Vijf jaar terug stond het nog wel ter discussie..... Nu valt de opwarming niet meer te ontkennen. Dan maar de oorzaak ontkennen? je moet iets te doen hebben.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat staat ook niet ter discussie. Alleen de mate waarin mensen daar invloed op hebben....
Dat is ook al lang duidelijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat staat ook niet ter discussie. Alleen de mate waarin mensen daar invloed op hebben....
Immer doelpalen verschuiven. Maar het feit dat 'ze' dat al doen is progressie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Vijf jaar terug stond het nog wel ter discussie..... Nu valt de opwarming niet meer te ontkennen. Dan maar de oorzaak ontkennen? je moet iets te doen hebben.
Volgende stap is dat we de opwarming wel veroorzaken maar alle rampen die daar uit voortvloeien hebben zeer zeker een andere oorzaak.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Immer doelpalen verschuiven. Maar het feit dat 'ze' dat al doen is progressie.
Het grappige is dat alle muggen die je nu ziet eigenlijk pas na de winter hadden moeten opduiken. Dus als die allemaal sterven als het plots echt winter wordt, heb je er heel weinig last van komende zomerquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:20 schreef ZaZoe het volgende:
Heeft de mug een natte rug, dan keert de zomer terug.
Iemand eentje gespot?
De wereldwijde lockdown toonde dat mooi aan:quote:
Geldt dat ook voor de wespen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het grappige is dat alle muggen die je nu ziet eigenlijk pas na de winter hadden moeten opduiken. Dus als die allemaal sterven als het plots echt winter wordt, heb je er heel weinig last van komende zomer
Geen idee, maar die waren afgelopen jaar al heel erg zeldzaam had ik het gevoel.quote:
Ik weet niet welke van de 2 uitersten ik erger vind... klimaatontkenners die zeggen dat de Aarde niet opwarmt of klimaatdramaqueens die bij elke warmteopstoot afgaan als een sirene.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:34 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die nog steeds ontkennen dat de Aarde opwarmt zijn van hetzelfde niveau als flat-earthers en de reptiel-cult. Die verdienen het om genegeerd en/of uitgelachen te worden en niet meer dan dat.
Ik denk niet dat je echt vrolijk moet worden van het klimaat dat hierbij hoortquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:31 schreef ACT-F het volgende:
Heerlijk dit weer. Dit mag wat mij betreft elk weekend wel
[ afbeelding ]
Het is wel lekker, zeker.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:31 schreef ACT-F het volgende:
Heerlijk dit weer. Dit mag wat mij betreft elk weekend wel
[ afbeelding ]
Droge warme zomers met zacht tot warm en vochtig herfstweer met onweersbuien zoals afgelopen week lijkt op een Mediterraan klimaat. Daar hoort dan ook nog een milde, kletsnatte winter bij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je echt vrolijk moet worden van het klimaat dat hierbij hoort
Wij krijgen geen droge zomers, dat is het probleem een beetje.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Droge warme zomers met zacht tot warm en vochtig herfstweer met onweersbuien zoals afgelopen week lijkt op een Mediterraan klimaat. Daar hoort dan ook nog een milde, kletsnatte winter bij.
Meer tropische dagen idd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is wel lekker, zeker.
Maar betekend ook steeds vaker 40+ in de zomer
Laatst nog, toch? Koudste xx september.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat warmterecord na warmterecord eraan gaat.
Kouderecords zijn er amper. Dat zegt wel wat.
September idd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 15:52 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Laatst nog, toch? Koudste xx september.
Verder is dat natuurlijk wel de trend, ja.
quote:Voor het eerst in bijna drie jaar is in De Bilt een kouderecord gebroken. Met een maximumtemperatuur van slechts 13,3 graden is het de koudste 18 september ooit gemeten. Het oude record stond op 13,5 graden en dateerde van 1962. De vorige keer dat De Bilt een datum-kouderecord had was op 6 oktober 2019.
https://www.weeronline.nl/nieuws/18-9-2022-kouderecord-de-bilt
Vertel eens welk 30-jarig weergemiddelde hierbij hoort en hoe je het berekend hebt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je echt vrolijk moet worden van het klimaat dat hierbij hoort
Zo langdurig 20 graden op onze geografische positie houdt in dat klimaatverandering helemaal is doorgeslagen. Dit weer is niet stabiel, de aanwezigheid van al die wilde buien en flinke wind de afgelopen dagen zegt genoeg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vertel eens welk 30-jarig weergemiddelde hierbij hoort en hoe je het berekend hebt.
Ik vroeg om een berekening...quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo langdurig 20 graden op onze geografische positie houdt in dat klimaatverandering helemaal is doorgeslagen. Dit weer is niet stabiel, de aanwezigheid van al die wilde buien en flinke wind de afgelopen dagen zegt genoeg.
Kom op man, iedereen met een beetje verstand van hoe het weer werkt snapt dat het huidige weertype onmogelijk stabiel te houden is in deze tijd van het jaar. Er is maar één manier om het wel stabiel te houden, en dat is de hele Aarde een paar graden opwarmen. Een hoog in de zomer houdt zichzelf in stand, een hoog in de winter moet continu bijgetankt worden met warme lucht uit de Sahara, iets waar hele specifieke instabiele omstandigheden voor nodig zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het niveau van iemand die etenswaren over kunstwerken gooit en zijn hand vastplakt
Niet gelijk in de stres schietenquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kom op man, iedereen met een beetje verstand van hoe het weer werkt snapt dat het huidige weertype onmogelijk stabiel te houden is in deze tijd van het jaar. Er is maar één manier om het wel stabiel te houden, en dat is de hele Aarde een paar graden opwarmen. Een hoog in de zomer houdt zichzelf in stand, een hoog in de winter moet continu bijgetankt worden met warme lucht uit de Sahara, iets waar hele specifieke instabiele omstandigheden voor nodig zijn.
In de huidige weerkaarten breekt het hoog in de loop van aankomende week al, dan is het ook meteen helemaal afgelopen met het zachte weer.
Ik mis de zon vooralquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niet gelijk in de stres schietenGeniet ervan
Nog 1 graad hoger uiteindelijk voor De Bilt: 21.1quote:
Helder, ik was op zoek naar wat weermodellen voor de komende tijd. Ik krijg ondanks de opwarming van de aarde toch echt het idee dat het weer qua temperatuur zometeen gigantisch snel gaat omslaan. De afstand tussen de aarde en de zon neemt gewoon nog steeds toe zoals altijd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kom op man, iedereen met een beetje verstand van hoe het weer werkt snapt dat het huidige weertype onmogelijk stabiel te houden is in deze tijd van het jaar. Er is maar één manier om het wel stabiel te houden, en dat is de hele Aarde een paar graden opwarmen. Een hoog in de zomer houdt zichzelf in stand, een hoog in de winter moet continu bijgetankt worden met warme lucht uit de Sahara, iets waar hele specifieke instabiele omstandigheden voor nodig zijn.
In de huidige weerkaarten breekt het hoog in de loop van aankomende week al, dan is het ook meteen helemaal afgelopen met het zachte weer.
Mad kittyquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De Aarde staat juist dichter bij de zon in de winter.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:41 schreef Dementor het volgende:
[..]
Helder, ik was op zoek naar wat weermodellen voor de komende tijd. Ik krijg ondanks de opwarming van de aarde toch echt het idee dat het weer qua temperatuur zometeen gigantisch snel gaat omslaan. De afstand tussen de aarde en de zon neemt gewoon nog steeds toe zoals altijd.
Dit zou je baan maar zijn zeg, constant mensen bang proberen te maken. Volgende week keldert de temperatuur alweer flink.quote:
Het is letterlijk een afwijking van de temperatuur in vergelijking tot 1971-2000. Zijn feiten zo eng?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 20:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zou je baan maar zijn zeg, constant mensen bang proberen te maken. Volgende week keldert de temperatuur alweer flink.
Voor sommigen blijkbaar wel. Dat zie je ook aan bepaalde reacties onder die tweet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 20:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is letterlijk een afwijking van de temperatuur in vergelijking tot 1971-2000. Zijn feiten zo eng?
Ik zie de meeste mensen gewoon temperaturen op hun locatie posten. Het zijn gewoon feiten hoor. En als mensen hysterisch reageren moeten ze dat toch lekker zelf weten? Sommige mensen reageren ook hysterisch op een post van een handtas. Dit is grote afwijking van het gemiddelde dus nieuwswaardig in een weer subforum.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voor sommigen blijkbaar wel. Dat zie je ook aan bepaalde reacties onder die tweet.
Ruim 30. Alweer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:27 schreef Arcee het volgende:
24.6 graden eind oktober.
Net geen zomerse dag.
18u: 19,8 gradenquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:26 schreef Zipportal het volgende:
Gelukkig koelt het vanavond wel lekker af.
Volgens mij trekt er een warmtefront over deze avond.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:18 schreef ddx het volgende:
In inmiddels 20,1 graden.
Hoe dan ? Waar komt die extra warmte nu vandaan dan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |