"de inzet van voedsel en energie als wapen wil hij ook onze samenleving ontwrichten."quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan dan? En fijn dat je ook even zonder enige poging van onderbouwing de minister probeert weg te vegen.
Oorlogsmisdaad? We noemen dat hier met een eufemisme "nevenschade" .quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt net gemist hoe Rusland (weer) een oorlogsmisdaad heeft gepleegd door burgers te bombarderen in Kiev?
Dit is weer het bekende spiegelen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:27 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
"de inzet van voedsel en energie als wapen wil hij ook onze samenleving ontwrichten."
Dat hebben politici zoals zij zelf gedaan door Rusland zware sancties op te leggen die averechts werken en ons raken. Ze hebben zelf besloten minder gas en olie af te nemen en schreeuwden maanden geleden al van de daken dat ze er compleet mee gingen stoppen. Politici schieten ons (het volk) in de voet en dan wijzen ze naar Rusland. Ze is hierin dus net zo leugenachtig bezig als Rutte.
[..]
Oorlogsmisdaad? We noemen dat hier met een eufemisme "nevenschade" .
Maar als je kijkt hoe ver de NAVO is uitgebreid en hoeveel de Sovjet-unie/Rusland heeft ingeleverd dan is dat toch wel te begrijpen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat maakt het denk ik ook zo kwalijk en tragisch. Het lijkt allemaal soort van voort te komen uit de waanzin van Putin en de figuren om hem heen. Ze zijn bang voor een aanval van een groep die gebaseerd is op wederzijdse verdediging.
Vanuit dat onredelijke oogpunt wel ja.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar als je kijkt hoe ver de NAVO is uitgebreid en hoeveel de Sovjet-unie/Rusland heeft ingeleverd dan is dat toch wel te begrijpen?
In dat geval wens ik je heel veel succes, je zal het nodig hebbenquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hey iemand moet even een oogje in het zeil houden nu je mod af bent
Ik vind het sowieso fijn dat je als user blijft hangen en meepost.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
In dat geval wens ik je heel veel succes, je zal het nodig hebben![]()
En hoe bevalt het tot nu toe?
Zijn er dingen die opvallen? ( zowel in positieve als negatieve zin)
Nieuwsgierig als ik ben, moet ik dit soort dingen gewoon weten
Count me inquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso fijn dat je als user blijft hangen en meepost.
Voor de rest van je vragen moet ik je voor nu teleurstellen, heb er nog geen goed beeld van. Maar antwoord krijg je zeker
Bolton is zeker een hardliner. Toch grappig dat zelfs onder Trump daar niets terecht van kwam.quote:
Goh wie had dat nou gedacht?quote:
Mensen die roepen om een derde wereldoorlog moeten lekker zelf gaan vechten en hun kinderen sturen en kleinkinderen en hun hond kan mijnen snuffelenquote:
Nee VS offert oekr op en laat EU bloeden in strijd tegen hun aartsrivaal.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Mensen die roepen om een derde wereldoorlog moeten lekker zelf gaan vechten en hun kinderen sturen en kleinkinderen en hun hond kan mijnen snuffelen
De sancties zijn een reactie op, en de inval van Rusland in Oekrane is ook een reactie op. Maar daar gaat het hier niet eens om.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is weer het bekende spiegelen.
Die sancties zijn een reactie op. Niet de oorzaak van.. En die sancties zijn prima te onderbouwen. Dat begon al met de illegale annexatie van de krim.
En je kunt het bagatelliseren wat je wil, het is een oorlogsmisdaad.
Je weet dat Bolton Republikein en Trump's adviseur was en niets te vertellen heeft in de huidige regering?quote:
Yep they don't really care about us , deze ex militair zegt het ookquote:Op maandag 10 oktober 2022 20:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee VS offert oekr op en laat EU bloeden in strijd tegen hun aartsrivaal.
En hier juichen ze tot de laatste snik
Mooi gesprokenquote:Op maandag 10 oktober 2022 20:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Yep they don't really care about us , deze ex militair zegt het ook
[ twitter ]
Was het niet voor een potentiele ww3 dan zou ik ook hier een stuk minder actief zijnquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso fijn dat je als user blijft hangen en meepost.
Voor de rest van je vragen moet ik je voor nu teleurstellen, heb er nog geen goed beeld van. Maar antwoord krijg je zeker
Heel gek maar veel van die harde schreeuwers staan en stonden voor de grens om het land te ontvluchten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Mensen die roepen om een derde wereldoorlog moeten lekker zelf gaan vechten en hun kinderen sturen en kleinkinderen en hun hond kan mijnen snuffelen
Aan de inzet van Bolton heeft het echt niet gelegen, die man wil het liefst vandaag nog een grootschalige nucleaire oorlogquote:Op maandag 10 oktober 2022 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bolton is zeker een hardliner. Toch grappig dat zelfs onder Trump daar niets terecht van kwam.
Ik heb met meerdere bnwers direct contact gehad en ik hoop dat iedereen hier snapt dat ik ook een aanspreekpunt ben. Ik ben echt de moeilijkste niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Was het niet voor een potentiele ww3 dan zou ik ook hier een stuk minder actief zijn![]()
Er gebeurt altijd wel wat in ons mooie forum, zo ook vandaag, maar voor bnw begrippen vind ik het best wel rustig tot nu toe
Helaas leert ervaring dat het nooit lang rustig blijft, hoop dat je er dan ook bent in de mindere tijden
Mocht dat laatste lukken dan komen die indrukken vanzelf wel![]()
Omdat de Poolse Teachers Union (ZNP) wel wat hulp kan gebruiken bij de scholing van kinderen die gevlucht zijn. Ik denk niet dat Rusland dat gaat bekostigen. Nou schande hoor!quote:
quote:Her union organised many activities. With other unions and many Polish organisations, ZNP helped by lending properties to be used by refugees- 250 refugees are hosted in ZNP holiday and training centres. It also provided refugees with phones and SIM cards, washing machines, etc. "Now we organise holiday camps for students from Ukraine, as we got funds from the American Federation of Teachers," Obidniak observed.
[..]
Als je even in de tijdlijn van de leerkracht in kwestie kijkt, zie je hier waarom hij in Oekrane is.quote:
Dat komt omdat je Putin er ontzettend mee in de kaart speelt en zo'n mening behoorlijk kortzichtig is. De conclusie dat ze niets om het Oekraiense volk zouden geven is natuurlijk nonsensquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als je zoiets zegt ben je tegenwoordig een Putin aanhanger, zo gehersenspoeld zijn mensen.
Hou toch op die lui geven om niemand alleen om hun eigen zaakjes. In Irak kwamen ze democratie brengen zogenaamd voor de bevolking, 1 miljoen doden!quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat komt omdat je Putin er ontzettend mee in de kaart speelt en zo'n mening behoorlijk kortzichtig is. De conclusie dat ze niets om het Oekraiense volk zouden geven is natuurlijk nonsens
Hou zelf eens op over 'ze' (de Amerikanen)quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hou toch op die lui geven om niemand alleen om hun eigen zaakjes. In Irak kwamen ze democratie brengen zogenaamd voor de bevolking, 1 miljoen doden!
Nou ja, gelukkig vertellen ze nu wel de complete waarheidquote:Op maandag 10 oktober 2022 22:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hou zelf eens over op 'ze' (de Amerikanen)![]()
Je weet dat de VS een enorm verdeeld land is? Je kan wel blijven wijzen naar Irak maar dat was een hele andere situatie met een oorlog waar vooral de Republikeinen op aandrongen die er zelfs leugens bij verzonnen. Dat kan je moeilijk de huidige regering kwalijk nemen. Blijkbaar ben je helemaal vergeten hoeveel weerstand er tegen de oorlog in Irak was?
Ah jij hebt 'ze' al op leugens betrapt? Vertel!quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou ja, gelukkig vertellen ze nu wel de complete waarheid
Blijkbaar heb je nog nooit gehoord van Military–industrial complex. Geen warmongers nu? Vandaar dat er elke maand miljarden aan wapens naartoe gaat. Wat doet de VS daar eigenlijk? Ze geven niet eens om hun eigen bevolking laat staan om Oekraners.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hou zelf eens over op 'ze' (de Amerikanen)![]()
Je weet dat de VS een enorm verdeeld land is? Je kan wel blijven wijzen naar Irak maar dat was een hele andere situatie met een oorlog waar vooral de Republikeinen op aandrongen die er zelfs leugens bij verzonnen. Dat kan je moeilijk de huidige regering kwalijk nemen. Blijkbaar ben je helemaal vergeten hoeveel weerstand er tegen de oorlog in Irak was?
Maar ja Republikeinse warmongers zoals Bolton zijn er iddd maar daar is nu helemaal geen sprake van.
We hebben het hier over propaganda van beide kanten, en ook Amerika + het Westen verteld wat ze het beste uitkomt om de steun overeind te houden in hun eigen omgeving. Zelfde doet Rusland. Leugens over en weer.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah jij hebt ze al op leugens betrapt? Vertel!
Oekraine helpen hun land te beschermen tegen een invasie? Wist je dat nog nietquote:Op maandag 10 oktober 2022 22:08 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je nog nooit gehoord van Military–industrial complex. Geen warmongers nu? Vandaar dat er elke maand miljarden aan wapens naartoe gaat. Wat doe de VS daar eigenlijk?
Dat is heel wat anders dan een leugen verzinnen zoals de WMD in Irak als voorwendsel om binnen te vallen waar hier steeds naar verwezen wordt. Daar is hier helemaal geen sprake van.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
We hebben het hier over propaganda van beide kanten, en ook Amerika + het Westen verteld wat ze het beste uitkomt om de steun overeind te houden in hun eigen omgeving. Zelfde doet Rusland. Leugens over en weer.
En om er aan toe te voegen, wanneer Amerika nu grondtroepen, hun Navy en Airforce zou inzetten in de Oekraine en eventueel Rusland is de weerstand net zo groot als in de Irak oorlog. Niemand wil hun kind verliezen in een oorlog die ze niet direct raakt. En ook dat werkt beide kanten op. Ik zag beelden van vrouwen in Rusland die hun gemobiliseerde man/vriend weg zagen gaan. Dat gun je ook niemand.
Maar laten we het over 1 ding duidelijk zijn, in geen enkel gewapend conflict in de hele historie hebben beide kanten de complete waarheid verteld aan de betreffende bevolking.
En ik ben voor het eindigen van deze waanzin liever gisteren dan vandaag.
owja zij denken dat ze de politie van de wereld zijn. Ze moeten hun neus niet zo in andermans zaken steken, net als de EU trouwens.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oekraine helpen hun land te beschermen tegen een invasie? Wist je dat nog niet
What if, achteraf bleek dat deze nonsens begon om een groter gewapend conflict te veroorzaken? Bijvoorbeeld in touw gezet door Amerika om Rusland op de plaats te zetten uiteindelijk? Met alle gevolgen van dien, Amerika is niet altijd even ethisch geweest in hun buitenlandbeleid.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan een leugen verzinnen zoals de WMD in Irak als voorwendsel om binnen te vallen waar hier steeds nar verwezen wordt. Daar is hier helemaal geen sprake van.
Ow ja want Rusland doet dat totaal nietquote:Op maandag 10 oktober 2022 22:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
owja zij denken dat ze de politie van de wereld zijn. Ze moeten hun neus niet zo in andermans zaken steken, net als de EU trouwens.
Dit geldt ook voor Rusland... Daarom zei ik net al "What if?"quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
owja zij denken dat ze de politie van de wereld zijn. Ze moeten hun neus niet zo in andermans zaken steken, net als de EU trouwens.
Dus moeten wij dat ook doen? Met als gevolg nog meer slachtoffers. Tot 6 maanden geleden was Oekrane het grootste shithole van Europa waar niemand om gaf.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ow ja want Rusland doet dat totaal niet
Tja ik weet niet hoor maar dat jij in het Westen in vrijheid kan leven heb je te danken aan de bemoeienis van de Amerikanen. Waarom zou je dat de Oekraieners niet gunnen? En wat als Putin dan het volgende land binnenvalt?quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dus moeten wij dat ook doen? Met als gevolg nog meer slachtoffers. Tot 6 maanden geleden was Oekrane het grootste shithole van Europa waar niemand om gaf.
Rusland rechtstreeks binnenvallen ging hem inderdaad niet worden, dus dan maar een proxy-oorlog om twee vliegen in n klap te slaan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan een leugen verzinnen zoals de WMD in Irak als voorwendsel om binnen te vallen waar hier steeds naar verwezen wordt. Daar is hier helemaal geen sprake van.
De Amerikanen waren daarbij betrokken en dat was toen ook vooral eigen belang. Er wordt continu gezegd dat Rusland bijna geen wapens meer heeft, en ze gaan nog een ander land binnen vallen? Als NAVO wordt aangevallen lijkt het me logisch dat wij (vooral de VS) er ook mee gaat bemoeien.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja ik weet niet hoor maar dat jij in het Westen in vrijheid kan leven heb je te danken aan de bemoeienis van de Amerikanen. Waarom zou je dat de Oekraieners niet gunnen? En wat als Putin dan het volgende land binnenvalt?
Ik wil hier eigenlijk wel een mooi voorbeeld op geven, Amerika zou Vietnam ook wel even ontdoen van de commies.. Dat ging niet helemaal goed (kan misschien mijn geschiedenis fout hebben hoor). Maar toen ze eenmaal weggejaagd waren is Vietnam compleet op slot gegaan tot rond 1993/1995 die tijd geloof ik? Kijk eens waar ze nu staan? Zonder de hulp van Amerika is het 1 van de meest moderne landen van Zuid/Oost Azi geworden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja ik weet niet hoor maar dat jij in het Westen in vrijheid kan leven heb je te danken aan de bemoeienis van de Amerikanen. Waarom zou je dat de Oekraieners niet gunnen? En wat als Putin dan het volgende land binnenvalt?
Maar Oekraine wilde zich aansluiten bij het Westen dus is het ook in het belang van de EU en Amerika. Dat is juist de reden dat Putin het land binnenviel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
De Amerikanen waren daarbij betrokken en dat was toen ook vooral eigen belang. Er wordt continu gezegd dat Rusland bijna geen wapens meer heeft, en ze gaan nog een ander land binnen vallen? Als NAVO wordt aangevallen lijkt het me logisch dat wij (vooral de VS) er ook mee gaat bemoeien.
Oh deze dan nog even, die had ik gemist ...quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik wil hier eigenlijk wel een mooi voorbeeld op geven, Amerika zou Vietnam ook wel even ontdoen van de commies.. Dat ging niet helemaal goed (kan misschien mijn geschiedenis fout hebben hoor). Maar toen ze eenmaal weggejaagd waren is Vietnam compleet op slot gegaan tot rond 1993/1995 die tijd geloof ik? Kijk eens waar ze nu staan? Zonder de hulp van Amerika is het 1 van de meest moderne landen van Zuid/Oost Azi geworden.
En zo zijn er meer landen die zonder inmenging van het Westen + Amerika tot wasdom zijn gekomen.
Geen vrijheidquote:There are no freely elected national leaders, political opposition is suppressed, all religious activity is controlled by the CPV, and dissent is not permitted and civil rights are curtailed. Elections in Vietnam occur under a single-party authoritarian political system.
Bron
Ben jij al eens in Vietnam geweest? Ga er eens heen, en oordeel dan nog eensquote:Op maandag 10 oktober 2022 23:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh deze dan nog even, die had ik gemist ...
Vietnam heeft maar n partij de CPV:
[..]
Geen vrijheid
Er zijn zoveel autocratische landen waar je een hele leuke vakantie kunt hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ben jij al eens in Vietnam geweest? Ga er eens heen, en oordeel dan nog eensMeen ik serieus.
He he, Napoleon was ook maar een klein ventje. Ow.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:25 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Vader en zoon omdat ze allebei maar 1m40 lang zijn?
Ik kan daar 1 op 1 met iedereen praten, en misschien komt dit tot een schok voor jou. Maar als je ze vraagt naar hoe ze denken over voor de Vietnam-Amerika oorlog en erna? Dan kom je toch tot een heel schokkende conclusie over hoe de bevolking hun leven nu ziet tegenover de tijd ervoor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er zijn zoveel autocratische landen waar je een hele leuke vakantie kunt hebben.
Maar een andere partij oprichten kan dan weer niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:31 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik kan daar 1 op 1 met iedereen praten, en misschien komt dit tot een schok voor jou. Maar als je ze vraagt naar hoe ze denken over voor de Vietnam-Amerika oorlog en erna? Dan kom je toch tot een heel schokkende conclusie over hoe de bevolking hun leven nu ziet tegenover de tijd ervoor.
Niet alles wat niet uit Amerika komt is slecht. En ja, ze mogen en kunnen er gewoon over praten.
En toch zijn de mensen vrijer dan ze ooit geweest zijn..quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar een andere partij oprichten kan dan weer niet.
Zucht Amerika legt Oekraine niks op. Ze bieden op verzoek van het land zelf hulp.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:41 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En toch zijn de mensen vrijer dan ze ooit geweest zijn..
Nogmaals, niet alles wat Amerika andere landen probeert op te leggen is beterEn misschien gaat het toch tijd worden dat Amerika een stapje terug gaat doen van het World Leadership dat ze zo graag hebben. Maar landen op hun eigen tijd tot wasdom laten komen. Je kunt dingen niet forceren als de bevolking er niet klaar voor is. En met Amerika doet de EU hier net zo hard aan mee. Het werkt gewoon niet, dat heeft de laatste 50 jaar wel bewezen.
Let the future unfold little Padawanquote:Op maandag 10 oktober 2022 23:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zucht Amerika legt Oekraine niks op. Ze bieden op verzoek van het land zelf hulp.
Nu echt weg
Een eerlijkere variant op menig EU land waar je functioneel enkel de vrijheid hebt om te kiezen welk poppetje de reeds getekende WEF contracten gaat uitvoerenquote:Op maandag 10 oktober 2022 23:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh deze dan nog even, die had ik gemist ...
Vietnam heeft maar n partij de CPV:
[..]
Geen vrijheid
Dus eigenlijk moeten we hier ook een n-partij systeem hebben? Stuk eerlijker!quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 00:20 schreef Grems het volgende:
[..]
Een eerlijkere variant op menig EU land waar je functioneel enkel de vrijheid hebt om te kiezen welk poppetje de reeds getekende WEF contracten gaat uitvoeren
Nu snap ik de hoge hakkenquote:Op maandag 10 oktober 2022 23:25 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Vader en zoon omdat ze allebei maar 1m40 lang zijn?
Ik ben dan ook wel echt een fuck up om dingen te verpestenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 01:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nu snap ik de hoge hakken
Was even een test of ik goede manier had om foto up te loaden. Maar omdat ik ben gesnapt door jou kan ik het niet meer verwijderen
Dat hebben we al, de zogenaamde splitsing in verschillende partijen is theater zodat het plebs denkt invloed te kunnen uitoefenen terwijl ze in werkelijkheid enkel en alleen mogen kiezen welke kleur de dildo heeft waarmee ze diep en zonder glijmiddel genomen gaan worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 00:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten we hier ook een n-partij systeem hebben? Stuk eerlijker!
Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat er gewoon te weinig complotdenkers zijn om invloed te kunnen uitoefenen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 02:20 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat hebben we al, de zogenaamde splitsing in verschillende partijen is theater zodat het plebs denkt invloed te kunnen uitoefenen terwijl ze in werkelijkheid enkel en alleen mogen kiezen welke kleur de dildo heeft waarmee ze diep en zonder glijmiddel genomen gaan worden.
Genoeg hoor, maar niet iedereen is actief onlinequote:Op dinsdag 11 oktober 2022 02:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat er gewoon te weinig complotdenkers zijn om invloed te kunnen uitoefenen.
Jezus!-filmpjequote:Op dinsdag 11 oktober 2022 03:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ah kut! wilde net Jezus filmpje kijken.
Een corrupte USA regering bemoeide zich met een corrupte Oekrainische (rusland) regering en verving deze voor een corrupte Oekrainische (USA) regering waarop de corrupte Rusland regering Oekraine binnen viel om de corrupte Oekrainische (USA) regering te vervangen voor een corrupte Oekrainische (rusland) regering.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 00:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten we hier ook een n-partij systeem hebben? Stuk eerlijker!
Absoluut niet, gewoon scherp in het opmerken van ietsquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 02:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik ben dan ook wel echt een fuck up om dingen te verpesten
Jij denkt niet dat de USA/Biden zijn belangen in Oekrane wilt verdedigen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zucht Amerika legt Oekraine niks op. Ze bieden op verzoek van het land zelf hulp.
Nu echt weg
Welke belangen zijn dat volgens jou?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat de USA/Biden zijn belangen in Oekrane wilt verdedigen?
Ze helpen Oekrane als een soort barmhartige samaritaan?
Gosar is outlier, een roepende in de woestijn. De man behoort in het Congres tot een kleine niche die grotendeels alleen staat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:17 schreef Schaamlap het volgende:
https://twitter.com/repgosar/status/1579238335238721537
Rep. Paul Gosar, DDS
@:RepGosar
NO MORE Foreign Aid, especially not to fund a war that we should have NO involvement in.
Biden and his crime family may owe Zelensky, but America doesn't owe him a damn thing.
Biden heeft behoorlijk wat belangen in Oekrane.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke belangen zijn dat volgens jou?
De Amerikanen hebben belang bij een verzwakt Rusland en een verwesterd Europa. In die zin handelt inderdaad VS uit eigenbelang.
Vertel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Biden heeft behoorlijk wat belangen in Oekrane.
Al ruim voor de oorlog heeft Biden miljoenen in Oekrane gepompt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel.
Je weet dat vrijwel het gehele Congres voorstander is van de Amerikaanse steun aan Oekrane? Of scharen de Republikeinen zich hierachter om Biden een plezier te doen?
Neuh. Maar dit is BNW, dus het is een legitiem standpunt van jouw kant.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Al ruim voor de oorlog heeft Biden miljoenen in Oekrane gepompt.
Dat doet hij echt niet omdat hij ze zo lief vind.
Dankzij zijn contacten met de oliecharchen kreeg zijn zoon een topbaan.
Wat is er niet waar aan mijn verhaal?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. Maar dit is BNW, dus het is een legitiem standpunt van jouw kant.
Wel vreemd dat beide partijen in het Congres zich vrijwel unaniem achter de steun aan Oekrane scharen. Voor de Republikeinen zou het juist prijsschieten moeten zijn.
Het enige wat waar is, is dat zijn zoon toetrad tot de Raad van Bestuur van Burisma.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat is er niet waar aan mijn verhaal?
Iedereen weet dat Hunter Biden een internationaal gerespecteerd expert is op het gebied van energiewinning, vandaar ook dat Burisma hem in hun raad van bestuur wilde hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat is er niet waar aan mijn verhaal?
Belangenverstrengelingquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het enige wat waar is, is dat zijn zoon toetrad tot de Raad van Bestuur van Burisma.
Verder lijk je iets te willen suggereren over 'contacten met oligarchen', maar wat je daar precies mee bedoelt, is mij niet duidelijk.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het enige wat waar is, is dat zijn zoon toetrad tot de Raad van Bestuur van Burisma.
Verder lijk je iets te willen suggereren over 'contacten met oligarchen', maar wat je daar precies mee bedoelt, is mij niet duidelijk.
https://nypost.com/2019/0(...)is-so-soft-on-china/quote:Five days later, on April 21, Joe Biden landed in Kiev for a series of high-level meetings with Ukrainian officials. The vice president was bringing with him highly welcomed terms of a United States Agency for International Development program to assist the Ukrainian natural-gas industry and promises of more US financial assistance and loans. Soon the United States and the International Monetary Fund would be pumping more than $1 billion into the Ukrainian economy.
Ja, en?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
https://nypost.com/2019/0(...)is-so-soft-on-china/
Oh, ik dacht dat Biden er miljoenen in had gepompt, maar het was gewoon de VS. Minder spectaculair, helaas.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
https://nypost.com/2019/0(...)is-so-soft-on-china/
Dat toont aan dat er dus wel iets meer belangen zijnquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en?
Dat deed Biden vanuit zijn rol als vice-president. Of denk je dat hij zoiets op eigen houtje besloot?
Pomp er miljoenen van de USA en krijgt het via een omweg weer terug.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat Biden er miljoenen in had gepompt, maar het was gewoon de VS. Minder spectaculair, helaas.
Dus eigenlijk haalt Biden er dan zelf geld uit, in plaats van dat hij er zelf geld instopt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Pomp er miljoenen van de USA en krijgt het via een omweg weer terug.
https://en.interfax.com.ua/news/press-conference/617936.html
Het is gewoon een spelletje h eerst geld lospeuteren bij de overheid en daarmee je zakken vullen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus eigenlijk haalt Biden er dan zelf geld uit, in plaats van dat hij er zelf geld instopt.
Maar dan pompt hij niet echt miljoenen in Oekraine, hij gebruikt het dan meer als manier om geld door te sluizen naar zichzelf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is gewoon een spelletje h eerst geld lospeuteren bij de overheid en daarmee je zakken vullen.
Het was wel zijn afdeling natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar dan pompt hij niet echt miljoenen in Oekraine, hij gebruikt het dan meer als manier om geld door te sluizen naar zichzelf.
Het is een smerig spelletje wat gespeeld wordt door Biden en Co.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het was wel zijn afdeling natuurlijk.
Het is maar hoe je het wilt zeggen.
Hij heeft er geen priv geld in gepompt maar van de overheid.
Ik snap niet dat mensen zo blind achter de USA blijven staan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:15 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Het is een smerig spelletje wat gespeeld wordt door Biden en Co.
Eigen belangen verdedigen door een coup te plegen in Kiev en een land in oorlog te dompelen.
Hoe goor kan je zijn.
Volgens mij is het een ingebouwde mentale blokkade - inclusief drukventiel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen zo blind achter de USA blijven staan.
Er staat zo veel informatie online waar duidelijk uit blijkt dat ze schijt hebben aan alles wat leeft.
Uiteraard hebben ze een groot aandeel gehad in onze bevrijding tijdens WO2 en in onze welvaart.
Maar dat doet niks af aan de misdaden die ze hebben gepleegd.
Ja dat snap ik ook dus niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er staat zo veel informatie online waar duidelijk uit blijkt dat ze schijt hebben aan alles wat leeft.
Uiteraard hebben ze een groot aandeel gehad in onze bevrijding tijdens WO2 en in onze welvaart.
Is het ooit bij je opgekomen dat je zowel kritisch kunt zijn op de rol van de VS als de Russische invasie van Oekrane?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou persoonlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het ooit bij je opgekomen dat je zowel kritisch kunt zijn op de rol van de VS als de Russische invasie van Oekrane?
Persoonlijk was ik destijds fel gekant tegen de Amerikaanse invasie van Irak. En zo denk ik nu ook over het optreden van Rusland in Oekrane.
Wat ik niet snap, is dat users in deze reeks zich in allerlei bochten wringen om Rusland te verdedigen en zelfs te prijzen.
Sorry, maar dat slaat helemaal nergens op. Rusland is helemaal nergens toe gedwongen. Luister naar de woorden van Poetin: hij beschouwt Oekrane als een illegitieme staat, die geen bestaansrecht heeft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou persoonlijk.
Naar mijn mening heeft Rusland meer legitimiteit om Oekrane binnen te vallen dan de USA destijds Irak.
Uiteraard betreur ik wel dat ze Oekrane binnen gevallen zijn maar door toedoen van de USA werden ze tot deze daad gedreven.
Laat eens zien dan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het ooit bij je opgekomen dat je zowel kritisch kunt zijn op de rol van de VS als de Russische invasie van Oekrane?
Persoonlijk was ik destijds fel gekant tegen de Amerikaanse invasie van Irak. En zo denk ik nu ook over het optreden van Rusland in Oekrane.
Wat ik niet snap, is dat users in deze reeks zich in allerlei bochten wringen om Rusland te verdedigen en zelfs te prijzen.
Tja het was of niets doen en je krijgt een stelletje nazi's met kernwapens naast je of je grijpt in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, maar dat slaat helemaal nergens op. Rusland is helemaal nergens toe gedwongen. Luister naar de woorden van Poetin: hij beschouwt Oekrane als een illegitieme staat, die geen bestaansrecht heeft.
Dat heeft niks te maken met de VS, maar met het verknipte wereldbeeld van Poetin - en daarmee dus ook het Kremlin.
Neem jezelf. Ik heb jou hier nog geen onvertogen woord zien uiten richting de Russen. Gisteren werden de raketaanvallen op Oekranense steden in deze reeks met alle macht verdedigd, zelfs gerechtvaardigd.quote:
Persoonlijke voorkeuren zijn eh... persoonlijk. Maar geloof niet dat iemand hier de oorlog prijst.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie dit anders, Rusland gaf zelf als doel denazificatie aan en jij geeft de VS de schuld?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou persoonlijk.
Naar mijn mening heeft Rusland meer legitimiteit om Oekrane binnen te vallen dan de USA destijds Irak.
Uiteraard betreur ik wel dat ze Oekrane binnen gevallen zijn maar door toedoen van de USA werden ze tot deze daad gedreven.
Jij mag het onzin vinden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, maar dat slaat helemaal nergens op. Rusland is helemaal nergens toe gedwongen. Luister naar de woorden van Poetin: hij beschouwt Oekrane als een illegitieme staat, die geen bestaansrecht heeft.
Dat heeft niks te maken met de VS, maar met het verknipte wereldbeeld van Poetin - en daarmee dus ook het Kremlin.
Nee.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:25 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Tja het was of niets doen en je krijgt een stelletje nazi's met kernwapens naast je of je grijpt in.
Tsja, ik luister gewoon naar de woorden van de heer Poetin. Je weet wel, de president op wiens bevel deze oorlog is begonnen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij mag het onzin vinden.
Ik ben na gedegen onderzoek tot een andere conclusie gekomen.
Ja natuurlijk, de denazificatie is gewoon een smoes.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik zie dit anders, Rusland gaf zelf als doel denazificatie aan en jij geeft de VS de schuld?
Ja vooral luisteren naar politieke leiders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik luister gewoon naar de woorden van de heer Poetin. Je weet wel, de president op wiens bevel deze oorlog is begonnen.
Moet je een beetje beter lezen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neem jezelf. Ik heb jou hier nog geen onvertogen woord zien uiten richting de Russen. Gisteren werden de raketaanvallen op Oekranense steden in deze reeks met alle macht verdedigd, zelfs gerechtvaardigd.
Er wordt in deze reeks vooral met een boze vinger naar de Amerikanen gewezen.
Poetin zei letterlijk hoe hij over Oekrane denkt (zie mijn eerdere post). Maar volgens jou zijn dat leugens en heeft hij in werkelijkheid geen andere keuze dan Oekrane binnenvallen, want de VS?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja vooral luisteren naar politieke leiders.
Dan weet je zeker dat je voorgelogen wordt.
Vind dat een nogal vreemde reden om de gewelddadigheden van de Russen te verdedigen en rechtvaardigen (wat jij hier dagelijks doet).quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:36 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Moet je een beetje beter lezen.
Wat ik gewoon bezopen vindt dat ik geen Westerling hoor over de 8 jaar terreur bombardementen van de Oekraine op de Donbass en nog steeds DAGELIJKS worden er steden gebombardeerd in de Donbass met vele dodelijke slachtoffers.
Geen woord hoor ik erover maar Zelensky brult nu als een speenvarken en de rest begint ook te knorren.
Klopt, dat zijn leugens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin zei letterlijk hoe hij over Oekrane denkt (zie mijn eerdere post). Maar volgens jou zijn dat leugens en heeft hij in werkelijkheid geen andere keuze dan Oekrane binnenvallen, want de VS?
Die zouden ze gezellig kunnen krijgen als ze NAVO lid zouden worden. In de top van de regering + leger zitten er genoeg die het nazi gedachtengoed aanhangen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee.
Allereerst is Oekrane geen nazistaat (al zijn er ongetwijfeld een hoop Oekraners met nazistische denkbeelden, maar dat soort figuren lopen ook rond in Rusland, de VS, Duitsland en ons eigen landje.
En waar zou Oekrane precies een kernwapen vandaan moeten toveren?
Lekker ontwijkend dus.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind dat een nogal vreemde reden om de gewelddadigheden van de Russen te verdedigen en rechtvaardigen (wat jij hier dagelijks doet).
Dit persoonlijke mag je voortaan weglaten, nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind dat een nogal vreemde reden om de gewelddadigheden van de Russen te verdedigen en rechtvaardigen (wat jij hier dagelijks doet).
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:43 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Lekker ontwijkend dus.
Jij geeft dus geen reet om de slachtoffers die al 8 jaar lang vallen in de Donbass.
Fijne Koos!
Er is daar al acht jaar lang een burgeroorlog gaande, die mede wordt gevoed en gestimuleerd door Rusland. Elk slachtoffer is er een teveel, maar het is begrijpelijk dat Kiev zich niet zomaar neerlegt bij de eenzijdige afscheiding van meerdere provincies.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:43 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Lekker ontwijkend dus.
Jij geeft dus geen reet om de slachtoffers die al 8 jaar lang vallen in de Donbass.
Fijne Koos!
Poetin geeft zelf toch echt een andere uitleg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn leugens.
Hij kan niet toestaan dat Oekrane lid van de NAVO wordt.
Daarom zeg ik ook dat het leugens zijnquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin geeft zelf toch echt een andere uitleg.
Ik zie het zo: deze provincies met hun inwoners kan je met geen mogelijkheid meer bij de Oekraine voegen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is daar al acht jaar lang een burgeroorlog gaande, die mede wordt gevoed en gestimuleerd door Rusland. Elk slachtoffer is er een teveel, maar het is begrijpelijk dat Kiev zich niet zomaar neerlegt bij de eenzijdige afscheiding van meerdere provincies.
Als Kiev zich bedient van terreur en bewust burgerslachtoffers maakt, is dat natuurlijk fout en dat moet ook bestraft worden.
Het verandert echter niets aan het feit dat Rusland Oekrane is binnengevallen, een deel van het land probeert te annexeren en oorlogsmisdaden pleegt.
Als een land lid wordt van de NAVO, heeft het niet plots de beschikking over kernwapens. En het heeft er al helemaal geen zeggenschap over. Jij denkt dat Den Haag zomaar kan beslissen om de kernwapens in Volkel op een vijandige staat te gooien?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:41 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Die zouden ze gezellig kunnen krijgen als ze NAVO lid zouden worden. In de top van de regering + leger zitten er genoeg die het nazi gedachtengoed aanhangen.
Tuurlijk zitten er overal nazi engerds op deze aardbol maar niet complete bataljons die ook nog eens in het leger zijn opgenomen.
En dat zou jij als buren willen?
Waarom zou hij daarover liegen? Hij stelt dat Oekrane een nazistaat is zonder bestaansrecht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat het leugens zijn
Dat is oorlogstaal, de vijand is minderwaardig en moet vernietigd worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou hij daarover liegen? Hij stelt dat Oekrane een nazistaat is zonder bestaansrecht.
Als een eventueel NAVO-lidmaatschap het voornaamste probleem is, kan hij dat toch gewoon zeggen?
En daar is hij later weer op teruggekomen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is oorlogstaal, de vijand is minderwaardig en moet vernietigd worden.
Om de bevolking te motiveren.
Hij heeft meerdere keren aangegeven dat hij het onacceptabel vind dat Oekrane bij de NAVO komt.
Kernwapens? Oekraine heeft juist kernwapens opgegeven om Rusland gerust te stellen dat ze geen bedreiging vormen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 16:25 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Tja het was of niets doen en je krijgt een stelletje nazi's met kernwapens naast je of je grijpt in.
Vind Putin het goed dat Oekrane bij de NAVO komt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daar is hij later weer op teruggekomen.
Poetin beschouwt Oekrane als onderdeel van Rusland vindt dat het land geen bestaansrecht heeft. Daarom is hij binnengevallen.
Rusland is nergens toe gedwongen, maar heeft zelf besloten om Oekrane te vernietigen (wederom woorden van Poetin).
Alleen mogelijk fysiek bij te komen middels internetverbinding?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
Jij denkt dat Den Haag zomaar kan beslissen om de kernwapens in Volkel op een vijandige staat te gooien?
Tja dat vindt jij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een land lid wordt van de NAVO, heeft het niet plots de beschikking over kernwapens. En het heeft er al helemaal geen zeggenschap over. Jij denkt dat Den Haag zomaar kan beslissen om de kernwapens in Volkel op een vijandige staat te gooien?
Verder wek jij de indruk dat Oekrane wordt bestuurd door nazi's. Daar is in mijn optiek geen sprake van. Het land heeft een nazi-probleem, maar dat betekent niet dat Kiev een nazi-bolwerk is.
Maar dat Poetin dat beeld probeert te creren, mag natuurlijk geen verrassingen heten.
Grappig dat hij dit alleen heeft met Oekrane.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:25 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Tja dat vindt jij.
De Russen hebben al jaren verklaard dat ze enorme problemen hebben als Oekraine lid zal worden van NAVO omdat zij dit zien als een gevaar voor hun nationale veiligheid.
Dan komt er een coup (ge-orkestreerd door de USA) en wordt de Russische minderheid in de Donbass aangevallen omdat zij (terecht) het niet met deze coup eens zijn.
En dat moeten ze allemaal maar weg wimpelen als niet ter zake doende?
Kom op zeg in wat voor een droom wereld leven de meesten hier?
Nieuwtje misschien voor de meesten hier: Nederland heeft ook F35A fighters besteld.(of heeft ze al)quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alleen mogelijk fysiek bij te komen middels internetverbinding?
Omdat je met Finnen kan praten, met Oekrainische nazi's die Russen proberen te verdelgen gaat het een beetje minder...quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Grappig dat hij dit alleen heeft met Oekrane.
Toen laatst dus Finland en Zweden zich aanmelden boeide het hem ineens geen reet meer.
Wat heel debiel is want Finland grenst ook met 1000+ km aan Rusland.
Nou nee, zelfs voor de oorlog met Oekraine stelde Poetin dat er nucleiare consequenties voor Finland en Zweden zouden zijn als ze het lef zouden hebben om lid te worden van de NAVO.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Grappig dat hij dit alleen heeft met Oekrane.
Toen laatst dus Finland en Zweden zich aanmelden boeide het hem ineens geen reet meer.
Wat heel debiel is want Finland grenst ook met 1000+ km aan Rusland.
En hoe zit het met Russische huurlingen, vermomd als 'Pro Russische Separatisten' die een illegale proxy-oorlog zijn begonnen en zelfs een burgervliegtuig uit de lucht hebben geschoten?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:31 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Omdat je met Finnen kan praten, met Oekrainische nazi's die Russen proberen te verdelgen gaat het een beetje minder...
Na de aanmelding boeide het niet meer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou nee, zelfs voor de oorlog met Oekraine stelde Poetin dat er nucleiare consequenties voor Finland en Zweden zouden zijn als ze het lef zouden hebben om lid te worden van de NAVO.
Onder andere werd er gedreigd om nucleaire wapens in Kaliningrad te stationeren, een dreigement waar de Baltische Staten nogal om moesten lachen omdat die wapens daar al heel lang aanwezig zijn.
Nee, die A staat voor het type, dat heeft niets met nucleair te maken. Er is een 35A, B en C die qua wapens allemaal dezelfde capaciteiten hebben. De verschillen zitten in de geschiktheid om van schepen te opereren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:30 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Nieuwtje misschien voor de meesten hier: Nederland heeft ook F35A fighters besteld.(of heeft ze al)
De A staat voor het in staat zijn tot het lanceren van nucleaire wapens.
bestel je die voor jan met de korte achternaam? Denk het niet.
Dus dan nemen de Russen (en de rest van de wereld aan) dat je kernwapens op je grondgbied heb liggen en deze zal gebruiken.
Denkt men nu echt dat deze F35A plus allerlei raketsystemen niet op Okerainisch grondgebied gestald zouden worden onder NAVO beheer?
Omdat het een loos dreigement was. Maar het dreigement was er wel degelijk dus de redenering dat het om nazi's gaat is nogal zwakquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Na de aanmelding boeide het niet meer.
https://www.aa.com.tr/en/(...)rom-ukraines/2627019
vervelend voor zequote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:25 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Tja dat vindt jij.
De Russen hebben al jaren verklaard dat ze enorme problemen hebben als Oekraine lid zal worden van NAVO omdat zij dit zien als een gevaar voor hun nationale veiligheid.
je bedoelt de illegale oprichting van dpr en lpr onder leiding van Rusland?quote:Dan komt er een coup (ge-orkestreerd door de USA) en wordt de Russische minderheid in de Donbass aangevallen omdat zij (terecht) het niet met deze coup eens zijn.
aangezien het verzonnen argumenten zijn.. Jaquote:En dat moeten ze allemaal maar weg wimpelen als niet ter zake doende?
Dat vraag ik me ook af.quote:Kom op zeg in wat voor een droom wereld leven de meesten hier?
Waar je nu woont staan die er ook, en in de hele eu pas na de inval in Oekrane werd alles weer grootschalig aangevuld.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:30 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Nieuwtje misschien voor de meesten hier: Nederland heeft ook F35A fighters besteld.(of heeft ze al)
Dus dan nemen de Russen (en de rest van de wereld aan) dat je kernwapens op je grondgbied heb liggen en deze zal gebruiken.
Denkt men nu echt dat deze F35A plus allerlei raketsystemen niet op Okerainisch grondgebied gestald zouden worden onder NAVO beheer?
https://www.airforcetimes(...)ar-bombs-whats-next/quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, die A staat voor het type, dat heeft niets met nucleair te maken. Er is een 35A, B en C die qua wapens allemaal dezelfde capaciteiten hebben. De verschillen zitten in de geschiktheid om van schepen te opereren.
In principe kan overigens ieder 155mm artilerie geschut nucleaire granaten afvuren maar dat wist je vast wel. Die hebben geen A in hun type staan, overigens.
Voor de aanmelding werden Finland en Zweden bedreigd met bombardementen etc.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het een loos dreigement was. Maar het dreigement was er wel degelijk dus de redenering dat het om nazi's gaat is nogal zwak
Ja heeeeeeerlijk toch... lekker alles op scherp gezet in de EU en er hoeft maar iets te gebeuren en we hebben een WW3............ daar hebben we nu jaren over gedroomd!quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waar je nu woont staan die er ook, en in de hele eu pas na de inval in Oekrane werd alles weer grootschalig aangevuld.
Daarvoor was alles allemaal verminderd in de loop der jaren.
Klopt toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:37 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
https://www.airforcetimes(...)ar-bombs-whats-next/
The Air Force recently wrapped up the flight testing needed to ensure the B61-12 thermonuclear bomb design is compatible with the F-35A Lightning II, paving the way for the jet to begin carrying nuclear weapons.
Ja? Jij stelde dat de A in het type iets te maken heeft met de nucleaire capabiliteit van de F-35. Dat is onzin.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:37 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
https://www.airforcetimes(...)ar-bombs-whats-next/
The Air Force recently wrapped up the flight testing needed to ensure the B61-12 thermonuclear bomb design is compatible with the F-35A Lightning II, paving the way for the jet to begin carrying nuclear weapons.
Dan zal mijn militaire bron in de USA vast "ongelijk" hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:41 schreef Tijger_m het volgende:
]
[..]
Ja? Jij stelde dat de A in het type iets te maken heeft met de nucleaire capabiliteit van de F-35. Dat is onzin.
Dat de F-35 (A, B en C) nucleair bewapend kunnen worden is gewoon een feit en algemeen bekend. De F-16C die Nederland nu heeft is dat ook, overigens.'
ja ik denk dat kapitein duimelot het verkeerd heeft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:48 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dan zal mijn militaire bron in de USA vast "ongelijk" hebben.
Maar je vindt het vast niet erg als ik een prof met meer dan 20 jaar ervaring meer vetrouw dan jou...
-Knip-quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:48 schreef Akathisia het volgende:
Ik vind dit wel een rake analyse mbt de strategische belangen en motieven (oa de Heartland theory, Russian core, European plain en de relevantie van de Carapathian mountains). Maar volgens deze man zit er ook zeker kans in dat Rusland verder zou gaan mochten ze in Oekrane succesvol blijken.
Denk dat het antwoord best simpel is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:55 schreef Schaamlap het volgende:
Moskou staat open voor gesprekken met het Westen over de oorlog in Oekrane, maar ontving nog geen serieuze voorstellen om te onderhandelen. Dat zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov vandaag in een interview op de staatstelevisie.
Rusland is volgens hem bereid om met de Verenigde Staten of Turkije in gesprek te gaan over manieren om de al bijna acht maanden durende oorlog te beindigen. Lavrov wees erop dat functionarissen, onder wie veiligheidsadviseur John Kirby van het Witte Huis, hadden gezegd dat de Verenigde Staten openstaat voor besprekingen maar dat Rusland had geweigerd. ,,Dat is een leugen. We hebben geen enkele serieus aanbod ontvangen om contact op te nemen."
De Russische bewindsman zei ook dat Rusland een ontmoeting tussen president Vladimir Poetin en de Amerikaanse president Joe Biden, medio november tijdens een top van de Groep van Twintig (G20) in Indonesi, niet zou weigeren en het voorstel zal overwegen als het er een krijgt. ,,We hebben herhaaldelijk gezegd dat we nooit vergaderingen weigeren. Als er een voorstel is, zullen we het overwegen", aldus Lavrov.
In een reactie op de mogelijkheid dat Turkije besprekingen tussen Rusland en het Westen zou kunnen organiseren, zei Lavrov dat Moskou bereid zou zijn naar eventuele suggesties te luisteren, maar niet van tevoren kan zeggen of dit tot resultaten zou leiden. De Turkse president Tayyip Erdogan krijgt volgens hem de kans voorstellen te doen aan de Russische president Vladimir Poetin tijdens hun bezoek aan Kazachstan, woensdag
https://www.ad.nl/buitenl(...)erhandelen~a12624f2/
Denk niet dat het Westen zal reageren.
De video wordt stelselmatig genegeerd omdat het een heel neutrale weergave is van de (strategische) motieven en mensen in paniek schieten zodra ze ook maar een beetje begrip bij zichzelf opmerken.quote:
Of.. ze zeggen we onderhandelen niet met terroristen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Denk dat het antwoord best simpel is.
Hoe ik vermoed hoe dit gaat lopen.
President nodigt president uit komen samen gaan aan tafel zitten en het gesprek gaat waarschijnlijk zo.
Poetin: ik eis dit en dit grond gebied nukes en bombardeer meer burgers en we hebben dit gebied geclaimd rant deur zanik.
Biden: uhm. je Rott maar lekker op. Ehm..
En ze gaan weer uit elkaar.
Met Erdogan zal het misschien wat langer duren.
Nee ik heb m paar maand geleden al gezien, althans dat geeft yt aan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:01 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De video wordt stelselmatig genegeerd omdat het een heel neutrale weergave is van de (strategische) motieven en mensen in paniek schieten zodra ze ook maar een beetje begrip bij zichzelf opmerken.
https://militaryfighterje(...)-35a-during-testing/quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:48 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Maar je vindt het vast niet erg als ik een prof met meer dan 20 jaar ervaring meer vetrouw dan jou...
Ja maar dat zeg ik niet,quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:30 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dit is wat je beweerde:quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:48 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Nergens boekstaaf jij dat de A staat voor atoomwapens, je probeert nu gewoon krampachtig te vermijden om toe te geven dat je post onzin was, de A staat niet voor atoomwapens, de F-35, of het nu de A, B of C variant is kan echter wel atoomwapens afwerpen zoals elke bommenwerper of jachtbommenwerper in het Westerse arsenaal, net als de vergelijkbare Russische toestellen dat kunnen.quote:Nieuwtje misschien voor de meesten hier: Nederland heeft ook F35A fighters besteld.(of heeft ze al)
Het enige beetje succesvolle was een aanval door Wagner in het oosten waardoor ze een stukje dichterbij Bakhmut zijn gekomen, in plaats van een spearhead hebben ze de techniek gebruikt van een breed front en ze hebben een paar kilometer grond veroverd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:55 schreef Raw85 het volgende:
Zijn er eigenlijk al beelden van de succesvolle aanvallen op militaire doelen in Oekrane van gisteren? Die waren enkel gericht op militaire doelen en hebben allen hun doel bereikt toch?
Hoezo zien we vooralsnog dan eigenlijk enkel beelden van succesvolle raketten op niet-militaire doelen?
quote:Titel I. Misdrijven tegen de veiligheid van de staat
Artikel 100
Met gevangenisstraf van ten hoogste tien jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft:
1. hij die, in geval van een oorlog waarin Nederland niet betrokken is, opzettelijk enige handeling verricht waardoor het gevaar ontstaat dat de staat in een oorlog wordt betrokken, of enig van regeringswege gegeven en bekendgemaakt bijzonder voorschrift tot handhaving van het niet deelnemen aan de oorlog opzettelijk overtreedt;
2. hij die, in tijd van oorlog, enig voorschrift van regeringswege in het belang van de veiligheid van de staat gegeven en bekendgemaakt, opzettelijk overtreedt.
Wil je dit soort stemmingmakerij achterwege laten? Voegt niets toe aan de discussie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Pas maar op dat je geen Putinpijper genoemd wordt. Alleen eenzijdig westers perspectief is gewenst.
Kunnen we mooi Rutte aanklagen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:27 schreef Akathisia het volgende:
Ook hier maar even dumpen. Interessante wet wel in het kader van bepaalde gedragingen op FOK!
[..]
-Knip-quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:27 schreef Akathisia het volgende:
Ook hier maar even dumpen. Interessante wet wel in het kader van bepaalde gedragingen op FOK!
[..]
Ja leuk hoor zo'n uitspraak van Lavrov maar wanneer zouden Kirby en officials dat gezegd hebben dan? Dat kan ik nl nergens vinden. Mss moet Rusland maar eens een serieus aanbod doen? En dan zonder landjepik voorwaardenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:55 schreef Schaamlap het volgende:
Moskou staat open voor gesprekken met het Westen over de oorlog in Oekrane, maar ontving nog geen serieuze voorstellen om te onderhandelen. Dat zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov vandaag in een interview op de staatstelevisie.
Rusland is volgens hem bereid om met de Verenigde Staten of Turkije in gesprek te gaan over manieren om de al bijna acht maanden durende oorlog te beindigen. Lavrov wees erop dat functionarissen, onder wie veiligheidsadviseur John Kirby van het Witte Huis, hadden gezegd dat de Verenigde Staten openstaat voor besprekingen maar dat Rusland had geweigerd. ,,Dat is een leugen. We hebben geen enkele serieus aanbod ontvangen om contact op te nemen."
De Russische bewindsman zei ook dat Rusland een ontmoeting tussen president Vladimir Poetin en de Amerikaanse president Joe Biden, medio november tijdens een top van de Groep van Twintig (G20) in Indonesi, niet zou weigeren en het voorstel zal overwegen als het er een krijgt. ,,We hebben herhaaldelijk gezegd dat we nooit vergaderingen weigeren. Als er een voorstel is, zullen we het overwegen", aldus Lavrov.
In een reactie op de mogelijkheid dat Turkije besprekingen tussen Rusland en het Westen zou kunnen organiseren, zei Lavrov dat Moskou bereid zou zijn naar eventuele suggesties te luisteren, maar niet van tevoren kan zeggen of dit tot resultaten zou leiden. De Turkse president Tayyip Erdogan krijgt volgens hem de kans voorstellen te doen aan de Russische president Vladimir Poetin tijdens hun bezoek aan Kazachstan, woensdag
https://www.ad.nl/buitenl(...)erhandelen~a12624f2/
Denk niet dat het Westen zal reageren.
Zou je dit soort stemmingmakerij achterwege willen laten? Opmerkingen voegen niets toe aan de discussie hier.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:06 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Dit gaat over het aantoonbaar moedwillig verspreiden van Russische propaganda?
Alsof je in 40-45 voor de Telegraaf werkte zeg maar.
Ja klopt tenzij je jouzelf inschrijft in andermans leger dan vecht je voor dat land niet jou land.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar het is toch onze oorlog?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De enige Russische voorstellen gingen over de voorwaarden van een Ukrainse overgave.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja leuk hoor zo'n uitspraak van Lavrov maar wanneer zouden Kirby en officials dat gezegd hebben dan? Dat kan ik nl nergens vinden. Mss moet Rusland maar eens een serieus aanbod doen? En dan zonder landjepik voorwaarden
Tuurlijk joh. En wat die artillerie betreft: daarmee plaatsen we ons ook op het lijstje van nuke landen voor de Russen en ben je al een doelwit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is wat je beweerde:
[..]
Nergens boekstaaf jij dat de A staat voor atoomwapens, je probeert nu gewoon krampachtig te vermijden om toe te geven dat je post onzin was, de A staat niet voor atoomwapens, de F-35, of het nu de A, B of C variant is kan echter wel atoomwapens afwerpen zoals elke bommenwerper of jachtbommenwerper in het Westerse arsenaal, net als de vergelijkbare Russische toestellen dat kunnen.
En nogmaals, ieder 155mm artillerie geschut kan dat ook waaronder de PzH 2000 die Nederland aan Oekraine geleverd heeft.
Nou dan zijn al die "vrijwilligers" behoorlijk de sjaak als ze terug gaan na de nederlaag van Oekraine....quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja klopt tenzij je jouzelf inschrijft in andermans leger dan vecht je voor dat land niet jou land.
Zelfde geld als donaties aan wapens.
Denk het niet....quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De enige Russische voorstellen gingen over de voorwaarden van een Ukrainse overgave.
Kijkt even snel het een en ander na..quote:Op woensdag 12 oktober 2022 05:35 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Nou dan zijn al die "vrijwilligers" behoorlijk de sjaak als ze terug gaan na de nederlaag van Oekraine....
Wat gaan ze voorstellen dan?quote:
Zelfde als in Istanbul.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 06:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kijkt even snel het een en ander na..
Niks geen doorbraak Russische leger wat momenteel kan leiden op een nederlaag.
[..]
Wat gaan ze voorstellen dan?
Ja das ook iets Rusland heeft tanks uit wit-rusland gehaald..quote:Op woensdag 12 oktober 2022 06:36 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Zelfde als in Istanbul.
En we weten het antwoord al.
Russen gaan zich ingraven en zwaar versterken (vermoed ik) dus Oekraine/NAVO kan zonder enorme verliezen niet doorbreken.
Kan ook afleiding zijn.
Momenteel komt er heel veel materieel uit Belarus naar Rusland.
Kan alle kanten opgaan.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het enige beetje succesvolle was een aanval door Wagner in het oosten waardoor ze een stukje dichterbij Bakhmut zijn gekomen, in plaats van een spearhead hebben ze de techniek gebruikt van een breed front en ze hebben een paar kilometer grond veroverd.
Het probleem daarvan is dat het gebied min of meer grasveld is en verder geen strategische waarde heeft ook Bakhmut zelf niet geen belangrijke wegen of treinstation.waarom Rusland en de Wagner groep daar aanvallen.. geen idee
Even iets anders en dit is best wel hilarisch.
Rusland is bezig met het aanleggen van loopgraven en dragonsteeth veelal bekend van de Siegfried linie en natuurlijk WW1.
Het enorme verschil daarin is deze zijn niet kronkelend of met bochten of iets in die geest maar kaarsrecht dus het hele effect van zo'n linie heeft totaal geen nut.
Je hoeft maar op een plekje door te breken en je kan zo de hele loopgraaf op de korrel nemen.
De dragons teeth kunnen Oekraners met een himars of artillerie gewoon kapot knallen.
Of er overheen, de vs gebruikten gewoon bulldozers en gooiden er zand op en reden er overheen.
Degene die dit bedacht heeft...jeez
https://9gag.com/gag/a9qL5ML?ref=android
Jij gelooft dit soort pulp? Ok....quote:Op woensdag 12 oktober 2022 06:46 schreef theguyver het volgende:
Hoe kom ik er bij dat Rusland +- 10.000 tanks hebben.
Oki dus Rusland heeft geen 8000 tanks meer in reserve?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 06:58 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Jij gelooft dit soort pulp? Ok....
Geen idee. Jij schijnt alles te weten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 07:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oki dus Rusland heeft geen 8000 tanks meer in reserve?
Nou het is simpel rekensommetje.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 07:22 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Geen idee. Jij schijnt alles te weten.
De F-16C en de F-15E kunnen die nukes ook dragen, dus wat blijft er dan nog over van dat de A daarvoor zou staan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:48 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Het lijkt me een legitieme vraag. Of geldt het alleen als je goederen naar de grens van Oekrane brengt om daar uit te delen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zou je dit soort stemmingmakerij achterwege willen laten? Opmerkingen voegen niets toe aan de discussie hier.
Deze toevoeging :Alsof je in 40-45 voor de Telegraaf werkte zeg maar. slaat alle mogelijke legitimiteit uit een vraag dood. Gewoon niet doen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:09 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Het lijkt me een legitieme vraag. Of geldt het alleen als je goederen naar de grens van Oekrane brengt om daar uit te delen?
Wat heeft dit met dit topic te maken?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
In zijn groene shirt
Je zou ook kunnen vertellen hoe het dan echt zit.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 06:58 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Jij gelooft dit soort pulp? Ok....
Waarom post je dit? Het is overduidelijk niet waar. (en als het wel waar is, wat dan?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
In zijn groene shirt
Toneelspelers en oplichters dat zijn ze allemaal. Zonder deze lui zou de wereld een stuk beter af zijn.quote:
Met wapperende vlaggen, voorbijglijdende wolken. Niets groen scherm, gewoon echt buiten. Als hart onder de riem van zijn mensen, bewijs dat hij er gewoon nog is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
In zijn groene shirt
Tja, al sinds de jaren 50 staat heel West-Europa op dat lijstje, daar wordt ik niet echt warm of koud meer van, mijn gehele leven zijn kernwapens al een ding.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 05:32 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. En wat die artillerie betreft: daarmee plaatsen we ons ook op het lijstje van nuke landen voor de Russen en ben je al een doelwit.
Door deze waanzin brengen we ons in gevaar als nucleair doelwit.
Na de val van de Sovjet Unie stonden we niet meer op de lijst.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, al sinds de jaren 50 staat heel West-Europa op dat lijstje, daar wordt ik niet echt warm of koud meer van, mijn gehele leven zijn kernwapens al een ding.
Doen alsof een nucleaire dreiging iets nieuws is en doen alsof we niet al sinds de jaren 50 op een lijst van doelwitten van de kernraketten uit Rusland (en zijn voorganger) staan werkt bij mij ietwat op de lachspieren.
Kan allemaal met Mr Green Screen Shirt. Nog maar wat meer geld naar die flapdrol sturen, lekker in de kou zitten voor de man nog effe en er komt een standbeeld van deze nieuwe heilige.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met wapperende vlaggen, voorbijglijdende wolken. Niets groen scherm, gewoon echt buiten. Als hart onder de riem van zijn mensen, bewijs dat hij er gewoon nog is.
Hij doet ook uitzonderlijk goed werk om zijn land bij elkaar te houden in bizarre omstandigheden. Daarnaast is hij zeer succesvol in het verkrijgen van hulp van rijke westerse landen. Zo goed, dat het 'machtige' Russische leger (quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kan allemaal met Mr Green Screen Shirt. Nog maar wat meer geld naar die flapdrol sturen, lekker in de kou zitten voor de man nog effe en er komt een standbeeld van deze nieuwe heilige.
Ik vroeg je net wat. Maar ik heb hier mijn antwoord ook meteen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kan allemaal met Mr Green Screen Shirt. Nog maar wat meer geld naar die flapdrol sturen, lekker in de kou zitten voor de man nog effe en er komt een standbeeld van deze nieuwe heilige.
Mijn antwoord staat iets terug. Het is een oplichter, een grote toneelspeler, heeft de rol van zijn leven te pakken op het wereldtoneel.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vroeg je net wat. Maar ik heb hier mijn antwoord ook meteen.
Dit is niet "het grote zelensky is kut topic"
Maar Putin is een massamoordenaar en bedreigd de wereld met kernwapens. Dan geeft ik de acteur wapens om Rusland Ukraine uit te schieten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mijn antwoord staat iets terug. Het is een oplichter, een grote toneelspeler, heeft de rol van zijn leven te pakken op het wereldtoneel.
mooi maar dat heeft niks met dit topic van doenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mijn antwoord staat iets terug. Het is een oplichter, een grote toneelspeler, heeft de rol van zijn leven te pakken op het wereldtoneel.
Kan makkelijk hoorquote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met wapperende vlaggen, voorbijglijdende wolken. Niets groen scherm, gewoon echt buiten. Als hart onder de riem van zijn mensen, bewijs dat hij er gewoon nog is.
Nou een hele hoop, Mr Green Shirt draait je een loer, een oorlog gebaseerd op leugens met neppe beelden waar deze man een groot aandeel in heeft en waar mensen de dood en armoede voor worden ingejaagd.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
mooi maar dat heeft niks met dit topic van doen
Hm het wordt eerder niet geapprecieerd dat het gezegd wordt bedoel je ...quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
het hoeft niet zozeer strikter maar dit is feitenvrij geklaag over de man.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hm het wordt eerder niet geapprecieerd dat het gezegd wordt bedoel je ...
Oekr topics zijn over het algemeen nogal zeer ruim ...
Tenzij je het hier strikter wil houden ?
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kom op man. Heeft zo niks met bnw van doen. Lijkt eerder klaag aak.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Zeg nou niet dat jij niet gewoon bent dat een topic vol geklaag staat.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
het hoeft niet zozeer strikter maar dit is feitenvrij geklaag over de man.
[..]
[..]
Kom op man. Heeft zo niks met bnw van doen. Lijkt eerder klaag aak.
Hilarische post gezien de langdurige aanwezigheid van minimaal een half dozijn gebruikers die ongeacht het onderwerp of opmerking waar ze op reageren dwangmatig alles terug moeten brengen naar "Poetler bad"quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik kwam deze tegen uit dat draadjequote:
Wsl wordt Putin bashen aanzien als feitelijk geklaagquote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Hilarische post gezien de langdurige aanwezigheid van minimaal een half dozijn gebruikers die ongeacht het onderwerp of opmerking waar ze op reageren dwangmatig alles terug moeten brengen naar "Poetler bad"
Zelensky verdedigt zijn land, Poetin valt een land binnen en bestookt woongebieden met raketten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Hilarische post gezien de langdurige aanwezigheid van minimaal een half dozijn gebruikers die ongeacht het onderwerp of opmerking waar ze op reageren dwangmatig alles terug moeten brengen naar "Poetler bad"
Ja dit topic staat helemaal vol met putin bad reacties inderdaad.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat is de ZW/W mentaliteit van "ergens anders"quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelensky verdedigt zijn land, Poetin valt een land binnen en bestookt woongebieden met raketten.
Lijkt mij niet heel ingewikkeld wie de slechterik is in deze.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wsl wordt Putin bashen aanzien als feitelijk geklaag
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:50 schreef Grems het volgende:
[..]
het is "hier" precies hetzelfde, alleen een ander smaakje. Zoals de reacties hierboven perfect laten zien.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat is de ZW/W mentaliteit van "ergens anders"
Hier bekijken we het eerder grijs
het zal me een worst zijn hoe je de man noemt of wat je van hem vindt. Deze reeks gaat daar niet over net zo min dat bv in nws de reeks over putin en z'n steunzolen gaat.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:02 schreef UncleScorp het volgende:
Ok, dus hier wordt af en toe geklaagd over de groene dwerg ...
next
Ah kiek greenscreen etc etc mooi man, en nu?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik kwam deze tegen uit dat draadje
quote:
Nogal wiedes dat hij niet echt op de verschillende meetings kan zijn. Mooi hoe ze dat op deze manier hebben gedaan.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik kwam deze tegen uit dat draadje
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat jij er geen link met bnw in ziet, betekend niet dat die er niet isquote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
maar wat jij hier plaatst is een verhaal met duiding. Geen oneliners met groene dwerg en andere zaken die meer op karakteraanvallen lijken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Dat jij er geen link met bnw in ziet, betekend niet dat die er niet is
Zelensky was de hoofdrolspeler in de hit serie ''the servant of the poeple''
[ afbeelding ]
Plot is vrij simpel: Hij is een leraar, vind het maar niks dat zijn land zo corrupt is en besluit zelf actie te ondernemen om diezelfde corruptie te bestrijden
[ afbeelding ]
Aangezien de mensen daar in Oekrane geen enkele vertrouwen hebben in de lokale politici werd hij ''onverwacht'' verkozen tot president van Oekrane
Maar ik hoever klopt dat beeld dat over hem geschets is ?
Hij heeft nauwe banden met Oekraense olichargen, dezelfde olichargen die het land helemaal leeg hebben geplunderd
Slechts 30% van alle hulp komt aan op de plek van bestemming
Zelensky is sinds de oorlog flink rijker op geworden, zie de panama papers
Ondanks de anticorruptie retoriek is geen een van de olichargen achter de tralies gezet
Sterker nog ze zijn er flink op voorruit gegaan, zie dezelfde panama papers
De olicharg achter de hitshow '' the servent of the people'' staat op een FBI watchlist voor het verduisteren van grote sommen geld
Als je dat allemaal in acht neemt is het niet eens zo gek dat mensen hem als acteur en charlatan bestempelen
Zo zit de hele wereld in elkaar , 1 grote Trumanshowquote:
Kijk hier kan ik wat meequote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
maar wat jij hier plaatst is een verhaal met duiding. Geen oneliners met groene dwerg en andere zaken die meer op karakteraanvallen lijken.
Ook gewoon een vuile, stinkende engerd is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Die kunnen ook makkelijk staged bullshit zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Nogal wiedes dat hij niet echt op de verschillende meetings kan zijn. Mooi hoe ze dat op deze manier hebben gedaan.
Zegt niets over de speeches die hij op straat doet, natuurlijk.
Niet iedereen zal tot dezelfde conclusie komen als jij, en datgene wat jij aanvoert voor waar aannemen, natuurlijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:24 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Kijk hier kan ik wat mee![]()
Dat is iets compleet anders dan dit hoort simpelweg niet in bnw thuis
De OP heeft een flinke update nodig
Zonder de Zelensky regime flink onder de loep te nemen zullen de beschuldigen van karakteraanval, pro kremlin propaganda terug blijven komen
Wanneer je dat wel zou doen, zal je wel tot de conclusie komen dat het positieve beeld gecreerd is door de media, eentje is die gebaseerd is op fabels
De opsomming die ik maak in de vorige post is slechts het tipje van het ijsberg
Nu had ik zelf een begin gemaakt met het maken van een nieuwe OP. Had dit ergens op een kladblok bewaard
Helaas was ik genoodzaakt mijn comp helemaal te resetten, zal kijken of die nog ergens terug te vinden is op cloud![]()
Kan.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:32 schreef Tingo het volgende:
[..]
Die kunnen ook makkelijk staged bullshit zijn.
Fair enough.quote:
mijn fiat heb jequote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:32 schreef Ali_boo het volgende:
Heb de wordpad doc gevonden![]()
Wie hier is bereid om mij mee te helpen om er een mooi samenhangend verhaal van te maken![]()
Geven de FA's/mods groen licht om de OP bij deze wat aan te passen
Wel belangrijk om te weten voordat ik echt aan de slag ga
Ik denk dat Oekrane zich er heel goed van bewust is dat ze erg moeten uitkijken wat ze doen, want dat ze goodwill ook zo kunnen verliezen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:49 schreef Tingo het volgende:
[..]
Fair enough.
Opgezette scenes zullen ze nooit doen he
Nee jonge Rusland moest hem gewoon prima kunnen proberen te vermoorden in februari van dit jaar. Want het is een acteur en hij staat weleens voor een green screen ofzoquote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:18 schreef SjonShitcoin het volgende:
Alleen was deze speciale militaire operatie zonder Zelensky er ook wel geweest. Dus een hoop moeite voor een onbeduidend radertje in het grote geheel. De oorlog is al lang begonnen voordat Zelensky berhaupt president was.
Dan mag daar ook wel inkomen dat het grootste complot van deze eeuw de inmening van de Russen in de EU politiek is. Een dictator die macht naar zich toe probeert te trekken. Nu via een false flag operatie (krim brug opblazen) probeert zijn land achter zich te krijgen. (enzovoort.)quote:
En wat dacht je van de inmenging van Rusland in de verkiezingen van 2016 in de VS? Het is maar de vraag of Trump president was geworden zonder de hulp van Putin.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Dan mag daar ook wel inkomen dat het grootste complot van deze eeuw de inmening van de Russen in de EU politiek is. Een dictator die macht naar zich toe probeert te trekken. Nu via een false flag operatie (krim brug opblazen) probeert zijn land achter zich te krijgen. (enzovoort.)
Dit is geen anti westers forum. Dit is BNW.
Ik heb eigenlijk wel respect voor Zelenskyy. Maar natuurlijk heeft deze man ook zijn theatrale kanten. Ik denk dat hij ook wel de nodige instructies krijgt hoe de (social) media te bespelen. En veel mensen in het Westen slikken veel van die propaganda als zoete koek omdat men erg goedgelovig is als het aankomt op narratieven uit de media. Dat creert een grote gevoeligheid voor psy-ops, dat blijkt keer op keer. Vooral een bepaald type mens lijkt hier heel vatbaar voor.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:28 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ook gewoon een vuile, stinkende engerd is.
Ik vind het een beetje deprimerend dat zoveel mensen de gast zo serieus kunnen nemen.
Oeh das glad ijs he..quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En wat dacht je van de inmenging van Rusland in de verkiezingen van 2016 in de VS? Het is maar de vraag of Trump president was geworden zonder de hulp van Putin.
[ twitter ]
Dat vind ik ook. Heel veel mensen trappen in de grote hoeveelheid Russische propaganda.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]. En veel mensen in het Westen slikken veel van die propaganda als zoete koek omdat men erg goedgelovig is als het aankomt op narratieven uit de media. Dat creert een grote gevoeligheid voor psy-ops, dat blijkt keer op keer. Vooral een bepaald type mens lijkt hier heel vatbaar voor.
Op zich, als je kijkt wat hij ff op zijn bord kreeg.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk wel respect voor Zelenskyy. Maar natuurlijk heeft deze man ook zijn theatrale kanten. Ik denk dat hij ook wel de nodige instructies krijgt hoe de (social) media te bespelen. En veel mensen in het Westen slikken veel van die propaganda als zoete koek omdat men erg goedgelovig is als het aankomt op narratieven uit de media. Dat creert een grote gevoeligheid voor psy-ops, dat blijkt keer op keer. Vooral een bepaald type mens lijkt hier heel vatbaar voor.
Aandoenlijke poging, maar ik had het over de informatieverstrekking in het Westen, niet vanuit Rusland. De narratieven in de Westerse media zijn sterk pro-Oekrane georinteerd. En doordat velen dit consumeren worden zij ook steeds meer op basis van emotie in deze oorlog meegesleept, en dit natuurlijk vr Oekrane en tegen Rusland.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Heel veel mensen trappen in de grote hoeveelheid Russische propaganda.
Europa is jaren geleden al deze oorlog ingesleept, mede dankzij Mutti Merkel die kinderlijk naief met Putin de koffer in dook en een Russische asset vermomd als clown in het Witte Huis.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Aandoenlijke poging, maar ik had het over de informatieverstrekking in het Westen, niet vanuit Rusland. De narratieven in de Westerse media zijn sterk pro-Oekrane georinteerd. En doordat velen dit consumeren worden zij ook steeds meer op basis van emotie in deze oorlog meegesleept, en dit natuurlijk vr Oekrane en tegen Rusland.
hiermee zet je met een behoorlijke hyperbool de inwoners van Europa weg als debielen en zeg je feitelijk dat de mogelijkheid tot informatiegaring beperkt is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Aandoenlijke poging, maar ik had het over de informatieverstrekking in het Westen, niet vanuit Rusland. De narratieven in de Westerse media zijn sterk pro-Oekrane georinteerd. En doordat velen dit consumeren worden zij ook steeds meer op basis van emotie in deze oorlog meegesleept, en dit natuurlijk vr Oekrane en tegen Rusland.
Als je niet normaal kan praten, kunnen we snel ophouden met discussiren. Jouw mening is niet de waarheid. Dus je hoeft niet te doen alsof jij weet hoe het echt zit.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind Poetin een hele enge man, die spoort oprecht niet. Jeltsin heb ik niet bewust meegemaakt en Gorbatsjov was voor mijn tijd. Trump heeft het verder niet slecht gedaan in de VS, behalve dan natuurlijk al die krijsende en hysterische Linksen die het niet konden hebben dat hij in het Witte Huis zat. Dus die vergelijking snap ik niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Op zich, als je kijkt wat hij ff op zijn bord kreeg.
Ik zeg absoluut niet dat alles wat hij doet geweldig is.
Maar de manier waarop hij bepaalde dingen oppakt heb ik best respect voor.
Poetin daarintegen heeft in de loop der jaren behoorlijk wat respect van mij verloren en een Jeltsin een Gorbatsjov en Khrushchev waren op zich een stuk beter. Beetje niveau Trump, en Trump is voor mij de 2 na slechtste president van de VS..
Dat zeg ik niet. Je verdraait nu mijn woorden. Nergens staat dat ik voor lle inwoners in Europa spreek, en ook zeg ik niet dat de mogelijkheid tot informatie hier beperkt is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
hiermee zet je met een behoorlijke hyperbool de inwoners van Europa weg als debielen en zeg je feitelijk dat de mogelijkheid tot informatiegaring beperkt is.
Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen. En als je dat niet doet heeft dat geen consequenties. Ja misschien een boze post op een forum.
Mijn post betreft een hele normale post. Ik zeg ook niet dat mijn mening de waarheid is, hoe kom je daar eigenlijk bij? Ik benadruk slechts een culturele tendens die merkbaar is sinds het uitbreken van de oorlog.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:46 schreef The_End het volgende:
[..]
Als je niet normaal kan praten, kunnen we snel ophouden met discussiren. Jouw mening is niet de waarheid. Dus je hoeft niet te doen alsof jij weet hoe het echt zit.
dat is wel wat je insinueert.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind Poetin een hele enge man, die spoort oprecht niet. Jeltsin heb ik niet bewust meegemaakt en Gorbatsjov was voor mijn tijd. Trump heeft het verder niet slecht gedaan in de VS, behalve dan natuurlijk al die krijsende en hysterische Linksen die het niet konden hebben dat hij in het Witte Huis zat. Dus die vergelijking snap ik niet.
[..]
Dat zeg ik niet. Je verdraait nu mijn woorden. Nergens staat dat ik voor lle inwoners in Europa spreek, en ook zeg ik niet dat de mogelijkheid tot informatie hier beperkt is.
Wel geef ik aan dat veel mensen zich hebben laten meeslepen in bepaalde narratieven over de oorlog. En dat klopt ook, want ondanks de diversiteit aan media in Europa heb je veelal hetzelfde geluid: Oekrane goed, Rusland slecht.
[..]
Mijn post betreft een hele normale post. Ik zeg ook niet dat mijn mening de waarheid is, hoe kom je daar eigenlijk bij? Ik benadruk slechts een culturele tendens die merkbaar is sinds het uitbreken van de oorlog.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
hiermee zet je met een behoorlijke hyperbool de inwoners van Europa weg als debielen en zeg je feitelijk dat de mogelijkheid tot informatiegaring beperkt is.
Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen. En als je dat niet doet heeft dat geen consequenties. Ja misschien een boze post op een forum.
Haha altijd diezelfde ene, en hier toch in Nederland vrij stevig bekritiseerde (zie bijv.: https://www.nvj.nl/nieuws/vragen-over-blokkade-rtsputnik), maatregel weer. Het is echt op geen enkele manier te vergelijken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:28 schreef Grems het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daarnaast bepalen hier natuurlijk ook slechts een klein groepje redacties en factcheckers wat de gemiddelde persoon wel en niet te zien/horen krijgt.
Misschien moet je dan eens ophouden met dingen zeggen als 'aandoenlijke poging'.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mijn post betreft een hele normale post. Ik zeg ook niet dat mijn mening de waarheid is, hoe kom je daar eigenlijk bij? Ik benadruk slechts een culturele tendens die merkbaar is sinds het uitbreken van de oorlog.
en dat is simpel te omzeilen, het staat ook helemaal niet in verhouding tot de staatscensuur van Rusland.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:28 schreef Grems het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daarnaast bepalen hier natuurlijk ook slechts een klein groepje redacties en factcheckers wat de gemiddelde persoon wel en niet te zien/horen krijgt.
Die van Rusland en China ook.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
en dat is simpel te omzeilen, het staat ook helemaal niet in verhouding tot de staatscensuur van Rusland.
Ik denk dat er vooral een groep is die zich heeft laten meeslepen door de Russische propaganda en nu daar zo diep in zitten, dat ze de werkelijkheid niet meer onder ogen durven komen. Ze zijn zo ver opgeschoven dat ze opeens aan de kant staan van een moordende dictator. En dat moet rechtgepraat worden. Putin is zo slecht niet, het westen is slecht, de oekrainers zijn slecht. enz enz enz.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:59 schreef HowardRoark het volgende:
Wel geef ik aan dat veel mensen zich hebben laten meeslepen in bepaalde narratieven over de oorlog. En dat klopt ook, want ondanks de diversiteit aan media in Europa heb je veelal hetzelfde geluid: Oekrane goed, Rusland slecht.
Dat is en niet waar en als je het al weet te doen zet je zaken als je carrire op het spel.quote:
Het gaat momenteel over censuur in Europa/Nederland.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:41 schreef The_End het volgende:
[..]
Schandalig he, dat Rusland en China censuur toepassen.
Natuurlijk is dat wel waar, Russen, Europeanen en Chinezen kunnen allemaal gebruik maken van onder andere VPN diensten om overheidscensuur te omzeilen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is en niet waar en als je het al weet te doen zet je zaken als je carrire op het spel.
Waarom betrek je Rusland en China er dan in?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Het gaat momenteel over censuur in Europa/Nederland.
Als wij censuur toepassen is het niet ergquote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:28 schreef Grems het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan moeten er nog wel stukjes getikt worden om via een VPN te kunnen lezen. Volgens mij zijn er voorbeelden te over waaruit blijkt dat dat in Rusland niet zelden actief verhinderd wordt. En dan druk ik mij voorzichtig uit.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel waar, Russen, Europeanen en Chinezen kunnen allemaal gebruik maken van onder andere VPN diensten om overheidscensuur te omzeilen.
Dan wacht ik je antwoord graag af.quote:
-Niet nodig-quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:44 schreef The_End het volgende:
[..]
Waarom betrek je Rusland en China er dan in?Topic gaat trouwens over Rusland/Ukraine oorlog.
Bijvoorbeeld via een blokkade op providerniveau?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dan moeten er nog wel stukjes getikt worden om via een VPN te kunnen lezen. Volgens mij zijn er voorbeelden te over waaruit blijkt dat dat in Rusland niet zelden actief verhinderd wordt. En dan druk ik mij voorzichtig uit.
Een stuk minder gemakkelijk dan een gemiddelde (West) Europeaan en nogmaals, de consequenties zijn niet vergelijkbaar. Verre van.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel waar, Russen, Europeanen en Chinezen kunnen allemaal gebruik maken van onder andere VPN diensten om overheidscensuur te omzeilen.
VPN aanzetten is overal even makkelijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een stuk minder gemakkelijk dan een gemiddelde (West) Europeaan en nogmaals, de consequenties zijn niet vergelijkbaar. Verre van.
Een stuk minder gemakkelijk dan een gemiddelde (West) Europeaan en nogmaals, de consequenties zijn niet vergelijkbaar. Verre van.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:43 schreef Grems het volgende:
[..]
dit zegt helemaal niemand.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als wij censuur toepassen is het niet erg
Dit is geen reactie op m’n post, dat snap je zelf ook wel.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:47 schreef Grems het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld via een blokkade op providerniveau?
Dat is het niet. En een VPN omzeilt een hard block niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:49 schreef Grems het volgende:
[..]
VPN aanzetten is overal even makkelijk.
Het staat je vrij om dat te blijven geloven.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is het niet. En een VPN omzeilt een hard block niet.
Dit is geen geloof; dit is techniek.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Het staat je vrij om dat te blijven geloven.
Ga eens in op mijn vraag over de consequenties van het gebruiken van een VPN service in Rusland in plaats van cirkeltjes te draaien.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Het staat je vrij om dat te blijven geloven.
Dat moet je dan even gaan uitleggen aan al die Russen en Chinezen met VPN.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:54 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit is geen geloof; dit is techniek.
Aan je verplaatsende doelpalen heb ik geen boodschap.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga eens in op mijn vraag over de consequenties van het gebruiken van een VPN service in Rusland in plaats van cirkeltjes te draaien.
haha.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:55 schreef Grems het volgende:
[..]
Aan je verplaatsende doelpalen heb ik geen boodschap.
https://vpnoverview.com/u(...)et-censorship-china/quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:55 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat moet je dan even gaan uitleggen aan al die Russen en Chinezen met VPN.
pas op dat je werkgever niet door geeft dat je andere informatie tot je neemt dan de algemeen aangenomen "waarheid"quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:58 schreef The_End het volgende:
Deze kwam toevallig voorbij. Is denk ik een wachtende trein voor de krim brug.
Nvm ben de URL kwijt. Zal de censuur wel zijn.
En dan met een bron komen die aangeeft dat je met basic-bitch NordVPN om de censuur heen kuntquote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:56 schreef The_End het volgende:
[..]
https://vpnoverview.com/u(...)et-censorship-china/
Het is enorm offtopic Dus laten we er een ander topic over openen als daar interesse voor is.
ok prima, we gaan even mee met je stelling dat VPN gemakkelijk te gebruiken is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:04 schreef Grems het volgende:
[..]
En dan met een bron komen die aangeeft dat je met basic-bitch NordVPN om de censuur heen kunt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |