Nu 6 projecten om 11.00 uur waarschijnlijk 7 projecten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:13 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Zit in 5 projecten van hem. Inmiddels 1 vervroegd afgelost.
Eerdere projecten van hem waren bijv de SIG projecten:quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:05 schreef Slingervinger het volgende:
Morgenochtend bij SiG 2 nieuwe ultrakorte (3/4 jaar) projecten van Anand Manbodh, hij schijnt bekend te zijn bij SiG maar bij mij gaat geen bel rinkelen. Iemand bekend met deze meneer?
Beide mee pakken was ook mijn plan. En dat is gelukt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:50 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Eerdere projecten van hem waren bijv de SIG projecten:
Jaersveltstraat 64 A Rotterdam
Rompert Park 7 Den Bosch
Beide vervroegd afgelost na respectievelijk 9 en 7 maanden looptijd (ipv de geplande 5 jaar).
Betalingen gingen zonder problemen.
Ik pak beide mee als een leuk snoepje voor tussendoor terwijl we wachten op hogere rentes.
Dat er geen kosten zijn is een leuke extra.
Dat betekent dat de Collin uitslag 'eens' dus al nooit meer kan zijn dan 76%. Denk dat het close wordt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:12 schreef Faraday01 het volgende:
Update van de JLM stemming
in percentage van het aantal stemmen: 9% eens, 91% oneens
in percentage van de inleg: 31% eens, 69% oneens en dat vertegenwoordigt ruim 35% van de leensom.
Zoals Faraday01 al schreef:quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:12 schreef Faraday01 het volgende:
Update van de JLM stemming
in percentage van het aantal stemmen: 9% eens, 91% oneens
in percentage van de inleg: 31% eens, 69% oneens en dat vertegenwoordigt ruim 35% van de leensom.
Ik heb bewust niet te veel details over de verdeling van investeringen gepost omdat de gegevens in vertrouwen verstrekt zijn. Wat ik wel kan zeggen is dat ik bij de grote bedragen nagekeken heb of het geen splinternieuwe accounts zijn en dat lijkt allemaal in orde.quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat betekent dat de Collin uitslag 'eens' dus al nooit meer kan zijn dan 76%. Denk dat het close wordt.
Valt me ook op dat 'grote' investeerders aanmerkelijk vergevingsgezinder zijn dan de 'kleinere' broeders en zusters.
Ook het aantal investeerders welke niet stemt heeft invloed:quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat betekent dat de Collin uitslag 'eens' dus al nooit meer kan zijn dan 76%. Denk dat het close wordt.
Valt me ook op dat 'grote' investeerders aanmerkelijk vergevingsgezinder zijn dan de 'kleinere' broeders en zusters.
Ik zit in twee projecten van hem, nooit problemen gehad.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:05 schreef Slingervinger het volgende:
Morgenochtend bij SiG 2 nieuwe ultrakorte (3/4 jaar) projecten van Anand Manbodh, hij schijnt bekend te zijn bij SiG maar bij mij gaat geen bel rinkelen. Iemand bekend met deze meneer?
Staat openquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:34 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek zakelijk onroerend goed (restaurant met 2 bovenwoningen) Ik vraag mij af of de bovenwoningen (Wijkstraat 64 en 64 I) gesplitst zijn want ik kon er zo snel geen WOZ-waarde van te vinden.
Nefertari
¤ 300.000 | 7,5% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/nefertari/
Nefertari basis meegenomen.Zo te zien (ik ben daar niet bekend) een courant pand op een goede centrumlocatie. Weinig risico v.w.b. de inleg lijkt me en dan is 7,5% netjes.quote:
Een gedwongen verkoop is zeker een te zware straf, de achterstand aan aflossing en rente die ze hebben is echter nog geen 10k, dus zo ver zal het m.i. niet komen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:35 schreef Atlas_ het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat een gedwongen verkoop een te zwaar middel is in deze situatie.
Wat een rare reactie inderdaad!quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:09 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Een gedwongen verkoop is zeker een te zware straf, de achterstand aan aflossing en rente die ze hebben is echter nog geen 10k, dus zo ver zal het m.i. niet komen.
Ik wil wel dat ze even gaan zweten en met een verbetert voorstel komen.
Overigens heb ik wel moeite met deze reactie van CCF op een mail van mij:
Beste CaLeX3000,
Inmiddels hebben wij de rente tot en met september mogen ontvangen. Deze zal bij een positieve stemronde uitslag uitgekeerd worden.
Alsof het niet uitbetaald zou worden als er een negatieve stemronde is. Ik snap uberhaupt niet waarom het nog niet uitbetaald is als ze het al ontvangen hebben
Dat is bij mij ook de enige (los van onze overleden geldnemer).quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:48 schreef zeeland6 het volgende:
Missen er nog betalingen van SIG van de oktober ronde ?
Ik mis nog:
Amersfoort, Everard Meysterweg 57 C (1A)
Een reactie als deze van ccf dat de achterstallige rente wel aan hun is betaald maar nog even niet wordt doorbetaald voelt vreemd. Stel dat het voorstel wordt weggestemd, krijgen de geldgevers dan die paar maanden rente die de geldnemer heeft betaalt plotseling niet meer? Lijkt me een ongewenste situatie. Ik heb wel een idee waarom ze zo handelen maar dan gaat de speculatie mode aan: stel dat ze over moeten gaan tot incasso en er kosten gemaakt gaan worden dan kunnen ze die nu gewoon inhouden op de rentetermijn die ze reeds in bezit hebben maar nog niet hebben doorbetaald.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:09 schreef CaLeX het volgende:
Alsof het niet uitbetaald zou worden als er een negatieve stemronde is. Ik snap uberhaupt niet waarom het nog niet uitbetaald is als ze het al ontvangen hebben
https://www.funda.nl/koop(...)2804651-buntgras-23/quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:03 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig project bij SiG:
Buntgras 23 te Jubbega LIVE 12 oktober om 14.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Buntgras 23 te Jubbega. Je kunt vanaf 12 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, aangebouwde berging en een tuin. Het object is gelegen in een rustige woonwijk in de plaats Jubbega. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.
https://investeren.sameningeld.nl/project/jubbega-buntgras-23
Ik heb hem wel binnen (Amersfoort Everard Meysterweg 57 C) op 3 Okt. (schijf 1B)quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is bij mij ook de enige (los van onze overleden geldnemer).
Lijkt mij niet, dat geld is natuurlijk gewoon van de investeerder. het zal niet worden teruggestort.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:03 schreef tnhb het volgende:
[..]
Een reactie als deze van ccf dat de achterstallige rente wel aan hun is betaald maar nog even niet wordt doorbetaald voelt vreemd. Stel dat het voorstel wordt weggestemd, krijgen de geldgevers dan die paar maanden rente die de geldnemer heeft betaalt plotseling niet meer? Lijkt me een ongewenste situatie.
Zou dit wat uitmaken? linksom of rechtsom worden deze kosten toch door ons betaald. Als het niet hiervan is, dan wordt het wel ingehouden op de afrekening. Dus wat mij betreft mag je speculatie mode uitquote:Ik heb wel een idee waarom ze zo handelen maar dan gaat de speculatie mode aan: stel dat ze over moeten gaan tot incasso en er kosten gemaakt gaan worden dan kunnen ze die nu gewoon inhouden op de rentetermijn die ze reeds in bezit hebben maar nog niet hebben doorbetaald.
Nogmaals gecontroleerd maar in 1A is hij deze maand nog niet betaald.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:14 schreef ron6 het volgende:
[..]
Ik heb hem wel binnen (Amersfoort Everard Meysterweg 57 C) op 3 Okt. (schijf 1B)
quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:03 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig project bij SiG:
Buntgras 23 te Jubbega LIVE 12 oktober om 14.00 uur
Lijkt me een prima project. Ik neem hem mee.
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Buntgras 23 te Jubbega. Je kunt vanaf 12 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, aangebouwde berging en een tuin. Het object is gelegen in een rustige woonwijk in de plaats Jubbega. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.
https://investeren.sameningeld.nl/project/jubbega-buntgras-23
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |