SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Waarmee ze weer eens toegeven dat het puur landje veroveren is en soevereiniteit van Oekraïne nooit als zodanig werd gezien, in ieder geval aan de top daar.quote:
Yep.quote:Op donderdag 10 november 2022 09:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zit kern van waarheid in natuurlijk.
Ik denk meer dat ze de illusie hadden dat de schreeuwende GOP won, en er momentum kwam om de hulp af te bouwen.quote:
Binnen de Rupublikeinse partij is er ook veel steun voor bewapening van Oekraïne.quote:Op donderdag 10 november 2022 09:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk meer dat ze de illusie hadden dat de schreeuwende GOP won, en er momentum kwam om de hulp af te bouwen.
En dat gaat dus niet gebeuren, dus trek om die reden maar terug.
Een mafiabaas van een goedlopende toko zijn is een stuk leuker dan wanneer je business aan het aftakelen is.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:36 schreef capricia het volgende:
Wat een slecht toneelstuk.[ twitter ]
En wat zien ze er slecht uit. Die shoigu helemaal. Lijkt wel 10 jaar ouder in een half jaar geworden.
Dat slaat nergens op omdat de republikeinse partij de hulp ook voort wil zetten.quote:Op donderdag 10 november 2022 09:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk meer dat ze de illusie hadden dat de schreeuwende GOP won, en er momentum kwam om de hulp af te bouwen.
En dat gaat dus niet gebeuren, dus trek om die reden maar terug.
Waarschijnlijk gaat Rusland weer een aanval uitvoeren met honderden raketten tegen civiele infrastructuur om het verlies in Kherson te maskeren.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:44 schreef Slayage het volgende:
Klinkt aannemelijk. Het is de laatste tijd relatief rustig
[ twitter ]
Niet iedere republikein is een 76-jarige oranje kleuter of aanhanger daarvan.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Binnen de Rupublikeinse partij is er ook veel steun voor bewapening van Oekraïne.
Ja, die volg ik al een tijd, zit meestal wel in de buurt met de voorspellingen.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:34 schreef polderturk het volgende:
Wat vinden jullie van de voorspelling vam deze gepensioneerde 3-sterren generaal? Ik denk dat hij het beter weet dan Rob de Wijk.
[ twitter ]
De Kherson manouvre mooie naam voor een verliespartij.quote:
Zoka is behoorlijk aangesproken op deze tweet uiteraardquote:
Nou dan is Putin wel klaar. Maar het verlies van Kherson wordt nu al gespind.quote:
Een landbrug naar Odessa als strategisch doel? Wat snuiven die Britse intellers joh? Dat is hemelsbreed een afstand van ongeveer 140 kilometer met een shitload aan rivieren ertussen die nog net ff wat breder zijn dan de Dnjepr... Als je het dan toch over per definitie onhaalbare kaarten hebt, ik denk dat zelfs de Russen niet zo dom zijn om zoiets te bedenken...quote:
Joh er wordt hier zulke willekeurige meuk van twitter en reddit gepost.quote:Op donderdag 10 november 2022 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een landbrug naar Odessa als strategisch doel? Wat snuiven die Britse intellers joh? Dat is hemelsbreed een afstand van ongeveer 140 kilometer met een shitload aan rivieren ertussen die nog net ff wat breder zijn dan de Dnjepr... Als je het dan toch over per definitie onhaalbare kaarten hebt, ik denk dat zelfs de Russen niet zo dom zijn om zoiets te bedenken...
"They need more to occupy Kherson"quote:Op donderdag 10 november 2022 11:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Russen zijn niet echt blij. Het zou daar weleens kunnen rommelen.
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik meende dat de Russen allemaal chagrijnig waren van die dienstplicht en dat ze er helemaal geen zin in hebben en en masse deserteren maar nu accepteert het volk een dergelijk verlies niet? Nou, dan moeten ze zich maar melden bij het wervingsbureau...quote:
Dat is altijd het doel geweest. Oekraïne afsluiten van de Zwarte Zeequote:Op donderdag 10 november 2022 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een landbrug naar Odessa als strategisch doel? Wat snuiven die Britse intellers joh? Dat is hemelsbreed een afstand van ongeveer 140 kilometer met een shitload aan rivieren ertussen die nog net ff wat breder zijn dan de Dnjepr... Als je het dan toch over per definitie onhaalbare kaarten hebt, ik denk dat zelfs de Russen niet zo dom zijn om zoiets te bedenken...
welke steps forward heeft ze het over?quote:Op donderdag 10 november 2022 12:11 schreef polderturk het volgende:
Sommigen zijn echt dom.
[ twitter ]
Maar dat was niet de bedoeling hè, de glorieuze wederopstand van het Russische Rijk is toch vooral iets dat ze lekker vanaf de bank op de tv moeten kunnen volgen.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik meende dat de Russen allemaal chagrijnig waren van die dienstplicht en dat ze er helemaal geen zin in hebben en en masse deserteren maar nu accepteert het volk een dergelijk verlies niet? Nou, dan moeten ze zich maar melden bij het wervingsbureau...
Ja, dat plan was leuk bij de start van het conflict, net zoals de beoogde inname van Kiev maar dat werd hem dus niet dus moet je je doelen gaan bijstellen.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dat is altijd het doel geweest. Oekraïne afsluiten van de Zwarte Zee
Dat zag je in de eerste dagen van de invasie ook, toen rechtstreeks koers werd gezet naar Mykolaiv. Dat hield gelukkig stand. Dat was dan ook de enige brug van formaat geweest. Als je goed kijkt zie je dat de rivieren tussen de overkant bij Mykolaiv en Odessa bij de oversteken niet zo breed zijn.
Als ze Mykolaiv, Cherson en Odessa in handen hadden gehad was het haalbaar geweest, met alleen Cherson is de kans nul komma nul.quote:Nu Kherson verlaten is, is dat plan, wat al mislukt was, nu volledig onhaalbaar geworden (met Kherson in handen was er nog een klein kansje op een offensief richting Mykolaiv, en wie weet wat er dan was gebeurd)
De Russische plannen waren niet echt gebaseerd op een reële inschatting van de situatie en hun beschikbare middelen. Als de Russen zich daadwerkelijk terug trekken uit Kherson stad dan is het besef ingedaald in het Kremlin dat een verovering van Odessa dus gewoon niet haalbaar is.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat plan was leuk bij de start van het conflict, net zoals de beoogde inname van Kiev maar dat werd hem dus niet dus moet je je doelen gaan bijstellen.
[..]
Als ze Mykolaiv, Cherson en Odessa in handen hadden gehad was het haalbaar geweest, met alleen Cherson is de kans nul komma nul.
Wat zou ik die blaaskop graag eens voor een tribunaal zien staan zeg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |