abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206361339
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Maar dat is dan ook niet per se de vraag. De vraag is of hij verantwoordelijk is voor de dood(slag) van Carlo. Dat hij dna op zijn schoen had betekent niet dat dat dan gelijk maar vaststelt dat hij Carlo dood heeft geschopt. Mede daarom is die rechtszaak ook zo lastig.
Als onomstotelijk bewezen had kunnen worden dat hij Carlo had doodgeschopt dan was er wel meer dan 10 jaar geeist tegen hem. Er is bewezen dat ze allemaal schuld hebben aan iets wat tot de dood van Carlo heeft geleid, bij dat iets is tegen Carlo zijn hoofd geschopt, en dat heeft tot de dood geleid. En omdat Sanil DNA op zijn schoen had is de eis tegen hem wat hoger, omdat bij hem als enige er bewijs is dat zijn voet tegen Carlo's huid is gekomen.
pi_206361941
Sommigen in dit topic doen wel erg makkelijk over de strafeis, alsof het niks is en je zo eventjes je leven weer oppakt nadat je 8 of 10 jaar in de bak hebt gezeten. Dat kon wel eens flink tegenvallen, geen bedrijf zit op een ex-gedetineerde te wachten, zeker niet bij een dodelijk slachtoffer, Eigenlijk blijven alleen de shit baantjes over en dan is het nog lastig om onderdak te vinden etc. En bijna je hele twintiger jaren in gevangenschap doorbrengen hakt er ook wel flink in, mentaal is dat echt een mokerslag, menigeen zou compleet gek worden.

Voor de goede orde, ik heb 0 medelijden met de heren en van mij mogen ze 20 jaar krijgen, maar mijn punt is dat er wel heel makkelijk gedacht wordt over een jarenlange gevangenisstraf.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:47:28 #53
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206361986
Advocate Hof heeft vandaag voor Mees haar puzzel pleidooi weer afgestoft, rechtstreeks van de rechtenstudie geknipt en geplakt. Erg origineel, uhummm. En Mees was natuurlijk vooral niet in de buurt van het gevecht met Carlo, doorzichtig. Ook lijkt Mees vooral slachtoffer van de beeldvorming rondom zijn persoon. Advocate Hof gooit Sanil en Hein voor de bus, het moddergooien is begonnen.

quote:
Ze pleit voor toepassen adolescentenstrafrecht. Bij jongeren tussen 18 en 23 kan dan het jeugdrecht, met lagere straffen, worden toegepast.
Ze gaat all-in en wil jeugdrecht.

quote:
Moeite met reguleren van emoties is kenmerk van adolescent en dat ziet advocaat bij Mees.
:')

quote:
Advocaat was na horen eis 8 jaar 'ietwat van a propos'. Vraagt om puzzelstukjes niet verkeerd te leggen. Advocaat Hof eindigt pleidooi. Onderbreking tot 11.50 uur. Dan reactie OM. Tot zo.
ah weer de puzzelstukjes
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:38:14 #54
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206363289
quote:
Softe pedagogische aanpak zou beter werken voor Daan dan de hardere aanpak volwassenenstrafrecht.
quote:
Bij Daan werd een persoonlijkheidsstoornis vastgesteld. Er valt nog te kneden, zegt De Kroon. Jeugdrecht pleit ze voor.
Schaamteloos.
pi_206364342
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:38 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
Schaamteloos.
Is al bekend of de rechters van D66 zijn? :7
pi_206364483
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:42 schreef Ronald het volgende:
Sommigen in dit topic doen wel erg makkelijk over de strafeis, alsof het niks is en je zo eventjes je leven weer oppakt nadat je 8 of 10 jaar in de bak hebt gezeten. Dat kon wel eens flink tegenvallen, geen bedrijf zit op een ex-gedetineerde te wachten, zeker niet bij een dodelijk slachtoffer, Eigenlijk blijven alleen de shit baantjes over en dan is het nog lastig om onderdak te vinden etc. En bijna je hele twintiger jaren in gevangenschap doorbrengen hakt er ook wel flink in, mentaal is dat echt een mokerslag, menigeen zou compleet gek worden.

Voor de goede orde, ik heb 0 medelijden met de heren en van mij mogen ze 20 jaar krijgen, maar mijn punt is dat er wel heel makkelijk gedacht wordt over een jarenlange gevangenisstraf.
Ach kom nou toch, 8&10 jaar betekent nu 6&8 jaar waarbij je op 2/3e van je straf alweer verlofdagen krijgt.
Tel daarbij nog een paar maandjes voorarrest op en het is zelfs nog minder.

Het valt echt wel 100% mee met deze fopstrafjes, zeker gezien het feit dat dit eisen zijn en de rechters ongetwijfeld veel lager gaan straffen. Paar jaartjes brommen, en ze kunnen weer lekker verder met herrie schoppen.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:23:47 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206364566
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 06:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hij kan altijd nog inpakker in een koekjesfabriek worden over 20 jaar

Carlo kan nooit meer iets, zijn vriendin en ouders idem
Ik had het over de impact van een langdurige gevangenisstraf in die cruciale jaren. Ik gun hen die impact van harte.

Het is dus niet zo dat ik het lot van Carlo hiermee probeer te bagatelliseren.
pi_206364657
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ach kom nou toch, 8&10 jaar betekent nu 6&8 jaar waarbij je op 2/3e van je straf alweer verlofdagen krijgt.

Het valt echt wel 100% mee met deze fopstrafjes, zeker gezien het feit dat dit eisen zijn en de rechters ongetwijfeld veel lager gaan straffen. Paar jaartjes brommen, en ze kunnen weer lekker verder met herrie schoppen.
Mijn zwager zit zo'n fopstraf uit, die gaat daar de rest van z'n leven last van hebben anders. Je bouwt niks op, niemand wil je nog spreken of zien en als je vrijkomt heb je helemaal geen zin om herrie te schoppen, dan wil je een normaal leven leiden en vanaf dat punt speel je alles op hard mode. Ik vind het ook op lage straffen afstevenen maar je moet het justitieel systeem niet onderschatten qua impact.

Hoop dat ze jankend alles mogen ondergaan :)
-nee-
pi_206364680
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Mijn zwager zit zo'n fopstraf uit, die gaat daar de rest van z'n leven last van hebben anders. Je bouwt niks op, niemand wil je nog spreken of zien en als je vrijkomt heb je helemaal geen zin om herrie te schoppen, dan wil je een normaal leven leiden en vanaf dat punt speel je alles op hard mode. Ik vind het ook op lage straffen afstevenen maar je moet het justitieel systeem niet onderschatten qua impact.

Ik denk dat je nogal anekdotisch te werk gaat hier, want bijna de helft van de criminelen na hun vrijlating gaat gewoon lekker door met herrie trappen:

quote:
Het percentage ex-gedetineerden dat binnen 2 jaar na vrijlating opnieuw in de fout gaat is 47%. Na een taakstraf of een reclasseringstoezicht is dat minder: 34%.
https://www.rijksoverheid(...)verminderen-recidive
pi_206364707
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik denk dat je nogal anekdotisch te werk gaat hier, want bijna de helft van de criminelen na hun vrijlating gaat gewoon lekker door met herrie trappen:
[..]
Dat zal allemaal wel, ik maak een inschatting van deze specifieke groep herrieschoppers. Die waren niet van plan een life of crime in te gaan, is zo mijn idee.
-nee-
pi_206364735
quote:

[..]
[..]
Uit onderzoeken blijkt ook dat zogenaamd 'hard' straffen doorgaans leidt tot meer recidive en terugval.

Hiermee gezegd hebbende wil ik niet pleiten voor lagere straffen of straffen volgens jeugdrecht. Dat moeten de experts verder maar bepalen.
pi_206365234
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat je enorm onderschat wat het met je doet als je jarenlang je vrijheid kwijt bent.

Maar nogmaals, ik heb nul medelijden met de heren in kwestie en hoop dat ze langdurig vast komen te zitten.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:44:49 #63
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206366006
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:35 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ik denk dat je enorm onderschat wat het met je doet als je jarenlang je vrijheid kwijt bent.

Maar nogmaals, ik heb nul medelijden met de heren in kwestie en hoop dat ze langdurig vast komen te zitten.
Ik bergijrp niet hoe je er toe komt om een jongen van jou leeftijd, die jou niets gedaan heeft tegen het hoofd te schoppen met je schoen , als ie op de grond ligt , welk doel dient dat -O- -O- :(

laat hen daar eens antwoord op geven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:25:26 #64
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_206369040
quote:

[..]

Nu ben ik wel nieuwsgierig want je krijgt echt niet zomaar zo'n straf. Dan moet je echt wel meer dan een beetje de fout in zijn gegaan.

Dan zou ik hem waarschijnlijk geen zwager meer noemen en zo'n figuur volledig uit mijn leven verbannen.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:32:55 #65
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_206369165
quote:

[..]
[..]
Tja maar veel strafbare feiten, waaronder deze, zijn wat mij betreft echt veel te ernstig om met een taakstraf af te doen.

Ik zou wel willen weten of een soort tussenvorm voor bepaalde feit niet effectief zou zijn. Een soort streng bootcamp waarbij je voor een bepaalde tijd vast zit om de mensen die hier baat bij hebben respect voor anderen en discipline bij te brengen.
pi_206369670
quote:
Ik vind beide zaken minder grimmig eerlijk gezegd.
pi_206369805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:40 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Uit onderzoeken blijkt ook dat zogenaamd 'hard' straffen doorgaans leidt tot meer recidive en terugval.

Hiermee gezegd hebbende wil ik niet pleiten voor lagere straffen of straffen volgens jeugdrecht. Dat moeten de experts verder maar bepalen.
Hier hard straffen kan juist ook een effectieve boodschap afgeven: Als je je zo misdraagt dat je bewust het risico neemt iemand te doden (dus los van wie in deze specifieke situatie uiteindelijk de fatale schop uitdeelde), kun je erop rekenen dat je gewoon 15 jaar op je bord krijgt.

Dan denken dit soort (toekomstige) idioten waarschijnlijk 10x extra na voor ze zoiets flikken.
pi_206369873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:19 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Hier hard straffen kan juist ook een effectieve boodschap afgeven: Als je je zo misdraagt dat je bewust het risico neemt iemand te doden (dus los van wie in deze specifieke situatie uiteindelijk de fatale schop uitdeelde), kun je erop rekenen dat je gewoon 15 jaar op je bord krijgt.

Dan denken dit soort (toekomstige) idioten waarschijnlijk 10x extra na voor ze zoiets flikken.
Nee, de jeugd van morgen leest de krant van vandaag echt niet
pi_206371761
quote:

Met vier tot zes liter bier achter de kiezen denken de meeste knullen niet zo ver vooruit.
pi_206371834
quote:

[..]

Was dat maar waar.
Dit, dus.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 09:25:46 #71
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206371936
quote:

[..]
Het fijne van 15 jaar is dat de rest van de maatschappij dan ff geen last heeft van hun mogelijke onvermogen om zich te beheersen. Dat zou wat mij betreft iets centraler mogen staan bij het uitdelen van straffen, dus niet hoe de veroordeelde verder moet, maar hoe lang we lekker veilig zonder hem verder kunnen.
quote:
Helaas is dat bewezen niet effectief. Zelfs de doodstraf schrikt het gros van de daders van ernstige delicten niet af omdat die gepleegd worden in behoorlijke emotie.
pi_206372328
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:40 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]

Welke onderzoeken?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206372566
Ja hoor, Sanil is aan de beurt en de racisme kaart is alweer getrokken.
pi_206372793
quote:

[..]

Tuurlijk niet. Of denk je dat ze nu tijdens het kopschoppen dachten: "Als ik hem per ongeluk dood schop, ga ik maar een jaar of 8 de bak in, dat is het risico wel waard" ?
Цой жив
pi_206373213
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:52 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Tuurlijk niet. Of denk je dat ze nu tijdens het kopschoppen dachten: "Als ik hem per ongeluk dood schop, ga ik maar een jaar of 8 de bak in, dat is het risico wel waard" ?
Het zullen er maar net een paar zijn die zich (nu) wel achter de oren krabben als ze vooraf al zouden bedenken om lekker een avondje te gaan rellen. :)

Daarbij geeft het gewoon het goede signaal af. Draai het eens om. Doen alsof het weinig straf verdient, zou gewoon walgelijk zijn.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 12:19:40 #76
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206373658
quote:
Sanil B. zegt dat hij hoopt op rechtvaardigheid. En hij zegt ook dat als blijkt dat hij onschuldig is, ,,ik geen excuses zal accepteren."
Wat een vreselijke kneus is dit toch, praatjesmaker. Schuldig als wat.
pi_206373776
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:27 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, de jeugd van morgen leest de krant van vandaag echt niet
Maar ze lezen online het nieuws ook niet? :')
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  woensdag 19 oktober 2022 @ 12:30:09 #78
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206373802
quote:
Knol zegt dat Sanil B. ook bedreigingen krijgt. Ze zegt dat Sanil B. daar nog jaren last van zal houden. Knol wijst erop dat het bij sollicitaties gebruikelijk is om op namen informatie te zoeken. Dan duikt meteen de berichtgeving over deze zaak op.
ach gut :')
pi_206373865
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Met vier tot zes liter bier achter de kiezen denken de meeste knullen niet zo ver vooruit.
Ik vind dit toch wel altijd zo’n dooddoener. De meeste mensen gaan ook met vier tot zes liter bier achter de kiezen niet kopschoppen. Waarom? Omdat zij ook wel weten dat iemand dood kan gaan of ernstig gewond kan raken. ‘t Is niet alsof je spontaan geen énkele rem of moraal meer hebt. Ik weet zeker dat we anders aan de lopende band moorden en kopschopdoden ‘door alcohol’ hadden.

En sommige mensen houden wel rekening met pakkans en eventuele straffen. Je bent toch echt geneigd eerder een knuffelbeer te jatten dan 1000¤ in cash. Ik zeg maar wat.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_206374229
Sanil B. zegt dat hij hoopt op rechtvaardigheid. En hij zegt ook dat als blijkt dat hij onschuldig is, ,,ik geen excuses zal accepteren."

Wat wil hij doen dan? De rechter de "kkr" trappen? De arrogantie |:(
De enige echte.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:17:46 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206374313
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:10 schreef Rnie het volgende:

Dat hij alleen al denkt dat iemand hem excuses schuldig zou zijn nadat hij veroordeeld is op grond van zijn eigen gedrag zegt ook genoeg.

Alleen al voor de rest van de knokpartijen en slachtoffers zou hij -en die hele kliek erbij- een tijdje mogen gaan zitten. De getuigenverklaringen maken het plaatje compleet: een vervelende, overlastgevende en hyperagressieve roedel kutjong in die villa die zich avond na avond misdroeg.

Ze komen nog mild weg gezien hoeveel mensen hun vakantie (of leven) ze hebben verpest.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:19:33 #82
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206374331
Dood Carlo Heuvelman is volgens advocaat Sanil B. nog altijd groot vraagteken

Nog altijd is onduidelijk wie verantwoordelijk is voor de dood van Carlo Heuvelman, zei de advocaat van Sanil B. woensdag in zijn pleidooi. Volgens hem ontbreekt in het geval van zijn cliėnt hard bewijs en moet B. er daarom van worden vrijgesproken.

lees verder: https://www.nu.nl/binnenl(...)root-vraagteken.html
pi_206374352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat hij alleen al denkt dat iemand hem excuses schuldig zou zijn nadat hij veroordeeld is op grond van zijn eigen gedrag zegt ook genoeg.

Absurd, ja.

Ik verbaas me wel eigenlijk, dat hij zo stom is om dit te zeggen. En het klinkt ook alsof hij pisnijdig is. Typisch gedrag van agressieve sukkels. Eerst slaan en dan boos zijn dat er consequenties zijn.
Triest geval. :{
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:26:22 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206374403
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:22 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Absurd, ja.

Ik verbaas me wel eigenlijk, dat hij zo stom is om dit te zeggen. En het klinkt ook alsof hij pisnijdig is. Typisch gedrag van agressieve sukkels. Eerst slaan en dan boos zijn dat er consequenties zijn.
Triest geval. :{
Dat zie je inderdaad wel vaker. Typisch tokkiegedrag: eerst vanuit emotie iets doen, vervolgens boos zijn dat een ander daar aangifte tegen doet. Dat gaat er ook nooit meer uit. In elk geval: ik heb het nog nooit gezien.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:26:30 #85
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206374404
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:10 schreef Rnie het volgende:

Wat is het toch met hem en de mensen uit zijn cultuur dat ze altijd alles wat krom is recht proberen te praten? Nooit verantwoordelijkheid nemen, zichzelf als slachtoffer zien. Wanstaltig.
pi_206374453
quote:

[..]

Iemand die vast zit vragen of hij ervan leert. :7
Nadat hij 3 daagjes vrij is , is hij alles alweer vergeten.....dat is het prachtige van een mens. Je leert nagenoeg niets van je ervaringen. 8-)
pi_206374480
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 12:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat een vreselijke kneus is dit toch, praatjesmaker. Schuldig als wat.

Beetje als dit toen.
pi_206374500
In dit geval alleen maar mooi dat Sanil domme dingen zegt, dat doet z'n zaak hopelijk geen goed. Ik hoop dat hem helemaal flipt in de rechtzaal.

quote:
,,ik geen excuses zal accepteren."
Goed verhaal, wat wil je doen dan? :')
pi_206374909
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
In dit geval alleen maar mooi dat Sanil domme dingen zegt, dat doet z'n zaak hopelijk geen goed. Ik hoop dat hem helemaal flipt in de rechtzaal.

Daar heb je gelijk in. Zien we eindelijk wat voor idioot het is ipv het ook nog eens domme zwijgen.
pi_206375127
Dus bij zijn laatste zegje in de rechtszaal Sanil niets zegt over het feit dat er iemand is doodgetrapt...

Maar het alleen heeft over zijn eigen hachje zegt wel weer genoeg.
pi_206375283
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:30 schreef Kiwi7 het volgende:
Dus bij zijn laatste zegje in de rechtszaal Sanil niets zegt over het feit dat er iemand is doodgetrapt...

Maar het alleen heeft over zijn eigen hachje zegt wel weer genoeg.
Hij gaat iedereen KAPOT procederen als blijkt dat hij onschuldig is.

Gezellige jongen wel.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 14:56:16 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206375354
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hij gaat iedereen KAPOT procederen als blijkt dat hij onschuldig is.

Gezellige jongen wel.
Als he...Als. Niet wanneer maar als.
pi_206375464
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 12:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
ach gut :')
Oh nee wat errug ;(
-nee-
pi_206381750
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat is het toch met hem en de mensen uit zijn cultuur dat ze altijd alles wat krom is recht proberen te praten? Nooit verantwoordelijkheid nemen, zichzelf als slachtoffer zien. Wanstaltig.
Ja, de andere 7 verdachten hebben tenminste allemaal eerlijk toegegeven wat er is gebeurd. Het is weer de allochtoon die zich er onderuit probeert te kletsen.
pi_206381762
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:29 schreef YebCar het volgende:

[..]
Iemand die vast zit vragen of hij ervan leert. :7
Nadat hij 3 daagjes vrij is , is hij alles alweer vergeten.....dat is het prachtige van een mens. Je leert nagenoeg niets van je ervaringen. 8-)
Soms is het verstandig om je eigen persoontje niet te veel te beschouwen als de maat der dingen.
pi_206381835
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het fijne van 15 jaar is dat de rest van de maatschappij dan ff geen last heeft van hun mogelijke onvermogen om zich te beheersen. Dat zou wat mij betreft iets centraler mogen staan bij het uitdelen van straffen, dus niet hoe de veroordeelde verder moet, maar hoe lang we lekker veilig zonder hem verder kunnen.
[..]
Helaas is dat bewezen niet effectief. Zelfs de doodstraf schrikt het gros van de daders van ernstige delicten niet af omdat die gepleegd worden in behoorlijke emotie.
Dat 'bewezen niet effectief' geldt volgens mij alleen voor bepaalde criminelen en bepaalde criminaliteit.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 07:51:03 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206383282
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 22:48 schreef jakosi het volgende:

[..]
Dat 'bewezen niet effectief' geldt volgens mij alleen voor bepaalde criminelen en bepaalde criminaliteit.
Ja dat zeg ik: het geldt voor daden die uit emotie worden gepleegd. In het kort: mensen zijn gewoon zoogdieren en hun geest is niet aangepast aan de aanwezigheid van wapens etc. We zijn niet meegeėvolueerd met hoe onze maatschappij in elkaar zit.

Dus dan krijg je dat mannen (meestal) zo giftig worden dat ze een ander iets aan willen doen en aan het einde stomverbaasd staan te kijken dat ie dood is. Dat mes of dat vuurwapen was er ook ineens.

Daarnaast heeft er niemand ingegrepen (in een stads ingerichte maatschappij, staat ook haaks op hoe we traditioneel samenleven in kleine groepjes) want daar zit een risico aan vast.
pi_206383508
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 12:36 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ik vind dit toch wel altijd zo’n dooddoener. De meeste mensen gaan ook met vier tot zes liter bier achter de kiezen niet kopschoppen. Waarom? Omdat zij ook wel weten dat iemand dood kan gaan of ernstig gewond kan raken. ‘t Is niet alsof je spontaan geen énkele rem of moraal meer hebt. Ik weet zeker dat we anders aan de lopende band moorden en kopschopdoden ‘door alcohol’ hadden.

Eens. Alcohol legt de ware aard van mensen boven. Sommigen worden er gezellig en extraverter van, anderen vervelend, agressief en gewelddadig. Sanil B. lijkt mij een kwaadaardig persoon die zijn ware aard goed weet te verhullen.
pi_206395576
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 07:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik: het geldt voor daden die uit emotie worden gepleegd. In het kort: mensen zijn gewoon zoogdieren en hun geest is niet aangepast aan de aanwezigheid van wapens etc. We zijn niet meegeėvolueerd met hoe onze maatschappij in elkaar zit.

Dus dan krijg je dat mannen (meestal) zo giftig worden dat ze een ander iets aan willen doen en aan het einde stomverbaasd staan te kijken dat ie dood is. Dat mes of dat vuurwapen was er ook ineens.

Daarnaast heeft er niemand ingegrepen (in een stads ingerichte maatschappij, staat ook haaks op hoe we traditioneel samenleven in kleine groepjes) want daar zit een risico aan vast.
Maar reken maar dat andere Gooise groepjes uit die regio die herrie trappen op vakantie er wel 2 of 3 tussen zitten die zeggen: rustig man, weet je nog wat er met Carlo/de daders is gebeurd?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:40:08 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206396500
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 07:41 schreef jakosi het volgende:

[..]
Maar reken maar dat andere Gooise groepjes uit die regio die herrie trappen op vakantie er wel 2 of 3 tussen zitten die zeggen: rustig man, weet je nog wat er met Carlo/de daders is gebeurd?
Ik maak me daar geen enkele illusie over, eigenlijk. Dit groepje is dit gebeurd maar er zijn duizenden groepjes met zich op vakantie op deze manier misdragende rotjong die nog nooit een grens getrokken hebben gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')