abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206286408
https://abcnews.go.com/Po(...)ty/story?id=91326164

Tulsi Gabbard announces she is leaving Democratic Party, calling it an 'elitist cabal of war mongers'

"I can no longer remain in today’s Democratic Party that is now under the complete control of an elitist cabal of warmongers driven by cowardly wokeness, who divide us by racializing every issue & stoke anti-white racism, actively work to undermine our God-given freedoms, are hostile to people of faith & spirituality, demonize the police & protect criminals at the expense of law-abiding Americans, believe in open borders, weaponize the national security state to go after political opponents, and above all, dragging us ever closer to nuclear war," Gabbard said on Twitter.

... en langzamerhand sloopt Biden ook de Democraten...
pi_206286514
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik snap niet dat mensen zo blind achter de USA blijven staan.
Er staat zo veel informatie online waar duidelijk uit blijkt dat ze schijt hebben aan alles wat leeft.
Uiteraard hebben ze een groot aandeel gehad in onze bevrijding tijdens WO2 en in onze welvaart.
Maar dat doet niks af aan de misdaden die ze hebben gepleegd.
Is het ooit bij je opgekomen dat je zowel kritisch kunt zijn op de rol van de VS als de Russische invasie van Oekraïne?

Persoonlijk was ik destijds fel gekant tegen de Amerikaanse invasie van Irak. En zo denk ik nu ook over het optreden van Rusland in Oekraïne.

Wat ik niet snap, is dat users in deze reeks zich in allerlei bochten wringen om Rusland te verdedigen en zelfs te prijzen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_206286592
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Is het ooit bij je opgekomen dat je zowel kritisch kunt zijn op de rol van de VS als de Russische invasie van Oekraïne?

Persoonlijk was ik destijds fel gekant tegen de Amerikaanse invasie van Irak. En zo denk ik nu ook over het optreden van Rusland in Oekraïne.

Wat ik niet snap, is dat users in deze reeks zich in allerlei bochten wringen om Rusland te verdedigen en zelfs te prijzen.
Ik heb het niet over jou persoonlijk.
Naar mijn mening heeft Rusland meer legitimiteit om Oekraïne binnen te vallen dan de USA destijds Irak.
Uiteraard betreur ik wel dat ze Oekraïne binnen gevallen zijn maar door toedoen van de USA werden ze tot deze daad gedreven.
pi_206286626
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Naar mijn mening heeft Rusland meer legitimiteit om Oekraïne binnen te vallen dan de USA destijds Irak.
Uiteraard betreur ik wel dat ze Oekraïne binnen gevallen zijn maar door toedoen van de USA werden ze tot deze daad gedreven.
Sorry, maar dat slaat helemaal nergens op. Rusland is helemaal nergens toe gedwongen. Luister naar de woorden van Poetin: hij beschouwt Oekraïne als een illegitieme staat, die geen bestaansrecht heeft.

Dat heeft niks te maken met de VS, maar met het verknipte wereldbeeld van Poetin - en daarmee dus ook het Kremlin.
pi_206286654
quote:

[..]

Laat eens zien dan.
pi_206286669
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sorry, maar dat slaat helemaal nergens op. Rusland is helemaal nergens toe gedwongen. Luister naar de woorden van Poetin: hij beschouwt Oekraïne als een illegitieme staat, die geen bestaansrecht heeft.

Dat heeft niks te maken met de VS, maar met het verknipte wereldbeeld van Poetin - en daarmee dus ook het Kremlin.
Tja het was of niets doen en je krijgt een stelletje nazi's met kernwapens naast je of je grijpt in.
pi_206286694
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:23 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Laat eens zien dan.
Neem jezelf. Ik heb jou hier nog geen onvertogen woord zien uiten richting de Russen. Gisteren werden de raketaanvallen op Oekraïnense steden in deze reeks met alle macht verdedigd, zelfs gerechtvaardigd.

Er wordt in deze reeks vooral met een boze vinger naar de Amerikanen gewezen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:28:15 #108
485843 crew  Jippie
pi_206286701
quote:

[..]

Persoonlijke voorkeuren zijn eh... persoonlijk. Maar geloof niet dat iemand hier de oorlog prijst.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:30:42 #109
485843 crew  Jippie
pi_206286721
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zie dit anders, Rusland gaf zelf als doel denazificatie aan en jij geeft de VS de schuld?
pi_206286736
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij mag het onzin vinden.
Ik ben na gedegen onderzoek tot een andere conclusie gekomen.
pi_206286745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:25 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Tja het was of niets doen en je krijgt een stelletje nazi's met kernwapens naast je of je grijpt in.
Nee.

Allereerst is Oekraïne geen nazistaat (al zijn er ongetwijfeld een hoop Oekraïners met nazistische denkbeelden, maar dat soort figuren lopen ook rond in Rusland, de VS, Duitsland en ons eigen landje.

En waar zou Oekraïne precies een kernwapen vandaan moeten toveren?
pi_206286757
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij mag het onzin vinden.
Ik ben na gedegen onderzoek tot een andere conclusie gekomen.
Tsja, ik luister gewoon naar de woorden van de heer Poetin. Je weet wel, de president op wiens bevel deze oorlog is begonnen.
pi_206286759
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:30 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik zie dit anders, Rusland gaf zelf als doel denazificatie aan en jij geeft de VS de schuld?
Ja natuurlijk, de denazificatie is gewoon een smoes.
Net zoals de USA democratie gaat brengen in andere landen.
Grootmachten hebben schijt aan mensenlevens, ze willen enkel hun geopolitieke belangen beschermen en uitbreiden.
pi_206286763
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, ik luister gewoon naar de woorden van de heer Poetin. Je weet wel, de president op wiens bevel deze oorlog is begonnen.
Ja vooral luisteren naar politieke leiders.
Dan weet je zeker dat je voorgelogen wordt.
pi_206286781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Neem jezelf. Ik heb jou hier nog geen onvertogen woord zien uiten richting de Russen. Gisteren werden de raketaanvallen op Oekraïnense steden in deze reeks met alle macht verdedigd, zelfs gerechtvaardigd.

Er wordt in deze reeks vooral met een boze vinger naar de Amerikanen gewezen.
Moet je een beetje beter lezen.
Wat ik gewoon bezopen vindt dat ik geen Westerling hoor over de 8 jaar terreur bombardementen van de Oekraine op de Donbass en nog steeds DAGELIJKS worden er steden gebombardeerd in de Donbass met vele dodelijke slachtoffers.
Geen woord hoor ik erover maar Zelensky brult nu als een speenvarken en de rest begint ook te knorren.
pi_206286796
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja vooral luisteren naar politieke leiders.
Dan weet je zeker dat je voorgelogen wordt.
Poetin zei letterlijk hoe hij over Oekraïne denkt (zie mijn eerdere post). Maar volgens jou zijn dat leugens en heeft hij in werkelijkheid geen andere keuze dan Oekraïne binnenvallen, want de VS?
pi_206286814
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:36 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Moet je een beetje beter lezen.
Wat ik gewoon bezopen vindt dat ik geen Westerling hoor over de 8 jaar terreur bombardementen van de Oekraine op de Donbass en nog steeds DAGELIJKS worden er steden gebombardeerd in de Donbass met vele dodelijke slachtoffers.
Geen woord hoor ik erover maar Zelensky brult nu als een speenvarken en de rest begint ook te knorren.
Vind dat een nogal vreemde reden om de gewelddadigheden van de Russen te verdedigen en rechtvaardigen (wat jij hier dagelijks doet).
pi_206286826
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Poetin zei letterlijk hoe hij over Oekraïne denkt (zie mijn eerdere post). Maar volgens jou zijn dat leugens en heeft hij in werkelijkheid geen andere keuze dan Oekraïne binnenvallen, want de VS?
Klopt, dat zijn leugens.
Hij kan niet toestaan dat Oekraïne lid van de NAVO wordt.
pi_206286827
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee.

Allereerst is Oekraïne geen nazistaat (al zijn er ongetwijfeld een hoop Oekraïners met nazistische denkbeelden, maar dat soort figuren lopen ook rond in Rusland, de VS, Duitsland en ons eigen landje.

En waar zou Oekraïne precies een kernwapen vandaan moeten toveren?
Die zouden ze gezellig kunnen krijgen als ze NAVO lid zouden worden. In de top van de regering + leger zitten er genoeg die het nazi gedachtengoed aanhangen.

Tuurlijk zitten er overal nazi engerds op deze aardbol maar niet complete bataljons die ook nog eens in het leger zijn opgenomen.

En dat zou jij als buren willen?
pi_206286845
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vind dat een nogal vreemde reden om de gewelddadigheden van de Russen te verdedigen en rechtvaardigen (wat jij hier dagelijks doet).
Lekker ontwijkend dus.
Jij geeft dus geen reet om de slachtoffers die al 8 jaar lang vallen in de Donbass.
Fijne Koos! ^O^
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:45:14 #121
485843 crew  Jippie
pi_206286860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit persoonlijke mag je voortaan weglaten, nergens voor nodig.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:46:06 #122
485843 crew  Jippie
pi_206286865
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Lekker ontwijkend dus.
Jij geeft dus geen reet om de slachtoffers die al 8 jaar lang vallen in de Donbass.
Fijne Koos! ^O^
:G
pi_206286910
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:46 schreef Jippie het volgende:

[..]
:G
~O>
pi_206286996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Lekker ontwijkend dus.
Fijne Koos! ^O^
Er is daar al acht jaar lang een burgeroorlog gaande, die mede wordt gevoed en gestimuleerd door Rusland. Elk slachtoffer is er een teveel, maar het is begrijpelijk dat Kiev zich niet zomaar neerlegt bij de eenzijdige afscheiding van meerdere provincies.

Als Kiev zich bedient van terreur en bewust burgerslachtoffers maakt, is dat natuurlijk fout en dat moet ook bestraft worden.

Het verandert echter niets aan het feit dat Rusland Oekraïne is binnengevallen, een deel van het land probeert te annexeren en oorlogsmisdaden pleegt.
pi_206287010
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt, dat zijn leugens.
Hij kan niet toestaan dat Oekraïne lid van de NAVO wordt.
Poetin geeft zelf toch echt een andere uitleg.
pi_206287021
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Poetin geeft zelf toch echt een andere uitleg.
Daarom zeg ik ook dat het leugens zijn :P
pi_206287053
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er is daar al acht jaar lang een burgeroorlog gaande, die mede wordt gevoed en gestimuleerd door Rusland. Elk slachtoffer is er een teveel, maar het is begrijpelijk dat Kiev zich niet zomaar neerlegt bij de eenzijdige afscheiding van meerdere provincies.

Als Kiev zich bedient van terreur en bewust burgerslachtoffers maakt, is dat natuurlijk fout en dat moet ook bestraft worden.

Het verandert echter niets aan het feit dat Rusland Oekraïne is binnengevallen, een deel van het land probeert te annexeren en oorlogsmisdaden pleegt.
Ik zie het zo: deze provincies met hun inwoners kan je met geen mogelijkheid meer bij de Oekraine voegen.
Dat zal Zelensky ook moeten inzien of hij gaat de Donbass met geweld innemen en worden de inwoners aan zijn terreur blootgesteld.
Iedereen ziet dit, iedereen weet dit.
Maar niemand zegt het hardop in Brussel of in de Westerse Regeringen want owee dan wordt je gestraft of ben je je vette baantje kwijt.
De Russen zullen nooit deze regio meer opgeven, dat dit gebeurd is een sprookje of er moet WW3 losbarsten en dan zijn we allemaal de sigaar.

Dus vertel het maar wat er moet gebeuren.
pi_206287058
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:41 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Die zouden ze gezellig kunnen krijgen als ze NAVO lid zouden worden. In de top van de regering + leger zitten er genoeg die het nazi gedachtengoed aanhangen.

Tuurlijk zitten er overal nazi engerds op deze aardbol maar niet complete bataljons die ook nog eens in het leger zijn opgenomen.

En dat zou jij als buren willen?
Als een land lid wordt van de NAVO, heeft het niet plots de beschikking over kernwapens. En het heeft er al helemaal geen zeggenschap over. Jij denkt dat Den Haag zomaar kan beslissen om de kernwapens in Volkel op een vijandige staat te gooien?

Verder wek jij de indruk dat Oekraïne wordt bestuurd door nazi's. Daar is in mijn optiek geen sprake van. Het land heeft een nazi-probleem, maar dat betekent niet dat Kiev een nazi-bolwerk is.

Maar dat Poetin dat beeld probeert te creëren, mag natuurlijk geen verrassingen heten.
pi_206287072
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daarom zeg ik ook dat het leugens zijn :P
Waarom zou hij daarover liegen? Hij stelt dat Oekraïne een nazistaat is zonder bestaansrecht.

Als een eventueel NAVO-lidmaatschap het voornaamste probleem is, kan hij dat toch gewoon zeggen?
pi_206287114
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom zou hij daarover liegen? Hij stelt dat Oekraïne een nazistaat is zonder bestaansrecht.

Als een eventueel NAVO-lidmaatschap het voornaamste probleem is, kan hij dat toch gewoon zeggen?
Dat is oorlogstaal, de vijand is minderwaardig en moet vernietigd worden.
Om de bevolking te motiveren.
Hij heeft meerdere keren aangegeven dat hij het onacceptabel vind dat Oekraïne bij de NAVO komt.
pi_206287152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is oorlogstaal, de vijand is minderwaardig en moet vernietigd worden.
Om de bevolking te motiveren.
Hij heeft meerdere keren aangegeven dat hij het onacceptabel vind dat Oekraïne bij de NAVO komt.
En daar is hij later weer op teruggekomen.

Poetin beschouwt Oekraïne als onderdeel van Rusland vindt dat het land geen bestaansrecht heeft. Daarom is hij binnengevallen.

Rusland is nergens toe gedwongen, maar heeft zelf besloten om Oekraïne te vernietigen (wederom woorden van Poetin).
pi_206287168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:25 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Kernwapens? Oekraine heeft juist kernwapens opgegeven om Rusland gerust te stellen dat ze geen bedreiging vormen?

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206287173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En daar is hij later weer op teruggekomen.

Poetin beschouwt Oekraïne als onderdeel van Rusland vindt dat het land geen bestaansrecht heeft. Daarom is hij binnengevallen.

Rusland is nergens toe gedwongen, maar heeft zelf besloten om Oekraïne te vernietigen (wederom woorden van Poetin).
Vind Putin het goed dat Oekraïne bij de NAVO komt?
Heb je daar een bron van?

Tja als jij de woorden van Putin betrouwbaar vind moet je dat zelf weten natuurlijk.
pi_206287183
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
Jij denkt dat Den Haag zomaar kan beslissen om de kernwapens in Volkel op een vijandige staat te gooien?
Alleen mogelijk fysiek bij te komen middels internetverbinding?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206287224
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als een land lid wordt van de NAVO, heeft het niet plots de beschikking over kernwapens. En het heeft er al helemaal geen zeggenschap over. Jij denkt dat Den Haag zomaar kan beslissen om de kernwapens in Volkel op een vijandige staat te gooien?

Verder wek jij de indruk dat Oekraïne wordt bestuurd door nazi's. Daar is in mijn optiek geen sprake van. Het land heeft een nazi-probleem, maar dat betekent niet dat Kiev een nazi-bolwerk is.

Maar dat Poetin dat beeld probeert te creëren, mag natuurlijk geen verrassingen heten.
Tja dat vindt jij.
De Russen hebben al jaren verklaard dat ze enorme problemen hebben als Oekraine lid zal worden van NAVO omdat zij dit zien als een gevaar voor hun nationale veiligheid.
Dan komt er een coup (ge-orkestreerd door de USA) en wordt de Russische minderheid in de Donbass aangevallen omdat zij (terecht) het niet met deze coup eens zijn.
En dat moeten ze allemaal maar weg wimpelen als niet ter zake doende?

Kom op zeg in wat voor een droom wereld leven de meesten hier?
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:30:11 #136
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206287283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:25 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Tja dat vindt jij.
De Russen hebben al jaren verklaard dat ze enorme problemen hebben als Oekraine lid zal worden van NAVO omdat zij dit zien als een gevaar voor hun nationale veiligheid.
Dan komt er een coup (ge-orkestreerd door de USA) en wordt de Russische minderheid in de Donbass aangevallen omdat zij (terecht) het niet met deze coup eens zijn.

Grappig dat hij dit alleen heeft met Oekraïne.
Toen laatst dus Finland en Zweden zich aanmelden boeide het hem ineens geen reet meer.
Wat heel debiel is want Finland grenst ook met 1000+ km aan Rusland.

Er was geen coup!
Er waren protesten l, dat de toenmalige president zich aan het woord hield, daarna vielen er doden bij protest, hij verkondigde vervroegde verkiezingen aan en daarna werden nog meer Oekraïners vermoord op het protest plein en ging hij er als een haas vandoor.bte Rusland moet niet zo drammen die hebben in de jaren ,90 2 coups gehad.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206287284
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alleen mogelijk fysiek bij te komen middels internetverbinding?
Nieuwtje misschien voor de meesten hier: Nederland heeft ook F35A fighters besteld.(of heeft ze al)
De A staat voor het in staat zijn tot het lanceren van nucleaire wapens.
bestel je die voor jan met de korte achternaam? Denk het niet.
Dus dan nemen de Russen (en de rest van de wereld aan) dat je kernwapens op je grondgbied heb liggen en deze zal gebruiken.

Denkt men nu echt dat deze F35A plus allerlei raketsystemen niet op Okerainisch grondgebied gestald zouden worden onder NAVO beheer?
pi_206287300
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Toen laatst dus Finland en Zweden zich aanmelden boeide het hem ineens geen reet meer.
Omdat je met Finnen kan praten, met Oekrainische nazi's die Russen proberen te verdelgen gaat het een beetje minder...
pi_206287312
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nou nee, zelfs voor de oorlog met Oekraine stelde Poetin dat er nucleiare consequenties voor Finland en Zweden zouden zijn als ze het lef zouden hebben om lid te worden van de NAVO.

Onder andere werd er gedreigd om nucleaire wapens in Kaliningrad te stationeren, een dreigement waar de Baltische Staten nogal om moesten lachen omdat die wapens daar al heel lang aanwezig zijn.
pi_206287329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:31 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Omdat je met Finnen kan praten, met Oekrainische nazi's die Russen proberen te verdelgen gaat het een beetje minder...
En hoe zit het met Russische huurlingen, vermomd als 'Pro Russische Separatisten' die een illegale proxy-oorlog zijn begonnen en zelfs een burgervliegtuig uit de lucht hebben geschoten?

Want dat is wat er daadwerkelijk is gebeurd als je verder kijkt dan de Russische propaganda.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:33:53 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206287331
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou nee, zelfs voor de oorlog met Oekraine stelde Poetin dat er nucleiare consequenties voor Finland en Zweden zouden zijn als ze het lef zouden hebben om lid te worden van de NAVO.

Onder andere werd er gedreigd om nucleaire wapens in Kaliningrad te stationeren, een dreigement waar de Baltische Staten nogal om moesten lachen omdat die wapens daar al heel lang aanwezig zijn.
Na de aanmelding boeide het niet meer.
https://www.aa.com.tr/en/(...)rom-ukraines/2627019
pi_206287335
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:30 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nieuwtje misschien voor de meesten hier: Nederland heeft ook F35A fighters besteld.(of heeft ze al)
Dus dan nemen de Russen (en de rest van de wereld aan) dat je kernwapens op je grondgbied heb liggen en deze zal gebruiken.

Denkt men nu echt dat deze F35A plus allerlei raketsystemen niet op Okerainisch grondgebied gestald zouden worden onder NAVO beheer?
Nee, die A staat voor het type, dat heeft niets met nucleair te maken. Er is een 35A, B en C die qua wapens allemaal dezelfde capaciteiten hebben. De verschillen zitten in de geschiktheid om van schepen te opereren.

In principe kan overigens ieder 155mm artilerie geschut nucleaire granaten afvuren maar dat wist je vast wel. Die hebben geen A in hun type staan, overigens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2022 17:35:34 ]
pi_206287349
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
Na de aanmelding boeide het niet meer.
https://www.aa.com.tr/en/(...)rom-ukraines/2627019
Omdat het een loos dreigement was. Maar het dreigement was er wel degelijk dus de redenering dat het om nazi's gaat is nogal zwak :)
  Forum Admin dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:35:24 #144
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206287356
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:25 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Tja dat vindt jij.
vervelend voor ze
quote:
je bedoelt de illegale oprichting van dpr en lpr onder leiding van Rusland?
quote:
aangezien het verzonnen argumenten zijn.. Ja
quote:
Dat vraag ik me ook af.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:35:56 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206287360
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:30 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Waar je nu woont staan die er ook, en in de hele eu pas na de inval in Oekraïne werd alles weer grootschalig aangevuld.

Daarvoor was alles allemaal verminderd in de loop der jaren.
pi_206287365
https://www.teletrader.co(...)ews/details/58742493

NATO Secretary General Jens Stoltenberg said on Tuesday that Russia's victory in the Ukraine war would mean "NATO's defeat." Although Ukraine is strongly supported by NATO in its conflict with Russia, it is still not a part of the alliance.

Kijk die slapjanus maakt weer eens een foutje en geeft dus NATO bemoeienis toe.
Wat een
:+
pi_206287375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, die A staat voor het type, dat heeft niets met nucleair te maken. Er is een 35A, B en C die qua wapens allemaal dezelfde capaciteiten hebben. De verschillen zitten in de geschiktheid om van schepen te opereren.

In principe kan overigens ieder 155mm artilerie geschut nucleaire granaten afvuren maar dat wist je vast wel. Die hebben geen A in hun type staan, overigens.
https://www.airforcetimes(...)ar-bombs-whats-next/
The Air Force recently wrapped up the flight testing needed to ensure the B61-12 thermonuclear bomb design is compatible with the F-35A Lightning II, paving the way for the jet to begin carrying nuclear weapons.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:38:38 #148
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206287387
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omdat het een loos dreigement was. Maar het dreigement was er wel degelijk dus de redenering dat het om nazi's gaat is nogal zwak :)
Voor de aanmelding werden Finland en Zweden bedreigd met bombardementen etc.

Dit was de opmerking vlak na de aanmelding.

Plus Oekraïne wou zich aanmelden om niet aangevallen te worden door Rusland.
Wat doet Rusland valt Oekraïne binnen dus de plannen voor binnenvallen van het land stond hoogstwaarschijnlijk al veel langer op de planning.
pi_206287392
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Waar je nu woont staan die er ook, en in de hele eu pas na de inval in Oekraïne werd alles weer grootschalig aangevuld.

Daarvoor was alles allemaal verminderd in de loop der jaren.
Ja heeeeeeerlijk toch... lekker alles op scherp gezet in de EU en er hoeft maar iets te gebeuren en we hebben een WW3............ daar hebben we nu jaren over gedroomd! :+
pi_206287393

:7
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')