quote:PALMA DE MALLORCA - 15 juli 2021: In Palma de Mallorca ligt een 27-jarige Nederlander in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij werd afgelopen woensdagnacht door andere Nederlanders tegen zijn hoofd getrapt, volgens de Spaanse politie zonder aanleiding.
De Spaanse krant Ultima Hora schrijft dat een groep Nederlandse toeristen begon te vechten in een nachtclub, waar ze vervolgens uit werden gezet. Eenmaal op straat vielen ze andere Nederlandse vakantiegangers aan.
De 27-jarige man die nu in Palma op de intensive care ligt, kreeg schoppen tegen zijn hoofd terwijl hij al op de grond lag. Hij heeft hersenletsel en zijn toestand wordt omschreven als zorgwekkend. Een andere man werd bewusteloos geslagen en drie mensen liepen verwondingen op.
Internationaal arrestatiebevel
De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.
Volledig af? Geen leven meer? In welk land woon jij waar je leven na je twintiger jaren voorbij is?quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:43 schreef Ericr het volgende:
Mooie strafeisen. Dan ben je toch wel volledig af. Iemand dood trappen en nu hebben ze zelf geen leven meer. Eind 20 voordat ze vrij komen als het meezit. Dan heb je toch wel een heel belangrijk stuk van je leven gemist. Tegelijkertijd grote kans dat het tering ventjes blijven maar dat was zonder straf toch al het geval.
Reken maar dat iemand een stuk basis mist als hij juist die jaren niets kan opbouwen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Volledig af? Geen leven meer? In welk land woon jij waar je leven na je twintiger jaren voorbij is?
quote:Alle hoofdverdachten volgens OM schuldig aan dood Carlo Heuvelman, eisen tot 10 jaar cel
Het Openbaar Ministerie (OM) zegt over voldoende bewijs te beschikken dat Sanil B., Mees T. en Hein B. schuldig zijn aan de dodelijke mishandeling van Carlo Heuvelman op Mallorca. Justitie eiste maandag tot tien jaar cel tegen de drie hoofdverdachten. De hoogste strafeis is die tegen Sanil B. Tegen Hein B. en T. is acht jaar geëist.
De drie hoofdverdachten hebben het destijds 27-jarige slachtoffer geslagen en geschopt toen hij op de grond lag, zei de officier van justitie in de rechtbank van Lelystad. "In luttele seconden is het leven uit Carlo getrapt", zei de officier over het geweld in de nacht van 13 op 14 juli 2021.
Het OM baseert de rol van de drie hoofdverdachten in deze zaak op onder meer getuigenverklaringen. Zo gaf een getuige een omschrijving van de jongens die Carlo hebben geslagen en geschopt. "De grootste agressor is een jongen wiens omschrijving naadloos past bij Sanil", aldus het OM.
Ook wees de getuige Sanil B. en Hein B. op een foto aan als degenen die Carlo hebben geschopt. Op een schoen die Sanil B. op Mallorca droeg, is DNA van Carlo gevonden. Het OM concludeert dat het DNA daar is terechtgekomen doordat hij het slachtoffer heeft geschopt.
Het geweld tegen Carlo was niet het enige geweld die nacht. Ook Heuvelmans vrienden werden geslagen en geschopt. Een van hen belandde op de grond en ook hij werd volgens justitie tegen zijn hoofd getrapt. Mees T. zou hem naar de grond hebben geslagen. Hein B. en Sanil B. schopten de man vervolgens tegen het hoofd. Daarom zijn ze volgens justitie schuldig aan poging tot doodslag.
Eerder die nacht vond er ook een gevecht met dezelfde verdachtengroep plaats en ook hier werd een slachtoffer tegen zijn hoofd geschopt. Ook dit wordt Sanil B. aangerekend. Daan van S. zou dit slachtoffer hebben nagetrapt en wordt daarom als medepleger van de poging tot doodslag beschouwd. Tegen hem is achttien maanden geëist, waarvan zes maanden voorwaardelijk.
Sanil reageert aangeslagen op strafeis
Sanil was duidelijk aangeslagen na het horen van zijn strafeis. Hij zei in een eerste reactie geschrokken te zijn en blijft erbij onschuldig te zijn.
Zijn advocaat Peter Plasman noemde de eis "buitenproportioneel". Plasman zal woensdag zijn pleidooi houden. Dinsdag is het de beurt aan de advocaat van T.
Stukje missen van een periode waarin je normaalgesproken bezig bent je basis te leggen is heel wat anders dan 'volledig af' en 'geen leven meer'. Een mens wordt 80 als het even meezit en dat gemiste stukje kan je prima verlaat inhalen. Overdreven dramaqueen dus. Niet dat ik die jaartjes zou willen zitten, maar tegenover een Carlo die nooit meer zijn leven kan leven is het wel wat anders.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Reken maar dat iemand een stuk basis mist als hij juist die jaren niets kan opbouwen.
Termen als 'dramaqueen' e.d. zijn niet echt nodig om je stelling te verdedigen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Stukje missen van een periode waarin je normaalgesproken bezig bent je basis te leggen is heel wat anders dan 'volledig af' en 'geen leven meer'. Een mens wordt 80 als het even meezit en dat gemiste stukje kan je prima verlaat inhalen. Overdreven dramaqueen dus. Niet dat ik die jaartjes zou willen zitten, maar tegenover een Carlo die nooit meer zijn leven kan leven is het wel wat anders.
Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is. Als de straf boven de 6 jaar uitvalt gaan ze die VOG niet krijgen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Stukje missen van een periode waarin je normaalgesproken bezig bent je basis te leggen is heel wat anders dan 'volledig af' en 'geen leven meer'. Een mens wordt 80 als het even meezit en dat gemiste stukje kan je prima verlaat inhalen. Overdreven dramaqueen dus. Niet dat ik die jaartjes zou willen zitten, maar tegenover een Carlo die nooit meer zijn leven kan leven is het wel wat anders.
Natuurlijk is het niks vergeleken met wat Carlo is overkomen. Degene waar jij op reageerde had het denk ik ook wat betreft over "geen leven meer hebben" over dat ze met hun smoel en complete naam in de openbaarheid zijn gebracht. Daarna heeft hij het pas over een belangrijk stuk van hun leven missen. Ik vind dat dus geen overdreven dramaqueen. Ik denk eerder dat jij dingen een beetje verkeerd verbindt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zelf iets beginnen, naar het buitenland verhuizen. Genoeg banen waar geen VOG voor nodig is en VOG gaat over specifieke dingen meestal dus zelfs als je iets hebt geflikt kan je alsnog een VOG krijgen als dat niet van invloed is op het gebied waarin die baan is. Weet niet hoe het zit bij doodslag of wat jij benoemt met bij meer dan 6 jaar.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is. Als de straf boven de 6 jaar uitvalt gaan ze die VOG niet krijgen.
Blijft een heel verschil met dood zijn maar die gasten hebben hier hun hele leven terecht last van.
Eens. Ik heb deze discussie ook al eens gevoerd in dit topic. Deze jongens hebben ook nu gewoon werk gekregen terwijl hun namen nu bekender zijn dan over 8+ jaar. Daarna kunnen ze gewoon hun leven leiden en genieten. Dat is iets wat veel mensen niet kunnen verkroppen. Begrijpelijk, maar het leven van deze gasten is niet 'voorbij' en ze gaan hier (tenzij gewetenswroeging) ook niet hun hele leven lang last van hebben.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zelf iets beginnen, naar het buitenland verhuizen. Genoeg banen waar geen VOG voor nodig is en VOG gaat over specifieke dingen meestal dus zelfs als je iets hebt geflikt kan je alsnog een VOG krijgen als dat niet van invloed is op het gebied waarin die baan is. Weet niet hoe het zit bij doodslag of wat jij benoemt met bij meer dan 6 jaar.
Ze kunnen wellicht niet het pad bewandelen dat ze in gedachten hadden voor ze dit deden, echter na een paar jaren zitten kunnen ze nog heel lang lekker genieten van het leven. Maar dat is misschien niet zo fijn om aan te denken bij mensen die iemand dood hebben getrapt.
juistquote:Op maandag 17 oktober 2022 18:31 schreef TLC het volgende:
Het DNA van het slachtoffer komt niet per ongeluk op iemands zijn schoen.
Veel plezier de komende 10 jaar![]()
Eerst maar eens daadwerkelijk veroordelen.....quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:41 schreef RedFever007 het volgende:
10 jaar, een lachertje! Al die grafmongolen behoren stuk voor stuk 40 jaar opgesloten te worden. Misschien de bijstaanders 10 jaar. Laffe hondenelkaar de de hand boven het hoofd houden.
En daarom hou ik het nog steeds voor mogelijk dat er maar één dader is: die met dat DNA op z'n schoen. En dat die anderen nare rotzakken zijn, maar geen killers. Maar daar sta ik kennelijk alleen in. Het zij zo.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:31 schreef TLC het volgende:
Het DNA van het slachtoffer komt niet per ongeluk op iemands zijn schoen.
Dit soort zelfoverschattende etters is in een bedrijf niet te handhaven. Dat weten ze. Die zien zichzelf dan ook als ondernemers in de dop. Dus die gaan bedrijfjes opzetten, horecatenten uitbaten, de digital-nomad uithangen, allemaal beroepen die geen 'banen' zijn, maar waarin je eigen baasje speelt. En niemand naar je antecedenten vraagt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:32 schreef Ericr het volgende:
Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is.
Er zijn wel getuigen die wat anderen ook tekeer hebben zien gaan, zoals RamboDirk oa even terug opsomde. Aan de rechters om te bepalen hoeveel waarde die hebben.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:50 schreef Kromo het volgende:
[..]
En daarom hou ik het nog steeds voor mogelijk dat er maar één dader is: die met dat DNA op z'n schoen. En dat die anderen nare rotzakken zijn, maar geen killers. Maar daar sta ik kennelijk alleen in. Het zij zo.
Inderdaad. De polonaise is hier al aan de gang terwijl dit slechts de eisen zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:50 schreef jakosi het volgende:
[..]
Eerst maar eens daadwerkelijk veroordelen.....
ze gaan nu vast wel praten, ik heb dit wel verwacht , allen gedaan ., allen gelijk schuldquote:Op maandag 17 oktober 2022 18:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Idd.. Het kan zijn dat ze op latere leeftijd misschien mentaal last krijgen van wat ze hebben gedaan. Maar van buitenaf zullen ze weinig problemen krijgen. Ze zijn nog jong, dus alle tijd om een leven op te bouwen.
Ik hoop dat bewijsvoering vanuit OM volstaat. Lijken nu, bij gebrek aan beter, vooral veel aannames enzo te zijn. Was een lastige puzzel zeiden ze al.
Hopelijk trapt een advocaat er niet makkelijk doorheen. Een hoger beroep zal sowieso wel volgen.
nee 10 jaar is een totale ramp op die leeftijdquote:Op maandag 17 oktober 2022 18:41 schreef RedFever007 het volgende:
10 jaar, een lachertje! Al die grafmongolen behoren stuk voor stuk 40 jaar opgesloten te worden. Misschien de bijstaanders 10 jaar. Laffe hondenelkaar de de hand boven het hoofd houden.
die anderen moeten gaan pratenquote:Hein, Sanil, Mees worden beschreven als jongens die trapten naar Carlo. Door deze getuige.
Nou ja het beeld bij mij en bij vele mensen was toch dat het OM niet veel bewijs had. De bekentenis tegen de undercoveragent werd door de verdediging uiteraard in twijfel getrokken en verder was er het dna op de schoen... ik wist niet dat er verder nog getuigen waren die wat hebben gezien en ik wist ook niet dat sanil bekend heeft t.o. een vriend van hem.... dat zijn toch wel sterke bewijzen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad. De polonaise is hier al aan de gang terwijl dit slechts de eisen zijn.
Het begin is er in elk geval maar ik hoop dat de rechter er nog een schepje bovenop doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |