende toko zijn is een stuk leuker dan wanneer je business aan het aftakelen is.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:36 schreef capricia het volgende:
Wat een slecht toneelstuk.[ twitter ]
En wat zien ze er slecht uit. Die shoigu helemaal. Lijkt wel 10 jaar ouder in een half jaar geworden.
Dat slaat nergens op omdat de republikeinse partij de hulp ook voort wil zetten.quote:Op donderdag 10 november 2022 09:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk meer dat ze de illusie hadden dat de schreeuwende GOP won, en er momentum kwam om de hulp af te bouwen.
En dat gaat dus niet gebeuren, dus trek om die reden maar terug.
Waarschijnlijk gaat Rusland weer een aanval uitvoeren met honderden raketten tegen civiele infrastructuur om het verlies in Kherson te maskeren.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:44 schreef Slayage het volgende:
Klinkt aannemelijk. Het is de laatste tijd relatief rustig
[ twitter ]
Niet iedere republikein is een 76-jarige oranje kleuter of aanhanger daarvan.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Binnen de Rupublikeinse partij is er ook veel steun voor bewapening van Oekrane.
Ja, die volg ik al een tijd, zit meestal wel in de buurt met de voorspellingen.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:34 schreef polderturk het volgende:
Wat vinden jullie van de voorspelling vam deze gepensioneerde 3-sterren generaal? Ik denk dat hij het beter weet dan Rob de Wijk.
[ twitter ]
De Kherson manouvre mooie naam voor een verliespartij.quote:
Zoka is behoorlijk aangesproken op deze tweet uiteraardquote:
Nou dan is Putin wel klaar. Maar het verlies van Kherson wordt nu al gespind.quote:
Een landbrug naar Odessa als strategisch doel? Wat snuiven die Britse intellers joh? Dat is hemelsbreed een afstand van ongeveer 140 kilometer met een shitload aan rivieren ertussen die nog net ff wat breder zijn dan de Dnjepr... Als je het dan toch over per definitie onhaalbare kaarten hebt, ik denk dat zelfs de Russen niet zo dom zijn om zoiets te bedenken...quote:
Joh er wordt hier zulke willekeurige meuk van twitter en reddit gepost.quote:Op donderdag 10 november 2022 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een landbrug naar Odessa als strategisch doel? Wat snuiven die Britse intellers joh? Dat is hemelsbreed een afstand van ongeveer 140 kilometer met een shitload aan rivieren ertussen die nog net ff wat breder zijn dan de Dnjepr... Als je het dan toch over per definitie onhaalbare kaarten hebt, ik denk dat zelfs de Russen niet zo dom zijn om zoiets te bedenken...
"They need more to occupy Kherson"quote:Op donderdag 10 november 2022 11:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Russen zijn niet echt blij. Het zou daar weleens kunnen rommelen.
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik meende dat de Russen allemaal chagrijnig waren van die dienstplicht en dat ze er helemaal geen zin in hebben en en masse deserteren maar nu accepteert het volk een dergelijk verlies niet? Nou, dan moeten ze zich maar melden bij het wervingsbureau...quote:
Dat is altijd het doel geweest. Oekrane afsluiten van de Zwarte Zeequote:Op donderdag 10 november 2022 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een landbrug naar Odessa als strategisch doel? Wat snuiven die Britse intellers joh? Dat is hemelsbreed een afstand van ongeveer 140 kilometer met een shitload aan rivieren ertussen die nog net ff wat breder zijn dan de Dnjepr... Als je het dan toch over per definitie onhaalbare kaarten hebt, ik denk dat zelfs de Russen niet zo dom zijn om zoiets te bedenken...
welke steps forward heeft ze het over?quote:Op donderdag 10 november 2022 12:11 schreef polderturk het volgende:
Sommigen zijn echt dom.
[ twitter ]
Maar dat was niet de bedoeling h, de glorieuze wederopstand van het Russische Rijk is toch vooral iets dat ze lekker vanaf de bank op de tv moeten kunnen volgen.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik meende dat de Russen allemaal chagrijnig waren van die dienstplicht en dat ze er helemaal geen zin in hebben en en masse deserteren maar nu accepteert het volk een dergelijk verlies niet? Nou, dan moeten ze zich maar melden bij het wervingsbureau...
Ja, dat plan was leuk bij de start van het conflict, net zoals de beoogde inname van Kiev maar dat werd hem dus niet dus moet je je doelen gaan bijstellen.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dat is altijd het doel geweest. Oekrane afsluiten van de Zwarte Zee
Dat zag je in de eerste dagen van de invasie ook, toen rechtstreeks koers werd gezet naar Mykolaiv. Dat hield gelukkig stand. Dat was dan ook de enige brug van formaat geweest. Als je goed kijkt zie je dat de rivieren tussen de overkant bij Mykolaiv en Odessa bij de oversteken niet zo breed zijn.
Als ze Mykolaiv, Cherson en Odessa in handen hadden gehad was het haalbaar geweest, met alleen Cherson is de kans nul komma nul.quote:Nu Kherson verlaten is, is dat plan, wat al mislukt was, nu volledig onhaalbaar geworden (met Kherson in handen was er nog een klein kansje op een offensief richting Mykolaiv, en wie weet wat er dan was gebeurd)
De Russische plannen waren niet echt gebaseerd op een rele inschatting van de situatie en hun beschikbare middelen. Als de Russen zich daadwerkelijk terug trekken uit Kherson stad dan is het besef ingedaald in het Kremlin dat een verovering van Odessa dus gewoon niet haalbaar is.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat plan was leuk bij de start van het conflict, net zoals de beoogde inname van Kiev maar dat werd hem dus niet dus moet je je doelen gaan bijstellen.
[..]
Als ze Mykolaiv, Cherson en Odessa in handen hadden gehad was het haalbaar geweest, met alleen Cherson is de kans nul komma nul.
Wat zou ik die blaaskop graag eens voor een tribunaal zien staan zeg.quote:
Ik zie hem liever kapotgeschoten op straat liggenquote:Op donderdag 10 november 2022 12:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat zou ik die blaaskop graag eens voor een tribunaal zien staan zeg.
Net als Nicolae Ceaușescuquote:Op donderdag 10 november 2022 12:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zie hem liever kapotgeschoten op straat liggen
Dat het zou gaan rommelen was te verwachten en dat is ook waar het Kremlin op stuurt.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Hoe is dit precies een teken van dat het aan het rommelen is? Dit soort discussies zijn niet nieuw of zo, in vrije democratien vinden ze aan de lopende band plaats.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat het zou gaan rommelen was te verwachten en dat is ook waar het Kremlin op stuurt.
Maar nu met Rusland gaan onderhandelen is voor Oekrane terecht geen optie, zeker als dat betekent dat het front wordt bevroren zoals het nu is.
De eerste twee vallen compleet in het niets als je het vergelijkt met de defensieve positie van Odessa. Deze stad is praktisch niet in te nemen, die kunnen de Russen hoogstens compleet in puin schieten (en zelfs dan heb je nog last van verzet door de paar duizend km aan gangenstelsel onder/van/naar de stad.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:14 schreef AchJa het volgende:
Als ze Mykolaiv, Cherson en Odessa in handen hadden gehad was het haalbaar geweest, met alleen Cherson is de kans nul komma nul.
quote:
Ver genoeg, maar die dingen zet je idealiter juist in van achter het front.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:49 schreef capricia het volgende:
Iemand al ergens een kaartje gezien hoever de Oekraense strijdkrachten vanaf Kherson met hun HIMARS kunnen komen?
Een kaartje van het nieuwe bereik ergens?quote:Op donderdag 10 november 2022 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ver genoeg, maar die dingen zet je idealiter juist in van achter het front.
Met Google Earth Pro kun je het zelfquote:Op donderdag 10 november 2022 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Een kaartje van het nieuwe bereik ergens?
Het bereik van HIMARS is 85km, dat betekent dat ze de brug van M-18 snelweg tussen De Krim en Melitopol nt niet kunnen raken.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Op de deepstate map uit de op kun je elk beschikbaar stuk artillerie op de kaart plaatsten waardoor je de bereik radius kunt zien.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
De middelste.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:49 schreef capricia het volgende:
Iemand al ergens een kaartje gezien hoever de Oekraense strijdkrachten vanaf Kherson met hun HIMARS kunnen komen?
Ik dacht dat tegenwoordig zelfmoord dmv auto ongeluk hip was?quote:Op donderdag 10 november 2022 13:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
Solovyov valt binnenkort uit een raam.
Russen doen dat door uit het raam van een rijdende auto te vallen.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik dacht dat tegenwoordig zelfmoord dmv auto ongeluk hip was?
hij heeft geen kritiek op de politiek van Rusland, hij gaat te keer over de zwakte van Russen, russische leger etc. nooit is hij kritisch over het besluit van poetin en de politieke elite.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
Solovyov valt binnenkort uit een raam.
Mmm dus dat hele verhaal van Russen die zich als civilians vermommen om een guerilla gevecht in de stad te houden gaat niet meer op?quote:Op donderdag 10 november 2022 11:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Gezien zijn bio zou de man min of meer moeten weten waarover hij praat. Ex Submarine Officer in the Royal Danish Navy. Currently Reservoir Engineer consultant[ twitter ][ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Aan de andere kant ben ik ook wel bang dat Kherson vol booby-traps ligt en het plan is de stad straks vanaf de linkeroever finaal in puin te schieten.
Maar het wel een feit dat Oekrane de Russen vrij ordelijk laat vertrekken.
Zou lekker zijn als er een aantal russen gepakt gaan worden en naar ICC komen.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat zou ik die blaaskop graag eens voor een tribunaal zien staan zeg.
Kun je nagaan. Ik ben natuurlijk niet op de hoogte van de lokale verdedigingsmiddelen maar het is altijd al een onhaalbare kaart geweest dus.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:48 schreef Joppiez het volgende:
De eerste twee vallen compleet in het niets als je het vergelijkt met de defensieve positie van Odessa. Deze stad is praktisch niet in te nemen, die kunnen de Russen hoogstens compleet in puin schieten (en zelfs dan heb je nog last van verzet door de paar duizend km aan gangenstelsel onder/van/naar de stad.
Durf zelf te stellen dat Odessa het sterkst verdedigde stad van Oekraine is. Heb daar zelf ook gewoond
Zelfmoord tot kunst verheffen, wat een poetische schoonheid.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Russen doen dat door uit het raam van een rijdende auto te vallen.
Mijn vriendin met 20cm.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat is aardig wat als het klopt, de Russen waren laatst al heel blij met 70 meter per dag.
Een kinderhand is snel gevuld.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mijn vriendin met 20cm.
Verschil moet er zijn.
Dat is je homo-vriend? Of is je vriendin in transitie?quote:Op donderdag 10 november 2022 14:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mijn vriendin met 20cm.
Verschil moet er zijn.
Dat ligt er aan waar je kijkt denk ik. Want ik zie er de laatste tijd meer en meer.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:05 schreef Aurelius het volgende:
Weinig filmpjes van opgeblazen Russen de laatste tijd.
Ik had nooit achter je gezocht dat je op lgbtqweryloiughaf+'s valt eigenlijk.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mijn vriendin met 20cm.
Verschil moet er zijn.
Moet daar geen plusje achter?quote:Op donderdag 10 november 2022 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik had nooit achter je gezocht dat je op lgbtqweryloiughaf's valt eigenlijk.
Will do.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet daar geen plusje achter?
Jeej!quote:
En hij stapt uit en gaat schietenquote:Op donderdag 10 november 2022 15:33 schreef 3rr0r het volgende:
Lijkt wel een film die actie zo gefilmd. Oekrainers onder vuur.
https://www.reddit.com/r/(...)ne_gets_blown_up_by/
en een Amerikaanse vrijwilliger in een van die voertuigen had een gopro, dus beeld van dezelfde actie op de grond
https://www.reddit.com/r/(...)or_ucrewserved4days/
Da's gewoon een Hummer. In de VS worden ze uitgefaseerd, dus wie weet kun je er nog goedkoop eentje op de kop tikken.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En hij stapt uit en gaat schieten
Kan iemand dat voertuig identificeren? Ik wil er ook zo een!
Mazzel met waar tov het voertuig de mijn ontplofte of zijn die dingen zo sterk.. Las dat 1 man links achterglaten moest worden en er slecht aan toe was dus 1 dode.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En hij stapt uit en gaat schieten
Kan iemand dat voertuig identificeren? Ik wil er ook zo een!
Idd, ik zag het toen die 2e terug kwam rijden.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's gewoon een Hummer. In de VS worden ze uitgefaseerd, dus wie weet kun je er nog goedkoop eentje op de kop tikken.
Wanneer zou dat zo ongeveer gebeurd moeten zijn dan? Tijdens het jarenlange communisme? Als dat zo is, dan is het ook systematisch uit de Oekraense genen gefokt. Want die waren net zo communistisch in die tijd, toch?quote:Op donderdag 10 november 2022 13:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Kritisch denken is systematisch uit de russische genen gefokt.
The former Republic of Russia, the former Sovjet Union, the former Russian Empire. the next developing country.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:43 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Misschien moet Rusland internationaal voortaan maar aangeduid worden als Nazi-Rusland. Hebben ze in ieder geval toch nog iets bereikt.
Goed idee, als je iets te compenseren hebt..quote:Op donderdag 10 november 2022 15:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's gewoon een Hummer. In de VS worden ze uitgefaseerd, dus wie weet kun je er nog goedkoop eentje op de kop tikken.
Ik proef belangstelling.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Goed idee, als je iets te compenseren hebt..
- Wie of wat is ZOKA?quote:Op donderdag 10 november 2022 15:59 schreef polderturk het volgende:
Ik probeer ZOKA te quoten maar dat lukt niet omdat hij zijn account heeft gelocked. Misschien lukt het zo. Hij haalt uit naar Putin en de generaals.
Als je op het bericht klikt en je volgt ZOKA, dan kan je zijn bericht lezen.
[ twitter ]
Upload als een screenshot op zo'n host site en dan post het hier?quote:Op donderdag 10 november 2022 15:59 schreef polderturk het volgende:
Ik probeer ZOKA te quoten maar dat lukt niet omdat hij zijn account heeft gelocked. Misschien lukt het zo. Hij haalt uit naar Putin en de generaals.
Als je op het bericht klikt en je volgt ZOKA, dan kan je zijn bericht lezen..
[ twitter ]
Hij is een pro Rusland Servir met een aardige following. Wel interessant om tweets van "de andere partij" in deze oorlog te lezen.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
- Wie of wat is ZOKA?
- Hoe heeft ie welk account gelocked?
- Waarom?
- Waarom wil je hem quoten?
- Gaat Ukraine de oorlog dan sneller winnen?
- Kunnen we Rusland niet gewoon een ban geven?
Maar hoe zou dat dan werken in de Russische propaganda?quote:
Ze hebben van Mykolaiv dat stukje schiereiland ten zuiden van Ochakiv nog. Als de Russen zich ergens aan vast willen houdenquote:
Iig niet samen met al het materiaal wat ze daar nog hebben.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:36 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Ze hebben van Mykolaiv dat stukje schiereiland ten zuiden van Ochakiv nog. Als de Russen zich ergens aan vast willen houden
Maar wordt nog interessant bij de oversteekpunten aan deze snelheid. Als er daadwerkelijk nog 40k Russen en materieel aanwezig was, krijg je dat via wat pontonbruggetjes toch niet snel weg.
Ik denk dat ze het feest zonder verdere vragen begint na veroverd .quote:Op donderdag 10 november 2022 16:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar hoe zou dat dan werken in de Russische propaganda?
"Goed nieuws iedereen, we hebben Bakhmut veroverd!"
"Cool, wat hebben we eraan?"
"Zuidelijke arm van een tangbeweging"
"Uitstekend, wat is de noordelijke arm dan?"
"Izyu..."
"...."
"...."
En Oekraine heeft er weer een tank bij, even de garage in voor onderhoud en herbewapening en boomquote:Op donderdag 10 november 2022 16:33 schreef Tocadisco het volgende:
Ze laten alweer wat speelgoed achter
[ twitter ]
Eens kijken of dat uitzonderingen zijn of dat de terugtrekking weer zo lekker georganiseerd loopt als bij Kharkiv.
In dat opzicht lijkt oorlog meer op Japans schaak dan op gewoon schaak.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En Oekraine heeft er weer een tank bij, even de garage in voor onderhoud en herbewapening en boom
quote:Op donderdag 10 november 2022 16:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar hoe zou dat dan werken in de Russische propaganda?
"Goed nieuws iedereen, we hebben Bakhmut veroverd!"
"Cool, wat hebben we eraan?"
"Zuidelijke arm van een tangbeweging"
"Uitstekend, wat is de noordelijke arm dan?"
"Izyu..."
"...."
"...."
quote:Op donderdag 10 november 2022 16:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Met Kyselivka zijn ze al bijna bij het vliegveld van Cherson![]()
[ link | afbeelding ]
quote:'Oekraense militairen dicht bij vliegveld Cherson'
https://nos.nl/liveblog/2(...)aalf-dorpen-heroverd
Na eerdere berichten dat de Oekraense troepen de plaats Kyselivka hadden veroverd, meldt een verslaggever van The Guardian dat Oekraense militairen de plaats Tsjornobajivka naderen, bij de buitenwijken van Cherson en vlak bij de internationale luchthaven van de stad.
Volgens de Oekraense legercommandant Valeri Zaloezjny zijn de Oekraense troepen bij Cherson de afgelopen 24 uur zeker 7 kilometer opgerukt en hebben ze twaalf dorpen heroverd.
Ooggetuigen zeggen dat de Oekraense troepen de stad Cherson van drie kanten naderen, vanuit het noorden, oosten en westen. Tegelijkertijd zouden er nog steeds Russische troepen aanwezig zijn in de stad.
quote:IND: vorige maand hoogste aantal Russische asielaanvragen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-65310973
In oktober hebben 89 Russen een asielaanvraag gedaan in Nederland, meldt de Nederlandse Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) vandaag. Dat is het hoogste aantal aanvragen dit jaar.
Rusland staat hierdoor in oktober op de tiende plaats in de lijst met herkomstlanden van asielzoekers. Tot nu toe hebben dit jaar 455 asielzoekers uit de Russische Federatie een eerste asielaanvraag gedaan.
De IND zegt dat nog afgewacht moet worden of de aangekondigde mobilisatie in Rusland op de langere termijn gaat leiden tot asielaanvragen in Nederland. De door Moskou genoemde 'gedeeltelijke mobilisatie' van 300.000 reservisten leidde tot lange files bij Russische grenzen.
Ik had een Servir op tv zien zeggen dat Rusland voor hem op de eerste plaats komt, en daarna pas Servi.quote:
Ja, dat zie je vaker. En dan vandaag dit:quote:Op donderdag 10 november 2022 17:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik had een Servir op tv zien zeggen dat Rusland voor hem op de eerste plaats komt, en daarna pas Servi.
Dit is een beetje hoe ik het mijzelf voorstel als ik denk aan iemand horen praten met een beroerte.quote:Op donderdag 10 november 2022 17:01 schreef polderturk het volgende:
Kadyrov heeft weer een mental breakdown.
[ twitter ]
Kortom, het heeft nul komma nul met de midterms te maken.quote:Op donderdag 10 november 2022 11:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Gezien zijn bio zou de man min of meer moeten weten waarover hij praat. Ex Submarine Officer in the Royal Danish Navy.
Tja, je kan niet verwachten dat Russische soldaten zelf een lekke band vervangen, natuurlijk, apparaat kapot, laat maar aan de kant staanquote:
Die hoge hakken schijnt hij al te dragenquote:Op donderdag 10 november 2022 17:04 schreef polderturk het volgende:
Putin moet hard in zijn ballen gestampt worden. Daarna moet hij op hoge hakken en panties meedoen aan de gaypride in Amsterdam.
quote:Op donderdag 10 november 2022 17:04 schreef polderturk het volgende:
Putin moet hard in zijn ballen gestampt worden. Daarna moet hij op hoge hakken en panties meedoen aan de gaypride in Amsterdam.
quote:Op donderdag 10 november 2022 16:57 schreef polderturk het volgende:
Dit is Russische versie van de Iraakse minister van informatie.
[ twitter ]
Of na zijn dood lelijk opgezet en verkleed als drag queen ergens tentoonstellen. Ultiem vernederen die kremlin muppet.quote:Op donderdag 10 november 2022 17:04 schreef polderturk het volgende:
Dat is normaal in een oorlog. Aan beide kanten zijn de verliezen onder officieren erg hoog waardoor promotie vanuit de rangen gemeengoed is geworden.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:48 schreef polderturk het volgende:
Hij is wel een jonge kolonel.
Succes helden!!!
[ twitter ]
Lijkt veel meer dan 7 km toch? Als ik alle dorpen zie die vandaag weer in de handen van Oekrane zijnquote:
Als de Russen enigszins vrij weg mogen banjeren zal er, als het goed is, weinig te nemen zijn.quote:Op donderdag 10 november 2022 18:00 schreef SillyWalks het volgende:
Het is nu aan Oekrane om zoveel mogelijk materieel min of meer intact over te nemen van de Russen, of op z'n minst ervoor te zorgen dat ze het niet mee terug de rivier over nemen.
Verder zoveel mogelijk Russische soldaten gevangen te nemen of op andere manier uit te schakelen, zodat die niet verder kunnen vechten aan de andere kant van de rivier.
De bevoorrading is al sinds september een probleem dus dan hebben al die legervoertuigen geen/weinig brandstof en moeten ze die achterlaten.quote:Op donderdag 10 november 2022 18:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als de Russen enigszins vrij weg mogen banjeren zal er, als het goed is, weinig te nemen zijn.
Dan moeten ze die slopen. Natuurlijk is er kans dat ze weer verzaken wat dit betreft.quote:Op donderdag 10 november 2022 18:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De bevoorrading is al sinds september een probleem dus dan hebben al die legervoertuigen geen/weinig brandstof en moeten ze die achterlaten.
Ik denk dat die Russen zo naef waren te denken dat de run-flat-banden niet verkocht waren door een officier.quote:Op donderdag 10 november 2022 17:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, je kan niet verwachten dat Russische soldaten zelf een lekke band vervangen, natuurlijk, apparaat kapot, laat maar aan de kant staan![]()
Het mooiste is nog dat als die Russen even nagedacht hadden en naar de Oekrainse lijnen waren gereden ze er nog een zak geld voor gehad hadden
Maar kunnen ze het goed slopen dat het een onherstelbaar wrak is of prikken ze de banden lek, gooien een handgranaat in de cabine en houden het voor gezien? Een simpele conscript gaat niet veel moeite doen voor dit.quote:Op donderdag 10 november 2022 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dan moeten ze die slopen. Natuurlijk is er kans dat ze weer verzaken wat dit betreft.
Ze zijn iig goed flat nuquote:Op donderdag 10 november 2022 18:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat die Russen zo naef waren te denken dat de run-flat-banden niet verkocht waren door een officier.
quote:More than 100,000 Russian troops — and likely about as many Ukrainian troops — are estimated to be dead or wounded since Russia’s invasion of Ukraine in February, the Pentagon’s top general said, detailing immense suffering on both sides in a war with no end in sight.
Dat klinkt logisch. Laten we dan maar hopen dat ze niet nog jonger worden.quote:Op donderdag 10 november 2022 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is normaal in een oorlog. Aan beide kanten zijn de verliezen onder officieren erg hoog waardoor promotie vanuit de rangen gemeengoed is geworden.
Dat geloof ik niet.quote:Op donderdag 10 november 2022 18:58 schreef Qarrad het volgende:
Ook aan Oekraense kant dus 100k doden en gewonden...
https://www.washingtonpos(...)led-injured-ukraine/
[..]
Dat zegt echt geen reet. Oekraners verspreiden geen foto´s van hun verliezen en Russen hebben ze vooral met artillerie afgeknald, dan hebben zij dus ook geen foto´s.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:03 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
Rusland heeft 3,5 keer zoveel visueel geconfirmeerde verliezen van militair materieel.
Ik ga er dus vanuit dat Rusland ook veel meer verliezen van personeel heeft.
Veel Sovjet pantserwagens blazen hun banden continue vol met lucht. Als je de motor uit zet lopen de banden leeg.quote:Op donderdag 10 november 2022 18:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar kunnen ze het goed slopen dat het een onherstelbaar wrak is of prikken ze de banden lek, gooien een handgranaat in de cabine en houden het voor gezien? Een simpele conscript gaat niet veel moeite doen voor dit.
Ukraine gebruikt dezelfde leger apparatuur als Rusland dus de kans is groot dat het voertuig weer bruikbaar is voor het aankomende lente offensief.
Dit voertuig heeft lekke banden maar binnen geen brand of explosie schade zo te zien:
[ twitter ]
Inderdaad. Gelukkig lijken de Russen de weg naar huis inmiddels te hebben gevonden.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:11 schreef theunderdog het volgende:
Goed dat Amerika en Rusland in het geheim hebben onderhandeld om tot elkaar te komen. Het is tijd om een einde te maken aan deze onnodige oorlog. Waar niemand iets aan heeft
De meeste Russen zijn gewoon in Rusland gebleven, hoor.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Inderdaad. Gelukkig lijken de Russen de weg naar huis inmiddels te hebben gevonden.
Bedoel je onnodige oorlog? Of onnodige invasie?quote:Op donderdag 10 november 2022 19:11 schreef theunderdog het volgende:
Goed dat Amerika en Rusland in het geheim hebben onderhandeld om tot elkaar te komen. Het is tijd om een einde te maken aan deze onnodige oorlog. Waar niemand iets aan heeft
Wanneer begint Rusland met de aftocht?quote:Op donderdag 10 november 2022 19:11 schreef theunderdog het volgende:
Vanuit Oekraens perspectief geheel begrijpelijk, uiteraard. Maar dit is geen Oekrane vs Rusland meer. Een deel van de wereld heeft zich ermee bemoeid. Buitengewoon onwenselijk.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bedoel je onnodige oorlog? Of onnodige invasie?
De Oekraners verdedigen hun eigen land, dat is niet bepaald overbodig.
Die kunnen er niets mee.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Beter doen ze die F16s gewoon naar oekraine
Ja!!!!!!!!!quote:Op donderdag 10 november 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Eergister was Putin bij mij. Hij zit nog erg te twijfelen tussen meerdere scenario´s. Bijzondere man wel.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wanneer begint Rusland met de aftocht?
Het komt redelijk overeen als je de slachtoffercijfers die door Zelensky zijn gegeven (per dag) optelt. Dan zouden er in September, Oktober en begin November ongeveer 20.000 slachtoffers bijgekomen zijn per zijde.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:03 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
Rusland heeft 3,5 keer zoveel visueel geconfirmeerde verliezen van militair materieel.
Ik ga er dus vanuit dat Rusland ook veel meer verliezen van personeel heeft.
Als NL hun F16s naar OostEuropa doorschuift wat komt ervoor in de plaats? Meer F35s? Of nieuwe F16s?quote:Op donderdag 10 november 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
In de comments wordt de info betwist . Mogelijk na de oorlog zullen we weten wat er echt is gebeurdquote:Op donderdag 10 november 2022 18:49 schreef Ulx het volgende:
Blijkbaar zijn er wel ATACMS geleverd. Het zal dezelfde variant zijn die Griekenland heeft.
[ twitter ]
Kan beide, vanaf 2023 is de F16 meen ik weer in productie.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Als NL hun F16s naar OostEuropa doorschuift wat komt ervoor in de plaats? Meer F35s? Of nieuwe F16s?
Ja, het deel van de wereld dat Rusland heet heeft zich met Oekrane bemoeid, wat buitengewoon onwenselijk is.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vanuit Oekraens perspectief geheel begrijpelijk, uiteraard. Maar dit is geen Oekrane vs Rusland meer. Een deel van de wereld heeft zich ermee bemoeid. Buitengewoon onwenselijk.
Volgens mij heeft NL er al een aantal die niks staan te doen.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Als NL hun F16s naar OostEuropa doorschuift wat komt ervoor in de plaats? Meer F35s? Of nieuwe F16s?
Het is ´onze´ oorlog niet.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, het deel van de wereld dat Rusland heet heeft zich met Oekrane bemoeid, wat buitengewoon onwenselijk is.
Duurt nog wel 10 jaar om al die zooi op te ruimen.quote:
Over welk deel van de wereld heb je het dan? Het westen dat Oekrane helpt? Of Iran en Belarus die Rusland helpen?quote:Op donderdag 10 november 2022 19:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vanuit Oekraens perspectief geheel begrijpelijk, uiteraard. Maar dit is geen Oekrane vs Rusland meer. Een deel van de wereld heeft zich ermee bemoeid. Buitengewoon onwenselijk.
En nu gesloopt door de Russenquote:LOSS
Milana Abdurashitova is a six-year-old Mariupol girl that in 2015, during the shellfire of the Vostochny microdistrict, lost her mother, who covered her daughter by herself. The child miraculously survived but lost a leg.
This girl has become a symbol of all-conquering mercy. Her story is one of hundreds of thousands of similar stories of a childhood broken due to the war in Eastern Ukraine.
It is symbolic that the artwork is located on Peace and Freedom Avenue. It is a constant reminder of how fragile human life is, how instantly it can get lost in the millstones of an armed conflict.
Mural author: Ukrainian artist Alexander Korban.
Mural "Milana" was opened in 2018 on the International Day of Peace.
https://mfs.digital/en/elementi-ploshh%D1%96/vtrata
Man zonder moreel kompas heeft immorele mening. Verrassend.quote:
1: Beide.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Over welk deel van de wereld heb je het dan? Het westen dat Oekrane helpt? Of Iran en Belarus die Rusland helpen?
Zonder westerse hulp zou Oekrane waarschijnlijk niet zo goed stand gehouden hebben, en daar zou de gemiddelde Oekraner ook niet verder mee geholpen zijn. Of je moet massa-executies, martelingen en het verlies van vrijheden als positief zien.
Kennen wij elkaar?quote:Op donderdag 10 november 2022 19:43 schreef OllieA het volgende:
[..]
Man zonder moreel kompas heeft immorele mening. Verrassend.
Dat is een valse tegenstelling. Het is niet zo dat het westen zich met elke oorlog, of geen enkele oorlog, moet bemoeien, zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Beide.
2: Niet positief, uiteraard. Maar dat is oorlog helaas nooit. Ben jij van mening dat westerse landen zich met elke oorlog/invasie moeten bemoeien??
En daarom dus de hulp zodat Oekrane zich kan verdedigen.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Als Rusland 'wint' wel.
Ik weet niet zo goed wat je met deze opmerking wil.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De meeste Russen zijn gewoon in Rusland gebleven, hoor.
Nee. Maar je was zo aan het dwepen met mensenlevens. Vandaar mijn vraag.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is een valse tegenstelling. Het is niet zo dat het westen zich met elke oorlog, of geen enkele oorlog, moet bemoeien, zo werkt dat natuurlijk niet.
Ik denk dat het goed is dat het westen Oekrane steunt, juist in deze oorlog is het wel duidelijk wie aan de goede en wie aan de slechte kant staat.
Ik ken je posts op Fok. Jij bent de user die z'n zoon niet naar de politie zou brengen nadat hij toegeeft dat hij een oude man voor de tram heeft gegooid.quote:
Gebaseerd wel.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:49 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik ken je posts op Fok. Jij bent de user die z'n zoon niet naar de politie zou brengen nadat hij toegeeft dat hij een oude man voor de tram heeft gegooid.
Dat zou jij natuurlijk niet doen, want familie gaat boven alles.
Moet ik het even voor je opzoeken en quoten? Dat wilde ik je eigenlijk besparen, maar het is een kleine moeite hoor.quote:
'gebaseerd' is een meme. Dat is je iets 'goed' vindt.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:52 schreef OllieA het volgende:
[..]
Moet ik het even voor je opzoeken en quoten? Dat wilde ik je eigenlijk besparen, maar het is een kleine moeite hoor.
echt mensne die dit overgeverfd hebben mogen ze wat mij betreft 10 jaar aan de schandpaal leggen, en met de kermis mee laten reizen als attractie.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En nu gesloopt door de Russen
[ twitter ]
waarom is het niet goed dat het westen oekraine helpt?quote:Op donderdag 10 november 2022 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2: Niet positief, uiteraard. Maar dat is oorlog helaas nooit. Ben jij van mening dat westerse landen zich met elke oorlog/invasie moeten bemoeien??
Als iemand van 2 deuren verder bij onze buren een nogal grote brand sticht ga ik mijn buren toch echt wel helpen met blussen. En dan wil ook nog best wel een paar emmers voor ze kopen om zo het blussen te vergemakkelijken.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is de F18 nog interessant of heeft dat weer ander onderdelen en onderhoud nodig?quote:Op donderdag 10 november 2022 19:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kan beide, vanaf 2023 is de F16 meen ik weer in productie.
Daar zitten 2 motoren in en KLu heeft altijd enkel straaljagers gehad met n motor. Dus de F-18 gaat 'm niet worden.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Is de F18 nog interessant of heeft dat weer ander onderdelen en onderhoud nodig?
Zijn dat nou Oekranse eenheden of Russische?quote:
quote:Op donderdag 10 november 2022 18:49 schreef Ulx het volgende:
Blijkbaar zijn er wel ATACMS geleverd. Het zal dezelfde variant zijn die Griekenland heeft.
[ twitter ]
Zijn ze al mee bezig volgens mij.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moeten we eens tempo maken met opleiden.
Sovjet vliegtuigen zijn een keer op, in oost-europa.
GUR is the military intelligence service of the Ukrainian governmentquote:Op donderdag 10 november 2022 20:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zijn dat nou Oekranse eenheden of Russische?
Ik ken de GUR niet.
We zijn dan ook niet aan het vechten in Oekrane.quote:
quote:Op donderdag 10 november 2022 19:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Inderdaad. Gelukkig lijken de Russen de weg naar huis inmiddels te hebben gevonden.
Het is ook een heel debiele situatie.quote:
Ik denk dat ze nu de aanval meer richting het Noorden gaan inzetten. Mogelijk bij Mariopol. Zou mooi zijn als die stad voor de winter bevrijd wordt. Zou een enorme afgang zijn voor Rusland.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou er nog iets groots te wachten staan voor de winter in valt?
Zaterdag intocht Sinterklaasquote:Op donderdag 10 november 2022 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
De bevrijding van Kherson is niet “iets groots”?quote:Op donderdag 10 november 2022 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Kan groter.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De bevrijding van Kherson is niet “iets groots”?
F35's.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Bevrijding van Kherson stelt niets voor idd. Ik snap al die blije mensen overal ook niet.quote:
Thanksquote:Op donderdag 10 november 2022 20:11 schreef Aether het volgende:
[..]
GUR is the military intelligence service of the Ukrainian government
https://en.wikipedia.org/wiki/Main_Directorate_of_Intelligence_(Ukraine)
Gaat nog wel iets groters gebeuren.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bevrijding van Kherson stelt niets voor idd. Ik snap al die blije mensen overal ook niet.
Kwam er trouwens laatst achter dat er meer landen zijn die de F35 hebben dan het aantal stealth vliegtuigen dat Rusland heeft.quote:
Oekraine is letterlijk de andere wijk.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als iemand van 2 deuren verder bij onze buren een nogal grote brand sticht ga ik mijn buren toch echt wel helpen met blussen. En dan wil ook nog best wel een paar emmers voor ze kopen om zo het blussen te vergemakkelijken.
Maar als dit nou in een hele andere wijk of zelfs stad plaatsvind, dan is het een ander verhaal.
Oekrane is wel buren met EU en de Navo.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oekraine is letterlijk de andere wijk.
De Russen waren ten tijde van de tsaren al een apatisch zombievolk, ideale lemmingen voor de misdadige regimes die iedere keer opnieuw uit dat volk ontspruiten.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wanneer zou dat zo ongeveer gebeurd moeten zijn dan? Tijdens het jarenlange communisme? Als dat zo is, dan is het ook systematisch uit de Oekraense genen gefokt. Want die waren net zo communistisch in die tijd, toch?
LOLquote:Op donderdag 10 november 2022 20:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oekrane is wel buren met EU en de Navo.
Dat daar nog iets van over is, dat was dat vliegveld dat maanden geleden keer op keer werd bestookt en waar de Russen maar vliegtuigen en helikopters bleven parkeren.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:44 schreef oheng het volgende:
Het vliegveld van Chornobaivka schijnt ook al bevrijd te zijn. Hier een video van een zootje russen op de vlucht.
Het thuisfront begint zich nu ook te roeren (niet vanwege het onrecht jegens Oekrainers natuurlijk, maar puur eigenbelang.)
1. Vrouwen zeggen dat hun mannen/broers worden vermoord door russische troepen.
2. Vrouwen zeggen dat hun mannen/broers k worden gexecuteerd door russische troepen.
3. Vrouwen proberen hun mannen terug te halen uit de slachtpartij.
Geweldig, een leger uit 1940 dat een annexatie probeert uit te voeren in 2022.
Voor mij niet, bijna buren.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien moet je nog even opzoeken wat letterlijk betekentquote:Op donderdag 10 november 2022 20:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die Iraanse drones zijn inderdaad te schandalig voor woorden, maar het viel te verwachten. Het ene misdadige regime steunt het andere misdadige volk.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De RF heeft vanaf het begin soldaten van andere republieken ingezet. Sterker nog, het aantal soldaten uit Rusland zelf (Russen dus), is vrij laag.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom is theunderdog ook zo boos op ze. Het is hun oorlog niet.. oh wacht.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die Iraanse drones zijn inderdaad te schandalig voor woorden, maar het viel te verwachten. Het ene misdadige regime steunt het andere misdadige volk.
quote:Op donderdag 10 november 2022 20:44 schreef oheng het volgende:
Het vliegveld van Chornobaivka schijnt ook al bevrijd te zijn. Hier een video van een zootje russen op de vlucht.
Het thuisfront begint zich nu ook te roeren (niet vanwege het onrecht jegens Oekrainers natuurlijk, maar puur eigenbelang.)
1. Vrouwen zeggen dat hun mannen/broers worden vermoord door russische troepen.
2. Vrouwen zeggen dat hun mannen/broers k worden gexecuteerd door russische troepen.
3.
Vrouwen proberen hun mannen terug te halen uit de slachtpartij.
Geweldig, een leger uit 1940 dat een annexatie probeert uit te voeren in 2022.
Bron: https://meduza.io/en/news(...)-svatove-combat-zonequote:The letter explains that, on November 1, their relatives were moved to the frontline near Svatove, a city in the Luhansk region. “The guys found themselves caught in a fire trap — being killed both by the enemy and by our own Russian army,” wrote the distressed family members. They demanded the urgent return of their husbands and sons before “they’re all ground up in this bloody meat-grinder.”
Is dat niet zo dan?quote:
Het is in elk geval geen naaste buur.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:51 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Misschien moet je nog even opzoeken wat letterlijk betekent
Ik zou meer voor de positie van Israel kiezen. Woordelijke steun aan Oekraine. Maar verstandig blijven.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die Iraanse drones zijn inderdaad te schandalig voor woorden, maar het viel te verwachten. Het ene misdadige regime steunt het andere misdadige volk.
´Stockpiling´. Ze maken er een paar per maand toch?quote:Op donderdag 10 november 2022 20:45 schreef polderturk het volgende:
Dit is gebruikelijk voor Rusland na ieder groot verlies.
[ twitter ]
Wie is uw Naaste?quote:Op donderdag 10 november 2022 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is in elk geval geen naaste buur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder dan een handjevol pre-productiemodellen gaan ze met hun Su-57 de komende jaren niet komen en van de Su-75 is enkel en alleen een mock-up gebouwd.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kwam er trouwens laatst achter dat er meer landen zijn die de F35 hebben dan het aantal stealth vliegtuigen dat Rusland heeft.Van Russische stealth vliegtuigen hoeft men dus ook neit echt wakker te liggen.
Is er niet een giga wachtrij voor F35s zodat als NL vandaag besteld ze alsnog pas in 2028 ofzo geleverd worden?quote:
De meeste soldaten die de RF inzet zijn geen buur van Oekrane.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is in elk geval geen naaste buur.
Is dat deze? Nog meer vrouwen die klagen dat hun echtgenoten afgeslacht worden.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ twitter ]
[..]
Bron: https://meduza.io/en/news(...)-svatove-combat-zone
Eh… en dan in Iran wel even de drone-fabrieken platbombarderen en de vervoermethodieken van de drones en raketten uitschakelen. Dat dus?quote:Op donderdag 10 november 2022 21:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zou meer voor de positie van Israel kiezen. Woordelijke steun aan Oekraine. Maar verstandig blijven.
Helaas. Maar je moet keuze's maken. Deze oorlog kost ons teveel.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Eh… en dan in Iran wel even de drone-fabrieken platbombarderen en de vervoermethodieken van de drones en raketten uitschakelen. Dat dus?
Zeker, en als alle Russen nu snel opkankeren uit Oekrane en Rusland voor honderden miljarden herstelbetalingen gaat doen dan kan het ook zeker snel afgelopen zijn!quote:Op donderdag 10 november 2022 19:11 schreef theunderdog het volgende:
Nee, deze oorlog niet de goede kant op helpen kost ons te veel. Maar je hebt mijn post dus totaal niet begrepen met je "helaas", Israel helpt Oekrane dus ook.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Helaas. Maar je moet keuze's maken. Deze oorlog kost ons teveel.
Klopt. Het heeft jullie hele olie- en gasverkoop naar Europa doen instorten. De industrie in je moederland gaat wegens gebrek aan reserveonderdelen en sancties naar de klote. Je landgenoten vluchten en masse of worden door Oekrane verrot geschoten. Het is inderdaad een dure grap voor jullie.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En wat heeft dat er mee te maken?quote:Op donderdag 10 november 2022 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar 'de EU' is geen harmonieuze eenheid.
Tsja, wanneer je zaken doet met een misdadig volk moet je niet vreemd opkijken wanneer je er op een dag achter komt dat ze dat alleen maar gedaan hebben om je uiteindelijk te kunnen chanteren. Niet meer doen dus.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoeveel heb je betaald dan?quote:Op donderdag 10 november 2022 21:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Excuseert u mij, maar ik heb hierboven al aangetoond dat de russen ook door andere russen verrot worden geschoten. Oh en verkracht.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Het heeft jullie hele olie- en gasverkoop naar Europa doen instorten. De industrie in je moederland gaat wegens gebrek aan reserveonderdelen en sancties naar de klote. Je landgenoten vluchten en masse of worden door Oekrane verrot geschoten. Het is inderdaad een dure grap voor jullie.
Ok, mag je vinden. Doen we verder niets mee maar je mag het vinden.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoeveel dan?quote:Op donderdag 10 november 2022 21:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het Azov bataljon niet aardig uitgedund ondertussen?quote:Op donderdag 10 november 2022 21:44 schreef polderturk het volgende:
Die Rob de Wijk is weer Kremlin propaganda aan het versprijden.
Hij doet vaak alsof hij anti-Poetin is, en dan komt hij met dit soort onzin. Hij moet de schijn hooghouden natuurlijk. Anders wordt hij niet meer uitgenodigd.
[ twitter ]
Realpolitiek bestaat nu eenmaal uit zaken doen met landen waar genoeg op aan te merken valt.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tsja, wanneer je zaken doet met een misdadig volk moet je niet vreemd opkijken wanneer je er op een dag achter komt dat ze dat alleen maar gedaan hebben om je uiteindelijk te kunnen chanteren. Niet meer doen dus.
Ja klopt.quote:Op donderdag 10 november 2022 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Realpolitiek bestaat nu eenmaal uit zaken doen met landen waar genoeg op aan te merken valt.
Jammer dat het niet ondertiteld is, die manier van er overheen praten met een andere stem vind ik best irritant. Bovendien geloof ik niet dat het overal klopt. Ik heb nu al zo vaak spasiby of spasiba gehoord dat ik weet dat dat bedankt betekent. Volgens de vertaler beginnen ze hun antwoord allebei met bedankt, maar ik hoor geen spasiba, bij geen van beiden.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:57 schreef AnneX het volgende:
Wat kijken de mensen verdrietig en moe.
https://edition.cnn.com/v(...)y-olena-zelenska.cnn
Dat is pas goed nieuws als ze niet meer terugschietenquote:Op donderdag 10 november 2022 22:34 schreef skysherrif het volgende:
Enorme slag om de arm, maar als die laatste berichten kloppen dat er duizenden russen nu achter zijn gebleven en ingesloten rond Kherson, wat een bizar goed nieuws zou dat zijn.
Nu is het nieuws van een Rus die dronken achter het stuur zichzelf kapotrijd niet heel erg ongeloofwaardig. Het lijkt me geen 'zelfmoord'quote:Op donderdag 10 november 2022 22:36 schreef polderturk het volgende:
Ennnnnnnn ....
Nog iemand de pijp uit.
[ twitter ]
dat ziet er raar uitquote:Op donderdag 10 november 2022 22:36 schreef polderturk het volgende:
Ennnnnnnn ....
Nog iemand de pijp uit.
[ twitter ]
Reaal politiek houdt in dit geval in een agressor niet belonen met landwinst, want dat leidt enkel tot meer agressie. Een chanteur niet belonen met het in de steek laten van de gechanteerde, want dan worden we allemaal gechanteerd. Reaal politiek is doorgaan met Oekrane bijstaan en niet in de leugens van de Russische trollenfabrieken trappen?.(Waarbij ik me oprecht afvraag of jij niet het product van zo’n fabriek bent).quote:Op donderdag 10 november 2022 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Realpolitiek bestaat nu eenmaal uit zaken doen met landen waar genoeg op aan te merken valt.
Als het voltallige leger er nog was inderdaad, maar duizenden troepen die zijn achtergebleven terwijl de rest van de artillerie etc die hu nnormaal dekking zou moeten geven en hun officieren zijn gevlucht. Die wil je wel gevangennemen ondanks dat het iets meer levens zou kosten dan normaal.quote:Op donderdag 10 november 2022 22:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is pas goed nieuws als ze niet meer terugschieten
En ze kwamen al plaats te kort voor krijgsgevangenen…quote:Op donderdag 10 november 2022 22:34 schreef skysherrif het volgende:
Enorme slag om de arm, maar als die laatste berichten kloppen dat er duizenden russen nu achter zijn gebleven en ingesloten rond Kherson, wat een bizar goed nieuws zou dat zijn.
Ja, maar 3 op rij?quote:Op donderdag 10 november 2022 22:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nu is het nieuws van een Rus die dronken achter het stuur zichzelf kapotrijd niet heel erg ongeloofwaardig. Het lijkt me geen 'zelfmoord'
Hebben de Amerikanen dat daadwerkelijk beloofd of is dit weer zo'n situatie als met die vermeende belofte om de NAVO niet naar het oosten uit te breiden (nooit beloofd maar om de een of andere reden hebben de Russen een terloopse opmerking die ooit ergens geuit is als een belofte opgevat).quote:
Zal wel weer zo'n krankzinnig dolkstootlegende-verhaaltje zijn.quote:Op donderdag 10 november 2022 22:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hebben de Amerikanen dat daadwerkelijk beloofd of is dit weer zo'n situatie als met die vermeende belofte om de NAVO niet naar het oosten uit te breiden (nooit beloofd maar om de een of andere reden hebben de Russen een terloopse opmerking die ooit ergens geuit is als een belofte opgevat).
ja je tegenstander heeft er ook iets over te zeggen hoe georganiseerd je het kan doen.quote:Op donderdag 10 november 2022 22:47 schreef Perrin het volgende:
Dit klinkt niet helemaal als een georganiseerde terugtrekking.
Mwoah, relatief gezien in de wereld is de EU zo ongeveer de meest harmonieuze eenheid tussen sovereine staten die ooit bestaan heeft de afgelopen tienduizend jaar. Het is maar wat je ' niet harmonieus' noemt.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar 'de EU' is geen harmonieuze eenheid.
Ik heb geen idee. Ik geloof wel echt dat er ee naanvankelijke deal was voor ongeveer 12 dorpen (de dorpen die we aan het begin van de middag zagen) om die in te nemen en de Russen daar kondne terugtrekken. WE hebben ook niet gezien dat daar voor gevochten is.quote:Op donderdag 10 november 2022 22:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hebben de Amerikanen dat daadwerkelijk beloofd of is dit weer zo'n situatie als met die vermeende belofte om de NAVO niet naar het oosten uit te breiden (nooit beloofd maar om de een of andere reden hebben de Russen een terloopse opmerking die ooit ergens geuit is als een belofte opgevat).
Klopt, er is zeker wat op Oekrane aan te merken.quote:Op donderdag 10 november 2022 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 november 2022 22:47 schreef Perrin het volgende:
Dit klinkt niet helemaal als een georganiseerde terugtrekking.
Maar niet zo veel als de Russen ons hebben willen doen geloven.quote:Op donderdag 10 november 2022 22:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, er is zeker wat op Oekrane aan te merken.
Mocht het waar zijn, is in ieder geval duidelijk dat je dient te onderhandelen met de juiste partij in een conflictquote:Op donderdag 10 november 2022 22:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |