abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206240410
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:35 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat een gedwongen verkoop een te zwaar middel is in deze situatie.

Dat betekent echter niet dat ik vóór stem. Er is een andere optie: verlenging van de lening, maar dan wel tegen een hogere rente. Dat lijkt me wel zo juist, aangezien (1) inflatie en rente een stuk hoger liggen dan 15 maanden geleden en (2) het risico hoger ligt dan 15 maanden geleden, nu de woningmarkt gekeerd is en ook duidelijk is dat de onderneemster onvoldoende marktkennis heeft. Ik geef geen enkele ondernemer nog een lening tegen dezelfde condities als 15 maanden geleden en zeker deze onderneemster krijgt zo'n cadeau niet!

Ik heb Collin het voorstel gedaan de rente met 1% te verhogen. Misschien kan ik je hiermee nog op andere gedachten brengen voor de stemming :)
Ben er nog niet uit, ik vind zowel de voor- als tegenstemmers valide punten hebben. Ga er eerst eens een nachtje over slapen, echter de goodwill heeft deze dame echt wel verspeelt.
pi_206240630
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:04 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Ik zit hier ook en twijfel om oneens te stemmen. Waarom is iedereen hier zo stellig en willen ze het geen kans meer geven. Ik kan er twee bedenken, slechte communicatie bij niet betalen en minder wordende huizenmarkt.
Ik weet nog wel een derde. Mevrouw is er een van 12 ambachten en 13 ongelukken. Vertaler, taalcursussen, AirBnB en dan dit weer. Overduidelijk is het geen goede ondernemer, ze gokt en doet maar wat. Ik voel er weinig voor om dat geklungel nog langer te financieren. Natuurlijk is het sneu maar ook ondernemersrisico en een bewuste keus om het huis in te zetten. Het is maar een kleine lening met sowieso al 4 maanden aflossingsvrij. Als je hiervan nog niet eens de rente kunt of wilt betalen dan is er echt iets mis en kun je je afvragen of die lening überhaupt wel gebruikt is voor voorraad maar wellicht om oudere gaten (schulden) te dichten. Ik zeg: verkopen nu het nog wat oplevert.
Pecunia non olet
pi_206241806
Ontvangen reactie van Matching Capital inz. Meerzorg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206242127
De Fok! tussenstand bij de JLM stemming is 5% eens, 95% oneens. Deze stemmen vertegenwoordigen ongeveer 20% van de totale leensom.
Daarnaast zijn er in het topic een aantal users die aangegeven hebben oneens te stemmen maar (nog) geen bedrag doorgegeven hebben.

Als je gegevens wilt verstrekken kan dat nog en dan verwerk in dat in een update later dit weekend.
pi_206242359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 22:57 schreef zeeland6 het volgende:
Ontvangen reactie van Matching Capital inz. Meerzorg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi, een platform die niet alleen voor het geld kiest, maar ook denkt aan de investeerders.
pi_206242714
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 00:00 schreef quepos het volgende:

[..]
Mooi, een platform die niet alleen voor het geld kiest, maar ook denkt aan de investeerders.
En de kracht van de FoK (crowd) blijkt hier ook uit. Samen weten we meer dan 1.
pi_206242727
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 00:00 schreef quepos het volgende:

[..]
Reactie ook van Douwe ontvangen. Waren hier erg blij mee bij matching C.
pi_206242997
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 21:18 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik weet nog wel een derde. Mevrouw is er een van 12 ambachten en 13 ongelukken. Vertaler, taalcursussen, AirBnB en dan dit weer.
+ Bedrijvendokter via JML Business Holding
+ Schrijver boek pilot of your time: https://www.amazon.com/PI(...)ebook/dp/B09X1QVWXK/
Nog een tweetje van gisteren oa over de bankrekening
twitter
pi_206244406
Mijn eerst ingeving bij JLM toen ik de mail gisteren las was nee en nu ik even naar het verloop heb gekeken en de website/Bol account is mijn keuze ook een duidelijke nee. Niet dat ik verwacht dat het ook maar enig effect heeft ondanks dat er veel van het forum in zitten.
pi_206244529
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:31 schreef Tjalala het volgende:
Mijn eerst ingeving bij JLM toen ik de mail gisteren las was nee en nu ik even naar het verloop heb gekeken en de website/Bol account is mijn keuze ook een duidelijke nee. Niet dat ik verwacht dat het ook maar enig effect heeft ondanks dat er veel van het forum in zitten.
Als ik hier zo het een en ander lees zijn deze mensen vast wel in staat om ergens anders 50K los te praten zodat men niet hoeft te verkopen en ons kunnen terugbetalen. Collin doorpakken graag!
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:12:31 #211
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206244863
Ik doe zelf (nog) niets met Matching Capital, zonder daar een inhoudelijke reden voor te hebben.
Maar als ik betreffende posts inzake project Valentino M. lees, dan denk ik 2 dingen:
1. Goed besluit en goede actie van MC.
2. Kennelijk nauwelijks een Due Diligence uitgevoerd.

Ik vraag me af welke van beide aspecten een investeerder zwaarder zal laten wegen....
pi_206244991
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:12 schreef InVestEerder het volgende:
Ik doe zelf (nog) niets met Matching Capital, zonder daar een inhoudelijke reden voor te hebben.
Maar als ik betreffende posts inzake project Valentino M. lees, dan denk ik 2 dingen:
1. Goed besluit en goede actie van MC.
2. Kennelijk nauwelijks een Due Diligence uitgevoerd.

Ik vraag me af welke van beide aspecten een investeerder zwaarder zal laten wegen....
Tja, als Matching Capital hier zou meelezen, dan hadden ze nog geen eens onderzoek hoeven te doen. Dan hadden ze van te voren die bandiet de deur kunnen wijzen.
pi_206245145
Update van de JLM stemming
in percentage van het aantal stemmen*: 13% eens, 87% oneens
in percentage van de inleg: 35% eens, 65% oneens en dat vertegenwoordigt ruim 30% van de leensom.

* dit zijn alleen de mensen die mij per PM of DM bericht hebben, er zijn daarnaast nog ongeveer 5 tegen stemmers volgens dit topic die niet in deze telling zitten.

En je kunt je stem met het bedrag dat je ingelegd hebt nog doorgeven :)
pi_206245157
quote:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat een gedwongen verkoop een te zwaar middel is in deze situatie.

Dat betekent echter niet dat ik vóór stem. Er is een andere optie: verlenging van de lening, maar dan wel tegen een hogere rente. Dat lijkt me wel zo juist, aangezien (1) inflatie en rente een stuk hoger liggen dan 15 maanden geleden en (2) het risico hoger ligt dan 15 maanden geleden, nu de woningmarkt gekeerd is en ook duidelijk is dat de onderneemster onvoldoende marktkennis heeft. Ik geef geen enkele ondernemer nog een lening tegen dezelfde condities als 15 maanden geleden en zeker deze onderneemster krijgt zo'n cadeau niet!

Ik heb Collin het voorstel gedaan de rente met 1% te verhogen. Misschien kan ik je hiermee nog op andere gedachten brengen voor de stemming :)
Waarom zou dat er een te zwaar middel zijn als iemand de afspraken niet nakomt?
pi_206246601
Nieuw HcN project:
Isey Skyr Bar Den Bosch
Project nr.:702
Financieringsbedrag:¤ 80.000,00
Bedrijfstype:Franchise formule
Kenmerk financiering:Opstart nieuwe vestigingRente per jaar:7%
Categorie: Looptijd annuiteit:48 mnd
Aflossingsvrij:JaLooptijd aflossingsvrij:1 mnd
Publicatie:Maandag10 oktober12:00 uur

https://horecacrowdfundin(...)r-den-bosch-zlggmwlx

Een relatief nieuw product en formule. Jammer dat ze dan niet aan een leuke incentive gedacht hebben.
pi_206246708
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:26 schreef quepos het volgende:

[..]
Tja, als Matching Capital hier zou meelezen, dan hadden ze nog geen eens onderzoek hoeven te doen. Dan hadden ze van te voren die bandiet de deur kunnen wijzen.
Sterker nog: als je googlet op zijn naam dan is het topic over hem in dit forum de 6e hit. Meelezen is dus niet eens nodig.
Tot zover de "due diligence"...
pi_206246985
Niet direct aangaande Crowdfunding maar m.i. wel interessant om even naar te kijken.

In het vizier van De Jager - Arnhemse ondernemer in de problemen door curator https://www.gld.nl/tv/afl(...)-door-curator/177587 #omroepgelderland #gld
pi_206247218
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 13:53 schreef Horsemen het volgende:
Niet direct aangaande Crowdfunding maar m.i. wel interessant om even naar te kijken.

In het vizier van De Jager - Arnhemse ondernemer in de problemen door curator https://www.gld.nl/tv/afl(...)-door-curator/177587 #omroepgelderland #gld
Zo op het oog is deze vrouw met haar zaken partners inderdaad behoorlijk genaaid door de curator.
Dus toch maar proberen in zon situatie vooor het faillissement een accoord te sluiten met de schuldeisers. Zo als ik het lees is in deze cases alleen de curator blij.
pi_206247464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 14:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zo op het oog is deze vrouw met haar zaken partners inderdaad behoorlijk genaaid door de curator.
Dus toch maar proberen in zon situatie vooor het faillissement een accoord te sluiten met de schuldeisers. Zo als ik het lees is in deze cases alleen de curator blij.
Dat curatoren graag eten van de gelden van een failliet bedrijf is wel algemeen bekend, kijk naar DSB als het mooiste voorbeeld waar jarenlang miljoenen uit gehaald is. Een verandering van dit systeem zou inderdaad niet heel slecht zijn.

Maar de mevrouw in dit filmpje doet wel erg zielig (omdat ze door de curator is aangeklaagd wegens onbehoorlijk bestuur wat uiteindelijk niet tot een veroordeling heeft geleid).
Een andere kant van het verhaal van haar failliete bedrijf: https://www.destentor.nl/(...)-het-begin~a2a6619f/

SPOILER
pi_206248955
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou dat er een te zwaar middel zijn als iemand de afspraken niet nakomt?
Ik denk dat er zo veel overwaarde in de woning zit, dat investeerders zich nog geen zorgen hoeven te maken. Dan vind ik het niet erg als deze onderneemster nog even aanmoddert. Mochten er in of na januari weer betalingsproblemen ontstaan, dan lijkt het me wel goed om de zekerheid op te eisen.

De eerste hypothecaire inschrijving is ¤330K; daarvan was de openstaande schuld ¤283K. Bij Collin staat ¤46K open.

De WOZ is ¤376K, Huispedia zegt ¤555-592K en als ik heel grof de huidige Funda-multiples van de 10 meest nabije woningen pak (¤4,5K per m2), kom ik uit op ¤653-¤729K (afhankelijk van of je voor de woonoppervlakte 145 of 162m2 pakt; beide getallen kom ik tegen). Met de Funda-benchmark zit je op een totale LTV onder de 50%. Als ze in een slecht scenario de 1e hypotheek helemaal op hebben weten te nemen en als de waarde slechts ¤550K is, dan kom je op 68% LTV en dat overleven we waarschijnlijk ook nog wel.

De WOZ vertrouw ik niet. Je ziet dat alle buren op een stuk hogere waarderingen zitten. Ik denk dat de WOZ-formules/ambtenaren moeite hebben met het waarderen van deze hoekwoning, waar zo te zien twee woningen boven elkaar zitten. Je ziet hetzelfde op de tegenoverliggende hoek: ook twee woningen boven elkaar, nog steeds met een flinke oppervlakte elk (die 145 of 162 geloof ik wel), maar naar verhouding 30% lager gewaardeerd.

Als je wel van de WOZ-waarde uitgaat, dan zou ik de lening zeker opeisen. Misschien helpt dat ons wel aan een paar extra tegenstemmen!
pi_206248958
Morgenochtend bij SiG 2 nieuwe ultrakorte (3/4 jaar) projecten van Anand Manbodh, hij schijnt bekend te zijn bij SiG maar bij mij gaat geen bel rinkelen. Iemand bekend met deze meneer?
pi_206248968
Over faillissementen en hypotheken gesproken:
Lierenfabrikant THR Marine is failliet. Project van NLInvesteert met oa een 1e hypotheek op het pand. Ik zit er zelf gelukkig niet in en ik weet niet of er nog andere crowdfundfinancieren lopen of dat die met deze laatste zijn afgelost.
Ik heb het gevoel dat NLI relatief vaak betrokken is bij grotere faillissementen. Zou dat komen omdat ze veel productiebedrijven financieren in tegenstelling tot bijvoorbeeld Collin waar het vaak zzp-ers en kleine vastgoedinvesteerders zijn?
pi_206249156
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:05 schreef Slingervinger het volgende:
Morgenochtend bij SiG 2 nieuwe ultrakorte (3/4 jaar) projecten van Anand Manbodh, hij schijnt bekend te zijn bij SiG maar bij mij gaat geen bel rinkelen. Iemand bekend met deze meneer?
Naam komt me bekend voor maar ik heb zo te zien geen projecten van hem.
Inderdaad bekend bij SIG.
pi_206249517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:17 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
een redelijk ervaren SiG-geldnemer zo te zien, dank!!!
  zondag 9 oktober 2022 @ 08:13:03 #225
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206257479
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:17 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Zit in 5 projecten van hem. Inmiddels 1 vervroegd afgelost.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 9 oktober 2022 @ 10:41:02 #226
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206260412
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 08:13 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Zit in 5 projecten van hem. Inmiddels 1 vervroegd afgelost.
Nu 6 projecten om 11.00 uur waarschijnlijk 7 projecten.
pi_206260598
quote:
Eerdere projecten van hem waren bijv de SIG projecten:
Jaersveltstraat 64 A Rotterdam
Rompert Park 7 Den Bosch

Beide vervroegd afgelost na respectievelijk 9 en 7 maanden looptijd (ipv de geplande 5 jaar).
Betalingen gingen zonder problemen.

Ik pak beide mee als een leuk snoepje voor tussendoor terwijl we wachten op hogere rentes.
Dat er geen kosten zijn is een leuke extra.
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:09:35 #228
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206260887
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 10:50 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Eerdere projecten van hem waren bijv de SIG projecten:
Jaersveltstraat 64 A Rotterdam
Rompert Park 7 Den Bosch

Beide vervroegd afgelost na respectievelijk 9 en 7 maanden looptijd (ipv de geplande 5 jaar).
Betalingen gingen zonder problemen.

Ik pak beide mee als een leuk snoepje voor tussendoor terwijl we wachten op hogere rentes.
Dat er geen kosten zijn is een leuke extra.
Beide mee pakken was ook mijn plan. En dat is gelukt.
pi_206260906
Trouwens complimenten voor SiG dat de site op dit moment soepel draait.
Geen vertraging merkbaar bij investeringen, ook als het druk is (en dat was wel eens anders).
Dus fijn dat het op deze manier goed werkt.
pi_206260941
in percentage van het aantal stemmen: 9% eens, 91% oneens
in percentage van de inleg: 31% eens, 69% oneens en dat vertegenwoordigt ruim 35% van de leensom.
pi_206261121
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:12 schreef Faraday01 het volgende:
in percentage van de inleg: 31% eens, 69% oneens en dat vertegenwoordigt ruim 35% van de leensom.
Dat betekent dat de Collin uitslag 'eens' dus al nooit meer kan zijn dan 76%. Denk dat het close wordt.

Valt me ook op dat 'grote' investeerders aanmerkelijk vergevingsgezinder zijn dan de 'kleinere' broeders en zusters.
Pecunia non olet
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:25:06 #232
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206261145
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:12 schreef Faraday01 het volgende:
Zoals Faraday01 al schreef:

"Ik kan je nu al zeggen dat als er een Noord-Koreaanse uitslag uit rolt Collin iets uit te leggen heeft".

Ben zeer benieuwd waar Collin mee komt.
pi_206261271
Ik heb geen enkele twijfel om aan de stemuitslag van Collin te twijfelen. Inzake de JLM stemming verwacht ik dat het uiteindelijk eens zal worden. Investeerders in de vrienden-/familiekring zullen eens stemmen en ik denk dat de crowdfunders op dit forum gemiddeld kritischer zijn als de doorsnee investeerder.
pi_206261390
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat betekent dat de Collin uitslag 'eens' dus al nooit meer kan zijn dan 76%. Denk dat het close wordt.

Valt me ook op dat 'grote' investeerders aanmerkelijk vergevingsgezinder zijn dan de 'kleinere' broeders en zusters.
Ik heb bewust niet te veel details over de verdeling van investeringen gepost omdat de gegevens in vertrouwen verstrekt zijn. Wat ik wel kan zeggen is dat ik bij de grote bedragen nagekeken heb of het geen splinternieuwe accounts zijn en dat lijkt allemaal in orde.

Ik mis overigens nog een aantal oneens stemmers (behalve als er via kloons een bericht gestuurd is) dus het oneens percentage ligt waarschijnlijk nog wat hoger.
pi_206264892
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ook het aantal investeerders welke niet stemt heeft invloed:
pi_206264902
quote:
Ik zit in twee projecten van hem, nooit problemen gehad.
pi_206273010
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:34 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek zakelijk onroerend goed (restaurant met 2 bovenwoningen) Ik vraag mij af of de bovenwoningen (Wijkstraat 64 en 64 I) gesplitst zijn want ik kon er zo snel geen WOZ-waarde van te vinden.

Nefertari
¤ 300.000 | 7,5% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/nefertari/
Staat open
pi_206273326
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:11 schreef fok321 het volgende:

[..]
Staat open
Nefertari basis meegenomen.Zo te zien (ik ben daar niet bekend) een courant pand op een goede centrumlocatie. Weinig risico v.w.b. de inleg lijkt me en dan is 7,5% netjes.

Het pand ernaast is betrokken bij de exploitatie zie ik, zou dat gehuurd worden?
Pecunia non olet
pi_206273713
quote:

[..]

Een gedwongen verkoop is zeker een te zware straf, de achterstand aan aflossing en rente die ze hebben is echter nog geen 10k, dus zo ver zal het m.i. niet komen.

Ik wil wel dat ze even gaan zweten en met een verbetert voorstel komen.

Overigens heb ik wel moeite met deze reactie van CCF op een mail van mij:

Beste CaLeX3000,

Inmiddels hebben wij de rente tot en met september mogen ontvangen. Deze zal bij een positieve stemronde uitslag uitgekeerd worden.

Alsof het niet uitbetaald zou worden als er een negatieve stemronde is. Ik snap uberhaupt niet waarom het nog niet uitbetaald is als ze het al ontvangen hebben :?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206273934
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:09 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Een gedwongen verkoop is zeker een te zware straf, de achterstand aan aflossing en rente die ze hebben is echter nog geen 10k, dus zo ver zal het m.i. niet komen.

Ik wil wel dat ze even gaan zweten en met een verbetert voorstel komen.

Overigens heb ik wel moeite met deze reactie van CCF op een mail van mij:

Beste CaLeX3000,

Inmiddels hebben wij de rente tot en met september mogen ontvangen. Deze zal bij een positieve stemronde uitslag uitgekeerd worden.

Alsof het niet uitbetaald zou worden als er een negatieve stemronde is. Ik snap uberhaupt niet waarom het nog niet uitbetaald is als ze het al ontvangen hebben :?
Wat een rare reactie inderdaad! :(

Het lijkt wel een chantage middel om maar hun zin te krijgen. Dit haalt voor mij het vertrouwen in het platform wel wat omlaag.

Waarom hebben ze dit niet gelijk doorgezet??? Dat zou bij mij juist een grotere kans hebben gegeven dat ik voor een dergelijk voorstel zou stemmen.

Hele rare spelletjes dit van Collin.
pi_206274181
Missen er nog betalingen van SIG van de oktober ronde ?
Ik mis nog:

Amersfoort, Everard Meysterweg 57 C (1A)
pi_206274249
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:48 schreef zeeland6 het volgende:
Missen er nog betalingen van SIG van de oktober ronde ?
Ik mis nog:

Amersfoort, Everard Meysterweg 57 C (1A)
Dat is bij mij ook de enige (los van onze overleden geldnemer).
pi_206275038
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:09 schreef CaLeX het volgende:
Alsof het niet uitbetaald zou worden als er een negatieve stemronde is. Ik snap uberhaupt niet waarom het nog niet uitbetaald is als ze het al ontvangen hebben
Een reactie als deze van ccf dat de achterstallige rente wel aan hun is betaald maar nog even niet wordt doorbetaald voelt vreemd. Stel dat het voorstel wordt weggestemd, krijgen de geldgevers dan die paar maanden rente die de geldnemer heeft betaalt plotseling niet meer? Lijkt me een ongewenste situatie. Ik heb wel een idee waarom ze zo handelen maar dan gaat de speculatie mode aan: stel dat ze over moeten gaan tot incasso en er kosten gemaakt gaan worden dan kunnen ze die nu gewoon inhouden op de rentetermijn die ze reeds in bezit hebben maar nog niet hebben doorbetaald.
pi_206275039
Nieuw 5 jarig project bij SiG:

Buntgras 23 te Jubbega LIVE 12 oktober om 14.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Buntgras 23 te Jubbega. Je kunt vanaf 12 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, aangebouwde berging en een tuin. Het object is gelegen in een rustige woonwijk in de plaats Jubbega. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.

https://investeren.sameningeld.nl/project/jubbega-buntgras-23
pi_206275069
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:03 schreef Horsemen het volgende:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Buntgras 23 te Jubbega. Je kunt vanaf 12 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, aangebouwde berging en een tuin. Het object is gelegen in een rustige woonwijk in de plaats Jubbega. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.

https://www.funda.nl/koop(...)2804651-buntgras-23/
pi_206275133
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dat is bij mij ook de enige (los van onze overleden geldnemer).
Ik heb hem wel binnen (Amersfoort Everard Meysterweg 57 C) op 3 Okt. (schijf 1B)
pi_206275210
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:03 schreef tnhb het volgende:

[..]
Een reactie als deze van ccf dat de achterstallige rente wel aan hun is betaald maar nog even niet wordt doorbetaald voelt vreemd. Stel dat het voorstel wordt weggestemd, krijgen de geldgevers dan die paar maanden rente die de geldnemer heeft betaalt plotseling niet meer? Lijkt me een ongewenste situatie.
Lijkt mij niet, dat geld is natuurlijk gewoon van de investeerder. het zal niet worden teruggestort.

Hooguit mooi weer spelen dat er snel geacteerd is nav de uitslag van de stemming.

quote:
Ik heb wel een idee waarom ze zo handelen maar dan gaat de speculatie mode aan: stel dat ze over moeten gaan tot incasso en er kosten gemaakt gaan worden dan kunnen ze die nu gewoon inhouden op de rentetermijn die ze reeds in bezit hebben maar nog niet hebben doorbetaald.
Zou dit wat uitmaken? linksom of rechtsom worden deze kosten toch door ons betaald. Als het niet hiervan is, dan wordt het wel ingehouden op de afrekening. Dus wat mij betreft mag je speculatie mode uit ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206275261
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:14 schreef ron6 het volgende:

[..]
Ik heb hem wel binnen (Amersfoort Everard Meysterweg 57 C) op 3 Okt. (schijf 1B)
Nogmaals gecontroleerd maar in 1A is hij deze maand nog niet betaald.
Wel weer bijzonder...
pi_206275497
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:03 schreef Horsemen het volgende:

Lijkt me een prima project. Ik neem hem mee.

pi_206275765
Fok is sinds vandaag niet lekker leesbaar meer op mijn telefoon. Hebben jullie dit ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')