Ik kan het mij ook heel goed voorstellen hoor, het is heel begrijpelijk dat mensen op die manier reageren. Dat wat vanuit je individuele perspectief heel begrijpelijk is, maakt het voor het collectief echter alleen maar erger. Dat is wat ik er interessant aan vind.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:09 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik kan mij er wel wat bij voorstellen omdat je met een aankomst van 4 uur voor je vlucht nog altijd geen garantie heb dat je ook daadwerkelijk op tijd bent. Binnen afzienbare tijd moet ik zelf ook op het vliegtuig, en helaas ben ik zo onverstandig geweest een ticket via Schiphol te kopen. Ik was zo naïef om te denken dat het na de zomervakantie wel beter zou worden. Nu weet ik ook nog niet wat ik ga doen. Misschien arriveer ik ook wel gewoon op locatie met een zeer ruime marge.
Het blijft natuurlijk ook gewoon de schuld van Schiphol. Zij verkopen de slots aan de luchtvaartmaatschappijen die vervolgens vliegtickets verkopen aan hun klanten. Als Schiphol niet kan leveren, moeten ze gewoon niet verkopen of anders hun verplichtingen op een redelijke manier nakomen.
Hoezo? Het verantwoordelijke directielid heeft gisteren toch uitgebreid alle pers te woord gestaan? Het is een grote bende, maar ze probeert het wel uit te leggen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:47 schreef Red_85 het volgende:
En stil blijft het vanuit Schiphol.
Man, wat een bagger bedrijf is dat geworden.
Ja ik kan ook uitleggen dat het ons spijt. Maar dat we als directie in de afgelopen 6 maanden geen resultaten geboekt hebben om deze chaos te voorkomen is natuurlijk de vraag die beantwoord moet worden.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoezo? Het verantwoordelijke directielid heeft gisteren toch uitgebreid alle pers te woord gestaan? Het is een grote bende, maar ze probeert het wel uit te leggen.
Dit is nep toch, toch... ?quote:
Ze begon met laten we niet beginnen met schuldigen aan te wijzenquote:Op dinsdag 13 september 2022 14:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ik kan ook uitleggen dat het ons spijt. Maar dat we als directie in de afgelopen 6 maanden geen resultaten geboekt hebben om deze chaos te voorkomen is natuurlijk de vraag die beantwoord moet worden.
Dat er ernstig gebrek aan zelfreflectie is bij dit bestuur maken ze wel erg duidelijk.quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze begon met laten we niet beginnen met schuldigen aan te wijzen.
Waarom post je dit?quote:
Zelfs als het gebeurt door een of andere willekeurige idioot?quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Omdat er niet hard en vaak genoeg geroepen kan worden dat Benschop moet oprotten![]()
Wil je een bal door je slaapkamerraam van Harry?quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zelfs als het gebeurt door een of andere willekeurige idioot?
Er is er maar een de grootste mongool en idioot en dat isquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:38 schreef Sodemieters het volgende:
Zelfs als het gebeurt door een of andere willekeurige idioot?
Is dat zo? Erger dan Hugo de Jonge? Erger dan Wopke Hoekstra? Erger dan Sywert? Erger dan Rutte?quote:Op dinsdag 13 september 2022 18:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Er is er maar een de grootste mongool en idioot en dat is
Dick Benschop
Goeie vraag.quote:
De hele overheid is volledig zwakzinnig en kiest alleen vriendjes voor een functiequote:Op dinsdag 13 september 2022 18:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Er is er maar een de grootste mongool en idioot en dat is
Dick Benschop
of hij krijgt een andere baan di ehij kan verziekenquote:Op dinsdag 13 september 2022 14:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Benschop blijft daar nog tot zijn pensioen zitten.
Omdat ze worden gechanteerd door de leiding, kijk Jinek maar terugquote:Op dinsdag 13 september 2022 22:36 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom de beveiligers en het bagagepersoneel niet gaan staken. Er is een groot personeelstekort en de zomerbonus is weer afgeschaft. Zeker met de huidige inflatie erbij is dat niet uit te leggen.
Heb Jinek niet gezien maar hoe dan? Als een meerderheid meedoet met een staking van heeft Schiphol niet zoveel te willen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 22:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Omdat ze worden gechanteerd door de leiding, kijk Jinek maar terug
Kijk Jinek maar terug, de moeite waardquote:Op dinsdag 13 september 2022 22:44 schreef Breekfast het volgende:
Heb Jinek niet gezien maar hoe dan? Als een meerderheid meedoet met een staking van heeft Schiphol niet zoveel te willen.
Opnieuw stonden er lange rijen op de geplaagde luchthaven, al was de chaos minder dan op maandag.quote:,,Het is beschamend, een nachtmerrie. Internationaal is de reputatie van Schiphol te grabbel gegooid”, beziet hij de ellende die ook dinsdag voortduurde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)an-nog-maanden-duren
12.35 vliegen en 10u aankomen is ook niet verstandig he ?quote:Op woensdag 14 september 2022 07:06 schreef Ellatjuh het volgende:
Ik vloog dus gisteren.
10 uur aanwezig en gelijk in de rij gaan staan ook al was de balie nog dicht.
Tegen de tijd dat ie open was waren we in de buurt, was na ruim een uur.
Rond kwart voor 12 naar de rij bij de veiligheidscontrole.
Was wel steeds spannender, omdat we 12:35 gingen vliegen..
Uiteindelijk kwart over 12 erdoor heen en toen goed doorstappen.
Stond al dat de gate ging sluiten..
En achter ons kwamen mensen aan rennen toen zelf ook maar een sprintje getrokken.
Net aan het vliegtuig gehaald en kwamen nog meer dus was niet de laatste maar was even spannend
Dit. Een incheckbalie die 1,5 uur voor vertrek opent? Welke is dat?quote:Op woensdag 14 september 2022 08:13 schreef Enawh het volgende:
[..]
12.35 vliegen en 10u aankomen is ook niet verstandig he ?
En 11u ging de incheckbalie pas open ?
Gewoon lekker ergens anders gaan werken, fuck schipholquote:Op dinsdag 13 september 2022 22:36 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom de beveiligers en het bagagepersoneel niet gaan staken. Er is een groot personeelstekort en de zomerbonus is weer afgeschaft. Zeker met de huidige inflatie erbij is dat niet uit te leggen.
Hoogstens bij het bagage inchecken.quote:Op woensdag 14 september 2022 08:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maakt het nog eigenlijk uit of je economy of business vliegt?
Als de incheckbalie niet open is heeft het geen zin om 2,5u voor de incheckbalie te wachten.quote:Op woensdag 14 september 2022 08:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit. Een incheckbalie die 1,5 uur voor vertrek opent? Welke is dat?
Met 4 uur van te voren had je dus niet hoeven rennen. Maar ieder z’n keuze.
Nu kom je aan met een rij en ben je niet de eerste. Dus nee het maakt wel uit. Je verliest tijd.quote:Op woensdag 14 september 2022 08:38 schreef groenen het volgende:
[..]
Als de incheckbalie niet open is heeft het geen zin om 2,5u voor de incheckbalie te wachten.
Business class heb je toch je eigen rij bij de security? Die aan de rechterkant?quote:Op woensdag 14 september 2022 08:35 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hoogstens bij het bagage inchecken.
Nee hij ging om 10:35 openquote:Op woensdag 14 september 2022 08:13 schreef Enawh het volgende:
[..]
12.35 vliegen en 10u aankomen is ook niet verstandig he ?
En 11u ging de incheckbalie pas open ?
Maar je bent nooit in 2,5 uur door de security rijen als het weer zo'n bende is.quote:Op woensdag 14 september 2022 08:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nu kom je aan met een rij en ben je niet de eerste. Dus nee het maakt wel uit. Je verliest tijd.
Daarbij advies van Schiphol om 4 uur aan te houden.
Ja en nee.quote:Op woensdag 14 september 2022 08:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maakt het nog eigenlijk uit of je economy of business vliegt?
Ja, sick. 2,5 uur van te voren op parkeerterrein/station was altijd ruim en prima. Zelfs met een uur voor start boarden had je geen stress.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
4 uur van tevoren aanwezig voor je vlucht, van de gekke eigenlijk.
Dat functioneert momenteel niet echt, die hele boarding groups enz worden massaal genegeerd door de luchthaven medewerkers.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:23 schreef Red_85 het volgende:
Ja, het zou wel horen want je hebt aparte rijen.
Het boarden heeft weinig te maken met de rijen bij het inchecken en de security.quote:Op woensdag 14 september 2022 11:04 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat functioneert momenteel niet echt, die hele boarding groups enz worden massaal genegeerd door de luchthaven medewerkers.
er hadden best contracten kunnen worden gemaakt met de beveiligers voordat de toeslag eraf gingquote:Op woensdag 14 september 2022 21:32 schreef Sodemieters het volgende:
Hindsight is a wonderful thing...
Het was van het begin af aan bekend dat die toelage een tijdelijk karakter had en bedoeld was om de zomerdrukte op te kunnen vangen. Daar heb ik toen niemand over gehoord. Nu de zomertoeslag gestopt is en dat (kennelijk) opnieuw tot problemen leidt, weet iedereen opeens te vertellen dat het een ontstellend stom idee was. Ja, da's makkelijk, achteraf voorspellingen doen.
Maar dat wil Schiphol helemaal niet. Die wil per dag een aantal uitvragen bij een externe partij. En zonder bonus is de pool een stuk kleiner en gaat het mis. Deze situatie is gewoon het gevolg van de keuzes van Schipholquote:Op woensdag 14 september 2022 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er hadden best contracten kunnen worden gemaakt met de beveiligers voordat de toeslag eraf ging
Groeien terwijl er nu al geen personeel te vinden is?quote:Op woensdag 14 september 2022 22:06 schreef bianconeri het volgende:
De overheid maakt Schiphol gewoon kapot.
Schiphol was internationaal gwn een top vliegveld en ging super goed.
Gewoon laten groeien en door gaan!
Ipv die belachelijke regels. Schiphol gaat zo kapot door de overheid.
quote:Op woensdag 14 september 2022 22:06 schreef bianconeri het volgende:
De overheid maakt Schiphol gewoon kapot.
Schiphol was internationaal gwn een top vliegveld en ging super goed.
Gewoon laten groeien en door gaan!
Ipv die belachelijke regels. Schiphol gaat zo kapot door de overheid.
aan bonus van 5 euro voor beveliging personeel afpakkenquote:Op woensdag 14 september 2022 21:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar dat wil Schiphol helemaal niet. Die wil per dag een aantal uitvragen bij een externe partij. En zonder bonus is de pool een stuk kleiner en gaat het mis. Deze situatie is gewoon het gevolg van de keuzes van Schiphol
Ex-ambtenaar? Bedoel je Benschop? Vanwege die twee jaar bij het Commissariaat voor de Media, 25 jaar geleden?quote:Op woensdag 14 september 2022 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
aan bonus van 5 euro voor beveliging personeel afpakken
terwijl ze zoveel winst kunnen maken, dat is gewoon kruidenier metaliteit van een ex-ambtenaar
Ja, je personeel slecht betalen voor functies met slechte werkomstandigheden, een hoge inflatie en een zeer krappe arbeidsmarkt: lastig voorspellen of dat tot personeelstekorten zal leiden inderdaad. Moet een hoofdbreker zijn geweest voor de directie.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:32 schreef Sodemieters het volgende:
Hindsight is a wonderful thing...
Het was van het begin af aan bekend dat die toelage een tijdelijk karakter had en bedoeld was om de zomerdrukte op te kunnen vangen. Daar heb ik toen niemand over gehoord. Nu de zomertoeslag gestopt is en dat (kennelijk) opnieuw tot problemen leidt, weet iedereen opeens te vertellen dat het een ontstellend stom idee was. Ja, da's makkelijk, achteraf voorspellingen doen.
Ik zie graag de quotes waarin jij dit al vanaf het begin af aan voorspeld had.quote:Op woensdag 14 september 2022 22:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, je personeel slecht betalen voor functies met slechte werkomstandigheden, een hoge inflatie en een zeer krappe arbeidsmarkt: lastig voorspellen of dat tot personeelstekorten zal leiden inderdaad. Moet een hoofdbreker zijn geweest ja voor de directie.
en bij de groninger gaswinngquote:Op woensdag 14 september 2022 22:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ex-ambtenaar? Bedoel je Benschop? Vanwege die twee jaar bij het Commissariaat voor de Media, 25 jaar geleden?
Huh, wat? Jij denkt dat de directeur van Shell een ambtenaar is?quote:Op woensdag 14 september 2022 23:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en bij de groninger gaswinng
Dick Benschop is een zielige kruidenierquote:Op woensdag 14 september 2022 22:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ex-ambtenaar? Bedoel je Benschop? Vanwege die twee jaar bij het Commissariaat voor de Media, 25 jaar geleden?
Dat is ook best gelukt hè? Dat ver komen. Dus dat doet-ie dan toch wel goed.quote:Op woensdag 14 september 2022 23:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dick Benschop is een zielige kruidenier
die met afknijpen van beneden modaal mensen en likken naar boven ver denkt te komen
de sukkel
Benschop die bootje gaat varen als ie op het werk moet zijnquote:Op woensdag 14 september 2022 23:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is ook best gelukt hè? Dat ver komen. Dus dat doet-ie dan toch wel goed.
Blijft nog wel steeds de vraag waarom jij het hebt over een ex-ambtenaar? Was dat een foutje?
Easyjet.quote:Op woensdag 14 september 2022 08:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit. Een incheckbalie die 1,5 uur voor vertrek opent? Welke is dat?
Met 4 uur van te voren had je dus niet hoeven rennen. Maar ieder z’n keuze.
quote:Op woensdag 14 september 2022 23:19 schreef michaelmoore het volgende:
Dick Benschop is een zielige kruidenier
die met afknijpen van beneden modaal mensen en likken naar boven ver denkt te komen
de sukkel
In het bedrijfsleven was ie allang ontslagen? Je bedoelt dat ie het nog geen jaar zou hebben volgehouden als president-directeur bij Shell? Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen?quote:Op donderdag 15 september 2022 04:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Benschop die bootje gaat varen als ie op het werk moet zijn
in het bedrijfsleven was ie allang ontslagen
Meer personeel wat beter betaald krijgt, dat helpt.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gelukkig is daarmee nu alles in een klap opgelost
Enige wat help is vliegen stuk duurder maken. Iedereen weet het maar ja. kop in het zand
Opgestapt om de aandacht niet teveel af te leiden van Schiphol zelf, want het ging teveel over hem. Natuurlijk niet opgestapt omdat hij het gewoon kut deed.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:44 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)est-gedaan~af5124c7/
Hij benadrukt dat opstappen zijn eigen keuze was. "Er is veel aandacht en ook kritiek op de manier waarop Schiphol de problemen te lijf gaat. En dat geldt ook voor mijn verantwoordelijkheid als CEO. Ik maak op eigen initiatief ruimte om Schiphol een nieuwe start te geven. Ik wil niet dat de aandacht voor mijn eigen persoon een belemmering voor Schiphol gaat vormen. De situatie op Schiphol en wat dat voor de reizigers betekent gaat me aan het hart. Ik heb mijn uiterste best gedaan, maar we zijn er nog niet. Ik hoop wel dat het snel weer beter gaat."quote:Nieuwe beperkingen Schiphol
En er komt opnieuw slecht nieuws aan zegt Benschop in een videoboodschap over zijn vertrek. "Vandaag of morgen is Schiphol genoodzaakt om nieuwe beperkingen voor de komende weken af te kondigen. Dat is slecht nieuws. Opnieuw. Ook zullen nieuwe maatregelen ten aanzien van de beveiliging bekend worden gemaakt."
Dit is DEP3 waar nooit een probleem is geweest, tenminste niet z hardnekkig.quote:
Staat al klaar metquote:Op donderdag 15 september 2022 13:10 schreef recursief het volgende:
@:ikweethetookniet, heb je al gesolliciteerd?
Nee Dick, kinderen doen hun best op een tekening, als je een salaris van een half miljoen ex-bonussen hebt word er verwacht dat je levert, en zo niet dan kun je moven, en dat had al 6 maanden eerder gemoeten.quote:Dick Benschop stapt op als baas van Schiphol na maanden van chaos: ‘Ik heb mijn best gedaan’
Bijna jammer, hij heeft veel betekend voor het inperken van het vliegverkeer.quote:Op donderdag 15 september 2022 13:19 schreef rutger05 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-luchthaven-schiphol
Benschop stapt op of misschien kan ik beter schrijven vliegt eruit.
Idd. Het gaat, zeker in die categorie banen, niet om je best doen maar om het resultaat. Siert hem wel dat hij zelf opstapt en niet zo lang mogelijk blijft plakken.quote:Op donderdag 15 september 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee Dick, kinderen doen hun best op een tekening, als je een salaris van een half miljoen ex-bonussen hebt word er verwacht dat je levert, en zo niet dan kun je moven, en dat had al 6 maanden eerder gemoeten.
Dit is meestal een gevalletje "we zijn in goed overleg uit elkaar gegaan", met andere woorden, je mag het zelf naar buiten brengen of anders doen wij het om een minder prettige manier.quote:Op donderdag 15 september 2022 13:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. Het gaat, zeker in die categorie banen, niet om je best doen maar om het resultaat. Siert hem wel dat hij zelf opstapt en niet zo lang mogelijk blijft plakken.
quote:Op donderdag 15 september 2022 13:43 schreef Perrin het volgende:
Er staan lange rijen voor zijn afscheidsreceptie:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 september 2022 13:10 schreef recursief het volgende:
@:ikweethetookniet, heb je al gesolliciteerd?
Camiel Eurlings al voorgedragenquote:Op donderdag 15 september 2022 13:08 schreef Waldorf22 het volgende:
Misschien kan Fred Teeven het overnemen, die heeft al ervaring in de transportsector.
Waarom denk je dat? Jos Nijhuis en Gerlach Cerfontaine hadden toch ook geen Haags verleden?quote:Op donderdag 15 september 2022 12:46 schreef Red_85 het volgende:
Mooi!
Maar wat lost het op? De volgende van de haagse baantjescaroussel zal wel weer klaar staan.
Camiel Eurlings wel en dat was een succesquote:Op donderdag 15 september 2022 15:15 schreef Sodemieters het volgende:
Waarom denk je dat? Jos Nijhuis en Gerlach Cerfontaine hadden toch ook geen Haags verleden?
Waarom post je toch steeds dit soort filmpjes?quote:
Camiel Eurlings werkte niet bij Schiphol, Einstein.quote:Op donderdag 15 september 2022 15:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Camiel Eurlings wel en dat was een succes![]()
![]()
Hij is vast al benaderd voor deze baan, na zijn succesvolle periode bij KLMquote:Op donderdag 15 september 2022 15:24 schreef Sodemieters het volgende:
Camiel Eurlings werkte niet bij Schiphol, Einstein.
Er is al weer een nieuwe uitquote:Op donderdag 15 september 2022 15:23 schreef Sodemieters het volgende:
Waarom post je toch steeds dit soort filmpjes?
Vond je het niet duidelijk genoeg dat de vorige werd verwijderd?
Er is veel leed op aarde, maar de wachtrijen op Schiphol staan toch wel bovenaan.quote:Op donderdag 15 september 2022 15:32 schreef 1superbeschuitje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tijd dat die Afrikanen eens gaan doneren zodat wij weer een fatsoenlijk vliegveld hebben.quote:Op donderdag 15 september 2022 15:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er is veel leed op aarde, maar de wachtrijen op Schiphol staan toch wel bovenaan.
Nee, klm cargo.quote:Op donderdag 15 september 2022 15:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Camiel Eurlings werkte niet bij Schiphol, Einstein.
Omdat er op het moment niet zo veel soeps rondloopt in den haag.quote:Op donderdag 15 september 2022 15:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Jos Nijhuis en Gerlach Cerfontaine hadden toch ook geen Haags verleden?
Sophie Hermans vergetenquote:Op donderdag 15 september 2022 16:11 schreef Red_85 het volgende:
Omdat er op het moment niet zo veel soeps rondloopt in den haag.
Dus daar zou Schiphol dan wel enthousiast over zijn ofzo? Wat bedoel je nou eigenlijk?quote:Op donderdag 15 september 2022 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat er op het moment niet zo veel soeps rondloopt in den haag.
Iedereen is het er over eens dat Eurlings bij KLM mislukt is, maar dat heeft niks met Schiphol te maken. Compleet ander bedrijf.quote:Op donderdag 15 september 2022 16:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, klm cargo.
Maar even he, die gast weet niet eens wat een AirWayBill is volgens mij, of een vliegtuigpallet. Hij werd uitgescheten door de cargo community dus zo erg succesvol was die periode nu ook weer niet.
Klopt. Compleet ander bedrijf. Maar op het Schipholse zijn die lijntjes wel kort kan ik je vertellen. Daarom werd Eurlings ook gevraagd om wat te gaan doen toen. Goed voor het netwerk met den haag enzo.quote:Op donderdag 15 september 2022 16:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Iedereen is het er over eens dat Eurlings bij KLM mislukt is, maar dat heeft niks met Schiphol te maken. Compleet ander bedrijf.
Haha daar was'ie weer... @monkyyyquote:
zelfs bij de action was ie eruit gegooidquote:Op donderdag 15 september 2022 10:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven was ie allang ontslagen? Je bedoelt dat ie het nog geen jaar zou hebben volgehouden als president-directeur bij Shell? Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen?
eurlings heeft KLM verkwanseldquote:Op donderdag 15 september 2022 16:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Iedereen is het er over eens dat Eurlings bij KLM mislukt is, maar dat heeft niks met Schiphol te maken. Compleet ander bedrijf.
Je hebt dus eigenlijk geen flauw idee wat ie deed voordat ie directeur werd bij Schiphol? Zelfs na een stuk of wat hints dringt het nog niet door?quote:Op donderdag 15 september 2022 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zelfs bij de action was ie eruit gegooid
https://www.telegraaf.nl/(...)o-wel-heel-erg-groot
https://www.telegraaf.nl/(...)-nog-capabele-mensen
[..]
eurlings heeft KLM verkwanseld
Benschop is een kruidenier sukkel die eindelijk doorheeft dat er een echte manager moet komenquote:Op donderdag 15 september 2022 18:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt dus eigenlijk geen flauw idee wat ie deed voordat ie directeur werd bij Schiphol? Zelfs na een stuk of wat hints dringt het nog niet door?
Je kan het accent door de plaatjes heen horenquote:Op donderdag 15 september 2022 15:32 schreef 1superbeschuitje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is geen antwoord op mijn post.quote:Op donderdag 15 september 2022 18:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Benschop is een kruidenier sukkel die eindelijk doorheeft dat er een echte manager moet komen
het is gewoon goed dat hij doorheeft dat ie zwaar incompentent isquote:Op donderdag 15 september 2022 19:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn post.
quote:Forse salarisplus voor 5000 beveiligers: 17% in twee jaar
1 uur geleden in CARRIÈRE
UTRECHT (ANP) - Zo'n 5000 beveiligers in Nederland gaan er in twee jaar tijd 17% in loon op vooruit.
Volgens werkgeversorganisatie VBe NL is een fikse loonsverhoging nodig om voldoende personeel aan te trekken.
Eerder dit jaar ging onder andere een huldiging van voetbalclub Ajax op het Amsterdamse Museumplein niet door omdat er te weinig beveiligers voorhanden waren.
Aha. En ben je er inmiddels zelf ook achter dat je er naast zat toen je hem een ex-ambtenaar noemde, die in het bedrijfsleven direct ontslagen zou worden?quote:Op donderdag 15 september 2022 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is gewoon goed dat hij doorheeft dat ie zwaar incompentent is
respect , en nu weg wezen dan kan ik ook weer boeken
Als Benschop zijn salaris aan de beveiligers had gegeven dan was alles in orde geweest
https://www.telegraaf.nl/(...)gers-17-in-twee-jaar
[..]
hij heeft zich zelf al ontslagen dus dat kan niet meer nuquote:Op donderdag 15 september 2022 21:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Aha. En ben je er inmiddels zelf ook achter dat je er naast zat toen je hem een ex-ambtenaar noemde, die in het bedrijfsleven direct ontslagen zou worden?
Reageer eens op mijn vraag?quote:Op donderdag 15 september 2022 21:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij heeft zich zelf al ontslagen dus dat kan niet meer nu
ook goed als die kruidenier maar weg is , dan durf ik weer te boeken
doet er niet toequote:Op donderdag 15 september 2022 21:58 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Reageer eens op mijn vraag?
Toen Nuis vertrok zei-ie dat z'n opvolger een man zou moeten zijn. We weten inmiddels hoe dat heeft uitgepakt.quote:Op donderdag 15 september 2022 23:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kaag: Het moet een vrouw zijn![]()
Lastig om toe te geven dat je er naast zat?quote:Op donderdag 15 september 2022 23:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doet er niet toe
het gaat om het resultaat
Benschop is weg en we kunne weer een vliegreis boeken
wat hij gedaan heeft of verder gaat doen is niet relevant
En dan? Kan jij jezelf masturberen omdat je je gelijk hebt gehaald?quote:Op donderdag 15 september 2022 23:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Lastig om toe te geven dat je er naast zat?
Ja en het is al bijna bedtijd, dus ik hoop wel dat-ie een beetje opschiet.quote:Op donderdag 15 september 2022 23:24 schreef Prego het volgende:
[..]
En dan? Kan jij jezelf masturberen omdat je je gelijk hebt gehaald?
Misschien wil kaag wel een nieuwe carrièrequote:Op donderdag 15 september 2022 23:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kaag: Het moet een vrouw zijn![]()
ik zit nergens naastquote:Op donderdag 15 september 2022 23:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Lastig om toe te geven dat je er naast zat?
Je zat er niet naast? Dus je houdt nog steeds vol dat Benschop een ex-ambtenaar is die in het bedrijfsleven meteen ontslagen zou worden?quote:Op donderdag 15 september 2022 23:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zit nergens naast
Benschop gaat weg en nu zo snel mogelijk de beveiligers fatsoenlijk betalen en dan kunnen we weer vliegen
het kan niet duren dat er een kruidenier de salarissen van essentieel personeel gaat vaststellen
Het gaat bij schiphol niet om een paar miljoen extra winst maar om vitale infrastructuur en aanzien in de wereld
Sommige vonden hem meer politicus dan bestuurder. Dat is wat hij bedoelde. Leek mij niet lastig te destilleren.quote:Op vrijdag 16 september 2022 00:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je zat er niet naast? Dus je houdt nog steeds vol dat Benschop een ex-ambtenaar is die in het bedrijfsleven meteen ontslagen zou worden?
Het interessante is nou juist dat hij wel behoorlijk succesvol was in het bedrijfsleven. Na staatssecretaris te zijn geweest, is ie bij Shell gaan werken. Daar is ie opgeklommen tot president-directeur. Dat word je niet zo maar. Hij is dat vijf jaar geweest, tot Van Loon hem opvolgde.
Dat is nou net het fascinerende. Hoe kan het dat iemand die zo succesvol was bij Shell, het vervolgens zo verprutst bij Schiphol?
Dat is echter een vraagstuk dat jouw pet duidelijk te boven gaat. Met jouw posts laat je immers zien dat je niks snapt van wie hij is.
Benschop & Kaag wisselenquote:Op vrijdag 16 september 2022 07:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Sommige vonden hem meer politicus dan bestuurder. Dat is wat hij bedoelde. Leek mij niet lastig te destilleren.
En ja daar kan je het mee eens of oneens zijn.
[ twitter ]
Nou... Hier heb je je antwoord al.quote:Op donderdag 15 september 2022 15:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kaag heeft al een hele drukke baan op Schiphol.quote:Op vrijdag 16 september 2022 07:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Benschop & Kaag wisselenvan baan
Je doet net alsof bekend geworden is dat hij het wordt.quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou... Hier heb je je antwoord al.
alexander 'ik beuk mn vriendin in elkaar' peggold
alexander 'ik geef een huis ff maar niet op wat ik van een politieke vriend heb gekregen' peggold
Jesus...
Het wordt Pechtold dus?quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou... Hier heb je je antwoord al.
alexander 'ik beuk mn vriendin in elkaar' peggold
alexander 'ik geef een huis ff maar niet op wat ik van een politieke vriend heb gekregen' peggold
Jesus...
Bronquote:Schiphol laat komende weken ruim 9000 reizigers per dag minder vertrekken
De komende anderhalve maand kunnen er vanaf Schiphol per dag gemiddeld 9250 minder reizigers vertrekken. De luchthaven zegt dat deze maatregel heeft gevolg is van het feit dat beveiligingsbedrijven de "aankomende maanden minder beveiligers leveren dan zij eerder aangaven".
Schiphol verlaagt hiermee het aantal vertrekkers met 18 procent. De maatregel geldt tot ten minste 31 oktober.
Erger dan iedere militair PANG PANG laten roepen kan het niet meer worden.quote:
Wat heeft dat met Pechtold te maken dan?quote:Op vrijdag 16 september 2022 12:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Erger dan iedere militair PANG PANG laten roepen kan het niet meer worden.
Haha dat was wel een van z'n vreemdste ideeënquote:Op vrijdag 16 september 2022 12:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Erger dan iedere militair PANG PANG laten roepen kan het niet meer worden.
Alles. Zoek maar opquote:Op vrijdag 16 september 2022 12:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Pechtold te maken dan?
Dat was geen idee van Pechtold, maar van Hennis. Pechtold maakte het idee juist belachelijk (en kreeg daar kritiek op van Hennis).quote:Op vrijdag 16 september 2022 13:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Haha dat was wel een van z'n vreemdste ideeën
Bij wie anders?quote:Op vrijdag 16 september 2022 12:17 schreef -0- het volgende:
[..]
Bron
Mooi hoe het compleet bij de beveiligingsbedrijven gegooid wordt. En ben benieuwd hoe er geschrapt gaat worden, dat zal wel weer compleet bij de luchtvaartmaatschappijen gelegd worden.
Hennis die van:Ik moet niet aftreden maar optredenquote:Op vrijdag 16 september 2022 13:44 schreef Sodemieters het volgende:
Dat was geen idee van Pechtold, maar van Hennis…..
Wat is dit toch iedere keer met jou? Vond je Harry Vermeegen nog niet erg genoeg? Ben je op zoek gegaan naar een nog grotere idioot? Wat komt hierna? Jensen?quote:
Dick Benschop is een domme kruidenierquote:Op vrijdag 16 september 2022 00:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je zat er niet naast? Dus je houdt nog steeds vol dat Benschop een ex-ambtenaar is die in het bedrijfsleven meteen ontslagen zou worden?
Het interessante is nou juist dat hij wel behoorlijk succesvol was in het bedrijfsleven. Na staatssecretaris te zijn geweest, is ie bij Shell gaan werken. Daar is ie opgeklommen tot president-directeur. Dat word je niet zo maar. Hij is dat vijf jaar geweest, tot Van Loon hem opvolgde.
Dat is nou net het fascinerende. Hoe kan het dat iemand die zo succesvol was bij Shell, het vervolgens zo verprutst bij Schiphol?
Dat is echter een vraagstuk dat jouw pet duidelijk te boven gaat. Met jouw posts laat je immers zien dat je niks snapt van wie hij is.
Wat een Idioot hequote:Benschop was teveel een politicus, te weinig een bestuurder, en totaal geen gevoel voor de werknemers. De zomerbonus was afgeschaft bv.
De vraag die ik hierboven stelde was bedoeld voor @ikweethetookniet Dat had je wel door, toch?quote:Op vrijdag 16 september 2022 17:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dick Benschop is een domme kruidenier
[..]
Wat een Idioot he
de baantjescarrousel van de overheid en maar bootjevaren
Benschop is eindelijk weg prima, nu wachten op de volgende mislukte ambtenaar uit de baantjes carrousel van de overheidquote:Op vrijdag 16 september 2022 17:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De vraag die ik hierboven stelde was bedoeld voor @:ikweethetookniet Dat had je wel door, toch?
Wat is dat toch met de users hier? Dat ze hun punt menen te moeten ondersteunen door het posten van filmpjes van willekeurige idioten? Is het niet Harry Vermeegen, dan is het wel Jan Dijkgraaf. En is het geen Jan Dijkgraaf, dan is het wel Wilfred Genee.
Waarom zouden we ons in hemelsnaam iets gelegen laten liggen aan de mening van die lui? Ze zijn ongeveer net zo deskundig als mijn tante Bertha. En die is al geruime tijd overleden.
Waarom noem je Benschop toch steeds een ambtenaar? Dringt er nou echt niks bij je door?quote:Op vrijdag 16 september 2022 17:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Benschop is eindelijk weg prima, nu wachten op de volgende mislukte ambtenaar uit de baantjes carrousel van de overheid
De kosten voor die gecancelde vluchten komen waarschijnlijk niet bij Schiphol terecht maar bij de luchtvaartmaatschappijen. Schiphol zal zich vervolgens wel op overmacht beroepen terwijl het gewoon ordinair wanbeleid is.quote:Op vrijdag 16 september 2022 17:52 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo betalen ze die security lui niet gewoon het dubbele ofzo? Kan nooit zoveel geld kosten als al die gecancelde vluchten.
Ja omdat Hr Benschop een domme kruidenier is die uit de banen carrousel van de overheid komt, die scoort met het afknijpen van onderbetaalde werknemersquote:Op vrijdag 16 september 2022 17:52 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo betalen ze die security lui niet gewoon het dubbele ofzo? Kan nooit zoveel geld kosten als al die gecancelde vluchten.
Het probleem zit hem meer in de onmogelijke rooster waardoor je geen sociaal leven heb. Daarnaast krijg je nauwelijks reiskostenvergoeding, terwijl mensen toch vaak van ver komen.quote:Op vrijdag 16 september 2022 17:52 schreef Nielsch het volgende:
Omdat ze dan dat altijd moeten blijven doen, salaris verlaging is vrij lastig.quote:Op vrijdag 16 september 2022 17:52 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo betalen ze die security lui niet gewoon het dubbele ofzo?
Benschop heeft het wel geprobeerdquote:Op vrijdag 16 september 2022 20:42 schreef DX11 het volgende:
[..]
Omdat ze dan dat altijd moeten blijven doen, salaris verlaging is vrij lastig.
Nee, niet echt. Gewoon een bedrijfseconomische afweging van KLM.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:30 schreef RapaNui het volgende:
We leven in een bananenrepubliek
https://www.nu.nl/economi(...)stijgen-leeg-op.html
quote:Op zaterdag 17 september 2022 13:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
• Beslag leggen op zijn inkomen
• Beslag leggen op zijn vermogen
Beslag op vermogen is wat er op de bank staat en vastgoed etcquote:
Om maar passend te antwoorden:quote:Op zaterdag 17 september 2022 15:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Beslag op vermogen is wat er op de bank staat en vastgoed etc
Beslag op inkomen zijn alle toekomstige geldstromen die nog gaan plaatsvinden zoals loon aow en pensioen
Alles bij elkaar zal het bij lange na niet genoeg zijn om alle schade door wanbeleid te dekken
Voor al het leed dat dit sujet ons aangedaan heeft is alleen jarenlange gevangenis straf de oplossing
Sowieso 100% een samsung smarttag of apple airtag in elke koffer doen. Gaf ons heel veel rust om tijdens het opstijgen te zien dat je koffer nog altijd binnen 50m van je is (dus mee gaat).quote:Op zaterdag 17 september 2022 13:50 schreef kermit71 het volgende:
Weet iemand misschien hoe de situatie met de koffers is?
Toen deze ellende op Schiphol nog niet speelde, hadden we ruimbagage geboekt, maar we twijfelen nu of we niet beter kunnen proberen alles in een handbagagekoffer te proppen.
Deze gewoon?quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:23 schreef DX11 het volgende:
[..]
Sowieso 100% een samsung smarttag of apple airtag in elke koffer doen. Gaf ons heel veel rust om tijdens het opstijgen te zien dat je koffer nog altijd binnen 50m van je is (dus mee gaat).
En mocht hij toch kwijtraken kan je hem in ieder geval vinden in de hallen met duizenden koffers.
Mocht je geen samsung of apple telefoon hebben, de andere tags zijn niet de moeite waard (heb het uitgezocht), dan moet je het er maar gewoon op gokken dat het goed gaat.
Klopt helemaal, dan kan je altijd zien waar je koffer is, en als je weer thuis bent verstop je hem ergens in je auto voor het geval die ooit gejat wordquote:Op zaterdag 17 september 2022 16:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze gewoon?
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_19.23.ProductTitle
En de enige voorwaarde is dan een Samsung-telefoon met minstens Android 8 zo te zien?
dat ben ik met je eens. dat was een zwaar milieudelict.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:59 schreef Sodemieters het volgende:
Wat veel belachelijker was, was dat er allerlei vliegtuigen tijdens corona leeg heen en weer bleven vliegen, alleen maar om de landingsrechten veilig te stellen (die vervallen als je er geen gebruik van maakt).
nog schandaliger is dat Schiphol de NORMALE drukte niet meer aan kan, en dat Airport Lelystad niet gebruikt wordt , zet daar een competente vent of vrouw neer en het probleem is opgelostquote:Op zaterdag 17 september 2022 18:41 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
dat ben ik met je eens. dat was een zwaar milieudelict.
echt schandalig en ook heel oneerlijk dat stikstof en CO2 en milieuvervuiling bij Schiphol nooit een rol spelen
Jawel hoor, elke dag zeker een stuk of 3 cessna 172'squote:Op zaterdag 17 september 2022 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
en dat Airport Lelystad niet gebruikt wordt , zet daar een competente vent of vrouw neer en het probleem is opgelost
Schiphol is een zooitje geworden onder het bewind van een ex-politicus die zijn zakken flink heeft kunnen vullen ten koste van andere werknemers binnen de organisatie en met het annuleren van vluchten tot gevolg. Dit zijn bananenpraktijken.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Gewoon een bedrijfseconomische afweging van KLM.
Dat het chaos is op Schiphol, wil niet zeggen dat het ook chaos is op de plek van bestemming. Als dat vliegtuig niet vertrekt, staan op de plek van bestemming ook weer passagiers te wachten met een ticket. Kennelijk is het financieel aantrekkelijker om leeg heen te vliegen, dan om alle passagiers op de terugvlucht te moeten compenseren voor een geannuleerde vlucht.
Wat veel belachelijker was, was dat er allerlei vliegtuigen tijdens corona leeg heen en weer bleven vliegen, alleen maar om de landingsrechten veilig te stellen (die vervallen als je er geen gebruik van maakt).
Is de schuld van de overheid die zijn mislukte ex-politici altijd mooie baantjes geeftquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:14 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Schiphol is een zooitje geworden onder het bewind van een ex-politicus die zijn zakken flink heeft kunnen vullen ten koste van andere werknemers binnen de organisatie en met het annuleren van vluchten tot gevolg. Dit zijn bananenpraktijken.
Schiphol is een voorbeeld van een ontwikkeling die gaande is op NLs bodem.
Welnee, als het al iets bewijst, dan juist het tegenovergestelde. Benschop had al een uitstekende staat van dienst in het bedrijfsleven, op het moment dat-ie tekende bij Schiphol. Het beeld dat een ex-politicus een baantje nodig had, is veel te kort door de bocht.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:14 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Schiphol is een zooitje geworden onder het bewind van een ex-politicus die zijn zakken flink heeft kunnen vullen ten koste van andere werknemers binnen de organisatie en met het annuleren van vluchten tot gevolg. Dit zijn bananenpraktijken.
Schiphol is een voorbeeld van een ontwikkeling die gaande is op NLs bodem.
Dit.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:25 schreef potjecreme het volgende:
Luchtvaart is rennen of stilstaan. We zijn niet de enige luchthaven met dit probleem.
Wat ben jij triggered joh, heeft hij je vriendin geneukt ofzoquote:Op zondag 18 september 2022 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-maandag-42-vluchten
is er nu al iemand anders of zit die mislukte ambtenaar er volgende week nog ?/
Wij vliegen vannacht van Schiphol 🤞🤞🤞quote:Op zondag 18 september 2022 19:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Net even langs gereden was toch in de buurt, de hele tent vol ging net goed toen de regenbui losbarstte![]()
En dat om 18.00 op zondag
Ja het schijnt echt een volledig mislukte ex-anbtenaar te zijnquote:Op zondag 18 september 2022 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou Dickie weg dus.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dick_Benschop
Als je de carrière van die man volgt is dat wel een aaneenschakeling van teleurstellingen
Campagne leider PvdA met historisch verlies
Staatssecretaris (dat ging nog wel)
Pief bij Shell
Hierdoor mede verantwoordelijk voor het teveel gas Pompen uit Groningen en daardoor aardbevingen
Schiphol that escalated quickly
Ergste van dit jaar vond ik nog toen de problemen echt uitbraken hij afreisde naar dat decadente Davos feestje.
quote:Ze streven naar een compensatieregeling waarbij huishoudens een fikse korting krijgen voor een gemiddeld stroom- en gasverbruik, bijvoorbeeld van 1200 kuub gas en 2500 kilowattuur stroom per jaar. Tot die grens bereikt is, betalen mensen dan het tarief dat begin dit jaar voor de invasie van Oekraïne gold.
Het is je niet opgevallen dat in die hele opsomming geen enkele baan als ambtenaar staat?quote:Op zondag 18 september 2022 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja het schijnt echt een volledig mislukte ex-anbtenaar te zijn
Hahaha, dat denk je maar!quote:Op zondag 18 september 2022 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wij vliegen vannacht van Schiphol 🤞🤞🤞
Ik hoop het voor jequote:Op zondag 18 september 2022 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wij vliegen vannacht van Schiphol 🤞🤞🤞
Verkeerde topic...quote:Op zondag 18 september 2022 21:38 schreef rutger05 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)profiteert~ae09e485/
[..]
Je reageert op iemand die 'mislukte ambtenaar' onder zijn Ctrl + V heeft staan zodra Benschop genoemd wordt, dus ach...quote:Op zondag 18 september 2022 21:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is je niet opgevallen dat in die hele opsomming geen enkele baan als ambtenaar staat?
Ik ben een positief gestemd mens, dus ik heb nog altijd de hoop dat-ie een keer uitlegt waar dat op gebaseerd is.quote:Op zondag 18 september 2022 21:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je reageert op iemand die 'mislukte ambtenaar' onder zijn Ctrl + V heeft staan zodra Benschop genoemd wordt, dus ach...
nou ik ga voorlopig niet vliegen ,, ik vertik het om uren in de rij te gaan staanquote:Op zondag 18 september 2022 21:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is je niet opgevallen dat in die hele opsomming geen enkele baan als ambtenaar staat?
Tsja, wij hebben afgelopen februari al geboekt. Toen waren er 0 problemen op Schipholquote:Op zondag 18 september 2022 23:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
In 2023 ga ik pas weer nadenken of ik wil vliegen vanaf Schiphol
Tot die tijd
quote:Op maandag 19 september 2022 01:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
0 minuten wachten bij de bagage drop off, 0 minuten wachten bij de security,
4 uur wachten tot we gaan vliegen![]()
![]()
Ik kom nooit in Italië. Is dat typisch Italiaans ofzo?quote:Op donderdag 22 september 2022 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:
En dan staan ze op vliegveld Napels gewoon te wuiven bij de security van loop eens door. Er zijn acht loopbanden met 24 medewerkers en we hebben niks te doen. Kom bij deze, kom bij ons!
Wat een verademing was dat.
quote:Op donderdag 22 september 2022 11:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kom nooit in Italië. Is dat typisch Italiaans ofzo?
Overal ter wereld is security streng. Doorlopen moet je altijd, maar makkelijk vind ik ze nooit.
Fouillering tot in je kruis, schoenen uit, tas open, you name it.
-edit
Ik las het verkeerd denk ik, jij bedoelt wellicht enkel dat er meer dan zat personeel is.
Jup, Amerika hetzelfde. 5min ben je er doorheen. Verschillende luchthavens deze zomer gehad.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Overal ter wereld is security streng. Doorlopen moet je altijd, maar makkelijk vind ik ze nooit.
-edit
Ik las het verkeerd denk ik, jij bedoelt wellicht enkel dat er meer dan zat personeel is.
5 minuten red ik ook wel. Maar het geneuzel altijd.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:13 schreef Drass het volgende:
[..]
Jup, Amerika hetzelfde. 5min ben je er doorheen. Verschillende luchthavens deze zomer gehad.
Ook Spanje Valencia ging als een trein
Hoe laat was je vlucht?quote:Op donderdag 22 september 2022 09:40 schreef Red_85 het volgende:
Vanmorgen 40 minuten wachtrij voor de security. Rij zwelt wel aan op het moment zag ik achter me.
Nog te veel, maar te doen. Alles staat voorlopig wel netjes binnen ipv in het tentenkamp.
Hoe laat was je vlucht, en waarheen?quote:Op donderdag 22 september 2022 15:06 schreef HSG het volgende:
Ik ben vorige week donderdag wezen vliegen. Binnen 30 minuten door de beveiliging heen.
13:15 naar Schotland.quote:Op donderdag 22 september 2022 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hoe laat was je vlucht, en waarheen?
Naar Benelux, Duitsland en Frankrijk gaan veel internationale treinen, meerdere keren per dag.quote:Op maandag 19 september 2022 08:03 schreef heywoodu het volgende:
Ook vandaag is een heel groot deel van de geannuleerde vluchten binnen Europa, ik zie er een naar Toronto en een naar Washington maar verder allemaal Duitsland, Italië, dat soort landen. Lijkt me ook wel logischer dan intercontinentale vluchten annuleren, omdat er makkelijker een alternatief is om in - laten we zeggen - Barcelona te komen, gok ik?
Schotland hoort ook bij niet-schengen. Daar staat nauwelijks een rij. Het schengen gedeelte (europa) is juist extreem druk.quote:
Yep dat bedoel ik. Goede controle, maar veel personeel, en daardoor niet wachten.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
-edit
1200quote:
Zurich, ook een topper.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:13 schreef Drass het volgende:
[..]
Jup, Amerika hetzelfde. 5min ben je er doorheen. Verschillende luchthavens deze zomer gehad.
Ook Spanje Valencia ging als een trein
Ik zou daar gewoon mee stoppen met vluchten naar Brussel, Parijs,Frankfurt. Genoeg mogelijkheden om daar op een andere manier in een redelijk tijdsbestek te komen. Dat hoeft echt niet met een vliegtuig.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:19 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Naar Benelux, Duitsland en Frankrijk gaan veel internationale treinen, meerdere keren per dag.
Ik heb een mail gehad van mijn werk dat het zeker tot aan het einde van de kerstvakantie ellende gaat worden. Het security tekort blijft toenemen. Ook onderscheppen van bagage is vaak een probleem. Te weinig mankracht.
Ach maar 1.2 miljard op jaarbasis.quote:
Ja, tickets lekker goedkoop verkopen en dan geld vangen om niet te vliegen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 09:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach maar 1.2 miljard op jaarbasis.![]()
Ik zou als luchtvaartmaatschappij zeggen dat er veel meer boekingen zijn draai die organisatie maar een poot uit.
Zie niet in waarom dat met wef te maken zou hebben maar intens dom is het wel.quote:Op vrijdag 23 september 2022 09:30 schreef TweedeKlum het volgende:
Och heden, hier ook al zo'n WEFmalloot.
Nee zeker voor lokale passagiers niet nodig.quote:Op vrijdag 23 september 2022 08:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou daar gewoon mee stoppen met vluchten naar Brussel, Parijs,Frankfurt. Genoeg mogelijkheden om daar op een andere manier in een redelijk tijdsbestek te komen. Dat hoeft echt niet met een vliegtuig.
Of in elk geval stoppen met de huidige flutprijzen, wat kan door allerlei regelingen.
Ik kan me voorstellen dat tijd ook een rol speelt. Die extra beveiligers heb je waarschijnlijk niet morgen al in huis, die vluchten kun je wel direct annuleren.quote:Op vrijdag 23 september 2022 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie niet in waarom dat met wef te maken zou hebben maar intens dom is het wel.
Zeg het lukt om 1000 mensen per dag weg te boeken van AMS dan kost dat dus ¤350.000.-. Daar kan je 7 security medewerkers toch prima een fatsoenlijk salaris van betalen voor een jaar lang. Iedere. Dag. Weer.
Dan ben je wel een totaalmalloot zonder enige werkende breincel.
Misschien hadden ze beter die zomertoeslag in stand kunnen houden.quote:Op vrijdag 23 september 2022 10:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat tijd ook een rol speelt. Die extra beveiligers heb je waarschijnlijk niet morgen al in huis, die vluchten kun je wel direct annuleren.
Betalen om vluchten te annuleren zal ook vast niet de structurele maatregel zijn, maar een noodgreep om nu snel wat meer lucht te hebben.
Ik geloof niet in WEF zaken hoor, maar er wordt er wel alles aan gedaan lijkt het wel om mensen het idee te geven dat die WEF agenda idd doorgeduwd wordtquote:
Hindsight is a wonderful thing.quote:Op vrijdag 23 september 2022 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien hadden ze beter die zomertoeslag in stand kunnen houden.
Nou ja weet je, laat dat "misschien" maar weg. Wat een fucking mongolen, Benschop voorop.
Dit is geen hindsight meer, maar gewoon bewust een risico nemen. Iedereen kan verwachten wat er gebeurt als je een bonus laat vervallen zonder dat er een structurele oplossing is.quote:Op vrijdag 23 september 2022 12:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hindsight is a wonderful thing.
Ja, dat zie ik nu diverse mensen beweren. Veel mensen zijn in staat om achteraf aan te geven dat je al van te voren had kunnen voorspellen dat dit een stom idee was. Het is wel opvallend dat geen van die mensen dat ook daadwerkelijk al van tevoren had voorspeld.quote:Op vrijdag 23 september 2022 14:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dit is geen hindsight meer, maar gewoon bewust een risico nemen. Iedereen kan verwachten wat er gebeurt als je een bonus laat vervallen zonder dat er een structurele oplossing is.
Mits je die beveiligers hebt.quote:Op vrijdag 23 september 2022 14:21 schreef spoilert het volgende:
Wat een kermis, wel 4,2 miljoen betalen per dag voor annuleringen, daar kan je 52.500 beveiligers 10 euro meer loon geven op een 8 uurige werkdag![]()
Die waren er wel voor een ¤5,- zomerbonus....quote:Op vrijdag 23 september 2022 14:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Mits je die beveiligers hebt.
Wat heeft betalen voor annuleren nou met WEF te makenquote:Op vrijdag 23 september 2022 10:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik geloof niet in WEF zaken hoor, maar er wordt er wel alles aan gedaan lijkt het wel om mensen het idee te geven dat die WEF agenda idd doorgeduwd wordt![]()
Bevestiging op bevestiging daar
In de vakantieperiode waren ze er blijkbaar wel die zijn niet zomaar verdwenen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 14:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Mits je die beveiligers hebt.
quote:Op vrijdag 23 september 2022 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie niet in waarom dat met wef te maken zou hebben maar intens dom is het wel.
Zeg het lukt om 1000 mensen per dag weg te boeken van AMS dan kost dat dus ¤350.000.-. Daar kan je 7 security medewerkers toch prima een fatsoenlijk salaris van betalen voor een jaar lang. Iedere. Dag. Weer.
Dan ben je wel een totaalmalloot zonder enige werkende breincel.
Dat soort bedrijven zijn allergisch voor extra kosten waar ze aan vastzitten en doen liever iets tijdelijks of eenmaligs. Zie ook die zomerbonus die onlangs weer werd opgeheven (met alle gevolgen van dien). Kosten waar ze aan vastzitten drukken de waarde van het bedrijf, de budgetten etc. terwijl tijdelijke of eenmalige uitgaven apart worden gezien en dat negatieve effect niet of minder hebben. Allemaal boekhoudkundige en waarde gerelateerde redenen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 14:21 schreef spoilert het volgende:
Wat een kermis, wel 4,2 miljoen betalen per dag voor annuleringen, daar kan je 52.500 beveiligers 10 euro meer loon geven op een 8 uurige werkdag![]()
De typische boekhouders waarbij vaak uiteindelijk weer het kortzichtige beleid keihard als een boomerang terug komt. Pennywise pound foolish.quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
. Allemaal boekhoudkundige en waarde gerelateerde redenen.
Jup blijf maar lekker wegquote:Op vrijdag 23 september 2022 15:03 schreef bianconeri het volgende:
Volgende week terug vliegen op Schiphol.
Kunnen ze mij niet geld betalen om nog niet terug te vliegen?
Dan blijf ik lekker in het buitenland.
Geen gedoe hier met zeik Nederlanders, geen terror boeren.
Met deze Energieprijzen wordt het aantrekkelijk te overwinteren in Thailand.quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:03 schreef bianconeri het volgende:
Volgende week terug vliegen op Schiphol.
Kunnen ze mij niet geld betalen om nog niet terug te vliegen?
Dan blijf ik lekker in het buitenland.
Geen gedoe hier met zeik Nederlanders, geen terror boeren.
Feitelijk worden luchtvaartmaatschappijen gecompenseerd voor verliezen van omzet, omdat de vluchten geannuleerd worden, legt de deskundige uit. "De vliegtuigen zouden natuurlijk gewoon de lucht in moeten. Het is uitermate slecht, hiermee bevestig je het beeld van onzekerheid rond het doorgaan van vluchten."quote:"Dit heb ik nog nooit eerder gezien", zegt luchtvaartdeskundige Joris Melkert over de vergoeding van 350 euro per passagier die Schiphol tegenover het annuleren van vluchten zet. "Dit is behoorlijk uniek." Het is volgens hem 'niet megawinstgevend' voor de luchtvaartmaatschappijen.
https://www.telegraaf.nl/(...)hrappen-van-vluchtenquote:Hij stelt dat Schiphol „netjes moet omgaan” met de vliegmaatschappijen en hun passagiers, omdat ze schade lijden en tickets vaak al zijn verkocht.