abonnement Unibet Coolblue
pi_206155017

Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren in beroepsvaart.
Matching Capital (MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro.
All4funding (A4F), inspirerend investeren.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_206155765
U heeft geïnvesteerd in 1 of meerdere projecten van Vastgoedfonds Berlage C.V. Met hulp van investeerders zijn al 7 projecten succesvol gefinancierd, waarvan 6 reeds volledig afgelost. Met de financieringen zijn diverse objecten in Amsterdam en omstreken aangekocht en verhuurd.​

Na de succesvolle funding en realisatie van de eerdere projecten gaat Berlage C.V. graag opnieuw de samenwerking aan met u als investeerder. ​

De belangrijkste kenmerken van het project Berlage C.V. VIII zijn:

Leenvorm:Flexlening - Aflossingsvrij
Kredietbedrag: ¤ 950.000,-
Rente:6%
Looptijd: 48 maanden
Belangrijkste zekerheden:
Negatieve hypotheekverklaringen verbonden aan 14 vastgoedobjecten uit de portefeuille van Berlage C.V. De vastgoedobjecten worden inclusief deze lening voor maximaal 69% van de waarde belast.

In de pitch treft u meer informatie over het project aan en de visie van Berlage C.V. op de huidige vastgoedmarkt. U kunt als eerste investeren in het project vanaf maandag 3 oktober 11.00 uur. Dinsdag 4 oktober 11.00 uur wordt het project regulier voorgepubliceerd.

U kunt het project inzien via de volgende link:

https://www.geldvoorelkaa(...)26627&code=BO266271i
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:02:15 #3
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_206155867
Zojuist is bij mij een Corbelo lening (% 696519 - Burnley BB12 6JJ) volledig terugbetaald inclusief de achterstallige rentetermijnen. Fijn dat er langzaamaan schot in komt.
pi_206156451
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 18:02 schreef eXistence het volgende:
Zojuist is bij mij een Corbelo lening (% 696519 - Burnley BB12 6JJ) volledig terugbetaald inclusief de achterstallige rentetermijnen. Fijn dat er langzaamaan schot in komt.
bij mij ook, stond in het Corbelo-overzicht ook gepland voor september, net gehaald dus
  vrijdag 30 september 2022 @ 19:36:16 #5
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206156990
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 18:43 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
bij mij ook, stond in het Corbelo-overzicht ook gepland voor september, net gehaald dus
Voor het vertrouwen te houden/herstellen zullen ze wel moeten.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206158121
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:36 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Voor het vertrouwen te houden/herstellen zullen ze wel moeten.
Geeft vertrouwen, maar toch ga ik mijn posities in de UK afbouwen. Voor ieder project dat daar afloopt een nieuw project maar dan met de helft van de inleg. Meer focus op De EU zone.
pi_206158332
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:11 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Geeft vertrouwen, maar toch ga ik mijn posities in de UK afbouwen. Voor ieder project dat daar afloopt een nieuw project maar dan met de helft van de inleg. Meer focus op De EU zone.
Ik zit er ook zo ongeveer in. Op alle leningen bij MCF krijg ik netjes de rente bijgeschreven op twee Corbelo's na die full bullet zijn geworden. Ik doe alleen nog maar mee aan projecten van euro geldnemers. UK projecten zijn veel te risicovol geworden, ook 12% rente trekt me niet meer over de streep.
pi_206159784
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:34 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Ik zit er ook zo ongeveer in. Op alle leningen bij MCF krijg ik netjes de rente bijgeschreven op twee Corbelo's na die full bullet zijn geworden. Ik doe alleen nog maar mee aan projecten van euro geldnemers. UK projecten zijn veel te risicovol geworden, ook 12% rente trekt me niet meer over de streep.
het gaat dringen worden bij die paar Duitse projectjes die af en toe langskomen. Ben benieuwd wanneer ze o a met Zweden beginnen wat destijds was aangekondigd
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 06:04:30 #9
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206160704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:11 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Geeft vertrouwen, maar toch ga ik mijn posities in de UK afbouwen. Voor ieder project dat daar afloopt een nieuw project maar dan met de helft van de inleg. Meer focus op De EU zone.
Ga klein mee in veel projecten om zo door te stappen op de loyaliteitsladder.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206161221
Het is al eerder gepost: volgend jaar ga je bijna 2% belasting betalen want het forfaitair rendement is op 6,17% gesteld. Je wordt feitelijk gedwongen meer risico te nemen om het nog de moeite waard te maken. Het kan nog erger: ik zit flink in LenderenSpender wat een kleine 4% oplevert, totnutoe 30% belasting straks minstens de helft. En er zullen wel meer van dit soort beleggingen zijn, ik kijk uit naar 2026 (werkelijk rendement tegen 35(?)%)
pi_206161482
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:18 schreef Slingervinger het volgende:
Het is al eerder gepost: volgend jaar ga je bijna 2% belasting betalen want het forfaitair rendement is op 6,17% gesteld. Je wordt feitelijk gedwongen meer risico te nemen om het nog de moeite waard te maken. Het kan nog erger: ik zit flink in LenderenSpender wat een kleine 4% oplevert, totnutoe 30% belasting straks minstens de helft. En er zullen wel meer van dit soort beleggingen zijn, ik kijk uit naar 2026 (werkelijk rendement tegen 35(?)%)
Ik ga graag terug naar hoe het was: 1,2% belasting over je gehele vermogen.
pi_206161558
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:18 schreef Slingervinger het volgende:
Het is al eerder gepost: volgend jaar ga je bijna 2% belasting betalen want het forfaitair rendement is op 6,17% gesteld. Je wordt feitelijk gedwongen meer risico te nemen om het nog de moeite waard te maken. Het kan nog erger: ik zit flink in LenderenSpender wat een kleine 4% oplevert, totnutoe 30% belasting straks minstens de helft. En er zullen wel meer van dit soort beleggingen zijn, ik kijk uit naar 2026 (werkelijk rendement tegen 35(?)%)
Ik heb LenderSpender een paar maanden geleden grotendeels afgekocht omdat ik denk dat de leners in de zware problemen komen vanwege energie. En inderdaad ik zie de achterstanden oplopen.
Ik zou uitstappen.
pi_206161673
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:17 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik heb LenderSpender een paar maanden geleden grotendeels afgekocht omdat ik denk dat de leners in de zware problemen komen vanwege energie. En inderdaad ik zie de achterstanden oplopen.
Ik zou uitstappen.
Ik kan jouw redenering goed volgen, denk echter dat het op dit moment nog wel meevalt. Het bedrag dat bij mij 'in default' staat is 0,56% van de huidige waarde en de inleg is al sinds 2017 constant (inleg en opgebouwd rendement). Dat betekent dus (m.i.) een jaarlijkse afschrijving van 0,1% gemiddeld. Lender&Spender leent alleen aan particulieren met aantoonbaar vast inkomen.

Wel iets om in de gaten te houden idd.

Wat betekent de coronacrisis voor mijn investering bij Lender & Spender?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit er wel sterk over te denken om de privé account af te bouwen vanwege de aangekondigde box 3 heffing en het over te zetten naar de zakelijke account. 2% of 0,8% vpb dat scheelt nogal.
Pecunia non olet
pi_206161720
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik kan jouw redenering goed volgen, denk echter dat het op dit moment nog wel meevalt. Het bedrag dat bij mij 'in default' staat is 0,56% van de huidige waarde en de inleg is al sinds 2017 constant (inleg en opgebouwd rendement). Dat betekent dus (m.i.) een jaarlijkse afschrijving van 0,1% gemiddeld. Lender&Spender leent alleen aan particulieren met aantoonbaar vast inkomen.

Wel iets om in de gaten te houden idd.

Wat betekent de coronacrisis voor mijn investering bij Lender & Spender?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit er wel sterk over te denken om de privé account af te bouwen vanwege de aangekondigde box 3 heffing en het over te zetten naar de zakelijke account. 2% of 0,8% vpb dat scheelt nogal.
Ik ben de problemen graag vóór. En 4% dat was tot vorige jaar nog wel aardig maar nu. 4% (-2%) met een hoog defaultrisico......
pi_206161822
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:35 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik ben de problemen graag vóór. En 4% dat was tot vorige jaar nog wel aardig maar nu. 4% (-2%) met een hoog defaultrisico......
Het is maar wat je een hoog defaultrisico noemt: bij mij bijvoorbeeld zit de investering gespreid over 4132 leningen bij particulieren met een vast arbeidsinkomen. Lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat er grootschalig afgeschreven zou moeten worden. Aan de andere kant is de opbrengst natuurlijk ook zeer gelimiteerd.

Ik maak me meer zorgen over de belasting. Voor 2% netto rendement kun je ook een langlopend deposito aangaan, al heeft dat natuurlijk het nadeel dat je er nauwelijks meer bij kunt (niet toegestaan of met boete).
Pecunia non olet
pi_206161981
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:18 schreef Slingervinger het volgende:
Het is al eerder gepost: volgend jaar ga je bijna 2% belasting betalen want het forfaitair rendement is op 6,17% gesteld. Je wordt feitelijk gedwongen meer risico te nemen om het nog de moeite waard te maken. Het kan nog erger: ik zit flink in LenderenSpender wat een kleine 4% oplevert, totnutoe 30% belasting straks minstens de helft. En er zullen wel meer van dit soort beleggingen zijn, ik kijk uit naar 2026 (werkelijk rendement tegen 35(?)%)
Dit soort rendementen gaan er van uit dat je zelf vastgoed bezit, dan wel flink hebt kunnen profiteren op de aandelenbeurs.
Voor CF, wat in de basis bestaat uit leningen waar rente over betaald wordt, zullen we dit soort hoge rendementen niet snel verwachten.

De overheid dwingt je inderdaad om risicovol te beleggen (danwel verwacht van je dat je dit doet). Risicomijdende beleggers in veilige fondsen, obligaties of veilige CF wordt weinig rekening mee gehouden. (zie ook de hele discussie over box-3 voor mensen die alleen maar durven te sparen met hun geld).

Helaas heb je hier geen invloed op. Het beste kun je aan je eigen strategie en risicobereidheid vasthouden. Maar tegelijkertijd moet de overheid ook niet semi verbaasd gaan doen als mensen gekke fratsen gaan uithalen om toch aan deze hoge rendementsverwachting te voldoen (vooral bijv op de vastgoedmarkt).

[ Bericht 5% gewijzigd door dyna18 op 01-10-2022 11:12:41 ]
pi_206162037
Hier nog een artikel van VICE over de vastgoedcursus cowboys en hoe dit verweven raakt met CF.

"De berekeningen van het huurrendement dat de huur en aflossing van de crowdfundhypotheken moet bekostigen, zijn vaak gebaseerd op een heel hoge huur. Dat is vervelend voor de huurders, maar als die het vervolgens niet meer kunnen of willen ophoesten, zit je als nieuwbakken vastgoedtycoon zelf met een probleem. En als de vastgoedtycoon niet kan betalen, krijgen de amateur-hypotheekverstrekkers (crowdfunding) ook hun geld niet terug. Er ontstaat, kortom, een nogal wankele financiële constructie, waarbij iedereen die zijn best doet om “financieel vrij” te zijn enorm afhankelijk is van de goede wil (en het geld) van huurders."

quote:
De vastgoed-hype creeërt dubieuze winnaars en tragische verliezers
Internetgoeroes beloven van iedereen met de juiste mindset een rijke huisjesmelker te maken. Inmiddels is er een schaduw-economie ontstaan vol wankele financiële constructies.

Terwijl de huizenprijzen de afgelopen jaren tot duizelingwekkende hoogte stegen en veel mensen al lang blij waren als ze een dak boven hun hoofd hadden, werd het internet overspoeld door reclamefilmpjes voor allerlei vastgoedcursussen, die soms wel twintigduizend euro kostten. Ook bekende rappers en voetballers bevolen de stenenschuiverij warm aan als een vorm van “passief inkomen”. Er werd de indruk gewekt dat de vastgoedwereld een soort geheim genootschap was dat de sleutel naar “financiële vrijheid” in handen had. Startkapitaal was niet nodig, zolang je maar de juiste “mindset” had.

Samen met Investico, platform voor onderzoeksjournalistiek, ontdekten we dat achter de vrolijke reclamefilmpjes een meedogenloze en onvoorspelbare schaduw-vastgoedeconomie schuilgaat.

De belofte dat je vanuit het niets opeens een rijke vastgoedbezitter kan worden die nooit meer hoeft te werken, klinkt ongeloofwaardig. Zoals we eerder al schreven, lukt het dan ook lang niet alle deelnemers aan vastgoedcursussen om hun doel te bereiken. Jonge mensen die het cursusgeld geleend hadden, bleven daardoor zitten met hoge schulden en zonder ook maar één steen. Toch is het wel degelijk mogelijk om in korte tijd een boel vastgoed te verwerven, door Funda, makelaars, toezichthouders en banken zoveel mogelijk te omzeilen. Diëtist Joran Broer (28) stilde bijvoorbeeld zijn vastgoedhonger met een gulzigheid die hij in zijn dieetpraktijk vast niet zal aanbevelen. Nadat hij deelnam aan de cursus Real Estate Masterclass kocht hij met een bescheiden startkapitaal elf panden in één jaar tijd.

Eén van de opvallende tactieken die hij daarbij gebruikte is de crowdfundinghypotheek, een fenomeen dat volgens de analyse van Investico explosief gegroeid is. Een crowdfundhypotheek is een financiële constructie waarbij een groep van enkele tot honderden willekeurige vastgoedinvesteerders relatief kleine bedragen inlegt om een vastgoedproject te sponsoren. Het crowdfundplatform leent het totaalbedrag vervolgens aan de belegger in de vorm van een hypotheek. In 2021 werd er bij elkaar zo’n tachtig miljoen euro ingelegd bij crowdfundingplatformen die licht weeïge namen dragen als “Samen In Geld” en “Geld voor elkaar”, terwijl het in 2020 nog slechts de helft was. Deze onderhandse manier van financiering wordt door de Real Estate Masterclass, de Great Property Experience en veel andere vastgoedcursussen als een goede kans aangeprezen.

Joran voegde met behulp van crowdfunding-hypotheken weer een extra pandje toe aan zijn collectie, waarmee hij weer een stapje dichter bij de droom kwam die door aanbieders van vastgoedcursussen op de socials verkocht wordt. Verschillende vastgoeddeskundigen reageerden echter geschokt op de bevindingen van Investico, vooral omdat je bij crowdfundplatformen tot honderd procent van het bedrag dat een pand kost kunt lenen. Banken zijn voorzichtiger in het lenen van geld sinds de kredietcrisis van 2008, waarbij ze grote verliezen leden. Daar komt nog bij dat hypotheekregels van banken afgelopen jaren strenger werden. Dat zorgt nu voor het succes van crowdfundinghypotheken, maar die regels zijn er niet zomaar. Veel panden kopen met geleend geld is namelijk nogal risicovol. En nu de markt lijkt af te koelen worden die risico’s dreigender.

De berekeningen van het huurrendement dat de huur en aflossing van de crowdfundhypotheken moet bekostigen, zijn vaak gebaseerd op een heel hoge huur. Dat is vervelend voor de huurders, maar als die het vervolgens niet meer kunnen of willen ophoesten, zit je als nieuwbakken vastgoedtycoon zelf met een probleem. En als de vastgoedtycoon niet kan betalen, krijgen de amateur-hypotheekverstrekkers ook hun geld niet terug. Er ontstaat, kortom, een nogal wankele financiële constructie, waarbij iedereen die zijn best doet om “financieel vrij” te zijn enorm afhankelijk is van de goede wil (en het geld) van huurders.

... [artikel gaat verder over de vastgoed cursssusen]
https://www.vice.com/nl/a(...)cieel-vrij-risicovol
pi_206162852
Zijn er mensen die crowdfundpanel.com gebruiken?
pi_206163143
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek op een bedrijfsmatig onderpand:

Timmerbedrijf Pantic
¤ 50.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/timmerbedrijf-pantic/
pi_206163163
Nog een nieuw Collin project het een 1e hypotheek op 2 garageboxen:

Nine Mountains Holding B.V.
¤ 85.000 | 6,0% rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/nine-mountains-holding-b-v/
pi_206163192
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:39 schreef postkoetspoetser het volgende:
Zijn er mensen die crowdfundpanel.com gebruiken?
Ik niet. Voegt weinig toe. Zou misschien interesse krijgen als daar een actief forum op zat. De tips en informatie die hier gedeeld worden zijn zeer informatief en leerzaam. Had ik dit forum eerder ontdekt, dan had het me waarschijnlijk een paar defaults gescheeld.
pi_206163197
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:54 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe op CCF:

Link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een beetje een zweverig verhaal. Persoonlijk heb ik mijn twijfels of de bedrijfsvoering succesvol gaat worden. Aan de andere kant lijkt het mij een redelijk pand wat toch altijd een aanzienlijk deel van het lening bedrag zou moeten kunnen opbrengen.

De rente/risico verhouding lijkt mij wel oké voor een basis inleg.

Wat vinden jullie van dit project?
pi_206163273
Nieuw project op SIG. Wat is jullie mening?
pi_206163311
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:13 schreef Belegger9 het volgende:
Nieuw project op SIG. Wat is jullie mening?
Wat is jou mening dan over dit project?
pi_206163695
vooruit voorzetje > Behoudens Kerkplein 70 (de winkel) is Said dan eigenaar van alle appartementen in het blok. Clever, toekomst gericht, ondanks dat er geen positieve cashflow uitkomt. Huur lijkt me acceptabel. Maakt beheer / onderhoud en evt toekomstige verkoop van het pand eenvoudiger. Verstandige keuze. Pak hem voor basis mee.

En vwb alle artikelen van de laatste dagen weer zoals hier op het forum aangestipt. Het is weer in de media napraten, roeptoeteren en en oh kijk mee ook eens gewaarschuwd hebben als het ooit fout gaat.

Denk dat nagenoeg alle forumleden clever genoeg zijn en hun risico's verrekte goed weten in te schatten, dus verantwoorde keuzes maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 01-10-2022 14:06:37 ]
pi_206163811
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:39 schreef postkoetspoetser het volgende:
Zijn er mensen die crowdfundpanel.com gebruiken?
Ooit een keer voor een jaar gebruikt, maar moest alsnog veel te veel gegevens zelf handmatig aanpassen of invullen dat het alleen maar meer werk opleverde tov zelf alles in Excel file te gooien en dan een pivot erop loslaten. En met alles zelf in een file gooien kun je er ook meer dingen mee doen dan via dat Crowdfundpanel.
pi_206163848
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 16:15 schreef zeeland6 het volgende:
Nieuwe SIG met hogere rentes

https://investeren.sameningeld.nl/project/voerendaal-kerkplein-76

Dit project heeft een looptijd van 5 jaar.

Rentevergoeding schijf 1A 6,10%
Rentevergoeding schijf 1B 6,45%
Rentevergoeding schijf 2 7,05%
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 14:00 schreef peterc het volgende:
vooruit voorzetje > Behoudens Kerkplein 70 (de winkel) is Said dan eigenaar van alle appartementen in het blok. Clever, toekomst gericht, ondanks dat er geen positieve cashflow uitkomt. Huur lijkt me acceptabel. Maakt beheer / onderhoud en evt toekomstige verkoop van het pand eenvoudiger. Verstandige keuze. Pak hem voor basis mee.

En vwb alle artikelen van de laatste dagen weer zoals hier op het forum aangestipt. Het is weer in de media napraten, roeptoeteren en en oh kijk mee ook eens gewaarschuwd hebben als het ooit fout gaat.

Denk dat nagenoeg alle forumleden clever genoeg zijn en hun risico's verrekte goed weten in te schatten, dus verantwoorde keuzes maken.
• Het ziet er met name van binnen uit als een minder dan gemiddeld SiG project.
• Een klein hok van 39 m2 waar je nog niet dood gevonden wil worden.
• Tegenover een kroeg maar dat is misschien wel handig als je daar woont B:)B O-)
• Als het onverhoopt fout loopt dan krijg je in 1A hoogstwaarschijnlijk je investering wel terug.
pi_206163875
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 14:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
• Het ziet er met name van binnen uit als een minder dan gemiddeld SiG project.
• Een klein hok van 39 m2 waar je nog niet dood gevonden wil worden.
• Tegenover een kroeg maar dat is misschien wel handig als je daar woont B:)B O-)
• Als het onverhoopt fout loopt dan krijg je in 1A hoogstwaarschijnlijk je investering wel terug.
In ieder geval lage huur, maar ook energielabel D. Er zullen m.i. kosten moeten worden gemaakt om energielabel ten minste naar C te laten dalen.
pi_206164104
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:03 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Dit soort rendementen gaan er van uit dat je zelf vastgoed bezit, dan wel flink hebt kunnen profiteren op de aandelenbeurs.
Voor CF, wat in de basis bestaat uit leningen waar rente over betaald wordt, zullen we dit soort hoge rendementen niet snel verwachten.

De overheid dwingt je inderdaad om risicovol te beleggen (danwel verwacht van je dat je dit doet). Risicomijdende beleggers in veilige fondsen, obligaties of veilige CF wordt weinig rekening mee gehouden. (zie ook de hele discussie over box-3 voor mensen die alleen maar durven te sparen met hun geld).

Helaas heb je hier geen invloed op. Het beste kun je aan je eigen strategie en risicobereidheid vasthouden. Maar tegelijkertijd moet de overheid ook niet semi verbaasd gaan doen als mensen gekke fratsen gaan uithalen om toch aan deze hoge rendementsverwachting te voldoen (vooral bijv op de vastgoedmarkt).
Dank voor nuttige reaktie, mede daarom blijf ik toch maar in MAX. Ik vind het trouwens vreemd dat de fiscus nog steeds een (te grof en te hoog) forfaitair rendement berekent, dat was toch juist waar de HR bezwaar tegen had? Nu hebben ze alleen de forfaitaire verdeling sparen<->beleggen laten vallen, in afwachting van heffing o b v werkelijk rendement.
pi_206164117
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is maar wat je een hoog defaultrisico noemt: bij mij bijvoorbeeld zit de investering gespreid over 4132 leningen bij particulieren met een vast arbeidsinkomen. Lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat er grootschalig afgeschreven zou moeten worden. Aan de andere kant is de opbrengst natuurlijk ook zeer gelimiteerd.

Ik maak me meer zorgen over de belasting. Voor 2% netto rendement kun je ook een langlopend deposito aangaan, al heeft dat natuurlijk het nadeel dat je er nauwelijks meer bij kunt (niet toegestaan of met boete).
Is het zeker dat een depo als spaargeld aangemerkt wordt?
pi_206164235
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:39 schreef postkoetspoetser het volgende:
Zijn er mensen die crowdfundpanel.com gebruiken?
Tijdje in het begin gebruikt, maar voegde voor mij niet genoeg toe om een betaalde versie te blijven gebruiken.
pi_206164354
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 14:52 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
... Ik vind het trouwens vreemd dat de fiscus nog steeds een (te grof en te hoog) forfaitair rendement berekent, dat was toch juist waar de HR bezwaar tegen had? Nu hebben ze alleen de forfaitaire verdeling sparen<->beleggen laten vallen, in afwachting van heffing o b v werkelijk rendement.
Mee eens, dat was mij ook al opgevallen.
Ik verwacht dan ook een nieuwe serie bezwaarschriften van mensen die aantoonbaar minder rendement (of zelfs verlies) hebben gemaakt dan het forfaitair rendement waarmee de fiscus rekent.

En die hebben wat mij betreft een terecht punt. Dit is net als bij spaargeld, belastingheffing over inkomsten die er in werkelijkheid niet zijn geweest. En daarvan heeft de hoge raad nu net gezegd dat dat niet mag.

[ Bericht 7% gewijzigd door dyna18 op 03-10-2022 09:28:45 ]
pi_206165583
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is maar wat je een hoog defaultrisico noemt: bij mij bijvoorbeeld zit de investering gespreid over 4132 leningen bij particulieren met een vast arbeidsinkomen. Lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat er grootschalig afgeschreven zou moeten worden. Aan de andere kant is de opbrengst natuurlijk ook zeer gelimiteerd.

Ik maak me meer zorgen over de belasting. Voor 2% netto rendement kun je ook een langlopend deposito aangaan, al heeft dat natuurlijk het nadeel dat je er nauwelijks meer bij kunt (niet toegestaan of met boete).
Maar het forfaitaire rendement over spaargeld is nog niet vastgesteld want het jaar is nog niet voorbij. Kan best eens 0,4% worden (nu vrij opneembaar bij Leaseplanbank) voor volgend jaar en dan wordt het 1,6% netto
pi_206170224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 14:54 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Is het zeker dat een depo als spaargeld aangemerkt wordt?
Voor wat betreft de jaren tot en met 2022 in ieder geval, dat blijkt uit de site van de Belastingdienst en uit alle herrekeningsmodules die ik geraadpleegd heb om het verschil te bepalen.
Spaargeld is spaargeld, dat is het enige wat telt en blijkbaar kan in Den Haag zich niemand voorstellen dat er mensen in den lande zijn die destijds 15 of 20 jarige deposito's namen met soms ruim 5% en die nog steeds lopen.

Had ik dit maar eerder geweten dan had ik misschien ook wel bezwaar gemaakt maar was in die jaren bang dat ik over de werkelijke rente aangeslagen zou worden in plaats van het toen geldende fictieve rendement wat op zich niet eens onredelijk was in mijn situatie.

Back on topic :)
Pecunia non olet
pi_206174266
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Wat is jou mening dan over dit project?
Ik durf hem 1A wel mee te nemen.
pi_206174417
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:32 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Maar het forfaitaire rendement over spaargeld is nog niet vastgesteld want het jaar is nog niet voorbij. Kan best eens 0,4% worden (nu vrij opneembaar bij Leaseplanbank) voor volgend jaar en dan wordt het 1,6% netto
Dat lijkt me buitengewoon onwaarschijnlijk, de grootbanken worden gevolgd en niet een nichespeler.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:15:19 #37
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206174806
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:39 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat lijkt me buitengewoon onwaarschijnlijk, de grootbanken worden gevolgd en niet een nichespeler.
Verkijk je niet op de omvang van leaseplan.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206175511
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:39 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat lijkt me buitengewoon onwaarschijnlijk, de grootbanken worden gevolgd en niet een nichespeler.
Daar heb je gelijk in maar de grootbanken kunnen niet al te lang achterblijven, zeker niet als de inflatie zo hoog blijft en de beleidsrente verder omhoog gaat. Die gaan echt binnenkort ook mee. NIBC nu op 0,25%
pi_206175538
Aardig om te zien dat bij GvE de virtuele achterstanden nu ineens worden ingelopen. Doordat ze normaliter 2x 2 wekelijks betalen mis je af en toe ontvangsten en dat is nu in alle gevallen weer rechtgetrokken omdat GvE deze maand 3x betaalt. Staat toch wat netter :)
Pecunia non olet
pi_206175750
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:28 schreef obligataire het volgende:
Aardig om te zien dat bij GvE de virtuele achterstanden nu ineens worden ingelopen. Doordat ze normaliter 2x 2 wekelijks betalen mis je af en toe ontvangsten en dat is nu in alle gevallen weer rechtgetrokken omdat GvE deze maand 3x betaalt. Staat toch wat netter :)
3x?: 4-okt :Y , 18-okt :Y , 32-okt :N
(Deze kalender was denk ik een speciale aanbieding)
Volgende maand wél 3x: 1-nov, 15-nov, 29-nov ...
pi_206175778
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:51 schreef Inductor het volgende:

[..]
3x?: 4-okt :Y , 18-okt :Y , 32-okt :N
(Deze kalender was denk ik een speciale aanbieding)
Het is vandaag 2 oktober. Dat het pas dinsdag op de bank staat neem ik maar even voor kennisgeving aan, nu ik vandaag al mijn sheet bijwerk. ^O^
Pecunia non olet
  zondag 2 oktober 2022 @ 13:00:39 #42
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206175857
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:51 schreef Inductor het volgende:

[..]
3x?: 4-okt :Y , 18-okt :Y , 32-okt :N
(Deze kalender was denk ik een speciale aanbieding)
Volgende maand wél 3x: 1-nov, 15-nov, 29-nov ...
Een groot internationaal voetbalspeler sprak: "het zijn de details van de details die er toe doen".

En zo "heb elk nadeel ook zijn voordeel".
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206176030
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 13:00 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Een groot internationaal voetbalspeler sprak: "het zijn de details van de details die er toe doen".

En zo "heb elk nadeel ook zijn voordeel".
Helaas kende hij niet de wijsheid: Risicospreiden is een noodzaak.

Voor hem gold: Van varkens ga je voetballen…..
https://eenvandaag.avrotr(...)miljoenen-opgelicht/
  zondag 2 oktober 2022 @ 13:18:33 #44
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206176081
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 13:13 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Helaas kende hij niet de wijsheid: Risicospreiden is een noodzaak.

Voor hem gold: Van varkens ga je voetballen…..
https://eenvandaag.avrotr(...)miljoenen-opgelicht/
Ook in Nederland zijn veel varkensboeren die met heel hard werken het hoofd maar net boven water houden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206177974
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 13:18 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Ook in Nederland zijn veel varkensboeren die met heel hard werken het hoofd maar net boven water houden.
In het geval van Cruijff was er uiteindelijk sprake van oplichting met vervalste papieren. Het ging niet mis omdat er in die sector toen geen geld te verdienen was, destijds was er ook nog geen sprake van mestproblemen en stikstof uitstoot.

Dat risico van vervalste documenten cq. de situatie mooier voordoen dan de werkelijkheid is iets wat je bij CF tegen kunt komen en waar de platformen een belangrijke rol spelen en o.a. waarom risicospreiding altijd noodzakelijk blijft.
pi_206178682
SIG Voerendaal open
De nw CCF direct invest kansen
- De Timmerman 2e hypo voor machines
- 9 bergen 2 units met een neg cashflow, met het doel de lening asap af te lossen, zodat deze pos wordt.
- Rijsschool verhuurhypo, twijfel over courantheid OG + min aflossing
- klassiek automeneer 1e hypo maar is zijn bij-business v 2 dgn wel omvangrijk genoeg voor de lasten vh pand

[ Bericht 45% gewijzigd door peterc op 02-10-2022 16:23:02 ]
  zondag 2 oktober 2022 @ 16:05:05 #47
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206178744
quote:
12s.gif Op zondag 2 oktober 2022 16:01 schreef peterc het volgende:
SIG Voerendaal open
Een Sig-je als vanouds zo te zien. Gaat hard.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206182554
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Een beetje een zweverig verhaal. Persoonlijk heb ik mijn twijfels of de bedrijfsvoering succesvol gaat worden. Aan de andere kant lijkt het mij een redelijk pand wat toch altijd een aanzienlijk deel van het lening bedrag zou moeten kunnen opbrengen.

De rente/risico verhouding lijkt mij wel oké voor een basis inleg.

Wat vinden jullie van dit project?
Nog mede investeerders die op dit project willen schieten?
pi_206182841
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Nog mede investeerders die op dit project willen schieten?
Mij lijkt rente/risico ook wel in orde. De rente zou oorspronkelijk 7% zijn. Ondernemer en de fotograaf lijken mij erg ambitieus om dit tot een succes te maken. Meer is te lezen in de blogs van de ondernemer
https://www.juudsfoederer.nl/blogs/eindelijk-nieuws-voor-jullie/
pi_206183837
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Mij lijkt rente/risico ook wel in orde. De rente zou oorspronkelijk 7% zijn. Ondernemer en de fotograaf lijken mij erg ambitieus om dit tot een succes te maken. Meer is te lezen in de blogs van de ondernemer
https://www.juudsfoederer.nl/blogs/eindelijk-nieuws-voor-jullie/
OG ook wel in orde, maar twijfel nog over het businessplan, morgen nog ff goed lezen

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 02-10-2022 23:14:25 ]
pi_206184966
linkje rijschool


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206187055
Interessante ltv bij Collin, helaas 12 mnd.

https://www.collincrowdfund.nl/serkan-kulup-box-3/


dezelfde achter de kassen van SIG

De Kwakel Hoofdweg 181
Van: Serkan Kulüp

[ Bericht 5% gewijzigd door zeeland6 op 03-10-2022 11:09:37 ]
pi_206187391
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:01 schreef zeeland6 het volgende:
Interessante ltv bij Collin, helaas 12 mnd.

https://www.collincrowdfund.nl/serkan-kulup-box-3/

dezelfde achter de kassen van SIG

De Kwakel Hoofdweg 181
Van: Serkan Kulüp

thnx> toko kwam me al bekend voor /woz waarde vd turfweg is 603k, staan ook loodsen op het perceel
pi_206187480
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:01 schreef zeeland6 het volgende:
Interessante ltv bij Collin, helaas 12 mnd.

https://www.collincrowdfund.nl/serkan-kulup-box-3/

dezelfde achter de kassen van SIG

De Kwakel Hoofdweg 181
Van: Serkan Kulüp

12 maanden ben ik erg geïnteresseerd in, dus linkje zeer welkom :)
pi_206187560
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:01 schreef zeeland6 het volgende:
Interessante ltv bij Collin, helaas 12 mnd.

https://www.collincrowdfund.nl/serkan-kulup-box-3/

dezelfde achter de kassen van SIG

De Kwakel Hoofdweg 181
Van: Serkan Kulüp

Ik denk dat in de pitch nog een paar kadastrale nummer missen, zo niet dan betreft het zover ik nu kan zien een deel van het perceel en niet het geheel. Ik vraag me ook af waarom hij meer rente via ccf wil gaan betalen dan dat het bij sig zou zijn. Zit mogelijk verschil in kosten, of is de eigen inbreng het geld dat hij recent via sig heeft opgehaald, of is waarde niet in lijn met aankoopwaarde? Ik lees namelijk niets over taxatiewaarde, eerst nog eens goed over nadenken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206188419
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:49 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik denk dat in de pitch nog een paar kadastrale nummer missen, zo niet dan betreft het zover ik nu kan zien een deel van het perceel en niet het geheel. Ik vraag me ook af waarom hij meer rente via ccf wil gaan betalen dan dat het bij sig zou zijn. Zit mogelijk verschil in kosten, of is de eigen inbreng het geld dat hij recent via sig heeft opgehaald, of is waarde niet in lijn met aankoopwaarde? Ik lees namelijk niets over taxatiewaarde, eerst nog eens goed over nadenken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt zijn 3 kadastrale percelen , wat valt eronder? https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/KLG00/L/3412
pi_206188672
Als die andere percelen er ook bij zouden horen dan is de perceelgrootte meer dan 1200m2, en dan zou de Funda advertentie ook niet kloppen. Wel vreemd tegen elkaar aan gebouwd allemaal.
pi_206189184
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een nog te bouwen bedrijfsunit en een 2e hypotheek op een woonhuis.

Berendsen Classics
¤ 130.000 | 6,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/berendsen-classics/
pi_206189212
Ook staat er inmiddels op Collin een lening open die hier (dacht ik) nog niet besproken was. De lening heeft een niet dekkende 2e hypotheek op een woonhuis.

Restaurant & Cocktailbar LingeZicht
¤ 100.000 | 9,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-cocktailbar-lingezicht/
pi_206189318
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:15 schreef Horsemen het volgende:
Ook staat er inmiddels op Collin een lening open die hier (dacht ik) nog niet besproken was. De lening heeft een niet dekkende 2e hypotheek op een woonhuis.

Restaurant & Cocktailbar LingeZicht
¤ 100.000 | 9,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-cocktailbar-lingezicht/

En een wel materiële borg van 30k. Lineaire aflossing na 6 maanden.
Interessant gokje om mee te nemen. Op het moment dat ouders als borg gaan meetekenen heb ik er wel redelijk vertrouwen in.
Pecunia non olet
pi_206189352
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
En een wel materiële borg van 30k.
En vol.
pi_206189747
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:15 schreef Horsemen het volgende:
Ook staat er inmiddels op Collin een lening open die hier (dacht ik) nog niet besproken was. De lening heeft een niet dekkende 2e hypotheek op een woonhuis.

Restaurant & Cocktailbar LingeZicht
¤ 100.000 | 9,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-cocktailbar-lingezicht/
Per abuis is er een fout in de pitch gekomen. De hypothecaire inschrijving op het woonhuis van de ondernemer is namelijk ¤ 250.000,- i.p.v. ¤ 120.000,-. De openstaande schuld bedraagt zoals genoemd in de pitch ¤ 119.000,-. Wij hebben dit verzoek tot verlaging hypothecaire inschrijving wel uit staan bij ABN AMRO, maar hier is nog geen antwoord op gegeven. Op het moment dat de ABN AMRO de verlaging toestaat, zal de ondernemer dit alsnog laten verwerken. Wij zullen de pitch hierop aanpassen. De bullet met betrekking tot de hypotheek is als volgt:

Er wordt een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 100.000,- op het woonhuis met als adres Binnenhof 29, 3411 AX te Lopik, kadastraal bekend als sectie B nummer 3225 appartementsindex 20 te Jaarsveld, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het woonhuis is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. ter hoogte van ¤ 250.000,- en openstaande schuld van ¤ 119.000,-. Op basis van een taxatierapport met waarde peildatum 8 juli 2022 heeft het woonhuis een marktwaarde van ¤ 180.000,-.
pi_206190221
Vervroegde aflossing KoM in het vooruitschiet.
quote:
Scheepvaartbedrijf Odyssee
Goedemiddag investeerders,

Onlangs heb ik een verkoopaanbod op mijn schip geaccepteerd. Samen met mijn huidige compagnons ga ik een stap maken naar een groter schip. Ik wil jullie allemaal bijzonder bedanken voor de kans die ik heb gekregen door jullie investeringen in mijn bedrijf. De afgelopen jaren heb ik met heel veel plezier mijn bedrijf geëxplodeerd. Het was hard werken met goede en minder goede jaren. Ik ben een man van de praktijk en heb daarom ook niet heel vaak updates op deze pagina gezet. Het schiet er vaak bij in. Misschien had ik dat wel wat vaker moeten doen. Toch is mijn dank richting u niet minder groot. Dat betekend dat ik mede afhankelijk van de keuringen van het schip in oktober overga toch algehele aflossing van mijn schulden op dit schip. Dus niet iets eerder dan oorspronkelijk gepland. Ook een dankwoord voor de mensen van KOM. Ik heb bijzonder plezierig met iedereen samen gewerkt.

Ik wens u alle veel succes in de toekomst.
pi_206191534
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:49 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik denk dat in de pitch nog een paar kadastrale nummer missen, zo niet dan betreft het zover ik nu kan zien een deel van het perceel en niet het geheel. Ik vraag me ook af waarom hij meer rente via ccf wil gaan betalen dan dat het bij sig zou zijn. Zit mogelijk verschil in kosten, of is de eigen inbreng het geld dat hij recent via sig heeft opgehaald, of is waarde niet in lijn met aankoopwaarde? Ik lees namelijk niets over taxatiewaarde, eerst nog eens goed over nadenken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perceel: KLG00-L-3412 = 711m2 zie kadastr krt / aanvulling CCF?
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/KLG00/L/3412
Pand erlangs is huisnr 7, duidelijk zichtbaar > nr 9 & 11 ?
en zoals eerder opgemerkt op forum, raar tegen elkaar aangebouwd

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 03-10-2022 19:12:31 ]
pi_206192013
quote:
12s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:04 schreef peterc het volgende:

[..]
Perceel: KLG00-L-3412 = 711m2 zie kadastr krt / aanvulling CCF?
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/KLG00/L/3412
Pand erlangs is huisnr 7, duidelijk zichtbaar > nr 9 & 11 ?
en zoals eerder opgemerkt op forum, raar tegen elkaar aangebouwd
Zou je denken en dacht ik eerst ook, alleen als je in de bag viewer kijkt (zeg maar het enig echte adressenboek van gebouwen in nederland: basisregistratie adressen en gebouwen) dan is er dus geen nr. 9 en 11 en lijkt 13 het hele samenstel van gebouwen over die drie kadastrale nummers te zijn. Al met al voor mij dus niet duidelijk en al veel te veel tijd me bezig geweest ;) Want uitgaandie van die 711 m2 gaat het dus alleen om het in de pitch aangegeven kadastraal nummer.

https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/index.html#?searchQuery=turfweg%20rotterdam&resultOffset=0&objectId=0599200000483575&geometry.x=96772.35&geometry.y=438039.76&zoomlevel=6&detailsObjectId=0599010000085148
pi_206192090
SIG bij mij alles betaald.
Ook Tilburg, Korte Hoefstraat 21 van wijlen Nick.

correctie
De boekingen tellen niet op tot het totaalsaldo.... (is ook geen logica in te ontdekken)
En er onbreekt er nog 1. Amersfoort, Everard Meysterweg 57 C

[ Bericht 52% gewijzigd door zeeland6 op 03-10-2022 20:33:44 ]
pi_206193533
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:41 schreef zeeland6 het volgende:
SIG bij mij alles betaald.
Ook Tilburg, Korte Hoefstraat 21 van wijlen Nick.

correctie
De boekingen tellen niet op tot het totaalsaldo.... (is ook geen logica in te ontdekken)
En er onbreekt er nog 1. Amersfoort, Everard Meysterweg 57 C

Ik mis er in mijn grootste porto nog 5 waarvan 2 van wijlen Nick. Van hem zijn er een paar wèl betaald. Lastig te begrijpen.
Pecunia non olet
pi_206193543
S#rk#n K#l#p box-3 linkje. (Weet niet zeker of die hier al is geplaatst>)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206193793
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik mis er in mijn grootste porto nog 5 waarvan 2 van wijlen Nick. Van hem zijn er een paar wèl betaald. Lastig te begrijpen.
Hij had er een paar solo en een paar samen met een compagnon. Misschien verklaart dit het verschil. Betaalt de compagnon de huizen die hij samen met Nick had?
pi_206193977
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:26 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Hij had er een paar solo en een paar samen met een compagnon. Misschien verklaart dit het verschil. Betaalt de compagnon de huizen die hij samen met Nick had?
Dat zou je kunnen vermoeden maar uit de pitches van de Postelse Hoeflaan en de Eilenbergstraat blijkt m.i. nergens dat er een compagnon betrokken is. Maar ze zijn wel betaald vandaag.
Pecunia non olet
pi_206194258
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:41 schreef zeeland6 het volgende:
SIG bij mij alles betaald.
Ook Tilburg, Korte Hoefstraat 21 van wijlen Nick.

correctie
De boekingen tellen niet op tot het totaalsaldo.... (is ook geen logica in te ontdekken)
En er onbreekt er nog 1. Amersfoort, Everard Meysterweg 57 C

Korte Hoefstraat is bij mij niet terugbetaald. In een mail van 20-9 had SiG het over een vereffenaar en een mede-eigenaar die het eens moesten worden
pi_206197559
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:56 schreef Slingervinger het volgende:
Korte Hoefstraat is bij mij niet terugbetaald. In een mail van 20-9 had SiG het over een vereffenaar en een mede-eigenaar die het eens moesten worden
Blijkbaar wordt dus voor hetzelfde project een deel wel en een deel niet wordt betaald. Ik ben geen deelnemer in deze projecten, maar ik ben wel erg benieuwd op basis van welke criteria sig de keuze maakt en welk deel wel en niet te betalen voor hetzelfde project, ik neem aan dat de geldnemers gewoon een totaal bedrag per project betalen en niet de keuze hebben om schijf 3 en 2 wel te betalen, maar 1a, 1b niet.

Die uitleg kan later bij andere projecten ook relevant zijn en aangezien sig op dat punt (vrijwel?) geen geschiedenis kent is het ook voor anderen best interessant hoe het een en ander uitgelegd wordt.
pi_206197983
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op terreinen en recreatief onroerend:

Exploitatie Terreinen Scheendijk Breukelen
¤ 1.000.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfu(...)cheendijk-breukelen/
pi_206198443
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 11:00 schreef tnhb het volgende:

[..]
Blijkbaar wordt dus voor hetzelfde project een deel wel en een deel niet wordt betaald. Ik ben geen deelnemer in deze projecten, maar ik ben wel erg benieuwd op basis van welke criteria sig de keuze maakt en welk deel wel en niet te betalen voor hetzelfde project, ik neem aan dat de geldnemers gewoon een totaal bedrag per project betalen en niet de keuze hebben om schijf 3 en 2 wel te betalen, maar 1a, 1b niet.

Die uitleg kan later bij andere projecten ook relevant zijn en aangezien sig op dat punt (vrijwel?) geen geschiedenis kent is het ook voor anderen best interessant hoe het een en ander uitgelegd wordt.
Dat zou kunnen, ik zit in schijf 2 bij dit project
pi_206199283
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:04 schreef Crowdyfunder het volgende:
graag terug naar hoe het was: 1,2% belasting over je gehele vermogen.
Ja man, het was zo'n mooi systeem, jammer dat het verpest is....

Ik vind 2% wel beetje bizar. Goed in de gaten houden of massaal bezwaar maken juridisch sense maakt, net als voor de spaarders destijds. De bezwaar makers worden nu wel gecompenseerd, de rest van de spaarders niet.

Het echt rendement belasten is best vervelend volgens mij, omdat het super veel administratie oplevert. En is het rendement gerealiseerd na verkoop, of een moment opname van je posities? En dit betekent ook negatief rendement kunnen verrekenen met een carry backward/forward van genoeg jaren, anders wordt het oneerlijk.
pi_206199479
koffie:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24920
geen zekerheden en er worden hoge managementvergoedingen uitgekeerd (maar zonder HA)
quote:
Hierin wordt vastgelegd dat aan de aandeelhouders van KoffieDirect Holding B.V. geen dividenden worden uitgekeerd en dat er geen terugstorting van kapitaal zal plaatsvinden, voordat de lening van Geldvoorelkaar.nl geheel is afgelost. De managementvergoedingen van maximaal ¤ 279.000,- per jaar, zoals opgenomen in de prognoses, worden wel uitgekeerd.
pi_206199674
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 12:26 schreef Slingervinger het volgende:
Dat zou kunnen, ik zit in schijf 2 bij dit project
Ik zit ook in schijf 2 en die is bij mij wel betaald.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:40:35 #79
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206200467
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 14:10 schreef KrekelJapie het volgende:
koffie:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24920
geen zekerheden en er worden hoge managementvergoedingen uitgekeerd (maar zonder HA)
[..]

Doel 1: Geen armoede.

Dat gaat met managementvergoeding ¤ 279.000,-- wel lukken. :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206200750
CCF/Berendsen staat open. 'Vet'meegepakt c_/
Pecunia non olet
pi_206201296
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 16:06 schreef obligataire het volgende:
CCF/Berendsen staat open. 'Vet'meegepakt c_/
weet jij toevallig hoe laat hij openging?
pi_206201356
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:04 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
weet jij toevallig hoe laat hij openging?
Ik heb om 14.00 uur een mailtje gekregen dat hij openging.
pi_206201369
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:12 schreef iprhba0 het volgende:

[..]
Ik heb om 14.00 uur een mailtje gekregen dat hij openging.
Bedankt, gaat bij mij wel eens fout met die mailtjes
pi_206201395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 16:06 schreef obligataire het volgende:
CCF/Berendsen staat open. 'Vet'meegepakt c_/
Wat zie jij in deze lening met lage nettorente. 6% - 1,2% - 1,97% = 2,83% netto.
pi_206201490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:18 schreef quepos het volgende:

[..]
Wat zie jij in deze lening met lage nettorente. 6% - 1,2% - 1,97% = 2,83% netto.
waarom -1,97%?
pi_206201548
Kan iemand me uitleggen hoe het zit bij dit project https://www.collincrowdfund.nl/auto-motor-rijschool-riffi/
met eigen inbreng verhuur hypotheek en vervolgens het bedrag toch lenen via Collin. Snap deze constructie niet.
Is de eigen inbreng verhuurhypotheek misschien een aflossing van een bestaande hypotheek bij een derde partij?
Vreemd daar er ook nog een aflossing aan een hypotheekhouder van 20K genoemd wordt.

[ Bericht 22% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-10-2022 17:53:33 ]
pi_206201561
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:18 schreef quepos het volgende:

[..]
Wat zie jij in deze lening met lage nettorente. 6% - 1,2% - 1,97% = 2,83% netto.
Ik kijk niet alleen naar de rente. Liever solide veiligheid dan een half procentje meer of minder.

Bovendien investeer ik zakelijk dus de belastingdruk is een stuk lager ( 0.72%, wordt 0.91%)
Pecunia non olet
pi_206201661
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe het zit bij dit project https://www.collincrowdfund.nl/auto-motor-rijschool-riffi/
met eigen inbreng verhuur hypotheek en vervolgens het bedrag toch lenen via Collin. Snap deze constructie niet.
Is de eigen inbreng verhuurhypotheek misschien een aflossing van een bestaande hypotheek bij een derde partij?
Vreemd daar er ook nog een aflossing aan een hypotheekhouder van 20K genoemd wordt.
Wij financieren mede het 3e beleggingspand van de ondernemer waarvoor hij 185.000 eigen middelen nodig heeft. We krijgen hier geen hypothecaire dekking op. Op de panden waar we wel een hypotheek op krijgen zal nog een restschuld zitten van 20k.
pi_206201667
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 11:42 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op terreinen en recreatief onroerend:

Exploitatie Terreinen Scheendijk Breukelen
¤ 1.000.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfu(...)cheendijk-breukelen/
Ik ken dit gebied. Plaatsen zijn zeer gewild bij Amsterdammers. Zie hier niet zo snel leegstand/onverhuurde recreatie kavels ontstaan. Ik wil hier wel aan mee doen. Dus als er een linkje beschikbaar is.
pi_206201783
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
waarom -1,97%?
Vermogensbelasting over 2023
pi_206201791
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Wij financieren mede het 3e beleggingspand van de ondernemer waarvoor hij 185.000 eigen middelen nodig heeft. We krijgen hier geen hypothecaire dekking op. Op de panden waar we wel een hypotheek op krijgen zal nog een restschuld zitten van 20k.
Waar lees je dit? Ik lees in de pitch deze vreemde zin: Op dit moment bezit Abdelilah 2 beleggingspanden waar huuropbrengsten uit voortkomen. Deze panden en een derde beleggingspand worden door Oussama aangekocht door middel van een verhuurhypotheek.
Oftewel, hij bezit twee panden , en gaat deze zelfde panden + een derde beleggingspand aankopen d.mv. een verhuurhypotheek. ???
pi_206201814
En wederom een verlenging bij MAX!!!

*** English version below ***
Beste,

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #699293 Heaton Chapel Stockport van Bluetouch Ventures LTD.

Vanuit de leningnemer hebben wij het verzoek ontvangen om de lening te verlengen met 2 maanden tot 12-12-2022. De reden hiervoor is dat de ontwikkelaar een wijziging in de bouwplannen wil doorvoeren, maar daar additionele goedkeuring bij de gemeente voor moet krijgen. Bluetouch heeft ons een brief toegestuurd waarin zij de situatie zelf uitleggen.

Naast het verlengen van de lening met 2 maanden zal de projectontwikkelaar de rente verhogen van 10 naar 12% per jaar.

Bij een negatief resultaat zullen wij de portefeuille van Bluetouch Ventures LTD moeten executeren. Hierbij willen wij benadrukken dat dit geen wenselijke situatie is. In het geval van executie zullen wij een lang, juridisch traject in moeten, waar kapitaalverlies voor de investeerder niet uitgesloten kan worden.

LEES HIER DE BRIEF
Stemmen kan via de onderstaande knop tot 12-12-2022 23.59 CET.

BRENG HIER JE STEM UIT
Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 10 307 0948.

Met vriendelijke groet,

Het Max Crowdfund team
pi_206201835
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:10 schreef quepos het volgende:

[..]
Vermogensbelasting over 2023
geldt toch niet voor iedereen. Ik geef bv. alles voor 114.000 uit. Je kan groenspraren ed.
pi_206201860
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Waar lees je dit? Ik lees in de pitch deze vreemde zin: Op dit moment bezit Abdelilah 2 beleggingspanden waar huuropbrengsten uit voortkomen. Deze panden en een derde beleggingspand worden door Oussama aangekocht door middel van een verhuurhypotheek.
Oftewel, hij bezit twee panden , en gaat deze zelfde panden + een derde beleggingspand aankopen d.mv. een verhuurhypotheek. ???
Ik interpreteerde dat uit deze zin inderdaad. Het kan ook zijn dat hij 5 panden bezit en dat er 3 gefinancieerd worden dmv een verhuurhypotheek en wij een hypotheek krijgen op de 2 bedrijfspanden. Het is niet mogelijk dat dezelfde panden door een verhuurhypotheek worden gefinancieerd en wij een 1e hypotheek krijgen.
pi_206202084
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 14:10 schreef KrekelJapie het volgende:
koffie:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24920
geen zekerheden en er worden hoge managementvergoedingen uitgekeerd (maar zonder HA)
[..]

In de mail begonnen ze al over blockchain. De rest overgeslagen.
pi_206202171
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Waar lees je dit? Ik lees in de pitch deze vreemde zin: Op dit moment bezit Abdelilah 2 beleggingspanden waar huuropbrengsten uit voortkomen. Deze panden en een derde beleggingspand worden door Oussama aangekocht door middel van een verhuurhypotheek.
Oftewel, hij bezit twee panden , en gaat deze zelfde panden + een derde beleggingspand aankopen d.mv. een verhuurhypotheek. ???
De zoon koopt 2 panden van pa en 1 van derden.
Pecunia non olet
pi_206202911
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 15:40 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Doel 1: Geen armoede.

Dat gaat met managementvergoeding ¤ 279.000,-- wel lukken. :)
Als ze die managementvergoeding een jaartje overslaan kunnen ze de hele lening zelf financieren. Ik loop er met een grote boog omheen!
pi_206204354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:12 schreef quepos het volgende:
En wederom een verlenging bij MAX!!!

Ik zit in één van de andere vertraagde projecten van deze leningnemer. Daar was een rotte fundering waardoor het bouwplan aangepast moet worden met nieuwe vergunningen het excuus. Wat is hier de oorzaak volgens de ontwikkelaar?
pi_206205370
Ik zit net dat projectje van CCF/Pantic door te lezen, maar dat bedrijfsadres Rode Ring 19, 1566 HR te Assendelft, daar zit ook nog een ander bedrijf gevestigd.

Edit: bij nader inzien, volgens mij zijn het alle drie activiteiten van hemzelf. Die S. duidt denk ik op zijn eigen voornaam. Beetje verwarrend allemaal. De pitch zegt er verder niets over.

[ Bericht 39% gewijzigd door obligataire op 04-10-2022 23:43:22 ]
Pecunia non olet
pi_206208983
link exploitatie terreinen


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
link Serkan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Link rijschool



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206209076
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:42 schreef obligataire het volgende:
Ik zit net dat projectje van CCF/Pantic door te lezen, maar dat bedrijfsadres Rode Ring 19, 1566 HR te Assendelft, daar zit ook nog een ander bedrijf gevestigd.

Edit: bij nader inzien, volgens mij zijn het alle drie activiteiten van hemzelf. Die S. duidt denk ik op zijn eigen voornaam. Beetje verwarrend allemaal. De pitch zegt er verder niets over.
Pitch lijkt inderdaad niet de volledige situatie weer te geven. Als ik het goed zie zitten er inderdaad 3 bedrijven in die unit waar hij neem ik aan wel wat te maken heeft. Overigens staat er op de website van het timmerbedrijf een ander (woon?)adres.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206209094
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:54 schreef Jaco078 het volgende:

link exploitatie terreinen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
link Serkan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Link rijschool



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kies deur nummer 1, de andere twee sla ik over.

Wederom dank!
pi_206209500
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:54 schreef Jaco078 het volgende:

link exploitatie terreinen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
link Serkan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Link rijschool



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overweeg Serkan Bedankt Jaco!
pi_206209682
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:12 schreef quepos het volgende:
En wederom een verlenging bij MAX!!!

*** English version below ***
Beste,

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #699293 Heaton Chapel Stockport van Bluetouch Ventures LTD.

Vanuit de leningnemer hebben wij het verzoek ontvangen om de lening te verlengen met 2 maanden tot 12-12-2022. De reden hiervoor is dat de ontwikkelaar een wijziging in de bouwplannen wil doorvoeren, maar daar additionele goedkeuring bij de gemeente voor moet krijgen. Bluetouch heeft ons een brief toegestuurd waarin zij de situatie zelf uitleggen.

Naast het verlengen van de lening met 2 maanden zal de projectontwikkelaar de rente verhogen van 10 naar 12% per jaar.

Bij een negatief resultaat zullen wij de portefeuille van Bluetouch Ventures LTD moeten executeren. Hierbij willen wij benadrukken dat dit geen wenselijke situatie is. In het geval van executie zullen wij een lang, juridisch traject in moeten, waar kapitaalverlies voor de investeerder niet uitgesloten kan worden.

LEES HIER DE BRIEF
Stemmen kan via de onderstaande knop tot 12-12-2022 23.59 CET.

BRENG HIER JE STEM UIT
Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 10 307 0948.

Met vriendelijke groet,

Het Max Crowdfund team
Dus ze willen verlengen tot 12-12-2022 en je kunt daarover stemmen tot 12-12-2022 23.59 uur. Dan weet je dus zeker dat de verlening doorgaat. Waarom stemmen we dan?? Mail gestuurd met verzoek om opheldering.
pi_206210129
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:18 schreef quepos het volgende:

[..]
Wat zie jij in deze lening met lage nettorente. 6% - 1,2% - 1,97% = 2,83% netto.
Wat stel je dan voor? De collega investeerders vinden het genoeg, de leningen lopen vol dus er is geen reden om de percentages te verhogen de komende tijd.

Alternatief is het voor 1~1,6% in een deposito zetten (qua redelijk vergelijkbaar risico).

Overigens is de netto rente 4,8% eventuele belastingen staan daar los van.

quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:53 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Overweeg Serkan Bedankt Jaco!
Die zou ik links laten liggen. zeker na dit project aanvulling https://investeren.sameni(...)wakel-hoofdweg-181-1

Naar mijn idee staat het water hem aan de lippen. Hij zocht 150k(?) en ging akkoord met 58k

[ Bericht 17% gewijzigd door CaLeX op 05-10-2022 11:02:09 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206210160
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:57 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Wat stel je dan voor? De collega investeerders vinden het genoeg, de leningen lopen vol dus er is geen reden om de percentages te verhogen de komende tijd.

Alternatief is het voor 1~1,6% in een deposito zetten (qua redelijk vergelijkbaar risico).

Overigens is de netto rente 4,8% eventuele belastingen staan daar los van.
Hogere rente betekent ook méér risico. Taxaties bieden schijnzekerheid, panden die nog afgebouwd moeten worden c.q. nog aan de man / koper / huurder moeten worden gebracht zullen nog de nodige zweetoksels bezorgen als we in een vette recessie komen, en daar heeft het wel schijn van.
Pecunia non olet
pi_206210165
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:14 schreef Aster1X het volgende:
Dus ze willen verlengen tot 12-12-2022 en je kunt daarover stemmen tot 12-12-2022 23.59 uur. Dan weet je dus zeker dat de verlening doorgaat. Waarom stemmen we dan?? Mail gestuurd met verzoek om opheldering.
Stemming stop gewoon zodra er een meerderheid voor is, ongeacht de einddatum...
pi_206210313
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:57 schreef CaLeX het volgende:
quote:

Op woensdag 5 oktober 2022 09:53 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Overweeg Serkan Bedankt Jaco!
Die zou ik links laten liggen. zeker na dit project aanvulling https://investeren.sameni(...)wakel-hoofdweg-181-1

Naar mijn idee staat het water hem aan de lippen. Hij zocht 150k(?) en ging akkoord met 58k

Denk dat hij het gewoon geprobeerd heeft bij SIG om nog wat liquiditeit uit het kassencomplex te halen. Daar is opzich niets mis mee, Los even van het feit dat ik daar nooit in zou stappen met dit soort onderpand.

Als ik dit Rotterdamse woonhuis met grote schuur zie op Funda denk ik dat het in slechtere tijden zeker 500k opbrengt. Dus als je kort geld wil weg zetten lijkt het me niet zo'n slecht project.
pi_206210521
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Denk dat hij het gewoon geprobeerd heeft bij SIG om nog wat liquiditeit uit het kassencomplex te halen. Daar is opzich niets mis mee, Los even van het feit dat ik daar nooit in zou stappen met dit soort onderpand.

Als ik dit Rotterdamse woonhuis met grote schuur zie op Funda denk ik dat het in slechtere tijden zeker 500k opbrengt. Dus als je kort geld wil weg zetten lijkt het me niet zo'n slecht project.
Volledig mee eens. In kassencomplexen zou ik zelf nooit investeren.
Maar het kortlopende project in Rotterdam wel meegenomen. Steden blijven populair in slechte tijden. Met een 711 m2 perceel en bijna 250m2 wonen levert dit in een crisis ook wel 500k op. Er is genoeg geld in de wereld.
pi_206210573
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Denk dat hij het gewoon geprobeerd heeft bij SIG om nog wat liquiditeit uit het kassencomplex te halen. Daar is opzich niets mis mee, Los even van het feit dat ik daar nooit in zou stappen met dit soort onderpand.

Als ik dit Rotterdamse woonhuis met grote schuur zie op Funda denk ik dat het in slechtere tijden zeker 500k opbrengt. Dus als je kort geld wil weg zetten lijkt het me niet zo'n slecht project.
Heb deze ook meegenomen, lijkt me geen verkeerd project. En stapje voor stapje richting diamant status.
pi_206210668
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Denk dat hij het gewoon geprobeerd heeft bij SIG om nog wat liquiditeit uit het kassencomplex te halen. Daar is opzich niets mis mee, Los even van het feit dat ik daar nooit in zou stappen met dit soort onderpand.

Als ik dit Rotterdamse woonhuis met grote schuur zie op Funda denk ik dat het in slechtere tijden zeker 500k opbrengt. Dus als je kort geld wil weg zetten lijkt het me niet zo'n slecht project.
En zo maken we allemaal onze eigen overwegingen ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206210838
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:46 schreef CaLeX het volgende:

[..]
En zo maken we allemaal onze eigen overwegingen ;)
Precies dat. Bij mij heeft sterk meegespeeld dat we per 1-1-23 bijna 2% aan de fiscus moeten afdragen, gebaseerd op een fictief beleggingsrendement van 6,17% waardoor lager renderende beleggingen minder interessant worden en je feitelijk gedwongen wordt meer risico te nemen.
pi_206210849
CCF Rijschool - klein / Breukelen - basis inleg meegenomen. Breukelen = gouden grond, kan nog altijd probleemloos verkocht worden in mijn optiek, Bouwval in R'dam vooralsnog pas. Mede agv SIG kassen de Kwakel en nog geen vastomlijnd plan voor de Turfweg.

[ Bericht 27% gewijzigd door peterc op 05-10-2022 12:41:29 ]
pi_206211128
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:58 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Precies dat. Bij mij heeft sterk meegespeeld dat we per 1-1-23 bijna 2% aan de fiscus moeten afdragen, gebaseerd op een fictief beleggingsrendement van 6,17% waardoor lager renderende beleggingen minder interessant worden en je feitelijk gedwongen wordt meer risico te nemen.
Als je dat zo erg laat meewegen kan je beter stoppen qua CF, de VRH gaat de komende jaren echt niet lager worden en zelfs naar 35% op het rendement.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206211300
Vastgoed linkje, 6mnd, 9%, direct
https://www.collincrowdfu(...)bc958541625584bcb1f1
1e en 2e hypotheek, 2e in rang

[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 05-10-2022 13:04:48 ]
pi_206211419
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:26 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Als je dat zo erg laat meewegen kan je beter stoppen qua CF, de VRH gaat de komende jaren echt niet lager worden en zelfs naar 35% op het rendement.
Dat zou binnen de beleggingsmix een overweging zijn, SiG-jaarprojecten van 5% vind ik niet interessant meer maar je kan ook een hogere schijf kiezen. Het is wel zo dat bij Lender&Spender met nog geen 4% bij een fictief rendement van 6,17% meer dan de helft naar de fiscus gaat. Bij een werkelijke rendementsheffing (2026) komt dit bezwaar te vervallen
pi_206211817
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Vastgoed linkje, 6mnd, 9%, direct
https://www.collincrowdfu(...)bc958541625584bcb1f1
1e en 2e hypotheek, 2e in rang
Nou die hoeft zo niet meer gewoon gepubliceerd te worden. Staat nu al op 75% met naar ik aanneem investeerders van de eerste lening die een linkje gehad hebben.
Ik doe niet mee aan de eerste lening en sla deze om dezelfde reden ook over.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-10-2022 13:44:27 ]
pi_206211832
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:14 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Dus ze willen verlengen tot 12-12-2022 en je kunt daarover stemmen tot 12-12-2022 23.59 uur. Dan weet je dus zeker dat de verlening doorgaat. Waarom stemmen we dan?? Mail gestuurd met verzoek om opheldering.
lijkt mij een kennelijke verschrijving. 12-10-2-22.
pi_206212430
Beste investeerder,
Recent hebben wij u geïnformeerd over het faillissement van Wynshop BV.
Ondertussen is het faillissement uitgesproken en hebben wij de vordering ingediend bij de curator.
Voorts zijn wij met de ondernemers overeengekomen dat de bestaande lening blijft gecontinueerd onder gelijkblijvende condities en voorwaarden op naam van medegeldnemer: Marguy Beheer BV.
Concreet betekent dit voor u dat:
• De maandelijkse rente en aflossing wordt gecontinueerd door Marquy Beheer BV;
• Een eventuele boedeluitkering vanuit het Wynshop BV zal worden aangewend als extra aflossing op de lening;
• De bestaande zekerheden (waaronder de borgstellingen en de hypothecaire inschrijvingen) worden gehandhaafd.
Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
Co||in Crowdfund
pi_206212483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:26 schreef zeeland6 het volgende:
Beste investeerder,
Recent hebben wij u geïnformeerd over het faillissement van Wynshop BV.
Ondertussen is het faillissement uitgesproken en hebben wij de vordering ingediend bij de curator.
Voorts zijn wij met de ondernemers overeengekomen dat de bestaande lening blijft gecontinueerd onder gelijkblijvende condities en voorwaarden op naam van medegeldnemer: Marguy Beheer BV.
Concreet betekent dit voor u dat:
• De maandelijkse rente en aflossing wordt gecontinueerd door Marquy Beheer BV;
• Een eventuele boedeluitkering vanuit het Wynshop BV zal worden aangewend als extra aflossing op de lening;
• De bestaande zekerheden (waaronder de borgstellingen en de hypothecaire inschrijvingen) worden gehandhaafd.
Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
Co||in Crowdfund
Was te verwachten, prima geregeld, ook voor de ouders.
Pecunia non olet
pi_206212868
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:41 schreef zeeland6 het volgende:
SIG bij mij alles betaald.
Ook Tilburg, Korte Hoefstraat 21 van wijlen Nick.

correctie
De boekingen tellen niet op tot het totaalsaldo.... (is ook geen logica in te ontdekken)
En er onbreekt er nog 1. Amersfoort, Everard Meysterweg 57 C

Volgens SiG is alleen rente+aflossing betaald, geen eindaflosing want het pand moet nog verkocht worden
pi_206214319
Ik mis nog één betaling van SIG nl Galileastraat 5 Maastricht. Zijn er meer fokkers die deze betaling nog niet ontvangen hebben?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 18:17:57 #123
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206214914
Betreffende CRE 3 appartementsgebouwen Kleinau II:

Op 26 sept kreeg ik onderstaand antwoord op mijn vraag

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 29 sept is er een update op platform geplaatst met een iets andere strekking:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206214964
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:17 schreef InVestEerder het volgende:
Betreffende CRE 3 appartementsgebouwen Kleinau II:

Op 26 sept kreeg ik onderstaand antwoord op mijn vraag

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 29 sept is er een update op platform geplaatst met een iets andere strekking:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrij vertaald: beste investeerders, de krenten zijn dmv een private placement uit de pap gevist.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 18:30:15 #125
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206215076
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:21 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Vrij vertaald: beste investeerders, de krenten zijn dmv een private placement uit de pap gevist.
Dat gaat mij iets te ver; ze hebben 24 maanden geleden geld geleend onder bepaalde condities. Termijn is nu verstreken, er is altijd netjes betaald en nu tijd voor een herfinanciering. Het is goed recht van de investeerder en/of het platform om dat nu op een andere manier in te gaan vullen, toch?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 18:41:35 #126
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206215231
Ik ben benieuwd of de CRE projecten Vakantiepark Otterlo (I, II en III) nog zullen doorgaan.
Op 21 sept. schreef men de update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels 2 volle weken verder. Nog geen betaalverzoek ontvangen en deel III is zelfs nog niet gepubliceerd (maar wel al via 'linkjes' voor 49% volgeschreven)
  woensdag 5 oktober 2022 @ 18:50:17 #127
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206215353
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:21 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Vrij vertaald: beste investeerders, de krenten zijn dmv een private placement uit de pap gevist.
Als je zo wil klagen kan je beter bij "zij zijn groot en ik is klein" terecht.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206215408
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 17:14 schreef Slijker het volgende:
Ik mis nog één betaling van SIG nl Galileastraat 5 Maastricht. Zijn er meer fokkers die deze betaling nog niet ontvangen hebben?
Ja klopt. Ontbreekt ook bij mij...

Edit: vandaag bijgeschreven

[ Bericht 3% gewijzigd door flexion op 06-10-2022 16:50:11 ]
pi_206218205
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 17:14 schreef Slijker het volgende:
Ik mis nog één betaling van SIG nl Galileastraat 5 Maastricht. Zijn er meer fokkers die deze betaling nog niet ontvangen hebben?
Idd, en de Kempenlaan en de Menno ter Braakstr.
Alsmede 2 van wijlen Nick: Zandrivier 25 en Akkerstr.7.
Pecunia non olet
pi_206219509
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 17:51 schreef KrekelJapie het volgende:
U heeft geïnvesteerd in 1 of meerdere projecten van Vastgoedfonds Berlage C.V. Met hulp van investeerders zijn al 7 projecten succesvol gefinancierd, waarvan 6 reeds volledig afgelost. Met de financieringen zijn diverse objecten in Amsterdam en omstreken aangekocht en verhuurd.​

Na de succesvolle funding en realisatie van de eerdere projecten gaat Berlage C.V. graag opnieuw de samenwerking aan met u als investeerder. ​

De belangrijkste kenmerken van het project Berlage C.V. VIII zijn:

Leenvorm:Flexlening - Aflossingsvrij
Kredietbedrag: ¤ 950.000,-
Rente:6%
Looptijd: 48 maanden
Belangrijkste zekerheden:
Negatieve hypotheekverklaringen verbonden aan 14 vastgoedobjecten uit de portefeuille van Berlage C.V. De vastgoedobjecten worden inclusief deze lening voor maximaal 69% van de waarde belast.

In de pitch treft u meer informatie over het project aan en de visie van Berlage C.V. op de huidige vastgoedmarkt. U kunt als eerste investeren in het project vanaf maandag 3 oktober 11.00 uur. Dinsdag 4 oktober 11.00 uur wordt het project regulier voorgepubliceerd.

U kunt het project inzien via de volgende link:

https://www.geldvoorelkaa(...)26627&code=BO266271i
De rente van dit project is verhoogd van 6% naar 7%. Na de voorinschrijvingen zal de verwachting wel zijn dat het project niet vol komt.

De reden dat ik niet ga investeren is onderstaande zin. Het kan maar zo zijn dat dit project na enkele maanden afgelost zal worden. En voor dat het project loopt na inschrijving duurt vaak ook lang bij GvE.

Voorwaarden voor vervroegde aflossing: Deze lening mag gedurende de looptijd in één keer volledig vervroegd en boetevrij worden afgelost.
pi_206219677
En daar is onze Valentino Meerzorg weer.
Dit keer met een project bij Matching Capital.
https://matchingcapital.com/product/kat/

Na Collin en Samen in Geld, probeert hij nu geld te vinden bij weer een ander platform.

Iemand die goed op de hoogte is van eerdere perikelen die Douwe van MC kan waarschuwen?
pi_206219961
Het NF project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaat vanlieverlee een beetje stroef lopen: vorige maand kwam de rente van dit project met 1 dag vertraging binnen. Deze maand is de rente nog niet bijgeschreven.
pi_206220318
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 23:14 schreef dyna18 het volgende:
En daar is onze Valentino Meerzorg weer.
Dit keer met een project bij Matching Capital.
https://matchingcapital.com/product/kat/

Na Collin en Samen in Geld, probeert hij nu geld te vinden bij weer een ander platform.

Iemand die goed op de hoogte is van eerdere perikelen die Douwe van MC kan waarschuwen?
ik ga wel even mailen
pi_206221125
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 23:14 schreef dyna18 het volgende:
En daar is onze Valentino Meerzorg weer.
Dit keer met een project bij Matching Capital.
https://matchingcapital.com/product/kat/

Na Collin en Samen in Geld, probeert hij nu geld te vinden bij weer een ander platform.

Iemand die goed op de hoogte is van eerdere perikelen die Douwe van MC kan waarschuwen?
Je kunt inmiddels wel spreken van frauduleuze praktijken.

Die oplichter heeft in mijn ogen niet de intensie om bij Collin verder te betalen.

Ik denk dat Collin beter beslag kan laten leggen op de panden en aangifte gaat doen van pure oplichting!
pi_206221169
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:10 schreef quepos het volgende:

[..]
Je kunt inmiddels wel spreken van frauduleuze praktijken.

Die oplichter heeft in mijn ogen niet de intensie om bij Collin verder te betalen.

Ik denk dat Collin beter beslag kan laten leggen op de panden en aangifte gaat doen van pure oplichting!
Ik zal straks wel eens ff een belletje naar Collin doen.
Deze man moet écht gestopt worden!
pi_206221344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 23:47 schreef ETphonehome het volgende:
Het NF project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaat vanlieverlee een beetje stroef lopen: vorige maand kwam de rente van dit project met 1 dag vertraging binnen. Deze maand is de rente nog niet bijgeschreven.
Is bij mij wel bijgeschreven.
pi_206221768
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 23:47 schreef ETphonehome het volgende:
Het NF project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaat vanlieverlee een beetje stroef lopen: vorige maand kwam de rente van dit project met 1 dag vertraging binnen. Deze maand is de rente nog niet bijgeschreven.
Bij mij op 3 oktober bijgeschreven.
pi_206222806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:10 schreef quepos het volgende:

[..]
Je kunt inmiddels wel spreken van frauduleuze praktijken.

Die oplichter heeft in mijn ogen niet de intensie om bij Collin verder te betalen.

Ik denk dat Collin beter beslag kan laten leggen op de panden en aangifte gaat doen van pure oplichting!
Zo zo, niet gewone oplichting maar pure oplichting zelfs.
Zou hij niet gewoon de gelden van MC nodig hebben om Collin (en anderen waarschijnlijk) te betalen? Zolang meneer nog niet met de noorderzon vertrokken is hou ik het voorlopig op slecht ondernemerschap. Als de vastgoed-BV instort mag de curator uitspraak doen over wel of niet frauduleuze praktijken.
pi_206222963
koper Alibaba/verkoper bol
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26302
geen zekerheden
pi_206223752
Zojuist voor de eerste maal mijn Diamant status bij Collin verzilverd met een inschrijving op
Exploitatie Terreinen Scheendijk Breukelen.

Deze status had ik niet behaald zonder alle linkjes die hier de afgelopen jaren zijn verschenen. Allemaal dank daarvoor!
pi_206223832
inzake TOM webshop / Collin
https://www.collincrowdfund.nl/t-o-m-b-v/
Ook privébedrijf van oprichter TOM-webshops uit Bladel failliet
B
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206223987
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:06 schreef FINONAF het volgende:
Zojuist voor de eerste maal mijn Diamant status bij Collin verzilverd met een inschrijving op
Exploitatie Terreinen Scheendijk Breukelen.

Deze status had ik niet behaald zonder alle linkjes die hier de afgelopen jaren zijn verschenen. Allemaal dank daarvoor!
Gefeliciteerd!
pi_206225284
quote:
12s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:13 schreef peterc het volgende:
inzake TOM webshop / Collin
https://www.collincrowdfund.nl/t-o-m-b-v/
Ook privébedrijf van oprichter TOM-webshops uit Bladel failliet
B
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben eigenlijk wel benieuwd of ccf in deze actie heeft ondernomen. Ik lees namelijk in het verslag van de curator dan abn amro het eerste en een financieringsmaatschappij het tweede hypotheekrecht op de panden aan de Rootven heeft. Ik zie ccf nergens genoemd terwijl volgens de pitch de deelnemers in dat project het tweede hypotheekrecht zouden hebben op die twee panden? Dus of curator heeft onjuist info, of ccf heeft het hypotheekrecht niet voldoende vastgelegd cq. niet gedeeld met curator(wat ik me eigenlijk niet echt kan voorstellen).

Aanvulling: Ik heb blijkbaar iets gemist, ik lees nu dat EuroZaken Financieringen Zuidzee B.V. in plaats van (namens?) Collin de hypotheekrechten en/of pandrechten schijnt te hebben? Iemand die daar meer details over kent cq. van ccf te horen heeft gekregen? (ik zit niet in dit project)
pi_206225300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:05 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd of ccf in deze actie heeft ondernomen. Ik lees namelijk in het verslag van de curator dan abn amro het eerste en een financieringsmaatschappij het tweede hypotheekrecht op de panden aan de Rootven heeft. Ik zie ccf nergens genoemd terwijl volgens de pitch de deelnemers in dat project het tweede hypotheekrecht zouden hebben op die twee panden? Dus of curator heeft onjuist info, of ccf heeft het hypotheekrecht niet voldoende vastgelegd cq. niet gedeeld met curator(wat ik me eigenlijk niet echt kan voorstellen).

Aanvulling: Ik heb blijkbaar iets gemist, ik lees nu dat EuroZaken Financieringen Zuidzee B.V. in plaats van (namens?) Collin de hypotheekrechten en/of pandrechten schijnt te hebben? Iemand die daar meer details over kent cq. van ccf te horen heeft gekregen? (ik zit niet in dit project)
CCF heeft de vordering verkocht. De lening is daarna vervroegd afgelost. De volledige hoofdsom teruggekregen.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:37:52 #145
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206225505
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:06 schreef FINONAF het volgende:
Zojuist voor de eerste maal mijn Diamant status bij Collin verzilverd met een inschrijving op
Exploitatie Terreinen Scheendijk Breukelen.

Deze status had ik niet behaald zonder alle linkjes die hier de afgelopen jaren zijn verschenen. Allemaal dank daarvoor!
Gefeliciteerd. Ben zelf ook hard op weg op de ladder maar zal waarschijnlijk dit kalenderjaar Diamant nog niet halen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206225914
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:22 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Bij mij op 3 oktober bijgeschreven.
Blijkbaar wordt de database stap voor stap bijgewerkt: gisteravond was het nog niet zichtbaar, maar nu is het bij mij ook bijgeschreven per 3-10 (het andere nog lopende project bij NF was al per 1-10 bijgeschreven)
pi_206225944
Nieuw Collin project met twee maal een gedeeltelijke borgstelling waarvan een met een 2e hypotheek en een met materiële waarde;

Brabantbad
¤ 240.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/brabantbad/
pi_206225993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:08 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF heeft de vordering verkocht. De lening is daarna vervroegd afgelost. De volledige hoofdsom teruggekregen.
Aha, thanks, die had ik gemist, ik dacht dat ccf (en geldgevers) nog partij waren.
pi_206226110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:18 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ik zal straks wel eens ff een belletje naar Collin doen.
Deze man moet écht gestopt worden!
Inmiddels loopt hij al 3 termijnen achter bij Collin dus ben zeer geïnteresseerd wat er uit je telefoongesprek komt. Wat mij betreft mogen ze de zekerheden uit gaan winnen.
pi_206226145
Update SiG over projecten van N. van Su**eren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206226168
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:01 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou verwachten dat ze dan panden aanbieden aan de leninggevers leningnemers van SIG. Dat lijkt logischer dan de innvesteerders

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 06-10-2022 17:31:23 ]
pi_206226194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je zou verwachten dat ze dan panden aanbieden aan de leninggevers van SIG. Dat lijkt logischer dan de innvesteerders
Wie zegt dat ze het niet allebei doen?
en ik denk dat je leningnemers bedoelt
pi_206226292
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:01 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG over projecten van N. van Su**eren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou je verwachten dat Zandrivierstraat betaald zou zijn, maar die heb ik nog niet ontvangen.
pi_206226587
Toch fijn dat ze een update geven, ook al is nog niet alles duidelijk.
liever vaker een deelupdate, dan wachten om pas op het eind te communiceren.
pi_206226703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:27 schreef fok321 het volgende:

[..]
Dan zou je verwachten dat Zandrivierstraat betaald zou zijn, maar die heb ik nog niet ontvangen.
Bij mij is Zandrivierstraat op 3/10 betaald
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206229217
quote:
In de pitch staat een LTV van 82%.

Mijn gedachten:
• De ondernemer is jong en heeft nog weinig ervaring. Slechts 2 projecten afgerond.
• De opleiding die de ondernemer heeft gevolgd sluit niet echt aan bij de werkzaamheden.
• De benodigde vergunningen zijn al binnen.
• Leentermijn 1 jaar tegen 7%.
• Altijd minstens 10 maanden rente. Uit de pitch: "Tijdens de looptijd van de lening is het de Geldnemer niet toegestaan gedeeltelijk vervroegd af te lossen. Het is de Geldnemer wel toegestaan de lening in één keer in zijn geheel vervroegd af te lossen met bijbetaling van compensatierente aan de investeerders gelijk aan 10 maanden rente over het op dat moment nog niet afgeloste deel van de lening."
pi_206230239
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:01 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG over projecten van N. van Su**eren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja wat zal ik erover zeggen. Ik denk dat de vereffenaar een zware Job heeft. Panden zijn tot of tot over de de rand gefinancierd. Potentiele kopers die van de situatie weten zullen ongetwijfeld niet de hoofdprijs bieden. Ben erg benieuwd welke "kortingen " er bedongen worden op de getaxeerde waarden van de panden. Ik vrees dat schaal 2 en 3 naar hun geld kunnen fluiten.
pi_206230467
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:56 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
In de pitch staat een LTV van 82%.

Mijn gedachten:
• De ondernemer is jong en heeft nog weinig ervaring. Slechts 2 projecten afgerond.
• De opleiding die de ondernemer heeft gevolgd sluit niet echt aan bij de werkzaamheden.
• De benodigde vergunningen zijn al binnen.
• Leentermijn 1 jaar tegen 7%.
• Altijd minstens 10 maanden rente. Uit de pitch: "Tijdens de looptijd van de lening is het de Geldnemer niet toegestaan gedeeltelijk vervroegd af te lossen. Het is de Geldnemer wel toegestaan de lening in één keer in zijn geheel vervroegd af te lossen met bijbetaling van compensatierente aan de investeerders gelijk aan 10 maanden rente over het op dat moment nog niet afgeloste deel van de lening."
Kavel heeft een waarde van 159k. Er wordt 210k geleend. Ltv is bij start lening 132%
pi_206230795
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kavel heeft een waarde van 159k. Er wordt 210k geleend. Ltv is bij start lening 132%
Jij zet de kale aankoopprijs van de kavel af tegen de geleende geldsom. GVE zet volgens mij de getaxeerde marktwaarde van de kavel af tegen de geleende geldsom. Dat verklaart het verschil. Ik vermoed overigens dat jouw schatting juister is. Zeker bij gedwongen verkoop.

Overigens ben ik mijn crowdfundingactiviteiten al een paar jaar aan het afbouwen wegens gebrek aan succes (mijn netto rendement bij GVE is bijv. 0,74500%) en de wens ooit nog een koopwoning te kunnen bezitten.
pi_206231387
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 00:38 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ik ga wel even mailen
Zo te zien is Meerzorg van de site van Matching Capital afgehaald.
pi_206233644
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:29 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Jij zet de kale aankoopprijs van de kavel af tegen de geleende geldsom. GVE zet volgens mij de getaxeerde marktwaarde van de kavel af tegen de geleende geldsom. Dat verklaart het verschil. Ik vermoed overigens dat jouw schatting juister is. Zeker bij gedwongen verkoop.

Overigens ben ik mijn crowdfundingactiviteiten al een paar jaar aan het afbouwen wegens gebrek aan succes (mijn netto rendement bij GVE is bijv. 0,74500%) en de wens ooit nog een koopwoning te kunnen bezitten.
Er staat in de pitch dat hij het kavel weer verkoopt voor 159.000.
quote:
Er wordt géén geld verdiend aan de aan- en verkoop van de kavel zelf.
pi_206234643
tankstation op CCF

https://www.collincrowdfund.nl/brabantbad/

met een borgstelling van de SIG meneer van het ING pand

https://investeren.sameni(...)h-sint-teunislaan-66
https://investeren.sameni(...)h-rompertcentrum-2-c

Meneer A. Manbodh (persoonlijke relatie van ondernemer) geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 150.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde gebaseerd op de overwaarde die blijkt uit het vastgoedoverzicht van de heer Manbodh. De heer Mandbodh heeft een twaalftal panden in eigendom.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:56:19 #163
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206234697
Gisteren weer een tenenkrommende e-mail ontvangen van Max CF over partij Higher Barrowfield. Eigenlijk zijn nagenoeg alle Britse leningen een drama en wordt er niets op oorspronkelijke tijd terugbetaald. Nou ja, zo lang de leningnemers eerlijk zijn en open staan voor communicatie, dan vind ik het nog tot daar aan toe. Maar als partijen zich gaan verschuilen en de communicatie stilvalt, dan ben ik héél snel klaar. Onderpand z.s.m. verkopen en het eventuele verlies dat neem ik dan op de koop toe.
Dit zou denk ik ook een goed signaal zijn naar alle partijen; investeerders én leningnemers weten dan dat MCF niet met zich laat sollen. Maar ik heb nu de indruk dat MCF er juist alles aan doet om van dit scenario weg te blijven, waarschijnlijk omdat ze er nul-komma-nul ervaring mee hebben.
pi_206235106
Stemronde JLM H*gh *nd Product op CCF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206235123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:50 schreef zeeland6 het volgende:
tankstation op CCF

https://www.collincrowdfund.nl/brabantbad/

met een borgstelling van de SIG meneer van het ING pand

https://investeren.sameni(...)h-sint-teunislaan-66
https://investeren.sameni(...)h-rompertcentrum-2-c

Meneer A. Manbodh (persoonlijke relatie van ondernemer) geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 150.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde gebaseerd op de overwaarde die blijkt uit het vastgoedoverzicht van de heer Manbodh. De heer Mandbodh heeft een twaalftal panden in eigendom.
Scherp!
Maar wie gaat er nu nog in een tankstation investeren gezien het toekomstbeeld. Resultaat t.o.v. omzet is zeer minimaal, ook bij dit tankstation te zien in de pitch. Zekerheden lijken daarentegen wel relatief sterk. Maar zelfs na 60 maanden nog een slottermijn van ¤87,5k... Ik blijf er ver vandaan
pi_206235236
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:33 schreef zeeland6 het volgende:
Stemronde JLM H*gh *nd Product op CCF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen, ik neig voorlopig naar tegen.
pi_206235342
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen.
Huispedia zet deze woning op ¤555-592K, dat is 2 ton boven de WOZ! Ik denk dat de WOZ te laag is en dat investeerders zich (nu nog) weinig zorgen hoeven te maken.

Daarentegen heeft de onderneemster geen gunfactor nadat ze incommunicado bleef bij de betalingsachterstand en nu opeens reageert nu de hypothecaire zekerheid wordt aangesproken. Dan komt ze er wel erg makkelijk vanaf met 9 maanden opschorting.

Komt nog bij dat de inflatie en rentes door het dak zijn gegaan sinds het afsluiten van deze lening. Het is niet fair om dan nu 9 maanden extra te lenen tegen dezelfde rente.

Ik stem tegen en zal Collin zeggen dat ze de rente moeten verhogen. Deed Max ook en dat is wel zo netjes & eerlijk.
pi_206235343
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:33 schreef zeeland6 het volgende:
Stemronde JLM H*gh *nd Product op CCF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt wel weer als een topondernemer. Ze hebben een berg troep ingekocht die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Nou ja, ik zie weinig reden om tegen het stemadvies van collin in te gaan. Zolang de rente betaald word kan de executie nog wel even uitgesteld (en hopelijk afgesteld) worden.
pi_206235355
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen, ik neig voorlopig naar tegen.
heb TEGEN gestemd, de lui communiceren alleen maar als hun huis in geding komt. Principes.
pi_206235441
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen, ik neig voorlopig naar tegen.
Ik heb net tegen gestemd. Ben benieuwd of dit weer Noor Koreaans wordt of dat er meer mensen met mij denken verkopen dat huis voordat de daling echt inzet.
pi_206235477
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik heb net tegen gestemd. Ben benieuwd of dit weer Noor Koreaans wordt of dat er meer mensen met mij denken verkopen dat huis voordat de daling echt inzet.
Het is niet zo'n grote lening dus als er flink wat Fok!kers inzitten en er massaal tegengestemd wordt kan het nog interessant worden. Voor zover ik weet is er nog niet eerder een voorstel van Collin weggestemd. Ik ga zo ook tegen stemmen, zit er voor een klein bedrag in.

Ik wil eventueel wel bijhouden wat er uit de Fok! stemming komt, als je daar aan mee wilt doen mag je me een DM sturen met wat je gestemd hebt en het bedrag waarvoor je in de lening zit.
pi_206235566
Vandaag een bescheiden pluimpje voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van KoM. Met de nodige vertraging (18 maanden alles bij elkaar) is dit project (tranch 1) vandaag toch succesvol afgerond.
Nu nog een termijn of 8 van het hotel projectje, en daarna is mijn KoM portefeuille volledig afgewikkeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 07-10-2022 19:03:08 ]
pi_206235597
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is niet zo'n grote lening dus als er flink wat Fok!kers inzitten en er massaal tegengestemd wordt kan het nog interessant worden. Voor zover ik weet is er nog niet eerder een voorstel van Collin weggestemd. Ik ga zo ook tegen stemmen, zit er voor een klein bedrag in.

Ik wil eventueel wel bijhouden wat er uit de Fok! stemming komt, als je daar aan mee wilt doen mag je me een DM sturen met wat je gestemd hebt en het bedrag waarvoor je in de lening zit.
Ik heb zojuist ook tegen gestemd.
pi_206235769
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:51 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Klinkt wel weer als een topondernemer. Ze hebben een berg troep ingekocht die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Nou ja, ik zie weinig reden om tegen het stemadvies van collin in te gaan. Zolang de rente betaald word kan de executie nog wel even uitgesteld (en hopelijk afgesteld) worden.
Samen met man zijn ze ook nog bedrijvendokter. Zou niet graag adviezen krijgen voor hen.
twitter


[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 07-10-2022 14:19:20 ]
pi_206235872
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zeker topondernemer. Ze verkoopt 100 laptophouders voor 2299 en 1 voor 15,95.
[ afbeelding ]
Samen met man zijn ze ook nog bedrijvendokter. Zou niet graag adviezen krijgen voor hen.
[ twitter ]
De 100 zijn gepersonaliseerd, de losse niet.
pi_206236060
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:00 schreef Faraday01 het volgende:
Het is niet zo'n grote lening dus als er flink wat Fok!kers inzitten en er massaal tegengestemd wordt kan het nog interessant worden. Voor zover ik weet is er nog niet eerder een voorstel van Collin weggestemd.
Ik zit niet in deze lening, maar ik kan me voorstellen dat het wel heel interessant gaat worden als het uiteindelijk nee zou worden, gaat ccf dan ook handelen? Daarnaast is de eerste inschrijving best wel wat hoger dan eerste openstaand, stel dat ze binnen die ruimte alsnog geleend hebben of gaan lenen dan hebben de investeerders niet veel meer over als ze pech hebben.
pi_206236249
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:59 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik zit niet in deze lening, maar ik kan me voorstellen dat het wel heel interessant gaat worden als het uiteindelijk nee zou worden, gaat ccf dan ook handelen? Daarnaast is de eerste inschrijving best wel wat hoger dan eerste openstaand, stel dat ze binnen die ruimte alsnog geleend hebben of gaan lenen dan hebben de investeerders niet veel meer over als ze pech hebben.
Ik heb inmiddels een paar reacties gehad in de privébox en daarnaast een aantal tegenstemmers in dit topic waar ik (nog) geen bedragen bij heb. Ik zal vanavond of morgen een tussenstand posten.
pi_206236264
Een nieuw Collin project zonder echte zekerheden maar wel met een (gezamenlijke) persoonlijke borgstelling voor het bedrag van ¤ 100.000,- door de heer H. van de Rijdt en de heer H.M. van de Rijdt welke momenteel materieel van aard zijn op basis van forse overwaarde op de woonhuizen van de ondernemers.
Helaas geen hypotheek dus.

Regio-Rent B.V.
¤ 125.000 | 7,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/regio-rent-b-v/
pi_206236441
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:18 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb inmiddels een paar reacties gehad in de privébox en daarnaast een aantal tegenstemmers in dit topic waar ik (nog) geen bedragen bij heb. Ik zal vanavond of morgen een tussenstand posten.
ook tegen gestemd. Stuur je zo een DM
pi_206236552
Het enige project dat open staat bij WvjG loopt langzaam maar zeker vol.
Rente is niet geweldig, maar deze garagehouder heeft al meerdere projecten bij WvjG volgens schema afgerond en de zekerheden zijn goed. Geen idee of deze al besproken is, maar ik neem hem voor basis mee.
https://waardevoorjegeld.(...)nd-goed-in-groningen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206236653
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het enige project dat open staat bij WvjG loopt langzaam maar zeker vol.
Rente is niet geweldig, maar deze garagehouder heeft al meerdere projecten bij WvjG volgens schema afgerond en de zekerheden zijn goed. Geen idee of deze al besproken is, maar ik neem hem voor basis mee.
https://waardevoorjegeld.(...)nd-goed-in-groningen
Project zou 3-10 sluiten
quote:
Het project staat open tot uiter­lijk 3 oktober as. Daarna wordt het proj­ect gesloten en wordt het dan bereikte bedrag als lening ver­strekt.
pi_206236669
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Project zou 3-10 sluiten
[..]

Blijkbaar nog open omdat de inleg nog steeds doorloopt. Wel raar dat ze zich niet aan die datum houden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206237125
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:52 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
heb TEGEN gestemd, de lui communiceren alleen maar als hun huis in geding komt. Principes.
Ik heb zojuist ook geprobeerd om tegen te stemmen maar krijg de volgende foutmelding als ik op oneens klik.
Link kopiëren werkt ook niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is de stemronde nu al stopgezet?
pi_206237142
Ik zie net in het verslag van de curator dan bij het faillissement van R*k* Holdings bij HCN het platform afstand heeft gedaan van haar pandrecht en de vordering nu dus onder de concurrente crediteuren is gaan vallen, zou het pandrecht minder waard zijn geworden dan de te maken kosten voor uitwinning?
pi_206237148
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:57 schreef Buurman_ het volgende:

[..]
Ik heb zojuist ook geprobeerd om tegen te stemmen maar krijg de volgende foutmelding als ik op oneens klik.
Link kopiëren werkt ook niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is de stemronde nu al stopgezet?
Krijg ik ook, heb een mail naar Collins info adres gestuurd erover.
I come for the woman... and your head
pi_206237244
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:57 schreef Buurman_ het volgende:

[..]
Ik heb zojuist ook geprobeerd om tegen te stemmen maar krijg de volgende foutmelding als ik op oneens klik.
Link kopiëren werkt ook niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is de stemronde nu al stopgezet?
Misschien om "oneens" stemmers te ontmoedigen in het Noord-Koreaanse stemsysteem ~O>
pi_206237262
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:13 schreef Inductor het volgende:

[..]
Misschien om "oneens" stemmers te ontmoedigen in het Noord-Koreaanse stemsysteem ~O>
Ik kan je nu al zeggen dat als er een Noord-Koreaanse uitslag uit rolt Collin iets uit te leggen heeft ;)
pi_206237685
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:13 schreef Inductor het volgende:

[..]
Misschien om "oneens" stemmers te ontmoedigen in het Noord-Koreaanse stemsysteem ~O>
Ik zit hier ook en twijfel om oneens te stemmen. Waarom is iedereen hier zo stellig en willen ze het geen kans meer geven. Ik kan er twee bedenken, slechte commnincatie bij niet betalen en minder wordende huizenmarkt.

Commincatie hoe slecht is niet helemaal duidelijk. Ik ben echter wel iemand die vind dat een ondernemer de kans moet krijgen om het op te lossen (zeker als er rente betaald word in afwachting van de oplossing). Ben er daarom nog niet aan uit.
pi_206237727
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:13 schreef Inductor het volgende:

[..]
Misschien om "oneens" stemmers te ontmoedigen in het Noord-Koreaanse stemsysteem ~O>
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:14 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik kan je nu al zeggen dat als er een Noord-Koreaanse uitslag uit rolt Collin iets uit te leggen heeft ;)
Dat de uitslagen er vaak Noord-Koreaans uitzien ben ik helemaal met jullie eens. De gemiddelde investeerder stemt (helaas) bijna altijd voor het door het platform voorgestelde.

Aan de andere is er m.i. geen enkele reden om aan de door Collin gecommuniceerde uitslagen te twijfelen.
Zelf heb ik daar alle vertrouwen in.

Als de uitslag er aanleiding voor zal geven zal Collin dit vast uitvoeren maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat dan 100% van inleg, rente en kosten terug zullen komen. Maar dat is natuurlijk de consequentie en natuurlijk prima.

* Zelf zit ik overigens niet in dit project.
pi_206237768
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:04 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Ik zit hier ook en twijfel om oneens te stemmen. Waarom is iedereen hier zo stellig en willen ze het geen kans meer geven. Ik kan er twee bedenken, slechte commnincatie bij niet betalen en minder wordende huizenmarkt.

Commincatie hoe slecht is niet helemaal duidelijk. Ik ben echter wel iemand die vind dat een ondernemer de kans moet krijgen om het op te lossen (zeker als er rente betaald word in afwachting van de oplossing). Ben er daarom nog niet aan uit.
Ik ben best bereidt om mee te werken aan een oplossing, maar niet als het op deze manier gaat.

Pas nu reageren, zeker gezien het geringe bedrag (1200 per maand of zo) wordt het voor mij ook wel een principe kwestie.

Hadden ze in april gevraagd of ze een half/heel jaar alleen de rente hoefde te betalen. Had ik er best open voor gestaan, nu eigenlijk niet meer
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206237829
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:56 schreef InVestEerder het volgende:
Gisteren weer een tenenkrommende e-mail ontvangen van Max CF over partij Higher Barrowfield.
Die heb ik ook ontvangen. En vandaag kwam daar een mail overheen over Rochdale. De woning wordt naar verwachting in oktober 2022 verkocht, maar voor de zekerheid wil de leningnemer de lening toch met 2 maanden verlengen. De rente wordt daarbij verhoogd van 10% naar 12%. Het besluit wordt ter stemming aan de investeerders voorgelegd, maar het is duidelijk dat het platform hoopt dat de investeerders vóór stemmen.
SPOILER: Tekstfragment
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal dus nog wat langer moeten wachten op mijn eerste aflossing bij dit platform.
pi_206237871
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Dat de uitslagen er vaak Noord-Koreaans uitzien ben ik helemaal met jullie eens. De gemiddelde investeerder stemt (helaas) bijna altijd voor het door het platform voorgestelde.

Aan de andere is er m.i. geen enkele reden om aan de door Collin gecommuniceerde uitslagen te twijfelen.
Zelf heb ik daar alle vertrouwen in.

Als de uitslag er aanleiding voor zal geven zal Collin dit vast uitvoeren maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat dan 100% van inleg, rente en kosten terug zullen komen. Maar dat is natuurlijk de consequentie en natuurlijk prima.

* Zelf zit ik overigens niet in dit project.
Ik heb ook geen reden te twijfelen aan de integriteit van Collin. Tegelijkertijd is er niet zo veel mis om een keer bij een klein projectje waar best wat Fok!kers in zitten wat gegevens te verzamelen om dat te toetsen.
pi_206237877
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:04 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Ik zit hier ook en twijfel om oneens te stemmen. Waarom is iedereen hier zo stellig en willen ze het geen kans meer geven. Ik kan er twee bedenken, slechte commnincatie bij niet betalen en minder wordende huizenmarkt.

Commincatie hoe slecht is niet helemaal duidelijk. Ik ben echter wel iemand die vind dat een ondernemer de kans moet krijgen om het op te lossen (zeker als er rente betaald word in afwachting van de oplossing). Ben er daarom nog niet aan uit.
Ik heb, ondanks het stemadvies hier, voor gestemd. :6 :)
Met een gedwongen verkoop van het huis scheep je de onderneemster (en haar gezin) met een berg stress en ellende op, dat vind ik een te zware straf voor een tijd lang communicatiestilte, terwijl wij als investeerders waarschijnlijk ons geld toch wel terug krijgen. De tweede hypotheek is een goede stok achter de deur zodat ze niet zomaar met de noorderzon vertrekt. En ook bij een gedwongen verkoop van de woning staat het geld niet morgen bij ons op de rekening, het zijn vooral notarissen en andere instanties die er dan geld aan verdienen. Dan geef ik liever de leningnemer een kans om het geld alsnog later terug te betalen.
pi_206237938
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek zakelijk onroerend goed (restaurant met 2 bovenwoningen) Ik vraag mij af of de bovenwoningen (Wijkstraat 64 en 64 I) gesplitst zijn want ik kon er zo snel geen WOZ-waarde van te vinden.

Nefertari
¤ 300.000 | 7,5% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/nefertari/
pi_206237943
Nog een nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een recreatiewoning

R.M.A. van Amelsvoort en A.J.H.L. Gelens (box 3)
¤ 95.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfu(...)-j-h-l-gelens-box-3/


https://www.viamichelin.n(...)k-5062_TE-_-0fb4d12b
https://www.booking.com/h(...)k-oisterwijk.nl.html

[ Bericht 34% gewijzigd door Horsemen op 07-10-2022 17:41:57 ]
pi_206237949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:27 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Ik heb, ondanks het stemadvies hier, voor gestemd. :6 :)
Met een gedwongen verkoop van het huis scheep je de onderneemster (en haar gezin) met een berg stress en ellende op, dat vind ik een te zware straf voor een tijd lang communicatiestilte, terwijl wij als investeerders waarschijnlijk ons geld toch wel terug krijgen. De tweede hypotheek is een goede stok achter de deur zodat ze niet zomaar met de noorderzon vertrekt. En ook bij een gedwongen verkoop van de woning staat het geld niet morgen bij ons op de rekening, het zijn vooral notarissen en andere instanties die er dan geld aan verdienen. Dan geef ik liever de leningnemer een kans om het geld alsnog later terug te betalen.
Ik ben het helemaal met je eens dat een gedwongen verkoop een te zwaar middel is in deze situatie.

Dat betekent echter niet dat ik vóór stem. Er is een andere optie: verlenging van de lening, maar dan wel tegen een hogere rente. Dat lijkt me wel zo juist, aangezien (1) inflatie en rente een stuk hoger liggen dan 15 maanden geleden en (2) het risico hoger ligt dan 15 maanden geleden, nu de woningmarkt gekeerd is en ook duidelijk is dat de onderneemster onvoldoende marktkennis heeft. Ik geef geen enkele ondernemer nog een lening tegen dezelfde condities als 15 maanden geleden en zeker deze onderneemster krijgt zo'n cadeau niet!

Ik heb Collin het voorstel gedaan de rente met 1% te verhogen. Misschien kan ik je hiermee nog op andere gedachten brengen voor de stemming :)
pi_206238034
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Die heb ik ook ontvangen. En vandaag kwam daar een mail overheen over Rochdale. De woning wordt naar verwachting in oktober 2022 verkocht, maar voor de zekerheid wil de leningnemer de lening toch met 2 maanden verlengen. De rente wordt daarbij verhoogd van 10% naar 12%. Het besluit wordt ter stemming aan de investeerders voorgelegd, maar het is duidelijk dat het platform hoopt dat de investeerders vóór stemmen.
SPOILER: Tekstfragment
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal dus nog wat langer moeten wachten op mijn eerste aflossing bij dit platform.
Van welke leningnemer is deze lening?

Bij mij moet er 9 oktober een aflossing plaatsvinden van Bluetouch Homes, zal ook wel weer een verlenging worden.
pi_206238116
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:45 schreef quepos het volgende:
Van welke leningnemer is deze lening?
De naam staat in het tekstfragment.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206238248
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:35 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een recreatiewoning

R.M.A. van Amelsvoort en A.J.H.L. Gelens (box 3)
¤ 95.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfu(...)-j-h-l-gelens-box-3/


https://www.viamichelin.n(...)k-5062_TE-_-0fb4d12b
https://www.booking.com/h(...)k-oisterwijk.nl.html
Ben gek op annuïtaire aflossingen met eigen inbreng/lage LTV, iemand linkje?
pi_206240410
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:35 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat een gedwongen verkoop een te zwaar middel is in deze situatie.

Dat betekent echter niet dat ik vóór stem. Er is een andere optie: verlenging van de lening, maar dan wel tegen een hogere rente. Dat lijkt me wel zo juist, aangezien (1) inflatie en rente een stuk hoger liggen dan 15 maanden geleden en (2) het risico hoger ligt dan 15 maanden geleden, nu de woningmarkt gekeerd is en ook duidelijk is dat de onderneemster onvoldoende marktkennis heeft. Ik geef geen enkele ondernemer nog een lening tegen dezelfde condities als 15 maanden geleden en zeker deze onderneemster krijgt zo'n cadeau niet!

Ik heb Collin het voorstel gedaan de rente met 1% te verhogen. Misschien kan ik je hiermee nog op andere gedachten brengen voor de stemming :)
Ben er nog niet uit, ik vind zowel de voor- als tegenstemmers valide punten hebben. Ga er eerst eens een nachtje over slapen, echter de goodwill heeft deze dame echt wel verspeelt.
pi_206240630
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:04 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Ik zit hier ook en twijfel om oneens te stemmen. Waarom is iedereen hier zo stellig en willen ze het geen kans meer geven. Ik kan er twee bedenken, slechte communicatie bij niet betalen en minder wordende huizenmarkt.
Ik weet nog wel een derde. Mevrouw is er een van 12 ambachten en 13 ongelukken. Vertaler, taalcursussen, AirBnB en dan dit weer. Overduidelijk is het geen goede ondernemer, ze gokt en doet maar wat. Ik voel er weinig voor om dat geklungel nog langer te financieren. Natuurlijk is het sneu maar ook ondernemersrisico en een bewuste keus om het huis in te zetten. Het is maar een kleine lening met sowieso al 4 maanden aflossingsvrij. Als je hiervan nog niet eens de rente kunt of wilt betalen dan is er echt iets mis en kun je je afvragen of die lening überhaupt wel gebruikt is voor voorraad maar wellicht om oudere gaten (schulden) te dichten. Ik zeg: verkopen nu het nog wat oplevert.
Pecunia non olet
pi_206241806
Ontvangen reactie van Matching Capital inz. Meerzorg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206242127
De Fok! tussenstand bij de JLM stemming is 5% eens, 95% oneens. Deze stemmen vertegenwoordigen ongeveer 20% van de totale leensom.
Daarnaast zijn er in het topic een aantal users die aangegeven hebben oneens te stemmen maar (nog) geen bedrag doorgegeven hebben.

Als je gegevens wilt verstrekken kan dat nog en dan verwerk in dat in een update later dit weekend.
pi_206242359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 22:57 schreef zeeland6 het volgende:
Ontvangen reactie van Matching Capital inz. Meerzorg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi, een platform die niet alleen voor het geld kiest, maar ook denkt aan de investeerders.
pi_206242714
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 00:00 schreef quepos het volgende:

[..]
Mooi, een platform die niet alleen voor het geld kiest, maar ook denkt aan de investeerders.
En de kracht van de FoK (crowd) blijkt hier ook uit. Samen weten we meer dan 1.
pi_206242727
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 00:00 schreef quepos het volgende:

[..]
Mooi, een platform die niet alleen voor het geld kiest, maar ook denkt aan de investeerders.
Reactie ook van Douwe ontvangen. Waren hier erg blij mee bij matching C.
pi_206242997
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 21:18 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik weet nog wel een derde. Mevrouw is er een van 12 ambachten en 13 ongelukken. Vertaler, taalcursussen, AirBnB en dan dit weer.
+ Bedrijvendokter via JML Business Holding
+ Schrijver boek pilot of your time: https://www.amazon.com/PI(...)ebook/dp/B09X1QVWXK/
Nog een tweetje van gisteren oa over de bankrekening
twitter
pi_206244406
Mijn eerst ingeving bij JLM toen ik de mail gisteren las was nee en nu ik even naar het verloop heb gekeken en de website/Bol account is mijn keuze ook een duidelijke nee. Niet dat ik verwacht dat het ook maar enig effect heeft ondanks dat er veel van het forum in zitten.
pi_206244529
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:31 schreef Tjalala het volgende:
Mijn eerst ingeving bij JLM toen ik de mail gisteren las was nee en nu ik even naar het verloop heb gekeken en de website/Bol account is mijn keuze ook een duidelijke nee. Niet dat ik verwacht dat het ook maar enig effect heeft ondanks dat er veel van het forum in zitten.
Als ik hier zo het een en ander lees zijn deze mensen vast wel in staat om ergens anders 50K los te praten zodat men niet hoeft te verkopen en ons kunnen terugbetalen. Collin doorpakken graag!
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:12:31 #211
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206244863
Ik doe zelf (nog) niets met Matching Capital, zonder daar een inhoudelijke reden voor te hebben.
Maar als ik betreffende posts inzake project Valentino M. lees, dan denk ik 2 dingen:
1. Goed besluit en goede actie van MC.
2. Kennelijk nauwelijks een Due Diligence uitgevoerd.

Ik vraag me af welke van beide aspecten een investeerder zwaarder zal laten wegen....
pi_206244991
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:12 schreef InVestEerder het volgende:
Ik doe zelf (nog) niets met Matching Capital, zonder daar een inhoudelijke reden voor te hebben.
Maar als ik betreffende posts inzake project Valentino M. lees, dan denk ik 2 dingen:
1. Goed besluit en goede actie van MC.
2. Kennelijk nauwelijks een Due Diligence uitgevoerd.

Ik vraag me af welke van beide aspecten een investeerder zwaarder zal laten wegen....
Tja, als Matching Capital hier zou meelezen, dan hadden ze nog geen eens onderzoek hoeven te doen. Dan hadden ze van te voren die bandiet de deur kunnen wijzen.
pi_206245145
Update van de JLM stemming
in percentage van het aantal stemmen*: 13% eens, 87% oneens
in percentage van de inleg: 35% eens, 65% oneens en dat vertegenwoordigt ruim 30% van de leensom.

* dit zijn alleen de mensen die mij per PM of DM bericht hebben, er zijn daarnaast nog ongeveer 5 tegen stemmers volgens dit topic die niet in deze telling zitten.


En je kunt je stem met het bedrag dat je ingelegd hebt nog doorgeven :)
pi_206245157
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:35 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat een gedwongen verkoop een te zwaar middel is in deze situatie.

Dat betekent echter niet dat ik vóór stem. Er is een andere optie: verlenging van de lening, maar dan wel tegen een hogere rente. Dat lijkt me wel zo juist, aangezien (1) inflatie en rente een stuk hoger liggen dan 15 maanden geleden en (2) het risico hoger ligt dan 15 maanden geleden, nu de woningmarkt gekeerd is en ook duidelijk is dat de onderneemster onvoldoende marktkennis heeft. Ik geef geen enkele ondernemer nog een lening tegen dezelfde condities als 15 maanden geleden en zeker deze onderneemster krijgt zo'n cadeau niet!

Ik heb Collin het voorstel gedaan de rente met 1% te verhogen. Misschien kan ik je hiermee nog op andere gedachten brengen voor de stemming :)
Waarom zou dat er een te zwaar middel zijn als iemand de afspraken niet nakomt?
pi_206246601
Nieuw HcN project:
Isey Skyr Bar Den Bosch
Project nr.:702
Financieringsbedrag:¤ 80.000,00
Bedrijfstype:Franchise formule
Kenmerk financiering:Opstart nieuwe vestigingRente per jaar:7%
Categorie: Looptijd annuiteit:48 mnd
Aflossingsvrij:JaLooptijd aflossingsvrij:1 mnd
Publicatie:Maandag10 oktober12:00 uur

https://horecacrowdfundin(...)r-den-bosch-zlggmwlx

Een relatief nieuw product en formule. Jammer dat ze dan niet aan een leuke incentive gedacht hebben.
pi_206246708
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:26 schreef quepos het volgende:

[..]
Tja, als Matching Capital hier zou meelezen, dan hadden ze nog geen eens onderzoek hoeven te doen. Dan hadden ze van te voren die bandiet de deur kunnen wijzen.
Sterker nog: als je googlet op zijn naam dan is het topic over hem in dit forum de 6e hit. Meelezen is dus niet eens nodig.
Tot zover de "due diligence"...
pi_206246985
Niet direct aangaande Crowdfunding maar m.i. wel interessant om even naar te kijken.

In het vizier van De Jager - Arnhemse ondernemer in de problemen door curator https://www.gld.nl/tv/afl(...)-door-curator/177587 #omroepgelderland #gld
pi_206247218
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 13:53 schreef Horsemen het volgende:
Niet direct aangaande Crowdfunding maar m.i. wel interessant om even naar te kijken.

In het vizier van De Jager - Arnhemse ondernemer in de problemen door curator https://www.gld.nl/tv/afl(...)-door-curator/177587 #omroepgelderland #gld
Zo op het oog is deze vrouw met haar zaken partners inderdaad behoorlijk genaaid door de curator.
Dus toch maar proberen in zon situatie vooor het faillissement een accoord te sluiten met de schuldeisers. Zo als ik het lees is in deze cases alleen de curator blij.
pi_206247464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 14:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zo op het oog is deze vrouw met haar zaken partners inderdaad behoorlijk genaaid door de curator.
Dus toch maar proberen in zon situatie vooor het faillissement een accoord te sluiten met de schuldeisers. Zo als ik het lees is in deze cases alleen de curator blij.
Dat curatoren graag eten van de gelden van een failliet bedrijf is wel algemeen bekend, kijk naar DSB als het mooiste voorbeeld waar jarenlang miljoenen uit gehaald is. Een verandering van dit systeem zou inderdaad niet heel slecht zijn.

Maar de mevrouw in dit filmpje doet wel erg zielig (omdat ze door de curator is aangeklaagd wegens onbehoorlijk bestuur wat uiteindelijk niet tot een veroordeling heeft geleid).
Een andere kant van het verhaal van haar failliete bedrijf: https://www.destentor.nl/(...)-het-begin~a2a6619f/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206248955
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou dat er een te zwaar middel zijn als iemand de afspraken niet nakomt?
Ik denk dat er zo veel overwaarde in de woning zit, dat investeerders zich nog geen zorgen hoeven te maken. Dan vind ik het niet erg als deze onderneemster nog even aanmoddert. Mochten er in of na januari weer betalingsproblemen ontstaan, dan lijkt het me wel goed om de zekerheid op te eisen.

De eerste hypothecaire inschrijving is ¤330K; daarvan was de openstaande schuld ¤283K. Bij Collin staat ¤46K open.

De WOZ is ¤376K, Huispedia zegt ¤555-592K en als ik heel grof de huidige Funda-multiples van de 10 meest nabije woningen pak (¤4,5K per m2), kom ik uit op ¤653-¤729K (afhankelijk van of je voor de woonoppervlakte 145 of 162m2 pakt; beide getallen kom ik tegen). Met de Funda-benchmark zit je op een totale LTV onder de 50%. Als ze in een slecht scenario de 1e hypotheek helemaal op hebben weten te nemen en als de waarde slechts ¤550K is, dan kom je op 68% LTV en dat overleven we waarschijnlijk ook nog wel.

De WOZ vertrouw ik niet. Je ziet dat alle buren op een stuk hogere waarderingen zitten. Ik denk dat de WOZ-formules/ambtenaren moeite hebben met het waarderen van deze hoekwoning, waar zo te zien twee woningen boven elkaar zitten. Je ziet hetzelfde op de tegenoverliggende hoek: ook twee woningen boven elkaar, nog steeds met een flinke oppervlakte elk (die 145 of 162 geloof ik wel), maar naar verhouding 30% lager gewaardeerd.

Als je wel van de WOZ-waarde uitgaat, dan zou ik de lening zeker opeisen. Misschien helpt dat ons wel aan een paar extra tegenstemmen!
pi_206248958
Morgenochtend bij SiG 2 nieuwe ultrakorte (3/4 jaar) projecten van Anand Manbodh, hij schijnt bekend te zijn bij SiG maar bij mij gaat geen bel rinkelen. Iemand bekend met deze meneer?
pi_206248968
Over faillissementen en hypotheken gesproken:
Lierenfabrikant THR Marine is failliet. Project van NLInvesteert met oa een 1e hypotheek op het pand. Ik zit er zelf gelukkig niet in en ik weet niet of er nog andere crowdfundfinancieren lopen of dat die met deze laatste zijn afgelost.
Ik heb het gevoel dat NLI relatief vaak betrokken is bij grotere faillissementen. Zou dat komen omdat ze veel productiebedrijven financieren in tegenstelling tot bijvoorbeeld Collin waar het vaak zzp-ers en kleine vastgoedinvesteerders zijn?
pi_206249156
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:05 schreef Slingervinger het volgende:
Morgenochtend bij SiG 2 nieuwe ultrakorte (3/4 jaar) projecten van Anand Manbodh, hij schijnt bekend te zijn bij SiG maar bij mij gaat geen bel rinkelen. Iemand bekend met deze meneer?
Naam komt me bekend voor maar ik heb zo te zien geen projecten van hem.
Inderdaad bekend bij SIG.
pi_206249517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:17 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Naam komt me bekend voor maar ik heb zo te zien geen projecten van hem.
Inderdaad bekend bij SIG.
een redelijk ervaren SiG-geldnemer zo te zien, dank!!!
  zondag 9 oktober 2022 @ 08:13:03 #225
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206257479
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:17 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Naam komt me bekend voor maar ik heb zo te zien geen projecten van hem.
Inderdaad bekend bij SIG.
Zit in 5 projecten van hem. Inmiddels 1 vervroegd afgelost.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 9 oktober 2022 @ 10:41:02 #226
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206260412
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 08:13 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Zit in 5 projecten van hem. Inmiddels 1 vervroegd afgelost.
Nu 6 projecten om 11.00 uur waarschijnlijk 7 projecten.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206260598
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:05 schreef Slingervinger het volgende:
Morgenochtend bij SiG 2 nieuwe ultrakorte (3/4 jaar) projecten van Anand Manbodh, hij schijnt bekend te zijn bij SiG maar bij mij gaat geen bel rinkelen. Iemand bekend met deze meneer?
Eerdere projecten van hem waren bijv de SIG projecten:
Jaersveltstraat 64 A Rotterdam
Rompert Park 7 Den Bosch

Beide vervroegd afgelost na respectievelijk 9 en 7 maanden looptijd (ipv de geplande 5 jaar).
Betalingen gingen zonder problemen.

Ik pak beide mee als een leuk snoepje voor tussendoor terwijl we wachten op hogere rentes.
Dat er geen kosten zijn is een leuke extra.
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:09:35 #228
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206260887
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 10:50 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Eerdere projecten van hem waren bijv de SIG projecten:
Jaersveltstraat 64 A Rotterdam
Rompert Park 7 Den Bosch

Beide vervroegd afgelost na respectievelijk 9 en 7 maanden looptijd (ipv de geplande 5 jaar).
Betalingen gingen zonder problemen.

Ik pak beide mee als een leuk snoepje voor tussendoor terwijl we wachten op hogere rentes.
Dat er geen kosten zijn is een leuke extra.
Beide mee pakken was ook mijn plan. En dat is gelukt.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206260906
Trouwens complimenten voor SiG dat de site op dit moment soepel draait.
Geen vertraging merkbaar bij investeringen, ook als het druk is (en dat was wel eens anders).
Dus fijn dat het op deze manier goed werkt.
pi_206260941
Update van de JLM stemming
in percentage van het aantal stemmen: 9% eens, 91% oneens
in percentage van de inleg: 31% eens, 69% oneens en dat vertegenwoordigt ruim 35% van de leensom.
pi_206261121
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:12 schreef Faraday01 het volgende:
Update van de JLM stemming
in percentage van het aantal stemmen: 9% eens, 91% oneens
in percentage van de inleg: 31% eens, 69% oneens en dat vertegenwoordigt ruim 35% van de leensom.
Dat betekent dat de Collin uitslag 'eens' dus al nooit meer kan zijn dan 76%. Denk dat het close wordt.

Valt me ook op dat 'grote' investeerders aanmerkelijk vergevingsgezinder zijn dan de 'kleinere' broeders en zusters.
Pecunia non olet
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:25:06 #232
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206261145
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:12 schreef Faraday01 het volgende:
Update van de JLM stemming
in percentage van het aantal stemmen: 9% eens, 91% oneens
in percentage van de inleg: 31% eens, 69% oneens en dat vertegenwoordigt ruim 35% van de leensom.
Zoals Faraday01 al schreef:

"Ik kan je nu al zeggen dat als er een Noord-Koreaanse uitslag uit rolt Collin iets uit te leggen heeft".

Ben zeer benieuwd waar Collin mee komt.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206261271
Ik heb geen enkele twijfel om aan de stemuitslag van Collin te twijfelen. Inzake de JLM stemming verwacht ik dat het uiteindelijk eens zal worden. Investeerders in de vrienden-/familiekring zullen eens stemmen en ik denk dat de crowdfunders op dit forum gemiddeld kritischer zijn als de doorsnee investeerder.
pi_206261390
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat betekent dat de Collin uitslag 'eens' dus al nooit meer kan zijn dan 76%. Denk dat het close wordt.

Valt me ook op dat 'grote' investeerders aanmerkelijk vergevingsgezinder zijn dan de 'kleinere' broeders en zusters.
Ik heb bewust niet te veel details over de verdeling van investeringen gepost omdat de gegevens in vertrouwen verstrekt zijn. Wat ik wel kan zeggen is dat ik bij de grote bedragen nagekeken heb of het geen splinternieuwe accounts zijn en dat lijkt allemaal in orde.

Ik mis overigens nog een aantal oneens stemmers (behalve als er via kloons een bericht gestuurd is) dus het oneens percentage ligt waarschijnlijk nog wat hoger.
pi_206264892
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat betekent dat de Collin uitslag 'eens' dus al nooit meer kan zijn dan 76%. Denk dat het close wordt.

Valt me ook op dat 'grote' investeerders aanmerkelijk vergevingsgezinder zijn dan de 'kleinere' broeders en zusters.
Ook het aantal investeerders welke niet stemt heeft invloed:
pi_206264902
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:05 schreef Slingervinger het volgende:
Morgenochtend bij SiG 2 nieuwe ultrakorte (3/4 jaar) projecten van Anand Manbodh, hij schijnt bekend te zijn bij SiG maar bij mij gaat geen bel rinkelen. Iemand bekend met deze meneer?
Ik zit in twee projecten van hem, nooit problemen gehad.
pi_206273010
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:34 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek zakelijk onroerend goed (restaurant met 2 bovenwoningen) Ik vraag mij af of de bovenwoningen (Wijkstraat 64 en 64 I) gesplitst zijn want ik kon er zo snel geen WOZ-waarde van te vinden.

Nefertari
¤ 300.000 | 7,5% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/nefertari/
Staat open
pi_206273326
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:11 schreef fok321 het volgende:

[..]
Staat open
Nefertari basis meegenomen.Zo te zien (ik ben daar niet bekend) een courant pand op een goede centrumlocatie. Weinig risico v.w.b. de inleg lijkt me en dan is 7,5% netjes.

Het pand ernaast is betrokken bij de exploitatie zie ik, zou dat gehuurd worden?
Pecunia non olet
pi_206273713
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:35 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat een gedwongen verkoop een te zwaar middel is in deze situatie.

Een gedwongen verkoop is zeker een te zware straf, de achterstand aan aflossing en rente die ze hebben is echter nog geen 10k, dus zo ver zal het m.i. niet komen.

Ik wil wel dat ze even gaan zweten en met een verbetert voorstel komen.

Overigens heb ik wel moeite met deze reactie van CCF op een mail van mij:

Beste CaLeX3000,

Inmiddels hebben wij de rente tot en met september mogen ontvangen. Deze zal bij een positieve stemronde uitslag uitgekeerd worden.


Alsof het niet uitbetaald zou worden als er een negatieve stemronde is. Ik snap uberhaupt niet waarom het nog niet uitbetaald is als ze het al ontvangen hebben :?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206273934
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:09 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Een gedwongen verkoop is zeker een te zware straf, de achterstand aan aflossing en rente die ze hebben is echter nog geen 10k, dus zo ver zal het m.i. niet komen.

Ik wil wel dat ze even gaan zweten en met een verbetert voorstel komen.

Overigens heb ik wel moeite met deze reactie van CCF op een mail van mij:

Beste CaLeX3000,

Inmiddels hebben wij de rente tot en met september mogen ontvangen. Deze zal bij een positieve stemronde uitslag uitgekeerd worden.


Alsof het niet uitbetaald zou worden als er een negatieve stemronde is. Ik snap uberhaupt niet waarom het nog niet uitbetaald is als ze het al ontvangen hebben :?
Wat een rare reactie inderdaad! :(

Het lijkt wel een chantage middel om maar hun zin te krijgen. Dit haalt voor mij het vertrouwen in het platform wel wat omlaag.

Waarom hebben ze dit niet gelijk doorgezet??? Dat zou bij mij juist een grotere kans hebben gegeven dat ik voor een dergelijk voorstel zou stemmen.

Hele rare spelletjes dit van Collin.
pi_206274181
Missen er nog betalingen van SIG van de oktober ronde ?
Ik mis nog:

Amersfoort, Everard Meysterweg 57 C (1A)
pi_206274249
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:48 schreef zeeland6 het volgende:
Missen er nog betalingen van SIG van de oktober ronde ?
Ik mis nog:

Amersfoort, Everard Meysterweg 57 C (1A)
Dat is bij mij ook de enige (los van onze overleden geldnemer).
pi_206275038
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:09 schreef CaLeX het volgende:
Alsof het niet uitbetaald zou worden als er een negatieve stemronde is. Ik snap uberhaupt niet waarom het nog niet uitbetaald is als ze het al ontvangen hebben
Een reactie als deze van ccf dat de achterstallige rente wel aan hun is betaald maar nog even niet wordt doorbetaald voelt vreemd. Stel dat het voorstel wordt weggestemd, krijgen de geldgevers dan die paar maanden rente die de geldnemer heeft betaalt plotseling niet meer? Lijkt me een ongewenste situatie. Ik heb wel een idee waarom ze zo handelen maar dan gaat de speculatie mode aan: stel dat ze over moeten gaan tot incasso en er kosten gemaakt gaan worden dan kunnen ze die nu gewoon inhouden op de rentetermijn die ze reeds in bezit hebben maar nog niet hebben doorbetaald.
pi_206275039
Nieuw 5 jarig project bij SiG:

Buntgras 23 te Jubbega LIVE 12 oktober om 14.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Buntgras 23 te Jubbega. Je kunt vanaf 12 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, aangebouwde berging en een tuin. Het object is gelegen in een rustige woonwijk in de plaats Jubbega. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.

https://investeren.sameningeld.nl/project/jubbega-buntgras-23
pi_206275069
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:03 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig project bij SiG:

Buntgras 23 te Jubbega LIVE 12 oktober om 14.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Buntgras 23 te Jubbega. Je kunt vanaf 12 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, aangebouwde berging en een tuin. Het object is gelegen in een rustige woonwijk in de plaats Jubbega. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.

https://investeren.sameningeld.nl/project/jubbega-buntgras-23
https://www.funda.nl/koop(...)2804651-buntgras-23/
pi_206275133
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dat is bij mij ook de enige (los van onze overleden geldnemer).
Ik heb hem wel binnen (Amersfoort Everard Meysterweg 57 C) op 3 Okt. (schijf 1B)
pi_206275210
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:03 schreef tnhb het volgende:

[..]
Een reactie als deze van ccf dat de achterstallige rente wel aan hun is betaald maar nog even niet wordt doorbetaald voelt vreemd. Stel dat het voorstel wordt weggestemd, krijgen de geldgevers dan die paar maanden rente die de geldnemer heeft betaalt plotseling niet meer? Lijkt me een ongewenste situatie.
Lijkt mij niet, dat geld is natuurlijk gewoon van de investeerder. het zal niet worden teruggestort.

Hooguit mooi weer spelen dat er snel geacteerd is nav de uitslag van de stemming.

quote:
Ik heb wel een idee waarom ze zo handelen maar dan gaat de speculatie mode aan: stel dat ze over moeten gaan tot incasso en er kosten gemaakt gaan worden dan kunnen ze die nu gewoon inhouden op de rentetermijn die ze reeds in bezit hebben maar nog niet hebben doorbetaald.
Zou dit wat uitmaken? linksom of rechtsom worden deze kosten toch door ons betaald. Als het niet hiervan is, dan wordt het wel ingehouden op de afrekening. Dus wat mij betreft mag je speculatie mode uit ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206275261
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:14 schreef ron6 het volgende:

[..]
Ik heb hem wel binnen (Amersfoort Everard Meysterweg 57 C) op 3 Okt. (schijf 1B)
Nogmaals gecontroleerd maar in 1A is hij deze maand nog niet betaald.
Wel weer bijzonder...
pi_206275497
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:03 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig project bij SiG:

Buntgras 23 te Jubbega LIVE 12 oktober om 14.00 uur


Lijkt me een prima project. Ik neem hem mee.

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Buntgras 23 te Jubbega. Je kunt vanaf 12 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, aangebouwde berging en een tuin. Het object is gelegen in een rustige woonwijk in de plaats Jubbega. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.

https://investeren.sameningeld.nl/project/jubbega-buntgras-23
pi_206275765
Fok is sinds vandaag niet lekker leesbaar meer op mijn telefoon. Hebben jullie dit ook?
pi_206275824
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Fok is sinds vandaag niet lekker leesbaar meer op mijn telefoon. Hebben jullie dit ook?
Ja, zelfde probleem.
Heel erg groot waardoor je steeds moet schuiven.

Ik gebruik trouwens een iPhone in combinatie met Safari. Heb het ook via Chrome geprobeerd maar dat geeft het zelfde probleem.

[ Bericht 24% gewijzigd door Horsemen op 10-10-2022 15:23:02 ]
pi_206275980
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 18:09 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Ben gek op annuïtaire aflossingen met eigen inbreng/lage LTV, iemand linkje?
staat nu open:
https://www.collincrowdfu(...)-j-h-l-gelens-box-3/
pi_206276069
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Fok is sinds vandaag niet lekker leesbaar meer op mijn telefoon. Hebben jullie dit ook?
Zelfde probleem hier. Waardeloos
pi_206276268
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Fok is sinds vandaag niet lekker leesbaar meer op mijn telefoon. Hebben jullie dit ook?
Inderdaad, ik dacht even dat het vinkje desktopversie aan was maar dat was helaas niet het geval.

Hopelijk lost @Danny dit gauw op
pi_206276439
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Fok is sinds vandaag niet lekker leesbaar meer op mijn telefoon. Hebben jullie dit ook?
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, zelfde probleem.
Heel erg groot waardoor je steeds moet schuiven.

Ik gebruik trouwens een iPhone in combinatie met Safari. Heb het ook via Chrome geprobeerd maar dat geeft het zelfde probleem.
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:35 schreef wilem254 het volgende:

[..]
Zelfde probleem hier. Waardeloos
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:53 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Inderdaad, ik dacht even dat het vinkje desktopversie aan was maar dat was helaas niet het geval.

Hopelijk lost @:danny dit gauw op
Als iemand tzt een oplossing weet dan a.u.b. hier even delen :7
pi_206276515
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ook het aantal investeerders welke niet stemt heeft invloed:
[ afbeelding ]
Dat klopt, net als een update van de JML peiling ;):
in percentage van het aantal stemmen: 8,5% eens, 91,5% oneens
in percentage van de inleg: 29,5% eens, 70,5 % oneens en dat vertegenwoordigt ruim 37% van de leensom.

En dat betekent (ik bespaar je de rekensom) dat we in relatie tot de totale leensom goed zijn voor 11% Eens stemmen en 26,2% Oneens stemmen.
Als iedereen stemt, moet 38% van de overige investeerders oneens stemmen voor een oneens uitslag. En dat percentage neemt af naar gelang er minder mensen stemmen.
pi_206276567
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Als iemand tzt een oplossing weet dan a.u.b. hier even delen :7
Het lijkt hier weer normaal leesbaar op de mobiel

(Niks gedaan)
pi_206276617
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:26 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Het lijkt hier weer normaal leesbaar op de mobiel

(Niks gedaan)
^O^
Hier ook w/
pi_206276725
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:22 schreef CaLeX het volgende:
Zou dit wat uitmaken? linksom of rechtsom worden deze kosten toch door ons betaald. Als het niet hiervan is, dan wordt het wel ingehouden op de afrekening. Dus wat mij betreft mag je speculatie mode uit
Feitelijk niet, principieel wel :)
pi_206276936
*** English version below ***
Beste,



Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #757466 Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom van Bluetouch Homes LTD.



Vanuit de leningnemer hebben wij het verzoek ontvangen om de lening te verlengen tot 01-05-2023. De reden hiervoor is dat de ontwikkelaar een wijziging in de bouwplannen wil doorvoeren, maar daar additionele goedkeuring bij de gemeente voor moet krijgen. Bluetouch heeft ons een brief toegestuurd waarin zij de situatie zelf uitleggen.



Naast het verlengen van de lening zal de projectontwikkelaar de rente verhogen van 10 naar 12% p.j.



Bij een negatief resultaat zullen wij de portefeuille van Bluetouch Homes LTD moeten executeren. Hierbij willen wij benadrukken dat dit geen wenselijke situatie is. In het geval van executie zullen wij een lang, juridisch traject in moeten, waar kapitaalverlies voor de investeerder niet uitgesloten kan worden.

LEES HIER DE BRIEF
Stemmen kan via de onderstaande knop tot 17-12-2022 13:00 CET. Geen stem uitbrengen betekent automatisch dat je instemt om de voorwaarden aan te passen.

BRENG HIER JE STEM UIT
Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 10 307 0948.

Met vriendelijke groet,

Het Max Crowdfund team


En jahoor de volgende verlenging bij Max. Daar word je niet goed van.
pi_206277066
Project He*ja Te*ff uit 2015. Voorstel voor kwijting. Hier hoef ik niet lang over na te denken :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_206277082
quote:
Ik denk dat de investeerders bij Collin massaal een zonnesteek hebben opgelopen want hij is nog niet half vol op dit moment. Of ze moeten iets zien wat ik (nog) niet zie?
Pecunia non olet
pi_206277179
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat de investeerders bij Collin massaal een zonnesteek hebben opgelopen want hij is nog niet half vol op dit moment. Of ze moeten iets zien wat ik (nog) niet zie?
5,8% netto voor een hypotheek op een recreatiewoning vind ik te laag. Het risicoprofiel is nu eenmaal een stuk hoger dan bij normale woningen.
En ik vind de waardering voor zo'n chaletje ook nogal hoog.

[ Bericht 4% gewijzigd door Faraday01 op 10-10-2022 17:37:28 ]
pi_206277236
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
5,8% netto voor een hypotheek op een recreatiewoning vind ik te laag. Het risicoprofiel is nu eenmaal een stuk hoger dan bij normale woningen.
En ik vind de waardering voor zo'n chaletje ook nogal hoog.
Het gaat om 54% ltv en de lening loopt annuïtair terug naar 0%. Vind dat een zeer net risicoprofiel.
pi_206277239
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat de investeerders bij Collin massaal een zonnesteek hebben opgelopen want hij is nog niet half vol op dit moment. Of ze moeten iets zien wat ik (nog) niet zie?
Naast de punten van Faraday01 dat de rente voor een recreatiewoning te laag is speelt voor mij mee dat het op een park ligt waar de prijzen op de markt fors onder de waarde in de pitch ligt. Zie https://woningen.mitula.nl/chalet-oisterwijk-valkenbos
De recreatiewoning meet slechts 37 m2 dus wel erg klein, of te wel ¤ 4.730 per m2!!

[ Bericht 1% gewijzigd door ML45 op 10-10-2022 17:50:54 ]
pi_206277245
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat de investeerders bij Collin massaal een zonnesteek hebben opgelopen want hij is nog niet half vol op dit moment. Of ze moeten iets zien wat ik (nog) niet zie?
Dat die recreatiekrengen amper te verkopen zijn. Laat staan voor de waarde waar ze bij CCF over fantaseren.
pi_206277267
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/OTW01/C/1263

En de locatie van het chaletje. Jammer genoeg heeft google maps daar net geen auto langs gestuurd voor een streetview foto.
pi_206277303
Nieuw Collin project zonder sterke/echte zekerheden wel behoorlijke jaarcijfers:

Soft&Silky
¤ 70.000 | 8,5% rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/softsilky/
pi_206277321
dubbel
pi_206277351
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:43 schreef Faraday01 het volgende:
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/OTW01/C/1263

En de locatie van het chaletje. Jammer genoeg heeft google maps daar net geen auto langs gestuurd voor een streetview foto.
Fotos
https://www.airbnb.nl/roo(...)140_ct49ARpyLrbJUs37
pi_206277380
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:22 schreef CaLeX het volgende:
Zou dit wat uitmaken? linksom of rechtsom worden deze kosten toch door ons betaald. Als het niet hiervan is, dan wordt het wel ingehouden op de afrekening. Dus wat mij betreft mag je speculatie mode uit
Uiteindelijk zal het niks uitmaken maar de rente is betaald volgens het schema van het huidige voorstel. Als dit voorstel wordt weggestemd dan moet er een nieuw voorstel gedaan worden, met andere maandelijkse betalingen, of vallen ze weer terug op de oude situatie dat de lening met terugwerkende kracht wordt opgezegd na de laatste betaling. De nu betaalde rente komt dan in het potje aflossing+boeterente-uitwinkosten. Ik begrijp wel dat ze het geld even vasthouden om administratieve rompslomp te voorkomen.
pi_206277464
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:04 schreef quepos het volgende:
*** English version below ***
Beste,



Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #757466 Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom van Bluetouch Homes LTD.



Vanuit de leningnemer hebben wij het verzoek ontvangen om de lening te verlengen tot 01-05-2023. De reden hiervoor is dat de ontwikkelaar een wijziging in de bouwplannen wil doorvoeren, maar daar additionele goedkeuring bij de gemeente voor moet krijgen. Bluetouch heeft ons een brief toegestuurd waarin zij de situatie zelf uitleggen.



Naast het verlengen van de lening zal de projectontwikkelaar de rente verhogen van 10 naar 12% p.j.



Bij een negatief resultaat zullen wij de portefeuille van Bluetouch Homes LTD moeten executeren. Hierbij willen wij benadrukken dat dit geen wenselijke situatie is. In het geval van executie zullen wij een lang, juridisch traject in moeten, waar kapitaalverlies voor de investeerder niet uitgesloten kan worden.

LEES HIER DE BRIEF
Stemmen kan via de onderstaande knop tot 17-12-2022 13:00 CET. Geen stem uitbrengen betekent automatisch dat je instemt om de voorwaarden aan te passen.

BRENG HIER JE STEM UIT
Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 10 307 0948.

Met vriendelijke groet,

Het Max Crowdfund team

En jahoor de volgende verlenging bij Max. Daar word je niet goed van.
Ik snap je reaktie maar -ik verval in herhaling- je moet je wel realiseren dat de rentevergoeding van het niveau Estateguru is en niet van SiG. Bij E zijn vertragingen tegenwoordig schering en inslag zonder (serieuze) uitleg, zo bezien vind ik het netjes van MAX dat ze het op deze manier doen
pi_206278765
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Nogmaals gecontroleerd maar in 1A is hij deze maand nog niet betaald.
Wel weer bijzonder...
Ik vermoed dat Hendrik Simon te weinig heeft betaald en dat de kleine schijven 1B 2 en 3 daaruit konden worden betaald. Voor 1A de grootste schijf was er tekort. (?). Zou andersom moeten.
Ik heb dit vermoeden omdat de schijven 2 (en 3) het eerst worden betaald in de betaalrondes.
pi_206279079
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat de investeerders bij Collin massaal een zonnesteek hebben opgelopen want hij is nog niet half vol op dit moment. Of ze moeten iets zien wat ik (nog) niet zie?
https://www.bd.nl/tilburg(...)749cdc5a82&auth_rd=1
pi_206279518
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat die recreatiekrengen amper te verkopen zijn. Laat staan voor de waarde waar ze bij CCF over fantaseren.
De foto's zien er niet verkeerd uit wat mij betreft. De initiatiefnemers hebben al een woning op het park en zitten zelf in het vastgoed. Je mag toch aannemen dat die weten wat ze doen. Met de annuïtaire aflossing en een forse eigen inbreng (de halve investering betalen ze zelf!) in het achterhoofd zie ik nou niet direct waarom dit een groot risico zou zijn.

Als de LTV dichtbij de 100% zou liggen was het een ander verhaal natuurlijk.
Pecunia non olet
pi_206279854
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
De foto's zien er niet verkeerd uit wat mij betreft. De initiatiefnemers hebben al een woning op het park en zitten zelf in het vastgoed. Je mag toch aannemen dat die weten wat ze doen. Met de annuïtaire aflossing en een forse eigen inbreng (de halve investering betalen ze zelf!) in het achterhoofd zie ik nou niet direct waarom dit een groot risico zou zijn.

Als de LTV dichtbij de 100% zou liggen was het een ander verhaal natuurlijk.
Ik vertrouw die koopprijs niet. Er staan verschillende chalets/caravans/vakantie huisjes, of hoe je deze hutten ook noemt, te koop op dat park voor rond de 70K. En hier gaat een iemand die in het vastgoed zit voor een schamele 37 m2 175K neerleggen. Ik snap dat niet. Dus doe ik niet mee.
pi_206280923
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 19:49 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat Hendrik Simon te weinig heeft betaald en dat de kleine schijven 1B 2 en 3 daaruit konden worden betaald. Voor 1A de grootste schijf was er tekort. (?). Zou andersom moeten.
Ik heb dit vermoeden omdat de schijven 2 (en 3) het eerst worden betaald in de betaalrondes.
Eigenlijk onlogisch: schijf 1 zou de meeste zekerheid moeten geven. Dus die zouden ook het eerste betaald moeten worden. Zit zelf vaak in schijf 2. Dus mij hoor je niet klagen.
pi_206281237
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik vertrouw die koopprijs niet. Er staan verschillende chalets/caravans/vakantie huisjes, of hoe je deze hutten ook noemt, te koop op dat park voor rond de 70K. En hier gaat een iemand die in het vastgoed zit voor een schamele 37 m2 175K neerleggen. Ik snap dat niet. Dus doe ik niet mee.
Vind het hutje ook fors aan de prijs, daarbij opgemerkt dat het perceel fors is. De 1e hypo v 95k met een annuïtaire aflossing, de overwaarde op de andere panden en met name de HA geven mij reden om deze zeer bescheiden mee te pakken. Via website, linkedin profielen en kvk inschrijving (woonhuis) geven mij de indruk dat het nog startende wannabees in het vastgoed zijn. Zie het als een tussendoortje

Daarbij weet ik mij te herinneren dat er eerder een pitch ( ongev 2 jr geleden ?)van Collin is geweest op dit park voor recreatiewoningen. Betrof toen een zoon v e ondernemer uit de buurt die ook meerdere hutjes wilde kopen.
pi_206281914
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
De foto's zien er niet verkeerd uit wat mij betreft. De initiatiefnemers hebben al een woning op het park en zitten zelf in het vastgoed. Je mag toch aannemen dat die weten wat ze doen. Met de annuïtaire aflossing en een forse eigen inbreng (de halve investering betalen ze zelf!) in het achterhoofd zie ik nou niet direct waarom dit een groot risico zou zijn.

Als de LTV dichtbij de 100% zou liggen was het een ander verhaal natuurlijk.
Het blijf een recreatiepark. Recreatiewoningen zijn vaak moeilijk te verkopen. Amper markt voor.

Heel positief in het nieuws zijn dit soort recreatieparken ook zelden. Laatste tijd is er ook weer wat berichtgeving geweest. Komt nog bij dat zo'n park best snel om kan slaan. Iets wat aanvankelijk een uitvalsbasis was voor mensen uit een naburige stad kan in korte tijd opeens een overlastcamping zijn.
pi_206282393
Geen idee of er iemand in de Aylesford lening zit van MCF van juni 2022.
Soortgelijk pand is volledig opgeknapt en staat sinds gisteren in de verkoop, wel leuk om de huidige foto's te vergelijken met het krot uit de pitch. Lijkt erop dat de aannemer meerdere panden daar in de straat renoveert, want de buitenfoto komt niet exact overeen.

https://www.rightmove.co.(...)90#/?channel=RES_BUY

[ Bericht 18% gewijzigd door Crowdmeister op 11-10-2022 11:32:05 (Aanvulling ) ]
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:48:03 #281
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_206283989
Lef hebben ze wel bij Max :+
quote:
Wij zijn genomineerd voor de Cashcow Award 2022 als beste crowdfundplatform van Nederland, iets waar wij ontzettend trots op zijn!

Het is op dit moment ook mogelijk om op ons te stemmen. De stemming is namelijk open tot en met zaterdag 29 oktober tot 12.00 uur. Wij willen daarom aan jou, als gewaardeerde investeerder van Max Crowdfund, vragen om op ons te stemmen als beste crowdfundplatform van 2022.
pi_206284321
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:48 schreef crowd-fundi het volgende:
gewaardeerde investeerder
Het wordt zelfs aan mij als niet gewaardeerde of misschien beter gewaardeerde niet investeerder gevraagd. :) Vragen staat natuurlijk vrij maar mijn stem krijgt men natuurlijk niet. Doe trouwens nooit mee aan dit soort verkiezingen waarbij voor bijna elke deelnemer wel een aparte categorie gemaakt wordt zodat dat het bijna onmogelijk is om niet te winnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-10-2022 12:22:17 ]
pi_206284414
Overname slijterij
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26755
Geen zekerheden
pi_206284853
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:48 schreef crowd-fundi het volgende:
Lef hebben ze wel bij Max :+
[..]

Volgens mij zijn de platforms bijna allemaal 'genomineerd'.
Als ze slim waren geweest hadden ze dit stilzwijgend afgedaan bij Max.
pi_206285536
IVM keert een voorschot op de verwachte opbrengst (1.200 euro) uit WSNP nu alvast uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206285843
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:18 schreef KrekelJapie het volgende:
IVM keert een voorschot op de verwachte opbrengst (1.200 euro) uit WSNP nu alvast uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's nog eens wat anders dan reeds ontvangen rentebetalingen voor investeerders achterhouden!
pi_206285955
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:07 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de platforms bijna allemaal 'genomineerd'.
Als ze slim waren geweest hadden ze dit stilzwijgend afgedaan bij Max.
Misschien denken ze wel dat het van ze verwacht wordt :) Zo'n plank voor voor de kop zullen ze toch wel niet hebben, dat ze vinden dat ze hoofdprijsfähig zouden zijn. Eerder de poedelprijs. Maar het zou raar overkomen op de feestcommissie als de genomineerde er niets mee deed.
Pecunia non olet
pi_206285979
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:18 schreef KrekelJapie het volgende:
IVM keert een voorschot op de verwachte opbrengst (1.200 euro) uit WSNP nu alvast uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes. Ik verwacht het niet maar als er nog iets over zou blijven mogen ze het houden. Ik denk dat de kosten van beheer en uitbetaling een veelvoud zouden zijn van dat bedragje. Ik had al helemaal nergens meer op gerekend.
Pecunia non olet
pi_206286038
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 15:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Netjes. Ik verwacht het niet maar als er nog iets over zou blijven mogen ze het houden. Ik denk dat de kosten van beheer en uitbetaling een veelvoud zouden zijn van dat bedragje. Ik had al helemaal nergens meer op gerekend.
Helemaal mee eens.

Aangezien IM voorbij kwam, vraag ik me nu wel af hoe het de steigerbouwer vergaat.
pi_206286065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 15:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.

Aangezien IM voorbij kwam, vraag ik me nu wel af hoe het de steigerbouwer vergaat.
En met de crowdfund-oplichter die nu gemeenteraadslid is.
pi_206286086
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 15:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
En met de crowdfund-oplichter die nu gemeenteraadslid is.
Was dat ook bij IM?
pi_206286191
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 15:12 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Was dat ook bij IM?
ja.
https://www.ijmuidercoura(...)e&utm_medium=organic

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')