Maar dat is dan ook niet per se de vraag. De vraag is of hij verantwoordelijk is voor de dood(slag) van Carlo. Dat hij dna op zijn schoen had betekent niet dat dat dan gelijk maar vaststelt dat hij Carlo dood heeft geschopt. Mede daarom is die rechtszaak ook zo lastig.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:31 schreef TLC het volgende:
Het DNA van het slachtoffer komt niet per ongeluk op iemands zijn schoen.
Veel plezier de komende 10 jaar![]()
het feit dat ze elkaar dekken dat moet ook bestraft wordenquote:Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook niet per se de vraag. De vraag is of hij verantwoordelijk is voor de dood(slag) van Carlo. Dat hij dna op zijn schoen had betekent niet dat dat dan gelijk maar vaststelt dat hij Carlo dood heeft geschopt. Mede daarom is die rechtszaak ook zo lastig.
Je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het feit dat ze elkaar dekken dat moet ook bestraft worden
Niets zeggen, dat wil niet zeggen geen straf
ne klopt, je mag ook je bek houdenquote:Op maandag 17 oktober 2022 20:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.
Dan is er dus geen enkele reden om niet te praten over wat die andere gladiolen hebben uitgevreten.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.
Sanil "ik heb carlo nog nooit gezien" B.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:31 schreef TLC het volgende:
Het DNA van het slachtoffer komt niet per ongeluk op iemands zijn schoen.
Veel plezier de komende 10 jaar![]()
Toch zullen de meeste van deze jongens niet 'van zichzelf' zo gewelddadig zijn en zijn ze waarschijnlijk meegegaan in de groepsdynamiek onder invloed van alcohol. Bij lage straffen (of jeugdrecht) zal de kans op recidive gok ik minimaal zijn (m.u.v. de hoofddaders). De vraag is dan of je het vergeldingselement zwaarder moet laten wegen dan de gevolgen voor de maatschappij ( en voor de jongens en hun familie) op langere termijn. Ik denk overigens dat dat in dit geval wel zou moeten.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:09 schreef qajariaq het volgende:
Hopelijk worden de straffen conform de eis.
Ik denk dat die knullen die langdurig gaan zitten daarna ook geen nor4maal leven voor de boeg hebben. Helaas een grote kans dat het draaideurcriminelen worden. Het leugenachtige gedrag nu is niet erg hoopgevend voor de toekomst.
Hopelijk gaat het leven voor de meelopers nog een positieve wending krijgen. Ook de maatschappij heeft weinig aan mensen die het gevang en de vrijheid in hoog tempo laten afwisselen.
Er zijn 41 getuigen waarbij meerdere getuigen de hoofdverdachten aanwijzen als degene die Carlo in elkaar geslagen hebben. Getuigen onder eed. Als dat al niet meer voldoende zou zijn deze gasten veroordeelt te krijgen. Dan kun je rechtstaat beter opheffen en eigen recht introduceren.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:06 schreef SOG het volgende:
[..]
Nou ja het beeld bij mij en bij vele mensen was toch dat het OM niet veel bewijs had. De bekentenis tegen de undercoveragent werd door de verdediging uiteraard in twijfel getrokken en verder was er het dna op de schoen... ik wist niet dat er verder nog getuigen waren die wat hebben gezien en ik wist ook niet dat sanil bekend heeft t.o. een vriend van hem.... dat zijn toch wel sterke bewijzen.
Mijns inziens is er wel degelijk een patroon te herkennen. Ze zijn die bewuste avond, de hele avond betrokken geweest bij meerdere vechtpartijen. Geen moment heeft 1 van de 9 gedacht, waar zijn we in godsnaam mee bezig? en is afgehaakt. Dit besef kwam de volgende ochtend pas toen bleek dat Carlo klinisch eigenlijk al dood was. Op dat moment wisten ze niet hoe snel ze Spanje moesten verlaten. En ook nu weer blijkt het besef pas te komen bij de strafeis. Bedenk ook dat mede die actie ervoor gezorgt heeft dat zij Spaans strafrecht ontlopen. Onder Spaans strafrecht had Sanil mogelijk 28 jaar mogen gaan brommen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch zullen de meeste van deze jongens niet 'van zichzelf' zo gewelddadig zijn en zijn ze waarschijnlijk meegegaan in de groepsdynamiek onder invloed van alcohol. Bij lage straffen (of jeugdrecht) zal de kans op recidive gok ik minimaal zijn (m.u.v. de hoofddaders). De vraag is dan of je het vergeldingselement zwaarder moet laten wegen dan de gevolgen voor de maatschappij ( en voor de jongens en hun familie) op langere termijn. Ik denk overigens dat dat in dit geval wel zou moeten.
Dat is wat mij betreft dan ook wat er mis is met de wetgeving in Nederland.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook niet per se de vraag. De vraag is of hij verantwoordelijk is voor de dood(slag) van Carlo. Dat hij dna op zijn schoen had betekent niet dat dat dan gelijk maar vaststelt dat hij Carlo dood heeft geschopt. Mede daarom is die rechtszaak ook zo lastig.
Dit is dus niet zo, al een aantal keer besproken in dit topic. Genoeg vergelijkbare zaken en jurisprudentie waarbij niet direct duidelijk is wie de fatale klap gaf. En de daders wel alsnog maximaal gestrafd werden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft dan ook wat er mis is met de wetgeving in Nederland.
Dit soort zaken wordt onnodig ingewikkeld omdat precies duidelijk moet zijn wie, bij toeval, de fatale klap of trap heeft gegeven.
Of nu Jantje of Pietje de fatale klap geeft, zou niet moeten uitmaken. Ieder die bewijsbaar een significante bijdrage had aan het geweld moet mede voor de dood van het slachtoffer verantwoordelijk gehouden kunnen worden, als er niet één duidelijk bovenuit sprong in het gebruikte geweld.
Want als Jantje die harde trap die uiteindelijk tot de dood leidde niet tegen het hoofd gaf maar tegen de borst, dan was Pietje de volgende die trapte en daarmee feitelijk evenveel kans had de uiteindelijk dodelijke trap te geven.
Juist , geen opheldering en durend zwijgen , dan allemaal de maximale strafquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 06:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is dus niet zo, al een aantal keer besproken in dit topic. Genoeg vergelijkbare zaken en jurisprudentie waarbij niet direct duidelijk is wie de fatale klap gaf. En de daders wel alsnog maximaal gestrafd werden.
Wat jij beschrijft gebeurd dus al gewoon in het Nederlands strafrecht.
hij kan altijd nog inpakker in een koekjesfabriek worden over 20 jaarquote:Op maandag 17 oktober 2022 16:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Reken maar dat iemand een stuk basis mist als hij juist die jaren niets kan opbouwen.
https://www.rechtspraak.n(...)lag-op-vriendin.aspxquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 02:53 schreef SOG het volgende:
Wat moet je doen om 15 jaar (de maximale straf voor doodslag) te krijgen? Nog een paar extra lieden kopschoppen op dezelfde avond?
Een VOG stelt niet zoveel voor, zeker als het om geweld gaat, word je voor Fraude veroordeeld, dan heb je een veel groter probleem.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is. Als de straf boven de 6 jaar uitvalt gaan ze die VOG niet krijgen.
Blijft een heel verschil met dood zijn maar die gasten hebben hier hun hele leven terecht last van.
Maar volgens mij ook weer tegenstrijdige verklaringen, ik geloof dat 1 belangrijke getuige had gezegt dat de gene die Carlo tegen het hoofd schopte klein is, terwijl ik meen dat hij 1.90 is.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er zijn wel getuigen die wat anderen ook tekeer hebben zien gaan, zoals RamboDirk oa even terug opsomde. Aan de rechters om te bepalen hoeveel waarde die hebben.
RamboDirk in NWS / Zwaar mishandelde Carlo op Mallorca overleden #14 rip Carlo
Boven de 6 jaar straf wel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 06:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een VOG stelt niet zoveel voor, zeker als het om geweld gaat, word je voor Fraude veroordeeld, dan heb je een veel g
roter probleem.
Nee hoor, je VOG vraag je alleen aan op basis van de werkzaamheden, ga je bij een bank werken dan zal een geweldsdelict geen enkel probleem zijn.quote:
Denk niet dat er vermindering komt, hooguit voor degene die praat en kan bewijzen dat zijn rol kleiner was, en die van een ander groter. Dan zullen er een of meer een hogere straf krijgen, en een of meer een lagere straf. Het totaal aantal jaren zal niet veel veranderen denk ik.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze gaan nu vast wel praten, ik heb dit wel verwacht , allen gedaan ., allen gelijk schuld
en dan komt er voor sommigen een flinke strafvermindering, indien ze het aan kunnen tonen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |