abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:22:33 #1
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206353584
quote:
PALMA DE MALLORCA - 15 juli 2021: In Palma de Mallorca ligt een 27-jarige Nederlander in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij werd afgelopen woensdagnacht door andere Nederlanders tegen zijn hoofd getrapt, volgens de Spaanse politie zonder aanleiding.

De Spaanse krant Ultima Hora schrijft dat een groep Nederlandse toeristen begon te vechten in een nachtclub, waar ze vervolgens uit werden gezet. Eenmaal op straat vielen ze andere Nederlandse vakantiegangers aan.

De 27-jarige man die nu in Palma op de intensive care ligt, kreeg schoppen tegen zijn hoofd terwijl hij al op de grond lag. Hij heeft hersenletsel en zijn toestand wordt omschreven als zorgwekkend. Een andere man werd bewusteloos geslagen en drie mensen liepen verwondingen op.

Internationaal arrestatiebevel

De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.

Strafzaken

Zaak informatie
https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rechtszaken/Mallorcazaak

Verdachten
Sanil B. (19) - Hein B. (18) - Mees T. (18) - Kaan B. (19) - Daan van S. (18) - Lukas O. (18) - Stan F. (18) - Lars van den H. (19) - Martijn T. (18)
* in bold zijn hoofdverdachten

Agenda

Live rechtbankverslagen
https://twitter.com/marcelvink888
https://twitter.com/MaartenKolsloot
https://twitter.com/SaskiaBelleman
https://twitter.com/maschadejong

Liveblog lokale krant
https://m.gooieneemlander(...)l&utm_source=twitter

Podcasts
Listen to Grote Verhalen: De Zaak Mallorca on Spotify.

Belangrijkste update 17 oktober 2022:
Het OM heeft de volgende strafeis.

- Sanil B. 10 jaar gevangenisstraf
- Mees T. 8 jaar gevangenisstraf
- Hein B. 8 jaar. gevangenisstraf
- Daan van S. 1,5 jaar gevangenisstraf
- Kaan B. 180 dagen (93vw) gevangenisstraf
- Lukas O. 180 dagen (162vw) gevangenisstraf

- Stan F. 180 uur taakstraf
- Lars van den H. 180 uur taakstraf
- Martijn T. vrijspraak

Hier verder.

[ Bericht 3% gewijzigd door RamboDirk op 17-10-2022 17:03:12 ]
pi_206353721
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 15:43 schreef Ericr het volgende:
Mooie strafeisen. Dan ben je toch wel volledig af. Iemand dood trappen en nu hebben ze zelf geen leven meer. Eind 20 voordat ze vrij komen als het meezit. Dan heb je toch wel een heel belangrijk stuk van je leven gemist. Tegelijkertijd grote kans dat het tering ventjes blijven maar dat was zonder straf toch al het geval.
Volledig af? Geen leven meer? In welk land woon jij waar je leven na je twintiger jaren voorbij is?
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:56:54 #3
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206353880
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:34 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Volledig af? Geen leven meer? In welk land woon jij waar je leven na je twintiger jaren voorbij is?
Reken maar dat iemand een stuk basis mist als hij juist die jaren niets kan opbouwen.
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:57:27 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206353883
quote:
Alle hoofdverdachten volgens OM schuldig aan dood Carlo Heuvelman, eisen tot 10 jaar cel

Het Openbaar Ministerie (OM) zegt over voldoende bewijs te beschikken dat Sanil B., Mees T. en Hein B. schuldig zijn aan de dodelijke mishandeling van Carlo Heuvelman op Mallorca. Justitie eiste maandag tot tien jaar cel tegen de drie hoofdverdachten. De hoogste strafeis is die tegen Sanil B. Tegen Hein B. en T. is acht jaar geëist.

De drie hoofdverdachten hebben het destijds 27-jarige slachtoffer geslagen en geschopt toen hij op de grond lag, zei de officier van justitie in de rechtbank van Lelystad. "In luttele seconden is het leven uit Carlo getrapt", zei de officier over het geweld in de nacht van 13 op 14 juli 2021.

Het OM baseert de rol van de drie hoofdverdachten in deze zaak op onder meer getuigenverklaringen. Zo gaf een getuige een omschrijving van de jongens die Carlo hebben geslagen en geschopt. "De grootste agressor is een jongen wiens omschrijving naadloos past bij Sanil", aldus het OM.

Ook wees de getuige Sanil B. en Hein B. op een foto aan als degenen die Carlo hebben geschopt. Op een schoen die Sanil B. op Mallorca droeg, is DNA van Carlo gevonden. Het OM concludeert dat het DNA daar is terechtgekomen doordat hij het slachtoffer heeft geschopt.

Het geweld tegen Carlo was niet het enige geweld die nacht. Ook Heuvelmans vrienden werden geslagen en geschopt. Een van hen belandde op de grond en ook hij werd volgens justitie tegen zijn hoofd getrapt. Mees T. zou hem naar de grond hebben geslagen. Hein B. en Sanil B. schopten de man vervolgens tegen het hoofd. Daarom zijn ze volgens justitie schuldig aan poging tot doodslag.

Eerder die nacht vond er ook een gevecht met dezelfde verdachtengroep plaats en ook hier werd een slachtoffer tegen zijn hoofd geschopt. Ook dit wordt Sanil B. aangerekend. Daan van S. zou dit slachtoffer hebben nagetrapt en wordt daarom als medepleger van de poging tot doodslag beschouwd. Tegen hem is achttien maanden geëist, waarvan zes maanden voorwaardelijk.

Sanil reageert aangeslagen op strafeis
Sanil was duidelijk aangeslagen na het horen van zijn strafeis. Hij zei in een eerste reactie geschrokken te zijn en blijft erbij onschuldig te zijn.

Zijn advocaat Peter Plasman noemde de eis "buitenproportioneel". Plasman zal woensdag zijn pleidooi houden. Dinsdag is het de beurt aan de advocaat van T.
pi_206354014
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Reken maar dat iemand een stuk basis mist als hij juist die jaren niets kan opbouwen.
Stukje missen van een periode waarin je normaalgesproken bezig bent je basis te leggen is heel wat anders dan 'volledig af' en 'geen leven meer'. Een mens wordt 80 als het even meezit en dat gemiste stukje kan je prima verlaat inhalen. Overdreven dramaqueen dus. Niet dat ik die jaartjes zou willen zitten, maar tegenover een Carlo die nooit meer zijn leven kan leven is het wel wat anders.
  maandag 17 oktober 2022 @ 17:24:52 #6
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206354090
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:16 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Stukje missen van een periode waarin je normaalgesproken bezig bent je basis te leggen is heel wat anders dan 'volledig af' en 'geen leven meer'. Een mens wordt 80 als het even meezit en dat gemiste stukje kan je prima verlaat inhalen. Overdreven dramaqueen dus. Niet dat ik die jaartjes zou willen zitten, maar tegenover een Carlo die nooit meer zijn leven kan leven is het wel wat anders.
Termen als 'dramaqueen' e.d. zijn niet echt nodig om je stelling te verdedigen.
En met je laatste zin ben ik het absoluut eens...
pi_206354177
quote:

[..]
Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is. Als de straf boven de 6 jaar uitvalt gaan ze die VOG niet krijgen.

Blijft een heel verschil met dood zijn maar die gasten hebben hier hun hele leven terecht last van.
  maandag 17 oktober 2022 @ 17:33:29 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206354179
quote:

[..]
Natuurlijk is het niks vergeleken met wat Carlo is overkomen. Degene waar jij op reageerde had het denk ik ook wat betreft over "geen leven meer hebben" over dat ze met hun smoel en complete naam in de openbaarheid zijn gebracht. Daarna heeft hij het pas over een belangrijk stuk van hun leven missen. Ik vind dat dus geen overdreven dramaqueen. Ik denk eerder dat jij dingen een beetje verkeerd verbindt.
pi_206354360
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:32 schreef Ericr het volgende:

[..]
Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is. Als de straf boven de 6 jaar uitvalt gaan ze die VOG niet krijgen.

Blijft een heel verschil met dood zijn maar die gasten hebben hier hun hele leven terecht last van.
Zelf iets beginnen, naar het buitenland verhuizen. Genoeg banen waar geen VOG voor nodig is en VOG gaat over specifieke dingen meestal dus zelfs als je iets hebt geflikt kan je alsnog een VOG krijgen als dat niet van invloed is op het gebied waarin die baan is. Weet niet hoe het zit bij doodslag of wat jij benoemt met bij meer dan 6 jaar.

Ze kunnen wellicht niet het pad bewandelen dat ze in gedachten hadden voor ze dit deden, echter na een paar jaren zitten kunnen ze nog heel lang lekker genieten van het leven. Maar dat is misschien niet zo fijn om aan te denken bij mensen die iemand dood hebben getrapt.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 17 oktober 2022 @ 18:03:08 #10
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206354515
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:49 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zelf iets beginnen, naar het buitenland verhuizen. Genoeg banen waar geen VOG voor nodig is en VOG gaat over specifieke dingen meestal dus zelfs als je iets hebt geflikt kan je alsnog een VOG krijgen als dat niet van invloed is op het gebied waarin die baan is. Weet niet hoe het zit bij doodslag of wat jij benoemt met bij meer dan 6 jaar.

Ze kunnen wellicht niet het pad bewandelen dat ze in gedachten hadden voor ze dit deden, echter na een paar jaren zitten kunnen ze nog heel lang lekker genieten van het leven. Maar dat is misschien niet zo fijn om aan te denken bij mensen die iemand dood hebben getrapt.
Eens. Ik heb deze discussie ook al eens gevoerd in dit topic. Deze jongens hebben ook nu gewoon werk gekregen terwijl hun namen nu bekender zijn dan over 8+ jaar. Daarna kunnen ze gewoon hun leven leiden en genieten. Dat is iets wat veel mensen niet kunnen verkroppen. Begrijpelijk, maar het leven van deze gasten is niet 'voorbij' en ze gaan hier (tenzij gewetenswroeging) ook niet hun hele leven lang last van hebben.

VOG is inderdaad afhankelijk van je sector én als je onder de 23 bent kijken ze ook maar 2 jaar terug, tenzij veroordeling voor heftige geweldsdelicten. Sanil, Mees en die ander zullen dus iets langer een issue kunnen hebben met VOG maar het ligt eraan of ze die überhaupt nodig gaan hebben. En zelfs dan geldt er nog een bepaalde termijn waarin ze terugkijken. Dat mensen daadwerkelijk denken dat deze gasten nog vaak de consequenties van hun daden zullen ondervinden over bijvoorbeeld 20 of 30 jaar verbaast me echt. Wat ik zei: die gasten hebben nu ook gewoon een baan gekregen, studie aan het doen, etc.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 17 oktober 2022 @ 18:26:15 #11
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_206354750
Idd.. Het kan zijn dat ze op latere leeftijd misschien mentaal last krijgen van wat ze hebben gedaan. Maar van buitenaf zullen ze weinig problemen krijgen. Ze zijn nog jong, dus alle tijd om een leven op te bouwen.

Ik hoop dat bewijsvoering vanuit OM volstaat. Lijken nu, bij gebrek aan beter, vooral veel aannames enzo te zijn. Was een lastige puzzel zeiden ze al.

Hopelijk trapt een advocaat er niet makkelijk doorheen. Een hoger beroep zal sowieso wel volgen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_206354817
Het DNA van het slachtoffer komt niet per ongeluk op iemands zijn schoen.

Veel plezier de komende 10 jaar :W ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 17 oktober 2022 @ 18:37:31 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206354885
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:31 schreef TLC het volgende:

juist

Ik was ff bang dat ze door het afgesproken zwijgen er met een sisser af zouden komen

laat ze nu dan maar eens gaan praten in de gevnagenis

dan kunnen ze om een herziening voor sommigen vragen over 3 jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 17 oktober 2022 @ 18:41:33 #14
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206354919
10 jaar, een lachertje! Al die grafmongolen behoren stuk voor stuk 40 jaar opgesloten te worden. Misschien de bijstaanders 10 jaar. Laffe honden :r elkaar de de hand boven het hoofd houden.
pi_206354990
Gaan zij zich ooit nog realiseren dat zulke achterlijke acties consequenties heeft of blijven ze voornamelijk boos omdat ze straf krijgen?
pi_206355002
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:41 schreef RedFever007 het volgende:
10 jaar, een lachertje! Al die grafmongolen behoren stuk voor stuk 40 jaar opgesloten te worden. Misschien de bijstaanders 10 jaar. Laffe honden :r elkaar de de hand boven het hoofd houden.
Eerst maar eens daadwerkelijk veroordelen.....
pi_206355012
quote:

En daarom hou ik het nog steeds voor mogelijk dat er maar één dader is: die met dat DNA op z'n schoen. En dat die anderen nare rotzakken zijn, maar geen killers. Maar daar sta ik kennelijk alleen in. Het zij zo.
pi_206355041
Alweer?
U MAD?
pi_206355184
quote:

Ik wens ze succes met het vinden van een normale baan. Wordt in ieder geval geen baan waarbij een VOG nodig is.

Dit soort zelfoverschattende etters is in een bedrijf niet te handhaven. Dat weten ze. Die zien zichzelf dan ook als ondernemers in de dop. Dus die gaan bedrijfjes opzetten, horecatenten uitbaten, de digital-nomad uithangen, allemaal beroepen die geen 'banen' zijn, maar waarin je eigen baasje speelt. En niemand naar je antecedenten vraagt.
pi_206355187
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:50 schreef Kromo het volgende:

[..]
En daarom hou ik het nog steeds voor mogelijk dat er maar één dader is: die met dat DNA op z'n schoen. En dat die anderen nare rotzakken zijn, maar geen killers. Maar daar sta ik kennelijk alleen in. Het zij zo.
Er zijn wel getuigen die wat anderen ook tekeer hebben zien gaan, zoals RamboDirk oa even terug opsomde. Aan de rechters om te bepalen hoeveel waarde die hebben.

RamboDirk in NWS / Zwaar mishandelde Carlo op Mallorca overleden #14 rip Carlo
pi_206355316
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:50 schreef jakosi het volgende:

[..]
Eerst maar eens daadwerkelijk veroordelen.....
Inderdaad. De polonaise is hier al aan de gang terwijl dit slechts de eisen zijn.
Het begin is er in elk geval maar ik hoop dat de rechter er nog een schepje bovenop doet.
-
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:22:25 #22
323876 michaelmoore
pi_206355356
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Idd.. Het kan zijn dat ze op latere leeftijd misschien mentaal last krijgen van wat ze hebben gedaan. Maar van buitenaf zullen ze weinig problemen krijgen. Ze zijn nog jong, dus alle tijd om een leven op te bouwen.

Ik hoop dat bewijsvoering vanuit OM volstaat. Lijken nu, bij gebrek aan beter, vooral veel aannames enzo te zijn. Was een lastige puzzel zeiden ze al.

Hopelijk trapt een advocaat er niet makkelijk doorheen. Een hoger beroep zal sowieso wel volgen.
ze gaan nu vast wel praten, ik heb dit wel verwacht , allen gedaan ., allen gelijk schuld

en dan komt er voor sommigen een flinke strafvermindering, indien ze het aan kunnen tonen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:23:03 #23
323876 michaelmoore
pi_206355364
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:41 schreef RedFever007 het volgende:
nee 10 jaar is een totale ramp op die leeftijd

quote:
Hein, Sanil, Mees worden beschreven als jongens die trapten naar Carlo. Door deze getuige.
die anderen moeten gaan praten
pi_206356128
Had niet verwacht dat het bewijs zo hard was.. toch wel getuigen dus die wel degelijk wat gezien hebben plus getuige waar sanil b het tegen heeft bekend (een vriend) plus het dna op de schoen. Plus bekentenis tegen undercoveragent. Lijkt toch een zaak die rond is... dus doodslag carlo plus poging doodslag op andere lieden. Vind ik 10 jaar nog best weinig eigk (na 8 jaar mogelijk v.i.)...

En ik lees dat die sanil in de rechtbank had gezegd dat ie juist de agenten op de schoenen had gewezen die hij die avond aan had, maar dat bleek dus ook kwats te zijn _O- hij heeft ze juist gewezen op schoenen die die niet aan had op die avond (aldus het OM).

10 jaar is geen fopstraf maar als je iemand dood schopt (doodslag) en meerdere kopschoppen uitdeelt (pogingen doodslag) mocht het van mij wel forser. Over 8 jaar v.i. minus voorarrest... is ie 28 denk ik als ie vrij is. Heel zn leven nog voor hem. Redelijk bizar.
pi_206356239
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:17 schreef quo_ het volgende:

[..]
Inderdaad. De polonaise is hier al aan de gang terwijl dit slechts de eisen zijn.
Het begin is er in elk geval maar ik hoop dat de rechter er nog een schepje bovenop doet.
Nou ja het beeld bij mij en bij vele mensen was toch dat het OM niet veel bewijs had. De bekentenis tegen de undercoveragent werd door de verdediging uiteraard in twijfel getrokken en verder was er het dna op de schoen... ik wist niet dat er verder nog getuigen waren die wat hebben gezien en ik wist ook niet dat sanil bekend heeft t.o. een vriend van hem.... dat zijn toch wel sterke bewijzen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 17 oktober 2022 @ 20:07:12 #26
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206356249
quote:

Maar dat is dan ook niet per se de vraag. De vraag is of hij verantwoordelijk is voor de dood(slag) van Carlo. Dat hij dna op zijn schoen had betekent niet dat dat dan gelijk maar vaststelt dat hij Carlo dood heeft geschopt. Mede daarom is die rechtszaak ook zo lastig.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_206356300
Hopelijk worden de straffen conform de eis.

Ik denk dat die knullen die langdurig gaan zitten daarna ook geen nor4maal leven voor de boeg hebben. Helaas een grote kans dat het draaideurcriminelen worden. Het leugenachtige gedrag nu is niet erg hoopgevend voor de toekomst.

Hopelijk gaat het leven voor de meelopers nog een positieve wending krijgen. Ook de maatschappij heeft weinig aan mensen die het gevang en de vrijheid in hoog tempo laten afwisselen.
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:09:12 #28
323876 michaelmoore
pi_206356302
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Maar dat is dan ook niet per se de vraag. De vraag is of hij verantwoordelijk is voor de dood(slag) van Carlo. Dat hij dna op zijn schoen had betekent niet dat dat dan gelijk maar vaststelt dat hij Carlo dood heeft geschopt. Mede daarom is die rechtszaak ook zo lastig.
het feit dat ze elkaar dekken dat moet ook bestraft worden

Niets zeggen, dat wil niet zeggen geen straf
pi_206356332
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het feit dat ze elkaar dekken dat moet ook bestraft worden

Niets zeggen, dat wil niet zeggen geen straf
Je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:11:40 #30
323876 michaelmoore
pi_206356367
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:10 schreef qajariaq het volgende:

[..]
ne klopt, je mag ook je bek houden
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:16:41 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206356472
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:10 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dan is er dus geen enkele reden om niet te praten over wat die andere gladiolen hebben uitgevreten.
pi_206356528
quote:

Sanil "ik heb carlo nog nooit gezien" B.
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:32:56 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206356668
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:09 schreef qajariaq het volgende:
Hopelijk worden de straffen conform de eis.

Ik denk dat die knullen die langdurig gaan zitten daarna ook geen nor4maal leven voor de boeg hebben. Helaas een grote kans dat het draaideurcriminelen worden. Het leugenachtige gedrag nu is niet erg hoopgevend voor de toekomst.

Hopelijk gaat het leven voor de meelopers nog een positieve wending krijgen. Ook de maatschappij heeft weinig aan mensen die het gevang en de vrijheid in hoog tempo laten afwisselen.
Toch zullen de meeste van deze jongens niet 'van zichzelf' zo gewelddadig zijn en zijn ze waarschijnlijk meegegaan in de groepsdynamiek onder invloed van alcohol. Bij lage straffen (of jeugdrecht) zal de kans op recidive gok ik minimaal zijn (m.u.v. de hoofddaders). De vraag is dan of je het vergeldingselement zwaarder moet laten wegen dan de gevolgen voor de maatschappij ( en voor de jongens en hun familie) op langere termijn. Ik denk overigens dat dat in dit geval wel zou moeten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206356676
Mooie straf. 10 jaar van een leven is veel. Tuurlijk had het meer gemogen. Maar dit is een stevige eis.

Sanil vuile h*nd
Love is in the air!
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:37:29 #35
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206356751
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:06 schreef SOG het volgende:

[..]
Nou ja het beeld bij mij en bij vele mensen was toch dat het OM niet veel bewijs had. De bekentenis tegen de undercoveragent werd door de verdediging uiteraard in twijfel getrokken en verder was er het dna op de schoen... ik wist niet dat er verder nog getuigen waren die wat hebben gezien en ik wist ook niet dat sanil bekend heeft t.o. een vriend van hem.... dat zijn toch wel sterke bewijzen.
Er zijn 41 getuigen waarbij meerdere getuigen de hoofdverdachten aanwijzen als degene die Carlo in elkaar geslagen hebben. Getuigen onder eed. Als dat al niet meer voldoende zou zijn deze gasten veroordeelt te krijgen. Dan kun je rechtstaat beter opheffen en eigen recht introduceren.
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:48:34 #36
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206356908
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Toch zullen de meeste van deze jongens niet 'van zichzelf' zo gewelddadig zijn en zijn ze waarschijnlijk meegegaan in de groepsdynamiek onder invloed van alcohol. Bij lage straffen (of jeugdrecht) zal de kans op recidive gok ik minimaal zijn (m.u.v. de hoofddaders). De vraag is dan of je het vergeldingselement zwaarder moet laten wegen dan de gevolgen voor de maatschappij ( en voor de jongens en hun familie) op langere termijn. Ik denk overigens dat dat in dit geval wel zou moeten.
Mijns inziens is er wel degelijk een patroon te herkennen. Ze zijn die bewuste avond, de hele avond betrokken geweest bij meerdere vechtpartijen. Geen moment heeft 1 van de 9 gedacht, waar zijn we in godsnaam mee bezig? en is afgehaakt. Dit besef kwam de volgende ochtend pas toen bleek dat Carlo klinisch eigenlijk al dood was. Op dat moment wisten ze niet hoe snel ze Spanje moesten verlaten. En ook nu weer blijkt het besef pas te komen bij de strafeis. Bedenk ook dat mede die actie ervoor gezorgt heeft dat zij Spaans strafrecht ontlopen. Onder Spaans strafrecht had Sanil mogelijk 28 jaar mogen gaan brommen.

Het verbaast mij dan ook dat het OM niet de maximale straffen eist. Aan dit soort vechtpartijen en zinloos uitgaansgeweld zou paal en perk gesteld moeten worden. Een ieder die zichzelf al dan niet onder invloed niet kan beheersen dient voor langere tijd in bewaring worden gesteld.

De overheid is niet voor niks bezig de maximale straf van nu 15 jaar naar 25 jaar te zetten bij doodslag, dat moreel besef ligt er al. De grondswetswijziging ligt klaar.

Ik bedoel hoeveel Carlo's moeten er nog komen? Hoeveel gezinnen moeten er net als de familie Heuvelman de rest van hun leven nog naar een lege stoel kijken bij het avondeten? Want dat is wat het is. Het wel of niet reintegreren van de daders zou ondergescikt belang moeten zijn.

Zinloos geweld, keihard aanpakken.
pi_206358265
quote:

[..]
Dat is wat mij betreft dan ook wat er mis is met de wetgeving in Nederland.
Dit soort zaken wordt onnodig ingewikkeld omdat precies duidelijk moet zijn wie, bij toeval, de fatale klap of trap heeft gegeven.

Of nu Jantje of Pietje de fatale klap geeft, zou niet moeten uitmaken. Ieder die bewijsbaar een significante bijdrage had aan het geweld moet mede voor de dood van het slachtoffer verantwoordelijk gehouden kunnen worden, als er niet één duidelijk bovenuit sprong in het gebruikte geweld.

Want als Jantje die harde trap die uiteindelijk tot de dood leidde niet tegen het hoofd gaf maar tegen de borst, dan was Pietje de volgende die trapte en daarmee feitelijk evenveel kans had de uiteindelijk dodelijke trap te geven.
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:08:08 #38
323876 michaelmoore
pi_206358681
Die jongens zijn zwaar de pineut voor hun agressieve schopgedrag
pi_206359399
40+ getuigen, dat zit wel goed.
Alleen de straffen zijn wat laag. X2 ofso of x3 met dit geweld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206359449
Wat moet je doen om 15 jaar (de maximale straf voor doodslag) te krijgen? Nog een paar extra lieden kopschoppen op dezelfde avond? :N
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 06:19:48 #41
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206359549
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat is wat mij betreft dan ook wat er mis is met de wetgeving in Nederland.
Dit soort zaken wordt onnodig ingewikkeld omdat precies duidelijk moet zijn wie, bij toeval, de fatale klap of trap heeft gegeven.

Of nu Jantje of Pietje de fatale klap geeft, zou niet moeten uitmaken. Ieder die bewijsbaar een significante bijdrage had aan het geweld moet mede voor de dood van het slachtoffer verantwoordelijk gehouden kunnen worden, als er niet één duidelijk bovenuit sprong in het gebruikte geweld.

Want als Jantje die harde trap die uiteindelijk tot de dood leidde niet tegen het hoofd gaf maar tegen de borst, dan was Pietje de volgende die trapte en daarmee feitelijk evenveel kans had de uiteindelijk dodelijke trap te geven.
Dit is dus niet zo, al een aantal keer besproken in dit topic. Genoeg vergelijkbare zaken en jurisprudentie waarbij niet direct duidelijk is wie de fatale klap gaf. En de daders wel alsnog maximaal gestrafd werden.

Wat jij beschrijft gebeurd dus al gewoon in het Nederlands strafrecht.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 06:25:26 #42
323876 michaelmoore
pi_206359558
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 06:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dit is dus niet zo, al een aantal keer besproken in dit topic. Genoeg vergelijkbare zaken en jurisprudentie waarbij niet direct duidelijk is wie de fatale klap gaf. En de daders wel alsnog maximaal gestrafd werden.

Wat jij beschrijft gebeurd dus al gewoon in het Nederlands strafrecht.
Juist , geen opheldering en durend zwijgen , dan allemaal de maximale straf

degenen die niets gedaan hebben boeten dus voor hun medewerking aan het zwijgen van de dader achteraf
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 06:28:49 #43
323876 michaelmoore
pi_206359565
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
hij kan altijd nog inpakker in een koekjesfabriek worden over 20 jaar

Carlo kan nooit meer iets, zijn vriendin en ouders idem
pi_206359568
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 02:53 schreef SOG het volgende:
Wat moet je doen om 15 jaar (de maximale straf voor doodslag) te krijgen? Nog een paar extra lieden kopschoppen op dezelfde avond? :N
https://www.rechtspraak.n(...)lag-op-vriendin.aspx
https://www.rechtspraak.n(...)wegens-doodslag.aspx

Allebei nog wel net wat grimmiger.

Overigens is dit voorjaar ingestemd met een wetsvoorstel om de maximale straf van 15 jaar te verhogen naar 25 jaar.
pi_206359608
quote:

[..]

Een VOG stelt niet zoveel voor, zeker als het om geweld gaat, word je voor Fraude veroordeeld, dan heb je een veel groter probleem.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206359611
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:06 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Er zijn wel getuigen die wat anderen ook tekeer hebben zien gaan, zoals RamboDirk oa even terug opsomde. Aan de rechters om te bepalen hoeveel waarde die hebben.

RamboDirk in NWS / Zwaar mishandelde Carlo op Mallorca overleden #14 rip Carlo
Maar volgens mij ook weer tegenstrijdige verklaringen, ik geloof dat 1 belangrijke getuige had gezegt dat de gene die Carlo tegen het hoofd schopte klein is, terwijl ik meen dat hij 1.90 is.
pi_206359617
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 06:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een VOG stelt niet zoveel voor, zeker als het om geweld gaat, word je voor Fraude veroordeeld, dan heb je een veel g
roter probleem.
Boven de 6 jaar straf wel.
pi_206359619
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 07:02 schreef Ericr het volgende:

[..]
Boven de 6 jaar straf wel.
Nee hoor, je VOG vraag je alleen aan op basis van de werkzaamheden, ga je bij een bank werken dan zal een geweldsdelict geen enkel probleem zijn.
pi_206361286
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze gaan nu vast wel praten, ik heb dit wel verwacht , allen gedaan ., allen gelijk schuld

en dan komt er voor sommigen een flinke strafvermindering, indien ze het aan kunnen tonen
Denk niet dat er vermindering komt, hooguit voor degene die praat en kan bewijzen dat zijn rol kleiner was, en die van een ander groter. Dan zullen er een of meer een hogere straf krijgen, en een of meer een lagere straf. Het totaal aantal jaren zal niet veel veranderen denk ik.
Op zich vind ik de geeiste straffen wel meevallen, had slechter gekund.
pi_206361339
quote:

[..]
Als onomstotelijk bewezen had kunnen worden dat hij Carlo had doodgeschopt dan was er wel meer dan 10 jaar geeist tegen hem. Er is bewezen dat ze allemaal schuld hebben aan iets wat tot de dood van Carlo heeft geleid, bij dat iets is tegen Carlo zijn hoofd geschopt, en dat heeft tot de dood geleid. En omdat Sanil DNA op zijn schoen had is de eis tegen hem wat hoger, omdat bij hem als enige er bewijs is dat zijn voet tegen Carlo's huid is gekomen.
pi_206361941
Sommigen in dit topic doen wel erg makkelijk over de strafeis, alsof het niks is en je zo eventjes je leven weer oppakt nadat je 8 of 10 jaar in de bak hebt gezeten. Dat kon wel eens flink tegenvallen, geen bedrijf zit op een ex-gedetineerde te wachten, zeker niet bij een dodelijk slachtoffer, Eigenlijk blijven alleen de shit baantjes over en dan is het nog lastig om onderdak te vinden etc. En bijna je hele twintiger jaren in gevangenschap doorbrengen hakt er ook wel flink in, mentaal is dat echt een mokerslag, menigeen zou compleet gek worden.

Voor de goede orde, ik heb 0 medelijden met de heren en van mij mogen ze 20 jaar krijgen, maar mijn punt is dat er wel heel makkelijk gedacht wordt over een jarenlange gevangenisstraf.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:47:28 #53
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206361986
Advocate Hof heeft vandaag voor Mees haar puzzel pleidooi weer afgestoft, rechtstreeks van de rechtenstudie geknipt en geplakt. Erg origineel, uhummm. En Mees was natuurlijk vooral niet in de buurt van het gevecht met Carlo, doorzichtig. Ook lijkt Mees vooral slachtoffer van de beeldvorming rondom zijn persoon. Advocate Hof gooit Sanil en Hein voor de bus, het moddergooien is begonnen.

quote:
Ze pleit voor toepassen adolescentenstrafrecht. Bij jongeren tussen 18 en 23 kan dan het jeugdrecht, met lagere straffen, worden toegepast.
Ze gaat all-in en wil jeugdrecht.

quote:
Moeite met reguleren van emoties is kenmerk van adolescent en dat ziet advocaat bij Mees.
:')

quote:
Advocaat was na horen eis 8 jaar 'ietwat van a propos'. Vraagt om puzzelstukjes niet verkeerd te leggen. Advocaat Hof eindigt pleidooi. Onderbreking tot 11.50 uur. Dan reactie OM. Tot zo.
ah weer de puzzelstukjes
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:38:14 #54
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206363289
quote:
Softe pedagogische aanpak zou beter werken voor Daan dan de hardere aanpak volwassenenstrafrecht.
quote:
Bij Daan werd een persoonlijkheidsstoornis vastgesteld. Er valt nog te kneden, zegt De Kroon. Jeugdrecht pleit ze voor.
Schaamteloos.
pi_206364342
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:38 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
Schaamteloos.
Is al bekend of de rechters van D66 zijn? :7
pi_206364483
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:42 schreef Ronald het volgende:
Sommigen in dit topic doen wel erg makkelijk over de strafeis, alsof het niks is en je zo eventjes je leven weer oppakt nadat je 8 of 10 jaar in de bak hebt gezeten. Dat kon wel eens flink tegenvallen, geen bedrijf zit op een ex-gedetineerde te wachten, zeker niet bij een dodelijk slachtoffer, Eigenlijk blijven alleen de shit baantjes over en dan is het nog lastig om onderdak te vinden etc. En bijna je hele twintiger jaren in gevangenschap doorbrengen hakt er ook wel flink in, mentaal is dat echt een mokerslag, menigeen zou compleet gek worden.

Voor de goede orde, ik heb 0 medelijden met de heren en van mij mogen ze 20 jaar krijgen, maar mijn punt is dat er wel heel makkelijk gedacht wordt over een jarenlange gevangenisstraf.
Ach kom nou toch, 8&10 jaar betekent nu 6&8 jaar waarbij je op 2/3e van je straf alweer verlofdagen krijgt.
Tel daarbij nog een paar maandjes voorarrest op en het is zelfs nog minder.

Het valt echt wel 100% mee met deze fopstrafjes, zeker gezien het feit dat dit eisen zijn en de rechters ongetwijfeld veel lager gaan straffen. Paar jaartjes brommen, en ze kunnen weer lekker verder met herrie schoppen.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:23:47 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206364566
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 06:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hij kan altijd nog inpakker in een koekjesfabriek worden over 20 jaar

Carlo kan nooit meer iets, zijn vriendin en ouders idem
Ik had het over de impact van een langdurige gevangenisstraf in die cruciale jaren. Ik gun hen die impact van harte.

Het is dus niet zo dat ik het lot van Carlo hiermee probeer te bagatelliseren.
pi_206364657
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ach kom nou toch, 8&10 jaar betekent nu 6&8 jaar waarbij je op 2/3e van je straf alweer verlofdagen krijgt.

Het valt echt wel 100% mee met deze fopstrafjes, zeker gezien het feit dat dit eisen zijn en de rechters ongetwijfeld veel lager gaan straffen. Paar jaartjes brommen, en ze kunnen weer lekker verder met herrie schoppen.
Mijn zwager zit zo'n fopstraf uit, die gaat daar de rest van z'n leven last van hebben anders. Je bouwt niks op, niemand wil je nog spreken of zien en als je vrijkomt heb je helemaal geen zin om herrie te schoppen, dan wil je een normaal leven leiden en vanaf dat punt speel je alles op hard mode. Ik vind het ook op lage straffen afstevenen maar je moet het justitieel systeem niet onderschatten qua impact.

Hoop dat ze jankend alles mogen ondergaan :)
-nee-
pi_206364680
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Mijn zwager zit zo'n fopstraf uit, die gaat daar de rest van z'n leven last van hebben anders. Je bouwt niks op, niemand wil je nog spreken of zien en als je vrijkomt heb je helemaal geen zin om herrie te schoppen, dan wil je een normaal leven leiden en vanaf dat punt speel je alles op hard mode. Ik vind het ook op lage straffen afstevenen maar je moet het justitieel systeem niet onderschatten qua impact.

Ik denk dat je nogal anekdotisch te werk gaat hier, want bijna de helft van de criminelen na hun vrijlating gaat gewoon lekker door met herrie trappen:

quote:
Het percentage ex-gedetineerden dat binnen 2 jaar na vrijlating opnieuw in de fout gaat is 47%. Na een taakstraf of een reclasseringstoezicht is dat minder: 34%.
https://www.rijksoverheid(...)verminderen-recidive
pi_206364707
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik denk dat je nogal anekdotisch te werk gaat hier, want bijna de helft van de criminelen na hun vrijlating gaat gewoon lekker door met herrie trappen:
[..]
Dat zal allemaal wel, ik maak een inschatting van deze specifieke groep herrieschoppers. Die waren niet van plan een life of crime in te gaan, is zo mijn idee.
-nee-
pi_206364735
quote:

[..]
[..]
Uit onderzoeken blijkt ook dat zogenaamd 'hard' straffen doorgaans leidt tot meer recidive en terugval.

Hiermee gezegd hebbende wil ik niet pleiten voor lagere straffen of straffen volgens jeugdrecht. Dat moeten de experts verder maar bepalen.
pi_206365234
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat je enorm onderschat wat het met je doet als je jarenlang je vrijheid kwijt bent.

Maar nogmaals, ik heb nul medelijden met de heren in kwestie en hoop dat ze langdurig vast komen te zitten.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:44:49 #63
323876 michaelmoore
pi_206366006
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:35 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ik denk dat je enorm onderschat wat het met je doet als je jarenlang je vrijheid kwijt bent.

Maar nogmaals, ik heb nul medelijden met de heren in kwestie en hoop dat ze langdurig vast komen te zitten.
Ik bergijrp niet hoe je er toe komt om een jongen van jou leeftijd, die jou niets gedaan heeft tegen het hoofd te schoppen met je schoen , als ie op de grond ligt , welk doel dient dat -O- -O- :(

laat hen daar eens antwoord op geven
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:25:26 #64
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_206369040
quote:

[..]

Nu ben ik wel nieuwsgierig want je krijgt echt niet zomaar zo'n straf. Dan moet je echt wel meer dan een beetje de fout in zijn gegaan.

Dan zou ik hem waarschijnlijk geen zwager meer noemen en zo'n figuur volledig uit mijn leven verbannen.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:32:55 #65
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_206369165
quote:

[..]
[..]
Tja maar veel strafbare feiten, waaronder deze, zijn wat mij betreft echt veel te ernstig om met een taakstraf af te doen.

Ik zou wel willen weten of een soort tussenvorm voor bepaalde feit niet effectief zou zijn. Een soort streng bootcamp waarbij je voor een bepaalde tijd vast zit om de mensen die hier baat bij hebben respect voor anderen en discipline bij te brengen.
pi_206369670
quote:
Ik vind beide zaken minder grimmig eerlijk gezegd.
pi_206369805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:40 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Uit onderzoeken blijkt ook dat zogenaamd 'hard' straffen doorgaans leidt tot meer recidive en terugval.

Hiermee gezegd hebbende wil ik niet pleiten voor lagere straffen of straffen volgens jeugdrecht. Dat moeten de experts verder maar bepalen.
Hier hard straffen kan juist ook een effectieve boodschap afgeven: Als je je zo misdraagt dat je bewust het risico neemt iemand te doden (dus los van wie in deze specifieke situatie uiteindelijk de fatale schop uitdeelde), kun je erop rekenen dat je gewoon 15 jaar op je bord krijgt.

Dan denken dit soort (toekomstige) idioten waarschijnlijk 10x extra na voor ze zoiets flikken.
pi_206369873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:19 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Hier hard straffen kan juist ook een effectieve boodschap afgeven: Als je je zo misdraagt dat je bewust het risico neemt iemand te doden (dus los van wie in deze specifieke situatie uiteindelijk de fatale schop uitdeelde), kun je erop rekenen dat je gewoon 15 jaar op je bord krijgt.

Dan denken dit soort (toekomstige) idioten waarschijnlijk 10x extra na voor ze zoiets flikken.
Nee, de jeugd van morgen leest de krant van vandaag echt niet
pi_206371761
quote:

Met vier tot zes liter bier achter de kiezen denken de meeste knullen niet zo ver vooruit.
pi_206371834
quote:

[..]

Was dat maar waar.
Dit, dus.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 09:25:46 #71
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206371936
quote:

[..]
Het fijne van 15 jaar is dat de rest van de maatschappij dan ff geen last heeft van hun mogelijke onvermogen om zich te beheersen. Dat zou wat mij betreft iets centraler mogen staan bij het uitdelen van straffen, dus niet hoe de veroordeelde verder moet, maar hoe lang we lekker veilig zonder hem verder kunnen.
quote:
Helaas is dat bewezen niet effectief. Zelfs de doodstraf schrikt het gros van de daders van ernstige delicten niet af omdat die gepleegd worden in behoorlijke emotie.
pi_206372328
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:40 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]

Welke onderzoeken?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206372566
Ja hoor, Sanil is aan de beurt en de racisme kaart is alweer getrokken.
pi_206372793
quote:

[..]

Tuurlijk niet. Of denk je dat ze nu tijdens het kopschoppen dachten: "Als ik hem per ongeluk dood schop, ga ik maar een jaar of 8 de bak in, dat is het risico wel waard" ?
Цой жив
pi_206373213
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:52 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Tuurlijk niet. Of denk je dat ze nu tijdens het kopschoppen dachten: "Als ik hem per ongeluk dood schop, ga ik maar een jaar of 8 de bak in, dat is het risico wel waard" ?
Het zullen er maar net een paar zijn die zich (nu) wel achter de oren krabben als ze vooraf al zouden bedenken om lekker een avondje te gaan rellen. :)

Daarbij geeft het gewoon het goede signaal af. Draai het eens om. Doen alsof het weinig straf verdient, zou gewoon walgelijk zijn.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 12:19:40 #76
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206373658
quote:
Sanil B. zegt dat hij hoopt op rechtvaardigheid. En hij zegt ook dat als blijkt dat hij onschuldig is, ,,ik geen excuses zal accepteren."
Wat een vreselijke kneus is dit toch, praatjesmaker. Schuldig als wat.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 oktober 2022 @ 12:28:28 #77
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206373776
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:27 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, de jeugd van morgen leest de krant van vandaag echt niet
Maar ze lezen online het nieuws ook niet? :')
  woensdag 19 oktober 2022 @ 12:30:09 #78
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206373802
quote:
Knol zegt dat Sanil B. ook bedreigingen krijgt. Ze zegt dat Sanil B. daar nog jaren last van zal houden. Knol wijst erop dat het bij sollicitaties gebruikelijk is om op namen informatie te zoeken. Dan duikt meteen de berichtgeving over deze zaak op.
ach gut :')
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 oktober 2022 @ 12:36:43 #79
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206373865
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Met vier tot zes liter bier achter de kiezen denken de meeste knullen niet zo ver vooruit.
Ik vind dit toch wel altijd zo’n dooddoener. De meeste mensen gaan ook met vier tot zes liter bier achter de kiezen niet kopschoppen. Waarom? Omdat zij ook wel weten dat iemand dood kan gaan of ernstig gewond kan raken. ‘t Is niet alsof je spontaan geen énkele rem of moraal meer hebt. Ik weet zeker dat we anders aan de lopende band moorden en kopschopdoden ‘door alcohol’ hadden.

En sommige mensen houden wel rekening met pakkans en eventuele straffen. Je bent toch echt geneigd eerder een knuffelbeer te jatten dan 1000¤ in cash. Ik zeg maar wat.
pi_206374229
Sanil B. zegt dat hij hoopt op rechtvaardigheid. En hij zegt ook dat als blijkt dat hij onschuldig is, ,,ik geen excuses zal accepteren."

Wat wil hij doen dan? De rechter de "kkr" trappen? De arrogantie |:(
De enige echte.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:17:46 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206374313
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:10 schreef Rnie het volgende:

Dat hij alleen al denkt dat iemand hem excuses schuldig zou zijn nadat hij veroordeeld is op grond van zijn eigen gedrag zegt ook genoeg.

Alleen al voor de rest van de knokpartijen en slachtoffers zou hij -en die hele kliek erbij- een tijdje mogen gaan zitten. De getuigenverklaringen maken het plaatje compleet: een vervelende, overlastgevende en hyperagressieve roedel kutjong in die villa die zich avond na avond misdroeg.

Ze komen nog mild weg gezien hoeveel mensen hun vakantie (of leven) ze hebben verpest.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:19:33 #82
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206374331
Dood Carlo Heuvelman is volgens advocaat Sanil B. nog altijd groot vraagteken

Nog altijd is onduidelijk wie verantwoordelijk is voor de dood van Carlo Heuvelman, zei de advocaat van Sanil B. woensdag in zijn pleidooi. Volgens hem ontbreekt in het geval van zijn cliënt hard bewijs en moet B. er daarom van worden vrijgesproken.

lees verder: https://www.nu.nl/binnenl(...)root-vraagteken.html
pi_206374352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat hij alleen al denkt dat iemand hem excuses schuldig zou zijn nadat hij veroordeeld is op grond van zijn eigen gedrag zegt ook genoeg.

Absurd, ja.

Ik verbaas me wel eigenlijk, dat hij zo stom is om dit te zeggen. En het klinkt ook alsof hij pisnijdig is. Typisch gedrag van agressieve sukkels. Eerst slaan en dan boos zijn dat er consequenties zijn.
Triest geval. :{
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:26:22 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206374403
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:22 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Absurd, ja.

Ik verbaas me wel eigenlijk, dat hij zo stom is om dit te zeggen. En het klinkt ook alsof hij pisnijdig is. Typisch gedrag van agressieve sukkels. Eerst slaan en dan boos zijn dat er consequenties zijn.
Triest geval. :{
Dat zie je inderdaad wel vaker. Typisch tokkiegedrag: eerst vanuit emotie iets doen, vervolgens boos zijn dat een ander daar aangifte tegen doet. Dat gaat er ook nooit meer uit. In elk geval: ik heb het nog nooit gezien.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:26:30 #85
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206374404
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:10 schreef Rnie het volgende:

Wat is het toch met hem en de mensen uit zijn cultuur dat ze altijd alles wat krom is recht proberen te praten? Nooit verantwoordelijkheid nemen, zichzelf als slachtoffer zien. Wanstaltig.
pi_206374453
quote:

[..]

Iemand die vast zit vragen of hij ervan leert. :7
Nadat hij 3 daagjes vrij is , is hij alles alweer vergeten.....dat is het prachtige van een mens. Je leert nagenoeg niets van je ervaringen. 8-)
pi_206374480
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 12:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat een vreselijke kneus is dit toch, praatjesmaker. Schuldig als wat.

Beetje als dit toen.
pi_206374500
In dit geval alleen maar mooi dat Sanil domme dingen zegt, dat doet z'n zaak hopelijk geen goed. Ik hoop dat hem helemaal flipt in de rechtzaal.

quote:
,,ik geen excuses zal accepteren."
Goed verhaal, wat wil je doen dan? :')
pi_206374909
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
In dit geval alleen maar mooi dat Sanil domme dingen zegt, dat doet z'n zaak hopelijk geen goed. Ik hoop dat hem helemaal flipt in de rechtzaal.

Daar heb je gelijk in. Zien we eindelijk wat voor idioot het is ipv het ook nog eens domme zwijgen.
pi_206375127
Dus bij zijn laatste zegje in de rechtszaal Sanil niets zegt over het feit dat er iemand is doodgetrapt...

Maar het alleen heeft over zijn eigen hachje zegt wel weer genoeg.
pi_206375283
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:30 schreef Kiwi7 het volgende:
Dus bij zijn laatste zegje in de rechtszaal Sanil niets zegt over het feit dat er iemand is doodgetrapt...

Maar het alleen heeft over zijn eigen hachje zegt wel weer genoeg.
Hij gaat iedereen KAPOT procederen als blijkt dat hij onschuldig is.

Gezellige jongen wel.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 14:56:16 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206375354
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hij gaat iedereen KAPOT procederen als blijkt dat hij onschuldig is.

Gezellige jongen wel.
Als he...Als. Niet wanneer maar als.
pi_206375464
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 12:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
ach gut :')
Oh nee wat errug ;(
-nee-
pi_206381750
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat is het toch met hem en de mensen uit zijn cultuur dat ze altijd alles wat krom is recht proberen te praten? Nooit verantwoordelijkheid nemen, zichzelf als slachtoffer zien. Wanstaltig.
Ja, de andere 7 verdachten hebben tenminste allemaal eerlijk toegegeven wat er is gebeurd. Het is weer de allochtoon die zich er onderuit probeert te kletsen.
pi_206381762
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:29 schreef YebCar het volgende:

[..]
Iemand die vast zit vragen of hij ervan leert. :7
Nadat hij 3 daagjes vrij is , is hij alles alweer vergeten.....dat is het prachtige van een mens. Je leert nagenoeg niets van je ervaringen. 8-)
Soms is het verstandig om je eigen persoontje niet te veel te beschouwen als de maat der dingen.
pi_206381835
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het fijne van 15 jaar is dat de rest van de maatschappij dan ff geen last heeft van hun mogelijke onvermogen om zich te beheersen. Dat zou wat mij betreft iets centraler mogen staan bij het uitdelen van straffen, dus niet hoe de veroordeelde verder moet, maar hoe lang we lekker veilig zonder hem verder kunnen.
[..]
Helaas is dat bewezen niet effectief. Zelfs de doodstraf schrikt het gros van de daders van ernstige delicten niet af omdat die gepleegd worden in behoorlijke emotie.
Dat 'bewezen niet effectief' geldt volgens mij alleen voor bepaalde criminelen en bepaalde criminaliteit.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 07:51:03 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206383282
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 22:48 schreef jakosi het volgende:

[..]
Dat 'bewezen niet effectief' geldt volgens mij alleen voor bepaalde criminelen en bepaalde criminaliteit.
Ja dat zeg ik: het geldt voor daden die uit emotie worden gepleegd. In het kort: mensen zijn gewoon zoogdieren en hun geest is niet aangepast aan de aanwezigheid van wapens etc. We zijn niet meegeëvolueerd met hoe onze maatschappij in elkaar zit.

Dus dan krijg je dat mannen (meestal) zo giftig worden dat ze een ander iets aan willen doen en aan het einde stomverbaasd staan te kijken dat ie dood is. Dat mes of dat vuurwapen was er ook ineens.

Daarnaast heeft er niemand ingegrepen (in een stads ingerichte maatschappij, staat ook haaks op hoe we traditioneel samenleven in kleine groepjes) want daar zit een risico aan vast.
pi_206383508
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 12:36 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ik vind dit toch wel altijd zo’n dooddoener. De meeste mensen gaan ook met vier tot zes liter bier achter de kiezen niet kopschoppen. Waarom? Omdat zij ook wel weten dat iemand dood kan gaan of ernstig gewond kan raken. ‘t Is niet alsof je spontaan geen énkele rem of moraal meer hebt. Ik weet zeker dat we anders aan de lopende band moorden en kopschopdoden ‘door alcohol’ hadden.

Eens. Alcohol legt de ware aard van mensen boven. Sommigen worden er gezellig en extraverter van, anderen vervelend, agressief en gewelddadig. Sanil B. lijkt mij een kwaadaardig persoon die zijn ware aard goed weet te verhullen.
pi_206395576
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 07:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik: het geldt voor daden die uit emotie worden gepleegd. In het kort: mensen zijn gewoon zoogdieren en hun geest is niet aangepast aan de aanwezigheid van wapens etc. We zijn niet meegeëvolueerd met hoe onze maatschappij in elkaar zit.

Dus dan krijg je dat mannen (meestal) zo giftig worden dat ze een ander iets aan willen doen en aan het einde stomverbaasd staan te kijken dat ie dood is. Dat mes of dat vuurwapen was er ook ineens.

Daarnaast heeft er niemand ingegrepen (in een stads ingerichte maatschappij, staat ook haaks op hoe we traditioneel samenleven in kleine groepjes) want daar zit een risico aan vast.
Maar reken maar dat andere Gooise groepjes uit die regio die herrie trappen op vakantie er wel 2 of 3 tussen zitten die zeggen: rustig man, weet je nog wat er met Carlo/de daders is gebeurd?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:40:08 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206396500
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 07:41 schreef jakosi het volgende:

[..]
Maar reken maar dat andere Gooise groepjes uit die regio die herrie trappen op vakantie er wel 2 of 3 tussen zitten die zeggen: rustig man, weet je nog wat er met Carlo/de daders is gebeurd?
Ik maak me daar geen enkele illusie over, eigenlijk. Dit groepje is dit gebeurd maar er zijn duizenden groepjes met zich op vakantie op deze manier misdragende rotjong die nog nooit een grens getrokken hebben gekregen.
pi_206397616
Wanneer is de daadwerkelijke uitspraak?
De enige echte.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:00:16 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206397905
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:36 schreef Rnie het volgende:
Wanneer is de daadwerkelijke uitspraak?
18 november
pi_206398444
Ik schat zo in hoger dan het OM heeft geëist.
pi_206398530
twitter

@Zipportal @GGMM
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:10:20 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206398623
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:58 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]

@:Zipportal @:ggmm
Tokkies gonna tok
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206614389
Volgens mij is dit een toekomstige livestream naar de uitspraak:

https://streams.nfgd.nl/u(...)lijk-geweld-mallorca

Zou deze in de OP kunnen? Wel zo makkelijk als het zometeen 18 november is!
De enige echte.
  woensdag 9 november 2022 @ 21:51:47 #107
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_206618998
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Jouw haat jegens mensen met een kleurtje is denk ik het probleem. Ga daar eens aan werken knul.

Zoals iemand al zei, hebben de andere verdachten al bekend? Of is het eeuwig zwijgen ook een cultuur dingetje van jouw soort?
Schijt aan iedereen
  donderdag 10 november 2022 @ 13:13:03 #108
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_206624114
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 21:51 schreef Deadre het volgende:

[..]
Jouw haat jegens mensen met een kleurtje is denk ik het probleem. Ga daar eens aan werken knul.

Zoals iemand al zei, hebben de andere verdachten al bekend? Of is het eeuwig zwijgen ook een cultuur dingetje van jouw soort?
Hij heeft gewoon een punt, overigens ben jij zelf degene die er huidskleur bijhaalt. Lekker wegkijken, slapjanus.
pi_206624160
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:13 schreef damsco het volgende:

[..]
Hij heeft gewoon een punt, overigens ben jij zelf degene die er huidskleur bijhaalt. Lekker wegkijken, slapjanus.
Welk punt zou dat dan moeten zijn?
  donderdag 10 november 2022 @ 13:57:53 #110
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_206624550
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Welk punt zou dat dan moeten zijn?
Deze discussie anno 2022 nog moeten voeren :')
pi_206624592
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:57 schreef damsco het volgende:

[..]
Deze discussie anno 2022 nog moeten voeren :')
Welke discussie? Misschien is het handige als je gewoon eens zegt wat je nou eigenlijk bedoelt.
pi_206624839
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Vrijspraak.
pi_206632386
Hoe rechtvaardig zou het zijn als Saniel Debiel, Meesje en Heintje alledrie 15 jaar krijgen. ^O^

Durf te dromen Rnie.
De enige echte.
pi_206716375
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206716479
Ik ben bang voor vrijspraak. Het had anders kunnen lopen als ze meteen gearresteerd zouden worden, zonder tijd om hun verhaal voor te bereiden. Dan was er vast een van de groep die iets had gezegd.

Vrijspraak zou wel heel zuur zijn.
pi_206716861
Ik ben bang voor een lage straf omdat 'ze al afgestraft door de media zijn'.
pi_206716888
Is Bellemoeke al wakker? @Zipportal
pi_206717000
Saskia zit in Almelo, bij de kruisboogschutter.
pi_206717039
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 01:14 schreef Rnie het volgende:
Hoe rechtvaardig zou het zijn als Saniel Debiel, Meesje en Heintje alledrie 15 jaar krijgen. ^O^

Durf te dromen Rnie.

Volgens mij zouden ze dan voor doodslag veroordeeld moeten worden en daarbij wordt doodslag sowieso al vaak met minder dan 15 jaar afgedaan.

Denk eerder dat ze in het beste geval voor zware mishandeling met dood tot gevolg veroordeeld worden. Daar staan 10 jaar voor. De maximumstraf wordt zelden gegeven, dus reken in het beste geval op 5 jaar of zo, gegeven de media-aandacht.

En in het slechtste (en niet eens onrealistische) geval is het vrijspraak, omdat ze niet vast kunnen stellen wie wat heeft gedaan.
pi_206717178
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 09:37 schreef kale_gehaktbal het volgende:

En in het slechtste (en niet eens onrealistische) geval is het vrijspraak, omdat ze niet vast kunnen stellen wie wat heeft gedaan.
Ik wil er gewoon nog niet aan denken. :{ ;(
pi_206717222
Is het nog ergens live te volgen? Met stream of liveblog?
pi_206717233
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 09:59 schreef Mansjester het volgende:
De Rechtspraak - livestream

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2022 10:00:54 ]
pi_206717250
https://twitter.com/SaskiaBelleman doet ook verslag denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206717259
Ik vind dit echt een spannende uitspraak. Kan alle kanten op.
Alius aliud dicit
pi_206717285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
https://twitter.com/SaskiaBelleman doet ook verslag denk ik.
Verkeerd gedacht dan, want Bellemoeke zit bij de kruisboogschutter.
pi_206717300
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Verkeerd gedacht dan, want Bellemoeke zit bij de kruisboogschutter.
Ook een bijzondere zaak maar ik had toch liever over de Mallorca zaak verslag gegeven
Alius aliud dicit
pi_206717309
Gevangenisstraffen _O_

Martijn wordt vrijgesproken
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:08:35 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717311
Vrijspraak Martijn, celstraffen voor de rest, waarbij ook veroordelingen voor medeplegen doodslag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717312
Veroordelingen *O* *O* *O*
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:09:20 #130
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206717317
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 09:59 schreef Mansjester het volgende:
De collega van Saskia twitter erover.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206717319
quote:
Sanil Boughlalah - 10 jaar cel
Mees Telkamp - 8 jaar cel
Hein Busschers - 8 jaar cel
Daan van Stapele - 1,5 jaar cel
Kaan Birinci - 180 dagen cel (93 vw)
Lukas Onrust - 180 dagen cel (162 vw)
Stan Franken - 180 uur schoffelen
Lars van den Hoed - 150 uur schoffelen
Martijn Tibbe - Vrijspraak.
De eisen, even schaamteloos van Geenstijl gehaald. Eens zien hoe dicht ze bij de eis zullen zitten.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:12:19 #132
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717344
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
De eisen, even schaamteloos van Geenstijl gehaald. Eens zien hoe dicht ze bij de eis zullen zitten.
Volgens mij is enkel medeplegen doodslag bewezen zoals ik het net begreep. Dus zal wat lager zijn vermoed ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:12:34 #133
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206717348
quote:

[..]
Las dat doodslag niet benoemd is door de rechter.

Ze hebben natuurlijk ook al in voorarrest gezeten. Dat gaat ook nog af van de straf.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206717350
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Volgens mij is enkel medeplegen doodslag bewezen zoals ik het net begreep. Dus zal wat lager zijn vermoed ik.
Ow geen idee, we gaan het zien. Toch alleen maar verliezers, die ouders krijgen hun zoon niet terug en dat crapuul is voor het leven getekend.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:14:13 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206717353
quote:
Martijn Tibbe - Vrijspraak.
Waarom zou je trouwens iemand vervolgen als OM om vrijspraak te eisen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206717361
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Denk dat hij gewoon bij die groep hoorde en aanwezig was, maar dat er geen bewijs was dat die jongen mee heeft gedaan aan het geweld of hij heeft idd niet meegedaan aan het geweld. Dan moet je het toch nog behandelen denk ik, misschien denkt een rechter er anders over.
pi_206717402
Geweldmisdrijven in groepsverband 14.gif

:W

kopschoppers :r
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206717419
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:21 schreef Het_Bokje het volgende:
Geweldmisdrijven in groepsverband 14.gif

:W

kopschoppers :r
Gebeurd nog te vaak en zodra het niet slecht afloopt wordt er niks aan gedaan. Paar jaar terug hier een Marokkaanse jongen in elkaar getrapt door 3 gasten, ook kopschoppen. Allemaal niet vervolgd, geen straf niets. Er zou standaard een fikse straf op moeten staan, gewoon poging tot doodslag.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:23:27 #139
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206717424
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kan nieuwe informatie naar boven zijn gekomen. Of hij heeft gepraat in ruil voor een deal. Who knows.

quote:

[..]
Verheug je maar nergens op. Gaat maximaal een paar jaar zijn inclusief voorarrest voor de hoofdader(s). En dan zet ik nog hoog in.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:24:11 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717429
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Gebeurd nog te vaak en zodra het niet slecht afloopt wordt er niks aan gedaan. Paar jaar terug hier een Marokkaanse jongen in elkaar getrapt door 3 gasten, ook kopschoppen. Allemaal niet vervolgd, geen straf niets. Er zou standaard een fikse straf op moeten staan, gewoon poging tot doodslag.
Ja, dat zie je hier wel inderdaad. Veroordelingen medepleging poging doodslag op Bram.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:24:37 #141
3542 Gia
User under construction
pi_206717433
Gaat dit ook nog over Carlo of is daar al uitspraak over geweest?
pi_206717437
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:24 schreef Gia het volgende:
Komt later
pi_206717438
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:24 schreef Gia het volgende:
begint nu (oh nee, komt nog...)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:25:11 #144
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717439
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Kan nieuwe informatie naar boven zijn gekomen. Of hij heeft gepraat in ruil voor een deal. Who knows.
[..]
Verheug je maar nergens op .Gaat maximaal een paar jaar zijn inclusief voorarrest voor de hoofdader(s).
Medeplegen poging doodslag en medeplegen doodslag zijn beiden bewezen begreep ik. Denk toch wel minimaal 6 jaar voor bijvoorbeeld Sanil hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:25:12 #145
3542 Gia
User under construction
pi_206717440
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Komt later
Ah, nu, ja.
pi_206717441
Seniel Blaouiblabla en Mees Teelbal zullen wel paar jaar mogen zitten toch?
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:25:48 #147
3542 Gia
User under construction
pi_206717445
Lars heeft de rijkste ouders? Komt overal makkelijk weg.
pi_206717446
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Ah, nu, ja.
nee toch niet? (zometeen)
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:26:56 #149
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717450
quote:
Wat insinueer je daarmee?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717455
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]
[..]
Verheug je maar nergens op. Gaat maximaal een paar jaar zijn inclusief voorarrest voor de hoofdader(s). En dan zet ik nog hoog in.
Ik verheug mij nergens op, er wint toch niemand. Er is een jongen dood, die komt nooit meer terug, en wat er ook gebeurd die jongens zullen ooit hun leven weer kunnen oppakken, dat kan Carlo niet. Daarbij een avondje stappen, zuipen en kopschoppen en je zit jaren in de bak, ook niet leuk voor de daders. Er zijn geen winnaars, er is niets om op te verheugen, het enige wat je kan hopen is dat de straffen zo hoog uitvallen dat in de toekomst tuig zich achter de oren krabt om nog te kopschoppen. Ruzie en elkaar tikken geven kan, dat gebeurd gewoon en soms kom je er niet onderuit, maar kappen met de schoppen als iemand op de grond ligt.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:27:46 #151
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206717461
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Medeplegen poging doodslag en medeplegen doodslag zijn beiden bewezen begreep ik. Denk toch wel minimaal 6 jaar voor bijvoorbeeld Sanil hoor.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik zie het gezever inzake erg jonge daders, erg veel media-aandacht, erg lang voorarrest, langer straffen heeft geen zin etc. alweer aankomen.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:28:32 #152
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717464
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:27 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik zie het gezever inzake erg jonge daders, erg veel media-aandacht etc. alweer aankomen.
Dat is vooralsnog niet de toon van de rechtbank, maar we zullen zien inderdaad. Ik hoop dat je geen gelijk hebt iig ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:28:55 #153
3542 Gia
User under construction
pi_206717468
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Wat insinueer je daarmee?
Vriendjespolitiek?
pi_206717471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:27 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik zie het gezever inzake erg jonge daders, erg veel media-aandacht, erg lang voorarrest, langer straffen heeft geen zin etc. alweer aankomen.
Zo klinkt het nu niet en zo klonk het ook tijdens de zittingen niet. Rechtbank had geen hoge pet op van de instelling van deze lui.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:29:11 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206717473
quote:
Dat baseer je op de eis?

Je doet net alsof het OM maar 150 uur werkstraf eist omdat hij de rijkste ouders zou hebben?
Het komt niet in je op dat hij amper betrokken was bij de vechtpartijen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:29:31 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717475
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Vriendjespolitiek?
Dus dat de rechters even op de borrel zijn geweest bij die ouders ofzo?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:30:16 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206717482
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Vriendjespolitiek?
Heb je de zaak überhaupt gevolgd of kom je hier af en toe wat ongeïnformeerde oneliners droppen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:31:21 #158
3542 Gia
User under construction
pi_206717497
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat baseer je op de eis?

Je doet net alsof het OM maar 150 uur werkstraf eist omdat hij de rijkste ouders zou hebben?
Het komt niet in je op dat hij amper betrokken was bij de vechtpartijen?
Nou....Hij heeft bij Bram wel eerst meegedaan, maar toen het erop aan kwam ineens niet meer? Kan er bij mij niet echt in. Een groep is een groep. Waarom zou je eerst meevechten en dan ineens stoppen?
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:31:24 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717498
Hoger beroep incoming overigens :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717499
haha, genaaid door je WhattsApp berichten :D

end-to-end encryptie wel of niet verbieden? :P
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:31:42 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206717500
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dus dat de rechters even op de borrel zijn geweest bij die ouders ofzo?
Het OM, want ze baseert zich op de eisen van het OM, en na de vrijspraak die het OM voor Martijn eist is Lars degene waar de laagste strafeis voor is neergelegd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206717507
Lucas wordt een beetje onrust-ig.
pi_206717510
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:31 schreef Het_Bokje het volgende:
haha, genaaid door je WhattsApp berichten :D

end-to-end encryptie wel of niet verbieden? :P
Whatsapped.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:34:10 #164
319979 Fok-it
All is well
pi_206717519
Ach, er waren hier ook users die dachten dat het merendeel vrijgesproken zou worden dus vriendjespolitiek tussen rechters en ouders van daders kan er ook wel bij
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206717520
quote:
Verkapte rechteriscorrupt post, misschien moet je je eerst eens verdiepen in de zaak.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_206717571
pi_206717574
Nou Sanil, Hein en Mees gaan we denk ik de komende jaartjes niet meer zien.

Sanil al heel wat poging tot doodslag aanklachten.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:41:08 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717580
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Pfff.. :{
Dat is niet zo raar. Dit zijn de individuele tenlasteleggingen. Ze worden wel gewoon veroordeeld voor het medeplegen. Tot nu toe 2x medeplegen poging doodslag bewezen verklaard.

Medeplegen doodslag Carlo wordt nu besproken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:43:59 #170
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717606
Rechtbank acht bewezen dat Sanil tegen het hoofd van Carlo heeft getrapt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717614
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:43 schreef Drekkoning het volgende:
Rechtbank acht bewezen dat Sanil tegen het hoofd van Carlo heeft getrapt.
Dat worden een aantal kerstbomen suikerfeesten in de lik.
pi_206717620
Mooi, Sanil krijgt de doodstrap op Carlo op z'n rekening (hoop ik)
pi_206717622
Drie grote verwondingen aan z'n hoofd. Da's dus niet van verkeerd vallen zoals Peter Piswijf in de media riep.
pi_206717632
Heftig hoor.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:48:31 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206717650
Plasman zal vanavond wel weer ergens in een talkshow zitten roepen dat het niet eerlijk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206717666
Bye bye Sanil.
pi_206717668
Seniel B:

pi_206717672
Haha, genaaid door je eigen advocaten
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:50:39 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717677
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:48 schreef Leandra het volgende:
Plasman zal vanavond wel weer ergens in een talkshow zitten roepen dat het niet eerlijk is.
Wordt sowieso hoger beroep inderdaad, en hij zal een hoop aan te merken hebben ja :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717686
Zo'n Sanil staat - na hoger beroep - gewoon over 5-7 jaar weer buiten..
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:51:45 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206717688
twitter

twitter

Dat worden meerdere zware straffen dus hopelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:52:05 #182
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206717692
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:45 schreef Halcon het volgende:
Drie grote verwondingen aan z'n hoofd. Da's dus niet van verkeerd vallen zoals Peter Piswijf in de media riep.
"Er is geen bewijs dat hij niet drie keer is gevallen"

Aldus Peter P.
pi_206717695
Hein en Mees komen er relatief goed af zo te horen.
zie email 27 oktober
pi_206717700
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoezo?

Moet de volledige straf uitzitten. Voorarrest is vrij beperkt geweest tot nu toe.
pi_206717705
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hoezo?

Moet de volledige straf uitzitten. Voorarrest is vrij beperkt geweest tot nu toe.
Gaan het zien..
pi_206717707
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:52 schreef trein2000 het volgende:
Seniel B en de racistische rechters
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:53:09 #187
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:54:53 #188
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717721
Sanil heeft nu medeplegen doodslag, 2x medeplegen poging doodslag, en nog een reeks geweldplegingen aan zijn broek.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717724
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
Sanil heeft nu medeplegen doodslag, 2x medeplege poging doodslag, en nog een reeks geweldplegingen aan zijn broek.
Ja die gaat een forse celstraf krijgen, kan niet anders.
zie email 27 oktober
pi_206717726
quote:
Conclusies. Sanil: medeplegen doodslag Carlo, openlijk geweld tegen slachtoffers, medeplegen poging doodslag andere man. Mees: vrijspraak poging doodslag en doodslag. Veroordeling openlijk geweld tegen vrienden Carlo en Carlo zelf. Hein: vrijspraak doodslag Carlo, veroordeling poging doodslag op ander en openlijk geweld. Kaan: openlijk geweld tegen groep Carlo. Daan: openlijk geweld tegen groep Carlo. Stan: openlijk geweld tegen groep Carlo. Lukas: openlijk geweld tegen groep Carlo. Martijn vrijspraak.
pi_206717727
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:53 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat was toch die 'levensgenieter'? :D
Het kan snel gaan... van Levensgenieter naar Celgenieter :6

Niet samenwonen met Carlo = geen smartengeld voor vriendin carlo (die woningnood is echt kut!)
pi_206717738
quote:
69.000 euro toegewezen aan ouders Carlo, schadevergoeding.
pi_206717748
Duur geintje
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:57:42 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717750
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou dan kan Sanil een tikkie gaan sturen aan de rest.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717752
Daar komen de straffen eindelijk.
pi_206717755
quote:
Verdachten worden als volwassenen berecht. Zwaardere straffen dus dan in het jeugdrecht het geval zou zijn.
pi_206717758
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nou dan kan Sanil een tikkie gaan sturen aan de rest.
Die zit de komende jaren in het hok. De rest gaat betalen gok ik maar zo.
zie email 27 oktober
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:58:34 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717759
Geen minderjarigen strafrecht. En terecht natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717760
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:57 schreef StephanL het volgende:
DuurgeintjeHeintje
fixed
pi_206717762
Mooi zo
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:59:15 #201
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717764
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die zit de komende jaren in het hok. De rest gaat betalen gok ik maar zo.
Sanil is de enige die veroordeeld is voor medeplegen doodslag. Dus denk dat het volledig op zijn conto komt ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717767
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hartstikke mooi
pi_206717768
Geen minderjarigstrafrecht toegepast _O_
pi_206717769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:52 schreef trein2000 het volgende:
Jammer, hadden samen met Sanil even zwaar gestraft moeten worden.
pi_206717773
Dit gaat de goede kant op...!
pi_206717784
quote:
Klap in café De Zaak als aanleiding geschetst, maar rechtbank ziet niet in waarom andere slachtoffers later klappen moeten krijgen. En waarom nog later een hele groep in elkaar wordt geslagen. ,,Extreem," wordt het geweld genoemd. Slachtoffer als 'speelbal in het geweld'. ,,Hij werd van alle kanten geslagen en geschopt."
pi_206717788
quote:
Forse straffen gerechtvaardigd. Poging doodslag als verzwarende omstandigheid. Zouden ze geschrokken zijn? Nee. Weer geweld. Bij Bierexpress. ,,Zonder duidelijke aanleiding." Gedrag vriend Carlo wordt niet als aanleiding gezien. Opmerking of spugen door slachtoffer naar Sanil zou ook geen reden zijn om met 7 man groep aan te vallen.
pi_206717805
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Jammer, hadden samen met Sanil even zwaar gestraft moeten worden.
Tja, het kan niet bewezen worden, dus terecht.
pi_206717806
quote:
Strafwaardigheid wordt vergroot door ernstig geweld dat eerder bij Level werd toegepast. Stan was alleen toeschouwer, maar zag gevolgen ook. ,,En toch heeft iedereen zich opnieuw in een gevecht gestort, dit keer met fatale gevolgen. " Onvoorwaardelijke gevangenisstraf volgt.
pi_206717820
quote:
Ook wat andere slachtoffers deden kan geweld niet verklaren of rechtvaardigen. Uitpraten, verhaal halen, helpen, verdedigen, maar waartegen verdedigd moest worden of wie geholpen? Dat blijkt niet. Uitpraten en verhaal halen dat blijken synoniemen voor vechten. ,,Zonder aanleiding gepleegd, zinloos en extreem uitgaansgeweld."
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:05:34 #211
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717822
Rechter maakt de 'verdediging' van de verdachten nog even met de grond gelijk _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717830
Rechtbank slaat de verdachten verbaal knockout, heerlijk.
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:06:49 #213
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206717836
Ik zou zo graag die koppies willen zien van die knulletjes nu
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206717845
Geen strafvermindering vanwege media aandacht _O_
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:07:51 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717849
Media aandacht is voorstelbaar, geen aanleiding voor strafvermindering ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717850
lekker meneer de rechter _O_
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:07:57 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206717851
twitter

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206717852
Mooi, geen strafvermindering door de media, mag vaker. Klasse dit. ^O^
pi_206717853
Deze rechtbank O+
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:08:25 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717855
JAAAA hogere straffen dan geeisd genot _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Forum Admin vrijdag 18 november 2022 @ 11:08:54 #221
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206717857
Deze ratten gaan nat. Top 14.gif
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:08:56 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206717858
twitter

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206717862
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:08 schreef Leandra het volgende:
[ twitter ]
En terecht, hadden ze maar moeten praten
pi_206717864
WOOP WOOP!
pi_206717874
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En terecht, hadden ze maar moeten praten
De rechter zegt net dat dat expliciet niet meeweegt.
zie email 27 oktober
pi_206717876
Ja hou maar kort :P
pi_206717888
Geen voorwaardelijk gevangenistraf ^O^

Oh, toch wel....
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:12:20 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206717892
twitter
twitter
twitter

twitter

twitter

twitter
twitter

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Leandra op 18-11-2022 11:29:19 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206717897
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:12 schreef Leandra het volgende:
[ twitter ]
En agressiebeheersing training :P
pi_206717905
Wowwww 12 maanden onvoorwaardelijk ipv taakstraf
pi_206717907
Nou daar hebben we het eerste hoger beroep al te pakken.
zie email 27 oktober
pi_206717909
Sow, dat zijn al hogere straffen dan geëist, wat is dit voor een rechter, ongekend dit :)
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:14:33 #233
319979 Fok-it
All is well
pi_206717912
Ik ben erg benieuwd wat de d66-rechters roepers vinden van deze vonnissen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206717917
18 maanden - voorarest :o
pi_206717921
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:14 schreef Fok-it het volgende:
Jammer dat de enige persoon die een beetje vervelend aanwezig is in dit topic iemand met een blauw kleurtje is.
pi_206717923
Mooi dit.
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:15:28 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206717926
Wie is die Martijn die vrijgesproken is eigenlijk en wat was nou zijn rol in het geheel?

Die had ik tot op heden even gemist als persoon in dit verhaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:15:54 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206717930
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:14 schreef Fok-it het volgende:
STAAT NA EEN JAAR ALWEER BUITEN BLBLA
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206717933
pohhh, straffen hoor
pi_206717934
Sow 30 maanden - voorarrest
pi_206717936
Is het normaal dat de rechter de verdachte met jij en je aanspreekt?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206717938
Damnnnnnn
De enige echte.
pi_206717940
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Stoorzendert het volgende:
het zijn kleine kutkinderen, alsof je die met u aanspreekt :')
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:17:23 #244
319979 Fok-it
All is well
pi_206717947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Jammer dat de enige persoon die een beetje vervelend aanwezig is in dit topic iemand met een blauw kleurtje is.
Hoezo? Hoeveel users ik niet heb gezien die dachten dat zelfs Sanil alleen maar beetje hoefde te schoffelen.
pi_206717951
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Solotovski het volgende:

[..]
maar wel volwassenenrecht toepassen? :? Wat een ambivalente D66 rechter zeg!
pi_206717954
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Stoorzendert het volgende:
Die kkrechter moet respect tonen wollah.

pi_206717957
Zulke rechters zouden er meer moeten zijn
pi_206717958
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:16 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Ze worden berecht als volwassenen, dus spreek je die toch ook aan als volwassenen?
pi_206717959
Dat zijn flinkere straffen dan geëist zeg, zoiets nog niet vaak gezien in Nederland. Het helpt de ouders van Carlo natuurlijk niets, maar hopend dat dit in de toekomst wat leed voorkomt als mensen beseffen dat ze niet zomaar weg kunnen komen met kopschoppen.
pi_206717964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:17 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die kkrechter moet respect tonen wollah.

Dat zeg ik niet. Is gewoon een vorm van professionaliteit. Voor de rest boeit het me niet hoe die ratten aangesproken worden. Viel me op
pi_206717969
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoezo? Hoeveel users ik niet heb gezien die dachten dat zelfs Sanil alleen maar beetje hoefde te schoffelen.
Klopt, en ook ik was één van die users die fout zat. Dat ontken ik niet, en vergeef mij, gewoon niet zoveel vertrouwen in de rechtstaat. Ik sta ook versteld dat er zo'n zware straffen worden gegeven en ben tevreden dat een rechter dit hard afstraft.
pi_206717982
Mees 30 maanden
De enige echte.
pi_206717983
Flinke waslijst voor Sanil :o Die is de lul
pi_206717987
daaaaaaaaaaag sanil
pi_206717990
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Klopt, en ook ik was één van die users die fout zat. Dat ontken ik niet, en vergeef mij, gewoon niet zoveel vertrouwen in de rechtstaat. Ik sta ook versteld dat er zo'n zware straffen worden gegeven en ben tevreden dat een rechter dit hard afstraft.
Je denkt dat het aan de rechter zelf ligt? Het ligt aan het bewijs en dat is er, volgens de wet, niks meer en niks minder en dan kan er gestraft worden zoals dat in het wetboek staat.
  Moderator vrijdag 18 november 2022 @ 11:21:02 #256
8781 crew  Frutsel
pi_206717992
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Mooi dit.
Hoofdverdachten komen er af met een lagere straf dan de eis toch?
(Sanil nog niet bekend)
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:21:08 #257
319979 Fok-it
All is well
pi_206717994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
En terecht. Ik kom toch ook mijn gram niet halen ofzo :P maar dit laat wel zien dat rechters gewoon onafhankelijk zijn in dit land en hard oordelen wanneer dat gewenst is
pi_206717997
Sanil komt niet snel meer aan een stageplaats.
pi_206718002
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Hoofdverdachten komen er af met een lagere straf dan de eis toch?
(Sanil nog niet bekend)
Ja, factor 3 lager of zo.
pi_206718004
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:21 schreef Wereldgozer het volgende:
Sanil komt niet snel meer aan een stageplaats.
:D :')
pi_206718015
Hahaha uitspraken Saniel back fires.
pi_206718020
quote:
Straffen in soortgelijke zaken naar gekeken. Celstraf, lange straf, minder lang dan eis: 7 jaar.
pi_206718023
Sanil 7 jaar de bak in dus.

Vind die van Hein en Mees toch ietsjes te laag, maar dat zal wel een persoonlijk gevoel wezen. De rest netjes gestraft.
pi_206718024
7 jaar! ^O^
pi_206718026
Met aftrek van het voorarrest staan ze allemaal toch gelijk (of bijna) weer buiten?

M.u.v. Sanil Totaaldebiel dan.
pi_206718032
7 jaar _O_
pi_206718035
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:24 schreef Bugno3 het volgende:
Met aftrek van het voorarrest staan ze allemaal toch gelijk (of bijna) weer buiten?
Zitten niet vast
zie email 27 oktober
pi_206718036
De rechter lijkt wel geëmotioneerd
pi_206718038
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:24 schreef Het_Bokje het volgende:
7 jaar! ^O^
Lager dan die eis. Heintje en Mees Teelbal fopstraffen.
pi_206718039
7 jaar. Dan ben ik benieuwd naar de eis van OM
pi_206718043
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zitten niet vast
Maar ze hebben wel al tijd(je) vastgezeten, of niet?
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:25:39 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_206718045
6 jaar nog zitten voor Sanil dus. Loopt over vier jaar weer relatief vrij rond.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_206718046
Sanil en nog een aantal gaan direct het hok in.
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 18 november 2022 @ 11:25:41 #274
8781 crew  Frutsel
pi_206718047
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:25 schreef StephanL het volgende:
7 jaar. Dan ben ik benieuwd naar de eis van OM
die was 10
pi_206718048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:24 schreef Bugno3 het volgende:

M.u.v. Sanil Totaaldebiel dan.
Nee
pi_206718051
7 jaar vind ik dan wel tegenvallen..
pi_206718052
7 jaar, da's een stuk lager dan geëist.
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:25:50 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206718053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Goeie inschatting ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206718054
FLOPSHOW
pi_206718060
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:25 schreef Wereldgozer het volgende:
FLOPSHOW
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:26:46 #281
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206718065
had veel meer mogen zijn
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206718069
Te mild
pi_206718070
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:25 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Maar ze hebben wel al tijd(je) vastgezeten, of niet?
Ja, maar heel kort, aantal weken of maanden.
zie email 27 oktober
pi_206718074
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:26 schreef junkiesietze het volgende:
had veel meer mogen zijn
De motivering van de rechter is wel duidelijk, dus het lijkt me voldoende.
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:27:49 #285
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206718076
Sanil had wat mij betreft de volle 10 mogen krijgen of meer inderdaad, maar wel goed om te zien dat de rest hogere straffen heeft gekregen dan geëist voor hun aandeel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206718082
Prima onderbouwing van de rechter. Die rijkeluiszoontjes hebben de rest van hun leven last van hun misdaad :W

Dat gelul over de lage leeftijd van Sanil is wel jammer.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2022 11:28:41 ]
pi_206718084
7 jaar veel te weinig helaas. Tering Sanil. Eikel
Love is in the air!
pi_206718090
Een hele hosanna stemming hier, want de rechter is toch zo onafhankelijk en goed want hij legt hogere straffen op.

Maar als er dan eentje, uitstekend gemotiveerd, een paar jaar minder krijgt slaat het meteen om. Dan gaat het je dus niet om de rechtsstaat of de onafhankelijke rechter maar om pure middeleeuwse vergeldingsdrang…
zie email 27 oktober
pi_206718094
Zwak, waarom lager dan de eis?

Beide zullen in hoger beroep gaan...
Love is in the air!
pi_206718095
Het blijft toch bijzonder dat users volledig voorbijgaan aan zaken als bewijslast of het wetboek zelf, ze zien iedereen het liefst zonder vorm van proces levenslang krijgen, het lijkt Iran wel. :')
pi_206718096
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 14:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Vrijspraak.
Nou @Scorpie, kom er maar in :7
pi_206718114
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:45 schreef mascara-klodder het volgende:
:7
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:30:24 #293
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_206718121
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Prima onderbouwing van de rechter. Die rijkeluiszoontjes hebben de rest van hun leven last van hun misdaad :W

Dat gelul over de lage leeftijd van Sanil is wel jammer.
Dat hele rijkeluiszoontjes verhaal is toch al lang en breed ontkracht?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_206718126
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:28 schreef trein2000 het volgende:
Een hele hosanna stemming hier, want de rechter is toch zo onafhankelijk en goed want hij legt hogere straffen op.

Maar als er dan eentje, uitstekend gemotiveerd, een paar jaar minder krijgt slaat het meteen om. Dan gaat het je dus niet om de rechtsstaat of de onafhankelijke rechter maar om pure middeleeuwse vergeldingsdrang…
Maar ergens is dat toch ook zo? (vergeldingsdrang)

je krijgt Carlo er niet mee terug, maar ik denk dat de betrokken slachtoffers/nabestaanden meer 'voldoening' halen uit een straf van 10 jaar, dan van 5 jaar.
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:31:07 #295
3542 Gia
User under construction
pi_206718131
Hein en Mees hebben mazzel dat niet bewezen kon worden wie van de twee medepleger was van het dodelijk geweld tegen Carlo. De OvJ eiste dit blijkbaar voor beiden, maar de rechter gaat hier niet in mee. Lijkt me niet slim voor hen om in hoger beroep te gaan.
Sanil 7 jaar, mooi.

Maar Lars. 150 uren schoffelen en 2 maanden voorwaardelijk met een proeftijd, is een flutstraf. Als ik hem was ging ik sws niet in hoger beroep. Die mag in zijn handjes knijpen. Een dergelijke straf wordt al toegekend als je iets (niet eens iemand) behoorlijk vernield o.i.v. alcohol.
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:31:32 #296
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_206718136
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

je krijgt Carlo er niet mee terug, maar ik denk dat de betrokken slachtoffers/nabestaanden meer 'voldoening' halen uit een straf van 10 jaar, dan van 5 jaar.
Gelukkig zijn straffen niet alleen ingericht op vergelding.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:31:56 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206718139
Het zal je kind maar zijn, en dat geldt voor alle ouders, zowel die van de slachtoffers als de daders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206718147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Natuurlijk is er vergeldingsdrang maar daarom hebben we ook rechters en een wetboek, zodat we ons niet als neanderthalers gaan gedragen.

En dat doen een aantal users hier voortdurend bij rechtszaken.
pi_206718175
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Gelukkig zijn straffen niet alleen ingericht op vergelding.
Dat is waar, maar vergelding (wat ís dat nou eigenlijk in dit verband?) is toch wel een component? (gewoon de straf an sich, -afgezien dat het een voordeel is dat de maatschappij even geen last van deze sujetten heeft-)
pi_206718188
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:31 schreef Gia het volgende:
Maar Lars. 150 uren schoffelen en 2 maanden voorwaardelijk met een proeftijd, is een flutstraf. Als ik hem was ging ik sws niet in hoger beroep. Die mag in zijn handjes knijpen. Een dergelijke straf wordt al toegekend als je iets (niet eens iemand) behoorlijk vernield o.i.v. alcohol.
Hoger dan geëist. Dus dat zou ik niet zo maar zeggen.
zie email 27 oktober
pi_206718212
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:34 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dat is waar, maar vergelding (wat ís dat nou eigenlijk in dit verband?) is toch wel een component? (gewoon de straf an sich, -afgezien dat het een voordeel is dat de maatschappij even geen last van deze sujetten heeft-)
Een component ja. Maar ik bemerk hier een bijna ziekelijke fixatie op zo hoog mogelijke straffen. Als het geen levenslang is dan is het een fopstraf. Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Dat zijn precies de emoties waar we de term schandpaal aan te danken hebben.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')