Verstappen was gewoon veel sneller. Als hij had gepit onder VSC dan was het voor nieuwe mediums geweest. Daarmee had hij LEC op oude softs binnen no-time binnen gehengeld, en niet met 3 of 4 tienden per ronde. Daar ben ik van overtuigd. Tegen het einde van de race had Verstappen dan mogelijk opnieuw moeten stoppen, dat weet je nooit. Maar aangezien LEC sowieso nog had moeten stoppen had hij dan waarschijnlijk vrij royaal aan de leiding gelegen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 15:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jij bent wel heel zeker van je zaak.
Lag misschien ook aan de staat van Charles zijn banden. Stel dat die al bijna kapot waren dan is het logisch dat ze pitten. Misschien is dat ook een overweging geweestquote:Op dinsdag 13 september 2022 16:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Verstappen was gewoon veel sneller. Als hij had gepit onder VSC dan was het voor nieuwe mediums geweest. Daarmee had hij LEC op oude softs binnen no-time binnen gehengeld, en niet met 3 of 4 tienden per ronde. Daar ben ik van overtuigd. Tegen het einde van de race had Verstappen dan mogelijk opnieuw moeten stoppen, dat weet je nooit. Maar aangezien LEC sowieso nog had moeten stoppen had hij dan waarschijnlijk vrij royaal aan de leiding gelegen.
De enige optie die niet tot een overwinning van Verstappen had geleid was:
VER pit onder VSC
VER haalt LEC bij, maar voordat hij hem in kan halen pit LEC
LEC is vervolgens iets sneller dan VER en komt binnen diens pit window
VER pit voor softs tegen het einde en haalt LEC bij
Voordat VER LEC kan inhalen parkeert RIC zijn auto waarna de race niet meer wordt hervat.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat VER het op de laatste 5 ronden had laten aankomen.
Al was Verstappen ergens in het middenveld beland, hoelang denk je dat hij daar zou blijven? Heb je het begin van de race gezien?quote:Op dinsdag 13 september 2022 02:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max kreeg opposite Charles te horen.
dat hadden ze de vorige 3 races ook alquote:Op dinsdag 13 september 2022 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat ze ook niets te verliezen hadden.
Als dat zo is dan zegt dat toch genoeg over LEC's kansen later in de race?quote:Op dinsdag 13 september 2022 16:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lag misschien ook aan de staat van Charles zijn banden. Stel dat die al bijna kapot waren dan is het logisch dat ze pitten. Misschien is dat ook een overweging geweest
Niet helemaal eens, in Zandvoort zat het gewoon dichter bij elkaarquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat hadden ze de vorige 3 races ook al
Zandvoort was idd lekker spannendquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens, in Zandvoort zat het gewoon dichter bij elkaar
qua kampioenschap bedoel ikquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens, in Zandvoort zat het gewoon dichter bij elkaar
Is dat zo? Voor de VSC was de uitslag eigenlijk ook al bekend. Verstappen won makkelijk en Leclerc was op weg naar plek 2.quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zandvoort was idd lekker spannend
Desalniettemin hoeven ze na Hongarije niet meer te vechten voor het kampioenschap. In die zin is er weinig meer te winnen (of verliezen). Ik denk dat Ferrari al volledig de focus op 2023 heeft inmiddels.quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens, in Zandvoort zat het gewoon dichter bij elkaar
kampioenschappen maak je alleen kans op als je de individuele races in gaat.quote:
Op die manier, dat is wel over ja maar de racewin zat er gewoon niet in en Leclerc hoefde ook niet voor Russell te vrezen.quote:
Ferrari moet gewoon nog bikkelen om 2e te blijven bij de constructeurs, is ook heel belangrijk maar verwacht van geen enkel team nog veel upgrades want het geld is opquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Desalniettemin hoeven ze na Hongarije niet meer te vechten voor het kampioenschap. In die zin is er weinig meer te winnen (of verliezen). Ik denk dat Ferrari al volledig de focus op 2023 heeft inmiddels.
red bull krijgt toch nog een chassis wat 100kg lichtr is?quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ferrari moet gewoon nog bikkelen om 2e te blijven bij de constructeurs, is ook heel belangrijk maar verwacht van geen enkel team nog veel upgrades want het geld is op
dat was het gerucht maar lijkt me niet meer nodig dus misschien is dat voor de auto van volgend jaarquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
red bull krijgt toch nog een chassis wat 100kg lichtr is?
Red Bull heeft volgens mij goed gewerkt om de budgetcap heen. Plus ze zijn bijna niet meer uitgevallen of met veel schade geëindigd.quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was het gerucht maar lijkt me niet meer nodig dus misschien is dat voor de auto van volgend jaar
100kg. maar? Benieuwd of dat zoden aan de dijk zet….quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
red bull krijgt toch nog een chassis wat 100kg lichtr is?
ik zou ook eerder denken dat Mercedes dit jaar meer heeft uitgegeven maar een nieuw chassis is wel kostbaarquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:46 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Red Bull heeft volgens mij goed gewerkt om de budgetcap heen. Plus ze zijn bijna niet meer uitgevallen of met veel schade geëindigd.
En nog heeft het niet heel veel uitgehaaldquote:Op dinsdag 13 september 2022 18:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zou ook eerder denken dat Mercedes dit jaar meer heeft uitgegeven maar een nieuw chassis is wel kostbaar
@Heph844 weet ditquote:Op dinsdag 13 september 2022 18:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
100kg. maar? Benieuwd of dat zoden aan de dijk zet….
De rb17 heeft volgens mij hoge ontwikkelingskosten gehad jaquote:Op dinsdag 13 september 2022 17:46 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Red Bull heeft volgens mij goed gewerkt om de budgetcap heen. Plus ze zijn bijna niet meer uitgevallen of met veel schade geëindigd.
Ik denk dat Newey al een dijk van een ontwerp heeft neergezet, en dat uiteraard gaat gebruiken voor volgend jaar. Die man is echt een genie.quote:Op dinsdag 13 september 2022 20:15 schreef Adames het volgende:
[..]
De rb17 heeft volgens mij hoge ontwikkelingskosten gehad ja
Ze zijn nu bezig met de ontwikkeling van de RB17. Die zal over enkele jaren wel op straat te vinden zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2022 20:15 schreef Adames het volgende:
[..]
De rb17 heeft volgens mij hoge ontwikkelingskosten gehad ja
Ik bedoel de rb17, een auto die ontwikkeld is als formule1 auto, maar als liefhebbersauto in de markt is gezet.quote:Op dinsdag 13 september 2022 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn nu bezig met de ontwikkeling van de RB17. Die zal over enkele jaren wel op straat te vinden zijn.
Bedoelde je de RB16B of de RB18?
Wow....je hebt een keer gelijk....ben er stil van....quote:Op dinsdag 13 september 2022 02:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max kreeg opposite Charles te horen.
Toto gaat dan aan wat touwtjes trekken geen zorgenquote:Op dinsdag 13 september 2022 20:31 schreef Nattekat het volgende:
Als RB maar niet weer zo gaat domineren dat zelfs Mercedes 2014 close lijkt.
Zo dominant als het lijkt is RB dit jaar niet, hooguit op enkele circuits, terwijl het op bijvoorbeeld Zandvoort echt dicht bij elkaar zatquote:Op dinsdag 13 september 2022 20:31 schreef Nattekat het volgende:
Als RB maar niet weer zo gaat domineren dat zelfs Mercedes 2014 close lijkt.
Ik snap dat gezeur ook niet, eerlijk gezegd. We hebben dit seizoen nu 2 of 3 races gehad waar het kort na de start al duidelijk was wie er ging winnen. Ja, in punten is het een dominant seizoen voor Verstappen, maar dat is niet omdat zijn auto elke week een easy pole scoort en vervolgens in de verte verdwijnt.quote:Op woensdag 14 september 2022 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo dominant als het lijkt is RB dit jaar niet, hooguit op enkele circuits, terwijl het op bijvoorbeeld Zandvoort echt dicht bij elkaar zat
Als je op circuits van Zandvoort tot Monza ongeacht strategie kan winnen, dan ben je dominant in mijn ogen. Zandvoort was iets closer, maar de twee races eromheen waren een absolute vernedering voor de rest.quote:Op woensdag 14 september 2022 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo dominant als het lijkt is RB dit jaar niet, hooguit op enkele circuits, terwijl het op bijvoorbeeld Zandvoort echt dicht bij elkaar zat
Wel mee eens. Max had zowat het hele veld kunnen lappen in Spa.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je op circuits van Zandvoort tot Monza ongeacht strategie kan winnen, dan ben je dominant in mijn ogen. Zandvoort was iets closer, maar de twee races eromheen waren een absolute vernedering voor de rest.
oewwwquote:
Dude...quote:Op woensdag 14 september 2022 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo dominant als het lijkt is RB dit jaar niet, hooguit op enkele circuits, terwijl het op bijvoorbeeld Zandvoort echt dicht bij elkaar zat
Het ging om de auto an sich. We hadden een Mercedestijdperk met twee coureurs die consequent minimaal een halve seconde voor de rest kwalificeerden. Dat is bij RB zeker niet het geval.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude...
Ferrari heeft 4 overwinningen van de 16 races tot nu toe. Als enige team naast RBR wat een winning streak had van 6 en 5.
En bij een aantal races zelfs nog ingehouden ook om slijtage op onderdelen te voorkomen. Als dat geen totale dominantie meer is...
Wanneer Ferrari de auto zou afstellen op bandenslijtage, zou het gat gigantisch zijn.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging om de auto an sich. We hadden een Mercedestijdperk met twee coureurs die consequent minimaal een halve seconde voor de rest kwalificeerden. Dat is bij RB zeker niet het geval.
Vanuit het resultaat bekeken is RB dit seizoen superieur, maar het feit dat het 4-12 staat qua overwinningen en niet gewoon 8-8 is volledig toe te schrijven aan strategische blunders bij Ferrari en rijdersfouten.
Als de Ferrari betrouwbaar was geweest, was de titelstrijd veel spannender geweest. Daarnaast had Ferrari dan nog meer door kunnen ontwikkelenquote:Op woensdag 14 september 2022 10:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wanneer Ferrari de auto zou afstellen op bandenslijtage, zou het gat gigantisch zijn.
Hoeveel 1-2's zitten daarbij? Elke race een pole?quote:Op woensdag 14 september 2022 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude...
Ferrari heeft 4 overwinningen van de 16 races tot nu toe. Als enige team naast RBR wat een winning streak had van 6 en 5.
En bij een aantal races zelfs nog ingehouden ook om slijtage op onderdelen te voorkomen. Als dat geen totale dominantie meer is...
Als ze minder fouten maakten, was er geen sprake van "dominantie" bij Red Bull.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wanneer Ferrari de auto zou afstellen op bandenslijtage, zou het gat gigantisch zijn.
Het zal Ferrari een paar tienden per ronde kosten wanneer ze voor bandenslijtage zouden gaan.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als de Ferrari betrouwbaar was geweest, was de titelstrijd veel spannender geweest. Daarnaast had Ferrari dan nog meer door kunnen ontwikkelen
En afstellen op bandenslijtage kost in de kwali een fractie, maar levert een veel betere raceauto op.
Kijken wij hetzelfde seizoen? Sinds Silverstone is RB overduidelijk de snelste auto, Ferrari is ondertussen amper meer het tweede team te noemen. Daar kan je niet omheen draaien, het is wat het is. Zelfs zonder strategische blunders en dergelijke had Verstappen dit kampioenschap nu dik naar zich toe getrokken.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging om de auto an sich. We hadden een Mercedestijdperk met twee coureurs die consequent minimaal een halve seconde voor de rest kwalificeerden. Dat is bij RB zeker niet het geval.
Vanuit het resultaat bekeken is RB dit seizoen superieur, maar het feit dat het 4-12 staat qua overwinningen en niet gewoon 8-8 is volledig toe te schrijven aan strategische blunders bij Ferrari en rijdersfouten.
Nu moeten ze vaker pitten, á 20-25 seconden per keer ((V)SC uitgezonderd). Dat moet je dan met die paar tienden ook goed gaan rijden.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het zal Ferrari een paar tienden per ronde kosten wanneer ze voor bandenslijtage zouden gaan.
Doen ze helemaal niet meer mee.
heeft hij al gedaan toch ......quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Toto gaat dan aan wat touwtjes trekken geen zorgen
Zeker. En dat blijft 'ie doenquote:Op woensdag 14 september 2022 10:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heeft hij al gedaan toch ......
In Hongarije won Ferrari anders gewoon en hoeveel poles heeft die overduidelijk snelste auto sinds Silverstone gepakt? Daarbij, met 'na Silverstone' sla je de eerste 10 van de 16 verreden races over. Ik ben het met je eens dat het seizoen zich naar Red Bull toe lijkt te ontwikkelen hoor (of nou ja, naar Verstappen), maar dat het niet veel closer is heeft vooral met andere teams te maken en veel minder met het feit dat Red Bull al 16 races lang de dominante auto zou hebben.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijken wij hetzelfde seizoen? Sinds Silverstone is RB overduidelijk de snelste auto, Ferrari is ondertussen amper meer het tweede team te noemen. Daar kan je niet omheen draaien, het is wat het is. Zelfs zonder strategische blunders en dergelijke had Verstappen dit kampioenschap nu dik naar zich toe getrokken.
Vind ik wel; ze hebben echt wel grote stappen gemaakt. Bij aanvang van het seizoen waren ze overduidelijk het derde, vierde team. Nu zijn ze in principe het derde team en op sommige banen het tweede. Op Zandvoort bijv. deden ze duidelijk mee. Hoe meer, hoe beterquote:Op dinsdag 13 september 2022 18:01 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En nog heeft het niet heel veel uitgehaald
Hongarije? Ferrari gewonnen?quote:Op woensdag 14 september 2022 10:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Hongarije won Ferrari anders gewoon en hoeveel poles heeft die overduidelijk snelste auto sinds Silverstone gepakt? Daarbij, met 'na Silverstone' sla je de eerste 10 van de 16 verreden races over. Ik ben het met je eens dat het seizoen zich naar Red Bull toe lijkt te ontwikkelen hoor (of nou ja, naar Verstappen), maar dat het niet veel closer is heeft vooral met andere teams te maken en veel minder met het feit dat Red Bull al 16 races lang de dominante auto zou hebben.
Blijft gelijk. Of je verliest 20 a 25 op racepace, of je verliest het door pitstops.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nu moeten ze vaker pitten, á 20-25 seconden per keer ((V)SC uitgezonderd). Dat moet je dan met die paar tienden ook goed gaan rijden.
Het draait niet om de zaterdag, hea. Op zondag is Red Bull, of nou ja Max, gewoon oppermachtig danquote:Op woensdag 14 september 2022 10:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Hongarije won Ferrari anders gewoon en hoeveel poles heeft die overduidelijk snelste auto sinds Silverstone gepakt? Daarbij, met 'na Silverstone' sla je de eerste 10 van de 16 verreden races over. Ik ben het met je eens dat het seizoen zich naar Red Bull toe lijkt te ontwikkelen hoor (of nou ja, naar Verstappen), maar dat het niet veel closer is heeft vooral met andere teams te maken en veel minder met het feit dat Red Bull al 16 races lang de dominante auto zou hebben.
Hij kijkt nog het seizoen 2018 toen Vettel nog voor een wk streedquote:Op woensdag 14 september 2022 10:54 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hongarije? Ferrari gewonnen?![]()
Ze stonden niet eens op het podium
Eh sorry, Oostenrijkquote:Op woensdag 14 september 2022 10:54 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hongarije? Ferrari gewonnen?![]()
Ze stonden niet eens op het podium
Precies mijn punt.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Het draait niet om de zaterdag, hea. Op zondag is Red Bull, of nou ja Max, gewoon oppermachtig dan
Mwah, het is net wat anders: paar tienden winnen op zaterdag -> lagere racepace, tijd verliezen op zaterdag -> hogere racepace en mogelijk minder stops.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:55 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Blijft gelijk. Of je verliest 20 a 25 op racepace, of je verliest het door pitstops.
Nee.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ging om de auto an sich. We hadden een Mercedestijdperk met twee coureurs die consequent minimaal een halve seconde voor de rest kwalificeerden. Dat is bij RB zeker niet het geval.
Vanuit het resultaat bekeken is RB dit seizoen superieur, maar het feit dat het 4-12 staat qua overwinningen en niet gewoon 8-8 is volledig toe te schrijven aan strategische blunders bij Ferrari en rijdersfouten.
Ik hoor vooral nee, geen argumenten.quote:Op woensdag 14 september 2022 11:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Gewoonweg nee. Max is vaak veel te snel in zijn RBR voor de rest van het veld. Ferrari heeft fouten gemaakt, maar Max is een veel groter aandeel met zijn bakkie.
Ok, ik ga een seizoen opzetten waar alle Ferrari + Leclerc faals uit zijn geknipt, betrouwbaarheid houden we wel aan, want onderdeel van de sport.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Hongarije won Ferrari anders gewoon en hoeveel poles heeft die overduidelijk snelste auto sinds Silverstone gepakt? Daarbij, met 'na Silverstone' sla je de eerste 10 van de 16 verreden races over. Ik ben het met je eens dat het seizoen zich naar Red Bull toe lijkt te ontwikkelen hoor (of nou ja, naar Verstappen), maar dat het niet veel closer is heeft vooral met andere teams te maken en veel minder met het feit dat Red Bull al 16 races lang de dominante auto zou hebben.
Wat is nou je punt?quote:Op woensdag 14 september 2022 11:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Gewoonweg nee. Max is vaak veel te snel in zijn RBR voor de rest van het veld. Ferrari heeft fouten gemaakt, maar Max is een veel groter aandeel met zijn bakkie.
Precies. Dat Max staat waar hij staat ligt voor het belangrijkste deel gewoon aan zijn talent.quote:Op woensdag 14 september 2022 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is nou je punt?
Dat het aan Max ligt? Want die andere kluns staat de helft van de tijd niet op het podium. Zo goed is die RBR dus niet dat elke Bottas daarmee op het podium komt.
Mercedes lijkt me wel het slechtste voorbeeld om je argument kracht bij te zetten. Die hebben al het hele jaar geen idee wanneer, waarom, en hoe de auto werkt, met welke afstelling en onder welke omstandigheden.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mwah, het is net wat anders: paar tienden winnen op zaterdag -> lagere racepace, tijd verliezen op zaterdag -> hogere racepace en mogelijk minder stops.
Dat lijkt echt de afweging van dit seizoen te zijn en daarom doet die Benz het ook verrassend goed op de zondagen.
Wat is je punt, ik zie vooral totale onzin en vraag me af in welke werkelijkheid je zit.quote:Op woensdag 14 september 2022 11:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik hoor vooral nee, geen argumenten.
Dit.quote:Op woensdag 14 september 2022 11:37 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Precies. Dat Max staat waar hij staat ligt voor het belangrijkste deel gewoon aan zijn talent.
Ik denk dat Mercedes de auto beter begrijpt dan dat iedereen denkt. Ze gaan erg goed op circuits met hoge neerwaartse druk, maar minder goed op circuits waar de neerwaartse druk minder is. Omdat ze dat weten, stellen ze de auto's af voor de race om zo de schade zoveel mogelijk te beperken.quote:Op woensdag 14 september 2022 11:40 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Mercedes lijkt me wel het slechtste voorbeeld om je argument kracht bij te zetten. Die hebben al het hele jaar geen idee wanneer, waarom, en hoe de auto werkt, met welke afstelling en onder welke omstandigheden.
Ze waren er na Spa eindelijk achter dan hun auto eigenlijk een jaren 80 sideskirt groundeffect auto is.
En je mwha het zit niet iets anders, is wat ik zeg in je eigen woorden.
Ah oke, ik vind de argumenten allemaal aan het verwateren wat er nou bedoelt wordt dus vandaar dat ik het ff vroegquote:Op woensdag 14 september 2022 11:37 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Precies. Dat Max staat waar hij staat ligt voor het belangrijkste deel gewoon aan zijn talent.
dat vraag ik me dus af omdat ze daar weer een rijhoogte probleem gaan hebben, ik zie in Singapore zelfs Perez P2 pakken.quote:Op woensdag 14 september 2022 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Op Singapore zullen ze er weer gewoon bij zitten, terwijl ze op de resterende circuits weer wat meer toe moeten geven.
Wie vallen er allemaal uit?quote:Op woensdag 14 september 2022 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vraag ik me dus af omdat ze daar weer een rijhoogte probleem gaan hebben, ik zie in Singapore zelfs Perez P2 pakken.
quote:
Was een grapje, hij kan er prima een keer bij zitten idd, aan de auto ligt het niet.quote:Op woensdag 14 september 2022 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]Ik kan het fout hebben natuurlijk maar door die rijhoogte wordt het denk ik een dominant weekend voor Red Bull.
Ah ja, rijhoogte had ik nog niet aan gedacht voor Singaporequote:Op woensdag 14 september 2022 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vraag ik me dus af omdat ze daar weer een rijhoogte probleem gaan hebben, ik zie in Singapore zelfs Perez P2 pakken.
en is op stratencircuits sowieso wel aardig, tenminste volgens mij heeft hij op stratencircuits z'n beste resultaten gehaaldquote:Op woensdag 14 september 2022 11:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Was een grapje, hij kan er prima een keer bij zitten idd, aan de auto ligt het niet.
Jamaar, jamaar, de auto is helemaal gebouwd om Max!!!quote:Op woensdag 14 september 2022 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is nou je punt?
Dat het aan Max ligt? Want die andere kluns staat de helft van de tijd niet op het podium. Zo goed is die RBR dus niet dat elke Bottas daarmee op het podium komt.
Ja met de pre-updated auto.quote:Op woensdag 14 september 2022 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
en is op stratencircuits sowieso wel aardig, tenminste volgens mij heeft hij op stratencircuits z'n beste resultaten gehaald
dat hij de pace van Verstappen niet heeft ligt toch echt wel aan hemzelf maar ik denk dat het op een stratencircuit wat dichter bij elkaar gaat zitten omdat de bochten wat meer stop en go zijnquote:Op woensdag 14 september 2022 12:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja met de pre-updated auto.
In deze Verstappenauto vindt hij al weken geen vertrouwen en dat waren normale circuits. Geen vertrouwen hebben op een stratencircuit is killing voor je pace.
Volgens Mercedes hun eigen woorden hebben ze geen flauw idee.quote:Op woensdag 14 september 2022 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat Mercedes de auto beter begrijpt dan dat iedereen denkt. Ze gaan erg goed op circuits met hoge neerwaartse druk, maar minder goed op circuits waar de neerwaartse druk minder is. Omdat ze dat weten, stellen ze de auto's af voor de race om zo de schade zoveel mogelijk te beperken.
Ze kennen ondertussen de nadelen van de auto en pas volgend jaar kunnen ze er echt iets tegen doen. Tot die tijd is het behelpen.
Op Singapore zullen ze er weer gewoon bij zitten, terwijl ze op de resterende circuits weer wat meer toe moeten geven.
Letterlijk wel. Die zijn ook al bezig met volgend jaar. Net als de rest van het veld.quote:Op woensdag 14 september 2022 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind Mercedes heel moeilijk in te schatten, het hele seizoen eigenlijk al. Van Ferrari is duidelijk dat ze een belachelijk slechte vloer hebben, en dus moeten compenseren met aero, maar Mercedes stuitert alle kanten op.
Ga hier grotendeels wel in mee, ware het niet dat de 2 keer dat LEC betrouwbaarheidsproblemen had hij 1e lag, terwijl dat voor Verstappen een P2 was.quote:Op woensdag 14 september 2022 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, ik ga een seizoen opzetten waar alle Ferrari + Leclerc faals uit zijn geknipt, betrouwbaarheid houden we wel aan, want onderdeel van de sport.
Uitgangspositie:
Verstappen 335
Leclerc 219
Leclerc crasht niet in Imola
Verstappen 335
Leclerrc 229
Leclerc wint Monaco gewoon
Verstappen 332
Leclerc 242
Leclerc krijgt softs in Silverstone
Verstappen 332
Leclerc 248 (ik ben erg vriendelijk met een P2 hier, want dat is geen zekerheidje)
Leclerc faalt niet in Frankrijk
Verstappen 332
Leclerc 266 (die had nooit gewonnen)
Leclerc krijgt geen harde banden in Hongarije
Verstappen 332
Leclerc 276 (ja, ook zonder harde banden was ie ingehaald)
Dit verschil is zo gigantisch dat ik zelfs de twijfelgevallen van Frankrijk en Hongarije nog naar Leclerc kan trekken. Dan kom je uit op 318 - 290. Leclerc was leider in het kampioenschap geweest tot Spa, wat toch wel weer een prachtig bruggetje geeft naar hoe Vettel ervoor stond een aantal jaar geleden in wat door velen toch een dominant Mercedes jaar genoemd wordt.
Dat kan je eigenlijk al als gecompenseerd zien doordat ik Hongarije en Frankrijk hem op 1 zette, terwijl het wel heel erg tegen de lijn der verwachting lag.quote:Op woensdag 14 september 2022 14:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ga hier grotendeels wel in mee, ware het niet dat de 2 keer dat LEC betrouwbaarheidsproblemen had hij 1e lag, terwijl dat voor Verstappen een P2 was.
Hongarije denk ik wel, omdat LEC nog naar softs had gemoeten en dat bij Sainz ook niet geweldig werkte. Maar Frankrijk weet ik niet. VER had de undercut laten werken, maar zo groot was het verschil daar niet.quote:Op woensdag 14 september 2022 14:33 schreef Nattekat het volgende:
ecompenseerd zien doordat ik Hongarije en Frankrijk hem op 1 zette, terwijl het wel heel erg tegen de lijn der verwachting lag.
Baanpositie is in Frankrijk best belangrijk, zeker als je bedenkt dat die RB veel harder ging op de rechte stukken.quote:Op woensdag 14 september 2022 14:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hongarije denk ik wel, omdat LEC nog naar softs had gemoeten en dat bij Sainz ook niet geweldig werkte. Maar Frankrijk weet ik niet. VER had de undercut laten werken, maar zo groot was het verschil daar niet.
Die stemmen zijn best spot-on, in de meeste gevallenquote:
Maardan krijgt Max er nog 50 punten bij vanwege twee uitvalbeurten?quote:Op woensdag 14 september 2022 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, ik ga een seizoen opzetten waar alle Ferrari + Leclerc faals uit zijn geknipt, betrouwbaarheid houden we wel aan, want onderdeel van de sport.
Uitgangspositie:
Verstappen 335
Leclerc 219
Leclerc crasht niet in Imola
Verstappen 335
Leclerrc 229
Leclerc wint Monaco gewoon
Verstappen 332
Leclerc 242
Leclerc krijgt softs in Silverstone
Verstappen 332
Leclerc 248 (ik ben erg vriendelijk met een P2 hier, want dat is geen zekerheidje)
Leclerc faalt niet in Frankrijk
Verstappen 332
Leclerc 266 (die had nooit gewonnen)
Leclerc krijgt geen harde banden in Hongarije
Verstappen 332
Leclerc 276 (ja, ook zonder harde banden was ie ingehaald)
Dit verschil is zo gigantisch dat ik zelfs de twijfelgevallen van Frankrijk en Hongarije nog naar Leclerc kan trekken. Dan kom je uit op 318 - 290. Leclerc was leider in het kampioenschap geweest tot Spa, wat toch wel weer een prachtig bruggetje geeft naar hoe Vettel ervoor stond een aantal jaar geleden in wat door velen toch een dominant Mercedes jaar genoemd wordt.
En toch denken wij dat de RBR niet per se de snelste auto is. Zo'n staatje helpt niet.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:13 schreef exile79 het volgende:
[..]
Maardan krijgt Max er nog 50 punten bij vanwege twee uitvalbeurten?
Dat is de Red Bull an sich ook niet. Kijk naar hoe ondermaats Perez ermee presteert; of misschien wel gemiddeld, geen idee. Het is de combi Max én Red Bull.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En toch denken wij dat de RBR niet per se de snelste auto is. Zo'n staatje helpt niet.
Zo zie je wel dat cijfers een vertekenend beeld kan geven
Dat was ook een pseudo strijd want Lewis werd volgens mij in Mexico al WK toen. de twee races er na waren voor spek en bonenquote:Op woensdag 14 september 2022 10:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hij kijkt nog het seizoen 2018 toen Vettel nog voor een wk streed
Het was niet altijd de snelste auto maar na de zomerstop lijkt me dat toch wel, voor de zomerstop was het wat circuit gerelateerd en had je ook nog het verschil kwalificatie - race.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En toch denken wij dat de RBR niet per se de snelste auto is. Zo'n staatje helpt niet.
Zo zie je wel dat cijfers een vertekenend beeld kan geven
Als er een coureur is die eruit haalt wat erin zit dan is dat de maatstaf, dat een andere coureur dat niet kan ligt aan die coureur niet aan de auto.quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dat is de Red Bull an sich ook niet. Kijk naar hoe ondermaats Perez ermee presteert; of misschien wel gemiddeld, geen idee. Het is de combi Max én Red Bull.
Over een ronde is de RBR niet altijd de snelste, kwalificaties dus, op race pace meestal wel met als caveat "in de handen van Max".quote:Op donderdag 15 september 2022 20:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En toch denken wij dat de RBR niet per se de snelste auto is. Zo'n staatje helpt niet.
Zo zie je wel dat cijfers een vertekenend beeld kan geven
Echt identiek aan dit jaar, maar dan zonder Ferrari geclown in de eerste helft van het seizoen. Verstappen had altijd het kampioenschap dit jaar voor Abu Dhabi veiliggesteld met hoe snel die auto momenteel is, Ferrari zorgde er gewoon voor dat de verwachtingen snel vernietigd werden.quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat was ook een pseudo strijd want Lewis werd volgens mij in Mexico al WK toen. de twee races er na waren voor spek en bonen
quote:Op woensdag 14 september 2022 11:35 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ferrari heeft in principe allround de snelste (en mooiste) auto maar het onderhoud en de strategie hebben ze via een overheidsaanbestedingen ingekocht
Ik zou juist zeggen dat het andersom is: de pace van de 2e rijder zegt iets over de kwaliteit van de auto. De pace van de 1e rijder zegt iets over de kwaliteit van de coureur.quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als er een coureur is die eruit haalt wat erin zit dan is dat de maatstaf, dat een andere coureur dat niet kan ligt aan die coureur niet aan de auto.
Het zegt uiteraard wat over de kwaliteit van de eerste coureur maar die zet de standaard neer en niet die 2e. Ik denk niet dat er veel andere coureurs zijn die sneller zouden zijn in deze auto dan Verstappen maar dat zullen we nooit weten. We weten wel dat Perez het niet is.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou juist zeggen dat het andersom is: de pace van de 2e rijder zegt iets over de kwaliteit van de auto. De pace van de 1e rijder zegt iets over de kwaliteit van de coureur.
Max is een klasse apart, die rijdt een paar rondjes in een auto en weet dan precies wat ie wel en niet kan.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zegt uiteraard wat over de kwaliteit van de eerste coureur maar die zet de standaard neer en niet die 2e. Ik denk niet dat er veel andere coureurs zijn die sneller zouden zijn in deze auto dan Verstappen maar dat zullen we nooit weten. We weten wel dat Perez het niet is.
Denk dat Max ook uniek is (vergeleken met de huidige coureurs) in dat hij goed kan communiceren richting zijn engineers. Hij kan, volgens mij, wat hij voelt dusdanig goed omschrijven dat zijn team er ook echt iets mee kan. Heel veel coureurs kunnen dat tegenwoordig niet meer. Lewis is ook altijd als een kip zonder kop als dingen niet precies gaan zoals ze moeten gaan of als de auto net iets anders aanvoelt.quote:Op vrijdag 16 september 2022 15:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Max is een klasse apart, die rijdt een paar rondjes in een auto en weet dan precies wat ie wel en niet kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |