abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206226168
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:01 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou verwachten dat ze dan panden aanbieden aan de leninggevers leningnemers van SIG. Dat lijkt logischer dan de innvesteerders

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 06-10-2022 17:31:23 ]
pi_206226194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je zou verwachten dat ze dan panden aanbieden aan de leninggevers van SIG. Dat lijkt logischer dan de innvesteerders
Wie zegt dat ze het niet allebei doen?
en ik denk dat je leningnemers bedoelt
pi_206226292
quote:
Update SiG over projecten van N. van Su**eren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou je verwachten dat Zandrivierstraat betaald zou zijn, maar die heb ik nog niet ontvangen.
pi_206226587
Toch fijn dat ze een update geven, ook al is nog niet alles duidelijk.
liever vaker een deelupdate, dan wachten om pas op het eind te communiceren.
pi_206226703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:27 schreef fok321 het volgende:

[..]
Dan zou je verwachten dat Zandrivierstraat betaald zou zijn, maar die heb ik nog niet ontvangen.
Bij mij is Zandrivierstraat op 3/10 betaald
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206229217
quote:
In de pitch staat een LTV van 82%.

Mijn gedachten:
• De ondernemer is jong en heeft nog weinig ervaring. Slechts 2 projecten afgerond.
• De opleiding die de ondernemer heeft gevolgd sluit niet echt aan bij de werkzaamheden.
• De benodigde vergunningen zijn al binnen.
• Leentermijn 1 jaar tegen 7%.
• Altijd minstens 10 maanden rente. Uit de pitch: "Tijdens de looptijd van de lening is het de Geldnemer niet toegestaan gedeeltelijk vervroegd af te lossen. Het is de Geldnemer wel toegestaan de lening in één keer in zijn geheel vervroegd af te lossen met bijbetaling van compensatierente aan de investeerders gelijk aan 10 maanden rente over het op dat moment nog niet afgeloste deel van de lening."
pi_206230239
quote:
Update SiG over projecten van N. van Su**eren:

SPOILER
Tja wat zal ik erover zeggen. Ik denk dat de vereffenaar een zware Job heeft. Panden zijn tot of tot over de de rand gefinancierd. Potentiele kopers die van de situatie weten zullen ongetwijfeld niet de hoofdprijs bieden. Ben erg benieuwd welke "kortingen " er bedongen worden op de getaxeerde waarden van de panden. Ik vrees dat schaal 2 en 3 naar hun geld kunnen fluiten.
pi_206230467
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:56 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
In de pitch staat een LTV van 82%.

Mijn gedachten:
• De ondernemer is jong en heeft nog weinig ervaring. Slechts 2 projecten afgerond.
• De opleiding die de ondernemer heeft gevolgd sluit niet echt aan bij de werkzaamheden.
• De benodigde vergunningen zijn al binnen.
• Leentermijn 1 jaar tegen 7%.
• Altijd minstens 10 maanden rente. Uit de pitch: "Tijdens de looptijd van de lening is het de Geldnemer niet toegestaan gedeeltelijk vervroegd af te lossen. Het is de Geldnemer wel toegestaan de lening in één keer in zijn geheel vervroegd af te lossen met bijbetaling van compensatierente aan de investeerders gelijk aan 10 maanden rente over het op dat moment nog niet afgeloste deel van de lening."
Kavel heeft een waarde van 159k. Er wordt 210k geleend. Ltv is bij start lening 132%
pi_206230795
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kavel heeft een waarde van 159k. Er wordt 210k geleend. Ltv is bij start lening 132%
Jij zet de kale aankoopprijs van de kavel af tegen de geleende geldsom. GVE zet volgens mij de getaxeerde marktwaarde van de kavel af tegen de geleende geldsom. Dat verklaart het verschil. Ik vermoed overigens dat jouw schatting juister is. Zeker bij gedwongen verkoop.

Overigens ben ik mijn crowdfundingactiviteiten al een paar jaar aan het afbouwen wegens gebrek aan succes (mijn netto rendement bij GVE is bijv. 0,74500%) en de wens ooit nog een koopwoning te kunnen bezitten.
pi_206231387
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 00:38 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ik ga wel even mailen
Zo te zien is Meerzorg van de site van Matching Capital afgehaald.
pi_206233644
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:29 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Jij zet de kale aankoopprijs van de kavel af tegen de geleende geldsom. GVE zet volgens mij de getaxeerde marktwaarde van de kavel af tegen de geleende geldsom. Dat verklaart het verschil. Ik vermoed overigens dat jouw schatting juister is. Zeker bij gedwongen verkoop.

Overigens ben ik mijn crowdfundingactiviteiten al een paar jaar aan het afbouwen wegens gebrek aan succes (mijn netto rendement bij GVE is bijv. 0,74500%) en de wens ooit nog een koopwoning te kunnen bezitten.
Er staat in de pitch dat hij het kavel weer verkoopt voor 159.000.
quote:
Er wordt géén geld verdiend aan de aan- en verkoop van de kavel zelf.
pi_206234643
tankstation op CCF

https://www.collincrowdfund.nl/brabantbad/

met een borgstelling van de SIG meneer van het ING pand

https://investeren.sameni(...)h-sint-teunislaan-66
https://investeren.sameni(...)h-rompertcentrum-2-c

Meneer A. Manbodh (persoonlijke relatie van ondernemer) geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 150.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde gebaseerd op de overwaarde die blijkt uit het vastgoedoverzicht van de heer Manbodh. De heer Mandbodh heeft een twaalftal panden in eigendom.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:56:19 #163
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206234697
Gisteren weer een tenenkrommende e-mail ontvangen van Max CF over partij Higher Barrowfield. Eigenlijk zijn nagenoeg alle Britse leningen een drama en wordt er niets op oorspronkelijke tijd terugbetaald. Nou ja, zo lang de leningnemers eerlijk zijn en open staan voor communicatie, dan vind ik het nog tot daar aan toe. Maar als partijen zich gaan verschuilen en de communicatie stilvalt, dan ben ik héél snel klaar. Onderpand z.s.m. verkopen en het eventuele verlies dat neem ik dan op de koop toe.
Dit zou denk ik ook een goed signaal zijn naar alle partijen; investeerders én leningnemers weten dan dat MCF niet met zich laat sollen. Maar ik heb nu de indruk dat MCF er juist alles aan doet om van dit scenario weg te blijven, waarschijnlijk omdat ze er nul-komma-nul ervaring mee hebben.
pi_206235106
Stemronde JLM H*gh *nd Product op CCF
SPOILER
pi_206235123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:50 schreef zeeland6 het volgende:
tankstation op CCF

https://www.collincrowdfund.nl/brabantbad/

met een borgstelling van de SIG meneer van het ING pand

https://investeren.sameni(...)h-sint-teunislaan-66
https://investeren.sameni(...)h-rompertcentrum-2-c

Meneer A. Manbodh (persoonlijke relatie van ondernemer) geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 150.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde gebaseerd op de overwaarde die blijkt uit het vastgoedoverzicht van de heer Manbodh. De heer Mandbodh heeft een twaalftal panden in eigendom.
Scherp!
Maar wie gaat er nu nog in een tankstation investeren gezien het toekomstbeeld. Resultaat t.o.v. omzet is zeer minimaal, ook bij dit tankstation te zien in de pitch. Zekerheden lijken daarentegen wel relatief sterk. Maar zelfs na 60 maanden nog een slottermijn van ¤87,5k... Ik blijf er ver vandaan
pi_206235236
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:33 schreef zeeland6 het volgende:
SPOILER
De overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen, ik neig voorlopig naar tegen.
pi_206235342
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen.
Huispedia zet deze woning op ¤555-592K, dat is 2 ton boven de WOZ! Ik denk dat de WOZ te laag is en dat investeerders zich (nu nog) weinig zorgen hoeven te maken.

Daarentegen heeft de onderneemster geen gunfactor nadat ze incommunicado bleef bij de betalingsachterstand en nu opeens reageert nu de hypothecaire zekerheid wordt aangesproken. Dan komt ze er wel erg makkelijk vanaf met 9 maanden opschorting.

Komt nog bij dat de inflatie en rentes door het dak zijn gegaan sinds het afsluiten van deze lening. Het is niet fair om dan nu 9 maanden extra te lenen tegen dezelfde rente.

Ik stem tegen en zal Collin zeggen dat ze de rente moeten verhogen. Deed Max ook en dat is wel zo netjes & eerlijk.
pi_206235343
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:33 schreef zeeland6 het volgende:
SPOILER
Klinkt wel weer als een topondernemer. Ze hebben een berg troep ingekocht die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Nou ja, ik zie weinig reden om tegen het stemadvies van collin in te gaan. Zolang de rente betaald word kan de executie nog wel even uitgesteld (en hopelijk afgesteld) worden.
pi_206235355
quote:

[..]
De overwaarde op de woning is ook weer niet zo groot dus als de huizenmarkt corrigeert kan die dekkende 2e hypotheek vrij snel niet meer dekkend zijn. Ben er nog niet uit of ik hier voor of tegen ga stemmen, ik neig voorlopig naar tegen.
heb TEGEN gestemd, de lui communiceren alleen maar als hun huis in geding komt. Principes.
pi_206235441
quote:

[..]
Ik heb net tegen gestemd. Ben benieuwd of dit weer Noor Koreaans wordt of dat er meer mensen met mij denken verkopen dat huis voordat de daling echt inzet.
pi_206235477
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik heb net tegen gestemd. Ben benieuwd of dit weer Noor Koreaans wordt of dat er meer mensen met mij denken verkopen dat huis voordat de daling echt inzet.
Het is niet zo'n grote lening dus als er flink wat Fok!kers inzitten en er massaal tegengestemd wordt kan het nog interessant worden. Voor zover ik weet is er nog niet eerder een voorstel van Collin weggestemd. Ik ga zo ook tegen stemmen, zit er voor een klein bedrag in.

Ik wil eventueel wel bijhouden wat er uit de Fok! stemming komt, als je daar aan mee wilt doen mag je me een DM sturen met wat je gestemd hebt en het bedrag waarvoor je in de lening zit.
pi_206235566
Vandaag een bescheiden pluimpje voor
SPOILER
van KoM. Met de nodige vertraging (18 maanden alles bij elkaar) is dit project (tranch 1) vandaag toch succesvol afgerond.
Nu nog een termijn of 8 van het hotel projectje, en daarna is mijn KoM portefeuille volledig afgewikkeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 07-10-2022 19:03:08 ]
pi_206235597
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is niet zo'n grote lening dus als er flink wat Fok!kers inzitten en er massaal tegengestemd wordt kan het nog interessant worden. Voor zover ik weet is er nog niet eerder een voorstel van Collin weggestemd. Ik ga zo ook tegen stemmen, zit er voor een klein bedrag in.

Ik wil eventueel wel bijhouden wat er uit de Fok! stemming komt, als je daar aan mee wilt doen mag je me een DM sturen met wat je gestemd hebt en het bedrag waarvoor je in de lening zit.
Ik heb zojuist ook tegen gestemd.
pi_206235769
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:51 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Klinkt wel weer als een topondernemer. Ze hebben een berg troep ingekocht die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Nou ja, ik zie weinig reden om tegen het stemadvies van collin in te gaan. Zolang de rente betaald word kan de executie nog wel even uitgesteld (en hopelijk afgesteld) worden.
Samen met man zijn ze ook nog bedrijvendokter. Zou niet graag adviezen krijgen voor hen.
twitter

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 07-10-2022 14:19:20 ]
pi_206235872
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zeker topondernemer. Ze verkoopt 100 laptophouders voor 2299 en 1 voor 15,95.
[ afbeelding ]
Samen met man zijn ze ook nog bedrijvendokter. Zou niet graag adviezen krijgen voor hen.
[ twitter ]
De 100 zijn gepersonaliseerd, de losse niet.
pi_206236060
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:00 schreef Faraday01 het volgende:
Het is niet zo'n grote lening dus als er flink wat Fok!kers inzitten en er massaal tegengestemd wordt kan het nog interessant worden. Voor zover ik weet is er nog niet eerder een voorstel van Collin weggestemd.
Ik zit niet in deze lening, maar ik kan me voorstellen dat het wel heel interessant gaat worden als het uiteindelijk nee zou worden, gaat ccf dan ook handelen? Daarnaast is de eerste inschrijving best wel wat hoger dan eerste openstaand, stel dat ze binnen die ruimte alsnog geleend hebben of gaan lenen dan hebben de investeerders niet veel meer over als ze pech hebben.
pi_206236249
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:59 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik zit niet in deze lening, maar ik kan me voorstellen dat het wel heel interessant gaat worden als het uiteindelijk nee zou worden, gaat ccf dan ook handelen? Daarnaast is de eerste inschrijving best wel wat hoger dan eerste openstaand, stel dat ze binnen die ruimte alsnog geleend hebben of gaan lenen dan hebben de investeerders niet veel meer over als ze pech hebben.
Ik heb inmiddels een paar reacties gehad in de privébox en daarnaast een aantal tegenstemmers in dit topic waar ik (nog) geen bedragen bij heb. Ik zal vanavond of morgen een tussenstand posten.
pi_206236264
Een nieuw Collin project zonder echte zekerheden maar wel met een (gezamenlijke) persoonlijke borgstelling voor het bedrag van ¤ 100.000,- door de heer H. van de Rijdt en de heer H.M. van de Rijdt welke momenteel materieel van aard zijn op basis van forse overwaarde op de woonhuizen van de ondernemers.
Helaas geen hypotheek dus.

Regio-Rent B.V.
¤ 125.000 | 7,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/regio-rent-b-v/
pi_206236441
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:18 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb inmiddels een paar reacties gehad in de privébox en daarnaast een aantal tegenstemmers in dit topic waar ik (nog) geen bedragen bij heb. Ik zal vanavond of morgen een tussenstand posten.
ook tegen gestemd. Stuur je zo een DM
pi_206236552
Het enige project dat open staat bij WvjG loopt langzaam maar zeker vol.
Rente is niet geweldig, maar deze garagehouder heeft al meerdere projecten bij WvjG volgens schema afgerond en de zekerheden zijn goed. Geen idee of deze al besproken is, maar ik neem hem voor basis mee.
https://waardevoorjegeld.(...)nd-goed-in-groningen
pi_206236653
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het enige project dat open staat bij WvjG loopt langzaam maar zeker vol.
Rente is niet geweldig, maar deze garagehouder heeft al meerdere projecten bij WvjG volgens schema afgerond en de zekerheden zijn goed. Geen idee of deze al besproken is, maar ik neem hem voor basis mee.
https://waardevoorjegeld.(...)nd-goed-in-groningen
Project zou 3-10 sluiten
quote:
Het project staat open tot uiter­lijk 3 oktober as. Daarna wordt het proj­ect gesloten en wordt het dan bereikte bedrag als lening ver­strekt.
pi_206236669
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Project zou 3-10 sluiten
[..]

Blijkbaar nog open omdat de inleg nog steeds doorloopt. Wel raar dat ze zich niet aan die datum houden.
pi_206237125
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:52 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
heb TEGEN gestemd, de lui communiceren alleen maar als hun huis in geding komt. Principes.
Ik heb zojuist ook geprobeerd om tegen te stemmen maar krijg de volgende foutmelding als ik op oneens klik.
Link kopiëren werkt ook niet.

SPOILER
Is de stemronde nu al stopgezet?
pi_206237142
Ik zie net in het verslag van de curator dan bij het faillissement van R*k* Holdings bij HCN het platform afstand heeft gedaan van haar pandrecht en de vordering nu dus onder de concurrente crediteuren is gaan vallen, zou het pandrecht minder waard zijn geworden dan de te maken kosten voor uitwinning?
pi_206237148
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:57 schreef Buurman_ het volgende:

[..]
Ik heb zojuist ook geprobeerd om tegen te stemmen maar krijg de volgende foutmelding als ik op oneens klik.

SPOILER
Krijg ik ook, heb een mail naar Collins info adres gestuurd erover.
I come for the woman... and your head
pi_206237244
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:57 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

SPOILER
Misschien om "oneens" stemmers te ontmoedigen in het Noord-Koreaanse stemsysteem ~O>
pi_206237262
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:13 schreef Inductor het volgende:

[..]
Misschien om "oneens" stemmers te ontmoedigen in het Noord-Koreaanse stemsysteem ~O>
Ik kan je nu al zeggen dat als er een Noord-Koreaanse uitslag uit rolt Collin iets uit te leggen heeft ;)
pi_206237685
quote:

[..]
Ik zit hier ook en twijfel om oneens te stemmen. Waarom is iedereen hier zo stellig en willen ze het geen kans meer geven. Ik kan er twee bedenken, slechte commnincatie bij niet betalen en minder wordende huizenmarkt.

Commincatie hoe slecht is niet helemaal duidelijk. Ik ben echter wel iemand die vind dat een ondernemer de kans moet krijgen om het op te lossen (zeker als er rente betaald word in afwachting van de oplossing). Ben er daarom nog niet aan uit.
pi_206237727
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:14 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik kan je nu al zeggen dat als er een Noord-Koreaanse uitslag uit rolt Collin iets uit te leggen heeft ;)
Dat de uitslagen er vaak Noord-Koreaans uitzien ben ik helemaal met jullie eens. De gemiddelde investeerder stemt (helaas) bijna altijd voor het door het platform voorgestelde.

Aan de andere is er m.i. geen enkele reden om aan de door Collin gecommuniceerde uitslagen te twijfelen.
Zelf heb ik daar alle vertrouwen in.

Als de uitslag er aanleiding voor zal geven zal Collin dit vast uitvoeren maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat dan 100% van inleg, rente en kosten terug zullen komen. Maar dat is natuurlijk de consequentie en natuurlijk prima.

* Zelf zit ik overigens niet in dit project.
pi_206237768
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:04 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Ik zit hier ook en twijfel om oneens te stemmen. Waarom is iedereen hier zo stellig en willen ze het geen kans meer geven. Ik kan er twee bedenken, slechte commnincatie bij niet betalen en minder wordende huizenmarkt.

Commincatie hoe slecht is niet helemaal duidelijk. Ik ben echter wel iemand die vind dat een ondernemer de kans moet krijgen om het op te lossen (zeker als er rente betaald word in afwachting van de oplossing). Ben er daarom nog niet aan uit.
Ik ben best bereidt om mee te werken aan een oplossing, maar niet als het op deze manier gaat.

Pas nu reageren, zeker gezien het geringe bedrag (1200 per maand of zo) wordt het voor mij ook wel een principe kwestie.

Hadden ze in april gevraagd of ze een half/heel jaar alleen de rente hoefde te betalen. Had ik er best open voor gestaan, nu eigenlijk niet meer
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206237829
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:56 schreef InVestEerder het volgende:
Gisteren weer een tenenkrommende e-mail ontvangen van Max CF over partij Higher Barrowfield.
Die heb ik ook ontvangen. En vandaag kwam daar een mail overheen over Rochdale. De woning wordt naar verwachting in oktober 2022 verkocht, maar voor de zekerheid wil de leningnemer de lening toch met 2 maanden verlengen. De rente wordt daarbij verhoogd van 10% naar 12%. Het besluit wordt ter stemming aan de investeerders voorgelegd, maar het is duidelijk dat het platform hoopt dat de investeerders vóór stemmen.
SPOILER: Tekstfragment
Ik zal dus nog wat langer moeten wachten op mijn eerste aflossing bij dit platform.
pi_206237871
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Dat de uitslagen er vaak Noord-Koreaans uitzien ben ik helemaal met jullie eens. De gemiddelde investeerder stemt (helaas) bijna altijd voor het door het platform voorgestelde.

Aan de andere is er m.i. geen enkele reden om aan de door Collin gecommuniceerde uitslagen te twijfelen.
Zelf heb ik daar alle vertrouwen in.

Als de uitslag er aanleiding voor zal geven zal Collin dit vast uitvoeren maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat dan 100% van inleg, rente en kosten terug zullen komen. Maar dat is natuurlijk de consequentie en natuurlijk prima.

* Zelf zit ik overigens niet in dit project.
Ik heb ook geen reden te twijfelen aan de integriteit van Collin. Tegelijkertijd is er niet zo veel mis om een keer bij een klein projectje waar best wat Fok!kers in zitten wat gegevens te verzamelen om dat te toetsen.
pi_206237877
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:04 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ik heb, ondanks het stemadvies hier, voor gestemd. :6 :)
Met een gedwongen verkoop van het huis scheep je de onderneemster (en haar gezin) met een berg stress en ellende op, dat vind ik een te zware straf voor een tijd lang communicatiestilte, terwijl wij als investeerders waarschijnlijk ons geld toch wel terug krijgen. De tweede hypotheek is een goede stok achter de deur zodat ze niet zomaar met de noorderzon vertrekt. En ook bij een gedwongen verkoop van de woning staat het geld niet morgen bij ons op de rekening, het zijn vooral notarissen en andere instanties die er dan geld aan verdienen. Dan geef ik liever de leningnemer een kans om het geld alsnog later terug te betalen.
pi_206237938
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek zakelijk onroerend goed (restaurant met 2 bovenwoningen) Ik vraag mij af of de bovenwoningen (Wijkstraat 64 en 64 I) gesplitst zijn want ik kon er zo snel geen WOZ-waarde van te vinden.

Nefertari
¤ 300.000 | 7,5% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/nefertari/
pi_206237943
Nog een nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een recreatiewoning

R.M.A. van Amelsvoort en A.J.H.L. Gelens (box 3)
¤ 95.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfu(...)-j-h-l-gelens-box-3/

https://www.viamichelin.n(...)k-5062_TE-_-0fb4d12b
https://www.booking.com/h(...)k-oisterwijk.nl.html

[ Bericht 34% gewijzigd door Horsemen op 07-10-2022 17:41:57 ]
pi_206237949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:27 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Ik heb, ondanks het stemadvies hier, voor gestemd. :6 :)
Met een gedwongen verkoop van het huis scheep je de onderneemster (en haar gezin) met een berg stress en ellende op, dat vind ik een te zware straf voor een tijd lang communicatiestilte, terwijl wij als investeerders waarschijnlijk ons geld toch wel terug krijgen. De tweede hypotheek is een goede stok achter de deur zodat ze niet zomaar met de noorderzon vertrekt. En ook bij een gedwongen verkoop van de woning staat het geld niet morgen bij ons op de rekening, het zijn vooral notarissen en andere instanties die er dan geld aan verdienen. Dan geef ik liever de leningnemer een kans om het geld alsnog later terug te betalen.
Ik ben het helemaal met je eens dat een gedwongen verkoop een te zwaar middel is in deze situatie.

Dat betekent echter niet dat ik vóór stem. Er is een andere optie: verlenging van de lening, maar dan wel tegen een hogere rente. Dat lijkt me wel zo juist, aangezien (1) inflatie en rente een stuk hoger liggen dan 15 maanden geleden en (2) het risico hoger ligt dan 15 maanden geleden, nu de woningmarkt gekeerd is en ook duidelijk is dat de onderneemster onvoldoende marktkennis heeft. Ik geef geen enkele ondernemer nog een lening tegen dezelfde condities als 15 maanden geleden en zeker deze onderneemster krijgt zo'n cadeau niet!

Ik heb Collin het voorstel gedaan de rente met 1% te verhogen. Misschien kan ik je hiermee nog op andere gedachten brengen voor de stemming :)
pi_206238034
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Die heb ik ook ontvangen. En vandaag kwam daar een mail overheen over Rochdale. De woning wordt naar verwachting in oktober 2022 verkocht, maar voor de zekerheid wil de leningnemer de lening toch met 2 maanden verlengen. De rente wordt daarbij verhoogd van 10% naar 12%. Het besluit wordt ter stemming aan de investeerders voorgelegd, maar het is duidelijk dat het platform hoopt dat de investeerders vóór stemmen.
SPOILER: Tekstfragment
Ik zal dus nog wat langer moeten wachten op mijn eerste aflossing bij dit platform.
Van welke leningnemer is deze lening?

Bij mij moet er 9 oktober een aflossing plaatsvinden van Bluetouch Homes, zal ook wel weer een verlenging worden.
pi_206238116
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:45 schreef quepos het volgende:
Van welke leningnemer is deze lening?
De naam staat in het tekstfragment.
SPOILER
pi_206238248
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:35 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een recreatiewoning

R.M.A. van Amelsvoort en A.J.H.L. Gelens (box 3)
¤ 95.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfu(...)-j-h-l-gelens-box-3/

https://www.viamichelin.n(...)k-5062_TE-_-0fb4d12b
https://www.booking.com/h(...)k-oisterwijk.nl.html
Ben gek op annuïtaire aflossingen met eigen inbreng/lage LTV, iemand linkje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')