quote:PALMA DE MALLORCA - 15 juli 2021: In Palma de Mallorca ligt een 27-jarige Nederlander in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij werd afgelopen woensdagnacht door andere Nederlanders tegen zijn hoofd getrapt, volgens de Spaanse politie zonder aanleiding.
De Spaanse krant Ultima Hora schrijft dat een groep Nederlandse toeristen begon te vechten in een nachtclub, waar ze vervolgens uit werden gezet. Eenmaal op straat vielen ze andere Nederlandse vakantiegangers aan.
De 27-jarige man die nu in Palma op de intensive care ligt, kreeg schoppen tegen zijn hoofd terwijl hij al op de grond lag. Hij heeft hersenletsel en zijn toestand wordt omschreven als zorgwekkend. Een andere man werd bewusteloos geslagen en drie mensen liepen verwondingen op.
Internationaal arrestatiebevel
De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.
Volledig af? Geen leven meer? In welk land woon jij waar je leven na je twintiger jaren voorbij is?quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:43 schreef Ericr het volgende:
Mooie strafeisen. Dan ben je toch wel volledig af. Iemand dood trappen en nu hebben ze zelf geen leven meer. Eind 20 voordat ze vrij komen als het meezit. Dan heb je toch wel een heel belangrijk stuk van je leven gemist. Tegelijkertijd grote kans dat het tering ventjes blijven maar dat was zonder straf toch al het geval.
Reken maar dat iemand een stuk basis mist als hij juist die jaren niets kan opbouwen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Volledig af? Geen leven meer? In welk land woon jij waar je leven na je twintiger jaren voorbij is?
quote:Alle hoofdverdachten volgens OM schuldig aan dood Carlo Heuvelman, eisen tot 10 jaar cel
Het Openbaar Ministerie (OM) zegt over voldoende bewijs te beschikken dat Sanil B., Mees T. en Hein B. schuldig zijn aan de dodelijke mishandeling van Carlo Heuvelman op Mallorca. Justitie eiste maandag tot tien jaar cel tegen de drie hoofdverdachten. De hoogste strafeis is die tegen Sanil B. Tegen Hein B. en T. is acht jaar geëist.
De drie hoofdverdachten hebben het destijds 27-jarige slachtoffer geslagen en geschopt toen hij op de grond lag, zei de officier van justitie in de rechtbank van Lelystad. "In luttele seconden is het leven uit Carlo getrapt", zei de officier over het geweld in de nacht van 13 op 14 juli 2021.
Het OM baseert de rol van de drie hoofdverdachten in deze zaak op onder meer getuigenverklaringen. Zo gaf een getuige een omschrijving van de jongens die Carlo hebben geslagen en geschopt. "De grootste agressor is een jongen wiens omschrijving naadloos past bij Sanil", aldus het OM.
Ook wees de getuige Sanil B. en Hein B. op een foto aan als degenen die Carlo hebben geschopt. Op een schoen die Sanil B. op Mallorca droeg, is DNA van Carlo gevonden. Het OM concludeert dat het DNA daar is terechtgekomen doordat hij het slachtoffer heeft geschopt.
Het geweld tegen Carlo was niet het enige geweld die nacht. Ook Heuvelmans vrienden werden geslagen en geschopt. Een van hen belandde op de grond en ook hij werd volgens justitie tegen zijn hoofd getrapt. Mees T. zou hem naar de grond hebben geslagen. Hein B. en Sanil B. schopten de man vervolgens tegen het hoofd. Daarom zijn ze volgens justitie schuldig aan poging tot doodslag.
Eerder die nacht vond er ook een gevecht met dezelfde verdachtengroep plaats en ook hier werd een slachtoffer tegen zijn hoofd geschopt. Ook dit wordt Sanil B. aangerekend. Daan van S. zou dit slachtoffer hebben nagetrapt en wordt daarom als medepleger van de poging tot doodslag beschouwd. Tegen hem is achttien maanden geëist, waarvan zes maanden voorwaardelijk.
Sanil reageert aangeslagen op strafeis
Sanil was duidelijk aangeslagen na het horen van zijn strafeis. Hij zei in een eerste reactie geschrokken te zijn en blijft erbij onschuldig te zijn.
Zijn advocaat Peter Plasman noemde de eis "buitenproportioneel". Plasman zal woensdag zijn pleidooi houden. Dinsdag is het de beurt aan de advocaat van T.
Stukje missen van een periode waarin je normaalgesproken bezig bent je basis te leggen is heel wat anders dan 'volledig af' en 'geen leven meer'. Een mens wordt 80 als het even meezit en dat gemiste stukje kan je prima verlaat inhalen. Overdreven dramaqueen dus. Niet dat ik die jaartjes zou willen zitten, maar tegenover een Carlo die nooit meer zijn leven kan leven is het wel wat anders.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Reken maar dat iemand een stuk basis mist als hij juist die jaren niets kan opbouwen.
Termen als 'dramaqueen' e.d. zijn niet echt nodig om je stelling te verdedigen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Stukje missen van een periode waarin je normaalgesproken bezig bent je basis te leggen is heel wat anders dan 'volledig af' en 'geen leven meer'. Een mens wordt 80 als het even meezit en dat gemiste stukje kan je prima verlaat inhalen. Overdreven dramaqueen dus. Niet dat ik die jaartjes zou willen zitten, maar tegenover een Carlo die nooit meer zijn leven kan leven is het wel wat anders.
Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is. Als de straf boven de 6 jaar uitvalt gaan ze die VOG niet krijgen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Stukje missen van een periode waarin je normaalgesproken bezig bent je basis te leggen is heel wat anders dan 'volledig af' en 'geen leven meer'. Een mens wordt 80 als het even meezit en dat gemiste stukje kan je prima verlaat inhalen. Overdreven dramaqueen dus. Niet dat ik die jaartjes zou willen zitten, maar tegenover een Carlo die nooit meer zijn leven kan leven is het wel wat anders.
Natuurlijk is het niks vergeleken met wat Carlo is overkomen. Degene waar jij op reageerde had het denk ik ook wat betreft over "geen leven meer hebben" over dat ze met hun smoel en complete naam in de openbaarheid zijn gebracht. Daarna heeft hij het pas over een belangrijk stuk van hun leven missen. Ik vind dat dus geen overdreven dramaqueen. Ik denk eerder dat jij dingen een beetje verkeerd verbindt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zelf iets beginnen, naar het buitenland verhuizen. Genoeg banen waar geen VOG voor nodig is en VOG gaat over specifieke dingen meestal dus zelfs als je iets hebt geflikt kan je alsnog een VOG krijgen als dat niet van invloed is op het gebied waarin die baan is. Weet niet hoe het zit bij doodslag of wat jij benoemt met bij meer dan 6 jaar.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is. Als de straf boven de 6 jaar uitvalt gaan ze die VOG niet krijgen.
Blijft een heel verschil met dood zijn maar die gasten hebben hier hun hele leven terecht last van.
Eens. Ik heb deze discussie ook al eens gevoerd in dit topic. Deze jongens hebben ook nu gewoon werk gekregen terwijl hun namen nu bekender zijn dan over 8+ jaar. Daarna kunnen ze gewoon hun leven leiden en genieten. Dat is iets wat veel mensen niet kunnen verkroppen. Begrijpelijk, maar het leven van deze gasten is niet 'voorbij' en ze gaan hier (tenzij gewetenswroeging) ook niet hun hele leven lang last van hebben.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zelf iets beginnen, naar het buitenland verhuizen. Genoeg banen waar geen VOG voor nodig is en VOG gaat over specifieke dingen meestal dus zelfs als je iets hebt geflikt kan je alsnog een VOG krijgen als dat niet van invloed is op het gebied waarin die baan is. Weet niet hoe het zit bij doodslag of wat jij benoemt met bij meer dan 6 jaar.
Ze kunnen wellicht niet het pad bewandelen dat ze in gedachten hadden voor ze dit deden, echter na een paar jaren zitten kunnen ze nog heel lang lekker genieten van het leven. Maar dat is misschien niet zo fijn om aan te denken bij mensen die iemand dood hebben getrapt.
juistquote:Op maandag 17 oktober 2022 18:31 schreef TLC het volgende:
Het DNA van het slachtoffer komt niet per ongeluk op iemands zijn schoen.
Veel plezier de komende 10 jaar![]()
Eerst maar eens daadwerkelijk veroordelen.....quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:41 schreef RedFever007 het volgende:
10 jaar, een lachertje! Al die grafmongolen behoren stuk voor stuk 40 jaar opgesloten te worden. Misschien de bijstaanders 10 jaar. Laffe hondenelkaar de de hand boven het hoofd houden.
En daarom hou ik het nog steeds voor mogelijk dat er maar één dader is: die met dat DNA op z'n schoen. En dat die anderen nare rotzakken zijn, maar geen killers. Maar daar sta ik kennelijk alleen in. Het zij zo.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:31 schreef TLC het volgende:
Dit soort zelfoverschattende etters is in een bedrijf niet te handhaven. Dat weten ze. Die zien zichzelf dan ook als ondernemers in de dop. Dus die gaan bedrijfjes opzetten, horecatenten uitbaten, de digital-nomad uithangen, allemaal beroepen die geen 'banen' zijn, maar waarin je eigen baasje speelt. En niemand naar je antecedenten vraagt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:32 schreef Ericr het volgende:
Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is.
Er zijn wel getuigen die wat anderen ook tekeer hebben zien gaan, zoals RamboDirk oa even terug opsomde. Aan de rechters om te bepalen hoeveel waarde die hebben.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:50 schreef Kromo het volgende:
[..]
En daarom hou ik het nog steeds voor mogelijk dat er maar één dader is: die met dat DNA op z'n schoen. En dat die anderen nare rotzakken zijn, maar geen killers. Maar daar sta ik kennelijk alleen in. Het zij zo.
Inderdaad. De polonaise is hier al aan de gang terwijl dit slechts de eisen zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:50 schreef jakosi het volgende:
[..]
Eerst maar eens daadwerkelijk veroordelen.....
ze gaan nu vast wel praten, ik heb dit wel verwacht , allen gedaan ., allen gelijk schuldquote:Op maandag 17 oktober 2022 18:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Idd.. Het kan zijn dat ze op latere leeftijd misschien mentaal last krijgen van wat ze hebben gedaan. Maar van buitenaf zullen ze weinig problemen krijgen. Ze zijn nog jong, dus alle tijd om een leven op te bouwen.
Ik hoop dat bewijsvoering vanuit OM volstaat. Lijken nu, bij gebrek aan beter, vooral veel aannames enzo te zijn. Was een lastige puzzel zeiden ze al.
Hopelijk trapt een advocaat er niet makkelijk doorheen. Een hoger beroep zal sowieso wel volgen.
nee 10 jaar is een totale ramp op die leeftijdquote:Op maandag 17 oktober 2022 18:41 schreef RedFever007 het volgende:
10 jaar, een lachertje! Al die grafmongolen behoren stuk voor stuk 40 jaar opgesloten te worden. Misschien de bijstaanders 10 jaar. Laffe hondenelkaar de de hand boven het hoofd houden.
die anderen moeten gaan pratenquote:Hein, Sanil, Mees worden beschreven als jongens die trapten naar Carlo. Door deze getuige.
Nou ja het beeld bij mij en bij vele mensen was toch dat het OM niet veel bewijs had. De bekentenis tegen de undercoveragent werd door de verdediging uiteraard in twijfel getrokken en verder was er het dna op de schoen... ik wist niet dat er verder nog getuigen waren die wat hebben gezien en ik wist ook niet dat sanil bekend heeft t.o. een vriend van hem.... dat zijn toch wel sterke bewijzen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad. De polonaise is hier al aan de gang terwijl dit slechts de eisen zijn.
Het begin is er in elk geval maar ik hoop dat de rechter er nog een schepje bovenop doet.
Maar dat is dan ook niet per se de vraag. De vraag is of hij verantwoordelijk is voor de dood(slag) van Carlo. Dat hij dna op zijn schoen had betekent niet dat dat dan gelijk maar vaststelt dat hij Carlo dood heeft geschopt. Mede daarom is die rechtszaak ook zo lastig.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:31 schreef TLC het volgende:
het feit dat ze elkaar dekken dat moet ook bestraft wordenquote:Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook niet per se de vraag. De vraag is of hij verantwoordelijk is voor de dood(slag) van Carlo. Dat hij dna op zijn schoen had betekent niet dat dat dan gelijk maar vaststelt dat hij Carlo dood heeft geschopt. Mede daarom is die rechtszaak ook zo lastig.
Je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het feit dat ze elkaar dekken dat moet ook bestraft worden
Niets zeggen, dat wil niet zeggen geen straf
ne klopt, je mag ook je bek houdenquote:Op maandag 17 oktober 2022 20:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.
Dan is er dus geen enkele reden om niet te praten over wat die andere gladiolen hebben uitgevreten.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.
Sanil "ik heb carlo nog nooit gezien" B.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:31 schreef TLC het volgende:
Toch zullen de meeste van deze jongens niet 'van zichzelf' zo gewelddadig zijn en zijn ze waarschijnlijk meegegaan in de groepsdynamiek onder invloed van alcohol. Bij lage straffen (of jeugdrecht) zal de kans op recidive gok ik minimaal zijn (m.u.v. de hoofddaders). De vraag is dan of je het vergeldingselement zwaarder moet laten wegen dan de gevolgen voor de maatschappij ( en voor de jongens en hun familie) op langere termijn. Ik denk overigens dat dat in dit geval wel zou moeten.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:09 schreef qajariaq het volgende:
Hopelijk worden de straffen conform de eis.
Ik denk dat die knullen die langdurig gaan zitten daarna ook geen nor4maal leven voor de boeg hebben. Helaas een grote kans dat het draaideurcriminelen worden. Het leugenachtige gedrag nu is niet erg hoopgevend voor de toekomst.
Hopelijk gaat het leven voor de meelopers nog een positieve wending krijgen. Ook de maatschappij heeft weinig aan mensen die het gevang en de vrijheid in hoog tempo laten afwisselen.
Er zijn 41 getuigen waarbij meerdere getuigen de hoofdverdachten aanwijzen als degene die Carlo in elkaar geslagen hebben. Getuigen onder eed. Als dat al niet meer voldoende zou zijn deze gasten veroordeelt te krijgen. Dan kun je rechtstaat beter opheffen en eigen recht introduceren.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:06 schreef SOG het volgende:
[..]
Nou ja het beeld bij mij en bij vele mensen was toch dat het OM niet veel bewijs had. De bekentenis tegen de undercoveragent werd door de verdediging uiteraard in twijfel getrokken en verder was er het dna op de schoen... ik wist niet dat er verder nog getuigen waren die wat hebben gezien en ik wist ook niet dat sanil bekend heeft t.o. een vriend van hem.... dat zijn toch wel sterke bewijzen.
Mijns inziens is er wel degelijk een patroon te herkennen. Ze zijn die bewuste avond, de hele avond betrokken geweest bij meerdere vechtpartijen. Geen moment heeft 1 van de 9 gedacht, waar zijn we in godsnaam mee bezig? en is afgehaakt. Dit besef kwam de volgende ochtend pas toen bleek dat Carlo klinisch eigenlijk al dood was. Op dat moment wisten ze niet hoe snel ze Spanje moesten verlaten. En ook nu weer blijkt het besef pas te komen bij de strafeis. Bedenk ook dat mede die actie ervoor gezorgt heeft dat zij Spaans strafrecht ontlopen. Onder Spaans strafrecht had Sanil mogelijk 28 jaar mogen gaan brommen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch zullen de meeste van deze jongens niet 'van zichzelf' zo gewelddadig zijn en zijn ze waarschijnlijk meegegaan in de groepsdynamiek onder invloed van alcohol. Bij lage straffen (of jeugdrecht) zal de kans op recidive gok ik minimaal zijn (m.u.v. de hoofddaders). De vraag is dan of je het vergeldingselement zwaarder moet laten wegen dan de gevolgen voor de maatschappij ( en voor de jongens en hun familie) op langere termijn. Ik denk overigens dat dat in dit geval wel zou moeten.
Dat is wat mij betreft dan ook wat er mis is met de wetgeving in Nederland.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook niet per se de vraag. De vraag is of hij verantwoordelijk is voor de dood(slag) van Carlo. Dat hij dna op zijn schoen had betekent niet dat dat dan gelijk maar vaststelt dat hij Carlo dood heeft geschopt. Mede daarom is die rechtszaak ook zo lastig.
Dit is dus niet zo, al een aantal keer besproken in dit topic. Genoeg vergelijkbare zaken en jurisprudentie waarbij niet direct duidelijk is wie de fatale klap gaf. En de daders wel alsnog maximaal gestrafd werden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft dan ook wat er mis is met de wetgeving in Nederland.
Dit soort zaken wordt onnodig ingewikkeld omdat precies duidelijk moet zijn wie, bij toeval, de fatale klap of trap heeft gegeven.
Of nu Jantje of Pietje de fatale klap geeft, zou niet moeten uitmaken. Ieder die bewijsbaar een significante bijdrage had aan het geweld moet mede voor de dood van het slachtoffer verantwoordelijk gehouden kunnen worden, als er niet één duidelijk bovenuit sprong in het gebruikte geweld.
Want als Jantje die harde trap die uiteindelijk tot de dood leidde niet tegen het hoofd gaf maar tegen de borst, dan was Pietje de volgende die trapte en daarmee feitelijk evenveel kans had de uiteindelijk dodelijke trap te geven.
Juist , geen opheldering en durend zwijgen , dan allemaal de maximale strafquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 06:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is dus niet zo, al een aantal keer besproken in dit topic. Genoeg vergelijkbare zaken en jurisprudentie waarbij niet direct duidelijk is wie de fatale klap gaf. En de daders wel alsnog maximaal gestrafd werden.
Wat jij beschrijft gebeurd dus al gewoon in het Nederlands strafrecht.
hij kan altijd nog inpakker in een koekjesfabriek worden over 20 jaarquote:Op maandag 17 oktober 2022 16:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Reken maar dat iemand een stuk basis mist als hij juist die jaren niets kan opbouwen.
https://www.rechtspraak.n(...)lag-op-vriendin.aspxquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 02:53 schreef SOG het volgende:
Wat moet je doen om 15 jaar (de maximale straf voor doodslag) te krijgen? Nog een paar extra lieden kopschoppen op dezelfde avond?
Een VOG stelt niet zoveel voor, zeker als het om geweld gaat, word je voor Fraude veroordeeld, dan heb je een veel groter probleem.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is. Als de straf boven de 6 jaar uitvalt gaan ze die VOG niet krijgen.
Blijft een heel verschil met dood zijn maar die gasten hebben hier hun hele leven terecht last van.
Maar volgens mij ook weer tegenstrijdige verklaringen, ik geloof dat 1 belangrijke getuige had gezegt dat de gene die Carlo tegen het hoofd schopte klein is, terwijl ik meen dat hij 1.90 is.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er zijn wel getuigen die wat anderen ook tekeer hebben zien gaan, zoals RamboDirk oa even terug opsomde. Aan de rechters om te bepalen hoeveel waarde die hebben.
RamboDirk in NWS / Zwaar mishandelde Carlo op Mallorca overleden #14 rip Carlo
Boven de 6 jaar straf wel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 06:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een VOG stelt niet zoveel voor, zeker als het om geweld gaat, word je voor Fraude veroordeeld, dan heb je een veel g
roter probleem.
Nee hoor, je VOG vraag je alleen aan op basis van de werkzaamheden, ga je bij een bank werken dan zal een geweldsdelict geen enkel probleem zijn.quote:
Denk niet dat er vermindering komt, hooguit voor degene die praat en kan bewijzen dat zijn rol kleiner was, en die van een ander groter. Dan zullen er een of meer een hogere straf krijgen, en een of meer een lagere straf. Het totaal aantal jaren zal niet veel veranderen denk ik.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze gaan nu vast wel praten, ik heb dit wel verwacht , allen gedaan ., allen gelijk schuld
en dan komt er voor sommigen een flinke strafvermindering, indien ze het aan kunnen tonen
Als onomstotelijk bewezen had kunnen worden dat hij Carlo had doodgeschopt dan was er wel meer dan 10 jaar geeist tegen hem. Er is bewezen dat ze allemaal schuld hebben aan iets wat tot de dood van Carlo heeft geleid, bij dat iets is tegen Carlo zijn hoofd geschopt, en dat heeft tot de dood geleid. En omdat Sanil DNA op zijn schoen had is de eis tegen hem wat hoger, omdat bij hem als enige er bewijs is dat zijn voet tegen Carlo's huid is gekomen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ze gaat all-in en wil jeugdrecht.quote:Ze pleit voor toepassen adolescentenstrafrecht. Bij jongeren tussen 18 en 23 kan dan het jeugdrecht, met lagere straffen, worden toegepast.
quote:Moeite met reguleren van emoties is kenmerk van adolescent en dat ziet advocaat bij Mees.
ah weer de puzzelstukjesquote:Advocaat was na horen eis 8 jaar 'ietwat van a propos'. Vraagt om puzzelstukjes niet verkeerd te leggen. Advocaat Hof eindigt pleidooi. Onderbreking tot 11.50 uur. Dan reactie OM. Tot zo.
quote:Softe pedagogische aanpak zou beter werken voor Daan dan de hardere aanpak volwassenenstrafrecht.
Schaamteloos.quote:Bij Daan werd een persoonlijkheidsstoornis vastgesteld. Er valt nog te kneden, zegt De Kroon. Jeugdrecht pleit ze voor.
Ach kom nou toch, 8&10 jaar betekent nu 6&8 jaar waarbij je op 2/3e van je straf alweer verlofdagen krijgt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:42 schreef Ronald het volgende:
Sommigen in dit topic doen wel erg makkelijk over de strafeis, alsof het niks is en je zo eventjes je leven weer oppakt nadat je 8 of 10 jaar in de bak hebt gezeten. Dat kon wel eens flink tegenvallen, geen bedrijf zit op een ex-gedetineerde te wachten, zeker niet bij een dodelijk slachtoffer, Eigenlijk blijven alleen de shit baantjes over en dan is het nog lastig om onderdak te vinden etc. En bijna je hele twintiger jaren in gevangenschap doorbrengen hakt er ook wel flink in, mentaal is dat echt een mokerslag, menigeen zou compleet gek worden.
Voor de goede orde, ik heb 0 medelijden met de heren en van mij mogen ze 20 jaar krijgen, maar mijn punt is dat er wel heel makkelijk gedacht wordt over een jarenlange gevangenisstraf.
Ik had het over de impact van een langdurige gevangenisstraf in die cruciale jaren. Ik gun hen die impact van harte.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 06:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij kan altijd nog inpakker in een koekjesfabriek worden over 20 jaar
Carlo kan nooit meer iets, zijn vriendin en ouders idem
Mijn zwager zit zo'n fopstraf uit, die gaat daar de rest van z'n leven last van hebben anders. Je bouwt niks op, niemand wil je nog spreken of zien en als je vrijkomt heb je helemaal geen zin om herrie te schoppen, dan wil je een normaal leven leiden en vanaf dat punt speel je alles op hard mode. Ik vind het ook op lage straffen afstevenen maar je moet het justitieel systeem niet onderschatten qua impact.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, 8&10 jaar betekent nu 6&8 jaar waarbij je op 2/3e van je straf alweer verlofdagen krijgt.
Tel daarbij nog een paar maandjes voorarrest op en het is zelfs nog minder.
Het valt echt wel 100% mee met deze fopstrafjes, zeker gezien het feit dat dit eisen zijn en de rechters ongetwijfeld veel lager gaan straffen. Paar jaartjes brommen, en ze kunnen weer lekker verder met herrie schoppen.
Ik denk dat je nogal anekdotisch te werk gaat hier, want bijna de helft van de criminelen na hun vrijlating gaat gewoon lekker door met herrie trappen:quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:31 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mijn zwager zit zo'n fopstraf uit, die gaat daar de rest van z'n leven last van hebben anders. Je bouwt niks op, niemand wil je nog spreken of zien en als je vrijkomt heb je helemaal geen zin om herrie te schoppen, dan wil je een normaal leven leiden en vanaf dat punt speel je alles op hard mode. Ik vind het ook op lage straffen afstevenen maar je moet het justitieel systeem niet onderschatten qua impact.
Hoop dat ze jankend alles mogen ondergaan![]()
https://www.rijksoverheid(...)verminderen-recidivequote:Het percentage ex-gedetineerden dat binnen 2 jaar na vrijlating opnieuw in de fout gaat is 47%. Na een taakstraf of een reclasseringstoezicht is dat minder: 34%.
Dat zal allemaal wel, ik maak een inschatting van deze specifieke groep herrieschoppers. Die waren niet van plan een life of crime in te gaan, is zo mijn idee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je nogal anekdotisch te werk gaat hier, want bijna de helft van de criminelen na hun vrijlating gaat gewoon lekker door met herrie trappen:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)verminderen-recidive
Uit onderzoeken blijkt ook dat zogenaamd 'hard' straffen doorgaans leidt tot meer recidive en terugval.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je nogal anekdotisch te werk gaat hier, want bijna de helft van de criminelen na hun vrijlating gaat gewoon lekker door met herrie trappen:
[..]
Ik denk dat je enorm onderschat wat het met je doet als je jarenlang je vrijheid kwijt bent.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, 8&10 jaar betekent nu 6&8 jaar waarbij je op 2/3e van je straf alweer verlofdagen krijgt.
Tel daarbij nog een paar maandjes voorarrest op en het is zelfs nog minder.
Het valt echt wel 100% mee met deze fopstrafjes, zeker gezien het feit dat dit eisen zijn en de rechters ongetwijfeld veel lager gaan straffen. Paar jaartjes brommen, en ze kunnen weer lekker verder met herrie schoppen.
Ik bergijrp niet hoe je er toe komt om een jongen van jou leeftijd, die jou niets gedaan heeft tegen het hoofd te schoppen met je schoen , als ie op de grond ligt , welk doel dient datquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:35 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik denk dat je enorm onderschat wat het met je doet als je jarenlang je vrijheid kwijt bent.
Maar nogmaals, ik heb nul medelijden met de heren in kwestie en hoop dat ze langdurig vast komen te zitten.
Nu ben ik wel nieuwsgierig want je krijgt echt niet zomaar zo'n straf. Dan moet je echt wel meer dan een beetje de fout in zijn gegaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:31 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mijn zwager zit zo'n fopstraf uit, die gaat daar de rest van z'n leven last van hebben anders. Je bouwt niks op, niemand wil je nog spreken of zien en als je vrijkomt heb je helemaal geen zin om herrie te schoppen, dan wil je een normaal leven leiden en vanaf dat punt speel je alles op hard mode. Ik vind het ook op lage straffen afstevenen maar je moet het justitieel systeem niet onderschatten qua impact.
Tja maar veel strafbare feiten, waaronder deze, zijn wat mij betreft echt veel te ernstig om met een taakstraf af te doen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Ik vind beide zaken minder grimmig eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 06:29 schreef Raw85 het volgende:
[..]
https://www.rechtspraak.n(...)lag-op-vriendin.aspx
https://www.rechtspraak.n(...)wegens-doodslag.aspx
Allebei nog wel net wat grimmiger.
Hier hard straffen kan juist ook een effectieve boodschap afgeven: Als je je zo misdraagt dat je bewust het risico neemt iemand te doden (dus los van wie in deze specifieke situatie uiteindelijk de fatale schop uitdeelde), kun je erop rekenen dat je gewoon 15 jaar op je bord krijgt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:40 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Uit onderzoeken blijkt ook dat zogenaamd 'hard' straffen doorgaans leidt tot meer recidive en terugval.
Hiermee gezegd hebbende wil ik niet pleiten voor lagere straffen of straffen volgens jeugdrecht. Dat moeten de experts verder maar bepalen.
Nee, de jeugd van morgen leest de krant van vandaag echt nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:19 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Hier hard straffen kan juist ook een effectieve boodschap afgeven: Als je je zo misdraagt dat je bewust het risico neemt iemand te doden (dus los van wie in deze specifieke situatie uiteindelijk de fatale schop uitdeelde), kun je erop rekenen dat je gewoon 15 jaar op je bord krijgt.
Dan denken dit soort (toekomstige) idioten waarschijnlijk 10x extra na voor ze zoiets flikken.
Met vier tot zes liter bier achter de kiezen denken de meeste knullen niet zo ver vooruit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:19 schreef littlemindy het volgende:
Dan denken dit soort (toekomstige) idioten waarschijnlijk 10x extra na voor ze zoiets flikken.
Was dat maar waar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:19 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Het fijne van 15 jaar is dat de rest van de maatschappij dan ff geen last heeft van hun mogelijke onvermogen om zich te beheersen. Dat zou wat mij betreft iets centraler mogen staan bij het uitdelen van straffen, dus niet hoe de veroordeelde verder moet, maar hoe lang we lekker veilig zonder hem verder kunnen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:19 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Hier hard straffen kan juist ook een effectieve boodschap afgeven: Als je je zo misdraagt dat je bewust het risico neemt iemand te doden (dus los van wie in deze specifieke situatie uiteindelijk de fatale schop uitdeelde), kun je erop rekenen dat je gewoon 15 jaar op je bord krijgt.
Helaas is dat bewezen niet effectief. Zelfs de doodstraf schrikt het gros van de daders van ernstige delicten niet af omdat die gepleegd worden in behoorlijke emotie.quote:Dan denken dit soort (toekomstige) idioten waarschijnlijk 10x extra na voor ze zoiets flikken.
Welke onderzoeken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:40 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Uit onderzoeken blijkt ook dat zogenaamd 'hard' straffen doorgaans leidt tot meer recidive en terugval.
Hiermee gezegd hebbende wil ik niet pleiten voor lagere straffen of straffen volgens jeugdrecht. Dat moeten de experts verder maar bepalen.
Tuurlijk niet. Of denk je dat ze nu tijdens het kopschoppen dachten: "Als ik hem per ongeluk dood schop, ga ik maar een jaar of 8 de bak in, dat is het risico wel waard" ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:19 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Het zullen er maar net een paar zijn die zich (nu) wel achter de oren krabben als ze vooraf al zouden bedenken om lekker een avondje te gaan rellen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 10:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Of denk je dat ze nu tijdens het kopschoppen dachten: "Als ik hem per ongeluk dood schop, ga ik maar een jaar of 8 de bak in, dat is het risico wel waard" ?
Wat een vreselijke kneus is dit toch, praatjesmaker. Schuldig als wat.quote:Sanil B. zegt dat hij hoopt op rechtvaardigheid. En hij zegt ook dat als blijkt dat hij onschuldig is, ,,ik geen excuses zal accepteren."
Maar ze lezen online het nieuws ook niet?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, de jeugd van morgen leest de krant van vandaag echt niet
ach gutquote:Knol zegt dat Sanil B. ook bedreigingen krijgt. Ze zegt dat Sanil B. daar nog jaren last van zal houden. Knol wijst erop dat het bij sollicitaties gebruikelijk is om op namen informatie te zoeken. Dan duikt meteen de berichtgeving over deze zaak op.
Ik vind dit toch wel altijd zo’n dooddoener. De meeste mensen gaan ook met vier tot zes liter bier achter de kiezen niet kopschoppen. Waarom? Omdat zij ook wel weten dat iemand dood kan gaan of ernstig gewond kan raken. ‘t Is niet alsof je spontaan geen énkele rem of moraal meer hebt. Ik weet zeker dat we anders aan de lopende band moorden en kopschopdoden ‘door alcohol’ hadden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Met vier tot zes liter bier achter de kiezen denken de meeste knullen niet zo ver vooruit.
Dat hij alleen al denkt dat iemand hem excuses schuldig zou zijn nadat hij veroordeeld is op grond van zijn eigen gedrag zegt ook genoeg.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:10 schreef Rnie het volgende:
Sanil B. zegt dat hij hoopt op rechtvaardigheid. En hij zegt ook dat als blijkt dat hij onschuldig is, ,,ik geen excuses zal accepteren."
Wat wil hij doen dan? De rechter de "kkr" trappen? De arrogantie![]()
Absurd, ja.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat hij alleen al denkt dat iemand hem excuses schuldig zou zijn nadat hij veroordeeld is op grond van zijn eigen gedrag zegt ook genoeg.
Dat zie je inderdaad wel vaker. Typisch tokkiegedrag: eerst vanuit emotie iets doen, vervolgens boos zijn dat een ander daar aangifte tegen doet. Dat gaat er ook nooit meer uit. In elk geval: ik heb het nog nooit gezien.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Absurd, ja.
Ik verbaas me wel eigenlijk, dat hij zo stom is om dit te zeggen. En het klinkt ook alsof hij pisnijdig is. Typisch gedrag van agressieve sukkels. Eerst slaan en dan boos zijn dat er consequenties zijn.
Triest geval.
Wat is het toch met hem en de mensen uit zijn cultuur dat ze altijd alles wat krom is recht proberen te praten? Nooit verantwoordelijkheid nemen, zichzelf als slachtoffer zien. Wanstaltig.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:10 schreef Rnie het volgende:
Sanil B. zegt dat hij hoopt op rechtvaardigheid. En hij zegt ook dat als blijkt dat hij onschuldig is, ,,ik geen excuses zal accepteren."
Wat wil hij doen dan? De rechter de "kkr" trappen? De arrogantie![]()
Iemand die vast zit vragen of hij ervan leert.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:31 schreef Marsenal het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een vreselijke kneus is dit toch, praatjesmaker. Schuldig als wat.
Goed verhaal, wat wil je doen dan?quote:,,ik geen excuses zal accepteren."
Daar heb je gelijk in. Zien we eindelijk wat voor idioot het is ipv het ook nog eens domme zwijgen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
In dit geval alleen maar mooi dat Sanil domme dingen zegt, dat doet z'n zaak hopelijk geen goed. Ik hoop dat hem helemaal flipt in de rechtzaal.
Hij gaat iedereen KAPOT procederen als blijkt dat hij onschuldig is.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:30 schreef Kiwi7 het volgende:
Dus bij zijn laatste zegje in de rechtszaal Sanil niets zegt over het feit dat er iemand is doodgetrapt...
Maar het alleen heeft over zijn eigen hachje zegt wel weer genoeg.
Als he...Als. Niet wanneer maar als.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij gaat iedereen KAPOT procederen als blijkt dat hij onschuldig is.
Gezellige jongen wel.
Ja, de andere 7 verdachten hebben tenminste allemaal eerlijk toegegeven wat er is gebeurd. Het is weer de allochtoon die zich er onderuit probeert te kletsen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat is het toch met hem en de mensen uit zijn cultuur dat ze altijd alles wat krom is recht proberen te praten? Nooit verantwoordelijkheid nemen, zichzelf als slachtoffer zien. Wanstaltig.
Soms is het verstandig om je eigen persoontje niet te veel te beschouwen als de maat der dingen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:29 schreef YebCar het volgende:
[..]
Iemand die vast zit vragen of hij ervan leert.![]()
Nadat hij 3 daagjes vrij is , is hij alles alweer vergeten.....dat is het prachtige van een mens. Je leert nagenoeg niets van je ervaringen.
Dat 'bewezen niet effectief' geldt volgens mij alleen voor bepaalde criminelen en bepaalde criminaliteit.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het fijne van 15 jaar is dat de rest van de maatschappij dan ff geen last heeft van hun mogelijke onvermogen om zich te beheersen. Dat zou wat mij betreft iets centraler mogen staan bij het uitdelen van straffen, dus niet hoe de veroordeelde verder moet, maar hoe lang we lekker veilig zonder hem verder kunnen.
[..]
Helaas is dat bewezen niet effectief. Zelfs de doodstraf schrikt het gros van de daders van ernstige delicten niet af omdat die gepleegd worden in behoorlijke emotie.
Ja dat zeg ik: het geldt voor daden die uit emotie worden gepleegd. In het kort: mensen zijn gewoon zoogdieren en hun geest is niet aangepast aan de aanwezigheid van wapens etc. We zijn niet meegeëvolueerd met hoe onze maatschappij in elkaar zit.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 22:48 schreef jakosi het volgende:
[..]
Dat 'bewezen niet effectief' geldt volgens mij alleen voor bepaalde criminelen en bepaalde criminaliteit.
Eens. Alcohol legt de ware aard van mensen boven. Sommigen worden er gezellig en extraverter van, anderen vervelend, agressief en gewelddadig. Sanil B. lijkt mij een kwaadaardig persoon die zijn ware aard goed weet te verhullen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel altijd zo’n dooddoener. De meeste mensen gaan ook met vier tot zes liter bier achter de kiezen niet kopschoppen. Waarom? Omdat zij ook wel weten dat iemand dood kan gaan of ernstig gewond kan raken. ‘t Is niet alsof je spontaan geen énkele rem of moraal meer hebt. Ik weet zeker dat we anders aan de lopende band moorden en kopschopdoden ‘door alcohol’ hadden.
Maar reken maar dat andere Gooise groepjes uit die regio die herrie trappen op vakantie er wel 2 of 3 tussen zitten die zeggen: rustig man, weet je nog wat er met Carlo/de daders is gebeurd?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik: het geldt voor daden die uit emotie worden gepleegd. In het kort: mensen zijn gewoon zoogdieren en hun geest is niet aangepast aan de aanwezigheid van wapens etc. We zijn niet meegeëvolueerd met hoe onze maatschappij in elkaar zit.
Dus dan krijg je dat mannen (meestal) zo giftig worden dat ze een ander iets aan willen doen en aan het einde stomverbaasd staan te kijken dat ie dood is. Dat mes of dat vuurwapen was er ook ineens.
Daarnaast heeft er niemand ingegrepen (in een stads ingerichte maatschappij, staat ook haaks op hoe we traditioneel samenleven in kleine groepjes) want daar zit een risico aan vast.
Ik maak me daar geen enkele illusie over, eigenlijk. Dit groepje is dit gebeurd maar er zijn duizenden groepjes met zich op vakantie op deze manier misdragende rotjong die nog nooit een grens getrokken hebben gekregen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 07:41 schreef jakosi het volgende:
[..]
Maar reken maar dat andere Gooise groepjes uit die regio die herrie trappen op vakantie er wel 2 of 3 tussen zitten die zeggen: rustig man, weet je nog wat er met Carlo/de daders is gebeurd?
Tokkies gonna tokquote:
Jouw haat jegens mensen met een kleurtje is denk ik het probleem. Ga daar eens aan werken knul.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat is het toch met hem en de mensen uit zijn cultuur dat ze altijd alles wat krom is recht proberen te praten? Nooit verantwoordelijkheid nemen, zichzelf als slachtoffer zien. Wanstaltig.
Hij heeft gewoon een punt, overigens ben jij zelf degene die er huidskleur bijhaalt. Lekker wegkijken, slapjanus.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:51 schreef Deadre het volgende:
[..]
Jouw haat jegens mensen met een kleurtje is denk ik het probleem. Ga daar eens aan werken knul.
Zoals iemand al zei, hebben de andere verdachten al bekend? Of is het eeuwig zwijgen ook een cultuur dingetje van jouw soort?
Welk punt zou dat dan moeten zijn?quote:Op donderdag 10 november 2022 13:13 schreef damsco het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een punt, overigens ben jij zelf degene die er huidskleur bijhaalt. Lekker wegkijken, slapjanus.
Deze discussie anno 2022 nog moeten voerenquote:Op donderdag 10 november 2022 13:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Welk punt zou dat dan moeten zijn?
Welke discussie? Misschien is het handige als je gewoon eens zegt wat je nou eigenlijk bedoelt.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:57 schreef damsco het volgende:
[..]
Deze discussie anno 2022 nog moeten voeren
Vrijspraak.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik schat zo in hoger dan het OM heeft geëist.
Volgens mij zouden ze dan voor doodslag veroordeeld moeten worden en daarbij wordt doodslag sowieso al vaak met minder dan 15 jaar afgedaan.quote:Op vrijdag 11 november 2022 01:14 schreef Rnie het volgende:
Hoe rechtvaardig zou het zijn als Saniel Debiel, Meesje en Heintje alledrie 15 jaar krijgen.
Durf te dromen Rnie.
Ik wil er gewoon nog niet aan denken.quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:37 schreef kale_gehaktbal het volgende:
En in het slechtste (en niet eens onrealistische) geval is het vrijspraak, omdat ze niet vast kunnen stellen wie wat heeft gedaan.
De Rechtspraak - livestreamquote:Op vrijdag 18 november 2022 09:59 schreef Mansjester het volgende:
Is het nog ergens live te volgen? Met stream of liveblog?
Verkeerd gedacht dan, want Bellemoeke zit bij de kruisboogschutter.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
https://twitter.com/SaskiaBelleman doet ook verslag denk ik.
Ook een bijzondere zaak maar ik had toch liever over de Mallorca zaak verslag gegevenquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verkeerd gedacht dan, want Bellemoeke zit bij de kruisboogschutter.
De collega van Saskia twitter erover.quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:59 schreef Mansjester het volgende:
Is het nog ergens live te volgen? Met stream of liveblog?
De eisen, even schaamteloos van Geenstijl gehaald. Eens zien hoe dicht ze bij de eis zullen zitten.quote:Sanil Boughlalah - 10 jaar cel
Mees Telkamp - 8 jaar cel
Hein Busschers - 8 jaar cel
Daan van Stapele - 1,5 jaar cel
Kaan Birinci - 180 dagen cel (93 vw)
Lukas Onrust - 180 dagen cel (162 vw)
Stan Franken - 180 uur schoffelen
Lars van den Hoed - 150 uur schoffelen
Martijn Tibbe - Vrijspraak.
Volgens mij is enkel medeplegen doodslag bewezen zoals ik het net begreep. Dus zal wat lager zijn vermoed ik.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
De eisen, even schaamteloos van Geenstijl gehaald. Eens zien hoe dicht ze bij de eis zullen zitten.
Las dat doodslag niet benoemd is door de rechter.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
De eisen, even schaamteloos van Geenstijl gehaald. Eens zien hoe dicht ze bij de eis zullen zitten.
Ow geen idee, we gaan het zien. Toch alleen maar verliezers, die ouders krijgen hun zoon niet terug en dat crapuul is voor het leven getekend.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij is enkel medeplegen doodslag bewezen zoals ik het net begreep. Dus zal wat lager zijn vermoed ik.
Waarom zou je trouwens iemand vervolgen als OM om vrijspraak te eisen?quote:Martijn Tibbe - Vrijspraak.
Denk dat hij gewoon bij die groep hoorde en aanwezig was, maar dat er geen bewijs was dat die jongen mee heeft gedaan aan het geweld of hij heeft idd niet meegedaan aan het geweld. Dan moet je het toch nog behandelen denk ik, misschien denkt een rechter er anders over.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou je trouwens iemand vervolgen als OM om vrijspraak te eisen?
Gebeurd nog te vaak en zodra het niet slecht afloopt wordt er niks aan gedaan. Paar jaar terug hier een Marokkaanse jongen in elkaar getrapt door 3 gasten, ook kopschoppen. Allemaal niet vervolgd, geen straf niets. Er zou standaard een fikse straf op moeten staan, gewoon poging tot doodslag.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:21 schreef Het_Bokje het volgende:
Geweldmisdrijven in groepsverband
![]()
kopschoppers
Kan nieuwe informatie naar boven zijn gekomen. Of hij heeft gepraat in ruil voor een deal. Who knows.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou je trouwens iemand vervolgen als OM om vrijspraak te eisen?
Verheug je maar nergens op. Gaat maximaal een paar jaar zijn inclusief voorarrest voor de hoofdader(s). En dan zet ik nog hoog in.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ja, dat zie je hier wel inderdaad. Veroordelingen medepleging poging doodslag op Bram.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Gebeurd nog te vaak en zodra het niet slecht afloopt wordt er niks aan gedaan. Paar jaar terug hier een Marokkaanse jongen in elkaar getrapt door 3 gasten, ook kopschoppen. Allemaal niet vervolgd, geen straf niets. Er zou standaard een fikse straf op moeten staan, gewoon poging tot doodslag.
Komt laterquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:24 schreef Gia het volgende:
Gaat dit ook nog over Carlo of is daar al uitspraak over geweest?
begint nu (oh nee, komt nog...)quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:24 schreef Gia het volgende:
Gaat dit ook nog over Carlo of is daar al uitspraak over geweest?
Medeplegen poging doodslag en medeplegen doodslag zijn beiden bewezen begreep ik. Denk toch wel minimaal 6 jaar voor bijvoorbeeld Sanil hoor.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Kan nieuwe informatie naar boven zijn gekomen. Of hij heeft gepraat in ruil voor een deal. Who knows.
[..]
Verheug je maar nergens op .Gaat maximaal een paar jaar zijn inclusief voorarrest voor de hoofdader(s).
nee toch niet? (zometeen)quote:
Wat insinueer je daarmee?quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:25 schreef Gia het volgende:
Lars heeft de rijkste ouders? Komt overal makkelijk weg.
Ik verheug mij nergens op, er wint toch niemand. Er is een jongen dood, die komt nooit meer terug, en wat er ook gebeurd die jongens zullen ooit hun leven weer kunnen oppakken, dat kan Carlo niet. Daarbij een avondje stappen, zuipen en kopschoppen en je zit jaren in de bak, ook niet leuk voor de daders. Er zijn geen winnaars, er is niets om op te verheugen, het enige wat je kan hopen is dat de straffen zo hoog uitvallen dat in de toekomst tuig zich achter de oren krabt om nog te kopschoppen. Ruzie en elkaar tikken geven kan, dat gebeurd gewoon en soms kom je er niet onderuit, maar kappen met de schoppen als iemand op de grond ligt.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Kan nieuwe informatie naar boven zijn gekomen. Of hij heeft gepraat in ruil voor een deal. Who knows.
[..]
Verheug je maar nergens op. Gaat maximaal een paar jaar zijn inclusief voorarrest voor de hoofdader(s). En dan zet ik nog hoog in.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik zie het gezever inzake erg jonge daders, erg veel media-aandacht, erg lang voorarrest, langer straffen heeft geen zin etc. alweer aankomen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Medeplegen poging doodslag en medeplegen doodslag zijn beiden bewezen begreep ik. Denk toch wel minimaal 6 jaar voor bijvoorbeeld Sanil hoor.
Dat is vooralsnog niet de toon van de rechtbank, maar we zullen zien inderdaad. Ik hoop dat je geen gelijk hebt iigquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik zie het gezever inzake erg jonge daders, erg veel media-aandacht etc. alweer aankomen.
Zo klinkt het nu niet en zo klonk het ook tijdens de zittingen niet. Rechtbank had geen hoge pet op van de instelling van deze lui.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik zie het gezever inzake erg jonge daders, erg veel media-aandacht, erg lang voorarrest, langer straffen heeft geen zin etc. alweer aankomen.
Dat baseer je op de eis?quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:25 schreef Gia het volgende:
Dus dat de rechters even op de borrel zijn geweest bij die ouders ofzo?quote:
Nou....Hij heeft bij Bram wel eerst meegedaan, maar toen het erop aan kwam ineens niet meer? Kan er bij mij niet echt in. Een groep is een groep. Waarom zou je eerst meevechten en dan ineens stoppen?quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat baseer je op de eis?
Je doet net alsof het OM maar 150 uur werkstraf eist omdat hij de rijkste ouders zou hebben?
Het komt niet in je op dat hij amper betrokken was bij de vechtpartijen?
Het OM, want ze baseert zich op de eisen van het OM, en na de vrijspraak die het OM voor Martijn eist is Lars degene waar de laagste strafeis voor is neergelegd.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus dat de rechters even op de borrel zijn geweest bij die ouders ofzo?
Whatsapped.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:31 schreef Het_Bokje het volgende:
haha, genaaid door je WhattsApp berichten
end-to-end encryptie wel of niet verbieden?
Verkapte rechteriscorrupt post, misschien moet je je eerst eens verdiepen in de zaak.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:25 schreef Gia het volgende:
Pfff..quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:36 schreef Halcon het volgende:
https://twitter.com/marcelvink888/status/1593538244536422401
Dat is niet zo raar. Dit zijn de individuele tenlasteleggingen. Ze worden wel gewoon veroordeeld voor het medeplegen. Tot nu toe 2x medeplegen poging doodslag bewezen verklaard.quote:
Dat worden een aantal kerstbomen suikerfeesten in de lik.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:43 schreef Drekkoning het volgende:
Rechtbank acht bewezen dat Sanil tegen het hoofd van Carlo heeft getrapt.
Wordt sowieso hoger beroep inderdaad, en hij zal een hoop aan te merken hebben jaquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:48 schreef Leandra het volgende:
Plasman zal vanavond wel weer ergens in een talkshow zitten roepen dat het niet eerlijk is.
"Er is geen bewijs dat hij niet drie keer is gevallen"quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:45 schreef Halcon het volgende:
Drie grote verwondingen aan z'n hoofd. Da's dus niet van verkeerd vallen zoals Peter Piswijf in de media riep.
Hoezo?quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo'n Sanil staat - na hoger beroep - gewoon over 5-7 jaar weer buiten..
Gaan het zien..quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoezo?
Moet de volledige straf uitzitten. Voorarrest is vrij beperkt geweest tot nu toe.
Seniel B en de racistische rechtersquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:52 schreef trein2000 het volgende:
Hein en Mees komen er relatief goed af zo te horen.
Ja die gaat een forse celstraf krijgen, kan niet anders.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
Sanil heeft nu medeplegen doodslag, 2x medeplege poging doodslag, en nog een reeks geweldplegingen aan zijn broek.
quote:Conclusies. Sanil: medeplegen doodslag Carlo, openlijk geweld tegen slachtoffers, medeplegen poging doodslag andere man. Mees: vrijspraak poging doodslag en doodslag. Veroordeling openlijk geweld tegen vrienden Carlo en Carlo zelf. Hein: vrijspraak doodslag Carlo, veroordeling poging doodslag op ander en openlijk geweld. Kaan: openlijk geweld tegen groep Carlo. Daan: openlijk geweld tegen groep Carlo. Stan: openlijk geweld tegen groep Carlo. Lukas: openlijk geweld tegen groep Carlo. Martijn vrijspraak.
Het kan snel gaan... van Levensgenieter naar Celgenieterquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat was toch die 'levensgenieter'?
quote:69.000 euro toegewezen aan ouders Carlo, schadevergoeding.
Nou dan kan Sanil een tikkie gaan sturen aan de rest.quote:
quote:Verdachten worden als volwassenen berecht. Zwaardere straffen dus dan in het jeugdrecht het geval zou zijn.
Die zit de komende jaren in het hok. De rest gaat betalen gok ik maar zo.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou dan kan Sanil een tikkie gaan sturen aan de rest.
Sanil is de enige die veroordeeld is voor medeplegen doodslag. Dus denk dat het volledig op zijn conto komtquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die zit de komende jaren in het hok. De rest gaat betalen gok ik maar zo.
Jammer, hadden samen met Sanil even zwaar gestraft moeten worden.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:52 schreef trein2000 het volgende:
Hein en Mees komen er relatief goed af zo te horen.
quote:Klap in café De Zaak als aanleiding geschetst, maar rechtbank ziet niet in waarom andere slachtoffers later klappen moeten krijgen. En waarom nog later een hele groep in elkaar wordt geslagen. ,,Extreem," wordt het geweld genoemd. Slachtoffer als 'speelbal in het geweld'. ,,Hij werd van alle kanten geslagen en geschopt."
quote:Forse straffen gerechtvaardigd. Poging doodslag als verzwarende omstandigheid. Zouden ze geschrokken zijn? Nee. Weer geweld. Bij Bierexpress. ,,Zonder duidelijke aanleiding." Gedrag vriend Carlo wordt niet als aanleiding gezien. Opmerking of spugen door slachtoffer naar Sanil zou ook geen reden zijn om met 7 man groep aan te vallen.
Tja, het kan niet bewezen worden, dus terecht.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Jammer, hadden samen met Sanil even zwaar gestraft moeten worden.
quote:Strafwaardigheid wordt vergroot door ernstig geweld dat eerder bij Level werd toegepast. Stan was alleen toeschouwer, maar zag gevolgen ook. ,,En toch heeft iedereen zich opnieuw in een gevecht gestort, dit keer met fatale gevolgen. " Onvoorwaardelijke gevangenisstraf volgt.
quote:Ook wat andere slachtoffers deden kan geweld niet verklaren of rechtvaardigen. Uitpraten, verhaal halen, helpen, verdedigen, maar waartegen verdedigd moest worden of wie geholpen? Dat blijkt niet. Uitpraten en verhaal halen dat blijken synoniemen voor vechten. ,,Zonder aanleiding gepleegd, zinloos en extreem uitgaansgeweld."
En terecht, hadden ze maar moeten pratenquote:
De rechter zegt net dat dat expliciet niet meeweegt.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En terecht, hadden ze maar moeten praten
Jammer dat de enige persoon die een beetje vervelend aanwezig is in dit topic iemand met een blauw kleurtje is.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:14 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat de d66-rechters roepers vinden van deze vonnissen
STAAT NA EEN JAAR ALWEER BUITEN BLBLAquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:14 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat de d66-rechters roepers vinden van deze vonnissen
het zijn kleine kutkinderen, alsof je die met u aanspreektquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Stoorzendert het volgende:
Is het normaal dat de rechter de verdachte met jij en je aanspreekt?
Hoezo? Hoeveel users ik niet heb gezien die dachten dat zelfs Sanil alleen maar beetje hoefde te schoffelen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Jammer dat de enige persoon die een beetje vervelend aanwezig is in dit topic iemand met een blauw kleurtje is.
maar wel volwassenenrecht toepassen?quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Solotovski het volgende:
[..]
het zijn kleine kutkinderen, alsof je die met u aanspreekt
Die kkrechter moet respect tonen wollah.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Stoorzendert het volgende:
Is het normaal dat de rechter de verdachte met jij en je aanspreekt?
Ze worden berecht als volwassenen, dus spreek je die toch ook aan als volwassenen?quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Solotovski het volgende:
[..]
het zijn kleine kutkinderen, alsof je die met u aanspreekt
Dat zeg ik niet. Is gewoon een vorm van professionaliteit. Voor de rest boeit het me niet hoe die ratten aangesproken worden. Viel me opquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die kkrechter moet respect tonen wollah.
Klopt, en ook ik was één van die users die fout zat. Dat ontken ik niet, en vergeef mij, gewoon niet zoveel vertrouwen in de rechtstaat. Ik sta ook versteld dat er zo'n zware straffen worden gegeven en ben tevreden dat een rechter dit hard afstraft.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoezo? Hoeveel users ik niet heb gezien die dachten dat zelfs Sanil alleen maar beetje hoefde te schoffelen.
Je denkt dat het aan de rechter zelf ligt? Het ligt aan het bewijs en dat is er, volgens de wet, niks meer en niks minder en dan kan er gestraft worden zoals dat in het wetboek staat.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Klopt, en ook ik was één van die users die fout zat. Dat ontken ik niet, en vergeef mij, gewoon niet zoveel vertrouwen in de rechtstaat. Ik sta ook versteld dat er zo'n zware straffen worden gegeven en ben tevreden dat een rechter dit hard afstraft.
En terecht. Ik kom toch ook mijn gram niet halen ofzoquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Klopt, en ook ik was één van die users die fout zat. Dat ontken ik niet, en vergeef mij, gewoon niet zoveel vertrouwen in de rechtstaat. Ik sta ook versteld dat er zo'n zware straffen worden gegeven en ben tevreden dat een rechter dit hard afstraft.
Ja, factor 3 lager of zo.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoofdverdachten komen er af met een lagere straf dan de eis toch?
(Sanil nog niet bekend)
quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:21 schreef Wereldgozer het volgende:
Sanil komt niet snel meer aan een stageplaats.
quote:Straffen in soortgelijke zaken naar gekeken. Celstraf, lange straf, minder lang dan eis: 7 jaar.
Zitten niet vastquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:24 schreef Bugno3 het volgende:
Met aftrek van het voorarrest staan ze allemaal toch gelijk (of bijna) weer buiten?
die was 10quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:25 schreef StephanL het volgende:
7 jaar. Dan ben ik benieuwd naar de eis van OM
Neequote:Op vrijdag 18 november 2022 11:24 schreef Bugno3 het volgende:
Met aftrek van het voorarrest staan ze allemaal toch gelijk (of bijna) weer buiten?
M.u.v. Sanil Totaaldebiel dan.
Goeie inschattingquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo'n Sanil staat - na hoger beroep - gewoon over 5-7 jaar weer buiten..
Ja, maar heel kort, aantal weken of maanden.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:25 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel al tijd(je) vastgezeten, of niet?
De motivering van de rechter is wel duidelijk, dus het lijkt me voldoende.quote:
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik schat zo in hoger dan het OM heeft geëist.
Dat hele rijkeluiszoontjes verhaal is toch al lang en breed ontkracht?quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Prima onderbouwing van de rechter. Die rijkeluiszoontjes hebben de rest van hun leven last van hun misdaad
Dat gelul over de lage leeftijd van Sanil is wel jammer.
Maar ergens is dat toch ook zo? (vergeldingsdrang)quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:28 schreef trein2000 het volgende:
Een hele hosanna stemming hier, want de rechter is toch zo onafhankelijk en goed want hij legt hogere straffen op.
Maar als er dan eentje, uitstekend gemotiveerd, een paar jaar minder krijgt slaat het meteen om. Dan gaat het je dus niet om de rechtsstaat of de onafhankelijke rechter maar om pure middeleeuwse vergeldingsdrang…
Gelukkig zijn straffen niet alleen ingericht op vergelding.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Maar ergens is dat toch ook zo? (vergeldingsdrang)
je krijgt Carlo er niet mee terug, maar ik denk dat de betrokken slachtoffers/nabestaanden meer 'voldoening' halen uit een straf van 10 jaar, dan van 5 jaar.
Natuurlijk is er vergeldingsdrang maar daarom hebben we ook rechters en een wetboek, zodat we ons niet als neanderthalers gaan gedragen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Maar ergens is dat toch ook zo? (vergeldingsdrang)
je krijgt Carlo er niet mee terug, maar ik denk dat de betrokken slachtoffers/nabestaanden meer 'voldoening' halen uit een straf van 10 jaar, dan van 5 jaar.
Dat is waar, maar vergelding (wat ís dat nou eigenlijk in dit verband?) is toch wel een component? (gewoon de straf an sich, -afgezien dat het een voordeel is dat de maatschappij even geen last van deze sujetten heeft-)quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Gelukkig zijn straffen niet alleen ingericht op vergelding.
Hoger dan geëist. Dus dat zou ik niet zo maar zeggen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Gia het volgende:
Maar Lars. 150 uren schoffelen en 2 maanden voorwaardelijk met een proeftijd, is een flutstraf. Als ik hem was ging ik sws niet in hoger beroep. Die mag in zijn handjes knijpen. Een dergelijke straf wordt al toegekend als je iets (niet eens iemand) behoorlijk vernield o.i.v. alcohol.
Een component ja. Maar ik bemerk hier een bijna ziekelijke fixatie op zo hoog mogelijke straffen. Als het geen levenslang is dan is het een fopstraf. Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Dat zijn precies de emoties waar we de term schandpaal aan te danken hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:34 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dat is waar, maar vergelding (wat ís dat nou eigenlijk in dit verband?) is toch wel een component? (gewoon de straf an sich, -afgezien dat het een voordeel is dat de maatschappij even geen last van deze sujetten heeft-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |