Het grappige is dat alle muggen die je nu ziet eigenlijk pas na de winter hadden moeten opduiken. Dus als die allemaal sterven als het plots echt winter wordt, heb je er heel weinig last van komende zomerquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:20 schreef ZaZoe het volgende:
Heeft de mug een natte rug, dan keert de zomer terug.
Iemand eentje gespot?
De wereldwijde lockdown toonde dat mooi aan:quote:
Geldt dat ook voor de wespen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het grappige is dat alle muggen die je nu ziet eigenlijk pas na de winter hadden moeten opduiken. Dus als die allemaal sterven als het plots echt winter wordt, heb je er heel weinig last van komende zomer
Geen idee, maar die waren afgelopen jaar al heel erg zeldzaam had ik het gevoel.quote:
Ik weet niet welke van de 2 uitersten ik erger vind... klimaatontkenners die zeggen dat de Aarde niet opwarmt of klimaatdramaqueens die bij elke warmteopstoot afgaan als een sirene.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:34 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die nog steeds ontkennen dat de Aarde opwarmt zijn van hetzelfde niveau als flat-earthers en de reptiel-cult. Die verdienen het om genegeerd en/of uitgelachen te worden en niet meer dan dat.
Ik denk niet dat je echt vrolijk moet worden van het klimaat dat hierbij hoortquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:31 schreef ACT-F het volgende:
Heerlijk dit weer. Dit mag wat mij betreft elk weekend wel
[ afbeelding ]
Het is wel lekker, zeker.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:31 schreef ACT-F het volgende:
Heerlijk dit weer. Dit mag wat mij betreft elk weekend wel
[ afbeelding ]
Droge warme zomers met zacht tot warm en vochtig herfstweer met onweersbuien zoals afgelopen week lijkt op een Mediterraan klimaat. Daar hoort dan ook nog een milde, kletsnatte winter bij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je echt vrolijk moet worden van het klimaat dat hierbij hoort
Wij krijgen geen droge zomers, dat is het probleem een beetje.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Droge warme zomers met zacht tot warm en vochtig herfstweer met onweersbuien zoals afgelopen week lijkt op een Mediterraan klimaat. Daar hoort dan ook nog een milde, kletsnatte winter bij.
Meer tropische dagen idd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is wel lekker, zeker.
Maar betekend ook steeds vaker 40+ in de zomer
Laatst nog, toch? Koudste xx september.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 13:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat warmterecord na warmterecord eraan gaat.
Kouderecords zijn er amper. Dat zegt wel wat.
September idd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 15:52 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Laatst nog, toch? Koudste xx september.
Verder is dat natuurlijk wel de trend, ja.
quote:Voor het eerst in bijna drie jaar is in De Bilt een kouderecord gebroken. Met een maximumtemperatuur van slechts 13,3 graden is het de koudste 18 september ooit gemeten. Het oude record stond op 13,5 graden en dateerde van 1962. De vorige keer dat De Bilt een datum-kouderecord had was op 6 oktober 2019.
https://www.weeronline.nl/nieuws/18-9-2022-kouderecord-de-bilt
Vertel eens welk 30-jarig weergemiddelde hierbij hoort en hoe je het berekend hebt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je echt vrolijk moet worden van het klimaat dat hierbij hoort
Zo langdurig 20 graden op onze geografische positie houdt in dat klimaatverandering helemaal is doorgeslagen. Dit weer is niet stabiel, de aanwezigheid van al die wilde buien en flinke wind de afgelopen dagen zegt genoeg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vertel eens welk 30-jarig weergemiddelde hierbij hoort en hoe je het berekend hebt.
Ik vroeg om een berekening...quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 16:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo langdurig 20 graden op onze geografische positie houdt in dat klimaatverandering helemaal is doorgeslagen. Dit weer is niet stabiel, de aanwezigheid van al die wilde buien en flinke wind de afgelopen dagen zegt genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |