Nattekat | zondag 11 september 2022 @ 23:03 |
![]() ![]() Autodromo Nazionale Monza ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2022 >> Nyck de Vries rijdt voor Williams ipv Alex Albon (blindedarmontsteking) ![]() | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:05 |
De stand klopt niet, geen nyck de vries er in | |
Nattekat | zondag 11 september 2022 @ 23:05 |
Die zie je over 3 weken in de stand | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:06 |
hij staat nu al in de stand | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:07 |
![]() | |
ChevyCaprice | zondag 11 september 2022 @ 23:12 |
Max goed. Charles goed. George goed. Carlos goed. Lewis goed. Perez redelijk. Lando goed. Pierre goed. Nyck TOP. Zhou goed. Rest bagger. | |
PzKpfw | zondag 11 september 2022 @ 23:12 |
Wie had er ooit kunnen verzinnen dat Nederland nog eerder een kampioen zou hebben in de Formule 1 dan dat Oranje wereldkampioen voetbal zou worden ![]() | |
Tijn | zondag 11 september 2022 @ 23:13 |
Next up: Singapore. Lang geleden dat we daar geweest zijn! | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:13 |
Je vergeet Sergio | |
ChevyCaprice | zondag 11 september 2022 @ 23:14 |
Oké sorry Sergio redelijk | |
Peterselieman | zondag 11 september 2022 @ 23:14 |
Daar verwacht ik dat drie teams strijden om de zege | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:15 |
is dat weer avondrace | |
Nattekat | zondag 11 september 2022 @ 23:16 |
Leclerc zet hem in de muur, dat zit er wel dik in, maar wie zijn de andere twee? ![]() | |
Tijn | zondag 11 september 2022 @ 23:16 |
Jep. Voor de mensen aldaar dan. Voor ons is-ie gewoon op de normale tijd. | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:16 |
leuk toch ;D | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:17 |
Vond t ook wel cool van de regie dat ze de hele tijd de vries in beeld brachten | |
Perox | zondag 11 september 2022 @ 23:18 |
Wacht wacht en Checo dan? | |
ChevyCaprice | zondag 11 september 2022 @ 23:20 |
Checo deed het wel ook wel ok. Niets bijzonders maar prima. | |
Peterselieman | zondag 11 september 2022 @ 23:20 |
Benz gaat helaas weer meedoen, zoals op Zandvoort | |
Perox | zondag 11 september 2022 @ 23:21 |
Mwah dat is alleen maar leuk vind ik. | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:23 |
Ik gunde het Lewis wel. Hij straalde helemaal toen ie zei dat ie biiiijna gewonnen had daar | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:23 |
Ik las net dat Charles het gemenebest bij elkaar wil houden | |
Starflyer | zondag 11 september 2022 @ 23:25 |
Omdat Singapore een race is waar ze de spullen naar toe vliegen, moet de race ervoor ook een race zijn waar ze met een vliegtuig de wagens e.d. naar toe vervoeren. Anders red je het niet binnen een week. Het overpakken van de kratten voor de truck naar de kratten voor een vliegtuig neemt teveel tijd in beslag. | |
Nattekat | zondag 11 september 2022 @ 23:26 |
Heel erg eerlijk heb ik nog wat vertrouwen in Ferrari. Nog net genoeg om Japan spannend te maken om het kampioenschap. | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:27 |
raar dat ze geen combikratten hebben | |
Nattekat | zondag 11 september 2022 @ 23:27 |
Zo werkt dat niet vriend, bijna alles voor Singapore is al in Singapore. | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:27 |
Ferrari schijnt het nu beter te doen, iig verrasten ze mij wel met hun snelheid op Monza. Toen ze erheen gingen dacht ik dat Leclerc en co op een rondje gezet zouden worden door Max en Mex ![]() | |
Nattekat | zondag 11 september 2022 @ 23:28 |
Ik zat net de F1TV nabeschouwing te kijken, en ze eindigden met een korte terugblik op alle vorige SIngapore races. Godverdomme wat heb ik die baan gemist, de enige echte nachtrace en één van de twee echte stratencircuits die er mogen wezen ![]() | |
Starflyer | zondag 11 september 2022 @ 23:29 |
De wagens en zo niet. Die waren in Monza dit weekend ![]() En ik las dat dat de reden was dat het geen Europese race kon zijn. | |
Jane | zondag 11 september 2022 @ 23:31 |
Wat denken jullie? Zien we Nyck ook in Singapore? Iemand hier ervaring met een blindedarmoperatie en hoe snel/langzaam je daarvan herstelt? | |
Nattekat | zondag 11 september 2022 @ 23:33 |
Bijna alles ![]() En in welke wereld is het makkelijker om alles van Monza naar fabriek naar Rusland naar Singapore te laten reizen dan om alles van Monza naar fabriek naar Duitsland naar Singapore te laten reizen? Het enige wat ik kan bedenken is dat de Europese crew gewoon niet meer beschikbaar was, maar dan nog heb je in Sochi ook zooi nodig dat ook prima in Duitsland gebruikt kan worden. | |
Nattekat | zondag 11 september 2022 @ 23:34 |
Ik heb 3 weken gelezen, ook wel waarschijnlijk voor een topatleet. Het wordt kielekiele. Vergeet ook niet dat Singapore een gigantisch zware race is, dus Nyck gaat daar ook niet helemaal zijn beste zondag beleven als ie in mag stappen. | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:36 |
![]() | |
mikieu | zondag 11 september 2022 @ 23:36 |
Ik wel, na 2 dagen was ik weer aan het werk. Maar ik heb gewoon een kantoorbaan, sporten weet ik niet meer. Wel nog heel lang last van steken gehad. | |
Starflyer | zondag 11 september 2022 @ 23:41 |
Zoals ik al zei gaat het om de kratten, die voor de trucks anders zijn dan voor de vliegtuigen. Dus moet dat per vliegtuig als de race ervoor slechts een week eerder is, anders is er geen tijd om alles over te laden. Dus Duitsland is prima mits ze er naar toe vliegen, maar dat doen ze niet. Even kijken of ik de bron kan vinden. Zo snel was dit wat ik kon vinden, al had ik het op een andere site gelezen. https://www.racefans.net/(...)x-so-why-didnt-they/ [ Bericht 11% gewijzigd door Starflyer op 11-09-2022 23:51:52 ] | |
Maanvis | zondag 11 september 2022 @ 23:41 |
waarom zo vroeg al, vakantie is toc hleuker | |
AnneX | zondag 11 september 2022 @ 23:43 |
Die Nyck…zo veel complimenten en felicitaties ![]() | |
Twieki | zondag 11 september 2022 @ 23:46 |
Kielekiele? Ik weet 't niet hoor. Zoals je al zegt; Singapore is een gigantisch zware race, en wordt volgens mij door de hele paddock als dé zwaarste race van de kalender gezien vanwege de hoge temperaturen en luchtvochtigheid. En uiteraard ook al die muren en de concentratie die daar bij komt kijken. Ik denk niet dat Albon op tijd is hersteld én is aangesterkt om de zwaarste race van 't jaar te rijden. Dit terwijl de Vries nog 3 weken de tijd heeft om sterker te worden. | |
WismutVeilchen83 | zondag 11 september 2022 @ 23:52 |
Want ze kunnen dat wel vanuit Qatar vliegen, maar niet vanuit Portugal? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 12 september 2022 @ 00:17 |
Stel dat Albon 'm niet rijdt, wil dat dan automatisch zeggen dat De Vries 'm wel rijdt? Of zijn er ook andere potentiële vervangers? Het lijkt natuurlijk logisch dat het De Vries wordt, zeker na wat-ie dit weekend heeft laten zien, maar zou het kunnen dat Williams toch een ander in die auto zet? | |
Maanvis | maandag 12 september 2022 @ 00:46 |
de vries moet ff idd alles aan de kant schuiven om fitter te worden ![]() | |
Twieki | maandag 12 september 2022 @ 00:46 |
In theorie kunnen ze zelfs Michael Schumacher in die auto zetten, maar of je daar nou wat aan hebt..? De Vries heeft nu een weekendje race-ervaring in die auto, dus hij is wel degene die 't meest logisch is om te kiezen. Anders wellicht Hülkenberg die ook (minimaal) ervaring heeft in deze generatie auto's. | |
Maanvis | maandag 12 september 2022 @ 00:50 |
het lijkt me echt sterk dat hulkenberg nu in die auto gaat zitten als De Vries al op het lijstje staat bij Williams , Mercedes en Alpine en ze echt met hem weglopen. Hoe meer ervaring hij op doet hoe beter ie nog wordt als er iemand anders uitvalt in dit seirzoen | |
Maanvis | maandag 12 september 2022 @ 00:51 |
En in die 3 weken kunnen ze hem ook een echt stoeltje laten aanmeten, dus dan krijgt ie ook minder last van zijn lichaam | |
Twieki | maandag 12 september 2022 @ 00:56 |
Het lijkt me ook zeer sterk dat Hülkenberg in de auto van Albon stapt als De Vries 't niet wordt hoor, maar @Sodemieters vroeg om andere potentiële kandidaten, en Hülkenberg is de enige die ik kan verzinnen. Ik zou dat overigens ook vrij vreemd vinden nu De Vries in zijn ééntje voor 33,33% voor het puntentotaal van Williams heeft gezorgd. | |
#ANONIEM | maandag 12 september 2022 @ 00:57 |
Dat is natuurlijk niet wat ik bedoel. De Vries is niet eens de formele reservecoureur van Williams. Dat is Jack Aitken. De Vries was nu aanwezig en kon makkelijk op het laatste moment invallen, maar als ruim van tevoren duidelijk is dat Albon de volgende keer ook niet kan rijden, zouden ze dan Aitken niet laten komen? | |
Maanvis | maandag 12 september 2022 @ 01:00 |
De repri ![]() e | |
Twieki | maandag 12 september 2022 @ 01:02 |
Goede vraag, niet aan gedacht. Waar was Aitken dit weekend eigenlijk? Aan de andere kant, de Vries is van zowat elk Mercedes-aangedreven team de reserverijder. Vrijdag reed ie nog voor Aston Martin, toch? Maar ik verwacht zelf dat 't Albon zal zijn die in Singapore rijdt, en als hij niet fit genoeg wordt bevonden, dan de Vries. | |
Maanvis | maandag 12 september 2022 @ 01:09 |
ach arm | |
Maanvis | maandag 12 september 2022 @ 02:15 |
nyck/albon heeft ook wel een rustige engineer. in deze video hoor je nyck vaak uitleg vrage hoe ie iets moet doen | |
ESF1Gamer | maandag 12 september 2022 @ 07:32 |
Ik denk dat Nyck wel naar Singapore vliegt voor het geval dat Albon niet op tijd fit is om. Dan kan Nyck eventueel Albon vervangen. | |
Marcoss | maandag 12 september 2022 @ 07:57 |
Denk dat hij daar sowieso al wel is | |
Maanvis | maandag 12 september 2022 @ 08:33 |
Sked | maandag 12 september 2022 @ 08:45 |
Lijkt me ook. Ik zie hem zo'n beetje elk raceweekend op het circuit. | |
Drekkoning | maandag 12 september 2022 @ 08:54 |
Leuk om te zien. Sympathieke en eerlijke gast ook als ik hem zo zie in de postrace interviews. | |
Rode_Wijn | maandag 12 september 2022 @ 09:20 |
De Vries is nog bij zowat elke GP geweest dus ook die van Singapore | |
vosss | maandag 12 september 2022 @ 09:22 |
Het zou mij verbazen in elk geval als Albon op tijd hersteld is. Al hangt e.e.a. ook wel een beetje samen met of die ontsteking al geknapt was of niet. Ik heb destijds een week onder narcose gelegen. Als ze 2 uur later erbij waren geweest was ik dood geweest. | |
Rode_Wijn | maandag 12 september 2022 @ 09:23 |
Russell ![]() | |
Frank1893 | maandag 12 september 2022 @ 10:28 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 12 september 2022 @ 10:31 |
Lol Oké nu was dit wel Monza en dat is niet het moeilijkste qua bandenmanagement. Dat is in Spanje bijvoorbeeld alweer belangrijker. Maar goed dat kun je ook gewoon ontwikkelen LET’S GO NYCK! | |
Rode_Wijn | maandag 12 september 2022 @ 10:58 |
![]() | |
THEFXR | maandag 12 september 2022 @ 11:07 |
Nyck rijdt gewoon, Albon is niet op tijd hersteld, duurt zo'n 2 mnd voordat je die G-krachten kan verdragen. | |
Blik | maandag 12 september 2022 @ 11:11 |
Aangeraden wordt 4-6 weken niet heftig te sporten, als je dat zo leest dan lijkt het erop dat Albon Singapore en Japan niet gaat rijden, al is het maar voor de zekerheid om complicaties te voorkomen | |
DombohetOlifantje1 | maandag 12 september 2022 @ 11:17 |
Laten we Olav nou alsjeblieft niet te serieus nemen. Die man roept al jarenlang gewoon maar wat. | |
Monolith | maandag 12 september 2022 @ 11:23 |
De Ricciardo-act is wel een beetje klaar en Buxton heb ik niet zoveel mee. Verstappen en Russell nog wel geinig. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 12 september 2022 @ 11:24 |
Een van de weinige keren dat ik het oneens ben met Olav. | |
Tarado | maandag 12 september 2022 @ 11:26 |
grappig dat Coronel te pas en te onpas zei dat dit een fabeltje is, nu weet ik niet wat waar is | |
opgebaarde | maandag 12 september 2022 @ 11:35 |
Verstappen is drie dominante overwinningen verder en met een klein kansje dat hij de volgende race al officieel kampioen wordt, vijf races voor het einde, is dit wel een mooi moment om alvast een beetje terug te lezen hoe de stemming na drie wedstrijden was. Nadat Verstappen voor de tweede keer in drie wedstrijden nul punten scoorde. (met een knipoog natuurlijk)
En die laatste is een mooie afsluiter want die is op dit moment weer actueel | |
Luctor.et.Emergo | maandag 12 september 2022 @ 11:36 |
Het kan verkeren. | |
StephanL | maandag 12 september 2022 @ 11:38 |
Vanaf toen ging wel alles beter en na de zomerstop zijn ze gewoon de beste. | |
Tarado | maandag 12 september 2022 @ 11:38 |
Ik moet zeggen dat ik de spanning van vorig seizoen wel mis, gisteren was het ook meer van welke ronde pakt Verstappen de leiding dan dat ik dacht dat Ferrari er wel een mooie wedstrijd van zou maken, de SC deed de rest. | |
opgebaarde | maandag 12 september 2022 @ 11:46 |
Volledig mee eens. Vorig jaar was bizar, dat wil ik niet per se nog eens meemaken, maar dit jaar is ook weer een uiterste. We gaan waarschijnlijk een ongelofelijk saaie laatste vier races tegemoet ![]() Ik ben wel benieuwd of de 8 maanden spanning van vorig jaar er voor gezorgd heeft dat we allemaal een beetje extra eelt op de ziel hebben en dat hierdoor dit jaar wat spanning weggenomen is. Ik merk aan mezelf dat ik er veel en veel minder mee bezig ben. Jij? | |
Tarado | maandag 12 september 2022 @ 11:55 |
Ik kijk en volg wel nagenoeg alles maar dat deed ik al ver voor Max geboren was dus dat zit er gewoon in, neemt niet weg dat het vorig jaar qua spanning gewoon geweldig was. Al ben ik het ook wel weer eens met @Starflyer dat het goed is dat Max dit kampioenschap ook pakt en met overmacht al is het maar om de sceptici de mondjes te snoeren. | |
Tijn | maandag 12 september 2022 @ 12:08 |
Zo is het. Het gebeurt bovendien ook niet vaak dat er een spannende titelstrijd tot het eind is. Vaak steekt een rijder+auto boven de rest van het veld uit, dat is nou eenmaal de realiteit van F1. | |
mikieu | maandag 12 september 2022 @ 12:12 |
Ik had gewoon gelijk ![]() | |
raptorix | maandag 12 september 2022 @ 12:14 |
Wat het misschien leuker zou maken is de laatste 5 races dubbele punten te geven ![]() | |
Tijn | maandag 12 september 2022 @ 12:15 |
Dan komt Verstappen boven de 500 punten, dat zou wel vet zijn op zich ![]() | |
mikieu | maandag 12 september 2022 @ 12:18 |
Geen idee, deed toen mn best nog. Maar dan kom je er achter dat het jezelf helemaal niks extra’s op levert. Nu zou ik 2 weken ziek zijn ![]() | |
Citizen.Erased | maandag 12 september 2022 @ 12:18 |
Of teams vooraf de keuze te even of ze dubbele punten voor een race willen hebben ![]() | |
Monolith | maandag 12 september 2022 @ 12:21 |
Jokers inzetten, het is toch geen spelshow? ![]() | |
Tijn | maandag 12 september 2022 @ 12:30 |
Sommige mensen zagen het wel goed, he ![]()
| |
Nattekat | maandag 12 september 2022 @ 12:31 |
Dat besef kwam bij mij de volgende dag ook ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 12 september 2022 @ 12:34 |
Mijn reactie was toen: het seizoen duurt lang | |
aesop | maandag 12 september 2022 @ 12:40 |
De vraag is: is in een ligstoel aan een stuurdraaien heftig sporten? Wat is de blasting voor het gebied rondom de blindedarm? Ik ga er vanuit dat Albon gewoon gaat racen en Nyck op basis van Monza een contract moet zien te vinden. | |
ChevyCaprice | maandag 12 september 2022 @ 12:42 |
Wat je heel duidelijk ziet is dat mensen de tactiek kiezen om zich neer te leggen bij Charles “zijn kampioenschap” om teleurstelling te proberen te voorkomen. | |
Sked | maandag 12 september 2022 @ 12:42 |
Het is wat anders dan een marathon lopen, maar meerdere uren per dag een F1-wagen besturen mogen we best onder heftig sporten rekenen. | |
Tijn | maandag 12 september 2022 @ 12:43 |
Op zich is Singapore wel een van de zwaarste races op de kalender. Qua vochtverlies enzo weet ik niet of dat nou gunstig is voor het herstel. Maar ik denk eigenlijk dat de echte vraag is: hoe ziet de situatie eruit bij een crash? Zijn er dan ernstige risico's op complicaties? Mijn eerste reactie was ook dat 3 weken toch wel genoeg zou moeten zijn om van zo'n routine-operatie te herstellen, maar ik kan me ook voorstellen dat ze niet het risico willen lopen om Albon met grotere problemen op te zadelen dan nodig. | |
daNpy | maandag 12 september 2022 @ 12:45 |
Geen quote van mij ![]() en bij ons in de vriendengroep zit ook zo'n paljas die bij elke tiende die Verstappen ergens laat liggen denkt dat ie nooit meer wk wordt ![]() | |
daNpy | maandag 12 september 2022 @ 12:46 |
Vooral dit ja. | |
daNpy | maandag 12 september 2022 @ 12:47 |
Zucht | |
daNpy | maandag 12 september 2022 @ 12:48 |
Lol | |
raptorix | maandag 12 september 2022 @ 12:50 |
Waarom? Er zijn andere sportcompetities waar ze dit ook doen, volgens mij in de Zwitserse en Belgische voetbalcompetitie. | |
raptorix | maandag 12 september 2022 @ 12:52 |
Je hoofd is bij 3G 3 keer zo zwaar, dan moet je tegendruk geven met je nek, en je bovenlichaam, dacht je dat dat makkelijk was? Overigens zijn F1 coureurs veelal de meest fitte vergeleken met andere sporters. | |
Sked | maandag 12 september 2022 @ 12:52 |
Ja, en die worden uitgelachen om zo'n systeem. | |
Red_85 | maandag 12 september 2022 @ 12:52 |
Nee, inderdaad. Ze hebben als het goed is 2 soorten sets ook, een for the road en een for the flight. Met de kern spullen die wel overal dezelfde zijn. Hoe duidelijk wil je het hebben als de pers na de race over het paddock loopt en je kan de afbraak zien. Dat betekend dat de for the flight spullen voor Singapore ook al in SIN kunnen zijn ruim van te voren. | |
Tijn | maandag 12 september 2022 @ 12:59 |
Ze hebben ook een tijdje dubbele punten gedaan bij de laatste race van het seizoen. Maar het maakt allemaal niet zoveel uit wanneer er een rijder + auto is die met kop en schouders boven de rest van het veld uitsteekt. | |
ootjekatootje | maandag 12 september 2022 @ 13:01 |
Wtf? | |
Blik | maandag 12 september 2022 @ 13:11 |
Het is wellicht niet perse de race die superzwaar is voor het middenrif. Maar de dagelijkse trainingen die je moet ondergaan om fit te zijn en blijven zijn wel degelijk pittig. En het lijkt mij dat Albon na een dergelijke operatie even flink aan de bak moet om weer in shape te komen | |
Sked | maandag 12 september 2022 @ 13:15 |
| |
Red_85 | maandag 12 september 2022 @ 13:17 |
Dat soort discussies voer ik al een tijdje niet meer. | |
ootjekatootje | maandag 12 september 2022 @ 13:17 |
Die schade zit aan de andere kant. | |
Sked | maandag 12 september 2022 @ 13:19 |
Als iets zo makkelijk in de rondte vliegt wil dat niet per se uitmaken. | |
Nebelwerfer | maandag 12 september 2022 @ 13:28 |
Hahaha ! Goeie knipoog wel. Wie kon bevatten dat Ferrari het zo zou verkloten? Verder mag je vol in emoties natuurlijk alles roepen ! ![]() | |
daNpy | maandag 12 september 2022 @ 13:30 |
Omdat je een sport wel kan opheffen als het om de show moet gaan met kunstmatige ingrepen. | |
Sked | maandag 12 september 2022 @ 13:34 |
Misschien kunnen we het puntenaantal van de coureurs en teams halverwege het seizoen halveren. | |
Red_85 | maandag 12 september 2022 @ 13:36 |
En dan shootout gps doen... | |
opgebaarde | maandag 12 september 2022 @ 13:39 |
Oooooops. I stand corrected | |
Beathoven | maandag 12 september 2022 @ 13:40 |
Moll gaf ooit een interview waarin hij vertelde dat hij een straal gas gaf als er een regenplas bij een bushalte lag en genoot van hoe hij mensen zeiknat achterliet. Als persoonlijkheid een groot minpunt. Hier met De Vries eenzelfde soort arrogantie. Beetje Mart Smeets trekken. Vind z'n commentaar tijdens de races wel aardig maar vond het van de NOS beter. Moll is goed voor de radio imho, op TV hoeft het niet op turbomodus. We zien wel wat er gebeurd. De BBC was in de tijden van Hunt ook relaxed. | |
Questular | maandag 12 september 2022 @ 13:41 |
Daarom zijn al die F1 coureurs toch van die chubby dadbods, echt zwaar is zo een autootje besturen natuurlijk niet. | |
Nober | maandag 12 september 2022 @ 13:44 |
Wraak voor de strafbare feiten door de Nederlanders in Oostenrijk. | |
Beathoven | maandag 12 september 2022 @ 13:45 |
Tegenwoordig zijn ze topfit. Kan me nog wel herinneren dat Mansell bij zn comeback uit de Indycar terug de F1 in te zwaar was en het moeilijk was hem in de auto te krijgen. | |
ChevyCaprice | maandag 12 september 2022 @ 13:45 |
Probeer eerst zelf maar eens. | |
Beathoven | maandag 12 september 2022 @ 13:48 |
Rode_Wijn | maandag 12 september 2022 @ 13:49 |
Vraag mij wel af waarom en sinds wanneer Max zo impopulair is geworden. Na Abu Dhabi leek zowat de hele wereld een max fanboy, getuige ook de tientallen juichfilmpjes die over internet gonzden | |
Sked | maandag 12 september 2022 @ 13:50 |
Er zijn veel mensen tegen dominantie in sport. | |
Eagles89 | maandag 12 september 2022 @ 13:51 |
Italiaanse fans die door het volkslied dingen over Max zn moeder roepen/zingen is echt zwaar onacceptabel. Bedreigingen richting Max fans om kleding uit te doen etc en helemaal niets te lezen in de Engelse/buitenlandse media en niks op sociale media van al die Engelse “journalisten” die na een paar man boegeroep richting Ham weken schande spraken is nog erger onacceptabel. | |
Beathoven | maandag 12 september 2022 @ 13:53 |
Nou..nee De Hamilton zijde is altijd zuur gebleven. | |
Red_85 | maandag 12 september 2022 @ 13:55 |
Welke exact? Plisie daar wacht nog steeds op aangiftes. En die 2 biggen hadden alles in scene gezet, bleek achteraf. | |
Red_85 | maandag 12 september 2022 @ 13:56 |
Schumacher, Vettel en Hamilton. Velen hadden een schijthekel aan ze toen ze het complete circus domineerden. | |
Tijn | maandag 12 september 2022 @ 14:00 |
Maar ze hebben ook de meeste fans natuurlijk. Al denk ik vooral dat het wat vroeg is om Max bij dat groepje te voegen. | |
opgebaarde | maandag 12 september 2022 @ 14:04 |
Ik volg geen Engelse F1 journalisten en ik luister alleen podcasts, dat de microfoons werden gemute is gewoon benoemd en volgens mij is ook over die twee (!) tiffosi die op zoek waren naar RBR supporters ook besproken. Het waren denk ik echt maar heel kleine incidenten, wellicht dat we komende dagen berichten gaan lezen hoe supporters zijn belaagd of dat het meer dan vijf Italianen waren die Verstappens moeder coor hoer uitmaakte Of er echt iemand iets naar de auto van Verstappen heeft gegooid, ik moet het nog zien en het is denk ik zelfs een poging doodslag. | |
Sked | maandag 12 september 2022 @ 14:06 |
Je moet het nog zien maar hebt het wel over poging tot doodslag? | |
Beathoven | maandag 12 september 2022 @ 14:08 |
In Italië staat men nu vooral achter Ferrari en hebben ze waarschijnlijk de hoop gehad dat het kwartje nu eens de goede kant op zou vallen voor Leclerc. | |
Jane | maandag 12 september 2022 @ 14:11 |
Wat ook niet helpt is dat de Britse F1-media (zowel professioneel als amateur) een soort echoput is waarin de geldende 'waarheid' is dat Lewis - al dan niet met opzet - bestolen is van zijn 8ste titel. Zelfs degenen die verder best redelijk zijn over Verstappen/RB roepen dat af en toe. Bij sommigen zal daarbij ongetwijfeld meespelen dat ze de LH-fanbase niet tegen zich in het harnas willen jagen (iedereen heeft de views nodig tegenwoordig), maar als zoiets constant door iedereen (die je kunt verstaan) gezegd wordt, ga je er vanzelf in geloven. Doordat Britten vrijwel nooit een andere taal spreken, kunnen ze zich wat dat betreft natuurlijk altijd lekker blijven afsluiten voor andere meningen en waarheden. | |
Tarado | maandag 12 september 2022 @ 14:14 |
hangt er een beetje vanaf wie domineert, in Zandvoort niets van gemerkt | |
opgebaarde | maandag 12 september 2022 @ 14:14 |
Oei als ik het woordje 'dan' had toegevoegd was het misschien duidelijker. Of misschien ook niet. Als, als iemand iets naar een rijdende F1 auto gooit, hoe zou jij dat willen kwantificeren? | |
Sked | maandag 12 september 2022 @ 14:18 |
Dat hangt er vanaf wat er daadwerkelijk gegooid is en in hoeverre dat bedreigend is voor de auto of de coureur. Er wordt wel vaker rommel meegepakt en dan spreken we toch ook niet over een levensbedreigende situatie? | |
opgebaarde | maandag 12 september 2022 @ 14:24 |
Je ziet toch zichtbare schade die zou zijn veroorzaakt door iets van buitenaf? Als dat überhaupt veroorzaakt is door iets van buitenaf kunnen we redelijk snel concluderen dat het iets hards was en geen papieren tissue of veertje....? Daarnaast wordt er natuurlijk onderscheid gemaakt tussen een toevalligheid en iets bewust doen. Elke straatauto kan een sterretje in de ruit oplopen alleen als iemand vanaf een viaduct dezelfde steen bewust gooit dan komt die persoon daar niet per se zonder consequenties mee weg. Dat begrijp jij ook wel | |
Sked | maandag 12 september 2022 @ 14:28 |
Natuurlijk begrijp ik dat, het gaat me alleen om hoe gevaarlijk we iets beschouwen. Als er wat gegooid wordt door iemand naar een coureur dat gevaarlijk zou kunnen zijn hoef je daar wat mij betreft zeker niet mild voor te straffen. | |
Starflyer | maandag 12 september 2022 @ 14:33 |
Ze rijden de overzeese races met andere chassis, motoren, versnellingsbakken en dergelijke? Die moeten overgeladen worden van de containers voor de trucks naar de containers voor de vliegtuigen wat ze normaal gesproken in de fabriek doen. Daarom hebben ze minimaal twee weken tussen een Europese race (waar ze met trucks naar toe gaan) en een overzeese race (waarvoor ze vliegtuigen gebruiken). | |
Rode_Wijn | maandag 12 september 2022 @ 14:50 |
Het lijken er nu veel meer te zijn dan vorig jaar maar dat zal dan toch aan Abu Dhabi liggen | |
Jane | maandag 12 september 2022 @ 15:02 |
Abu Dhabi en het feit dat Mercedes dit jaar geen auto heeft gemaakt waarmee Lewis snel de 'zaken weer recht kon zetten'. Daardoor is de woede/zuurheid gedurende dit jaar alleen maar toegenomen. Ze voelen ook wel dat het steeds onwaarschijnlijker wordt dat hij die 8ste nog binnensleept. Daarom krijgt Russell het nu ook zo voor z'n kiezen, want zelfs al heeft Mercedes volgend jaar wel de snelste auto, dan kan die vervelende George wel eens in de weg gaan zitten. En daar bovenop komt dan nog de boosheid dat Hamilton z'n streak van minstens 1 gewonnen wedstrijd per seizoen dit jaar waarschijnlijk gaat breken. Allemaal heel erg onverteerbaar. | |
Nattekat | maandag 12 september 2022 @ 15:06 |
Kom eens uit je tunnel. Je staart je blind op de problemen en vergeet dat je ook makkelijk alle zooi per vliegtuigkrat naar Duitsland kan brengen. Waar een wil is is een weg, zeker in de F1. | |
#ANONIEM | maandag 12 september 2022 @ 15:08 |
Ik quote mezelf maar eens even. Weet iemand hoe dit zit? Als Albon bij de volgende race nog niet kan rijden, zit De Vries dan weer in de auto? Of is het waarschijnlijker dat ze dan Aitken vragen? | |
Starflyer | maandag 12 september 2022 @ 15:10 |
Dat klopt, dat kan inderdaad en heb ik ook nooit ontkend. Alleen zijn de teams daar blijkbaar niet voor te porren (vooral omdat er financieel weinig mee te winnen valt, als ik de reacties lees). | |
Janneke141 | maandag 12 september 2022 @ 15:11 |
Ik weet niet wat die Aitken in zijn contract heeft staan, maar zowel PR-technisch als kwalitatief lijkt het me een logische keuze om de Vries opnieuw te laten rijden. Natuurlijk, hij zou een volgende race als een natte krant kunnen rijden of uit kunnen vallen, maar dat kan Aitken ook. Van De Vries hebben ze nu in elk geval één keer gezien dat hij stand kan houden in het veld. | |
Jane | maandag 12 september 2022 @ 15:15 |
Aitken deed het in 2020 iig niet geweldig toen hij inviel voor Russell (die in de Mercedes zat), dus wat dat betreft zou de Vries een logischer keuze zijn. (Ja, ik heb het opgezocht, want ik was totaal vergeten dat hij al een keer een GP gereden had ![]() | |
Janneke141 | maandag 12 september 2022 @ 15:16 |
Oh, ik ook ![]() | |
Tarado | maandag 12 september 2022 @ 15:21 |
ik denk niet dat het erger geworden is, het valt misschien wat meer op | |
gbm | maandag 12 september 2022 @ 15:22 |
Ja, hij crashte toen waardoor er wat debris op de baan kwam waardoor George waarschijnlijk lek reed volgens mij... ![]() Dus uiteindelijk werd George door z'n eigen auto (een kans op) de winst door de neus geboord ![]() | |
opgebaarde | maandag 12 september 2022 @ 15:25 |
Aitken, als hij beschikbaar is, want hij is de reserve coureur. Dunkt me. Ik zet er een hele euro op in, maar geen cent extra | |
Jane | maandag 12 september 2022 @ 15:36 |
Tja, ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar ik vermoed toch dat het allemaal wat minder zuur voor ze had geweest als Hamilton dit jaar weer fier aan de leiding van het klassement had gestaan. Btw, over toxische LH-fans gesproken... Deze is weer hilarisch ![]() Nog n.a.v. Zandvoort, dus eigenlijk verkeerde topic, maar nu we het hier toch over hadden... | |
Tarado | maandag 12 september 2022 @ 15:39 |
we zullen het nooit weten inderdaad maar net als met de wappies op twitter die enorm schreeuwden en dat eigenlijk nog doen zijn die fanboys and girls een kleine minderheid en ook anoniem, dan is het wat makkelijker schelden etc. | |
Red_85 | maandag 12 september 2022 @ 15:44 |
Nee, zelfde auto's en aandrijving. Van die aandrijving en bepaalde andere onderdelen heb je een pool van, remember. Gaat om de rest van de stuff. Motorhomes in Europa zijn bijvoorbeeld groter dan die van on the fly. Ook de inboedel van de pitboxen. Dan zijn verschillende sets. Containers voor de vliegtuigen kunnen ook in de trucks. Daar zijn vliegtuigcontainers en platen (zogenoemde ULD's of Unit Load Devices) voor gemaakt. Maakt niet zo veel uit hoeveel tijd er tussen zit hoor. De logistieke operatie er achter planned alles en zorgt er wel voor dat de juiste shit op de juiste plaats staat op het juiste tijdstipje. DHL opereert 2 freighters op het moment om het hele circus de wereld rond te sturen. | |
Janneke141 | maandag 12 september 2022 @ 15:46 |
Volkomen absurd voor een sport met wereldwijd maar 20 deelnemers, als je erover nadenkt. | |
Starflyer | maandag 12 september 2022 @ 15:51 |
Dat snap ik. Het ging me vooral om het racespul en niet zozeer de motorhomes en dergelijke. Dat racespul moet wel van het ene circuit naar het andere. Wat ik had gelezen was dat het verschillende containers waren. Kan de bron zo snel niet meer vinden, maar zal nog kijken of ik het kan vinden. Blijkbaar maakt het voor de teams wel uit, aangezien ze dat liever niet hebben. De quote in een van mijn posts hierover heeft het over impractical, omdat ze met de truck van het circuit naar de fabriek moeten en dan weer met het vliegtuig naar de volgende race. | |
Red_85 | maandag 12 september 2022 @ 15:52 |
Er zijn er niet 20. Die 20 poppetjes zijn er alleen om de auto's te besturen. Er zijn er nog 30-40 per poppetje nodig + nog een bizarre hoeveelheid anderen die thuis blijven om de karretjes en onderdelen te produceren en te monitoren. De teams zijn net zo hard deelnemer als de coureurs zelf. | |
Starflyer | maandag 12 september 2022 @ 15:52 |
Red_85 | maandag 12 september 2022 @ 15:53 |
Nou, laat mij eens die logistieke operatie zien dan.. | |
Janneke141 | maandag 12 september 2022 @ 15:55 |
De sport heeft maar 20 deelnemers. Ik weet ook wel dat er heel veel meer mensen nodig zijn om een kwalitatieve F1-auto aan de gang te houden, maar het punt was dat de verhouding nogal zoek is. Zelfs als je de F1-auto's volledig elektrisch zou maken, dan nog zorgen de transportbewegingen eromheen voor een behoorlijk milieudrama. Maar vooruit, dat doen wel meer vormen van entertainment. | |
Tijn | maandag 12 september 2022 @ 15:59 |
Dat geldt eigenlijk voor elk groot evenement. Als de Rolling Stones ergens optreden staan er ook maar een handjevol mensen op het podium, maar toch gaan er tientallen vrachtwagens de wereld over en zijn ze met 100+ mensen dagenlang bezig de show voor te bereiden. | |
raptorix | maandag 12 september 2022 @ 16:20 |
Bij F1 zo dit juist vrij goed kunnen werken omdat teams dan langer de tijd hebben om hun auto goed te krijgen in het seizoen, daarnaast ook een beloning voor teams die geen gridstraffen pakken door veel motorwissels. | |
Nieuwschierig | maandag 12 september 2022 @ 16:55 |
10tallen kutfilmpjes zijn niet representatief voor een miljard f1 kijkers. En veel nieuwe f1 fans willen zich ook weer afzetten tegen de zittende macht. Wat hij nu is. En toch ook echt plenty people die achyeraf gezien vinden dat seizoen 2021 in niet helemaal eerlijk is verlopen. | |
Blik | maandag 12 september 2022 @ 17:03 |
2021 was vanaf de eerste tot de laatste race “bending off the rules”. Wat betreft een grote farce. Blij daarom dat Max dit jaar ook wint, als het enkel bij vorig jaar zou blijven, blijft dat toch een beetje hangen als controversieel | |
#ANONIEM | maandag 12 september 2022 @ 17:45 |
Die video is toch wel heel erg duidelijk humoristisch bedoeld. Ik zie daar echt geen toxische LH-fan, eerder iemand die LH-fans juist belachelijk maakt. | |
koemleit | maandag 12 september 2022 @ 17:52 |
mwa, de gemiddelde F1 volger is niet persé van van 1 iemand. Maar gewoon fan van de sport. En als 1 iemand het dan goed doet en bijzondere dingen laten zien, dan zijn ze daarvoor. En natuurlijk waren er vorig jaar veel mensen voor de Underdog, mensen wilde graag een held zien die het machtige Mercedes zou verslaan. Nu zijn er mensen die hopen op een andere winnaar dan Max, ook mensen die vorig jaar voor hem stonden te juichen. En dat snap ik helemaal. Mensen willen spanning/sensatie/strijd. | |
Tarado | maandag 12 september 2022 @ 17:53 |
Algoritme is een bitch maar Verstappen nu al zittende macht noemen is toch wel wat overdreven, in principe zijn die nieuwe fans dat voornamelijk door hem geworden. Over 2021 ligt de focus wat teveel op de laatste race maar dat buigen van regels was al wat langer aan de gang. | |
Tijn | maandag 12 september 2022 @ 18:00 |
Het gaat natuurlijk niet om die gast zelf, maar om de #teamLH-tweets waar-ie op reageert. | |
#ANONIEM | maandag 12 september 2022 @ 18:04 |
Oh, hij reageert op tweets? Dat heb ik niet gezien, zo leuk vond ik het filmpje nou ook weer niet, dus ik heb alleen de eerste paar minuten even bekeken. | |
Jane | maandag 12 september 2022 @ 18:43 |
Dat klopt. Dat zie ik ook. Wel vreemd dat jij denkt dat ik dat niet doorheb. Ik vind hem grappig omdat hij iedereen in F1 op de hak neemt als daar aanleiding voor is, maar zich vooral ook keert tegen de toxische fans. Maar goed, het hoeft je smaak niet te zijn natuurlijk. | |
MoreDakka | maandag 12 september 2022 @ 19:21 |
Wat hadden die Ferrari's mooie ploffen he ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 12 september 2022 @ 19:26 |
Ergens wel sneu. Mooie gevechten blijven uit. | |
MoreDakka | maandag 12 september 2022 @ 19:29 |
Zonder SC had Leclerc nog een kleine kans, al denk ik dat Verstappen genoeg voorsprong had. Maar inderdaad, de gevechten die we zagen aan het begin van het jaar lijken verleden tijd. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 12 september 2022 @ 19:31 |
Dat bedoelde ik ook. Ik hoopte op acties tussen die twee op de baan. Stuivertje wisselen in het kampioenschap. Tweede rijders die een paar races winnen. Ergens vind ik dat jammer. | |
daNpy | maandag 12 september 2022 @ 19:33 |
Wordt de strategie dan juist niet om wél gridstraffen te pakken zodat je ze in de laatste races - waar meer punten te krijgen zijn, een snellere en betrouwbare auto dus ook gewenster is - juist kan vermijden? Anyway, zo ga je dus kunstmatig de sprot beinvloeden en gaan ze er weer iets op vinden om naar hun hand te zetten, dus je effect is 0 tot heel weinig. Als je F1 saai vind (snap ik, is het ook ivm met echt racen), kijk dan wat anders. Leclerc had een kleine kans, en die was om 19 seconden goed te maken in 19 rondjes. Toen hij na 9 rondes nog op 17 seconden zat, was die kans al weg. De SC gaf hem een kans, tot de tijd op was. | |
MoreDakka | maandag 12 september 2022 @ 19:42 |
Leclerc was zijn nieuwe softs aan het sparen en net aan het aanzetten. Hij was echt wel een stuk dichterbij gekomen. Niet om te winnen, maar wel om Max op veel ouderen banden onder druk te zetten. | |
Maanvis | maandag 12 september 2022 @ 19:45 |
Blik | maandag 12 september 2022 @ 20:00 |
Max was zijn banden ook gewoon aan het managen, Leclerc was misschien een paar seconden dichterbij gekomen maar veel meer ook niet. Zeker niet genoeg om Max onder druk te zetten | |
daNpy | maandag 12 september 2022 @ 20:12 |
Klinkt een beetje als wensdenken. Als je 19 seconden goed moet maken in 19 rondes, ga je niet lopen treuzelen. Hij liet zijn achterstand zelfs nog oplopen, tot over de 20 seconden, met steeds minder ronden te gaan. Als je voordeel wil hebben van vers rubber moet je je voorganger zo snel mogelijk onder druk zetten, zodat zijn banden er aan gaan en die van jou nog voordeel bieden, zodat je ook een inhaalactie kan maken. Zelfs als hij in 19 ronden die 19 seconden goed had gemaakt, was hij er nog niet voorbij. Max kon gewoon rustig naar de finish cruisen. | |
Tijn | maandag 12 september 2022 @ 20:22 |
Uiteindelijk is Leclerc te vroeg naar binnen gegaan voor z'n eerste stop, waardoor-ie in een ongunstigere 2-stopstrategie werd gedwongen. Deze race was in principe gewoon een 1-stopper. | |
Red_85 | maandag 12 september 2022 @ 20:25 |
18! Seconden voorsprong, 8 rondjes en Lec haalde 4 tiende per ronde terug. Lec had blij mogen zijn als hij het onder de +10 had gekregen. Max was long gone. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 12 september 2022 @ 20:26 |
Dit inderdaad. Leclerc kwam echt nauwelijks dichterbij, ook zonder SC en nog 10 ronden extra was hij Verstappen niet voorbij gekomen. 2 ronden na de pitstop van Leclerc was al duidelijk dat hij het nooit meer spannend zou kunnen gaan maken. | |
Red_85 | maandag 12 september 2022 @ 20:31 |
Ze moesten iets want Max was in alle scenario's sneller. Ook met de 8 seconden die Lec cadeau kreeg bij pitten onder VSC. Stel het was voor beide een 1stopper, dan was Max ergens bij ronde 18-22 bij de achterdeur van Lec en was Max weg na de pitstop naar zijn setje medium. De enige reden waarom Lec iets sneller was, was omdat hij versere banden had voor het moment dat Ric uitviel. Maar dat was krap 2 sec over 8/9 ronden. | |
franske19 | maandag 12 september 2022 @ 20:33 |
Met nog 6 rondjes te gaan had Verstappen nog iets van 15 seconden voorsprong. Leclerc was dan heel extreem aan het banden sparen. ![]() | |
Predator40 | maandag 12 september 2022 @ 20:35 |
misschien aan het sparen voor Singapore ?! | |
#ANONIEM | maandag 12 september 2022 @ 20:49 |
Dan moet je maar duidelijker opschrijven waar het je om te doen is. Ik ga geen matige video van een kwartier volledig bekijken in de hoop dat ik dan wellicht bij minuut 14 hetgeen herken dat jij bedoelt. | |
XL | maandag 12 september 2022 @ 21:02 |
Verstappen reed ook lift and coast, anders was hij sneller geweest. Kon je bij de onboards voor de SC goed zien | |
Marcoss | maandag 12 september 2022 @ 21:20 |
Naar hard gaan en op die manier voor een 1-stopper gaan, had misschien nog wel gekund, voor mediums was het nog wel heel ver inderdaad. Of ze gokten dat er nog wel een SC zou volgen in deel 2 van de race.. uiteindelijk moet je als Ferrari tactisch ook wel iets doen als je tegen een snellere coureur strijdt | |
#ANONIEM | dinsdag 13 september 2022 @ 00:39 |
ChevyCaprice | dinsdag 13 september 2022 @ 00:56 |
Klopt. En leuker nog, als Charles buiten was gebleven was Max geboxt tijdens VSC. En zag je hoe Charles net voor dat treintje de pit uitkwam? Als max had gepit was die er midden in terechtgekomen ![]() Maar als je dan vroeg stopt pak dan wit ipv geel. Toch een redelijk strategische blunder. Want als je voor de 1 stop gaat moet Max er op de baan langs | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 september 2022 @ 01:53 |
Nee, hoor. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 september 2022 @ 01:56 |
Nee, hoor. Geen enkele reden voor. Max hoefde alleen maar te blijven rijden. Hij had Leclerc toch wel gepakt. | |
ChevyCaprice | dinsdag 13 september 2022 @ 02:00 |
Max kreeg opposite Charles te horen. | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 08:12 |
Ze hadden geen keus, ze moesten gewoon wat anders doen om nog een kans te hebben maar welke strategie of band dan ook, ze waren gewoon niet snel genoeg geweest. | |
tja77 | dinsdag 13 september 2022 @ 09:29 |
Leclerc riep al dat het tight zou worden, ik snap niet waarom ze hem na 13 rondjes van soft halen, en vervolgens 40 rondjes op medium willen laten doen. Ferrari had beter voor hard kunnen gaan. Maar deze race hadden ze niet kunnen winnen lijkt me. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 13 september 2022 @ 09:31 |
Niet heel meme-waardig. | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 09:34 |
Op hard was het ook niet gelukt, Russell verloor veel op hard, het enige wat ze voorkomen hebben met deze strategie is dat ze niet op de baan ingehaald zijn want ze wisten al dat ze het niet zouden redden. | |
tja77 | dinsdag 13 september 2022 @ 09:45 |
Maar op medium ging het sowieso niet lukken, het verschil tussen medium en soft was erg klein. Verstappen rijdt op soft de halve race, de Ferrari met een hogere slijtage dacht op medium meer dan 40 rondjes te kunnen rijden. Op het moment dat Verstappen boven de 20 rondjes zat op sofs, was het eigenlijk al beslist en moest Ferrari naar plan zoveel schakelen. Ze reden met minder vleugel waardoor ze uiteindelijk met een hogere bandenslijtage zaten. | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 09:54 |
Het was op zaterdag al beslist, Verstappen die met zowat een Monaco vleugel op Monza rijdt dan weet je wel dat het vertrouwen in de rondetijden er is, alleen een crash of andere pech had die P1 voorkomen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 13 september 2022 @ 13:38 |
Als Max was geboxt tijdens VSC (omda Charles buiten bleef) had het misschien voor wit geweest. Charles had dan lang kunnen gaan en pitten naar geel. Dat had spannend kunnen worden met Charles' hoge topspeed. | |
DjVero | dinsdag 13 september 2022 @ 15:01 |
Misschien wel, misschien niet. Persoonlijk denk ik van niet, omdat Max zowat de halve race op softs (!!!) had gereden. Dus ik geloof niet dat die mediums al opgerookt waren, ook niet tegen het einde van de race. Als iemand aan het managen was, was het Max ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 13 september 2022 @ 15:05 |
Eens. En al zou het kunnen lukken, dan pas aan het einde van de race. Wel kudos naar Ferrari, ze hebben veel minder fouten gemaakt. | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 15:20 |
Nee waarschijnlijk geel en nee het was op geen enkele manier spannend geworden, zelfs de 2 laatste ronden op rood als de SC op tijd naar binnen was gegaan had niet uitgemaakt. | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 15:22 |
Omdat ze ook niets te verliezen hadden. | |
ChevyCaprice | dinsdag 13 september 2022 @ 15:30 |
Jij bent wel heel zeker van je zaak. | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 15:32 |
Dat Max hoe dan ook deze race zou winnen wel ja (zonder pech of schade). | |
#ANONIEM | dinsdag 13 september 2022 @ 15:35 |
Tijn | dinsdag 13 september 2022 @ 15:40 |
Voor het Italiaanse publiek? Mwah, ik denk wel dat ze extra scherp waren alhier. | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 15:46 |
Ze wisten al van te voren dat ze hier niet zouden kunnen winnen dus hadden met die snelle pitstop ook niets te verliezen, meer dan P2 zat er gewoon niet in en nu hebben ze voorkomen dat Max er op de baan voorbij ging. | |
Tijn | dinsdag 13 september 2022 @ 16:18 |
Ja, dat denk ik ook. Liever zo dan voor de ogen van iedereen kansloos te worden ingehaald. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 13 september 2022 @ 16:51 |
Verstappen was gewoon veel sneller. Als hij had gepit onder VSC dan was het voor nieuwe mediums geweest. Daarmee had hij LEC op oude softs binnen no-time binnen gehengeld, en niet met 3 of 4 tienden per ronde. Daar ben ik van overtuigd. Tegen het einde van de race had Verstappen dan mogelijk opnieuw moeten stoppen, dat weet je nooit. Maar aangezien LEC sowieso nog had moeten stoppen had hij dan waarschijnlijk vrij royaal aan de leiding gelegen. De enige optie die niet tot een overwinning van Verstappen had geleid was: VER pit onder VSC VER haalt LEC bij, maar voordat hij hem in kan halen pit LEC LEC is vervolgens iets sneller dan VER en komt binnen diens pit window VER pit voor softs tegen het einde en haalt LEC bij Voordat VER LEC kan inhalen parkeert RIC zijn auto waarna de race niet meer wordt hervat. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat VER het op de laatste 5 ronden had laten aankomen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 13 september 2022 @ 16:59 |
Lag misschien ook aan de staat van Charles zijn banden. Stel dat die al bijna kapot waren dan is het logisch dat ze pitten. Misschien is dat ook een overweging geweest | |
SjonShitcoin | dinsdag 13 september 2022 @ 17:00 |
Al was Verstappen ergens in het middenveld beland, hoelang denk je dat hij daar zou blijven? Heb je het begin van de race gezien? | |
Maanvis | dinsdag 13 september 2022 @ 17:05 |
dat hadden ze de vorige 3 races ook al | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 13 september 2022 @ 17:07 |
Als dat zo is dan zegt dat toch genoeg over LEC's kansen later in de race? | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 17:13 |
Niet helemaal eens, in Zandvoort zat het gewoon dichter bij elkaar | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 13 september 2022 @ 17:13 |
Zandvoort was idd lekker spannend ![]() | |
Maanvis | dinsdag 13 september 2022 @ 17:16 |
qua kampioenschap bedoel ik | |
MoreDakka | dinsdag 13 september 2022 @ 17:17 |
Is dat zo? Voor de VSC was de uitslag eigenlijk ook al bekend. Verstappen won makkelijk en Leclerc was op weg naar plek 2. | |
Tijn | dinsdag 13 september 2022 @ 17:17 |
Desalniettemin hoeven ze na Hongarije niet meer te vechten voor het kampioenschap. In die zin is er weinig meer te winnen (of verliezen). Ik denk dat Ferrari al volledig de focus op 2023 heeft inmiddels. | |
Nizno | dinsdag 13 september 2022 @ 17:17 |
kampioenschappen maak je alleen kans op als je de individuele races in gaat. | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 17:18 |
Op die manier, dat is wel over ja maar de racewin zat er gewoon niet in en Leclerc hoefde ook niet voor Russell te vrezen. | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 17:21 |
Ferrari moet gewoon nog bikkelen om 2e te blijven bij de constructeurs, is ook heel belangrijk maar verwacht van geen enkel team nog veel upgrades want het geld is op ![]() | |
Maanvis | dinsdag 13 september 2022 @ 17:23 |
red bull krijgt toch nog een chassis wat 100kg lichtr is? | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 17:26 |
dat was het gerucht maar lijkt me niet meer nodig dus misschien is dat voor de auto van volgend jaar | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 13 september 2022 @ 17:46 |
Red Bull heeft volgens mij goed gewerkt om de budgetcap heen. Plus ze zijn bijna niet meer uitgevallen of met veel schade geëindigd. | |
tja77 | dinsdag 13 september 2022 @ 18:00 |
100kg. maar? Benieuwd of dat zoden aan de dijk zet…. | |
Tarado | dinsdag 13 september 2022 @ 18:00 |
ik zou ook eerder denken dat Mercedes dit jaar meer heeft uitgegeven maar een nieuw chassis is wel kostbaar | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 13 september 2022 @ 18:01 |
En nog heeft het niet heel veel uitgehaald ![]() | |
Rianne84 | dinsdag 13 september 2022 @ 19:19 |
xzaz | dinsdag 13 september 2022 @ 20:09 |
@Heph844 weet dit | |
Adames | dinsdag 13 september 2022 @ 20:15 |
De rb17 heeft volgens mij hoge ontwikkelingskosten gehad ja | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 13 september 2022 @ 20:29 |
Ik denk dat Newey al een dijk van een ontwerp heeft neergezet, en dat uiteraard gaat gebruiken voor volgend jaar. Die man is echt een genie. | |
Peterselieman | dinsdag 13 september 2022 @ 20:31 |
Ze zijn nu bezig met de ontwikkeling van de RB17. Die zal over enkele jaren wel op straat te vinden zijn. Bedoelde je de RB16B of de RB18? | |
Nattekat | dinsdag 13 september 2022 @ 20:31 |
Als RB maar niet weer zo gaat domineren dat zelfs Mercedes 2014 close lijkt. | |
Adames | dinsdag 13 september 2022 @ 20:55 |
Ik bedoel de rb17, een auto die ontwikkeld is als formule1 auto, maar als liefhebbersauto in de markt is gezet. Onder die noemer kon je alvast wat voorwerk doen voor de rb18 zonder de budgetcap te raken. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 september 2022 @ 22:55 |
Wow....je hebt een keer gelijk....ben er stil van.... Oh, nee. Toch niet. ![]() Denk dat ook dat niet had uitgemaakt. Max was gewoon te snel. | |
Rode_Wijn | dinsdag 13 september 2022 @ 23:24 |
Mager 5je | |
Rode_Wijn | dinsdag 13 september 2022 @ 23:25 |
Toto gaat dan aan wat touwtjes trekken geen zorgen | |
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 00:08 |
Zo dominant als het lijkt is RB dit jaar niet, hooguit op enkele circuits, terwijl het op bijvoorbeeld Zandvoort echt dicht bij elkaar zat | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 14 september 2022 @ 07:45 |
Ik snap dat gezeur ook niet, eerlijk gezegd. We hebben dit seizoen nu 2 of 3 races gehad waar het kort na de start al duidelijk was wie er ging winnen. Ja, in punten is het een dominant seizoen voor Verstappen, maar dat is niet omdat zijn auto elke week een easy pole scoort en vervolgens in de verte verdwijnt. Ik snap dat men vorig jaar wat verwend is, maar het lijkt erop dat we de seizoenen daarvoor al weer vergeten zijn ofzo. Nieuwe reglementen op autoconcept moeten nog even indalen, volgend jaar hebben de teams het echt wel beter voor elkaar allemaal. | |
Nattekat | woensdag 14 september 2022 @ 09:24 |
Als je op circuits van Zandvoort tot Monza ongeacht strategie kan winnen, dan ben je dominant in mijn ogen. Zandvoort was iets closer, maar de twee races eromheen waren een absolute vernedering voor de rest. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 14 september 2022 @ 09:42 |
Wel mee eens. Max had zowat het hele veld kunnen lappen in Spa. | |
Red_85 | woensdag 14 september 2022 @ 09:45 |
oewww ![]() | |
Red_85 | woensdag 14 september 2022 @ 09:50 |
Dude... Ferrari heeft 4 overwinningen van de 16 races tot nu toe. Als enige team naast RBR wat een winning streak had van 6 en 5. En bij een aantal races zelfs nog ingehouden ook om slijtage op onderdelen te voorkomen. Als dat geen totale dominantie meer is... | |
Maanvis | woensdag 14 september 2022 @ 10:03 |
nyck / albon heeft echt wel een super vrolijk persmeisje | |
vosss | woensdag 14 september 2022 @ 10:08 |
Zou raken ![]() | |
Monolith | woensdag 14 september 2022 @ 10:20 |
Het ging om de auto an sich. We hadden een Mercedestijdperk met twee coureurs die consequent minimaal een halve seconde voor de rest kwalificeerden. Dat is bij RB zeker niet het geval. Vanuit het resultaat bekeken is RB dit seizoen superieur, maar het feit dat het 4-12 staat qua overwinningen en niet gewoon 8-8 is volledig toe te schrijven aan strategische blunders bij Ferrari en rijdersfouten. | |
Dauthi | woensdag 14 september 2022 @ 10:25 |
Wanneer Ferrari de auto zou afstellen op bandenslijtage, zou het gat gigantisch zijn. | |
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 10:29 |
Als de Ferrari betrouwbaar was geweest, was de titelstrijd veel spannender geweest. Daarnaast had Ferrari dan nog meer door kunnen ontwikkelen En afstellen op bandenslijtage kost in de kwali een fractie, maar levert een veel betere raceauto op. | |
daNpy | woensdag 14 september 2022 @ 10:30 |
Hoeveel 1-2's zitten daarbij? Elke race een pole? En daarnaast ga je wel erg makkelijk voorbij het feit dat RBR ook meer dan 1x heeft gewonnen omdat Ferrari/ de coureurs gewoon fouten maakten. Zo dominant als de Mercedes was, is de RBR echt niet imo. Ze zijn ook meermaals uitgevallen, iets wat bij Mercedes zelden voorkwam in meerdere seizoenen. | |
daNpy | woensdag 14 september 2022 @ 10:30 |
Als ze minder fouten maakten, was er geen sprake van "dominantie" bij Red Bull. | |
Dauthi | woensdag 14 september 2022 @ 10:32 |
Het zal Ferrari een paar tienden per ronde kosten wanneer ze voor bandenslijtage zouden gaan. Doen ze helemaal niet meer mee. | |
Nattekat | woensdag 14 september 2022 @ 10:36 |
Kijken wij hetzelfde seizoen? Sinds Silverstone is RB overduidelijk de snelste auto, Ferrari is ondertussen amper meer het tweede team te noemen. Daar kan je niet omheen draaien, het is wat het is. Zelfs zonder strategische blunders en dergelijke had Verstappen dit kampioenschap nu dik naar zich toe getrokken. | |
daNpy | woensdag 14 september 2022 @ 10:36 |
Nu moeten ze vaker pitten, á 20-25 seconden per keer ((V)SC uitgezonderd). Dat moet je dan met die paar tienden ook goed gaan rijden. | |
Predator40 | woensdag 14 september 2022 @ 10:40 |
heeft hij al gedaan toch ...... | |
Rode_Wijn | woensdag 14 september 2022 @ 10:47 |
Zeker. En dat blijft 'ie doen | |
Monolith | woensdag 14 september 2022 @ 10:50 |
In Hongarije won Ferrari anders gewoon en hoeveel poles heeft die overduidelijk snelste auto sinds Silverstone gepakt? Daarbij, met 'na Silverstone' sla je de eerste 10 van de 16 verreden races over. Ik ben het met je eens dat het seizoen zich naar Red Bull toe lijkt te ontwikkelen hoor (of nou ja, naar Verstappen), maar dat het niet veel closer is heeft vooral met andere teams te maken en veel minder met het feit dat Red Bull al 16 races lang de dominante auto zou hebben. | |
DjVero | woensdag 14 september 2022 @ 10:53 |
Vind ik wel; ze hebben echt wel grote stappen gemaakt. Bij aanvang van het seizoen waren ze overduidelijk het derde, vierde team. Nu zijn ze in principe het derde team en op sommige banen het tweede. Op Zandvoort bijv. deden ze duidelijk mee. Hoe meer, hoe beter ![]() Ik vraag me alleen wel af hoeveel van het ontwikkelingsbudget al opgebruikt is. | |
Dauthi | woensdag 14 september 2022 @ 10:54 |
Hongarije? Ferrari gewonnen? ![]() Ze stonden niet eens op het podium ![]() | |
Dauthi | woensdag 14 september 2022 @ 10:55 |
Blijft gelijk. Of je verliest 20 a 25 op racepace, of je verliest het door pitstops. | |
DjVero | woensdag 14 september 2022 @ 10:55 |
Het draait niet om de zaterdag, hea. Op zondag is Red Bull, of nou ja Max, gewoon oppermachtig dan ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 14 september 2022 @ 10:56 |
Hij kijkt nog het seizoen 2018 toen Vettel nog voor een wk streed | |
Monolith | woensdag 14 september 2022 @ 10:58 |
Eh sorry, Oostenrijk ![]() | |
Monolith | woensdag 14 september 2022 @ 10:58 |
Precies mijn punt. | |
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 10:58 |
Mwah, het is net wat anders: paar tienden winnen op zaterdag -> lagere racepace, tijd verliezen op zaterdag -> hogere racepace en mogelijk minder stops. Dat lijkt echt de afweging van dit seizoen te zijn en daarom doet die Benz het ook verrassend goed op de zondagen. | |
Red_85 | woensdag 14 september 2022 @ 11:14 |
Nee. Gewoonweg nee. Max is vaak veel te snel in zijn RBR voor de rest van het veld. Ferrari heeft fouten gemaakt, maar Max is een veel groter aandeel met zijn bakkie. | |
Monolith | woensdag 14 september 2022 @ 11:15 |
Ik hoor vooral nee, geen argumenten. | |
Nattekat | woensdag 14 september 2022 @ 11:24 |
Ok, ik ga een seizoen opzetten waar alle Ferrari + Leclerc faals uit zijn geknipt, betrouwbaarheid houden we wel aan, want onderdeel van de sport. Uitgangspositie: Verstappen 335 Leclerc 219 Leclerc crasht niet in Imola Verstappen 335 Leclerrc 229 Leclerc wint Monaco gewoon Verstappen 332 Leclerc 242 Leclerc krijgt softs in Silverstone Verstappen 332 Leclerc 248 (ik ben erg vriendelijk met een P2 hier, want dat is geen zekerheidje) Leclerc faalt niet in Frankrijk Verstappen 332 Leclerc 266 (die had nooit gewonnen) Leclerc krijgt geen harde banden in Hongarije Verstappen 332 Leclerc 276 (ja, ook zonder harde banden was ie ingehaald) Dit verschil is zo gigantisch dat ik zelfs de twijfelgevallen van Frankrijk en Hongarije nog naar Leclerc kan trekken. Dan kom je uit op 318 - 290. Leclerc was leider in het kampioenschap geweest tot Spa, wat toch wel weer een prachtig bruggetje geeft naar hoe Vettel ervoor stond een aantal jaar geleden in wat door velen toch een dominant Mercedes jaar genoemd wordt. | |
daNpy | woensdag 14 september 2022 @ 11:24 |
Wat is nou je punt? Dat het aan Max ligt? Want die andere kluns staat de helft van de tijd niet op het podium. Zo goed is die RBR dus niet dat elke Bottas daarmee op het podium komt. | |
Rode_Wijn | woensdag 14 september 2022 @ 11:35 |
Ferrari heeft in principe allround de snelste (en mooiste) auto maar het onderhoud en de strategie hebben ze via een overheidsaanbestedingen ingekocht | |
Rode_Wijn | woensdag 14 september 2022 @ 11:37 |
Precies. Dat Max staat waar hij staat ligt voor het belangrijkste deel gewoon aan zijn talent. | |
Dauthi | woensdag 14 september 2022 @ 11:40 |
Mercedes lijkt me wel het slechtste voorbeeld om je argument kracht bij te zetten. Die hebben al het hele jaar geen idee wanneer, waarom, en hoe de auto werkt, met welke afstelling en onder welke omstandigheden. Ze waren er na Spa eindelijk achter dan hun auto eigenlijk een jaren 80 sideskirt groundeffect auto is. En je mwha het zit niet iets anders, is wat ik zeg in je eigen woorden. | |
Red_85 | woensdag 14 september 2022 @ 11:40 |
Wat is je punt, ik zie vooral totale onzin en vraag me af in welke werkelijkheid je zit. | |
Red_85 | woensdag 14 september 2022 @ 11:41 |
Dit. Het complete package Max+RBR is dit seizoen gewoon dominant. De analyse van @Nattekat zegt genoeg. | |
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 11:45 |
Ik denk dat Mercedes de auto beter begrijpt dan dat iedereen denkt. Ze gaan erg goed op circuits met hoge neerwaartse druk, maar minder goed op circuits waar de neerwaartse druk minder is. Omdat ze dat weten, stellen ze de auto's af voor de race om zo de schade zoveel mogelijk te beperken. Ze kennen ondertussen de nadelen van de auto en pas volgend jaar kunnen ze er echt iets tegen doen. Tot die tijd is het behelpen. Op Singapore zullen ze er weer gewoon bij zitten, terwijl ze op de resterende circuits weer wat meer toe moeten geven. | |
daNpy | woensdag 14 september 2022 @ 11:48 |
Ah oke, ik vind de argumenten allemaal aan het verwateren wat er nou bedoelt wordt dus vandaar dat ik het ff vroeg ![]() | |
Tarado | woensdag 14 september 2022 @ 11:51 |
dat vraag ik me dus af omdat ze daar weer een rijhoogte probleem gaan hebben, ik zie in Singapore zelfs Perez P2 pakken. | |
daNpy | woensdag 14 september 2022 @ 11:51 |
Wie vallen er allemaal uit? | |
Tarado | woensdag 14 september 2022 @ 11:53 |
![]() | |
daNpy | woensdag 14 september 2022 @ 11:54 |
Was een grapje, hij kan er prima een keer bij zitten idd, aan de auto ligt het niet. | |
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 11:55 |
Ah ja, rijhoogte had ik nog niet aan gedacht voor Singapore | |
Tarado | woensdag 14 september 2022 @ 12:05 |
en is op stratencircuits sowieso wel aardig, tenminste volgens mij heeft hij op stratencircuits z'n beste resultaten gehaald | |
Knurft-Zork3 | woensdag 14 september 2022 @ 12:26 |
Jamaar, jamaar, de auto is helemaal gebouwd om Max!!! Alle tekst op de stuurtjes is in het Nederlands en de navigatie ook!!! | |
ChevyCaprice | woensdag 14 september 2022 @ 12:27 |
Ja met de pre-updated auto. In deze Verstappenauto vindt hij al weken geen vertrouwen en dat waren normale circuits. Geen vertrouwen hebben op een stratencircuit is killing voor je pace. | |
Tarado | woensdag 14 september 2022 @ 12:42 |
dat hij de pace van Verstappen niet heeft ligt toch echt wel aan hemzelf maar ik denk dat het op een stratencircuit wat dichter bij elkaar gaat zitten omdat de bochten wat meer stop en go zijn | |
Dauthi | woensdag 14 september 2022 @ 12:45 |
Volgens Mercedes hun eigen woorden hebben ze geen flauw idee. Op singapore zullen ze er bij moeten zitten, anders is het nog veel erger gesteld dan ze zelf hebben gecommuniceerd. | |
Peterselieman | woensdag 14 september 2022 @ 12:48 |
Alsof je Mercedes op hun blauwe ogen moet geloven | |
Nattekat | woensdag 14 september 2022 @ 12:49 |
Ik vind Mercedes heel moeilijk in te schatten, het hele seizoen eigenlijk al. Van Ferrari is duidelijk dat ze een belachelijk slechte vloer hebben, en dus moeten compenseren met aero, maar Mercedes stuitert alle kanten op. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 14 september 2022 @ 14:26 |
Letterlijk wel. Die zijn ook al bezig met volgend jaar. Net als de rest van het veld. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 14 september 2022 @ 14:30 |
Ga hier grotendeels wel in mee, ware het niet dat de 2 keer dat LEC betrouwbaarheidsproblemen had hij 1e lag, terwijl dat voor Verstappen een P2 was. | |
Nattekat | woensdag 14 september 2022 @ 14:33 |
Dat kan je eigenlijk al als gecompenseerd zien doordat ik Hongarije en Frankrijk hem op 1 zette, terwijl het wel heel erg tegen de lijn der verwachting lag. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 14 september 2022 @ 14:54 |
Hongarije denk ik wel, omdat LEC nog naar softs had gemoeten en dat bij Sainz ook niet geweldig werkte. Maar Frankrijk weet ik niet. VER had de undercut laten werken, maar zo groot was het verschil daar niet. | |
Nattekat | woensdag 14 september 2022 @ 15:32 |
Baanpositie is in Frankrijk best belangrijk, zeker als je bedenkt dat die RB veel harder ging op de rechte stukken. | |
Peterselieman | donderdag 15 september 2022 @ 19:33 |
Nog eentje dan: | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 15 september 2022 @ 20:00 |
Die stemmen zijn best spot-on, in de meeste gevallen ![]() | |
exile79 | donderdag 15 september 2022 @ 20:13 |
Maardan krijgt Max er nog 50 punten bij vanwege twee uitvalbeurten? | |
opgebaarde | donderdag 15 september 2022 @ 20:27 |
En toch denken wij dat de RBR niet per se de snelste auto is. Zo'n staatje helpt niet. Zo zie je wel dat cijfers een vertekenend beeld kan geven | |
DjVero | vrijdag 16 september 2022 @ 09:55 |
Dat is de Red Bull an sich ook niet. Kijk naar hoe ondermaats Perez ermee presteert; of misschien wel gemiddeld, geen idee. Het is de combi Max én Red Bull. | |
nils7 | vrijdag 16 september 2022 @ 09:57 |
Dat was ook een pseudo strijd want Lewis werd volgens mij in Mexico al WK toen. de twee races er na waren voor spek en bonen | |
Tarado | vrijdag 16 september 2022 @ 09:59 |
Het was niet altijd de snelste auto maar na de zomerstop lijkt me dat toch wel, voor de zomerstop was het wat circuit gerelateerd en had je ook nog het verschil kwalificatie - race. | |
Tarado | vrijdag 16 september 2022 @ 10:01 |
Als er een coureur is die eruit haalt wat erin zit dan is dat de maatstaf, dat een andere coureur dat niet kan ligt aan die coureur niet aan de auto. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 september 2022 @ 10:25 |
Over een ronde is de RBR niet altijd de snelste, kwalificaties dus, op race pace meestal wel met als caveat "in de handen van Max". [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2022 10:25:42 ] | |
Nattekat | vrijdag 16 september 2022 @ 10:54 |
Echt identiek aan dit jaar, maar dan zonder Ferrari geclown in de eerste helft van het seizoen. Verstappen had altijd het kampioenschap dit jaar voor Abu Dhabi veiliggesteld met hoe snel die auto momenteel is, Ferrari zorgde er gewoon voor dat de verwachtingen snel vernietigd werden. | |
SjonShitcoin | vrijdag 16 september 2022 @ 15:00 |
![]() | |
Tarado | vrijdag 16 september 2022 @ 15:06 |
Tijn | vrijdag 16 september 2022 @ 15:09 |
Ik zou juist zeggen dat het andersom is: de pace van de 2e rijder zegt iets over de kwaliteit van de auto. De pace van de 1e rijder zegt iets over de kwaliteit van de coureur. | |
Tarado | vrijdag 16 september 2022 @ 15:20 |
Het zegt uiteraard wat over de kwaliteit van de eerste coureur maar die zet de standaard neer en niet die 2e. Ik denk niet dat er veel andere coureurs zijn die sneller zouden zijn in deze auto dan Verstappen maar dat zullen we nooit weten. We weten wel dat Perez het niet is. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 16 september 2022 @ 15:38 |
Max is een klasse apart, die rijdt een paar rondjes in een auto en weet dan precies wat ie wel en niet kan. | |
Evenstar | vrijdag 16 september 2022 @ 15:50 |
Denk dat Max ook uniek is (vergeleken met de huidige coureurs) in dat hij goed kan communiceren richting zijn engineers. Hij kan, volgens mij, wat hij voelt dusdanig goed omschrijven dat zijn team er ook echt iets mee kan. Heel veel coureurs kunnen dat tegenwoordig niet meer. Lewis is ook altijd als een kip zonder kop als dingen niet precies gaan zoals ze moeten gaan of als de auto net iets anders aanvoelt. De vorige die dit echt goed kon was Schumacher. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 16 september 2022 @ 15:52 |
Helemaal mee eens ![]() |