SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Het noorden ligt toch zuidelijker dan je denkt.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:32 schreef ondeugend het volgende:
Ik weet toch zeker dat ik gisteren op het journaal een weerman stellig heb horen zeggen dat het Noorden van dit land een zeer zonnige dag zou beleven en dat ik dacht; "Yes, dan kan mijn beddengoed mooi drogen aan de lijn!"
Guess what?.....
Nee want dan had ik nu wel zon.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het noorden ligt toch zuidelijker dan je denkt.
Ik woon bij die meest linkse 14 op de rand van het wolkje en het zonnetje. En raad eens, door het achteraam zie ik wolken en voor een blauwe hemel. Dus de voorspelling klopt helemaal.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:40 schreef ondeugend het volgende:
Het was Peter K.M. !
[ afbeelding ]
Zeker in het noorden zegt ie nog.
Zwaar bewolkt en 12.4 graden.
De waailap!
Zie je dat meest rechtse zonnetje met aan de rechterkant van dat zonnetje 15 staan?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:46 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik woon bij die meest linkse 14 op de rand van het wolkje en het zonnetje. En raad eens, door het achteraam zie ik wolken en voor een blauwe hemel. Dus de voorspelling klopt helemaal.
Nee, je leest niet goed wat ik zegquote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:43 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee want dan had ik nu wel zon.
Dan woon je waarschijnlijk net onder het bordje 15, daar komt de zon niet doorheen natuurlijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zie je dat meest rechtse zonnetje met aan de rechterkant van dat zonnetje 15 staan?
DAAR WOON IK ONDER!
Dus de voorspelling klopt helemaal niet.
Nee je zegt niet goed wat ik leesquote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, je leest niet goed wat ik zeg
Het noorden (=plek waar het zonnig is) ligt zuidelijker dan je denkt (=echte noorden)
Je woont niet in het noorden?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee je zegt niet goed wat ik lees
Lees piquote:
Ik wil niet stoken hoor, maar ik zou 'm op zijn muil slaan!quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:40 schreef ondeugend het volgende:
Het was Peter K.M. !
[ afbeelding ]
De waailap!
In het noorden juist de meeste bewolking.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:40 schreef ondeugend het volgende:
Het was Peter K.M. !
[ afbeelding ]
De waailap!
Doortrekken tot kerstquote:
Precies...je kunt je dus voorstellen dat ik uitermate teleurgesteld ben in Peter K.M.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:07 schreef aloa het volgende:
[..]
In het noorden juist de meeste bewolking.![]()
[ afbeelding ]
Jaja.. dat weet ik dus maar al te goed.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal kwijt nu
[ afbeelding ]
De grap is dat het overal behalve daar zonnig is
Zou kunnen samenhangen met incorrect voorspellen van mist?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:07 schreef aloa het volgende:
[..]
In het noorden juist de meeste bewolking.![]()
[ afbeelding ]
Ach, je moet iets te grappen hebben als de rest van het land heerlijk aan het genieten is van die zonquote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jaja.. dat weet ik dus maar al te goed.
Helemaal niet grappig!
En verder plaag ik je gewoon, want leuke rendement.
Peter Dode Musseke![]()
Ik vond het behoorlijk mistig gisteravond anders.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zou kunnen samenhangen met incorrect voorspellen van mist?
[ twitter ]
Dit gaat over vanmorgen, was mist voorspelt in het midden van het land.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vond het behoorlijk mistig gisteravond anders.
Nou ja, als het 's avonds laat mistig is, dan is het 's nachts ook mistig, het is gewoon vroeger opgeklaard dan verwachtquote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit gaat over vanmorgen, was mist voorspelt in het midden van het land.
Mist is vaak moeilijk idd.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zou kunnen samenhangen met incorrect voorspellen van mist?
[ twitter ]
Huh?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:00 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor, grauw tyfusweer is het vandaag! Zon voorspeld, en extreem zwaar bewolkt
Zonnetje hier.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:00 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor, grauw tyfusweer is het vandaag! Zon voorspeld, en extreem zwaar bewolkt
Dat zou pas uniek zijnquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:28 schreef Arcee het volgende:
https://www.buienradar.nl/weer/de%20bilt/nl/2757783/14daagse
Het wordt volgende week 35 graden.
Ik zag het net ook voor mijn woonplaats. Zal mij benieuwen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:28 schreef Arcee het volgende:
https://www.buienradar.nl/weer/de%20bilt/nl/2757783/14daagse
Het wordt volgende week 35 graden.
Het wordt volgende week gewoon op sommige dagen 20-22 graden hier in zuidoosten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:32 schreef aloa het volgende:
De echte pluim laat een heel ander beeld zien. Warme dagen zijn mogelijk.
[ afbeelding ]
Morgen al 20 in het zuiden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het wordt volgende week gewoon op sommige dagen 20-22 graden hier in zuidoosten.![]()
Dit is ook wel goed.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:32 schreef aloa het volgende:
De echte pluim laat een heel ander beeld zien. Warme dagen zijn mogelijk.
[ afbeelding ]
hoop van welquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Oktober wordt waarschijnlijk ruim 2 graden warmer dan normaal (10,9 > 13,2 nu), benieuwd of zich dat doorzet in November.
Inderdaad net aardjg onweer gehad in Parijsquote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:36 schreef INViCTuS het volgende:
mooie zomerse setting dit
[ twitter ]
Beetje meer zon mag wel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:50 schreef INViCTuS het volgende:
Dez temperaturen mogen van mij tot kerst blijven
Ok, iets meer zon. Temperatuur is goedquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
15 graden zonder zon is meh. Met zon is het idd een stuk beter uit te houden.
Ik heb demonstratief alles open gezet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik word op mijn wenken bediend, sinds die post is het helemaal opgeklaard
Goed voor de temperatuur in huis ook.
Ik vind de zon in deze tijd op dit tijdstip helemaal een ramp. Wat een gekut met autorijden man.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:19 schreef Nattekat het volgende:
Het jammere aan alleen 's ochtends zon is dat je zo weinig krijgt als het pas om 13:00 opklaart
Het schijnt hier wel perfect naar binnenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik vind de zon in deze tijd op dit tijdstip helemaal een ramp. Wat een gekut met autorijden man.
Er komt bij mij geen zonlicht meer binnen, dus koelt met frisse nachten wel af. Verwarming wel aan gehad deze maandquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:03 schreef Drass het volgende:
Met deze temperaturen kan de verwarming in oktober gewoon nog uit blijven. Scheelt allemaal weer qua kosten.
Of het zo pittig wordt is natuurlijk afwachten, maar het is een opmerkelijke setting voor deze tijd van het jaar.quote:Op zondag 23 oktober 2022 05:42 schreef myShizzle het volgende:
Vanavond tornado-achtige toestanden?
[ twitter ]
In Limburg zelfs 25 graden mogelijk volgens de laatste kaarten, zou wat zijn als dit begin November nog even door zetquote:Op zondag 23 oktober 2022 09:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een absurde vooruitzichten eigenlijk, donderdag / vrijdag 22-23 graden
quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:13 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
In Limburg zelfs 25 graden mogelijk volgens de laatste kaarten, zou wat zijn als dit begin November nog even door zet
Dooft wel uit eer het de grens over is ....quote:Op zondag 23 oktober 2022 17:42 schreef Drass het volgende:
In België en Frankrijk kunnen ze morgen nieuwe dakpannen gaan bestellen... Aardige pitjes al.
zo zie ik het ook, fuck you graaiers als Eneco/Essent/Vattenfallquote:Op zondag 23 oktober 2022 14:24 schreef Haags het volgende:
Ach, nog een week langer geen verwarming aan dus.
het flitst stevig daar!quote:
So-eh, dat gaat wel lekker te keer daar. Veel plezier.quote:Op zondag 23 oktober 2022 19:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Hier ook.
Vlissingen...
https://webcams-vlissingen.nl/
quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:00 schreef kermit71 het volgende:
Blijkbaar gaat het in Rotterdam goed los. Bij mijn dagelijkse wandeling kwam een vliegtuig laag over in een hele andere richting dan normaal. Later op Flightradar gekeken, dit bleek een vliegtuig onderweg naar Rotterdam te zijn, maar het is net geland in Schiphol
Die bui zal wel met een grote boog om Leiden heen gaan.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:00 schreef kermit71 het volgende:
Blijkbaar gaat het in Rotterdam goed los. Bij mijn dagelijkse wandeling kwam een vliegtuig laag over in een hele andere richting dan normaal. Later op Flightradar gekeken, dit bleek een vliegtuig onderweg naar Rotterdam te zijn, maar het is net geland in Schiphol
Moet je tegen Jezus zeggen dattie daarmee stopt.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:08 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Jesus blijft gewoon achter elkaar flitsen hier
Ja het wordt al iets minder idd. Man hij kwam aandacht te kort denk ikquote:Op zondag 23 oktober 2022 21:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Moet je tegen Jezus zeggen dattie daarmee stopt.
Ja, dat maakt het wel opmerkelijk. Dit was meer in bui die je in de zomer verwacht.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:58 schreef Elan het volgende:
Trouwens vrij extreem weer voor eind oktober, enorme regen wind en neerslag bij zeer zachte temperaturen, het leek wel een tropisch complex.
Jaaaaa en aardbevingen en overstromingen. Genotquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:57 schreef quirina het volgende:
Hopelijk krijgen we nog wat windhozen of tornado’s. Lijkt me leuk.
Ik heb al 3x de tuinstoel er weer bij gepakt: dit is echt de laatste kans om even buiten te zitten dit jaar!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:21 schreef RamboDirk het volgende:
Ik roep al weken "laten we nog even van de laatste mooie dag van het jaar genieten"![]()
2026 gaan wij naar noord spanje speciaal voor de enige volledige zonsverduistering binnen fatsoenlijke afstand binnen vele jaren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:27 schreef Nattekat het volgende:
Die zonsverduistering gaat nog lastig te zien zijn ben ik bang... trekt helemaal dicht
Die heb ik ook op het oog, maar ik ben bang dat ik niemand zo gek ga krijgen om met me mee te gaanquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:57 schreef DX11 het volgende:
[..]
2026 gaan wij naar noord spanje speciaal voor de enige volledige zonsverduistering binnen fatsoenlijke afstand binnen vele jaren.
Zal je zien dat het die dag volop dik mistig is
FOK! meet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die heb ik ook op het oog, maar ik ben bang dat ik niemand zo gek ga krijgen om met me mee te gaan
Het is wel midden in de zomer, dus combineren met een vakantie aan de golf van Biskaje kan ook nogquote:
Dat is dus precies wat wij willen gaan doenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel midden in de zomer, dus combineren met een vakantie aan de golf van Biskaje kan ook nog
Ik ben er achter dat je beter naar IJsland kan gaan. Een zonsverduistering een paar minuten voor zonsondergang is een beetje bleh.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:47 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat wij willen gaan doen
Ik kan me vaag herinneren dat het in 1999 (toch?) van volledig dag naar volledig nacht ging, dus ik denk dat je dat in de avond ook nog wel kan merken dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben er achter dat je beter naar IJsland kan gaan. Een zonsverduistering een paar minuten voor zonsondergang is een beetje bleh.
Die was midden op de dag. Bijna perfect tussen zonsopkomst en zonsondergang in. Die in 2026 is totaal op het moment dat de zon achter de horizon verdwijnt. Al zit je in noordwest Spanje wel iets beter dan aan de oostkust.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:06 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik kan me vaag herinneren dat het in 1999 (toch?) van volledig dag naar volledig nacht ging, dus ik denk dat je dat in de avond ook nog wel kan merken dan?
Ja weet ik maar in de avond heb je vaak ook nog wel veel licht "van de zon". Als hij 100% verduisterd zal dat toch vast wel mooi zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die was midden op de dag. Bijna perfect tussen zonsopkomst en zonsondergang in. Die in 2026 is totaal op het moment dat de zon achter de horizon verdwijnt. Al zit je in noordwest Spanje wel iets beter dan aan de oostkust.
Ja, behalve dat de kans echt 90% is dat je in Ijsland op het moment van de zonsverduistering min of meer dit beeld zult hebben:quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben er achter dat je beter naar IJsland kan gaan. Een zonsverduistering een paar minuten voor zonsondergang is een beetje bleh.
Volgens mij had IJsland in 2021 echt heel veel zonurenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, behalve dat de kans echt 90% is dat je in Ijsland op het moment van de zonsverduistering min of meer dit beeld zult hebben:
[ afbeelding ]
Succes
Really? Ok, als jij t zegt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij had IJsland in 2021 echt heel veel zonuren
Augustus. Met 31% ook niet slecht. Amsterdam is 43%.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Really? Ok, als jij t zegt.
Weet niet in welke maand die eclipse gaat vallen? Maar als je de data van bijv Reykjavik erbij pakt dan is mei je beste kans.
Dan hebben ze gemiddeld 200u zon, hun meest zonnige maand. Wat ruwweg 35% van het mogelijke is. Dus alsnog is het dan 65% van de tijd geheel bewolkt.
Dit jaar mag t wel wegens t gasquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:19 schreef Elan het volgende:
Belachelijk deze temperaturen, het is bijna november. Opwarming begint steeds krankzinnigere vormen aan te nemen.
Normaal is nu 14/15, dus zo heel veel meer was het nog niet. na morgen wel een aantal dagen rond 20, dus dat is wel aan de hoge kant. Ik vind het wel lekker eigenlijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:19 schreef Elan het volgende:
Belachelijk deze temperaturen, het is bijna november. Opwarming begint steeds krankzinnigere vormen aan te nemen.
Wij zitten relatief in de gouden era, denk dat het over 100 jaar een stuk minder grappig is.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
Alle echte boomers hier be like:
[ afbeelding ]
Oh vast, we gaan dr allemaal aan hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij zitten relatief in de gouden era, denk dat het over 100 jaar een stuk minder grappig is.
Vooral die droogte is gewoon meuk. Die branden in de VS, China en Zuid Europa zullen de situatie er ook niet beter op maken.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh vast, we gaan dr allemaal aan hoor.
Da's ook (een van de) redenen dat ik niet aan kids begonnen ben.
Je kan er altijd nog 1 adopterenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh vast, we gaan dr allemaal aan hoor.
Da's ook (een van de) redenen dat ik niet aan kids begonnen ben.
Mmmmmmm no thanksquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je kan er altijd nog 1 adopteren
Wanneer was de laatste keer dat de wereld niet zou vergaan?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij zitten relatief in de gouden era, denk dat het over 100 jaar een stuk minder grappig is.
Jaquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste keer dat de wereld niet zou vergaan?
Hier is het alweer mega zwaarbewolkt geraakt.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:57 schreef INViCTuS het volgende:
Ik kan hier wel aan wennen eigenlijk
Wees er blij mee. Elke dag dat je niet hoeft te stoken is winst.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik realiseer me net hoe belachelijk het is dat ik nu nog in t-shirt naar buiten kan.
Maakt het nog niet minder belachelijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
Wees er blij mee. Elke dag dat je niet hoeft te stoken is winst.
Grapja$quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk voor de WK. Dan bedenken ze misschien dat het toch niet zo'n goed idee is om het in dat soort landen te houden.
Het is nog geen 13 uur en de lijn stijgt gewoon, dus kan nog steeds.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:51 schreef dick_laurent het volgende:
🙄 20 graden is/was ook voorspeld voor midden NL: https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen
Ik zou het echt belachelijk grappig vinden als het zo warm blijft daar dat de airco in het stadion het niet aankan en men alsnog van die gezapige het-is-zo-warm-ik-kan-niet-rennen wedstrijden heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk voor de WK. Dan bedenken ze misschien dat het toch niet zo'n goed idee is om het in dat soort landen te houden.
Het is niet heel mooi weer inderdaad..quote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:13 schreef RamboDirk het volgende:
Weinig zon nu. Dat was niet afgesproken.
Normale temperaturen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:20 schreef Elan het volgende:
Nog even genieten temperatuur gaat na het weekend wel wat omlaag.
[ afbeelding ]
21 was het hier. Maar een paar uur bewolkt geweest waardoor het benauwd aanvoelde. Maar laten we daar nu niet over gaan klagen...quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:29 schreef dick_laurent het volgende:
Zou vandaag 20 graden moeten worden... Maar uiteraard is het hier alweer volledig grijs dus ben erg benieuwd hoe ze dat voor zich zagen.
Hier grotendeels grijs hele dag en 19quote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
21 was het hier. Maar een paar uur bewolkt geweest waardoor het benauwd aanvoelde. Maar laten we daar nu niet over gaan klagen...
Uur of 14 in De Bilt ook. Gewoon ff bam en klaarquote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:15 schreef ondeugend het volgende:
Het regent in Assen. Wtf?
Doom stad
Komt ook steeds later op...quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:59 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag had zelfs begin september niet mistaan. Al gaat die zon wel heul vroeg onder.
Inderdaad, t-shirt aangedaan en binnen is het nu fris. Buiten zwoel..quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:21 schreef RamboDirk het volgende:
Nu krijg je weer het bizarre dat het buiten warmer is dan binnen op 28 oktober
Echt he. Van die doom tweetjes/nieuwsberichten word ik zo moe. Het is altijd maar eenrichtingsverkeer wat ze zenden:quote:
Hier komt de zon er nog wel redelijk doorheen, maar net genoeg om schaduwen te maken. Ik denk dat het rustig naar de 23 had kunnen gaan als het blauw wasquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
En uiteraard weer geheel zwaarbewolkt hier. Oh well.
Lekker alles open zetten. Heerlijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:21 schreef RamboDirk het volgende:
Nu krijg je weer het bizarre dat het buiten warmer is dan binnen op 28 oktober
Sinds september is het zuurstofgehalte hier binnen niet zo hoog geweestquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekker alles open zetten. Heerlijk.
Doe es foto van je palmboompjes posten danquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Zonnetje, 23 graden, in eind oktober. Mijn pas geplante Mexicaanse palmboompjes vinden het ook heerlijk.
Oktober zit op +2, dus so far so good. Ze verwachten dat de blokkade gedurende november doorbroken gaat worden en dat we dan de herfst echt in gaan, dus ben benieuwd.quote:Tyler Roys, a senior meteorologist at AccuWeather who routinely forecasts the weather across Europe, expects warmer-than-normal conditions to continue to be a trend across Western and Central Europe through a large portion of the fall months.
“Overall, the season will be warm, and it’s going to be a slow transition towards normal temperatures,” Roys said.
A dominating area of high pressure, which led to the extreme waves of heat this summer, is expected to remain firmly in place through at least the first part of the autumn. This will translate to temperatures averaging 1-2 degrees Celsius above normal levels across much of Western and Central Europe.
Teveel moeite. Twee weken geleden in hele grote potten geplant. Zijn nu 60 cm hoog. Hopelijk komen ze de winter door, maar komt vast wel goed. Ze zien er blij uit vandaag.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Doe es foto van je palmboompjes posten dan
En bakken met regen voor Spanjequote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:04 schreef Nattekat het volgende:
https://www.accuweather.c(...)all-forecast/1232031
Vind het wel echt mooi hoe accuraat dit tot dusver is
[..]
Oktober zit op +2, dus so far so good. Ze verwachten dat de blokkade gedurende november doorbroken gaat worden en dat we dan de herfst echt in gaan, dus ben benieuwd.
[ afbeelding ]
Voor de winter verwachten ze doodsaai droog weer. Dus waarschijnlijk veel zon, dus de rest kan me gestolen worden
Ik kwam net mensen tegen op de fiets, sjaal om, handschoenen aanquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:55 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die zich kleden op de tijd van het jaar ipv op het weer.
Opbokken met die winterjassen!
Dus voor winterplezier moet ik in Engeland zijnquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oktober zit op +2, dus so far so good. Ze verwachten dat de blokkade gedurende november doorbroken gaat worden en dat we dan de herfst echt in gaan, dus ben benieuwd.
[ afbeelding ]
Voor de winter verwachten ze doodsaai droog weer. Dus waarschijnlijk veel zon, dus de rest kan me gestolen worden
Fris hoor die sahara wind op de fiets!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:31 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik kwam net mensen tegen op de fiets, sjaal om, handschoenen aan
Ben ik weer voor niets schaatslessen aan het nemen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Scandinavië is dan wel warmer dan normaal, maar dat is voor ons nog steeds behoorlijk winter. Denk dat je daar meer geluk gaat hebben.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dus voor winterplezier moet ik in Engeland zijn
Precies. Wegwezen met comfort en warmte. Bah. Vieze dag.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:26 schreef Zipportal het volgende:
Gelukkig koelt het vanavond wel lekker af.
Hier wordt het ook wel weer zonnig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En bakken met regen voor Spanjezou wel typisch zijn. Maar anderzijds, daar is het hard nodig dus laat maar gebeuren. Zonnig wordt het toch wel weer.
Stikken in onze eigen CO2 omdat ramen open warmte kost willen we!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Precies. Wegwezen met comfort en warmte. Bah. Vieze dag.
Zolang men er niets aan lijkt te doen moet je wel lijkt me.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he. Van die doom tweetjes/nieuwsberichten word ik zo moe. Het is altijd maar eenrichtingsverkeer wat ze zenden:
"Alles is fucked. Kijk hoe fucked het is
En het wordt alleen maar erger. Niks meer aan te doen. Doei. Veel plezier met doodgaan!"
[ afbeelding ]
Mja, maar het wekt vooral hopeloosheid op. Bij mij tenminste wel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 20:19 schreef viagraap het volgende:
[..]
Zolang men er niets aan lijkt te doen moet je wel lijkt me.
Wat mij het meest tegen de borst stuit tegenwoordig is het narratief dat de huidige generatie het de volgende generatie aandoet ofzo. "WHAT ARE YOU DOING TO THE PLANET WE HAVE TO GROW UP IN???!??!??!??!"quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 00:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, maar het wekt vooral hopeloosheid op. Bij mij tenminste wel.
Van: ‘Kijk hoe kut alles is dankzij de mens. Kijk hoe alles kapot gaat, en dit is niet meer te stoppen!!’
Dan krijg ik eerder zoiets van. Oké… we zijn toch wel fucked no matter what. Dus ja. Jammer dan, beter nog genieten zolang t kan.
Ben al jaaaaren geleden ergens eind oktober op vakantie geweest in Zuid-Duitsland, toen was het daar ook een halve week 22/23 graden. Dat was 2007 o.i.d.quote:
Ik bedoel meer dat warmterecord na warmterecord eraan gaat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:27 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ben al jaaaaren geleden ergens eind oktober op vakantie geweest in Zuid-Duitsland, toen was het daar ook een halve week 22/23 graden. Dat was 2007 o.i.d.
Het komt weleens voor, bedoel ik maar. Na het weekend breekt die zuiderwind en valt het weer richting de 12.
Dit idd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:34 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die nog steeds ontkennen dat de Aarde opwarmt zijn van hetzelfde niveau als flat-earthers en de reptiel-cult. Die verdienen het om genegeerd en/of uitgelachen te worden en niet meer dan dat.
Dat staat ook niet ter discussie. Alleen de mate waarin mensen daar invloed op hebben....quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:34 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die nog steeds ontkennen dat de Aarde opwarmt zijn van hetzelfde niveau als flat-earthers en de reptiel-cult. Die verdienen het om genegeerd en/of uitgelachen te worden en niet meer dan dat.
Vijf jaar terug stond het nog wel ter discussie..... Nu valt de opwarming niet meer te ontkennen. Dan maar de oorzaak ontkennen? je moet iets te doen hebben.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat staat ook niet ter discussie. Alleen de mate waarin mensen daar invloed op hebben....
Dat is ook al lang duidelijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat staat ook niet ter discussie. Alleen de mate waarin mensen daar invloed op hebben....
Immer doelpalen verschuiven. Maar het feit dat 'ze' dat al doen is progressie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Vijf jaar terug stond het nog wel ter discussie..... Nu valt de opwarming niet meer te ontkennen. Dan maar de oorzaak ontkennen? je moet iets te doen hebben.
Volgende stap is dat we de opwarming wel veroorzaken maar alle rampen die daar uit voortvloeien hebben zeer zeker een andere oorzaak.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Immer doelpalen verschuiven. Maar het feit dat 'ze' dat al doen is progressie.
Het grappige is dat alle muggen die je nu ziet eigenlijk pas na de winter hadden moeten opduiken. Dus als die allemaal sterven als het plots echt winter wordt, heb je er heel weinig last van komende zomerquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:20 schreef ZaZoe het volgende:
Heeft de mug een natte rug, dan keert de zomer terug.
Iemand eentje gespot?
De wereldwijde lockdown toonde dat mooi aan:quote:
Geldt dat ook voor de wespen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het grappige is dat alle muggen die je nu ziet eigenlijk pas na de winter hadden moeten opduiken. Dus als die allemaal sterven als het plots echt winter wordt, heb je er heel weinig last van komende zomer
Geen idee, maar die waren afgelopen jaar al heel erg zeldzaam had ik het gevoel.quote:
Ik weet niet welke van de 2 uitersten ik erger vind... klimaatontkenners die zeggen dat de Aarde niet opwarmt of klimaatdramaqueens die bij elke warmteopstoot afgaan als een sirene.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:34 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk niet dat je echt vrolijk moet worden van het klimaat dat hierbij hoortquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:31 schreef ACT-F het volgende:
Heerlijk dit weer. Dit mag wat mij betreft elk weekend wel
[ afbeelding ]
Het is wel lekker, zeker.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:31 schreef ACT-F het volgende:
Heerlijk dit weer. Dit mag wat mij betreft elk weekend wel
[ afbeelding ]
Droge warme zomers met zacht tot warm en vochtig herfstweer met onweersbuien zoals afgelopen week lijkt op een Mediterraan klimaat. Daar hoort dan ook nog een milde, kletsnatte winter bij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je echt vrolijk moet worden van het klimaat dat hierbij hoort
Wij krijgen geen droge zomers, dat is het probleem een beetje.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Droge warme zomers met zacht tot warm en vochtig herfstweer met onweersbuien zoals afgelopen week lijkt op een Mediterraan klimaat. Daar hoort dan ook nog een milde, kletsnatte winter bij.
Meer tropische dagen idd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is wel lekker, zeker.
Maar betekend ook steeds vaker 40+ in de zomer
Laatst nog, toch? Koudste xx september.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat warmterecord na warmterecord eraan gaat.
Kouderecords zijn er amper. Dat zegt wel wat.
September idd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 15:52 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Laatst nog, toch? Koudste xx september.
Verder is dat natuurlijk wel de trend, ja.
quote:Voor het eerst in bijna drie jaar is in De Bilt een kouderecord gebroken. Met een maximumtemperatuur van slechts 13,3 graden is het de koudste 18 september ooit gemeten. Het oude record stond op 13,5 graden en dateerde van 1962. De vorige keer dat De Bilt een datum-kouderecord had was op 6 oktober 2019.
https://www.weeronline.nl/nieuws/18-9-2022-kouderecord-de-bilt
Vertel eens welk 30-jarig weergemiddelde hierbij hoort en hoe je het berekend hebt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je echt vrolijk moet worden van het klimaat dat hierbij hoort
Zo langdurig 20 graden op onze geografische positie houdt in dat klimaatverandering helemaal is doorgeslagen. Dit weer is niet stabiel, de aanwezigheid van al die wilde buien en flinke wind de afgelopen dagen zegt genoeg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vertel eens welk 30-jarig weergemiddelde hierbij hoort en hoe je het berekend hebt.
Ik vroeg om een berekening...quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo langdurig 20 graden op onze geografische positie houdt in dat klimaatverandering helemaal is doorgeslagen. Dit weer is niet stabiel, de aanwezigheid van al die wilde buien en flinke wind de afgelopen dagen zegt genoeg.
Kom op man, iedereen met een beetje verstand van hoe het weer werkt snapt dat het huidige weertype onmogelijk stabiel te houden is in deze tijd van het jaar. Er is maar één manier om het wel stabiel te houden, en dat is de hele Aarde een paar graden opwarmen. Een hoog in de zomer houdt zichzelf in stand, een hoog in de winter moet continu bijgetankt worden met warme lucht uit de Sahara, iets waar hele specifieke instabiele omstandigheden voor nodig zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het niveau van iemand die etenswaren over kunstwerken gooit en zijn hand vastplakt
Niet gelijk in de stres schietenquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kom op man, iedereen met een beetje verstand van hoe het weer werkt snapt dat het huidige weertype onmogelijk stabiel te houden is in deze tijd van het jaar. Er is maar één manier om het wel stabiel te houden, en dat is de hele Aarde een paar graden opwarmen. Een hoog in de zomer houdt zichzelf in stand, een hoog in de winter moet continu bijgetankt worden met warme lucht uit de Sahara, iets waar hele specifieke instabiele omstandigheden voor nodig zijn.
In de huidige weerkaarten breekt het hoog in de loop van aankomende week al, dan is het ook meteen helemaal afgelopen met het zachte weer.
Ik mis de zon vooralquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niet gelijk in de stres schietenGeniet ervan
Nog 1 graad hoger uiteindelijk voor De Bilt: 21.1quote:
Helder, ik was op zoek naar wat weermodellen voor de komende tijd. Ik krijg ondanks de opwarming van de aarde toch echt het idee dat het weer qua temperatuur zometeen gigantisch snel gaat omslaan. De afstand tussen de aarde en de zon neemt gewoon nog steeds toe zoals altijd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kom op man, iedereen met een beetje verstand van hoe het weer werkt snapt dat het huidige weertype onmogelijk stabiel te houden is in deze tijd van het jaar. Er is maar één manier om het wel stabiel te houden, en dat is de hele Aarde een paar graden opwarmen. Een hoog in de zomer houdt zichzelf in stand, een hoog in de winter moet continu bijgetankt worden met warme lucht uit de Sahara, iets waar hele specifieke instabiele omstandigheden voor nodig zijn.
In de huidige weerkaarten breekt het hoog in de loop van aankomende week al, dan is het ook meteen helemaal afgelopen met het zachte weer.
Mad kittyquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De Aarde staat juist dichter bij de zon in de winter.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:41 schreef Dementor het volgende:
[..]
Helder, ik was op zoek naar wat weermodellen voor de komende tijd. Ik krijg ondanks de opwarming van de aarde toch echt het idee dat het weer qua temperatuur zometeen gigantisch snel gaat omslaan. De afstand tussen de aarde en de zon neemt gewoon nog steeds toe zoals altijd.
Dit zou je baan maar zijn zeg, constant mensen bang proberen te maken. Volgende week keldert de temperatuur alweer flink.quote:
Het is letterlijk een afwijking van de temperatuur in vergelijking tot 1971-2000. Zijn feiten zo eng?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 20:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zou je baan maar zijn zeg, constant mensen bang proberen te maken. Volgende week keldert de temperatuur alweer flink.
Voor sommigen blijkbaar wel. Dat zie je ook aan bepaalde reacties onder die tweet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 20:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is letterlijk een afwijking van de temperatuur in vergelijking tot 1971-2000. Zijn feiten zo eng?
Ik zie de meeste mensen gewoon temperaturen op hun locatie posten. Het zijn gewoon feiten hoor. En als mensen hysterisch reageren moeten ze dat toch lekker zelf weten? Sommige mensen reageren ook hysterisch op een post van een handtas. Dit is grote afwijking van het gemiddelde dus nieuwswaardig in een weer subforum.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voor sommigen blijkbaar wel. Dat zie je ook aan bepaalde reacties onder die tweet.
Ruim 30. Alweer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:27 schreef Arcee het volgende:
24.6 graden eind oktober.
Net geen zomerse dag.
18u: 19,8 gradenquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:26 schreef Zipportal het volgende:
Gelukkig koelt het vanavond wel lekker af.
Volgens mij trekt er een warmtefront over deze avond.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:18 schreef ddx het volgende:
In inmiddels 20,1 graden.
Hoe dan ? Waar komt die extra warmte nu vandaan dan ?
Maar Wijk aan Zee is wel flinke uitschieter met rest eromheen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij trekt er een warmtefront over deze avond.
Uit het zuiden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:18 schreef ddx het volgende:
In inmiddels 20,1 graden.
Hoe dan ? Waar komt die extra warmte nu vandaan dan ?
welke hitte?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |