quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:01 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG:Je zou verwachten dat ze dan panden aanbieden aan de leninggevers leningnemers van SIG. Dat lijkt logischer dan de innvesteerdersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 06-10-2022 17:31:23 ]
Wie zegt dat ze het niet allebei doen?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:04 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat ze dan panden aanbieden aan de leninggevers van SIG. Dat lijkt logischer dan de innvesteerders
Update SiG over projecten van N. van Su**eren:Dan zou je verwachten dat Zandrivierstraat betaald zou zijn, maar die heb ik nog niet ontvangen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij is Zandrivierstraat op 3/10 betaaldquote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:27 schreef fok321 het volgende:
[..]
Dan zou je verwachten dat Zandrivierstraat betaald zou zijn, maar die heb ik nog niet ontvangen.
In de pitch staat een LTV van 82%.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Bouwkavel
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25196
1e hypotheek, 132% ltv
Update SiG over projecten van N. van Su**eren:Tja wat zal ik erover zeggen. Ik denk dat de vereffenaar een zware Job heeft. Panden zijn tot of tot over de de rand gefinancierd. Potentiele kopers die van de situatie weten zullen ongetwijfeld niet de hoofdprijs bieden. Ben erg benieuwd welke "kortingen " er bedongen worden op de getaxeerde waarden van de panden. Ik vrees dat schaal 2 en 3 naar hun geld kunnen fluiten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kavel heeft een waarde van 159k. Er wordt 210k geleend. Ltv is bij start lening 132%quote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:56 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
In de pitch staat een LTV van 82%.
Mijn gedachten:
• De ondernemer is jong en heeft nog weinig ervaring. Slechts 2 projecten afgerond.
• De opleiding die de ondernemer heeft gevolgd sluit niet echt aan bij de werkzaamheden.
• De benodigde vergunningen zijn al binnen.
• Leentermijn 1 jaar tegen 7%.
• Altijd minstens 10 maanden rente. Uit de pitch: "Tijdens de looptijd van de lening is het de Geldnemer niet toegestaan gedeeltelijk vervroegd af te lossen. Het is de Geldnemer wel toegestaan de lening in één keer in zijn geheel vervroegd af te lossen met bijbetaling van compensatierente aan de investeerders gelijk aan 10 maanden rente over het op dat moment nog niet afgeloste deel van de lening."
Jij zet de kale aankoopprijs van de kavel af tegen de geleende geldsom. GVE zet volgens mij de getaxeerde marktwaarde van de kavel af tegen de geleende geldsom. Dat verklaart het verschil. Ik vermoed overigens dat jouw schatting juister is. Zeker bij gedwongen verkoop.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kavel heeft een waarde van 159k. Er wordt 210k geleend. Ltv is bij start lening 132%
Er staat in de pitch dat hij het kavel weer verkoopt voor 159.000.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:29 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Jij zet de kale aankoopprijs van de kavel af tegen de geleende geldsom. GVE zet volgens mij de getaxeerde marktwaarde van de kavel af tegen de geleende geldsom. Dat verklaart het verschil. Ik vermoed overigens dat jouw schatting juister is. Zeker bij gedwongen verkoop.
Overigens ben ik mijn crowdfundingactiviteiten al een paar jaar aan het afbouwen wegens gebrek aan succes (mijn netto rendement bij GVE is bijv. 0,74500%) en de wens ooit nog een koopwoning te kunnen bezitten.
quote:Er wordt géén geld verdiend aan de aan- en verkoop van de kavel zelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scherp!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:50 schreef zeeland6 het volgende:
tankstation op CCF
https://www.collincrowdfund.nl/brabantbad/
met een borgstelling van de SIG meneer van het ING pand
https://investeren.sameni(...)h-sint-teunislaan-66
https://investeren.sameni(...)h-rompertcentrum-2-c
Meneer A. Manbodh (persoonlijke relatie van ondernemer) geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 150.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde gebaseerd op de overwaarde die blijkt uit het vastgoedoverzicht van de heer Manbodh. De heer Mandbodh heeft een twaalftal panden in eigendom.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:33 schreef zeeland6 het volgende:
Stemronde JLM H*gh *nd Product op CCFDe overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen, ik neig voorlopig naar tegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huispedia zet deze woning op ¤555-592K, dat is 2 ton boven de WOZ! Ik denk dat de WOZ te laag is en dat investeerders zich (nu nog) weinig zorgen hoeven te maken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:33 schreef zeeland6 het volgende:
Stemronde JLM H*gh *nd Product op CCFKlinkt wel weer als een topondernemer. Ze hebben een berg troep ingekocht die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Nou ja, ik zie weinig reden om tegen het stemadvies van collin in te gaan. Zolang de rente betaald word kan de executie nog wel even uitgesteld (en hopelijk afgesteld) worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb TEGEN gestemd, de lui communiceren alleen maar als hun huis in geding komt. Principes.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen, ik neig voorlopig naar tegen.
Ik heb net tegen gestemd. Ben benieuwd of dit weer Noor Koreaans wordt of dat er meer mensen met mij denken verkopen dat huis voordat de daling echt inzet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen, ik neig voorlopig naar tegen.
Het is niet zo'n grote lening dus als er flink wat Fok!kers inzitten en er massaal tegengestemd wordt kan het nog interessant worden. Voor zover ik weet is er nog niet eerder een voorstel van Collin weggestemd. Ik ga zo ook tegen stemmen, zit er voor een klein bedrag in.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb net tegen gestemd. Ben benieuwd of dit weer Noor Koreaans wordt of dat er meer mensen met mij denken verkopen dat huis voordat de daling echt inzet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. van KoM. Met de nodige vertraging (18 maanden alles bij elkaar) is dit project (tranch 1) vandaag toch succesvol afgerond.
Nu nog een termijn of 8 van het hotel projectje, en daarna is mijn KoM portefeuille volledig afgewikkeld.
[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 07-10-2022 19:03:08 ]
Ik heb zojuist ook tegen gestemd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is niet zo'n grote lening dus als er flink wat Fok!kers inzitten en er massaal tegengestemd wordt kan het nog interessant worden. Voor zover ik weet is er nog niet eerder een voorstel van Collin weggestemd. Ik ga zo ook tegen stemmen, zit er voor een klein bedrag in.
Ik wil eventueel wel bijhouden wat er uit de Fok! stemming komt, als je daar aan mee wilt doen mag je me een DM sturen met wat je gestemd hebt en het bedrag waarvoor je in de lening zit.
Samen met man zijn ze ook nog bedrijvendokter. Zou niet graag adviezen krijgen voor hen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:51 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Klinkt wel weer als een topondernemer. Ze hebben een berg troep ingekocht die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Nou ja, ik zie weinig reden om tegen het stemadvies van collin in te gaan. Zolang de rente betaald word kan de executie nog wel even uitgesteld (en hopelijk afgesteld) worden.
De 100 zijn gepersonaliseerd, de losse niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zeker topondernemer. Ze verkoopt 100 laptophouders voor 2299 en 1 voor 15,95.
[ afbeelding ]
Samen met man zijn ze ook nog bedrijvendokter. Zou niet graag adviezen krijgen voor hen.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |