quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:00 schreef kermit71 het volgende:
Blijkbaar gaat het in Rotterdam goed los. Bij mijn dagelijkse wandeling kwam een vliegtuig laag over in een hele andere richting dan normaal. Later op Flightradar gekeken, dit bleek een vliegtuig onderweg naar Rotterdam te zijn, maar het is net geland in Schiphol
Die bui zal wel met een grote boog om Leiden heen gaan.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:00 schreef kermit71 het volgende:
Blijkbaar gaat het in Rotterdam goed los. Bij mijn dagelijkse wandeling kwam een vliegtuig laag over in een hele andere richting dan normaal. Later op Flightradar gekeken, dit bleek een vliegtuig onderweg naar Rotterdam te zijn, maar het is net geland in Schiphol
Moet je tegen Jezus zeggen dattie daarmee stopt.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:08 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Jesus blijft gewoon achter elkaar flitsen hier
Ja het wordt al iets minder idd. Man hij kwam aandacht te kort denk ikquote:Op zondag 23 oktober 2022 21:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Moet je tegen Jezus zeggen dattie daarmee stopt.
Ja, dat maakt het wel opmerkelijk. Dit was meer in bui die je in de zomer verwacht.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:58 schreef Elan het volgende:
Trouwens vrij extreem weer voor eind oktober, enorme regen wind en neerslag bij zeer zachte temperaturen, het leek wel een tropisch complex.
Jaaaaa en aardbevingen en overstromingen. Genotquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:57 schreef quirina het volgende:
Hopelijk krijgen we nog wat windhozen of tornado’s. Lijkt me leuk.
Ik heb al 3x de tuinstoel er weer bij gepakt: dit is echt de laatste kans om even buiten te zitten dit jaar!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:21 schreef RamboDirk het volgende:
Ik roep al weken "laten we nog even van de laatste mooie dag van het jaar genieten"![]()
2026 gaan wij naar noord spanje speciaal voor de enige volledige zonsverduistering binnen fatsoenlijke afstand binnen vele jaren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:27 schreef Nattekat het volgende:
Die zonsverduistering gaat nog lastig te zien zijn ben ik bang... trekt helemaal dicht
Die heb ik ook op het oog, maar ik ben bang dat ik niemand zo gek ga krijgen om met me mee te gaanquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:57 schreef DX11 het volgende:
[..]
2026 gaan wij naar noord spanje speciaal voor de enige volledige zonsverduistering binnen fatsoenlijke afstand binnen vele jaren.
Zal je zien dat het die dag volop dik mistig is
FOK! meet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die heb ik ook op het oog, maar ik ben bang dat ik niemand zo gek ga krijgen om met me mee te gaan
Het is wel midden in de zomer, dus combineren met een vakantie aan de golf van Biskaje kan ook nogquote:
Dat is dus precies wat wij willen gaan doenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel midden in de zomer, dus combineren met een vakantie aan de golf van Biskaje kan ook nog
Ik ben er achter dat je beter naar IJsland kan gaan. Een zonsverduistering een paar minuten voor zonsondergang is een beetje bleh.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:47 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat wij willen gaan doen
Ik kan me vaag herinneren dat het in 1999 (toch?) van volledig dag naar volledig nacht ging, dus ik denk dat je dat in de avond ook nog wel kan merken dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben er achter dat je beter naar IJsland kan gaan. Een zonsverduistering een paar minuten voor zonsondergang is een beetje bleh.
Die was midden op de dag. Bijna perfect tussen zonsopkomst en zonsondergang in. Die in 2026 is totaal op het moment dat de zon achter de horizon verdwijnt. Al zit je in noordwest Spanje wel iets beter dan aan de oostkust.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:06 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik kan me vaag herinneren dat het in 1999 (toch?) van volledig dag naar volledig nacht ging, dus ik denk dat je dat in de avond ook nog wel kan merken dan?
Ja weet ik maar in de avond heb je vaak ook nog wel veel licht "van de zon". Als hij 100% verduisterd zal dat toch vast wel mooi zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die was midden op de dag. Bijna perfect tussen zonsopkomst en zonsondergang in. Die in 2026 is totaal op het moment dat de zon achter de horizon verdwijnt. Al zit je in noordwest Spanje wel iets beter dan aan de oostkust.
Ja, behalve dat de kans echt 90% is dat je in Ijsland op het moment van de zonsverduistering min of meer dit beeld zult hebben:quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben er achter dat je beter naar IJsland kan gaan. Een zonsverduistering een paar minuten voor zonsondergang is een beetje bleh.
Volgens mij had IJsland in 2021 echt heel veel zonurenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, behalve dat de kans echt 90% is dat je in Ijsland op het moment van de zonsverduistering min of meer dit beeld zult hebben:
[ afbeelding ]
Succes
Really? Ok, als jij t zegt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij had IJsland in 2021 echt heel veel zonuren
Augustus. Met 31% ook niet slecht. Amsterdam is 43%.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Really? Ok, als jij t zegt.
Weet niet in welke maand die eclipse gaat vallen? Maar als je de data van bijv Reykjavik erbij pakt dan is mei je beste kans.
Dan hebben ze gemiddeld 200u zon, hun meest zonnige maand. Wat ruwweg 35% van het mogelijke is. Dus alsnog is het dan 65% van de tijd geheel bewolkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |